Αγρότες | Αποφασίζουν για νέα μπλόκα

Να κλείσει το αγροτικό «μέτωπο» θέλει η κυβέρνηση, στέλνοντας… μήνυμα πως δεν υπάρχουν άλλα δημοσιονομικά περιθώρια για πρόσθετα μέτρα στήριξης. Την ίδια στιγμή σήμερα θα πραγματοποιηθούν γενικές συνελεύσεις στα μπλόκα προκειμένου να ενημερωθούν οι αγρότες για τα αποτελέσματα του συλλαλητηρίου και να αποφασίσουν για το μέλλον των κινητοποιήσεων.

Οι αγρότες ζητούν να ανοίξει περαιτέρω η βεντάλια των μέτρων στήριξης και ικανοποίηση υπάρχει για το μεγάλο συλλαλητήριο που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα. Την ίδια στιγμή πάντως από το Μαξίμου κλείνουν την συζήτηση για πρόσθετα μέτρα σε αυτή τη συγκυρία και παραπέμπουν στις κινήσεις που θα γίνουν σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς τα τρακτέρ είναι στους δρόμους σε αρκετές ακόμα χώρες.

Σαφής ήταν χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ο οποίος υπογράμμισε πως «να πούμε, κατ΄ αρχάς, για να μην υπάρξει παρεξήγηση, ότι τα δημοσιονομικά περιθώρια για τις παρεμβάσεις ως προς το αυξημένο κόστος των αγροτών, εξαντλήθηκαν. Δεν υπάρχει κάτι το οποίο μπορούν να περιμένουν». Προσέθεσε μάλιστα πως «δεν θέλουμε να δίνουμε υποσχέσεις, τις οποίες δεν μπορούμε να τις κρατήσουμε».

Σε πέντε σημεία εστιάζει η κυβέρνηση

Ουσιαστικά από την κυβέρνηση σε αυτή τη στιγμή εστιάζουν σε πέντε σημεία:

  • Στην όσο το δυνατόν ταχύτερη υλοποίηση των όσων έχουν ανακοινωθεί προκειμένου οι αγρότες να εισπράξουν ζεστό χρήμα.
  • Στη διατήρηση ανοιχτών διαύλων επικοινωνίας και είναι χαρακτηριστικό πως την επόμενη βδομάδα ο πρωθυπουργός αναμένεται να συναντηθεί με εκπροσώπους των αγροτών από τη Θεσσαλία
  • Στην αντιμετώπιση του προβλήματος των παράνομων ελληνοποιήσεων. «Δεν γίνεται προϊόν το οποίο να μην είναι ελληνικό να βαφτίζεται ως ελληνικό και με αυτόν τον τρόπο να νοθεύεται ο ανταγωνισμός. Και έχουμε κάνει σημαντικά βήματα σε αυτή την κατεύθυνση» ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξη του στο star ο πρωθυπουργός.
  • Σε εξεύρεση μιας μόνιμης λύσης για τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο από το 2025.
  • Στην ευρωπαΐκή συζήτηση που είναι σε εξέλιξη για αλλαγές στην Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ). Από το κυβερνών κόμμα αυτό που επισημαίνεται είναι πως έχουν εξασφαλιστεί πόροι 19,3 δισ. ευρώ για τους Έλληνες αγρότες, ενώ άλλες χώρες (όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Γερμανία και το Βέλγιο) υπέστησαν μείωση 10-15%. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στη συμμαχία των 9 χωρών του Νότου, ώστε να υπάρξουν συγκεκριμένες κινήσεις για την στήριξη του πρωτογενούς τομέα και την απλούστευση της ΚΑΠ

Επιστροφή των αγροτών στα χωράφια θέλει η κυβέρνηση

Να υπάρξει αποκλιμάκωση των κινητοποιήσεων και να μην υπάρξουν νέα μπλόκα στο κεντρικό οδικό δίκτυο θέλει η κυβέρνηση. Άλλωστε θα αρχίσει και η περίοδος της σποράς και όπως επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης «θέλουμε τους αγρότες πίσω στα χωράφια τους, τους κτηνοτρόφους να είναι μαζί με τα ζώα τους». Για να τονίσει πάντως πως αυτό δεν σημαίνει πως θα κλείσει εδώ το θέμα αλλά θα συνεχιστεί η συζήτηση για τα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα της οικονομίας

Στο γαλάζιο στρατόπεδο αναγνωρίζουν τις δυσκολίες που έχουν κληθεί να αντιμετωπίσουν οι αγρότες, ωστόσο αυτό που επισημαίνεται είναι πως έχει ήδη ανακοινωθεί ένα πακέτο μέτρων στήριξης με έμφαση στο ενεργειακό πεδίο. Και τονίζεται η ανάγκη να δοθεί μια πίστωση χρόνου, ώστε να αρχίσουν να τρέχουν τα συγκεκριμένα μέτρα στον πρωτογενή τομέα της οικονομίας

Σε καμία περίπτωση πάντως στην Πειραιώς δεν θέλουν να υπάρξει ρήξη με τους αγρότες που είναι ένα κοινό, που σε μεγάλο βαθμό στις τελευταίες εκλογές είχε στηρίξει τη Νέα Δημοκρατία. Άλλωστε μια σειρά δημοσκοπήσεων δείχνουν πως η πλειοψηφία των πολιτών στηρίζει τα αιτήματα των αγροτών, με την ακρίβεια να αποτελεί βασικό πονοκέφαλο για τα νοικοκυριά.

ethnos.gr




Αγρότες: Αναχωρούν συντεταγμένα τα τρακτέρ από το Σύνταγμα | Στα μπλόκα οι νέες αποφάσεις

Συντεταγμένα και τμηματικά, αποχωρούν με τα τρακτέρ τους, οι αγρότες, που διανυκτέρευσαν χθες στο Σύνταγμα,  μετά το συγκλονιστικό συλλαλητήριο που πραγματοποίησαν χθες, απαιτώντας την ικανοποίηση βασικών αιτημάτων που σχετίζονται με την επιβίωσή τους.

Επί ποδός είναι η Τροχαία Αττικής, ενώ σε ισχύ βρίσκονται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν κατά μήκος του δρομολογίου που θα ακολουθήσουν τα τρακτέρ: Πανεπιστημίου – Πλ. Ομονοίας – Αγ. Κωνσταντίνου – Πλ. Καραϊσκάκη – Αχιλλέως – Λ . Αθηνών – Λ. Κηφισού.

«Ο αγώνας θα συνεχιστεί και θα είναι μακρόχρονος», διαμηνύουν οι αγρότες

«Η κυβέρνηση έλαβε το μήνυμα»

«Με το μεγαλειώδες συλλαλητήριο που έγινε την Τρίτη στο Σύνταγμα, με τη θερμή συμπαράσταση του λαού της Αθήνας και τα σχεδόν 200 τρακτέρ, έχουμε αναδείξει το πρόβλημά μας και ζητάμε την ικανοποίηση των αιτημάτων μα»ς, τόνισε ο Ρίζος Μαρούδας, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ν. Λάρισας, μιλώντας στην τηλεόραση του «Σκάι», το πρωί της Τετάρτης, λίγο πριν την αναχώρηση των αγροτών από το Σύνταγμα.

«Επιστρέφουμε στα μπλόκα για να πάρουμε εκεί τις αποφάσεις μας, με τους συναδέλφους που είμαστε στο δρόμο», υπογράμμισε.

«Η κυβέρνηση έχει λάβει το μήνυμα ότι πρέπει να δώσει λύσεις στους αγρότες και μετά ας ξύσει τον πάτο του βαρελιού» επεσήμανε ο κ. Μαρούδας, προσθέτοντας ότι«ο αγώνας θα συνεχιστεί και θα είναι μακρόχρονος καθώς δεν έχουν ικανοποιηθεί βασικά μας αιτήματα».

Δείτε εικόνες από την αναχώρηση των αγροτών

Τα τρακτέρ αναχωρούν από την Λεωφόρο Αμαλίας ακολουθώντας το δρομολόγιο: Πανεπιστημίου, πλατεία Ομονοίας , Αγίου Κωνσταντίνου , πλατεία Καραϊσκάκη, Αχιλλέως , λεωφόρος Αθηνών, λεωφόρος Κηφισού.

Συντεταγμένα αναχωρούν οι αγρότες με τα τρακτέρ τους από το Σύνταγμα

Συντεταγμένα αναχωρούν οι αγρότες με τα τρακτέρ τους από το Σύνταγμα

Αναχωρούν από την Αθήνα και επιστρέφουν στα μπλόκα

Πηγή: in.gr




Οι αγρότες αποφασίζουν σήμερα στη Νίκαια | Οι δύο τάσεις στα μπλόκα, προτάσεις και για κάθοδο με τρακτέρ στην Αθήνα

Στις 12:00 το μεσημέρι στη Νίκαια της Λάρισας θα πραγματοποιηθεί η πανελλαδική συνεδρίαση των εκπροσώπων των μπλόκων από όλη την Ελλάδα, προκειμένου οι αγρότες να αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις τους μετά και τα μέτρα στήριξης που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός. Μέχρι στιγμής, οι αγρότες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις με αποκλεισμούς εθνικών οδών, ενώ στα μπλόκα έχουν διαμορφωθεί δύο τάσεις: η μία πιο ήπια, προκρίνει την αποκλιμάκωση των κινητοποιήσεων, και η άλλη προτείνει δυναμικές κινητοποιήσεις με κάθοδο στην Αθήνα.

Η κυβέρνηση, από την πλευρά της, διαμηνύει πως «δεν θα επιτρέψουμε να χωριστεί η Ελλάδα στα δυο».

Την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων αποφάσισαν οι αγρότες στο μπλόκο του Πλατυκάμπου, στην απογευματινή συνέλευση μετά τα όσα συζητήθηκαν στη χθεσινή συνάντηση με τον Πρωθυπουργό, όπου φαίνεται ότι δεν ικανοποιήθηκαν τα αιτήματά τους.

Αυτή είναι η μία πρόταση που θα καταθέσουν οι αγρότες αύριο στην πανελλαδική συνεδρίαση των εκπροσώπων των μπλόκων στη Νίκαια της Λάρισας. Η άλλη πρόταση σχετίζεται με το συλλαλητήριο στην Αθήνα. Κάτι ανάλογο θα κατατεθεί και από το μπλόκο της Καρδίτσας, όπου και εκεί πραγματοποιήσαν νωρίτερα οι αγρότες συνέλευση, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Ακούστηκαν διάφορες απόψεις, με πολλούς να πιστεύουν ότι ένα συλλαλητήριο στην Αθήνα, θα ασκήσει πίεση στην κυβέρνηση.

Οι αγρότες θα κλείνουν συμβολικά δρόμους, σε περίπτωση όμως που δεν κατέβουν στην Αθήνα, τότε θα προχωρήσουν σε κλείσιμο των δρόμων σε κομβικά σημεία.

Νωρίτερα προχώρησαν σε μια συμβολική κατάληψη της εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης, στο ύψος του Πλατυκάμπου. Επιτράπηκε μετά από διαβούλευση οι αγρότες να ανέβουν στην Εθνική Οδό, συμβολικά ανέβηκε και ένα τρακτέρ.

Οι αγρότες στο μπλόκο του Αλμυρού στο Βόλο ζητούν αφορολόγητο πετρέλαιο, η κιλοβατόρα να μην ξεπερνάει τα 7 λεπτά και να συνεχιστεί ο διάλογος για την κοινή αγροτική πολιτική. Ενώ και οι αγρότες της Παιονίας είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους στο τελωνείο των Ευζώνων και αφήνουν ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα.

Κυβερνητικά στελέχη σημειώνουν ότι ο πρωθυπουργός κατέθεσε ουσιαστικές και δίκαιες προτάσεις, με μόνιμα μέτρα για το ενεργειακό κόστος.

Κριτική στους κυβερνητικούς χειρισμούς ασκεί ηαξιωματική αντιπολίτευση. Από το μπλόκο των αγροτών στο Κάστρο Βοιωτίας ο Νίκος Ανδρουλάκης τόνισε ότι το ΠΑΣΟΚ στέκεται στο πλευρό των αγροτών προτείνοντας 7 μέτρα στήριξης.

Οι τελικές αποφάσεις για το πως θα πορευτούν στο εξής οι αγρότες θα ληφθούν στις 12 το μεσημέρι της Πέμπτης στην Πανελλαδική σύσκεψη στην Λάρισα.

Πηγή: Newsbeast.gr




Επιστρέφουν στα μπλόκα οι αγρότες με πρόταση για συνέχεια στις κινητοποιήσεις

Με πρόταση να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις και να κατέβουν με τρακτέρ στην Αθήνα την ερχόμενη Δευτέρα επιστρέφουν στα μπλόκα οι εκπρόσωποι των αγροτών.

Ηδη, στις δηλώσεις τους έξω από το Μέγαρο Μαξίμου έδειξαν ότι δεν έμειναν ικανοποιημένοι από τις προτάσεις του πρωθυπουργού.

Σύμφωνα όμως με τις πρώτες εκτιμήσεις οι προτάσεις για κλιμάκωση δεν αναμένεται να γίνουν αποδεικτές από το σύνολο των αγροτών στα μπλόκα και ήδη υπάρχουν εκτιμήσεις ότι τις επόμενες ημέρες ορισμένα θα αποψιλωθούν.

Οι αγρότες της Θεσσαλίας πάντως, έδειξαν ικανοποιημένοι από τη δέσμευση του πρωθυπουργού να υπάρξει δεύτερη συνάντηση μαζί τους, ώστε να συζητήσουν ειδικότερα τα αιτήματα που αφορούν την ανακούφιση των πληγέντων από την κακοκαιρία Daniel.

Την ίδια ώρα, πάντως, κυβερνητικές πηγές σημείωναν ότι το κλίμα στη συνάντηση με την αντιπροσωπεία των αγροτών έγινε σε πολύ καλό κλίμα, ενώ και οι αγρότες αναγνωρίζουν ότι ο πρωθυπουργός ήταν πολύ καλά ενημερωμένος για τα αιτήματά τους. Οι ίδιες πηγές δήλωναν ότι υπάρχει αισιοδοξία για την εξέλιξη και σε κάθε περίπτωση θεωρούν ότι η σημερινή συνάντηση είναι ένα βήμα προς την αποκλιμάκωση.

Οι δηλώσεις μετά τη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου

Τις πρώτες τους δηλώσεις έκαναν οι αγρότες μετά την συνάντηση με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, που ολοκληρώθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου το μεσημέρι της Τρίτης.

Συγκεκριμένα, έξω από το πρωθυπουργικό γραφείο οι εκπρόσωποι των αγροτών σημείωσαν πως έγινε ένας εποικοδομητικός διάλογος, ωστόσο οι αποφάσεις θα ληφθούν στα μπλόκα από τους ίδιους τους αγρότες. «Δεν έχει ικανοποιηθεί το σύνολο των αιτημάτων μας, θα αποφασίσουμε στα μπλόκα μας», τόνισε εκπρόσωπος των αγροτών μετά το πέρας της συνάντησης.




Οχυρώνουν τα μπλόκα οι αγρότες | Αντίστροφη μέτρηση για το τετ α τετ με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Με μηχανοκίνητες πορείες, με ενίσχυση μπλόκων αλλά παράλληλα και με ολιγόωρους αποκλεισμούς δρόμων συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες και ετοιμάζονται για το κρίσιμο τετ α τετ τους με τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τη συνάντησή του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Όπως μετέδωσε το πρωί της Παρασκευής (9/2) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο η συνάντηση μεταξύ αγροτών και του Κυριάκου Μητσοτάκη αναμένεται να γίνει τη Δευτέρα απόγευμα προς βράδυ ή την Τρίτη, καθώς ο πρωθυπουργός θα βρίσκεται στο Βελιγράδι.

Από την πλευρά τους οι αγρότες κρατούν «μικρό καλάθι» και όπως υποστηρίζουν, επιθυμούν λύσεις για να αποτραπεί και η προγραμματισμένη για την επόμενη εβδομάδα κάθοδος των τρακτέρ στην Αθήνα.

Τι ζητούν οι αγρότες

Το βράδυ της Τετάρτης, οι αγρότες απέστειλαν το υπόμνημα με τα αιτήματά τους στο γραφείο του πρωθυπουργού, με το οποίο ζητούν:

  • Θεσμοθέτηση αγροτικού αφορολόγητου πετρελαίου
  • Πλαφόν 7 λεπτά/ Kwh στο αγροτοκτηνοτροφικό ρεύμα
  • Επιδότηση μέσων, εφοδίων και ζωοτροφών και κατάργηση του ΦΠΑ
  • Να μην εφαρμοστεί και να επαναδιαπραγματευτεί η νέα ΚΑΠ
  • Αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος στο 100% της χαμένης παραγωγής
  • Ελέγχους από την κυβέρνηση για να σταματήσουν οι «ελληνοποιήσεις»
  • Τιμές που να καλύπτουν το κόστος παραγωγής
  • Έργα υποδομής για την αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας, με το βλέμμα στραμμένο στην πολύπαθη Θεσσαλία.

Τι συμβαίνει στα μπλόκα

Το μεσημέρι της Πέμπτης, 8/2 έμποροι της Καρδίτσας ενώθηκαν με τους αγρότες και πραγματοποίησαν πορεία στον αυτοκινητόδρομο Ε65, ενώ σήμερα Παρασκευή θα οριστούν οι εκπρόσωποι των μπλόκων που θα βρεθούν στο Μαξίμου.

Στις 17:00 εχθές το απόγευμα οι αγρότες της Λάρισας έκλεισαν και πάλι την εθνική οδό στο ύψος του Πλατύκαμπου ενώ στη Χαλκίδα, με τα τρακτέρ και τα αγροτικά μηχανήματα, οι αγρότες της Εύβοιας πραγματοποίησαν πορεία μέχρι το κτίριο της Περιφέρειας.

Στο πλευρό των αγροτών τάχθηκε ο ΓΓ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, που πραγματοποιεί περιοδεία σε αγροτικά μπλόκα και βρέθηκε, μεταξύ άλλων, στην Ανθήλη, κατά το συμβολικό κλείσιμο της Εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας.

Στην Πιερία, με 50 τρακτέρ ενισχύθηκε το μπλόκο του Νησελίου που στήθηκε το πρωί της Τετάρτης, με τους αγρότες σε όλα τα μπλόκα να εμφανίζονται διατεθειμένοι να παραμείνουν, έως ότου γίνουν δεκτά τα αιτήματά τους.

Οι αγρότες στα Μάλγαρα έκλεισαν για δεύτερη μέρα την εθνική οδό Αθήνας – Θεσσαλονίκης παρά την επικείμενη συζήτηση που θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα. Κλειστή παραμένει και η Αθηνών – Πατρών ενώ πρόκειται να αποκλειστεί και η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.

πηγή: Newsbeast.gr




Κυβέρνηση για αγρότες: Είμαστε στη διάθεσή τους, τα μπλόκα δεν εξυπηρετούν ούτε τους ίδιους

Την πρώτη επίσημη απάντηση στους αγρότες μετά τη σύσκεψη στη Νίκαια της Λάρισας και τα αιτήματα που διατυπώθηκαν δίνει η κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα, όπως τονίζουν κυβερνητικές πηγές, η κυβέρνηση είναι πάντα στη διάθεση κάθε επαγγελματικής ομάδας, όπως και των αγροτών και αντιμετωπίζει με σεβασμό τις αγωνίες τους για το μέλλον του πρωτογενούς τομέα. Στο ίδιο πλαίσιο αναφέρεται πως «στις αγωνίες αυτές, από το 2019, απαντούμε με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και απτές πολιτικές, επιλέγοντας πάντα τη συζήτηση και το διάλογο».

Παράλληλα οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως το κλείσιμο των δρόμων δεν είναι προς όφελος κανενός, ούτε των ιδίων των αγροτών, ενώ επισημαίνεται πως η κυβέρνηση είναι πάντα ανοιχτή σε διάλογο. Παράλληλα αναφορικά με το ενδεχόμενο συνάντησης του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, με τους αγρότες, το κυβερνητικό επιτελείο διερωτάται πώς θα γίνει αυτό από την στιγμή που δεν έχουν κοινή εκπροσώπηση.

Επί των συγκεκριμένων αιτημάτων που ανακοινώθηκαν από το Συντονιστικό των εκπροσώπων των μπλόκων στη Νίκαια της Λάρισας, το κυβερνητικό επιτελείο απαντά:

Αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο: Ήδη ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο και για το 2024, μέτρο ύψους 82 εκατ. ευρώ.

Το μέτρο της επιστροφής του ΕΦΚ είχε ενεργοποιηθεί από την κυβέρνηση και για τα έτη 2022 και 2023. Για αυτά τα δύο έτη έχουν επιστραφεί περί τα 160 εκατ. € σε 297.000 κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.

7 λεπτά η κιλοβατώρα το ρεύμα: Επίσης την Παρασκευή ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε πρόσθετη έκπτωση της ΔΕΗ κατά 10% στο αγροτικό ρεύμα από τον Μάϊο μέχρι και τον Σεπτέμβριο που είναι μήνες υψηλών αγροτικών καταναλώσεων. Όπως επίσης και τη ρύθμιση των χρεών προς τη ΔΕΗ των Τοπικών και Γενικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ, ΓΟΕΒ), που φτάνουν σήμερα τα 87 εκ. Ευρώ.

Κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης η κυβέρνηση προχώρησε σε σειρά παρεμβάσεων για την αντιμετώπισή της, οι οποίες τελικά οδήγησαν σε απορρόφηση 80-90% της αύξησης του κόστους ενέργειας των αγροτικών τιμολογίων.

Φωτοβολταϊκά για τους αγρότες: Μείωση σε διάστημα διετίας της τιμής της κιλοβατώρας, κατ΄ελάχιστον 30% για τους αγρότες που συμμετέχουν σε συνεργατικά σχήματα (συνεταιρισμοί, οργανώσεις και ομάδες παραγωγών κ.λπ.) και στους αγρότες που ασκούν συμβολαιακή γεωργία με την κατασκευή των νέων φωτοβολταϊκών για τους αγρότες, με εγγυημένη τιμή για διάστημα δεκαετίας.

Για τους μεμονωμένους αγρότες θα ξεκινήσει άμεσα νέο Πρόγραμμα αποκλειστικά για Αγρότες με τίτλο «Φωτοβολταϊκά στο Χωράφι», ύψους 30 εκ. Ευρώ.

Στη συνολικότερη προσπάθεια για τη μείωση του ενεργειακού κόστους θα συμβάλει και το Πρόγραμμα Απόλλων, το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενεργειακού συμψηφισμού με πράσινη ενέργεια στη χώρα, μέσα από το οποίο, οι ΤΟΕΒ και ΓΟΕΒ θα έχουν σημαντική, και μόνιμη, ανακούφιση από το ενεργειακό κόστος.

Επιδότηση σε εφόδια και ζωοτροφές: Η κυβέρνηση έχει μειώσει τον ΦΠΑ από το 13% στο 6% για τις ζωοτροφές και τα λιπάσματα και τον ΦΠΑ για αγορά αγροτικών μηχανημάτων από το 24% στο 13%.

Ενώ παράλληλα μείωσε τη φορολογία των αγροτών (νόμος 4935/2022), θεσμοθέτησε νέα φορολογική κλίμακα, κατήργησε το νόμο Κατρούγκαλου, διευκόλυνε μέσω του Ταμείου Μικροπιστώσεων την πρόσβαση σε χρηματοδότηση των αγροτών και κατήργησε τη φορολόγηση των ενισχύσεων από το πρώτο ευρώ που είχε επιβάλει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Να μην εφαρμοστεί η νέα ΚΑΠ και να υπάρξει νέα διαπραγμάτευση: Αυτή η κυβέρνηση κατάφερε με διαπραγμάτευση στις Βρυξέλλες και διατήρησε για τους Έλληνες αγρότες τους ίδιους πόρους από την ΚΑΠ όταν αυτοί μειώθηκαν για άλλες χώρες. Και το ΕΛΚ ήταν αυτό που κατάφερε και έβαλε φραγμούς σε υπερβολικές απαιτήσεις και προτάσεις των Σοσιαλιστών και των Πρασίνων, οι οποίοι, στο όνομα της οικολογικής μετάβασης της γεωργίας, ζητούσαν να περιοριστούν πολύ οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις, να μειωθούν ενισχύσεις, να αυστηροποιηθούν οι τρόποι παραγωγής.

Πιο συγκεκριμένα η μη εφαρμογή της νέας ΚΑΠ θα στερούσε από τους Έλληνες αγρότες ενισχύσεις της τάξεως των 2,8 δις ετησίως που σήμερα είτε λαμβάνουν απ’ ευθείας, είτε μέσω διαφόρων προγραμμάτων, από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Παράλληλα θα στερούσε από τη χώρα μας τη δυνατότητα εφαρμογής μιας σειράς άλλων εμβληματικών προγραμμάτων των οποίων στόχος είναι η ενίσχυση της πρωτογενούς παραγωγής και των υποδομών στον αγροδιατροφικό τομέα. Η ΚΑΠ 2023- 2027, ύψους 19,3 δις ευρώ κατευθύνεται στο σύνολό της στους Έλληνες αγρότες. Για την ενεργοποίηση αυτών των χρημάτων έχουν τεθεί συγκεκριμένες προϋποθέσεις με καθαρό φιλοπεριβαλλοντικό πρόσημο η ικανοποίηση των οποίων όμως στην πράξη οδηγούν σε αύξηση του καλλιεργητικού κόστους, χωρίς να δίδονται αντίστοιχες ενισχύσεις για την εξισορρόπησής της.

Για το λόγο αυτό η Ελλάδα ήδη από τα τέλη Νοεμβρίου έχει καταθέσει – ως έχει δικαίωμα- 6 προτάσεις τροποποίησης του πλαισίου που διέπει το ελληνικό Στρατηγικό Σχέδιο ΚΑΠ. Οι προτάσεις αυτές έγιναν αποδεκτές – άτυπη ενημέρωση. Είναι ίδιες με αυτές που μόλις προχθές κατέθεσε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ουσιαστικές αλλαγές μπορούν – εκ του κανονισμού- να υποβληθούν μετά το 2025, και για το λόγο αυτό έχει αναπτυχθεί, με ελληνική πρωτοβουλία, συμμαχία με τις 9 χώρες του Νότου της ΕΕ στις οποίες υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα στην εφαρμογή της ΚΑΠ.

Αποζημιώσεις στο 100% και αναπλήρωση χαμένου εισοδήματος στα προϊόντα: Η κατάργηση του 20% της παρακράτησης του ΕΛΓΑ, ξεκίνησε από τον ΙΑΝΟ και εφαρμόσθηκε σε όλες τις περιπτώσεις θεομηνιών και ακραίων καταστροφών, όπως στον παγετό της άνοιξης 2021, στις σφοδρές χαλαζοπτώσεις του Ιουνίου 2022, ενώ εφαρμόζεται αυτή τη στιγμή και στη Θεσσαλία σύμφωνα με το ad hοc πρόγραμμα το οποίο, επίσης, δεν προβλέπει μείωση του 20%. Η κυβέρνηση καθιέρωσε τις προκαταβολές σε συνδυασμό με τη μη παρακράτηση του 20% για να ενισχύσει τα αγροτικά νοικοκυριά, που πλήττονται από φυσικές καταστροφές.

Ωστόσο η κυβέρνηση έχει δώσει 400 εκατ. € για την ενίσχυση ρευστότητας του ΕΛΓΑ, ενεργοποιώντας, για πρώτη φόρα, το άρθρο 7 του Ν. 3877/2010 και καταβάλλοντας τα αναδρομικώς οφειλόμενα της προηγούμενης δεκαετίας.

Την τετραετία 2020-2023 καταβλήθηκαν από τον ΕΛΓΑ, σε εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, αποζημιώσεις άνω του 1 δις, εκ του οποίου τα περισσότερα προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή από τον Έλληνα φορολογούμενο.

Όχι στις παράνομες ελληνοποιήσεις: Με εντολή του αρμοδίου υπουργού Λευτέρη Αυγενάκη, από τις 18 Ιανουαρίου έχουν ξεκινήσει σαρωτικοί έλεγχοι στην αγορά από μικτά κλιμάκια της Γενικής Διεύθυνσης Τροφίμων του ΥΠΑΑΤ, του ΕΦΕΤ, του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και των κατά τόπους κτηνιατρικών υπηρεσιών των ΔΑΟΚ.

Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται στις πύλες εισόδου της χώρας, σε λιμάνια, σε super market και σε λοιπά σημεία λιανικής πώλησης σε ολόκληρη τη χώρα. Έλεγχοι γίνονται και σε βυτιοφόρα μεταφοράς γάλακτος, καθώς έχουν γίνει σχετικές καταγγελίες προς το ΥΠΑΑΤ. Στους ελέγχους λαμβάνονται δείγματα προϊόντων γάλακτος αποστέλλονται στα διαπιστευμένα εργαστήρια για περαιτέρω χημικές αναλύσεις, με στόχο την τήρηση της νομοθεσίας σχετικά με την επισήμανση της ετικέτας, όσο και των ισοζυγίων γάλακτος που τηρεί η κάθε μεταποιητική βιομηχανία. Έλεγχοι γίνονται, επίσης, και για την τήρηση των προδιαγραφών για τα προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ.

Αντίστοιχοι μηχανισμοί του ΥΠΑΤ θα κινηθούν και για ελέγχους στο μέλι και στο κρέας.

Όπως φαίνεται και από τα παραπάνω, η κυβέρνηση έχει κάνει και συνεχίζει να κάνει ότι είναι εφικτό προς όφελος των αγροτών. Και είναι πάντοτε δίπλα, όπως έχει αποδείξει σε πολλές περιπτώσεις, σε κάθε επαγγελματική ομάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας. Άλλωστε πολλές από τις ανωτέρω παρεμβάσεις έγιναν πραγματικότητα λόγω και της υπεραπόδοσης της ελληνικής οικονομίας. Σε κάθε περίπτωση κανείς δεν ωφελείται από τη διατάραξη της κοινωνικής, οικονομικής και εμπορικής ζωής της χώρας, από αποφάσεις που δεν εξυπηρετούν ούτε τους ίδιους τους αγρότες.




Αγρότες | Κορυφώνουν τη διαμαρτυρία με το συλλαλητήριο και επιστρέφουν στα μπλόκα

Κορυφώνονται οι διαμαρτυρίες των αγροτών σήμερα στο πλαίσιο της 30ης Agrotica, στη Θεσσαλονίκη με συμμετέχοντες από τη βόρεια Ελλάδα, τη Θεσσαλία και άλλες περιοχές.

Το συλλαλητήριο των αγροτών βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Στη βόρεια πύλη της ΔΕΘ βρίσκονται αγρότες από τη Νάουσα και τα Γρεβενά. Παράλληλα, στο ίδιο σημείο βρίσκονται περίπου 1.000 Θεσσαλοί αγρότες που έφτασαν από το πρωί με λεωφορεία αλλά και ΙΧ από Λάρισα, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Μαγνησία και άλλες περιοχές.

Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, στο πλαίσιο της διαμαρτυρίας τους αγρότες και παραγωγοί πέταξαν κάστανα και μήλα στον δρόμο, ενώ φώναξαν συνθήματα, όπως «αγρότη πολέμα, δεν θα σου μείνει στρέμμα».

Στο πλευρό των αγροτών είναι οι ψαράδες καθώς και πλήθος φοιτητών. Συγκεκριμένα, οι ψαράδες με τα καΐκια τους βρίσκονται στον όρμο της Θεσσαλονίκης, εκφράζοντας τη συμπαράστασή τους στις διεκδικήσεις του κλάδου, ενώ μαζί με τους αγρότες είναι και περίπου 100 φοιτητές.

Οι Θεσσαλοί αγρότες δεν φάνηκαν να ικανοποιούνται από τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού και γι’ αυτό σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν ανοικτή ομιλία, ενώ αργότερα θα κατευθυνθούν προς τη νότια πύλη της ΔΕΘ, όπου θα ενωθούν με τους συναδέλφους τους από τη Θεσσαλονίκη.

lifo.gr




Αγρότες | Κορυφώνουν τη διαμαρτυρία με το συλλαλητήριο στην Agrotica και επιστρέφουν στα μπλόκα

Εκατοντάδες τρακτέραγροτικά μηχανήματα και λεωφορεία βρίσκονται παρατεταγμένα στη Θεσσαλονίκη, καθώς σήμερα Σάββατο οι αγρότες καρφώνουν τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας τους στην 30ή Διεθνής Έκθεση «Αgrotica». Οι αγρότες χαρακτηρίζουν τα χθεσινά μέτρα στήριξης που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης «σταγόνα στον ωκεανό» και φωνάζουν πως «τώρα αρχίζει ο πραγματικός αγώνας».

Στη Θεσσαλονίκη θα βρεθούν στις 12.00 αγρότες από τη Θεσσαλία, οι οποίοι θα ενωθούν με τους συναδέλφους τους από την Βόρεια Ελλάδα, που έχουν σταθμεύσει τα τρακτέρ τους στη νότια πύλη της ΔΕΘ. Το συλλαλητήριο αναμένεται να πραγματοποιηθεί στη νότια πύλη της έκθεσης, ενώ στη συνέχεια, είναι πολύ πιθανό η συγκέντρωσή τους να μεταφερθεί σε ανοικτό χώρο μέσα στη ΔΕΘ, προκειμένου να μην δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα στην πόλη.

Από το βράδυ της Παρασκευής υπάρχει μεγάλη κινητοποίηση τόσο από τους αγρότες της Θεσσαλίας οι οποίοι μίσθωσαν λεωφορεία για να έρθουν στη Θεσσαλονίκη όσο και από τους αγρότες της Δυτικής Μακεδονίας, όλης της κεντρικής Μακεδονίας αλλά και της Στερεάς Ελλάδας.

Τι αποφάσισαν οι αγρότες

Δεν φεύγουν από τα μπλόκα με αυτά τα μέτρα και τις εξαγγελίες

Σταθερά στο νότιο τόξο της ΔΕΘ την Παρασκευή παρέμεναν παρατεταγμένα τα 300 τρακτέρ αγροτών, κτηνοτρόφων, αλιέων και μελισσοκόμων της Κεντρικής Μακεδονίας. Δήλωσαν ότι δεν πρόκειται να μετακινηθούν, τουλάχιστον μέχρι το Σάββατο, οπότε και θα αναχωρήσουν για τα μπλόκα τους με τη λήξη της 30ής επετειακής Agrotica και σημειώνουν ότι ο αγώνας τους τώρα ξεκινάει.Παρά το αγροτικό συλλαλητήριο που διοργανώνουν Θεσσαλοί συνάδελφοί τους, οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι στην Κεντρική Μακεδονία δήλωσαν κατηγορηματικά ότι δεν επιθυμούν να επιτείνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη και το μόνο που ζητούν και διεκδικούν είναι λύσεις ουσιαστικές στα προβλήματά τους.

«Θα παραμείνουμε στη θέση μας εδώ μπροστά στην Agrotica χωρίς να ενοχλούμε κανέναν και θα αποχωρήσουμε σε συνεννόηση με τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου, σε ώρα που θα προκαλέσουμε μάλιστα τη μικρότερη δυνατή όχληση στο ήδη επιβαρυμένο κυκλοφοριακό στην πόλη», τονίζει ο αγρότης από τον ΛαγκαδάΚώστας Παραδείσης.

«Δεν είμαστε ζητιάνοι, να μας πετούν ένα ξεροκόμματο»

«Εμείς περιμένουμε και θέλουμε να ακούσουμε τεκμηριωμένες λύσεις και όχι ανακοινώσεις επιδερμικού χαρακτήρα», επισημαίνει στο ΑΠΕ  ο αγρότης από τον ΛαγκαδάΚώστας Χατζηπαραδείσης και προσθέτει: «Θεωρούμε ότι μας εμπαίζουν, θέλουμε πραγματικές και ουσιαστικές λύσεις». Μεταξύ άλλων σημειώνει ότι ζητούν αγροτικό πετρέλαιο στην αντλία και αναφέρει ότι «η επιστροφή ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο δεν ικανοποιεί κανέναν στον πρωτογενή τομέα». Ενδεικτικά, μάλιστα, αναφέρει ότι για 1.800 στρέμματα καλλιέργειας ο ίδιος καταβάλλει ποσό ύψους τουλάχιστον 25.000 ευρώ, αφού προμηθεύεται ετησίως 25.000 λίτρα το λιγότερο. «Έχω όλα τα τιμολόγια και αποδεικτικά γι’ αυτά που λέω», τονίζει.

«Δεν είμαστε ζητιάνοι, να μας πετούν ένα ξεροκόμματο και να φεύγουμε από τα μπλόκα», επισημαίνει ο αγρότης από το ΚιλκίςΔημήτρης Βαφειάδης, προσθέτοντας «είμαστε επαγγελματίες αγρότες και θέλουμε να παραμείνουμε, αλλά με το κόστος που έχουμε επωμιστεί είναι αδύνατον». Στο πλαίσιο αυτό, μιλά για εθνική στρατηγική ανάπτυξης και ανάτασης του πρωτογενούς τομέα, προσθέτοντας ότι «πρέπει επιτέλους να νοικοκυρευτούμε και να σοβαρευτούμε ως χώρα, εφόσον θέλουμε να έχουμε πρωτογενή τομέα».

«Τώρα αρχίζει ο πραγματικός αγώνας»

Οι κινητοποιούμενοι της Κεντρικής Μακεδονίας τόνισαν ότι ο πρωτογενής τομέας και τα προβλήματά του δεν περιορίζονται στη Θεσσαλία και υπογράμμισαν ότι προφανώς και ορθά ενισχύονται επιπρόσθετα οι πληγείσες περιοχές της χώρας μας από τα έντονα καιρικά φαινόμενα, ωστόσο δήλωσαν ότι «ο πρωτογενής τομέας είναι όλη η Ελλάδα και όλοι οι επιμέρους κλάδοι του». Μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, αλλά και των κυβερνητικών στελεχών, πολλοί εκ των κινητοποιούμενων ανέφεραν ότι «τώρα είναι που αρχίζει ο πραγματικός μας αγώνας, δεν θα κάνουμε βήμα πίσω».

Σχολιάζοντας δε τις ανακοινώσεις του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ο αγρότης από τον ΛαγκαδάΚώστας Χατζηπαραδείσης, εκπροσωπώντας τους κινητοποιούμενους, σημείωσε: «Όλα όσα ανακοίνωσε αποτελούν μια σταγόνα στον ωκεανό. Δεν ακουμπούν καν τα πραγματικά και υπαρκτά προβλήματα του πρωτογενούς τομέα και τα οποία εάν δεν αντιμετωπιστούν θα σβήσουμε και θα φύγουμε από την ελληνική γη, χρεωμένοι και άνεργοι».

 

Σε στάση αναμονής, αλλά σε αναβρασμό, βρίσκονται οι κινητοποιούμενοι του πρωτογενούς τομέα σε όλη την Κεντρική Μακεδονία, παραμένοντας στα μπλόκα που έχουν στήσει όλες τις προηγούμενες ημέρες και δηλώνοντας ότι «δεν υπάρχει γυρισμός εάν δεν ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά μας». Πραγματοποιούν διαρκείς συνελεύσεις, με στόχο να επανακαθορίσουν την επόμενή τους κίνηση.

Έκλεισαν συμβολικά τον κόμβο Μουδανίων στη Χαλκιδική

Ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι δήλωσαν οι παραγωγοί Χαλκιδικής, αντιπροσωπεία των οποίων είχε σήμερα συνάντηση με τοπικούς άρχοντες του νομού. «’Αλλα έθετε η αντιπροσωπεία μας, αλλού πήγαιναν την κουβέντα οι ψηφισμένοι βουλευτές, δήμαρχοι και τοπικοί άρχοντες», τόνισε στο ΑΠΕ ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Σημάντρων, Φιλοκλής Γκοτζιάς. «Το μόνο που πήραμε από αυτή τη συνάντηση που διήρκησε περισσότερες από δύο ώρες, είναι η δέσμευση ότι θα επιχειρηθεί να μας κλείσουν ραντεβού με τον πρωθυπουργό», είπε.

Τα αιτήματα των αγροτών Χαλκιδικής είναι οι αποζημιώσεις για την ακαρπία στην ελιά, το αγροτικό ρεύμα και το πετρέλαιο, η επιστροφή 100% των επιδοτήσεων που κόπηκαν, η γρήγορη και δίκαιη κατανομή των αποζημιώσεων του ΕΛΓΑ, δασικοί χάρτες και επαναφορά της εξισωτικής αποζημίωσης στο νομό. Στο πλαίσιο αυτό, θα προχωρήσουν σε συμβολικό αποκλεισμό δύο ωρών, από τις 18.00 και τα δύο ρεύματα, στον κόμβο Μουδανιών επί της οδού με τη Θεσσαλονίκη, ενώ θα συνεδριάσουν να επανακαθορίσουν την επόμενή τους κίνηση.

Μια γροθιά οι αγρότες της Ελλάδας στην Agrotica

Aγροτικό συλλαλητήριο θα πραγματοποιηθεί αύριο, Σάββατο 3 Φεβρουαρίου, εν μέσω της 30ής Agrotica. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει σχεδιαστεί να ξεκινήσει στις 12 το μεσημέρι και δεν αποκλείεται να πραγματοποιηθεί σε υπαίθριο χώρο εντός του εκθεσιακού κέντρου. Το «παρών» στο αυριανό συλλαλητήριο αναμένεται να δώσουν αγρότες από τη Βόρεια Ελλάδα, την Θεσσαλία, τη Στερεά και τη Δυτική Ελλάδα.

ethnos.gr




Σε θέσεις «μάχης» τα τρακτέρ | Πυκνώνουν τα μπλόκα σε όλη την Ελλάδα | Εξαπλώνεται σε όλη την Ευρώπη το κίνημα των αγροτών

Σε όλη την Ευρώπη εξαπλώνεται το κίνημα των αγροτών, με τα τρακτέρ που έχουν παραταχθεί στους δρόμους να πολιορκούν ήδη τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, την Ισπανία, την Ιταλία και την Ελλάδα. Οι αγρότες δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, με την Κομισιόν ενόψει της Συνόδου Κορυφής, που πραγματοποιείται σήμερα, Πέμπτη (1/2), στις Βρυξέλλες να στρέφει επάνω τους τα βλέμματα και να προσπαθεί να λύσει τα προβλήματά τους.

Οι αγρότες της χώρας μας προχώρησαν ήδη σε συντονισμένες κινητοποιήσεις στα Τρίκαλα, την Καρδίτσα, τη Λάρισα και τον Βόλο, κλείνοντας κεντρικούς οδικούς άξονες σε σημεία «κλειδιά» του θεσσαλικού κάμπου.

Όσο οι επαγγελματίες του αγροτικού κλάδου συνεχίζουν τις προγραμματισμένες αλλά και τις αιφνιδιαστικές συγκεντρώσεις τους, ο φόβος αυξάνει πως ένα πρωινό θα κόψουν την Ελλάδα στα δύο, αφήνοντας τα καταστήματα χωρίς εμπορεύματα και τους πολίτες χωρίς τη δυνατότητα να μετακινηθούν.

300 τρακτέρ στην Agrotica

Σήμερα, 300 αγρότες αναμένεται να μεταβούν στη νότια πλευρά των εγκαταστάσεων της ΔΕΘ, όπου θα λάβει χώρα η έκθεση Agrotica, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν, ενώ με τρακτέρ γεμίζει και η βελγική πρωτεύουσα.

Μεταξύ των καλλιεργητών, που θα σταθμεύσουν τα τρακτέρ τους στο Νότιο Τόξο της έκθεσης, συμπεριλαμβάνονται άνθρωποι του πρωτογενή τομέα από τις Σέρρες, την Ημαθία, την Πιερία, τον Λαγκαδά, τη Χαλκιδική και την Επανομή. Τονίζεται, δε, ότι πολλοί αγρότες και κτηνοτρόφοι θα έρθουν με τα αγροτικά οχήματά τους από διάφορες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, προκειμένου να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας, που πρόκειται να πραγματοποιηθεί αύριο, αν και ακόμη και δεν έχει οριστικοποιηθεί η ώρα διεξαγωγής του.

Τα αιτήματα των αγροτών

Οι αγρότες ισχυρίζονται ότι στο εξωτερικό οι συνάδελφοί τους αγρότες πληρώνουν το πετρέλαιο 60 λεπτά, ενώ στην Ελλάδα είναι πάνω από 1,10 ευρώ.

Επιπλέον, υπάρχουν αιτήματα για την πληρωμή της ενέργειας, δηλαδή για 2 χρόνια να «παγώσει» κάθε πληρωμή, να διευθετηθεί κάθε οφειλή σε βάθος 5ετίας και να φτάνει έως τα 7 χρόνια.

 




Δυναμώνουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες – Δεν απέκλεισαν τα μπλόκα

Δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να στηθούν σύντομα μπλόκα στην Β. Ελλάδα εκπρόσωποι των επιτροπών αγώνα των αγροτών.

Μάλιστα όπως μετέφερε ο Πρόεδρος του Πανσερραϊκού Αγροτικού Συλλόγου Διαμαντής Διαμαντόπουλος στο ENA Channel θα υπάρξει ένα μεγάλο πανελλαδικό συλλαλητήριο στην μεγάλη αγροτική έκθεση Agrotica 2024 εκεί όπου θα κατεβούν αρκετά τρακτέρ από όλη την Β. Ελλάδα.

Στην συνέχεια εάν τα αιτήματα των αγροτών δεν ικανοποιηθούν πιθανό είναι να στηθούν και μπλόκα κατά τόπους όπως τόνισε ο ίδιος.