Με μεγάλη χαρά, ο Δήμος Αλεξανδρούπολης γιορτάζει την ανανέωση του Σήματος Πιστοποίησης “Bike Friendly Destination” για δεύτερη συνεχόμενη τριετία. Το σήμα απονεμήθηκε την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024, Διεθνή Ημέρα Τουρισμού, από την ΑΜΚΕ NatTour σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης. Την τιμητική διάκριση παρέλαβε ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Γιάννης Ζαμπούκης, από τη γενική διευθύντρια της NatTour, Βίκυ Καραντζαβέλου.
Το Σήμα “Bike Friendly” αποτελεί αναγνώριση της συνεχιζόμενης προσπάθειας του Δήμου Αλεξανδρούπολης να προάγει τη βιώσιμη κινητικότητα και να βελτιώνει τις υποδομές για τους ποδηλάτες. Ο τίτλος αυτός, που φέρει την αιγίδα των Υπουργείων Τουρισμού και Περιβάλλοντος & Ενέργειας, πιστοποιεί ότι η πόλη πληροί τα πανευρωπαϊκά πρότυπα που αφορούν την ποδηλατική ταυτότητα ενός προορισμού.
Ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, κ. Γιάννης Ζαμπούκης, εξέφρασε τη χαρά του για την ανανέωση του σήματος, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για αναγνώριση των συνεχών προσπαθειών της πόλης να ενισχύσει τη χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης, ψυχαγωγίας και αθλητισμού. Στη δήλωσή του τόνισε:“Η Αλεξανδρούπολη, με τις σύγχρονες ποδηλατικές υποδομές, τα εκτεταμένα δίκτυα ποδηλατοδρόμων και τη διαρκή στήριξη της τοπικής κοινωνίας, αποδεικνύει έμπρακτα τη δέσμευσή της για έναν πιο πράσινο και προσβάσιμο τρόπο ζωής.”
Ο δήμαρχος ευχαρίστησε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και πολίτες που προάγουν τη χρήση του ποδηλάτου, και ειδικά τον Ποδηλατικό Σύλλογο Αλεξανδρούπολης, ο οποίος παίζει καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της ποδηλασίας στην περιοχή.
Η κ. Βίκυ Καραντζαβέλου, γενική διευθύντρια της NatTour, αναφέρθηκε στην αξία της ποδηλασίας για τον τουρισμό και το περιβάλλον. Υπογράμμισε ότι η Αλεξανδρούπολη, ως παραδοσιακή ποδηλατούπολη, προσφέρει στους τουρίστες τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τις ομορφιές της πόλης με ποδήλατο, προσθέτοντας πως:“Η ήπια μετακίνηση αποτελεί μοναδική τουριστική εμπειρία, αλλά και βοηθάει στη μείωση της μόλυνσης του περιβάλλοντος. Είναι σημαντικό ότι οι κάτοικοι της πόλης είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι και έχουν εντάξει το ποδήλατο στην καθημερινότητά τους.”
Η διάκριση “Bike Friendly Destination” αναδεικνύει τον Δήμο Αλεξανδρούπολης ως ιδανικό προορισμό για εναλλακτικό και θεματικό τουρισμό. Οι σύγχρονες υποδομές ποδηλασίας και η ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας σε ζητήματα βιώσιμης ανάπτυξης δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για έναν οικολογικό τρόπο ζωής και έναν πιο πράσινο τουρισμό.
Με αυτή τη διάκριση, η Αλεξανδρούπολη συνεχίζει να επενδύει στη βιώσιμη κινητικότητα και να ενισχύει τον ποδηλατικό τουρισμό, καθιστώντας την πόλη έναν ακόμη πιο φιλόξενο και πράσινο προορισμό για όλους.