Ύποπτες Κινήσεις σε Χωριά του Παγγαίου | Μαρτυρία Κατοίκου

Ανησυχία προκαλούν οι αναφορές κατοίκων για ύποπτες κινήσεις ατόμων σε χωριά του Παγγαίου το τελευταίο διάστημα.

Σύμφωνα με μαρτυρία κατοίκου, άγνωστα άτομα έχουν θεαθεί να περιφέρονται ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν προσεγγίσει αυλές σπιτιών χωρίς εμφανή λόγο.

«Βλέπουμε ανθρώπους που δεν γνωρίζουμε να κινούνται περίεργα, ειδικά τις βραδινές ώρες. Σε κάποιες περιπτώσεις πλησίασαν σπίτια, γεγονός που μας έχει ανησυχήσει ιδιαίτερα», αναφέρει κάτοικος της περιοχής.

Οι κάτοικοι έχουν ήδη ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές, ενώ συνιστούν αυξημένη προσοχή και επιφυλακή.




Ύποπτες Δραστηριότητες σε Χωριά του Παγγαίου: Προσοχή σε Μαύρο αυτοκίνητο με Φιμέ Τζάμια

Σε χωριά του Παγγαίου, έχουν καταγραφεί περιστατικά ύποπτης δραστηριότητας που σχετίζονται με ένα μαύρο Volkswagen Golf 7 με φιμέ τζάμια.

Οι επιβάτες του οχήματος χτυπούν κουδούνια για να διαπιστώσουν αν υπάρχουν ένοικοι και, όταν διαπιστώσουν ότι το σπίτι είναι άδειο, επιχειρούν να εισέλθουν παράνομα.

Πρόσφατο βίντεο από κάμερα ασφαλείας που ήρθε στο φως της δημοσιότητας επιβεβαιώνει την κίνηση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου στην περιοχή, ενισχύοντας τις ανησυχίες των κατοίκων.

Οι κάτοικοι της περιοχής καλούνται να παραμείνουν σε εγρήγορση και να αναφέρουν οποιαδήποτε ύποπτη κίνηση στις αρχές. Είναι σημαντικό να ασφαλίζουν τις πόρτες και τα παράθυρα, ειδικά κατά τη διάρκεια της απουσίας τους.




Οδοιπορικό του ENACHANNEL | Στα Χιονισμένα Χωριά του Νομού Καβάλας

Το ENA Channel βρέθηκε στα ορεινά χωριά του Νομου Καβάλας, όπου το χιόνι έχει καλύψει τα πάντα, δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό λευκό σκηνικό.

Οι κάμερες του καναλιού κατέγραψαν μαγευτικές εικόνες από τα χιονισμένα καλντερίμια, τα παραδοσιακά σπίτια και τη φύση που καθηλώνει με την ομορφιά της.

Μέσα από το ρεπορτάζ, αναδείχθηκαν οι καθημερινές προκλήσεις των κατοίκων λόγω της κακοκαιρίας, αλλά και η προσπάθειά τους να διατηρήσουν την κανονικότητα με αισιοδοξία και ζεστή φιλοξενία. Παράλληλα, καταγράφηκαν οι παρεμβάσεις τωνΔήμων για τη διατήρηση της προσβασιμότητας και τη διευκόλυνση της ζωής στις περιοχές αυτές.

Μείνετε συντονισμένοι, για περισσότερες εικόνες και ρεπορτάζ από τη χειμωνιάτικη Καβάλα και τα ορεινά της χωριά!

Δειτέ Εδώ!!!!




“Κίνητρα για επιστροφή νέων στα χωριά εξετάζει η κυβέρνηση”

Τρόπους για να επιστρέψουν οι νέοι στα χωριά αναζητά η κυβέρνηση, όπως τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σε μια διαφορετική συνέντευξη που παραχώρησε την παραμονή των Χριστουγέννων στη Φωτεινή Γάλλου, μία νεαρή δημοσιογράφο η οποία αποφάσισε να επιστρέψει από τη Θεσσαλονίκη στην ιδιαίτερη πατρίδα της, την Πρώτη Σερρών, όπου και άρχισε να εκδίδει την εφημερίδα «Τα Χωριάτικα».

Πρόκειται για μια εφημερίδα, μέσω της οποίας η νεαρή δημοσιογράφος προσπαθεί να αναδείξει τόσο τις ανάγκες της ελληνικής περιφέρειας όσο και τα πλεονεκτήματα της επιστροφής στο χωριό.Τη Φωτεινή προσκάλεσε στο Μέγαρο Μαξίμου ο ίδιος ο πρωθυπουργός, αφού έμαθε για την πρωτοβουλία της.

Η συζήτησή τους περιστράφηκε κυρίως γύρω από ζητήματα που απασχολούν ιδιαίτερα τον πρωθυπουργό: τη στήριξη των κατοίκων της περιφέρειας, την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και του πρωτογενούς τομέα με βάση τις μοναδικές αρετές κάθε περιοχής, την παροχή κινήτρων για εγκατάσταση νέων και οικογενειών εκτός των μεγάλων πόλεων (όπως έγινε πρόσφατα με δέσμη μέτρων για τον Έβρο), και τη χρήση της τεχνολογίας για την καταπολέμηση ανισοτήτων μεταξύ της περιφέρειας και των πόλεων, ειδικά σε ζητήματα όπως η εκπαίδευση.

Η συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη

Συνέντευξη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην εφημερίδα «Τα Χωριάτικα» και τη δημοσιογράφο Φωτεινή Γάλλου

Φωτεινή Γάλλου: Σας ευχαριστούμε πολύ για την τιμή και την πρόσκληση. Είναι πάρα πολύ σημαντικό όχι μόνο για «Τα Χωριάτικα» και για μένα προσωπικά, αλλά και για όλα τα χωριά, καθώς και τους νέους που παίρνω το θάρρος να εκπροσωπήσω σε σχέση με τα χωριά. Για εμάς είναι το σπίτι μας και το γεγονός ότι επιλέγετε να ρίξετε φως σε αυτό το θέμα είναι πραγματικά πολύ σημαντικό.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Εγώ να σε συγχαρώ, αρχικά, για το εγχείρημα. Το εντόπισα κάποια στιγμή στο διαδίκτυο και μου έκανε παρά πολλή εντύπωση το γεγονός ότι σου ήρθε η ιδέα να κάνεις κάτι τόσο καινοτόμο και να αναδείξεις τι σημαίνει να ζεις σήμερα σ ένα χωριό της ελληνικής περιφέρειας.

Φωτεινή Γάλλου: Ένα θέμα που απασχολεί εμένα προσωπικά και τους ανθρώπους που θέλω να πιστεύω ότι εκπροσωπώ, τους νέους και τα χωριά, είναι κάτι το οποίο συζητώ πολύ συχνά με φίλους μου που μπορεί να μένουν στο εξωτερικό, στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη: το αν θα γυρίσουν κάποτε στο χωριό. Οι απαντήσεις είναι πολλές και διαφορετικές και αυτό που όλοι λένε είναι ότι λείπει το κίνητρο. Πρόσφατα, η κυρία Ζαχαράκη ανακοίνωσε κάποια κίνητρα για τα χωριά στον Έβρο. Είναι μέσα στα πλάνα σας το σχέδιο της αποκέντρωσης και η προσέλκυση των νέων πίσω στο χωριό;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Πράγματι, τα κίνητρα το οποία ανακοινώσαμε για τον βόρειο Έβρο, δηλαδή μία πρόσθετη οικονομική υποστήριξη σε κάποιον ο οποίος θα πάρει την απόφαση να εγκατασταθεί στα συγκεκριμένα χωριά των Δήμων που καλύπτονται από το πρόγραμμα, τα βλέπω και ως ένα πιλοτικό πρόγραμμα για να δούμε αν πραγματικά αυτό το οποίο χρειάζεται σήμερα κάποιος νέος για να ζήσει σε ένα χωριό της ελληνικής περιφέρειας είναι μια πρόσθετη οικονομική ενίσχυση ή αν τελικά το πρόβλημα είναι πιο σύνθετο.

Γιατί φαντάζομαι ότι το πρώτο ζήτημα που θέτουν και οι νέοι με τους οποίους συνομιλείς είναι αυτό της επαγγελματικής αποκατάστασης. «Γυρίζω στο χωριό και ποια δουλειά μπορώ να κάνω εκεί; Μπορώ, παραδείγματος χάρη, να ασχοληθώ καινοτόμα με τον πρωτογενή τομέα -κάτι το οποίο ενδιαφέρει πολλούς νέους ανθρώπους- και με αυτόν τον τροπο να έχω μια καλή επαγγελματική προοπτική; Υπάρχουν επιλογές να ζω στο χωριό και να δουλεύω εξ αποστάσεως και να απολαμβάνω την ποιότητα ζωής της ελληνικής περιφέρειας, έχοντας, όμως, ταυτόχρονα και μία επαγγελματική ενασχόληση που μου επιτρέπει να ικανοποιώ τις προσωπικές μου φιλοδοξίες; Μπορεί ενδεχομένως το χωριό να είναι κοντά σε ένα μεγαλύτερο αστικό κέντρο, να επικοινωνώ, να ζω στο χωριό, αλλά να δουλεύω στην πόλη με πολύ περισσότερες επαγγελματικές ευκαιρίες;».

Νομίζω ότι κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή, αλλά αυτό το οποίο μας ενδιαφέρει να καταλάβουμε είναι αν κάποιο πρόσθετο οικονομικό κίνητρο θα βοηθήσει στο να μπορέσουν να γυρίσουν νέοι άνθρωποι στα χωριά. Και, βέβαια, βλέπω με πολύ ενδιαφέρον και τοπικές πρωτοβουλίες, όπως τη δική σου, γιατί θεωρώ ότι υπάρχουν όρια στο τι μπορεί να κάνει το κράτος από πάνω προς το κάτω. Πρέπει να γίνονται πράγματα και από κάτω προς τα πάνω. Είδα, για παράδειγμα, μία πρωτοβουλία στη Φουρνά Ευρυτανίας -φαντάζομαι τη γνωρίζεις καλά. Εκεί η τοπική κοινωνία οργανώθηκε και προσφέρει στέγη και, ενδεχομένως, και άλλες ευκαιρίες σε οικογένειες οι οποίες θα επιλέξουν να ζήσουν στο χωριό.

Μετά πρέπει να δούμε τα άλλα ζητήματα, ειδικά για τα πιο απομονωμένα χωριά. Όσον αφορά στα σχολεία, γενικά είμαστε καλυμμένοι, καθώς ένας από τους λόγους που έχουμε πάρα πολλούς δασκάλους και καθηγητές είναι ακριβώς γιατί πρέπει να καλύψουμε κάθε γωνιά της πατρίδας μας. Πρόσβαση σε υγεία, ο κοντινότερος γιατρός στο κοντινότερο Κέντρο Υγείας. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η ζωή στην περιφέρεια έχει τις ομορφιές της και τις δυσκολίες της και, τελικά, αν οι ομορφιές είναι περισσότερες από τις δυσκολίες, η επιλογή φαντάζομαι είναι πιο εύκολη.

Φωτεινή Γάλλου: Μπαίνοντας στο 2025, όλη η ελληνική κοινωνία αντιμετωπίζει κοινά προβλήματα, με βασικότερο αυτό της ακρίβειας της καθημερινότητας και τα αυξημένα ενοίκια. Εφόσον πλέον υπάρχει εξ αποστάσεως εργασία σε ένα μεγάλο ποσοστό -και απ’ ό,τι βλέπουμε θέλετε κι εσείς να την προάγετε- θα μπορούσε το χωριό να είναι μία μελλοντική λύση; Η αποκέντρωση να είναι μία απάντηση ακόμα και στην ακρίβεια;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Θα έλεγα ότι όχι μόνο θα μπορούσε, αλλά σε έναν βαθμό είναι ήδη. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η ζωή στο χωριό είναι πολύ φθηνότερη από τη ζωή σε μία πόλη και ακόμα φθηνότερη από τη ζωή, ενδεχομένως, στην πρωτεύουσα.

Δεν υπάρχει, επίσης, καμία αμφιβολία ότι η ελληνική περιφέρεια, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, μαραζώνει σε κάποιες περιοχές, ακριβώς γιατί δεν πηγαίνει νέος κόσμος να αντικαταστήσει τους ηλικιωμένους που είναι πιο συνδεδεμένοι με το χωριό. Αν, όμως, υποθέταμε ότι θα δούλευες εξ αποστάσεως και θα κέρδιζες τα ίδια χρήματα με αυτά που θα κέρδιζες στην Αθήνα, προφανώς και θα αποταμίευες περισσότερα στο χωριό, γιατί η ζωή θα ήταν φθηνότερη. Αυτό είναι δεδομένο. Η στέγη είναι φθηνότερη, ειδικά αν γυρίσει κανεις, μάλιστα, σ’ ένα χωριό με το οποίο έχει σύνδεση, όπου μπορεί να έχει μία οικογενειακή περιουσία, ένα σπίτι.

Οπότε, εάν αυτό το οικονομικό ισοζύγιο είναι πιο ευνοϊκό και ταυτόχρονα έχεις μία καλύτερη, ποιοτική ζωή, πιστεύω ακράδαντα ότι υπάρχει προοπτική επιστροφής.

Ειδικά στα χωριά και στα μικρότερα σχολεία και η ποιότητα της εκπαίδευσης μπορεί να είναι καλύτερη, γιατί πολύ απλά υπάρχουν λιγότερα παιδιά, άρα ο δάσκαλος και ο καθηγητής μπορούν να ασχολούνται περισσότερο με τα παιδιά. Σήμερα πια το ψηφιακό χάσμα γεφυρώνεται, παράδειγμα ότι έχουμε ψηφιακούς διαδραστικούς πίνακες σε όλα τα σχολεία από την Ε’ Δημοτικού. Έτσι, και ένα παιδί το οποίο μπορεί να είναι σε ένα απομονωμένο χωριό μπορεί να έχει την ίδια τεχνολογική υποδομή με ένα παιδί το οποίο ζει στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη. Η τεχνολογία είναι γέφυρα, η οποία σπάει την απομόνωση, γι’ αυτό και πιστεύω ότι αργά αλλά σταδιακά ολοένα και περισσότεροι θα είναι αυτοί που θα έχουν τη δυνατότητα να δουλεύουν εξ αποστάσεως και θα σκέφτονται την επιλογή του χωριού.
Φωτεινή Γάλλου: Κάτι που παρατηρείται είναι η ανάγκη των νέων ανθρώπων για έναρξη καινοτόμων επιχειρήσεων. Είναι στα σχέδιά σας κίνητρα ή κάποιες ελαφρύνσεις για τους νέους μικρούς επιχειρηματίες που αποφασίζουν να ανοίξουν κάτι στα χωριά; Γιατί, φυσικά, καταλαβαίνετε ότι τα μεγέθη είναι πολύ διαφορετικά και ένα μαγαζί στο χωριό δεν είναι απλά ένας δείκτης οικονομίας αλλά η ζωή του χωριού.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Είναι σωστό αυτό που λες, για αυτό και στις παρεμβάσεις που κάναμε για τη φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών ανεβάσαμε το όριο από τους 500 στους 1.500 κατοίκους, ακριβώς για να αναγνωρίσουμε την ιδιαιτερότητα του τι σημαίνει να επιχειρεί κανείς σε μία πιο μικρή κοινότητα. Και για αυτό, ας πούμε, δίνουμε μία προτεραιότητα στα σχέδια στήριξης των νέων αγροτών. Έχω πει στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να κοιτάξουμε να καλύψουμε όσο δυνατόν περισσότερους νέους αγρότες, γιατί οι αγρότες στην περιφέρεια στηρίζουν τα χωριά.

Πρέπει να έχουμε μία ρεαλιστική αίσθηση για το ποιες είναι και οι οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες συνδέονται με το χωριό και σίγουρα ο πρωτογενής τομέας παίζει έναν πολύ σημαντικό ρόλο.

Φωτεινή Γάλλου: Θα μου επιτρέψετε να σας ταξιδέψω στα μέρη μου, στον Δήμο Αμφίπολης και συγκεκριμένα στον Τύμβο Καστά, ένα μνημείο που κάνει περήφανους όχι μόνο εμάς αλλά όλη την Ελλάδα. Ξέρουμε ότι γίνονται εργασίες, αλλά επειδή κλείνουμε 10 χρόνια υπάρχει μια ανησυχία στην τοπική κοινωνία για το τι συμβαίνει, καθώς, όπως καταλαβαίνετε, για εμάς μπορεί να αποτελέσει μια πηγή ανάπτυξης. Μπορείτε να μας αποκαλύψετε κάποιο μυστικό του Τύμβου Καστά;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ενημερώθηκα λίγο πριν τη συνέντευξη από το Υπουργείο Πολιτισμού. Δαπανώνται πολλοί πόροι στην ανάδειξη αυτού του σημαντικού μνημείου. Χρειάζεται πάντα πάρα πολύς χρόνος όταν ανακαλύπτουμε κάτι τόσο σημαντικό, για να είμαστε σίγουροι ότι μπορεί να είναι επισκέψιμο. Εκτιμώ όμως ότι το ‘26, το αργότερο το ‘27, όλος ο Τύμβος θα είναι πλήρως επισκέψιμος και νομίζω ότι αυτό θα δώσει μια ακόμη, πολύ σημαντική, συμπληρωματική αναπτυξιακή πνοή στους Δήμους τους οποίους καλύπτεις.

Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, μιας και μιλάμε συνολικά για χωριά, εκτός από τον πρωτογενή τομέα υπάρχει και ο τουρισμός μικρής κλίμακας, ο οποίος μπορεί να συνδέεται με πολιτιστικό, θρησκευτικό, περιπατητικό τουρισμό ή και οινοτουρισμό. Αυτές είναι δραστηριότητες οι οποίες γίνονται κατ’ εξοχήν στην ύπαιθρο. Άρα, επιχειρηματικές δραστηριότητες που έχουν να κάνουν με τουρισμό μικρής κλίμακας προφανώς είναι στο επίκεντρο για εμάς και θέλουμε να τις στηρίξουμε, ειδικά στους ορεινούς όγκους της ηπειρωτικής Ελλάδος.

Φωτεινή Γάλλου: Θα ήθελα, επίσης, να σας μεταφέρω έναν ακόμα προβληματισμό, ο οποίος αφορά όλα τα χωριά -όχι μόνο την περιοχή μας- και αυτό έχει να κάνει με την πρόσφατη δήλωσή σας σχετικά με το ότι η Ελλάδα θα γίνει «η μπαταρία της Ευρώπης». Υπάρχει έντονη ανησυχία ότι τα χωριά θα είναι αυτά που θα επωμιστούν το βάρος των εγκαταστάσεων αυτού του εγχειρήματος. Πρέπει να ανησυχούμε;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Όχι, το αντίθετο θα έλεγα. Το μοντέλο στο οποίο προσανατολιζόμαστε είναι το εξής: εάν, παραδείγματος χάρη, σε έναν Δήμο υπάρχουν ανεμογεννήτριες -για τις οποίες γίνεται μεγάλη συζήτηση, αδικαιολόγητα κατά τη γνώμη μου- τότε οι πρώτοι ωφελημένοι με πολύ φθηνή, ενδεχομένως ακόμα και δωρεάν ενέργεια, θα είναι οι κάτοικοι του Δήμου. Άρα, εάν η ενέργεια παράγεται κοντά σε κάποια περιοχή, θα πρέπει να καταλαβαίνουν οι πολίτες ότι έχουν όφελος πρώτα απ’ όλα οι ίδιοι. Συνολικά, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα οδηγήσουν σε μείωση των τιμών ενέργειας, αλλά οι πρώτοι ωφελημένοι πρέπει να είναι οι Δήμοι οι οποίοι τις υποδέχονται.

Φωτεινή Γάλλου: Οι προβληματισμοί συνδέονται περισσότερο με τις περιβαλλοντολογικές και τις κοινωνικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει όλο αυτό.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Καταρχάς, κάθε τέτοια κατάσταση έχει και μια ξεχωριστή περιβαλλοντολογική αδειοδότηση. Μπορεί, για παράδειγμα, να υπάρχει ειδικό ζήτημα με την ορνιθοπανίδα σε κάποια περιοχή και να μην μπορεί να εγκαταστήσει κανείς ανεμογεννήτριες εκεί. Άρα, σε κάθε περίπτωση, υπάρχει πάντα ένας σεβασμός στο περιβάλλον. Αλλά πρέπει να αντιληφθούμε ότι οι ανανεώσιμες πηγές είναι πλούτος συνολικά για τη χώρα.

Όλοι θα ωφεληθούμε τελικά από το να παράγουμε περισσότερη ενέργεια από τον ήλιο και τον άνεμο, αντί να εισάγουμε και να πληρώνουμε ακριβό φυσικό αέριο, πραγμα το οποίο κάνουμε τώρα. Οι πρώτοι ωφελημένοι πρέπει να είναι οι κάτοικοι του Δήμου που υποδέχονται τέτοιες εγκαταστάσεις.

Φωτεινή Γάλλου: Πάμε στις δικές σας εμπειρίες με τα χωριά, είτε ως Πρωθυπουργός είτε ως πολίτης που αγαπά ιδιαίτερα τα βουνά. Ποια είναι η δική σας σχέση με τα χωριά, ποιες αναμνήσεις ξεχωρίζετε;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Θυμάμαι μία φορά όταν ήμουν μικρός, πρέπει να ήμουν 11 χρονών και πήγαινα ΣΤ’ δημοτικού, οι γονείς μου είχαν την ιδέα να με στείλουν για μία εβδομάδα στο χωριό του Παύλου Μπακογιάννη, στα Βελωτά Ευρυτανίας. Εκεί ήταν η πρώτη μου επαφή με το τι θα πει να είσαι σε ένα χωριό. Τότε ήθελες δυο ώρες καρόδρομο για να πας και το χωριό δεν είχε ρεύμα. Θυμάμαι ελληνικό χωριό χωρίς ρεύμα. Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία, ένας άλλος κόσμος για εμένα και μία εμπειρία που έχει εντυπωθεί πάρα πολύ έντονα στις παιδικές μου αναμνήσεις.

Από τότε θέλω πάντα, όταν κάνω περιοδείες, να προσπαθώ να μην πηγαίνω μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα. Τυχαίνει, μάλιστα, και οι πιο ωραίες αναμνήσεις από την πολιτική μου διαδρομή να είναι οι επισκέψεις που κάνω στις κωμοπόλεις και στα χωριά της ελληνικής περιφέρειας. Κατά κανόνα, όταν βλέπει ότι έρχεται ο Πρωθυπουργός -τον ψηφίζει, δεν τον ψηφίζει- ένα μεγάλο κομμάτι του χωριού θα πάει να τον δει και να τον γνωρίσει. Και αυτό είναι μια διαρκής υπενθύμιση ότι η Ελλάδα είναι κάτι πολύ παραπάνω από την Αθήνα ή τις μεγάλες πόλεις.

Φωτεινή Γάλλου: Θα μπορούσε ένας Πρωθυπουργός να μείνει στο χωριό κάποτε;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ναι, βεβαίως! Εγώ έχω μια πολύ ειδική σχέση με τα χωριά του Ζαγορίου, τα οποία τα αγαπώ από μικρός, από την πρώτη φορά που τα επισκέφτηκα ως κατασκηνωτής με τη ΧΑΝΘ. Θα μπορούσα πολύ εύκολα να φανταστώ τον εαυτό μου να περνάει χρόνο σε ένα τέτοιο χωριό και, ίσως, σε κάποιο από τα πιο απομονωμένα χωριά. Δύσκολο τώρα, γιατί δεν έχουμε πολύ ελεύθερο χρόνο, αλλά αργότερα ναι, γιατί όχι;

Φωτεινή Γάλλου: Αναφέρατε πως πρέπει να γίνονται κινήσεις και από κάτω προς τα πάνω. Ο προβληματισμός μου πάντα ήταν πώς μπορούμε να έχουμε μία ευρύτερη κοινωνία, όπως την ονειρευόμαστε, όταν δεν μπορούμε να έχουμε ένα μικρό χωριό που ευημερεί;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Οι κοινωνίες θα πρέπει να μπορούν να ευημερούν είτε σε μεγαλύτερη είτε σε μικρότερη κλίμακα. Και, μερικές φορές, τα προβλήματα που έχουν τα μικρά χωριά μπορεί να είναι και πιο εύκολο να επιλυθούν, αρκεί να ασχοληθεί κάποιος. Γιατί είναι προβλήματα μικρής έκτασης.

Δουλειά μας είναι να ασχολούμαστε με τα προβλήματα όλων των πολιτών της χώρας και να δίνουμε μία ξεχωριστή μέριμνα στις πιο απομονωμένες περιοχές της πατρίδας μας. Θα μπορούσε κανείς να μπει εύκολα στον πειρασμό να πει «Μα, καλά, είναι λίγοι εκεί», από πλευράς, ας πούμε, πολιτικού ισοζυγίου. «Γιατί να ασχοληθείς με ένα χωριό που έχει 50 κατοίκους όταν μπορείς να ενδιαφερθείς και να ασχοληθείς με έναν αστικό Δήμο που μπορεί να έχει 100.000 κατοίκους;».

Ποτέ δεν το έκανα αυτό. Θυμάμαι, όταν είχαμε τις μεγάλες καταστροφές σε πρώτη φάση στον Ιανό, τότε που απομονώθηκε όλη η ορεινή Αργιθέα και δεν είχε πρόσβαση, δαπανήσαμε ένα πολύ σημαντικό κονδύλι για να εξασφαλίσουμε ότι οι άνθρωποι αυτοί θα μπορούν να έχουν ασφαλή πρόσβαση το συντομότερο δυνατό.

Έχω ένα ειδικό ενδιαφέρον για τους μικρούς ορεινούς Δήμους. Συνομιλώ συχνά με τους Δημάρχους, γιατί αισθάνομαι ότι όσο πιο μεγάλη προσπάθεια καταβάλλει κανείς να ζήσει σε έναν απομονωμένο τόπο, τόσο μεγαλύτερη φροντίδα περιμένει και από την πολιτεία. Αλλιώς, πολύ απλά, δεν θα επιλέξει να ζήσει εκεί και θα χάσουμε μεγάλο κομμάτι της ίδιας μας της ψυχής.

Η ελληνική ψυχή είναι, νομίζω, ταυτισμένη σε μεγάλο βαθμό με τη ζωή στο χωριό.

Φωτεινή Γάλλου: Εσείς τι θα θέλατε να μάθετε από έναν νέο που έχει μεγαλώσει σε χωριό;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Τι είναι αυτό το οποίο θα σε κάνει να παραμείνεις στο χωριό; Με χαρά θα δεχτώ τις απαντήσεις των αναγνωστών σας.

protothema.gr




Βλάβη στο δίκτυο άφησε την Ελευθερούπολη και χωριά χωρίς ρεύμα

Μία μεγάλη βλάβη στο δίκτυο φαίνεται πως άφησε το βράδυ της Παρασκευής χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα όλη την Ελευθερούπολη αλλά και αρκετά χωριά όπως το Σιδηροχώρι, Καραβαγγέλη κ.α

Η βλάβη αποκαταστάθηκε για την Ελευθερούπολη σχετικά άμεσα καθώς οι υπάλληλοι του ΔΕΔΔΗΕ έδωσαν ηλεκτρικό ρεύμα από άλλες γραμμές.




Χωριά και μικρά νησιά στην Ελλάδα δεν έχουν καταγράψει ούτε μία γέννηση εδώ και χρόνια

Ο πληθυσμός της Ελλάδας μειώνεται «σταθερά και με συνέπεια» τα τελευταία χρόνια και η υπογεννητικότητα αποτελεί την μεγαλύτερη πρόκληση που θα αντιμετωπίσει η χώρα μας στο μέλλον. Το θέμα είναι γνωστό, οι αιτίες το ίδιο, η επιστημονική κοινότητα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και παραθέτει δυσοίωνα στοιχεία για το μέλλον και η Πολιτεία σχεδιάζει πολιτικές για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος.

Τα παραπάνω συζητήθηκαν στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μικρών Νησιών που πραγματοποιήθηκε 4-6 Οκτωβρίου στη Μήλο. Το συνέδριο συγκέντρωσε εκπροσώπους της κυβέρνησης, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και φορείς της εκπαίδευσης και της καινοτομίας, προκειμένου να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με κρίσιμα ζητήματα, όπως οι μεταφορές στις μικρονησιωτικές κοινωνίες, η πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, η λειψυδρία, η ενεργειακή αυτονομία, το περιβάλλον και η κοινωνία.

Μια ενδιαφέρουσα ενότητα του συνεδρίου ήταν η υπογεννητικότητά που «μαστίζει τις μικρές κοινωνίες» και οι επιπτώσεις της ιδιαίτερα στα μικρά νησιά.

Το 2022 η χώρα μας κατέγραψε τον χαμηλότερο αριθμό γεννήσεων

Το φαινόμενο της υπογεννητικότητας στην Ελλάδα καθώς και η γήρανση του πληθυσμού είναι ένα γεγονός, το οποίο εξελίσσεται αδιάκοπα τα τελευταία 35-40 χρόνια. Το 2022 η χώρα μας κατέγραψε τον χαμηλότερο αριθμό γεννήσεων σε 92 χρόνια, ανέφερε ο Νικόλαος Ζυγουρόπουλος, MD, ARSOG, AFRSH, MBA (INSEAD), MChem (Oxford University), χειρουργός γυναικολόγος – μαιευτήρας, ακαδημαϊκός υπότροφος, βοηθός καθηγητής Πανεπιστήμιου Ιατρικής και Φαρμακευτικής «Carol Davila».

Η Ελλάδα πρόσθεσε έχει από τους χαμηλότερους ρυθμούς γεννήσεων στην Ευρώπη, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι ορισμένα χωριά δεν έχουν καταγράψει ούτε μία γέννηση εδώ και χρόνια. Συμπλήρωσε ότι για να διασφαλιστεί η συνέχιση ενός έθνους/χώρας/περιοχής, ο δείκτης γονιμότητας θα πρέπει διαχρονικά να διατηρείται πάνω από 2,1 παιδιά/γυναίκα.

Το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων και η Ελληνική Εταιρεία Αναπαραγωγικής Ιατρικής (ΕΕΑΙ) παρουσίασαν τις προτάσεις τους για την αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας. Οι εκπρόσωποί τους αναφέρθηκαν εκτενώς στην αιματολογική εξέταση της ΑΜΗ (Αντιμυλλέριος Ορμόνη), την δωρεάν διάθεση της οποίας ανακοίνωσε στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός. Όπως είπαν, μπορεί να αποτελέσει ένα καίριο εργαλείο για τις γυναίκες, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να γνωρίζουν το ωοθηκικό τους απόθεμα έγκαιρα.

«Αυτή η γνώση αποδεικνύεται αναγκαία για τον προγραμματισμό της ζωής τους και τη λήψη ενημερωμένων αποφάσεων σχετικά με τη γονιμότητά τους», ανέφερε ο πρόεδρος του ΙΣΑ και του Ελληνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων, Γιώργος Πατούλης.

Το ΕΔΔΥΠΠΥ μέσα από τα ΚΕΠ Υγείας έχει ξεκινήσει δράση ευαισθητοποίησης του πληθυσμού για τη σημαντικότητα στην προληπτική μέτρηση του δείκτη γονιμότητας ΑΜΗ. Η δράση σύμφωνα με τον κ. Πατούλη θα επεκταθεί και στα μικρά νησιά.

«Δεσμευόμαστε για την πλήρη ενημέρωση, σχετικά με την αναγκαιότητα της ΑΜΗ, ώστε τα ζευγάρια, αλλά κυρίως οι νέες γυναίκες, να καταλάβουν πόσο σημαντική είναι η διενέργεια αυτής της εξέτασης. Συμβολικά στο πλαίσιο αυτό, το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων θα διαθέσει δωρεάν 500 εξετάσεις σε γυναίκες στα 40 μικρά νησιά μας», τόνισε. Η υπογεννητικότητα συνιστά μια σοβαρή πρόκληση για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των μικρών νησιών. Με τη μείωση του πληθυσμού τους, τίθεται σε κίνδυνο η βιωσιμότητα των κοινοτήτων αυτών, ανέφερε ο κ. Πατούλης.

«Είναι η 4η χρονιά που έχουμε αρνητικό ισοζύγιο μεταξύ γεννήσεων και θανάτων στη χώρα μας. Αν δεν υπάρξουν συγκροτημένες πολιτικές που να δίνουν κίνητρο απόκτησης παιδιού στις νέες οικογένειες θα έχουμε ένα εξαιρετικά αρνητικό δεδομένο για τη χώρα μας. Εκτιμάται, ότι το 2050 ο πληθυσμός της Ελλάδας δεν θα ξεπερνά τα 7,5 εκατομμύρια», ανέφερε.

«Ήρθε η ώρα να ξεφύγουμε από μια απλή διαπίστωση της υπογεννητικότητας που όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει, και να πάμε σε μια πιο ουσιαστική δράση όχι μόνο μέσα από μέτρα οικονομικής στήριξης, αλλά και την ευαισθητοποίηση του πληθυσμού περί πρόληψης και διαφύλαξης της γονιμότητας», ανέφερε από την πλευρά του ο γγ της Ελληνικής Εταιρείας Αναπαραγωγικής Ιατρικής Κωνσταντίνος Πάντος. Έκανε λόγο για σημαντικό έλλειμμα ενημέρωσης στη χώρα μας αναφορικά με την φυσιολογία της γονιμότητας.

Μόνο μία στις 10 γυναίκες γνωρίζουν ότι μετά τα 35 έτη ξεκινάει η σταδιακή έκπτωση του ωοθηκικού αποθέματος, η οποία κορυφώνεται μετά τα 40. Το 48% δηλώνει ότι οι πιθανότητες φυσικής σύλληψης στην ηλικία των 40 κυμαίνονται μεταξύ 30-50%!!, ενώ στην πραγματικότητα είναι μεταξύ 3-5%…. Ως κύρια βασική πηγή ενημέρωσης αναφέρεται σε ποσοστό 60% το διαδίκτυο και μόνο 24% το σχολείο. Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από έρευνα της Ελληνικής Εταιρείας Αναπαραγωγικής Ιατρικής. «Εάν συνειδητοποιήσει κανείς τα παραπάνω νούμερα θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι είναι δραματικό το μέγεθος της άγνοιας των ανθρώπων για ένα τόσο θεμελιώδες και προσωπικό ζήτημα, το οποίο τους αφορά», ανέφερε ο κ. Πάντος.

Πρόσθεσε ότι «με τον ίδιο απότομο ρυθμό πέφτουν οι πιθανότητες απόκτησης παιδιού με την αύξηση της ηλικίας, είτε με φυσική είτε με υποβοηθούμενη αναπαραγωγή. Αυτό είναι θεμελιώδες να συμπεριλαμβάνεται σε όποια ενημέρωση», τόνισε.

Η υπογεννητικότητα συνιστά μια σοβαρή πρόκληση για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των μικρών νησιών. Με τη μείωση του πληθυσμού τους, τίθεται σε κίνδυνο η βιωσιμότητα των κοινοτήτων αυτών, τόνισαν οι ομιλητές, καταλήγοντας ότι η Πολιτεία πρέπει να προσφέρει ένα δίχτυ κοινωνικής ασφάλειας και ποιοτικής υποστήριξης, προκειμένου να ενθαρρύνει τους νέους να τεκνοποιήσουν.




Βιβλική καταστροφή στο Σουδάν: Έσπασε ένα φράγμα και έχουν εξαφανιστεί ολόκληρα χωριά.

Την Κυριακή έσπασε ένα φράγμα και έσβησαν πέντε χωριά με μεγάλο αριθμό θυμάτων.

Από το σπάσιμο του φράγματος σκοτώθηκαν πολλοί χρυσωρύχοι και αυτή καταστράφηκαν είναι ίδια με αυτό που έγινε στην Ντέρνα τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Με το που έσπασε το φράγμα γέμισαν οι δρόμοι λάσπη.

Η αδιαφορία των παραστρατιωτικών για τις υποδομές δημιούργησε αυτή την καταστροφή.

Το υπουργείο Υγείας αναφέρει ότι πολλοί κάτοικοι εγκατέλειψαν τα σπίτια τους και πήγαν στα βουνά όπου εκεί εγκλωβίστηκαν.

Γιάννης Γεωργαλής .




Μάκης Παπαδόπουλος | «Οι καθυστερήσεις στα τεχνικά έργα της ΔΕΥΑΚ προκαλούν προβλήματα σε γειτονιές και χωριά»

Παρά τις αυξήσεις και “τα χαράτσια” στους λογαριασμούς σε βάρος των δημοτών, η ΔΕΥΑΚ δεν έχει ολοκληρώσει ακόμη έργα που εκσυγχρονίζουν τα δίκτυα ύδρευσης της Καβάλας και των χωριών.

Βλάβες, πολύωρες διακοπές, ελλείψεις σε επάρκεια νερού είναι “το κόστος” της αδυναμίας της Δημοτικής Αρχής να λύσει προβλήματα εδώ και χρόνια!

Ειδικά η καθυστέρηση της Δημοτικής Αρχής να ξεκινήσει και να ολοκληρώσει το μεγάλο έργο ύδρευσης από τις πηγές του Κεφαλαρίου είναι η πραγματική αιτία για τα προβλήματα στην ύδρευση που αντιμετωπίζουν οι οικισμοί στη Δημοτική Ενότητα Φιλίππων.

Αυτό δυστυχώς δεν το κατάλαβαν ούτε οι Πρόεδροι των Κοινοτήτων, που “σφυρίζουν” αδιάφορα εδώ και χρόνια, ακόμη και όταν τους καλούσαμε να αγωνιστούμε μαζί για να ξεκινήσει το έργο αυτό.

Δεν θέλουν οι δημότες “περισπούδαστες αναλύσεις” και “απειλές” από τα στελέχη της Δημοτικής Αρχής και της διοίκησης της ΔΕΥΑΚ.

Επιτέλους, θέλουν αποτελέσματα!




Μακάριος Λαζαρίδης: «Αποζημιώνονται, με καθυστέρηση, οι πληγέντες πολίτες στα χωριά Διαλεκτό, Αβραμυλιά και Ξεριά»

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, γνωστοποιεί την ολοκλήρωση των διαδικασιών αποζημίωσης των πληγέντων από τις πυρκαγιές του περσινού Αυγούστου στα χωριά Διαλεκτό, Αβραμυλιά και Ξεριά.

Αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Στην Εφημερίδα της Κυβέρνηση (ΦΕΚ 3829 Β/2-7-2024 με ΚΑΔ 37102) δημοσιεύτηκε η απόφαση του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Χρήστου Τριαντόπουλου, για την αποζημίωση των πληγέντων από τις πυρκαγιές της 21ης Αυγούστου 2023 σε Διαλεκτό, Αβρομυλιά και Ξεριά.

Σύμφωνα με αυτήν, 56 συμπολίτες μας θα αποζημιωθούν, βάσει του νόμου της κρατικής αρωγής για αποκατάσταση του εξοπλισμού, των πρώτων υλών και των αποθηκευμένων υλικών στις ιδιοκτησίες τους.

Θα ακολουθήσουν οι αποζημιώσεις για τις πληγείσες καλλιέργειες, οι οποίες παρουσιάζουν αδικαιολόγητη καθυστέρηση, όπως έχω επισημάνει κατ’ επανάληψη στον διοικητή του ΕΛΓΑ, κ. Ανδρέα Λυκουρέντζο.

Η προσπάθεια και η πίεσή μου στους αρμόδιους για την επίσπευση των αποζημιώσεων στις πυρόπληκτες περιοχές απέδωσε καρπούς, αν και με καθυστέρηση, με ευθύνη κυρίως της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης».




Εντάσεις για την καταλληλότητα των παιδικών χαρών στα χωρία της Δημοτικής Ενότητας Καβάλας

Συνεχίζεται το Δημοτικό έργο για την λειτουργία νέων παιδικών χαρών στις δημοτικές ενότητες της Δ.Ε. Φιλίππων, αλλά όχι με τον καλύτερο τρόπο, καθώς, υπάρχουν αρκετές ενστάσεις για την καταλληλότητα των καινούργιων παιχνιδιών.

Όλα άρχισαν όπως φαίνεται την προηγούμενη εβδομάδα, όταν ο ανάδοχος του έργου άρχισε να τοποθετεί τα νέα παιχνίδια στο χώρο του Νέου Ζυγού, με τους κατοίκους να βλέπουν μια σιδερένια τσουλήθρα κι όπως περιγράφεται την έκριναν ακατάλληλη και έτσι σταμάτησαν τη διαδικασία. Το ίδιο παιχνίδι λίγες μέρες μετά επιχειρήθηκε να εγκατασταθεί στη παιδική χαρά του Σταυρού Αμυγδαλεώνα.




Τα προβλήματα της καθημερινότητας που απασχολούν τα χωρία του Δ. Καβάλας

Αρκετά παράπονα αλλά και προβλήματα υπάρχουν απο τους κατοίκους των δημοτικών ενοτήτων του Δήμου Καβάλας με τα περισσότερα εξ αυτών σύμφωνα με τους προέδρους να έχουν μπεί σε μια σειρά.
Κάποια απο αυτα τα πρόβλήματα τόσο στην Δημοτική Ενότητα του Αμυγδαλεώνα όσο και στην Δημοτική Ενότητα των Φιλίππων έχουν να κάνουν με προβλήματα της καθημερινότητας, όπως είναι οι ασφαλτοστρώσεις, η καθαριότητα αλλά και η προετοιμασία για την νέα αντιπυρική περιόδο. Στον Αμυγδαλέωνα μάλιστα το θέμα της καθαριότητας φαίνεται πως βρήκε λύση καθώς βρέθηκε υπάλληλος ενώ όλα τα άλλα προβλήματα παραμένουν άλυτα.

Ενα άλλο εξίσου σημαντικό πρόβλημα τις τελευταιές ημέρες είναι η αύξηση των δημοτικών τελών το οποίο είναι ενα πολύ μεγάλο οικονομικό πλήγμα για τα χωριά τους Δήμου Καβάλας.