Παραμένουν κλειστά μέχρι νεωτέρας τα χειρουργεία της Οφθαλμολογικής Κλινικής του Σισμανόγλειου Νοσοκομείου Κομοτηνής

Τα χειρουργεία στην οφθαλμολογική κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής θα παραμείνουν κλειστά μέχρι να πραγματοποιηθούν όλοι οι έλεγχοι για την απολύμανση του χώρου, καθώς 6 ασθενείς έχουν βρεθεί θετικοί στο μικρόβιο της ψευδομονάδας.

Τα χειρουργεία της Οφθαλμολογικής Κλινικής του Σισμανόγλειου Νοσοκομείου Κομοτηνής είναι κλειστά καθώς, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της ΕΡΤ, διαπιστώθηκε μόλυνση στα μάτια ασθενών, μετά από οφθαλμολογική επέμβαση.

Οι ασθενείς διακομίσθηκαν για περαιτέρω θεραπεία στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης και σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης.

Ρεπορτάζ: Ειρήνη Τσακίρη/ertnews.gr




Θεμιστοκλέους: Στόχος οι 4 μήνες αναμονής για τα απογευματινά χειρουργεία

Ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, ανέφερε ότι στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2025 οι περισσότερες αναμονές για χειρουργεία στη χώρα να μειωθούν στους 4 μήνες, αναφερόμενος στα απογευματινά χειρουργεία.

Ο υφυπουργός μιλώντας για την παιδική παχυσαρκία ανέφερε: «Το πρόγραμμα κατά της παιδικής παχυσαρκίας, το οποίο εντάσσεται στο συνολικότερο πρόγραμμα «Δοξιάδης» με τα προληπτικά προγράμματα που πλέον είμαστε Υπουργείο Υγείας και όχι ασθένειας, να προσπαθούμε να το προλαμβάνουμε σωστά, έτσι ώστε να μπορέσει και η χώρα μας να έχει οργανωμένα προγράμματα πρόληψης. Έχει γίνει μια πολύ ωραία δουλειά και από τον Υπουργό και από την κυρία Αγαπηδάκη».

Σχετικά με τα απογευματινά χειρουργεία ο κ. Θεμιστοκλέους υπογράμμισε: «Έχει πάει πολύ καλά, έχουν προγραμματιστεί για τις δύο πρώτες εβδομάδες 1.500 επεμβάσεις είχαν γίνει και το Σάββατο επεμβάσεις, είναι η τρίτη μέρα.

Να το πάρουμε από την αρχή. Στη χώρα μας η λίστα χειρουργείου δημιουργήθηκε το 2017, εκεί δεν υπήρχε ένας οργανωμένος τρόπος, δεν μπορούσε να παρακολουθηθεί.

Δημιουργήσαμε την ενιαία λίστα χειρουργείου που είναι ένα ψηφιακό σύστημα και έχουμε δει και πόσες είναι οι αναμονές στη χώρα. Οι αναμονές δεν είναι ομοιόμορφες στη χώρα».

Ποιες επεμβάσεις αφορούν

«Τα ογκολογικά περιστατικά πρέπει να αντιμετωπίζονται άμεσα και έτσι γίνεται και το παρακολουθούμε. Το ίδιο ισχύει και για τα βαριά περιστατικά.

Εκεί που έχουμε αναμονή είναι στα λεγόμεναψυχρά περιστατικά και μάλιστα το 70% είναι 5 επεμβάσεις. Είναι καταρράκτης, ομφαλοκήλη, χολοκυστεκτομή, αρθροπλαστική ισχύος και γονάτου, αυτές οι 5 επεμβάσεις αφορούν το 70% των ανθρώπων που είναι σε λίστα αναμονής.

Εκεί έχουμε μια αναμονή όμως διαφορετική στα νοσοκομεία της χώρας που ξεπερνάει τους τέσσερις μήνες, που είναι και ο στόχος το οποίο δεν θεωρούμε λογικό κάποιος ακόμη και να περιμένει για μια ομφαλοκήλη που είναι ένα ψυχρό περιστατικό, να περιμένει πάνω από 4 μήνες».

Για τον αριθμό των αναμονών ο κ. Θεμιστοκλέους ανέφερε: « Δεν υπάρχει συνολική πρόσθεση, γιατί για παράδειγμα η Αττική έχει μια πολύ καλύτερη εικόνα από ό, τι η Βόρεια Ελλάδα, στη Θεσσαλονίκη, στο Παπαγεωργίου και στο Ιπποκράτειο και οφείλεται κυρίως στην πανδημία, γιατί αυτά τα νοσοκομεία έμειναν κλειστά, που είναι μεγάλα νοσοκομεία με πολύ μεγάλους χειρουργικής τομής, έμειναν κλειστά για περίπου 12 μήνες χωρίς να μπαίνει κανένα χειρουργείο από αυτά τα ψυχρά χειρουργεία.

Ξεκινήσαμε καταρχήν το στήσιμο για να γίνει επιχειρησιακά τα απογευματινά χειρουργεία και αυτή τη στιγμή ξεκινάνε τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία και στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2025, όλες σχεδόν οι αναμονές στη χώρα να είναι στους τέσσερις μήνες.

Αυτό θα μας φέρει σε ένα πολύ καλό χρόνο αναμονής σε σύγκριση με τα υπόλοιπα συστήματα υγείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Να πούμε δηλαδή ότι έχουμε συστήματα υγείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση που είναι καλύτερα από το δικό μας, στις Σκανδιναβικές χώρες και έχει και άλλα συστήματα υγείας τα οποία έχουν μεγάλες αναμονές.

Στη Βρετανία για παράδειγμα, έχουμε 7,6 εκατομμύρια πολίτες να είναι σε λίστα αναμονής και ξεπερνάει τα δύο χρόνια η αναμονή σε τέτοιου είδους περιστατικά».

Ποιοι έχουν προτεραιότητα

«Να δώσουμε και κάποιες χρηστικές πληροφορίες, γιατί ρωτάνε οι πολίτες αν πρέπει να κάνουν κάτι. Οι πολίτες δεν πρέπει να κάνουν κάτι, το νοσοκομείο, ο γιατρός συνήθως επικοινωνεί με τον ασθενή που είναι στη λίστα χειρουργείου και τον καλεί για την επέμβαση.

Το σύστημα πλέον επειδή έχουμε πλήρη καταγραφή ξεκινάμε από το παλαιότερο περιστατικό προς το νεότερο περιστατικό. Άρα δεν υπάρχει κανένας τρόπος να υπερπηδηθούν η σειρά ή οτιδήποτε άλλο.

Αυτή τη στιγμή μιλάμε για περιστατικά που όλα είναι ψυχρά περιστατικά. Άρα αυτό που μπορεί να γίνει είναι ο γιατρός να κρίνει αν ένα περιστατικό είναι επείγον και να φύγει από τη λίστα, δεν ισχύει γι’ αυτές τις περιπτώσεις.

Όλα είναι ψυχρά περιστατικά, άρα το απόλυτο κριτήριο είναι η σειρά εγγραφής στη λίστα και το οποίο εμείς το παρακολουθούμε» τόνισε ο υφυπουργός Υγείας.

«Οποιοδήποτε περιστατικό επισκεφθεί ένα γιατρό στη χώρα και ο γιατρός τον καταγράψει στη λίστα χειρουργείου, υπάρχει εκεί η εγγραφή και φαίνεται πότε εξετάστηκε και του δίνει και μια πιθανή ημερομηνία χειρουργείου.

Θα φτάσουμε σε ένα σημείο στους επόμενους μήνες που ο πολίτης θα λαμβάνει και sms με το που τελειώσει το ραντεβού από τον γιατρό με την πιθανή ημερομηνία χειρουργείου δηλαδή, επισκέφθηκα σήμερα τον γιατρό.

Αυτό θα γίνει μέσα στους επόμενους μήνες, όπως και οι πολίτες με το που αρχίσει να κυλάει το πρόγραμμα στην ιστοσελίδα θα μπορούν να βλέπουν ενδεικτικούς χρόνους ανά κλινική σε κάθε νοσοκομείο της χώρας. Δηλαδή η χειρουργική κλινική στο Ιπποκράτειο της Θεσσαλονίκης έχει αναμονή 5 μήνες έχει αναμονή 4 μήνες για τα μη επείγοντα περιστατικά».

Οι πόροι

Σχετικά με το γιατί οι πόροι του ταμείου ανάκαμψης που είναι 70 εκατ. επιλέχθηκε να δοθούν στα απογευματινά χειρουργεία ο κ. Θεμιστοκλέους απαντά: « Πρώτον, αυτά τα χρήματα δίνονται στα απογευματινά χειρουργεία για να αντιμετωπίσουν αυτό που έφερε η πανδημία, που έφερε μια πολύ μεγάλη αύξηση των αναμονών στις χειρουργικές λίστες, το οποίο συνέβη σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το δεύτερο σκέλος είναι ότι δίνουμε πολλαπλάσια από αυτά τα χρήματα στις υποδομές. Αυτή τη στιγμή ανακαινίζουν τμήματα στα 96 νοσοκομεία της χώρας, που κάποια έχουν ολοκληρωθεί. Τα περισσότερα θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τέλος του έτους. Δημιουργούμε κατ’ αρχήν τρία πολύ μεγάλα συγκροτήματα εντός νοσοκομείων.

Δημιουργούμε το Ογκολογικό στο νοσοκομείο Σωτηρία, το Ογκολογικό στο Νοσοκομείο της Λαμίας, την Αιματολογική Κλινική Γενετικών Παθήσεων Παπανικολάου, το οποίο ξεπερνάει τα 300 εκατομμύρια και έχουμε άλλα 80 εκατομμύρια ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό στα νοσοκομεία που ο διαγωνισμός θα είναι στον αέρα τις επόμενες μέρες και μέχρι τέλος του 2025 θα έχουμε ό, τι πιο σύγχρονο από τεχνολογία στα νοσοκομεία.

Άρα υπάρχουν πέρα από αυτά τα χρήματα από το ταμείο ανάκαμψης και πάρα πολλοί πόροι που δίνονται στην υγεία».

protothema.gr

 




Ξεκίνησαν τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία | «Κάθε νοσοκομείο έχει ένα πρόγραμμα»

Πρεμιέρα, χθες, Πέμπτη 28/11 για τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία, τα οποία θα πραγματοποιούνται με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

«Τα απογευματινά χειρουργεία άρχισαν από εχθές. Κάθε νοσοκομείο έχει ένα πρόγραμμα που έχει γίνει από την ομάδα των χειρουργών βάσει των κρεβατιών και αιθουσών που υπάρχουν» επεσήμανε μιλώντας στο MEGA και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη.

Περίπου 35.000 δωρεάν απογευματινά χειρουργεία πρέπει να γίνουν έως το τέλος του 2025 με χρηματοδότηση ύψους 54 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Προτεραιότητα έχουν όσοι περιμένουν τουλάχιστον 4 μήνες.

«Είναι κάπου 35.700 αυτά τα χειρουργεία, θα γίνουν χωρίς να πληρώνουν» διευκρίνισε η Ματίνα Παγώνη.

www.newsbeast.gr




Δεν πραγματοποιούνται απογευματινά χειρουργεία στο Νοσοκομείο της Καβάλας

Στο Νοσοκομείο Καβάλας, δεν πραγματοποιούνται απογευματινά χειρουργεία λόγω έλλειψης νοσηλευτικού προσωπικού. Παρόλο που αναισθησιολόγοι και χειρουργοί είναι διαθέσιμοι, η έλλειψη νοσηλευτών εμποδίζει την εκτέλεση αυτών των επεμβάσεων. Το Νοσοκομείο Καβάλας, ένα περιφερειακό νοσοκομείο, βρίσκεται σε καθημερινή γενική εφημερία, δεχόμενο περιστατικά από πολλές περιοχές, και δεν μπορεί να αλλάξει το καθεστώς εφημέρευσης, όπως ενδέχεται να ισχύει σε μεγαλύτερα νοσοκομεία της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης.

Ο Διευθυντής της Νευροχειρουργικής Κλινικής του Νοσοκομείου Καβάλας, κ. Βαγγέλης Καμπουρίδης, μίλησε στην κάμερα του Ena Channel.




ΕΣΥ: Απογευματινά χειρουργεία, μισθοί, εφημερίες – Τι αλλάζει

ην πραγματική εικόνα που έχει σήμερα το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) παρουσίασε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, καταρρίπτοντας επιχειρήματα της αντιπολίτευσης και συνδικαλιστών του τομέα της Υγείας ότι το «ΕΣΥ καταρρέει».

«Πιστεύω ότι υπάρχει μια προσπάθεια από συνδικαλιστές της Αριστεράς να δημιουργηθεί στην κοινή γνώμη η εντύπωση ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν ενδιαφέρεται για το ΕΣΥ και το έχει αφήσει στη μοίρα του», σημείωσε ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης. Όπως σημείωσε, περίπου 80.000 άνθρωποι εξυπηρετούνται καθερινά στο Σύστημα Υγείας, το οποίο μετρά πάνω από 100 νοσοκομεία, 300 Κέντρα Υγείας και ένα πολύ εκτεταμένο δίκτυο υπηρεσιών. «Είναι δυνατόν να μην έχει ποτέ μια αστοχία; Ειμαστε εδώ για να λύσουμε τις αστοχίες και να τις κάνουμε λιγότερες. Είναι παράλογο να κατηγορούμαστε για κρυφό σχέδιο διάλυσης του ΕΣΥ», τόνισε και πρόσθεσε: «Όλη αυτή η προπαγάνδα είναι τελείως ψευδής, έχουμε τεράστια μέριμνα για το ΕΣΥ. Το ΕΣΥ δεν αφήνει ποτέ κανέναν μόνο του και αβοήθητο».

Σύμφωνα με τα αναλυτικά δεδομένα που παρουσίασε ο Υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, για τη σημερινή κατάσταση στο ΕΣΥ, οι επαφές με το Σύστημα Υγείας είναι 2,5 φορές ο πληθυσμός της χώρας μας, αφού πρόκειται για 25 εκατομμύρια επαφές πολιτών κάθε χρόνο.

Ο κ. Θεμιστοκλέους, τόνισε πως το Σύστημα Υγείας δεν έχει ενισχυθεί ποτέ άλλοτε όσο αυτά τα τέσσερα χρόνια διεκυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Πιο αναλυτικά, το 2019 υπηρετούσαν στο ΕΣΥ 78.272 άτομα, ενώ αυτή τη στιγμή υπηρετούν 86.138 άτομα. «Ο Ευαγγελισμός έχει 165 γιατρούς παραπάνω, το Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης 190 γιατρούς περισσότερους», σημείωσε ο κ. Θεμιστοκλέους.

Παράλληλα, έχουν προκηρυχθεί περίπου 12.500 θέσεις, από τις οποίες οι περίπου 1.200 απέβησαν άγονες, για αυτό και το Υπουργείο Υγείας προχωρά σε συγκεκριμένα κίνητρα ενίσχυσης προβληματικών ειδικοτήτων και περιοχών.

 

Τα μέτρα εισοδηματικής στήριξης των γιατρών

Κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου παρουσιάστηκαν αναλυτικά στοιχεία για τις μηνιαίες απολαβές των γιατρών που παρουσιάζουν αύξηση και αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω μετά την εφαρμογή των πιο πρόσφατων μέτρων (οικονομικά κίνητρα άγονων περιοχών και αυτοτελής φορολόγηση των εφημεριών των γιατρών).

Η εισοδηματική στήριξη των γιατρών ξεκινά από τον Δεκέμβριο του 2022 όταν έλαβαν μεσοσταθμική αύξηση 10%. Τον Ιανουάριο του 2024 ενισχύθηκε ο βασικός μισθός των γιατρών του ΕΣΥ κατά 70 ευρώ και τον Φεβρουάριο θεσπίστηκε αύξηση των εφημεριών κατά 20%. Η αυτοτελής φορολόγηση των εφημεριών με συντελεστή 22% που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, θα ενισχύσει το μηνιαίο ποσό για εφημερίες κατά 100-200 ευρώ.

Υπό τα παραπάνω, και μετά την ενσωμάτωση των νέων επιδομάτων για άγονες περιοχές (έως 600 ευρώ το μήνα για συγκεκριμένες ειδικότητες) οι μισθοί των γιατρών διαμορφώνονται ως εξής: Ένας Επιμελητής Β το 2019 είχε καθαρές μηνιαίες αποδοχές ύψους 1.938 ευρώ, ενώ το 2025 οι αποδοχές του θα είναι 2.975 ευρώ. Αντίστοιχα, οι μηνιαίες καθαρές αποδοχές για έναν Επιμελητή Α΄το 2019 ήταν 2.039 ευρώ, ενώ το 2025 θα ανέρχονται σε 2.483 ευρώ.

Δεσμευμένα τα χρήματα για τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία

Σε ό,τι αφορά στα 37.500 δωρεάν απογευματινά χειρουργεία, ο Υπουργός Υγείας ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση έχει λάβει το «πράσινο φως» από τα τεχνικά κλιμάκια του Ταμείου Ανάκαμψης για τη χρηματοδότηση ύψους περίπου 60 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, απάντησε στις αιτιάσεις ότι η πρωτοβουλία των δωρεάν απογευματινών χειρουργείων είχε ανακοινωθεί πολλούς μήνες πριν. Όπως παραδέχθηκε έπεσε έξω σε σχέση με το πόσο οι Ευρωεκλογές θα επηρέαζαν τις διαδικασίες έγκρισης της χρηματοδότησης.

Μεταξύ άλλων, η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας ανέφερε ότι αλλάζει ο τρόπος χρηματοδότησης των δημόσιων νοσοκομείων. Ειδικότερα, από το 2025 θα εφαρμόζεται παντού το σύστημα DRG, δηλαδή τα νοσηλευτικά ιδρύματα θα λαμβάνουν χρηματοδότηση με βάση το έργο που παράγουν. Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υγείας, μεταξύ 2023-2024 τα νοσοκομεία χρηματοδοτήθηκαν με επιπλέον 480 εκατ. ευρώ και ο συνολικός τομέας της Υγείας με επιπλέον 980 εκατ. ευρώ. Επίσης, προαναγγέλθηκαν αλλαγές στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών και στο εφημεριακό σύστημα των νοσοκομείων της Αττικής για την καλύτερη κατανομή των περιστατικών. Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, το συντομότερο δυνατό το Υπουργείο Υγείς θα είναι έτοιμο να παρουσιάσει ένα νέο σχέδιο εφημεριών.

Έτοιμο το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας

Έως το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ), όπως έκανε γνωστό η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας. Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη, επανέλαβε συνοπτικά τα βασικά σημεία της νέας ρύθμισης, τα οποία έχει ήδη παρουσιάσει πριν λίγους μήνες: Σε νέους γιατρούς γενικής ιατρικής θα δίνεται ισχυρό οικονομικό κίνητρο ύψους 30.000 ευρώ το χρόνο. Επίσης, θα προστεθούν προσωπικοί γιατροί σε επίπεδο δήμων για την εγγραφή όλου του ελληνικού πληθυσμού σε προσωπικό γιατρό, ενώ θα δημιουργηθούν και επτά πανεπιστημιακά Κέντρα Υγείας.

Η κυρία Αγαπηδάκη παραδέχθηκε ότι μεγάλο πρόβλημα είναι η «διαρροή» γιατρών και άλλου προσωπικού σε άλλες χώρες, φαινόμενο που εντάθηκε κατά την πανδημία. «Το νέο ΕΣΥ θέλει νέα υλικά, δεν μπορεί κανείς να έχει τα υλικά που είχε πριν από 30 χρόνια», ανέφερε, επισημαίνοντας πως μεταξύ άλλων δημιουργούνται 3.500 σημεία κατ’ οίκον νοσηλείας σε όλη τη χώρα, ενώ για πρώτη φορά αυξάνονται οι παιδίατροι του ΕΣΥ με σκοπό να καλυφθούν περισσότερα από 500.000 παιδιά, δηλαδή το 1/3 του παιδικού πληθυσμού της χώρας.

Σε ό,τι αφορά στα δωρεάν προγράμματα προσυμπτωτικού ελέγχου, η κυρία Αγαπηδάκη ανακοίνωσε πως τις επόμενες ημέρες ξεκινά η δεύτερη φάση του προγράμματος για τον καρκίνο κατά του τραχήλου της μήτρας (για γυναίκες 30-65 ετών) και έως το τέλος του μήνα θα μπει σε εφαρμογή το πρόγραμμα για τον καρκίνο του παχέος εντέρου.

 




Μητσοτάκης στη ΔΕΘ: Έρχονται σύντομα 37.000 δωρεάν απογευματινά χειρουργεία

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην ομιλία του στην 88η ΔΕΘ, ανακοίνωσε την επικείμενη λειτουργία 37.000 δωρεάν απογευματινών χειρουργείων στο πλαίσιο της ενίσχυσης του τομέα της Υγείας.

Αυτή η πρωτοβουλία έχει στόχο τη μείωση των χρόνων αναμονής για τους ασθενείς και τη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας στη χώρα .




Στάση εργασίας από τους νοσοκομειακούς γιατρούς | Αντιδρούν στα απογευματινά χειρουργεία

Την έντονη αντίδρασή τους στα απογευματινά χειρουργεία εκφράζουν οι νοσοκομειακοί γιατροί οι οποίοι πραγματοποιούν στάση εργασίας σήμερα Πέμπτη 14/3 από τις 13:00 έως τις 15:00 και συγκέντρωση έξω από το νοσοκομείο Ευαγγελισμός.

Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΕΙΝΑΠ: «Καλούμε τους συναδέλφους να μη δηλώσουν συμμετοχή στα απογευματινά επί πληρωμή χειρουργεία!

Η κυβέρνηση της ΝΔ απογειώνει την πολιτική της εμπορευματοποίησης και της ιδιωτικοποίησης της υγείας. Αντί να προσλάβει όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό για να λειτουργήσουν οι κλειστές χειρουργικές αίθουσες (σε όλη την Αττική λειτουργούν οι 130 στις 200) και να μπορούν όλοι οι ασθενείς να χειρουργούνται έγκαιρα, χωρίς να αναγκάζονται να ξανά πληρώσουν, επιβάλλει νόμιμο κρατικό «φακελάκι» στα απογευματινά επί πληρωμή χειρουργεία.

Οι υπόλοιποι ασθενείς καταδικάζονται να περιμένουν στις ψηφιακές λίστες αναμονής. Ξέρουμε καλά ότι η απογευματινή λειτουργία θα γίνει εις βάρος της πρωινής.

Όπως ξεκαθάρισε πολλές φορές ο υπουργός Υγείας, δεν σκοπεύει να προσλάβει το αναγκαίο προσωπικό για να λειτουργήσουν οι κλειστές χειρουργικές αίθουσες. Αντί γι’ αυτό δίνει τη δυνατότητα σε ιδιώτες να μπαίνουν στο νοσοκομείο και να φέρνουν ή να βρίσκουν “πελατεία”.

Δεν θα επιτρέψουμε να εφαρμοστεί αυτό το έκτρωμα! Δεν πρόκειται να γίνουμε συνένοχοι στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας.

Απαιτούμε:

  • Αποκλειστικά Δημόσια & Δωρεάν Υγεία για όλους με υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.
  • Αύξηση του κρατικού προϋπολογισμού για την Υγεία.
  • Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων και μονιμοποίηση
  • των συμβασιούχων συναδέλφων.
  • Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας.
  • Αξιοπρεπείς και ασφαλείς συνθήκες εργασίας. Ένταξη στα ΒΑΕ.

Οι νοσοκομειακοί γιατροί δεν θα αντιμετωπίσουμε ποτέ τον ασθενή ως πελάτη και την υγεία ως εμπόρευμα».

«Τιμοκατάλογος δεν μπαίνει στην υγεία και τη ζωή» λέει η ΟΕΝΓΕ

Από την πλευρά της η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ) που καλεί «στη στάση εργασίας 13:00 με 15:00 και στην κινητοποίηση στο νοσοκομείο του Ευαγγελισμού στις 14:30, ενάντια στη φιέστα της ντροπής που ετοιμάζει το υπουργείο υγείας», επισημαίνει: «Τιμοκατάλογος δεν μπαίνει στην υγεία και τη ζωή.

Δωρεάν υγεία για όλους.

Μαζί με τους ασθενείς και όλο το λαό να τους σταματήσουμε!

Δε θα επιτρέψουμε στον Υπουργό Υγείας να αντιμετωπίζει τους ασθενείς σα λάφυρα!

Δε θα γίνουμε οι γιατροί “κυνηγοί κεφαλών” για να κάνει μπίζνες το δημόσιο νοσοκομείο επιχείρηση».

πηγή: newsbeast.gr




Απογευματινά χειρουργεία | Ο τιμοκατάλογος των επεμβάσεων

Χθες έκαναν πρεμιέρα τα απογευματινά χειρουργεία στα δημόσια νοσοκομεία της χώρας, ένα μέτρο στο οποίο το υπουργείο Υγείας έχει επενδύσει προκειμένου να αυξηθεί η δυναμικότητα του συστήματος και να καταστεί πιο ελκυστική η θέση του χειρουργού και του αναισθησιολόγου στο ΕΣΥ.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, όπως αυτά προέκυψαν από την Ενιαία Λίστα Χειρουργείων, περισσότεροι από 7.600 ασθενείς αναμένουν να προγραμματιστεί η επέμβασή τους για περισσότερο από ένα χρόνο στα νοσοκομεία της 3ης ΥΠΕ Μακεδονίας, με τους ιθύνοντες στην οδό Αριστοτέλους να επιμένουν πως τα δεδομένα αυτά επιβεβαιώνουν την ορθότητα της ρύθμισης.

Σύμφωνα με την εφημερίδα “Τα Νέα”, συνολικά σε όλη τη χώρα περισσότεροι από 102.000 περιστατικά βρίσκονται στην αναμονή, εκ των οποίων τα 31.954 περιμένουν από 4 έως και 12 μήνες και τα 26.221 περισσότερους από 12 μήνες.

Με υπουργική απόφαση έχει καθοριστεί το συνολικό ποσό που θα καταβάλλουν εφεξής οι ασθενείς, το οποίο προκύπτει από τη βαρύτητα της επέμβασης.

Αναλυτικότερα, η ιδιωτική δαπάνη ξεκινά από τα 300 ευρώ (για πολύ μικρές επεμβάσεις) αυξάνεται στα 500 ευρώ για μικρές επεμβάσεις, διαμορφώνονται στα 900 – 1.200 ευρώ όταν το χειρουργείο χαρακτηρίζεται μεσαίο ή μεγάλο, ενώ για βαριές ή εξαιρετικά βαριές επεμβάσεις η ιδιωτική δαπάνη αγγίζει τα 1.600 και τα 2.000 ευρώ αντίστοιχα.

Έτσι για μια επέμβαση βουβωνοκήλης το κόστος των απογευματινών χειρουργείων δεν θα ξεπερνά τα 500 ευρώ ενώ για αρθροπλαστική γόνατος τα 1.600 ευρώ.

Είναι αξιοσημείωτο πάντως πως στον ιδιωτικό τομέα η ιδιωτική δαπάνη για τις συγκεκριμένες επεμβάσεις εκτιμάται σε 1.800 και 3.500 ευρώ αντίστοιχα.

Επιπλέον, το κόστος που θα επιβαρύνει τους ασθενείς για μια επέμβαση καταρράκτη διαμορφώνεται στα 300 – 500 ευρώ (πολύ μικρή ή μικρή επέμβαση) ενώ για μια χολοκυστεκτομή οι ασθενείς που θα επιλέγουν την απογευματινή ζώνη θα πρέπει να καταβάλουν από 500 ως 1.200 ευρώ (ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας).

newsbomb.gr

 




Πρεμιέρα κάνουν σήμερα τα απογευματινά χειρουργεία, επί πληρωμή, σε Παπαγεωργίου και ΑΧΕΠΑ

Ξεκινούν σήμερα, Τρίτη 12/3, τα απογευματινά χειρουργεία, επί πληρωμή, στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου και το ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης. Τα πρώτα θα πραγματοποιηθούν σήμερα στις 16:00 και στις 17:00 αντίστοιχα.

Μέσα στην εβδομάδα ξεκινούν τα χειρουργεία στον Ευαγγελισμό και στο Γεννηματάς και ακολουθούν το Ιπποκράτειο, το Αττικόν και το Γενικό Kρατικό Νίκαιας.

Στη Θεσσαλονίκη παρίσταται η ηγεσία του υπουργείο Υγείας, για να παρακολουθήσει από κοντά την εφαρμογή της σημαντικής αυτής μεταρρύθμισης στο ΕΣΥ.

Ειδικότερα, όπως έγινε γνωστό, θα παραστούν σήμερα, Τρίτη 12 Μαρτίου, ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, και ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, με τον υπουργό να δηλώνει ότι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου της Θεσσαλονίκης είναι το νοσοκομείο με τη μεγαλύτερη αναμονή σε τακτικά χειρουργεία.

Σταδιακά θα εντάσσονται και άλλα νοσοκομεία που πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις σε όλη τη χώρα. «Από τα 125 νοσοκομεία της χώρας μόνο 5 δήλωσαν ότι δεν υπάρχει δυνατότητα να κάνουν απογευματινά χειρουργεία. Σε κλινικές είμαστε πλέον πάνω από 150 που έχουν δηλώσει ενδιαφέρον. Είναι μια μεταρρύθμιση που θα χρειαστεί χρόνος για να εφαρμοστεί, αλλά μέσα σε αυτή την εβδομάδα ξεκινάνε στον Ευαγγελισμό και στο Γεννηματάς, και ακολουθούν το Ιπποκράτειο, το Αττικόν, το Γενικό Kρατικό Νίκαιας», δήλωσε χθες ο υπουργός Υγείας, μιλώντας για μεταρρύθμιση που «χρειάζεται χρόνο».

Στο μεταξύ, όπως είπε σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Βραδυνή» ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, οι επεμβάσεις χωρίζονται σε 6 κατηγορίες –πολύ μικρή, μικρή, μεσαία, μεγάλη, βαριά αλλά και εξαιρετικά βαριά– και το κόστος τους κυμαίνεται από 300 μέχρι και 2.000€ ανάλογα με την πολυπλοκότητα της επέμβασης.

Για παράδειγμα, μια επέμβαση για καταρράκτη χαρακτηρίζεται ως πολύ μικρή ή μικρή, ενώ για αρθροπλαστική γόνατου ή ισχίου ως μεγάλη ή βαριά.

«Είναι μία επιπλέον επιλογή για τους πολίτες. Κάθε πολίτης μπορεί να επιλέξει εάν θέλει να χειρουργηθεί στα τακτικά χειρουργεία του ΕΣΥ ή σε μία ιδιωτική κλινική ή σε απογευματινό χειρουργείο σε ένα δημόσιο νοσοκομείο», διευκρίνισε.

Τα απογευματινά χειρουργεία θα έχουν πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με τον ιδιωτικό τομέα. Για παράδειγμα, σε απογευματινό χειρουργείο για βουβωνοκήλη θα κοστίζει 500 ευρώ, ενώ σε ιδιωτικό ξεπερνά τα 1.800 ευρώ. Μία χολοκυστεκτομή που σε ιδιωτικό κοστίζει πάνω από 2.500 ευρώ, στο απογευματινό χειρουργείο θα στοιχίζει από 500 έως 1.200 ευρώ.

«Οι παροχές θα είναι πλήρεις και, εάν ένα χειρουργείο απαιτεί νοσηλεία, θα νοσηλεύεται κανονικά. Είναι μια μεγάλη μεταρρύθμιση για το ΕΣΥ», ανέφερε ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Πώς αποζημιώνεται η δαπάνη

Τα απογευματινά χειρουργεία αφορούν περιστατικά που απαιτούν παραμονή στο νοσοκομείο πέραν της μίας μέρας. Χειρουργικές επεμβάσεις και άλλες επεμβατικές πράξεις πέραν του τακτικού ωραρίου, δεν μπορούν να διενεργούνται μετά τις 22:00.

Η δαπάνη της νοσηλείας ασθενή, ο οποίος υποβάλλεται σε χειρουργική επέμβαση ή άλλη επεμβατική πράξη στη λειτουργία των νοσοκομείων πέραν του τακτικού ωραρίου, αποζημιώνεται με βάση το Σύστημα Κοστολόγησης Νοσοκομειακών Υπηρεσιών (ΣυΚΝΥ).

Ο ασθενής θα καλύπτει εξ ολοκλήρου τα ποσά που αφορούν στις αμοιβές του προσωπικού και στα έξοδα του Νοσοκομείου για τη λειτουργία του, πέραν του τακτικού ωραρίου. Τα ποσά αποτελούν έσοδα του νοσοκομείου και εγγράφονται σε μοναδιαίο λογαριασμό.

Οι προβλεπόμενες αμοιβές που αφορούν στους χειρουργούς Α’ προκύπτουν διαβαθμιζόμενες ως ακολούθως:

  • Σε ποσοστό 100% όταν πρόκειται για Συντονιστές Διευθυντές/Καθηγητές
  • Σε ποσοστό 90% όταν πρόκειται για Διευθυντές/Αναπληρωτές Καθηγητές
  • Σε ποσοστό 85% όταν πρόκειται για Επιμελητές/Επίκουρους Καθηγητές

Το παραϊατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό που είναι απαραίτητο για τη λειτουργία των χειρουργείων, πέραν του τακτικού ωραρίου, αμείβεται με δεκαπέντε (15,00) ευρώ έκαστος, ανά ώρα απασχόλησης μετά το τακτικό ωράριο.

Η λειτουργία αφορά όλες τις μέρες, εξαιρουμένων των νοσοκομείων της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, στα οποία δεν δύναται να πραγματοποιείται κατά τις ημέρες της γενικής εφημερίας τους.

πηγή: newsbeast.gr




Άδωνις Γεωργιάδης: Πάνω από 150 νοσοκομεία δήλωσαν ότι οργανώνουν απογευματινά χειρουργεία

«Πάνω από 150 νοσοκομεία δήλωσαν ότι οργανώνουν απογευματινά χειρουργεία. Άρα, έχουν το αναγκαίο προσωπικό για να κάνουν απογευματινά χειρουργεία», ανέφερε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ

«Πάνω από 150 νοσοκομεία δήλωσαν ότι οργανώνουν απογευματινά χειρουργεία. Άρα, έχουν το αναγκαίο προσωπικό για να κάνουν απογευματινά χειρουργεία», ανέφερε το πρωί της Κυριακής ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

«Το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου είναι το νοσοκομείο που έχει τις μεγαλύτερες αναμονές στα τακτικά χειρουργεία. Τα πρώτα τέσσερα χειρουργεία που θα γίνουν την Τρίτη είναι άνθρωποι που έσπευσαν να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα των απογευματινών χειρουργείων γιατί αναμένουν να χειρουργηθούν από το 2020. Για τα πρώτα απογευματινά χειρουργεία που γίνονται μετά από 40 χρόνια, γιατί για πρώτη φορά τα συζητήσαμε και τα νομοθετήσαμε το 1992», είπε.

Επίσης, ο υπουργός Υγείας υπογράμμισε ότι «η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη που έχει τις μεγαλύτερες ελλείψεις αναισθησιολόγων στη χώρα. Καταπληκτική είναι η συμμετοχή στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Λάρισας, όπου το 100% του προσωπικού δήλωσαν ότι θα συμμετέχουν στα απογευματινά χειρουργεία».




Την ερχόμενη εβδομάδα τα πρώτα απογευματινά χειρουργεία στα Νοσοκομεία Καβάλας-Αλεξανδρούπολης

Τηλεδιάσκεψη με τους διοικητές όλων των νοσοκομείων του ΕΣΥ της χώρας μας είχε το μεσημέρι ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, με κύριο αντικείμενο τα απογευματινά χειρουργεία επί πληρωμή.

Κατά τη διάρκεια της, οι Διοικητές νοσοκομείων ενημέρωσαν τον υπουργό Υγείας και τον υφυπουργό υγείας μεταξύ άλλων και για το βαθμό ετοιμότητας τους, ώστε να προχωρήσουν στο νέο εγχείρημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες περίπου 7 με 8 Διοικητές μικρών νοσοκομείων δήλωσαν αδυναμία να κάνουν επεμβάσεις το απόγευμα επί πληρωμή λόγω έλλειψης προσωπικού. Όλα τα υπόλοιπα νοσοκομεία της χώρας θα συμμετάσχουν κανονικά στα απογευματινά χειρουργεία μόλις αυτά οργανωθούν.

Μάλιστα την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να πραγματοποιηθούν απογευματινά χειρουργεία σε  επτά νοσοκομεία τα οποία είναι τα εξής:

-Παπαγεωργίου Θεσσαλονίκη

-Άγιος Παύλος Θεσσαλονίκη

-ΑΧΕΠΑ

-Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης

-Νοσοκομείο Καβάλας

-Γεννηματάς Αθήνα

-Σωτηρία Αθήνα

healthreport.gr




Υπεγράφη η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τα απογευματινά χειρουργεία

Υπεγράφη η Κοινή Υπουργική Απόφαση από τα υπουργεία Υγείας και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τα απογευματινά χειρουργεία, δηλαδή για επεμβάσεις και άλλες επεμβατικές πράξεις που διενεργούνται πέραν του τακτικού ωραρίου λειτουργίας των νοσοκομείων του ΕΣΥ.

Την κοινή ΚΥΑ υπέγραψαν σήμερα ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους και ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Αθανάσιος Πετραλιάς.

«Στο εξής, χιλιάδες ασθενείς που περιμένουν από μήνες έως χρόνια να χειρουργηθούν, θα μπορούν να βρουν διέξοδο στα απογευματινά χειρουργεία με κόστος πολύ χαμηλότερο από μια ιδιωτική κλινική. Πιστεύω πολύ σε αυτό το μέτρο και θεωρώ ότι θα “αγκαλιαστεί” αμέσως και από το προσωπικό των νοσοκομείων και από τους ασθενείς. Συνεχίζουμε σταθερά στις μεταρρυθμίσεις για ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας αντάξιο των προσδοκιών των Ελλήνων πολιτών», δήλωσε με αφορμή την υπογραφή της ΚΥΑ ο υπουργός Υγείας ‘Αδωνις Γεωργιάδης, προσθέτοντας πως με σχέδιο και όραμα για την υγειονομική μετάβαση στην Υγεία του αύριο, εισάγεται ο θεσμός των απογευματινών χειρουργείων με στόχο, από τη μία να μειωθούν οι λίστες αναμονής των ασθενών που περιμένουν να χειρουργηθούν και από την άλλη να αυξηθούν τα εισοδήματα των γιατρών και νοσηλευτών που εργάζονται στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, συμπλήρωσε: «Με διαφάνεια και έλεγχο, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη λειτουργία των τακτικών χειρουργείων, δίνουμε μία επιπλέον επιλογή στους συμπολίτες μας αξιοποιώντας στο μέγιστο τις δυνατότητες του ΕΣΥ. Στόχος μας είναι να εξυπηρετηθούν άμεσα και αποτελεσματικά όσο το δυνατόν περισσότεροι συμπολίτες μας λαμβάνοντας υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Η χρηματοδότηση 60 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την πραγματοποίηση πάνω από 50.000 χειρουργείων που βρίσκονται σε αναμονή εδώ και μήνες καθώς και η Ενιαία Ψηφιακή Λίστα Χειρουργείων αποτελούν ουσιαστικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση».

Πηγή: newsbeast.gr




ΕΣΥ – Χειρουργεία | Τραγική η κατάσταση στη Βόρεια Ελλάδα

Στη Βόρεια Ελλάδα συγκεντρώνονται περισσότερα από τα μισά περιστατικά που έχουν αναμονή για χειρουργείο πάνω από ένα χρόνο.

Τα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα για διενέργεια χειρουργείου λόγω έλλειψης προσωπικού. Πρόκειται για «αγκάθι» στην επικείμενη εφαρμογή των απογευματινών χειρουργείων, καθώς και η ίδια η ηγεσία του υπουργείου Υγείας εκτιμά ότι στη Θεσσαλονίκη πιθανότατα δεν προχωρήσει, στον ίδιο βαθμό σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα, η νέα δυνατότητα που δίνεται στο ΕΣΥ για χειρουργικές επεμβάσεις.

Δύο νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, το «Ιπποκράτειο» και το «Παπανικολάου», καταγράφουν σημαντικές καθυστερήσεις για χειρουργική επέμβαση. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ), Μιχάλη Γιαννάκο, στο «Ιπποκράτειο» λειτουργούν οι πέντε από τις 12 χειρουργικές αίθουσες και στο «Παπανικολάου» οι τέσσερις από τις 12. Όπως γίνεται αντιληπτό, είναι δύσκολο με τους υπάρχοντες γιατρούς να λειτουργήσουν τα χειρουργεία και το απόγευμα, απορροφώντας περιστατικά από τη μακρά λίστα, ενώ ταυτόχρονα να διατηρηθεί η πρωινή λειτουργία ως έχει. Σημειώνεται ότι προαπαιτούμενο του σχεδιασμού του υπουργείου Υγείας για να γίνονται απογευματινά χειρουργεία είναι η πρωινή λειτουργία των νοσοκομείων να μείνει αμετάβλητη.

protothema.gr




Μ. Θεμιστοκλέους | Μέχρι και αύριο θα έχουν υπογραφεί περίπου 700 προσλήψεις για τα απογευματινά χειρουργεία

Στα απογευματινά χειρουργεία, για τα οποία υπογράφεται εντός της εβδομάδας η υπουργική απόφαση, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, μιλώντας στο Ertnews. «Το φακελάκι είναι απαράδεκτο, και προέρχεται γιατί το σύστημα αναγκάζεται να χτίσει λίστες αναμονής», τόνισε.

Η υγεία είναι δημόσια και δωρεάν, τόνισε και διευκρίνισε ότι θα παρέλθει «διάστημα 6- 8 μηνών για να στρώσει, το σύστημα των απογευματινών χειρουργείων, αφού πρέπει να δοθεί χρόνος στους γιατρούς να αποφασίσουν». Σε ερώτηση τηλεθεατή για το αν η ιδιωτική του ασφάλεια καλύπτει το απογευματινό χειρουργείο, ο κ. Θεμιστοκλέους απάντησεότι «μετά την 3η του φάση, αναμένεται να εξεταστεί συνεργασία με τις ασφαλιστικές εταιρείες».

«Η μεγάλη αν θέλετε ανακοίνωση, είναι τα 60 εκατομμύρια τα οποία θα δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, έτσι ώστε οι ασθενείς οι οποίοι για να χειρουργηθούν βρίσκονται σε μία μη αποδεκτή αναμονή, θα μπορούν να χειρουργηθούν δωρεάν στα απογευματινά χειρουργεία», τόνισε ο υφυπουργός Υγείας, συμπληρώνοντας ότι είναι χρήματα τα οποία δίνονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση προς τις χώρες για να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες του κορονοϊού ως προς τη λίστα αναμονής στα χειρουργεία. «Σταμάτησαν τα χειρουργεία να δουλεύουν στο διάστημα της πανδημίας και αυτό είναι πολύ εμφανές στη Βόρειο Ελλάδα , όπου βλέπουμε ότι έχουμε μεγαλύτερες αναμονές σε σχέση με την Αττική, γιατί εκεί πιέστηκε περισσότερο το σύστημα», είπε ο υφυπουργός, παραπέμποντας και στο Ηνωμένο Βασίλειο «όπου από 5,8 εκατομμύρια η λίστα ανέβηκε στα 7,6 εκατομμύρια πολίτες».

Προσλήψεις, ελλείψεις και ράντζα

Ήδη έχουν δρομολογηθεί 6.500 προσλήψεις και μεγάλος αριθμός γιατρών θα ανακοινωθεί εντός της εβδομάδας, ενώ μέχρι και αύριο θα έχουν υπογραφεί περίπου 700 προσλήψεις και περισσότερες από 600 προκηρύξεις για γιατρούς και αντίστοιχα 1.500- 2000 για νοσηλευτές «ως η πρώτη παρτίδα», όπως είπε ο υφυπουργός Υγείας.

Στόχος είναι να ενισχυθεί πάρα πολύ το δημόσιο σύστημα υγείας, χρειάζεται όμως να περάσουμε και στην επόμενη μέρα, τόνισε, μιλώντας για πολύ μεγάλη αλλαγή στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.« Είμαι σίγουρος όμως ότι αρκετά νοσοκομεία θα μπορέσουν να αναπτύξουν απογευματινά χειρουργεία. Όχι όλα.

Υπάρχουν νοσοκομεία που γνωρίζουμε από τώρα ότι θα έχουν μεγάλη δυσκολία στο να αναπτύξουν απογευματινά χειρουργεία», επεσήμανε ο κ. Θεμιστοκλέους απαντώντας σε δημοσιογραφικό σχόλιο ότι βλέπουμε γιατρούς να καταρρέουν.

Ελλείψεις προσωπικού συγκεκριμένες περιοχές της χώρας, ανέφερε στη συνέχεια, προσδιορίζοντας ότι το προσωπικό του Εθνικού Συστήματος Υγείας έχει αυξηθεί περίπου 10 με 15% τα τελευταία τέσσερα χρόνια με έναν από τους υψηλότερους αριθμούς σε προσωπικό. Οι αναισθησιολόγοι στη Θεσσαλονίκη είναι λιγότεροι σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ενώ στην Αττική τα περισσότερα νοσοκομεία είτε έχουν τον ίδιο αριθμό, είτε και περισσότερους.

Άρα υπάρχουν νοσοκομεία που από θέμα προσωπικού θα μπορέσουν να αναπτύξουν απογευματινά χειρουργεία, είπε ο υφυπουργός Υγείας.

Στην ερώτηση γιατί ένας χειρουργείται το πρωί δωρεάν και το απόγευμα δίνει 2.000 ευρώ, ο Μάριος Θεμιστοκλέους απάντησε ότι είναι ανάλογα με το είδος της επέμβασης, αλλά το βράδυ και ο ασθενής των απογευματινών ιατρείων θα έχει κάποιο θάλαμο και την ίδια μεταχείριση που έχουν οι υπόλοιποι ασθενείς εντός νοσοκομείου.

«Θα με ρωτήσετε για ράντζα και δίνω στοιχεία, είπε ο κ. Θεμιστοκλέους αναφέροντας ότι στην Αττική έχει ράντζα το Αττικό Νοσοκομείο, το Λαϊκό και το Γεννηματάς . Κάποιες μέρες μπορεί εκεί να βγάλουν κάποια ράντζα, όχι σε όλα τα υπόλοιπα νοσοκομεία της χώρας», τόνισε.

«Όταν μειωθούν οι λίστες αναμονής δεν θα υπάρχει και λόγος να δοθεί φακελάκι»

Υπάρχουν οι κανόνες του πώς θα πρέπει να εργάζεται κάποιος χειρουργός ή αναισθησιολόγος και με βάση αυτούς τους κανόνες θα κριθεί σε κάθε νοσοκομείο τοπικά ποιοι έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στα απογευματινά χειρουργεία. Είναι κάτι το οποίο γίνεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες για να μην νιώθουμε ότι έχουμε μια ευφάνταστη ιδέα και εφαρμόζεται σε περισσότερα από 30 με 40 χρόνια, πρόσθεσε και επεσήμανε ότι το φακελάκι είναι απαράδεκτο, και «προέρχεται γιατί το σύστημα αναγκάζεται να χτίσει λίστες αναμονής. Απαντάω και ως υφυπουργός Υγείας και ως γιατρός. Θα πρέπει να καταλάβουμε γιατί έχουμε φακελάκι σε αυτή τη χώρα. Σε αυτή τη χώρα έχουμε φακελάκι, γιατί χτίζονται λίστες αναμονής», τόνισε.

Στη χώρα μας ο ασθενής έχει το προνόμιο να επιλέγει το γιατρό του και είναι κάτι το οποίο δεν θα διαταράξουμε. Γιατί μπορώ να σας περιγράψω άλλα συστήματα υγείας που εκεί που σε στέλνει για χειρουργείο δεν έχεις κανένα περιθώριο ή αν σου αρέσει δεν σου αρέσει. Το σύστημα Υγείας έχει την υποχρέωση να μην υπάρχει λίστα αναμονής.

Γι’ αυτό και θα δώσουμε στους πολίτες σε περίπου τρεις μήνες από σήμερα τη δυνατότητα να γνωρίζουν σε πόσους μήνες είναι η αναμονή σε κάθε χειρουργική κλινική ενός νοσοκομείου, ακόμη και σε διαφορετικές χρονικές κλίμακες.

Αν ο γιατρός κρίνει για ένα περιστατικό ότι είναι επείγον, δεν υπάρχει κάποιος που μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό και φαντάζομαι δεν θα θέλετε κανείς να το αμφισβητήσει, πρόσθεσε ο Μάριος Θεμιστοκλέους.

«Δεν υπάρχουν νοσοκομεία που δεν έχουν σεντόνια και είδη υγιεινής»

Το έχω αντιμετωπίσει, κύριε Υπουργέ, σε δημόσιο νοσοκομείο, το φέρτε μας και τα σεντόνια σας, είπε η Χριστίνα Βίδου, με τον Μάριο θεμιστοκλέους να ξεκαθαρίζει ότι: «Αν σε οποιοδήποτε νοσοκομείο υπάρξει νοσηλευτής ή επαγγελματίας υγείας που είπε σε πολίτη φέρε τα σεντόνια σου να γίνει αμέσως καταγγελία, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία.

Τα νοσοκομεία έχουν ικανοποιητικούς πόρους, έχει αυξηθεί και η χρηματοδότηση από το κράτος 500 εκατομμύρια στον προϋπολογισμό. Οφείλεται καθαρά σε λάθος της διοίκησης του νοσοκομείου, καθαρά σε λάθος των ανθρώπων που το χειρίστηκαν το θέμα και θα παρακαλούσα για την καταγγελία του πολίτη για να τελειώνουμε».

Πηγή: Newsbeast.gr




Απογευματινά χειρουργεία επί πληρωμή: Πώς θα λειτουργήσουν | Πλαφόν τα 2.000 για πολίτες

Σε τρεις μήνες θα είναι έτοιμο το σάιτ που θα αφορά την ενιαία λίστα χειρουργείων, από την οποία θα μπορούν οι πολίτες να ενημερώνονται για όλες τις ημερομηνίες, όπως ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης και ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους κατά την ενημέρωση για τα απογευματινά χειρουργεία.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν η κατηγοριοποίηση των επεμβάσεων θα γίνεται ε έξι κατηγορίες με βάση ιατρικά κριτήρια. Το συνολικό ποσό που θα καταβάλει ο ασθενείς ξεκινά από 300 ευρώ και φτάνει μέχρι τα 2.000 ευρώ.

Η κοστολόγηση των επεμβάσεων σε επίπεδο κατηγορίας

  • Πολύ μικρή: 300 ευρώ
  • Μικρή: 500 ευρώ
  • Μεσαία: 900 ευρώ
  • Μεγάλη: 1.200 ευρώ
  • Βαρεία: 1.600 ευρώ
  • Εξαιρετικά βαρεία: 2.000 ευρώ

Σύγκριση κόστους με τον ιδιωτικό τομέα

Στη σύγκριση με τον ιδιωτικό τομέα του κόστους των χειρουργικών επεμβάσεων με βάση το είδος και την κατηγορία το υπουργείο Υγείας έδωσε τα εξής παραδείγματα. 

Για μία επέμβαση καταρράκτη που κατατάσσεται στην πολύ μικρή ή μικρή κατηγορία το κόστος των απογευματινών χειρουργείων κυμαίνεται από 300 έως 500 ευρώ σε σχέση με τον ιδιωτικό τομέα όπου το ποσό ανεβαίνει πάνω από τα 800 ευρώ

Ανακοινώσεις για απογευματινά χειρουργεία

 

Για επέμβαση βουβωνοκύλης στη μικρή κατηγορία το κόστος είναι 500 ευρώ, ενώ στον ιδιωτικό τομέα ξεπερνά τα 1.800 ευρώ.  Επίσης η χολοκυστεκτομή στη μικρή ή μεγάλη κατηγορία θα κοστίζει 500 έως 1.200 ευρώ αντί για πάνω από 2.500 ευρώ στον ιδιωτικό τομέα.

Η αρθροπλαστική γονάτου στη μεγάλη ή βαρεία κατηγορία θα έχει κόστος 1.00 έως 1.600, ενώ στον ιδιωτικό τομέα το κόστος ξεπερνά τα 3.500 ευρώ.

Οι αμοιβές των γιατρών

Σε ό,τι αφορά τις αμοιβές που θα λαμβάνουν οι γιατροί, οι κύριοι Γεωργιάδης και Θεμιστοκλέους παρουσίασαν ενδεικτικά κάποιες από τις ανώτατες που έχουν οριστεί. Για παράδειγμα, κατά τη διαδικασία χολοκυστεκτομής, ο συντονιστής διευθυντής θα λαμβάνει 550 ευρώ και ο αναισθησιολόγος 350. Για την αρθροπλαστική ισχύου, ο συντονιστής χειρούργος θα παίρνει 750 ευρώ και ο αναισθησιολόγος 300.

Σύμφωνα με την ενημέρωση, οι νοσηλευτές θα λαμβάνουν περισσότερα χρήματα από ότι σήμερα που αμείβονται με δέκα ευρώ την ώρα.

Πηγή: ethnos.gr




Απογευματινά χειρουργεία | Οι ελλείψεις προσωπικού και οι φόβοι ότι θα αυξηθούν τα μαύρα χρήματα στο ΕΣΥ

Σοβαρά προσκόμματα φαίνεται ότι δημιουργούνται από την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει άμεσα στα απογευματινά χειρουργεία στα δημόσια νοσοκομεία με χρήματα από τις τσέπες των ασθενών.

Παρότι ο υπουργός υγείας Άδωνις Γεωργιάδης ανακοίνωσε ότι τα πρώτα 50.000 απογευματινά χειρουργεία θα είναι δωρεάν, αφού το κόστος θα καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης, ερώτημα όμως παραμένει τι θα γίνει στη συνέχεια όταν καλυφθεί αυτός ο αριθμός των επεμβάσεων.

Εντός της εβδομάδας αναμένεται να γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις για το πώς θα γίνονται οι επεμβάσεις το απόγευμα με δαπάνες από τους ασθενείς. Ωστόσο οι δυσκολίες είναι πολλές καθώς ήδη το κουρασμένο Εθνικό Σύστημα Υγείας παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις τόσο ιατρικού όσο και νοσηλευτικού προσωπικού και είναι άγνωστο πώς θα μπορέσουν να γίνονται απογευματινά χειρουργεία την ώρα που οι ασθενείς στοιβάζονται ήδη για τα δωρεάν πρωινά.

Να υπενθυμιστεί ότι σήμερα στις λίστες αναμονής σε όλο το ΕΣΥ είναι πάνω από 90.000 περιστατικά.

Με δεδομένο ότι σήμερα υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός εργαζομένων για τα πρωινά χειρουργεία, απορίας άξιον είναι πως το ίδιο προσωπικό θα κατορθώσει να ανταπεξέλθει και στα απογευματινά χειρουργεία που θα είναι με πληρωμή από τους ασθενείς.

Οι φόβοι των συνδικαλιστών (ΟΕΝΓΕ-ΕΙΝΑΠ) είναι εάν θα υποβαθμιστούν τα πρωινά χειρουργεία που είναι δωρεάν και το ιατρικό προσωπικό δώσει βάρος στα απογευματινά προκειμένου για να αποκομίζει οικονομικά οφέλη.

Τα επίσημα φακελάκια

Άλλος ένας προβληματισμός των συνδικαλιστών σχετίζεται με την επισημοποίηση του φαινομένου με τα φακελάκια στα απογευματινά χειρουργεία. Ο Άδωνις Γεωργιάδης δηλώνει ότι είναι μια άλλη επιλογή ώστε να μπορούν οι ασθενείς δίνοντας σχεδόν τα μισά χρήματα από αυτά που θα έδιναν στον ιδιωτικό τομέα να μπορέσουν να χειρουργηθούν στα δημόσια νοσοκομεία.

Όμως τα χρήματα που φαίνεται να προκύπτουν για να αμειφθεί ο γιατρός που θα εργαστεί το απόγευμα είναι περιορισμένα αφού το όποιο ποσό θα μοιραστεί σε όλη την ομάδα που θα συμμετάσχει ενώ αναμένεται να υπάρξει και κάποιο ποσοστό κέρδους για το νοσοκομείο ώστε να καλυφθούν τα έξοδα, όπως αντίστοιχα ισχύει και για τα απογευματινά ιατρεία.

Για αυτό και η ανησυχία των συνδικαλιστών είναι ότι πιθανώς θα συνεχίσει να υπάρχει το φαινόμενο με τα φακελάκια για την επίσπευση ενός χειρουργείου, τα οποία μάλιστα είναι πιθανό ακόμη και να αυξηθούν. Το επιχείρημα μάλιστα είναι ότι γιατί κάποιος που σήμερα παίρνει φακελάκια από ασθενείς, να χειρουργήσει το απόγευμα και να νομιμοποιεί τα έσοδά του όταν μπορεί να τα εισπράξει αφορολόγητα το πρωί.

Πάντως ο Άδωνις Γεωργιάδης αναμένεται εντός της εβδομάδας να γνωστοποιήσει όλες τις λεπτομέρειες για το πως θα εκτελούνται τα απογευματινά χειρουργεία, τις αμοιβές του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού αλλά και των υπόλοιπων υγειονομικών που θα συμμετάσχουν στο εγχείρημα. Τα απογευματινά χειρουργεία αναμένεται να ξεκινήσουν την 01/03 πιλοτικά από ορισμένα νοσοκομεία και κυρίως από το μεγαλύτερο νοσοκομείο της χώρας τον Ευαγγελισμό όπου ήδη γίνονται οι πρώτες προετοιμασίες.

ethnos.gr



Γεωργιάδης | Επί πληρωμή τα απογευματινά χειρουργεία στο ΕΣΥ

Σε θέματα πολιτικής και οικονομικής επικαιρότητας εστίασε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης σε συνέντευξη που παραχώρησε το πρωί της Δευτέρας, ενώ έδωσε κάποιες πρώτες εξηγήσεις για τον τρόπο λειτουργίας των απογευματινών χειρουργείων.

«Η κυβέρνηση δεν αντιδικεί με τον αγροτικό κόσμο, η κυβέρνησή μας μεριμνά για τον αγροτικό κόσμο. Όλοι οι υπουργοί έχουν πάρει μέτρα υπέρ των αγροτών. Αγροτικές κινητοποιήσεις υπάρχουν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης», είπε σχετικά με τα αιτήματα των αγροτών και αναφερόμενος στις αποζημιώσεις συμπλήρωσε πως, «δεν έχει υπάρξει καμία ολιγωρία για τις αποζημιώσεις. Δεν νομίζω πως έχει υπάρξει κυβέρνηση στην Ιστορία που να έχει δώσει νωρίτερα αποζημιώσεις από εμάς. Αυτό δεν σημαίνει πως δίνονται νωρίς» είπε μιλώντας στον ΑΝΤ1.

Κληθείς να σχολιάσει τα «μέτωπα» που έχουν ανοίξει με τους αγρότες, με τους φοιτητές, αλλά και με αφορμή των γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, είπε πως, «δεν υπάρχει τρόπος να κάνεις μεταρρυθμίσεις χωρίς να υπάρξει αναταραχή. Εμείς εκλεγήκαμε για να κάνουμε πράγματα. Δεν περιμέναμε πως δεν θα υπάρξουν αντιδράσεις για τα πανεπιστήμια, κυρίως από την άκρα αριστερά», είπε κάνοντας «επίθεση στους ακροαριστερούς», όπως τους ανέφερε, καταληψίες.

«Οι μισοί καταληψίες δεν είναι καν φοιτητές, προφανώς οι δυνάμεις της άκρας αριστεράς που είχαν τα πανεπιστήμια όλα αυτά τα χρόνια και τώρα χάνουν το ψωμί τους.Όλη αυτή η μιζέρια της άκρας αριστεράς την βλέπουμε 50 χρόνια. Αυτοί οι άνθρωποι επιδιώκουν τη σύγκρουση με την αστυνομία, για να κάνουν την προπαγάνδα τους. Νομίζω ότι οι πρυτάνεις θα λάβουν σοβαρά υπόψη την πρόταση του υπουργού για διαδικτυακές εξετάσεις».

Αναφορικά με την κακοκαιρία, ο υπουργός Υγείας τόνισε ότι, «στο ΕΣΥ έχουμε προετοιμαστεί για τις περιοχές που θα επηρεαστούν περισσότερο, δηλαδή η Εύβοια. Στην Αττική νομίζω πως η κακοκαιρία δεν θα είναι κάτι το φοβερό».

Ερωτηθείς για τις καθαρίστριες στα νοσοκομεία, απάντησε φέρνοντας, το παράδειγμα του Αγίου Σάββα, όπου «είχε ξεκινήσει διαγωνισμός για να πάρει συνεργεία εργολαβίες καθαριστριών και μετά από αλλεπάλληλες προσφυγές, αποφασίστηκε από τρία δικαστήρια ότι, στον Άγιο Σάββα, στοιχίζει λιγότερο» και τόνισε ότι, «έχουν προτεραιότητα οι καθαρίστριες των οποίων λήγει η σύμβαση. Τώρα, αν δεν θέλουν να δουλέψουν για τον εργολάβο, είναι δικό τους θέμα».

Όσο αφορά στην ειδική «μεταχείριση» του Μάκη Βορίδη στην αποχή από την ψήφιση του νομοσχεδίου για τον γάμο των ομόφυλων, ο Άδωνις Γεωργιάδης είπε ότι, «την έχει γιατί δικαιούται διαφορετική αντιμετώπιση, γιατί όταν προσεκλήθη να συμμετέχει στην κυβέρνηση, είπε πως, «εγώ δεν μπορώ να ψηφίσω αυτόν τον νόμο» και οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους. Η αποχή διευκολύνει την κυβέρνηση» και εκτίμησε ότι, «η συζήτηση δεν είναι νομική, είναι βαθιά πολιτική».

Για την υπέρογκη χρέωση τηλεθεατή από εταιρεία για να κλείσει ραντεβού στο νοσοκομείο, απάντησε πως «η χρέωση δεν είναι θέμα του ΕΣΥ, αλλά της εταιρείας», αναφέροντας ως εναλλακτικές το κλείσιμο ραντεβού με τηλέφωνο απευθείας στο νοσοκομείο ή με επίσκεψη εκεί.

Τέλος, για τα απογευματινά χειρουργεία που θα ξεκινήσουν σύντομα, εξήγησε ότι, «σήμερα τα χειρουργεία είναι μέχρι τις 15:00, κάτι που έχει δημιουργήσει μία λίστα, εκτός κι αν κριθεί επείγον και χειρουργηθεί κάποιος επειγόντως.

Αυτό που ισχύει σήμερα θα ισχύσει στο ακέραιο, ωστόσο, αν θέλει κάποιος όμως, θα πάει να χειρουργηθεί το απόγευμα επί πληρωμή. Για να μπορεί μία κλινική να οργανώσει απογευματινά χειρουργεία, θα πρέπει να έχει εκπληρώσει τα πρωινά της χειρουργεία.

Η χρέωση θα προβλέπεται μέσα από την υπουργική απόφαση. Για την κάθε επέμβαση έχουμε συγκεκριμένο τιμοκατάλογο. Ο ΕΟΠΥΥ θα πληρώνει το 70% και ο ασθενής το 30%».

 




«Έρχεται» ιστορική αλλαγή στο ΕΣΥ με τα απογευματινά χειρουργεία

Το υπουργείο Υγείας «βάζει μπρος» μια ιστορική διαρθρωτική αλλαγή που θα αλλάξει τη λειτουργία του ΕΣΥ και αφορά τα χειρουργεία, εν μέσω αντιδράσεων από γιατρούς και εργαζόμενους.

Τομή – παρόμοια με αυτή που έφεραν στο ΕΣΥ τα απογευματινά ιατρεία – αναμένεται να φέρουν και τα απογευματινά χειρουργεία.

Πρόκειται για την επέκταση της πρωινής λειτουργίας των χειρουργείων στα δημόσια νοσοκομεία, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στον ασθενή να επιλέξει τον γιατρό που θα τον χειρουργήσει, με την υποχρέωση από την πλευρά του να καταβάλλει αμοιβή.

Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας είναι – όπως ανέφερε πρόσφατα και ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης – να εξαλείψει, μεταξύ άλλων, και τον παράνομο χρηματισμό των νοσοκομειακών γιατρών (κυρίως χειρουργών) που παίρνουν «φακελάκι» από ασθενείς για επίσπευση των χειρουργείων.

Η έξτρα αμοιβή, η οποία θα είναι αυστηρά καθορισμένη από το κράτος, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αυξήσουν με τα εισοδήματά τους με νόμιμο τρόπο.

Από την άλλη, η λειτουργία επιπλέον χειρουργικών τραπεζιών το απόγευμα, δηλαδή η ολοήμερη λειτουργία των χειρουργείων στοχεύει στη μείωση της μεγάλης αναμονής που υπάρχει για επεμβάσεις στο δημόσιο σύστημα.

Οι λίστες για τα τακτικά χειρουργεία, που εκτροχιάστηκαν στην περίοδο της πανδημίας, αναμένεται να μειωθούν και με την παράλληλη εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Ενιαίας Λίστας Χειρουργείων, που θα τεθεί σε λειτουργία από τις αρχές Φεβρουαρίου.

Έτσι, αν όλα εξελιχθούν ομαλά και η κυβέρνηση υλοποιήσει τον σχεδιασμό της, παράλληλα με την πρωινή λίστα θα δημιουργηθεί και μια δεύτερη η απογευματινή, η οποία θα εξυπηρετείται πιο γρήγορα.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, εάν ο ασθενής επιλέξει τη λύση του απογευματινού χειρουργείου θα καταβάλλει την αμοιβή του γιατρού, ενώ τα υπόλοιπα κόστη της επέμβασης και τα νοσήλια θα τα καταβάλλει ο ΕΟΠΥΥ ή οι ιδιωτικές ασφάλειες.

Ένα έμμεσο όφελος λοιπόν από την λειτουργία των απογευματινών ιατρείων θα είναι και η αύξηση των εσόδων των νοσοκομείων του ΕΣΥ, το ποσοστό των οποίων εσόδων, αναμένεται να καθοριστεί με επόμενες υπουργικές αποφάσεις.

Τα απογευματινά χειρουργεία σε πιλοτική λειτουργία

Η ομάδα εργασίας του υφυπουργού Υγείας, Μάριου Θεμιστοκλέους, που έχει αναλάβει τον σχεδιασμό του νέου εγχειρήματος και εργάζεται πυρετωδώς πάνω σ’ αυτόν τον τομέα, έχει να ξεπεράσει, σύμφωνα με τις πληροφορίες του iatropedia.gr, δύο σημαντικά προβλήματα:

Το πρώτο αφορά την κατάρτιση του «τιμοκαταλόγου» με τις αμοιβές των γιατρών και του υπόλοιπου προσωπικού ώστε αυτές αφενός να είναι δίκαιες και συμφέρουσες για τους εργαζόμενους του ΕΣΥ για να τους προσελκύσει ξανά ή να τους δελεάσει να παραμείνουν στο δημόσιο σύστημα αφετέρου θα πρέπει να τις «αντέχουν» και οι τσέπες των ασθενών.

Το δεύτερο ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα, αφορά στην εξεύρευση κρεβατιών σε χειρουργικές κλινικές, τα οποία θα μπορούν να εξυπηρετήσουν τους ασθενείς των απογευματινών χειρουργείων.

Ωστόσο, τα μεγάλα δημόσια νοσοκομεία που μπορούν να υποστηρίξουν τη λειτουργία πιλοτικού προγράμματος των απογευματινών χειρουργείων εξακολουθούν ακόμη να έχουν επικουρικές κλίνες (ράντζα), με αποτέλεσμα ο αποκλεισμός μιας ολόκληρης πτέρυγας του νοσοκομείου ή έστω η εξεύρεση επιπλέον 10 ή 15 κρεβατιών για τους ασθενείς των απογευματινών χειρουργείων, να φαντάζει σχεδόν αδύνατος.

Το υπουργείο Υγείας επικεντρώνει τις προσπάθειές του, στο να εξευρεθούν κάποια πρώτα νοσοκομεία και συγκεκριμένα δύο στην Αττική και ένα στη Θεσσαλονίκη, ώστε να ξεκινήσει η πιλοτική λειτουργία των απογευματινών χειρουργείων και να επεκταθούν στα σταδιακά στη συνέχεια στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Σταυρόλεξο για «γερούς λύτες» αποτελεί και η εξεύρεση τρόπου, οι γιατροί να μην «δυσκολεύουν» την εξυπηρέτηση της πρωινής δωρεάν για τους ασθενείς λίστας ώστε να εξυπηρετούν γρηγορότερα την απογευματινή λίστα, που είναι επί πληρωμή.

Αντιδρούν ΟΕΝΓΕ και ΠΟΕΔΗΝ

Ισχυρές αντιδράσεις συναντά το εγχείρημα των απογευματινών χειρουργείων, από τους γιατρούς και εργαζόμενους των δημόσιων νοσοκομείων. Οι αντιδράσεις αυτές είχαν ξεκινήσει ήδη από το 2022 και συγκεκριμένα από την ψήφιση του νόμου Γκάγκα, ο οποίος με το άρθρο 10, έδινε το δικαίωμα τους γιατρούς του ΕΣΥ να εργάζονται νόμιμα στον ιδιωτικό τομέα και να ασκούν ιδιωτικό έργο.

Οι συνδικαλιστικοί υγειονομικοί φορείς αντιδρούν ξανά, με το επιχείρημα ότι θα δημιουργηθούν ασθενείς «δύο ταχυτήτων», ανάλογα με το εισόδημά τους. Επίσης, όπως αναφέρουν δεν υπάρχουν αρκετές ενεργές χειρουργικές αίθουσες, ώστε να καλύψουν τον όγκο των χειρουργικών περιστατικών στα απογευματινά χειρουργεία.

«Πώς θα γίνει αυτό όταν στην Αττική από τις 203 συνολικά χειρουργικές αίθουσες λειτουργούν μόνο οι 145, δηλαδή το 70%, λόγω της έλλειψης κυρίως νοσηλευτικού προσωπικού;», διερωτώνται οι γιατροί της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος (ΟΕΝΤΕ) και προσθέτουν:

«Πού θα νοσηλεύονται οι ασθενείς των απογευματινών χειρουργείων, όταν στα δημόσια νοσοκομεία υπάρχουν ράντζα; Και εν τέλει με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί η προτεραιότητα της πρωινής λειτουργίας, όταν αποδεδειγμένα, όπου υπάρχει ιδιωτική λειτουργία μέσα στα νοσοκομεία, η οποία αποφέρει έσοδα μπαίνει αντικειμενικά σε προτεραιότητα;».

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ) σημειώνουν πως το 40% των ανεπτυγμένων χειρουργικών αιθουσών είναι κλειστές λόγω έλλειψης νοσηλευτικού προσωπικού και ιατρών κυρίως αναισθησιολόγων, ενώ οι λίστες αναμονής για χειρουργεία ξεπερνάει τα δύο έτη.

Προσθέτουν, επίσης, πως οι πολίτες έχουν το δικαίωμα της δωρεάν υγείας και η πολιτεία έχει την υποχρέωση να τους την παρέχει.

«Ως εκ τούτου διαφωνούμε κάθετα με τη λειτουργία των απογευματινών χειρουργείων επί πληρωμή για τα οποία οι ασθενείς θα βάζουν το χέρι στη τσέπη και θα αυξήσουν τα εμπόδια πρόσβασης των πολιτών στα νοσοκομεία», αναφέρουν προσθέτοντας ότι η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο ύψος ιδιωτικών δαπανών στην Ευρώπη που ξεπερνάει το 40% των συνολικών δαπανών.

«Αντίστροφη πορεία χρειάζεται και όχι επιπλέον αύξηση των ιδιωτικών δαπανών με τα απογευματινά χειρουργεία», καταλήγει η ΠΟΕΔΗΝ.

Ρεπορτάζ: Γιάννα Σουλάκη / Πηγή: iatropedia.gr




Τέμπη – Συγκλονίζει 26χρονη πολυτραυματίας: Παλεύω να περπατήσω, έχω κάνει 25 χειρουργεία

Συγκλονίζει η 26χρονη πολυτραυματίας Ντίνα Μαγδαλιανίδη που σχεδόν επτά μήνες μετά από τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών οι πληγές στο σώμα και την ψυχή της παραμένουν ανοιχτές.

Όπως περιγράφει στον τηλεοπτικό σταθμό «Open», τη μοιραία μέρα η 26χρονη προσπαθούσε να συρθεί για να σωθεί μετά τη σύγκρουση των τρένων, όμως, ταυτόχρονα, έσπαγαν τζάμια και έπεφταν πάνω της πράγματα, γεγονός που οδήγησε, πλέον, να έχει ακόμη περισσότερα κατάγματα. «Με βρήκαν κάτω στο ρέμα που καιγότανε, μαζί με άλλα πέντε παιδιά τα οποία ήταν σε σοβαρή κατάσταση στη ΜΕΘ», αναφέρει.

Μέχρι σήμερα έχει πραγματοποιήσει 25 χειρουργεία και την περιμένουν ακόμη πέντε. «Είχα βλάβη στους πνεύμονες γιατί μπήκαν κάποια πλευρά. Επίσης, έχω σπάσει όλη την ωμοπλάτη, κάποιους σπονδύλους, τη μέση και τα χειρουργεία συνεχίζονται. Ακόμα παλεύω να περπατήσω», περιγράφει συγκλονιστικά η Ντίνα Μαγδαλιανίδη

Η μητέρα της 26χρονης σταμάτησε να εργάζεται για να τη στηρίξει

Αναγκάζεται να μαζεύει μόνη της τα χρήματα για τα φάρμακά της ενώ, και η μητέρα της, σταμάτησε να εργάζεται για να τη στηρίξει, καθώς, η 26χρονη δεν μπορεί να αυτοεξυπηρετηθεί. «Μας είπαν από τον ΕΟΠΥΥ πως πρέπει να μαζέψω όλες τις αποδείξεις, γνωματεύσεις γιατρών και όσα εγκριθούν, θα τα πάρω πίσω», τονίζει χαρακτηριστικά.

Ακολούθως υπογραμμίζει ότι με φάρμακα επιχειρεί να κρατήσει τη διανοητική κατάστασή της σταθερή. «Βλέπω εφιάλτες. Δυστυχώς ζω με φάρμακα για να έχω τη διανοητική μου κατάσταση σταθερή. Θα ήθελα πάρα πολύ να δώσω φως και στα υπόλοιπα παιδιά που αγωνίζονται όπως και εγώ. Είτε είναι στην εντατική είτε έχουν τραύματα παρόμοια με τα δικά μου», λέει.

«Πρέπει να μου παρέχουν τα χρήματα και όχι να τα προπληρώνω»

Πρόσθεσε ότι μετά τη νοσηλεία της στο νοσοκομείο «Παπανικολάου» στη Θεσσαλονίκη, στο τμήμα Πλαστικής Χειρουργικής, βρήκε έναν καλό ψυχίατρο που της συνέστησε μια άλλη τραυματίας από την τραγωδία των Τεμπών και στη συνέχεια εντόπισε ψυχολόγο μόνη της.

Τέλος, τόνισε πως πρέπει αυτόματα «μέσω του ΑΜΚΑ να μου παρέχουν τα χρήματα και όχι να πρέπει να τα προπληρώσω εγώ την κλινική ή τα φάρμακα και μετά να τα πάρω πίσω γιατί εγώ μπορεί να μην έχω καν αυτή τη δυνατότητα».