Αναζωπύρωση στον ΧΥΤΑ Καβάλας

Σήμερα το πρωί, παρατηρήθηκε καπνός πάνω από τον ΧΥΤΑ Καβάλας, ένδειξη ότι σημειώθηκε μικρή αναζωπύρωση σε σημείο του χώρου.

Η αναζωπύρωση αυτή έχει κινητοποιήσει άμεσα την Πυροσβεστική Υπηρεσία Καβάλας, η οποία βρίσκεται ήδη στο σημείο και λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πλήρη κατάσβεσή της. Σύμφωνα με πληροφορίες, η φωτιά βρίσκεται υπό έλεγχο, ενώ η επέμβαση της πυροσβεστικής συνεχίζεται για την αποτροπή πιθανής εξάπλωσης, εξασφαλίζοντας έτσι την προστασία της περιοχής και την ασφάλεια των κατοίκων.




Καβάλας | Υπό Έλεγχο Πυρκαγιά στον ΧΥΤΑ μετά από Άμεση Παρέμβαση της Πυροσβεστικής

Το βράδυ της Δευτέρας, η Πυροσβεστική Υπηρεσία κατάφερε να θέσει υπό έλεγχο πυρκαγιά σε απορρίμματα στον ΧΥΤΑ Καβάλας.

Οι πυροσβέστες παρέμειναν στο σημείο καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας, επιβλέποντας την περιοχή για τυχόν αναζωπυρώσεις. Το πρωί της Τρίτης, το προσωπικό του ΧΥΤΑ αναμένεται να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την οριστική λήξη της κινητοποίησης.

Στον ΧΥΤΑ παρευρέθηκαν και εκπρόσωποι του Δήμου Καβάλας. Υπενθυμίζεται ότι η ευθύνη για τη διαχείριση του ΧΥΤΑ και των απορριμμάτων ανήκει στη ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΕ, η οποία συνεργάζεται με ιδιώτη για τη λειτουργία του χώρου.




Ενοχλητική μυρωδιά από τον ΧΥΤΑ στην περιοχή Περιγιαλιού

Οι κάτοικοι του Περιγιαλίου έχουν εκφράσει έντονη δυσαρέσκεια και ανησυχία σχετικά με την έντονη και ενοχλητική μυρωδιά που προέρχεται από τον ΧΥΤΑ της περιοχής. Οι μυρωδιές αυτές έχουν γίνει ιδιαίτερα αισθητές και προκαλούν προβλήματα στην καθημερινότητα των κατοίκων, επηρεάζοντας την ποιότητα ζωής τους.

Οι διαμαρτυρίες επικεντρώνονται στην ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση του προβλήματος, καθώς η συνεχιζόμενη οσμή όχι μόνο δημιουργεί δυσφορία αλλά και ανησυχίες για πιθανούς κινδύνους στην υγεία. Οι κάτοικοι ζητούν από τις τοπικές αρχές να αναλάβουν δράση για την βελτίωση της κατάστασης.

 




Μάκης Παπαδόπουλος: «Θα βάλουμε κριτήρια και κανόνες στις εποχικές προσλήψεις του Δήμου Καβάλας»

Η καθυστέρηση εδώ και 15 χρόνια στα έργα διαχείρισης των απορριμμάτων έχουν επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην “τσέπη” των δημοτών, κάτι που ο κ. Παπαδόπουλος δεν ανέχεται άλλο. Με αφορμή την αντίθετη γνώμη του δηλώνει:

“Το έργο της επέκτασης της χωματερής (ΧΥΤΑ) είναι ένα σημαντικό έργο που καθυστέρησε 15 χρόνια και ακόμη δεν έχει τελειώσει!

Ρώτησε ο Δήμαρχος Καβάλας τους κατοίκους του Περιγιαλίου πώς αντέχουν τη δυσοσμία και τη βρώμα που βγαίνει από τη χωματερή όλη αυτή την περίοδο; Πόσο επιβαρύνθηκε η συνοικία τους όλα αυτά τα 15 χρόνια που καθυστερεί το έργο της επέκτασης της χωματερής με την μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα και την καταστροφή των δρόμων από τα απορριμματοφόρα;

Ρώτησε ο Δήμαρχος Καβάλας τους Καβαλιώτες, που υφίστανται “στο σπίτι τους” τα σκουπίδια της Θάσου, του Παγγαίου, του Νέστου και της Δράμας, ποιο είναι ανταποδοτικό όφελος που έχουν όλα αυτά τα χρόνια; Τους ρώτησε αν θέλουν να πληρώνουν 1.500.000 ευρώ κάθε χρόνο σε μία ακριβή και αναποτελεσματική διαχείριση των σκουπιδιών;

Γνωρίζουν οι Καβαλιώτες ότι θα δέχονται από τώρα και τα σκουπίδια της Ξάνθης; Πότε θα ξεκινήσει και πότε θα τελειώσει η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) στην Καβάλα, που θα ελαφρύνει τη χωματερή;Αυτή η καθυστέρηση έχει ήδη ένα τεράστιο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ για τους Καβαλιώτες πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ!Για όλη αυτή την κατάσταση “χαίρεται” και “πανηγυρίζει” ο Δήμαρχος Καβάλας;”

“ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ! Από τον Ιανουάριο του 2024, θα συγκροτήσουμε ΔΙΑΠΑΡΑΤΑΞΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ για όλες τις εποχικές προσλήψεις στον Δήμο Καβάλας!

Όχι για να μοιράσουμε ρουσφέτια, αλλά για να μπουν ΚΑΝΟΝΕΣ και ΚΡΙΤΗΡΙΑ και να έχουν ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ σε εποχικές θέσεις απασχόλησης στον Δήμο μας!

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ: Ο προεδρεύων της Διαπαραταξιακής θα είναι Ο ΝΕΟΤΕΡΟΣ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ από τις παρατάξεις της Αντιπολίτευσης!”

“Έτσι θα διασφαλίσουμε ότι ο επικεφαλής της Διαπαραταξιακής θα ανήκει στη “νέα εποχή” της ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ και της ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ!” , τόνισε.

 




ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ:Διπλό το έγκλημα για την επέκταση του ΧΥΤΑ και της Δημοπρασίας Μονάδας στο Περιγιάλι

Με προεκλογικούς τόνους η διοίκηση του δήμου ανακοίνωσε το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου επέκτασης του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ) τον προσεχή Οκτώβριο.

Στον υπερκορεσμένο ΧΥΤΑ(Υ) που γειτνιάζει με το Περιγιάλι, με αποτέλεσμα η ζωή των= κατοίκων στην ευρύτερη περιοχή να είναι κόλαση εδώ και χρόνια, έρχεται να προστεθεί ένα νέο “κύτταρο” χωρητικότητας 400.000,00 m3, έργο που ξεκίνησε το 2012(!!!!!). Η επέκταση του υπερκορεσμένου ΧΥΤΑ(Υ) θα επιβαρύνει περαιτέρω την κατάσταση, γιατί επί πλέον σε αυτό το νέο “κύτταρο” θα εξυπηρετούνται τα υπολείμματα αποβλήτων της Καβάλας, της Θάσου και της Δράμας (δηλώσεις παραγόντων δήμου και ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ).

Πρόκειται για ένα ακόμα έγκλημα υλοποίησης του αντιλαϊκού και περιβαλλοντοκτόνου σχεδιασμού για τη διαχείριση των απορριμμάτων που προετοίμασαν διαδοχικά όλες οι κυβερνήσεις και υλοποιεί με ζέση η σημερινή δημοτική αρχή συνεχίζοντας στις ίδιες ράγες των προηγούμενων.

Σε ότι αφορά στο δεύτερο έγκλημα της μονάδας ΜΕΑ έξω από το Περιγιάλι, στην διακήρυξη της ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ για την ανάθεση του έργου αναφέρεται: “Η ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ διατηρεί το δικαίωμα μονομερούς τροποποίησης της σύμβασης…..για εργασίες επέκτασης των εγκαταστάσεων ή/και πρόσθετο εξοπλισμό, για την προσαρμογή της ΜΕΑ στις νέες θεσμικές
απαιτήσεις……”. Οι “θεσμικές απαιτήσεις” που αναφέρονται στη διακήρυξη της ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ είναι ο νέος εθνικός σχεδιασμός της ΝΔ ο οποίος πατώντας στους προηγούμενους των κυβερνήσεων (ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ), ορίζει: “….Οι ΜΕΑ που θα υλοποιηθούν θα πρέπει να σχεδιάζονται με σχετική ευελιξία ώστε να υπάρχει δυνατότητα σχετικής προσαρμογής…..” για την
“ …Προώθηση της παραγωγής εναλλακτικών δευτερογενών καυσίμων από τις ΜΕΑ (καραμπινάτη καύση δηλαδή).

Στεκόμαστε απέναντι στις αντιλαϊκές "αρχές" και τους στόχους του κεφαλαίου, όπως αυτές αποτυπώνονται στα εκάστοτε Εθνικά και Περιφερειακά και Τοπικά Σχέδια Διαχείρισης Απορριμμάτων των αστικών κυβερνήσεων και κομμάτων.

Θέση μας είναι ότι η διαχείριση των απορριμμάτων θα πρέπει να γίνεται με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες, με σεβασμό στο περιβάλλον, στην υγεία του λαού, στους φυσικούς πόρους, στο λαϊκό εισόδημα και όχι για τα συμφέροντα μεγαλοεπιχειρήσεων.
Η επέκταση του ΧΥΤΑ(Υ) και η μονάδα στο Περιγιάλι να αποτελέσουν κριτήριο ψήφου σε όλες τις κάλπες από δω και πέρα.