Σαντορίνη: Οκτώ σεισμοί σε διάστημα λίγης ώρας

Σε επιφυλακή έχει τεθεί η πολιτεία μετά την έντονη σεισμική δραστηριότητα των τελευταίων ημερών στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού. Το πρωί της Δευτέρας, συνεχίστηκαν οι δεκάδες σεισμικές δονήσεις.

Μάλιστα την τελευταία μία ώρα, δηλαδή μεταξύ 07:00 – 08:00 σημειώθηκαν οκτώ σεισμικές δονήσεις. Από την 24η Ιανουαρίου, στη θαλάσσια περιοχή της Ανύδρου, μεταξύ Θήρας και Αμοργού, διαπιστώνεται «μεγάλη αύξηση της σεισμικότητας», έχουν καταγραφτεί πάνω από 380 σεισμοί, δήλωσε χθες Κυριακή στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Βασίλης Καραστάθης, ο διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, προσθέτοντας πως οι επιστήμονες παρακολουθούν «με προσοχή την εξέλιξη του φαινομένου».
newsbomb.gr



Η Ελλάδα στέλνει για πρώτη φορά στο Διάστημα 13 δορυφόρους μέσω της εταιρείας SpaceX του Έλον Μασκ

Ένα διόλου ευκαταφρόνητο βήμα προς τον τομέα του Διαστήματος ετοιμάζεται να κάνει η Ελλάδα, αποκτώντας για πρώτη φορά στην ιστορία της έναν στόλο 13 δορυφόρων εθνικής κυριότητας. Οι δορυφόροι αυτοί, με την εκτόξευσή τους να προγραμματίζεται για το καλοκαίρι του 2026, θα παρέχουν ανεξάρτητη πρόσβαση σε κρίσιμα δεδομένα που θα αφορούν για παράδειγμα την άμυνα, την πολιτική προστασία ή την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού και θα ενισχύσουν τη θέση της χώρας στον τομέα της τεχνολογίας, της γεωπολιτικής και της καινοτομίας.

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες, η αποστολή αυτών των δορυφόρων στο Διάστημα, θα πραγματοποιηθεί από τον πύραυλο της SpaceX, της πρωτοπόρου αεροδιαστημικής εταιρείας του 53χρονου κροίσου Έλον Μασκ, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο για την Ελλάδα στον τομέα της αεροδιαστημικής.

Έως και σήμερα, η ανάγκη για δορυφορικά δεδομένα καλύπτεται κυρίως μέσω αγορών από ξένες εταιρείες, με υψηλό οικονομικό κόστος για το κράτος και σημαντικές λειτουργικές καθυστερήσεις. Η έλλειψη συντονισμού στους δημόσιους φορείς συχνά οδηγεί σε περιττές επαναλήψεις, αφού πολλαπλές υπηρεσίες αγοράζουν τις ίδιες πληροφορίες (σ.σ. ναι, συμβαίνει κι αυτό) χωρίς να υπάρχει κεντρική διαχείριση.

Η νέα πρωτοβουλία που τελεί υπό την εποπτεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την καθοδήγηση του υπουργού, Δημήτρη Παπαστεργίου, και του υφυπουργού, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, φιλοδοξεί να τερματίσει αυτήν την εξάρτηση. Με τη δημιουργία ενός κεντρικού κέντρου δορυφορικών δεδομένων, όλα τα απαραίτητα στοιχεία θα είναι πλέον διαθέσιμα σε μια κεντρική βάση και θα διαχέονται ακολούθως στις δημόσιες υπηρεσίες, εξοικονομώντας χρόνο και πόρους.

Οι νέοι ελληνικοί δορυφόροι δεν θα πρέπει προφανώς να αντιμετωπιστούν απλώς ως σύμβολα… εθνικής υπερηφάνειας και προφανώς δεν έχουμε φτάσει στο σημείο να πούμε ότι η Ελλάδα κατακτά το Διάστημα, θα ήταν υπερβολή κάτι τέτοιο. Γίνεται όμως ένα σημαντικό βήμα για την εξυπηρέτηση μιας σειράς σκοπών του κράτους και εισερχόμαστε πλέον σε μια κλειστή ομάδα χωρών που διαθέτουν εθνικής κυριότητας δορυφόρους. Καθένας από τους 13 διαστημικούς αυτούς παρατηρητές αναμένεται να καλύπτει συγκεκριμένες ανάγκες. Ειδικότερα:

Οπτικοί δορυφόροι υψηλής ανάλυσης

Επτά δορυφόροι θα εστιάζουν στη συλλογή εικόνων υψηλής ανάλυσης, προσφέροντας την ικανότητα παρακολούθησης σημαντικών γεγονότων σε πραγματικό χρόνο. Αυτοί θα μπορούν να ανιχνεύουν φαινόμενα όπως αυθαίρετες κατασκευές, περιβαλλοντικές αλλαγές και μαζικές μετακινήσεις μεταναστευτικών/προσφυγικών ροών στα σύνορα της επικράτειας. Επιπλέον, η συμμετοχή τους σε κοινό δίκτυο με δορυφόρους από την Ισπανία και την Πορτογαλία θα παρέχει δεδομένα για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης στη Μεσόγειο.

Δορυφόροι με ραντάρ συνθετικού ανοίγματος (SAR)

Δύο από τους δορυφόρους θα φέρουν τεχνολογία ραντάρ SAR, κατασκευασμένη στην Ελλάδα από την ευρωπαϊκή εταιρεία ICEYE. Το SAR (Synthetic Aperture Radar) ξεχωρίζει από τα παραδοσιακά ραντάρ, επειδή χρησιμοποιεί τεχνικές συνθετικής απεικόνισης, επιτρέποντας τη δημιουργία λεπτομερών εικόνων ανεξαρτήτως των καιρικών συνθηκών ή του φωτισμού. Αυτό σημαίνει ότι το SAR μπορεί να λειτουργεί τόσο τη μέρα όσο και τη νύχτα, ακόμα και μέσα από σύννεφα ή ομίχλη. Οι εφαρμογές της περιλαμβάνουν την παρακολούθηση θαλάσσιων και χερσαίων συνόρων, την ανίχνευση φυσικών καταστροφών και τη βελτίωση της ασφάλειας στη ναυτιλία.

Θερμικοί δορυφόροι για τις πυρκαγιές

Τέσσερις δορυφόροι με δυνατότητα θερμικής απεικόνισης θα συμβάλλουν στην πρόληψη και διαχείριση πυρκαγιών. Με τη χρήση δεδομένων θερμοκρασίας, θα είναι δυνατό να εντοπιστούν σημεία υψηλού κινδύνου, όπως περιοχές με αυξημένη καύσιμη ύλη, ενώ το λογισμικό τους θα μπορεί να προβλέπει τη διαδρομή και την εξάπλωση των πυρκαγιών, παρέχοντας κρίσιμη πληροφόρηση στις αρμόδιες αρχές.

Όπως τονίζεται από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η εκτόξευση των δορυφόρων θα σηματοδοτήσει την έναρξη μιας νέας εποχής για την Ελλάδα. Η ανεξάρτητη πρόσβαση σε δορυφορικά δεδομένα δεν εξασφαλίζει μόνο οικονομική εξοικονόμηση, αλλά και στρατηγική αυτονομία. Παράλληλα, οι τεχνολογίες που θα αναπτυχθούν για την υλοποίηση του έργου αναμένεται να δώσουν ώθηση στον τομέα της καινοτομίας, ενισχύοντας την οικονομία και τη διεθνή μας θέση.

www.newsbeast.gr




Παλήο Καβάλας | Δυο τροχαία σε διάστημα λίγων ωρών

Μέσα σε διάστημα μικρότερο των δύο ωρών έγιναν στον δρόμο του Παληού  στην ίδια στροφή, αυτή του Villa Romantica, δύο τροχαία ατυχήματα, ευτυχώς και τα δύο υλικών ζημιών.

Στην δεύτερη και πιο πρόσφατη περίπτωση, το ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο εξετράπη της πορείας και του προσέκρουσε στο τοιχίο του ξενοδοχείου. Στο σημείο βρίσκεται και γερανός οδικής βοήθειας προκειμένου να απομακρύνει το όχημα.

proininews.gr

 




Το βάρος στις μεταρρυθμίσεις ρίχνει η κυβέρνηση | Πού εστιάζει το προσεχές διάστημα

Μπαράζ νομοθετημάτων έρχονται το επόμενο διάστημα με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να ζητεί από τους υπουργούς του να μην χαθεί λεπτό έτσι ώστε να υλοποιηθούν μια προς μια οι προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης για την τρέχουσα 4ετία.

Δεν υπάρχει καλύτερη συγκυρία για την κυβέρνηση και τη χώρα μετά και την πρόσφατη αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από τον οίκο Fitch, τονίζουν κυβερνητικές πηγές και προσθέτουν ότι τώρα είναι η στιγμή να δρομολογηθούν οι μεταρρυθμίσεις τουλάχιστον για το επόμενο εξάμηνο και μέχρι τις ευρωεκλογές του Ιουνίου του 2024.

Δικαιοσύνη, Υγεία και Παιδεία αλλά και ενίσχυση ακόμα περισσότερο της ανάπτυξης αποτελούν τους βασικούς τομείς στους οποίους θα επέλθουν αλλαγές το επόμενο διάστημα και οι οποίες αναμένεται να μην είναι και αναίμακτες.

Στην Δικαιοσύνη μετά τα όσα εξαγγέλθηκαν από τον αρμόδιο υπουργό Γιώργο Φλωρίδη σειρά έχει ο δικαστικός χάρτης αλλά και το πλαίσιο για την έκτιση ποινών και την επιτάχυνση δικών όπως και η πιο εύρυθμη λειτουργία των δικαστηρίων.

Στον τομέα της Υγείας θα χρειαστεί πολύς κόπος και ανθεκτικότητα για να περάσουν αλλαγές που έχουν ήδη δρομολογηθεί όπως οι παρεμβάσεις στο ΕΚΑΒ, στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών, οι νέες διοικήσεις στα νοσοκομεία και οι προσλήψεις αλλά κυρίως η αλλαγή του υγειονομικού χάρτη με τις συγχωνεύσεις νοσοκομείων και τις μετακινήσεις προσωπικού.

Στον χώρο της Παιδείας κάθε κίνηση που θα δρομολογηθεί θεωρείται δεδομένο ότι θα συναντήσει αντιδράσεις κυρίως όσον αφορά στο θέμα της ίδρυσης Μη κρατικών πανεπιστημίων στη χώρα μας έτσι ώστε να συμβαδίσουμε και με τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Στόχος είναι όλα αυτά, να έχουν νομοθετηθεί πριν από τις κάλπες των ευρωεκλογών καθώς το πολιτικό θερμόμετρο θα ανέβει έως τότε αρκετά και η στάση των κομμάτων θα αλλάξει επιδιώκοντας πολιτικά οφέλη.

Γρίφος ωστόσο παραμένει ακόμα το πότε θα έρθει προς ψήφιση ο νόμος για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών. Η συζήτηση έχει ήδη φουντώσει και ένα από τα «αγκάθια» είναι αυτό της τεκνοθεσίας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κρατάει ακόμα κλειστά τα χαρτιά του για το πότε θα νομοθετηθεί με τις τελευταίες πληροφορίες να τοποθετούν το εν λόγω νομοσχέδιο μετά την ευρωκάλπη. Για το θέμα η κυβέρνηση κινείται με πολύ προσεκτικά βήματα καθώς θεωρείται δεδομένο ότι θα υπάρχουν αντιδράσεις και ενστάσεις και στο εσωτερικό.

Πάντως, σύμφωνα με κυβερνητικό αξιωματούχο το επόμενο διάστημα και ειδικά μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων θα δούμε δεκάδες νομοθετήματα να παίρνουν τον δρόμο για τη Βουλή έτσι ώστε να πάρει σάρκα και οστά αυτό που ο Κυριάκος Μητσοτάκης ονόμασε «πολυδιάστατο εκσυγχρονισμό».




Αντίστροφη μέτρηση για το τετ α τετ Μητσοτάκη με τους νέους περιφερειάρχες – «Θα συναντηθούν το επόμενο διάστημα»

Ότι το επόμενο διάστημα ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συναντηθεί με τους νέους περιφερειάρχες τόνισε το πρωί της Δευτέρας (16/10) ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Θανάσης Κοντογεώργης. Σχολιάζοντας δε τα αποτελέσματα των αυτοδιοικητικών εκλογών επεσήμανε πως «η Νέα Δημοκρατία δεν βγαίνει πληγωμένη».

«Οι επιλογές που στηρίξαμε στους Δήμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης και τις περιφέρειες στον δεύτερο γύρο δεν κατόρθωσαν να δημιουργήσουν τις απαραίτητες πλειοψηφίες και συσπειρώσεις για να έχουν το 50%+1. Ταυτόχρονα δημιουργήθηκε μία αντισυσπείρωση, αντικυβερνητική ψήφος από τα κόμματα της αντιπολίτευσης», επιχειρηματολόγησε για το εκλογικό αποτέλεσμα μιλώντας στον ΣΚΑΪ και την εκπομπή «Αταίριαστοι».

«Σε κάποιες περιπτώσεις, όπως στην Αθήνα και τη Θεσσαλία, μη σκληρά κομματικοί υποψήφιοι εισέπραξαν μία δυσαρέσκεια που μπορεί να υπήρχε», σημείωσε ο κ. Κοντογεώργης και πρόσθεσε: «Στην πολιτική καταγραφή του α’ γύρου φαίνονται οι δυναμικές, και σε τέσσερις περιφέρειες, στην Ανατολική Μακεδονία – Θράκη, τη Θεσσαλία, την Πελοπόννησο, το Βόρειο Αιγαίο, οι περιφερειάρχες που υποστηρίχθηκαν από τη Νέα Δημοκρατία δεν εξελέγησαν για λίγες εκατοντάδες ψηφοδέλτια στον α’ γύρο».

Σε αυτό το σημείο επανέλαβε τον «βασικό κυβερνητικό στόχο σε σχέση με την αυτοδιοίκηση», που είναι, όπως τόνισε, η περιφερειακή ανάπτυξη, η αποκέντρωση, η μείωση των ανισοτήτων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τους κατάλληλους ανθρώπους στις κατάλληλες θέσεις, εξήγησε, και οι πολίτες έκαναν τις επιλογές τους στις περιφέρειες και τους δήμους, «και εμείς θα συνεργασθούμε με όλους. Ο πρωθυπουργός θα συναντηθεί το επόμενο διάστημα με όλους τους νέους περιφερειάρχες για να συζητήσει αυτές τις πολιτικές», προανήγγειλε ακόμη.

«Δεν μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι υπήρξε ανατροπή πολιτικών συσχετισμών»

Σύμφωνα με την προσέγγιση του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ, «η ΝΔ δεν βγαίνει πληγωμένη, όπως δεν βγαίνει και η τοπική αυτοδιοίκηση. Δεν μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι υπήρξε ανατροπή πολιτικών συσχετισμών». Παράλληλα, αναγνώρισε την επιτυχία του ΠΑΣΟΚ στην Αθήνα και τη Θεσσαλία.

«Αλαζονικές συμπεριφορές δεν πιστεύω ότι υπήρξαν» υπογράμμισε και παρέπεμψε στις δηλώσεις που έκανε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, τόσο το βράδυ της πρώτης Κυριακής όσο και της δεύτερης. Το συμπέρασμα είναι, συνεργασία με όλους και δουλειά με μετριοπάθεια. Άλλωστε, συνέχισε, «σημασία έχει το αποτέλεσμα για τους πολίτες, αυτή ήταν και η εντολή, θεωρώ, που δόθηκε στις εκλογές, στην κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό. Προχωράμε με δουλειά, έτσι όπως υποσχεθήκαμε, με βάση τα αποτελέσματα της πρώτης τετραετίας».

Σχετικά με τις ευρωεκλογές κλεινοντας ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Θανάσης Κοντογεώργης επεσήμανε τα «σημαντικά διακυβεύματα» της επικείμενης ευρωκάλπης και συμπλήρωσε: «Έχουμε χρόνο μπροστά μας, είναι αμιγώς πολιτικές εκλογές γιατί αφορούν και τη θέση της χώρας και γιατί η προσπάθεια για σύγκλιση με τις προηγμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι πολιτικός στόχος και αυτό θεωρούμε ότι μπορεί να το πετύχει ο πρωθυπουργός».




Νίκος Παναγιωτόπουλος: “Προσπάθεια κάλυψης των ελλείψεων του νοσοκομείου στο επόμενο διάστημα”

Το Νοσοκομείο Καβάλας επισκέφθηκε σήμερα, Πέμπτη 24 Αυγούστου 2023, ο βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος όπου συναντήθηκε με τη Διοίκηση του Νοσοκομείου, εκπρόσωπο του ΚΕΠΥ – Βορ. Ελλάδας, και εκπροσώπους του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, προκειμένου να ενημερωθεί για την υφιστάμενη κατάσταση και τα προβλήματα που υπάρχουν σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία του Ιδρύματος.

Μετά τη συνάντηση ο κ. Παναγιωτόπουλος δήλωσε τα εξής:

«Βρέθηκα σήμερα στο Νοσοκομείο Καβάλας όπου είχα μια συνάντηση εργασίας με τη διοίκηση του Νοσοκομείου, με εκπρόσωπο του ΚΕΠΥ και με εκπροσώπους του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού για την κατάσταση στο Νοσοκομείο, δεδομένων και των συνθηκών που επικρατούν αυτή τη στιγμή με την επιβάρυνση του Νοσοκομείου, το οποίο ανέλαβε περιστατικά και από το νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης, λόγω της εκκένωσης του εξαιτίας των πυρκαγιών.

Θετικό είναι ότι το Νοσοκομείο μας ανταπεξήλθε με τρόπο άψογο στην υποστήριξη αυτών των περιστατικών και με αυτόν τον τρόπο απέδειξε, για μια ακόμη φορά, ότι αν υπάρχει υποστήριξη, υποδομή και στελέχωση μπορεί να ανταπεξέλθει. Αυτή τη στιγμή υπάρχει υποστελέχωση, ελλείψεις δηλαδή σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, και αυτό ήταν το βασικό ζήτημα που συζητήσαμε με τους ανθρώπους του Νοσοκομείου.

Ασφαλώς θα είναι ένα από τα ζητούμενα της επόμενης μέρας, ευρύτερα αλλά και ειδικά για το Νοσοκομείο Καβάλας, η ενίσχυση σε νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό, προκειμένου να μπορέσει να επιτελέσει τον ρόλο του σαν Νοσοκομείο αναφοράς αλλά και να υποστηρίξει τον ρόλο του ως κύρια δομή υγείας στην τοπική κοινωνία εδώ στην Καβάλα.

Οφείλω να συγχαρώ το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και τη Διοίκηση του Νοσοκομείου για τη μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλαν αυτές τις μέρες και που συνεχίζουν να καταβάλλουν προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην αποστολή τους, με τις μεγάλες δυσκολίες που βιώνουμε. Η επόμενη περίοδος είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία να γίνει μια σοβαρή προσπάθεια για να καλυφθούν οι όποιες ελλείψεις υπάρχουν.

Υπάρχουν εξαγγελίες για σοβαρές μεταρρυθμίσεις στην Υγεία, όπου η βασική μεταρρύθμιση αναμφίβολα θα πρέπει να είναι η ενίσχυση των δομών με προσωπικό. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να αναθεωρήσουμε πάρα πολλά πράγματα κυρίως όσον αφορά την παροχή κινήτρων στους νέους ιατρούς και νοσηλευτές προκειμένου να στηριχθεί το σύστημα, αλλιώς, πολύ φοβάμαι ότι δεν θα μπορέσουμε να έχουμε τα αποτελέσματα που θα έπρεπε και που αξίζουν στην τοπική κοινωνία της Καβάλας.

Συγχαρητήρια στο προσωπικό! Συγχαρητήρια για την προσπάθεια! Η προσπάθεια όμως συνεχίζεται και πρέπει και εμείς να βοηθήσουμε οργανωμένα, ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα».