Τέμπη: Στο φως νέο ηχητικό – Αλαλούμ με τον διάλογο σταθμάρχη και ρυθμιστή

Νέο ηχητικό ντοκουμέντο βλέπει το φως της δημοσιότητας από την τραγωδία στα Τέμπη. Ο σταθμάρχης δεν είχε καταλάβει ούτε ότι τα τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή, ούτε ότι είχαν συγκρουστεί.

Στη δημοσιότητα έρχεται ένα νέο ηχητικό ντοκουμέντο από το βράδυ που σημειώθηκε η τραγωδία στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Το ντοκουμέντο, καταγράφει τη συνομιλία μεταξύ του σταθμάρχη της Λάρισας και του ρυθμιστή από τη Θεσσαλονίκη.

Στο ηχητικό καταγράφεται μια συζήτηση σχετικά με την ηλεκτροδότηση της γραμμής, απόφαση την οποία τελικά έλαβε ο σταθμάρχης, ο οποίος φαίνεται ότι δεν είχε καταλάβει ότι τα δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή.

Ο ρυθμιστής ανέφερε δύο ενδείξεις, μία για βραχυκύκλωμα στις 23:18 και μία άλλη για άνοιγμα ενός διακόπτη. Τηλεφώνησε στον σταθμάρχη, ο οποίος αρχικά απάντησε ότι δεν είχε κάτι να αναφέρει. Ωστόσο, ακολούθησε και δεύτερο τηλεφώνημα από τη Λάρισα προς τον ρυθμιστή έλξης.

Στο ηχητικό ντοκουμέντο ακούγεται αυτή η δεύτερη συνομιλία, αποκαλύπτοντας τις ενέργειες που έγιναν τη νύχτα του τραγικού δυστυχήματος.

Ο διάλογος μεταξύ ρυθμιστή και σταθμάρχη

Ρυθμιστής έλξης: Παρακαλώ

Σταθμάρχης: Ναι, η Λάρισα είμαι, ο Βασίλης ο σταθμάρχης

Ρυθμιστής έλξης: Ναι, γεια σας

Σταθμάρχης: Πρέπει να κόψετε το ρεύμα

Ρυθμιστής έλξης: Να κόψουμε το ρεύμα;

Σταθμάρχης: Ναι, έχει γίνει εκτροχίαση στα Τέμπη, στο μνημείο του ΠΑΟΚ, και έχει πάρει φωτιά, με πήρε και η Πυροσβεστική. Δεν ξέρω τι έχει γίνει εκεί.

Ρυθμιστής έλξης: Α, οκ, δεν έχω δώσει, λοιπόν, μισό λεπτό, είπατε…

Σταθμάρχης: Πρέπει να έχει κοπεί, έγινε ότι έγινε εκεί πέρα, γιατί και το (…) 25-98 εδώ δεν έχει ρεύμα.

Ρυθμιστής έλξης: Ναι, ναι, από Λάρισα μέχρι Ραψάνη μου έχει ανοίξει…

Σταθμάρχης: Κόκκινο, ε;

Ρυθμιστής έλξης: Ναι, η ασφάλεια, και πήρα να ρωτήσω τι γίνεται

Σταθμάρχης: Ναι, θυμάμαι που πήρατε και πριν, αλλά τώρα με πήρε και η Πυροσβεστική και μου επιβεβαίωσε ότι είναι εκτροχιασμός

Ρυθμιστής έλξης: Ωραία, είπατε εκτροχιασμός προς τα Τέμπη;

Σταθμάρχης: Ναι, ναι, στη γραμμή ανόδου απάν’.

Ρυθμιστής έλξης: Ωραία

Σταθμάρχης: Αλλά δεν ξέρω τώρα επειδή, τώρα τι θα γίνει, τώρα πώς θα κόψουν, και έχω και το 63503 που κατεβαίνει από εκεί, τώρα δεν ξέρω, πέρασε-δεν πέρασε, ό,τι και να πω δεν ξέρω τίποτα. Περιμένω να μάθω νέα κι εγώ, εντάξει;

Ρυθμιστής έλξης: Ωραία, άρα δε δίνω μέχρι νεωτέρας

Σταθμάρχης: Ναι, ναι. Θα μιλήσω με τους τεχνίτες κι εγώ λιγάκι και θα δούμε

Ρυθμιστής έλξης: Ωραία, έγινε, ευχαριστώ




“Πεκίνο: Οι διαφορές με τις ΗΠΑ λύνονται με διάλογο”

Η Κίνα επανέλαβε σήμερα ότι μπορεί να λύσει τις εμπορικές της διαφωνίες με τις ΗΠΑ μέσω του διαλόγου και των διαβουλεύσεων, μετά τις δηλώσεις του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ ότι θα προτιμούσε να μην επιβάλει δασμούς στο Πεκίνο.

«Η οικονομική και εμπορική συνεργασία μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ είναι αμοιβαία επωφελής», δήλωσε η Μάο Νινγκ εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας στη διάρκεια της τακτικής ενημέρωσης των δημοσιογράφων.

«Δεν υπάρχουν νικητές στους εμπορικούς πολέμους και τους πολέμους δασμών, οι οποίοι δεν είναι προς το συμφέρον καμίας πλευράς, ούτε του κόσμου», πρόσθεσε η Μάο.

Σε ό,τι αφορά το εμπορικό έλλειμμα, κεντρικό ζήτημα στη διαμάχη Κίνας και ΗΠΑ, η Μάο επεσήμανε ότι το Πεκίνο ποτέ δεν επεδίωξε σκοπίμως να έχει εμπορικό πλεόνασμα και πρόσθεσε ότι υπάρχει «τεράστιος χώρος» για συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Fox News, το δεύτερο μέρος της οποίας μεταδόθηκε χθες, Πέμπτη, ο Τραμπ δήλωσε: «Έχουμε μια μεγάλη δύναμη επί της Κίνας και αυτή είναι οι δασμοί και δεν τους θέλουν». Ωστόσο πρόσθεσε: «Θα προτιμούσα να μη χρειαστεί να τη χρησιμοποιήσω, αλλά είναι μια φοβερή δύναμη επί της Κίνας».

protothema.gr




«Φωτιά στο διάλογο για το νέο Λαϊκό Μέτωπο»

Το «κουτί της Πανδώρας» άνοιξε η πρόταση του επικεφαλής της Νέας Αριστεράς, Αλέξη Χαρίτση να προτείνει τον πρόεδρο της ΑΔΑΕ, Χρήστο Ράμμο για νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας, καθώς η πρωτοβουλία των κινήσεων που ανέκτησε αιφνιδιαστικά ο Μεσσήνιος πολιτικός ανακάτεψε για τα καλά την προοδευτική τράπουλα, αλλά πρωτίστως το εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑκαι της Νέας Αριστεράς αντίστοιχα.

Ακόμη και αν δεν το συνομολογούν, οι πιέσεις που δέχονται οι ηγετικές ομάδες των δύο «ομογάλακτων» κομματικών σχηματισμών είναι πλέον καθημερινές και σχεδόν αφόρητες, κυρίως από τη βάση και μεσαία στελέχη τους. Και αυτό, γιατί η οριστική αποχώρηση του Στέφανου Κασσελάκη από το κάδρο, έχει στερήσει επιχειρήματα σε όσες και όσους ανθίστανται στο εγχείρημα της επανένωσης των προοδευτικών δυνάμεων σε ένα νέο «Λαϊκό Μέτωπο», θέτοντας ποικίλους αστερίσκους. Όταν, μάλιστα, ως θρυαλλίδα εσωκομματικών εξελίξεων έχει επισημανθεί ήδη στο ημερολόγιο των περισσότερων προοδευτικών κομμάτων η Προεδρική εκλογή, η οποία αναμένεται να μονοπωλήσει την πολιτική επικαιρότητα από τα μέσα Γενάρη, αν δεν πυροδοτήσει ευρύτερες, πολιτικές εξελίξεις, στο ενδιάμεσο.

Παρά την όποια συνεργατική προοπτική, όμως, η πιθανότητα συνασπισμού των προοδευτικών δυνάμεων υπό ένα πρόσωπο ως υποψηφιότητα κοινής αποδοχής προσκρούει στις απόψεις κορυφαίων στελεχών τόσο του ΣΥΡΙΖΑ, όσο και της Νέας Αριστεράς, που έχουν προκαλέσει προβληματισμό στους υπόλοιπους συντρόφους τους.

Με καταγεγραμμένα τα χαμηλά δημοσκοπικά ποσοστά των δύο κομμάτων στις τελευταίες δημοσκοπήσεις, οι πρώτες διαφοροποιήσεις αναφορικά με το ζήτημα της Προεδρίας της Δημοκρατίας, που έχουν διαφανεί στον πολιτικό ορίζοντα ερμηνεύονται ήδη ως τροχιοδεικτικά πυρά, για τα όσα θα επακολουθήσουν, δηλαδή τυχόν αυτονόμηση στελεχών, στην τελική ευθεία προς την εκλογή νέου Προέδρου της Δημοκρατίας.

Καχυποψία για τις θέσεις Παππά

Συγκεκριμένα, με ισχυρές δόσεις καχυποψίας «διαβάζουν» στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ τη χθεσινή τοποθέτηση του Νίκου Παππά, καθώς ο πρώην υπουργός υπεραμύνθηκε της υποψηφιότητας ενός προσώπου με ρίζες στην Αριστερά, ως τον ιδανικό υποψήφιο Πρόεδρο Δημοκρατίας.

Μιλώντας στο Attica TV, ο Νίκος Παππάς ανέφερε πως «πρέπει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να είναι από την Αριστερά και να είναι ένα πρόσωπο με πάρα πολύ ισχυρή πολιτική πείρα και πολιτικό εκτόπισμα». «Έχω απόλυτο σεβασμό για τον κύριο Ράμμο και τη θέση και τη στάση που έχει κρατήσει στο πάρα πολύ κρίσιμο ζήτημα των παρακολουθήσεων, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα» εξήγησε στην συνέχεια ο πρώην υπουργός, για να καταλήξει πως «έχει έρθει η ώρα να υπάρχει Πρόεδρος της Δημοκρατίας από την Αριστερά ή την ευρύτερη προοδευτική παράταξη, με πάρα πολύ μεγάλο πολιτικό εκτόπισμα».

Στο σκεπτικό του πρώην υπουργού, η υπερψήφιση του νέου Προέδρου της Δημοκρατίας με 151 ψήφους (αντί των 180 που ίσχυε μέχρι πρότινος) δεν διασαλεύει πρακτικά την κυβερνητική συνοχή, την ώρα που στέλνει ένα καθαρό πολιτικό μήνυμα αριστερής κατεύθυνσης στο πρόσωπο που θα επιλέξει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Και αν η διαφοροποίηση του Νίκου Παππά εστιάστηκε στο ζήτημα της επιλογής νέου Προέδρου της Δημοκρατίας, τα όσα, ωστόσο, ο ίδιος περιέγραψε από το βήμα της τελευταίας Κεντρικής Επιτροπής έδωσαν την αίσθηση στους κομματικούς του συντρόφους πως δεν τον χωρίζει ιδεολογικά άβυσσος από τον Παύλο Πολάκη, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια.

Έκπληξη από Τσακαλώτο για την απομάκρυνση Κασσελάκη

Την ίδια στιγμή, ισοδύναμη με… casus belli για αρκετά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ υπήρξε η άποψη που διατύπωσε χθες ο πρώην Υπουργός και νυν βουλευτής της Νέας Αριστεράς,Ευκλείδης Τσακαλώτος αναφορικά με τα γεγονότα του πρόσφατου Συνεδρίου του κόμματος. «Είναι προβληματική η κατάσταση στον ΣΥΡΙΖΑ, γιατί ήταν προβληματικό και το πως έδιωξαν τον κ. Κασσελάκη. Δεν ήταν δημοκρατικό αυτό. Ήταν μια φράξια φάνηκε, που είπε ό,τι και να γίνει, αυτός ο άνθρωπος δεν θα είναι υποψήφιος» ισχυρίστηκε χθες ο κ. Τσακαλώτος, για να προσθέσει πως «ο τρόπος που δεν επετράπη να είναι υποψήφιος (στον Στέφανο Κασσελάκη), δεν το λες και υπόδειγμα δημοκρατικών διαδικασιών».

Η παραπάνω αποστροφή του κ. Τσακαλώτου «έβαλε φωτιά» μεταμεσονύκτια στο «προεδρικό» μπλοκ του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς «έχει απωλέσει από την μνήμη τουτα περί… πουμαρό» σχολίασαν πρώην σύντροφοί του σχεδόν κεραυνοβολημένοι από τη θέση που διατύπωσε ο πρώην υπουργός Οικονομικών, σε μια στιγμή που επιχειρείται η διαμόρφωση κλίματος σύγκλισης μεταξύ νυν και πρώην στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ.

Τόσο, όμως, στην περίπτωση των ενστάσεων του Νίκου Παππά από τον ΣΥΡΙΖΑ, όσο και στην επισήμανση του Ευκλείδη Τσακαλώτου από την Νέα Αριστερά, η ανάγνωση στελεχών του ευρύτερου χώρου για τις απόψεις τους αποδίδεται στην «αγωνία για το αύριο», καθώς δεν είναι κοινό μυστικό ότι ο κοινός βηματισμός των προοδευτικών δυνάμεων δεν θα συμπεριλάβει δυνητικά ένα κάλεσμα στο σύνολο των στελεχών του ευρύτερου προοδευτικού χώρου, καθώς κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να τεθούν βέτο επί συγκεκριμένων προσώπων, ένθεν κακείθεν.

Αστερίσκοι και από την Νέα Αριστερά

Μπροστά στο ενδεχόμενο μιας προοδευτικής συνεργασίας με φόντο την Προεδρική εκλογή, πάντως, από την Νέα Αριστερά γίνεται σαφές πως «δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για κεντροαριστερή συνεργασία. Η πολιτική του Λαϊκού Μετώπου δεν είναι ούτε ουδέτερη ούτε κεντροαριστερή», αποδίδοντας μια τέτοια εξέλιξη αφενός στην στάση του ΠΑΣΟΚ και αφετέρου στις επιλογές του ΣΥΡΙΖΑ.

Επιχειρώντας να πιέσουν αμφότερα τα δύο προοδευτικά κόμματα σε μια αριστερόστροφη πολιτική, πηγές της Νέας Αριστεράς εντοπίζουν το τελευταίο διάστημα στην στάση του ΠΑΣΟΚ έναν «συναινετικό δικομματισμό», κρίνονταςαπό την συνάντηση του προέδρου του με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, τη στάση της Χαριλάου Τρικούπη απέναντι στα εξοπλιστικά προγράμματα, αλλά και της εσωκομματικής αναβάθμισης της Άννας Διαμαντοπούλου ως εμβληματικής της κεντρώας στροφής του κόμματος.

Την ίδια ώρα, ως εμπόδιο στην δυνητική σύγκλιση των προοδευτικών δυνάμεων θεωρούν και μια σειρά επιλογών του ΣΥΡΙΖΑ, εστιασμένες στην αμφισημία του κόμματος. «Θα συνεχίσει τη ρητορική περί “συμμαχίας προοδευτικών δυνάμεων”, η οποία βασίζεται αποκλειστικά σε αλλαγές προσώπων χωρίς συγκεκριμένους πολιτικούς στόχους; Ή θα στραφεί προς τα αριστερά, αναγνωρίζοντας ότι αυτή η στρατηγική ηττήθηκε το 2023 και ότι σήμερα οι προϋποθέσεις είναι ακόμα δυσμενέστερες;» διερωτώνται κύκλοι προσκείμενοι στην Νέα Αριστερά, η οποία, ωστόσο, εξακολουθεί να διατηρεί ανοιχτό το παράθυρο του διαλόγου, με κατατεθειμένη την πρότασή της για την υποψηφιότητα του Χρήστου Ράμμου, καθώς «η πολιτική του Λαϊκού Μετώπου υπηρετείται μέσω της ανασυγκρότησης της Αριστεράς, ένα κάλεσμα που απευθύνεται σε όλες τις δυνάμεις της πληθυντικής Αριστεράς και της πολιτικής οικολογίας», καταλήγουν.

protothema.gr




Ανδρουλάκης: Ορόσημο για τον δημόσιο διάλογο το ντιμπέιτ, το ΠΑΣΟΚ είναι ξανά εδώ.

Σε έναν νέο απολογισμό για το ντιμπέιτ των έξι υποψηφίων για την προεδρία του ΠΑΣΟΚ προχώρησε το πρωί της Τετάρτης ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Ο σημερινός πρόεδρος του ΠΑΣΟΚκάνει λόγο σε ανάρτησή του στο Facebook για «ένα σημαντικό ορόσημο για τον δημόσιο πολιτικό διάλογο» δηλώνοντας δικαιωμένος για τη διαδικασία του ντιμπέιτ.

«Είναι πλέον ξεκάθαρο στους πολίτες ότι η ΝΔ έχει απέναντί της έναν ισχυρό αντίπαλο με εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης της χώρας. Το ΠΑΣΟΚ είναι ξανά εδώ. Και μετά τις 13 Οκτώβρη, θα είναι ακόμα πιο ενωμένο και ακόμα πιο δυνατό» καταλήγει στην ανάρτησή του ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Όλη η ανάρτηση του Νίκου Ανδρουλάκη για το ντιμπέιτ στο ΠΑΣΟΚ

Η χθεσινή βραδιά ήταν ένα σημαντικό ορόσημο για τον δημόσιο πολιτικό διάλογο. Όσοι επιμέναμε για ένα πιο ανοιχτό και ελεύθερο debate νιώθουμε απόλυτα δικαιωμένοι.

Μετά από μια δεκαετία που σφραγίστηκε από την απολίτικη τοξικότητα ανάμεσα στον πρώην δικομματισμό, το ΠΑΣΟΚ πρωτοπόρησε ανοίγοντας νέους δρόμους στον τρόπο με τον οποίο πρέπει να γίνεται ο πολιτικός διάλογος στη χώρα. Βάλαμε ξανά τον πήχη ψηλά, γιατί στην ουσία βάλαμε την ίδια την πολιτική ψηλά.

Και ένα επιμύθιο του χθεσινού debate. Είναι πλέον ξεκάθαρο στους πολίτες ότι η ΝΔ έχει απέναντί της έναν ισχυρό αντίπαλο με εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης της χώρας. Το ΠΑΣΟΚ είναι ξανά εδώ. Και μετά τις 13 Οκτώβρη, θα είναι ακόμα πιο ενωμένο και ακόμα πιο δυνατό.

protothema.gr




Νίκος Ανδρουλάκης: Προτείνει Ελεύθερο ντιμπέιτ με διάλογο μεταξύ των υποψηφίων ενόψει των εκλογών στο ΠΑΣΟΚ

Υπέρ ενός ελεύθερου ντιμπέιτενόψει των εκλογών στο ΠΑΣΟΚ στο οποίο οι συμμετέχοντες θα μπορούν να ρωτάνε ο ένας τον άλλο τάχθηκε με ανάρτησή του στο Facebook o Νίκος Ανδρουλάκης.

«Είμαι πεπεισμένος ότι ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε να οργανώσουμε επιτέλους ένα πραγματικό ντιμπέιτ. Με ελεύθερο, ζωντανό διάλογο μεταξύ των υποψηφίων. Με όσο το δυνατόν λιγότερους περιοριστικούς όρους που αποδυναμώνουν την ίδια την ουσία του διαλόγου. Θέλουμε αλήθεια ένα ντιμπέιτ – προκάτ, μια συζήτηση με συνεχείς μονολόγους 120 και 90 δευτερολέπτων που θα έχουν ήδη προετοιμαστεί στα γραφεία των υποψηφίων; Ας κάνουμε λοιπόν ένα πραγματικό ντιμπέιτ. Ένα ντιμπέιτ όπου όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να ρωτάνε δύσκολες ερωτήσεις τους υπολοίπους» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Όλη η ανάρτηση του Νίκου Ανδρουλάκη

Όταν ανακοίνωσα την απόφασή μου να προχωρήσουμε σε εσωκομματικές εκλογές, ώστε να μπει ένα τέλος στην εσωστρέφεια που ξεκίνησε το απόγευμα των ευρωεκλογών, δεσμεύτηκα προς τον κόσμο του ΠΑΣΟΚ ότι ως πρόεδρος θα εγγυηθώ την ενότητα και τη σοβαρή εικόνα της παράταξης στην πορεία μέχρι τις 6 και 13 Οκτωβρίου. Με διαδικασίες εσωκομματικού διαλόγου που δεν θα απωθούν τον πολίτη και και θα τιμούν την ιστορική μας διαδρομή. Μετά και τη χθεσινή διευρυμένη συνεδρίαση της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής, ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε στην πραγματοποίηση του ντιμπέιτ.

Η αρμόδια επιτροπή θα συνεδριάσει σήμερα ώστε να συζητήσει τις διαδικαστικές λεπτομέρειες.

Είμαι πεπεισμένος ότι ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε να οργανώσουμε επιτέλους ένα πραγματικό ντιμπέιτ. Με ελεύθερο, ζωντανό διάλογο μεταξύ των υποψηφίων. Με όσο το δυνατόν λιγότερους περιοριστικούς όρους που αποδυναμώνουν την ίδια την ουσία του διαλόγου.

Θέλουμε αλήθεια ένα ντιμπέιτ – προκάτ, μια συζήτηση με συνεχείς μονολόγους 120 και 90 δευτερολέπτων που θα έχουν ήδη προετοιμαστεί στα γραφεία των υποψηφίων;

Ας κάνουμε λοιπόν ένα πραγματικό ντιμπέιτ. Ένα ντιμπέιτ όπου όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να ρωτάνε δύσκολες ερωτήσεις τους υπολοίπους.

Όπου θα πρέπει να δίνουμε απαντήσεις, είτε το θέλουμε είτε όχι.

Ας το τολμήσουμε και ας είναι και αυτό μια καινοτομία του ΠΑΣΟΚ που θα γίνει πάγια πρακτική σε όλες τις εκλογικές διαδικασίες της χώρας. Μια παρακαταθήκη της παράταξής μας που θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας του δημόσιου διαλόγου στη χώρα μας αλλά και στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών απέναντι στους πολιτικούς και τα κόμματα.

Στην κατεύθυνση αυτή, καλώ τις συνυποψήφιες και τους συνυποψήφιούς μου να συμφωνήσουμε στη βάση ενός ελεύθερου ντιμπέιτ. Είναι χρέος όλων μας να συμβάλλουμε ώστε αυτή η προεκλογική περίοδος να αποτελέσει συνολικά ένα υπόδειγμα πολιτικής διαδικασίας.

protothema.gr




Γεραπετρίτης | Μπλίνκεν εγκαινιάζουν τον 5ο Στρατηγικό Διάλογο ΗΠΑ-Ελλάδας στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ

Το πρόγραμμα της επίσημης επίσκεψης που πραγματοποιεί ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης στις ΗΠΑ ξεκινά σήμερα με μια σειρά κρίσιμων διπλωματικών επαφών. Ο ΥΠΕΞ θα εγκαινιάσει από κοινού με τον Αμερικανό ομόλογό του Άντονι Μπλίνκεν τον 5ο γύρο του Στρατηγικού Διαλόγου ΗΠΑ-Ελλάδας στην Ουάσνιγκτον. Στη συνέχεια, θα έχει κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στις ΗΠΑ, ο κ. Γεραπετρίτης θα έχει τη δυνατότητα να προβάλει τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει τα τελευταία χρόνια η ελληνική διπλωματία, αλλά και να επιβεβαιώσει την ενισχυμένη θέση της χώρα μας στη διεθνή σκηνή.

Ειδικότερα, διπλωματικές πηγές που επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων εκτιμούν ότι ο Στρατηγικός Διάλογος ΗΠΑ-Ελλάδας επιβεβαιώνει το ιστορικά υψηλό επίπεδο των ελληνοαμερικανικών σχέσεων και ενθαρρύνει την περαιτέρω εντατικοποίηση της διμερούς συνεργασίας σε μια σειρά από κρίσιμους τομείς. Υπό αυτό το πρίσμα, αναδεικνύει την Ελλάδα ως αξιόπιστο εταίρο των ΗΠΑ και αναπόσπαστο τμήμα της περιφερειακής αρχιτεκτονικής ασφάλειας στα Βαλκάνια και στην Ανατολική Μεσόγειο.

Από το υπόλοιπο πρόγραμμα στην Ουάσινγκτον ξεχωρίζουν η συζήτηση που θα έχει ο Γιώργος Γεραπετρίτης με τον Τζον Κέρι στο «Wilson Center» αλλά και η ομιλία που θα πραγματοποιήσει στο Πανεπιστήμιο Georgetown. Όσον αφορά το πρόγραμμα στη Νέα Υόρκη, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ομιλία που θα πραγματοποιήσει ενώπιον της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ για θέματα κλιματικής αλλαγής και διατροφικής ασφάλειας.

Το πρόγραμμα του Στρατηγικού Διαλόγου

Στις 1:05 μμ. τοπική ώρα Ουάσινγκτον, ο Γιώργος Γεραπετρίτης θα εισέλθει στο «Treaty Room» του Στέιτ Ντιπάρτμεντ μαζί με τον Άντονι Μπλίνκεν. Οι δύο υπουργοί θα πραγματοποιήσουν κοινές δηλώσεις διάρκειας πέντε λεπτών, κηρύσσοντας έτσι και επίσημα την έναρξη του Στρατηγικού Διαλόγου, στον οποίο θα συμμετάσχουν μεταξύ άλλων η υφυπουργός Εξωτερικών, Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, και ο υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και Εξωστρέφεια, Κώστας Φραγκογιάννης.

Στη συνέχεια, θα διεξαχθεί τελετή υπογραφής στην οποία ο κ. Γεραπετρίτης θα επικυρώσει την προσχώρηση της Ελλάδας στις συμφωνίες διαστημικής συνεργασίας «Artemis Accords». Κατόπιν, θα μιλήσουν ο διοικητής της NASA, Μπιλ Νέλσον, και ο πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Διαστήματος, Ιωάννης Δαγκλής.

Οι θεματικές που καλύπτει ο 5ος Στρατηγικός Διάλογος είναι:

  • οι περιφερειακές πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις.
  • η άμυνα και ασφάλεια.
  • οι ανθρωπιστικές προκλήσεις και η ετοιμότητα για την αντιμετώπιση καταστροφών.
  • η ενέργεια και το περιβάλλον.
  • η εφαρμογή του νόμου και η αντιμετώπιση της τρομοκρατίας.
  • το εμπόριο και οι επενδύσεις.
  • οι δεσμοί μεταξύ της κοινωνίας των πολιτών.

Η θεματολογία του Στρατηγικού Διαλόγου

Όσον αφορά τον τομέα της άμυνας και της ασφάλειας, αναμένεται ότι θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη διμερή αμυντική συνεργασία, στις περιφερειακές προκλήσεις ασφάλειας, στις πρωτοβουλίες ασφάλειας του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, στην υποστήριξη της Ουκρανίας, αλλά και στη χρήση τεχνολογιών από αξιόπιστους προμηθευτές. Στα ζητήματα περιφερειακού ενδιαφέροντος περιλαμβάνεται η Ανατολική Μεσόγειος και η Τουρκία, τα Δυτικά Βαλκάνια και η ευρωπαϊκή προοπτική τους, ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς, η κρίση στη Μέση Ανατολή και η Ερυθρά Θάλασσα, καθώς και η Ουκρανία, ο Νότιος Καύκασος και η Κίνα.

Σχετικά με τις ανθρωπιστικές προκλήσεις και την ετοιμότητα για την αντιμετώπιση καταστροφών, θα συζητηθεί εκτενώς η διεύρυνση της συνεργασίας στον τομέα της Πολιτικής Προστασίας. Σε αυτό το πλαίσιο, αναμένεται ότι θα συζητηθούν η αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών, τα εναέρια μέσα, καθώς και μακροπρόθεσμα θέματα συντονισμού που έχουν να κάνουν με την αναδάσωση και την αντιμετώπιση των πλημμυρικών φαινομένων. Επιπλέον, θα συζητηθούν θέματα που έχουν να κάνουν με την διαδικασία αίτησης ασύλου και τους πρόσφυγες.

Επίσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει η ενότητα του Στρατηγικού Διαλόγου που έχει να κάνει με την ενέργεια και το περιβάλλον. Η ελληνική και η αμερικανική αντιπροσωπεία θα έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις για την ενεργειακή μετάβαση, τη Διεθνή Διάσκεψή για τους Ωκεανούς (Our Ocean Conference) που θα φιλοξενηθεί στη χώρα μας, και την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης.

Από εκεί και πέρα θα ακολουθήσει η ενότητα που έχει να κάνει με την εφαρμογή του νόμου και την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας. Εκεί θα τεθούν επί τάπητος η συνοριακή συνεργασία, η αντιμετώπιση παράνομων δραστηριοτήτων, η αντιτρομοκρατική συνεργασία, καθώς και η ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας.

Όπως είναι αναμενόμενο ένα μεγάλο τμήμα του Στρατηγικού Διαλόγου θα είναι αφιερωμένο σε θέματα συνεργασίας που έχουν να κάνουν με την οικονομία, το εμπόριο, και τις επενδύσεις. Κατά τη διάρκεια αυτών των συζητήσεων θα γίνει εκτενή αναφορά στους τομείς της τεχνολογίας, του τουρισμού, και της φαρμακοβιομηχανίας.

Τέλος, θα συζητηθούν οι δεσμοί μεταξύ της κοινωνίας των πολιτών, όπου θα καλύψουν θέματα που έχουν να κάνουν με τις ανταλλαγές φοιτητών, την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και τη διατήρηση της Μνήμης του Ολοκαυτώματος.

Η Πολιτική Στόχευση του Στρατηγικού Διαλόγου

Στο πολιτικό επίπεδο, η ελληνική πλευρά αναμένεται να δώσει έμφαση στην ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας και του τριμερούς σχήματος 3+1, το οποίο περιλαμβάνει την Κυπριακή Δημοκρατία, το Ισραήλ και τις ΗΠΑ. Υπενθυμίζεται ότι σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, o βοηθός υφυπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Τζόσουα Χακ απάντησε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι η Ουάσινγκτον συνεχίζει να στηρίζει απόλυτα το σχήμα 3+1 και αρνήθηκε την κριτική ότι οι ΗΠΑ το έχουν βάλει στο πάγο.

Από εκεί και πέρα, θα συζητηθεί εκτενώς η εμβάθυνση της αμυντικής συνεργασίας, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η προμήθεια αμυντικού υλικού, ιδίως των μαχητικών F-35, για την Ελλάδα. Και σε αυτό το τομέα, ο κ. Χακ είχε ξεκαθαρίσει ότι οι ΗΠΑ στηρίζουν τον σχεδιασμό για τον εκσυγχρονισμό των δυνατοτήτων των ελληνικών Ένοπλων Δυνάμεων.

Ένας άλλος τομέας, ο οποίος παίζει σημαίνοντα ρόλο στη διμερή σχέση, είναι η ενεργειακή διασύνδεση και ασφάλεια. Σε αυτό το πλαίσιο, θα αναδειχθεί η προώθηση της ενεργειακής διασυνδεσιμότητας μέσω αγωγών και έργων ηλεκτρικής διασύνδεσης. Ωστόσο, θα συζητηθεί και η διαφοροποίηση του ενεργειακού μείγματος μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η κυβέρνηση Μπάιντεν δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ενεργειακή μετάβαση και ως εκ τούτου βλέπει την Ελλάδα ως μια χώρα που έχει τεράστιες δυνατότητες στην ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Επίσης, η ελληνική πλευρά επιδιώκει να αυξήσει ακόμα περισσότερο τη συνεργασία με την USAID. Μια τέτοια εξέλιξη εκτιμάται ότι θα συμβάλει στη καλύτερη αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή.

Τέλος, εξίσου μεγάλη προτεραιότητα αποτελεί η περαιτέρω σύσφιξη των οικονομικών σχέσεων, ιδίως στους τομείς του τουρισμού και της ναυτιλίας. Η Ελλάδα ενδιαφέρεται να προσελκύσει άμεσες ξένες επενδύσεις, ειδικά στους τομείς της φαρμακοβιομηχανίας και των καινοτόμων τεχνολογιών.

Συζήτηση Γ. Γεραπετρίτη-Τζον Κέρι στο Wilson Institute

Ο υπουργός Εξωτερικών θα συμμετάσχει την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου στην εκδήλωση «Αντίστροφη Μέτρηση για τη Διάσκεψη των Ωκεανών (Our Ocean Conference), Ελλάδα 2024: Ένας Ωκεανός με Προοπτική», η οποία θα πραγματοποιηθεί στη δεξαμενή σκέψης «Wilson Center» στην Ουάσινγκτον. Στη συνδεδεμένη με το αμερικανικό Κογκρέσο δεξαμενή σκέψης, ο κ. Γεραπετρίτης θα παρουσιάσει τους στόχους της Ελλάδας για την 9η Διάσκεψη των Ωκεανών που θα πραγματοποιηθεί στις 16 και 17 Απριλίου στην Αθήνα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην εκδήλωση θα συμμετάσχει και ο Τζον Κέρι, Ειδικός Απεσταλμένος του Προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν για την κλιματική αλλαγή. Ο βετεράνος πολιτικός ήταν ο εμπνευστής της πρωτοβουλίας «Our Ocean Conference» κατά τη διάρκεια της θητείας του στο αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών και αποτελεί σε διεθνές επίπεδο μία από τις πιο δυνατές φωνές υπέρ της προστασίας των ωκεανών.

Ομιλία στο Πανεπιστήμιο Georgetown

Αμέσως μετά, ο κ. Γεραπετρίτης θα μεταβεί στο Πανεπιστήμιο Georgetown, όπου θα είναι ο βασικός προσκεκλημένος στην εκδήλωση «Προκλήσεις και ευκαιρίες: Το μέλλον της Ευρώπης, η σχέση ΕΕ-ΗΠΑ, η Μέση Ανατολή και ο ρόλος της Ελλάδας στο παγκόσμιο στερέωμα». Κατά τη συνομιλία του με τον επίκουρο καθηγητή Νομικής, δικηγόρο και διπλωμάτη Mark Vlasic, ο υπουργός Εξωτερικών θα αναφερθεί σε μία σειρά θεμάτων που άπτονται της εξωτερικής πολιτικής.

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, ο κ. Γεραπετρίτης θα αναδείξει τον αναβαθμισμένο διεθνή ρόλο της Ελλάδας, ο οποίος πηγάζει από την διαρκή ανοδική της πορεία τα τελευταία χρόνια, αλλά και τη λειτουργία της ως πυλώνα σταθερότητας και ασφάλειας στην Ανατολική Μεσόγειο. Επιπλέον, θα αναλύσει τις εξελίξεις στη συνεχιζόμενη κρίση στη Μέση Ανατολή, υπογραμμίζοντας την ετοιμότητα της Ελλάδας να ενεργήσει ως έντιμος διαμεσολαβητής ανάμεσα στις αντιμαχόμενες πλευρές.

Επιπλέον, ο υπουργός Εξωτερικών θα έχει τη δυνατότητα να αναφερθεί στο άριστο επίπεδο των ελληνοαμερικανικών σχέσεων, αλλά και να συζητήσει για το μέλλον της Ευρώπης υπό το πρίσμα των επικείμενων ευρωεκλογών. Η εκδήλωση στο «European Policy Organization» του γνωστού για τη διπλωματική του παράδοση Πανεπιστημίου Georgetown συνδιοργανώνεται από την πρεσβεία της Ελλάδας στην Ουάσινγκτον.

πηγή: Newsbeast.gr




Αυγενάκης στα εγκαίνια της Agrotica | Καλώ τους αγρότες να επενδύσουμε στον διάλογο

«Είμαστε διαθέσιμοι για συνεργασία και κοινή προσπάθεια, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Δεν είστε μόνοι, είμαστε μαζί» τόνισε από το βήμα της 30ης Agrotica ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρης Αυγενάκης, απευθυνόμενος στους αγρότες.

Μήνυμα για συνεργασία στους αγρότες που κάνουν κινητοποιήσεις, με στόχο την επίλυση των προβλημάτων τους που έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής και ενεργειακής κρίσης, έστειλε από το βήμα της 30ής Agrotica ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης.

«Καλώ τους αγρότες να επενδύσουμε στον διάλογο. Το υπουργείο μας, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, στεκόμαστε γενναία και διαχρονικά στο πλευρό των αγροτών της χώρας μας. Το ίδιο κάνουμε και τώρα. Μαζί, ενωμένοι και με απόλυτη κατανόηση στις δυσκολίες και στα κίνητρα που σας οδήγησαν στους δρόμους, δηλώνουμε διαθέσιμοι για συνεργασία και κοινή προσπάθεια, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Δεν είστε μόνοι, είμαστε μαζί, με κοινές αγωνίες και θέληση να βρούμε λύσεις και να δώσουμε απαντήσεις στα προβλήματα», τόνισε.

Παράλληλα, χαρακτήρισε «δίκαιες» τις προσπάθειες του αγροτικού κόσμου, τόσο στη χώρα μας όσο και σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς μέσα από τις κινητοποιήσεις τους δίνεται η δυνατότητα να αναδειχθούν σημαντικά προβλήματα, τα οποία συνθλίβουν τον κόπο τους.

«Προβλήματα που τα γνωρίζουμε και εργαζόμαστε συλλογικά ώστε να δώσουμε ουσιαστικές λύσεις και να μετριάσουμε άγχη, αγωνίες και αβεβαιότητα για το μέλλον τους».

Στην εφετινή Agrotica μετέχουν περίπου 2.000 εκθέτες, γεγονός που, όπως επισήμανε ο υπουργός, «αναδεικνύει τη σπουδαιότητα του αγροτοδιατροφικού κλάδου στον επιχειρηματικό κόσμο, στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή».

Στα εγκαίνια ήταν παρόντες η Υπουργός Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της Κύπρου Μαρία Παναγιώτου, ο Υπουργός Γεωργίας, Αλιείας, Τροφίμων και Δικαιωμάτων Ζώων της Μάλτας Antόn Refalo, ο Υφυπουργός Γεωργίας και Τροφίμων της Βουλγαρίας Ντεγιάν Στράτεβ και ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντή της Διεθνούς Οργάνωσης Τροφίμων και Γεωργίας, FAO, των Ηνωμένων Εθνών Μαουρίτσιο Μαρτίνα.

Παρόντες ήταν, επίσης, ο Υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας Γεώργιος Κεφαλάς και ο Πρόεδρος της ΔΕΘ, Αναστάσιος Τζήκας.

Μετασχηματισμός του πρωτογενούς τομέα

Όπως είπε ο υπουργός, η φετινή Agrotica, εκτός από τις αγροτικές κινητοποιήσεις, συμπίπτει και με τη δοκιμασία στη Θεσσαλία και την προσπάθεια για ανασυγκρότησή της, αλλά και με την προσπάθεια της κυβέρνησης «να μετασχηματίσει τον πρωτογενή τομέα σε στρατηγικό πυλώνα του νέου παραγωγικού και οικονομικού μοντέλου της χώρας μας». «Όπως, επίσης, συμπίπτει και με μια διαρκή συζήτηση που γίνεται σε κάθε κορυφαίο παγκόσμιο οργανισμό αναφορικά με τα τεράστια ζητήματα, προκλήσεις και κρίσεις που απειλούν τον παγκόσμιο πρωτογενή τομέα και τελικά την ευημερία και την ασφάλεια όλων μας».

Η κλιματική κρίση, έχει αναδείξει προβλήματα όπως η «υγεία του εδάφους», επισήμανε ο υπουργός, καθώς υπάρχει διαρκής συρρίκνωση των διαθέσιμων εδαφών για καλλιέργεια και αυξανόμενη λειψυδρία. Τα φαινόμενα αυτά, όπως σημείωσε, δημιουργούν «μία εκρηκτική διεθνή απειλή με απίστευτες συνέπειες για την παγκόσμια οικονομία και, κυρίως, την κοινωνική συνοχή, λόγω της ολοένα μεγαλύτερης αύξησης των αναγκών για παραγωγή τροφίμων».

Αναφερόμενος στα γενικότερα μέτρα για την ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής, ο ΥπΑΑΤ επισήμανε ότι αξιοποιούνται:

Η διασύνδεση της γεωργικής παραγωγής με τον τουρισμό και τον πολιτισμό μέσω των Leader, ύψους 600 εκατ. ευρώ.
Η νέα πρόσκληση για Σχέδια Βελτίωσης με προϋπολογισμό 230 εκατ. ευρώ
Η εξισωτική αποζημίωση, που πληρώθηκε τον Δεκέμβριο, ύψους 235 εκατ. ευρώ σε ευάλωτες και μειονεκτικές περιοχές.
Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης, από το οποίο 420 εκατ. οδηγούνται στον Οικονομικό Μετασχηματισμό του Αγροτικού Τομέα και 18 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις σε Υδατοκαλλιέργειες.
Οι πόροι του προγράμματος «ΥΔΩΡ 2.0», για εκσυγχρονισμό εγγειοβελτιωτικών έργων μέσω του οποίου γίνεται μόχλευση 4 δις ευρώ.
Εξυγίανση ΟΠΕΚΕΠΕ
Όπως είπε ο υπουργός, στόχος του είναι να επιταχύνει δύο δομικές μεταρρυθμίσεις στον χώρο, εκσυγχρονίζοντας τον ΟΠΕΚΕΠΕ και τον ΕΛΓΑ με τρόπο απόλυτα δίκαιο και διάφανο, ώστε να καταστούν «πολλαπλασιαστές της προσπάθειας των αγροτών».

Σχετικά με τον ΟΠΕΚΕΠΕ ανακοίνωσε:
Τη λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου στον ΟΠΕΚΕΠΕ για την ενημέρωση των δικαιούχων
Πληρωμή των συνδεδεμένων ενισχύσεων εντός του Απριλίου – 245 εκατ. ευρώ.
Διόρθωση ενιαίας ενίσχυσης 2023. Η διορθωτική πληρωμή, ύψους 88 εκατ. ευρώ, θα γίνει πριν από το Πάσχα
Έναρξη των διαδικασιών προκειμένου να αποπληρωθούν οι δικαιούχοι για τα έτη 2014-2019 με βάση την παλιά ΚΑΠ όσο και για τη μεταβατική περίοδο 2020- 2022.
Άνοιγμα της αίτησης ΟΣΔΕ 2024 τον Μάρτιο.
Πληρωμή των οικολογικών σχημάτων έως το Πάσχα- 425 εκατ. ευρώ.
Εκκαθάριση των 16.000 δεσμευμένων ΑΦΜ μετά από έλεγχο και αποδέσμευση των νομίμων. Τα υπόλοιπα θα οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη.
Πληρωμή όσων δικαιούχων έχουν δικαιωθεί από τη Δικαιοσύνη.
Σε ό,τι αφορά στους ελέγχους, ο ΥπΑΑΤ είπε ότι θα συνεχιστούν τόσο στην αγορά όσο και στις πύλες εισόδου της χώρας «με στόχο την προστασία των καταναλωτών, των έντιμων γαλακτοβιομηχάνων, αλλά και των κτηνοτρόφων μας. Η τιμή του γάλακτος πρέπει να προστατευθεί. Σε αυτό θα είμαστε αμείλικτοι».

Είπε συγκεκριμένα:

«Η πρόσφατη συνάντηση, με ελληνική πρωτοβουλία, των 9 Υπουργών Γεωργίας του Ευρωπαϊκού Νότου που διοργανώσαμε στις Βρυξέλλες δείχνει ακριβώς αυτή την επιλογή μας.

Με τη σύμφωνη γνώμη των χωρών Γαλλίας, Ιταλίας, Ισπανίας, Πορτογαλίας, Μάλτας, Κροατίας, Σλοβενίας και Κύπρου έχουμε πρόταση για:

αξιοποίηση 2% της ΚΑΠ για την αντιμετώπιση κρίσεων, όπως αυτή που προκάλεσε την πλημμύρα Daniel,
αύξηση του Γεωργικού Αποθεματικού που διαθέτει η ΕΕ,
δημιουργία νέου ταμείου για την κάλυψη απώλειας παραγωγής εξαιτίας έντονων φαινομένων της κλιματικής κρίσης,
απλούστευση των διαδικασιών για την αύξηση της απορροφητικότητας ευρωπαϊκών κονδυλίων αλλά ακόμα και
απλούστευση της λειτουργίας της ΚΑΠ 2023-2027,
ετέθησαν επίσημα τα προβλήματα του περονόσπορου, της ακαρπίας και των ψαριών εισβολέων».
Επίσης χαρακτήρισε «εξαιρετικά σημαντική» την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την οποία δίνεται κι εφέτος η δυνατότητα σε 128.000 Έλληνες παραγωγούς να καλλιεργήσουν 1,5 εκατ. στρέμματα που είχαν μπει σε πρόγραμμα αγρανάπαυσης, έχοντας με τον τρόπο αυτό διπλό κέρδος.

Το στοίχημα της Θεσσαλίας
Αναφερόμενος στη Θεσσαλία, ο ΥπΑΑΤ είπε ότι η ανασυγκρότησή της αποτελεί στοίχημα για όλους.

«Η πραγματική πρόκληση είναι πώς θα εξασφαλίσουμε το αύριο της Θεσσαλίας, πώς θα δώσουμε και πάλι ζωή στο περιβόλι της χώρας μας, τον Θεσσαλικό κάμπο, αλλά και πώς θα θωρακίσουμε κάθε γωνιά της πατρίδας μας απέναντι σε μελλοντικά χτυπήματα της κλιματικής κρίσης, τα οποία είναι εξαιρετικά πιθανά» τόνισε, και έκανε αναφορά στα μέτρα που έχουν ληφθεί.

Όπως είπε:

καταβάλαμε μέχρι αυτή την ώρα προκαταβολές 160 εκατ. € για αποζημιώσεις μέσω του ΕΛΓΑ για απώλειες ζωικής παραγωγής και φυτικού κεφαλαίου
εξασφαλίσαμε πλέον των 260 εκατ., από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για την κάλυψη του συνόλου των αποζημιώσεων που θα καταβάλει ο ΕΛΓΑ έως τέλος Ιουνίου, όπως έχουμε δεσμευτεί
διασφαλίσαμε 1,5 εκατ. €, μέσω de minimis, για τους αλιείς
καταβάλαμε χθες, όπως είχαμε υποσχεθεί, 15,8 εκατ. € από το Γεωργικό Αποθεματικό του 2023, για όσους παραγωγούς δεν είχαν ασφαλιστεί στον ΕΛΓΑ,
Κατόπιν εισήγησής μου, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΛΓΑ, στη χθεσινή συνεδρίαση, αποφάσισε την έναρξη της πληρωμής αποζημιώσεων στους παραγωγούς για ζημίες του έτους 2023, από την 20ή Φεβρουαρίου 2024.
Οι πληρωμές αποζημιώσεων καταβάλλονται δύο μήνες νωρίτερα από τα οριζόμενα στην ισχύουσα νομοθεσία.
Οι πληρωμές των αποζημιώσεων θα είναι στο 100% της υπολογιζόμενης αξίας.
Εφαρμόζουμε ειδικό μέτρο (ΠΑΑ) για κάλυψη εισοδήματος των παραγωγών στις παρακάρλιες περιοχές, ύψους αρχικά 40 εκατ. ευρώ.
Υλοποιούμε το Μέτρο 5.2 του ΠΑΑ, ύψους αρχικά 45 εκατ. €, που προβλέπει 100% κάλυψη για αντικατάσταση απολεσθέντος ζωικού κεφαλαίου και για κατασκευή σταβλικών εγκαταστάσεων και μελετών.
Ενισχύσαμε με επιπλέον 20 εκατ., φτάνοντας συνολικά τα 37,2 εκατ. € για όλα τα Σχέδια Βελτίωσης στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Συνεργαζόμαστε στενά με τον νέο περιφερειάρχη κ. Κουρέτα για την αποτελεσματικότερη απορρόφησή τους.
Ενισχύσαμε την κρατική αρωγή που θα λάβουν οι πληγέντες και προορίζεται για την κάλυψη ζημιών στον εξοπλισμό, από τις 2.000 έως και τις 10.000 ευρώ, ανάλογα με το ύψος των ζημιών, όπως ανακοίνωσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός.
Ο ΥπΑΑΤ αναφέρθηκε στις προσπάθειες που κάνει το Υπουργείο για ενίσχυση της αγροτικής εκπαίδευσης.«Κάνουμε άλματα γνώσης», είπε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας την αναβάθμιση της Γεωργικής Σχολής Μεσσαράς.

Τέλος, αναφερόμενος στην ίδρυση των αγροτικών τμημάτων στα Επιμελητήρια, είπε ότι με τον τρόπο αυτόν θα τονωθεί η αγροτική επιχειρηματικότητα.

«Ανοίγουμε οργανωμένα τις πόρτες στο επιχειρείν στην κοινωνία του πρωτογενούς τομέα, ενώ παράλληλα χτίζουμε ένα σύγχρονο, πλούσιο σε πληροφορίες και στοιχεία Μητρώο Επαγγελματιών Αγροτών, Κτηνοτρόφων, Μελισσοκόμων και Αλιέων», επισήμανε ο Λευτέρης Αυγενάκης.

iefimerida.gr




Γιατί επέλεξε τώρα να ανοίξει τον διάλογο για τον γάμο των ομόφυλων ο πρωθυπουργός | Τα επόμενα βήματα και το «αγκάθι»

«Ηισότητα στο γάμο είναι στα σχέδια της κυβέρνησης για αυτή την τετραετία». Αυτή ήταν η χαρακτηριστική φράση του πρωθυπουργού το Σεπτέμβριο του 2023, όταν ερωτήθηκε σχετικά στο πλαίσιο της ΔΕΘ, ξεκαθαρίζοντας ότι ο χρόνος που θα επιλεγεί να έρθει στη βουλή η θεσμοθέτηση του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών αποτελεί προσωπική του απόφαση. Πέρασαν μόλις 4 μήνες και το θέμα δε σταμάτησε να τροφοδοτείται στο δημόσιο διάλογο, προκαλώντας έναν αχρείαστο «πονοκέφαλο» στην κυβέρνηση, δεδομένου ότι είχαν αρχίσει να διατυπώνονται και διαφωνίες στο εσωτερικό της ΝΔ. Λίγες μόνο ημέρες πριν και μετά την ορκωμοσία των νέων υπουργών ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ερωτηθείς σχετικά με το θέμα, απαντούσε: «Μη βάζετε το κάρο μπροστά από το άλογο. Πρώτα θα εξηγήσουμε τι θέλουμε να κάνουμε και μετά θα μιλήσουμε για χρονοδιαγράμματα».

Μεσολάβησαν μόλις 4 ημέρες και αποφασίστηκε κεντρικά από το Μέγαρο Μαξίμου να ανοίξει και επίσημα στο δημόσιο διάλογο η συζήτηση, με τον πρωθυπουργό να εκκινεί τη διαδικασία αύριο, Τετάρτη (10/1), στη συνέντευξη που θα παραχωρήσει στην ΕΡΤ, εξηγώντας τον πυρήνα και τους άξονες του σχετικού νομοσχεδίου, ανακοινώνοντας την πρόθεσή του να προωθήσει την τεκνοθεσία στα ομόφυλα ζευγάρια με τη μορφή της υιοθεσίας, αλλά όχι μέσω παρένθετης μητέρας, καθώς πρόκειται για μία διάταξη, που προκαλεί συνολικότερες αντιδράσεις και αντιρρήσεις.

Στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού αποκάλυπτε στο Νewsbeast ότι παρά τις εισηγήσεις, που δέχονταν να φέρει το θέμα μετά τις ευρωεκλογές, για να αποφύγει η ΝΔ το πολιτικό κόστος, αποφάσισε να επισπεύσει τη διαδικασία, διότι το θέμα είχε αρχίσει να «τραυματίζει» την εικόνα και την αξιοπιστία της κυβέρνησης, σε μια περίοδο κατά την οποία άλλα θέματα ιεραρχούνται από την κοινωνία πιο ψηλά στην κυβερνητική ατζέντα, όπως η αντιμετώπιση της ακρίβειας και τα ζητήματα υγείας και ασφάλειας.

Τα επόμενα βήματα

Το ζητούμενο, τώρα, για την κυβέρνηση είναι να προσπαθήσει με επιχειρήματα να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα, που έχει δημιουργηθεί σε μια μερίδα της κοινωνίας, καθώς ήδη έχουν καταγραφεί αντιδράσεις από την εκκλησία, απλούς πολίτες, αλλά και από το εσωτερικό της ΝΔ. Δεδομένου, μάλιστα, ότι η κυβέρνηση δέχεται αντικρουόμενες πιέσεις από δύο πλευρές: α) από τους προοδευτικούς ψηφοφόρους, που λένε «ναι» στην ισότητα στο γάμο και την τεκνοθεσία και αντίθετα β) από τους συντηρητικούς ψηφοφόρους, που διαφωνούν άρδην με αυτή την προοπτική, πρέπει να βρει τη χρυσή τομή και να αρχίσει να κλείνει ένα – ενα τα μέτωπα. Σύμφωνα με πληροφορίες, για να χαμηλώσουν οι τόνοι από τους διαφωνούντες γαλάζιους βουλευτές, οι οποίοι φτάνουν τους 70, θα αναλάβουν συγκεκριμένοι υπουργοί να κάνουν «μασάζ» και να εξηγήσουν στους συναδέλφους τους ότι βασικός στόχος είναι η προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών των ομόφυλων ζευγαριών, τα οποία σήμερα αντιμετωπίζουν διακρίσεις αλλά και η νομική τους αναγνώριση.

Μάλιστα, το γεγονός ότι η κυβέρνηση λέει «όχι» στην παρένθετη μητρότητα από ζευγάρια του ίδιου φύλου και το περιορίζει μόνο στην υιοθεσία εκτιμάται ότι θα περιορίσει το μέτωπο αυτών που αντιδρούσαν στην εξέλιξη αυτή. Ωστόσο, εδώ υπάρχει ένα σημαντικό «αγκάθι», που πρέπει να ξεπεραστεί. Μήπως με τη διάταξη αυτή δεν ικανοποιηθούν καθολικά τα αιτήματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας και παράλληλα οι ακραίες φωνές παραμείνουν ενεργές, στρέφοντας το συντηρητικό κοινό πιο δεξιά της ΝΔ.

newsbeast.gr




Ανοίγει τον διάλογο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών ο πρωθυπουργός | Πότε θα τοποθετηθεί

Τις προθέσεις του για το πώς θα κινηθεί στο θέμα της νομοθετικής πρωτοβουλίας για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών αναμένεται να αποκαλύψει μέσα στην εβδομάδα ο πρωθυπουργός.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σύμφωνα με πληροφορίες, θα τοποθετηθεί ή στο υπουργικό συμβούλιο της Τρίτης ή στη συνέντευξη, που θα παραχωρήσει στη δημόσια τηλεόραση.

Βασικός στόχος της κυβέρνησης είναι να καμφθούν οι αντιδράσεις τόσο στην κοινωνία όσο και στο εσωτερικό του κόμματος και αυτό θα γίνει μόνο με επιχειρήματα, που θα δείχνουν γιατί είναι απαραίτητο ένα τέτοιο νομοθέτημα.

Θεωρούν ότι πλέον έχουν ωριμάσει οι συνθήκες, για να γίνει αποδεκτό κάτι τέτοιο από την κοινωνία, αλλά θα πρέπει να προηγηθεί εκτενής ανάλυση και, κυρίως, η ανθρωπιστική διάσταση του θέματος.

Όπως εξηγούν, ειδικά στο θέμα της τεκνοθεσίας, όπου διατυπώνονται και οι μεγαλύτερες αντιδράσεις, υπάρχουν μονογονεϊκές οικογένειες, που δεν έχουν άλλη επιλογή από το να παρουσιάζονται ως τέτοιες, αλλά δεν γίνεται, αν πάθει κάτι ο νόμιμος γονέας, το παιδί να μένει χωρίς γονεϊκή προστασία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση θα εστιάσει στο να πείσει την κοινωνία ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για αυτό το νομοθέτημα, θα απευθυνθεί στους βουλευτές, ζητώντας με επιχειρήματα να το στηρίξουν με την ψήφο τους, ενώ σημαντικός είναι και ο παράγοντας εκκλησία, που τελευταία παίρνει θέση με πιο ηχηρό τρόπο.

Ωστόσο, ειδικά για την εκκλησία, κυβερνητικοί παράγοντες ξεκαθαρίζουν ότι είναι σεβαστές όλες οι απόψεις αλλά η κυβέρνηση νομοθετεί, ενώ δεν αποκλείεται και μια συνάντηση του πρωθυπουργού με τον αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο για το εν λόγω ζήτημα.

Αυτό που δε θέλουν στο Μέγαρο Μαξίμου είναι να θεωρηθεί ότι σύρονται πίσω από τις κινήσεις εντυπωσιασμού της αντιπολίτευσης.

Άλλωστε, όπως επισημαίνουν, και άλλοι, που νομίζουν ότι έχουν το προνόμιο του προοδευτισμού, είχαν την ευκαιρία να το πράξουν και δεν το έκαναν.

Θυμίζουν, επίσης, τη φράση του πρωθυπουργού, ο οποίος είχε τονίσει ότι «δεν υπάρχει εκσυγχρονισμός, ο οποίος να μην είναι συμπεριληπτικός».

Όσον αφορά στο πότε θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή ο νόμος για τα ομόφυλα ζευγάρια, οι εισηγήσεις προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη είναι να γίνει όσο πιο σύντομα γίνεται και σίγουρα εντός του 2024.

Το αν αυτό θα γίνει πριν ή μετά τις ευρωεκλογές είναι επιλογή του ίδιου του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος συνηθίζει να αιφνιδιάζει.

Πάντως, ισχύει αυτό που είπε, μιλώντας στους δημοσιογράφους, λίγο μετά την ορκωμοσία των νέων υπουργών ότι «πρώτα θα εξηγήσουμε τι θέλουμε να κάνουμε και μετά μιλάμε για το χρονοδιάγραμμα».

Οι κυρίαρχες εισηγήσεις, πάντως, είναι δύο. Η πρώτη είναι να παρουσιαστεί σύντομα το νομοσχέδιο, ακόμα και εντός του Ιανουαρίου, και να ψηφιστεί τον Φεβρουάριο. Όσοι είναι υπέρ αυτής της λύσης θεωρούν ότι έως τις ευρωεκλογές το θέμα θα έχει περάσει και θα έχει κοπάσει ο θόρυβος από τους διαφωνούντες. Η δεύτερη είναι αυτό που αναμένεται να συμβεί το επόμενο διάστημα. Δηλαδή να γίνει εκτενής διάλογος και «μασάζ» στους βουλευτές της ΝΔ, πριν περάσει από υπουργικό συμβούλιο δημόσια διαβούλευση και οδεύσει στη Βουλή προς ψήφιση.