Επίσκεψη του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Χρήστου Κέλλα και του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΑΑΤ Γιώργου Στρατάκου στον Έβρο

Η επίσκεψη του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Χρήστου Κέλλα και του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΑΑΤ κ. Γιώργου Στρατάκου στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου έγινε λόγω της επιβεβαίωσης τεσσάρων κρουσμάτων ευλογιάς σε κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις στην περιοχή.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τοπικούς φορείς, όπου συζητήθηκαν τα μέτρα για την περιορισμό και εκρίζωση της νόσου, όπως η θανάτωση ζώων και η χάραξη ζωνών προστασίας.

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, τόνισε την ανάγκη για άμεση δράση και τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων, ενώ ανακοινώθηκε η επικείμενη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με τον ΕΛΓΟ Δήμητρα για την ενίσχυση του Κέντρου Εξωτικών Νοσημάτων στην Ορεστιάδα.




Ολυμπιακοί Αγώνες, κολύμβηση: Ο θαυμάσιος Απόστολος Χρήστου πήρε το ασημένιο μετάλλιο στα 200 μέτρα ύπτιο ανδρών

Ο Απόστολος Χρήστου τερμάτισε 2ος στον τελικός 200μ ύπτιο ανδρών και κατέκτησε το ασημένιο μετάλλιο, το δεύτερο της Ελλάδας στους 33ους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Ο Απόστολος Χρήστου ήθελε να κατακτήσει το μετάλλιο που έχασε στα 100μ ύπτιο ανδρών και τερμάτισε στη δεύτερη θέση στον τελικός 200μ ύπτιο ανδρών, κατακτώντας το ασημένιο μετάλλιο 1:54:82 με πανελλήνιο ρεκόρ

Αυτό ήταν το δεύτερο μετάλλιο της Ελλάδας στους 33ους Ολυμπιακούς Αγώνες και συνολικά το 123ο. Ο αθλητής του Παναγιώτη Βελέντζα ξεκίνησε εξαιρετικά τον τελικό, κάνοντας τρομερά περάσματα στο πρώτο 100αρι (26.39 στο 50αρι και 54.90 στο 100αρι). Συνέχισε στο 150αρι με 1:24.36 και τα έδωσε όλα στο τελικό 50αρι για να ανέβει τελικά στο δεύτερο σκαλί του βάθρου με 1:54.82.

Χρυσός Ολυμπιονίκης ο Χούμπερτ Κος (Ουγγαρία) με 1:54.26 και τρίτος ο Ελβετός Ρόμαν Μιτιούκοφ με 1:54.85. Θυμίζουμε ότι στον τελικό των 100μ. ύπτιο τερμάτισε στην τέταρτη θέση, χάνοντας το μετάλλιο για δύο εκατοστά του δευτερολέπτου.

Το SPORT24 στους Ολυμπιακούς Αγώνες 2024

Όλα τα νέα και ειδήσεις για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι είναι εδώ! Δες αναλυτικά το Πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων και παρακολούθησε live την εξέλιξη των αθλημάτων και την κατάταξη των μεταλλίων στο Olympic Games Matchcenter.

sport24.gr




Επίσκεψη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σταϊκούρα στην έδρα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα υποδέχτηκε στην έδρα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ο Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Ο κ. Σταϊκούρας συμμετείχε σε τεχνική σύσκεψη που έγινε στην έδρα της ΠΑΜΘ με τη συμμετοχή και του Γενικού Διευθυντή Υδραυλικών Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών κ. Αντώνη Κοτσώνη και βασικό αντικείμενο το έργο για την κατασκευή του Φράγματος Ιάσμου στην ΠΕ Ροδόπης. Στην ίδια σύσκεψη όμως, συζητήθηκαν και άλλα έργα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου και αφορούν φυσικά την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης καλωσόρισε τον Υπουργό στην έδρα της Περιφέρειας και τον ευχαρίστησε για το ενδιαφέρον και την αποτελεσματικότητα του. Μετά το πέρας της σύσκεψης ο Υπουργός παρουσίασε αναλυτικά μία δέσμη 34 έργων υποδομής που αφορούν σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της ΠΑΜΘ εξηγώντας την πρόοδο του καθενός και δίνοντας λεπτομέρειες και χρονοδιαγράμματα.

Ο κ. Περιφερειάρχης εξήρε την διάθεση συνεργασίας του Υπουργείου Υποδομών και των στελεχών του και επεσήμανε το έμπρακτο ενδιαφέρον για την περιοχή το οποίο εκφράζεται τόσο από τα έργα τα οποία παρουσίασε ο κ. Σταϊκούρας, όσο όμως και από την πρόθεσή του να συνδράμει στην υλοποίηση ή την πρόοδο έργων που μπορεί να σχετίζονται έμμεσα με το Υπουργείο, αλλά αφορούν σημαντικά την ΠΑΜΘ.

Σε ό,τι αφορά τα Φράγματα, ο κ. Κοτσώνης συνοδευόμενος από στελέχη της Διοίκησης της ΠΑΜΘ προγραμμάτισε αυτοψίες στο ολοκληρωμένο πλέον φράγμα του Ιασίου στην ΠΕ Ροδόπης, στο φράγμα του Μαρμαρά στην ΠΕ Καβάλας, αλλά και στο σημείο που προορίζεται για την κατασκευή του Φράγματος του Ιάσμου για το οποίο όμως πρέπει να προηγηθεί σειρά ενεργειών τις οποίες εκτελούν υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφέρειας ΑΜΘ σε συνεργασία με υπηρεσιακά στελέχη των αρμόδιων Υπουργείων.

Στη σύσκεψη με τον κ. Σταϊκούρα συμμετείχαν επίσης ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης κ. Μανώλης Ταπατζάς, ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχη κ. Νίκος Ευκαρπίδης, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Πολιτικής Γης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Ριτβάν Μολλά Ισά, ο Περιφερειακός Σύμβουλος ΠΕ Ροδόπης κ. Αχμέτ Οσμάν Πεχλιβάν, ο Εκτελεστικός Γραμματέας της ΠΑΜΘ κ. Παναγιώτης Χαλβατζής και υπηρεσιακά στελέχη της ΠΑΜΘ. Στη σύσκεψη ήταν παρών και ο Δήμαρχος Ιάσμου κ. Ιμάμ Τζανέρ.




Οι επτά λόγοι του Χριστού επί του Σταυρού

O Νυμφίος Χριστός που έφτασε στο αποκορύφωμα της ανθρώπινης ταπεινώσεως πάνω στον Σταυρό. Και τώρα κείται νεκρός,

Ιδιαίτερη σημασία και ξεχωριστή πνευματική βαρύτητα έχουν οι επτὰ λόγοι Του, σαν διαθήκη Του.

Αναλυτικά

Ὁ πρῶτος λόγος ἀκούσθηκε τὶς πρῶτες κιόλας στιγμὲς τῆς σταυρώσεως. Κι ἐνῶ πάνω σὲ κεῖνον τὸν λόφο ἀποκορυφώνεται ἡ ἔσχατη κραιπάλη καὶ μανία τῶν ἀνθρώπων, ποὺ καρφώνουν, βρίζουν καὶ βλασφημοῦν τὸν Ἀναμάρτητο, Ἐκεῖνος ἐκδηλώνει ἀνάμεσα ἀπ᾿ τοὺς φρικτοὺς πόνους τοῦ σώματος καὶ τῆς ψυχῆς Τοῦ τὴν ὑπέρτατη ἀγάπη Του γιὰ τοὺς παραστρατημένους. «ΠΑΤΕΡ, ΑΦΕΣ ΑΥΤΟΙΣ, ΟΥ ΓΑΡ ΟΙΔΑΣΙ ΤΙ ΠΟΙΟΥΣΙ». Αὐτὴ εἶναι ἡ ἀπάντησί Του στὴν ἀνθρώπινη κακία. Στὴν ἄβυσσο τῆς ψυχικῆς πυρώσεως, ἀντιπαρατάσσεται τὸ μεγαλεῖο τῆς θείας συγγνώμης, ποὺ βρίσκει, στὶς τραγικὲς τοῦτες ὧρες, λόγους ἀφέσεως καὶ μεσιτείας γιὰ κείνους πού, ἐκτροχιασμένοι ἀπὸ τὴ μέθη τῆς ἔκδικησεως καὶ τοῦ φθόνου, εἶχαν αὐτοκαταδικασθῆ στὴν ἴδια τὴν ταλαίπωρη συνείδησί τους, τὴν βάναυσα κακοποιημένη. Ὁ πρῶτος λόγος τοῦ Σταυροῦ εἶναι ἡ ἔμπρακτη ἐφαρμογὴ καὶ ἐπικύρωσις τοῦ μοναδικοῦ στὸν κόσμον ὅλο κηρύγματος ποὺ ἀκούσθηκε ποτὲ στὸν πλανήτη μας. Τοῦ κηρύγματος τῆς ἀφειδώλευτης καὶ γνήσιας ἀγάπης πρὸς ὅλους, καὶ πρὸς αὐτοὺς ἀκόμη τοὺς ἐχθρούς μας. Ἦταν μία δέησι καὶ ἱκεσία, μὲ ἐπίκλησι σὰν ἐλαφρυντικοῦ της ἀγνοίας, ὑπὲρ τῶν διωκτῶν καὶ δημίων Του, ἔτσι γιὰ νὰ ἀντηχεῖ ἔκτοτε σὲ ὅλα τὰ πλάτη καὶ μήκη τῆς γῆς ὁ ἀπόηχός της, ἐμπνέοντος τὶς μυριάδες τῶν χριστιανῶν, ποὺ θὰ ἤθελαν, μιμούμενοι τὸν ἀρχηγό Τους, νὰ δείξουν πὼς μποροῦν νὰ νικοῦν τὸ κακὸ μὲ τὸ καλό, τὴ μοχθηρία μὲ τὴν ἀγάπη, τὸ συμφέρον μὲ τὴν ἀνιδιοτέλεια.

Ὁ δεύτερος λόγος τοῦ Σταυροῦ εἶναι ἀπάντησις σὲ μία φωνὴ μετανοίας καὶ πίστεως. Στὴ φωνὴ τοῦ εὐγνώμονος ληστοῦ, ποὺ ἀνοίγει τὰ μάτια τοῦ μπροστὰ στὴν ὑπέρτατη κένωσι τοῦ Θεοῦ μὲ τὶς πραγματικές της διαστάσεις τὴν αἰωνιότητα τῆς Βασιλείας Του. «ΑΜΗΝ, ΛΕΓΩ ΣΟΙ, ΣΗΜΕΡΟΝ MET᾿ ΕΜΟΥ ΕΣΗ ΕΝ ΤΩ ΠΑΡΑΔΕΙΣΩ». Ποιά, ἄραγε, πιὸ αὐθεντικὴ μαρτυρία περιμένουν ν᾿ ἀκούσουν ἢ νὰ βροῦν ποτέ, ὅσοι μὲ δυσπιστία στέκονται μπροστὰ στὴ μεταθανάτια ὀντολογικὴ πραγματικότητα; Καὶ πόσους, ἀλήθεια, θὰ καταδικάση καὶ ἡ μετάνοια ἡ ἔστω ὄψιμος καὶ ἡ πίστις τοῦ ληστοῦ αὐτοῦ, ἀπὸ ἐκείνους ποὺ παρὰ τὶς κατακτήσεις τοῦ Ἰησοῦ μένουν ἀκόμη ἄπιστοι. Ὢ ναί. Ὅταν τὶς πύλες τοῦ Παραδείσου διασκελίζει πρῶτος ἕνας μέγιστος ἁμαρτωλὸς ἀνανήψας ἐγκαίρως, ποιὸς ἀπὸ μᾶς τοὺς ταλαίπωρους ἁμαρτωλούς της ζωῆς θὰ βρεῖ ποτὲ δικαίωσι γιὰ τὴν ἐμμονή του στὸν κόσμο τῆς ἁμαρτίας καὶ τῆς πτώσεως; Γιατί τὸ παράδειγμα τοῦ ληστοῦ ὄχι μόνο βεβαιώνει τὴν ὕπαρξι τῆς οὐράνιας Βασιλείας, ἀλλὰ καὶ πείθει πὼς ὅλοι, ἀνεξαιρέτως ὅλοι, ἔχουν δικαίωμα συμμετοχῆς στὴν αἰωνιότητα ἀρκεῖ νὰ τὸ θελήσουν καὶ ἀνάλογα νὰ πράξουν ὅσο εἶναι καιρός.

Καθὼς τώρα γιὰ τρίτη φορὰ ἀνοίγει τὸ στόμα Του ὁ Ἐσταυρωμένος ἀφήνει νὰ ξεπηδήσουν λόγοι στοργῆς καὶ προνοίας γιὰ τὴ μητέρα Του. «Ἰησοῦς οὖν ἰδὼν τὴν μητέρα καὶ τὸν μαθητὴν παρεστῶτα, ὃν ἠγάπα, λέγει τῇ μητρὶ αὐτοῦ: ΓΥΝΑΙ, ΙΔΟΥ Ο ΥΙΟΣ ΣΟΥ. Εἶτα λέγει τῷ μαθητῇ ΙΔΟΥ Η ΜΗΤΗΡ ΣΟΥ». Καμιὰ μητέρα στὸν κόσμο δὲν ἔδειξε τόση στοργὴ γιὰ τὸ παιδί της, καὶ καμιὰ μητέρα δὲν δέχθηκε τόση στοργὴ ἀπὸ τὸ παιδί της, ὅσο ἡ Παναγία. Κι ἔπρεπε στὶς τραγικὲς τοῦτες ὧρες τῆς μεγάλης Του ὀδύνης νὰ μιλήσει τόσο εὔγλωττα ὁ Ἰησοῦς, γιὰ ν᾿ ἀφήσῃ σὰν παρακαταθήκη σὲ ὅλους μας τὴν ἀνάγκη γιὰ ἰσόβιο σέβας καὶ φροντίδα γιὰ κείνους, ποὺ μᾶς χάρισαν τὴ ζωή.

Ὁ τέταρτος λόγος τοῦ Χριστοῦ ἀπ᾿ τὸν Σταυρὸ ἔχει μίαν ἀνείπωτη τραγικότητα καὶ δυσθεώρητο βάθος καὶ πλάτος. «ΘΕΕ ΜΟΥ, ΘΕΕ ΜΟΥ ΙΝΑ ΤΙ ΜΕ ΕΓΚΑΤΕΛΙΠΕΣ;». Αὐτὸς εἶναι ὁ δυσκολότερος λόγος, ποὺ κρύβει μέσα του ὠκεανὸ θεολογίας. Πολλοὶ τὸν ἐξήγησαν σὰν ξέσπασμα ἀπελπισμοῦ. Ἄλλοι σὰν γογγυσμὸ καὶ ἄλλοι σὰν ἀπογνώσεως φωνή. Ὄχι. Ὁ Κύριος δὲν ἐγόγγυσε ὅταν τὸν ἐγκατέλειψαν οἱ φίλοι, οὔτε ὅταν τὸν κατεδίκασαν ἀδίκως, οὔτε ὅταν τὸν ἐμαστίγωσαν. Παραπονεῖται τώρα γιὰ κάτι ποὺ τοῦ κοστίζει ἀκριβά. Κι αὐτὸ εἶναι ὁ χωρισμός Του, ἔστω καὶ πρόσκαιρος, ἀπὸ τὸν οὐράνιο Πατέρα. Ἕνας χωρισμὸς ποὺ ὀφείλεται στὴν ἁμαρτία, ποὺ θεληματικὰ σηκώνει στοὺς ὤμους Του ὁ ἀναμάρτητος. Γι᾿ αὐτὸ καὶ ὁ ἀπόστολος Παῦλος σημειώνει σὲ μία του ἐπιστολὴ πὼς ὁ Χριστὸς ἔγινε γιὰ χάρι μας κατάρα. Καὶ ἡ ἔκφρασις αὐτῆς τῆς κατάρας φάνηκε στοὺς λόγους Του αὐτούς, ποὺ εἶναι ἕνα αὐθόρμητο .ξέσπασμα ψυχικοῦ πόνου γιὰ τὴν ἐγκατάλειψι τοῦ Πατέρα, γιὰ τὸ ἀβυσσαλέο χάσμα ποὺ ἀνοίγει ἀνάμεσα στὸν ἄνθρωπο καὶ στὸν Θεὸ ἡ ἁμαρτία. Καὶ νὰ σκεφθῆ κανεὶς μὲ πόση εὐκολία ἐμεῖς δουλεύουμε στὴν ἁμαρτία καὶ ἀψηφοῦμε αὐτή της τὴν συνέπεια.

Μιὰ καὶ μόνη λέξις εἶναι ὁ κατὰ σειρὰν πέμπτος λόγος τοῦ Χριστοῦ. Μικρὴ ἀλλὰ περιεκτική. «ΔΙΨΩ». Ἦταν μία δίψα βασανιστική, σωματικὴ δίψα, ἀπότοκός της αἱμορραγίας καὶ τοῦ μαρτυρίου. Ἀλλὰ ἦταν καὶ μία ἄλλη ψυχικὴ δίψα τοῦ Ἐσταυρωμένου. Ἡ δίψα νὰ ἰδῆ τὰ ἀποστατήσαντα παιδιά Του νὰ ἐπιστρέφουν κοντά Του. Ἡ δίψα γιὰ τὴν σωτηρία τῶν σταυρωτῶν Του, γιὰ τὴν ἐξάπλωσι τοῦ Εὐαγγελίου, γιὰ τὸν ὀρθὸ προσανατολισμὸ τῶν ἀνθρώπων, γιὰ τὴν ἀξιοποίησι τῶν νέων, γιὰ τὴν ἀνάδειξι ἐκλεκτῶν ποιμένων στὴν Ἐκκλησία Του, γιὰ τὴν παγίωσι τῆς εἰρήνης στὸν κόσμο. Ἦταν δίψα γιὰ πνευματικὲς κατακτήσεις, γιὰ τὴν ἐπιβολὴ τῆς ἀγάπης παντοῦ, γιὰ τὴν στερέωσι τῆς πραγματικῆς δικαιοσύνης στὶς διανθρώπινες καὶ διεθνεῖς σχέσεις, γιὰ τὴ θεμελίωσι τοῦ πολιτισμοῦ πάνω στὴν κρηπίδα τῆς ἐν Χριστῷ ἐλευθερίας, γιὰ τὴν ἀναχαίτισι τοῦ βαρβαρισμοῦ, γιὰ τὴν ἐπικράτησι τῆς ἀλήθειας. Ἦταν ἀκόμα δίψα γιὰ τὴ δικαίωσι τῶν ἀνθρώπινων προσδοκιῶν, γιὰ τὴν κατίσχυσι τῆς ἀρετῆς, γιὰ τὴ λάμψι τοῦ φωτὸς στὴν οἰκουμένη. Κι εἶναι ὥρα τώρα νὰ διερωτηθοῦμε ἂν ὕστερα ἀπὸ 2.000 χρόνια σήμερα μποροῦμε νὰ λέμε πὼς αὐτή Του ἡ δίψα ἔσβησε, ἢ ἂν ἀντίθετα τὰ γεγονότα μᾶς ἀναγκάζουν νὰ παραδεχθοῦμε πὼς ὁ Ἰησοῦς καὶ σήμερα ἀκόμα διψάει…

«ΤΕΤΕΛΕΣΤΑΙ». Εἶναι ὁ προτελευταῖος, ἕκτος λόγος τῆς ἀγωνίας τοῦ Σταυροῦ. Ὅλα πιὰ ἐτελείωσαν. Τὸ φοβερὸ μαρτύριο, μὲ τοὺς ἐμπαιγμούς, τὶς εἰρωνεῖες, τὸ μαστίγωμα, τὴν προδοσία, τὴν ἐγκατάλειψι, τοὺς πόνους, τὴ χολή. Τὸ ποτήρι τῆς πίκρας τὸ ἤπιε μέχρι τέλους. Ὅλα πιὰ τέλειωσαν. Τὸ γιγάντιο ἔργο τῆς λυτρώσεως. Ὁ διάβολος νικήθηκε. Ὁ νόμος παρῆλθεν, ἡ χάρις ἐξέλαμψεν, ὅπως ψάλλει ἐπινίκια ἡ Ἐκκλησία. Τὸ αἷμα τοῦ Χριστοῦ μας ἐξηγόρασε ἀπὸ τὴ δουλεία τῆς ἁμαρτίας. Ὅλα τώρα τέλειωσαν. Οἱ προφητεῖες ἐκπληρώθηκαν κατὰ γράμμα, τὸ θέλημα τοῦ Πατέρα ἔγινε, ὁ κόσμος ὅλος σώθηκε. Καὶ δὲν μένει πιὰ παρὰ ὁ τελευταῖος λόγος.

«ΠΑΤΕΡ, ΕΙΣ ΧΕΙΡΑΣ ΣΟΥ ΠΑΡΑΤΙΘΕΜΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΜΟΥ». Αὐτὸς ὁ λόγος εἶναι μία Φωνὴ θριάμβου. Μὲ αὐτὴν ὁ Χριστὸς διακηρύσσει πὼς νίκησε τὴν ἁμαρτία. Ἀποθνήσκει ὄχι γιατί τὸ θέλουν οἱ ἐχθροί Του, ἀλλὰ γιατί τὸ θέλησεν αὐτός. Καὶ τώρα παραδίδοντας τὸ σῶμα Του στὸν θάνατο, γίνεται ὁ ἴδιος κυρίαρχός του θανάτου. Γι᾿ αὐτὸ τοῦ Κυρίου ὁ θάνατος γίνεται Ζωή, ποὺ διοχετεύεται στὶς ἀγωνιζόμενες ψυχὲς καὶ χαρίζει τὴ δυνατότητα τῆς νίκης στὴν κονίστρα τῆς ζωῆς.

newsbomb.gr




Νέα στοιχεία για τη μαφιόζικη εκτέλεση του Χρήστου Γιαλιά στη Μάνδρα | Τον «γάζωσαν» και τον έκαψαν 200 μέτρα από το σπίτι του

Σοκ προκαλούν τα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και αφορούν τη μαφιόζικη εκτέλεση του Χρήστου Γιαλιά στη Μάνδρα. Ο επιχειρηματίας βρέθηκε απανθρακωμένος στο αυτοκίνητό του, ενώ νωρίτερα είχε δεχθεί καταιγισμό πυρών από όπλο τύπου καλάσνικοφ.

Βίντεο ντοκουμέντο, στο οποίο φαίνεται το αυτοκίνητο του Χρήστου Γιαλιά τη στιγμή που καίγεται, κάνει τον γύρο του διαδικτύου, ενώ το άγριο έγκλημα έγινε μόλις 200 μέτρα μακριά από το σπίτι του θύματος. Προστίθεται, δε, ότι οι εγκληματίες «γάζωσαν» το όχημα με τουλάχιστον 15 σφαίρες.

Όπως μετέδωσε το πρωί της Πέμπτης (8/2) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο, ο επιχειρηματίας φέρεται να επέστρεφε στην οικία του την ώρα που έπεσε στην ενέδρα θανάτου.

Στο σημείο εξακολουθούν να βρίσκονται δυνάμεις της αστυνομίας, ερευνώντας εξονυχιστικά την περιοχή, ενώ έχουν ήδη βρεθεί αντικείμενα που συνδέονται με την αιματηρή επίθεση.

Το όπλο της δολοφονίας

Στο σημείο της επίθεσης εντοπίστηκε ένα καλάσνικοφ, το οποίο εκτιμάται πως πιθανότατα χρησιμοποιήθηκε, για να δολοφονηθεί ο άνδρας. Το καλάσνικοφ εντοπίστηκε μέσα στο αυτοκίνητο του θύματος και εκτιμάται ότι οι εκτελεστές το πέταξαν μέσα, για να καεί και αυτό μαζί με το όχημα.

Παράλληλα, σε πολύ κοντινή απόσταση από τον τόπο του εγκλήματος εντόπισαν ακόμη ένα καμένο όχημα, που εκτιμάται ότι το χρησιμοποίησαν οι δράστες και ότι το έκαψαν οι ίδιοι, για να σβήσουν τα ίχνη τους. Τέλος, οι αστυνομικοί έχουν ήδη εντοπίσει και συλλέξει τουλάχιστον 15 κάλυκες δίπλα από το αυτοκίνητο του επιχειρηματία, ενώ σημειώνεται ότι οι δράστες ήταν τουλάχιστον δύο και επέβαιναν σε μοτοσικλέτα.

Η επιχειρηματική δραστηριότητα του θανόντος ήταν πλούσια, ενώ είχε ασχοληθεί ενεργά και με το επαγγελματικό ποδόσφαιρο.

Το αυτοκίνητο του θύματος

Τι λένε μάρτυρες

Το άγριο έγκλημα, μαφιόζικου τύπου, έγινε στην οδό Αγίας Αικατερίνης. Κάτοικοι της περιοχής ήταν αυτοί που κάλεσαν την Άμεση Δράση, στις 18:45 το απόγευμα, όταν άκουσαν τις ριπές των πυροβόλων όπλων. Όταν βγήκαν στον δρόμο, είδαν το αυτοκίνητο του θύματος τυλιγμένο στις φλόγες. Επί τόπου μετέβησαν δυνάμεις της Πυροσβεστικής και της Αστυνομίας.

Το 2018 είχε δολοφονηθεί η σύζυγος του θύματος, στην ίδια περιοχή. Μαζί είχαν κάνει δύο γιους. Τότε, επίσης γινόταν λόγος για μαφιόζικη εκτέλεση. Στην ΕΛ.ΑΣ ήδη εξετάζουν το ενδεχόμενο σύνδεσης των δυο εγκλημάτων.

 πηγή: Newsbeast.gr




Δεν έγινε δεκτή παραίτηση του Αντιδήμαρχου Χρήστου Μποσμπότη

Σύμφωνα με πληροφορίες τις προηγούμενες μέρες ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού- Αθλητισμού- Νεολαίας κ. Χρήστος Μποσμπότης εξέφρασε τη δυσαρέσκεια του για τους χειρισμούς στη συγκρότηση επιτροπών αρμοδιότητας του στο Δήμο Παγγαίου.

Διαφώνησε με επιλογές προσώπων που έγιναν χωρίς να ενημερωθεί, από τους Γιώργο Καλλινικίδη και Στέργιο Κεχαγιά. Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Παγγαίου την Παρασκευή (19/1) περιέγραψε αορίστως – χωρίς ονόματα- το πρόβλημα και δήλωσε παραίτηση! Ήταν φανερά ενοχλημένος. Τελικά το επίμαχο θέμα της συνεδρίασης αποσύρθηκε. Η δε παραίτηση που εκείνη την ώρα δήλωσε, δεν έγινε δεκτή από τον Δήμαρχο.




Σκέψη Χρήστου Μποσμπότη για μεγάλη καλοκαιρινή συναυλία στο Κοκκινοχώρι στη μνήμη του Β. Καρρά

Όπως τόνισε ο νέος Αντιδήμαρχος Πολιτισμού του Δήμου Παγγαίου στα social media :

“Αμέσως μετά τον ορισμό μου απο τον Δήμαρχο Παγγαίου Φίλιππος Αναστασιάδης , ως Αντιδημάρχου Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, η πρώτη σκέψη που μου ήρθε, οσο πρόωρο και αν ειναι αυτή την στιγμή, ειναι η διοργάνωση μίας μεγάλης καλοκαιρινής συναυλίας, προς τιμήν του Βασίλη Καρρά, στο χωριό του το Κοκκινοχώρι!!!”




Απολογισμός Χρήστου Μέτιου για την ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ: «Η παρακαταθήκη μας πρέπει να συνεχιστεί»

Δηλώσεις Περιφερειάρχη ΑΜΘ για την ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020 και για την ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ 2021-2027  – Ανακοίνωση 3 νέων προσκλήσεων για την ενίσχυση της απασχόλησης και της επιχειρηματικότητας

Α. Από τις σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετώπισε η Διοίκησή μας κατά τη διάρκεια της θητείας της ήταν: – η πλήρης αξιοποίηση των πόρων του ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020 και – η έγκριση και ενεργοποίηση του (νέου) ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 Δεν είναι μόνοι οι σημαντικοί οικονομικοί πόροι που τα δύο παραπάνω χρηματοδοτικά εργαλεία διαθέτουν στην περιφέρειά μας αλλά κυρίως το γεγονός ότι οι πόροι αυτοί ήταν και είναι διαθέσιμοι σε μια κρίσιμη περίοδο, παρατεταμένων και διαδοχικών έντονων κρίσεων: Θυμίζω: – την οικονομική κρίση του 2015 (με τις κλειστές τράπεζες), – τη μεταναστευτική κρίση, – την υγειονομική κρίση Covid 19 – αλλά και τη νέα οικονομική-ενεργειακή κρίση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία Όλα αυτά τα χρόνια λοιπόν, μέσα από το ΕΣΠΑ που ολοκληρώνεται (2014-2020) χρηματοδοτούνται περισσότερα από 1.900 έργα (δηλαδή Δημόσια Έργα, Προμήθειες, Υπηρεσίες αλλά και δράσεις επιχειρηματικότητας) – χωρίς να υπολογίζουμε τις περίπου 22 χιλιάδες επιχειρήσεις που υποστηρίχθηκαν για την αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης COVID. Συγκεκριμένα από το ΕΣΠΑ 2014-2020 της Περιφέρειας:

χρηματοδοτήσαμε τη λειτουργία Κοινωνικών Δομών για την υποστήριξη συνανθρώπων μας με ανάγκες όπως στον τομέα της Σίτισης, της υποστήριξης Ατόμων με Αναπηρία, Δομές αντιμετώπισης της βίας κατά των γυναικών, Κέντρα Κοινότητας, Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης κ.α. στηρίξαμε την ίδρυση νέων επιχειρήσεων και την ενίσχυση υφιστάμενων, στηρίξαμε ειδικά την ίδρυση νέων τουριστικών επιχειρήσεων ενισχύσαμε επιχειρήσεις ώστε να συνεργαστούν με ερευνητικά και ακαδημαϊκά ιδρύματα για να δημιουργήσουν νέα καινοτόμα προϊόντα ενισχύσαμε όλες τις δομές υγείας (όλα τα Νοσοκομεία της Περιφέρειας μας με σύγχρονο εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό, τα κέντρα υγείας, το ΕΚΑΒ, την 4η Υγειονομική Περιφέρεια) χρηματοδοτήσαμε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης με υποδομές και εξοπλισμό, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια και βέβαια το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και το Διεθνές Πανεπιστήμιο στηρίξαμε τα νοικοκυριά της περιφέρειάς μας για παρεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους καθώς και την ενεργειακή αναβάθμιση δημοσίων κτιρίων στον τομέα του περιβάλλοντος – αναβαθμίσαμε δίκτυα ύδρευσης, εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων αλλά και έργα που συμβάλουν στην ορθολογική διαχείριση στερεών αποβλήτων ενισχύσαμε με σύγχρονο εξοπλισμό την Πυροσβεστική, την Ελληνική Αστυνομία και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων από την κλιματική αλλαγή δουλέψαμε για την προστασία και ανάδειξη του τουριστικού και πολιτιστικού αποθέματος της περιφέρειάς μας με σημαντικές παρεμβάσεις σε μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους βελτιώσαμε την οδική ασφάλεια στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο υποστηρίξαμε τις πόλεις της περιφέρειάς μας με έργα βελτίωσης του αστικού περιβάλλοντος και της καθημερινότητας των πολιτών

όλα τα παραπάνω αντιστοιχούν σε έργα:

προϋπολογισμού 840 εκατ. € (ποσοστό 183%, σχεδόν διπλάσιο από το σύνολο του τρέχοντος ΕΣΠΑ που ανέρχεται σε 457 εκατ. €), με συμβάσεις 703 εκατ. € και πληρωμές 473 εκατ. € (ποσοστό απορρόφησης 104%) με πρόβλεψη μέχρι το τέλος του έτους να ανέλθει στο 105%). Καταφέραμε η Περιφέρεια μας να βρίσκεται μέσα στις 3 – 4 πρώτες θέσεις στην απορρόφηση των πόρων της περιόδου 14-20.

έτσι δηλώνουμε ότι το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας για την περίοδο 14-20 έχει ολοκληρωθεί με ασφάλεια απορροφώντας πλήρως τους διαθέσιμους πόρους αλλά και αποδίδοντας στους πολίτες της περιφέρειάς μας χρήσιμα έργα. Αφήνουμε λοιπόν μια σημαντική παρακαταθήκη στη νέα διοίκηση. Β. Παράλληλα όμως ενεργοποιήσαμε πλήρως και το (νέο) ΕΣΠΑ της Περιφέρειά μας για την περίοδο 2021-2027. Ένα ΕΣΠΑ με 639 εκατ. € αυξημένο κατά 182 εκατ. € σε σχέση με το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας της περιόδου (14-20) που έχει ολοκληρωθεί. Έτσι μέχρι σήμερα:

ενεργοποιήσαμε προσκλήσεις, σε ποσοστό που πλησιάζει το 60% (περίπου 400 εκατ. €)

έχουν ενταχθεί 71 έργα προϋπολογισμού 115 εκατ. € ενώ αναμένεται μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου η πλήρης τακτοποίηση όλων των μεταφερόμενων έργων που θα φέρουν πρόσθετες συμβάσεις 240 εκατ. €. Και έχουμε ήδη πληρωμές 18 εκατ. € και θα προκύψουν πρόσθετες πληρωμές +13 εκατ. € (ποσοστό απορρόφησης 5%).

Δημιουργώντας έτσι ένα εμπροσθοβαρές πρόγραμμα.

Προχωρήσαμε στην επικαιροποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης «Τουριστικής – Πολιτιστικής Διαδρομής Εγνατίας Οδού» με αρχικό προϋπολογισμό 74 εκατ. € (34 εκατ. € ως συνεχιζόμενα και 40 εκατ. € νέες παρεμβάσεις). Σε συνεργασία με τους 6 Δήμους της Περιφέρειας (Ορεστιάδα, Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη, Καβάλας και Δράμα) προετοιμάσαμε τις Στρατηγικές Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης συνολικού προϋπολογισμού περίπου 90 εκατ. €. Περιγράψαμε στο πρόγραμμα την ανάγκη εκπόνησης μιας νέας ΟΧΕ με ενοποιητικό στοιχείο το περιβάλλον στην Οροσειρά Ροδόπης και τον Ποταμό Νέστο.

Εκτιμούμε λοιπόν πως είναι μια καλή αρχή, σίγουρα υπάρχουν πολλά ακόμη να γίνουν. Γ. Όσον αφορά τις 3 νέες δράσεις που σχεδιάσαμε, σας ανακοινώνω ότι έχουν εγκριθεί τόσο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και Ειδική Υπηρεσία Κρατικών Ενισχύσεων και μπορούν να δημοσιευτούν άμεσα και η υποβολή προτάσεων μπορεί ξεκινήσει από το Φεβρουάριο του 2024. Άλλη μία από τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι η διατήρηση και ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού που διαθέτει – και ιδίως των νέων παιδιών που ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους φεύγουν αναζητώντας δουλειά σε άλλη περιοχή σε άλλη περιφέρεια ή σε άλλη χώρα. Έτσι, με στόχο τη συγκράτηση του δυναμικού αυτού – των νέων παιδιών μας – και γιατί όχι να δώσουμε σε ορισμένους την ευκαιρία να επιστρέψουν σχεδιάσαμε και θέτουμε σε εφαρμογή δύο νέες προσκλήσεις που χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και αφορούν:

Γ.1)   στην ενίσχυση επιχειρήσεων ώστε να προσλάβουν νέους – ανέργους – υψηλών προσόντων καλύπτοντας το μισθολογικό κόστος για 24 μήνες. Έχει συνολικό προϋπολογισμό έως 15,0 εκατ. € και χρηματοδοτεί επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους τομείς να προσλάβουν ανέργους (1 έως 3) ανάλογα με το υφιστάμενο προσωπικό που έχουν για 24 μήνες. Ειδικότερα η πρόσκληση προβλέπει ανάλογα με το εκπαιδευτικό επίπεδο την κάλυψη του μισθολογικού κόστους ως ακολούθως:

α/α Επίπεδο εκπαίδευσης ωφελούμενου Επιχορηγούμενο μηναίο μισθολογικό κόστος (Συνολικό κόστος εργοδότη) Συνολικό επιχορηγούμενο μισθολογικό κόστος για 24 μήνες απασχόλησης

1 Δίπλωμα/Πτυχίο Μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 1.600€ 44.800€

2 Πτυχίο Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης/ Μεταπτυχιακό τίτλος 1.900€ 53.200€

3 Διδακτορικό δίπλωμα 2.100€ 58.800€

Η αξιολόγηση των αιτήσεων είναι άμεση και προβλέπεται η σταδιακή προσθήκη κλάδων επιχειρήσεων ανάλογα με το διαθέσιμο προϋπολογισμό και τη ζήτηση της δράσης. Σε πρώτη φάση περιλαμβάνει επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται

Στον τομέα της αγροδιατροφής και της βιομηχανίας τροφίμων Των δομικών υλικών Σε υψηλή τεχνολογία (ηλεκτρονικά εξαρτήματα και υπολογιστές) Στον τομέα της υγείας (φάρμακα) Σε κάποιους κλάδους του χονδρικού εμπορίου

Σε πρώτη φάση αναμένεται ότι θα ωφεληθούν περίπου 300 άτομα και 250 επιχειρήσεις. Γ.2)   στην ενίσχυση ανέργων για την ίδρυση επιχείρησης σε τομείς της Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης Έχει συνολικό προϋπολογισμό έως 6,0 εκατ. € και χρηματοδοτεί επιχειρηματικά σχέδια από 10.000 € έως 50.000 € με ποσοστό από 80% έως 100% για την περίπτωση που το επιχειρηματικό σχέδιο προβλέπει την πρόσληψη ενός ατόμου (ανέργου). Μπορεί να καλύψει:

Δαπάνες μισθολογικού κόστους προσωπικού Δαπάνες Εξοπλισμού, Μεταφορικών Μέσων Δαπάνες για Κτήρια, Εγκαταστάσεις & Περιβάλλοντα Χώρο Δαπάνες για Παροχή Υπηρεσιών Λειτουργικές Δαπάνες Δαπάνες Λογισμικού Δαπάνες Προβολής, Προώθησης & Δικτύωσης

Δικαιούχοι είναι: Επιχειρήσεις που οι μέτοχοι-εταίροι/ιδιοκτήτες τους είναι για τουλάχιστον 3 μήνες άνεργοι. Στην κατηγορία αυτή συμπεριλαμβάνονται και όσοι κάτοχοι άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, δεν έχουν κάνει έναρξη επαγγέλματος (π.χ. γιατροί, μηχανικοί, δικηγόροι, οικονομολόγοι, κ.α.) Η αξιολόγηση των αιτήσεων είναι συγκριτική με κριτήρια αξιολόγησης:

Τη διάρκεια της ανεργίας. Τις σπουδές σχετικές με το επιχειρηματικό σχέδιο. Πριμοδοτούνται επίσης και επιχειρηματικά σχέδια που έχουν αναπτυχθεί/ωριμάσει μέσα από Δομές Στήριξης της Επιχειρηματικότητας (Θερμοκοιτίδες) που λειτουργούν τόσο ενός της Περιφέρειας ΑΜΘ όσο και εκτός αυτής.

Αναμένεται ότι θα ενισχυθούν περίπου 200 επενδυτικά σχέδια. Γ.3)     και η τρίτη αφορά: στην ενίσχυση των βιομηχανιών της περιφέρειάς μας για τη βελτίωση της ενεργειακής τους απόδοσης. Η αύξηση του κόστους ενέργειας, ως αποτέλεσμα της ενεργειακής κρίσης, αποτελεί σημαντικό κίνδυνο που απειλεί τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων ειδικά της Περιφέρειάς μας, καθώς πέρα από το κόστος παραγωγής επιβαρύνει δυσανάλογα και το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και αγαθών. Έτσι, σχεδιάσαμε και θέτουμε σε εφαρμογή πρόσκληση για την ενίσχυση υφιστάμενων μεταποιητικών επιχειρήσεων για τη βελτίωση της ενεργειακής τους απόδοσης. Χρηματοδοτούμε λοιπόν επιχειρήσεις να αντικαταστήσουν ενεργοβόρο εξοπλισμό της παραγωγικής τους διαδικασίας με στόχο να εξοικονομήσουν τουλάχιστον 20% από την ενέργεια που καταναλώνουν. Η χρηματοδότηση μπορεί να ανέλθει στο 100% – με την επίτευξη του στόχου εξοικονόμησης ενέργειας, ο προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου μπορεί να είναι έως 1.000.000 € και ο συνολικός προϋπολογισμός της πρόσκλησης ανέρχεται σε 25 εκατ. €. Η δράση αυτή σχεδιάζεται να επεκταθεί και σε άλλους τομείς -πέρα από τη μεταποίηση (π.χ. σε επιχειρήσεις του τουρισμού). Κλείνοντας λοιπόν θα ήθελα να δηλώσω ότι αφήνουμε μια σημαντική παρακαταθήκη, ένα σημαντικό έργο ως αποτέλεσμα της αξιοποίησης των Ευρωπαϊκών πόρων η οποία πρέπει να συνεχισθεί. Στο σημείο αυτό θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω όλους τους δικαιούχους (Δήμους, Υπουργεία, Κοινωνικούς Φορείς, Νοσοκομεία, Συλλόγους, Επιχειρήσεις) για την καλή συνεργασία που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια, η συνδρομή των οποίων ήταν σημαντική στην επίτευξη των στόχων των Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ. Να ευχαριστήσω επίσης για τη βοήθεια και την υποστήριξη τις Εθνικές Αρχές του ΕΣΠΑ του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και τις Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη συνεχή – καθημερινή υποστήριξή τους. Τέλος να ευχαριστήσω τα στελέχη της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του ΕΣΠΑ, και ιδιαίτερα τον προϊστάμενο κ. Παναγιώτη Κουδουμάκη για την εξαιρετική συνεργασία που είχαμε.




Μητσοτάκης : “Σήμερα είμαι εδώ για να στηρίξω με την παρουσία μου την υποψηφιότητα του Χρήστου Μέτιου”

Για τον Έβρο ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι είναι μία περιοχή στρατηγικής σημασίας, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για ολόκληρη την Ευρώπη κι έχει καταστεί κόμβος ενεργειακός, διαμετακομιστικός και όλα αυτά προσφέρουν τεράστιες αναπτυξιακές ευκαιρίες.

“Θέλω να σας ζητήσω να βάλουμε στην άκρη τις όποιες διαφορές, διαφωνίες πάντα μπορούν να υπάρχουν σε τοπικό επίπεδο, ξέρω ότι οι εκλογές της αυτοδιοίκησης πάντα μπορούν να προκαλούν κάποιες συγκρούσεις και να εξάπτουν και τα πάθη, ας αφήσουμε, λοιπόν, όλα αυτά στην άκρη, πάμε να τελειώσουμε τη δουλειά, η οποία ξεκίνησε την προηγούμενη Κυριακή και το βράδυ της Κυριακής που μας έρχεται ο Χρήστος Μέτιος  να συνεχίσει να είναι περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης”, επισήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του σε πολίτες Αλεξανδρούπολης.

“Σήμερα είμαστε εδώ για να στηρίξω με την προσωπική μου παρουσία την υποψηφιότητα του Χρήστου Μέτιου”, τόνισε ο κ. Μητσοτάκης και σημείωσε ότι “ο Χρήστος και η ομάδα του έχουν δρομολογήσει τα τελευταία χρόνια ένα σημαντικό έργο το οποίο γίνεται ευρύτερα στην περιφέρεια, αλλά και ειδικά εδώ στον Έβρο”.




Δήλωση του επικεφαλής της Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης και υποψήφιου Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστου Μέτιου

Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους τους πολίτες της Περιφέρειάς μας που συμμετείχαν στην εκλογική διαδικασία καθώς επίσης όλους τους υποψηφίους της παράταξής μας.

Το πρώτο μεγάλο βήμα έγινε! Πετύχαμε μια σπουδαία νίκη!

Η Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση είμαστε η μεγαλύτερη παράταξη στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με διαφορά 7% και περισσότερες από 21.000 ψήφους!

Την ερχόμενη Κυριακή θα κληθούμε ως κοινωνία και ως πολίτες να επιλέξουμε Περιφερειάρχη, τον άνθρωπο που θα έχει την ευθύνη της αναπτυξιακής προσπάθειας που χρειάζεται ο τόπος μας.

Σε αυτήν την κρίσιμη επιλογή για την πορεία του τόπου μας δε χωρούν πειραματισμοί.

Ο Περιφερειάρχης οφείλει να έχει εμπειρία, γνώση και πρόγραμμα. Πρέπει να μπορεί να διοικεί και να παίρνει δύσκολες αποφάσεις.

Έχω τη βεβαιότητα ότι οι πολίτες θα αποφασίσουν με υπευθυνότητα και θα μας εμπιστευτούν.

Καλώ όλους τους πολίτες να προσέλθουν στην κάλπη στις 15 Οκτωβρίου. Καμία ψήφος να μην πάει χαμένη.

Συνεχίζουμε όλοι μαζί για τη μεγάλη νίκη!




Αυτοδιοικητικές Εκλογες 2023: Το μήνυμα του Χρήστου Μέτιου

Ασκησε το εκλογικό του δικαίωμα ο Περιφεριάρχης ΑΜΘ και εκ νέου υποψήφιος Χρήστος Μέτιος απο νωρίς το πρωί.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ απο το ENA CHANNEL: 

 




Τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου η πολιτική εκδήλωση της «Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης» του υποψήφιου Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστου Μέτιου στην Κομοτηνή

Λόγω των συμπτωμάτων φαρυγγίτιδας που εμφάνισε ο επικεφαλής της «Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης» και υποψήφιος Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος, η πολιτική εκδήλωση παρουσίασης του προγράμματος και των υποψηφίων Περιφερειακών Συμβούλων Ροδόπης της παράταξης, η οποία ήταν προγραμματισμένη για τo βράδυ της Τετάρτης 27 Σεπτεμβρίου 2023, μετατίθεται χρονικά και θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου, ώρα 19:00, στο Ξενοδοχείο Chris & Eve.

 




Επίσκεψη Χρήστου Ποτόλια στην αγορά της Καβάλας

Στη αγορά της Καβάλας βρέθηκε χθες 25/09/2023, ο υποψήφιος δήμαρχος Καβάλας με τη Λαϊκή Συσπείρωση Χρήστος Ποτόλιας, συνοδευόμενος από υποψήφιους Δημοτικούς και Περιφερειακούς συμβούλους

Στις επαφές-συζητήσεις που έγιναν με τους μικροκαταστηματάρχες και μικρέμπορους, αναδείχθηκαν ζητήματα που τους αφορούν, καθώς και για την “ανάπτυξη” όπως αυτή εκφράζεται από τις εχθρικές επιλογές του αστικού κράτους, που συμπληρώνεται από τις δημοτικές και περιφερειακές αρχές, ενάντια στον μικροεπαγγελματία και υπέρ των πολυκαταστημάτων.

Πολύ ενδιαφέρον είχαν οι συζητήσεις με τους μικροκαταστηματάρχες οι οποίοι αναφέρθηκαν στην οικονομική εξουθένωση που βιώνουν, τόσο λόγο της αναδουλειάς, που προκύπτει αφού το λεηλατημένο εισόδημα των Καβαλιωτών δεν αρκεί για έξοδα πέραν των βασικών, όσο και από το ανελέητο φοροκινηγητό του κράτους, με φόρους, πρόστιμα και χαράτσια, το οποίο συμπληρώνεται από την επίθεση στο μικρομάγαζο από το Δήμο και από Περιφέρεια.

Επίσης εκφράσανε την ανησυχία τους με τις μεθοδεύσεις διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων, που βρίσκουν σύμφωνους και τους τοπικούς “άρχοντες” σε δήμο και Περιφέρεια, σχετικά με την κατάργηση της Κυριακάτικης αργίας, καθώς και με τη διεύρυνση του ωραρίου, που είναι πάγια απαίτηση των πολυκαταστημάτων  και των πολυεθνικών αλυσίδων, για να εξουθενώσουν τους μικρούς και να τους οδηγήσουν στο κλείσιμο.

Έγινε ιδιαίτερη αναφορά στα έργα που γίνονται στο κέντρο, τα οποία με τις καθυστερήσεις για την ολοκλήρωσή τους, επειδή γίνονται, από τη μία άναρχα με σχεδιασμό που δεν παίρνει υπόψη τις ανάγκες καταστημάτων, εργαζόμενων και καταναλωτών, και από την άλλη εκτελούνται από μεγαλοεργολάβους οι οποίοι ενδιαφέρον έχουν μόνο για τα κέρδη τους.

Οι εκπρόσωποι της Λ.Σ. σε δήμο και Περιφέρεια κάλεσαν μικροκαταστηματάρχες και εργαζόμενους στις εκλογές της 8ης Οκτώβρη να ενισχύσουν μαζικά τα ψηφοδέλτια της «Λαϊκής Συσπείρωσης» σε δήμους και Περιφέρεια γιατί είναι η μόνη δύναμη που μάχεται για τα λαϊκά συμφέροντα, για να δυναμώσει η διεκδίκηση και η πάλη ενάντια σε δημάρχους, περιφερειάρχη, κυβέρνηση, για να μπουν σε προτεραιότητα οι λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των λίγων, των επιχειρηματιών και των πολυταταστηματαρχών.

Οι προτεραιότητές τους δεν είναι να καλύψουν αυτά που σήμερα έχει ανάγκη η λαϊκή οικογένεια.




Ευρεία σύσκεψη του Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστου Μέτιου για τα αντιπλημμυρικά έργα σε όλη την Περιφέρεια

Ευρεία σύσκεψη για τα αντιπλημμυρικά έργα σε όλη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είχε ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος στην έδρα της Περιφέρειας στην Κομοτηνή

Η σύσκεψη έγινε με τη συμμετοχή στελεχών των Τεχνικών Υπηρεσιών των πέντε Περιφερειακών Ενοτήτων, Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας και Δράμας, της επιτελικής Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων, της Γενικής Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Υποδομών και Περιβάλλοντος και της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας.

Οκ. Μέτιος ζήτησε από τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας να δοθεί προτεραιότητα στη δρομολόγηση των αντιπλημμυρικών έργων σε σχέση με άλλα έργα, με βάση και τις νέες ανάγκες που έχουν προκύψει μετά τις πρόσφατες πυρκαγιές.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης αποφασίστηκε:

  1. Να αυξηθούν οι πόροι σε συγκεκριμένα αντιπλημμυρικά έργα για τα οποία κρίθηκε ότι πρέπει να γίνουν επιπλέον εργασίες και να δεσμευτούν πόροι για νέα έργα.
  1. Να υπάρξει υποστήριξη από εξωτερικό σύμβουλο για την καταγραφή και την προτεραιοποίηση των έργων πρόληψης που πρέπει να γίνουν στις περιοχές του Έβρου που επλήγησαν από τις πυρκαγιές.

Στη σύσκεψη εξετάστηκε επίσης η πορεία εξέλιξης όλων των αντιπλημμυρικών έργων που περιλαμβάνονται στον σχεδιασμό της Διοίκησης της Περιφέρειας και εκτελούνται.

  1. ΠΕ Έβρου
  • Καθαρισμός ρεμάτων και τάφρων, π/υ 2,4 εκ. € (εκτελείται).

Γιαεπιπλέον εργασίες στο έργο αυτό αυξάνουμε τους πόρουςκατά 500.000 €.

  • Συντήρηση αναχωμάτων του ποταμού Έβρου στο Δήμο Αλεξανδρούπολης, π/υ 1,3 εκ. € (εκτελείται)
  • Συντήρηση αναχωμάτων ρέματος Μάνθειας, π/υ 3,3 εκ. € (δημοπρατήθηκε)
  • Ενίσχυση αντιπλημμυρικής προστασίας κάμπου Τυχερού – Φυλακτού – Θυμαριάς, π/υ 3,3 εκ. € (εκτελείται).

Για επιπλέον εργασίες στο έργο αυτό υποβάλαμε αίτημα στο Υπουργείο για αύξηση των πόρων κατά 700.000 €.

  • Παρεμβάσεις στα ρέματα Ιτέας, Τριφυλλίου και Καβησού, π/υ 1,3 εκ. € (υπό δημοπράτηση)
  • Αποκατάσταση αναχωμάτων από τις πλημμύρες του 2021 στο νότιο Έβρο, π/υ 4,2 εκ. € (εκτελείται).

Γιαεπιπλέον εργασίες στο έργο αυτό αυξάνουμετους πόρουςκατά 1,1 εκ. €.

  • Αποκατάσταση αναχωμάτων από τις πλημμύρες του 2021 στο βόρειο Έβρο, π/υ 4,1 εκ. € (εκτελείται)
  • Αποκατάσταση ζημιών αποστραγγιστικών αντλιοστασίων Α1-Α12 περιοχής Ερυθροποτάμου, π/υ 2,13 εκ. € (υπό δημοπράτηση)
  • Ενίσχυση αντιπλημμυρικών δομών στην περιοχή της Ορεστιάδας, π/υ 1,7 εκ. € (εκτελείται)
  • Παρεμβάσεις ενίσχυσης στο ανατολικό ανάχωμα του ποταμού Άρδα στην περιοχή Ρυζίων – Καστανεών, π/υ 1,5 εκ. € (εκτελείται)
  • Συντήρηση αναχωμάτων Βόρειου Έβρου, π/υ 5,8 εκ. € (δημοπρατήθηκε)
  • Τεχνική υποστήριξη από εξωτερικό σύμβουλο για την προτεραιοποίηση των έργων πρόληψης που πρέπει να γίνουν στις περιοχές που επλήγησαν από τις πυρκαγιές, π/υ 37.000 €
  • Σχεδιάζουμε τη συντήρηση του αναχώματος από το Ορμένιο μέχρι τα Μαράσια
  1. ΠΕ Ροδόπης
  • Αποκατάσταση αναχωμάτων από τις πλημμύρες του 2021 (Σαλμώνη, Στρύμη, Βέννα, Ξυλαγανή, Μαυρομάτι, Σκάλωμα, Λοφάριο), π/υ 3,7 εκ. € (εκτελείται)

Αυξάνουμε τη δέσμευση πόρων για τα δύο παρακάτω έργα:

  • Καθαρισμοί ρεμάτων και ποταμών, π/υ 1,1 εκ. € (υπό δημοπράτηση)
  • Καθαρισμός Τραύου, π/υ 830.000 € (υπό δημοπράτηση)
  • Δεσμεύουμε πόρους για το έργο της αποκατάστασης της ροής του ποταμού Λίσσου στη θέση Σκάλωμα και συντήρησης αναχωμάτων, π/υ 1,2 εκ. €
  • Μελέτη για την αποκατάσταση του αναβαθμού στον ποταμό Κομψάτο, π/υ 120.000 € (εκπονείται)

Η μελέτη οδηγεί σε έργο π/υ 4 εκ. €

  • Μελέτη αντιπλημμυρικής προστασίας Ανατολικού Τμήματος Ν. Ροδόπης, π/υ 1,6 εκ. € (υπό δημοπράτηση)
  • Μελέτη για την κατασκευή νέας γέφυρας στην περιοχή Ιμέρου Γλυφάδας, π/υ 370.000 € (εκπονείται)
  • Αποκατάσταση λειτουργίας αντλιοστασίων στην περιοχή της Σάλπης, εκτιμώμενος π/υ 200.000 €

Σχεδιάζουμε τη χρηματοδότηση του παρακάτω έργου από το νέο ΕΣΠΑ:

  • Οριοθέτηση Βοσβόζη, τρελοχειμάρρου και αντιπλημμυρικά έργα, π/υ 6,6 εκ. €
  1. ΠΕ Ξάνθης
  • Αυξάνουμε τη δέσμευση πόρωνγια μίσθωση μηχανημάτων από 700.000 € σε 1,5 εκ. € (υπό δημοπράτηση)
  • Μελέτη αποκατάστασης ανατολικού αναχώματος Νέστου, π/υ 37.200 € (ολοκληρώθηκε)

και οδηγεί στο ακόλουθο έργο που θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ:

  • Ενίσχυση του ανατολικού αναχώματος του ποταμού Νέστου και αντιπλημμυρική προστασία των παρανέστιων περιοχών, π/υ 3,5 εκ. €
  • Μελέτη για την οριοθέτηση – διευθέτηση του χειμάρρου Λασπία, π/υ 300.000 € (δημοπρατείται άμεσα)
  • Μελέτη για τη σύνταξη μητρώου ρεμάτων της ΠΕ Ξάνθης, π/υ 250.000 € (δημοπρατείται άμεσα)
  • Διευθέτηση χειμάρρου Κιμμερίων, π/υ 3,1 εκ. € (ολοκληρώθηκε)
  • Διευθέτηση του χειμάρρου Κόσυνθουαπό τη γέφυρα Πηγαδίων μέχρι τη γέφυρα Πολυσίτου, π/υ 7,8 εκ. € (εκτελείται)
  • Δεσμεύουμε πόρους 37.000 € για την επικαιροποίηση μελετών που θα οδηγήσει σε έργο (από την πόλη της Ξάνθης μέχρι τη γέφυρα Πηγαδίων)με το οποίο θα ολοκληρωθεί η βελτίωση της διευθέτησης του χειμάρρου Κόσυνθου
  1. ΠΕ Καβάλας
  • Δεσμεύουμε πόρους 1,1 εκ. € για έκτακτες παρεμβάσεις αντιπλημμυρικής προστασίας σε περιοχές που επλήγησαν
  • Καθαρισμός ρεμάτων, π/υ 1,1 εκ. € (υπό δημοπράτηση)
  • Αποκατάσταση τάφρων δυτικής πεδιάδας Νέστου, π/υ 245.000 € (ολοκληρώθηκε)
  • Αποκατάσταση τάφρων δυτικής πεδιάδας Νέστου, π/υ 1,6 εκ. € (υπό δημοπράτηση)
  • Έργα καθαρισμού της κεντρικής τάφρου Τεναγών Φιλίππων, π/υ 1,3 εκ. € (εκτελείται)
  • Μελέτη για τη διευθέτηση του κεντρικού ρέματος στην παραλία Οφρυνίου, π/υ 450.000 € (υπό δημοπράτηση)
  • Τεχνική υποστήριξη για την αντιμετώπιση του αντιπλημμυρικού κινδύνου στην περιοχή του Νέστου, π/υ 37.000 €
  • Μίσθωση μηχανημάτων στις πλημμύρες, π/υ 300.000 € (ολοκληρώθηκε)
  1. ΠΕ Δράμας
  • Συντήρηση και αποκατάσταση τμημάτων των Χειμάρρων Λευκογείων – Ρυσοκέφαλου του Δήμου Κάτω Νευροκοπίου, π/υ 500.000 € (εκτελείται)
  • Συντήρηση και αποκατάσταση τμημάτων των χειμάρρων Βαθυτόπου – Κάτω Βροντούς – Κάτω Νευροκοπίου, π/υ 800.000 € (υπογράφεται η σύμβαση)
  • Δεσμεύουμε πόρους ύψους 200.000 € για τον καθαρισμό καταβοθρών στο αγρόκτημα του οικισμού Οχυρού
  • Καθαρισμός χειμάρρου Δοξάτου από ιρλανδική διάβαση Αδριανής μέχρι Γέφυρα Δοξάτου, π/υ 500.000 € (ολοκληρώθηκε)
  • Συντήρηση και αποκατάσταση τμήματος του χειμάρρου Δοξάτου, π/υ 500.000 € (εκτελείται)
  • Συντήρηση και αποκατάσταση τμήματος του Χειμάρρου Αγίας Βαρβάρας, π/υ 500.000 € (δημοπρατήθηκε)
  • Συντήρηση και αποκατάσταση τμήματος του Χειμάρρου Δοξάτου (από τη γέφυρα Δοξάτου μέχρι το Νεροφράκτη), π/υ 800.000€ (υπό δημοπράτηση)
  • Μελέτη για τη διευθέτηση του χειμάρρου Δοξάτου από τη γέφυρα της Εθνικής Οδού Δράμας – Καβάλας μέχρι το Νικηφόρο, π/υ 1 εκ. € (δημοπρατείται άμεσα)
  • Συντήρηση και αποκατάσταση τμήματος του Χειμάρρου Δράμας (από τα γραφεία Λαζαρίδη μέχρι τα Κουδούνια), π/υ 500.000 € (υπό δημοπράτηση)
  • Διευθέτηση χειμάρρου Καλλιφύτου (από το τέλος της επικάλυψης του χειμάρρου μέχρι την σωληνωτή διάβαση), π/υ 4,2 εκ. € (υπό δημοπράτηση).

Σχεδιάζεται η επόμενη φάση του έργου που θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ:

  • Διευθέτηση χειμάρρου Καλλιφύτου (από τη σωληνωτή διάβαση μέχρι το δρόμο Δράμα – Θεσσαλονίκη), εκτιμώμενου π/υ 6 εκ. €

 




Περιφεριακή Σύνθεση: Η Περιφέρεια ΑΜΘ χάνει χρήματα από την ανικανότητα του Χρήστου Μέτιου

Ο Έβρος ζει μία από τις σημαντικότερες δοκιμασίες στην ιστορία του και προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές που άνοιξαν από την πολυήμερη πυρκαγιά του Αυγούστου, προκειμένου οι κάτοικοι του να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν την επόμενη μέρα

Πέρα από την ανυπολόγιστη οικολογική καταστροφή, ο Έβρος είναι πλέον αντιμέτωπος με μία τεράστια οικονομική καταστροφή, καθώς οι ζημίες της πυρκαγιάς προκαλούν αλυσιδωτές αντιδράσεις σχεδόν σε όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας του τόπου.

Την ώρα που άλλες Περιφέρειες της χώρας, που έχουν υποστεί φυσικές καταστροφές, διεκδικούν και παίρνουν μεγάλες οικονομικές ενισχύσεις, η Περιφέρεια ΑΜΘ παίρνει ψίχουλα. Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση διαθέτει έκτακτη οικονομική ενίσχυση ύψους 45 εκ ευρώ για ενίσχυση πληγέντων ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και από αυτά η Περιφέρεια Θεσσαλίας με πλημμυρισμένα περ. 700.000 στρέμματα, παίρνει 10.600.000 ευρώ. Η Περιφέρεια Στερεάς με ζημίες σε 100.000 στρέμματα παίρνει 2.000.000 ευρώ. Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης με καμένα 950.000 στρέμματα παίρνει μόλις 550.000 ευρώ.

Αυτό πολύ απλά σημαίνει ότι ο Χρήστος Μέτιος δεν έκανε καμία διεκδίκηση για τον Έβρο και συνολικά για την Περιφέρεια μας παρά την τεράστια καταστροφή.

Αν και έχουν επισκεφτεί τον Έβρο τόσο ο πρωθυπουργός, όσο και πολυμελές υπουργικό κλιμάκιο, δεν ακούσαμε ούτε μία πρόταση ή διεκδίκηση από τον Χρήστο Μέτιο, που συμπεριφέρεται μόνο δημοσιοσχετίστικα και  με πλήρη απάθεια ενώ χιλιάδες Εβρίτες δεν ξέρουν τι τους ξημερώνει.

Έχει μάλιστα το θράσος να αποδίδει την καταστροφή στην κλιματική αλλαγή προσπαθώντας να διώξει από πάνω του τις ευθύνες που τον βαραίνουν.

Η ανικανότητα του πλέον είναι επικίνδυνη και καταστροφική.




Σύσκεψη του Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστου Μέτιου στο Δήμο Παγγαίου

Σύσκεψη υπό την προεδρία του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστου Μέτιου και του Δημάρχου Παγγαίου κ. Φίλιππου Αναστασιάδη πραγματοποιήθηκε στην έδρα του Δήμου στην Ελευθερούπολη, με τη συμμετοχή Αντιπεριφερειαρχών, Αντιδημάρχων και υπηρεσιακών στελεχών της Περιφέρειας ΑΜΘκαι του Δήμου Παγγαίου.

Στη σύσκεψη εξετάστηκαν τα παρακάτω θέματα:

  1. Έργα του Δήμου Παγγαίου τα οποία η Περιφέρεια ΑΜΘ χρηματοδοτεί από το ΕΣΠΑ, συνολικού προϋπολογισμού 6,3 εκατομμυρίων ευρώ:

Πρόκειται για εννέα έργα που αφορούν την κατασκευή δικτύων ύδρευσης στον Ακροπόταμο και στις ορεινές περιοχές του Δήμου, την ενεργειακή αναβάθμιση του Δημαρχείου και δημοτικών κτιρίων, την αναβάθμιση του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ελευθερούπολης και την επέκταση του Γυμνασίου Ποδοχωρίου, τη λειτουργία του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου, την εκπόνηση γενικού σχεδίου ύδρευσης και σχεδίου ασφάλειας νερού και την εκπόνηση του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου.

  1. Έργα του Δήμου τα οποία αποτελούν προτεραιότητα και για την Περιφέρεια ΑΜΘ και για το Δήμο Παγγαίου προκειμένου να χρηματοδοτηθούν από το νέο ΕΣΠΑ. Πιο συγκεκριμένα εξετάστηκαν τα εξής έργα:

Η κατασκευή του νέου Δημοτικού Σχολείου Ορφανού, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 3 εκατομμυρίων ευρώ.

Η ενεργειακή αναβάθμιση σχολείων, γυμναστηρίου και του οικοτροφείου της Μητρόπολης Ελευθερουπόλεως, συνολικού εκτιμώμενου  προϋπολογισμού 5 εκατομμυρίων ευρώ.

Συζητήθηκε επίσης η συμμετοχή της Περιφέρειας στην αξιοποίηση του γεωθερμικού πεδίου Ακροποτάμου με πόρους του ΕΣΠΑ και η πρόοδος του έργου ανάπλασης και αναβάθμισης κοινοχρήστων χώρων στον αστικό και παραλιακό ιστό του Δήμου Παγγαίου, προϋπολογισμού 5,5 εκατομμυρίων ευρώ,έργο του Δήμου που η Περιφέρεια υπέβαλε για χρηματοδότηση στο Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» και το οποίο ξεκινά.

  1. Αναγκαία έργα και μελέτεςστο Δήμο Παγγαίου για τα οποία η Περιφέρεια δεσμεύει πόρους από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης συνολικού προϋπολογισμού 320.000 ευρώ:

Κατασκευή πλακοσκεπούς στο κεντρικό ρέμα του Δήμου Παγγαίου, προϋπολογισμού 200.000 ευρώ.

Κατασκευή αντλιοστασίου στα Τενάγη Κοκκινοχώματος, προϋπολογισμού 120.000 ευρώ.




Ευρεία σύσκεψη του Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστου Μέτιου στο Δήμο Αβδήρων

Ευρεία σύσκεψη υπό την προεδρία του Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χρήστου Μέτιου και του Δημάρχου Αβδήρων κ. Γιώργου Τσιτιρίδη πραγματοποιήθηκε στην έδρα του Δήμου στη Γενισέα, με τη συμμετοχή Αντιπεριφερειαρχών, Αντιδημάρχων και υπηρεσιακών στελεχών της Περιφέρειας ΑΜΘκαι του Δήμου Αβδήρων

Στη σύσκεψη εξετάστηκαν τα παρακάτω θέματα:

  1. Έργα του Δήμου Αβδήρων τα οποία η Περιφέρεια ΑΜΘ χρηματοδοτεί από το ΕΣΠΑ, συνολικού προϋπολογισμού 3,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Πρόκειται για έντεκα έργα που αφορούν στην ενεργειακή αναβάθμιση του Γυμνασίου – Λυκείου Αβδήρων, του Γυμνασίου Γενισέας, των Δημοτικών Σχολείων Γενισέας, Διομήδειας, Πολυσίτου και Αβδήρων, του Δημαρχείου Αβδήρων και του ΚΕΔΑΠ Νέας Κεσσάνης καθώς επίσης στη λειτουργία του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου, την εκπόνηση γενικού σχεδίου ύδρευσης και σχεδίου ασφάλειας νερού και την εκπόνηση του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου.

  1. Έργα του Δήμου τα οποία αποτελούν προτεραιότητα και για την Περιφέρεια ΑΜΘ και για το Δήμο Αβδήρων προκειμένου να χρηματοδοτηθούν από το νέο ΕΣΠΑ. Πιο συγκεκριμένα εξετάστηκαν τα εξής έργα:

Ο βιολογικός καθαρισμός του Δήμου Αβδήρων, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 5,5 εκατομμυρίων ευρώ,για το οποίο αποφασίστηκε να ενταχθεί για χρηματοδότηση στην ΟΧΕ Πολιτισμού-Τουρισμού, μιας και η ευρύτερη περιοχή του Δήμου Αβδήρων, με τον αρχαιολογικό χώρο και το αρχαιολογικό μουσείο, αποτελεί πόλο έλξης στο πλαίσιο της ΟΧΕ Εγνατίας Οδού. Για τον σκοπό αυτό θα εκδοθεί ειδική πρόσκληση.

Η κατασκευή Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης(ΕΕΕΚ) και η κατασκευή Μουσικού Σχολείου στο Δήμο Αβδήρων, για τα οποία τονίστηκε ότι πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην πλήρη ωρίμανσή τους.

  1. Αναγκαία έργα και μελέτεςστο Δήμο Αβδήρων για τα οποία η Περιφέρεια δεσμεύει πόρους από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης συνολικού προϋπολογισμού 880.000 ευρώ:

Ασφαλτόστρωση του δρόμου από τα Άβδηρα προς το Κέντρο Υγείας, προϋπολογισμού 500.000 €.

Κατασκευή υδρευτικής γεώτρησης 150 μέτρων στη Ρύμη, προϋπολογισμού 100.000 €.

Έργα συντήρησης και κτιριακής αναβάθμισης του Λαογραφικού Μουσείου Αβδήρων, προϋπολογισμού 100.000 €.

Παράκαμψη των κεντρικών δικτύων ύδρευσης της περιφερειακής οδού Ξάνθης του Δήμου Αβδήρων, προϋπολογισμού 138.000 €.

Κατασκευή ιρλανδικής διάβασης στην περιοχή μεταξύ των οικισμών Λευκόπετρας και Σέλερου, προϋπολογισμού 50.000 €.

Μετά το πέρας της σύσκεψης, ο κ. Μέτιος ανέφερε ότι ηαπορρόφηση των πόρων του ΕΣΠΑ από τον Δήμο Αβδήρων προχωρά ικανοποιητικά ενώ για τα δύο σημαντικά έργα που σχεδιάζεται να ενταχθούν για χρηματοδότηση στο νέο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας τόνισε ότι αφενός το ζήτημα του βιολογικού λύνεται αφετέρουη κατασκευή του ΕΕΕΕΚ και του Μουσικού Σχολείου θα πρέπει να προχωρήσει.

 




Περιφεριακή Σύνθεση: Τα τρία ψεύδη του δελτίου τύπου του Περιφερειάρχη Χρήστου Μέτιου

Καθ’ όλη τη διάρκεια των πυρκαγιών η Περιφερειακή Σύνθεση απέφυγε με κάθε τρόπο να προβεί σε οποιαδήποτε ενέργεια που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως αντιπολιτευτική με δεδομένο ότι σκοπός μας ήταν η αντιμετώπιση των πυρκαγιών και όχι να καταδείξουμε το επίπεδο του Περιφερειάρχη και της διοίκησης

Σήμερα όμως και αφού ο περιφερειάρχης εξέδωσε δελτίο τύπου λόγω της επίσκεψης του κυβερνητικού κλιμακίου στις πυρόπληκτες περιοχές, δικαιούμαστε πλέον να ασκήσουμε κριτική και ειδικά εφόσον ο Χρήστος Μέτιος περιέλαβε στην ανακοίνωσή του, τουλάχιστον τρία ψεύδη.

Ψευδός πρώτο: Ο περιφερειάρχης ουδόλως ήταν παρών κατά την διάρκεια των πυρκαγιών, αλλά εμφανίστηκε ελάχιστες φορές, ενώ την ώρα που οι φλόγες κατάπιναν τον Έβρο, μέλη της διοίκησής του, διασκέδαζαν στα πανηγύρια!

Ψευδός δεύτερο: Ο περιφερειάρχης δήλωσε ότι η επίσκεψη του κλιμακίου έγινε με δική του πρωτοβουλία (!) Πρώτον, αυτό δεν προκύπτει από πουθενά και δεύτερον -και σημαντικότερο – δεν εξηγεί για ποιο λόγο δεν ανέλαβε νωρίτερα την πρωτοβουλία, ώστε μαζί με το κλιμάκιο να έρθει και η σχετική ενίσχυση των δυνάμεων για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών.

Ψευδός τρίτο: Παρά το δελτίο τύπου ο περιφερειάρχης δεν έχει τίποτα συγκεκριμένο να πει για την αντιμετώπιση των μείζονος σημασίας οικονομικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων που προκάλεσαν οι πυρκαγιές ούτε και έχει να παρουσιάσει κάποιο χρονοδιάγραμμα για την αντιμετώπιση της γενικευμένης κρίσης.

Η μόνη αλήθεια που έχει αυτή η ανακοίνωση είναι το γεγονός ότι για άλλη μία φορά ο περιφερειάρχης προσπαθεί να κρυφτεί πίσω από την κυβέρνηση για να απαλλαγεί από τις σοβαρότατες ευθύνες που τον βαρύνουν. Άλλωστε, όλα τα μέτρα που ανακοινώθηκαν αποτελούν πρωτοβουλίες της κυβέρνησης χωρίς καμία δική του διεκδίκηση. Ο ίδιος τη μόνη ευθύνη που ανέλαβε είναι να μοιράσει σανό στους πληγέντες κτηνοτρόφους, ενώ  δεν απαντάει και στο κρισιμότερο ερώτημα όλων: ποιο ήταν το σχέδιο με το οποίο λειτούργησε η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης για την διαχείριση και αντιμετώπιση της μεγάλης πυρκαγιάς; Υπήρχε κάποιο σχέδιο, τελικά;

Όλα αυτά, 39 μέρες πριν τις εκλογές. Είμαστε βέβαιοι ότι η διοίκηση η οποία θα εκλεγεί θα συνεργαστεί σοβαρά με την κυβέρνηση διεκδικώντας για την αποκατάσταση και την προστασία των πυρόπληκτων περιοχών.

 




Χρήστος Μέτιος | Ως Περιφέρεια ΑΜ-Θ αυτά τα ζητήματα θέσαμε στους Υπουργούς στον Έβρο

Τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση

Με το πέρας των συσκέψεων που πραγματοποιήθηκαν τη Δευτέρα 28 Αυγούστου στην Αλεξανδρούπολη, με τη συμμετοχή πολυάριθμου κυβερνητικού κλιμακίου υπό τον Υπουργό Επικρατείας κ. Μάκη Βορίδη, του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστου Μέτιου καιφορέων του Έβρου για το θέμα των πυρκαγιών, ο κ. Μέτιος δήλωσε:

«Ο Έβρος, και μαζί ολόκληρη η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, περνάει δύσκολες στιγμές.

Οι καταστροφικές πυρκαγιές των τελευταίων ημερών είναι ένα ακραίο φαινόμενο που δοκιμάζει τις αντοχές όλων μας.

Από την πρώτη στιγμή, οι υπηρεσίες και τα στελέχη της Περιφέρειάς μας, και εγώ ο ίδιος προσωπικά, ήμασταν παρόντες σε όλα τα μέτωπα των πυρκαγιών, κάνοντας περισσότερα από τις αρμοδιότητές μας, σε συνεχή επικοινωνία και συνεννόηση με την Πυροσβεστική, την Αστυνομία, τον Στρατό και τους Δήμους.

Ταυτόχρονα, ήμουν σε ανοιχτή επικοινωνία με την Κυβέρνηση για την αποστολή ακόμη περισσότερων μέσων κατάσβεσης και συνομίλησα και με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Η παρουσία στον Έβρο πολυάριθμου κυβερνητικού κλιμακίου υπό τον Υπουργό Επικρατείας Μάκη Βορίδη είναι κάτι που ζήτησα προσωπικά έτσι ώστε οι απαντήσεις και οι λύσεις να δοθούν εδώ, στον Έβρο.

Στις συσκέψεις που κάναμε για όλα τα θέματα – για την αυτοδιοίκηση, την πολιτική προστασία και τις αποζημιώσεις, τη μετανάστευση, την αστυνόμευση, τον πρωτογενή τομέα και την προστασία των δασών – εμείς, ως Διοίκηση της Περιφέρειας, θέσαμε τα εξής ζητήματα:

  • την στήριξη των πληγέντων σε όλη την Περιφέρειά μας
  • τη δρομολόγηση των απαραίτητων έργων στο περιβάλλον και στις υποδομές
  • την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας
  • και τη λήψη επιπλέον μέτρων σε επίπεδο σχεδιασμού για την αντιμετώπιση παρόμοιων καταστάσεων στο μέλλον.

Η Διοίκησή μας, κι εγώ προσωπικά, θα είμαστε στην πρώτη γραμμή, δίπλα στις προσπάθειες της Πολιτείας για ένα Κράτος αποτελεσματικό, όπως κάνουμε άλλωστε σταθερά όλα αυτά τα χρόνια στη διαχείριση απανωτών κρίσεων.

Θα ήθελα τέλος να πω, ότι επικοινώνησα τηλεφωνικά με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτη Σχοινά και του ζήτησα την στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αποκατάσταση του Δάσους της Δαδιάς. Ο κ. Σχοινάς έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το θέμα αυτό.»

Τα μέτρα αρωγής που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για τον Έβρο μετά την επίσκεψη του κυβερνητικού κλιμακίου στην περιοχή εδώ.




Περιφερειακή Σύνθεση: Σχόλιο για τις ανακοινώσεις του Χρήστου Μέτιου

Η Περιφερειακή Σύνθεση κάνει σχόλιο για τις ανακοινώσεις του Χρήστου Μέτιου

Οι φωτογραφίσεις του Περιφερειάρχη και οι αοριστολογίες της ανακοίνωσής του χωρίς κανένα συμπέρασμα σχετικά με τη σύσκεψη που είχε στο γραφείο του, εντείνουν ακόμη περισσότερο την ανησυχία μας και επιβεβαιώνουν την πεποίθησή μας ότι δεν είναι ικανός να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Αυτές τις δύσκολες ώρες, που ακόμα οι φωτιές μαίνονται στην Περιφέρεια μας, η θέση του θα έπρεπε να είναι δίπλα στους ανθρώπους που επιχειρούν και σε εκείνους που δοκιμάζονται και όχι απέναντι από φωτογραφικούς φακούς.

Στην δε περίπτωση των συσκέψεων αξία έχουν τα συμπεράσματα και τα χρονοδιαγράμματα κι όχι οι φωτογραφίες και τα κενά ουσίας, δελτία τύπου. Αλλά, ο καθένας είναι οι επιλογές του.




Σύσκεψη του Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστου Μέτιου με τους Υφυπουργούς Πολιτικής Προστασίας και Μακεδονίας-Θράκης στην Κομοτηνή

Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 23 Αυγούστου στην έδρα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στην Κομοτηνή μεταξύ του Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστου Μέτιου, του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστου Τριαντόπουλου και του Υφυπουργού Μακεδονίας-Θράκης Στάθη Κωνσταντινίδη, με τη συμμετοχή επίσης Αντιπεριφερειαρχών από τη Ροδόπη,του Δημάρχου Ιάσμου, της Πυροσβεστικής, του Στρατού και υπηρεσιακών στελεχών της Περιφέρειας

Βασικό θέμα της σύσκεψης ήταν τα μέτρα στήριξης των πολιτών που έχουν πληγεί από τις πυρκαγιές των τελευταίων ημερών στην Περιφέρεια ΑΜΘ.

Αποφασίστηκε οι διαδικασίες να κινηθούν γρήγορα με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, τόσο για την κάλυψη των άμεσων αναγκών, όπως για παράδειγμα της στέγασης των πληγέντων, της εξασφάλισης ζωοτροφών στους κτηνοτρόφους κτλ., όσο και για την οριστική αποκατάσταση των ζημιών που σημειώθηκαν σε σπίτια, επιχειρήσεις, ζωικό και αγροτικό κεφάλαιο, κτηνοτροφικές μονάδες, γεωργικές εγκαταστάσεις κτλ.

Στη σύσκεψη εξετάστηκε επίσης η κατάσταση που επικρατούσε μέχρι εκείνη την ώραστα μέτωπα των πυρκαγιώντης Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης.

Νωρίτερα, σε κατ’ ιδίαν συνάντησήτους, οι κ. Μέτιος, Τριαντόπουλος και Κωνσταντινίδηςσυζήτησαντην κατάσταση σε άλλα σημεία της Περιφέρειας που πλήττονται από πυρκαγιές, ενώ η κατάσταση στα μέτωπα της Π.Ε.Έβρου εξετάζεται καθημερινά στο Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας που πραγματοποιείται στην Αλεξανδρούπολη με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη.

Στη σύσκεψη της Κομοτηνής συμμετείχαν ο Αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Νίκος Τσαλικίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Διοίκησης και Οικονομικών Αχμέτ Ιμπράμ, ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και Ορεινών Περιοχών Τζιχάν Ιμάμογλου, ο Δήμαρχος Ιάσμου ΜουμίνΜουμίν, ο Διοικητής της 29ης Μηχανοποιημένης Ταξιαρχίας Πεζικού και Ανώτατος Διοικητής Φρουράς Κομοτηνής Ταξίαρχος Ανέστης Ελευθεριάδης, ο Διοικητής των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ροδόπης Πύραρχος Κωνσταντίνος Παπάζογλου, ο Διευθυντής Μηχανικού του Δ’  Σώματος Στρατού,  ο Διευθυντής του Γραφείου του Υφυπουργού Μακεδονίας-Θράκης, οΠροϊστάμενος της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας της ΠΑΜΘ κ.ά.




Ικανοποίηση Χρήστου Μέτιου για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του Νέου Νοσοκομείου Κομοτηνής

Όσον αφορά την κατασκευή του Νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής από το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», ο Περιφερειάρχης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής, επισημαίνοντας ότι Περιφέρεια στέκεται συνεπής στις υποχρεώσεις της αναφορικά με τα συμπληρωματικά έργα υποδομής που έχει αναλάβει είτε να κατασκευάσει (5,2 εκ. € για την οδική σύνδεση από και προς το νοσοκομείο, για τους απαραίτητους κόμβους, για τον οδοφωτισμό, για τη βελτίωση των γύρω δρόμων, για τη σύνδεση με τα δίκτυα ηλεκτρικού ρεύματος, φυσικού αερίου και τηλεπικοινωνιών) είτε να χρηματοδοτήσει (1 εκ. € στη ΔΕΥΑ Κομοτηνής για τη σύνδεση του νοσοκομείου με το δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης).

Δείτε τι δήλωσε ο Χρήστος Μέτιος :