“Το έγκλημα αυτό δεν θα ξεχαστεί” φώναξαν σωματεία και πολίτες στην Πλατεία της Καβάλας

Να αποτίσουν φόρο τιμής στα 57 θύματα της τραγωδίας των Τεμπών ζητώντας δικαιοσύνη για την μνήμη τους αλλά και να διαδηλώσουν την εναντίωση τους στις πολιτικές της κυβέρνησης συγκεντρώθηκαν εκατοντάδες Καβαλιώτες στην πλατεία Ελευθερίας το πρωί της Τετάρτης 28 Φεβρουαρίου.




Κασσελάκης | Ποτέ δεν θα ξεχάσουμε το μεγάλο έγκλημα των Τεμπών

«Το μήνυμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι ξεκάθαρο: Θέλουμε ένα κοινωνικό κράτος με ενισχυμένη Τοπική Αυτοδιοίκηση» τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης σε συνάντηση που είχε με το προεδρείο της ΠΟΕ-ΟΤΑ, στα κεντρικά γραφεία του κόμματος.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επισήμανε πρώτα απ’ όλα ότι «αύριο έχουμε την απεργία της ΑΔΕΔΥ την οποία τη στηρίζουμε, και την επέτειο του εγκλήματος των Τεμπών». «Ποτέ δεν πρόκειται να ξεχάσουμε το μεγάλο αυτό έγκλημα και να αμελήσουμε τις ευθύνες που έχει ο πολιτικός κόσμος απέναντι στην απονομή της Δικαιοσύνης, που είναι αναγκαία για τις ψυχές που χάθηκαν και όλες τις ψυχές που τραυματίστηκαν».

Ανέφερε ότι «οι εργαζόμενοι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχουν πολλά αιτήματα και απολύτως δίκαια». Ειδικότερα, τόνισε ότι «πρώτα απ’ όλα έχουν ένα αυτονόητο αίτημα να συναντηθούν με την αρμόδια υπουργό, την κυρία Κεραμέως» όμως «η κυρία Κεραμέως πολύ απλά αρνείται να τους συναντήσει». Ο κ. Κασσελάκης παρότρυνε την υπουργό «να κάνει το αυτονόητο, καθώς πληρώνεται από τους Έλληνες φορολογούμενους, να συναντήσει τους εργαζόμενους της τοπικής αυτοδιοίκησης και αν όχι να έρθει στη Βουλή να απαντήσει στους βουλευτές μας οι οποίοι θα προχωρήσουν με την κατάλληλη επίκαιρη ερώτηση».

Επισήμανε ακόμη ότι «το ΣΕΠΕ πρέπει επιτέλους να κάνει τη δουλειά του. Τα ατυχήματα που βιώνουν οι εργαζόμενοι στην αυτοδιοίκηση είναι πολλά, είναι απαράδεκτα και είναι στο χέρι της κυβέρνησης να ενισχύσει το ΣΕΠΕ ώστε να μπορούν να μειωθούν». Επιπλέον, τόνισε ότι «πρέπει να καταργηθεί η διάταξη Βορίδη και πρέπει να καταργηθούν οι αναπτυξιακοί οργανισμοί, οι οποίοι είναι το επίκεντρο της διαφθοράς, της διαπλοκής και της σπατάλης στη χώρα μας».

Ο κ. Κασσελάκης είπε ότι «υπάρχει μια πολύ μεγάλη υποστελέχωση στην τοπική αυτοδιοίκηση, κοντά στο 40%» και «πρέπει να προχωρήσουμε σε προκήρυξη μόνιμων θέσεων εργασίας, και επίσης πρέπει να υπάρχει μία ενιαία ρύθμιση για τα βαρέα και ανθυγιεινά έτσι ώστε να μην υπάρχουν διαφορετικοί κανόνες μεταξύ ιδιωτικού τομέα και Δημοσίου». «Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τον 13ο μισθό και 14ο μισθό, που πρέπει να επανέλθει άμεσα» πρόσθεσε. Υπογράμμισε ότι το Δημόσιο πρέπει να υπηρετεί τον πολίτη αποδοτικά και ότι «είμαστε στο πλευρό των εργαζομένων έτσι ώστε τα αιτήματα τους να μπορούν να εισακουστούν».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΠΟΕ-ΟΤΑ Νίκος Τράκας μίλησε για «πολύ μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν στην αυτοδιοίκηση». «Ο πρόεδρος κατάλαβε τα συγκεκριμένα ζητήματα που έχουμε, τα εργατικά ατυχήματα, το πολύ λίγο προσωπικό που έχουμε, τις υποχρεωτικές εφέσεις που ζητήσαμε να καταργηθούν από τον κ. Βορίδη, τις αναπτυξιακές εταιρείες που έχει γίνει προσπάθεια από την κυβέρνηση να προχωρήσουν στην Αυτοδιοίκηση και είναι ό,τι πιο μαύρο υπάρχει» είπε. Ο κ. Τράκας ζήτησε τη στήριξη της ΚΟ και του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ: «Το αποδέχτηκε, ζητήσαμε να γίνει ερώτηση στη Βουλή για τα προβλήματα της αυτοδιοίκησης, όπως εκφράσαμε και τη δυσαρέσκειά μας ότι η κυρία υπουργός από τον Ιούλιο, ενώ υπάρχουν εκατοντάδες ατυχήματα στην ΤΑ, ενώ υπάρχουν εκατοντάδες προβλήματα, δεν μας έχει κάνει την τιμή να της πούμε για τα προβλήματα μας». «Όπως επίσης συμφωνήσαμε ότι ο 13ος και ο 14ος μισθός για όλους τους εργαζόμενους είναι πολύ σημαντικό, μια και η φτώχεια και η εξαθλίωση των πολιτών όλο αυτό το διάστημα έχει φτάσει σε άσχημη κατάσταση τους πολίτες κι εμάς τους ίδιους» πρόσθεσε.

Πηγή: Newsbeast.gr




Δεν πάει σε εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ – Κασσελάκης : “Έπεσαν οι μάσκες, δεν πάμε σε εκλογές”

Επεισοδιακά εξελίχθηκε το 4ο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ μετά την ομιλία του προέδρου Στέφανου Κασσελάκη καθώς τον λόγο πήρε η Όλγα Γεροβασίλη και κατέληξαν αμφότεροι πάνω στη σκηνή, να καλούν ο ένας τον άλλο να κάνει πίσω στις θέσεις του.

Μετά την ομιλία του Στέφανου Κασσελάκη τον λόγο πήρε ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, καταθέτοντας κοινή πρόταση με τους Νίκο Παππά και Γιώργο Τσίπρα για μη εκλογή νέου προέδρου και επιβεβαίωση από το συνέδριο της εμπιστοσύνης του στον πρόεδρο του κόμματος, ώστε «να πάμε ενωμένοι στις επόμενες πολιτικές και εκλογικές μάχες με πρώτη αυτή των ευρωεκλογών».

«Σήμερα είμαστε εδώ με τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ, είμαι εδώ η βάση με δημοκρατικά εκλεγμένους αντιπροσώπους και έχουμε τη λαμπρή δυνατότητα να λύσουμε τα μεγάλα θέματα, με τα μέλη του κόμματος και τη δημοκρατική εκπροσώπηση τους που είναι εδώ» είπε.

Ανέφερε ότι ανέλαβαν την ευθύνη με τον Νίκο Παππά και του Γιώργο Τσίπρα να καταθέσουν μια «πολύ απλή πρόταση αλλά πολύ σημαντική πολιτική πρόταση». «Προτείνουμε να ψηφιστεί πριν από οτιδήποτε άλλο στη συνέχεια, το εξής: Το κόμμα δεν πρέπει να πεις ένα νέο κύκλο εσωστρέφειας. Δε χρειάζεται νέα εκλογή προέδρου. Το συνέδριο επιβεβαιώνει την εμπιστοσύνη του στον πρόεδρο Στέφανο Κασσελάκη, να πάμε ενωμένοι στις επόμενες πολιτικές και εκλογικές μάχες με πρώτη αυτή των ευρωεκλογών. Με νέα πολιτική λειτουργία, δεσμευόμενοι όλοι από το καταστατικό και τη διακήρυξη μας για τα συμφέροντα της κοινωνίας και της χώρας. Με συντροφικότητα, συλλογικότητα και με εργαλείο τις θέσεις και τις αποφάσεις του τέταρτου συνεδρίου ανασυγκροτούμε το εκτελεστικό γραφείο με τακτική λειτουργία για την ενίσχυση της πολιτικής μας δράσης, το οποίο εξουσιοδοτούμε και να επεξεργαστεί προτάσεις για την ολοκλήρωση του μετασχηματισμού του κόμματος μας».

Στη συνέχεια πήρε το λόγο η Όλγα Γεροβασίλη, η οποία ανέβηκε στο βήμα, λέγοντας: «Αγαπητέ Στέφανε, στην εναρκτήρια ομιλία σου είπες βρείτε μου αντίπαλο και πάμε. Εάν το ανακαλέσεις σταματάμε εδώ. Αλλιώς εγώ δεν θα παραβιάσω ποτέ το καταστατικό του κόμματος. Περιμένω. Στην αριστερά λευκές επιταγές δεν υπάρχουν. Όποιος νόμιζε ότι μπορεί να το έχει αυτό, κάτι δεν καταλαβαίνει. Αγαπητέ Στέφανε, εγώ σήκωσα το γάντι που πέταξες, εσύ το πέταξες. Τώρα, αν θες εκλογές σε δέκα μέρες, αντιλαμβάνεσαι τι έχεις πει, ε, καν’ τες μόνος σου να δεις τι θα πάρεις. Μένω σε αυτό που είπα».

Ο Στέφανος Κασσελάκης της απάντησε, ανεβαίνοντας επίσης στο βήμα και ζητώντας της να πάρει εκείνη πίσω την υποψηφιότητα της, ώστε να μην έχει λόγο ο πρόεδρος τιυ ΣΥΡΙΖΑ να πάει σε εκλογές. Η κυρία Γεροβασίλη, παίρνοντας εκ νέου το λόγο, είπε μεταξύ άλλων ότι το συνέδριο είναι κυρίαρχο όργανο και πως δεν είναι εκείνη που έβαλε την πρόταση για εκλογές.

Εν συνεχεία ξεκίνησε η ψηφοφορία επί της πρότασης, δι’ ανάτασης των καρτών των συνέδρων, για το αν θα γίνουν εκλογές.

«Παιδιά, αρκετά. Έπεσαν οι μάσκες, δεν πάμε σε εκλογές, πάμε μπροστά» είπε ο Στέφανος Κασσελάκης, παρεμβαίνοντας στη διαδικασία, με τη διαδικασία της ψηφοφορίας να μην ολοκληρώνεται, επί της ουσίας, αλλά και τυπικά, ποτέ. Μάλιστα, ο φωτογραφικός φακός συνέλαβε τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ να σηκώνει το χέρι για να πάρει τον λόγο, ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη η ψηφοφορία, και να πει ότι «οι μάσκες έπεσαν, δεν πάμε σε εκλογές».




Ιλαρά: Δεν κινδυνεύουν μόνο τα παιδιά αλλά και οι ενήλικες – «Καμπανάκι» από τους επισκέπτες υγείας

Με αφορμή την έξαρση ιλαράς σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και μετά τον εντοπισμό κρουσμάτων και στην Ελλάδα, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Επισκεπτών Υγείας προτείνει άμεσο εμβολιασμό παιδιών και ενηλίκων.

«Καμπανάκι» για την ιλαρά χτυπούν οι επισκέπτες υγείας, επισημαίνοντας ότι από τη νόσο δεν κινδυνεύουν μόνο τα παιδιά, αλλά και οι ενήλικες. Προτείνουν δε άμεσο εμβολιασμό του γενικού πληθυσμού, υπενθυμίζοντας πως όλοι όσοι έχουν γεννηθεί μετά το 1970 και δεν έχουν ιστορικό νόσου, πρέπει να είναι εμβολιασμένοι με δύο δόσεις εμβολίου ιλαράς.

Ειδικά για τα παιδιά, η 1η δόση του εμβολίου πρέπει να γίνεται από την ηλικία των 12 μηνών και η 2η δόση σε ηλικία 24–47 μηνών, μπορεί όμως να χορηγηθεί και νωρίτερα, αρκεί να έχουν περάσει 4 εβδομάδες μετά από την πρώτη. Παιδιά και έφηβοι που δεν έχουν εμβολιασθεί με 2η δόση πρέπει να αναπληρώσουν το ταχύτερο δυνατόν.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Επισκεπτών Υγείας τονίζει ότι το εμβόλιο είναι ασφαλές. Οι ανεπιθύμητες ενέργειες που μπορεί να εμφανιστούν είναι σπάνιες και ήπιες. Περιλαμβάνουν τοπικό πόνο στο σημείο εμβολιασμού, πυρετό ή/και εξάνθημα (σε ποσοστό 5-10%) που εμφανίζεται περίπου 6 – 10 ημέρες μετά τη χορήγηση της 1ης δόσης. Σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες είναι εξαιρετικά σπάνιες και σε κάθε περίπτωση είναι λιγότερο συχνές και σοβαρές από την ίδια τη νόσο. Σύμφωνα με όλα τα επιστημονικά δεδομένα, το εμβόλιο της ιλαράς δεν σχετίζεται με την εμφάνιση αυτισμού. Πάνω από το 99% όσων έχουν κάνει δύο δόσεις εμβολίου θα αναπτύξουν ανοσία και θα είναι προστατευμένοι έναντι της ιλαράς για όλη τους τη ζωή. Δεν εμβολιάζονται ανοσοκατεσταλμένα άτομα και έγκυες γυναίκες. Εάν έχει γίνει εμβόλιο ιλαράς, η εγκυμοσύνη πρέπει να αποφεύγεται για τουλάχιστον 1 μήνα μετά.

Η ιλαρά είναι λοιμώδης νόσος που οφείλεται στον ομόλογο ιό. Η ιλαρά είναι ιδιαίτερα μεταδοτική νόσος, αυτό σημαίνει ότι ένας άνθρωπος που νοσεί μπορεί να μολύνει κατά μέσο όρο 12-18 άλλους ανθρώπους. Η μετάδοση της ιλαράς γίνεται κυρίως αερογενώς από άτομο σε άτομο με σταγονίδια που αποβάλλουν οι ασθενείς και σπανιότερα με αντικείμενα που μολύνθηκαν πολύ πρόσφατα από ρινικές και φαρυγγικές εκκρίσεις.

Η ιλαρά θα ξεκινήσει με συμπτώματα που μοιάζουν με κρυολόγημα, όπως πυρετό, βήχας, καταρροή, πόνο ή και κόκκινα μάτια. Μετά από δύο ή τρεις ημέρες, θα εμφανιστεί ένα χαρακτηριστικό εξάνθημα. Το εξάνθημα είναι κόκκινο και κηλιδωτό και ξεκινά από το κεφάλι, πριν εξαπλωθεί στο υπόλοιπο σώμα.

Ομάδες πληθυσμού σε ιδιαίτερα αυξημένο κίνδυνο για νόσηση από ιλαρά είναι οι παρακάτω:

· Εργαζόμενοι σε χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας

· Εκπαιδευτικοί

· Φοιτητές, σπουδαστές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

· Ενήλικες που πρόκειται να ταξιδέψουν στο εξωτερικό

· Μέλη οικογενείας ατόμων με ανοσοκαταστολή

· Ασθενείς με HIV λοίμωξη (ο εμβολιασμός συστήνεται όταν ο αριθμός των CD4 ≥200/μL)

· Πληθυσμιακές ομάδες με ιδιαίτερο τρόπο διαβίωσης – Ευάλωτες ομάδες

Για να αντιμετωπιστεί η πιθανή έξαρση των κρουσμάτων ο Πανελλήνιος Σύλλογος Επισκεπτών Υγείας (ΠΣΕΥ) προτείνει:

· Να υπάρξουν δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του πληθυσμού ώστε να αναδειχθεί η αναγκαιότητα και η αξία του εμβολίου με τη συνεργασία των τοπικών αρχών, των δομών και των μελών του ΠΣΕΥ.

· Να διενεργηθούν επιδημιολογικές μελέτες για την αναφορά και τη διερεύνηση λοιμωδών νοσημάτων όπως η ιλαρά συμβάλλοντας στην επιδημιολογική επιτήρηση με τη συμπλήρωση Επιδημιολογικών Δελτίων καθώς και την αποστολή τους στις αρμόδιες υπηρεσίες (π.χ. ΕΟΔΥ, Υπουργείο Υγείας, ΠΟΥ κ.α.)

· Να γίνει ενημέρωση του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού και εκτίμηση της εμβολιαστικής τους κάλυψης.

· Να γίνει ενημέρωση όσων πρόκειται να ταξιδέψουν ώστε να είναι πλήρως εμβολιασμένοι πριν το ταξίδι τους.

· Να εφαρµοστούν και να αξιολογηθούν προγράµµατα αγωγής υγείας σε άτοµα, οµάδες και την κοινότητα γενικότερα για την ιλαρά.

· Επιμέλεια για τη σωστή εφαρμογή υγειονομικών μέτρων και κανονισμών στις υπηρεσίες υγείας των ασθενών.

Οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται στους Επισκέπτες Υγείας της πλησιέστερης δομής Υγείας (Κέντρο Υγείας, ΤOMY).




Οι επαγγελματίες δεν έχουν κάνει ακόμα αύξηση στην τιμή του ψωμιού

Η ακρίβεια αλλά και οι ανατιμήσεις στα ήδη πρώτης ανάγκης σύμφωνα με πληροφορίες δεν έχω επιρεάσει τις τιμές του ψωμιού στους φούρνους, όπου σύμφωνα με τον πρόεδρο των αρτοποιών Καβάλας, κ. Ιωάννη Δρόσο, αύξηση στην τιμή του ψωμιού δεν έχει γίνει εδω και δύο χρόνια. Ενω όπως ο ίδιος δηλώνει στο ENA CHANNEL, το μεγαλύτερο κόστος της ακρίβειας το επομίζονται οι ίδιοι οι επαγγελματίες και παρόλα αυτά η καταναλωτική κίνηση και το αγοραστικό ενδιαφέρον για ψωμί έχει μειωθεί σε μεγάλο βαθμό.




«Τα κορμιά μας δεν προσφέρουν τίποτα πια» | Τι έγραφε το σημείωμα αυτοκτονίας του ζευγαριού στα Εξάρχεια

Τα κορμιά μας δεν προφέρουν τίποτα πια, αλλά η ψυχή και η φωτιά δεν πεθαίνουν ποτέ», αναφέρει –μεταξύ άλλων- το σημείωμα που βρέθηκε στο διαμέρισμα των Εξαρχείων, όπου μία 55χρονη γυναίκα εντοπίστηκε νεκρή και δίπλα της με τραύμα στα χέρια ο 57χρονος σύζυγος της.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ιατροδικαστής που εξέτασε τη νεκρή γυναίκα εντόπισε πολύ βαθύ τραύμα στον καρπό, ενώ ο 57χρονος αν και είχε κι αυτός κομμένη φλέβα το τραύμα του δεν ήταν τόσο βαθύ γι’ αυτό και επέζησε (σ.σ. νοσηλεύεται στο νοσοκομείο «Ελπίς»). Πλέον το βασικό σενάριο που εξετάζεται είναι το ζευγάρι να προσπάθησε να δώσει τέλος στη ζωή του, κόβοντας ο ένας τις φλέβες του άλλου.

Για την ώρα ο 57χρονος δεν είναι σε θέση να καταθέσει στους αστυνομικούς, ενώ το σημείωμα θα εξεταστεί από ειδικό γραφολόγο. Την προανάκριση διενεργεί η Ασφάλεια Αττικής.

Πηγή: Newsbeast.gr




Εκλογικός αναλυτής: Αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τα πάει καλά στις ευρωεκλογές, στις εθνικές εκλογές θα καταποντιστεί | Τι λέει για τη ΝΔ

Δεν πάνε καθόλου καλά τα πράγματα για τον ΣΥΡΙΖΑ σύμφωνα με τον εκλογικό αναλυτήΑνδρέα Δρυμιώτη, ο οποίος μιλώντας το πρωί της Τετάρτης (21/02) στο Action24, εκτίμησε πως πιθανότατα το κόμμα της Κουμουνδούρου θα είναι τρίτο στις επερχόμενες ευρωεκλογές, ενώ θεωρεί πως σε περίπτωση που σημειώσει περαιτέρω απώλειες, στις κάλπες του Ιουνίου «θα καταποντιστεί στις εθνικές εκλογές».

Σε ό,τι αφορά τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανο Κασσελάκη, με τις πρόσφατες πρακτικές του, ο εκλογικός αναλυτής ανέφερε ότι «τώρα καταλαβαίνουν ποιον αρχηγό έβγαλαν στον ΣΥΡΙΖΑ. Ο άνθρωπος είναι ένας νάρκισσος, συνεχώς θα έχουν τέτοιες τριβές. Είναι χειρότερος από τον Βαρουφάκη που πίστευε ότι είναι ανώτερος από τον Θεό. Ο Κασσελάκης πιστεύει ότι είναι ανώτερος από την Αγία Τριάδα. Είναι στον χαρακτήρα του, το βλέπεις από τις κινήσεις του, είναι πρωτοφανής η ιδέα που έχει για τον εαυτό του».

Μάλιστα συμπλήρωσε ότι: «στις Ευρωεκλογές μπορεί να έχει και ένα άλλοθι γιατί ο κόσμος ψηφίζει χαλαρά και έτσι να μην δούμε τα πραγματικά ποσοστά των κομμάτων. Μπορεί να μην δούμε το καταστροφικό ποσοστό που φοβούνται. Αν είναι, όμως, τρίτο κόμμα που κατά πάσα πιθανότητα θα είναι, ξεκινούν τα προβλήματα», ενώ τόνισε για τον Στέφανο Κασσελάκη ότι: «Ο άνθρωπος είναι γκαφατζής που δεν διορθώνεται».

Τέλος αναφέρθηκε στη ΝΔ εκτιμώντας ότι το ποσοστό της στις ευρωεκλογές θα κυμανθεί στο 35%.

«Υπάρχει ένα καινούργιο στοιχείο. Στον νέο νόμο για την επιστολική ψήφο έχει μπει παράβολο 20.000 ευρώ για συμμετοχή που σημαίνει ότι τα συμμετέχοντα κόμματα θα είναι λιγότερα. Το 2019 το 21% πήγε στα κόμματα κάτω του 3% και αν ο αριθμός τους είναι μικρότερος τότε θα ωφεληθούν τα μεγαλύτερα κόμματα. Αυτό το 21% θα γίνει 6%-7% και θα πρέπει να κατανεμηθεί σε όσα κόμματα λάβουν πάνω από 3%», λέει χαρακτηριστικά ο Ανδρέας Δρυμιώτης.

Πηγή: Newsbeast.gr




Θεοχάρης: Η προθεσμία για προμήθεια POS εκπνέει 29/2 | Δεν έχουμε ακόμη στοιχεία για έκτακτη ενίσχυση το Πάσχα

Σαφείς απαντήσεις έδωσε κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, σε πλήθος ερωτημάτων που υποβλήθηκαν, τόσο σε ό,τι αφορά την πρακτική εφαρμογή της φορολογικής μεταρρύθμισης της κυβέρνησης, αλλά και σε σχέση με οικονομικά ζητήματα ευρύτερου ενδιαφέροντος.

Πιο συγκεκριμένα, για την προθεσμία προμήθειας POS, ο κ. Θεοχάρης τόνισε ότι «η διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ως τις 29 Φεβρουαρίου 2024, ύστερα και από την παράταση ενός μηνός που παραχώρησε το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών στους υπόχρεους. Ως προς το ενδεχόμενο παράτασης στη διασύνδεση ταμειακών και POS επί του παρόντος δεν προβλέπεται. Εξάλλου, δεν έχουμε όλα τα απαραίτητα δεδομένα, ώστε να αξιολογήσουμε τη δυνατότητα μιας μετάθεσης της καταληκτικής ημερομηνίας. Ας κάνουμε όλοι αυτό που πρέπει, και η κυβέρνηση θα είναι, όπως πάντα, έτοιμη να βοηθήσει».

Κλείνοντας την αναφορά του στο ζήτημα, ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών επισήμανε ότι «πολύ σύντομα θα ανοίξει ο 4ος κύκλος χρηματοδότησης των επιχειρήσεων για την προμήθεια τερματικών POS, με πολλή κατανόηση εκ μέρους του Υπουργείου, εφόσον ο στόχος είναι η πλήρης διασύνδεση, σε όλους τους κλάδους της αγοράς όπου αυτό προβλέπεται. Συνιστώ, λοιπόν, στους υπόχρεους, να επωφεληθούν, χωρίς να περιμένουν άλλο για την παραγγελία POS. Οι όροι ένταξης στη χρηματοδότηση θα είναι πολύ ευνοϊκοί».

Σε ερώτηση για την πιθανότητα χορήγησης έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης στις πιο ευάλωτες κατηγορίες πολιτών για το Πάσχα, ο κ. Χάρης Θεοχάρης διευκρίνισε ότι «προς το παρόν είναι πάρα πολύ νωρίς για οποιαδήποτε συζήτηση γύρω από το πασχαλινό bonus, κι αυτό διότι δεν έχουμε επαρκή στοιχεία για την πορεία εφαρμογής του προϋπολογισμού.

Έχουμε μια πρώτη εικόνα για τον Ιανουάριο -και μάλιστα χωρίς τα οριστικά δεδομένα, άρα δεν είναι δυνατόν να αποφανθούμε εάν υπάρχουν ή όχι περιθώρια έκτακτης ενίσχυσης. Ταυτόχρονα όμως, όλοι οι Έλληνες γνωρίζουν καλά πλέον, ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης νοιάζεται και στέκει πάντα στο πλευρό των ευάλωτων. Αυτό αποδεικνύεται καθημερινά και διαχρονικά από τα μέτρα στήριξης που λαμβάνει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας -και, μάλιστα, πληρώνει σημαντικό πολιτικό κόστος γι’ αυτή την επιλογή.

Όμως, παρά τις επικρίσεις, εμείς πιστεύουμε ότι η ενίσχυση που δίνουμε είναι σωστή και δίκαιη, εξού και θα συνεχίσουμε να τη δίνουμε -υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχουν τα περιθώρια. Αλλά επαναλαμβάνω πως τα περιθώρια αυτά είναι συγκεκριμένα και είναι στενά, διότι διανύουμε έτος δημοσιονομικής προσαρμογής.

Συγκεκριμένα, το πρωτογενές πλεόνασμα του 1,1% του ΑΕΠ, το οποίο πέτυχε ο προϋπολογισμός το 2023, πρέπει να το αυξήσουμε στο 2,1% του ΑΕΠ. Αυτό είναι μια πολύ δύσκολη δουλειά, η οποία γίνεται ακόμη πιο δύσκολη μέσα σε ένα διεθνές περιβάλλον γεμάτο από πολλούς και μεγάλους κινδύνους. Ακόμη και η Γερμανία, φερ’ ειπείν, μια αγορά με μεγάλη σημασία για την απορρόφηση ελληνικών προϊόντων. αλλά και τον τουρισμό, ανέμενε ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας της με ρυθμό 1,5%, αλλά στην πραγματικότητα δε θα είναι πάνω από 0,2%».

Πηγή: Newsbeast.gr




Ο Γιώργος Τσίπρας ανοίγει θέμα ηγεσίας | Αν δεν υπάρξει συνεννόηση με τον Κασσελάκη, να βρούμε ένα άλλο πρόσωπο

Θέμα ηγεσίας στον ΣΥΡΙΖΑ άνοιξε ο διευθυντής της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματοςΓιώργος Τσίπρας, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά 90,1». Πιο συγκεκριμένα ο Γ. Τσίπρας είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να πάει στις ευρωεκλογές με τον Στέφανο Κασσελάκη «αλλά αν δεν υπάρξει συνεννόηση μαζί του, να βρούμε ένα άλλο πρόσωπο, που θα συγκεντρώνει τα χαρακτηριστικά για να πάμε στις ευρωεκλογές».

Σε ερώτηση για το αν η σημερινή συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας θα διαρκέσει χρονικά ανέφερε πως ελπίζει να δώσει το παρών ο Στέφανος Κασσελάκης, συμπληρώνοντας πως «ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να υπάρχει, να υπάρξει και να προστατευτεί το κόμμα».

Σε ό,τι αφορά το ερωτηματολόγιο και αν εστάλη ορθώς είπε: «Όχι, αλλά αυτό είναι το τελευταίο περιστατικό. Οι συνολικές εξελίξεις έχουν σημασία. Πρέπει να αποκατασταθεί μια πολιτική λειτουργία στον ΣΥΡΙΖΑ για να πάμε καλά για τις ευρωεκλογές».

Παράλληλα ο Γ. Τσίπρας άσκησε κριτική και στον όρο αδιαμεσολάβητο, που χρησιμοποιεί ο κ. Κασσελάκης.

«Το αδιαμεσολάβητο δεν είναι κακό, όσο περισσότερη επαφή υπάρχει με την κοινωνία και τα μέλη είναι το καλύτερο για έναν ηγέτη. Αδιαμεσολάβητο όμως δεν σημαίνει κάνω ό,τι θέλω», είπε.

«Υπήρξε διάθεση στήριξης της νέας πορείας και μπορούμε να συνεχίσουμε, αρκεί να υπάρχει συνεννόηση» τόνισε, ενώ εξέφρασε την ελπίδα να υπάρξει λύση, κάτι που θέλουν και τα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας.

«Εγώ στήριξα τον Κασσελάκη μέχρι την εκλογή του, δεν ήμουν ποτέ μέρος ηγετικής ομάδας. Μετά, τον στήριξα, όπως οφείλαμε όλοι», είπε χαρακτηριστικά.

Στο ερώτημα αν ο Σ. Κασσελάκης θα πρέπει να φύγει, ο Γ. Τσίπρας σημείωσε: «Πρέπει να υπάρξει συνεννόηση για να πάμε συντεταγμένα μέχρι τις Ευρωεκλογές, χωρίς αιφνιδιασμούς, χωρίς εγώ αποφασίζω, όπως πρέπει να είναι η λειτουργία ενός κόμματος δημοκρατικής Αριστεράς, ελπίζω να υπάρξει λύση για μια καλύτερη προοπτική μέχρι τις Ευρωεκλογές».

«Για μετά το ξανασυζητάμε. Όλα επιτρέπονται, επιτρέπεται κάθε συζήτηση, είμαστε δημοκρατικό κόμμα», τόνισε.

Πηγή: Newsbeast.gr




Αγρότες: Με εκατοντάδες τρακτέρ η “απόβαση” στην Αθήνα | Πώς θα γίνει η κάθοδος

Παρά την επιμονή της κυβέρνησης ότι δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια, χιλιάδες αγρότες θα κατακλύσουν την Τρίτη Αθήνα και Σύνταγμα. Τα μέτρα της ΕΛ.ΑΣ.

Έτοιμοι για “απόβαση” στην Αθήνα με εκατοντάδες τρακτέρ και με κάθε… τρόπο είναι χιλιάδες αγρότες προκειμένου να συμμετάσχουν στο παναγροτικό συλλαλητήριο την Τρίτη (20/2).

Παρά το “όχι” που αρχικά εισέπραξαν από τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη κατά τη συνάντησή τους στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, αλλά και την επιμονή της κυβέρνησης ότι δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια, οι αγρότες ετοιμάζουν τη μεγάλη τους κάθοδο στην πρωτεύουσα από διάφορες περιοχές της χώρας. Σε αυτές μάλιστα, το τελευταίο διήμερο κλιμάκωσαν τις κινητοποιήσεις τους, δηλώνοντας αποφασισμένοι για το “μεγαλύτερο αγροτικό συλλαλητήριο”

Πλέον, οι αγρότες μετρούν αντίστροφα, με τις προετοιμασίες να είναι πυρετώδεις για κάθοδο με τρακτέρ, αγροτικά οχήματα και λεωφορεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες στην κινητοποίηση της Τρίτης αναμένεται να λάβουν μέρος 5.000 αγρότες, με 260 τρακτέρ, εκ των οποίων τα 150 από τη Θεσσαλία. Οι περισσότεροι φυσικά θα κατέβουν με λεωφορεία.

Στόχος είναι να παραμείνουν για μία ημέρα στο Σύνταγμα, διεκδικώντας πιο δραστικές λύσεις για το υψηλό κόστος παραγωγής, με κύριο αίτημα το αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο στην αντλία.

Δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε πρόβλημα στους κατοίκους της Αθήνας”, ξεκαθάρισε πάντως ο Λαρισαίος αγροτοσυνδικαλιστής, Ρίζος Μαρούδας.

Υπενθυμίζεται πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης με ανάρτηση στο Facebook, είπε ότι η κυβέρνηση θα σταθεί δίπλα στους αγρότες, επισημαίνοντας όμως ότι δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια. Αναφερόμενος στα μέτρα που ανακοίνωσε στην αντιπροσωπεία των αγροτών, σημείωσε ότι «η επιβράβευση και στήριξη των συνεπών και των πραγματικών παραγωγών που δίνουν αγώνα καθημερινά στο χωράφι αποτελεί προτεραιότητα για εμάς».

Παράλληλα, έκανε λόγο για πολλά και σύνθετα προβλήματα και κατέληξε: «Ασφαλώς θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε σταθερά δίπλα τους, πάντα όμως λαμβάνοντας υπόψη και τις δημοσιονομικές αντοχές της χώρας. Δεν μπορούμε να θέσουμε σε κίνδυνο όσα πετύχαμε».

Πώς θα γίνει η κάθοδος στην Αθήνα – Τα ραντεβού

Τα κονβόι των τρακτέρ θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα από διάφορα σημεία της Ελλάδας, με προορισμό το Κάστρο Βοιωτίας, όπου είναι το σημείο της προσυγκέντρωσης.

Συγκεκριμένα, θα ξεκινήσουν συντεταγμένα τα τρακτέρ από Στεφανοβίκειο, Πλατύκαμπο και Αλμυρό, ενώ περίπου την ίδια ώρα ένα δεύτερο θα ξεκινήσει από Τρίκαλα, Καρδίτσα και Φάρσαλα.

Στο σημείο της προσυγκέντρωσης θα διανυκτερεύσουν και το πρωί της Τρίτης θα ξεκινήσουν για τον τελικό προορισμό τους, το κέντρο της Αθήνας.

Οι αγρότες της Θεσσαλίας ετοιμάζονται να κατέβουν με περισσότερα από 100 τρακτέρ για να διαδηλώσουν στο Σύνταγμα, ενώ πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες για τη μαζική συμμετοχή στο συλλαλητήριο και από τους αγρότες στην Κρήτη.

Το μπλόκο Χρυσοχοΐδη και πως… ξεμπλόκαρε

Υπενθυμίζεται ότι αρχικά ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, είχε επιχειρήσει “μπλόκο” στη διαμαρτυρία των αγροτών στην Αθήνα με τρακτέρ.

Κατά τη συνάντηση που είχε με αγρότες στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, το μεσημέρι της Παρασκευής (16/02), ο κ. Χρυσοχοϊδης είχε δηλώσει αρνητικός στο να μεταβούν με τρακτέρ οι αγρότες στην Αθήνα. Αντί αυτού τους είχε προτείνει να μετακινηθούν με ΙΧ και λεωφορεία, για να πραγματοποιήσουν τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα.

Οι αγρότες όμως ξεκαθάρισαν ότι θα κατέβουν στην Αθήνα και με ΙΧ και με λεωφορεία και με τρακτέρ. Κατόπιν τούτου ξεκίνησαν χθες νέες διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, οι οποίες θα συνεχιστούν και σήμερα. Πάντως πλέον η κυβέρνηση δεν συζητά το εάν θα κατέβουν τρακτέρ στο Σύνταγμα, αλλά πόσα και από ποιο δρομολόγιο.

Ταυτόχρονα η κυβέρνηση ξορκίζει την κλιμάκωση των μπλόκων. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης δήλωσε χαρακτηριστικά ότι δεν πρέπει να γίνουν αποκλεισμοί δρόμων.

“Η διαμαρτυρία είναι στοιχείο της Δημοκρατίας, αλλά άλλο πράγμα είναι η παρεμπόδιση”, σημείωσε μιλώντας στην ΕΡΤ. Ενώ χαρακτήρισε αυτονόητη την εφαρμογή του νόμου.

Τα μέτρα της ΕΛ.ΑΣ.

Κατά τη χθεσινή σύσκεψη στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, συζητήθηκαν οι όροι υπό τους οποίους θα πραγματοποιηθεί το αγροτικό συλλαλητήριο, οι οποίοι θα αποσαφηνιστούν πλήρως σήμερα Δευτέρα.

Συγκεκριμένα, η Αστυνομία αναμένεται να έχει μια πιο ξεκάθαρη πληροφόρηση από τους αγρότες για τους αριθμούς των συμμετεχόντων και των οχημάτων τους. Σε κάθε περίπτωση αναμένονται αγρότες από την Θεσσαλία, την Βόρεια και την Στερεά Ελλάδα.

Δεν θα εμποδιστούν τα τρακτέρ να εισέλθουν στην πρωτεύουσα, όμως θα καθορίσει αύριο η Αστυνομία πόσα τρακτέρ αντέχει το κέντρο της Αθήναςη διαδρομή θα οριστεί μόνο από την Αστυνομία και η πορεία θα γίνει σε όλη της την διάρκεια με συνοδεία αστυνομικής δύναμης.

Πηγή: news247.gr

 

 




Σαμαράς κατά Μητσοτάκη – «Δεν είναι ανθρώπινο δικαίωμα ο γάμος ομοφύλων, Νομοθετείτε ενάντια στην κοινωνία»

«Σήμερα, λίγο πριν από μία σημαντική ψηφοφορία κατά συνείδηση θα σας ζητήσω να ξεχάσετε όλα τα άλλα και να ακούσετε μόνο τη συνείδηση σας. Να σκεφτείτε τι θα ψηφίσετε. Η κυβέρνηση δεν νιώθει να απειλείται από την αντιπολίτευση, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα καλό και δεν σημαίνει ότι έχει πάντα δίκιο», δήλωσε ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς στην αρχή της ομιλίας του στη Βουλή επί του νομοσχεδίου για τα ομόφυλα ζευγάρια, ξεκινώντας με επίθεση στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Μάλιστα, συνέχισε αναφερόμενος στα ελληνοτουρκικά, εξαπολύοντας νέα «βέλη» προς την κυβέρνηση, επειδή υπέγραψε «συμφωνία περί φιλίας με την Τουρκία».

«Εγώ προειδοποίησα ότι είναι λάθος. Πριν λίγες ημέρες, ο κ. Ερντογάν είπε και πάλι ότι θα μας ρίξει στη θάλασσα. Είναι αυτό φιλία;», σημείωσε, για να προσθέσει πως «η υπερβολική αυτοπεποίθηση μπορεί να οδηγήσει την κυβέρνηση στο να ξεκοπεί από την πραγματικότητα και από την κοινωνία».

«Δεν είναι ανθρώπινο δικαίωμα ο γάμος ομοφύλων»

«Ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών δεν είναι ανθρώπινο δικαίωμα. Ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών δεν είναι υποχρεωτικός. Αν θέλει μία χώρα να το κάνει, αν θέλει όχι. Άρα ξεκινάει από ένα ψέμα. Όλη η επιχειρηματολογία υπέρ της ψήφισής του έχει ξεκινήσει από ένα ψέμα», είπε χαρακτηριστικά.

Και προσέθεσε πως «τα δικαιώματα των ομόφυλων ζευγαριών κατοχυρώνονται πλήρως με το σύμφωνο συμβίωσης. Ο γάμος προσφέρει το δικαίωμα της τεκνοθεσίας. Δεν μιλάμε μόνο για το δικαίωμα δύο ενηλίκων, αλλά και το δικαίωμα των ανηλίκων και στους δύο γονείς. Υπάρχουν περιπτώσεις που παιδιά δεν έχουν έναν από τους δύο γονείς. Αυτές τις περιπτώσεις τις στερεί η μοίρα, όχι η Πολιτεία», υποστήριξε.

«Όταν το κράτος δίνει παιδιά στην επίβλεψη δύο μανάδων ή πατεράδων, τους αφαιρεί οριστικά το δικαίωμα σε μάνα και πατέρα παραβιάζοντας το δικαίωμα των παιδιών», συνέχισε ο κ. Σαμαράς, προσθέτοντας πως, για τα παιδιά που ζουν ήδη σε περιβάλλον από ομόφυλα ζευγάρια, αυτό μπορεί να καλυφθεί με μία απλή συμβολαιογραφική πράξη, ή με μία προσθήκη στο σύμφωνο συμβίωσης, δηλαδή στο υπάρχον νομικό πλαίσιο.

«Καταργούμε την πυρηνική οικογένεια»

«Καταργούμε την πυρηνική οικογένεια. Μάνα και πατέρας είναι δύο διακριτά συναισθηματικά πρότυπα. Κανείς δεν μπορεί να τα αντικαταστήσει. Το λέει και το Σύνταγμα», τόνισε.

Σημείωσε, μάλιστα, πως «όταν εξισώνεις τη συμβίωση με γάμο, τότε θα αναγκαστείς να αλλάξεις και τη ζωή αυτών που δεν έχουν καμία σχέση με αυτά. Κάποιοι σίγουρα θα καταφύγουν στα δικαστήρια για τους τίτλους Γονέας 1 και Γονέας 2. Έχει ήδη συμβεί στη Γαλλία. Θα ζητήσουν να διδάσκεται στα σχολεία η οικογένεια ως κάτι πιο ουδέτερο, πράγμα που θα εξοργίσει εκατομμύρια γονείς».

Όσο για την παρένθετη μητέρα, ο Αντώνης Σαμαράς σχολίασε πως «σίγουρα κάποιος θα το διεκδικήσει στα δικαστήρια. Με ποια λογική θα επιτρέψουμε την παρένθετη μητέρα στα ετερόφυλα ζευγάρια και θα την απαγορεύσουμε στα ομόφυλα; Παντρεμένα ομόφυλα ζευγάρια που χωρίς λόγους υγείας θα μετατρέπουν την μητρότητα σε επάγγελμα και εμπόριο. Το νομοσχέδιο ανοίγει την πόρτα να συμβούν αυτά που δεν προβλέπει», επέμεινε.

«Μίλησα για αυτά που θα συμβούν. Ακούστε τώρα τι έχει ήδη συμβεί», συνέχισε ο πρώην πρωθυπουργός, αναφέροντας τα εξής:

«Στις 14/12, ψηφίστηκε από την Ευρωβουλή, σχέδιο κανονισμού που περιλαμβάνει συνολική ανατροπή του οικογενειακού δικαίου. Εδώ αυτό αποσιωπήθηκε πλήρως. Απάλειψη σε κάθε αναφορά τού πατέρα και της μητέρας και αναφορά σε Γονέας 1 και Γονέας 2. Θα πρέπει η Ελλάδα να αναγνωρίζει τις σχέσεις του παιδιού με διεμφυλικό γονέα, με πολλούς γονείς κ.λπ.

»Τι λέει ο πρόλογος της έκθεσης: Είναι σημαντικό να επιτρέπει μη παραδοσιακούς γονικούς σχηματισμούς ακόμη και για περισσότερους από δύο γονείς. Θα χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα!», είπε χαρακτηριστικά.

Και προσέθεσε: «Πάμε στην παράταξή μας. Βουλευτές μας έκαναν αποχή. Είναι στην παράταξή μας ο Γονέας 1 και Γονέας 2; Και τι θα κάνει η παράταξή μας όταν έρθει στο Συμβούλιο η τελική έκθεση αυτού του Κανονισμού; Άκουσα να λένε πως ο γάμος των ομοφύλων είναι δέσμευση της παράταξης. Καμία δέσμευση δεν έχουμε λάβει, καμία αντίρρηση να δεχθούμε τα δικαιώματα, έχουμε κάνει πολλά για τους ΛΟΑΤΚΙ. Σε καμμία κοινωνία κάποιο ‘θέλω’ δεν μπορεί να γίνεται και δικαίωμα».

Τόνισε, μάλιστα, πως «με το Σύμφωνο Συμβίωσης δεν δεχθήκαμε τότε την αναδοχή, επί ΣΥΡΙΖΑ, και τώρα δεχόμαστε την τεκνοθεσία».

«Είναι πρωτοβουλία που δεν έχουμε καμία υποχρέωση να ψηφίσουμε επειδή ανήκουμε στο ΕΛΚ. Τι είπε ο Χάρης Γεωργιάδης, να απορρίψουμε τις υπερβολές της woke κουλτούρας που αρνείται τα φύλα. Αν η κεντροδεξιά δεν ξυπνήσει από τον λήθαργο, τότε έρχονται δύσκολες μέρες για τη Δημοκρατία», υποστήριξε ο κ. Σαμαράς.




“Καρφί” Μητσοτάκη σε Φάμελλο: Δεν προχωρήσατε τον γάμο για τα ομόφυλα ζευγάρια λόγω Πάνου Καμμένου

Σύγκρουση κορυφής σήμερα στην Βουλή ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου για τον γάμο και την τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών που προκαλεί αναταράξεις σε ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ αλλά και άγριες κόντρες.

Τα ξίφη τους διασταύρωσαν Κυριάκος Μητσοτάκης και Σωκράτης Φάμελλος με τον πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ να απαντά πως χωρίς την ψήφο των βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης το νομοσχέδιο δεν θα γινόταν νόμος του κράτους.

Τα κόμματα μετρούν τα όχι και τις αποχές με τις ζυμώσεις ως την ονομαστική ψηφοφορία να είναι πυκνές. Τα βλέμματα όλων είναι στραμμένα στην τοποθέτηση του πρώην Πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά.

 




Γεραπετρίτης | Καμία αναθεωρητική επιχείρηση δεν μπορεί να σταθεί σε μία σύγχρονη εποχή – Η Ελλάδα παρούσα στην ανασυγκρότηση της Ουκρανίας

Το μήνυμα πως καμία αναθεωρητική επιχείρηση δεν μπορεί να σταθεί σε μία σύγχρονη εποχή, πως η Ελλάδα στέκεται αλληλέγγυα τόσο στο πλευρό της Ουκρανίας που δέχεται την επίθεση όσο και στη μάχη που δίνει για την κυριαρχία της, αλλά και ότι δηλώνει παρούσα στην προσπάθεια για την ανασυγκρότηση και ότι επιθυμεί να δώσει ένα δυναμικό παρών, έστειλε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης από το βήμα του Διεθνούς Συνεδρίου για την Ανοικοδόμηση της Ουκρανίας που πραγματοποιείται σήμερα στην Αθήνα.

«Η Ελλάδα υποστηρίζει πλήρως την ανεξαρτησία της Ουκρανίας στο πλαίσιο των αναγνωρισμένων κυριαρχικά συνόρων της. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη και διαυγής. Καμία αναθεωρητική επιχείρηση δεν μπορεί να σταθεί σε μία σύγχρονη εποχή. Ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζει να προκαλεί ανθρώπινες απώλειες, έχοντας εκτοπίσει εκατομμύρια Ουκρανούς και έχοντας καταστρέψει βασικές υποδομές, μεταξύ των οποίων και σημαντικά μνημεία οικουμενικού πολιτισμού», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ακόμη, διαμήνυσε ότι η Ελλάδα δηλώνει παρούσα στην προσπάθεια για την ανασυγκρότηση της Ουκρανίας, επιθυμεί να δώσει ένα δυναμικό παρών. «Στη χώρα μας δραστηριοποιούνται πολλές επιχειρήσεις και φορείς με συσσωρευμένη εμπειρία και συγκριτικό πλεονέκτημα στο χώρο της ανοικοδόμησης και ανασυγκρότησης. Τέτοιοι τομείς είναι οι ενεργειακές υποδομές, η ναυτιλία, η ψηφιοποίηση, οι κατασκευές, η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, ο αγροτικός τομέας, ο τουρισμός και πολλοί άλλοι» υπογράμμισε ο υπουργός.

«Η κινητοποίηση της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας αλλά και του δημοσίου τομέα της χώρας μας για συμμετοχή στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας θα συμβάλει ουσιωδώς και στην εκμετάλλευση των αναδυόμενων ευκαιριών που θα υπάρξουν πολύ σύντομα με την κίνηση σημαντικών κονδυλίων που προβλέπεται να δαπανηθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αλλά και από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θα πρέπει να ιδωθούν ως μοχλός ανάπτυξης, όχι μόνο της Ουκρανίας, αλλά και του ευρύτερου ευρωπαϊκού χώρου» προσέθεσε.

Στον χαιρετισμό του, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο κ. Γεραπετρίτης καλωσόρισε στην Αθήνα τους υψηλόβαθμους αξιωματούχους της ουκρανικής κυβέρνησης, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG NEAR) και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και τους εκπρόσωπους επιχειρηματικών φορέων Ελλάδας και Ουκρανίας. «Σας καλωσορίζω στην Αθήνα, ιδίως τους φίλους μας από την Ουκρανία. Είναι εξαιρετική τιμή να διοργανώνουμε αυτή τη σπουδαία εκδήλωση εδώ στην Αθήνα. Και προσβλέπουμε σε μία πολύ εποικοδομητική συζήτηση. Όλοι γνωρίζουμε ότι στην Ουκρανία συνεχίζεται η απάνθρωπη επιθετικότητα της Ρωσίας εις βάρος ενός κυρίαρχου κράτους. Και αναμένουμε να συζητήσουμε για τον τερματισμό αυτής της τρομερής κατάστασης και για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας», ανέφερε.

Αναδεικνύοντας τη σημασία πραγματοποίησης του σημερινού Συνεδρίου, που διοργανώνει το υπουργείο Εξωτερικών σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, επισήμανε ότι εντάσσεται στη συνολική προσπάθεια της χώρας μας να συνδράμει για την ανασυγκρότηση και τον εκσυγχρονισμό της Ουκρανίας. Προσδιόρισε πως στόχος του Συνεδρίου είναι η ανάδειξη της σταθερής πολιτικής δέσμευσης και αλληλεγγύης προς την Ουκρανία, με παράλληλη αναγνώριση του σημαντικού ρόλου του ιδιωτικού τομέα, ο οποίος μπορεί να συμβάλει στην πράσινη, στην κοινωνική, στην ψηφιακή μετάβαση της Ουκρανίας, καθώς η χώρα προβαίνει σε βασικές μεταρρυθμίσεις στο πλαίσιο και της υποψηφιότητάς της ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της ευρωπαϊκής οικογένειας. Ένταξη την οποία η Ελλάδα ενθαρρύνει απαρέγκλιτα, προσέθεσε.

Με αφορμή τη συμπλήρωση δύο ετών από την «παράνομη και απρόκλητη ρωσική επίθεση στην Ουκρανία», ο υπουργός Εξωτερικών την καταδίκασε εκ νέου, τονίζοντας πως είναι κατά παραβίαση κάθε έννοιας Διεθνούς Δικαίου. Μάλιστα, κατέστησε σαφές πως η Ελλάδα από την πρώτη μέρα του πολέμου, από κοινού με τους εταίρους της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έλαβε μια ξεκάθαρη θέση αρχής. «Υποστήριξε απολύτως την Ουκρανία, στάθηκε σταθερά στο πλευρό του Διεθνούς Δικαίου απέναντι σε οποιαδήποτε απρόκλητη επίθεση, απέναντι σε οποιαδήποτε παραβίαση κυριαρχίας, απέναντι σε οποιαδήποτε διάθεση αναθεωρητισμού. Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στο πλευρό της χώρας που δέχεται την επίθεση αυτή και θα στηρίξουμε την Ουκρανία με κάθε δυνατό τρόπο στην μάχη που δίνει για την κυριαρχία της», τόνισε.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στους μακροχρόνιους ιστορικούς δεσμούς που δικαιολογούν αυτήν τη στάση της ελληνικής πολιτείας, πέρα από την εξωτερική πολιτική αρχών, την οποία απαρέγκλιτα τηρεί η χώρα μας στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου. «Πολίτες ελληνικής καταγωγής έζησαν ειρηνικά επί αιώνες στις ακτές του Εύξεινου Πόντου, γι’ αυτό και κανείς δεν ξεχνά τα εγκλήματα στη Μαριούπολη. Μία πόλη με ελληνικό όνομα και με σημαντικό πληθυσμό ελληνικής καταγωγής, όπως επίσης και τις μάχες και τις απώλειες στην Οδησσό» υπογράμμισε ο κ. Γεραπετρίτης.

Περαιτέρω, ο υπουργός ανέδειξε ότι η ρωσική στρατιωτική επίθεση κατά της Ουκρανίας δεν συνιστά απειλή μόνο για την ασφάλεια της Ευρώπης. Θέτει σε κίνδυνο, όπως είπε, την παγκόσμια ειρήνη και σταθερότητα, παραβιάζοντας κατάφωρα τον Καταστατικό Χάρτη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και το παγιωμένο Διεθνές Δίκαιο, συμβατικό και εθιμικό.

Εν συνεχεία, τόνισε πως πρωταρχικός στόχος της ανοικοδόμησης θα πρέπει να είναι ο μετασχηματισμός της ουκρανικής οικονομίας και κοινωνίας με τις αναγκαίες εκσυγχρονιστικές παρεμβάσεις για τις υποδομές στους οικονομικούς, πολιτικούς και κοινωνικούς θεσμούς επί τη βάσει του ευρωπαϊκού κεκτημένου. «Η βιώσιμη ανάπτυξη και η ανοικοδόμηση προϋποθέτει τον ιδιωτικό τομέα, μέσω των επενδύσεων που θα πρέπει να υπάρξουν και των εταιρικών σχέσεων μεταξύ των επιχειρήσεων» σημείωσε και συμπλήρωσε ότι ο αρμόδιος υφυπουργός Εξωτερικών για θέματα Οικονομικής Διπλωματίας και Εξωστρέφειας, κ. Φραγκογιάννης, παρακολουθεί στενά το ζήτημα αυτό και θα βρίσκεται διαρκώς στο πλευρό των ενδιαφερομένων.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Γεραπετρίτης επισήμανε ότι ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός της Ουκρανίας, η ανθεκτικότητα της κοινωνίας κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, η διαφοροποιημένη οικονομία της στο σημαντικό μέγεθος αγοράς και το υψηλής ποιότητας εργατικό δυναμικό καταδεικνύουν τις σημαντικές ευκαιρίες για την επιχειρηματική δραστηριότητα. Συνάμα, σημείωσε ότι η Ουκρανία αποτελεί και έναν πόλο σε ό,τι αφορά τη διατροφική αλυσίδα, έχοντας ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς στη διακίνηση των σιτηρών που έχει πληγεί εξαιτίας της ρωσικής στάσης σε σχέση με την πρωτοβουλία για τα σιτηρά.

Συνοψίζοντας το μήνυμά του, ο υπουργός Εξωτερικών θέλησε να καταστήσει επίσης σαφές ότι η Ελλάδα, στο πλαίσιο της εξωτερικής πολιτικής αρχών, με προσήλωση στο Διεθνές Δίκαιο και κατά κάθε έννοιας αναθεωρητισμού στο σύγχρονο διεθνές περιβάλλον, θα σταθεί αρωγός στην προσπάθεια της Ουκρανίας και θα βρίσκεται διαρκώς στο επίκεντρο κάθε πρωτοβουλίας για την ανάπτυξη, την ανασυγκρότηση και τη διαμόρφωση σύγχρονων θεσμών που θα βοηθήσουν την Ουκρανία.

Το Συνέδριο διοργανώνεται από το υπουργείο Εξωτερικών σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η θεματολογία του Συνεδρίου εστιάζεται στους τομείς των κατασκευών, των μεταφορών, της ενέργειας, των τεχνολογιών πληροφορικής, των νεοφυών επιχειρήσεων και της υγείας. Εισηγητές του Συνεδρίου είναι υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG NEAR) και της ουκρανικής κυβέρνησης, καθώς και εμπειρογνώμονες πολυμερών αναπτυξιακών Τραπεζών (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων/EIB και Ευρωπαϊκή Τράπεζα για την Ανοικοδόμηση και την Ανάπτυξη/EBRD) και εκπρόσωποι επιχειρηματικών φορέων Ελλάδας και Ουκρανίας.

Κ. Φραγκογιάννης: Είμαστε παρόντες, για μία επιτυχημένη ελληνική συμβολή στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας

Ο κ. Φραγκογιάννης, από την πλευρά του, τονίζοντας την «ακλόνητη πολιτική υποστήριξη της Ελλάδας προς την Ουκρανία» και την ανάγκη για «πιο απτές ενέργειες» επισήμανε ότι «η σημερινή εκδήλωση καταδεικνύει τη δέσμευσή μας να είμαστε παρόντες κατά την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας».

Με βάση τον στόχο της ΕΕ να διαδραματίσει θεμελιώδη και κομβικό ρόλο σε αυτήν ο υφυπουργός Εξωτερικών δήλωσε ότι «θα διερευνήσουμε πώς ο ελληνικός επιχειρηματικός τομέας μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά αυτές τις ανάγκες χρησιμοποιώντας τα δικά του συμφέροντα, πόρους και τεχνογνωσία για την υλοποίηση σχετικών έργων». Σε αυτό το πλαίσιο ανέδειξε ως «πολλά υποσχόμενο παράδειγμα ελληνικής οικονομικής δέσμευσης» την «εμπορική ναυτιλία της Ελλάδας, η οποία έχει επιδείξει σημαντικές δυνατότητες να χειρίζεται ένα σημαντικό μέρος των αποστολών από και προς την Ουκρανία, ακόμη και σε ένα προκλητικό γεωπολιτικό περιβάλλον».

«Μέσω της συνεργασίας και της αλληλεγγύης» κατέληξε ο κ. Φραγκογιάννης «θα προσπαθήσουμε από κοινού να βοηθήσουμε την Ουκρανία να σταθεί στα πόδια της, ακόμη πιο σίγουρη, ακόμη πιο ευημερούσα και ακόμη πιο ευρωπαϊκή», εκφράζοντας την βεβαιότητα ότι «αυτό το Συνέδριο, σε συνδυασμό με το εργαστήριο επιχειρηματικού προσανατολισμού το απόγευμα, θα ανοίξει ουσιαστικά το δρόμο για μια επιτυχημένη ελληνική συμβολή στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας».

Πηγή: Newsbeast.gr




Σκυλακάκης για αγρότες | Δεν γίνεται μια κοινωνική ομάδα να παίρνει ρεύμα κάτω του κόστους

«Δεν υπάρχει ίχνος δημοσιονομικού χώρου από εδώ και πέρα για την περίπτωση των αγροτών. Ανοιχτός διάλογος μπορεί να υπάρχει πάντα, αλλά με ανοιχτούς δρόμους» ξεκαθάρισε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενεργείας, Θεόδωρος Σκυλακάκης.

Ερωτηθείς για τα 7 λεπτά ανά κιλοβατώρα που ζητούν οι αγρότες να διαμορφωθεί η τιμή στο αγροτικό ρεύμα, ο κ. Σκυλακάκης απάντησε ότι δεν γίνεται μια κοινωνική ομάδα να παίρνει ρεύμα κάτω του κόστους.

Επισήμανε παράλληλα ότι οι αγρότες λαμβάνουν κρατικές επιδοτήσεις, τις μεγαλύτερες από οποιονδήποτε άλλο κλάδο της οικονομίας, προσθέτοντας ότι αυτές οι επιδοτήσεις έχουν πολύ αυστηρά όρια που βάζει η Ευρώπη.

Για το αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο που ζητούν οι αγρότες, ανέφερε ότι είναι ένα ζήτημα που η κυβέρνηση θα το συζητήσει εξαντλητικά μαζί τους, καθώς πρέπει να υπάρχει ένα σύστημα πιο δίκαιο, για να λειτουργεί με βάση την πραγματική αγροτική κατανάλωση.

Έχουν εξαντληθεί τα περιθώρια των παροχών προς τους αγρότες

«Από την πλευρά της κυβέρνησης έχει γίνει ξεκάθαρο ότι έχουν εξαντληθεί τα περιθώρια των οποιωνδήποτε παροχών προς την πλευρά των αγροτών, υπό την έννοια ότι το δημοσιονομικό πλαίσιο και τα οικονομικά της χώρας είναι συγκεκριμένα, είναι στενά» τόνισε από την πλευρά του ο Σταύρος Κελέτσης, υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης στο Πρώτο Πρόγραμμα.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Κελέτσης σημείωσε πως στα δύο μεγάλα ζητήματα που αφορούν τους αγρότες, δηλαδή το ενεργειακό και το θέμα των καυσίμων, η κυβέρνηση πήρε δύο μέτρα, πάρα πολύ σημαντικά, όπως είπε.

«Σε ό, τι αφορά τα καύσιμα, για τρίτη χρονιά δίνει η κυβέρνηση επιστροφή στον φόρο στο πετρέλαιο. Είναι η τρίτη χρονιά που εφαρμόζεται αυτό, διότι είχε καταργηθεί στο παρελθόν και για το 24 με 83 εκατομμύρια θα γίνει αυτή η επιστροφή και μάλιστα, όπως ανακοινώθηκε χθες, τα 40 από τα 83 θα δοθούν μέχρι το τέλος Μαρτίου.

Το ενεργειακό που είναι ένα άλλο μεγάλο κομμάτι, το κόστος της ενέργειας για τους αγρότες μας νομίζω ότι η κυβέρνηση έφτασε πάρα πολύ κοντά σε αυτό που προτείνουν οι αγρότες, δηλαδή οι αγρότες προτείνουν 7 λεπτά την κιλοβατώρα. Με τα σημερινά δεδομένα δεν ήταν εύκολο να διασφαλιστεί αυτή η τιμή. Αλλά η κυβέρνηση τα έβαλε κάτω, τα μέτρησε, χώρισε σε κατηγορίες και για δύο χρόνια, αυτό είναι το σημαντικό, η τιμή θα είναι κοντά στα 9 λεπτά, πολύ κοντά δηλαδή σε αυτό που προτείνουν οι αγρότες και με μία σταθερότητα, που σημαίνει ότι ένας αγρότης θα μπορεί για τα επόμενα δύο χρόνια τουλάχιστον να έχει μία ακριβή εικόνα για το ποιο θα είναι το κόστος που θα πληρώσει στην ενέργεια, συν όμως 8 χρόνια. Διότι δόθηκε και μία προοπτική στα επόμενα 8 χρόνια μιας διασφάλισης αυτής της τιμής στο 30% της τιμής του ρεύματος» ανέφερε ο υφυπουργός.

«Από εδώ και πέρα πλέον οι αγρότες θα πρέπει να συνεκτιμήσουν την κατάσταση με υπευθυνότητα, να εκτιμήσουν αυτά τα οποία δίνει η κυβέρνηση και από εκεί και πέρα να πάρουν τις αποφάσεις τους» προσέθεσε.

Πηγή: Newsbeast.gr




Καραμανλής στην Εξεταστική για τα Τέμπη | Δεν σκέφτηκα ούτε στιγμή να κρυφτώ πίσω από τις ευθύνες άλλων

Για μία ακόμη φορά εξέφρασε την οδύνη του προς τις οικογένειες των θυμάτων και όλους τους επιζώντες της τραγωδίας από τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, με την έναρξη της κατάθεσής του σήμερα το πρωί στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής.

«Ως γονέας σέβομαι τον πόνο τους. Νιώθω σε απόλυτο βαθμό την υποχρέωση να μιλήσω στην εξεταστική για τα Τέμπη με ειλικρίνεια, υπευθυνότητα και σεβασμό στη μνήμη των ανθρώπων που τόσο άδικα χάθηκαν. Προσωπικά, είμαι εδώ για να μιλήσω για όλα, όπως ακριβώς γνωρίζω ότι είναι. Ό,τι έχω να πω θα το πω κοιτώντας στα μάτια εσάς (σ.σ. τα μέλη της Επιτροπής), τους συναδέλφους μου, αλλά και όλους τους Έλληνες και όλες τις Ελληνίδες, που θέλουν να μάθουν την αλήθεια. Δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να με κάνει να ωραιοποιήσω την πραγματικότητα. Αλλά δεν πρόκειται να αφήσω να αιωρούνται αναπάντητες απόψεις, ανυπόστατες», είπε.

Πρόσθεσε δε ότι δε θα τροφοδοτήσει μία στείρα πολιτική ή ακόμα χειρότερα μικροκομματική αντιπαράθεση πάνω σε ένα τέτοιο θέμα. «Είμαι εδώ από την πρώτη στιγμή. Δεν κρύφτηκα. Δεν έπαιξα θέατρο. Και ούτε σκοπεύω να το κάνω τώρα. Ναι, λοιπόν, στην αλήθεια και όχι στην πολιτική καπηλεία. Η απάνθρωπη εκμετάλλευση του ανθρώπινου πόνου δεν μπορεί να έχει θέση μέσα σε αυτήν την αίθουσα» σημείωσε.

Αναφερόμενος στην παραίτησή του από τη θέση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών λίγες ώρες μετά το δυστύχημα, τόνισε: «Δεν σκέφτηκα ούτε στιγμή να κρυφτώ πίσω από ευθύνες άλλων. Παραιτήθηκα ενάντια στην πεπατημένη της πολιτικής πρακτικής σε τέτοιες περιστάσεις. Θεώρησα την πράξη αυτή αυτονόητη. Ειλικρινά, δεν με απασχόλησε λεπτό η μικρότητα ορισμένων πολιτικών αντιπάλων, που την αμφισβήτησαν, ενώ οι ίδιοι ουδέποτε έχουν δείξει την ευθιξία να παραιτηθούν από οποιαδήποτε θέση, για οποιονδήποτε λόγο».

Είπε, δε: «Παρακολουθώ με προσοχή, όλες αυτές τις μέρες, τις καταθέσεις που έχουν γίνει στην Επιτροπή. Ακούστηκαν πολλές απόψεις και δόθηκαν διάφορες πτυχές των γεγονότων. Δεν υπήρξε, όμως, ούτε ένας ειδικός, ούτε ένας άνθρωπος από όσους γνωρίζουν σε βάθος το αντικείμενο, το επαναλαμβάνω ούτε ένας, που να αρνήθηκε ότι αν έστω και μία πλευρά είχε τηρήσει τις διαδικασίες του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί. Από εργαζόμενους και συνδικαλιστές μέχρι στελέχη Οργανισμών όλων των περιόδων, αλλά και τις διοικήσεις της ΡΑΣ».

Αναφορικά με την έρευνα της Δικαιοσύνης για την υπόθεση δήλωσε πως πρέπει «να είστε βέβαιοι ότι κανείς μέσα σε αυτή την αίθουσα δεν επιθυμεί περισσότερο την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης από εμένα. Εκφράζω την πεποίθηση ότι και οι περισσότεροι βουλευτές της αντιπολίτευσης την αλήθεια θέλουν να μάθουν. Υπάρχουν σίγουρα και ορισμένοι, που, πριν καν αρχίσει η Εξεταστική, έχουν ήδη συντάξει το πόρισμά τους εναντίον μου. Οι περισσότεροι, όμως, θέλω να πιστεύω -και πιστεύω, ότι επιζητείτε ό,τι και όλοι οι Έλληνες: την αλήθεια. Έχω δεχθεί το ερώτημα «Καλά, αν για όλα φταίνε κάποιοι άνθρωποι, τότε γιατί να φέρνουμε νέες τεχνολογίες στον σιδηρόδρομο;». Η απάντηση είναι πως όσο περισσότερο εξελίσσουμε την τεχνολογία, που χρησιμοποιούμε, τόσο αναβαθμίζουμε και το επίπεδο της ασφάλειας. Γι’ αυτό, άλλωστε, και δώσαμε την παράταση, για να ολοκληρωθεί η σύμβαση 717. Γι’ αυτό ξεμπλέξαμε τον γόρδιο δεσμό και επιλέξαμε να προχωρήσουν τα έργα αποφασιστικά και να τελειώσουν κι όχι να μείνουν να λιμνάζουν… Σε ό,τι αφορά, λοιπόν, αυτά τα συστήματα, σαφώς και θα συνέβαλλαν στην αύξηση της ασφάλειας, αλλά δεν υπήρχε η βεβαιότητα ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα, γιατί και τα συστήματα αυτά άνθρωποι τα χειρίζονται. Γιατί, για να είναι ασφαλή τα τρένα, ακόμα πιο σημαντικό κι από τις πάσης φύσεως τεχνολογίες είναι ένα: να τηρείται ευλαβικά ο κανονισμός κυκλοφορίας τους. Αυτός ο Γενικός Κανονισμός Λειτουργίας, λοιπόν, παραβιάστηκε δυστυχώς κατά συρροήν εκείνο το μοιραίο βράδυ.

Αυτή είναι η πραγματικότητα. Και τέτοιες παραβιάσεις του Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας, καμία ολοκλήρωση της 717 δε θα μπορούσε να τις υπερνικήσει. Πρέπει επιτέλους να ακουστεί αυτό, γιατί ο ελληνικός λαός και ιδίως οι οικογένειες που τις έπληξε τόσο άδικα αυτή η τραγωδία έχουν το δικαίωμα να το γνωρίζουν. Χρέος μας είναι η αλήθεια. Υποχρέωσή μας, η ειλικρίνεια και να αφήσουμε τις σκοπιμότητες στην άκρη.

πηγή: Newsbeast.gr




Πεσμένη Γέφυρα | Δεν υπάρχουν χρήματα για κατασκευαστεί η γέφυρα από την αρχή

Προβλήματα στην εξασφάλιση της χρηματοδότησης για την κατασκευή της πεσμένης γέφυρας, παρά τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό.

Η έλλειψη χρημάτων θα οδηγήσει σε νέα καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου.

 




Κελέτσης για Αυγενάκη και αγρότες στην Αλεξανδρούπολη | «Δεν ματαίωσε καμία συνάντηση ο υπουργός»

Ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Σταύρος Κελέτσης έδωσε διευκρινήσεις για το συμβάν που έλαβε χώρα το βράδυ της Κυριακής στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης με τους αγρότες, διαψεύδοντας ότι υπήρχε προγραμματισμένη συνάντηση του υπουργού Λευτέρη Αυγενάκη με εκπροσώπους των μπλόκων στην πόλη.

Μιλώντας το πρωί της Δευτέρας στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» του OPEN, ανέφερε ότι ο κ. Αυγενάκης είχε προσκληθεί στην Κομοτηνή από τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Τοψίδη, στο περιθώριο της συνάντησης του πρωθυπουργού με όλους τους περιφερειάρχες της χώρας, την περασμένη εβδομάδα.

Στην Κομοτηνή πραγματοποιήθηκε μεγάλη συνάντηση με εκπροσώπους όλων των αγροτικών φορέων της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης η οποία διήρκησε πάνω από τρεις ώρες. Ξεκίνησε στις 15:30 και ολοκληρώθηκε γύρω στις 19:00.

«Άλλη συνάντηση δεν υπήρχε στο πρόγραμμα»

«Στην Αλεξανδρούπολη είχαμε κανονίσει λίγο πριν την πτήση,  να πάει ο Υπουργός να ξεκουραστεί. Και ταυτόχρονα να δει τους ελαιοπαραγωγούς που είχαν καμένες ελιές για να του πουν  μια εκκρεμότητα που υπήρχε σχετικά με τη μη καταβολή αποζημίωσης για τις ελιές. Άλλη συνάντηση δεν υπήρχε στο πρόγραμμα. Οι αγρότες της περιοχής το έμαθαν και αυτοργανωθήκαν και με τρακτέρ πήγαν έξω από το ξενοδοχείο» ανέφερε σχετικά ο κ. Κελέτσης.

Επειδή όμως η συνάντηση με τους αγρότες στη Κομοτηνή ήταν πολύωρη και θα έχανε την πτήση για Αθήνα ο υπουργός, αποφασίστηκε να δει τελικά τους εκπροσώπους ελαιοπαραγωγών σε μια μικρή αίθουσα του αεροδρομίου, όπως και έγινε.

«Δεν ματαίωσε όμως καμία συνάντηση ο υπουργός με τους αγρότες στην Αλεξανδρούπολη», πρόσθεσε o Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης.

«Πιστεύουμε σε θετική εξέλιξη στη συνάντηση των αγροτών με τον Πρωθυπουργό»

Σχετικά με την εξέλιξη των αγροτικών κινητοποιήσεων ο κ. Κελέτσης τόνισε: «Πιστεύουμε σε μια θετική εξέλιξη στη συνάντηση των αγροτών με τον Πρωθυπουργό. Υποστηρίζουμε τον διάλογο. Ο κ. Μητσοτάκης θα τους ξεκαθαρίσει το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθεί η κυβέρνηση».

ethnos.gr




Εφορία Αρχαιοτήτων Καβάλας | Η καθυστέρηση στον Αγ. Νικόλαο δεν αποτελεί υπαιτιότητα της Εφορείας

Το έργο «ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ» το οποίο προτάθηκε από τον Δήμο Καβάλας, εντάχθηκε με την αριθ. 4279/1441/Α3/286-2019 απόφαση με Κωδικό ΟΠΣ 5032955 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020»

Στη συνέχεια η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Ε.Π «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», αποφάσισε την εισαγωγή νέου υποέργου, με αριθμό 9, μέσω του οποίου θα εξασφαλιζόταν η παρουσία προσωπικού κατά την εκτέλεση των εκσκαφών του τεχνικού έργου και την αντιμετώπιση των σχετικών θεμάτων

Για το σκοπό αυτό υπογράφηκε ανάμεσα στο Δήμο Καβάλας δια του κ Μουριάδη και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Καβάλας δια εμού, το από 1/6/2022 μνημόνιο ενεργειών, το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει:

….Προκειμένου να εκτελεσθεί το έργο: «Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου Δήμου Καβάλας» με φορέα υλοποίησης το Δήμο Καβάλας, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας θα διενεργήσει αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες στο πλαίσιο διακριτού υποέργου, στην πόλη της Καβάλας. Ειδικότερα, οι αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες που θα διενεργηθούν περιγράφονται ως εξής:

– καθημερινή επίβλεψη εργασιών εκσκαφής

– διενέργεια σωστικής ανασκαφής, όπου απαιτηθεί

– συντήρηση ευρημάτων

– φωτογραφική-σχεδιαστική τεκμηρίωση ευρημάτων

….Με την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών ερευνών και εργασιών θα εκδοθεί η κατά νόμον Απόφαση μετά από γνωμοδότηση του αρμόδιου Αρχαιολογικού Συμβουλίου
σχετικά με τη διατήρηση ή μη και την προστασία των αρχαιοτήτων. …..Κατά την εφαρμογή του παρόντος μνημονίου συνεργασίας θα τηρούνται η εθνική και κοινοτική νομοθεσία και ειδικότερα οι κανόνες για τον ανταγωνισμό, την ανάθεση δημοσίων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών, την προστασία και βελτίωση του περιβάλλοντος και τη δημοσιότητα.

Μεταξύ των παραδοτέων του υποέργου 9 προβλέπεται: Σε περίπτωση ανεύρεσης νέων στοιχείων του αγωγού θα πραγματοποιηθεί αρχαιολογική έρευνα η οποία περιλαμβάνει:

Διενέργεια ανασκαφικής έρευνας, Σχεδιαστική αποτύπωση, φωτογραφική τεκμηρίωση του χώρου και των κινητών ευρημάτων,

Συντήρηση των ακινήτων και κινητών ευρημάτων, μελέτη, δημοσίευση, ανάδειξη των ακινήτων και κινητών ευρημάτων, λοιπές εργασίες.

Κατά την έναρξη εργασιών στην περιοχή του Αγίου Νικολάου, για την οποία ειρήσθω εν παρόδω ενημερώθηκα από τρίτους και όχι από τους επιβλέποντες του έργου ως
όφειλαν, ούτε εκλήθην ώστε να γινόταν ένας στοιχειώδης προγραμματισμός, είχα τηλεφωνική επαφή και με τον ανάδοχο και τους επιβλέποντες του κυρίου του έργου
και ζήτησα να μην ξεκινήσουν οι εκσκαφικές εργασίες πριν την ολοκλήρωση των διαδικασιών του υποέργου της Εφορείας γιατί το ενδεχόμενο ανεύρεσης αρχαιοτήτων
ήταν μεγάλο. Οι ίδιοι ωστόσο επέμειναν στην έναρξη των εργασιών και το έργο άρχισε χωρίς προσωπικό.

Σημειωτέο ότι με τη λήξη της προγραμματικής περιόδου 2014-2020 και την έναρξη της νέας, για όσα έργα μεταφέρονταν στη νέα προγραμματική περίοδο απαιτείτο μια
σειρά διοικητικών ενεργειών, ώστε να είναι εφικτή λειτουργία του υποέργου της Εφορείας μας, κάτι το οποίο δεν έγινε στην ώρα του, όχι με ευθύνη της Εφορείας
μας.

Οι αυτοψίες έχουν γίνει και ήδη από 29.1.2024 έχει σταλεί ενημερωτικό έγγραφο για την ανεύρεση των αρχαιοτήτων και την αναγκαιότητα διενέργειας ανασκαφικής
έρευνας, η οποία φυσικά διαφέρει από την αυτοψία, καθότι απαιτεί προσωπικό. Δυστυχώς το προσωπικό δεν εμφανίζεται ως δια μαγείας από το καπέλο μας, αλλά
για να είναι σύννομη η πρόσληψή του, απαιτείται η ολοκλήρωση της διαδικασίας που αναφέρεται παραπάνω. Παρόλα αυτά εις βάρος άλλου έργου διατέθηκε αρχαιολόγος
ώστε το έργο να συνεχίζει σε άλλα σημεία και συνεχίζεται, καθότι οι εργασίες δεν σταμάτησαν.

Η εν λόγω διαδικασία θα είχε ξεκινήσει νωρίτερα αν ο κύριος του έργου μας ενημέρωνε έγκαιρα. Η πράξη ωστόσο της μεταφοράς του έργου κοινοποιήθηκε στην
Εφορεία μας μόλις στις 17/1/2024. Η Εφορεία μας με το αριθ.22876/18-1-2024 έγγραφο της υπέβαλε στην ΚΥ του ΥΠΠΟ τον φάκελο για την έγκριση εκτέλεσης του
έργου απολογιστικά και με αυτεπιστασία. Η εν λόγω απόφαση υπογράφτηκε και δημοσιεύτηκε στις 6/2/2024 και η Εφορεία μας στις 7/2/2024 απέστειλε για έγκριση
το σχέδιο της προκήρυξης πρόσληψης προσωπικού, ώστε να προσληφθεί το απαραίτητο προσωπικό για να γίνει η ανασκαφική έρευνα, διαδικασία που για να
ολοκληρωθεί απαιτεί το ελάχιστο 3 εβδομάδες, καθότι η διάρκεια μόνο της προκήρυξης είναι 2 εβδομάδες.

Είναι φανερό ότι η καθυστέρηση αυτή δεν αποτελεί υπαιτιότητα της Εφορείας μας, η οποία ενήργησε εντός των νομίμων πλαισίων της χωρίς καθυστέρηση. Είχαμε την εντύπωση ότι ο τύπος του δημάρχου- σερίφη που όλα τα σφάζει, όλα τα μαχαιρώνει είχε παρέλθει από την Τοπική αυτοδιοίκηση. Για κάποιους μάλλον όχι.

Είναι λυπηρό που ένα έργο το οποίο θα πρόσφερε τα μάλλα στην ιστορία της πόλης, διότι στην περιοχή πιθανολογείται η ύπαρξη παλαιοχριστιανικής βασιλικής του Αγίου Παύλου, αντιμετωπίζεται με τον τρόπο που αντιμετωπίζεται από τη δημοτική αρχή. Να θυμίσουμε στον κο Δήμαρχο που απειλεί να δράσει παρανόμως, ότι η πόλη της Καβάλας κέρδισε ένα σημαντικό μνημείο: την παλαιοχριστιανική βασιλική που αποκαλύφθηκε κάτω από το Χαλήλ μπέη τζαμί, χάρη στην επιμονή της Εφορεία μας σε ένα άλλο έργο του Δήμου και σε μια ανάλογη περίπτωση.




«Δεν θα πάμε στον πρωθυπουργό για καφέ, θέλουμε επίλυση των προβλημάτων μας», λένε αγρότες στον Μητσοτάκη

«Δεν θα πάμε να δούμε τον πρωθυπουργό για καφέ, θέλουμε επίλυση των προβλημάτων μας», είναι το μήνυμα που έστειλε ο Λάμπρος Τσέκας, Πρόεδρος Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Τρικάλων «Η Άνοιξη», σε δηλώσεις του στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας 91,6 και 105,8, στο δημοσιογράφο Θάνο Σιαφάκα και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας», σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες, τις κινητοποιήσεις και τα μπλόκα που προγραμματίζουν σε εθνικές και σε επαρχιακές οδούς.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στην αρχή της συνομιλίας του με τον δημοσιογράφο «εμείς είπαμε ότι θα έρθουμε σε συνάντηση με τον πρωθυπουργό. Αυτό αποφάσισε η χτεσινή μας πανελλαδική σύσκεψη στη Νίκαια της Λάρισας με συναδέλφους από όλη την Ελλάδα, ότι εφόσον υπάρχει πρόθεση να δοθούν λύσεις στα προβλήματά μας, σαφώς και θα κάτσουμε να συζητήσουμε. Δεν θα πάμε απλά να πιούμε καφέ, να δεχτούμε ένα φιλικό χτύπημα στην πλάτη και να μας πούνε δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια. Όχι σε τέτοιο διάλογο δεν πάμε. Θέλουμε να συζητήσουμε επί της ουσίας. Είναι ζήτημα επιβίωσης».

«Θα κλείσουμε της Εθνικές αλλά όχι σε 24ωρη βάση – Δεν θα κοπεί η Ελλάδα στα δύο»

«Ναι, λοιπόν θα κλείνουν οι εθνικές, όπως έχουν κλείσει και εδώ στα Τρίκαλα που είμαστε και οι Τρικάλων, Καλαμπάκας και οι Λάρισας Τρικάλων, όπως κάνουν οι συνάδελφοι στην Καρδίτσα και πάει λέγοντας. Τώρα, όσον αφορά την διάρκεια του κλεισίματος, εντάξει, δεν μπορούμε να κάτσουμε και με ένα χρονόμετρο στο χέρι. Άλλωστε, αυτό είναι κάτι που θα το αποφασίσει το κάθε μπλόκο. Δεν είναι το αίτημά μας να έρθουμε σε αντιπαράθεση με κανέναν άνθρωπο που θέλει να περάσει την εθνική. Τον ελληνικό λαό τον έχουμε και τον θέλουμε στο πλευρό μας.

Άλλωστε γέννημα από τους αγρότες είναι». Ερωτηθείς τέλος, για το αν αυτοί οι αποκλεισμοί των δρόμων θα έχουν έναν συμβολικό χαρακτήρα, ότι δεν θα είναι δηλαδή ένας μόνιμος αποκλεισμός της Εθνικής και ότι δεν θα κοπεί η Ελλάδα στα δύο ο κ. Τσέκας απαντά «όχι, τέτοια απόφαση έως τώρα, δεν έχουμε».

πηγή: Newsbeast.gr




Κυβερνητικές πηγές | «Είμαστε στη διάθεση των αγροτών, οι κινητοποιήσεις δεν εξυπηρετούν ούτε τους ίδιους»

Η κυβέρνηση είναι πάντα στη διάθεση κάθε επαγγελματικής ομάδας, όπως και των αγροτών και αντιμετωπίζει με σεβασμό τις αγωνίες τους για το μέλλον του πρωτογενούς τομέα.

Στις αγωνίες αυτές, από το 2019, απαντούμε με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και απτές πολιτικές, επιλέγοντας πάντα τη συζήτηση και το διάλογο. Έτσι, σχετικά με τα αιτήματα που ανακοινώθηκαν από το Συντονιστικό των εκπροσώπων των μπλόκων στη Νίκαια της Λάρισας:

Αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο: Ήδη ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο και για το 2024, μέτρο ύψους 82 εκατ. ευρώ.
Το μέτρο της επιστροφής του ΕΦΚ είχε ενεργοποιηθεί από την κυβέρνηση και για τα έτη 2022 και 2023. Για αυτά τα δύο έτη έχουν επιστραφεί περί τα 160 εκατ. € σε 297.000 κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.

7 λεπτά η κιλοβατώρα το ρεύμα: Επίσης την Παρασκευή ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε πρόσθετη έκπτωση της ΔΕΗ κατά 10% στο αγροτικό ρεύμα από τον Μάϊο μέχρι και τον Σεπτέμβριο που είναι μήνες υψηλών αγροτικών καταναλώσεων. Όπως επίσης και τη ρύθμιση των χρεών προς τη ΔΕΗ των Τοπικών και Γενικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ, ΓΟΕΒ), που φτάνουν σήμερα τα 87 εκ. ευρώ.
Κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης η κυβέρνηση προχώρησε σε σειρά παρεμβάσεων για την αντιμετώπισή της, οι οποίες τελικά οδήγησαν σε απορρόφηση 80-90% της αύξησης του κόστους ενέργειας των αγροτικών τιμολογίων.
Φωτοβολταϊκά για τους αγρότες: Μείωση σε διάστημα διετίας της τιμής της κιλοβατώρας, κατ΄ελάχιστον 30% για τους αγρότες που συμμετέχουν σε συνεργατικά σχήματα (συνεταιρισμοί, οργανώσεις και ομάδες παραγωγών κ.λπ.) και στους αγρότες που ασκούν συμβολαιακή γεωργία με την κατασκευή των νέων φωτοβολταϊκών για τους αγρότες, με εγγυημένη τιμή για διάστημα δεκαετίας.
Για τους μεμονωμένους αγρότες θα ξεκινήσει άμεσα νέο Πρόγραμμα αποκλειστικά για Αγρότες με τίτλο «Φωτοβολταϊκά στο Χωράφι», ύψους 30 εκ. ευρώ.
Στη συνολικότερη προσπάθεια για τη μείωση του ενεργειακού κόστους θα συμβάλει και το Πρόγραμμα Απόλλων, το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενεργειακού συμψηφισμού με πράσινη ενέργεια στη χώρα, μέσα από το οποίο, οι ΤΟΕΒ και ΓΟΕΒ θα έχουν σημαντική, και μόνιμη, ανακούφιση από το ενεργειακό κόστος.

Επιδότηση σε εφόδια και ζωοτροφές: Η κυβέρνηση έχει μειώσει τον ΦΠΑ από το 13% στο 6% για τις ζωοτροφές και τα λιπάσματα και τον ΦΠΑ για αγορά αγροτικών μηχανημάτων από το 24% στο 13%.
Ενώ παράλληλα μείωσε τη φορολογία των αγροτών (νόμος 4935/2022), θεσμοθέτησε νέα φορολογική κλίμακα, κατήργησε το νόμο Κατρούγκαλου, διευκόλυνε μέσω του Ταμείου Μικροπιστώσεων την πρόσβαση σε χρηματοδότηση των αγροτών και κατήργησε τη φορολόγηση των ενισχύσεων από το πρώτο ευρώ που είχε επιβάλει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Να μην εφαρμοστεί η νέα ΚΑΠ και να υπάρξει νέα διαπραγμάτευση: Αυτή η κυβέρνηση κατάφερε με διαπραγμάτευση στις Βρυξέλλες και διατήρησε για τους Έλληνες αγρότες τους ίδιους πόρους από την ΚΑΠ όταν αυτοί μειώθηκαν για άλλες χώρες. Και το  ΕΛΚ ήταν αυτό που κατάφερε και έβαλε φραγμούς σε υπερβολικές απαιτήσεις και προτάσεις των Σοσιαλιστών και των Πρασίνων, οι οποίοι, στο όνομα της οικολογικής μετάβασης της γεωργίας, ζητούσαν να περιοριστούν πολύ οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις, να μειωθούν ενισχύσεις, να αυστηροποιηθούν οι τρόποι παραγωγής.
Πιο συγκεκριμένα η μη εφαρμογή της νέας ΚΑΠ θα στερούσε από τους Έλληνες αγρότες ενισχύσεις της τάξεως των 2,8 δις ετησίως που σήμερα είτε λαμβάνουν απ’ ευθείας, είτε μέσω διαφόρων προγραμμάτων, από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Παράλληλα θα στερούσε από τη χώρα μας τη δυνατότητα εφαρμογής μιας σειράς άλλων εμβληματικών προγραμμάτων των οποίων στόχος είναι η ενίσχυση της πρωτογενούς παραγωγής και των υποδομών στον αγροδιατροφικό τομέα.  Η ΚΑΠ 2023- 2027, ύψους 19,3 δις ευρώ κατευθύνεται στο σύνολό της στους Έλληνες αγρότες. Για την ενεργοποίηση αυτών των χρημάτων έχουν τεθεί συγκεκριμένες προϋποθέσεις με καθαρό φιλοπεριβαλλοντικό πρόσημο η ικανοποίηση των οποίων όμως στην πράξη οδηγούν σε αύξηση του καλλιεργητικού κόστους, χωρίς να δίδονται αντίστοιχες ενισχύσεις για την εξισορρόπησής της.
Για το λόγο αυτό η Ελλάδα ήδη από τα τέλη Νοεμβρίου έχει καταθέσει – ως έχει δικαίωμα- 6 προτάσεις τροποποίησης του πλαισίου που διέπει το ελληνικό Στρατηγικό Σχέδιο ΚΑΠ. Οι προτάσεις αυτές έγιναν αποδεκτές – άτυπη ενημέρωση. Είναι ίδιες με αυτές που μόλις προχθές κατέθεσε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ουσιαστικές αλλαγές μπορούν – εκ του κανονισμού- να υποβληθούν μετά το 2025, και για το λόγο αυτό έχει αναπτυχθεί, με ελληνική πρωτοβουλία, συμμαχία με τις 9 χώρες του Νότου της ΕΕ στις οποίες υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα στην εφαρμογή της ΚΑΠ.

Αποζημιώσεις στο 100% και αναπλήρωση χαμένου εισοδήματος στα προϊόντα: Η κατάργηση του 20% της παρακράτησης του ΕΛΓΑ, ξεκίνησε από τον ΙΑΝΟ και εφαρμόσθηκε σε όλες τις περιπτώσεις θεομηνιών και ακραίων καταστροφών, όπως στον παγετό της άνοιξης 2021, στις σφοδρές χαλαζοπτώσεις του Ιουνίου 2022, ενώ εφαρμόζεται αυτή τη στιγμή και στη Θεσσαλία σύμφωνα με το ad hοc πρόγραμμα το οποίο, επίσης, δεν προβλέπει μείωση του 20%. Η κυβέρνηση καθιέρωσε τις προκαταβολές σε συνδυασμό με τη μη παρακράτηση του 20% για να ενισχύσει τα αγροτικά νοικοκυριά, που πλήττονται από φυσικές καταστροφές.
Ωστόσο η κυβέρνηση έχει δώσει 400 εκατ. € για την ενίσχυση ρευστότητας του ΕΛΓΑ, ενεργοποιώντας, για πρώτη φόρα, το άρθρο 7 του Ν. 3877/2010 και καταβάλλοντας τα αναδρομικώς οφειλόμενα της προηγούμενης δεκαετίας.
Την  τετραετία 2020-2023 καταβλήθηκαν από τον ΕΛΓΑ, σε εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, αποζημιώσεις άνω του 1 δις, εκ του οποίου τα περισσότερα προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή από τον Έλληνα φορολογούμενο.

Όχι στις παράνομες ελληνοποιήσεις: Με εντολή του αρμοδίου υπουργού Λευτέρη Αυγενάκη, από τις 18 Ιανουαρίου έχουν ξεκινήσει σαρωτικοί έλεγχοι στην αγορά από μικτά κλιμάκια της Γενικής Διεύθυνσης Τροφίμων του ΥΠΑΑΤ, του ΕΦΕΤ, του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και των κατά τόπους κτηνιατρικών υπηρεσιών των ΔΑΟΚ.
Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται στις πύλες εισόδου της χώρας, σε λιμάνια, σε super market και σε λοιπά σημεία λιανικής πώλησης σε ολόκληρη τη χώρα. Έλεγχοι γίνονται και σε βυτιοφόρα μεταφοράς γάλακτος, καθώς έχουν γίνει σχετικές καταγγελίες προς το ΥΠΑΑΤ. Στους ελέγχους λαμβάνονται δείγματα προϊόντων γάλακτος αποστέλλονται στα διαπιστευμένα εργαστήρια  για περαιτέρω χημικές αναλύσεις, με στόχο την τήρηση της νομοθεσίας σχετικά με την επισήμανση της ετικέτας, όσο και των ισοζυγίων γάλακτος που τηρεί η κάθε μεταποιητική βιομηχανία. Έλεγχοι γίνονται, επίσης, και για την τήρηση των προδιαγραφών για τα προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ.
Αντίστοιχοι μηχανισμοί του ΥΠΑΤ θα κινηθούν και για ελέγχους στο μέλι και στο κρέας.

Όπως φαίνεται και από τα παραπάνω, η κυβέρνηση έχει κάνει και συνεχίζει να κάνει ότι είναι εφικτό προς όφελος των αγροτών. Και είναι πάντοτε δίπλα, όπως έχει αποδείξει σε πολλές περιπτώσεις, σε κάθε επαγγελματική ομάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας. Άλλωστε πολλές από τις ανωτέρω παρεμβάσεις έγιναν πραγματικότητα λόγω και της υπεραπόδοσης της ελληνικής οικονομίας. Σε κάθε περίπτωση κανείς δεν ωφελείται από τη διατάραξη της κοινωνικής, οικονομικής και εμπορικής ζωής της χώρας, από αποφάσεις που δεν εξυπηρετούν ούτε τους ίδιους τους αγρότες.




Έντονη ανησυχία στην κοινότητα για τον στρεπτόκοκκο – Γονείς δεν στέλνουν τα παιδιά στο σχολείο

Ανησυχία έχουν προκαλέσει τα νέα περιστατικά θανάτων από στρεπτόκοκκο, με τους επιστήμονες να εξηγούν ποια είναι τα σοβαρά συμπτώματα που πρέπει να θορυβήσουν τους ασθενείς και πότε οι γονείς πρέπει να ζητήσουν άμεσα ιατρική βοήθεια.

Υπενθυμίζεται ότι ένα 9χρονο κορίτσι, που βρέθηκε θετικό σε στρεπτόκοκκο κατέληξε στο νοσοκομείο Διδυμοτείχου, όπου είχε μεταφερθεί με βαριά αναπνευστική ανεπάρκεια.




Κυβέρνηση για αγρότες: Είμαστε στη διάθεσή τους, τα μπλόκα δεν εξυπηρετούν ούτε τους ίδιους

Την πρώτη επίσημη απάντηση στους αγρότες μετά τη σύσκεψη στη Νίκαια της Λάρισας και τα αιτήματα που διατυπώθηκαν δίνει η κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα, όπως τονίζουν κυβερνητικές πηγές, η κυβέρνηση είναι πάντα στη διάθεση κάθε επαγγελματικής ομάδας, όπως και των αγροτών και αντιμετωπίζει με σεβασμό τις αγωνίες τους για το μέλλον του πρωτογενούς τομέα. Στο ίδιο πλαίσιο αναφέρεται πως «στις αγωνίες αυτές, από το 2019, απαντούμε με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και απτές πολιτικές, επιλέγοντας πάντα τη συζήτηση και το διάλογο».

Παράλληλα οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως το κλείσιμο των δρόμων δεν είναι προς όφελος κανενός, ούτε των ιδίων των αγροτών, ενώ επισημαίνεται πως η κυβέρνηση είναι πάντα ανοιχτή σε διάλογο. Παράλληλα αναφορικά με το ενδεχόμενο συνάντησης του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, με τους αγρότες, το κυβερνητικό επιτελείο διερωτάται πώς θα γίνει αυτό από την στιγμή που δεν έχουν κοινή εκπροσώπηση.

Επί των συγκεκριμένων αιτημάτων που ανακοινώθηκαν από το Συντονιστικό των εκπροσώπων των μπλόκων στη Νίκαια της Λάρισας, το κυβερνητικό επιτελείο απαντά:

Αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο: Ήδη ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο και για το 2024, μέτρο ύψους 82 εκατ. ευρώ.

Το μέτρο της επιστροφής του ΕΦΚ είχε ενεργοποιηθεί από την κυβέρνηση και για τα έτη 2022 και 2023. Για αυτά τα δύο έτη έχουν επιστραφεί περί τα 160 εκατ. € σε 297.000 κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.

7 λεπτά η κιλοβατώρα το ρεύμα: Επίσης την Παρασκευή ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε πρόσθετη έκπτωση της ΔΕΗ κατά 10% στο αγροτικό ρεύμα από τον Μάϊο μέχρι και τον Σεπτέμβριο που είναι μήνες υψηλών αγροτικών καταναλώσεων. Όπως επίσης και τη ρύθμιση των χρεών προς τη ΔΕΗ των Τοπικών και Γενικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ, ΓΟΕΒ), που φτάνουν σήμερα τα 87 εκ. Ευρώ.

Κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης η κυβέρνηση προχώρησε σε σειρά παρεμβάσεων για την αντιμετώπισή της, οι οποίες τελικά οδήγησαν σε απορρόφηση 80-90% της αύξησης του κόστους ενέργειας των αγροτικών τιμολογίων.

Φωτοβολταϊκά για τους αγρότες: Μείωση σε διάστημα διετίας της τιμής της κιλοβατώρας, κατ΄ελάχιστον 30% για τους αγρότες που συμμετέχουν σε συνεργατικά σχήματα (συνεταιρισμοί, οργανώσεις και ομάδες παραγωγών κ.λπ.) και στους αγρότες που ασκούν συμβολαιακή γεωργία με την κατασκευή των νέων φωτοβολταϊκών για τους αγρότες, με εγγυημένη τιμή για διάστημα δεκαετίας.

Για τους μεμονωμένους αγρότες θα ξεκινήσει άμεσα νέο Πρόγραμμα αποκλειστικά για Αγρότες με τίτλο «Φωτοβολταϊκά στο Χωράφι», ύψους 30 εκ. Ευρώ.

Στη συνολικότερη προσπάθεια για τη μείωση του ενεργειακού κόστους θα συμβάλει και το Πρόγραμμα Απόλλων, το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενεργειακού συμψηφισμού με πράσινη ενέργεια στη χώρα, μέσα από το οποίο, οι ΤΟΕΒ και ΓΟΕΒ θα έχουν σημαντική, και μόνιμη, ανακούφιση από το ενεργειακό κόστος.

Επιδότηση σε εφόδια και ζωοτροφές: Η κυβέρνηση έχει μειώσει τον ΦΠΑ από το 13% στο 6% για τις ζωοτροφές και τα λιπάσματα και τον ΦΠΑ για αγορά αγροτικών μηχανημάτων από το 24% στο 13%.

Ενώ παράλληλα μείωσε τη φορολογία των αγροτών (νόμος 4935/2022), θεσμοθέτησε νέα φορολογική κλίμακα, κατήργησε το νόμο Κατρούγκαλου, διευκόλυνε μέσω του Ταμείου Μικροπιστώσεων την πρόσβαση σε χρηματοδότηση των αγροτών και κατήργησε τη φορολόγηση των ενισχύσεων από το πρώτο ευρώ που είχε επιβάλει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Να μην εφαρμοστεί η νέα ΚΑΠ και να υπάρξει νέα διαπραγμάτευση: Αυτή η κυβέρνηση κατάφερε με διαπραγμάτευση στις Βρυξέλλες και διατήρησε για τους Έλληνες αγρότες τους ίδιους πόρους από την ΚΑΠ όταν αυτοί μειώθηκαν για άλλες χώρες. Και το ΕΛΚ ήταν αυτό που κατάφερε και έβαλε φραγμούς σε υπερβολικές απαιτήσεις και προτάσεις των Σοσιαλιστών και των Πρασίνων, οι οποίοι, στο όνομα της οικολογικής μετάβασης της γεωργίας, ζητούσαν να περιοριστούν πολύ οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις, να μειωθούν ενισχύσεις, να αυστηροποιηθούν οι τρόποι παραγωγής.

Πιο συγκεκριμένα η μη εφαρμογή της νέας ΚΑΠ θα στερούσε από τους Έλληνες αγρότες ενισχύσεις της τάξεως των 2,8 δις ετησίως που σήμερα είτε λαμβάνουν απ’ ευθείας, είτε μέσω διαφόρων προγραμμάτων, από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Παράλληλα θα στερούσε από τη χώρα μας τη δυνατότητα εφαρμογής μιας σειράς άλλων εμβληματικών προγραμμάτων των οποίων στόχος είναι η ενίσχυση της πρωτογενούς παραγωγής και των υποδομών στον αγροδιατροφικό τομέα. Η ΚΑΠ 2023- 2027, ύψους 19,3 δις ευρώ κατευθύνεται στο σύνολό της στους Έλληνες αγρότες. Για την ενεργοποίηση αυτών των χρημάτων έχουν τεθεί συγκεκριμένες προϋποθέσεις με καθαρό φιλοπεριβαλλοντικό πρόσημο η ικανοποίηση των οποίων όμως στην πράξη οδηγούν σε αύξηση του καλλιεργητικού κόστους, χωρίς να δίδονται αντίστοιχες ενισχύσεις για την εξισορρόπησής της.

Για το λόγο αυτό η Ελλάδα ήδη από τα τέλη Νοεμβρίου έχει καταθέσει – ως έχει δικαίωμα- 6 προτάσεις τροποποίησης του πλαισίου που διέπει το ελληνικό Στρατηγικό Σχέδιο ΚΑΠ. Οι προτάσεις αυτές έγιναν αποδεκτές – άτυπη ενημέρωση. Είναι ίδιες με αυτές που μόλις προχθές κατέθεσε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ουσιαστικές αλλαγές μπορούν – εκ του κανονισμού- να υποβληθούν μετά το 2025, και για το λόγο αυτό έχει αναπτυχθεί, με ελληνική πρωτοβουλία, συμμαχία με τις 9 χώρες του Νότου της ΕΕ στις οποίες υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα στην εφαρμογή της ΚΑΠ.

Αποζημιώσεις στο 100% και αναπλήρωση χαμένου εισοδήματος στα προϊόντα: Η κατάργηση του 20% της παρακράτησης του ΕΛΓΑ, ξεκίνησε από τον ΙΑΝΟ και εφαρμόσθηκε σε όλες τις περιπτώσεις θεομηνιών και ακραίων καταστροφών, όπως στον παγετό της άνοιξης 2021, στις σφοδρές χαλαζοπτώσεις του Ιουνίου 2022, ενώ εφαρμόζεται αυτή τη στιγμή και στη Θεσσαλία σύμφωνα με το ad hοc πρόγραμμα το οποίο, επίσης, δεν προβλέπει μείωση του 20%. Η κυβέρνηση καθιέρωσε τις προκαταβολές σε συνδυασμό με τη μη παρακράτηση του 20% για να ενισχύσει τα αγροτικά νοικοκυριά, που πλήττονται από φυσικές καταστροφές.

Ωστόσο η κυβέρνηση έχει δώσει 400 εκατ. € για την ενίσχυση ρευστότητας του ΕΛΓΑ, ενεργοποιώντας, για πρώτη φόρα, το άρθρο 7 του Ν. 3877/2010 και καταβάλλοντας τα αναδρομικώς οφειλόμενα της προηγούμενης δεκαετίας.

Την τετραετία 2020-2023 καταβλήθηκαν από τον ΕΛΓΑ, σε εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, αποζημιώσεις άνω του 1 δις, εκ του οποίου τα περισσότερα προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή από τον Έλληνα φορολογούμενο.

Όχι στις παράνομες ελληνοποιήσεις: Με εντολή του αρμοδίου υπουργού Λευτέρη Αυγενάκη, από τις 18 Ιανουαρίου έχουν ξεκινήσει σαρωτικοί έλεγχοι στην αγορά από μικτά κλιμάκια της Γενικής Διεύθυνσης Τροφίμων του ΥΠΑΑΤ, του ΕΦΕΤ, του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και των κατά τόπους κτηνιατρικών υπηρεσιών των ΔΑΟΚ.

Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται στις πύλες εισόδου της χώρας, σε λιμάνια, σε super market και σε λοιπά σημεία λιανικής πώλησης σε ολόκληρη τη χώρα. Έλεγχοι γίνονται και σε βυτιοφόρα μεταφοράς γάλακτος, καθώς έχουν γίνει σχετικές καταγγελίες προς το ΥΠΑΑΤ. Στους ελέγχους λαμβάνονται δείγματα προϊόντων γάλακτος αποστέλλονται στα διαπιστευμένα εργαστήρια για περαιτέρω χημικές αναλύσεις, με στόχο την τήρηση της νομοθεσίας σχετικά με την επισήμανση της ετικέτας, όσο και των ισοζυγίων γάλακτος που τηρεί η κάθε μεταποιητική βιομηχανία. Έλεγχοι γίνονται, επίσης, και για την τήρηση των προδιαγραφών για τα προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ.

Αντίστοιχοι μηχανισμοί του ΥΠΑΤ θα κινηθούν και για ελέγχους στο μέλι και στο κρέας.

Όπως φαίνεται και από τα παραπάνω, η κυβέρνηση έχει κάνει και συνεχίζει να κάνει ότι είναι εφικτό προς όφελος των αγροτών. Και είναι πάντοτε δίπλα, όπως έχει αποδείξει σε πολλές περιπτώσεις, σε κάθε επαγγελματική ομάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας. Άλλωστε πολλές από τις ανωτέρω παρεμβάσεις έγιναν πραγματικότητα λόγω και της υπεραπόδοσης της ελληνικής οικονομίας. Σε κάθε περίπτωση κανείς δεν ωφελείται από τη διατάραξη της κοινωνικής, οικονομικής και εμπορικής ζωής της χώρας, από αποφάσεις που δεν εξυπηρετούν ούτε τους ίδιους τους αγρότες.




«Δεν μπορώ να αντέξω όσα έμαθα» | Συγκλονίζει το σημείωμα αυτοκτονίας του πατέρα της ανήλικης στο Ρέθυμνο

Μια κόλαση βίωνε η 15χρονη, η οποία είχε φέρεται να είχε πέσει θύμα σεξουαλικής κακοποίησης στην περιοχή του Μυλοποτάμου στο Ρέθυμνο. Η σεξουαλική κακοποίηση του κοριτσιού φέρεται να συνέβαινε κατ’ εξακολούθηση τα τελευταία τρία χρόνια, από τότε που ήταν δηλαδή 12 ετών.

Συνολικά κατηγορούνται δώδεκα άτομα που οι ηλικίες τους είναι από 17 – 38 ετών από την ευρύτερη περιοχή του Μυλοποτάμου. Η κατηγορία αφορά τη σεξουαλική εκμετάλλευση της ανήλικης από την ηλικία των 12 ετών και δύο άτομα κατηγορούνται και για τον βιασμό της. Από τα 12 αυτά άτομα, αρκετοί είναι Έλληνες κι άλλοι αλλοδαποί.

Επιπλέον, ιδιαίτερο στοιχείο είναι ότι προ 5 ημερών βρέθηκε νεκρός στο αυτοκίνητό του ο πατέρας της ανήλικης κι εξετάζεται από τις Αρχές το σενάριο της αυτοχειρίας.

«Δεν μπορώ να αντέξω όσα έμαθα»

Ο πατέρας φέρεται να γνώριζε για την έρευνα, καθώς στις 22 Ιανουαρίου είχε γίνει έρευνα στο σπίτι που διέμενε μαζί με την κόρη του. Οι αστυνομικοί δεν ξέρουν αν η αυτοχειρία έχει σχέση με την υπόθεση αυτήν ή όχι.

Σύμφωνα με πληροφορίες του τηλεοπτικού σταθμού Mega, ο 50χρονος πατέρας είχε αφήσει πίσω του σημείωμα αυτοκτονίας.

«Το σημείωμα έλεγε ότι “έμαθα αυτά τα γεγονότα για την κόρη μου και δεν μπορώ να τα αντέξω. Ευχαριστώ την αστυνομία για ό,τι έκανε. Σας παρακαλώ μην πάρετε το παιδί από τη μάνα του, δεν μπορώ να τα διαχειριστώ όλα αυτά και λόγω της κατάθλιψής μου προβαίνω στο γεγονός που έγινε”», ανέφερε στενός συγγενής της οικογένειας.

πηγή: Newsbeast.gr




Βήμα πίσω δεν κάνουν οι αγρότες | Δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις και να φτάσουν ως την Αθήνα

Με παρατεταγμένα τα τρακτέρ τους και ζεσταμένες τις μηχανές τους παραμένουν οι αγρότες, οι οποίοι δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους και να φτάσουν ακόμη και στην Αθήνα. Η σημερινή ημέρα είναι ιδιαιτέρως κρίσιμη για τα επόμενα βήματα των επαγγελματιών του αγροτικού κλάδου, καθώς το μεσημέρι στο Πολιτιστικό Κέντρο στη Νίκαια της Λάρισας θα πραγματοποιηθεί πανελλαδική σύσκεψη παρουσία των μπλόκων από όλη την Ελλάδα.

Οι αγρότες της κεντρικής Μακεδονίας δηλώνουν πως θα συνεχίσουν να διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Τη Δευτέρα (5/2), μάλιστα, από τα Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής επιχείρησαν να φτάσουν με τα τρακτέρ τους στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης (στη Θεσσαλονίκη), για να καταθέσουν ψήφισμα. Ωστόσο, δεν τα κατάφεραν, καθώς αποκλείστηκαν από την Ελληνική Αστυνομία, στην Εθνική οδό, στο ύψος του Λακκώματος. Λίγη ώρα αργότερα οι αγρότες επέλεξαν να φύγουν από την περιοχή και να επιστρέψουν στο μπλόκο των Μουδανιών.

Την ίδια ώρα στο ψήφισμα με τα αιτήματά τους, οι αγρότες της Θεσσαλονίκης έθεταν ως πρωταρχική επιδίωξη τις αποζημιώσεις για την ακαρπία της πράσινης ελιάς στη Χαλκιδική, που αγγίζει το 90%.

Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους και οι αγρότες της Φλώρινας

Παράλληλα, οι αγρότες από τη Φλώρινα πραγματοποίησαν συγκέντρωση στον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης. Αμέσως μετά ακολούθησε μια μηχανοκίνητη πορεία τόσο μέχρι το κτήριο της Περιφερειακής Ενότητας, όπου επέδωσαν ψήφισμα με τα αιτήματά τους στον αντιπεριφερειάρχη Φλώρινας, όσο και ως το τελωνείο της Νίκης (στα σύνορα της χώρας μας με τη Βόρεια Μακεδονία), όπου παρέταξαν τα τρακτέρ δεξιά και αριστερά του οδοστρώματος, ώστε να μπορέσουν να διατρανώσουν, όπως αναφέρουν, τα αιτήματά τους στους κατοίκους και στους επισκέπτες.

Στις Σέρρες οι αγρότες έκλεισαν την Εγνατία Οδό στον κόμβο του Στρυμονικού

Στις Σέρρες οι αγρότες έκλεισαν συμβολικά για 15 λεπτά την Εγνατία Οδό, στον κόμβο του Στρυμονικού. «Αυτό που καταφέραμε είναι να έχουμε ένα μπλόκο στον κόμβο του Στρυμονικού. Θα κλιμακώσουμε τον αγώνα μας» δήλωσε ο Διαμαντής Διαμαντόπουλος, πρόεδρος του Πανσεραϊκού Αγροτικού Συλλόγου.

Συγκέντρωση αγροτών με τρακτέρ στην πόλη των Τρικάλων

Την πόλη των Τρικάλων κατέκλυσαν τη Δευτέρα 5/1 αγρότες με τα τρακτέρ τους από περιοχές που έχουν πλημμυρίσει. Οι αγρότες συναντήθηκαν με την αντιπεριφερειάρχη Χρύσα Ντιντή, στην οποία υπέβαλαν υπόμνημα με τα αιτήματά τους. Μαζί τους διαμαρτύρονται αγρότες από τα μπλόκα της Θεσσαλίας, αγρότες από πληγείσες περιοχές αλλά και φοιτητές που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τις σπουδές τους λόγω των πλημμυρών του Σεπτεμβρίου.

Όπως ανέφεραν οι αγρότες στην ΕΡΤ, «δεν θα φύγουν από τα μπλόκα, εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους, καθώς οι ίδιοι έχουν ετοιμάσει τους φακέλους με τις ζημιές που έχουν υποστεί και πολλές φορές ξεπερνάνε τις 100.000 ευρώ, ενώ η πρώτη αρωγή που έχουν πάρει αγγίζει τις 2.000 ευρώ». Σήμερα θα υπάρξουν τοπικές συσκέψεις των αγροτών σε όλα τα μπλόκα της Θεσσαλίας ενόψει και της αυριανής πανελλαδικής σύσκεψης.

πηγή: newsbeast.g




Σε έξαρση η βία ανηλίκων | «Το τραγικό δεν είναι ότι αυξάνονται τα περιστατικά, αλλά ότι χαμηλώνει η ηλικία των παιδιών»

Ιδιαιτέρως ανησυχητικές είναι οι διαστάσεις που λαμβάνει η έξαρση της βίας των ανηλίκων, με 14χρονα και 15χρονα παιδιά να εμπλέκονται σε καυγάδες με άγριους ξυλοδαρμούς. Το τραγικό δεν είναι ότι αυξάνονται τα περιστατικά, αλλά ότι μειώνεται η ηλικία των παιδιών, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, συμβουλεύοντας τους γονείς να πάρουν μέτρα.

«Βλέπουμε αύξηση των περιστατικών»

«Αυτό δεν έχει φύλο, βλέπουμε πολλές φορές ότι τα κορίτσια έχουν και ηγετικούς ρόλους μέσα σε συμμορίες, επιτίθενται σε άλλα κορίτσια, βιντεοσκοπούν και ανεβάζουν στα social media» επεσήμανε μιλώντας στο Mega και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο το πρωί της Παρασκευής (2/2), ο πρόεδρος των αστυνομικών υπαλλήλων Ν/Α Αττικής, Γιώργος Καλλιακμάνης με αφορμή τον ξυλοδαρμό της 15χρονης στη Θεσσαλονίκη.

«Ασκήθηκε δίωξη για σωματικές βλάβες και για τον νόμο για τα προσωπικά δεδομένα. Βλέπουμε μια αύξηση αυτών των περιστατικών και η αστυνομία πώς μπορεί να τα αντιμετωπίσει; Με την εμφανή αστυνόμευση και τελευταία οι εντολές που δίνονται στους αστυνομικούς είναι να πλησιάζουν τα παιδιά εκεί που συχνάζουν. Όχι απλώς να φαίνονται εκεί αλλά να τα προσεγγίζουν και να τους μιλάνε και να τα ακούν. Προσπαθεί με αυτήν την προσέγγιση η αστυνομία να αντιμετωπίσει πλέον το ζήτημα, που δεν αντιμετωπίζεται όμως μόνο από την αστυνομία, αλλά από το σχολείο και την οικογένεια» συμπλήρωσε.

«Το τραγικό δεν είναι ότι αυξάνονται οι αριθμοί των περιστατικών. Αυξάνονται και οι αριθμοί των παιδιών που χαμηλώνει η ηλικία τους. Είναι παιδιά» δήλωσε ο Γιώργος Καλλιακμάνης.

Για τη βία των ανηλίκων τοποθετήθηκε κατά τη διάρκεια της ίδιας εκπομπής η λέκτορας εγκληματολογίας και διευθύντρια του CSI INSTITUTE, Κέλλυ Ιωάννου εξηγώντας: «Υπάρχουν έρευνες που δείχνουν ότι ο μιμητισμός δεν έχει αιτιώδη σχέση με την αναπαραγωγή της βίας αλλά μπορεί να έχει υψηλό βαθμό συσχέτισης, που σημαίνει ότι ένα παιδί το οποίο προέρχεται από δυσλειτουργικό περιβάλλον, δεν έχει μάθει να αντιμετωπίζει τα δυσάρεστα συναισθήματά του, δεν υπάρχει καμία μέριμνα από το σχολείο και βλέπει παντού γύρω του τη βία, τότε έχει υψηλότερες πιθανότητες να εκδηλώσει μια βίαιη συμπεριφορά. Δεν αρκεί όμως να δω κάτι και αμέσως να γίνω βίαιος».

«Οι γονείς σήμερα δίνουν τα πάντα στα παιδιά τους για να μην τους λείψει τίποτα και στο τέλος τους λείπουν οι ίδιοι» είπε κλείνοντας η Κέλλυ Ιωάννου.

πηγή: NewsBeast.gr




“Δεν είναι εξωφρενικές οι αυξήσεις στο πάρκινγκ της Δημοτικής Αγοράς Καβάλας”

Την δική του τοποθέτηση μετά την επιστολή του προέδρου της ΟΕΒΕ Καβάλας Θόδωρου Χατζηχρήστου για τις αυξήσεις στις τιμές του πάρκινγκ της Δημοτικής Αγοράς Καβάλας (διαβάστε εδώ) έκανε μέσα από την εκπομπή Αναλυτής του ENA Channel ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Τάκης Αγγελίδης.

Όπως τόνισε ο κ. Αγγελίδης οι συγκεκριμένες αυξήσεις δεν είναι καθόλου εξωφρενικές και ανέφερε επίσης ότι πρόθεση του Δήμου είναι σταδιακά να μειωθούν οι μόνιμα μισθωμένες θέσεις για να διατεθούν περισσότερες σε όσους χρησιμοποιούν τους χώρους καθημερινά.




Μητσοτάκης σε αγρότες : “Δεν είμαστε εδώ για να τσακωνόμαστε, αλλά για να λύνουμε προβλήματα”

Συνάντηση και διάλογο με αγρότες στο μπλόκο της Βόνιτσας είχε ο Κυριάκος Μητσοτάκης το μεσημέρι της Τετάρτης μετά την παρουσία του στα εγκαίνια του οδικού αξονα Ακτίου-Αμβρακία.

Ο πρωθυπουργός αφού άκουσε τα αιτήματα των αγροτών τους είπε ότι «ούτε γκαρσόνια θα γίνετε ούτε θα φύγετε στη Γερμανία. Για μένα η στηριξη του πρωτογενούς τομέα είναι πρώτη πολιτική προτεραιότητα. Ξέρω τα προβλήματα από πρώτο χέρι. Αυτά τα δύσκολα 4 χρόνια η κυβέρνηση στάθηκε στο μέτρο του δυνατού κοντά στους αγρότες, με στηριξη του ΕΛΓΑ με αποζημιώσεις 1 δισ. ευρώ, με μείωση του ΦΠΑ σε λιπάσματα και ζωοτροφές».

 




Λευτέρης Αυγενάκης | Είμαστε στην ίδια πλευρά της όχθης – Δεν είστε μόνοι

Νέα πρόσκληση στους αγρότες για διάλογο ώστε να μπορέσουν να επιλυθούν προβλήματα που έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής κρίσης, απηύθυνε στους αγρότες ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης στην εκπομπή της ΕΡΤ1, «Συνδέσεις», με την Χριστίνα Βίδου και τον Κώστα Παπαχλιμίντζο.

«Ζητάω από τους αγρότες να έλθουν να συζητήσουμε. Δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε. Μαζί είμαστε. Στην ίδια πλευρά της όχθης είμαστε. Έχουμε πολλά πράγματα να κάνουμε μαζί. Πραγματικά θέλουμε να στηρίξουμε ακόμα περισσότερο τον πρωτογενή τομέα. Καταλαβαίνουμε τα προβλήματα. Δεν είναι μόνοι. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι στο πλευρό τους και έχει αποδειχθεί από τα μέτρα που έχουμε λάβει μέχρι σήμερα», τόνισε ο υπουργός, ο οποίος είπε ότι την Παρασκευή, στο πλαίσιο της έκθεσης Agrotica στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Θεόδωρος Σκυλακάκης, θα ανακοινώσει το πρόγραμμα «Απόλλων» που αφορά το ενεργειακό κόστος στην πρωτογενή παραγωγή.

Όσον αφορά στα μέτρα που ήδη έχουν ληφθεί σημείωσε ότι μόνο ο ΕΛΓΑ στην περίοδο 2020 έως 2023 έχει καταβάλει ως αποζημιώσεις στους αγρότες περισσότερο από 1 δις ευρώ. Και παράλληλα η κυβέρνηση με αποφάσεις της:

– Επέστρεψε στους αγρότες τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο πετρέλαιο δίνοντας συνολικά περί τα 160 εκατ. ευρώ σε περίπου 297.000 αγρότες.

– Μείωσε από το 24% στο 13% τον ΦΠΑ για αγορά αγροτικών μηχανημάτων

– Μείωσε τον ΦΠΑ στις ζωοτροφές από το 13% στο 6%

– Μείωσε κατά 50% τη φορολογία στα κέρδη αγροτών που δραστηριοποιούνται μέσα από συνεργατικά σχήματα

– Κατήργησε τη φορολόγηση των ενισχύσεων από το πρώτο ευρώ που είχε επιβάλει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ειδικά για την ΚΑΠ, θέμα που θέτουν οι αγρότες, ο Υπουργός είπε ότι η Ελλάδα έχει ήδη βελτιώσεις σε έξι σημεία και αναμένει την έγκριση των προτάσεών της από την ΕΕ. Παράλληλα είπε ότι το ζήτημα των αλλαγών της ΚΑΠ, μαζί με τη δημιουργία μόνιμου μηχανισμού για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και τα προβλήματα του περονόσπορου, της ακαρπίας και των ψαριών εισβολέων στη Μεσόγειο, ετέθησαν από τον ίδιο στη συνεδρίαση της ομάδας EUMED-9, που συνήλθε για πρώτη φορά, με ελληνική πρωτοβουλία για ζητήματα Γεωργίας, με στόχο τη δημιουργία μετώπου από τις χώρες του Νότου της ΕΕ

Διαφάνεια στον ΟΠΕΚΕΠΕ

Σε σχέση με τη μειωμένη ενιαία ενίσχυση που έλαβαν μέσω ΟΠΕΚΕΠΕ, είπε ότι όντως μειώθηκε κατά 236 εκατ. το ποσό της ενιαίας ενίσχυση με απόφαση της ΕΕ, το οποίο μεταφέρθηκε από τον Πυλώνα Ι της ΚΑΠ στον Πυλώνα ΙΙ. Ωστόσο, σημείωσε ότι ο ΟΠΕΚΕΠΕ έκανε λάθη και στην κατανομή των υπολοίπων χρημάτων που δικαιούνταν οι αγρότες και αυτό στάθηκε η αφορμή για να απομακρύνει τον προηγούμενο Πρόεδρο του Οργανισμού και τους συνεργάτες του. Σημείωσε δε ότι ο προηγούμενος πρόεδρος ελέγχεται από τη Δικαιοσύνη για κακοδιοίκηση, καθώς και ότι ο ίδιος έχει δώσει εντολή να γίνει σε βάθος έλεγχος από ορκωτούς λογιστές, αλλά και να πληρωθούν άμεσα οι περιπτώσεις που έχουν δικαιωθεί από το Δικαιοσύνη. Όπως επίσης να γίνει εκκαθάριση στα 16.000 ΑΦΜ που είναι δεσμευμένα και σε όσα διαπιστωθούν παρατυπίες να οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη αλλά τα υπόλοιπα να πληρωθούν. Την Τετάρτη, όπως είπε, συνεδριάζει το νέο ΔΣ του Οργανισμού προκειμένου να λάβει αποφάσεις πότε θα ανοίξει το ΟΣΔΕ και θα ανακοινώσει πότε θα γίνουν οι πληρωμές στα οικολογικά σχήματα, ενώ στόχος είναι μέσα από ένα σύγχρονο πληροφοριακό σύστημα να υπάρχει σύνδεση των κεντρικών με τα δέκα περιφερειακά τμήματα με τα οποία δεν υπήρχε μέχρι σήμερα επικοινωνία. Θέλουμε ένα ΟΠΕΚΕΠΕ σύγχρονο που να λειτουργεί με διαφάνεια προς όφελος μόνο των αγροτών, τόνισε

Κατηγορηματικός ήταν ο υπουργός και στο ζήτημα των ελέγχων στην αγορά και στις πύλες εισόδου της χώρας. Οι έλεγχοι έχουν ξεκινήσει από τις 18 Ιανουαρίου, από μικτά κλιμάκια της Διεύθυνσης Τροφίμων του ΥπΑΑΤ, του ΕΦΕΤ, του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και την συνεργασία των κατά τόπους ΔΑΟΚ, αλλά και με την συνδρομή αστυνομικών, λιμενικών και δικαστικών αρχών, όταν κρίνεται αναγκαίο.
Στόχος του υπουργείου είναι ο έλεγχος της ποιότητας του γάλακτος που εισάγεται στη χώρα, η μη αλλοίωση των προϊόντων και να μην μπουν σε κίνδυνο προϊόντα ΠΟΠ, όπως η φέτα. «Ξετυλίγουμε ένα κουβάρι για το οποίο πολλοί μιλούσαν αλλά κανείς δεν είχε τα κότσια να ακουμπήσει», είπε χαρακτηριστικά ο ΥπΑΑΤ.

Σε ό,τι αφορά στη Θεσσαλία ο υπουργός τόνισε ότι έχουν ήδη δοθεί ως προκαταβολές, περί τα 150 εκατ. ευρώ και η κυβέρνηση έχει δεσμεύσει ακόμα 110 εκατ. από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και αν απαιτηθούν θα δώσει κι άλλα, για να εξοφληθούν οι ζημιές στη φυτική παραγωγή και στο ζωικό κεφάλαιο έως 30 Ιουνίου.
Σε ό,τι αφορά την κάλυψη των αποζημιώσεων, ήταν κατηγορηματικός, τονίζοντας ότι θα καλυφθούν κατά 100%.
Αναφέρθηκε επίσης στα ειδικά μέτρα που λαμβάνει το ΥΠΑΑΤ για τη Θεσσαλία, τονίζοντας ότι τόσο το μέτρο 5.2 ύψους 45 εκατ. ευρώ, όσο και το πρόγραμμα ενίσχυσης για τουλάχιστον δύο χρόνια, των παραγωγών των παρακάρλιων περιοχών, προέκυψαν μέσα από διάλογο με τους πληγέντες. Υπενθυμίζεται ότι το μέτρο 5.2 προβλέπει δωρεάν αντικατάσταση των ζώων που πνίγηκαν και δωρεάν ανακατασκευή των σταύλων που καταστράφηκαν από τον Daniel.

Ειδικά για τους αγρότες της Θεσσαλίας ο Λευτέρης Αυγενάκης σημείωσε ότι το ΥΠΑΑΤ προχώρησε στοχευμένα στην παράταση του περυσινού προγράμματος απονιτροποίησης, το οποίο μαζί με τις παρεμβάσεις του εφετινού ανέρχεται, αθροιστικά, στα 150 εκατ. ευρώ.
Σημείωσε, τέλος, ότι ξεκινά άμεσα και η πληρωμή αποζημιώσεων προς τους παραγωγούς που δεν είχαν ασφαλιστεί στον ΕΛΓΑ επειδή δεν προβλεπόταν υποχρεωτική ασφάλισή τους, όπως τους χοιροτρόφους, πτηνοτρόφους, καλλιεργητές αρωματικών φυτών κλπ, με 15,8 εκατ. ευρώ από το Γεωργικό Αποθεματικό του 2023.




Δυναμώνουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες – Δεν απέκλεισαν τα μπλόκα

Δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να στηθούν σύντομα μπλόκα στην Β. Ελλάδα εκπρόσωποι των επιτροπών αγώνα των αγροτών.

Μάλιστα όπως μετέφερε ο Πρόεδρος του Πανσερραϊκού Αγροτικού Συλλόγου Διαμαντής Διαμαντόπουλος στο ENA Channel θα υπάρξει ένα μεγάλο πανελλαδικό συλλαλητήριο στην μεγάλη αγροτική έκθεση Agrotica 2024 εκεί όπου θα κατεβούν αρκετά τρακτέρ από όλη την Β. Ελλάδα.

Στην συνέχεια εάν τα αιτήματα των αγροτών δεν ικανοποιηθούν πιθανό είναι να στηθούν και μπλόκα κατά τόπους όπως τόνισε ο ίδιος.




Μητροπολίτης Ιερώνυμος για ομόφυλα: Δεν ξέρω αν μπορούμε να τους εμπιστευτούμε τα παιδιά

Ο Μητροπολίτης Λαρίσης τόνισε την αντίθεσή του για το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση

Ο Μητροπολίτης Λαρίσης Ιερώνυμος μίλησε στην κάμερα του MEGA για το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση και αφορά τον γάμο στα ομόφυλα ζευγάρια και τη τεκνοθεσία.

Μιλώντας στην εκπομπή «Ακόμα δεν είδες τίποτα», ο Μητροπολίτης Λάρισας τόνισε την αντίθεση του για το βάπτισμα των παιδιών ομόφυλων ζευγαριών καθώς όπως ανέφερε πιθανολογούν πως θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο και θα προχωρήσει η κατάσταση: «Εξετάζουμε κατά πόσο μπορούμε να δεχθούμε τον νηπιοβαπτισμό σε τεκνά ομοφύλων ζευγαριών».

Ανέφερε πως πρέπει να προστατευτεί η ιερότητα και να μην δίνονται οι λάθος εντυπώσεις: «Οι λάθος εντυπώσεις είναι ότι ξεκινωντας από μια βάπτιση δίνεται η εντύπωση πως η Εκκλησία δεν έχει θέμα με τον γάμο των ομοφύλων».

Ο Μητροπολίτης Λαρίσης, Ιερώνυμος επίσης σχολίασε: «Δεν ξέρω αν μπορούμε να εμπιστευτούμε σε άτομα που που ακυρώνουν τον χριστιανισμό, την χριστιανική διαπαιδαγώγηση».