Δένδιας: Εθελούσια στράτευση γυναικών στην «Ατζέντα 2030» για τις Ένοπλες Δυνάμεις

Στην εκδήλωση για την «Ημέρα της Γυναίκας», την οποία διοργάνωσε το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας παρέστη σήμερα ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, βραβεύοντας γυναίκες Αξιωματικούς, Υπαξιωματικούς, Σπουδάστριες και Μαθήτριες παραγωγικών σχολών. Προχωρώντας ένα βήμα παρακάτω, «στην «Ατζέντα 2030», μια συνολική προσέγγιση στη μεταρρύθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων της Πατρίδας μας, η οποία όμως ως τμήμα της εμπεριέχει την εθελούσια στράτευση των γυναικών» γνωστοποίησε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «προσβλέπω σε αυτό γιατί θα μας προσφέρει πρόσβαση σε ένα σημαντικότατο ανθρώπινο κεφάλαιο, όχι μόνον αριθμητικά, όχι για να καλύψουμε τον τεράστιο δείκτη ο οποίος μας χωρίζει πληθυσμιακά από τη χώρα η οποία μας απειλεί, αλλά και ποιοτικά».

Στην εκδήλωση παρευρέθησαν, επίσης, ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Δημήτριος Χούπης, ο Υπαρχηγός ΓΕΣ ως εκπρόσωπος του Αρχηγού ΓΕΣ, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ και ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, γυναίκες αξιωματικοί και υπαξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και αντιπροσωπείες σπουδαστριών των παραγωγικών σχολών των Ενόπλων Δυνάμεων.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία της η διακεκριμένη ηθοποιός Κάτια Δανδουλάκη και η Παραολυμπιονίκης του Taekwondo (Τάε Κβον Ντο) Έλενα Παπασταματοπούλου, οι οποίες μίλησαν για τον ρόλο της γυναίκας στην τέχνη και στον αθλητισμό αντίστοιχα.

Αναλυτικά, ο χαιρετισμός του κ. Δένδια:

«Κυρίες και κύριοι,

Είμαστε εδώ σήμερα για να τιμήσουμε την Ημέρα της Γυναίκας. Όπως πολύ χαρακτηριστικά είπε ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ πριν, τον στυλοβάτη, τον ακρογωνιαίο λίθο του θεμελίου της ελληνικής κοινωνίας, της ελληνικής οικογένειας.

Λέω πάντα ότι χωρίς την ελληνική οικογένεια, τον τρόπο που λειτουργεί, τους δεσμούς μεταξύ της, η χώρα δεν θα είχε ξεπεράσει τη δεκαετή κρίση, 2010-2019. Δεν θα είχαμε επιβιώσει. Χάσαμε το 30% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ) μας. Αυτό είναι συνήθως αποτέλεσμα πολέμου ως ποσοστό. Επιβιώσαμε γιατί η ελληνική οικογένεια στήριξε τα μέλη της. Και βεβαίως, η μάνα πάντα σε μια οικογένεια είναι το κέντρο. Αυτή κρατάει την οικογένεια μαζί.

Οι γυναίκες αγωνίζονται καθημερινά, διεκδικώντας ίση μεταχείριση σε κάθε τομέα της ζωής τους, κοινωνικής, επαγγελματικής. Διεκδικούν το ίδιο και στις Ένοπλες Δυνάμεις της Πατρίδας μας. Ένα, πρέπει να πω και να αναγνωρίσω, ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον εργασίας, στο οποίο όμως διακρίνονται και στο οποίο έχουμε ένα αξιοζήλευτο ποσοστό συμμετοχής. Το είπατε πριν κυρία συνάδελφε – αναφέρομαι στη νομική ιδιότητα – ποσοστό 17,5%. Είναι αξιοζήλευτο. Δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να πάμε πιο πάνω. Αν δούμε όμως το τι έχουν πετύχει άλλες χώρες, πολύ ίσως πιο προηγμένες από εμάς, μπορούμε σε αυτό να είμαστε ικανοποιημένοι. Θα πάμε καλύτερα για να είμαστε και περήφανοι.

Όμως εκτός από το να τιμάμε τις γυναίκες που διακρίνονται επαγγελματικά στις Ένοπλες Δυνάμεις μας, ως Βαθμοφόροι, ως Υπαξιωματικοί, ως Αξιωματικοί, δεν ξεχνάμε, ανοίγω παρένθεση, το πολιτικό μας προσωπικό.

Θέλω να σας πω κάτι που για μένα αποτελεί ένας από τους απόλυτους στόχους της παρουσίας μου σε αυτό το Υπουργείο. Αναφέρομαι στην «Ατζέντα 2030», μια συνολική προσέγγιση στη μεταρρύθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων της Πατρίδας μας, η οποία όμως ως τμήμα της εμπεριέχει την εθελούσια στράτευση των γυναικών. Κάτι που προβλέπεται πολλά χρόνια πριν από το νόμο 705/1977, αλλά δεν έχει πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα.

Και οφείλω να σας πω ότι προσβλέπω σε αυτό γιατί θα μας προσφέρει πρόσβαση σε ένα σημαντικότατο ανθρώπινο κεφάλαιο, όχι μόνον αριθμητικά, όχι για να καλύψουμε τον τεράστιο δείκτη ο οποίος μας χωρίζει πληθυσμιακά από τη χώρα η οποία μας απειλεί, αλλά και ποιοτικά. Θα μας δώσει πρόσβαση σε ένα λαμπρό κομμάτι της ελληνικής σημερινής πραγματικότητας.

Από εκεί και πέρα θα ήθελα να σας πω ότι επίσης συντείνει και σε κάτι άλλο. Εμείς, εδώ στην Ελλάδα, από την αρχαιότητα, από την απώτατη αρχαιότητα, δεν πιστεύουμε στον μισθοφορικό στρατό.

Πιστεύουμε στον στρατό των πολιτών, τον οποίο διοικούν άξια επαγγελματικά στελέχη που προέρχονται κι αυτά από την κοινωνία. Η παράταξη της Αθηναϊκής Φάλαγγας, η ασπίδα του ενός καλύπτει τον άλλον. Ο πολίτης υπερασπίζεται την Πατρίδα, υπερασπίζεται τη Δημοκρατία.

Από εκεί και πέρα, θα ήθελα να απευθυνθώ στις κυρίες που παρευρίσκονται στη σημερινή τελετή. Να τις ευχαριστήσω θερμά. Σας ευχαριστούμε που στέκεστε δίπλα μας ως σύζυγοι, ως συνάδελφοι, ως μητέρες, ως πρωταγωνίστριες της ζωής μας. Προσβλέπω στο να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε μαζί για έναν κόσμο που η αξιοπρέπεια, ο σεβασμός, θα είναι οι θεμελιώδεις αρχές του. Σας εύχομαι αγάπη και ευτυχία πάντοτε.

Ευχαριστώ πολύ».

 

Πηγή:protothema.gr




Ο Νίκος Δένδιας συναντήθηκε με τους αντιπροέδρους της ΕΤΕπ

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συναντήθηκε με τον Έλληνα αντιπρόεδρο Ιωάννη Τσακίρη και τον Ολλανδό Αντιπρόεδρο Robert de Groot της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

Με ανάρτησή του στο Χ ο υπουργός τονίζει μεταξύ άλλων ότι στη συνάντηση, που έγινε στο υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας, «συζητήσαμε για τις δυνατότητες χρηματοδότησης του ελληνικού αμυντικού συστήματος καινοτομίας».

Πηγή:protothema.gr




Νέες έκτακτες κρίσεις στις Ένοπλες Δυνάμεις ζήτησε ο Δένδιας

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, ζήτησε από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη, την πραγματοποίηση έκτακτων κρίσεων στους βαθμούς του Ταξίαρχου Στρατού Ξηράς, Αρχιπλοίαρχου ΠΝ, Ταξίαρχου Πολεμικής Αεροπορίας, όπως επίσης στους βαθμούς του Συνταγματάρχη, Πλοίαρχου ΠΝ και Σμήναρχου, για όσους Αξιωματικούς έχουν ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα.

Σκοπός των έκτακτων κρίσεων, σε συνέχεια αυτών στις 10/1/2025, είναι η υλοποίηση της Nέας Δομής Δυνάμεων στο πλαίσιο της «Ατζέντας 2030», ο εξορθολογισμός του αριθμού των ανώτατων και ανώτερων Αξιωματικών, η προσαρμογή στις σύγχρονες επιχειρησιακές απαιτήσεις και η επίσπευση των μεταρρυθμίσεων.

www.newsbeast.gr




Δένδιας: Αλλαγές στη στρατιωτική θητεία

Στα βήματα αναδιάρθρωσης του στρατεύματος αλλά και σε πτυχές της εξωτερικής πολιτικής στο πλαίσιο των γεωπολιτικών ανακατατάξεων αναφέρθηκε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας.

Μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε αλλαγές στη στρατιωτική θητεία, καθώς και μια δημιουργική προσέγγιση στα εξοπλιστικά, ενώ ανέδειξετις προκλήσεις που θέτει η τουρκική ατζέντα και την ανάγκη πολυδιάστατων στρατηγικών συνεργασιών.

Συγκεκριμένα, μιλώντας κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «Μεταπολίτευση 1974-2024: 50 Χρόνια Ελληνική Εξωτερική Πολιτική» που οργανώνεται από το Συμβούλιο Διεθνών Σχέσεων, το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ, ο κ. Δένδιας παρουσίασε μια συνολική αποτίμηση του παρελθόντος, αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα στον τομέα της εξωτερικής πολιτικής και της άμυνας.

«Η συμμετοχή μας στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ δεν ήταν πάντα δεδομένη», ανέφερε, υπενθυμίζοντας τις παλαιότερες διαφωνίες των ελληνικών πολιτικών κομμάτων επί του θέματος. Αναφέρθηκε επίσης στην «Ατζέντα της Θεσσαλονίκης του 2003» για τα Βαλκάνια και στην επιτυχία της ένταξης της Κύπρου στην ΕΕ, χαρακτηρίζοντας τις εξελίξεις αυτές «στρατηγικές συναινέσεις που διαμόρφωσαν την πορεία μας».

Στρατιωτική θητεία και εξοπλιστικά

Όσον αφορά στις Ένοπλες Δυνάμεις, ο κ. Δένδιας τόνισε πως «πρέπει να αποκτήσουμε δυνατότητες anti-drone και να αναπτύξουμε έναν θόλο άμυνας». Χαρακτήρισε τη δημιουργία ενός πυραυλικού τείχους στο Αιγαίο ως «οικονομικότερη λύση σε σχέση με τις συμβατικές προσεγγίσεις» και ζήτησε μια «δημιουργική προσέγγιση στα εξοπλιστικά». Για το Αιγαίο, «είναι παράλογο ότι θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα πυραυλικό τείχος;» διερωτήθηκε επιπλέον ο κ. Δένδιας, για να μην «πάθουμε ό,τι οι Πέρσες στην Σαλαμίνα», όπως είπε, όταν κάθε φρεγάτα κοστίζει 1 δις ευρώ, ενώ εξήγγειλε συγχωνεύσεις και οικονομίες κλίμακος, καθώς «αν δεν σκεφτείς δημιουργικά δεν πρόκειται να κάνεις κάτι».

Επιπλέον, προανήγγειλε αλλαγές στη στρατιωτική θητεία το πρώτο εξάμηνο του 2025, τονίζοντας πως θα περιλαμβάνουν «διαφορετική εκπαίδευση, ενδυμασία και νέες διαδικασίες».

«Εδώ, ο ρόλος του σκληρού παρόχου ασφάλειας που είναι οι Ένοπλες δυνάμεις αποκτά έναν τεράστιο ρόλο» επισήμανε ο Νίκος Δένδιας, για να προσθέσει πως «είναι ο χώρος για τον οποίο ήδη είχε αργήσει μια πολύ μεγάλη μεταρρύθμιση». Όπως είπε, «οι ένοπλες δυνάμεις του 21ου αιώνα δεν μπορεί να είναι φύλακες αχρήστων, κατακερματισμένων σε όλη την επικράτεια στρατοπέδων», αλλά πως πρέπει να μπουν στο πεδίο της κυβερνοασφάλειας και να αναπτύξουν και δυνατότητες βοήθειας στις φυσικές καταστροφές. «Είναι το ύστατο καταφύγιο και το είδαμε αυτό στη Θεσσαλία, το κυριότερο όμως είναι να αλλάξουμε τελείως την κουλτούρα» σημείωσε ο Υπουργός. Στο πλαίσιο αυτό, «η δομή δυνάμεων που βασίζονται στην Ναπολεόντεια προσέγγιση, έδειξε η Ουκρανία ότι είναι πράγματα του προχθές, όχι του χθες» προαναγγέλλοντας πως «θα περάσει από το ΚΥΣΕΑ μια νέα δομή» προσεχώς.

Για το πεδίο της αμυντικής καινοτομίας, «η ελληνική προσπάθεια λέγεται ΕΛΚΑΚ. Τίποτα πρωτότυπο, το αντιγράφουμε» σχολίασε ο κ. Δένδιας, αναφέροντας ότι στον πρώτο του διαγωνισμό με αντικείμενο την αναχαίτιση σμήνους από drones, «το ελληνικό οικοσύστημα προσέφερε 141 απαντήσεις και από αυτές 41 κρίθηκαν ως εξαιρετικά σοβαρές», όπως είπε.

Θα πρέπει ο hard core πάροχος ασφάλειας, θα πρέπει οι Ένοπλες Δυνάμεις να ακολουθήσουν την «Ατζέντα 2030», ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στο ρόλο τους, παρατήρησε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, υποστηρίζοντας ακόμη πως «θα ακολουθήσουμε την ίδια πολυδιάστατη προσέγγιση στην εξωτερική μας πολιτική», παρακολουθώντας τις διεθνείς εξελίξεις, τόνισε. Για παράδειγμα το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας θα επηρεάσει τα δικαιώματα του ελληνισμού στο μέλλον, ενώ «έχουμε κάθε λόγο να ασχολούμαστε με το τι συμβαίνει στην Υποσαχάρια Αφρική, εκτός αν αποφασίσουμε ότι το μεταναστευτικό δεν είναι ζήτημα» αντέτεινε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας. Ο ίδιος ανέφερε πως «κατανοώ τη φοβία που το μεταναστευτικό που προκαλεί στις ευρωπαϊκές κοινωνίες», αλλά από τους πληθυσμούς που υιοθετούν από την αρχή ένα τμήμα της δικής μας κουλτούρας, πρέπει να υπάρχει ανοιχτή αγκαλιά, όπως σημείωσε.

Για την Τουρκία

Αναφορικά με την Τουρκία, τόνισε πως «η απόκλιση της Άγκυρας από την ευρωπαϊκή της προοπτική έγινε εμφανής στις αρχές της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα». Στη συνέχεια υπογράμμισε ότι «αν η Τουρκία είχε αποδεχθεί το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, τα περισσότερα προβλήματα θα είχαν λυθεί». Παράλληλα, σημείωσε ότι «η Τουρκία σιγά σιγά διευρύνει την ατζέντα των αξιώσεων απέναντι στην πατρίδα μας», για να προσθέσει ότι «πρέπει να συζητάμε με την Τουρκία, όμως αυτό σημαίνει ότι θέτουμε πάντοτε τα απαράδεκτα των τουρκικών θέσεων, όπως είναι το casus belli».

Η ομιλία επεκτάθηκε και στην απόπειρα του θαλάσσιου εγκλωβισμού της Ελλάδας, όπως αυτή αποτυπώθηκε μέσα από τις σχέσεις της Τουρκίας με την Αίγυπτο επί κυβέρνησης Μόρσι και το τουρκολιβυκό μνημόνιο. Ο κ. Δένδιας χαρακτήρισε την κατοπινή συμφωνία της Ελλάδας με την Αίγυπτο «εξαιρετικά ωφέλιμο συμβιβασμό», ο οποίος «ακύρωσε επιχειρήματα της Άγκυρας περί έλλειψης σοβαρότητας εκ μέρους μας».

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας αναφέρθηκε στην πολυδιάστατη στρατηγική της πρώτης κυβέρνησης Μητσοτάκη, όπως είπε, η οποία επικεντρώθηκε σε διμερείς συμφωνίες με χώρες όπως η Γαλλία, οι ΗΠΑ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ εμβάθυνε τις σχέσεις με το Ισραήλ και το Μπαχρέιν. Όπως επεσήμανε, «διαμορφώσαμε ένα πολύπλοκο πλαίσιο στρατηγικής, το οποίο ξεπερνά το τουρκοκεντρικό μοντέλο του παρελθόντος».

«Υπήρξαν καρποί. Η εκλογή μας στο Συμβούλιο Ασφαλείας ήταν ένας από αυτούς» παρατήρησε ο Υπουργός Άμυνας, ενώ εξήγησε ότι στη δεύτερη θητεία της η κυβέρνηση βρίσκεται σε ένα τοπίο με «δύο δυσχερέστατους πολέμους», έναν στην Ουκρανία και έναν στην Μέση Ανατολή, δηλαδή σε ένα «χαοτικό περιβάλλον».

Για το δημογραφικό και τα δυτικά Βαλκάνια

Ο κ. Δένδιας αναφέρθηκε επίσης στο δημογραφικό πρόβλημα, εκφράζοντας ανησυχία για την προοπτική η Ελλάδα να μετατραπεί σε «χώρα γερόντων». Παράλληλα, σημείωσε ότι «η Ελλάδα πρέπει να έχει μια ανοιχτή αγκαλιά για πληθυσμούς που υιοθετούν την ελληνική παράδοση και κουλτούρα».

Την στιγμή που η Ελλάδα στον 21ο αιώνα κινδυνεύει να γίνει μια χώρα γερόντων 7 εκατομμυρίων, ενώ «υπάρχει ένα κατώτατο όριο για τις ένοπλες δυνάμεις. Αν ο ελληνικός πληθυσμός δεν μπορεί να το συμπληρώσει», τότε η Ελλάδα καθίσταται εκ των πραγμάτων ανοχύρωτη χώρα. Επιπρόσθετα, «ο στρατός είναι στρατός πολιτών αυτή είναι η παράδοσή μας» υπενθύμισε ο Νίκος Δένδιας, μαζί με την ιδιότητα του ένοπλου πολίτη από τους αρχαίους χρόνους ως αυτού που υπερασπίζεται την πατρίδα του. «Και για αυτό θα μεταβάλλουμε πλήρως το πρώτο εξάμηνο του 2025» την στρατιωτική θητεία, όπως γνωστοποίησε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, κάνοντας λόγο για διαφορετική στελέχωση, δομή και ένδυση.

Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις δυνατότητες της χώρας στα δυτικά Βαλκάνια, αλλά και στην ανάγκη προστασίας των ελληνικών μνημείων που βρίσκονται σε γειτονικές χώρες.

Ταυτόχρονα, «Η χώρα πρέπει να έχει μια σαφή πολιτική προστασίας των μνημείων μας ιδίως των ορθόδοξων μνημείων» σχολίασε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, αλλά και να παραμείνει προσηλωμένη στα δυτικά Βαλκάνια. «Πρέπει να συντηρήσουμε την παρουσία μας στα δυτικά Βαλκάνια και τα μνημεία που υπάρχουν» αντέτεινε ο Υπουργός, εκτιμώντας πως «η χώρα δεν πρέπει να επιτρέψει ακόμα και σε φίλιες με αυτή χώρες να έχουν μονοπώλιο». Υπό αυτό το πρίσμα, ο κ. Δένδιας δήλωσε πως «φιλοδοξώ σύντομα ένας Υπουργός Εξωτερικών να υπογράψει την συμφωνία παραπομπής στη Χάγη με την Αλβανία», καθώς αυτή συνιστά «υπόδειγμααυτού που προτείνουμε στην Τουρκία και το αρνείται συνεχώς. Αυτή η συμφωνία κάποια στιγμή πρέπει να υπογραφεί» συνέχισε ο κ. Δένδιας, για να καταλήξει την ομιλία του ανακαλώντας τον Πελοποννησιακό Πόλεμο. «Το δίκαιο έχει σημασία όταν υπάρχει ισχύς, για την επιβολή του» τόνισε ο κ. Δένδιας, ενώ έκλεισε την ομιλία του λέγοντας πως «δεν φιλοδοξώ η πατρίδα μου να ξυγχωρήσει».

protothema.gr

 




Νέες τουρκικές προκλήσεις: «Ψέριμος, Κίναρος και Λέβιθα είναι δικά μας νησιά – Ο Δένδιας παραβίασε τη Συνθήκη της Λωζάνης»

«Ο έλληνας υπουργός έρχεται εντός του εναέριου χώρου μας, πετάει στα νησιά και κάνει επίδειξη δύναμης»

Δίχως τέλος οι τουρκικές προκλήσεις, αφού πολιτικοί και ΜΜΕ της γείτονος χώρας χαρακτήρισαν Ψέριμο, Κίναρο και Λέβιθα ως «τουρκικά νησιά» επαναφέροντας στην επικαιρότητα επίσκεψη του Νίκου Δένδια στα ακριτικά νησιά μας τον Σεπτέμβριο, τονίζοντας πως «παραβίασε τη Συνθήκη της Λωζάνης».

«Όταν εμείς ασχολούμασταν με τους σπουδαστές στις στρατιωτικές μας σχολές, ο υπουργός Άμυνας της Ελλάδας πραγματοποίησε κάποιες επισκέψεις σε νησιά και παραβίασε τη Συνθήκη της Λωζάνης. Περιόδευσε με ελικόπτερα σε νησιά όπως στην Ψέριμο, στην Κίναρο και στα Λέβιθα, εκεί πόζαρε μαζί με τους έλληνες στρατιώτες, έκανε κάποιες δηλώσεις. Κι αυτά τα είχε κάνει δίπλα στην Τουρκία. Δηλαδή είχαμε παραβίαση συνόρων από την έλληνα υπουργό και το υπουργείο Άμυνας παραμένει σιωπηλό. Στις 26 Σεπτεμβρίου του 2024, ο έλληνας υπουργός Άμυνας Νίκος Δἐνδιας πήρε μαζί του τον αρχηγό των Ενόπλων Δυνάμεων και τον Αρχηγό Στρατού και περιόδευσε στα νησιά που βρίσκονται εντός των τουρκικών χωρικών υδάτων. Και πόζαρε μαζί με τους στρατιώτες που εγκαταστάθηκαν στα νησιά παραβιάζοντας τη Συνθήκη της Λωζάνης. Η αντιπολίτευση μιλάει για την σιωπή του υπουργείου Άμυνας» ανέφερε το ρεπορτάζ του τηλεοπτικού δικτύου NOW TV, όπως μεταδίδει ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ, στην Κωνσταντινούπολη.

«O Δένδιας επισκέφθηκε τα τουρκικά νησιά που βρίσκονται ‘’υπό κατοχή’’ κι αυτά είναι η Ψέριμος, η Κίναροςκαι τα Λέβιθα και παραβίασε και τον τουρκικό εναέριο χώρο» προσθέτει το ρεπορτάζ.

«Ο έλληνας υπουργός έρχεται εντός του εναέριου χώρου μας, πετάει στα νησιά και κάνει επίδειξη δύναμης» υποστήριξε ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, του κεμαλικού Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος, Εϊλέμ Ερτουγρούλ.




Ν. Δένδιας από Αλεξανδρούπολη | Ύψιστη προτεραιότητα η αμυντική θωράκιση του Έβρου και της Θράκης

Το 41ο Σύνταγμα Πεζικού στη Σαμοθράκη επισκέφθηκε το μεσημέρι, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας συνοδευόμενος από τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ,  Στρατηγό Δημήτρη Χούπη και τον Αρχηγό ΓΕΣ Αντιστράτηγο Γεώργιο Κωστίδη, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην περιοχή ευθύνης της ΧΙΙ Μ/Κ ΜΠ, στον Ν. Έβρου που πραγματοποιεί σήμερα, σε Αλεξανδρούπολη και Σαμοθράκη.

Ο κ. Δένδιας μιλώντας για τη σημασία της Σαμοθράκης αναφέρθηκε και στη νησίδα Ζουράφα, (που βρίσκεται ανατολικά του νησιού στην ελληνική θαλάσσια επικράτεια), τονίζοντας πως «αρκεί να κοιτάξει κανείς το χάρτη και αρκεί να θυμηθεί κανείς, πως υπό την επιτήρηση του 41ου Συντάγματος είναι και η Ζουράφα. Είναι εκατοντάδες οι τουρκικές ανακοινώσεις που αναφέρονται στη Ζουράφα. Αυτό αναδεικνύει την τεράστια σημασία του χώρου που βρισκόμαστε σήμερα» είπε ο κ. Δένδιας.

Αναφερόμενος στη ιστορία του νησιού, σημείωσε πως διαθέτει μία υπερήφανη ιστορία από τα αρχαία χρόνια, ενώ είπε χαρακτηριστικά πως το άγαλμα της Νίκης της Σαμοθράκης αν και βρίσκεται στο μουσείο του Λούβρου, η αντίληψη η οποία εκφράζει, υπάρχει πάντα εδώ και νιώθει ο ίδιος υπερήφανος, διότι «η εδώ στρατιωτική παρουσία προσφέρει στη διατήρηση της εθνικής ανεξαρτησίας, στην προστασία της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων μας στο Βόρειο Αιγαίο»

«Η χώρα μας είναι μία χώρα η οποία πάντοτε σέβεται το Διεθνές Δίκαιο και το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, σέβεται τον Καταστατικό Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, προασπίζει και προβάλλει τα δικαιώματά της, τα οποία προβλέπονται στο ισχύον Διεθνές Δίκαιο και στο Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας και δεν αποτελούν φαντασιώσεις ενός νέο-οθωμανικού επεκτατισμού. Η χώρα θα συνεχίσει να υπερασπίζεται την κυριαρχία και τα κυριαρχικά της δικαιώματα, πάντοτε τείνοντας χείρα φιλίας, προς όλους, με απόλυτη διάθεση προστασίας, όπως το Σύνταγμα επιβάλλει, των δικαιωμάτων της», δήλωσε ο κ. Δένδιας.

Ν. Δένδιας από Αλεξανδρούπολη: Ύψιστη προτεραιότητα η αμυντική θωράκιση του Έβρου και της Θράκης

Νωρίτερα, από το Κέντρο Εξομοιωτών της Διεύθυνσης Ιππικού Τεθωρακισμέμων του ΓΕΣ, στην Αλεξανδρούπολη, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, υπογράμμισε την αξία της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας και συγκεκριμένα των εξομοιωτών, στην καθημερινή εκπαίδευση των οπλιτών και στελεχών που υπηρετούν στο όπλο των τεθωρακισμένων, ενώ δήλωσε μεταξύ άλλων ότι “Η αμυντική θωράκιση του Έβρου, η αμυντική θωράκιση της Θράκης αποτελεί όχι μόνο συνταγματική υποχρέωση αλλά και ύψιστη πολιτική προτεραιότητα για την κυβέρνηση”.

«Ένα μεγάλο κομμάτι τις προσπάθειας που καταβάλλεται υπάγεται στην Ατζέντα 2030, δηλαδή στη δημιουργία σύγχρονων, ισχυρών Ενόπλων Δυνάμεων. Όπως έχει πει ο πρωθυπουργός, των πιο ισχυρών Ενόπλων Δυνάμεων στην ιστορία του ελληνισμού. Για να επιτευχθεί αυτό όμως θα πρέπει να χρησιμοποιούμε σύγχρονα εργαλεία του 21ου αιώνα και οι εξομοιωτές αρμάτων δίνουν τη δυνατότητα στο εξαιρετικό προσωπικό μας, για το οποίο είμαστε πολύ υπερήφανοι, να εκπαιδεύεται διαρκώς με μετρήσιμα αποτελέσματα καθ΄όλη τη διάρκεια της υπηρεσίας του στις ένοπλες δυνάμεις» τόνισε ο υπουργός.

Ν. Δένδιας από Αλεξανδρούπολη: Ύψιστη προτεραιότητα η αμυντική θωράκιση του Έβρου και της Θράκης

Ο ίδιος είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει επίδειξη που του έγινε και να χρησιμοποιήσει τους εξομοιωτές «που τόσα προσφέρουν και τόσα εξοικονομούν» όπως είπε, εξηγώντας πως το κόστος των ασκήσεων  που θα πραγματοποιούνταν χωρίς αυτούς, στο πεδίο,  «εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ δεν θα έφταναν και ο σεβασμός στο υστέρημα του έλληνα φορολογούμενου αποτελεί επίσης μία απόλυτη προτεραιότητα».

Σημειώνεται ότι το πρωϊ ο υπουργός Άμυνας παρέστη στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ι. Ν. Αγίου Νικολάου στην Αλεξανδρούπολη, για τα ονομαστήρια του Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως-Τραϊανουπόλεως-Σαμοθράκης,  κ. Ανθίμου, ενώ το πρόγραμμά του περιλαμβάνει και επίσκεψη στο Δέλτα του ποταμού Έβρου.

Πηγή : ertnews.gr




Δένδιας: Υπεγράφη η επιστολή αποδοχής για τα F-35

Την υπογραφή της επιστολής αποδοχής προς την αμερικανική πλευρά για την προμήθεια των F-35, ανακοίνωσε σε  δήλωσή του κατά την επίσκεψή του στην 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα ο Νίκος Δένδιας

«H Ελλάδα χτίζει πανίσχυρες ένοπλες δυνάμεις αγοράζοντας το πιο σύγχρονο πολεμικό αεροσκάφος στον κόσμο», υπογράμμισε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.

Ολοκληρώθηκε έτσι η διαπραγμάτευση της Αθήνας με την Ουάσινγκτον για την απόκτηση από μεριάς της Ελλάδας των μαχητικών 5ης γενιάς F-35.




Δένδιας για την επέτειο της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο | «Δεν ξεχνάμε…»

Στην μαύρη επέτειο των 50 ετών από την εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο αναφέρθηκε σε ανάρτησή του ο υπουργός Άμυνας Νίκος Δένδιας.

Συγκεκριμένα γράφει:

«50 χρόνια από την εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο.

Δεν ξεχνάμε.Τιμάμε κι ευγνωμονούμε τους πεσόντες, τους αγνοούμενους και όσους υπερασπιστηκαν την ελευθερία της Μεγαλονήσου. Δεν συμβιβαζόμαστε με τη συνέχιση της παράνομης κατοχής κατά παράβαση του Διεθνούς Δικαίου και του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ.
Για τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις η Κύπρος κείται πλησίον.

Αγωνιζόμαστε σε απόλυτη σύμπνοια με την Κυπριακή Δημοκρατία για την εξεύρεση μιας βιώσιμης λύσης επί τη βάσει των αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών”.

Αυτά επισημαίνει ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Νίκος Δένδιας, στην ανάρτηση του στον προσωπικο λογαριασμό του στο ” Χ “, με αφορμη τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, επισυνάπτοντας φωτογραφία από το μνημείο Πεσόντων στην Κυπρο -που βρίσκεται στο Πάρκο Ελληνικού Στρατού στο Γουδή- όπου σε ξεχωριστή πλάκα αναγράφονται οι στοίχοι του Γ. Σεφέρη:

«Η μνήμη όπου και να την αγγίξεις πονεί, ο ουρανός είναι λίγος, θάλασσα δεν υπάρχει, ό,τι σκοτώνουν τη μέρα τ΄ αδειάζουν με κάρα πίσω από τη ράχη… Θα γίνει η Ανάσταση μιάν αυγή. Πώς λάμπουν την ‘Ανοιξη τα δέντρα θα ροδαμίσει του όρθρου η μαρμαρυγή. Θα ξαναγίνει το πέλαγος και πάλι κύμα θα τινάξει την Αφροδίτη. Είμαστε ο σπόρος που πεθαίνει»

newsbomb.gr




Έκτακτο ΚΥΣΕΑ στις 18:00 για τις ανησυχητικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή – Επιστρέφει από ΗΠΑ ο Δένδιας

Έκτακτη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ για τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός της ημέρας, υπό τον πρωθυπουργό, μετά την ιρανική επίθεση στο Ισραήλ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού, «στις 18:00 θα συνεδριάσει υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας (ΚΥΣΕΑ)».

Την ίδια ώρα, λόγω των εξελίξεων ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, επιστρέφει εσπευσμένα από τις Ηνωμένες Πολιτείες στην Ελλάδα. «Βρισκόμαστε σε μια περιοχή με επαναλαμβανόμενες κρίσεις. Πρέπει να επιστρέψω στην Αθήνα για να συμμετάσχω στη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ» δήλωσε από τις ΗΠΑ ο κ. Δένδιας.

Ενδεικτική της ανησυχίας που επικρατεί η δήλωση του κ. Δένδια που όπως σημείωσε χαρακτηριστικά «πάντα λέω στις ομιλίες μου ότι η Ελλάδα δεν είναι ευλογημένη στην τοποθεσία της στη γεωγραφία».

Την ίδια ώρα με ανακοίνωσή του το Υπουργείο Εξωτερικών καταδικάζει την επίθεση του Ιράν σημειώνοντας πως «τέτοιες ενέργειες θέτουν σε μεγάλο κίνδυνο την περιφερειακή και διεθνή ασφάλεια».

Η ανακοίνωση του Υπουργείου Εξωτερικών:

Η ελληνική κυβέρνηση καταδικάζει απερίφραστα τις επιθέσεις του Ιράν προς το Ισραήλ, που συνιστούν σοβαρή επιδείνωση της ήδη επιβαρυμένης κατάστασης στην περιοχή. Τέτοιες ενέργειες θέτουν σε μεγάλο κίνδυνο την περιφερειακή και διεθνή ασφάλεια. Είναι απολύτως αναγκαίο να αποφευχθεί οποιαδήποτε περαιτέρω διάχυση των εχθροπραξιών.

Όπως έγινε, νωρίτερα, γνωστό από το υπουργείο, ο κ. Δένδιας δεν θα παραστεί στην παρέλαση για τον εορτασμό της επετείου της εθνικής παλιγγενεσίας του 1821 που θα πραγματοποιηθεί σήμερα στην 5η Λεωφόρο στη Νέα Υόρκη.

ΠΗΓΗ | protothema.gr



Δένδιας για 25η Μαρτίου | Τα γεγονότα του «χθες», έμπνευση για το «αύριο»

Ευκαιρία ιστορικής και εθνικής ενδοσκόπησης συνιστά ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου, όπως τόνισε στον χαιρετισμό του ο Νίκος Δένδιας στην εκδήλωση που διοργάνωσε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την Εθνική Επέτειο.

Εξηγώντας, τόνισε πως «για να παίξει το ρόλο που πρέπει, πρέπει να συνιστά ευκαιρία ιστορικής αλλά και εθνικής ενδοσκόπησης. Για το παρελθόν μας, για το παρελθόν του Ελληνισμού, για το παρόν μας, αλλά και για το μέλλον μας. Γιατί η αναδίφηση στα γεγονότα του χθες μας βοηθά να αντλήσουμε έμπνευση για το αύριο. Να αντιγράψουμε, να δανειστούμε αν θέλουμε αξιολογικούς κώδικες, να μιμηθούμε αν απαιτηθεί συμπεριφορές, ώστε να διασφαλιστεί η εθνική ύπαρξη».

Ιστορική αναδρομή στις κερκυραϊκές φιλαρμονικές

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών συμμετείχαν η Φιλαρμονική Εταιρεία «Μάντζαρος» της Κέρκυρας, με έργα σχετικά με την Ελληνική Επανάσταση.

Μάλιστα, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας έκανε γνωστό πως η Φιλαρμονική Εταιρεία «Μάντζαρος» της Κέρκυρας θα ανοίξει τη σημερινή στρατιωτική παρέλαση ενώπιον της προέδρου της Δημοκρατίας στην Αθήνα.

Στον χαιρετισμό του ο κ. Δένδιας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις κερκυραϊκές φιλαρμονικές οι οποίες «δεν απετέλεσαν απλώς φορείς πολιτισμού και κουλτούρας. Συνέβαλαν με τη δική τους δραστηριότητα στην καλλιέργεια πατριωτικής συνείδησης», όπως είπε.

Κάνοντας αναδρομή στο παρελθόν των κερκυραϊκών φιλαρμονικών ο κ. Δένδιας ανέφερε τα εξής:

«Η πρώτη, κερκυραϊκή μπάντα δημιουργήθηκε, η Παλαιά Φιλαρμονική, το 1840. Της απαγορεύτηκε όμως να φέρει μπλε και άσπρη στολή. Έτσι φέρει μέχρι και σήμερα μπλε και κόκκινη στολή. Όμως, η ιστορία πήρε την εκδίκησή της. Η Επτάνησος ενώθηκε με την Ελλάδα. Μια τεράστια επιτυχία στο πλαίσιο της Μεγάλης Ιδέας, ίσως της πιο ωραίας ιστορίας της περιόδου του Ρομαντισμού.

Και έτσι, το 1890, στα ελληνικά πια Επτάνησα, δημιουργείται μια δεύτερη Φιλαρμονική, η Φιλαρμονική Εταιρία “Μάντζαρος“, η οποία πια με αυτοπεποίθηση φορά την μπλε και άσπρη στολή και πρωτοεμφανίζεται στη λιτανεία του Αγίου Σπυρίδωνα, ακριβώς ένα χρόνο μετά, το 1891 και παίζει τον εθνικό ύμνο στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων το 1896».

Πηγή: cnn.gr




Δένδιας | Την εθελοντική στράτευση των γυναικών εξετάζει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Την ενεργοποίηση του νόμου του 705/1977 περί στρατεύσεως Ελληνίδων εξετάζει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, όπως υπογράμμισε σήμερα, σε εκδήλωση του ΓΕΕΘΑ για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας.

«Η μεγάλη, η συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας πιστεύει στον στρατό των πολιτών. Πιστεύει πάρα πολύ στον ένοπλο πολίτη» τόνισε ο κ. Δένδιας.

Και συνέχισε επισημαίνοντας ότι στο γεωπολιτικό πλαίσιο στο οποίο κινούμαστε, και στο αριθμητικό πλαίσιο, «έχουμε να αντιμετωπίσουμε μία απειλή από χώρα πολύ υπέρτερη αριθμητικά από εμάς, η οποία θα προσεγγίσει μέχρι τα μέσα του αιώνα ή και θα υπερβεί τα 100 εκατομμύρια, εμείς θα είμαστε στα 11-12 εκατομμύρια».

«Η απλή λοιπόν αριθμητική», συμπλήρωσε, «μας επιβάλει τον Στρατό των πολιτών. Όπως επίσης και η ιδεολογική αντίληψη ότι ο ένοπλος πολίτης που υπερασπίζεται την πατρίδα, τα ιδανικά, το σπίτι του, είναι πάντοτε αυτό το οποίο διέκρινε τον Ελληνισμό από την εποχή της ίδρυσης του κράτους- πόλης».

«Όταν λοιπόν μιλάμε για τον Στρατό των πολιτών, καταλαβαίνετε ότι είναι τελείως ανακόλουθο να εξαιρέσεις τον μισό πληθυσμό από αυτή τη σκέψη» ανέφερε.

«Το σχετικό νομοθέτημα υπάρχει. Είναι ένα νομοθέτημα του ’77 που δείχνει πόσο μακριά έβλεπε τότε ο Ευάγγελος Αβέρωφ και η τότε κυβέρνηση. Το ερώτημα λοιπόν είναι πώς υλοποιούμε αυτήν την πρόβλεψη για την εθελοντική -επαναλαμβάνω το εθελοντική για να μην υπάρξει καμία παρεξήγηση σε αυτό- στράτευση των γυναικών» ξεκαθάρισε ο κ. Δένδιας.

«Και τις επόμενες εβδομάδες», προσέθεσε, «θα σας παρουσιάσουμε μαζί με την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων μια αρχική σκέψη. Για το πώς μπορούμε κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο να εκμεταλλευτούμε το ανθρώπινο κεφάλαιο της πατρίδας μας, όχι μόνο στο επίπεδο των στελεχών μας, αλλά και στο επίπεδο της εθελοντικής στράτευσης».

«Ξεκινώντας από δόκιμες αξιωματικούς με συγκεκριμένες ειδικότητες, οι οποίες θα υπηρετούν για ένα χρονικό διάστημα και σιγά- σιγά προχωρώντας σε ευρύτερα τμήματα του γυναικείου πληθυσμού, που θα ήθελαν να φορέσουν αυτήν την έντιμη, αλλά και πολύ όμορφη στολή που φοράτε. Και να έχουν κατά την άποψή μου, την εκπληκτική εμπειρία να υπηρετήσει κανείς τις Ένοπλες Δυνάμεις της πατρίδας μας» κατέληξε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.

Πηγή: newsbeast.gr




Νίκος Δένδιας: Να ενισχύουμε την εφεδρεία στο στρατό

Την ανάγκη να ενισχυθεί η εφεδρεία στο στρατό, υπογράμμισε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας

Τη ΣΕΑΠ στο Ηράκλειο Κρήτης επισκέφθηκε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας όπου έκανε την ακολουθη δήλωση:

«Κατ’ αρχήν, είναι ιδιαίτερη χαρά και τιμή για μένα που γυρνάω στην ΣΕΑΠ μετά από πολλά χρόνια.

Εδώ υπηρέτησα και έγινα έφεδρος αξιωματικός. Όμως, πέρα από το προσωπικό στοιχείο, υπάρχει και κάτι πολύ πιο σημαντικό. Η ανάγκη να ενισχύσουμε την εφεδρεία.

Να δημιουργήσουμε έναν στρατό στον οποίο τα άξια επαγγελματικά μας στελέχη θα συμπληρώνονται από έφεδρα στοιχεία, τα οποία θα είναι επαρκώς εκπαιδευμένα.

Μεθαύριο θα είμαι στη Φινλανδία που θα μου γίνει η επίδειξη του Φινλανδικού μοντέλου, το οποίο θα θέλαμε να προσαρμόσουμε στα ελληνικά δεδομένα ώστε να δημιουργήσουμε μέσα στο πλαίσιο της Ατζέντας 2030 τον νέο σύγχρονο ελληνικό στρατό.

Και κάτι άλλο. Σήμερα συμπληρώνονται δύο χρόνια από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Θα πρέπει να σημειώσουμε αυτήν την επέτειο, για να αντιληφθούμε όλοι τι μεγάλη απειλή, τι υπαρκτή απειλή συνιστά ο αναθεωρητισμός για τον 21ο αιώνα. Πως ισχυρά κράτη προσπαθούν να επιβάλλουν τη θέλησή τους σε γειτονικά τους κράτη πέρα από το Διεθνές Δίκαιο, πέρα από τις προβλέψεις του καταστατικού χάρτη των Ηνωμένων Εθνών».




Δένδιας: Η Ευρώπη χρειάζεται έναν αμυντικό βραχίονα συμβατό με το ΝΑΤΟ

Όλα όσα δήλωσε ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Δένδιας για την κατάσταση στη Γάζα, τον πόλεμο στην Ουκρανία και τη συμμετοχή της Ελλάδας στη γερμανική πρωτοβουλία της αντιπυραυλικής άμυνας

Για την επιχείρηση Aspides, την Ουκρανία και την κατάσταση στη Γάζα μίλησε ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Δένδιας στην Deutsche Welle, εξηγώντας γιατί η Ελλάδα συμμετέχει στη γερμανική πρωτοβουλία αντιπυραυλικής άμυνας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ήρθατε στο Μόναχο από τις Βρυξέλλες, από τη σύνοδο υπουργών Άμυνας της ΕΕ. Θα ήθελα να μας πείτε για τη γερμανική πρωτοβουλία της αντιπυραυλικής άμυνας. Πώς τη βλέπει η ελληνική πλευρά, γιατί συμμετέχει η Ελλάδα;

Η Ελλάδα έχει μια πολύ σαφή αντίληψη συμμετοχής στις αμυντικές πρωτοβουλίες των κρατών-μελών της ΕΕ και γενικά των κρατών μελών του ΝΑΤΟ. Θεωρούμε δηλαδή ότι θα πρέπει να είμαστε τμήμα των λύσεων των προβλημάτων και να μην απέχουμε από αυτά. Υπό αυτή την έννοια λοιπόν, βλέπουμε πίσω από αυτό μια προστασία απέναντι σε υπάρχοντες τωρινούς, αλλά και μελλοντικούς κινδύνους. Θα θέλαμε να είμαστε στελέχη της ομάδας αυτής που επεξεργάζεται τις πιθανές λύσεις.

Από το γεγονός δε, ότι επέλεξε και η Τουρκία να είναι μέλος αυτής της προσπάθειας, υπό την ιδιότητά της ως χώρας-μέλος του ΝΑΤΟ και λαμβάνοντας υπόψη ότι οποιαδήποτε χώρα που είναι μέλος αποκτά πλέον δικαίωμα βέτο, έναντι χωρών που θα επιδιώξουν να προσχωρήσουν στην Πρωτοβουλία, καταλαβαίνετε… Αν όλα αυτά τα συνδυάσετε για την Ελλάδα και τη δική της αμυντική πολιτική, η συμμετοχή στην προσπάθεια ήταν κάτι το απολύτως ενδεδειγμένο.

Δένδιας: Η ΕΕ πρέπει να αποκτήσει τον δικό της αυτόνομο αμυντικό βραχίον

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Γίνεται πάρα πολύς λόγος σε αυτήν την Διάσκεψη Ασφάλειας για την άμυνα, για την αμυντική προστασία της ΕΕ και οι ομιλητές σημειώνουν ότι η ΕΕ δεν έχει ακόμα φτάσει στο σημείο να έχει μια δική της αυτόνομη αμυντική πολιτική, και να εξαρτάται πάντα από τις διαθέσεις των Η.Π. Α. Βλέπετε εκεί εσείς μια έλλειψη;

Κατ’ αρχάς είμαι φανατικός οπαδός της Ευρωπαϊκής Ιδέας. Θεωρώ λοιπόν ότι τελικά η ΕΕ πρέπει να αποκτήσει το δικό της αυτόνομο αμυντικό βραχίονα. Έναν βραχίονα, ο οποίος βεβαίως θα είναι συμβατός και θα συνεργάζεται με το ΝΑΤΟ. Δηλαδή η Ευρω-Ατλαντική προοπτική για την ΕΕ είναι κάτι το οποίο υπάρχει και το οποίο πρέπει να περιφρουρήσουμε. Από εκεί και πέρα, όμως, η Ελλάδα πάντοτε όχι απλώς συμμετέχει, αλλά προσπαθεί και να δημιουργήσει μια ενιαία αμυντική συνείδηση στην ΕΕ. Θέλω να σας θυμίσω την επιχείρηση IRINI, στις ακτές της Λιβύης. Η Ελλάδα ήταν από τις χώρες που κυρίως – τότε ήμουν υπουργός Εξωτερικών – την εισηγήθηκαν. Όπως εισηγήθηκε επίσης τη νέα επιχείρηση ASPIDES – πάλι με ελληνικό όνομα και δεν είναι τυχαίο αυτό – στην Ερυθρά Θάλασσα, για να προστατευθεί η ελευθερία της ναυσιπλοΐας, η οποία είναι απαραίτητη για τα ευρωπαϊκά συμφέροντα.

Ένα πολύ μεγάλο τμήμα του εμπορίου της ΕΕ περνάει μέσα από το Σουέζ. Εμείς πιστεύουμε βαθιά, λοιπόν, αυτό που παραδείγματος χάριν και η Γαλλία πιστεύει, μαζί με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ότι η Ευρώπη πρέπει να αποκτήσει έναν αμυντικό βραχίονα. Ξαναλέω όμως: Έναν αμυντικό βραχίονα ο οποίος θα συνεργάζεται με το ΝΑΤΟ, θα συνεργάζεται με τις ΗΠΑ, θα συνεργάζεται με το Ευρω-Ατλαντικό πλαίσιο αμυντικών διεργασιών. Όμως, πρέπει να μπορεί και μόνη της η Ευρώπη, εάν χρειαστεί.

Δένδιας για Ουκρανία: Η Ελλάδα κάνει το καθήκον της

ΕΡΩΤΗΣΗ: Βλέπετε όμως τώρα και στην περίπτωση της Ουκρανίας, υπάρχει κόπωση στις χώρες της ΕΕ. Υπάρχουν και ο παράγων των οικονομικών δυσκολιών. Δεν δίνουν οι εταίροι, οι ευρωπαίοι, πάρα πολλά χρήματα και υλικό το οποίο χρειάζεται η Ουκρανία. Από την άλλη πλευρά και οι Η.Π. έχουνε πρόβλημα στο να εγκρίνουν αυτό το περίφημο πακέτο. Άρα πού ακριβώς οδεύουμε;

Κατ’ αρχάς οι ΗΠΑ είναι σε μια προεκλογική χρονιά. Κάθε χώρα σε προεκλογική περίοδο έχει ιδιαιτερότητες, να μην αναφερθώ σε αυτές. Όσον αφορά την Ευρώπη, νομίζω ότι τα 50 δισ. τα οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε ότι θα πρέπει να δοθούν για να βοηθηθεί η Ουκρανία, είναι ένα πολύ μεγάλο ποσό. Αλλά επαναλαμβάνω, πρέπει όλα να τα βλέπουμε στην προοπτική τους. Έστω και αν φαίνεται ότι είναι πολλά τα χρόνια, το ευρωπαϊκό εγχείρημα είναι ένα εγχείρημα λίγων δεκαετιών. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να περιμένουμε να ωριμάσει. Αυτή τη στιγμή κάνουμε ό,τι μπορούμε μέσα στο πλαίσιο που μπορούμε. Και η Ελλάδα κάνει το καθήκον της ως χώρα-μέλος της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Εμείς, με την Ουκρανία, πως ακριβώς την βοηθάμε;

Έχουμε ανακοινώσει πολύ συγκεκριμένα υλικά τα οποία έχουμε δώσει στην Ουκρανία. Θέλω να πω ότι πάντοτε προτεραιοποιούμε και την ανθρωπιστική βοήθεια. Από εκεί και πέρα, καταλαβαίνετε ότι δεν να αναφερθώ σε ποσότητες και ποιότητες υλικών.

Για τη Γάζα: Διακηρύσσουμε την ανάγκη προστασίας της ανθρώπινης ζωής

ΕΡΩΤΗΣΗ: Στη Διάσκεψη του Μονάχου απασχολεί ο πόλεμος της Γάζας. Εμείς έχουμε πρωτοστατήσει σε μια πρωτοβουλία χορήγησης ανθρωπιστικής βοήθειας εκεί. Βέβαια δε λύνεται μόνο με τη βοήθεια, διότι η βοήθεια δεν επαρκεί, όταν συνεχώς παράγονται και νέα θύματα. Πού θα φτάσουμε;

Να ξεκινήσουμε από τη βάση. Η Ελλάδα κατ’ αρχήν δέχεται πλήρως το δικαίωμα του Ισραήλ στην αυτοάμυνα, μετά την επίθεση ιδίως της 7ης Οκτωβρίου. Μια φρικιαστική επίθεση, νομίζω ότι όλοι αισθανθήκαμε πολύ κοντά στην κοινωνία που επλήγη. Από εκεί και πέρα, η Ελλάδα είναι μια χώρα που πιστεύει στο Διεθνές Δίκαιο και στην προστασία του ανθρώπου. Και τις επιχειρήσεις του Ισραήλ της αποδεχόμαστε μεν ως απαραίτητες, αλλά πάντοτε διακηρύσσουμε την ανάγκη προστασίας της ανθρώπινης ζωής, κυρίως των αμάχων.

Η ανθρωπιστική βοήθεια είναι αυτό το οποίο προσπαθούμε να δώσουμε. Θα πρέπει να βρεθεί μία λύση, το ταχύτερο κατά το δυνατόν – χθες αν θα μπορούσε – κατάπαυσης του πυρός, Και από εκεί και πέρα να μπορέσουμε να δούμε πώς μπορεί να διασφαλιστεί στο πλαίσιο της λύσης των δύο κρατών. ένα καλύτερο αύριο για της κοινωνίες της περιοχής.




Νίκος Δένδιας: «Χρόνια πολλά σε όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες»

Τη Σύμη επισκέπτεται σήμερα ο Νίκος Δένδιας

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας επισκέφθηκε την ημέρα των Χριστουγέννων (Δευτέρα 25.12.2023) τη Σύμη.

«Με τους ακρίτες μας στη Σύμη, στη Θεία Λειτουργία των Χριστουγέννων, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Σύμης, Τήλου, Χάλκης και Καστελλορίζου Χρυσόστομου Β’, στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου του νησιού».

Αυτό τονίζει σε σημερινή του ανάρτηση στο «Χ» ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας.

«Χρόνια πολλά σε όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες!» καταλήγει ο κ. Δένδιας.




Στο τελικό στάδιο της άσκησης “ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – 23” ο ΥΠΕΘΑ Νίκος Δένδιας

Στο πεδίο βολής Πετροχωρίου για παρακολούθηση του τελικού σταδίου της άσκησης ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – 23/OLYMPIC COOPERATION – 23» βρέθηκε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας .

Στην άσκηση συμμετείχαν χερσαίες δυνάμεις από ΗΠΑ, Γαλλία, Κύπρο, Βουλγαρία και Γεωργία και το τελικό στάδιο σήμερα παρακολούθησε και ο Νίκος Δένδιας, ο οποίος σε δηλώσεις του τόνισε μεταξύ άλλων πως είναι ιδιαίτερα ισχυρή η θέση της Ελλάδας, σε μια περίοδο που ο αναθεωρητισμός σηκώνει κεφάλι».




Δένδιας: Η Ελλάδα ούτε εμπλέκεται σε πολεμικές επιχειρήσεις ούτε της έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο

Τι ανέφερε στην συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας

«Η χώρα μας ούτε εμπλέκεται σε πολεμικές επιχειρήσεις ούτε της έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο. Η άδεια χρήσης σε ελληνικά πολεμικά αεροδρόμια, πέραν των όρων της Αμυντικής Συμφωνίας με τις ΗΠΑ, δόθηκε για μεταγωγικά αεροσκάφη, όπως και για υποστηρικτικά ελικόπτερα και προσωπικό. Τα μέσα αυτά θα χρησιμοποιηθούν για ανθρωπιστικούς λόγους, δηλαδή για εκκενώσεις και μεταφορά πολιτών των ΗΠΑ ή και Ελλήνων αν απαιτηθεί». Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Νίκος Δένδιας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά».

Αναφορικά με τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού«συμμετείχαν ήδη, πριν από την επίθεση της Χαμάς, σε τρεις επιχειρήσεις στη Μεσόγειο: Της ΕΕ, του ΝΑΤΟ και του ΟΗΕ αντιστοίχως» υπογράμμισε ο κ. Δένδιας.

«Στην τελευταία περίπτωση πρόκειται για την ειρηνευτική επιχείρηση στον Λίβανο, αλλά για λόγους ασφαλείας, η ελληνική φρεγάτα θα μετακινηθεί δεκάδες μίλια από τις ακτές της χώρας. Πάντως, η συμμετοχή της χώρας μας σε αυτές τις επιχειρήσεις, σε συνδυασμό με τις αμυντικές συμφωνίες που έχει συνάψει, αποδεικνύει εμπράκτως τον γεωπολιτικό της ρόλο στην περιοχή. Και φρονώ πως με αυτή την οπτική πρέπει να ερμηνεύεται η συμμετοχή μας και όχι σαν παράγων ανησυχίας» πρόσθεσε.

Ξεκαθάρισε επίσης ότι «η Ελλάδα έχει με σαφήνεια καταδικάσει την πρωτοφανή τρομοκρατική επίθεση της Χαμάς. Η επίθεση αυτή άλλωστε αποδυναμώνει τις θεμιτές αξιώσεις του παλαιστινιακού λαού».

«Η Ελλάδα», συμπλήρωσε, «έχει διαμηνύσει επίσης ότι στηρίζει το δικαίωμα του Ισραήλ στην αυτοάμυνα. Παράλληλα, έχουμε επισημάνει ότι η προστασία των αμάχων οφείλει να είναι κυρίαρχη προτεραιότητα. Δεν δικαιολογούμε αντίποινα κατά αμάχων».

Για τα ελληνοτουρκικά, επισήμανε ότι η επίσκεψή του «στις σεισμόπληκτες περιοχές της Τουρκίας, ως υπουργός Εξωτερικών, μαζί με τον ομόλογό μου τότε Μεβλούτ Τσαβούσογλου, επέτρεψε να υπάρξει μια αποφόρτιση έκτοτε στις διμερείς μας σχέσεις, η οποία διαπιστώθηκε και επί του πεδίου».

Ανέφερε ακόμη ότι λειτούργησε σαν ένα «παράθυρο ευκαιρίας», το οποίο έχει «διαρκέσει για σημαντικό χρονικό διάστημα». «Βεβαίως», είπε, «δε λύθηκαν ως διά μαγείας όλα τα προβλήματα μεταξύ μας και ο κίνδυνος παλινδρόμησης στην ένταση του παρελθόντος δεν έχει εκλείψει, όσο δεν ανακαλούνται αιτιάσεις του παρελθόντος. Ο διάλογος άλλωστε για την επίλυση της μοναδικής διαφοράς μας, προκειμένου να έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα, απαιτεί και μία συγκεκριμένη στάση, η οποία να μην τον υπονομεύει».

«Ας μην ξεχνάμε επίσης το Κυπριακό», ανέφερε, το οποίο παραμένει «ανοιχτή πληγή».

«Αν η ‘Αγκυρα επιθυμεί να υπάρξει πραγματική αλλαγή σελίδας στις σχέσεις μας, γνωρίζει τι πρέπει να πράξει, έργω και λόγω, με οδηγό το Διεθνές Δίκαιο και το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας. H Ελλάδα είναι έτοιμη σε αυτήν την περίπτωση να ανταποκριθεί. Σε κάθε περίπτωση, όμως, δεν επιτρέπεται εφησυχασμός, ιδίως στις σημερινές εύθραυστες γεωπολιτικές ισορροπίες στην ευρύτερη περιοχή μας» συνέχισε.

Για τις συναντήσεις του με τον Τούρκο υπουργό Άμυνας, τόνισε ότι «με τον κ. Γκιουλέρ συναντηθήκαμε στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στο Βίλνιους και βρεθήκαμε μαζί στη Σύνοδο των υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες, περίπου πριν από 20 ημέρες. Διατηρούμε ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας και ευελπιστώ ότι σύντομα θα μας δοθεί η ευκαιρία για την πραγματοποίηση διμερούς συνάντησης».

Για τα εξοπλιστικά, επισήμανε ότι το πρόγραμμα «που έχει εξαγγελθεί υλοποιείται, αλλά σαφώς και έχει προτεραιοποιήσεις, τόσο ένεκα των επιχειρησιακών αναγκών όσο και λόγω των δημοσιονομικών περιορισμών».

Επανέλαβε ότι η Ελλάδα «διαθέτει ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις χάρη στο υστέρημα του ελληνικού λαού, το οποίο οφείλουμε να αξιοποιούμε κατά τον βέλτιστο τρόπο. Θα ήταν ευχής έργο να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε όλα τα προγράμματα ταυτόχρονα, αλλά όπως καταλαβαίνετε, αυτό δεν είναι ρεαλιστικό».

«Πέρα από τις δικές μας επιθυμίες και ανάγκες υπεισέρχονται στην υλοποίηση των εξοπλιστικών προγραμμάτων και εξωγενείς παράγοντες, όπως για παράδειγμα οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και το Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Όσον αφορά το πρόγραμμα των νέων κορβετών, είναι θέμα αξιολογικών κριτηρίων και αποφάσεων των αρμόδιων Γενικών Επιτελείων» υπογράμμισε.

Αναφορικά με τη συμμετοχή της εγχώριας πολεμικής βιομηχανίας στα εξοπλιστικά προγράμματα που τρέχει η χώρα, τόνισε ότι «η ενίσχυση της αμυντικής μας βιομηχανίας και η προώθηση της καινοτομίας αποτελούν δύο από τους κύριους στόχους μας, αλλά και μία σημαντική πρόκληση στην οποία οφείλουμε να ανταποκριθούμε ως χώρα».

«Στην κατεύθυνση αυτή», πρόσθεσε, «προωθούμε τη δημιουργία οικοσυστήματος το οποίο θα δώσει σταδιακά στη χώρα μας τη δυνατότητα να γίνει από διαρκής καταναλωτής, παραγωγός και εξαγωγέας οπλικών συστημάτων. Στόχος μας είναι να ενισχυθεί η συνεργασία μας στο μέλλον με άλλες χώρες για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας προς όφελος της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας, ζήτημα το οποίο συζήτησα κατά τις επισκέψεις μου σε Ισραήλ, ΗΑΕ, Ηνωμένο Βασίλειο και Γαλλία, στις συναντήσεις που είχα με τους ομολόγους μου».

«Οι τομείς που εστιάζουμε, μεταξύ άλλων, είναι η τεχνητή νοημοσύνη, η κυβερνοασφάλεια, οι δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις, δηλαδή όλο το νέο διαμορφούμενο οικοσύστημα άμυνας και ασφάλειας. Σχετικό νομοθέτημα είναι στη φάση της σύνταξης. Ήδη, στο υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας συγκροτήθηκε και λειτουργεί ένα νέο Γραφείο (Project Management Office), το οποίο ασχολείται επισταμένως με τον τομέα της προώθησης της καινοτομίας» συμπλήρωσε.

«Ειδικότερα, στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας υπάρχουν, μεγάλης σημασίας εξοπλιστικά προγράμματα, όπως το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των 83 F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας στο επίπεδο VIPER, το οποίο υλοποιείται με ακρίβεια στο χρονοδιάγραμμα από την ΕΑΒ», ανέφερε ο κ. Δένδιας.

Για την ποιοτική αναβάθμιση της περιόδου της στρατιωτικής θητείας, ο κ. Δένδιας είπε ότι το πρόγραμμα του υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας «Θητεία – Ευκαιρία» συνιστά «μια μεταρρυθμιστική τομή, η οποία θα βοηθήσει τους ίδιους τους στρατεύσιμους, αλλά και τις ‘Ενοπλες Δυνάμεις. Καταρχάς, θα αναβαθμίσει τον τρόπο εκπαίδευσης των στρατεύσιμων ο οποίος θα γίνεται και σε ψηφιακό περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα θα τον διευρύνει σε αντικείμενα όπως η Πολιτική Προστασία και οι Πρώτες Βοήθειες. Ακόμη, θα δώσει τη δυνατότητα ανάπτυξης δεξιοτήτων που συνδέονται με την αγορά εργασίας, πρακτικών και ψηφιακών, παράλληλα βεβαίως, εις όφελος της αμιγούς στρατιωτικής εκπαίδευσης και των Ενόπλων Δυνάμεων. Τα προγράμματα αυτά θα πιστοποιούνται είτε από τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης των Ενόπλων Δυνάμεων είτε από πιστοποιημένους εξωτερικούς φορείς. Θα δίνουν τη δυνατότητα στους στρατεύσιμους που θα τα επιλέξουν να αποκτήσουν ένα πρόσθετο εφόδιο για την επαγγελματική σταδιοδρομία τους, ως πολίτες» κατέληξε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.




Νίκος Δένδιας από Άγιο Ευστράτιο: «Αυτονόητο το δικαίωμα της άμυνας έναντι κάθε επιβουλής»

«Είμαστε ένας πυλώνας ασφάλειας,σταθερότητας και ειρήνης σε μια ευρύτερη ταραγμένη περιοχή» – Τα μηνύματα που έστειλε ο Νίκος Δένδιας από τον Άγιο Ευστράτιο

Στις εκδηλώσεις για την 111η Επέτειο της Απελευθέρωσης του Αγίου Ευστρατίου βρέθηκε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, ο οποίος εκπροσώπησε τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την Κυβέρνηση στους εορτασμούς.

«Στον Άγιο Ευστράτιο, για την 111η Επέτειο της Απελευθέρωσης. Ένα νησί – σύμβολο εθνικής συμφιλίωσης και τοπόσημο υπεράσπισης των κυριαρχικών δικαιωμάτων της πατρίδας μας στο Αρχιπέλαγος, όπου πάλλεται ιστορικά η καρδιά της Ελλάδας», ανέφερε σε σχετική ανάρτησή του ο Νίκος Δένδιας.

Αναλυτικά η ομιλία του κ. Δένδια:

«Πανοσιολογιότατε, Κυρία Δήμαρχε, Στρατηγέ, Αγαπητοί εκλεκτοί προσκεκλημένοι, Κυρίες και κύριοι,

Νιώθω μεγάλη τιμή και μεγάλη χαρά, που συμμετέχω σήμερα στον εορτασμό της Επετείου Απελευθέρωσης του Αγίου Ευστρατίου.

Ο Άγιος Ευστράτιος γιορτάζει τα 111 χρόνια από την αποτίναξη του ζυγού, που τον κρατούσε μακριά από τον εθνικό κορμό.

Ο Εθνικός Στόλος και η στρατιωτική αρετή των Ελλήνων κατά την περίοδο των Βαλκανικών Πολέμων, απελευθέρωσαν το νησί από τους Οθωμανούς. Το ενσωμάτωσαν στο αναγεννημένο Ελληνικό Κράτος.

Η απελευθέρωση των νησιών του Αιγαίου, αποτελεί μια από τις ένδοξες σελίδες της νεότερης ελληνικής ιστορίας, της ιστορίας του Πολεμικού Ναυτικού, της ιστορίας των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας και αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα στην πορεία για την εθνική μας ολοκλήρωση.

Γυρνάμε πίσω και κοιτάμε τα γεγονότα, όχι απλώς από ένα τυπικό καθήκον, αλλά γιατί η αναδίφηση στο χθες βοηθά στη δημιουργία έμπνευσης για το αύριο.Βοηθά στο να δανειστούμε αξιολογικούς κώδικες, βοηθά στο να μιμηθούμε συμπεριφορές, γιατί
σήμερα, σε μια πολύπλοκη εποχή, το εθνικό καθήκον διευρύνεται. Και οφείλουμε πάνω και πρώτα από όλα να εδραιώνουμε την εθνική μας ομοψυχία και την εθνική μας ενότητα.
Και αυτή η παρατήρηση έχει σημασία, όταν γίνεται εδώ, στον Άγιο Ευστράτιο, ένα νησί που έχει ιδιαίτερο ειδικό βάρος και στο οποίο βρίσκεται το Μουσείο Δημοκρατίας.

Κυρίες και κύριοι,

Ζούμε σε μια εποχή όπου η γεωπολιτική αβεβαιότητα και οι ανακατατάξεις εξελίσσονται με απίστευτη ταχύτητα.

Εμείς, η πατρίδα μας, στηριζόμενοι στις Ένοπλες Δυνάμεις μας και στην αξιόπιστη εξωτερική μας πολιτική, έχουμε αποκτήσει παρουσία στη διεθνή πολιτική σκηνή. Είμαστε ένας πυλώνας ασφάλειας,σταθερότητας και ειρήνης σε μια ευρύτερη ταραγμένη περιοχή.Τα νησιά του Αρχιπελάγους μας σηματοδοτούν όχι μόνο τα δικά μας εθνικά ελληνικά σύνορα, αλλά και τα ευρωπαϊκά σύνορα.

Συνιστούν για εμάς τους Έλληνες τον πυρήνα και το σημείο που πάλλεται ιστορικά η καρδιά της Χώρας, που πάλλεται η καρδιά της πατρίδας μας.

Και θα ήθελα με την ευκαιρία αυτή να επαναδιατυπώσω την διαχρονική και απόλυτη προσήλωση κάθε Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας στην υπεράσπιση της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο Δίκαιο της Θάλασσας, των νησιών της Πατρίδας μας.

Θα ήθελα να επαναδιατυπώσω την απόλυτη συνταγματική υποχρέωση υπεράσπισης του έσχατου βράχου και της έσχατης βραχονησίδας της πατρίδας μας. Η Ελλάδα, κυρίες και κύριοι, δεν έχει καμία πρόθεση, αλλά και δεν υφίσταται καμία συνταγματική πρόβλεψη, για να καταστεί η χώρα περιορισμένης κυριαρχίας.

Διατηρεί όπως κάθε χώρα στον πλανήτη το αυτονόητο δικαίωμα της άμυνας έναντι κάθε επιβουλής. Διατηρεί το δικαίωμα της άμυνας κάθε σημείου του εθνικού της χώρου.

Η χώρα μας παραμένει προσηλωμένη στις αρχές του Δικαίου, στις αρχές του Διεθνούς Δικαίου, στις αρχές του Δικαίου της Θάλασσας, στις αρχές του Καταστατικού Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, που απαγορεύουν κατηγορηματικά όχι μόνο τη χρήση βίας, αλλά και την απειλή της χρήσης βίας. Οι κανόνες και τα δικαιώματα που εμπεριέχονται στον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, στο Διεθνές Δίκαιο, στο Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, οφείλουν να αποτελούν το πλαίσιο κάθε έλλογης συζήτησης μεταξύ των κρατών.

Επαναδιατυπώνοντας τη μεγάλη μου συγκίνηση που βρίσκομαι σήμερα εδώ, σας ευχαριστώ θερμά που με ακούσατε».

 




Δένδιας: Κατεπείγουσα ΕΔΕ για τις εκρήξεις στη Νέα Αγχίαλο – «Επανέλεγχος των σχεδίων πυρασφάλειας στις Ένοπλες Δυνάμεις»

Aν υπάρχουν ευθύνες θα αποδοθούν τόνισε ο υπουργός Άμυνας

Κατεπείγουσα ΕΔΕ διέταξε ο υπουργός Άμυνας Νίκος Δένδιας για τις εκρήξεις στη Νέα Αγχίαλο, σημειώνοντας ταυτόχρονα πως αν υπάρχουν ευθύνες θα αποδοθούν.

«Ζήτησα τον επανέλεγχο των σχεδίων πυρασφάλειας όλων των στρατοπέδων και των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων. Θέλω να σας διαβεβαιώσω η ασφάλεια του προσωπικού, των εγκαταστάσεων και του υλικού αποτελεί διαχρονικά προτεραιότητα. Αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα» είπε.

Ο υπουργός Άμυνας αναφερόμενος στο σχετικό περιστατικό με την πυρκαγιά στην Αγχίαλο σε τμήμα του στρατοπέδου φύλαξης πυρομαχικών της 111 Πτέρυγας Μάχης στην περιοχή Καραβά της Μαγνησίας, σημείωσε ότι έχει λάβει αναλυτική έγγραφη ενημέρωση από το ΓΕΑ.

«Ζήτησα από τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ στρατηγό Κωνσταντίνο Φλώρο τη διενέργεια κατεπείγουσας Ένορκης Διοικητικής ΕξέτασηςΉδη εκδόθηκε η απόφαση διενέργειας της από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας. Το τι συνέβη θα διερευνηθεί ενδελεχώς. Αν υπάρχουν ευθύνες θα αποδοθούν στο ακέραιο. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι δεν υπήρξε θέμα ασφάλειας για την ίδια την 111 Πτέρυγα Μάχης στο ευρύ πλαίσιο» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Δένδιας πρόσθεσε ότι ζήτησε τον έλεγχο των συστημάτων πυρασφάλειας όλων των σχηματισμών, όλων των στρατοπέδων, όπως και των πάσης φύσεως στρατιωτικών εγκαταστάσεων της πατρίδας μας. Ζήτησα τον επανέλεγχο των σχεδίων πυρασφάλειας όλων των στρατοπέδων, όλων των μονάδων και των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.

«Θέλω να σας διαβεβαιώσω. Η ασφάλεια του προσωπικού των εγκαταστάσεων, του υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων αποτελεί διαχρονική προτεραιότητα των κυβερνήσεων της Ελληνικής Δημοκρατίας. Αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την κυβέρνηση, για την παρούσα κυβέρνηση. Αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για όλους».

in.gr