Η Περιφέρεια ΑΜΘ παρούσα στην εκδήλωση για τα 50 χρόνια από την ίδρυση της Νομικής Σχολής του Δ.Π.Θ.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου των τριών Νομικών Σχολών της Ελλάδας, που έλαβε χώρα στην Κομοτηνή στις 15-16 Νοεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε ο εορτασμός για τη συμπλήρωση 50 ετών από την ίδρυση της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.).

Ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης, Επιχειρηματικότητας, Καινοτομίας και Κοινωνικής Οικονομίας, κ. Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, εκπροσωπώντας τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλο Τοψίδη, απηύθυνε χαιρετισμό κατά την έναρξη των εργασιών.

Ο κ. Ιωσηφίδης ανέδειξε τη σπουδαιότητα του Δ.Π.Θ. ως πυλώνα ανάπτυξης της Περιφέρειας ΑΜΘ και εξέφρασε τη δέσμευση της Περιφερειακής Διοίκησης να συνεχίσει να στηρίζει τη λειτουργία και την αναβάθμιση του πανεπιστημίου. Τόνισε επίσης τη σταθερή αντίθεση της Περιφέρειας στην ίδρυση τέταρτης Νομικής Σχολής στη χώρα, στηρίζοντας τα αιτήματα του Δ.Π.Θ.

Συγκινημένος ως απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Δ.Π.Θ., ο κ. Ιωσηφίδης επισήμανε τον θεμελιώδη ρόλο της Δικαιοσύνης για την κοινωνία και τη νομική ως μέσο προστασίας της ελευθερίας και προσφοράς στον πολίτη.

Το συνέδριο ανέδειξε τη διαχρονική αξία της Νομικής Σχολής και τη συμβολή της στην ελληνική νομική εκπαίδευση, με συμμετοχή διακεκριμένων επιστημόνων και νομικών.




Αρχιεπίσκπος Ιερώνυμος Β’ | Διδάκτορας Δ.Π.Θ.

Στην Καβάλα, την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2024, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος Β’ αναγορεύτηκε Επίτιμος Διδάκτορας του Τμήματος Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.). Η τελετή πραγματοποιήθηκε παρουσία πλήθους κόσμου, ανάμεσα στους οποίους πολιτικοί, κληρικοί, ακαδημαϊκοί και εκπρόσωποι τοπικών αρχών.

Την εκδήλωση προλόγισε ο Πρύτανης του Δ.Π.Θ., καθηγητής Φώτιος Μάρης, ο οποίος εξήρε την προσφορά του Αρχιεπισκόπου στην Ορθόδοξη Εκκλησία και την κοινωνία, ακολουθούμενος από τον Κοσμήτορα της Σχολής Θετικών Επιστημών, καθηγητή Κωνσταντίνο Ταρχανίδη. Ο καθηγητής Δημήτριος Μπαντέκας, από το Τμήμα Φυσικής, παρουσίασε το έργο του τιμωμένου, ενώ ο Πρόεδρος του Τμήματος, αν. καθηγητής Νικόλαος Βορδός, ανέγνωσε το ψήφισμα και παρέδωσε στον Αρχιεπίσκοπο τα τιμητικά διασήματα.

Η τελετή είχε ως κεντρικό γεγονός την ομιλία του Αρχιεπισκόπου με θέμα «Ο κόσμος ως έκπληξη», η οποία πρόσφερε μια θεολογική ανάλυση της σχέσης του ανθρώπου με τη φύση, στο πλαίσιο της Ορθόδοξης Θεολογίας. Ο Ιερώνυμος τόνισε τη θεμελιώδη σημασία της ύλης στην Ορθόδοξη Εκκλησία, αναδεικνύοντας την έννοια της ενσάρκωσης του Χριστού ως κεντρικό σημείο της θεολογίας και της λατρείας της Εκκλησίας. Υπογράμμισε ότι η ύλη, όντας δημιούργημα του Θεού, δεν απορρίπτεται ούτε υπερτονίζεται, αλλά αναγνωρίζεται ως μέσο που οδηγεί τον άνθρωπο στη θεϊκή αλήθεια.

Στην ιστορική αναδρομή που έκανε, αναφέρθηκε στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία, και ειδικά στους Ίωνες φυσικούς φιλοσόφους, τον Αριστοτέλη, τον Δημόκριτο και τον Πλάτωνα, οι οποίοι επιδίωξαν να κατανοήσουν τον κόσμο. Παράλληλα, σημείωσε ότι η επιστημονική έρευνα μέχρι σήμερα δεν έχει δώσει οριστικές απαντήσεις για την προέλευση του κόσμου, δείχνοντας έτσι την ανάγκη για ανοιχτό διάλογο μεταξύ θρησκείας και επιστήμης.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος επεσήμανε τον ρόλο των θρησκειών στην καθοδήγηση του ανθρώπου για την κατανόηση της φύσης και της ύπαρξης. Όπως υποστήριξε, η Ορθόδοξη θεολογία βλέπει τον κόσμο όχι ως τυχαίο γεγονός, αλλά ως δημιούργημα του Τριαδικού Θεού, που βασίζεται στην αγάπη και την ελευθερία. Ο Θεός δεν μπορεί να αποδειχθεί με επιστημονικούς όρους, τόνισε, καθώς αυτό θα τον υποβίβαζε σε επίπεδο είδωλου.

Η ομιλία του ολοκληρώθηκε με μια ενδιαφέρουσα αναφορά στην εξέλιξη της αντίληψης για τη δημιουργία του κόσμου από τον Μεσαίωνα έως τη σύγχρονη εποχή, επισημαίνοντας τη μετάβαση από τη θεοκρατία στην ανθρωποκρατία, και την επίδραση του Διαφωτισμού και της φιλοσοφίας του Νίτσε, έως τη σημερινή τεχνολογική εποχή του «μετανθρώπου».

Η τελετή αποτέλεσε ένα σημαντικό γεγονός για την ακαδημαϊκή κοινότητα και ανέδειξε τον συνεχιζόμενο διάλογο ανάμεσα στη θρησκεία και την επιστήμη, όπως και τον καθοριστικό ρόλο της θεολογίας στην κατανόηση της φύσης και της ανθρώπινης ύπαρξης.




Επίσκεψη του Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ στο πανεπιστήμιο Δ.Π.Θ

Επίσκεψη του ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ Α.Μ.Θ, κ. Χριστόδουλου Τοψίδη, στο Πανεπιστήμιο Δ.Π.Θ, συνοδευόμενος από τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Καβάλας, κ. Θεόδωρο Μαρκόπουλο, συζητήθηκαν σημαντικά ζητήματα που αφορούν το ίδρυμα. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι καθηγητές του Πανεπιστημίου έθεσαν τις απόψεις.

Από την πλευρά του, ο κ. Τοψίδης, αφού άκουσε προσεκτικά τα προβλήματα, πρότεινε μια ουσιαστική συνεργασία μεταξύ του Πανεπιστημίου και των αυτοδιοικητικών φορέων. Στόχος αυτής της συνεργασίας είναι η ενίσχυση και ανάπτυξη του Ακαδημαϊκού Ιδρύματος, ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες και οι δυνατότητες του Πανεπιστημίου για την ακαδημαϊκή και ερευνητική του αποστολή.




Επίσημη αναγνώριση της Αιματολογικής κλινικής του Δ.Π.Θ | Κέντρο Αριστείας στα Μυελοδυσπλαστικά σύνδρομα

Ο Ιατρικός Σύλλογος Έβρου βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να σας κοινοποιήσει πως η Αιματολογική κλινική της Αλεξανδρούπολης, αναγνωρίστηκε επίσημα ως κέντρο Αριστείας στα Μυελοδυσπλαστικά σύνδρομα (MDS Center of Excellence), από τον πλέον έγκυρο παγκόσμιο φορέα το MDS Foundation.

Η διάκριση αυτή έρχεται ως επιστέγαση των πολυετών, υψηλού επιπέδου, ερευνητικών δραστηριοτήτων της κλινικής, παράλληλα με το βαρύ κλινικό της έργο και τις καθημερινές υπηρεσίες υγείας προς τους πολίτες όλης της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που πάσχουν από σοβαρά αιματολογικά νοσήματα.

Επιπρόσθετα, η αναγνώριση αυτή αποτελεί και τον εγκυρότερο δείκτη ποιότητας ιατρικών υπηρεσιών στον τομέα των Μυελοδυσπλαστικών συνδρόμων, καθώς για να αναγνωρισθεί μια κλινική ως διεθνές κέντρο αναφοράς ασθενών με ΜΔΣ, απαιτείται η τεκμηριωμένη κλινική εμπειρία και η δυνατότητα συλλογής όλων των πλέον σύγχρονων μοριακών δεδομένων για κάθε ασθενή.

Ο Ιατρικός Σύλλογος Έβρου συγχαίρει την Αιματολογική Κλινική του ΔΠΘ για την μεγάλη αυτή διάκριση, όπως και κάθε άλλο μέλος του, με ανάλογες διεθνείς διακρίσεις.




Δ.Π.Θ | Εκδήλωση για την εορτή των Τριών Ιεραρχών

Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης πραγματοποιησε εκδήλωση για τον εορτασμό της ημέρας των Τριών Ιεραρχών, την Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024  στο κεντρικό αμφιθέατρο στην Πανεπιστημιούπολη Κομοτηνής.

Τον πανηγυρικό της ημέρας με θέμα: «Ορθοδοξία: Παράδοση και εκσυγχρονισμός. Λόγοι διαχρονικά επίκαιροι των Τριών Ιεραρχών», εκφώνησε η Καθηγήτρια του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξεινίων Χωρών κα Μαρία Δημάση.
Ακολουθησε η τελετή απονομής του Βραβείου Εξαίρετης Πανεπιστημιακής Διδασκαλίας του ΔΠΘ στον Αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής κ. Νικόλαο Γλυκό.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παγματοποιηθηκε απονομή των Βραβείων Επίδοσης σε φοιτήτριες και φοιτητές του ΔΠΘ που διακρίθηκαν κατά το ακαδημαϊκό  έτος 2022-23, απόδοση τιμής στα αφυπηρετήσαντα, λόγω συνταξιοδότησης,  μέλη ΔΕΠ κατά το έτος 2022-23, και βράβευση ερευνητών και ερευνητριών του ΔΠΘ οι οποίοι και οι οποίες  συμπεριλαμβάνονται στο 2% των κορυφαίων ερευνητών του κόσμου σύμφωνα με την κατάταξη του Πανεπιστημίου του Stanford που δημοσιεύτηκε τον Οκτώβριο του 2023.




Συνάντηση εργασίας με στελέχη της ΔΕΥΑ Αλεξανδρούπολης πραγματοποίησε ο Πρύτανης και ομάδα Καθηγητών του Δ.Π.Θ. στην Κομοτηνή

Συνάντηση με στελέχη της ΔΕΥΑ Αλεξανδρούπολης είχε ο Πρύτανης του ΔΠΘ, Καθηγητής Φώτιος Μάρης με στελέχη της ΔΕΥΑ και με Καθηγητές του Δ.Π.Θ.στο κτίριο Διοίκησης του του Πανεπιστημίου στην Κομοτηνή, την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2023.

Συμμετείχαν, από πλευράς της ΔΕΥΑ Αλεξανδρούπολης ο Πρόεδρος κ. Χαράλαμπος Μιχαηλίδης και η Γεν. Διευθύντρια κα Κυριακή Χαμουρατίδου, ο Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Γιώργος Παντιτσίδης και ο πρ. Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Γιώργος Ξενουδάκης.

Από πλευράς του Δ.Π.Θ. συμμετείχαν ο Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Γεωπονίας και  Δασολογίας Καθηγητής Σπύρος Γαλατσίδας, ο Κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Καθηγητής Αντώνης Γαστεράτος, ο Πρόεδρος του Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης Καθηγητής Αθανάσιος Κυμπάρης, ο Πρόεδρος του Τμήματος Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων Καθηγητής Γιώργος Τσαντόπουλος, ο Πρόεδρος του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος Καθηγητής Σπύρος Ντούγιας, ο Αν. Πρόεδρος του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών Αν Καθηγητής Χρήστος Ακράτος, ο Καθηγητήςτου Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος Παράσχος Μελίδης, ο Καθηγητής του Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης  Ζήσης Βρύζας, και  ο Επ. Καθηγητής του Τμήματος Δασολογίας Γιώργος Παπαϊωάννου.

Στη συνάντηση έγινε εμπεριστατωμένη ενημέρωση και συζητήθηκαν οι πιθανές επιπτώσεις της καταστροφικής πυρκαγιάς στη λειτουργία του υδροταμιευτήρα της Αλεξανδρούπολης, οι άμεσες πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούνκαι τα έργα που πρέπει να υλοποιηθούν με σκοπό τόσο την απομείωση της επικινδυνότητας πρόσχωσης του υδροταμιευτήρα κατά τη διάρκεια των βροχοπτώσεων, όσο και τη διασφάλιση της ποιότητας του νερού.

Συμφωνήθηκε η συνεργασία του Δ.Π.Θ. και της ΔΕΥΑ Αλεξανδρούπολης η οποία θα εξειδικευτεί στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, με βάση τα αποτελέσματα που θα φέρουν οι δύο ομάδες εργασίας που ορίστηκαν από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο: 1) για τη διασφάλιση της ποιότητας των υδάτων και 2) για τα αντιδιαβρωτικά-αντιπλημμυρικά έργα στην ορεινή λεκάνη του υδροταμιευτήρα  της Αλεξανδρούπολης.

Από την Πρυτανεία

06.09.2023