Β. Κορκίδης | «Οι 7 εβδομάδες των χειμερινών εκπτώσεων θα περιορίσουν την ακρίβεια»

Οι χειμερινές εκπτώσεις για το 2025 ξεκινούν τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου και θα ολοκληρωθούν την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, προσφέροντας την ευκαιρία στους καταναλωτές για αγορές σε χαμηλότερες τιμές. Σε ανακοίνωσή του, ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, τόνισε:

«Με δεδομένο ότι οι πληθωριστικές πιέσεις, που αποδίδονται στην «παγιωμένη» ακρίβεια, αναμένεται να διαρκέσουν τουλάχιστον και το πρώτο τρίμηνο του 2025, καθίσταται προφανές ότι η αποκλιμάκωση του δείκτη τιμών καταναλωτή, απαιτεί μια τριμερή συνεργασία κράτους, επιχειρήσεων και καταναλωτών. Η παρατεταμένη περίοδος ακρίβειας που διανύουμε, πέραν της ενίσχυσης του διαθεσίμου εισοδήματος με τις ετήσιες αυξήσεις μισθών, δύσκολα αντιμετωπίζεται, αφού εξαρτάται από το κόστος παραγωγής, τον ανταγωνισμό, την προσφορά και ζήτηση, τις στρατηγικές τιμολόγησης, τη φορολογία και τις εισαγωγές από τις «πολυεπίπεδες τιμές» των πολυεθνικών, που συγκεντρώνουν το 80% της διάθεσης των αναγκαίων καταναλωτικών αγαθών. Το ζητούμενο των τακτικών εκπτώσεων είναι, με μια γενναία μείωση των τιμών, που συνήθως κυμαίνεται στο 50%, να ρευστοποιήσουν οι επιχειρήσεις εμπόρευμα και να δώσουν την ευκαιρία στους καταναλωτές να αποφορτίσουν τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό.

Οι ετήσιες πωλήσεις στο λιανικό εμπόριο εμφάνισαν ικανοποιητική αύξηση 8% το 2024 και αντίστοιχα, με θετικό πρόσημο προσδοκούν οι έμποροι να ξεκινήσει και η νέα χρονιά, αρχής γενομένης με τις 7 εβδομάδες των χειμερινών τακτικών εκπτώσεων. Οι προτιμήσεις των καταναλωτών, κατά τη διάρκεια των τακτικών εκπτώσεων του χειμώνα, είναι σχεδόν καθιερωμένες και οι αγοραστικές συνήθειες εστιάζουν σε προσωπικές και οικογενειακές αγορές. Τουλάχιστον, όσον αφορά στην αγορά της Αττικής, αυτό που επιβεβαιώνεται από τα περισσότερα καταστήματα είναι τα επαρκή αποθέματα αγαθών, με το αγοραστικό ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στα εμπορικά της ένδυσης και υπόδησης. Όπως κάθε χρόνο, το ενδιαφέρον των καταναλωτών αναμένεται να προσελκύσουν και φέτος τα επώνυμα προϊόντα, καθώς επίσης τα καλλυντικά, οικιακές συσκευές, έπιπλα και όλα τα είδη σπιτιού.

Όλα δείχνουν πως οι χειμερινές εκπτώσεις, παρά την οικονομική κόπωση των εορτών, θα ανταποκριθούν στις προσδοκίες εμπόρων και καταναλωτών και θα έχουμε φέτος μια αγοραστική κίνηση σε καλύτερα επίπεδα από πέρυσι, με στόχο ο τζίρος στη λιανική το δίμηνο, Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2025, να ξεπεράσει τα 6 δις ευρώ του αντίστοιχου περυσινού διμήνου. Ο στόχος της αύξησης των πωλήσεων είναι εφικτός, κυρίως, λόγω των αυξήσεων 6,4% στους μισθούς του ιδιωτικού τομέα και τη μείωση της ανεργίας στο 9%, σε μία ακόμα ένδειξη, ότι οι πιέσεις που δέχτηκαν οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί το προηγούμενο διάστημα, αρχίζουν να εξασθενούν σταθερά.

Θετική συγκυρία είναι η μηνιαία πτώση -0,2% των τιμών στα τρόφιμα και ποτά, που καταγράφηκε στη χώρα μας σύμφωνα με τη Eurostat, καθώς και η κατά μέσο όρο -0,94% μείωση στις τιμές των προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ. Επιπλέον, οι εκπτώσεις μπορούν να περιορίσουν τον πληθωρισμό από το 2,9%, κατά τουλάχιστον μισή μονάδα.

Οι αυστηροί έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ και τα τσουχτερά πρόστιμα επιδιώκουν να σταματήσουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό και να αποτρέψουν τις παραπλανητικές εκπτώσεις. Επισημαίνω, πως το τελευταίο διάστημα τα φαινόμενα εξαπάτησης των καταναλωτών, παρατηρούνται, κυρίως, σε μεγάλες και γνωστές αλυσίδες, όπου οι επιλογές των καταναλωτών είναι καθορισμένες και περιορισμένες. Είναι θετικό πως, την περυσινή περίοδο των εκπτώσεων στις αγορές της Αττικής, όπου διενεργήθηκαν και οι περισσότεροι έλεγχοι, η παραβατικότητα μειώθηκε σε καταγγελίες και κυμάνθηκε στο χαμηλότερο ποσοστό του 6%. Φέτος, και πάλι, ο στόχος είναι να μειωθεί, μέχρι κάποτε να μηδενιστεί. Το καλύτερο διαθέσιμο μέσο που ενισχύει τους μηχανισμούς προστασίας του καταναλωτή, είναι η σωστή «on line ενημέρωση», σε κάθε αγορά της Αττικής, ανεξαρτήτως μεγέθους και φήμης της εμπορικής επιχείρησης.

Οι προτεραιότητες για την αποκλιμάκωση των τιμών, την ενίσχυση του υγιούς ανταγωνισμού, την ενημέρωση των καταναλωτών, τον εποπτικό έλεγχο της αγοράς και τη θετική συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, συνεχίζουν να παραμένουν στη λίστα των στόχων και το 2025. Ωστόσο φέτος, οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις θα πρέπει να επιδιώξουμε να επεκταθούν σε περισσότερους κλάδους και ιδιαιτέρως των υπηρεσιών, αφού η ακρίβεια έχει μετατοπισθεί σε μεγάλο βαθμό, από το εμπόριο στη παροχή υπηρεσιών. Επίσης, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας την πρόσφατη έρευνα που δείχνει πως 6/10 καταναλωτές δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τις εκπτώσεις, ενώ για 4/10 είναι μάλλον αδιάφορες. Ας δώσουμε, λοιπόν, φέτος νέο ενδιαφέρον στις χειμερινές εκπτώσεις, ώστε να αξιοποιηθούν σωστά και έξυπνα για να μπορέσουν να νικήσουν την ακρίβεια το πρώτο δίμηνο του έτους. Καλές πωλήσεις, καλές αγορές!» .




Τακτική συνεδρίαση του Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας Θάσου για την αντιμετώπιση χειμερινών κινδύνων

Σήμερα, Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον Δήμο Θάσου η τακτική συνεδρίαση του Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.), υπό την προεδρία του Δημάρχου κ. Ελευθέριου Κυριακίδη. Κεντρικό θέμα της συνεδρίασης ήταν ο συντονισμός των αρμόδιων φορέων για την προετοιμασία και την αντιμετώπιση των κινδύνων από πλημμυρικά φαινόμενα, χιονοπτώσεις και παγετό κατά την περίοδο 2024-2025.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν όλα τα τακτικά μέλη του Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π., συμπεριλαμβανομένων των Αντιδημάρχων Πολιτικής Προστασίας, εκπροσώπων της Πυροσβεστικής, της Αστυνομίας, του Λιμενικού, του Δασαρχείου και άλλων τοπικών αρχών. Επίσης, παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς και του Δήμου Θάσου, όπως ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑ Θάσου και ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, εξετάστηκαν αναλυτικά ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των επικείμενων φυσικών φαινομένων, η ετοιμότητα των αρμόδιων φορέων και οι δυνατότητες βελτίωσης της συνεργασίας. Όλοι οι συμμετέχοντες επισήμαναν τη σημασία της συνεχούς προετοιμασίας και του συντονισμού για την αποφυγή και διαχείριση κινδύνων από τις πλημμύρες, τις χιονοπτώσεις και τον παγετό, διασφαλίζοντας την ασφάλεια των πολιτών.

Μετά το τέλος της συνεδρίασης, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε: «Η συνεργασία μεταξύ του Δήμου Θάσου και όλων των συναρμόδιων φορέων για την αντιμετώπιση των φυσικών κινδύνων είναι άριστη και συνεχής. Ο Δήμος Θάσου εργάζεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους για την θωράκισή του από πλημμυρικά φαινόμενα και είναι προετοιμασμένος με τον απαραίτητο εξοπλισμό για να αντιμετωπίσει χιονοπτώσεις και παγετό, προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών μας».

Η συνεδρίαση τόνισε τη σημασία της πρόληψης και της έγκαιρης προετοιμασίας ενόψει των χειμερινών καιρικών φαινομένων, με στόχο την ασφάλεια της κοινότητας και την προστασία των υποδομών.




Ερώτηση στην Βουλή από τον Βουλευτη Σερρών για την διαδικασία ένταξης των χειμερινών σιτηρών και αμυγδαλιών σε πρόγραμμα Κ.Ο.Ε

Ο βουλευτής Σερρών, Τάσος Χατζηβασιλείου, απηύθυνε έγγραφη ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κωνσταντίνο Τσιάρα, σχετικά με τις ζημιές στην αγροτική παραγωγή λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων στην περιοχή των Σερρών.

Συγκεκριμένα, ο βουλευτής ανέφερε ότι οι ακραίες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας στις Τοπικές Κοινότητες του Δήμου Βισαλτίας οδήγησαν σε κακή γονιμοποίηση των ανθών αμυγδαλιάς, με αποτέλεσμα την μηδαμινή παραγωγή καρπών, παρά τις πλήρεις καλλιεργητικές φροντίδες. Επιπλέον, επισήμανε ότι η παρατεταμένη ανομβρία στις περιοχές του Δήμου Αμφίπολης είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντικά μειωμένη παραγωγή χειμερινών σιτηρών. Βάσει αυτών των αρνητικών δεδομένων, ο κ. Χατζηβασιλείου υποστήριξε την ανάγκη στήριξης του εισοδήματος των Σερραίων αγροτών και ρώτησε τον Υπουργό αν υπάρχει σχεδιασμός για την άμεση ένταξη των καλλιεργειών χειμερινών σιτηρών και αμυγδαλιάς σε Πρόγραμμα Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων (Κ.Ο.Ε.)Η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στην ενίσχυση των αγροτών που πλήττονται από τις επιπτώσεις των ακραίων καιρικών συνθηκών, προκειμένου να διασφαλιστεί η οικονομική τους βιωσιμότητα και να υποστηριχθεί η συνέχιση της γεωργικής δραστηριότητας στην περιοχή.




Κοπή πρωτοχρονιάτικής πίτας απο τον Σύλλογο Χειμερινών Κολυμβητών και Φίλων Καλαμίτσας

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ο Σύλλογος Χειμερινών Κολυμβητών της Καλαμίτσας πραγαμτοποποίησαν την κόπης της πρωτοχρονιάτικης τους πίτας στην ακτή της Καλαμίτσας σε συνδιασμό με τον εορτασμό των θεοφανείων, με τα μέλη του συλλόγου να βουτούν στα νερά για να πιάσουν τον Τίμιο Σταυρό.