Eρώτηση για την κρίση στον κλάδο της κτηνοτροφίας κατέθεσε ο βουλευτής Ξάνθης της Νέας Αριστεράς Χουσεΐν Ζεϊμπέκ

Ερώτηση στη Βουλή για την πολυεπίπεδη κρίση με την οποία βρίσκεται αντιμέτωπος ο κλάδος της κτηνοτροφίας (πλημμύρες, έξαρση ζωονόσων κλπ.), με την κυβέρνηση απούσα, όπως αναφέρει, κατέθεσε ο βουλευτής Ξάνθης και τομεάρχης Αγροτικών με τη Νέα Αριστερά Χουσεΐν Ζεϊμπέκ.

Όπως σημειώνει ο κ. Ζεϊμπέκ η κυβερνητική αδιαφορία, η υποτίμηση του κινδύνου, η απουσία πρόληψης και ελέγχων στα σύνορα, προκάλεσαν εκτεταμένες απώλειες σε ζωικό κεφάλαιο κατά την έξαρση των ζωονόσων με αποτέλεσμα σήμερα οι κτηνοτρόφοι να έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους και μάλιστα να μην έχουν λάβει ούτε ένα ευρώ ως αποζημίωση για τις τεράστιες απώλειες που υπέστησαν.

«Με ότι αυτό συνεπάγεται στο εισόδημά τους και στην εθνική παραγωγή», καταλήγει η ανακοίνωση του κ. Ζεϊμπέκ.

Πηγή: ertnews.gr




Χουσεϊν Ζεϊμπέκ για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

«Το κυβερνητικό φιάσκο στον ΟΠΕΚΕΠΕ, καταδικάζει τους αγρότες και του νομού Ξάνθης να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη – Να ληφθούν μέτρα τώρα», αναφέρει σε κοινοβουλευτική του ερώτηση, ο Βουλευτής της Νέας Αριστεράς Ξάνθης, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ.

Πιο συγκεκριμένα και ενώ οι αγρότες ανέμεναν να τους καταβληθεί η προκαταβολή των ενισχύσεων μέσα στον Οκτώβριο, η κυβέρνηση ζητά – μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ – από χιλιάδες παραγωγούς σε όλη τη χώρα να επιστρέψουν ενισχύσεις (οι οποίες δόθηκαν λόγω λάθους του Οργανισμού).

Με το συνολικό ποσό της επιστροφής να ανέρχεται σε πάνω από 50 εκατομμύρια.

Πάνω από 1.000 είναι τα «ραβασάκια» που θα σταλούν, σύμφωνα με πληροφορίες, του κ. Ζεϊμπέκ,στους αγρότες της Ξάνθης, οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν ποσά από 0,50 λεπτά έως και 5.000 ευρώ, μέχρι τις 29 Οκτωβρίου. Όπως αναφέρει ο κ. Ζεϊμπέκ, «μεγάλο είναι και το νούμερο των αγροτών της Περιφέρειας Ανατολικής, με τις πληροφορίες  να κάνουν λόγο για πάνω από 14.000 παραγωγούς στην Π.Α.Μ.Θ που θα λάβουν «ραβασάκια» για επιστροφές, για τις οποίες δεν ευθύνονται οι ίδιοι».

 

www.ertnews.gr




Παρέμβαση Χουσεΐν Ζεϊμπέκ στη Βουλή για τη στήριξη των μελισσοκόμων της Ξάνθης

Ερώτηση στη Βουλή για τη στήριξη και ενίσχυση των μελισσοκόμων της Ξάνθης κατέθεσε ο βουλευτής της Νέας Αριστεράς και τομεάρχης αγροτικής πολιτικής, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ.

Ο βουλευτής αναφέρει ότι, εξαιτίας της παρατεταμένης ανομβρίας και των συνεπειών της κλιματικής κρίσης, έχει σημειωθεί σημαντική μείωση στην παραγωγή μελιού στην Ξάνθη, καθώς και στον πληθυσμό των μελισσών. Αυτό το γεγονός μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ισορροπία του τοπικού οικοσυστήματος.

Επιπλέον, σοβαρό πρόβλημα αποτελεί η παρουσία των μελισσοφάγων στην περιοχή, οι οποίοι περιορίζουν τη δραστηριότητα των μελισσών και εμποδίζουν τη συλλογή γύρης. Σημαντικά ζητήματα αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί και από τις περιπτώσεις «ελληνοποιήσεων» και νοθείας του μελιού, που υποβαθμίζουν την ποιότητα και την αξιοπιστία του ελληνικού μελιού.

Ο κ. Ζεϊμπέκ ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσει:

α) Ποια άμεσα μέτρα προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση για την προστασία των μελισσοκόμων της Ξάνθης και της Θράκης, όπου η μελισσοκομία αποτελεί βασικό κομμάτι της τοπικής αγροτικής οικονομίας.

β) Εάν θα ληφθούν μέτρα στήριξης μέσω του ΕΛΓΑ ή άλλων μηχανισμών για τους μελισσοκόμους που πλήττονται από την ανομβρία, την κλιματική κρίση και τους μελισσοφάγους, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα το ΕΛΓΑ δεν τους παρέχει επαρκή προστασία.