Μπλόκο αστυνομίας: Η ερώτηση που δεν πρέπει να απαντήσεις αυθόρμητα

Ένα απλό μπλόκο της αστυνομίας μπορεί να προκαλέσει άγχος ακόμα και στους πιο συνεπείς οδηγούς. Αν και πολλοί θεωρούν ότι δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν, η διαδικασία του ελέγχου συχνά συνοδεύεται από νευρικότητα και βιαστικές απαντήσεις που μπορεί να παρερμηνευθούν.

Μία συγκεκριμένη ερώτηση, που κάνουν συχνά οι αστυνομικοί κατά τη διάρκεια των ελέγχων, έχει χαρακτηριστεί από νομικούς ως “παγίδα”, αφού μπορεί να οδηγήσει τον οδηγό να πει κάτι που θα ερμηνευτεί ως ομολογία ή ένδειξη παρατυπίας, ακόμα και αν δεν έχει διαπράξει καμία παράβαση.

Ποια είναι η ερώτηση-παγίδα

Η ερώτηση είναι απλή και καθημερινή, αλλά μπορεί να έχει απρόβλεπτες συνέπειες:

«Ξέρεις γιατί σε σταμάτησα;»

Σύμφωνα με ειδικούς, ο σκοπός αυτής της ερώτησης είναι ψυχολογικός. Οι αστυνομικοί παρατηρούν την αντίδραση του οδηγού, προσπαθώντας να εντοπίσουν σημάδια νευρικότητας, ενοχής ή ανειλικρίνειας.

Πώς να απαντήσετε σωστά

Η συνιστώμενη απάντηση από νομικούς είναι σαφής:

«Όχι, δεν ξέρω.»

Με αυτόν τον τρόπο:

  • Δεν αυτοενοχοποιείστε.

  • Δεν μπαίνετε σε υποθετική συζήτηση.

  • Δεν αφήνετε περιθώριο για παρερμηνείες.

Τι να γνωρίζετε για τον έλεγχο

  • Οι αστυνομικοί έχουν το δικαίωμα να σας σταματήσουν για οποιονδήποτε λόγο: αλκοτέστ, έλεγχο εγγράφων ή ακόμα και χωρίς προφανή λόγο.

  • Ο έλεγχος είναι νόμιμος και ρουτίνας – παραμείνετε ψύχραιμοι και ευγενικοί.

  • Αν σας επιβληθεί πρόστιμο, έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε εξηγήσεις για τη συγκεκριμένη παράβαση.

Τι σημαίνει η υπογραφή στην κλήση

Η υπογραφή σε ένα πρόστιμο δεν σημαίνει ότι αποδέχεστε την ενοχή σας. Είναι τυπική διαδικασία που δηλώνει πως σας κοινοποιήθηκε το έγγραφο.

Συμπέρασμα

Όταν σταματάτε σε μπλόκο, η ψυχραιμία και η σαφήνεια είναι τα καλύτερα όπλα σας. Μη βιαστείτε να απαντήσετε με εικασίες ή να «μαντέψετε» γιατί σας σταμάτησαν. Απλά ρωτήστε ευγενικά, ενημερωθείτε και συνεχίστε τη διαδρομή σας με ασφάλεια.




ΙΧ: Αυτόματο μπλόκο και 10χιλιαρα πρόστιμα σε αδρανή αυτοκίνητα

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ) δρομολογεί την πρώτη μεγάλη ηλεκτρονική διασταύρωση για τον εντοπισμό οχημάτων που τα τελευταία επτά χρόνια παραμένουν ανασφάλιστα, έχουν απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας ή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

Πρόκειται για οχήματα που καταγράφονται στα μητρώα ως ενεργά, χωρίς ωστόσο να έχουν δηλωθεί σε ακινησία ή να έχουν διαγραφεί.

Για την υλοποίηση της διασταύρωσης, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρέχει στη ΓΓΠΣΨΔ πλήρη στοιχεία για τα οχήματα και τους ιδιοκτήτες τους, μέσω ηλεκτρονικών αρχείων και συστημάτων διαλειτουργικότητας. Η πρώτη διαβίβαση δεδομένων προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως τις 10 Μαρτίου, ενώ στη συνέχεια οι βάσεις δεδομένων θα επικαιροποιούνται σε μηνιαία βάση.

Όλα τα οχήματα που εντοπίζονται στις λίστες τίθενται αυτόματα σε προσωρινή αδράνεια, γεγονός που σημαίνει ότι δεσμεύονται σε όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα και δεν επιτρέπεται καμία ενέργεια σε αυτά. Οι ιδιοκτήτες τους ειδοποιούνται και καλούνται εντός 20 ημερών είτε να τα δηλώσουν σε ακινησία είτε να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους, εφόσον το όχημα δεν υπάρχει πλέον ή δεν κυκλοφορεί στην Ελλάδα.

Η διαδικασία αυτή δεν απαλλάσσει τους ιδιοκτήτες από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, την υποχρέωση ελέγχου ΚΤΕΟ ή την ασφάλιση, ενώ τα οχήματα που παραμένουν σε αδράνεια για περισσότερες από τρεις συνεχόμενες διασταυρώσεις μεταφέρονται αυτόματα σε κατάσταση οριστικής αδράνειας.

Σε περίπτωση που όχημα σε οριστική αδράνεια εντοπιστεί να κυκλοφορεί, επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ, ενώ ο ιδιοκτήτης του καλείται να καταβάλει αναδρομικά τα τέλη κυκλοφορίας. Η επαναφορά τέτοιου οχήματος στην κυκλοφορία επιτρέπεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με την πληρωμή παραβόλου 150 ευρώ και την εκπλήρωση όλων των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων.

Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την ενίσχυση της διαφάνειας και τη διασφάλιση της συμμόρφωσης των ιδιοκτητών οχημάτων με τις ισχύουσες νομοθετικές απαιτήσεις, μειώνοντας παράλληλα τη φοροδιαφυγή και ενισχύοντας την οδική ασφάλεια.




Λάρισα: Νέος αποκλεισμός από τους αγρότες στο μπλόκο της Γυρτώνης

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία του ΕΛΓΑ στη Λάρισα, πραγματοποίησαν το πρωί αγρότες από την περιοχή της Αγιάς.

Η συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των αγροτικών κινητοποιήσεων, με τους αγρότες να τονίζουν ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στα πορίσματα του ΕΛΓΑ για αποζημιώσεις από χαλαζοπτώσεις που σημειώθηκαν το 2024 στην περιοχή της Αγιάς.

Οι αγρότες, στο πλαίσιο της διαμαρτυρίας τους, έριξαν μήλα στο οδοστρωμα.

Συμβολικό αποκλεισμό της ΠΑΘΕ θα επιχειρήσουν οι αγρότες στο μπλόκο τη Γυρτώνης

Εντωμεταξύ, σήμερα στις 5 το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί συνέλευση των αγροτών που μετέχουν στον μπλόκο της Γυρτώνης, με σκοπό να προχωρήσουν σε συμβολικό αποκλεισμό της ΠΑΘΕ.

Ομόφωνο ψήφισμα στήριξης των αγροτών από τον Δήμο Τρικκαίων
Εντωμεταξύ, στην έκδοση ομόφωνου ψηφίσματος στήριξης των αγροτών προχώρησε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Τρικκαίων.

Στο ψήφισμα, μεταξυ άλλων σημειώνεται πως «ο αγροτικός κόσμος της χώρας βρίσκεται σε απόγνωση (…) Ιδιαίτερα στην περιοχή μας και σε ολόκληρη τη Θεσσαλία που τα χωράφια παραμένουν ακόμη πλημμυρισμένα, ο αγροτικός εξοπλισμός έχει καταστραφεί ενώ οι κτηνοτρόφοι έχασαν τα ζώα τους και το βιός τους. Τα προβλήματα είναι πιο οξυμένα και επιβάλλεται γενναία αντιμετώπιση από τη μεριά της πολιτείας, όχι πλέον με δεσμεύσεις και υποσχέσεις αλλά με άμεση καταβολή των αποζημιώσεων.

Ο πρωτογενής τομέας συνδέεται στενά με την ανάπτυξη της Περιφέρειας, όπου, δυστυχώς, μειώνεται συνεχώς ο πληθυσμός της. Η ερήμωση φέρνει υπανάπτυξη και επισιτιστική κρίση. Οι γεωργοί και κτηνοτρόφοι κρατούν ζωντανή την Ύπαιθρο, δίνουν ζωή στην Περιφέρεια και στηρίζουν την οικονομία, παρά τα ανυπέρβλητα εμπόδια στη δική τους κοινωνική και οικονομική ζωή. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ειδικά του πρώτου βαθμού, οφείλει να στηρίξει τους γεωργούς και κτηνοτρόφους, γιατί έτσι στηρίζουμε τον τόπο που ζούμε. Σύσσωμο το Δημοτικό μας Συμβούλιο καλεί την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα των αγροτών, ώστε να συνεχίσουν να «φυλάττουν Θερμοπύλες» στα εγκαταλελειμμένα χωριά μας».

Πηγή:protothema.gr




ΑΑΔΕ: «Ηλεκτρονικό Μπλόκο» σε Ανασφάλιστα και Χωρίς ΚΤΕΟ Οχήματα

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προχωρά σε ηλεκτρονικούς ελέγχους δύο φορές τον χρόνο για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων, οχημάτων χωρίς ΚΤΕΟ και εκείνων που δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, περίπου 500.000 οχήματα κυκλοφορούν χωρίς ασφάλεια και 2 εκατομμύρια χωρίς να έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο, δημιουργώντας σοβαρούς κινδύνους για την οδική ασφάλεια.

Για τα ανασφάλιστα οχήματα, τα πρόστιμα ξεκινούν από 250 ευρώ για τα δίκυκλα, 500 ευρώ για τα επιβατηγά ΙΧ και φτάνουν τα 1.000 ευρώ για λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης. Σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, το πρόστιμο είναι ίσο με το ύψος των οφειλόμενων τελών, συν την ετήσια χρέωση. Για όσα οχήματα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, προβλέπεται πρόστιμο 400 ευρώ.

Ιδιαίτερα αυστηρά είναι τα μέτρα για οχήματα που έχουν δηλωθεί σε ακινησία, αλλά εξακολουθούν να κυκλοφορούν παράνομα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το πρόστιμο ανέρχεται στις 10.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση υποτροπής φτάνει τις 30.000 ευρώ, συνοδευόμενο από αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για τρία χρόνια. Παράλληλα, σε κάθε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και μπορεί να αφαιρεθούν οι πινακίδες κυκλοφορίας.

Οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ γίνονται ηλεκτρονικά μέσω διασταυρώσεων στοιχείων, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία του οδηγού. Η διαδικασία στοχεύει στην πάταξη της ανομίας και στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, καθώς η κυκλοφορία οχημάτων χωρίς ασφάλιση ή χωρίς τεχνικό έλεγχο εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για όλους τους χρήστες του δρόμου.




Πάνω από 100 τρακτέρ στο μπλόκο των Καστανέων στον Έβρο

Πάνω από 100 τρακτέρ φαίνονται πως βρίσκονται στο μπλόκο των Καστανέων στον Έβρο

Κυρίαρχο και πάγιο αίτημα των αγροτών είναι η μείωση του κόστους παραγωγής καθώς βάση των σημερινών δεδομένων τα κόστη αυξάνονται και αυτό χτυπά και τον καταναλωτή στο ράφι. Οι αγρότες ζητούν ειδικά μέτρα όσον αφορά στην τιμή του πετρελαίου στην αντλία και όχι “ψευτοεπιδοτήσεις”. Ζητούν ίση διαχείριση με τους αγρότες των άλλων ευρωπαϊκών κρατών.




Ελαιόλαδο | Μπλόκο στην πώληση τενεκέ – Πρόστιμα έως και 5.000 ευρώ

Μπλόκο στην πώληση του ελαιολάδου με τενεκέ, ως μέτρο για την πάταξη της φοροδιαφυγής, είναι ο στόχος της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με υπολογισμούς  κάθε χρόνο διακινούνται σε τενεκέδες χωρίς παραστατικά 60.000 ως 70.000 τόνοι ελαιολάδου και στο «τραπέζι» των αρμοδίων υπουργείων υπάρχει σχέδιο το οποίο θα επιφέρει πρόστιμο έως και 5.000 ευρώ για τη μεταφορά ελαιολάδου με τον τενεκέ των 17 λίτρων.

Το «φρένο» στη διάθεση χύμα ελαιολάδου θα ξεκινά από το ελαιοτριβείο, από όπου, το ελαιόλαδο που εξάγεται θα συνοδεύεται, πλέον, από ψηφιακό δελτίο αποστολής. Οι ελαιοπαραγωγοί θα πρέπει να συμπληρώνουν ψηφιακό δελτίο αποστολής, όπως και δήλωση συγκομιδής, ενώ θα είναι επίσης υποχρεωμένοι να δηλώνουν τα κιλά ελαιόκαρπου από το χωράφι αλλά και τα λίτρα ελαιολάδου που βγαίνουν από το ελαιοτριβείο.

Πάντως, όπως σημειώνεται θα επιτρέπεται η τοποθέτηση ελαιολάδου σε τενεκέ για περιπτώσεις ατομικής χρήσης, διακίνησης για επαγγελματική χρήση αλλά και όταν γίνεται άμεση πώληση από τον παραγωγό.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Πώς θα συντάσσεται το ψηφιακό δελτίο αποστολής

Το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα συμπληρώνεται μετά την επεξεργασία του καρπού. Ο υπεύθυνος του ελαιοτριβείου θα δηλώνει στην εφαρμογή myDATA, όχι μόνο το χρηματικό αντίτιμο που έλαβε από τον παραγωγό, όπως γίνεται σήμερα, αλλά και την ποσότητα του παραγόμενου ελαιόλαδου.

Στο ΑΦΜ του ελαιοπαραγωγού θα αντιστοιχεί η ποσότητα που έχει στη διάθεσή του, μέρος της οποίας θα πρέπει να δικαιολογεί με τιμολόγια πώλησης.

«Σημαίνει ότι θα μπορεί να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή η διοίκηση, η ΑΑΔΕ, ότι ο συγκεκριμένος παραγωγός έχει στην κατοχή του αυτά τα κιλά λάδι. Τα οποία, κάποια θα είναι για ιδιοκατανάλωση και κάποια αναγκαστικά θα πρέπει να γίνουν προς πώληση. Θα πρέπει λοιπόν να κοπεί ένα παραστατικό», είπε ο πρόεδρος Πανελλήνιου Συνδέσμου Ελαιουργών, Πάνος Καραγιάννης.




ΣΥΡΙΖΑ | «Μπλόκο» βουλευτών στον Νίκο Παππά

Τα χαρτιά του ανοίγει σήμερα ο νέος Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Σωκράτης Φάμελλος, καθώς στην απογευματινή συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας αναμένεται να ανακοινώσει τις προτάσεις του για τις θέσεις ευθύνης στο κόμμα, για να ακολουθήσει αύριο η νέα «διάταξη μάχης» της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ.

Από τον έβδομο όροφο της Κουμουνδούρου εκπέμπεται εικόνα ανανέωσης, καθώς η αναδιανομή ρόλων και θώκων περνά μέσα από την ανάγκη του… «ΣΥΡΙΖΑ_#restart», δηλαδή της ολικής επανεκκίνησης του κόμματος, η οποία αποτέλεσε το κεντρικό, προεκλογικό σύνθημα του Σωκράτη Φάμελλου.

Συγκεκριμένα, πλάι στον νέο Πρόεδρο, αναμένεται να βρεθούν στα υψηλά κλιμάκια της Κουμουνδούρου συμμετέχοντας στον «πρωινό καφέ» οι:

Θανάσης Θεοχαρόπουλος ως Διευθυντής του Γραφείου του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ

 Γιώργος Καραμέρος ως νέος Εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ

Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου ως Υπεύθυνη Προγράμματος

Γιάννης Ραγκούσης ως Υπεύθυνος Στρατηγικού Σχεδιασμού

 Ρένα Δούρου ως Τομεάρχης Εξωτερικών

Παύλος Πολάκης με αναβαθμισμένο χαρτοφυλάκιο στη Βουλή

 Χρήστος Κιμπιζής ως Διευθυντής του Γραφείου Τύπου του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ

Όπως και το Προεδρείο της Κοινοβουλευτικής Ομάδας με την νέα του σύνθεση, δηλαδή οι:

Διονύσης Καλαματιανός ως Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας

Γιώργος Μπάκης ως Διευθυντής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ

Χρήστος Γιαννούλης ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος.

Στο ίδιο σχήμα αναμένεται να συμμετάσχει και ο έτερος κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, θέση για την οποία προαλειφόταν ο πρώην Πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Νίκος Παππάς. Ωστόσο, πληροφορίες, θέλουν σειρά βουλευτών της Κουμουνδούρου να έχουν εκδηλώσει επιφυλάξεις στις κατ’ ιδίαν συναντήσεις που είχαν τις τελευταίες ημέρες με τον Πρόεδρο του κόμματος, Σωκράτη Φάμελλο αναφορικά με την ανάληψη της συγκεκριμένης θέσης ευθύνης από πλευράς του κ. Παππά. Στα επιχειρήματα όσων επιχείρησαν να «μπλόκαρουν» τις σκέψεις για τυχόν τοποθέτησή του Νίκου Παππά σε θέση Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου ήταν αφενός η επιλογή του Νίκου Παππά ως αντικαταστάτη του Σωκράτη Φάμελλου από τον Στέφανο Κασσελάκη το περασμένο καλοκαίρι στην ηγεσία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, αλλά και η στήριξη που παρείχε ο κ. Παππάς προς τον Στέφανο Κασσελάκη εξαρχής, με αποτέλεσμα την εκλογή του τελευταίου στην ηγεσία του κόμματος.

Μιλώντας στο Mega, ωστόσο, για το εάν υπάρχει ζήτημα με τον Νίκο Παππά «όχι, δεν υπάρχει. Ο Νίκος Παππάς είναι ένα στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ που έχω συνεργαστεί πάρα πολλά χρόνια» αντέτεινε ο κ. Φάμελλος. «Διαφώνησα γιατί έκανε κακό στον ΣΥΡΙΖΑ» εξήγησε ο νέος Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ για την αντικατάστασή του από τον κ. Παππά, ενώ «πρέπει να σας θυμίσω ότι αμέσως μετά την εκλογή του Νίκου Παππά εγώ ήμουν μαζί του στην περιοδεία στην έκθεση», δήλωσε. «Θεωρώ πάντως ότι δεν υπάρχει καμία σκιά στην πολιτική λειτουργία του Νίκου Παππά» συνέχισε, ενώ «να ξεκαθαρίσω, λοιπόν, ότι δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή ζήτημα αντιθέσεων επίλυσης λογαριασμών ή οτιδήποτε τέτοια» τόνισε ο κύριος Φάμελλος.

Κατόπιν αυτών, δεύτερες σκέψεις επικράτησαν, κατά πληροφορίες, στα κεντρικά της Κουμουνδούρου, την στιγμή που οι επιτελείς του κόμματος θα επιθυμούσαν και την παρουσία μιας βουλεύτριας σε θέση Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου, σε ένα, κατά τα άλλα, ανδροκρατούμενο ηγετικό σχήμα.

Προς Τομεάρχης ο Πολάκης

Παράλληλα, διαδοχικές είναι οι συναντήσεις εργασίας που έχει ο νέος Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ με κορυφαία στελέχη, καθώς το κατώφλι της Κουμουνδούρου πέρασε χθες, μεταξύ άλλων, ο Παύλος Πολάκης. Η συνάντηση έλαβε χώρα, κατά πληροφορίες, σε καλό κλίμα, ενώ ο κ. Πολάκης πρόκειται να έχει αναβαθμισμένο ρόλο στην παρουσία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στη Βουλή, με επικρατέστερες εκδοχές τον Τομέα Εσωτερικών ή τον Τομέα Διαφάνειας, χωρίς να αποκλείεται και ο ρόλος του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου.

Ερωτηθείς, μάλιστα στον τηλεοπτικό σταθμό Mega για τον Παύλο Πολάκη, ο κύριος Φάμελλος αποκάλυψε ότι έχει συναντηθεί ήδη μαζί του τρεις φορές, ενώ «θα έχει ένα σημαντικό ρόλο», όπως ισχυρίστηκε ο νέος Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ διευκρινίζοντας πως «αλλά εδώ δεν υπάρχουν πια ούτε οι ψηφοφόροι του Φάμελλου, ούτε του Παύλου Πολάκη». «Θα συζητάμε, αλλά θα μιλάμε ενιαία» ξεκαθάρισε ο νέος Πρόεδρος του κόμματος, για να προσθέσει ότι «θεωρώ πολύ σημαντικό να έχουμε ένα συγκροτημένο κόμμα». «Σοβαρός ρόλος για τον Παύλο Πολάκη, σαφώς» δήλωσε ο κύριος Φάμελλος, αλλά «δεν μπορώ να υποτιμήσω ούτε το αποτέλεσμα, ούτε την εντολή που έλαβα την Κυριακή. Έχω περισσότερη εμπιστοσύνη στη δημοκρατία και στη συλλογικότητα», ανέφερε. Ακόμη, «θεωρώ και η στάση που έδειξε προεκλογικά ο Παύλος Πολάκης αλλά και η συζήτηση που κάναμε στην συνέχεια μπορεί να αποδείξει ότι μπορούμε να λειτουργήσουμε στην συνέχεια», υπογράμμισε ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

Βέβαιη θα πρέπει να θεωρείται και η αξιοποίηση του Κώστα Ζαχαριάδη στον Τομέα Αυτοδιοίκησης, ενώ ο ευρύτερος σχεδιασμός προβλέπει ένα 9μελές ή 11μελες σχήμα του «πρωινού καφέ», το οποίο θα πλαισιώνει τον νέο Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ. Ωστόσο, στις προθέσεις της νέας ηγεσίας του κόμματος δεν είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, να υπάρξουν άμεσα αναπληρώσεις για τις κενές θέσεις στην Πολιτική Γραμματεία, δηλαδή αυτές που προέκυψαν από την αποχώρηση των Θεοδώρας Τζάκρη και Ολυμπίας Τελιγιορίδου, ενώ εφ’ όλης της ύλης αναμένεται να συνεδριάσει το Σάββατο η Κεντρική Επιτροπή του κόμματος, όπου θα τεθούν τα νέα ορόσημα αναδιοργάνωσης του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, με φόντο το επικείμενο Συνέδριό του.

Σε κάθε περίπτωση, η νέα ηγετική ομάδα επιθυμεί να ολοκληρωθεί άμεσα ο κύκλος των αλλαγών στο κόμμα και στη Βουλή, ώστε να επικεντρωθεί στην προετοιμασία των επόμενων δράσεων, αλλά και στις τρέχουσες, κοινοβουλευτικές υποχρεώσεις με ορίζοντα την συζήτηση επί του προϋπολογισμού, στη Βουλή.

Ήδη, ο Σωκράτης Φάμελλος πυκνώνει τις επαφές του με τους κοινωνικούς εταίρους, καθώς πραγματοποιήσει συνάντηση σήμερα το πρωί με αντιπροσωπεία της ΓΣΕΕ, για να ακολουθήσει η εκτελεστική επιτροπή της ΑΔΕΔΥ, στα γραφεία του κόμματος, στην Κουμουνδούρου.

protothema.gr

 




«Μπλόκο» στο επίδομα θέρμανσης και στην επιδότηση ρεύματος λόγω τεκμηρίων

H πλατφόρμα myΘέρμανση, όπου οι δικαιούχοι μπορούν να κάνουν αίτηση για να πληρωθούν το επίδομα θέρμανσης 2024 άνοιξε το μεσημέρι της Τετάρτης

Στην πλατφόρμα MyΘέρμανση οι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση για ένταξη στο Μητρώο Δικαιούχων του Επιδόματος Θέρμανσης για πετρέλαιο εσωτερικής καύσης θέρμανσης, λοιπά καύσιμα ή ηλεκτρική ενέργεια, αλλά και δηλώσουν τα χιλιοστά των δαπανών θέρμανσης ανάμεσα στους ενοίκους μιας πολυκατοικίας.
Το επίδομα θα είναι κλιμακωτό ανάλογα με το είδος του καυσίμου. Όσο πιο φιλικό προς το περιβάλλον είναι, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η ενίσχυση.
Πρεμιέρα για το επίδομα θέρμανσης

«myΘέρμανση»

Αιτήσεις έως 6 Δεκεμβρίου

100€ έως 1.200€

  • 1η δόση έως 23 Δεκεμβρίου (έως 60% του ποσού)
  • 2η δόση την Άνοιξη

Επιδοτούνται: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, υγραέριο, καυσόξυλα, πέλλετ, ηλ. Ενέργεια

Επίδομα θέρμανσης

Εισοδηματικά κριτήρια:

  • Άγαμος: έως 16.000 €
  • Έγγαμος: έως 24.000€ (+5.000 €/παιδί)
  • Μονογονεϊκή: Έως 24.000€ (+5.000 €/παιδί)

Ακίνητη περιουσία:

Άγαμος: έως 200.000 €

Έγγαμος – μονογονείς: έως 300.000 €

«Κόφτες» λόγω τεκμηρίων

Φέτος η κυβέρνηση έχει θεσπίσει και νέα μέτρα για το επίδομα θέρμανσης εκτός από εισοδηματικά κριτήρια. Αυτό είναι ο φόρος πολυτελείας που σημαίνει ότι όσοι καταβάλουν φόρο πολυτελείας το σύστημα τους πετάει έξω όπως επίσης και στην περίπτωση που κάποιος έχει περισσότερα από δύο αυτοκίνητα..

newsbomb.gr




«Νέα Δημοκρατία: Η Επανεμφάνιση Καραμανλή και Σαμαρά – Το Μήνυμα Προς Μητσοτάκη και το Μπλόκο στη Λατινοπούλου»

Εδώ και πολύ καιρό, η Νέα Δημοκρατία είχε επιλέξει μια στρατηγική έναντι κομμάτων στα δεξιά της, με ελάχιστες εξαιρέσεις: να μην σηκώνει το γάντι. Αυτή η στρατηγική ακολουθήθηκε δια μακρόν και ακολουθείται ακόμα με τον Κυριάκο Βελόπουλο, ασχέτως εκλογικών αποτελεσμάτων. Η «παράδοση», όμως, έσπασε χθες για την περίπτωση της προέδρου της Φωνής Λογικής, Αφροδίτης Λατινοπούλου, με την οποία το Μέγαρο Μαξίμου επέλεξε να τραβήξει μια σαφή διαχωριστική γραμμή.

Οι δηλώσεις της Αφροδίτης Λατινοπούλου, που κατηγόρησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι έχει «αριστερή ψυχούλα», έχουν προκαλέσει αναταραχές στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας. Η ίδια υποστήριξε ότι εκφράζει την “αληθινή” ΝΔ, ενώ έχει δηλώσει δημόσια ότι θα επιθυμούσε να δει έναν από τους πρώην πρωθυπουργούς, Καραμανλή ή Σαμαρά, στη θέση του Προέδρου της Δημοκρατίας. Η Λατινοπούλου διατηρεί σχέσεις με τους δύο πολιτικούς, καθώς είχε παραστεί σε εκδήλωση με ομιλητές τους και είχε χαιρετηθεί προσωπικά από τον Καραμανλή στις ευρωεκλογές​.
Υπό αυτό το πρίσμα, το Μέγαρο Μαξίμου θέλησε να ξεκαθαρίσει ότι δεν θα επιτρέψει άκοπα την εκ δεξιών πλαγιοκόπηση, ενώ δεν θα επιτρέψει και σε κανέναν να υποκαθιστά τη ΝΔ. «Είναι πάρα πολύ κρίσιμη η περίοδος που διανύουμε και όχι μόνο ως προς τα ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες, αλλά και ως προς την γενικότερη κατάσταση, γεωπολιτικά, για να έχουμε στη χώρα μας πολιτικούς που η ρητορική τους και οι αποστροφές τους, παραπέμπουν σε ριάλιτι προηγούμενων δεκαετιών», υπογράμμισε δηκτικά χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ο οποίος είχε και την πολιτική εντολή μετά τον «πρωινό καφέ» στο Μαξίμου να «σηκώσει το γάντι» που εδώ και καιρό πετάει η κ. Λατινοπούλου. Μάλιστα, αυτό που επεσήμανε ο κ. Μαρινάκης είναι ότι η πρόεδρος της «Φωνής Λογικής» όχι μόνο δεν είναι «η πραγματική ΝΔ», αλλά στο Ευρωκοινοβούλιο έχει ενταχθεί στην ακροδεξιά ομάδα των «Πατριωτών για την Ευρώπη», μαζί με τον Βίκτορ Όρμπαν και τη Μαρίν Λε Πεν, ούτε καν στην ομάδα της Τζόρτζια Μελόνι, για την οποία η Ελληνίδα ευρωβουλευτής δεν έχει κρύψει τον πολιτικό της θαυμασμό.
«Η κυρία Λατινοπούλου επισήμως ανήκει στην Ευρωπαϊκή Άκρα Δεξιά. Τώρα πως γίνεται ένας μέλος της Ευρωπαϊκής Άκρας Δεξιάς, να μας λέει ποια είναι και ποια δεν είναι η Νέα Δημοκρατία, δεν ξέρω πως μπορεί να συμβαίνει», συμπλήρωσε ο κ. Μαρινάκης.
«Απαντήσεις, όχι μέτωπο»
Οι κυβερνητικές πηγές ξεκαθαρίζουν ότι η Νέα Δημοκρατία δεν σκοπεύει να συνεργαστεί με κόμματα που βρίσκονται δεξιά της, παρά τις πρόσφατες δηλώσεις της Αφροδίτης Λατινοπούλου. Οι απαντήσεις που δόθηκαν σε αυτήν αποτελούν μια προσωρινή αντίδραση και δεν σηματοδοτούν την πρόθεση να δημιουργηθεί πολιτικό μέτωπο με αυτά τα κόμματα. Η κυβέρνηση φαίνεται να έχει αποφασίσει να μην αφήνει αναπάντητες τις επιθέσεις που μπορεί να επηρεάσουν την πολιτική κατάσταση.

Στο μεταξύ, το ΠΑΣΟΚ αναδεικνύεται ως ο κύριος αντίπαλος της ΝΔ, ειδικά μετά τις εσωκομματικές αλλαγές που έχει περάσει. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει προσκαλέσει τον Νίκο Ανδρουλάκη σε συνάντηση και περιμένει την απάντηση του γραφείου του προεδρεύοντος του ΠΑΣΟΚ για το αν μπορεί να πραγματοποιηθεί η συνάντηση σύντομα.

Η επανεμφάνιση των «πρώην»

Κατά τα άλλα, στον κομματικό «μικρόκοσμο» της ΝΔ συζητήθηκε η επανεμφάνιση των κ.κ. Σαμαρά και Καραμανλή στα βραβεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, ενώ είχαν απουσιάσει σε συνεννόηση από το street party για τα 50 χρόνια της ΝΔ στη Ρηγίλλης.

Οι κινήσεις τους είναι προφανές ότι δεν περνούν απαρατήρητες από το Μέγαρο Μαξίμου, το οποίο όμως δεν θέλει να σηκώσει το γάντι της αντιπαράθεσης. Η εμφάνιση των δύο πρώην πρωθυπουργών στην εκδήλωση ενός επιμελητηρίου που αφορά τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα έχει σαφές μήνυμα, ενώ ο πρόεδρός του Γιάννης Χατζηθεοδοσίου πρόσκειται πολιτικά στο ΠΑΣΟΚ. Η κοινή παρουσία Σαμαρά-Καραμανλή, πάντως, επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις ότι οι δύο πρώην πρωθυπουργοί έχουν αποφασίσει να πορεύονται en bloque το επόμενο διάστημα, όντας σε προφανή απόσταση από τις κεντρικές επιλογές της κυβέρνησης.

protothema.gr




Μπλόκο και αποχή από τις Ευρωεκλογές λόγω…Antonov!

Οι αγρότες των Αντιφιλίππων αποφάσισαν να προχωρήσουν σε συμβολική κινητοποίησε έξω από το εκλογικό κέντρο των Αντιφιλίππων διαμαρτυρόμενοι για την μη καταβολή των αποζημιώσεων που τους οφείλονται μετά την πτώση του αεροσκάφους Antonov στην περιοχή τους.

Η απογοήτευση και η αγανάκτησή τους είναι τόσο μεγάλη που αποφάσισαν να απέχουν από τις ευρωεκλογές, εκφράζοντας με αυτόν τον τρόπο την διαμαρτυρία τους για την αδιαφορία των πολιτικών και την έλλειψη υποστήριξης προς τον αγροτικό τομέα.




Μπλόκο σε επιστροφές φόρου | Τι πρέπει να ξέρουν οι φορολογούμενοι

Επιστροφές φόρου 93 εκατ. ευρώ βρίσκονται στα «συρτάρια» της ΑΑΔΕ, η οποία αναζητά 130.000 φορολογούμενους για να τους επιστρέψει τα χρήματα που δικαιούνται

Συναγερμό για 38.000 φορολογούμενους άνω των 70 ετών έχει σημάνει η ΑΑΔΕ, σύμφωνα με Τα Νέα. Η Φορολογική Αρχή τούς ψάχνει για να δηλώσουν το IBAN του τραπεζικού τους λογαριασμού προκειμένου να τους επιστρέψει φόρους που δικαιούνται ή ακόμα και ποσά που έχουν κερδίσει στη φορολοταρία.

Επιστροφές φόρου 93 εκατ. ευρώ βρίσκονται στα «συρτάρια» της ΑΑΔΕ, η οποία αναζητά 130.000 φορολογούμενους για να τους επιστρέψει τα χρήματα που δικαιούνται. Από τους φορολογούμενους αυτούς 127.000 είναι φυσικά πρόσωπα με εκκρεμείς επιστροφές φόρου 16 εκατ. ευρώ και 3.000 νομικά πρόσωπα με 77 εκατ. ευρώ.

Σε όλους αυτούς τους φορολογούμενους έχουν σταλεί αλλεπάλληλα μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή στην προσωπική τους θυρίδα στο myAADE αλλά χωρίς ανταπόκριση. Φέτος, η έλλειψη IBAN μπλοκάρει και την υποβολή της φορολογικής δήλωσης, με εξαίρεση τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις για μισθωτούς και συνταξιούχους, οι οποίες υποβάλλονται αυτόματα από την ΑΑΔΕ.

newsbomb.gr




Μπλόκο Μητσοτάκη στα Σκόπια | Νέα πρόκληση από την πρόεδρο του κρατιδίου

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε από τους Σκοπιανούς να συνέλθουν αλλιώς πρέπει να ξεχάσουν την ένταξή τους στην Ε.Ε.

Προκαλεί, εκ νέου, η πρόεδρος των Σκοπίων, Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα-Ντάβκοβα, η οποία αφαίρεσε από την επίσημη ιστοσελίδα της την ονομασία «Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας».

Ειδικότερα, όπως επισημαίνουν και μέσα ενημέρωσης των Σκοπίων, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στην αρχική σελίδα της επίσημης ιστοσελίδας, δίπλα στο οικόσημο δεν αναγράφεται το όνομα του θεσμού δηλαδή, «Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας».

H συνταγματική ονομασία της χώρας, «Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας», εμφανίζεται στην περιγραφή της χώρας στην κατηγορία «MK», όπου παρατίθενται γεωγραφικά, δημογραφικά και άλλα στοιχεία. Στην κατηγορία «Πρόεδρος» αναφέρεται επίσης απλά «Πρόεδρος» χωρίς να διευκρινίζεται η χώρα προέλευσης. Επιπλέον, στις πληροφορίες για τις συναντήσεις της με πρέσβεις ξένων χωρών, αναφέρεται μόνο ότι η Πρόεδρος Σιλιάνοφσκα-Ντάβκοβα είχε συναντήσεις.

Οι Σκοπιανοί δείχνουν να μην αντιλαμβάνονται ούτε πού βρίσκονται, ούτε πού θέλουν να πάνε…

Ο Έλληνας πρωθυπουργός μέσα σε λίγες ημέρες έστειλε δεύτερο μήνυμα προς τα Σκόπια ότι με τα καμώματά τους θα κλείσει ο δρόμος προς την Ε.Ε.

«Αν επιμείνουν να αμφισβητούν τον πυρήνα της Συμφωνίας, για την ονομασία της χώρας τους, τότε ο ευρωπαϊκός δρόμος τους θα παραμείνει κλειστός», είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, από τη Φλώρινα, λίγα μόλις χιλιόμετρα από τα σύνορα με τη γειτονική χώρα.

«Βρίσκομαι σήμερα εδώ στη Φλώρινα, στα σύνορα της πατρίδας μας, και πρέπει να σας πω ότι είμαι αρκετά δυσαρεστημένος για το γεγονός ότι οι βόρειοι γείτονες μας επέλεξαν σε αυτή τη συγκυρία να γυρίσουν το χρόνο πίσω και να θέσουν σε αμφισβήτηση την ονομασία της χώρας τους, η οποία έχει συμφωνηθεί μέσα από μία διακρατική διεθνή Συμφωνία», είπε ο κ. Μητσοτάκης, μιλώντας σε πολίτες της Φλώρινας, και συνέχισε:

«Θέλω, λοιπόν, και από εδώ, λίγα χιλιόμετρα μακριά από τα σύνορά μας, να στείλω ένα μήνυμα στα Σκόπια και στη νέα τους ηγεσία: Σε περίπτωση που επιμείνουν να αμφισβητούν τον πυρήνα της Συμφωνίας σχετικά με την ονομασία της χώρας και την αποκαλούν, έτσι όπως θέλουν να την αποκαλούν, τότε θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ευρωπαϊκός δρόμος τους θα παραμείνει κλειστός. Και το λέω αυτό όχι με χαρά. Κι οι γείτονες μας θέλουν να έχουμε καλές σχέσεις, οι πολίτες της Βόρειας Μακεδονίας δεν θέλουν ούτε εντάσεις, ούτε εθνικισμούς. Και εύχομαι και ελπίζω ότι θα συνετιστούν και θα επανέλθουν στο δρόμο».

«Τα μνημόνια τα οποία προέκυψαν από τη Συμφωνία των Πρεσπών δεν θα κυρωθούν ωσότου αλλάξουν στάση και προσέλθουν στον δρόμο της λογικής και στον δρόμο της συνεννόησης», ξεκαθάρισε σε όλους τους τόνους ο κ. Μητσοτάκης δείχνοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν θα κάνει ούτε μισό βήμα πίσω στις χυδαίες προκλήσεις και τους ψευτοτσαμπουκάδες των Σκοπίων.

newsbomb.gr



«Μπλόκο» στην υποβολή χιλιάδων φορολογικών δηλώσεων

Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, ωστόσο χιλιάδες είναι οι μισθωτοί, συνταξιούχοι και άλλοι φορολογούμενοι, για τους οποίους οι δηλώσεις είναι προσυμπληρωμένες από την ΑΑΔΕ που προέβη ακόμα και στην προεκκαθάρισή τους και δεν μπορούν να   προβούν στην οριστική υποβολή τους.

Πρόκειται για έγγαμους φορολογούμενους, κυρίως μισθωτούς και συνταξιούχους χωρίς εισοδήματα από άλλες πηγές, εκτός τόκων καταθέσεων ή έγγαμους φορολογούμενους με πενιχρά εισοδήματα από μισθωτή απασχόληση, όπου τουλάχιστον ο ένας εκ των δύο συζύγων δικαιούται επιστροφής φόρου.

Για τις συγκεκριμένες ομάδες φορολογουμένων το υπουργείο Οικονομικών και η διοίκηση της ΑΑΔΕ είχαν ανακοινώσει ότι θα μπορούσαν να υποβάλουν τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις με ένα κλικ ή και να μην τις υποβάλουν καν, αλλά να περιμένουν την υποβολή τους από την ίδια την ΑΑΔΕ στις 2 Ιουλίου.

Γιατί «μπλοκάρεται» η εκκαθάριση

Έτσι, οι φορολογούμενοι αυτοί δεν είχαν το άγχος της προθεσμίας της υποβολής, καθώς τους έλυνε τα χέρια η ΑΑΔΕ, ωστόσο, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο η ηλεκτρονική υποβολή των εν λόγω δηλώσεων είναι αδύνατη και έτσι ούτε η τυχόν άμεση είσπραξη επιστροφής φόρου ή πίστωση επιστροφής σε εκκρεμείς οφειλές μπορεί να γίνει, ακόμα κι αν τη δικαιούται ο άλλος σύζυγος.

Ο λόγος, σύμφωνα με την εφημερίδα είναι ότι τουλάχιστον ένας εκ των δύο συζύγων δεν έχει δηλώσει στην ΑΑΔΕ το IBAN του τραπεζικού του λογαριασμού, έτσι το σύστημα TAXISnet αρνείται να προχωρήσει στην εκκαθάριση και αποστέλλει αυτόματο μήνυμα, με το οποίο ενημερώνει:

«Δεν έχετε δηλώσει αριθμό IBAN ή αυτός που έχετε δηλώσει δεν είναι έγκυρος συντακτικά. Βάσει της δήλωσής σας προσδιορίζεται πιστωτικό υπόλοιπο και υποχρεούστε να γνωστοποιήσετε τον αριθμό IBAN τραπεζικού λογαριασμού σας στη φορολογική».

Το ξαφνικό πρόβλημα εμφανίστηκε μετά την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ να υποχρεώσουν όλους ανεξαιρέτως τους 9 εκατ. φορολογούμενους που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος να έχουν τραπεζικό λογαριασμό στο όνομά τους και να υπάρχει ο αριθμός IBAN δηλωμένος στο TAXISnet.

Με αυτόν τον τρόπο όμως ακυρώνεται η αυτόματη υποβολή των δηλώσεων για χιλιάδες έγγαμους φορολογούμενους, αφού παρόλο που είναι έτοιμες, το ίδιο το σύστημα τις μπλοκάρει και δεν εκκαθαρίζονται.

Εξαίρεση για τους υπερήλικες

Την ίδια ώρα, το υπουργείο προκειμένου να γλιτώσει κι άλλον «πονοκέφαλο» φέρεται να προχωρά σε εξαίρεση των υπερήλικων συζύγων άνω των 69 ετών – δηλαδή όσες είναι 70 ετών και άνω – από την εν λόγω υποχρέωση δήλωσης IBAN, προκειμένου να ξεμπλοκαριστεί μεγάλος αριθμός δηλώσεων, με την ανακοίνωση να είναι θέμα ημερών ή ακόμα και ωρών.

Οι υπόλοιποι φορολογούμενοι, όμως ηλικίας κάτω των 70 ετών που δεν έχουν τραπεζικούς λογαριασμούς ή έχουν αλλά δεν είναι δηλωμένοι στην ΑΑΔΕ θα πρέπει οι μεν πρώτοι να πάνε στις τράπεζες και να ανοίξουν λογαριασμούς με πλήθος δικαιολογητικών και την κατάθεση τουλάχιστον 30 ευρώ για να ενεργοποιηθεί ο λογαριασμός, είτε να προχωρήσουν στη δήλωση των ΙΒΑΝ των υπαρχόντων λογαριασμών τους.

Αυστηροί έλεγχοι για φοροδιαφυγή

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παράλληλα και φέτος κηρύσσει ηλεκτρονικό «πόλεμο» κατά της φοροδιαφυγής και εντείνει τους ψηφιακούς ελέγχους σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους και φορείς της αγοράς, με στόχο τη μείωση του φορολογικού κενού στο εισόδημα και τον ΦΠΑ.

Το… κυνήγι της φοροδιαφυγής έχει εντατικοποιηθεί και θα εντατικοποιηθεί κι άλλο για την επίτευξη του στόχου είσπραξης περίπου 65 δισ. ευρώ. Εξάλλου γιαυτό προχωρά και η δημιουργία νέου Κέντρου Ειδικών Δυνάμεων φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων και ερευνών.

Το οικονομικό επιτελείο θέλει οι «Ειδικές Δυνάμεις» να λειτουργήσουν στα πρότυπα του ΣΔΟΕ, ελέγχοντας τις «βαριές» υποθέσεις, ενώ η στελέχωσή του θα γίνει από τις ΥΕΔΔΕ και τις Υπηρεσίες Τελωνειακών Ελέγχων που συγχωνεύονται και μεταφέρονται σε νέο κτίριο.

Όλα αυτά, στο πλαίσιο του νέου Επιχειρησιακού Σχεδίου της ΑΑΔΕ για το 2024, μέσω του οποίου προαναγγέλλει την εντατικοποίηση των ελέγχων αλλά και την ευρεία χρήση όλων των σύγχρονων εργαλείων και ψηφιακών μέσων.

Συγκεκριμένα, η ΑΑΔΕ σχεδιάζει:

  • την ίδρυση κέντρου ειδικών δυνάμεων φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων και ερευνών, που θα λειτουργεί ως κεντρικός κόμβος συντονισμού, ενισχύοντας τη συνεργασία και την αποτελεσματικότητα μεταξύ των εξειδικευμένων ελεγκτικών δυνάμεων, επεμβαίνοντας στοχευμένα σε πραγματικό χρόνο στο πεδίο,
  • τη δημιουργία μονάδας μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων που θα διαθέτει καινοτόμα εργαλεία όπως ανάλυση μεγάλων δεδομένων, συγκριτική αξιολόγηση, διαδικτυακές έρευνες και έλεγχοι ψηφιακών συστημάτων τιμολόγησης.

 




«Μπλόκο» στην υποβολή χιλιάδων φορολογικών δηλώσεων | Τι πρέπει να κάνετε

Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, ωστόσο χιλιάδες είναι οι μισθωτοί, συνταξιούχοι και άλλοι φορολογούμενοι, για τους οποίους οι δηλώσεις είναι προσυμπληρωμένες από την ΑΑΔΕ που προέβη ακόμα και στην προεκκαθάρισή τους και δεν μπορούν να προβούν στην οριστική υποβολή τους.

Πρόκειται για έγγαμους φορολογούμενους, κυρίως μισθωτούς και συνταξιούχους χωρίς εισοδήματα από άλλες πηγές, εκτός τόκων καταθέσεων ή έγγαμους φορολογούμενους με πενιχρά εισοδήματα από μισθωτή απασχόληση, όπου τουλάχιστον ο ένας εκ των δύο συζύγων δικαιούται επιστροφής φόρου.

Για τις συγκεκριμένες ομάδες φορολογουμένων το υπουργείο Οικονομικών και η διοίκηση της ΑΑΔΕ είχαν ανακοινώσει ότι θα μπορούσαν να υποβάλουν τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις με ένα κλικ ή και να μην τις υποβάλουν καν, αλλά να περιμένουν την υποβολή τους από την ίδια την ΑΑΔΕ στις 2 Ιουλίου.

Γιατί «μπλοκάρεται» η εκκαθάριση

Έτσι, οι φορολογούμενοι αυτοί δεν είχαν το άγχος της προθεσμίας της υποβολής, καθώς τους έλυνε τα χέρια η ΑΑΔΕ, ωστόσο, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο η ηλεκτρονική υποβολή των εν λόγω δηλώσεων είναι αδύνατη και έτσι ούτε η τυχόν άμεση είσπραξη επιστροφής φόρου ή πίστωση επιστροφής σε εκκρεμείς οφειλές μπορεί να γίνει, ακόμα κι αν τη δικαιούται ο άλλος σύζυγος.

Ο λόγος, σύμφωνα με την εφημερίδα είναι ότι τουλάχιστον ένας εκ των δύο συζύγων δεν έχει δηλώσει στην ΑΑΔΕ το IBAN του τραπεζικού του λογαριασμού, έτσι το σύστημα TAXISnet αρνείται να προχωρήσει στην εκκαθάριση και αποστέλλει αυτόματο μήνυμα, με το οποίο ενημερώνει:

«Δεν έχετε δηλώσει αριθμό IBAN ή αυτός που έχετε δηλώσει δεν είναι έγκυρος συντακτικά. Βάσει της δήλωσής σας προσδιορίζεται πιστωτικό υπόλοιπο και υποχρεούστε να γνωστοποιήσετε τον αριθμό IBAN τραπεζικού λογαριασμού σας στη φορολογική».

Το ξαφνικό πρόβλημα εμφανίστηκε μετά την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ να υποχρεώσουν όλους ανεξαιρέτως τους 9 εκατ. φορολογούμενους που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος να έχουν τραπεζικό λογαριασμό στο όνομά τους και να υπάρχει ο αριθμός IBAN δηλωμένος στο TAXISnet.

Με αυτόν τον τρόπο όμως ακυρώνεται η αυτόματη υποβολή των δηλώσεων για χιλιάδες έγγαμους φορολογούμενους, αφού παρόλο που είναι έτοιμες, το ίδιο το σύστημα τις μπλοκάρει και δεν εκκαθαρίζονται.

Εξαίρεση για τους υπερήλικες

Την ίδια ώρα, το υπουργείο προκειμένου να γλιτώσει κι άλλον «πονοκέφαλο» φέρεται να προχωρά σε εξαίρεση των υπερήλικων συζύγων άνω των 69 ετών – δηλαδή όσες είναι 70 ετών και άνω – από την εν λόγω υποχρέωση δήλωσης IBAN, προκειμένου να ξεμπλοκαριστεί μεγάλος αριθμός δηλώσεων, με την ανακοίνωση να είναι θέμα ημερών ή ακόμα και ωρών.

Οι υπόλοιποι φορολογούμενοι, όμως ηλικίας κάτω των 70 ετών που δεν έχουν τραπεζικούς λογαριασμούς ή έχουν αλλά δεν είναι δηλωμένοι στην ΑΑΔΕ θα πρέπει οι μεν πρώτοι να πάνε στις τράπεζες και να ανοίξουν λογαριασμούς με πλήθος δικαιολογητικών και την κατάθεση τουλάχιστον 30 ευρώ για να ενεργοποιηθεί ο λογαριασμός, είτε να προχωρήσουν στη δήλωση των ΙΒΑΝ των υπαρχόντων λογαριασμών τους.

Αυστηροί έλεγχοι για φοροδιαφυγή

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παράλληλα και φέτος κηρύσσει ηλεκτρονικό «πόλεμο» κατά της φοροδιαφυγής και εντείνει τους ψηφιακούς ελέγχους σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους και φορείς της αγοράς, με στόχο τη μείωση του φορολογικού κενού στο εισόδημα και τον ΦΠΑ.

Το… κυνήγι της φοροδιαφυγής έχει εντατικοποιηθεί και θα εντατικοποιηθεί κι άλλο για την επίτευξη του στόχου είσπραξης περίπου 65 δισ. ευρώ. Εξάλλου γιαυτό προχωρά και η δημιουργία νέου Κέντρου Ειδικών Δυνάμεων φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων και ερευνών.

Το οικονομικό επιτελείο θέλει οι «Ειδικές Δυνάμεις» να λειτουργήσουν στα πρότυπα του ΣΔΟΕ, ελέγχοντας τις «βαριές» υποθέσεις, ενώ η στελέχωσή του θα γίνει από τις ΥΕΔΔΕ και τις Υπηρεσίες Τελωνειακών Ελέγχων που συγχωνεύονται και μεταφέρονται σε νέο κτίριο.

Όλα αυτά, στο πλαίσιο του νέου Επιχειρησιακού Σχεδίου της ΑΑΔΕ για το 2024, μέσω του οποίου προαναγγέλλει την εντατικοποίηση των ελέγχων αλλά και την ευρεία χρήση όλων των σύγχρονων εργαλείων και ψηφιακών μέσων.

Συγκεκριμένα, η ΑΑΔΕ σχεδιάζει:

  • την ίδρυση κέντρου ειδικών δυνάμεων φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων και ερευνών, που θα λειτουργεί ως κεντρικός κόμβος συντονισμού, ενισχύοντας τη συνεργασία και την αποτελεσματικότητα μεταξύ των εξειδικευμένων ελεγκτικών δυνάμεων, επεμβαίνοντας στοχευμένα σε πραγματικό χρόνο στο πεδίο,
  • τη δημιουργία μονάδας μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων που θα διαθέτει καινοτόμα εργαλεία όπως ανάλυση μεγάλων δεδομένων, συγκριτική αξιολόγηση, διαδικτυακές έρευνες και έλεγχοι ψηφιακών συστημάτων τιμολόγησης.

Πηγή: newsbomb.gr




Μπλόκο από την εφορία στη φοροδιαφυγή εποχικών επιχειρήσεων | Θεσπίζεται ο ενδιάμεσος φόρος

«Μπλόκο» στη φοροδιαφυγή που συντελείται από επιχειρήσεις κυρίως εποχικές και νεοσυσταθείσες οι οποίες λειτουργούν για λίγο χρονικό διάστημα και στη συνέχεια εξαφανίζονται από την αγορά χωρίς να αποδώσουν ούτε ένα ευρώ φόρο βάζει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Με νέα διάταξη που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, το οποίο τίθεται σε δημόσια διαβούλευση, θεσπίζεται η δυνατότητα του ενδιάμεσου προσδιορισμού φόρου, στις περιπτώσεις που συντρέχει συνδυασμός κριτηρίων από τα οποία προκύπτει άμεσος και επικείμενος κίνδυνος φοροδιαφυγής. Η ΑΑΔΕ θα υπολογίζει και θα επιβάλει το φόρο πριν οι επιχειρήσεις κατεβάσουν ρολά.

Σήμερα, υπάρχει σε ισχύ σχετική διάταξη για προληπτικό προσδιορισμό του φόρου, η οποία όμως πρακτικά δεν εφαρμόζεται, καθώς αφορά μόνο περιπτώσεις όπου υπάρχει ένδειξη φυγής από τη χώρα. Τώρα πλέον, η διάταξη γίνεται πιο συγκεκριμένη και αποτελεσματική ως προς την εφαρμογή της.

Η δυνατότητα του ενδιάμεσου προσδιορισμού φόρου κρίθηκε απαραίτητη από την ΑΑΔΕ καθώς παρατηρείται συχνά το φαινόμενο εποχικές νεοσυσταθείσες επιχειρήσεις να λειτουργούν για λίγο χρονικό διάστημα και να κλείνουν από την μια μέρα στην άλλη χωρίς να αποδίδουν ούτε ένα ευρώ φόρο ή να πληρώνουν μια φορά το φόρο και μετά εξαφανίζονται. Στόχος του μέτρου που θα εφαρμόζεται σε επιχειρήσεις υψηλής επικινδυνότητας για φοροδιαφυγή είναι η σύλληψη της φορολογητέας ύλης πριν λήξει η περίοδος λειτουργίας.

Ολοκλήρωση ελέγχου

Με άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου τίθεται ανώτατο χρονικό όριο για την ολοκλήρωση του φορολογικού ελέγχου, κατ’ αρχήν ένα έτος από την κοινοποίηση της εντολής ελέγχου με δυνατότητα παράτασης για 6 μήνες εφόσον έχει ξεκινήσει και βρίσκεται σε εξέλιξη και άλλους 6 μήνες με την προϋπόθεση ότι κατά το διάστημα αυτό είναι εφικτή η ολοκλήρωση του. Σήμερα δεν υπάρχει πρόβλεψη για την μέγιστη διάρκεια του φορολογικού ελέγχου, η οποία προσδιορίζεται από τους υπαλλήλους που τον διενεργούν.

Στο μέτωπο της παραγραφής η κοινοποίηση της πράξης προσδιορισμού του φόρου θα πρέπει να γίνει μέσα στην προβλεπόμενη πενταετία. Μέχρι τώρα αρκούσε μέσα στην πενταετία να έχει γίνει μόνο η έκδοση της πράξης ενώ στο εξής θα πρέπει να έχει γίνει και η κοινοποίησή της στον φορολογούμενο.

Φορολογική ενημερότητα

Με άλλη διάταξη του νομοσχεδίου επιταχύνεται η έκδοση της φορολογικής ενημερότητας καθώς υιοθετείται η διαλειτουργικότητα μεταξύ των φορέων του Δημοσίου ώστε η ΑΑΔΕ να ενημερώνεται για την ύπαρξη ή μη ληξιπρόθεσμων οφειλών του πολίτη και αντίστοιχα να χορηγεί ή μη το πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας. Πρακτικά, με τη ρύθμιση αυτή κυρίως οι ΟΤΑ αλλά και άλλοι φορείς του Δημοσίου θα επικοινωνούν με την ΑΑΔΕ μόνο ηλεκτρονικά (αντί των επιστολών που ανταλλάσσουν σήμερα), είτε για την απαγόρευση απόδοσης της ενημερότητας είτε για την άρση της απαγόρευσης αυτής. Έτσι, αντιμετωπίζονται περιπτώσεις π.χ. που ο φορολογούμενος έχει εξοφλήσει οφειλές προς το Δήμο αλλά δεν μπορεί να πάρει φορολογική ενημερότητα επειδή η ΑΑΔΕ δεν έχει ενημερωθεί για την εξόφληση.

Πηγή: newsbeast.gr




Έβρος | Συμβολικό μπλόκο στο Τελωνείο των Κήπων από αγρότες

Οι αγρότες του Έβρου αποφάσισαν να εντατικοποιήσουν τις κινητοποιήσεις τους, ενόψει και του πανελλαδικού συλλαλητηρίου που είναι σε εξέλιξη στην Αθήνα σήμερα Τρίτη (20/02/2024).

Στον κόμβο Καστανεών και το Τελωνείο Κήπων αντίστοιχα, οι αγρότες του βορείου και νοτίου Έβρου, συνέχισαν την δυναμική παρουσία τους και προχώρησαν σε συμβολικά μπλόκα.




Κινητοποίηση και μπλόκο στον Πρίνο της Θάσου

Μεγάλη ήταν η συμμετοχή στο μπλόκο στον κόμβο του Πρίνου στην Θάσο το μεσημέρι της Τρίτης.

Οι αγρότες έκλεισαν συμβολικά για μισή ώρα τον κόμβο του Πρίνου ενώ στην συνέχεια μεταφέρθηκαν και στον Λιμένα της Θάσου.




Προχωρούν σε αγροτικό μπλόκο στον Πρίνο αγρότες, κτηνοτρόφοι και μελισσοκόμοι της Θάσου

Κατόπιν πρόσκλησης του Μελισσοκομικού Συνεταιρισμού Θάσου πραγματοποιήθηκε στην έδρα του συνεταιρισμού , σύσκεψη συνεταιρισμών, σωματείων και συλλόγων της Θάσου.

Συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν:

  • Η  συγκρότηση αγροτικού μπλοκ στο κόμβο του Πρίνου ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 13/2  στις 9:30 π.μ.
  • •Η συγκρότηση συντονιστικής επιτροπής η οποία θα ανακοινώσει ψήφισμα με τα προβλήματα των ελαιοπαραγωγών,  μελισσοπαραγωγών κτηνοτρόφων και αλιέων .
  • Καλούμε όλους τους βιοπαλαιστές αγρότες του νησιού να παρατάξουν τα γεωργικά μηχανήματα και τα οχήματά  τους εκατέρωθεν  του δρόμου , στον κόμβο  του Πρίνου την ΤΡΙΤΗ στις 9:30 π.μ.
  • Καλούμε τους φορείς του νησιού με αντιπροσωπεία τους  να συμπασταθούν στο δίκιο αγώνα των αγροτών.

ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

  • ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΣ  ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΘΑΣΟΥ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΌΣ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΩΝ
  • ΑΓΡΟΤΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΑΣΟΥ
  • ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΚΑΛΛΙΡΑΧΗΣ
  • ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΩΝ
  • ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΑΡΙΩΝ
  • ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΟΤΟΥ-ΘΕΟΛΟΓΟΥ
  • ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΡΑΧΩΝΙΟΥ
  • ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΡΙΝΟΥ
  • ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΩΝ ΝΟΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ
  • ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΚΑΛΛΙΡΑΧΗΣ
  • ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ
  • ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΑΛΛΙΡΑΧΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΙΜΕΝΑΡΙΩΝ ” ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ”
  • ΕΞΟΡΑΪΣΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΣΤΡΟΥ ” ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ “
  • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΟΛΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ” ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΚΑΖΑΒΗΤΙ”
  • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΑΡΙΩΝ « Η ΓΕΝΝΑ»



Βορειος Έβρος | Μπλόκο με τρακτέρ στην γέφυρα των Καστανεών αποφάσισαν οι αγρότες

Μπλόκο στη γέφυρα των Καστανεών θα στήσουν οι αγρότες του βορείου Έβρου το μεσημέρι του Σαββάτου 10 Φεβρουαρίου 2024. Η απόφαση πάρθηκε στην ανοιχτή συνέλευση που πραγματοποίησαν στο Εργατικό Κέντρο Ορεστιάδας οι Αγροτικοί Σύλλογοι Ορεστιάδας, Ν. Βύσσας και Τριγώνου, με τη συμμετοχή εκπροσώπων και του Αγροτικού Συλλόγου Διδυμοτείχου.

Σε ανακοίνωσή τους οι Αγροτικοί Σύλλογοι αναφέρουν:

Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 5/2/2023 σύσκεψη των αγροτών, κτηνοτρόφων και φορέων του Βορείου Έβρου, ύστερα από κάλεσμα των Αγροτικών Συλλόγων Βύσσας, Ορεστιάδας και Τριγώνου, όπου έγινε η αποτίμηση του συλλαλητηρίου και των μέτρων που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός.

Η μαζικότητα της συγκέντρωσης και οι τοποθετήσεις που έγιναν από μεγάλο μέρος των συναδέλφων, ανέδειξε την απογοήτευση όλων από τα μέτρα της κυβέρνησης, καθώς ούτε η ελάχιστη επιστροφή φόρους κατανάλωσης, ούτε οι εξαγγελίες για τη μείωση του ενεργειακού κόστους ικανοποιούν τα δίκαια αιτήματα μας.

Αποφασίσθηκε ομόφωνα να γίνει συγκέντρωση των αγροτικών μηχανημάτων το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου στις 12:00 στη γέφυρα των Καστανεών ώστε να αναδείξουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας της περιοχής μας και να απαιτήσουμε ρεαλιστικές λύσεις που θα δώσουν ανάσα στον αγροτικό κόσμο.

Θα δώσουμε με όλες μας τις δυνάμεις τη μάχη για την επιβίωση και την αξιοπρέπεια μας.

Διεκδικούμε:

  • Μείωση κόστους παραγωγής (κατάργηση ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο, επιδότηση αγροτικού ρεύματος κ.α).
  • Διαμόρφωση της ΚΑΠ 2023-2027 στις ανάγκες των αγροτών και κτηνοτρόφων – Να μην εφαρμοστούν οι περικοπές στις ενισχύσεις/επιδοτήσεις που επιβάλλει η νέα ΚΑΠ – Προσθήκη του ηλιάνθου στα Οικολογικά Σχήματα.
  • Κατώτατες εγγυημένες τιμές.
  • Κατάργηση της ΚΥΑ που αφορά την απαίτηση της ΔΕΗ επιστροφής μέρους της επιδότησης ρεύματος από τους ΟΕΒ.
  • Αλλαγή του αναχρονιστικού κανονισμού του ΕΛΓΑ.

Αγροτικός Σύλλογος Ν. Βύσσας
Αγροτικός Σύλλογος Ορεστιάδας
Αγροτικός Σύλλογος Τριγώνου

Alexandroupoli Online




Συμβολικό μπλόκο από Σερραίους αγρότες στον κόμβο του Στρυμωνικού

Οι Σερραίοι αγρότες έκλεισαν συμβολικά για μισή περίπου ώρα τον κάθετο άξονα της Εγνατίας οδού (Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας) στο ύψος του κόμβου Στρυμωνικού.

Όπως δηλώνουν είναι αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, καθώς οι κυβερνητικές εξαγγελίες στήριξης του αγροτικού κόσμου δεν τους καλύπτουν.

 




Αγρότες διασχίζουν χωράφια για να μπουν στη Θεσσαλονίκη μετά το μπλόκο της αστυνομίας

Ένταση στην μηχανοκίνητη πορεία με τους αγρότες να προσπαθούν να παρακάμψουν το μπλόκο της αστυνομίας, για να συνεχίσουν προς την Θεσσαλονίκη…

Συναγερμός στην ΕΛΑΣ. καθώς μέσα από χωράφια οι αγρότες της Χαλκιδικής επιχειρούν να παρακάμψουν το μπλόκο της ΕΛΑΣ. και να φτάσουν στην καρδιά της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, χρειάστηκε να ανοίξουν κιγκλιδώματα για να περάσουν. Αιτία το μπλόκο που συνάντησαν στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, με αστυνομικούς να τους ζητούν να σταματήσουν.

Οι αγρότες ξεκίνησαν λίγο μετά τις 9 το πρωί πορεία από τα Νέα Μουδανιά με προορισμό το κέντρο της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα το υφυπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, με σκοπό να καταθέσουν ψήφισμα με τα αιτήματά τους.

Όμως, λίγο μετά τις 10, δυνάμεις της Αστυνομίας έστησαν φραγμό στην πορεία στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, στο ύψος του χωριού Λάκκωμα, προκειμένου να μην μπουν στην πόλη.

 

Οι αγρότες τόνισαν στους αστυνομικούς πως διαδηλώνουν ειρηνικά και ζήτησαν να τους αφήσουν να περάσουν. Όταν αυτό δεν συνέβη, κάποιοι ξεκίνησαν μέσα από τα χωράφια, όπως βλέπουμε στο επόμενο βίντεο του thesstoday.gr.

Οι αγρότες της Χαλκιδικής ζητούν λύσεις από την κυβέρνηση για το τεράστιο όπως χαρακτηρίζουν ζήτημα της ακαρπίας, καθώς μετρούν απώλειες εσόδων δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Σκοπεύουν, μάλιστα, να επιδώσουν ψήφισμα στον υφυπουργό Εσωτερικών για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Στάθη Κωνσταντινίδη.

Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Σημάντρων Χαλκιδικής Φιλοκλής Κοτζιάς, οι αγρότες σκοπεύουν να επιδώσουν στον υφυπουργό Μακεδονίας – Θράκης Στάθη Κωνσταντινίδη ψήφισμα με τα αιτήματά τους, θέτοντας στην κορωνίδα των προσδοκιών τους «τις αποζημιώσεις για την ακαρπία της πράσινης ελιάς στη Χαλκιδική, που αγγίζει -σύμφωνα με έρευνα του ΑΠΘ- το 90%».

πηγή: newsit.gr




Στους δρόμους οι αγρότες | Στήνουν μπλόκο στο Αίγιο

Στο «χορό» των κινητοποιήσεων μπαίνουν από σήμερα Τρίτη 23/1 οι αγρότες της χώρας μας στήνοντας μπλόκο στο Αίγιο από τις 17:00. Τα μέλη του συλλόγου της περιοχής έχουν δώσει ραντεβού στη γέφυρα Σελινούντα για να την αποκλείσουν.

Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Αιγίου Γιάννης Μποδιώτης μιλώντας, χθες, Δευτέρα (22/1) στον Peloponnisos FM 104,1 επεσήμανε: «Ξεκινάμε τις δράσεις μας με την κίνηση διαμαρτυρίας στη γέφυρα Σελινούντα και είμαστε μπροστά σε έναν κύκλο κινητοποιήσεων πανελλαδικού χαρακτήρα». Οι αγρότες της Αιγιάλειας ζητούν οικονομική επιχορήγηση λόγω της μειωμένης παραγωγής στα πιο πολλά προϊόντα, λόγω καιρικών φαινομένων και ασθενειών που δεν αποζημιώνονται από τον ΕΛΓΑ, καθώς και επιχορήγηση για το ελαιόλαδο».

Στις κινητοποιήσεις αναμένεται να συμμετέχει από τα επόμενα 24ωρα και ο Αγροτικός Σύλλογος Ερυμάνθο που με χθεσινή του ανακοίνωση επισημαίνει προς το παρόν έχει προγραμματίσει γενικές συνελεύσεις για να παρθούν αποφάσεις. «Η πρώτη θα γίνει στο Φαρραί την Πέμπτη (25 Ιανουαρίου) στις 8 μ.μ και την επόμενη μέρα στο Σταυροδρόμι (8μ.μ.), προκειμένου να τεθούν επί τάπητος όλα τα θέματα και να αποφασιστεί η μορφή διαμαρτυρίας. Τώρα να συντονιστούμε με τους αγρότες της χώρας μας, που ξεσηκώνονται με το κάλεσμα της Πανελλαδικής Επιτροπής Μπλόκων για να διαμαρτυρηθούμε για την κατάσταση» αναφέρει η ανακοίνωση.

Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Ωλενίας Αλέκος Θανόπουλος, τέλος, δήλωσε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος»: «Θα κάνουμε κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας, όμως ακόμα δεν γνωρίζουμε ποια μέρα. Θα έχουμε γενική συνέλευση και στο τέλος της εβδομάδας θα πάρουμε αποφάσεις».




“Μπλόκο” από το Δασαρχείο Καβάλας σε τμήμα του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας

Εκτός από τον τμήμα Κρηνίδες – Σταυρός όπου εκτελούνται ήδη εργασίες, στα υπόλοιπα υποτμήματα του δρόμου απαιτείται η εκπόνηση διαφόρων μελετών και το σημαντικότερο όλων είναι ότι το ίδιο το Υπουργείο αναφέρει πως ακόμη δεν έχει εξασφαλιστεί η πηγή χρηματοδότησης για την κατασκευή όλων των υποτμημάτων του οδικού άξονα.

Ερωτήματα προκαλεί και η απάντηση του Υπουργείου όσον αφορά το κομβικό τμήμα του δρόμου Σταυρός – Άγιος Σύλλας.

Έχουν σταματήσει οι μελέτες γιατί το Δασαρχείο – αναφέρει το έγγραφο της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΣ ΑΕ που προσκόμισε το Υπουργείο στην απάντηση του – δεν επιτρέπει να γίνουν γεωτρήσεις εντός του αισθητικού δάσους της Καβάλας από όπου διέρχεται αναγκαστικά η χάραξη.




«Μπλόκο» σε λογαριασμούς τραπεζών φέρνουν τα χρέη από κλήσεις σε δήμους

Να αντιμετωπίσουν τις απλήρωτες κλήσεις που είχαν στους δήμους καλούνται οι πολίτες. Όσοι τις αμέλησαν αναμένεται να δουν ακόμη και τον τραπεζικό τους λογαριασμό να μπλοκάρεται.

Όπως μετέδωσε σε σχετικό της ρεπορτάζ το πρωί της Παρασκευής (22/12) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο, αρκετοί είναι οι φορολογούμενοι που θα βρουν μπροστά τους εκκρεμότητες του παρελθόντος.

Πρόκειται για όσους απλήρωτες κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας, δημοτικούς φόρους και άλλα πρόστιμα, καθώς οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης σπεύδουν να προλάβουν τις ημερομηνίες παραγραφής των οφειλών.

Στο τέλος του έτους παραγράφονται βεβαιωμένα πρόστιμα έως και το 2018, γεγονός που έχει κινητοποιήσει τους ΟΤΑ, οι οποίοι επιχειρούν ένα ξεκαθάρισμα όλων των εκκρεμών υποθέσεων από το μακρινό 2007 και εντεύθεν.

Το επόμενο διάστημα πρόκειται να ενημερωθούν αρμοδίως οι οφειλέτες χρεών από απλήρωτες κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας και άλλα τέλη, και εάν δεν προχωρήσουν στην αποπληρωμή ή τη ρύθμιση των εν λόγω οφειλών θα δουν να «φουσκώνουν» τα χρέη τους στην εφορία και κατά συνέπεια δεν θα μπορούν να λάβουν φορολογική ενημερότητα.

Για ποιες οφειλές μπλοκάρουν και πώς ξεμπλοκάρουν οι λογαριασμοί

  1. Οφειλές σε δήμο π.χ. κλήσεις, σταματούν τη φορολογική ενημερότητα και για οφειλή πάνω από 500 ευρώ μπορούν να σου δεσμεύσουν λογαριασμό

Πώς ξεμπλοκάρουν: Εξόφληση ή ρύθμιση του ποσού σε 24 δόσεις και άρση δέσμευσης

Λαμβάνεις φορολογική ενημερότητα

2) Οφειλές σε ασφαλιστικό ταμείο, σταματάει την ασφαλιστική ενημερότητα και για οφειλή πάνω από 500 ευρώ μπορούν να σου δεσμεύσουν λογαριασμό

Πώς ξεμπλοκάρουν: Εξόφληση ή ρύθμιση του ποσού σε 24 δόσεις και άρση δέσμευσης. Λαμβάνεις ασφαλιστική ενημερότητα.

3) Οφειλές σε εφορία, σταματάει τη φορολογική ενημερότητα και για οφειλή πάνω από 500€ μπορούν να σου δεσμεύσουν λογαριασμό

Πώς ξεμπλοκάρουν: Άρση δέσμευσης μόνο με εξόφληση της οφειλής

 




Το μπλόκο του Όρμπαν στα 50 δισ. στην Ουκρανία | Η ΕΕ ανοίγει την πόρτα, δεν εγκρίνει όμως νέα οικονομική βοήθεια

Οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν κατάφεραν τη νύχτα της Πέμπτης προς Παρασκευή να πείσουν την Ουγγαρία να άρει το βέτο της στο νέο πακέτο οικονομικής βοήθειας στην Ουκρανία, αξίας 50 δισεκατομμυρίων ευρώ, αφού, πάντως, χθες ενέκριναν την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την εμπόλεμη χώρα.

«Περίληψη της νυχτερινής βάρδιας: βέτο στα επιπλέον κεφάλαια στην Ουκρανία, βέτο στην αναθεώρηση του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου», συνόψισε μέσω X (του πρώην Twitter) ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας Βίκτορ Όρμπαν.

Οι υπόλοιπες 26 χώρες μέλη δεν ήταν σε θέση να ξεπεράσουν την εναντίωση του εθνικιστή ούγγρου ηγέτη, καθώς για τη λήψη της απόφασης απαιτείται ομοφωνία.

«Θα επανέλθουμε στο ζήτημα στις αρχές Ιανουαρίου», ανήγγειλε κατά τη διάρκεια της νύχτας ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, ο Σαρλ Μισέλ.

«Οι 26 χώρες δώσαμε το πράσινο φως. Ο Βίκτορ Όρμπαν, η Ουγγαρία, δεν μπόρεσε να συμφωνήσει προς το παρόν. Είμαι, όμως, αρκετά σίγουρος πως μπορούμε να κλείσουμε τη συμφωνία στις αρχές της επόμενης χρονιάς. Εκτιμάμε στα τέλη Ιανουαρίου», υπερθεμάτισε ο ολλανδός πρωθυπουργός Μαρκ Ρούτε.

Η ΕΕ σκόπευε να διαθέσει στην Ουκρανία βοήθεια 50 δισ. ευρώ -33 δισ. υπό μορφή δανείων, 17 δισ. ως δωρεές- σε τέσσερα χρόνια, ξεκινώντας από το 2024.

Η χορήγηση της βοήθειας αυτής χαρακτηρίζεται κρίσιμη για το Κίεβο, καθώς η αμερικανική βοήθεια 60 δισεκ. δολαρίων, που ζήτησε ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν να εγκριθεί από το Κογκρέσο, παραμένει αντικείμενο διαπραγμάτευσης λόγω των επιφυλάξεων Ρεπουμπλικανών, όπως μεταδίδουν διεθνή πρακτορεία και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Απών

Οι ευρωπαίοι ηγέτες, πάντως, κατάφεραν μερικές ώρες νωρίτερα να καταλήξουν σε συμφωνία για την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Ουκρανία.

Σε αυτή την περίπτωση ο κ. Όρμπαν επέλεξε την αποχή από τη διαδικασία, για να μην υιοθετήσει την απόφαση που δεν έχει πάψει να χαρακτηρίζει καταστροφική για το μέλλον της ΕΕ.

Ο ούγγρος πρωθυπουργός «δεν βρισκόταν στην αίθουσα, όταν υιοθετήθηκε το κείμενο. Αυτό είχε συμφωνηθεί μαζί του», εξήγησε ευρωπαϊκή διπλωματική πηγή υπό τον όρο να μην κατονομαστεί. «Πρόκειται για πραγματιστική λύση (…) Το πολιτικό μήνυμα στάλθηκε», συνέχισε.

Μέσω βίντεο που μεταφόρτωσε στο Facebook ο Βίκτορ Όρμπαν τόνισε πως η κυβέρνησή του δεν ήθελε να «μοιραστεί την ευθύνη» για την «παράλογη» επιλογή των υπολοίπων 26 κρατών μελών και για αυτό αποφάσισε να «απέχει».

Ο ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι είδε «νίκη για την Ουκρανία, για όλη την Ευρώπη, νίκη που μας δίνει κίνητρο, έμπνευση και μας κάνει πιο δυνατούς».

Ο Λευκός Οίκος και το Στέιτ Ντιπάρτμεντ χαιρέτισαν την «ιστορική» απόφαση για την Ευρώπη και τη «διατλαντική εταιρική σχέση».

Αν και η διαδικασία αναγγέλλεται μακρά, ο συμβολισμός χαρακτηρίζεται ισχυρός για τη χώρα, εμπόλεμη από την 24η Φεβρουαρίου 2022, όταν εισέβαλε ο ρωσικός στρατός στην ουκρανική επικράτεια.

Για τον Σαρλ Μισέλ, η απόφαση να αρχίσουν ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Ουκρανία και με τη Μολδαβία είναι «ισχυρό μήνυμα ελπίδας για τους πολίτες αυτών των χωρών και για την ήπειρό μας».

Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς εξήρε «το ισχυρό μήνυμα υποστήριξης» στην Ουκρανία, που προσφέρει «προοπτική» στη χώρα αυτή. Ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν έκανε λόγο περί «λογικής, δίκαιης και απαραίτητης» απάντησης στους πόθους των Ουκρανών.

Μερικές ώρες νωρίτερα ο κ. Όρμπαν εξέφραζε την άρνησή του να αποδεχθεί το βήμα αυτό: «Δεν υπάρχει κανένας λόγος να συζητήσουμε με οποιονδήποτε. Οι προϋποθέσεις δεν εκπληρώνονται», δήλωνε προσερχόμενος στη σύνοδο.

Ο κ. Ζελένσκι περίμενε καλά νέα από τις Βρυξέλλες, τη στιγμή που τα αρνητικά σινιάλα από την Ουάσιγκτον πολλαπλασιάζονται.

Τις τελευταίες εβδομάδες μαζεύονται σύννεφα πάνω από την Ουκρανία, η αντεπίθεση της οποίας δεν έφερε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, καθώς η δυτική βοήθεια, απόλυτα απαραίτητη για την πολεμική της προσπάθεια, είναι μπλοκαρισμένη.

Την ώρα που άρχιζε η κρίσιμη σύνοδος των Βρυξελλών ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν επιδείκνυε την πίστη του στη νίκη της Μόσχας. «Πρακτικά σε όλο το μήκος της γραμμής επαφής οι δυνάμεις μας βελτιώνουν τις θέσεις τους», διαβεβαίωνε.

«Αν ο Πούτιν νικήσει στην Ουκρανία, υπάρχει αληθινός κίνδυνος πως δεν θα σταματήσει εκεί», προειδοποίησε για άλλη μια φορά από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας του NATO Γενς Στόλτενμπεργκ.

Η ΕΕ αποφάσισε επίσης να χορηγήσει καθεστώς υποψήφιας προς ένταξη χώρας στη Γεωργία και να αρχίσει, όταν διαπιστώσει επαρκή συμμόρφωση προς τους όρους που έχει θέσει, ενταξιακές διαπραγματεύσεις με τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη.




Να ανοίξει η στρόφιγγα για μεταναστευτικό – φυσικές καταστροφές ζητά ο πρωθυπουργός | Μπλόκο στην Αλβανία λόγω Μπελέρη

Μαραθώνια προμηνύεται η σημερινή συνεδρίαση της Συνόδου Κορυφής στις Βρυξέλλες, η τελευταία για το 2023, καθώς οι «27» ηγέτες της Ε.Ε. καλούνται να λάβουν αποφάσεις για μια σημαντική «βεντάλια» θεμάτων, μεταξύ των οποίων: η συζήτηση για έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Ουκρανία και η πιθανή διεύρυνση της Ε.Ε, ο νέος ευρωπαϊκός προϋπολογισμός και η επικαιροποίηση του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης.

Διπλωματικοί αναλυτές εκτιμούν ότι το 48ωρο δεν θα είναι αρκετό, για να ληφθούν αποφάσεις και γι’ αυτό η Σύνοδος ενδέχεται να ολοκληρωθεί μία μέρα αργότερα. Αυτό συμβαίνει, διότι το κλίμα μεταξύ των ευρωπαίων ηγετών πυροδοτείται τόσο από τον Βίκτορ Όρμπαν, που εκβιάζει «πατώντας πόδι» κατά της ενταξιακής προοπτικής της Ουκρανίας, επικαλούμενος την ουκρανική «διαφθορά», αλλά και την κατάσταση αναφορικά με τα δικαιώματα των δεκάδων χιλιάδων ουγγρικής καταγωγής πολιτών, που ζουν στη δυτική Ουκρανία, οι οποίοι δεν αναγνωρίζονται από το Κίεβο, όπως καταγγέλλει η ουγγρική ηγεσία.

«Ναι» στη διεύρυνση υπό προϋποθέσεις

Από ελληνικής πλευράς, ο πρωθυπουργός στο θέμα της διεύρυνσης αναμένεται να επισημάνει ότι αποτελεί στρατηγική επιλογή της Ε.Ε. αλλά και επένδυση για το μέλλον υπό την προϋπόθεση ότι οι υποψήφιες χώρες εκπληρώνουν τις προϋποθέσεις και υλοποιούν τις απαιτούμενες μεταρρυθμίσεις.

Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για μια δύσκολη και επίπονη διαδικασία, που εξαρτάται από τις επιδόσεις των υποψήφιων χωρών, με βασικό προαπαιτούμενο τον σεβασμό στις ευρωπαϊκές αξίες και τις μεταρρυθμίσεις που αφορούν στο κράτος Δικαίου και ιδιαίτερα στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένων και των δικαιωμάτων των μειονοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να συνταχθεί με την πρόταση της ευρωπαϊκής επιτροπής για έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Ε.Ε. με την Ουκρανία και τη Μολδαβία, αλλά και τη χορήγηση καθεστώτος υποψήφιας χώρας στη Γεωργία.

Έξτρα κονδύλια για μεταναστευτικό – φυσικές καταστροφές

Στη συζήτηση για την ενδιάμεση αναθεώρηση του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου ο πρωθυπουργός θα τονίσει ότι δεν μπορεί να περιλαμβάνει μόνο χρηματοδότηση για την Ουκρανία αλλά και αυξημένους πόρους για το μεταναστευτικό, ειδικά για τις χώρες πρώτης γραμμής, αλλά και για τις φυσικές καταστροφές. Συνεπώς, η ελληνική πλευρά θα επιμείνει σε μία λύση – πακέτο, καθώς η χώρα μας έχει στηρίξει εξαρχής την πρόταση Ευρωπαϊκής Επιτροπής για περισσότερα κονδύλια στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλληλεγγύης, επισημαίνοντας ότι οι πόροι, που διατίθενται σήμερα, είναι εξαιρετικά περιορισμένοι.

Άλλωστε, υπενθυμίζεται ότι πρωτοβουλία προς αυτή την κατεύθυνση είχε αναλάβει ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόσο στη Σύνοδο Κορυφής της MED9 τον περασμένο Σεπτέμβριο όσο και στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του Οκτωβρίου, με την αποστολή σχετικής επιστολής προς τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, την οποία συνυπέγραφαν και άλλοι ηγέτες της Ε.Ε. Σύμφωνα, πάντως, με ασφαλείς πληροφορίες του Newsbeast η συμβιβαστική πρόταση του προέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ για το θέμα αυτό περιλαμβάνει 2 δισ. παραπάνω πόρους για το μεταναστευτικό, 2 δισ. για την Τουρκία και 1,5 δισ. για τις φυσικές καταστροφές.

Βέτο στην Αλβανία λόγω Μπελέρη

Ειδικά στο θέμα της ενταξιακής πορείας της Αλβανίας ο πρωθυπουργός επανέλαβε στη σύνοδο Ε.Ε. – Δυτικών Βαλκανίων, που πραγματοποιήθηκε χθες, ότι κόκκινη γραμμή για την ελληνική κυβέρνηση είναι να συντελεστεί πρόοδος στο θέμα του εκλεγμένου δημάρχου Χειμάρρας, Φρέντη Μπελέρη, δηλαδή να αναλάβει καθήκοντα και να γίνει σεβαστό το δικαίωμά του για μια δίκαιη δίκη, καθώς και το τεκμήριο της αθωότητας. Και πρόσθεσε ότι το θέμα αυτό δεν αποτελεί διμερές ζήτημα Ελλάδας-Αλβανίας, αλλά θέμα σεβασμού του κράτους Δικαίου, που αποτελεί την κορωνίδα της ενταξιακής διαδικασίας.

Η Αθήνα διαμήνυσε χθες οτι δεν πρόκειται να υπάρξει αλλαγή στη στάση της, όπως διατυπώθηκε και με τη ρητή επιφύλαξη, που κατατέθηκε στην επιστολή που στάλθηκε στην Αλβανία για την έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων. Μάλιστα, η ελληνική πλευρά προέβη και σε μια κίνηση καλής θέλησης, συναινώντας να αποσταλεί η επιστολή, ώστε έτσι να δοθεί και στην αλβανική κυβέρνηση η ευκαιρία να κάνει ένα βήμα μπροστά και να αρθεί το αδιέξοδο.

Όπως επισημαίνεται, αυτό που ζήτησε η Αθήνα είναι να δοθεί η άδεια στον Φρέντι Μπελέρη να μπορέσει -αν και κρατούμενος- να διοριστεί και ετσι να αναγνωριστεί το αποτέλεσμα των εκλογών στη Χειμάρρα. Ωστόσο, ο Εντι Ράμα δεν αξιοποίησε αυτή την ευκαιρία.

 




Μπλόκο με διετές σφράγισμα πρατηρίων και αυστηρά πρόστιμα για το λαθρεμπόριο καυσίμων

Χτύπημα στο λαθρεμπόριο καυσίμων το οποίο προκαλεί αιμορραγία πολλών εκατομμυρίων ευρώ στα κρατικά ταμεία επιχειρεί το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τις διατάξεις του φορολογικού νομοσχεδίου.

Το νομοσχέδιο καθιερώνει τη συνυπευθυνότητα για την παράνομη διακίνηση καυσίμων υποχρεώνοντας τις εταιρείες εμπορίας πώλησης πετρελαιοειδών να ελέγχουν τα πρατήρια που φέρουν το σήμα τους για νοθεία και λαθρεμπόριο.

Ειδικότερα, με τις διατάξεις του νομοσχεδίου προτείνονται προς ψήφιση τα «μέτρα δέουσας επιμέλειας για διάθεση και διακίνηση ενεργειακών προϊόντων». Αυτά θα εφαρμόζονται από τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών στα πρατήρια καυσίμων. Τα συγκεκριμένα μέτρα συνίστανται:

  • Στην τήρηση και τακτική επικαιροποίηση των στοιχείων φορολογικού μητρώου των Πρατηρίων Καυσίμων.
  • Στον έλεγχο ύπαρξης των απαιτούμενων αδειών για τη λειτουργία των Πρατηρίων Καυσίμων, των πιστοποιητικών των δεξαμενών και αντλιών, καθώς και στον έλεγχο εγκατάστασης και λειτουργίας του ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών – εκροών, όπου αυτό απαιτείται, στα Πρατήρια Καυσίμων.
  • Σε τουλάχιστον έναν κατ’ έτος έλεγχο της χημικής σύνθεσης των ενεργειακών προϊόντων που διατίθενται και διακινούνται από τα Πρατήρια Καυσίμων.
  • Στην παροχή προς τις αρμόδιες υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. κάθε πληροφορίας σχετικά με ενδεχόμενες παραβάσεις τέλεσης ή επικείμενης τέλεσης λαθρεμπορίας καυσίμων, εγκλήματος φοροδιαφυγής ή νοθείας καυσίμων.

Οι υποχρεώσεις

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο «αν από την τήρηση μέτρων δέουσας επιμέλειας διαπιστωθεί ότι πρατήριο καυσίμων δεν διαθέτει τις απαιτούμενες άδειες και πιστοποιητικά ή δεν έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί ολοκληρωμένο σύστημα παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών – εκροών, όπου αυτό απαιτείται, ή κατέχει, διαθέτει ή διακινεί παράνομα ενεργειακά προϊόντα», τότε οι πετρελαϊκές υποχρεούνται σωρευτικά:

  • εντός είκοσι 24 ωρών από τη διαπίστωση των ανωτέρω, να ενημερώσουν την αρμόδια υπηρεσία της ΑΑΔΕ για τις ανωτέρω διαπιστώσεις,
  • ταυτόχρονα με την ως άνω ενημέρωση να διακόψουν τη διάθεση και διακίνηση ενεργειακών προϊόντων προς το συγκεκριμένο Πρατήριο Καυσίμων,
  • εντός 10 ημερών από την ως άνω ενημέρωση, να αποσύρουν το τυχόν σήμα και τον εξοπλισμό τους από το Πρατήριο Καυσίμων, μέχρι την αποκατάσταση των ανωτέρω και, σε περίπτωση σφράγισης της εγκατάστασης του Πρατηρίου Καυσίμων, μέχρι τη νόμιμη επαναλειτουργία του.

Λαθρεμπόριο ή νοθεία ή φοροδιαφυγή

Οι πετρελαϊκές, «αν από την τήρηση των μέτρων δέουσας επιμέλειας προκύψουν ενδείξεις λαθρεμπορίας, εγκλήματος φοροδιαφυγής ή νοθείας καυσίμων, ενημερώνουν αμελλητί την αρμόδια υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε., παρέχοντας αμέσως, και το αργότερο εντός 48 ωρών, κάθε διαθέσιμο στοιχείο, περιλαμβανομένων των πλέον πρόσφατων αποτελεσμάτων ελέγχου της χημικής σύνθεσης των ενεργειακών προϊόντων που διατίθενται από το Πρατήριο Καυσίμων».

Αφαίρεση σήματος πρατηρίου καυσίμων

Αν οι αρμόδιες υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. ενημερώσουν τις πετρελαϊκές για μη εγκατάσταση ή μη πλήρωση των όρων, προϋποθέσεων και προδιαγραφών της εγκατάστασης και λειτουργίας του ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών – εκροών σε Πρατήριο Καυσίμων ή για την τέλεση λαθρεμπορίας καυσίμων ή νοθείας καυσίμων ή παραποίησης φορολογικών μηχανισμών από Πρατήριο Καυσίμων, τα πρόσωπα αυτά (πετρελαϊκές) υποχρεούνται σωρευτικά:

  • να διακόψουν αυθημερόν από την ως άνω ενημέρωση τη διάθεση και διακίνηση ενεργειακών προϊόντων προς το συγκεκριμένο Πρατήριο Καυσίμων,
  • εφόσον το Πρατήριο Καυσίμων φέρει σήμα λειτουργίας τους, ή εφόσον έχουν διαθέσει ή διακινήσει ενεργειακά προϊόντα προς το Πρατήριο Καυσίμων εντός των τελευταίων πέντε ημερών από την ως άνω ενημέρωση, να απαντλήσουν, να μεταφέρουν και να φυλάξουν με δικές τους δαπάνες τα καύσιμα που κατέχονται, διατίθενται και διακινούνται από το Πρατήριο αυτό, εντός πέντε ημερών από τη λήψη της ενημέρωσης από την Α.Α.Δ.Ε..
  • εντός 10 ημερών από την ως άνω ενημέρωση, να αποσύρουν το τυχόν σήμα και τον εξοπλισμό τους από το Πρατήριο Καυσίμων, μέχρι την αποκατάσταση των ανωτέρω ή, σε περίπτωση σφράγισης της εγκατάστασης του Πρατηρίου Καυσίμων, μέχρι τη νόμιμη επαναλειτουργία του.

Αν οι αρμόδιες υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. ενημερώσουν τις εταιρείες εμπορίας για την τέλεση λαθρεμπορίας ή νοθείας καυσίμων ή παραποίησης φορολογικών μηχανισμών από Πρατήριο Καυσίμων, τα προαναφερόμενα μέτρα εφαρμόζονται εντός τριάντα 30 ημερών και σε κάθε άλλο Πρατήριο Καυσίμων, που ανήκει σε ποσοστό τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό (50%) ή διοικείται από τα πρόσωπα, στα οποία ανήκει ή τα οποία διοικούν το Πρατήριο Καυσίμων, το οποίο διαπιστώνεται ότι έχει τελέσει τις ως άνω παραβάσεις.

Πρόστιμα σε πετρελαϊκές

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών αν δεν τηρήσουν τα μέτρα δέουσας επιμέλειας, τότε σε αυτές επιβάλλονται πρόστιμα.

Τα πρόστιμα κυμαίνονται από 5.000 έως 30.000 ευρώ ανά πρατήριο καυσίμων.

Λουκέτο σε παραβάτες

Οι διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπουν επίσης στους παραβάτες σφράγιση για δύο χρόνια στις εγκαταστάσεις καυσίμων.

Ειδικότερα, στις περιπτώσεις νόθευσης ή λαθρεμπορίας καυσίμων σε πρατήριο καυσίμων ή παρεμπόδισης του σχετικού ελέγχου, επιβάλλεται σφράγιση ως εξής:

  1. Όταν, από εξέταση δείγματος καυσίμων των υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης του Γ.Χ.Κ., που λαμβάνεται, είτε από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε., είτε από οποιαδήποτε άλλη δημόσια ελεγκτική ή διωκτική αρχή, με βάση την έκθεση ανάλυσης του κατ’ έφεση δείγματος ή τη σχετική απόφαση του Ανώτατου Χημικού Συμβουλίου, υπάρχει διαφορά μεταξύ της ανάλυσης του πρώτου, και του κατ’ έφεση δείγματος, προκύπτει ότι το ελεγχόμενο φυσικό ή νομικό πρόσωπο κατέχει, διακινεί και εμπορεύεται νοθευμένα καύσιμα, σφραγίζεται η εγκατάσταση στην οποία διαπιστώνεται η παράβαση για δύο έτη,
  2. Αν μετά από έκθεση ελέγχου είτε της αρμόδιας υπηρεσίας της Α.Α.Δ.Ε., είτε οποιασδήποτε άλλης δημόσιας ελεγκτικής ή διωκτικής αρχής, διαπιστώνεται τέλεση λαθρεμπορίας καυσίμων, σφραγίζεται η εγκατάσταση στην οποία διαπιστώνεται η παράβαση, για δύο έτη,
  3. Αν οι ιδιοκτήτες του πρατηρίου ή οι προστηθέντες από αυτούς παρεμποδίζουν τον έλεγχο για τη διαπίστωση των ανωτέρω με χρήση βίας ή απειλής σφραγίζεται η εγκατάσταση στην οποία διαπιστώνεται η παράβαση για δύο έτη.

Αλλαγή ή διακοπή δραστηριότητας κατά τον χρόνο της σφράγισης στο φυσικό ή νομικό πρόσωπο στο όνομα του οποίου λειτουργούσε η εγκατάσταση δεν κωλύει τη σφράγιση της εγκατάστασης. Η σφράγιση πραγματοποιείται είτε από την τελωνειακή υπηρεσία που έχει διενεργήσει τον έλεγχο, είτε από την τελωνειακή υπηρεσία στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας υπάγεται η έδρα της ελεγχόμενης εγκατάστασης, αν ο έλεγχος έχει διενεργηθεί από οποιαδήποτε άλλη δημόσια ελεγκτική ή διωκτική αρχή.

Απαγόρευση δραστηριότητας

Τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή οι νομικές οντότητες των οποίων η εγκατάσταση πρατηρίου καυσίμων σφραγίστηκε, δεν δραστηριοποιούνται με οποιοδήποτε άλλο τρόπο ή ιδιότητα σε επιχειρήσεις εμπορίας ή διακίνησης ενεργειακών προϊόντων για δύο (2) έτη από τη διαπίστωση της παράβασης.