Συνάντηση των ΔΕΥΑ Καβάλας & Παγγαίου | Τι γίνεται με τις συγχωνεύσεις…

Συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δ.Ε.Υ.Α. Παγγαίου, κ. Ανδρέα Καλλινικίδη είχε  ο πρόεδρος και μέλη του Δ.Σ. του Σωματείου εργαζομένων στην Δ.Ε.Υ.Α. Καβάλας.

Συζήτησαν θέματα που απασχολούν τους εργαζόμενους με κυρίαρχο αυτό του, υπό επεξεργασία σχέδιο νόμου περί συνενώσεων των Δ.Ε.Υ.Α. της χώρας που βρίσκετε αυτές τις ημέρες προς δημόσια διαβούλευση.

Ο πρόεδρος του σωματείου κ. Χρήστος Ασλανίδης και τα μέλη του Δ.Σ. αφού  ευχαρίστησαν, τον κ. Καλλινικίδη  για την άμεση ανταπόκριση του στο θέμα που είχε προκύψει με μέχρι πρότινος αποσπασμένη υπάλληλο στην Δ.Ε.Υ.Α. Καβάλας , καθώς η Διοίκηση της Επιχείρησης αρνήθηκε να ανανεώσει την απόσπασή της, σε αυτήν,  ζήτησαν να μεταφέρει και τις ευχαριστίες τους, για την θετική έκβαση της υπόθεσης της υπαλλήλου, στον Δήμαρχο Παγγαίου κ.  Φίλιππα Αναστασιάδη

Το σωματείο της ΔΕΥΑ Καβάλας δια του προεδρείου δήλωσε ότι συμμετέχει στην κίνηση αλληλεγγύης που  έχει οργανωθεί  από τον Δήμο Παγγαίου προς πάσχοντα συμπολίτη μας.

Ο πρόεδρος και μέλη του Δ.Σ. του σωματείου συναντήθηκαν και με τον κ. Κώστα Χατζηκωνσταντίνου , εκπρόσωπο των εργαζομένων στην Δ.Ε.Υ.Α. Παγγαίου και συζήτησαν διεξοδικά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι και συμφωνήθηκε να υπάρχει τακτική επικοινωνία των δύο πλευρών.




ΔΕΥΑ Καβάλας | Εκσυγχρονισμός υδρομέτρων με νέας τεχνολογίας «έξυπνους» υδρομετρητές

Σε μια εποχή όπου η τεχνολογία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην καθημερινότητα, η ΔΕΥΑ Καβάλας κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την ψηφιακή εποχή με την αντικατάσταση των παλιών υδρομέτρων με «έξυπνα» υδρόμετρα νέας τεχνολογίας.

Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει όχι μόνο στη βελτίωση της ακρίβειας στις καταμετρήσεις, αλλά και στη δημιουργία ενός συστήματος διαχείρισης του νερού που θα προσφέρει ασφάλεια, διαφάνεια και ευκολία για τους καταναλωτές.

Τα νέα «έξυπνα» υδρόμετρα

Οι νέοι υδρομετρητές, οι οποίοι λειτουργούν χωρίς κινούμενα μέρη, προσφέρουν μια σειρά από καινοτόμες δυνατότητες:

  • Παρακολούθηση της κατανάλωσης σε πραγματικό χρόνο: Ο καταναλωτής μπορεί να βλέπει άμεσα την κατανάλωσή του, είτε στο σπίτι είτε στον επαγγελματικό του χώρο, μέσω μιας ψηφιακής πλατφόρμας.
  • Ειδοποίηση για διαρροές: Το σύστημα θα ενημερώνει αυτόματα τον καταναλωτή σε περίπτωση ανίχνευσης διαρροής, συμβάλλοντας στη μείωση της σπατάλης νερού και του κόστους.
  • Προειδοποίηση για χαμηλές θερμοκρασίες: Η τεχνολογία εντοπίζει επικίνδυνη πτώση της θερμοκρασίας του υδρομέτρου, μειώνοντας τον κίνδυνο φθορών ή προβλημάτων το χειμώνα
Η ΔΕΥΑ Καβάλας προχωρά στον εκσυγχρονισμό του υδρομετρικού εξοπλισμού, αντικαθιστώντας τα παλιά υδρόμετρα με «έξυπνα» υδρόμετρα νέας τεχνολογίας. Η αλλαγή αυτή στοχεύει στη βελτίωση της ακρίβειας στις μετρήσεις, τη μείωση της σπατάλης νερού και την παροχή περισσότερης διαφάνειας στους καταναλωτές.

Τα νέα υδρόμετρα παρέχουν τη δυνατότητα παρακολούθησης της κατανάλωσης νερού σε πραγματικό χρόνο, είτε στο σπίτι είτε στον επαγγελματικό χώρο, μέσω ψηφιακών εφαρμογών. Επιπλέον, ενσωματώνουν λειτουργίες ειδοποίησης για διαρροές, προειδοποίησης σε περίπτωση χαμηλών θερμοκρασιών που μπορεί να προκαλέσουν ζημιές, και αυτόματης ενημέρωσης για πιθανές ασυνήθιστες καταναλώσεις.

Η πρωτοβουλία αυτή συμβάλλει στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, καθώς προσφέρει μεγαλύτερη διαφάνεια στις χρεώσεις και επιτρέπει την έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων. Παράλληλα, η χρήση της νέας τεχνολογίας ενισχύει τη βιώσιμη διαχείριση του νερού, μειώνοντας τις απώλειες και προωθώντας την αποδοτική χρήση των υδάτινων πόρων.

Η ΔΕΥΑ Καβάλας, μέσα από αυτή την επένδυση, ενισχύει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών της και στηρίζει έμπρακτα την υιοθέτηση τεχνολογιών που εξυπηρετούν τόσο την καθημερινότητα των πολιτών όσο και τη βιωσιμότητα της διαχείρισης του νερού.




ΠΕΔ ΑΜΘ | Καμία εμπορευματοποίηση του πόσιμου νερού – Αντίθεση στις αναγκαστικές συνενώσεις ΔΕΥΑ

Η διοίκηση και διαχείριση των υδάτων είναι ευθύνη των δήμων. Η όποια συνένωση των ΔΕΥΑ και των δημοτικών υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης πλην εθελούσιας προσβάλει την αυτοδιοίκηση και τους αιρετούς, παραβιάζει το  Σύνταγμα αφού αφαιρεί περιουσιακά στοιχεία των Δήμων ενώ παράλληλα δεν αποδεικνύει τεκμηριωμένα την συνέχιση της  βιωσιμότητας  των συνενωμένων φαραωνικών επιχειρήσεων που δημιουργεί. 

Η τακτική της προσέγγισης του θέματος από το ΥΠ.ΕΝ με καθαρά λογιστικό τρόπο αφού θέλει τους Δήμους να χρεώνονται με τα δάνεια που θα εξυπηρετούν τα χρέη των συνεννούμενων ΔΕΥΑ καθώς  και ο καθορισμός της  τιμής πώλησης του πόσιμου νερού από την PAE, αποδεικνύει  ότι δεν έγινε αντιληπτό πως το  νερό αποτελεί το υπέρτατο αγαθό στοιχείο για την ζωή και η πολιτική του προσέγγιση πρέπει να έχει και να λαμβάνει υπόψη της σοβαρά τα κοινωνικά κριτήρια και όχι τα λογιστικά. 

Η πρότασή μας προς το ΥΠ.ΕΝ περιλαμβάνει την δυνατότητα δημιουργίας 3 έως 5 MW Net metering σε κάθε ΔΕΥΑ από το ενεργειακό απόθεμα του ΔΕΔΔΗΕ, να προχωρήσουν άμεσα στην κατασκευή και την δημοπράτηση με ιδίους πόρους των αντίστοιχων ενεργειακών πάρκων ώστε να συμψηφίσουν την καταναλωμένη ενέργεια δημιουργώντας οικονομικά αποθέματα. 

Να δοθεί προθεσμία 3 ετών για την ολοκλήρωση των παραπάνω  έργων που αναμένεται να δημιουργήσει την σύνταξη θετικών ισολογισμών με σταθερή μείωση ζημίας ή χρέους  και κατόπιν  σε όσες ΔΕΥΑ (που για διαφόρους λόγους) δεν θα μπορέσουν να καταστούν βιώσιμες να προβλεφθούν μέτρα εξυγίανσης όχι αναγκαστικής συνένωσης.

Δεν μπορεί  να  αποδεχτούμε  ότι η προσπάθεια της δήθεν εξυγίανσης  των ΔΕΥΑ γίνεται για την ορθολογική προσέγγιση διαχείρισης του πόσιμου νερού που αποτελεί μόνο το 10% των φυσικών πόρων, ενώ στο υπόλοιπο που αφορά πράγματι την διαχείριση του νερού άρδευσης και την αναζήτηση των τρόπων εξοικονόμησης και ορθής διαχείρισης του να παραπέμπεται στο μέλλον και να μην αποτελεί αντικείμενο άμεσης λύσης. 

Η ΠΕΔ ΑΜΘ έχει αποφασίσει να χρησιμοποιήσει όλα τα νομικά και όχι μόνον ¨όπλα¨  προκειμένου να αμυνθεί στην πρωτοφανή αυτή εμμονή του ΥΠ.ΕΝ αφού θίγονται αυτοδιοικητικά  δικαιώματα που απορρέουν από τις συνταγματικές αρχές δικαίου.

Να  προβεί σε ενημέρωση των πολιτών  και να αναδείξει  την απαράδεκτη προσπάθεια εμπορευματοποίησης του πόσιμου νερού. Οι Αιρετοί Δημοτικοί Σύμβουλοι και οι Δήμαρχοι δεν θα επιτρέψουν να εφαρμοστούν οι όποιες πολιτικές θα μας φέρουν σε αδιέξοδο και θα δυσχεραίνουν  ακόμη περισσότερο την καθημερινότητα των κατοίκων. Το πόσιμο νερό δεν είναι είδος προς εμπορευματοποίηση, είναι κοινωνικό αγαθό. Καλούμε την ΚΕΔΕ να υιοθετήσει και να συμπεριλάβει στην απάντησή της την πρότασή μας και περιμένουμε άμεση ανταπόκριση με οργάνωση και ανακοινώσεις μέτρων αντίδρασης ώστε να γίνει αντιληπτό από την ηγεσία του ΥΠ.ΕΝ ότι δεν υπάρχουν περιθώρια προς καμιά αναγκαστική συνένωση.




Σάββας Μιχαηλίδης: Η συγχώνευση των ΔΕΥΑ υπονομεύει τις τοπικές κοινωνίες και το δικαίωμα στο νερό

Δημοσιογράφος: Κύριε Μιχαηλίδη, ως Δήμαρχος Νέστου και Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ), έχετε εκφράσει έντονη αντίδραση στο σχέδιο νόμου για τις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ.

Σάββας Μιχαηλίδης: Καταρχάς, σας ευχαριστώ για την ευκαιρία να μιλήσω για ένα τόσο κρίσιμο θέμα. Το σχέδιο νόμου για τις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ προκαλεί σοβαρές ανησυχίες τόσο στους Δήμους όσο και στις τοπικές κοινωνίες. Ο βασικός προβληματισμός μας είναι ότι η εφαρμογή του σχεδίου υπονομεύει τη βιωσιμότητα και την αποτελεσματικότητα αυτών των δημοτικών επιχειρήσεων. Οι ΔΕΥΑ έχουν ιδρυθεί με στόχο να εξυπηρετούν τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε τοπικής κοινωνίας, λαμβάνοντας υπόψη τις τοπικές ιδιαιτερότητες, όπως γεωγραφία, πληθυσμό και υποδομές. Η υποχρεωτική συγχώνευση θα δημιουργήσει μεγάλες, δυσλειτουργικές δομές, με συνέπεια να υποβαθμιστεί η ποιότητα των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης.

Δημοσιογράφος: Οι υποστηρικτές του σχεδίου υποστηρίζουν ότι οι συγχωνεύσεις θα μειώσουν το κόστος και θα βελτιώσουν την αποδοτικότητα. Ποια είναι η δική σας άποψη;

Σάββας Μιχαηλίδης: Αυτή η άποψη είναι επιφανειακή και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Είναι αλήθεια ότι σε ορισμένες περιπτώσεις μεγαλύτερες δομές μπορούν να είναι πιο αποδοτικές. Ωστόσο, στην περίπτωση των ΔΕΥΑ, η λειτουργία τους εξαρτάται από την τοπική διαχείριση και τις γεωγραφικές συνθήκες. Μια υποχρεωτική συγχώνευση σημαίνει ότι απομακρύνεται η διαχείριση από την τοπική κοινωνία, οδηγώντας σε αυξημένη γραφειοκρατία και καθυστερήσεις. Επιπλέον, οι οικονομίες κλίμακας που επικαλούνται οι υποστηρικτές του σχεδίου δεν ισχύουν πάντα. Αντίθετα, η αύξηση της πολυπλοκότητας και της γεωγραφικής διασποράς μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερο κόστος λειτουργίας.

Δημοσιογράφος: Πώς αντιδρά η τοπική αυτοδιοίκηση στο σχέδιο αυτό;

Σάββας Μιχαηλίδης: Η αντίδραση είναι μαζική και ενιαία. Από τους 332 Δήμους της χώρας, οι 271 έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους στο σχέδιο νόμου. Αυτή η ευρεία αντίδραση αποδεικνύει ότι το πρόβλημα είναι εθνικό και δεν αφορά μόνο μεμονωμένες περιοχές. Οι Δήμοι ζητούν να παραμείνει η αυτοτέλεια των ΔΕΥΑ και να υπάρξει μια ουσιαστική διαβούλευση με τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ως ΠΕΔ, έχουμε αποστείλει ψηφίσματα στο Υπουργείο Εσωτερικών και έχουμε ζητήσει την απόσυρση του νομοσχεδίου. Δεν μπορεί να ληφθεί μια τόσο σημαντική απόφαση χωρίς τη συμμετοχή και τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών.

Δημοσιογράφος: Τι πιστεύετε ότι κρύβεται πίσω από αυτή την προσπάθεια;

Σάββας Μιχαηλίδης: Υπάρχει μια γενικότερη τάση υποβάθμισης του ρόλου της τοπικής αυτοδιοίκησης και συγκέντρωσης εξουσιών. Οι ΔΕΥΑ είναι ένας κρίσιμος φορέας για τις τοπικές κοινωνίες, και η συγχώνευσή τους μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση του νερού. Αυτή είναι μια εξέλιξη που θα πλήξει άμεσα τους πολίτες, καθώς το νερό δεν είναι απλώς ένα αγαθό αλλά θεμελιώδες δικαίωμα. Η εμπειρία από άλλες χώρες έχει δείξει ότι η ιδιωτικοποίηση οδηγεί σε αυξήσεις τιμών και υποβάθμιση των υπηρεσιών. Πιστεύω ότι αυτό πρέπει να μας ανησυχήσει όλους.

Δημοσιογράφος: Ποια είναι τα επόμενα βήματα για την τοπική αυτοδιοίκηση;

Σάββας Μιχαηλίδης: Συνεχίζουμε τις πιέσεις προς την κυβέρνηση, τόσο σε θεσμικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Παράλληλα, συνεργαζόμαστε με άλλες ΠΕΔ και την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) για να παρουσιάσουμε εναλλακτικές προτάσεις. Αντί για συγχωνεύσεις, πιστεύουμε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στη χρηματοδότηση των ΔΕΥΑ, στη βελτίωση των υποδομών τους και στην ενίσχυση της διαφάνειας.

Δημοσιογράφος: Ποιο είναι το μήνυμά σας προς την κυβέρνηση και τους πολίτες;

Σάββας Μιχαηλίδης: Προς την κυβέρνηση, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: Ακούστε τις τοπικές κοινωνίες. Το νερό είναι δημόσιο αγαθό, και η διαχείρισή του πρέπει να παραμείνει στα χέρια των τοπικών κοινωνιών. Προς τους πολίτες, θα ήθελα να πω ότι αυτή η μάχη είναι δική μας. Όλοι πρέπει να συμμετέχουμε ενεργά στη διαφύλαξη των δικαιωμάτων μας. Η φωνή μας έχει δύναμη, και μπορούμε να αποτρέψουμε εξελίξεις που θα πλήξουν την καθημερινότητά μας.




Η πρόταση της ΠΕΔ ΑΜ-Θ για το σχέδιο νόμου για τις ΔΕΥΑ

Η διοίκηση και διαχείριση των υδάτων είναι ευθύνη των δήμων. Η όποια συνένωση των ΔΕΥΑ και των δημοτικών υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης πλην εθελούσιας προσβάλει την αυτοδιοίκηση και τους αιρετούς, παραβιάζει το Σύνταγμα αφού αφαιρεί περιουσιακά στοιχεία των Δήμων ενώ παράλληλα δεν αποδεικνύει τεκμηριωμένα την συνέχιση της βιωσιμότητας των συνενωμένων φαραωνικών επιχειρήσεων που δημιουργεί.

Η τακτική της προσέγγισης του θέματος από το ΥΠ.ΕΝ με καθαρά λογιστικό τρόπο αφού θέλει τους Δήμους να χρεώνονται με τα δάνεια που θα εξυπηρετούν τα χρέη των συνεννούμενων ΔΕΥΑ καθώς και ο καθορισμός της τιμής πώλησης του πόσιμου νερού από την PAE, αποδεικνύει ότι δεν έγινε αντιληπτό πως το νερό αποτελεί το υπέρτατο αγαθό στοιχείο για την ζωή και η πολιτική του προσέγγιση πρέπει να έχει και να λαμβάνει υπόψη της σοβαρά τα κοινωνικά κριτήρια και όχι τα λογιστικά.

Η πρότασή μας προς το ΥΠ.ΕΝ περιλαμβάνει την δυνατότητα δημιουργίας 3 έως 5 MW Net metering σε κάθε ΔΕΥΑ από το ενεργειακό απόθεμα του ΔΕΔΔΗΕ, να προχωρήσουν άμεσα στην κατασκευή και την δημοπράτηση με ιδίους πόρους των αντίστοιχων ενεργειακών πάρκων ώστε να συμψηφίσουν την καταναλωμένη ενέργεια δημιουργώντας οικονομικά αποθέματα.

Να δοθεί προθεσμία 3 ετών για την ολοκλήρωση των παραπάνω έργων που αναμένεται να δημιουργήσει την σύνταξη θετικών ισολογισμών με σταθερή μείωση ζημίας ή χρέους και κατόπιν σε όσες ΔΕΥΑ (που για διαφόρους λόγους) δεν θα μπορέσουν να καταστούν βιώσιμες να προβλεφθούν μέτρα εξυγίανσης όχι αναγκαστικής συνένωσης.

Δεν μπορεί να αποδεχτούμε ότι η προσπάθεια της δήθεν εξυγίανσης των ΔΕΥΑ γίνεται για την ορθολογική προσέγγιση διαχείρισης του πόσιμου νερού που αποτελεί μόνο το 10% των φυσικών πόρων, ενώ στο υπόλοιπο που αφορά πράγματι την διαχείριση του νερού άρδευσης και την αναζήτηση των τρόπων εξοικονόμησης και ορθής διαχείρισης του να παραπέμπεται στο μέλλον και να μην αποτελεί αντικείμενο άμεσης λύσης.

Η ΠΕΔ ΑΜΘ έχει αποφασίσει να χρησιμοποιήσει όλα τα νομικά και όχι μόνον ¨όπλα¨ προκειμένου να αμυνθεί στην πρωτοφανή αυτή εμμονή του ΥΠ.ΕΝ αφού θίγονται αυτοδιοικητικά δικαιώματα που απορρέουν
από τις συνταγματικές αρχές δικαίου.

Να προβεί σε ενημέρωση των πολιτών και να αναδείξει την απαράδεκτη προσπάθεια εμπορευματοποίησης του πόσιμου νερού. Οι Αιρετοί Δημοτικοί Σύμβουλοι και οι Δήμαρχοι δεν θα επιτρέψουν να εφαρμοστούν οι όποιες πολιτικές θα μας φέρουν σε αδιέξοδο και θα δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο την καθημερινότητα των κατοίκων.

Το πόσιμο νερό δεν είναι είδος προς εμπορευματοποίηση, είναι κοινωνικό αγαθό. Καλούμε την ΚΕΔΕ να υιοθετήσει και να συμπεριλάβει στην απάντησή της την πρότασή μας και περιμένουμε άμεση ανταπόκριση με οργάνωση και ανακοινώσεις μέτρων αντίδρασης ώστε να γίνει αντιληπτό από την ηγεσία του ΥΠ.ΕΝ ότι δεν υπάρχουν περιθώρια προς καμιά αναγκαστική συνένωση.

Δελτίο τύπου




Κατά των συνενώσεων των ΔΕΥΑ τάχθηκε το Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας

ΤΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ σοβαρό ζήτημα της δημιουργίας μίας Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, συζητήθηκε στη τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας το βράδυ της Δευτέρας 2 Δεκεμβρίου.

Όπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση, μέσω του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας θέλει να συνενώσει τις ΔΕΥΑ σε μία ανά Νομό, παρ’ όλο που σύσσωμοι οι Δήμοι σε όλη τη χώρα, αλλά και η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) αντιδρούν σθεναρά.

Για το θέμα αυτό, έχουν γίνει επανειλημμένες συζητήσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας, και όλες οι παρατάξεις εμμένουν στην αρνητική τους θέση για τις συνενώσεις, επισημαίνοντας ότι θα υπάρξουν τεράστια προβλήματα αν γίνει κάτι τέτοιο.

Στο μεταξύ, προ ημερών, σε συνεδρίασή του το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑ Δράμας, εξέδωσε ομόφωνο ψήφισμα με το οποίο εκφράζει την αντίθεσή του στις συνενώσεις και το οποίο ήρθε προς συζήτηση στην τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου προς τελική ψήφιση. (Το ίδιο το ψήφισμα είχε δημοσιεύσει ο «Π.Τ.» στις 28 Νοεμβρίου 2024).

Την εισήγηση για τη συζήτηση έκανε προς το σώμα ο αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΔ κ. Γεωργιάδης, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι το ψήφισμα έρχεται «ενόψει της επικείμενης πρόθεσης της κυβέρνησης για συγχώνευση των ΔΕΥΑΔ. Το Δ.Σ. της ΔΕΥΑΔ πήρε ομόφωνα απόφαση ότι είμαστε κατά της επικείμενης συνένωσης που προτίθεται να επιβάλλει η κυβέρνηση».

Όπως σημείωσε, «ο καθένας μπορεί να καταλάβει από την εμπειρία που έχει το τι προβλήματα θα δημιουργήσει μια συνένωση των ΔΕΥΑΔ σε επίπεδο Νομού», ενώ πρόσθεσε ότι «δεν υπάρχει καμία ΔΕΥΑ στην επικράτεια που να συμφωνεί με τα σχέδια της κυβέρνησης».

Χαρακτηριστικό είναι ότι όλες οι παρατάξεις υπερψήφισαν το ψήφισμα όπως ήταν και χωρίς αλλαγές, ενώ στην τοποθέτησή του ο δήμαρχος Δράμας κ. Παπαδόπουλος, τόνισε:  «Σε μεγάλο βαθμό η κυβέρνηση δεν μας βλέπει. Έχουν ξεσηκωθεί βέβαια όλοι οι Δήμοι της Ελλάδας, γιατί θέλει με το στανιό να επιβάλλει τις ενώσεις κατά Περιφερειακές Ενότητες». Όπως είπε ο κ. Παπαδόπουλος, υπάρχει καθολική αντίδραση από όλες τις πλευρές στον σχεδιασμό της κυβέρνησης. «Δεν συνδράμει κανείς σε αυτό το νομοσχέδιο», ανέφερε και τόνισε χαρακτηριστικά ότι, «για άλλη μια φορά, εξαιρούνται τα νησιά και η Κρήτη»!

Το ψήφισμα

Το ψήφισμα, το οποίο εκδόθηκε από το Δ.Σ. της ΔΕΥΑ και υιοθετήθηκε επίσης από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Δράμας έχει ως εξής:

[Το Δ.Σ. της ΔΕΥΑ Δράμας τάσσεται κατά της όποιας νομοθετικής ρύθμισης που θα προβλέπει την αναγκαστική συνένωση των ΔΕΥΑ και των Υπηρεσιών Ύδρευσης των Δήμων και διαμαρτύρεται διότι με τον διαφαινόμενο σχεδιασμό του Υπουργείου περιβάλλοντος υποτιμάται για μια ακόμα φορά το έργο των ΔΕΥΑ στη διαχείριση του νερού και την προστασία του περιβάλλοντος και χρησιμοποιείται η λειψυδρία ως πρόσχημα για την αναγκαστική συνένωσή τους. Οι ΔΕΥΑΔ και οι Δήμοι της πατρίδας μας χρειάζονται ουσιαστική στήριξη και όχι συγχωνεύσεις, που είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσουν αδιέξοδα οδηγώντας σε πιθανές ιδιωτικοποιήσεις του βασικού δημόσιου φυσικού αγαθού, του νερού.

Αντιτίθεται στην αναγκαστική συνένωση, που εκτός των άλλων, έχει και ζητήματα συνταγματικότητας, αφού παραβιάζει βασικές συνταγματικές αρχές, όπως της διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας των ΟΤΑ.]

Τέλος, καλεί τους κεντρικούς θεσμικούς εκπροσώπους των Δήμων, ΚΕΔΕ και ΕΔΕΥΑ, αφού παραλάβουν το σχέδιο της μεταρρύθμισης που προωθεί το Υπουργείο για τις ΔΕΥΑ να έρθουν σε ουσιαστική διαβούλευση με τους Δήμους και τις Περιφερειακές Ενώσεις, πριν καταθέσουν τις οριστικές τους προτάσεις.

Του Θανάση Πολυμένη, Πηγή: proinos-typos




Δήμος Καβάλας/ ΚΕΔΕ/ΕΔΕΥΑ/ΕΕΤΑΑ | Κάθετα αντίθετα στην υποχρεωτική συνένωση των ΔΕΥΑ της χώρας

Ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, συμμετείχε στη συνεδρίαση του ΔΣ της ΚΕΔΕ στη Λάρισα, με αντικείμενο το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΝ «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου των Υπηρεσιών Ύδρευσης και Αποχέτευσης».

Στη συνεδρίαση του ΔΣ της ΚΕΔΕ, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου στη Λάρισα, με αντικείμενο το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΝ «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου των Υπηρεσιών Ύδρευσης και Αποχέτευσης», συμμετείχε ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, μαζί με τους Δημάρχους Παγγαίου, Φίλιππο Αναστασιάδη και Νέστου, Σάββα Μιχαηλίδη.

Το ΔΣ της ΚΕΔΕ εξέφρασε την πλήρη αντίθεση του στο εν λόγω Σχεδίου Νόμου, τονίζοντας ότι η συζήτησή του πρέπει να γίνει με επισπεύδον το Υπουργείο Εσωτερικών και σε εθελοντική βάση, όπως προέβλεπε η απόφαση του πρόσφατου τακτικού του συνεδρίου στη Ρόδο.

Ψήφισμά Τακτικού Συνεδρίου της ΚΕΔΕ για τις ΔΕΥΑ  (Ρόδος, 7-9 Νοεμβρίου 2024)

«Το ΥΠΕΝ προβαίνει σε αποσπασματικές και μη συνεκτικές μεταξύ τους δηλώσεις για αναγκαστικές συνενώσεις των ΔΕΥΑ, που προφανώς αντίκεινται στο Σύνταγμα και στους Νόμους που διέπουν την λειτουργία τους, καθώς και την προστασία των λειτουργικών και περιουσιακών δικαιωμάτων τους.

Η  ΚΕΔΕ έχει καταθέσει σε συνεργασία με την ΕΔΕΥΑ και την ΕΕΤΑΑ  συγκεκριμένη και επιχειρησιακά τεκμηριωμένη λύση για τις ΔΕΥΑ, η οποία, σε αντίθεση με την πρόταση του ΥΠΕΝ για τη δημιουργία φαραωνικών ΔΕΥΑ ανά περιφέρεια,  προβλέπει τη λειτουργία μίας ΔΕΥΑ σε κάθε νομό ( ή και δύο όπου κριθεί απαραίτητο), μόνο σε εθελούσια βάση και το  Δ.Σ. του νέου σχήματος να ανήκει 100% στην Αυτοδιοίκηση.

Σε ότι αφορά στα νησιά,  η θέση της ΚΕΔΕ είναι να παραμείνει το υπάρχον σύστημα και εκφράζουμε  την αντίθεσή μας για το σχέδιο που διαρρέεται ότι εξυφαίνεται για τις Κυκλάδες, σύμφωνα με το οποίο θα εφαρμοστεί ένα 11μελές σύστημα διοίκησης, στο οποίο την πλειοψηφία θα έχει η ΕΥΔΑΠ Νήσων ή η ΕΥΔΑΠ».

Ανακοίνωση ΚΕΔΕ (Λάρισα, 4/12/2024)

«Το ΔΣ της ΚΕΔΕ συνεδρίασε σήμερα στη Λάρισα και ύστερα από εισήγηση της αρμόδιας Επιτροπής Διαχείρισης Υδάτων και Κυκλικής Οικονομίας της ΚΕΔΕ, της Ένωσης Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης και των εργαζομένων στις ΔΕΥΑ εκφράζει την έντονη, απόλυτη και πλήρη αντίθεση του στο σχέδιο νόμου του ΥΠΕΝ «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου των Υπηρεσιών Ύδρευσης και Αποχέτευσης».

Εμμένει στην δεσμευτική απόφαση του Τακτικού του Συνεδρίου στη Ρόδο όπου ομόφωνα αποφασίστηκε από τους συνέδρους, οι συνενώσεις των ΔΕΥΑ να είναι εθελοντικές και όχι αναγκαστικές, σεβόμενοι πάντα τις συνταγματικές επιταγές και την αυτονομία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Προϋπόθεση για τη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου με βάση την κοινή πρόταση της ΚΕΔΕ, ΕΔΕΥΑ και ΕΕΤΑΑ είναι να διεξαχθεί, ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΘΕΛΟΥΣΙΑ ΒΑΣΗ με επισπεύδον το αρμόδιο για την Αυτοδιοίκηση Υπουργείο Εσωτερικών και όχι το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος.

Ως εκ τούτου η ΚΕΔΕ δε μπαίνει σε καμία επιμέρους συζήτηση για το σχέδιο νόμου που απεστάλη από το ΥΠΕΝ».

Πηγή: Δελτίο Τύπου/kavalapost




Συνεδριάζει η ΚΕΔΕ στην Ρόδο – Στο επίκεντρο οι συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ

Το ετήσιο συνέδριο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) πραγματοποιείται στη Ρόδο, εστιάζοντας σε σημαντικά ζητήματα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Ένα από τα κυριότερα θέματα που προκαλεί αντιδράσεις είναι οι σχεδιαζόμενες συγχωνεύσεις των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης-Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ).

Πολλοί δήμοι αντιτίθενται, υποστηρίζοντας ότι οι συγχωνεύσεις απειλούν την αυτονομία τους και τη δυνατότητα τους να προσφέρουν τοπικές και προσαρμοσμένες υπηρεσίες στους πολίτες.

Το συνέδριο αναμένεται να αναδείξει τις προκλήσεις και να διαμορφώσει το πλαίσιο δράσης της Αυτοδιοίκησης.

Δείτε την ομιλία του Προέδρου της ΠΕΔ και Δημάρχου Νέστου Σάββα Μιχαηλίδη :




Οι Δήμοι αρνούνται τη συγχώνευση των ΔΕΥΑ

Στο προσυνέδριο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, συμμετείχε ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΠΕΔ ΑΜΘ) και Δήμαρχος Νέστου, κ. Σάββας Μιχαηλίδης.

Ο κ. Μιχαηλίδης εξέφρασε έντονα την αντίθεσή του στην πρόταση για τη συγχώνευση των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), τονίζοντας ότι οι 124 δήμοι που διαθέτουν ΔΕΥΑ είναι ομόφωνα αντίθετοι στην υποχρεωτική συνένωση των επιχειρήσεων σε μία ανά νομό.Ο ίδιος προειδοποίησε για τις επιπτώσεις μιας τέτοιας κίνησης, επισημαίνοντας πως οι δήμοι της Μακεδονίας και της Θράκης δεν θα εκχωρήσουν τα δικαιώματα που έχουν αποκτήσει μέσω των δημοτικών τους επιχειρήσεων. Υπογράμμισε, επίσης, ότι τα περιουσιακά στοιχεία των ΔΕΥΑ ανήκουν στους δήμους και δεν μπορούν να επιβληθούν υποχρεωτικές συγχωνεύσεις.Η αντίδραση της ΠΕΔ ΑΜΘ και του κ. Μιχαηλίδη αντικατοπτρίζει τις ανησυχίες πολλών δήμων, που εκφράζουν φόβους ότι οι συνενώσεις θα οδηγήσουν σε απώλεια ελέγχου και πιθανή επιδείνωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.




Σ. Μιχαηλίδης | Προς την λάθος κατεύθυνση οι συνενώσεις των ΔΕΥΑ στην χώρα

Στο πρόσφατο προσυνέδριο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και δήμαρχος Νέστου, Σάββας Μιχαηλίδης, εξέφρασε έντονες επιφυλάξεις και αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ.

Ο κ. Μιχαηλίδης τόνισε πως η προτεινόμενη μεταρρύθμιση δεν εξυπηρετεί τις τοπικές κοινωνίες και τους δήμους, καθώς δημιουργεί τον κίνδυνο αποδυνάμωσης της παροχής ποιοτικών υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης, ιδιαίτερα σε μικρότερες ή απομακρυσμένες περιοχές.

Ανέφερε ότι οι ΔΕΥΑ παίζουν κρίσιμο ρόλο στην τοπική ανάπτυξη, καθώς είναι πιο ευέλικτες και άμεσα προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε δήμου. Επίσης, σημείωσε ότι οι συγχωνεύσεις ενδέχεται να επιφέρουν γραφειοκρατικά εμπόδια και αυξήσεις στο κόστος λειτουργίας.

Ο πρόεδρος της ΠΕΔ υποστήριξε ότι πριν προχωρήσει οποιαδήποτε αλλαγή θα πρέπει να προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να διασφαλιστεί ότι η μεταρρύθμιση θα είναι προς όφελος των πολιτών. Τέλος, υπογράμμισε τη σημασία της αυτονομίας των δήμων και της αποκεντρωμένης διαχείρισης των δημοσίων αγαθών, καλώντας την πολιτεία να αναθεωρήσει τις προτάσεις της με στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας των ΔΕΥΑ, αντί της συγχώνευσής τους.




ΔΕΥΑ | Νέες διακοπές υδροδότησης

ΗΔΕΥΑ Καβάλας ανακοινώνει στο καταναλωτικό κοινό ότι λόγω εργασιών, στο πλαίσιο του έργου «Κατασκευή δικτύου ύδρευσης Δήμου Καβάλας-Ολοκλήρωση εσωτερικού δικτύου πόλης Καβάλας», θα σημειωθεί πτώση της πίεσης έως και πλήρης διακοπή της παροχής του νερού την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024, από τις 08:30 ως τις 12:00, στα οικοδομικά τετράγωνα που περικλείονται από τις οδούς: Μικράς Ασίας-Καππαδοκίας-Ευξείνου Πόντου-Παφλαγονίας-Κυρηνείας-Μικράς Ασίας και στις οδούς:

  • Ικονίου
  • Κοτυώρων

Επισημαίνεται ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ελαχιστοποίησης της διάρκειας των εργασιών και επαναφοράς της υδροδότησης. Η υδροδότηση θα αποκατασταθεί σταδιακά μετά το πέρας των εργασιών.

www.kavalapost.gr



Υποχρεωτικές Συγχωνεύσεις ΔΕΥΑ στον Νομό Καβάλας | Αντιδράσεις και Κυβερνητικά Σχέδια

Η κυβέρνηση επανήλθε με πιο αποφασιστική στάση σχετικά με τις υποχρεωτικές συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ, βρίσκοντας εύκολα επιχειρήματα για να προωθήσει το σχέδιο.

Στο Νομό Καβάλας προβλέπεται η συνένωση των ΔΕΥΑ Καβάλας, Παγγαίου και Νέστου σε μία ανώνυμη εταιρεία, ενώ η ΔΕΥΑ Θάσου θα παραμείνει αυτόνομη, αλλά με αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της.

Οι νέες ΔΕΥΑ θα διοικούνται από μάνατζερ και θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, κάτι που αναμένεται να οδηγήσει σε αυξήσεις στις χρεώσεις προς τους πολίτες. Αντίθετη στη συγχώνευση είναι η Ένωση των ΔΕΥΑ, η οποία εξέφρασε τη διαφωνία της, ωστόσο φαίνεται ότι η κυβέρνηση προχωράει χωρίς να λάβει υπόψη αυτήν την αντίδραση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος νόμος θα ψηφιστεί πριν το τέλος του έτους, με εφαρμογή του νέου καθεστώτος το 2025. Σε ανακοίνωσή της, η Ένωση ΔΕΥΑ Ελλάδας εξέφρασε την αντίθεσή της, υπογραμμίζοντας ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προχωρά σε αποσπασματικές δηλώσεις για αναγκαστικές συνενώσεις, χωρίς σχέδιο νόμου, κάτι που παραβιάζει το Σύνταγμα και τα δικαιώματα των ΔΕΥΑ.




Δεν εξυπηρετεί η απόφαση για συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ

Έντονες αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση για τη συγχώνευση των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) σε πολλές περιοχές της χώρας. Σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, η απόφαση αυτή δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και ενδέχεται να οδηγήσει σε προβλήματα στην παροχή υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης.

Οι δήμαρχοι επισημαίνουν ότι η συγχώνευση των ΔΕΥΑ θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια τοπικού ελέγχου, καθυστερήσεις στη συντήρηση των δικτύων και πιθανή υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών. Επιπλέον, τονίζουν ότι οι ΔΕΥΑ, ως δημοτικές επιχειρήσεις, είναι πιο ευέλικτες και ικανές να ανταποκριθούν άμεσα στις ιδιαίτερες ανάγκες της κάθε περιοχής.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στις ΔΕΥΑ εκφράζουν επίσης ανησυχίες για την πιθανή απώλεια θέσεων εργασίας και την υποβάθμιση των συνθηκών εργασίας τους. Αρκετοί ζητούν την επανεξέταση της απόφασης και την προώθηση λύσεων που θα ενισχύσουν τον ρόλο των ΔΕΥΑ χωρίς να διακυβεύεται η λειτουργικότητά τους.




Αντιδράσεις για τις Συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ: «Δεν Μπορούμε να Μπούμε Όλοι στο Ίδιο Καζάνι»

Έντονες αντιδράσεις έχουν προκληθεί σχετικά με τις σχεδιαζόμενες συγχωνεύσεις των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) σε πολλούς δήμους της χώρας. Η πρόταση της κυβέρνησης για την ενοποίηση των ΔΕΥΑ στοχεύει στη βελτίωση της διαχείρισης των υδάτινων πόρων και της παροχής υπηρεσιών προς τους πολίτες, ωστόσο οι τοπικοί φορείς εκφράζουν σοβαρές ανησυχίες.

Σε πρόσφατη δήλωσή τους, εκπρόσωποι των ΔΕΥΑ τόνισαν ότι «δεν μπορούμε να μπούμε όλοι στο ίδιο καζάνι», υποστηρίζοντας ότι οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής είναι διαφορετικές και δεν μπορεί να εφαρμοστεί μια ενιαία προσέγγιση. Οι τοπικές επιχειρήσεις διαμαρτύρονται ότι μια τέτοια συγχώνευση θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια εσόδων, υποβάθμιση των υπηρεσιών και απομάκρυνση των αποφάσεων από τις τοπικές κοινότητες.

Παράλληλα, σημειώνουν ότι πολλές ΔΕΥΑ έχουν ήδη πετύχει υψηλά επίπεδα αποδοτικότητας και ποιότητας υπηρεσιών, και οι συγχωνεύσεις θα μπορούσαν να υπονομεύσουν αυτές τις προσπάθειες. Από την πλευρά της κυβέρνησης, αναφέρεται ότι οι συγχωνεύσεις θα οδηγήσουν σε εξοικονόμηση πόρων και βελτίωση των υποδομών.

Οι εξελίξεις γύρω από το θέμα αναμένονται με ενδιαφέρον, καθώς οι συζητήσεις και οι διαβουλεύσεις συνεχίζονται σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο.




Σχέδιο για Δημιουργία Μίας Ενιαίας ΔΕΥΑ στο Νομό Δράμας με Ανάληψη της Άρδευσης

ΟΠΩΣ ΕΙΧΕ ήδη ανακοινωθεί παλαιότερα από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στόχος της κυβέρνησης είναι η συνένωση των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης κατά τόπους, σε έναν ενιαίο Οργανισμό ανά Νομό, ή γεωγραφική Περιφέρεια και υπό τον κεντρικό έλεγχο της Ρυθμιστής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ).

Στο πλαίσιο αυτό, ο αντιπρόεδρος της ΡΑΑΕΥ κ. Δημήτρης Ψυχογυιός, κάλεσε στο γραφείο του τον αντιπρόεδρο της ΔΕΥΑ Δράμας κ. Γιάννη Γεωργιάδη, προκειμένου να του ζητήσει τα στοιχεία για την γενικότερη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η ΔΕΥΑ Δράμας. Ο κ. Γεωργιάδης συναντήθηκε με τον κ. Ψυχογυιό την Πέμπτη και έκαναν μια συζήτηση σχετικά με το ζήτημα αυτό.

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο κ. Γεωργιάδης, εξηγεί ότι «ήταν μια συζήτηση όπως ακριβώς την περιμέναμε στο πλαίσιο συγχωνεύσεων των ΔΕΥΑ. Ο κ. Ψυχογυιός ήθελε να μάθει όλα τα στοιχεία γύρω από τη ΔΕΥΑ Δράμας και οικονομικά και οτιδήποτε άλλο».

Όπως τονίζει, «κάναμε κι εμείς τις προτάσεις μας, ενώ μας εξήγησε το σκεπτικό για τις συγχωνεύσεις, ποια θα είναι η ιδανική λύση. Επιπλέον, συζήσαμε και το σενάριο ώστε η ΔΕΥΑ να διαχειρίζεται και την άρδευση ως ένας γενικός φορέας».

Και η άρδευση στις ΔΕΥΑ;

Ερωτώμενος για το τι μπορεί να σημαίνει αυτό, σημείωσε ότι «η ΔΕΥΑ, ως ένας γενικός φορέας, θα μπορεί να διαχειρίζεται όλα τα ύδατα σε όλο το Νομό Δράμας. Ενδεχομένως δηλαδή να πάρει και την άρδευση. Υπάρχουν πολλές αντικειμενικές δυσκολίες όπως ότι η ύδρευση είναι στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και η άρδευση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και βγαίνουν άλλα θέματα τα οποία θα πρέπει πρώτα να λυθούν».

Ο κ. Γεωργιάδης τονίζει ότι ως προς την άρδευση, εξήγησε στον αντιπρόεδρο της ΡΑΑΕΥ, ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να δεχτούμε να απορροφήσουμε τους ΤΟΕΒ με μια κατάσταση που ενδεχομένως κάποιοι να είναι και χρεωμένοι. Αυτή την ώρα η ΔΕΥΑΔ έχει ένα πρόβλημα και σημαίνει ότι θα μεγαλώσει στη συνέχεια».

Υποστελέχωση

Ιδιαίτερα τονίζει ο ίδιος, ότι, «δεν υπάρχει πιθανότητα να διαχειριστούμε το νερό με το υφιστάμενο προσωπικό. Ήδη είμαστε υποστελεχωμένοι και ζοριζόμαστε. Αν θέλει λοιπόν η κυβέρνηση να προβεί σε μια τέτοια λογική, θα πρέπει να γίνουν και ορισμένες ριζικές παρεμβάσεις, κάποιες σοβαρές αλλαγές με την προσθήκη προσωπικού. Να στελεχωθεί τόσο καλά η ΔΕΥΑΔ ώστε να ανταπεξέλθει στο γεωγραφικό πλάτος και μήκος του νομού που μπορεί να καταλάβει ο καθένας ότι απλώνεται από το Παρανέστι μέχρι το Νευροκόπι και από την Προσοτσάνη μέχρι το Δοξάτο».




Έρχονται τα πάνω – κάτω για νερό και ΔΕΥΑ

Πίσω ολοταχώς κάνει το υπουργείο Περιβάλλοντος στην πολλά υποσχόμενη πρότασή του για τη μεταρρύθμιση των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), η οποία προέβλεπε τη συγχώνευσή τους σε περιφερειακό επίπεδο.

Το «ναυάγιο» προκλήθηκε υπό το βάρος σφοδρών αντιδράσεων από δημάρχους, την ΚΕΔΕ και την Πανελλήνια Ένωση των Δημοτικών Επιχειρήσεων που δήλωσαν αντίθετοι σε αυτόν τον σχεδιασμό, υποστηρίζοντας ξεκάθαρα ότι πίσω από το εν λόγω εγχείρημα κρύβεται η ιδιωτικοποίηση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα τιμολόγια του νερού.

Σήμερα σε όλη τη χώρα λειτουργούν 123 ΔΕΥΑ από τις οποίες υδροδοτούνται πάνω από ένα εκατ. νοικοκυριά και επειδή ο μεγάλος φόβος των αιρετών είναι οι καταναλωτές να μην πάθουν με το νερό ό,τι έπαθαν με το ρεύμα, η αυτοδιοίκηση μπήκε μπροστά, απορρίπτοντας το αρχικό κυβερνητικό σχέδιο για μείωση των ΔΕΥΑ σε 13, όσες δηλαδή και οι Περιφέρειες, με τη συμμετοχή εταιρικών σχημάτων.

Το αρμόδιο υπουργείο υποστηρίζει ότι η διαχείριση του νερού είναι ανάγκη να εξορθολογιστεί, δεδομένου ότι τα χρέη των ΔΕΥΑ, μόνον εξαιτίας του ενεργειακού κόστους, έχουν εκτοξευτεί τα τελευταία δύο χρόνια στα 200 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα η ηγεσία του ΥΠΕΝ έχει τονίσει κατ’ επανάληψη ότι η εικόνα των οικονομικών των ΔΕΥΑ ήταν έτσι κι αλλιώς προβληματική και επιδεινώθηκε στη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης, αναφέροντας ότι οι ανείσπραχτες οφειλές από απλήρωτα τιμολόγια ανέρχονται σε περίπου 700 εκατ. ευρώ, περίπου στο ίδιο ποσό κυμαίνονται οι οφειλές των επιχειρήσεων και σε 144 εκατ. ευρώ ανέρχονται τα δάνειά τους.

nero-vrysi.jpg

Τι προβλέπει το νέο σχέδιο

Σήμερα το υπουργείο Περιβάλλοντος καταθέτει νέα, αναθεωρημένη πρόταση, κεντρικός άξονας της οποίας είναι να δημιουργηθεί μία ΔΕΥΑ ανά νομό, ενδεχομένως και δύο, ενώ προβλέπει ότι στους δήμους που σήμερα δεν διαθέτουν Δημοτική Επιχείρηση θα δοθεί περιθώριο δύο ετών, ώστε να ολοκληρώσουν την καταγραφή των δικτύων τους και να ενταχθούν στην ΔΕΥΑ του νομού τους.

Αυτό πάντως εκτιμάται ως σημαντικό από την πλευρά των δήμων, αν και απομένει να ξεκαθαριστεί το νομικό καθεστώς των νέων σχημάτων, δηλαδή αν θα πρόκειται για ανώνυμες εταιρείες ή άλλου τύπου νομικά πρόσωπα.

Επίσης το υπουργείο προτίθεται να δώσει 250 εκατ. ευρώ προκειμένου να αντιμετωπιστούν ζητήματα που έχουν να κάνουν με τα χρέη που δημιούργησε η ενεργειακή κρίση στις ΔΕΥΑ, από τη στιγμή μάλιστα που δεν επιδοτήθηκαν από το κράτος γι’ αυτόν τον σκοπό. Επίσης, για τους δήμους που δεν διαθέτουν ΔΕΥΑ αλλά υπηρεσία ύδρευσης, προτείνεται μία μεταβατική περίοδος δύο ετών, έτσι ώστε να γίνει απογραφή και χαρτογράφηση των δικτύων και να ενταχθούν σε μεταγενέστερη φάση στις μεγαλύτερες ΔΕΥΑ που στο μεταξύ θα έχουν δημιουργηθεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι ΔΕΥΑ στα νησιά θα παραμείνουν ως έχουν, όπως π.χ. η Κρήτη και η Ρόδος, ενώ αντίστοιχα η Εύβοια, που είναι μεγάλο νησί, θα είναι μια από τις περιοχές όπου θα δημιουργηθούν έως και δύο ΔΕΥΑ.

Κρίσιμο σημείο της πρότασης, για την οποία ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης ενημέρωσε το προεδρείο της ΚΕΔΕ, είναι οι ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ –σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αντίστοιχα. Γι’ αυτές εξετάζεται η χωρική επέκτασή τους σε όμορες περιφερειακές ενότητες -κάτι που προβλεπόταν και στην αρχική πρόταση- ή η δυνατότητα να απορροφήσουν τις Δημοτικές Επιχειρήσεις που λειτουργούν στην πόλη.

«Είχαμε μια πρώτη άτυπη ενημέρωση στο δ.σ. της ΚΕΔΕ από εκπρόσωπο του υπουργείου σχετικά με το νέο κυβερνητικό σχέδιο, αλλά συναντηθήκαμε και με τον υπουργό Θ. Σκυλακάκη ο οποίος επανέλαβε την πρόταση, που βασικός άξονάς της είναι μια ΔΕΥΑ ανά νομό και καμία παρέμβαση σε αυτές των νησιών», τόνισε στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Λάζαρος Κυρίζογλου.

Είπε ακόμα πως «ως προεδρείο της ΚΕΔΕ δηλώσαμε στον υπουργό ότι είμαστε καταρχάς θετικοί, ώστε η πρόταση αυτή να αποτελέσει τη βάση του διαλόγου που θα ακολουθήσει. Σε κάθε περίπτωση αναμένουμε να δούμε και γραπτώς το κείμενο της πρότασης».

Ο ίδιος πάντως δήλωσε ότι ένα σημαντικό σημείο που ικανοποιεί την αυτοδιοίκηση, πλην της πρότασης για μία ΔΕΥΑ ανά νομό και μία συζήτηση για δεύτερη ανάλογα με τυχόν τοπικές ιδιαιτερότητες, είναι ότι η διοίκηση των νέων μεγαλύτερων σχημάτων θα ανήκει εξ ολοκλήρου στους δήμους.

vrysi-nero-mpoukali-diakopi-drosia-zesti-2.jpg

Κάπου υπάρχει… φάκα

Με επιφυλάξεις υποδέχθηκαν δήμαρχοι ανά τη χώρα τη νέα πρόταση του ΥΠ.ΕΝ, παρότι υποστηρίζουν ότι είναι βελτιωμένη. «Αυτό που απαιτεί μεγάλη προσοχή είναι η μορφή που θα έχουν οι ΔΕΥΑ, γιατί αν μετατραπούν σε Α.Ε, τότε με ένα νομοθέτημα φεύγουν οι μετοχές και πηγαίνουν σε άλλο εταίρο. Άρα το κρίσιμο είναι η νομική τους μορφή, καθώς σε δεύτερο χρόνο μπορεί να βάλουν στρατηγικό επενδυτή και να πούμε το νερό, νεράκι» δήλωσε ο Α΄ αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ και δήμαρχος Βάρης -Βούλας -Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλος.

Βελτιωμένη χαρακτήρισε την πρόταση ο Β’ αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ, δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου, αλλά δήλωσε ότι «η αυτοδιοίκηση κρατά μικρό καλάθι, μέχρι να δούμε το τελικό κείμενο».

Επισήμανε ακόμη ότι είναι πολύ διαφοροποιημένη από την αρχική, εκτιμώντας ότι πλέον η κυβέρνηση δεν μιλά για συμμετοχή των ιδιωτών στη νέα κατάσταση. «Ωστόσο, υπάρχουν πολλά ακόμα ερωτηματικά που πρέπει να απαντηθούν. Υπάρχει ένα ‘τυράκι’ και ψάχνουμε να βρούμε ποια είναι η φάκα. Το ‘τυράκι’ είναι τα 250 εκατ. ευρώ, που είναι μόνο για φέτος. Αλλά στο παιχνίδι μπαίνουν οι δήμαρχοι που έχουν υπερχρεωμένες ΔΕΥΑ, ενώ οι υπόλοιποι δήμαρχοι που δεν έχουν υποχρεωμένες είναι λογικό να αναρωτούνται τι θα γίνει αν έρθουν όλοι αυτοί που χρωστάνε, σε μία ΔΕΥΑ που δεν έχει θέματα», σημείωσε ο δήμαρχος.

Σκυλακάκης: Τι είπε για τις αυξήσεις στο νερό

Σε συνέντευξή του σε Ρ/Σ, κληθείς να απαντήσει για την πιθανότητα να αυξηθούν τα τιμολόγια του νερού, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης δήλωσε ότι το πρόβλημα με την κατανάλωση είναι κατά κύριο λόγο οι μεγάλες απώλειες κατά 40-50%. «Το δεύτερο», είπε «είναι ότι πρέπει να αλλάξεις πηγές, δηλαδή αν νησιά βασίζονται μόνο στον υδροφόρο ορίζοντα που είναι περιορισμένος, θα πρέπει να κάνουμε στα νησιά ειδικά, μια στροφή προς την αφαλάτωση».

Ταυτόχρονα, συνέχισε, χρειάζεται και μια μεταρρύθμιση, την οποία το υπουργείο συζητά με την ΚΕΔΕ, για τον τρόπο που γίνεται η διαχείριση του νερού έτσι ώστε να υπάρξουν πιο αποτελεσματικοί φορείς διαχείρισης. «Πολλοί λένε να αυξηθούν οι τιμές, εγώ θα έλεγα να αυξηθεί η εισπραξιμότητα σε περιοχές που δεν υπάρχει. Υπάρχουν περιοχές που δεν υπάρχει καλό ποσοστό εισπραξιμότητας», υπογράμμισε ο κ. Σκυλακάκης.

*Δημοσιεύθηκε στη “ΜτΚ” στις 01.09.2024




ΔΕΥΑ Αλεξανδρούπολης | Προ των πυλών η ολοκλήρωση του έργου δικτύων ομβρίων υδάτων

Το έργο «Συμπλήρωση Δικτύων Ομβρίων Υδάτων» αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Αλεξανδρούπολης (ΔΕΥΑΑ), Χαράλαμπο Μιχαηλίδη. Η πρόοδος του έργου είναι στο 80% και περιλαμβάνει την κατασκευή δικτύου ομβρίων υδάτων συνολικού μήκους 12,5 χιλιομέτρων με πλαστικούς σωλήνες, καθώς και την τοποθέτηση φρεατίων υδροσυλλογής και φρεατίων επίσκεψης ελέγχου.

Οι περιοχές που επηρεάζονται από το έργο είναι ο Άγιος Βασίλειος, η περιοχή του πρώην στρατοπέδου Παρμενίωνα, η περιοχή Αγ. Δημητρίου και το ΚΕΓΕ. Το έργο αποσκοπεί στη λύση ενός χρόνιου προβλήματος λιμνάζοντων νερών που δυσκόλευαν την καθημερινότητα των κατοίκων κατά τις περιόδους βροχόπτωσης, και αναμένεται να προσφέρει σημαντική ανακούφιση στις εν λόγω περιοχές.




Εργασίες της ΔΕΥΑ Καβάλας στην οδό Βενιζέλου επί της Κουντουριώτου

Σε εξέλιξη είναι από νωρίς το πρωί του Σαββάτου εργασίες στην οδο Βενιζέλου επί της οδού Κουντουριώτου από την ΔΕΥΑ Καβάλας.

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ Απόστολος Χρόνης οι εργασίες γίνονται για να εγκατασταθεί το νέο δίκτυο ύδρευσης ενώ έχουν προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας.




Ευάγγελος Αποστολάκης: ”Nα διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των ΔΕΥΑ”

Στη Ροδόπη βρέθηκε την Τρίτη 28 Μαίου ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός άμυνας Ευάγγελος Αποστολάκης προκειμένου να δει από κοντά τους φορείς της Ροδόπης και να πραγματοποιήσει σειρά επισκέψεων.

Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑ Κομοτηνής Θέμης Τζενετίδης μεταξύ άλλων σημείωσε την έλλειψη εργαζομένων στην επιχείρηση καθώς και το χρέος που έχει δημιουργηθεί από τις μεγάλες ανατιμήσεις στο κόστος της ενέργειας.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων Μανόλης Σκαρλατίδης έδειξε την αγωνία του για το μελλοντικό χαρακτήρα των επιχειρήσεων με τον Ευάγγελο Αποστολάκη να δείχνει θετικός στην επίλυση των προβλημάτων , αλλά και να δηλώνει ότι πιστεύει στην διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των ΔΕΥΑ , αφού όπως είπε το νερό είναι δημόσιο αγαθό και θα πρέπει να χορηγείται στην μικρότερη τιμή προς τους πολίτες και σε ολόκληρη την κοινωνία.




Συνεχίζονται τα σενάρια για τις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ

Παραμένει το θέμα στο επίκεντρο που θέλει την συγχώνευση των υπηρεσιών ΔΕΥΑ όλης της χώρας.

Πολλά τα σενάρια που έχουν διατυπωθεί εως και σήμερα χωρίς τίποτα όμως να είναι σίγουρο αφήνοντας σε αβεβαιότητα τόσο εργαζόμενους όσο και αρμόδιους της υπηρεσίας.

Σενάριο υπάρχει γύρω από θέμα με τις ΔΕΥΑ να γίνονται μια ανά περιφερειακή ενότητα ενώ εκεί που χρήζει ανάγκη να υπάρχει ακόμη μια ως υποβοήθεια.

Σίγουρα όμως δεν είναι ένα σχέδιο που από οποίο σενάριο και να ισχύσει , θα φέρει θετικά αποτελέσματα.

 




Περιφερειακή Ένωση Δήμων ΑΜΘ | Διαφωνία για την συνένωση των ΔΕΥΑ

Η Περιφερειακή Ένωση Δήμων της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, και ο πρόεδρος της, ο δήμαρχος Νέστου, Σάββας Μιχαηλίδης, τονίζουν την αντίθεσή τους για την συνένωση των Δ.Ε.Υ.Α. σε μία ανά Περιφέρεια αλλά και την αντιπρόταση της ΚΕΔΕ για συνένωση των ΔΕΥΑ σε νομαρχιακό επίπεδο, καθώς και οποιαδήποτε πρόταση που περιέχει το όρο αναγκαστική ή υποχρεωτική συνένωση.

Η ανακοίνωση της ένωσης αναφέρει τα εξής:

«Το Διοικητικό Συμβούλιο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κατά την συνεδρίαση της 3ης Απριλίου 2024, έχοντας υπόψη, την μελέτη,που εκπονήθηκε από κοινή επιστημονική ομάδα της ΚΕΔΕ-ΕΔΥΕΑ-ΕΕΤΑΑ, με τίτλο «Πρόταση Μεταρρύθμισης της Δημόσιας Πολιτικής Ύδρευσης και Αποχέτευσης με παρόχους των υπηρεσιών της ΔΕΥΑ και τους Δήμους» σε συστηματική διαβούλευση με τον Πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος της ΚΕΔΕ και τον Πρόεδρο της ΕΔΥΕΑ, τη σχετική απόδαση 72/27-03-2024 του ΔΣ της ΚΕΔΕ, με την οποία ενέκρινε τα προτεινόμενα στη μελέτη, κλήθηκε να απαντήσει:

  • Εάν συμφωνεί με την προαναφερθείσα απόφαση της ΚΕΔΕ
  • Εάν συμφωνείε με την συνένωση των ΔΕΥΑ όπως προτείνεται.

Στην αριθμ. 35/2024 ομόφωνη απόφασή του αναφέρει: «Διαφωνούμε απόλυτα με την κυβερνητική πρόθεση για συνένωση των ΔΕΥΑ σε μια ανά Περιφέρεια αλλά και την αντιπρόταση της ΚΕΔΕ για συνένωση των ΔΕΥΑ σε νομαρχιακό επίπεδο, καθώς και οποιαδήποτε πρόταση που εμπεριέχει αναγκαστική ή υποχρεωτική συνένωση.

Οι ΔΕΥΑ αποτελούν δημοτικές επιχειρήσεις ειδικού σκοπού και σε όσους δήμους λειτουργούν, πέραν της διαχείρισης και διασφάλισης του πόσιμου ύδατος που παρέχουν στους δημότες, όπως και σε όδσους ασκούν δραστηριότητες εντός του κάθε Δήμου, επιτελούν και κοινωνικό έργο. Είναι βέβαια άγνωστο αυτό σε πολλούς συναδέλφους που δεν έχουν ΔΕΥΑ ή δεν διαχειρίζεται ο Δήμος τους λόγω μεγέθους απευθείας την παροχή ύδατος, ωστόσο ψηφίζουν ΣΤΗΝ ΚΕΔΕ ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ για να εφαρμοστούν σε εμάς.

Η μόνη περίπτωση για αναγκαστική συνένωση των δημοτικών επιχειρήσεων που δεν δημιουργεί νομικά και λειτουργικά προβλήματα προϋποθέτει την συνένωση των Δήμων. Με κανένα άλλο μοντέλο διαχείρισης δεν μπορεί να γίνεται αναγκαστική συνένωση η οποία θα αποφασίζει για τον αναπτυξιακό προγραμματισμό και την τιμολογιακή πολιτική ή τις προτεραιότητες των υπολοίπων.

Ξέρουμε όλοι πολύ καλά πως μπορεί να γίνει η οικονομική ανάπτυξη, η οικονομική εξυγίανση και αυτοτέλεια των επιχειρήσεων αυτών, με ποιες συντονισμένες ενέργειες και σε πόσο χρόνο, αρκεί να το θέλουν και να νομοθετήσουν γι αυτό. Σε αυτή την κατεύθυνση έπρεπε να κινηθεί και η πρόταση της ΚΕΔΕ και όχι στην αντιπρόταση με μόνη διαφορά το μικρότερο σχήμα, δεν ήταν θέμα μεγέθους.

Το ζήτημα που προκύπτει είναι ότι αυτές οι δημοτικές επιχειρήσεις που επιβίωναν επί οικονομικής κρίσης (πολλές δε χωρίς να μεταφέρουν πρόσθετα βάρη στους δημότες τους), επιβίωσαν επίσης με την πρόσφατη ενεργειακή κρίση και αντί της αναμενόμενης κρατικής βοήθειας, βείσκονται μπροστά σε πρόθεση για δημιουργίαενός νέου μοντέλου, αφού στους δήμους που λειτουργούν ΔΕΥΑ γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι οδηγεί σε βέβαιο αδιέξοδο.

Αναζητώντας λοιπόν τι μπορεί να προκύψει αμέσως μετά και επειδή μας έχουν ήδη απορρίψει την όποια βιώσιμη πρότασημελέτη ή επιχειρήματα, των Δήμων που λειτουργούν δίκτυα ή ΔΕΥΑ (αν και γνωρίζουν καλά πως μπορεί να πετύχουμε αφού αυτό αποτελεί την καθημερινότητα μας με την οποία μας κρίνουνε οι δημότες), η μόνη διέξοδος που μεθοδικά οδηγείται η κατάσταση είναι η παραχώρηση σε ιδιώτες, που όπως φαίνεται είναι από την αρχή της διαδικασίας και αντικειμενικά ο στόχος.

Στην Π.Ε.Δ ΑΜΘ, αξιότιμοι κύριοι, δεν θα επιτρέψουμε να συμβεί κανένα σχέδιο με όποιο μανδύα έρχεται ή με όποια τυπική νομιμοποίηση αφού εμείς οι δήμαρχοι έχουμε την υποχρέωση να παραδώσουμε τους δήμους μας όπως τους παραλάβαμε χωρίς να παραχωρήσουμε κανένα δικαίωμα ή αρμοδιότητα. Καμία συναίνεση σε σχέδια που φέρουν έστω και την υποψία για αδιέξοσο στην διαχείρηση ή την παραχώρηση του κοινωνικού αγαθού που αποτελεί για όλους εμάς το πόσιμο νερό και η πολιτική της διαχείρησής του. Οι δημότες μας δεν πρόκειται με την συναίνεσή τους να ΠΟΥΝΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΝΕΡΑΚΙ»

Ζητεί:

  • Να παραμείνει το ισχύον καθεστώς λειτουργίας των ΔΕΥΑ. Η δυνατότητα εθελούσιας συνένωσης ΔΕΥΑ υπαρχει.
  • Να υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο, που θα αντιστοιχεί στην τρέχουσα δημοτική περίοδο, κατά το οποίο η πολιτεία θα συμβάλει στην επίλυση των προβλημάτων λειτουργίας των ΔΕΥΑ με την ανάλογη χρηματοδότηση, όπως κάλυψη ενεργειακού κόστους, δυνατότητα επίλυσης των οικονομικών προβλημάτων των χρεωμένων ΔΕΥΑ, για να οδηγηθούν στην εξυγίανση, δυνατότητα εύκολης πρόσληψης προσωπικού, λόγω της ανταποδοτικότητας των υπηρεσιών των ΔΕΥΑ.
  • Να υπάρξει ο χρόνος διαβούλευσης με τους Δήμους που λειτουργούν ΔΕΥΑ και με την σύνταξη ενός οδικού χάρτη τεκμηριωμένου και αποδεκτού, να συμφωνήσουμε στην προσπάθεια εξυγίανσης που θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι, με χρονοδιάγραμμα που θα λήγει με αυτή τη δημοτική θητεία. Κατόπιν σε όσους δεν μπορέσουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα να προβλέπονται μέτρα.»



Κάθετοι στην συγχώνευση των ΔΕΥΑ οι Πρόεδροι και οι εργαζόμενοι

Στάση αναμονής κρατούν οι εργαζόμενοι στις ΔΕΥΑ της χώρας, καθώς εμφανίζονται βέβαιοι ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει στο σχέδιο περί συγχωνεύσεων των ΔΕΥΑ. 

Το σχέδιο είχε ξεσηκώσει θύελλα έτσι όπως είχε παρουσιαστεί από τον Οκτώβριο του 2023, προέβλεπε στην ουσία την δημιουργία μιας ΔΕΥΑ ανα περιφέρεια, ενώ στην πορεία άλλαξε με τις ΔΕΥΑ να συγχωνεύονται ανά Περιφερειακή Ενότητα.

Παρά τις συναντήσεις με τον Υπουργό, οι Πρόεδροι αλλά και οι εργαζόμενοι παραμένουν κάθετοι, καθότι οι ίδιοι μετά την συγχώνευση θα περισσεύουν.




Μάκης Παπαδόπουλος | «Ας πει επιτέλους την αλήθεια η Διοίκηση του Δήμου Καβάλας για τις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ!»

Η Διοίκηση του Δήμου Καβάλας δήλωσε ότι η πρόταση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων (ΚΕΔΕ) για τις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ δεν προτείνει συγχωνεύσεις σε νομαρχιακό επίπεδο.

Αντίθετα, πολλοί Δήμαρχοι της Περιφέρειάς μας μαζί με την Περιφερειακή Ένωση Δήμων ΑΜ-Θ δηλώνουν ξεκάθαρα (με την απόφαση 35/2024 του ΔΣ της ΠΕΔ ΑΜ-Θ) πως η πρόταση της ΚΕΔΕ προωθεί τη συγχώνευση των ΔΕΥΑ σε νομαρχιακό επίπεδο, και μάλιστα εκφράζουν την έντονη διαφωνία τους με την πρόταση αυτή της ΚΕΔΕ, η οποία έχει και την έγκριση της Ένωσης των ΔΕΥΑ της χώρας (ΕΔΕΥΑ).

Ρωτούμε λοιπόν ευθέως τον Δήμαρχο Καβάλας και τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ:

 Ποιος λέει την αλήθεια για την ουσία της πρότασης της ΚΕΔΕ – ΕΔΕΥΑ;

 Η Διοίκηση του Δήμου Καβάλας, που είναι υπέρ της πρότασης της ΚΕΔΕ;

 Ή οι Δήμαρχοι μαζί με την Περιφερειακή Ένωση Δήμων ΑΜ-Θ, που είναι κατά της πρότασης της ΚΕΔΕ;




ΔΕΥΑ Καβάλας | Μεταμεσονύχτια διακοπή νερού σε έξι γειτονιές της Καβάλας

Διακοπή της υδροδότησης θα σημειωθεί τα ξημερώματα του Σαββάτου 6/4 από τις 2.00 έως τις 6.00, σε έξι γειτονιές της πόλης της Καβάλας, λόγω εργασιών που θα εκτελέσει η Υπηρεσία Ύδρευσης της ΔΕΥΑ Καβάλας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση η διακοπή θα συμβεί στις συνδεδεμένες στο παλαιό δίκτυο ύδρευσης περιοχές.
Αναλυτικά:
«Ανακοινώνεται ότι λόγω εργασιών της Υπηρεσίας Ύδρευσης θα διακοπεί η παροχή νερού τα ξημερώματα του Σαββάτου 06-04-2024 και ώρα 02:00 π.μ. – 06:00 π.μ., μόνο στις παροχές που είναι συνδεδεμένες στο παλαιό δίκτυο ύδρευσης στις περιοχές:

  • Βύρωνας
  • Χίλια
  • Δεξαμενή
  • Αγ. Παύλος
  • Προφήτη Ηλία
  • Αγ. Βαρβάρα

Η υδροδότηση θα αποκατασταθεί σταδιακά μετά το πέρας των εργασιών».

Πηγή: kavalapost.gr




33η Γενική Συνέλευση της ΕΔΕΥΑ | Νομοθετική ρύθμιση για τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις των ΔΕΥΑ

Εκπρόσωποι των ΔΕΥΑ, δήμαρχοι, καθώς επίσης και οι Γενικοί Διευθυντές και τα στελέχη των ΔΕΥΑ από όλη την Ελλάδα βρέθηκαν στα Χανιά για την 33η γενική εκλογοαπολογιστκή συνέλευση της Ένωσης Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης – Αποχέτευσης (ΕΔΕΥΑ), την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024. Την παραμονή της Γ.Σ., δηλαδή την Πέμπτη 21 Μαρτίου, διοργανώθηκε εσπερίδα για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Νερού.

Την ΔΕΥΑ Σερρών εκπροσώπησαν η Πρόεδρος της και Δήμαρχος Βαρβάρα Μητλιάγκα, η Αντιπρόεδρος Δέσποινα Χατζηγαβριήλ και ο Γενικός Διευθυντής Νίκος Σαφαρίκας.

Στην διάρκεια των εργασιών της Γενικής Συνέλευσης έγινε ο απολογισμός των δύο τελευταίων ετών και παρουσιάστηκε ο προγραμματισμός της ΕΔΕΥΑ για το προσεχές χρονικό διάστημα.

Ένα από τα θέματα που κυριάρχησαν στη συνέλευση, ήταν και αυτό της νομοθετικής ρύθμισης του υπουργείου για τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις των ΔΕΥΑ.

Οι εκπρόσωποι των δημοτικών επιχειρήσεων, ζήτησαν διαβούλευση και συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο για το μέλλον των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης της χώρας, και τόνισαν πως μαζί με την ΚΕΔΕ, είναι έτοιμες να διαπραγματευτούν με το Υπουργείο Περιβάλλοντος μια νομοθετική ρύθμιση που θα αναβαθμίσει επί της ουσίας τον ρόλο και το έργο των Δ.Ε.Υ.Α. και όχι να τον υποβαθμίζει.

Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν με την εκλογή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου στο οποίο θα συμμετέχει η Δήμαρχος Σερρών Βαρβάρα Μητλιάγκα καθώς εκλέχθηκε τρίτη και της Ελεγκτικής Επιτροπής για την επόμενη πενταετία.

infonews24.gr




Ημερίδα για το νέρο απο την ΔΕΥΑ Δράμας και την Europe Direct ΑΜ-Θ

Hμερίδα για το νερό με τίτλο ” Νερό απο την φύση στη βρύση” πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης 20 Μαρτίου απο την ΔΕΥΑ Δράμας αλλά και την Europe Direct ΑΜ-Θ. Το παρόν στηνημερίδα αυτή έδωσαν πλήθος φορέων της Π.Ε. Δράμας και του Δήμου Δράμας για να ακούσουν πως μπορούν να βελτιωθούν τα προβλήματα ύδρευσης στην περιοχή.




Συγχωνεύσεις ΔΕΥΑ εντός του 2024 ο στόχος της κυβέρνησης

Οι οφειλές των ΔΕΥΑ από τη μία πλευρά και η απαίτηση των δημοτών για φθηνό και ποιοτικό νερό από την άλλη, είναι τα επιχειρήματα του κ. Σκυλακάκη για τη μεταρρύθμιση, που στοχεύει σε αποτελεσματικότερες και ίσως, όπως ανέφερε, φθηνότερες υπηρεσίες.

Σύμφωνα με τον υπουργό, με εξαίρεση τις ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, στην υπόλοιπη χώρα η εικόνα των ΔΕΥΑ είναι μια εικόνα προβληματική και ήταν και πριν την ενεργειακή κρίση. Σύμφωνα με τα στοιχεία, υπάρχουν 700 εκατ. ευρώ απαιτήσεις από ανείσπρακτες οφειλές, 170 εκ. εκατομμύρια οφειλές των ΔΕΥΑ προς τρίτους και 144 εκ. σε δάνεια.

Η πρόταση της κυβέρνησης αφορά τη δημιουργία μεγάλων ΔΕΥΑ, χωρίς ακόμη να έχουν ξεκαθαρίσει τα γεωγραφικά όρια, με την τοπική αυτοδιοίκηση να έχει την πλειοψηφία, όπως και την επιλογή του διευθύνοντος συμβούλου, εμπλοκή του κράτους ως μειοψηφίας με δύο μέλη σε 11μελες συμβούλιο.

Ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας  αλλά και για την κατασκευή και εκμετάλλευση φωτοβολταϊκού πάρκου πραγματοποιείται από τη ΔΕΥΑ Καβάλας.

Ο Δήμος Καβάλας θα προχωρήσει στην ίδρυση της πρώτης Ενεργειακής κοινότητας στην περιφέρεια Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, με την επωνυμία «Ενεργειακή Κοινότητα Καβάλας ΣΥΝ.Π.Ε.», με σκοπό να παρέμβει στη βελτίωση της ενεργειακής κατάστασης του Δήμου, να εξοικονομήσει χρηματικούς πόρους, να ενισχύσει τις δράσεις στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής και να συμβάλλει στην προστασία του Περιβάλλοντος. Πρόκειται για την κατασκευή ενός φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 16 Mwatt. Με τη λειτουργία της ενεργειακής κοινότητας θα μειωθεί αισθητά και το συνολικό ποσό που διαθέτει ο Δήμος Καβάλας και τα νομικά του πρόσωπα, για αποπληρωμή των λογαριασμών ρεύματος.




Η ΔΕΥΑ Καβάλας | Προχωρά η δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου

Η ανακοίνωση για την κατασκευή και εκμετάλλευση φωτοβολταϊκού πάρκου από τη ΔΕΥΑ Καβάλας αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Η επισήμανση ότι το φωτοβολταϊκό πάρκο δεν θα προκαλέσει ενοχλήσεις, όπως συμβαίνει με το φωτοβολταϊκό πάρκο της Λεκάνης, είναι σημαντική για την αποφυγή πιθανών αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον και την κοινότητα.

Η επιλογή της τοποθεσίας στην περιοχή του αγροκτήματος της Νέας Καρβάλης και η απόσταση από τις κατοικίες επιβεβαιώνουν την προσπάθεια των εμπλεκομένων φορέων να διασφαλίσουν την αποδοχή του έργου από τους κατοίκους της περιοχής.  Το γεγονός ότι το έργο χρηματοδοτείται από πρόγραμμα ενισχύει την αειφορία του και μπορεί να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων περί περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και ενεργειακής ανεξαρτησίας.

 




Σε εξέλιξη πολλά έργα του ΔΕΥΑ Παγγαίου – Μεγάλο το κόστος των ανατιμήσεων για την υπηριεσία

Την νέα του θητεία στην ΔΕΥΑ Παγγαίου ξεκινάει σε λίγες ημέρες απο τώρα, ο νέος πρόεδρος της υπηρεσίας κ. Ανδρέας Καλινικίδης.
Ο ίδιος έως και τώρα συνεχίζει να εημερώνεται για όλα τα θέματα που αφορούν την υπηρεσία και όπως αναφέρει στο ENA CHANNEL, πολλά είναι τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη την Δημοτική ενότητα του Παγγαίου, που σκοπό έχουν την επίλυση προλημάτων των κατοίκων της περιοχής.
Ο ίδιος μάλιστα αναφέρεται και στον πολύ σημαντικό πρόβλημα των ανατιμήσεων που έχει αγγίξει και την ΔΕΥΑ, χωρίς όμως το κόστος να μεταφέρται στους λογαριασμούς των πολιτών.




Γενική Συνέλευση των ΔΕΥΑ για την ενοποίησή τους

Συνεχίζονται οι προβληματισμοί για το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης που θέλει τη ένωση των Υπηρεσιών ΔΕΥΑ της χώρας. Ακόμα, δεν έχει αποδαφηνιστεί το σχέδιο επακριβώς ώστε οι αρμόδιοι να έχουν καθαρή εικόνα του τι επρόκειτο να συμβεί, αλλά όπως δηλώνει ο Πρόεδρος ΔΕΥΑΚ, Απόστολος Χρόνης, κάτι το οποίο βρίσκεται εν δυνάμει σε υλοποίηση είναι η ένωση των ΔΕΥΑ Καβάλας, Δράμας και Σερρών, μη βλέποντας κάποιο όφελος με την ένωση αυτή.

Μάλιστα ερωτηματικό παραμένει το κατά πόσο μεγάλο πρόβλημα θα προκληθεί με την ανατίμηση του νερού ενώ ο κ. Χρόνης είναι βέβαιος πως θα επηρεαστεί άμεσα με αυτές τις αλλαγές και ο τρόπος λειτουργίας για τις ΔΕΥΑ αλλά και η ποιότητα ζωής των πολιτών.