Άμεσες αλλαγές στο οδικό δίκτυο ζητούν οι κάτοικοι στον Αμυγδαλεώνα – Συχνά τα τροχαία ατυχήματα
Οι κάτοικοι του Αμυγδαλεώνα ζητούν επιτακτικά άμεσες παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της περιοχής, καθώς το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί τα τροχαία ατυχήματα, προκαλώντας ανησυχία για την ασφάλεια των πολιτών. Σύμφωνα με τους κατοίκους, το υπάρχον δίκτυο δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να σημειώνονται συχνά ατυχήματα, ακόμα και σοβαρά.
Σε ένδειξη διαμαρτυρίας, οι κάτοικοι έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση την Τετάρτη στην κεντρική πλατεία του Αμυγδαλεώνα, με σκοπό να πιέσουν τις αρχές για άμεση λήψη μέτρων. Οι συμμετέχοντες ζητούν βελτιώσεις στην οδική σήμανση, την εγκατάσταση φωτεινών σηματοδοτών και την τοποθέτηση προστατευτικών κιγκλιδωμάτων σε επικίνδυνα σημεία.
Η συγκέντρωση αναμένεται να προσελκύσει πλήθος κόσμου, ενώ κάτοικοι εκφράζουν την ελπίδα ότι οι αρμόδιοι φορείς θα ανταποκριθούν άμεσα στα αιτήματά τους, προτού προκύψουν νέες τραγωδίες.
Όσα συμβαίνουν στην Εθνική Οδό |Τα ατυχήματα που κατέγραψαν οι κάμερες και κόβουν την ανάσα
Τα υψηλά επίπεδα ασφαλείας που προσφέρουν οι αυτοκινητόδρομοι δεν απαλλάσσουν τους οδηγούς από την υποχρέωση να είναι προσεκτικοί.
Εντός των πόλεων συμβαίνει η συντριπτική πλειονότητα των τροχαίων ατυχημάτων, λόγω των συχνών διασταυρώσεων, της μεγάλης κυκλοφορίας οχημάτων και της συνύπαρξης των οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών με πεζούς και ποδηλάτες.
Αντιθέτως, οι αυτοκινητόδρομοι είναι θεαματικά πιο ασφαλείς, χωρίς βέβαια αυτό να απαλλάσσει τους οδηγούς από την υποχρέωση της συμμόρφωσης με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Ένα λάθος – όπως η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, η κόπωση ή υπερφόρτωση ενός φορτηγού- μπορεί να αποδειχθεί τραγικό, λειτουργώντας ως καταλύτης για την πρόκληση τροχαίου ατυχήματος.
Ενδεικτικό είναι ένα βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η εταιρεία διαχείρισης του τμήματος Μαλιακός – Κλειδί στην Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για συμβάντα που απαθανατίστηκαν από τον σύγχρονο εξοπλισμό της, και πέρα από την καταγραφή των λαθών των οδηγών, αποτυπώνουν τα γρήγορα αντακλαστικά της εταιρείας.
Το βίντεο ξεκινάει με την πρόσκρουση βαρέου οχήματος στα στηθαία ασφαλείας στο ύψος των δύο σταθμών ασφαλούς στάθμευσης φορτηγών στο Αερινό Μαγνησίας. Αμέσως το Κέντρο Διαχείρισης Αυτοκινητοδρόμου συντονίζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για την αντιμετώπιση του συμβάντος και περίπολο της εταιρείας σπεύδει στον τόπο του ατυχήματος και οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης διαχειρίζεται το συμβάν. Το Τμήμα Κυκλοφοριακής Διαχείρισης & Συντήρησης αναλαμβάνει την αποκατάσταση των ζημιών.
Παράλληλα, στο βιντεοληπτικό υλικό της εταιρείας γινόμαστε μάρτυρες της αντίθετης κίνησης οχημάτων, όπως φορτηγών, αλλά και της πρόσκρουση επιβατικών ΙΧ και φορτηγών στα τοιχώματα σηραγγών, με βασικό αίτιο την υπνηλία των οδηγών τους.
Σοκάρει, επίσης, η παράσυρση αστυνομικού στο ύψος της Λεπτοκαρυάς, την ώρα που είχε μεταβεί με περιπολικό του σε θέση ατυχήματος. Στο σημείο σπεύδουν οχήματα επείγουσας ανάγκης και οι οδηγοί ενημερώνονται από το Κέντρο Διαχείρισης Αυτοκινητοδρόμου για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
Θυμίζουμε ότι η κούραση επηρεάζει το μυαλό και τις οδηγικές μας ικανότητες, υπνομεύοντας τη σωστή κρίση και τη λήψη αποφάσεων, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τον βαθμό αντίληψης του εξωτερικού περιβάλλοντος και τη συγκέντρωση.
carandmotor.gr
Εργατικά ατυχήματα: Προς αρνητικό ρεκόρ οι θάνατοι στους χώρους εργασίας για το 2023
Αρνητικό ρεκόρ για το 2023 δημιουργεί η δραματική αύξηση των εργατικών δυστυχημάτων στη χώρα μας. Μέχρι τις 10 Νοεμβρίου έχουν καταγραφεί 161 νεκροί στους χώρους εργασίας και 261 σοβαρά τραυματίες σε πανελλαδικό επίπεδο.
Έκρηξη δυστυχημάτων
Πρόκειται για «έκρηξη δυστυχημάτων» στο χώρο εργασίας το μέγεθος της οποίας γίνεται κατανοητό εάν τα στοιχεία συγκριθούν με το 2022 το οποίο χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετικά κακή χρονιά για την υγεία και ασφάλεια στην εργασία».
Σε ολόκληρο το 2022 καταγράφηκαν 104 νεκροί εργαζόμενοι και 142 σοβαρά τραυματίες. Τα στοιχεία δείχνουν την μεγάλη επιδείνωση της κατάστασης γύρω από τα εργατικά δυστυχήματα.
Η καταγραφή έχει γίνει από την Ομοσπονδία συλλόγων εργαζομένων σε τεχνικές επιχειρήσεις (ΟΣΕΤΕΕ), η οποία από κοινού με την ΕΜΔΥΔΑΣ εκκινούν κοινή δράση για το μείζον αυτό θέμα.
Αυξάνονται τα θύματα
Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει η επισήμανση των δύο Ομοσπονδιών πως κάθε τετράμηνο στον ετήσιο κύκλο, έως τώρα, δίνει περισσότερα θύματα από το προηγούμενό του (57 νεκροί το πρώτο τετράμηνο, 69 το δεύτερο και 35 έως 10 Νοεμβρίου). Αυτό σημαίνει ότι πλησιάζουμε σε νέο διπλασιασμό των θανάτων στην εργασία σε σχέση με το 2022.
Να σημειωθεί ότι στις μετρήσεις των απωλειών δεν περιλαμβάνονται όσοι τραυματίστηκαν σοβαρά κατά τη διάρκεια της εργασίας τους, καθώς δεν υπάρχει μηχανισμός ώστε να παρακολουθείται η εξέλιξη της υγείας τους.
Ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων
Κατά τις Ομοσπονδίες η περαιτέρω ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, μέσω των συμβάσεων μηδενικών ωρών, η εντατικοποίηση μέσω της 13ωρης ημερησίως εργασίας και η αποδυνάμωση των συνδικάτων μέσω νέων μορφών διώξεων κατά την άσκηση του δικαιώματος της απεργίας και άλλες πολλές αρνητικές διατάξεις που νομοθετήθηκαν πρόσφατα, δημιουργούν ακόμα πιο εφιαλτικές προοπτικές για τις συνθήκες εργασίας στη χώρα μας.
Η αποδυνάμωση των ελεγκτικών μηχανισμών όπως είναι η Επιθεώρηση Εργασίας επιτείνουν το πρόβλημα, καθώς οι εργοδότες αποφεύγουν να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα που θα προστάτευαν αποτελεσματικά τους εργαζόμενους.
Σύμφωνα με τα συνδικάτα η αύξηση των εργατικών ατυχημάτων αφορά και τους εργαζόμενους στη δημόσια διοίκηση όπου και εκεί απουσιάζουν οι έλεγχοι, η ορθή και έγκαιρη παροχή μέσων ατομικής προστασίας και η πιστή τήρηση της Εργατικής Νομοθεσίας.
Τα μέτρα
Οι δύο Ομοσπονδίες που εκπροσωπούν χιλιάδες τεχνικούς εργαζόμενους σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα προτείνουν την άμεση λήψη μέτρων όπως:
Πολιτική προτεραιοποίηση των ζητημάτων υγείας και ασφάλειας στην εργασία. Στελέχωση και ορθή λειτουργία των ελεγκτικών μηχανισμών όπως η Επιθεώρηση Εργασίας.
Αποκατάσταση κοινωνικού ελέγχου. Ουσιαστική λειτουργία των θεσμών τριμερούς διαλόγου, Συνδικάτων, Εργοδοτικών Φορέων και Κυβέρνησης, όπως είναι το Εθνικό Συμβούλιο για την Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία.
Αποκατάσταση του εργατικού δικαίου, μετά την λήξη της εφαρμογής των μνημονίων.
Ενιαίο, έγκαιρο σύστημα καταγραφής εργατικών ατυχημάτων. Υπογραφή συλλογικών συμβάσεων σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.