Πώς μέσα από μια διαρροή αποκαλύφθηκε η απέχθεια των ΗΠΑ για την Ευρώπη

Τα επόμενα 24ωρα μόνο ήρεμα δεν θα είναι για τους κορυφαίους αξιωματούχους των μυστικών υπηρεσιών των HΠΑ, οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα ανελέητο σφυροκόπημα από τους Δημοκρατικούς, στον απόηχο του τεράστιου και σοβαρού λάθους που αφορούσε την ασφάλεια της χώρας, όταν ο σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας, Μάικ Γουόλτς απέστειλε απόρρητα έγγραφα επί στρατιωτικών σχεδίων σε group chat (ομαδική συνολιμία) στην οποία μετείχε δημοσιογράφος.

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, ο υπουργός Άμυνας, ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας και άλλα κορυφαία μέλη του υπουργικού συμβουλίου χρησιμοποίησαν μια εμπορική εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων, την πλατφόρμα Signal, για να συζητήσουν μυστικά σχέδια πολέμου για την Υεμένη, με “θεατή” τον αρχισυντάκτη του Atlantic, Τζέφρι Γκόλντμπεργκ.

Ο ίδιος ο Γκόλντμπεργκ ανέφερε πως μεταξύ άλλων είδε απόρρητα στρατιωτικά σχέδια για την επίθεση κατά των Χούθι, τα οποία περιλάμβαναν πακέτα οπλισμού, συγκεκριμένους στόχους αλλά και το χρονικό πλαίσιο της επιχείρησης, όλα αυτά δύο ώρες πριν ξεκινήσουν οι βομβαρδισμοί.

Ουσιαστικά οι  Αμερικανοί αξιωματούχοι έδωσαν στον δημοσιογράφο του Atlantic, προνομιακή πρόσβαση στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων γύρω από το στρατιωτικό χτύπημα – μια πρωτοφανής διαρροή πληροφοριών που έχει προκαλέσει οργή, ειδικά στους Ρεπουμπλικάνους που είχαν απαιτήσει ποινικές διώξεις κατά της Χίλαρι Κλίντον και άλλων για κατάχρηση ευαίσθητων δεδομένων.

Η διαρροή όμως αυτή είχε και άλλες προεκτάσεις.

Εκ πρώτης όψεως, το χτύπημα κατά των Χούθι φαίνεται να συνδέεται περισσότερο με τις πολιτικές της κυβέρνησης Τραμπ για την προστασία του θαλάσσιου εμπορίου και την ανάσχεση του Ιράν, παρά με τις ανησυχίες για την Ευρώπη που απολαμβάνει τις αμυντικές δαπάνες και τη στρατιωτική υπεροχή των ΗΠΑ.

Ωστόσο, ο Τζει Ντι Βανς φαίνεται αποφασισμένος να χρησιμοποιήσει την “ευρωπαϊκή αδράνεια” ως βασικό επιχείρημα για την αναβολή της επίθεσης κατά των Χούθι.

Νομίζω ότι κάνουμε λάθος“, έγραψε ο Αμερικανός αντιπρόεδρος, επισημαίνοντας πως μόλις το 3% του αμερικανικού εμπορίου περνά από τη Διώρυγα του Σουέζ, σε αντίθεση με το 40% του ευρωπαϊκού. “Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος το κοινό να μην καταλαβαίνει γιατί είναι απαραίτητο αυτό το χτύπημα. Ο πιο ισχυρός λόγος για να προχωρήσουμε είναι, όπως είπε και ο [Τραμπ], για να στείλουμε ένα μήνυμα“, πρόσθεσε.

Ποιο μήνυμα είναι αυτό; Ότι για άλλη μια φορά οι ΗΠΑ κάνουν αυτό που θα έπρεπε να κάνει η Ευρώπη. Εντελώς συνεπής δηλαδή ο Βανς με τις προηγούμενες δηλώσεις του και επιχειρήματα ότι οι ΗΠΑ πληρώνουν υπερβολικά για την ευρωπαϊκή ασφάλεια. Χαρακτηριστικός είναι και ο χλευασμός που επέδειξε προς τους Ευρωπαίους συμμάχους – πιθανότατα τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο- αποκαλώντας τους “κάποιες τυχαίες χώρες που έχουν να πολεμήσουν 30 ή 40 χρόνια” (παρόλο που και οι δύο συμμετείχαν σε επιχειρήσεις στο Αφγανιστάν, ενώ η Βρετανία πολέμησε και στο Ιράκ στο πλευρό των ΗΠΑ).

Ο Αντιπρόεδρος των ΗΠΑ προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, παραδεχόμενος -έστω και έμμεσα- ότι η δική του προσέγγιση στην εξωτερική πολιτική διαφέρει από εκείνη του Ντόναλντ Τραμπ και λέγοντας ότι μία επίθεση σε βάρος των Χούθι θα υπονομεύσει την πολιτική του προέδρου απέναντι στην Ευρώπη. Μία πολιτική που ο ίδιος έχει επιχειρήσει να διαμορφώσει, με χαρακτηριστική την έντονα διχαστική ομιλία του στη Διάσκεψη Ασφαλείας του Μονάχου, όπου κατηγόρησε τους Ευρωπαίους ηγέτες ότι τρέχουν να ξεφύγουν από τους ψηφοφόρους τους.

Δεν είμαι σίγουρος ότι ο πρόεδρος γνωρίζει πόσο ασυνεπές είναι αυτό με το μήνυμά του προς την Ευρώπη αυτή τη στιγμή“, έγραψε ο Βανς, προειδοποιώντας για τον κίνδυνο απότομης αύξησης στις τιμές του πετρελαίου. “Είμαι πρόθυμος να στηρίξω τη συναίνεση της ομάδας και να κρατήσω αυτές τις ανησυχίες για τον εαυτό μου. Ωστόσο, υπάρχει ισχυρό επιχείρημα για να καθυστερήσει η επίθεση για έναν μήνα, να γίνει η απαραίτητη επικοινωνιακή δουλειά για να εξηγηθεί γιατί είναι αναγκαία, να δούμε πού βρίσκεται η οικονομία κ.λπ.“.

Κατά βάθος, η διαφωνία κρύβει μία βαθύτερη διάσταση: Οι απόψεις του Βανς δεν ευθυγραμμίζονται πλήρως με τον τρόπο που ο Ντόναλντ Τραμπ αντιλαμβάνεται την εξωτερική πολιτική. Ο Τραμπ προσεγγίζει τον κόσμο με όρους συναλλαγής και οι αισιόδοξοι στην Ευρώπη διατηρούν την αισιοδοξία ότι θα μπορούσε να επιβάλει ένα θετικό αποτέλεσμα, υποχρεώνοντας τις χώρες να αυξήσουν τις αμυντικές τους δαπάνες.

Ο Βανς όμως εμφανίζεται πολύ πιο συγκρουσιακός, χωρίς να κρύβει την αντιπάθειά του προς τη διατλαντική συμμαχία, ενώ έχει επιτεθεί στους Ευρωπαίους ηγέτες, κατηγορώντας τους ότι υπερασπίζονται αξίες οι οποίες, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν συνάδουν με τα συμφέροντα και τις αρχές των ΗΠΑ.

Αυτό κάνει τον Βανς ακόμη πιο ανησυχητικό για την Ευρώπη. Η επικεφαλής της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ, Κάγια Κάλας, τον κατηγόρησε ότι “προσπαθεί να προκαλέσει ρήξη” με τους Ευρωπαίους συμμάχους, ενώ άλλος Ευρωπαίος διπλωμάτης δήλωσε: “Είναι πολύ επικίνδυνος για την Ευρώπη… ίσως ο πιο επικίνδυνος στην κυβέρνηση“. Άλλος πάλι τον περιέγραψε ως “εμμονικό” με την ιδέα να διαρρήξει τη σχέση ΗΠΑ–ΕΕ.

Μεταξύ των μηνυμάτων που εστάλησαν στην πλατφόρμα Signal και τα οποία διέρρευσαν, ορισμένοι προσπάθησαν να μετριάσουν τη στάση του Βανς.

Για παράδειγμα, ο υπουργός Άμυνας Πιτ Χέγκσεθ υποστήριξε ότι το χτύπημα θα προωθούσε “θεμελιώδεις” αμερικανικές αξίες, όπως η ελευθερία της ναυσιπλοΐας και η στρατηγική αποτροπή. Ωστόσο, παραδέχτηκε ότι οι επιθέσεις μπορούσαν να περιμένουν, εφόσον αυτό κρινόταν σκόπιμο.

Από την άλλη, ο Μάικ Γουόλτς, πιο κοντά στην παραδοσιακή σχολή εξωτερικής πολιτικής, έγραψε: “Οι Ηνωμένες Πολιτείες θα πρέπει να είναι εκείνες που θα ανοίξουν ξανά τους ναυτικούς διαδρόμους“. Συμφώνησε, όμως, πως η κυβέρνηση πρέπει να “καταγράψει το κόστος και να το μετακυλίσει στους Ευρωπαίους“.

Ο Βανς απάντησε κοφτά: “Αν θεωρείτε ότι πρέπει να το κάνουμε, ας το κάνουμε. Απλώς, με εξοργίζει να σώζουμε ξανά την Ευρώπη” και ο Χέγκσεθ συμφώνησε: “Συμμερίζομαι πλήρως την απέχθειά σου για τη στάση των Ευρωπαίων. Είναι αξιολύπητο”. Και πρόσθεσε: “Αλλά είμαστε οι μόνοι στον πλανήτη που μπορούμε να το κάνουμε αυτό“.

Ο Στέφεν Μίλερ στενός συνεργάτης του Ντόναλντ Τραμπ, έβαλε τέλος στη συζήτηση, υπενθυμίζοντας τη θέση του προέδρου: “Πράσινο φως, αλλά σύντομα θα καταστήσουμε σαφές σε Αίγυπτο και Ευρώπη τι περιμένουμε ως αντάλλαγμα“.

Τα παραπάνω έρχονται να υπενθυμίσουν πως οι πολιτικές της κυβέρνησης των ΗΠΑ για την Ευρώπη έρχονται στο επίκεντρο και είναι λίγοι εκείνοι που εκφράζουν την υποστήριξή τους στο ΝΑΤΟ ή στην Ευρώπη γενικότερα. Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του Στιβ Γουίτκοφ, ο οποίος συλλογιζόμενος τη δυνατότητα των οικονομιών του Κόλπου να αντικαταστήσουν τις ευρωπαϊκές, είπε: “Θα μπορούσε να είναι πολύ μεγαλύτερη από την Ευρώπη. Η Ευρώπη είναι δυσλειτουργική σήμερα“. Αντίστοιχη ήταν και η δήλωση του Τάκερ Κάρλσον, δημοσιογράφου και έμπιστου του Τραμπ, ο οποίος είπε: “Θα ήταν καλό για τον κόσμο, γιατί η Ευρώπη πεθαίνει“.

news247.gr




Τι οδήγησε στον θάνατο τον 16χρονο μετά από διαρροή υγραερίου στην Ξάνθη

*Γράφει ο Μιχάλης Χριστοδουλίδης – Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός ΑΠΘ, Ενεργειακός Επιθεωρητής

Το υγραέριο για εγκαταστάσεις θέρμανσης είναι ασφαλές, αποδοτικό και φθηνό καύσιμο αρκεί να το ‘’σεβαστείς’’

Μια διαρροή υγραερίου από ένα δίκτυο θέρμανσης που καίει υγραέριο μπορεί να συμβεί είτε από αστοχία κάποιου εξαρτήματος που ενσωματώνεται στο δίκτυο (πχ στεγανοποιητικά παρεμβύσματα, σύνδεσμοι, φλάντζες, ρακόρ, βάνες, κλπ) είτε από κακοτεχνία κατά την φάση της κατασκευής.

Πάντως είτε στην μία περίπτωση, είτε στην άλλη, πριν την παράδοση του συστήματος σε κανονική λειτουργία, ο εγκαταστάτης οφείλει να κάνει κάποιες δοκιμές-ελέγχους μηχανικής αντοχής και στεγανότητας όλης της εγκατάστασης για τυχόν διαρροές και να παραδώσει στον κύριο του έργου, το σχετικό πιστοποιητικό, καθώς και όλα τα πιστοποιητικά καταλληλόλητας και συμμόρφωσης με τα πρότυπα ασφαλείας και τις απαιτήσεις ασφάλειας που απορρέουν από τον Κανονισμό Εσωτερικών Εγκαταστάσεων.

Το υγραέριο που χρησιμοποιείται στις οικιακές και επαγγελματικές εγκαταστάσεις εμπεριέχει ουσίες, που σε περίπτωση διαρροής, ανιχνεύεται εξαιτίας της έντονης οσμής, ενώ σε περίπτωση που αλλάξει η αναλογία όγκου αέρα και καύσιμου σε έναν κλειστό χώρο, μπορεί να προκληθεί και έκρηξη με την παρουσία ακόμα και ενός πολύ μικρού σπινθήρα.

Εάν είχε εγκατασταθεί αυτόματος ανιχνευτής εκρηκτικών αερίων με ηχητική σήμανση, όπως εξάλλου προβλέπεται από την νομοθεσία ή ήταν συνδεδεμένος με την κεντρική βάνα παροχέτευσης του υγραερίου από την δεξαμενή προς τον λέβητα ή τις όποιες συσκευές αερίου, αυτή η βάνα θα έκλεινε αυτόματα και δεν θα άφηνε να περάσει το υγραέριο μέσω των σωληνώσεων στο εσωτερικό του κτηρίου.

Σημειώνεται δε, ότι όταν σε ένα κτήριο εγκαθίσταται σύστημα θέρμανσης με υγραέριο που παροχετεύεται μέσω μιας δεξαμενής ή μέσω συστοιχίας φιαλών με συνολική ποσότητα πάνω από τα 30 κιλά, βάση της κείμενης νομοθεσίας υποβάλλεται σχετική μηχανολογική μελέτη από αρμόδιο μηχανικό στην ειδική πλατφόρμα χορήγησης αδειών, όπου ο μηχανικός φέρει ακέραια την ευθύνη για την ορθότητα της μελέτης , αλλά και την επίβλεψη της εγκατάστασης.

Τι από όλα αυτά έγιναν ή τι από όλα αυτά δεν έγιναν;

Δείτε τον σχολιασμό του κ. Χριστοδουλίδη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων ENA Channel




Ξάνθη | Παραμένουν διασωληνωμένες σε σοβαρή κατάσταση οι δύο αδερφές μετά την διαρροή υγραερίου

Διασωληνωμένες σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας στο νοσοκομείο Ιπποκράτειο της Θεσσαλονίκης εξακολουθούν να νοσηλεύονται οι δύο αδελφές, 15 και 18 ετών, που, το πρωί της Παρασκευής, εντοπίστηκαν σε λιπόθυμη κατάσταση σε μονοκατοικία στο Μαγικό Ξάνθης, μαζί με τα δύο αδέρφια τους, μετά από διαρροή αερίου.

Από το περιστατικό ο 16χρονος αδελφός των δύο κοριτσιών έχασε τη ζωή του, ενώ η κατάσταση της υγείας της 15χρονης και της 18χρονης χαρακτηρίζεται από τους γιατρούς κρίσιμη αλλά σταθερή και βρίσκονται σε καταστολή.

Στο μεταξύ, όπως έκανε γνωστό το απόγευμα της Παρασκευής η θεία των παιδιών, το άλλο παιδί της οικογένειας, η 20χρονη, νοσηλεύεται στο νοσοκομείο Καβάλας χωρίς να διατρέχει κίνδυνο η ζωή της, ενώ η κατάσταση της υγείας της μητέρας χαρακτηρίζεται καλή και εξακολουθεί να νοσηλεύεται στο νοσοκομείο της Ξάνθης.




Ξάνθη | Νεκρό το ένα από τα τέσσερα παιδιά που εντοπίστηκε λιπόθυμο από διαρροή αερίου

Διαστάσεις τραγωδίας λαμβάνει η υπόθεση με τέσσερα παιδιά που εντοπίστηκαν λιπόθυμα σε σπίτι στο Μαγικό  Ξάνθης το πρωί της Παρασκευής μετά από διαρροή αερίου, καθώς το ένα εξ αυτών, ένα αγόρι, κατέληξε στο Νοσοκομείο Ξάνθης στο οποίο μεταφέρθηκε.

Στο ίδιο Νοσοκομείο έχουν μεταφερθεί και οι τρεις αδελφές του που παρελήφθησαν σε κωματώδη κατάσταση από ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, φαίνεται πως υπήρξε κάποια διαρροή αερίου σε μονοκατοικία, η οποία φέρεται να διαθέτει δεξαμενή αποθήκευσης φυσικού αερίου, κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες.

Τα παιδιά που φέρεται να κοιμόντουσαν στο κάτω όροφο του σπιτιού, εντόπισε λιπόθυμα η μητέρα τους, η οποία κοιμόταν με τον πατέρα τους στον επάνω όροφο, όταν πήγε να τα ξυπνήσει.

 

www.xanthinea.gr




Ξάνθη: Πέθανε το ένα παιδί από διαρροή φυσικού αερίου σε σπίτι

Έχασε τη μάχη για τη ζωή το ένα από τα τέσσερα παιδιά που μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο Ξάνθης σε ημιλιπόθυμη κατάσταση, μετά από διαρροή αερίου στο σπίτι τους.

Σύμφωνα με νοσοκομειακές πηγές του Thesstoday.gr, το ένα από τα τέσσερα παιδιά κατέληξε, ενώ οι γιατροί κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να σώσουν τα υπόλοιπα. Ο 16χρονος δεν τα κατάφερε, ενώ οι δυο αδερφές του 15 και 18 ετών δίνουν μάχη να κρατηθούν στη ζωή. Καλύτερη, αλλά κρίσιμη είναι η κατάσταση του 20χρονου, μεγαλύτερου αδερφού. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως γίνονταν εργασίες στην οικία.
newsbomb.gr



Διαρροή e-mails αποδήμων | Πρόστιμο 40.000€ στη ΝΔ

Μετά την ολοκλήρωση της έρευνας για τη διαρροή e-mail αποδήμων στην πρώην ευρωβουλευτή της ΝΔ Άννα Μισελ Ασημακοπούλου – Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσφεύγει η ΝΔ

Πρόστιμα από 10.000 έως 30.000 ευρώ επέβαλε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) μετά την ολοκλήρωση της έρευνάς της για τη διαρροή e-mail αποδήμων στην πρώην ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου.

Η Αρχή κατέληξε πως στη διαρροή δεν εμπλέκεται η ΝΔ, στην οποία ωστόσο επέβαλε συνολικό πρόστιμο 40.000 ευρώ, καθώς διαπιστώθηκε ότι δεν λάμβανε επαρκή μέτρα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων (30.000 ευρώ) κι επειδή από δικό της υπάλληλο, τον πρώην γραμματέα Αποδήμων της ΝΔ Νίκο Θεοδωρόπουλο διέρρευσε η σχετική λίστα(10.000 ευρώ). Απάλλαξε πλήρως τον τότε γενικό γραμματέα του υπουργείου εσωτερικών Μιχάλη Σταυριανουδάκη (που παραιτήθηκε μόλις αποκαλύφθηκε η υπόθεση), κρίνοντας πως κάποιο άλλο πρόσωπο έκανε τη διαρροή από το Υπουργείο, το οποίο όμως δεν κατέστη δυνατό να εντοπιστεί.

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσφεύγει η ΝΔ
Με αφορμή την υπόθεση, πηγές της Νέας Δημοκρατίας σημείωσαν ότι «το πρόστιμο που επέβαλε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στη Νέα Δημοκρατία δεν αφορά την υπόθεση της διαρροής των email, αλλά την παράλληλη έρευνα που έγινε με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση και παραλείψεις που υποστηρίζει η Αρχή ότι υπάρχουν στις διαδικασίες τήρησης από πλευράς του κόμματος της νομοθεσίας για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα».

Η Νέα Δημοκρατία διαφωνεί με το συμπέρασμα της Αρχής θεωρώντας ότι αυτά που προτείνονται ως βελτιώσεις, είναι είτε πράγματα που η ΝΔ ήδη αποδεικνύει ότι τηρεί επιμελώς είτε προδήλως ανεφάρμοστα, ακόμη και παράνομα, όπως για παράδειγμα η άποψη της Αρχής ότι η ΝΔ θα όφειλε να ελέγξει τις προσωπικές συσκευές των στελεχών της. Για τους λόγους αυτούς προσφεύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της απόφασης.

xronos.gr




Διευκρινίσεις από τον πρύτανη του ΑΠΘ για το «πυρηνικό ριφιφί» | «Δεν υπήρξε καμία διαρροή από τον πυρηνικό αντιδραστήρα»

Για το περιστατικό που φέρεται να σημειώθηκε το προηγούμενο διάστημα στο υπόγειο της Σχολής Θετικών Επιστημών, εκεί όπου φυλάσσεται ένας μικρός, υποκρίσιμος, πυρηνικός αντιδραστήρας, μίλησε στο thestival.gr ο πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Χαράλαμπος Φείδας.

Σύμφωνα με όσα επισήμανε ο ίδιος, πρόκειται για ένα συμβάν, που πιθανόν έγινε πριν από περίπου 1,5 μήνα. Το μόνο που εντοπίστηκε είναι ένα σπασμένο λουκέτο σε πόρτα που οδηγεί στο υπόγειο της Σχολής Θετικών Επιστημών, εκεί όπου βρίσκεται ο πυρηνικός αντιδραστήρας.

Ο κ. Φείδας ξεκαθαρίζει ότι δεν υπήρξε καμία διαρροή ραδιενέργειας και πως κάτι τέτοιο είναι αδύνατον να συμβεί, καθώς ο συγκεκριμένος πυρηνικός αντιδραστήρας χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς λόγους.

«Πρόκειται για έναν υποκρίσιμο πυρηνικό αντιδραστήρα, ο οποίος χρησιμοποιείται καθαρά για εκπαιδευτικούς λόγους από το 1974. Δεν τίθεται θέμα διαρροής ή ανάφλεξης. Υπόκειται σε όλους τους ρυθμιστικούς ελέγχους από την αρμόδια ελληνική και ευρωπαϊκή επιτροπή. Ο υποκρίσιμος πυρηνικός αντιδραστήρας φυλάσσεται σε υπόγειο χώρο, όπου υπάρχει θωρακισμένη πόρτα και συναγερμός.
Πριν ενάμιση μήνα βρέθηκε σπασμένο λουκέτο πόρτας, που οδηγεί στο υπόγειο. Δεν υπήρξε καμία άλλη παραβίαση. Δεν υπήρξε διαρροή ούτε υπάρχει δυνατότητα διαρροής, καθώς χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς λόγους. Τα μέτρα ασφαλείας έχουν ενταθεί για προληπτικούς λόγους», σημείωσε χαρακτηριστικά στο thestival.gr ο πρύτανης του ΑΠΘ, Χαράλαμπος Φείδας.

Ο υποκρίσιμος πυρηνικός αντιδραστήρας είναι υπό την εποπτεία του τμήματος Φυσικής του τομέα Πυρηνικής Φυσικής.

«Ουδέποτε παραβιάστηκε ή επιχειρήθηκε να παραβιαστεί ο χώρος όπου φυλάσσεται η πυρηνική διάταξη» αναφέρουν οι πρυτανικές αρχές του ΑΠΘ

«Στο Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ λειτουργεί μικρής κλίμακας πυρηνική διάταξη, η οποία χρησιμοποιείται καθαρά για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Δεν τίθεται θέμα διαρροής ραδιενεργού υλικού, ούτε ανάφλεξης, διότι δεν μπορεί να φτάσει ποτέ λόγω φύσης σε κατάσταση κρισιμότητας», τονίζεται σε ανακοίνωση που εξέδωσαν οι πρυτανικές Αρχές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, με αφορμή δημοσίευμα εφημερίδας που αναφέρεται σε απόπειρα να παραβιαστεί από άγνωστα άτομα ο χώρος στη Σχολή Θετικών Επιστημών, όπου υπάρχει πυρηνικός αντιδραστήρας.

Η πυρηνική διάταξη, όπως διευκρινίζεται στην ανακοίνωση του ΑΠΘ και μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, «υπόκειται σε όλους τους απαραίτητους ρυθμιστικούς ελέγχους από τις αρμόδιες αρχές, με ετήσιους επιτόπιους ελέγχους για την πληρότητα των προδιαγραφών λειτουργίας και χρήσης», ενώ «τηρούνται όλα τα μέτρα ασφαλείας και φυλάσσεται σε χώρο, ο οποίος έχει θωρακισμένη πόρτα και υπάρχει συναγερμός». «Ουδέποτε παραβιάστηκε ή επιχειρήθηκε να παραβιαστεί ο χώρος όπου φυλάσσεται η διάταξη αυτή», καταλήγει η ανακοίνωση.

Πηγή: newsbeast.gr