Δια ζώσης Εκπαιδευτικό Σεμινάριο: “Πατάτα Κάτω Νευροκοπίου και ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός στη Γεωργία”

Κ. Νευροκόπι Δράμας, 26 Μαρτίου 2025

Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, επικεφαλής εταίρος του πρώτου Ευρωπαϊκού Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας στον τομέα της Αγροδιατροφής στην Ελλάδα, #DigiAgriFood, σε συνεργασία με την ομάδα παραγωγών πατάτας Κάτω Νευροκοπίου, την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Δράμας, με την υποστήριξη του Δήμου Κάτω Νευροκοπίου και της Σάνδρος ΑΕ, διοργανώνουν ανοιχτό εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα:

“Πατάτα Κάτω Νευροκοπίου, η εμβληματική καλλιέργεια της Περιφέρειάς μας και ο δρόμος προς τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό στη Γεωργία”

Ημερομηνία & Ώρα: Τετάρτη, 26 Μαρτίου 2025 | 17:00-21:00

Τοποθεσία: Αμφιθέατρο Δημαρχείου Κάτω Νευροκοπίου, Δράμα


Στόχος Εκδήλωσης:

Η ενίσχυση των αγροτών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων με καινοτόμες, ψηφιακές και βιώσιμες λύσεις, φέρνοντας σε επαφή τοπικούς φορείς, γεωπόνους, συμβούλους αγροτικών εκμεταλλεύσεων και συνεταιρισμούς με τις υπηρεσίες του #DigiAgriFood, ώστε να αντιμετωπίσουν από κοινού τις προκλήσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού στη γεωργία.


Ατζέντα Εκδήλωσης:

16:30-17:00: Προσέλευση – Εγγραφές

17:00-17:30: Χαιρετισμοί και Παρουσίαση του Ευρωπαϊκού Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας στον τομέα της Αγροδιατροφής στην Ελλάδα – #DigiAgriFood

17:30-18:00: “Εισαγωγή σε τεχνολογίες GPS, χρήση χαρτών διαφορικής λίπανσης” Ομιλητής: Θεοδοσιάδης Χαράλαμπος

18:00-18:30: “Εισαγωγή στη Βιολογική Γεωργία και εξειδικευμένη θρέψη της πατάτας” Ομιλητής: Σάνδρος ΑΕ

18:30-18:45: Coffee Break ☕

18:45-19:30: “Αρδευτικό νερό: ποιότητα, επιπτώσεις από την αγροτική δραστηριότητα, αξιοποίηση και σύγχρονες μέθοδοι” Ομιλητές: Ακράτος Χ., Κάγκαλου Ιφ., Λατινόπουλος Δ., Εργαστήριο Υγειονομικής Μηχανικής, Ποιότητας Νερού και Αποβλήτων, Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, ΔΠΘ

19:30-20:00: “Ανάλυση υπηρεσιών για την πατάτα, ανάδειξη μοναδικών χαρακτηριστικών” Ομιλήτρια: Μαριρένα Γρηγορίου, Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Τμήμα Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής, ΔΠΘ

20:00-20:45: “Αξιοποίηση Υπολειμμάτων και Ενίσχυση της Γονιμότητας Εδαφών στην Καλλιέργεια της Πατάτας” Ομιλητής: Καθηγητής Σπυρίδων Ντούγιας, Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος, ΔΠΘ

20:45-21:00: Ανοιχτή Συζήτηση – Καταγραφή Αναγκών – Κλείσιμο Εκδήλωσης


Η συμμετοχή είναι δωρεάν και ανοιχτή για: Αγρότες, μεταποιητές, γεωπόνους, συμβούλους και αγροτικούς συνεταιρισμούς.

Για περισσότερες πληροφορίες: ➡️ Επικοινωνία: info@digiagrifood.gr ➡️ Ιστοσελίδα: www.digiagrifood.gr


#DigiAgriFood #ΠατάταΝευροκοπίου #ΨηφιακήΓεωργία #Αγροδιατροφή #ΔΠΘ #ΚάτωΝευροκόπι #ΑγροτικήΑνάπτυξη




Μη κρατικά πανεπιστήμια και νέες παροχές δια στόματος Μητσοτάκη | Το χρονοδιάγραμμα των εξαγγελιών

Δυο άσους έβγαλε από το μανίκι του ο Κυριάκος Μητσοτάκης λίγο πριν την ψηφοφορία του προϋπολογισμού στη Βουλή.

Ο πρωθυπουργός προέβη σε δυο ανακοινώσεις, η μια οικονομικής φύσεως και η άλλη καθαρά μεταρρυθμιστικού χαρακτήρα.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι από τις αρχές του 2024 θα αυξηθεί κατά 20% η αποζημίωση των εφημεριών όλων των γιατρών. Την ίδια περίοδο θα ψηφιστεί η λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημίων στη χώρα μας.

Ειδικά όσον αφορά το τελευταίο, θα παρουσιαστεί στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο για το 2023, την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου και αμέσως μετά θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Τα μη κρατικά πανεπιστήμια θα μπορούν να λειτουργούν και στη χώρα μας λίγο μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου στα τέλη Ιανουαρίου 2024.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, με αυτή την εξαγγελία και το χρονοδιάγραμμα που έθεσε για τα μη κρατικά πανεπιστήμια ο πρωθυπουργός έδειξε την αποφασιστικότητά του να προχωρήσει στις μεγάλες μεταρρυθμίσεις.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του στη Βουλή την Κυριακή 17/12

Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά ΑΕΙ θα έχει πολύ αυστηρά κριτήρια, θα ανοίγει τον δρόμο για πολλά κοινά προγράμματα με ξένα ΑΕΙ, θα εμπεριέχει πολλά ερευνητικά προγράμματα και θα αποτελεί γέφυρα για την εξωστρέφεια των ελληνικών Πανεπιστημίων.

Τι σημαίνει η αύξηση 20% στις εφημερίες

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές η κατά 20% αύξηση της αποζημίωσης των εφημεριών όλων των γιατρών του ΕΣΥ ισοδυναμεί με αύξηση κατά μέσο όρο 1.500 ευρώ ετησίως στις καθαρές αποδοχές τους ή πάνω από 2.000 ευρώ στις μεικτές. Μάλιστα, επισημαίνεται ότι η εν λόγω αύξηση προστίθεται στην αύξηση 10%, που έλαβαν το 2022, καθώς και στην αύξηση που θα λάβουν από τον Ιανουάριο λόγω της αναμόρφωσης του μισθολογίου του δημοσίου τομέα.

Σύμφωνα, λοιπόν, με συγκεκριμένα παραδείγματα, ένας επιμελητής Β’ με 5 χρόνια υπηρεσίας θα έχει λαμβάνειν καθαρό μισθό αυξημένο σωρευτικά κατά 450 ευρώ τον μήνα ή 5.400 ετησίως συγκριτικά με το 2019, αύξηση δηλαδή της τάξεως του 23%. Σύμφωνα με τους ίδιους υπολογισμούς, ένας Συντονιστής Προϊστάμενος σε νοσοκομείο, ο οποίος λάμβανε 2.747 ευρώ καθαρά, από τον Ιανουάριο θα εισπράττει 3.045 καθαρά, ήτοι μηνιαία ενίσχυση των αποδοχών του κατά 300 ευρώ ή ετήσια αύξηση, ύψους 3.600 ευρώ.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η αύξηση κατά 20% συνεπάγεται πως ένας γιατρός θα δει κατά μέσο όρο αύξηση κατά 168 ευρώ το μήνα στις μεικτές απολαβές του και κατά 127 στις καθαρές του. Σε χρονική περίοδο ενός έτους, τα ποσά διαμορφώνονται στα 2.102 και 1.529 αντίστοιχα.

Αλλάζει το πλαίσιο των κινήτρων

Επίσης, από το 2024 τριπλασιάζεται το κίνητρο προσέλκυσης και παραμονής σε προβληματικές και άγονες περιοχές των ειδικευμένων ιατρών και οδοντιάτρων του Ε.Σ.Υ.

Αυτό συνεπάγεται χορήγηση στοχευμένων αυξήσεων σε συγκεκριμένες ειδικότητες, όπως η εσωτερική παθολογία, η αναισθησιολογία, η ακτινολογία και η νεφρολογία, αλλά και για την κάλυψη θέσεων σε νοσοκομεία συγκεκριμένων περιοχών της νησιωτικής, ορεινής, αλλά και όχι μόνο της χώρας, όπως η Κως, η Ξάνθη και η Λέρος. Μάλιστα και προς αυτήν την κατεύθυνση το Υπουργείο Υγείας επανασχεδιάζει το πλαίσιο των κινήτρων, οικονομικών και μη, για την παραμονή και προσέλκυση ιατρών κλάδου ΕΣΥ, καθώς και των περιοχών, για τις οποίες θα προβλέπονται, λαμβάνοντας υπόψη διάφορες μεταβλητές.

Στόχος, όπως λέγεται, είναι να καταστεί το πλαίσιο των κινήτρων πιο αποτελεσματικό και ουσιαστικό, ώστε να επιτύχει κατά τον μέγιστο δυνατό βαθμό την κάλυψη των υγειονομικών αναγκών όλης της χώρας.




Εβρος: Απεγκλωβισμός 40 ατόμων διά θαλάσσης από Δίκελλα

Στον απεγκλωβισμό 40 ατόμων, λόγω πυρκαγιάς στην περιοχή Αγ. Παρασκευής και Δίκελλων Αλεξανδρούπολης, προχώρησαν δύο πλωτά του Λιμενικού και τέσσερα ιδιωτικά σκάφη

Σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα όλα τα άτομα μεταφέρονται στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Μήνυμα του 112

Νωρίτερα εστάλη στους κατοίκους των οικισμών Μάκρη, Δικέλλα, Αγία Παρασκευή και Μεσημβρία Αλεξανδρούπολης μήνυμα του 112 για να απομακρυνθούν και να κατευθυνθούν προς Αλεξανδρούπολη.

«Εάν βρίσκεστε στις περιοχές Μάκρη, Δικέλλα, Αγία Παρασκευή και Μεσημβρία απομακρυνθείτε προς Αλεξανδρούπολη. Δασική πυρκαγιά στην περιοχή σας. Ακολουθείτε τις οδηγίες των Αρχών» αναφέρει το μήνυμα.

Εντολή εκκένωσης δόθηκε και σε 9 επιπλέον οικισμούς στην ευρύτερη περιοχή της Αλεξανδρούπολης λόγω της δασικής πυρκαγιάς που είναι σε εξέλιξη. Οι κάτοικοι των οικισμών Μεσημβρία, Ατάρνη, Αύρα, Κόμαρος, Πέραμα, Μέστη, Συκορράχη και Πλάκα ειδοποιήθηκαν μέσω του 112 ώστε να εκκενώσουν την περιοχή τους και να κατευθυνθούν προς Κομοτηνή.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, οι κάτοικοι που δεν έχουν δυνατότητα μετακίνησης να μεταβούν οργανωμένα στις πλατείες των οικισμών όπου θα περάσει λεωφορείο του δήμου με επικεφαλής τον αντίστοιχο πρόεδρο του κάθε οικισμού.

Ο δήμος ανακοίνωσε πως θα πραγματοποιηθεί οργανωμένη απομάκρυνση μέσω των κόμβων Δίκελλων και κόμβου Μάκρης προς την πλευρά της Ροδόπης( Κομοτηνή), ενώ σημείο συνάντησης είναι το Σπαθί της Κομοτηνής στην πλατεία Ηρώων, ενώ ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης λόγω της αποπνικτικής ατμόσφαιρας κρατά τα εμπορικά καταστήματα κλειστά.

tanea.gr

 




Φωτιά στη Ρόδο: Εκκενώσεις δια θαλάσσης – Έφτασε σε ξενοδοχεία η πυρκαγιά

Δραματική είναι η κατάσταση στη Ρόδο λόγω της φωτιάς που καίει από την Τρίτη (18/7), εδώ και πέντε ημέρες

Σύμφωνα με πληροφορίες, πάνω από 1.000 άτομα έχουν απεγκλωβίσει τρία πλωτά σκάφη του Λιμενικού Σώματος και ένα ναυαγοσωστικό καθώς και πάνω από 20 ιδιωτικά σκάφη, σε Κιοτάρι και Λάρδο. Επίσης, στο σημείο μεταβαίνουν μια τορπιλάκατος του Πολεμικού Ναυτικού και δύο σκάφη των καταδρομέων.

Σε εξέλιξη επιχείρηση απεγκλωβισμού ατόμων υπό τον συντονισμό του Κ.ΕΠΙΧ. Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. από παράλιεςτων περιέχων Κιοτάρι και Λάρδος ν. Ρόδου μετά από πυρκαγιά που έχει ξεσπάσει στις ανωτέρω περιοχές. στην επιχείρηση συμμετέχουν 3 ΠΛΣ, 1 ΝΓ, ….