Συνελήφθη οδηγός ταξί στο κέντρο της Αθήνας που οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ

Αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Τροχαίας Αθηνών της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής συνέλαβαν στο πλαίσιο του αυτοφώρου, τα ξημερώματα της Πέμπτης στην οδό Μητροπόλεως, έναν 39χρονο οδηγό ταξί, ο οποίος κατελήφθη να οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ, έχοντας αναλάβει μεταφορά πελάτη από το αεροδρόμιο στην κεντρική οδό του κέντρου της Αθήνας.

Κατά τον έλεγχο με συσκευή αλκοολομέτρησης διαπιστώθηκε ότι ο οδηγός βρίσκονταν υπό την επήρεια μέθης σε ποσοστό 1.48 mg/l.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον αρμόδιο Εισαγγελέα, ενώ όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση της ΕΛΑΣ «οι έλεγχοι σε οδηγούς ταξί με στόχο την εμπέδωση αισθήματος ασφαλείας στους μετακινούμενους πολίτες, πραγματοποιούνται ανελλιπώς».

 

Πηγή:newsbomb.gr




Τραγωδία στο κέντρο της Αθήνας: Νεκρός 30χρονος οδηγός μηχανής απέναντι από το Χίλτον

Τραγωδία σημειώθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης 13 Φεβρουαρίου απέναντι από το ξενοδοχείο Χίλτον στη συμβολή της Λεωφόρου Β.Σοφίας με την Λεωφόρο Β.Κωνσταντίνου, στο κέντρο της Αθήνας, καθώς ένας άνδρας 30χρονων πέθανε στην άσφαλτο.

Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του Newsbomb.gr σημειώθηκε σφοδρή σύγκρουση μεταξύ Ι.Χ αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας.
Στο σημείο έσπευσε σπεύσει η τροχαία, καθώς και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, προκειμένου να παραλάβει τον οδηγό της μηχανής και να τον μεταφέρει στο νοσοκομείο. Ωστόσο δυστυχώς ο οδηγός της μηχανής δεν τα κατάφερε και άφησε την τελευταία του πνοή.
Στο σημείο έσπευσε σπεύσει η τροχαία, καθώς και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, προκειμένου να παραλάβει τον οδηγό της μηχανής και να τον μεταφέρει στο νοσοκομείο. Ωστόσο δυστυχώς ο οδηγός της μηχανής δεν τα κατάφερε και άφησε την τελευταία του πνοή.
e2622d84-1382-4857-b0c4-742f4fc2a68d.jfif
1739446287545-867883126-f69a7bac-36e2-444a-ada6-a0085213218d.jfif
Πηγή:newsbomb.gr



Γονική αρπαγή στο κέντρο της Αθήνας: Αγνοείται ακόμη το 4χρονο κορίτσι – Συνεχίζεται η αναζήτηση

Συνεχίζεται η αναζήτηση μιας 4χρονης, τα ίχνη της οποίας χάθηκαν από το κέντρο της Αθήνας, μετά από την αρπαγή από τον πατέρα της.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για την Μπαρακζάι Άσμα, η οποία δεν έχει εντοπιστεί ακόμα. Ωστόσο πραγματοποιείται λήξη του Αmber Αlert, λόγω πέρας του 48ωρου και της παράτασης αυτού. Το Εθνικό Συντονιστικό Πρόγραμμα έγκαιρης και έγκυρης ειδοποίησης των πολιτών AMBER ALERT HELLAS, για την υπόθεση της Μπαρακζάι (επ.) Άσμα (ον.), 4 ετών, είχε ενεργοποιηθεί στις 7/2/2025 κατόπιν εισαγγελικής εντολής.
Υπενθυμίζουμε ότι στις 13 Νοεμβρίου του 2024, ο πατέρας της, Αφγανικής καταγωγής, προέβη σε αρπαγή της ανήλικης, από το κέντρο της Αθήνας και έκτοτε αγνοούνται. Ενδέχεται ο πατέρας να έχει επιχειρήσει να ταξιδέψει σε χώρα του εξωτερικού.

Πηγή:newsbomb.gr




Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας λόγω συγκεντρώσεων διαμαρτυρίας για τα Τέμπη

Στην εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο κέντρο της Αθήνας προχώρησε η Αστυνομία καθώςείναι σε εξέλιξη συγκέντρωση διαμαρτυρίας μαθητικών και φοιτητικών συλλόγων με αίτημα την απόδοση ευθυνών για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.

Οι μαθητές και οι φοιτητές έχουν συγκεντρωθεί στα Προπύλαια και αναμένεται να πραγματοποιήσουν πορεία προς την Πλατεία Συντάγματος.
Σύμφωνα με την Τροχαία, αυτή την ώρα έχει διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στην οδό Πανεπιστήμιου από το ύψος της οδού Αμερικής.

Ποιοι σταθμοί του μετρό κλείνουν

Με εντολή της ΕΛ.ΑΣ οι σταθμοί του Μετρό Σύνταγμα και Πανεπιστήμιο έχουν κλείσει από στις 11 το πρωί και οι συρμοί θα διέρχονται από αυτούς χωρίς στάση.

Πηγή:newsbomb.gr

 




Κινητικότητα της Αθήνας για την επόμενη μέρα στη Συρία

Την ανάγκη η Ε.Ε. να είναι ενεργά παρούσα στις εξελίξεις στη Συρία, τόσο κατά την τρέχουσα, εξαιρετικά ρευστή περίοδο, όσο και στην επόμενη ημέρα, όταν αρχίσει η ανοικοδόμηση της χώρας, επισημαίνει σε όλους τους τόνους η Αθήνα.

Στο πλαίσιο αυτό, η Αθήνα έχει ήδη κινηθεί συντονίζοντας τις ενέργειές της με Κύπρο και Αυστρία. Οι τρεις χώρες απέστειλαν επιστολή στο Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της Ε.Ε., με την οποία καλούν την Ε.Ε. να ορίσει επιτόπιο απεσταλμένο στη Συρία και να μεριμνήσει για τα συμφέροντα της Ενωσης.




Στο Μαξίμου σήμερα ο γ.γ. του ΝΑΤΟ – Τι φέρνει στις βαλίτσες του ο Ρούτε και ποιες είναι οι προσδοκίες της Αθήνας

Ποια θέματα θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνάντησής του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Ο προϋπολογισμός του 2025 πρωταγωνίστησε στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο, η συνεδρίαση του οποίου διήρκεσε τρεισήμισι ώρες υπό τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να επισημαίνει ότι ο νέος προϋπολογισμός συνδυάζει τη δημοσιονομική σοβαρότητα με την οικονομική ανάπτυξη, καθώς στόχο έχει να απαντήσει σε εθνικές και κοινωνικές προτεραιότητες, επουλώνοντας τις πληγές της κρίσης της περασμένης δεκαετίας και συντελώντας στο να ανέβει η πατρίδα μας ακόμα ψηλότερα.

Μεταξύ άλλων αυτό που συζητήθηκε είναι ότι η εξυγίανση των οικονομικών του κράτους επιτρέπει την κάλυψη εθνικών αναγκών όπως η ενίσχυση των εξοπλιστικών προγραμμάτων. Ένα θέμα που αναμένεται να κυριαρχήσει σήμερα κατά τη συνάντηση του πρωθυπουργού στις 12.00 στο Μέγαρο Μαξίμου με τον γενικό γραμματέα του ΝΑΤΟ, Μαρκ Ρούτε, ο οποίος έρχεται στην Ελλάδα προσερχόμενος από την Άγκυρα, καθώς χθες είχε συνάντηση με τον πρόεδρο της Τουρκίας, με τον οποίο συνομίλησε για τις αυξανόμενες προκλήσεις και τη «συλλογική μας ασφάλεια», αλλά και με τους υπουργούς Εξωτερικών και Άμυνας, Χακάν Φιντάν και Γιασάρ Γκιουλέρ αντίστοιχα.

Στο «τραπέζι» της συνάντησης Μητσοτάκη – Ρούτε τα δύο ανοιχτά πολεμικά μέτωπα

Νωρίτερα ο πρώην πρωθυπουργός της Ολλανδίας, Μαρκ Ρούτε, θα βρεθεί στα υπουργεία Άμυνας και Εξωτερικών για συνομιλίες με Νίκο Δένδια και Γιώργο Γεραπετρίτη αντίστοιχα. Στο επίκεντρο της σημερινής συνάντησης Μητσοτάκη – Ρούτε αναμένεται να βρεθούν τα δύο ανοιχτά πολεμικά μέτωπα, ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία και η κρίση στη Μέση Ανατολή, ενόψει και της ανάληψης της Προεδρίας των ΗΠΑ από τον Ντόναλντ Τραμπ τον Ιανουάριο, η αλληλεγγύη των συμμάχων του ΝΑΤΟ και η συμβολή της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ ως σύμμαχος.

Αυτό που επισημαίνεται από την ελληνική πλευρά είναι ότι συνολικά οι δαπάνες για την Άμυνα το 2025 θα είναι αυξημένες κατά 73% σε σχέση με το 2019, καθώς οι φυσικές παραλαβές –καθώς αναμένεται μεταξύ άλλων η παραλαβή των φρεγατών Belharra– αναμένεται να αυξηθούν κατά 746 εκατ. το 2025 και να διαμορφωθούν σε 1,641 δισ. έναντι 896 εκατ. το 2024. «Δαπανούμε κάτι παραπάνω από το 3% του ΑΕΠ μας για αμυντικές δαπάνες», επανέλαβε χθες ο πρωθυπουργός και αυτό αναμένεται να τονίσει και σήμερα στον Μαρκ Ρούτε, ο οποίος και θα πραγματοποιήσει το πρώτο του ταξίδι ως γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ στη χώρα μας μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την περασμένη Παρασκευή ο νέος γ.γ. του ΝΑΤΟ συναντήθηκε με τον Ντόναλντ Τραμπ για πρώτη φορά μετά την επανεκλογή του στην προεδρία των ΗΠΑ, με τον οποίο συζήτησε για «το εύρος των παγκόσμιων ζητημάτων ασφαλείας που αντιμετωπίζει η συμμαχία». Θετικό είναι για την Ελλάδα το γεγονός ότι Ντόναλντ Τραμπ σε δηλώσεις του έχει επιμείνει ότι ένα ισχυρό ΝΑΤΟ απαιτεί από όλα τα κράτη-μέλη να κάνουν το δικό τους μέρος αναλόγως της οικονομικής τους δύναμης.

Οι σχέσεις Μητσοτάκη – Ρούτε δεν θα χτιστούν από την αρχή, καθώς επί πρωθυπουργίας του Ολλανδού είχαν συναντηθεί και μάλιστα στη συνάντηση που είχαν πριν από περίπου έναν χρόνο στη Χάγη ο Μαρκ Ρούτε είχε αποδώσει τα εύσημα στην Ελλάδα για την πρόοδο στην οικονομία της, με την χώρα μας να έχει ανακτήσει την επενδυτική βαθμίδα.

Παράλληλα η συνάντηση γίνεται και λίγα 24ωρα μετά την αποκάλυψη από την «Καθημερινή της Κυριακής» ότι στην πρόσφατη επίσκεψη του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκου Χριστοδουλίδη, στις ΗΠΑ αυτό που συζήτησε μεταξύ άλλων με τον Τζο Μπάιντεν ήταν η ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στο ΝΑΤΟ, όταν οι πολιτικές συνθήκες το επιτρέψουν.

«Μην ξεχνάμε ότι Αθήνα και Λευκωσία ακολουθούν κοινή γραμμή πλεύσης και έχουν διαρκώς ανοικτούς τους διαύλους επικοινωνίας», σχολίαζε κυβερνητικός αξιωματούχος και τόνιζε επίσης ότι «για να φτάσουμε στον στόχο αυτό θα πρέπει να έχουν προηγηθεί θετικές εξελίξεις στο κυπριακό πρόβλημα και πρόοδος στα ευρωτουρκικά».

Όπως και να έχει, η άφιξη του γ.γ. του ΝΑΤΟ στην Αθήνα μία ημέρα μετά την επίσκεψή του στην Άγκυρα θεωρείται από μόνη της είδηση.




Νικητής στο πανεπιστήμιακο 5αρι του Κλασικού Μαραθωνίου της Αθήνας ο Εβρίτης Μανουσίδης Γιώργος

Το Σάββατο το μεσημέρι, στον ιστορικό Τύμβο Μαραθωνομάχων, πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης του Αυθεντικού Κλασικού Μαραθωνίου της Αθήνας, σηματοδοτώντας την αρχή ενός από τα μεγαλύτερα αθλητικά γεγονότα της χώρας. Το βράδυ της ίδιας ημέρας, η Αθήνα μετατράπηκε σε μια μεγάλη γιορτή, με χιλιάδες δρομείς να κατακλύζουν τους δρόμους της πρωτεύουσας για να συμμετάσχουν στους αγώνες των 5 χλμ. Stoiximan και στο 5 χλμ. Universities Night Run ΟΠΑΠ.

Η ατμόσφαιρα ήταν εντυπωσιακή, καθώς οι δρομείς έζησαν τη συγκίνηση του τερματισμού στο εμβληματικό Παναθηναϊκό Στάδιο, όπου το κοινό τους υποδέχθηκε με χειροκροτήματα και ενθουσιασμό. Οι αγώνες των 5 χιλιομέτρων προσέλκυσαν αθλητές κάθε ηλικίας και επιπέδου, ενώ η διοργάνωση έδωσε τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να ζήσουν μια ξεχωριστή εμπειρία στον πυρήνα της πόλης, αναδεικνύοντας την ομορφιά και τον πολιτισμό της Αθήνας.

Ανάμεσα στους διακριθέντες ήταν και ο Γιώργος Μανουσίδης, ένας αθλητής από την περιοχή μας, ο οποίος κατέκτησε την πρώτη θέση στο πανεπιστημιακό 5άρι του Κλασικού Μαραθωνίου. Ο Μανουσίδης, αθλητής του συλλόγου Πολυνίκης Α.Σ. Ορεστιάδας, εντυπωσίασε με την εξαιρετική του εμφάνιση, ολοκληρώνοντας τη διαδρομή σε χρόνο 16:04 και αναδεικνυόμενος νικητής στην κατηγορία του.

Η επιτυχία του Γιώργου Μανουσίδη αποτελεί πηγή υπερηφάνειας για την Ορεστιάδα, αποδεικνύοντας τη σκληρή δουλειά και την αφοσίωση που απαιτείται για τέτοιες επιδόσεις. Ο Κλασικός Μαραθώνιος της Αθήνας συνεχίζει να εμπνέει χιλιάδες ανθρώπους, ενώ η φετινή διοργάνωση επισφράγισε για άλλη μια φορά τη σημασία του αθλητισμού και της συμμετοχής σε εκδηλώσεις που προάγουν το πνεύμα του ευ αγωνίζεσθαι.

Πηγή e-evros.gr




«Μητσοτάκης: «Οι σχέσεις δεν ετεροκαθορίζονται» πριν τον ΟΗΕ»

powered by Advanced iFrame

Με την επιδίωξη το καθεστώς των «ήρεμων νερών» στο Αιγαίο να συνεχιστεί, Κυριάκος Μητσοτάκης και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα τα πουν εν συντομία για μια ακόμα φορά το απόγευμα της Τρίτης (18:40), στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, στο κτίριο του Οργανισμού. Το ραντεβού ήταν προαναγγελθέν, αλλά εδώ και μέρες δεν είχε κλειδώσει. Ήταν όμως κρίσιμο να γίνει, καθώς το να μην γίνει θα άνοιγε περισσότερες συζητήσεις ως προς τι σηματοδοτεί αυτό.

«Σε μία ταραγμένη περίοδο μπορούμε να συνομιλούμε με την Τουρκία και αυτό έχει θετικές επιπτώσεις στη θετική ατζέντα και ότι ακόμη και σε ζητήματα που διαφωνούμε να μην οδηγούμαστε σε κλιμάκωση στο πεδίο», υπογράμμιζε ανώτατη κυβερνητική πηγή από τη Νέα Υόρκη, αναγνωρίζοντας εμμέσως πλην σαφώς τις προκλήσεις του προηγούμενου διαστήματος. Σημειωτέον, παρόντες στο ραντεβού θα είναι και οι δύο υπουργοί Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης και Χακάν Φιντάν που χειρίστηκαν την κρίση της Κάσου, αλλά και οι διπλωματικοί σύμβουλοι Άννα Μαρία Μπούρα (στην τελευταία της τέτοια συνάντηση πριν μετακομίσει στις Βρυξέλλες) και Ακίφ Τσαγατάι Κιλίτς.

Η εν λόγω συνάντηση που θα γίνει σε ένα πιο «σφιχτό» πλαίσιο λόγω της Γενικής Συνέλευσης θεωρείται δύσκολο να ωθήσει σε μια πιο «βαθιά» συζήτηση για τις θαλάσσιες ζώνες. Είναι, όμως, πιθανό αμέσως μετά από αυτήν να οριστικοποιηθεί η διενέργεια του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας, του θεσμού που επανεκκίνησε πέρυσι στην Αθήνα και φέτος είναι η σειρά της Τουρκίας να διοργανώσει τη συνάντηση, πιθανότατα στην Άγκυρα προς το τέλος Νοεμβρίου ή τον Δεκέμβριο.

Η εκτίμηση της Αθήνας, πάντως, είναι ότι οι ελληνοτουρκικές σχέσεις δεν θα επηρεαστούν δραματικά από τις αμερικανικές εκλογές που επίκεινται στις αρχές Νοεμβρίου. «Οι διμερείς σχέσεις με την Τουρκίαδεν ετεροκαθορίζονται», υπογράμμισε ανώτατη κυβερνητική πηγή. Στο τραπέζι ο κ. Μητσοτάκης θα θέσει και το Κυπριακό, με στόχο την επανεκκίνηση των συνομιλιών. Η προσδοκία της Αθήνας ότι μετά τη Γενική Συνέλευση, Χριστοδουλίδης και Τατάρ ίσως μετάσχουν σε τριμερή υπό την αιγίδα του ΟΗΕ, μάλλον σε ουδέτερη περιοχή.

Συζήτηση θα γίνει και για το μεταναστευτικό, λόγω και των αυξημένων ροών. «Όσο οι διακινητές προσαρμόζουν τις μεθόδους τους τόσο εμείς θα πρέπει να βρισκόμαστε σε εγρήγορση και να αυξάνουμε τα επίπεδα συνεργασίας με την Τουρκία», ανέφερε η ανώτατη κυβερνητική πηγή, εκφράζοντας συνεργασία για την ως τώρα σχέση σε αυτό το επίπεδο.

Τριμερής με Μακρόν-Χριστοδουλίδη

Στη Νέα Υόρκη ο κ. Μητσοτάκης παράλληλα θα έχει και τριμερή συνάντηση με τον Γάλλο πρόεδρο Μακρόν και τον Κύπριο Νίκο Χριστοδουλίδη, με φόντο την πρόσφατη συμφωνία για την ηλεκτρική διασύνδεση, στην οποία εμπλέκεται η γαλλική εταιρία Nexans. Οι υπογραφές έπεσαν στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας από τους υπουργούς Ενέργειας, ενώ στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι το project είναι μεγάλης γεωπολιτικής σημασίας, ειδικά για την Κύπρο. «Έχουμε καταλήξει στον οικονομικό επιμερισμό, πραγματικό γεωπολιτικό ρίσκο δεν θα υπάρξει», τονίζει ανώτατη κυβερνητική πηγή.

Βράβευση με τη Μελόνι στο Atlantic Council

Σήμερα, πάντως, ο κ. Μητσοτάκης θα είναι ένα από τα τέσσερα πρόσωπα που θα τιμηθούν φέτος με το βραβείο Global Citizen, το οποίο απονέμει το επιφανές αμερικανικό think tankAtlantic Council. OΚυριάκος Μητσοτάκης θα απευθύνει σύντομη ομιλία παραλαμβάνοντας το βραβείο. Το βραβείο θα απονείμει στον Κυριάκο Μητσοτάκη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pfizer, Δρ. Άλμπερτ Μπουρλά.

Μαζί του θα βραβευθούν η πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι, ο πρόεδρος της Γκάνας Νάκα Ακούφο-Άντο και η πρωτοπόρος στον τομέα της ψυχαγωγίας από τη Νότια Κορέα Μίκι Λι, σε ειδική τελετή που θα λάβει χώρα σήμερα το απόγευμα.

Σύμφωνα με το Atlantic Council, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα βραβευθεί ως αναγνώριση για «την αξιοσημείωτη σταδιοδρομία του τόσο στη δημόσια διοίκηση όσο και στον ιδιωτικό τομέα, καθώς και για τις ηγετικές του ικανότητες στη διακυβέρνηση της χώρας αλλά και στις διατλαντικές, ευρωπαϊκές και παγκόσμιες υποθέσεις». «Αναδεικνύοντας τόσο αξιόλογα άτομα – δύο άνδρες και δύο γυναίκες από τρεις ηπείρους – ελπίζουμε να εμπνεύσουμε άλλους να μιμηθούν τη συμβολή τους σε έναν καλύτερο κόσμο», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Atlantic Council, Φρέντερικ Κέμπε.

protothema.gr

 




Επίσκεψη Γ.Πασχαλίδη στον ΕΛΓΑ Αθήνας για τις πληγείσες καλλιέργειες του Ορφανίου του Δήμου Παγγαίου

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης επισκέφτηκε χθες το Ορφάνι του Δήμου Παγγαίου προκειμένου να δει τις ζημίες που προκλήθηκαν στις καλλιέργειες από το χαλάζι και για να συναντηθεί με παραγωγούς της περιοχής, οι οποίοι τον ενημέρωσαν για το μέγεθος της ζημίας που έχουν υποστεί οι καλλιέργειες τους.

Ο Βουλευτής προχώρησε τάχιστα στις κατάλληλες ενέργειες και επισκέφτηκε σήμερα τον ΕΛΓΑ Αθήνας για να ενημερώσει τους αρμοδίους, προσκομίζοντας αντίστοιχο οπτικοαστικό υλικό.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης, βρισκόμενος σε διαρκή επαφή με τους ανθρώπους της γης συμμερίζεται την αγωνία τους, γνωρίζει καλά τα ζητήματα που προκύπτουν και ενημερώνει καθημερινά τους αρμόδιους, ώστε να επιλύονται όσο το δυνατόν πιο άμεσα τα ζητήματα που προκύπτουν.




Η απάντηση της Αθήνας στην Άγκυρα για τα θαλάσσια πάρκα | Δεν υποχωρούμε από τα κυριαρχικά μας δικαιώματα

Συνεχίζει τη ρητορική έντασης η Τουρκία, με αφορμή τις εξαγγελίες της Αθήνας για δημιουργία θαλάσσιου πάρκου στο Αιγαίο. Το τουρκικό Υπουργείο Άμυνας δηλώνει σε επιφυλακή για να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα συμφέροντα της χώρας κλιμακώνοντας τις αντιδράσεις αλλά και τις απειλές.

Ερωτηθείς για αυτές τις αντιδράσεις -στην απόφαση της κυβέρνησης να δημιουργηθούν δύο θαλάσσια πάρκα σε Αιγαίο και Ιόνιο– ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Έχουμε απαντήσει ξανά ότι δεν υποχωρούμε από τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και μοναδικό ζήτημα είναι η επίλυση της μιας και μόνης διαφοράς με την Τουρκία που είναι ο καθορισμός ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας με βάση το δίκαιο της θάλασσας αλλά έχουμε δρόμο ακόμα».

Και πρόσθεσε: «Η απόφαση για τα θαλάσσια πάρκα έχει να κάνει με περιβαλλοντολογικούς καθαρά σκοπούς και συνεχίζουμε με πιστεύουμε στη συνέχιση του διαλόγου».

Επιμένει η Τουρκία

Η Άγκυρα κλιμακώνει τις απειλές, αφού πηγές του Υπουργείου Άμυνας της Τουρκίας δήλωσαν σήμερα, σύμφωνα με την τουρκική Χουριέτ, ότι είναι σε επιφυλακή για να προστατεύσουν «τα δικαιώματα, τα συμφέροντα και τα οφέλη μας στο Αιγαίο και να αποτρέψουμε τις προσπάθειες της Ελλάδας να επιβάλει μονομερές καθεστώς».

Το υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας έκανε επίσης λόγο για «νησιά και νησίδες του Αιγαίου που δεν έχει καθοριστεί η κυριαρχία τους».

Χθες, ο εκπρόσωπος του κυβερνώντος κόμματος ΑΚΡ, Ομέρ Τσελίκ σχολίασε πως με αυτή της την ενέργεια η Ελλάδα «σαμποτάρει» τη διαδικασία ομαλοποίησης των σχέσεων των δύο χωρών και ζητά να μην «εγκαταλείψει τον δρόμο της διπλωματίας».

Παράλληλα, επισημαίνει ότι «η Τουρκία δεν θα επιτρέψει σε καμία περίπτωση οποιαδήποτε προσέγγιση για την ανακήρυξη αυτού του Θαλάσσιου Πάρκου».

«Εκφράζουμε για άλλη μια φορά, απευθυνόμενοι στην Ελλάδα, ότι δεν πρέπει να εγκαταλείψει τον δρόμο της διπλωματίας, ότι δεν πρέπει να γίνουν βήματα που θα βλάψουν την εξομάλυνση και πως σε αυτό το πλαίσιο η Τουρκία δεν θα επιτρέψει σε καμία περίπτωση οποιαδήποτε προσέγγιση για την ανακήρυξη αυτού του Θαλάσσιου Πάρκου», τόνισε ο εκπρόσωπος του AKP.

Πηγή: newsbeast.gr




Κλειστό το κέντρο της Αθήνας για τις απεργιακές πορείες

Απροσπέλαστοι είναι οι δρόμοι στο κέντρο της Αθήνας, λόγω των συλλαλητηρίων που πραγματοποιούν τα συνδικάτα στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας της ΓΣΕΕ και του ΠΑΜΕ.

Εξάλλου, από νωρίς ισχύουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, όπου είναι απαραίτητο και ανάλογα με την κίνηση των διαδηλωτών– σε οδούς περιμετρικά των Προπυλαίων, της Πλατείας Ομονοίας (Πατησίων, Αιόλου κ.λπ.), της Πλατείας Συντάγματος (Όθωνος, Λεωφόροι Αμαλίας και Βασιλίσσης Σοφίας) καθώς και στους οδικούς άξονες της Πανεπιστημίου και της Σταδίου.

Με τους απεργούς διαδηλωτές ενώθηκαν και συνταξιούχοι, οι οποίοι το πρωί συγκεντρώθηκαν έξω από το ΣτΕ, στην οδό Πανεπιστημίου όπου κρίνεται οριστικά από το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο η συνταγματικότητα ή μη των περικοπών της 13ης και 14ης σύνταξης του ιδιωτικού τομέα.

Στην ανακοίνωσή της η ΕΛΑΣ απευθύνει έκκληση στους οδηγούς των αυτοκινήτων να αποφύγουν τη μετακίνησή τους στους παραπάνω οδικούς άξονες μέχρι την ολοκλήρωση της κινητοποίησης.

 

Η Αστυνομία κάνει λόγο για τη συμμετοχή 3.000 ατόμων στο Σύνταγμα, 750 στα Προπύλαια, και 400 στην Κλαυθμώνος.

 

Πηγή: protothema.gr




Ρολά κατεβάζει η χώρα λόγω της 24ωρης απεργίας | Συγκεντρώσεις και πορείες στο κέντρο της Αθήνας

Παραλύει η χώρα λόγω της 24ωρης απεργίας που έχει κηρύξει η ΓΣΕΕ, με τα μεγαλύτερα προβλήματα να εντοπίζονται στις συγκοινωνίες. Μετρό, τραμ, προαστιακός και τρένα θα ακινητοποιηθούν σήμερα, ενώ τα λεωφορεία έχουν αρχίσει να ξαναβγαίνουν στους δρόμους και θα κυκλοφορούν μέχρι τις 9 το βράδυ. Σημαντικά προβλήματα αναμένεται να αντιμετπωίσουν οι οδηγοί στο κέντρο της

Στάσεις εργασίας έχουν προγραμματιστεί επίσης σε τρόλεϊ και ταξί, ενώ δεμένα θα μείνουν τα πλοία στα λιμάνια. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Train, ένας αριθμός δρομολογίων των τρένων θα πραγματοποιηθεί μόνο με προσωπικό ασφαλείας.

Πιο αναλυτικά:

Με στάσεις εργασίας από την έναρξη της βάρδιας ως τις 9:00 και από τις 21:00 ως τη λήξη της βάρδιας συμμετέχουν οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία και τρόλεϊ. Επομένως τα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα κινηθούν από τις 9:00 ως τις 21:00. Οι εργαζόμενοι διεκδικούν δημόσιες, ασφαλείς, σύγχρονες συγκοινωνίες και συλλογική σύμβαση εργασίας και προσλήψεις προσωπικού, υπογραφή ΣΣΕ. Κανονικά αναμένεται να κυκλοφορούν τα ΚΤΕΛ.

Με στάση εργασίας, από τις 5 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι, συμμετέχουν οι ιδιοκτήτες ταξί στην απεργία, ενώ έχουν προγραμματίσει και συγκέντρωση στα γραφεία του ΣΑΤΑ στις 10 το πρωί. Με το σύνθημα «κανένα ταξί στους δρόμους», το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί (ΣΑΤΑ) καλεί όλους τους οδηγούς ταξί να συμμετέχουν στην στάση εργασίας «για τις τρεις πληγές που πρέπει να κλείσουμε φορολογικό, υποκλοπή έργου και πολυεθνικές».

Απεργία και των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ

Με 50 λεωφορεία και προσωπικό ασφαλείας θα κινηθούν οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης σήμερα Τετάρτη, λόγω της απεργίας. Κανονικά θα εκτελεστούν τα δρομολόγια των ειδικά διασκευασμένων οχημάτων εξυπηρέτησης των Ατόμων με Αναπηρίες, καθώς και η νυχτερινή γραμμή Ν1 που εκτελεί το δρομολόγιο ΚΤΕΛ – Αεροδρόμιο Νυχτερινό.

Τρένα: Αυτά τα δρομολόγια θα πραγματοποιηθούν

Για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, η Hellenic Train θα πραγματοποιήσει τα παρακάτω δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας:

– Στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα: 52, 53, 56 και 57

– Στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη – Λάρισας: 1591, 1592, 2593, 2594, 1597 και 1598

– Στο τμήμα Πειραιάς – Κιάτο – Πειραιάς: 1300, 1305, 1318, 1323, 1326 και 2301

– Στο τμήμα Πειραιάς – Αεροδρόμιο – Πειραιάς: 1206, 1207, 1222, 1223, 1230 και 1231

– Στο τμήμα Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα: 1532, 1535, 1550, 1553, 2530 και 2533

Επίσης, η αμαξοστοιχία 2539 στο τμήμα Χαλκίδα – Οινόη θα υποκατασταθεί με λεωφορείο.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δρομολόγια, οι επιβάτες μπορούν να πληροφορούνται στα κατά τόπους εκδοτήρια, την ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίων, την εφαρμογή της Hellenic Train για κινητές συσκευές (HellenicTrain App), ή το 14511 (τηλέφωνο εξυπηρέτησης επιβατών), συμπεριλαμβανομένου και του Προαστιακού της Αθήνας.

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια

Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία την Τετάρτη σε όλη τη χώρα, καθώς η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας αποφάσισε ομόφωνα τη συμμετοχή της στην πανελλαδική απεργία της ΓΣΕΕ. H απεργία της ΠΝΟ θα ξεκινήσει στις 00.01 της Τετάρτης 17 Απριλίου και θα λήξει τα μεσάνυχτα της ίδιας μέρας. Οι εργαζόμενοι ζητούν αντιμετώπιση της ακρίβειας και τη διασφάλιση των κατάλληλων συνθηκών για ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο.

Οι ώρες των συγκεντρώσεων στο κέντρο της Αθήνας

Οι προσυγκεντρώσεις για την απεργιακή συγκέντρωση στο Σύνταγμα έχουν οριστεί στις 9:30 στα εξής σημεία:

Πλατεία Κάνιγγος: Ομοσπονδίες, Σωματεία και Επιτροπές Αγώνα εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα.

Ομόνοια: Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αττικής, Σωματεία και Ενώσεις Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων, Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας, Σύλλογοι και Ομάδες Γυναικών, Μαζικοί φορείς των δήμων της Αττικής.

Προπύλαια: Ομοσπονδίες και Σωματεία εργαζομένων στον δημόσιο τομέα, Σύλλογοι Φοιτητών, Σύλλογοι στην επαγγελματική κατάρτιση.

Οι ομοσπονδίες και τα σωματεία των συνταξιούχων έχουν συγκέντρωση στις 9:00 το πρωί έξω από το κτίριο του Συμβουλίου της Επικρατείας και από εκεί θα μεταβούν με πορεία στην απεργιακή συγκέντρωση στο Σύνταγμα.

Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και ΠΕΕΜΑΓΕΝ διοργανώνουν απεργιακή προσυγκέντρωση στις 5:30 το πρωί στον ΗΣΑΠ του Πειραιά.

Πηγή: cnn.gr




Αυστηρή απάντηση της Αθήνας στην προειδοποίηση της Τουρκίας για τα θαλάσσια πάρκα σε Αιγαίο και Ιόνιο

Αυστηρή απάντηση δίνει το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών μετά τη χθεσινή ανακοίνωση – προειδοποίηση του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών αναφορικά με τη δημιουργία θαλάσσιων πάρκων στο Ιόνιο και το Αιγαίο Πέλαγος.

«Η ανακοίνωση του τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών πολιτικοποιεί ένα αμιγώς περιβαλλοντικό ζήτημα. Η οικουμενική πρόκληση της προστασίας του περιβάλλοντος θα έπρεπε να ευαισθητοποιεί τις κυβερνήσεις και όχι να χρησιμοποιείται για τη δημιουργία εντυπώσεων.

Η ελληνική Κυβέρνηση θα συνεχίσει να υποστηρίζει απαρέγκλιτα την κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας στο πλαίσιο εξωτερικής πολιτικής αρχών. Με έρεισμα στο διεθνές δίκαιο και, ιδίως, στη σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το δίκαιο της θάλασσας, της οποίας η Ελλάδα αποτελεί συμβαλλόμενο μέρος. Η πρακτική της συναλλακτικής διπλωματίας και της χρήσης υβριδικών μέσων για γεωπολιτικά οφέλη δεν προσιδιάζουν στην ελληνική εξωτερική πολιτική», τονίζει το ελληνικό ΥΠΕΞ.

Η Τουρκία, στην ανακοίνωσή της «σχετικά με το Θαλάσσιο Πάρκο που θα ανακοινώσει η Ελλάδα στο Αιγαίο» σημείωνε:

«Στη δήλωσή του, το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών ανακοίνωσε ότι η Ελλάδα θα κηρύξει δύο νέα Θαλάσσια Πάρκα, το ένα στο Αιγαίο και το άλλο στο Ιόνιο Πέλαγος, κατά τη διάρκεια του “Our Ocean Conference” που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 16-17 Απριλίου 2024.

Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα εδώ και καιρό προσπαθεί να επωφεληθεί σχεδόν από κάθε πλατφόρμα στο πλαίσιο των εκκρεμών θεμάτων του Αιγαίου. Παρά το πρόσφατο θετικό κλίμα στις σχέσεις μας, φαίνεται ότι η Ελλάδα εκμεταλλεύεται και πάλι περιβαλλοντικά ζητήματα.

Συνιστούμε στην Ελλάδα να μην εμπλέξει τα εκκρεμή ζητήματα του Αιγαίου και τα ζητήματα που αφορούν το καθεστώς ορισμένων νησιών, νησίδων και βράχων, των οποίων η κυριαρχία δεν έχει εκχωρηθεί στην Ελλάδα από τις διεθνείς συνθήκες, στο πλαίσιο της δικής της ατζέντας.

Θα θέλαμε επίσης να συμβουλεύσουμε τρίτα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ, να μη γίνουν εργαλείο στις προσπάθειες της Ελλάδας με πολιτικά κίνητρα σχετικά με περιβαλλοντικά προγράμματα.

Από την άλλη πλευρά, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ότι το διεθνές ναυτικό δίκαιο ενθαρρύνει τη συνεργασία, μεταξύ άλλων σε περιβαλλοντικά ζητήματα, μεταξύ παράκτιων κρατών σε κλειστές ή ημίκλειστες θάλασσες, και σε αυτό το πλαίσιο, η Τουρκία είναι πάντα έτοιμη να συνεργαστεί με την Ελλάδα στο Αιγαίο Πέλαγος.

Με την ευκαιρία αυτή θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι δεν θα αποδεχτούμε το τετελεσμένο γεγονός που μπορεί να δημιουργήσει η Ελλάδα σε γεωγραφικά χαρακτηριστικά των οποίων το καθεστώς αμφισβητείται.

Ως προς αυτό, επαναλαμβάνουμε ότι τα εν λόγω Θαλάσσια Πάρκα δεν θα έχουν καμία νομική συνέπεια στο πλαίσιο των ζητημάτων μεταξύ των δύο χωρών στο Αιγαίο Πέλαγος».

Σημειώνεται πως, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην αρχική ανακοίνωση του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, η ελληνική κυβέρνηση θα ανακοινώσει την άμεση θεσμοθέτηση δύο μεγάλων, εθνικών, θαλάσσιων πάρκων. Πρόκειται για δύο πάρκα, στο Ιόνιο και στο Αιγαίο, τα οποία θα είναι από τα μεγαλύτερα στη Μεσόγειο. Για την επιτήρησή τους θα αξιοποιηθεί υπερσύγχρονο σύστημα παρακολούθησης, με drones, ραντάρ, δορυφόρους και σκάφη, σε πραγματικό χρόνο (real time). Για την υλοποίηση αυτών των πρωτοβουλιών θα διατεθούν πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Επιπρόσθετα, θα ενισχυθεί θεσμικά ο ρόλος του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ), ενώ άμεση θα είναι η συνεργασία των αρμοδίων με το Λιμενικό Σώμα. Τελικός σκοπός είναι η επέκταση των Θαλάσσιων Προστατευόμενων Περιοχών, έτσι ώστε να καλύπτουν το 30% της θάλασσάς μας, ενώ έως το 2030 στο 10% των θαλασσών μας δεν θα επιτρέπεται η επαγγελματική αλιεία.

Πηγή: newsbeast.gr




Ινδικά σχέδια για τα Λιμάνια Καβάλας & Αλεξ/πολης – Παρασκηνιακές συζητήσεις Αθήνας με Νέο Δελχί

Δύο ελληνικά λιμάνια στην περιφερειακή ενότητα της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, το λιμάνι της Καβάλας και το γεωστρατηγικής σημασίας λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, σχεδιάζεται από την Αθήνα να γίνουν κόμβοι για τον Οικονομικό Διάδρομο IMEC (Ινδίας – Μέσης Ανατολής – Ευρώπης), καθιστώντας την Ελλάδα πύλη της Ινδίας προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, σύμφωνα με την εφημερίδα “Τα Νέα”.

Επισημαίνεται ότι ο IMEC συμφωνήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023 στη Σύνοδο Κορυφής G20 στο Νέο Δελχί (με συμβαλλόμενα μέρη τις Ινδία, ΗΠΑ, Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και ΕΕ) ως ένα φιλόδοξο εγχείρημα μιας εναλλακτικής διαδρομής στον κινεζικό οικονομικό δρόμο «Belt and Road Initiative» (BRI). Εκτοτε, λαμβάνουν χώρα πρωτοβουλίες από ελληνικής πλευράς που κινούνται στη σφαίρα της οικονομικής διπλωματίας για την περαιτέρω ενίσχυση των διμερών σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας, με κορυφαία εξ αυτών την επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στο Νέο Δελχί τον περασμένο Φεβρουάριο, τον οποίο συνόδευαν ομάδα υπουργών και πολυπληθής επιχειρηματική αποστολή.




Πώς αποκαλύφθηκε η φρίκη των ανήλικων κοριτσιών που εξωθούνταν στην πορνεία σε ξενοδοχεία της Αθήνας

Σοκάρουν οι αποκαλύψεις για το κύκλωμα μαστροπείας, με μια 25χρονη μαζί με άλλους ενήλικες να έχει στήσει κύκλωμα που προωθούσε ανήλικες 14 και 15 ετών στην πορνεία σε ξενοδοχεία της Αθήνας. «Εγκέφαλος» του κυκλώματος φέρεται ότι ήταν μια 25χρονη, η οποία από το καλοκαίρι του 2023 και έχοντας αναπτύξει φιλική σχέση με τουλάχιστον επτά ανήλικες 15-17 ετών, τις διευκόλυνε να βρίσκουν «πελάτες».

Η νεαρή γυναίκα κατηγορείται ακόμηότι εξωθώντας τα κορίτσια στην πορνεία, έπαιρνε μέρος των χρημάτων που αποκόμιζε κάθε ανήλικη. Τα ποσά κυμαίνονταν ανάλογα με τα χρήματα που εισέπρατταν οι ανήλικες ενώ πολλές φορές – σύμφωνα με αστυνομικές πηγές – τις συνόδευε η ίδια στα ραντεβού.

Η 25χρονη «εγκέφαλος» αποκόμιζε από κάθε ανήλικη, συνήθως 50 ευρώ και μέχρι 100, ανάλογα με τα χρήματα που εισέπρατταν οι ανήλικες, από 200 έως 400 ευρώ.

Η υπόθεση, αποκαλύφθηκε, όταν συγγενικό πρόσωπο μίας από τις ανήλικες είδε το κινητό της, ενημέρωσε την Αστυνομία και αμέσως ξεκίνησαν έρευνες, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει η ΕΡΤ.

Κάποιοι από τους «πελάτες», οι οποίοι συνευρίσκονταν με τις ανήλικες, φέρεται σε συνεννόηση με την 25χρονη, να παρείχαν ως αμοιβή σε αυτές, αντί χρημάτων, ναρκωτικές ουσίες.

Σχετικά με τους άλλους συλληφθέντες, οι δύο κατηγορούνται ότι μετέφεραν τις ανήλικες από και προς τα ξενοδοχεία που λάμβαναν χώρα οι ερωτικές συναντήσεις χρησιμοποιώντας τα αυτοκίνητά τους.

Επίσης συνελήφθη και μία 21χρονη η οποία κατηγορείται ότι σε μη επακριβώς προσδιορισμένο χρόνο, αλλά κατά ίδιο χρονικό διάστημα δράσης και των λοιπών συλληφθέντων, προήγαγε στην πορνεία μία από τις ανήλικες λαμβάνοντας μέρος των χρημάτων που αποκόμιζε.

Συνολικά για την υπόθεση συνελήφθησαν δύο γυναίκες 25 και 21 ετών και δύο άνδρες 25 και 54 ετών για το αδίκημα της εμπορίας ανθρώπων κατά συρροή, άπαξ και κατ’ εξακολούθηση, ενώ στη δικογραφία που έχει σχηματιστεί από τις Αρχές συμπεριλαμβάνονται ακόμη έξι άτομα.

Η επιχείρηση της αστυνομίας έγινε από τις 17 έως τις 18 Μαρτίου στον Βύρωνα, στο Αιγάλεω αλλά και στην πλατεία Αττικής και στην Ομόνοια.

Στο πλαίσιο της επιχείρησης, κατασχέθηκαν ψηφιακά πειστήρια και μικροποσότητα ναρκωτικών. Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα και στην συνέχεια στον ανακριτή για να απολογηθούν.

Πηγή: newsbeast.g




Απάντηση Αθήνας σε Ερντογάν | Οι δηλώσεις για την Κύπρο προσβάλλουν τη μνήμη των θυμάτων

Απάντηση Αθήνας στις αιχμηρές δηλώσεις του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για τις δηλώσεις του για την Κύπρο που «προσβάλλουν τη μνήμη των θυμάτων».

Ειδικότερα, διπλωματικές πηγές τονίζουν: «Οι δηλώσεις του Τούρκου προέδρου σχετικά με την παράνομη εισβολή στην Κύπρο το 1974 συνιστούν πρόδηλη στρέβλωση της ιστορικής αλήθειας και προσβολή στην μνήμη των θυμάτων. Πολλώ δε μάλλον όταν γίνονται σε χρόνο κατά τον οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια υπό την αιγίδα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την επανεκκίνηση των συνομιλιών για την επίλυση του Κυπριακού στο πλαίσιο των αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ».

Οι δηλώσεις Ερντογάν

Υπενθυμίζεται πως ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατά τη διάρκεια του δείπνου ιφτάρ σε στρατιώτες στο 4ο Σώμα του τουρκικού Στρατού, αναφέρθηκε στην εισβολή στην Κύπρο, λέγοντας ότι αν δεν γινόταν η τουρκική επιχείρηση το 1974 θα είχε συντελεστεί γενοκτονία κατά των Τουρκοκυπρίων, ενώ υποστήριξε ότι αν δεν σταματούσε ο Ετζεβίτ η Κύπρος σήμερα θα ήταν εξ ολοκλήρου τουρκική.

«Πριν από μισό αιώνα, οι Τουρκοκύπριοι επέστρεψαν από το χείλος της γενοκτονίας. Στην Ειρηνευτική Επιχείρηση του 1974, 498 στρατιώτες μας από όλες τις γωνιές της χώρας μας, συμπεριλαμβανομένων αξιωματικών, υπαξιωματικών και οπλιτών, μαρτύρησαν. Παρ’ όλες τις πιέσεις, αν δεν υπήρχε η παρέμβαση της Τουρκίας, δεν θα υπήρχε σήμερα ούτε η Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου, ούτε οι Τουρκοκύπριοι. Στην πραγματικότητα, ίσως αν είχε δοθεί περισσότερο βάρος προς το νότο, δεν θα υπήρχε πια νότος και βορράς και η Κύπρος θα ήταν εντελώς δική μας», υποστήριξε ο Τούρκος πρόεδρος.

Πηγή: ethnos.gr




Εγκληματική οργάνωση δρούσε σε Καλλιθέα και κέντρο της Αθήνας | Έκρυβαν την κοκαΐνη σε ρολά βαψίματος και τα λεφτά σε τοστιέρες

Εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στη διακίνηση κοκαΐνης στην ευρύτερη περιοχή της Καλλιθέας και του κέντρου της Αθήνας, εξαρθρώθηκε από την Υποδιεύθυνση Δίωξης Ναρκωτικών της Διεύθυνσης Ασφαλείας Αττικής. Μεσημέρι της 5ης Μαρτίου, Συνελήφθησαν, στο πλαίσιο αστυνομικής επιχείρησης, στις περιοχές της Καλλιθέας και του Βύρωνα, 2 Έλληνες, 26 και 54 ετών και 45χρονος αλλοδαπός, μέλη της οργάνωσης, κατηγορούμενοι για παράβαση του νόμου περί εξαρτησιογόνων ουσιών. Παράλληλα, ταυτοποιήθηκε και αναζητείται 26χρονος μέλος της οργάνωσης.

Ύστερα από αξιοπποίηση πληροφοριών αναφορικά με τη δράση εγκληματικής οργάνωσης τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στη διακίνηση κοκαΐνης στη ευρύτερη περιοχή της Καλλιθέας και του κέντρου της Αθήνας, μετά από διασταύρωση πληροφορικών δεδομένων και αποδεικτικών μέσων, εντοπίστηκαν οι ανωτέρω κατηγορούμενοι και πιστοποιήθηκε η εγκληματική τους δράση.

Πρόκειται για εγκληματική οργάνωση με ιεραρχική δομή και διακριτούς ρόλους μεταξύ των μελών της.

Συγκεκριμένα, ο 45χρονος ως αρχηγός, ήταν υπεύθυνος για όλη την ακολουθητέα διαδικασία της οργάνωσης (προμήθεια, επανατυποποίηση, αποθήκευση, φύλαξη και διακίνηση), καθώς και για την ανεύρεση πελατών και την είσπραξη των κερδών.

Ο 26χρονος, ως άμεσος συνεργός του αρχηγού, ήταν επιφορτισμένος κυρίως με την προμήθεια της κοκαΐνης και την ανεύρεση προμηθευτών και πελατών.

Ο 26χρονος συλληφθείς, είχε αναλάβει την αποθήκευση, φύλαξη και μεταφορά της κοκαΐνης.

Τέλος, η 54χρονη διαφύλαττε τα κέρδη από τη διακίνηση και φρόντιζε να αποσταλούν ορισμένες ποσότητες σε γειτονική χώρα.

Όπως προέκυψε από την προανακριτική έρευνα της ανωτέρω Υπηρεσίας, είχαν δημιουργήσει κατάλληλες υποδομές για τα διάφορα στάδια διακίνησης (ασφαλής μεταφορά, χώροι απόκρυψης, μέτρα προφύλαξης κ.λπ.), ενώ προέβαιναν στη διακίνηση ουσιών σε νυχτερινά κέντρα διασκέδασης κατά τους θερινούς μήνες, εκμεταλλευόμενοι παράλληλα και την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς τουριστών (TRANSFER).

Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε οικίες των κατηγορουμένων βρέθηκαν συνολικά και κατασχέθηκαν:

  • 51,8 γραμμ. κοκαΐνης διαμοιρασμένα σε 62 αυτοσχέδιες νάιλον συσκευασίες,
  • ρολό βαψίματος, το οποίο χρησιμοποιούσαν ως κρύπτη των ναρκωτικών,
  • 2 τοστιέρες που χρησιμοποιούσαν ομοίως ως κρύπτες χρηματικού ποσού,
  • το χρηματικό ποσό των -46.325- ευρώ,
  • 2 ζυγαριές,
  • αυτοκίνητο και
  • 5 κινητά τηλέφωνα

Οι συλληφθέντες, με τη σχηματισθείσα σε βάρος τους δικογραφία, οδηγήθηκαν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.

Πηγή:newsbeast.gr




Σε σούπερ μάρκετ στο κέντρο της Αθήνας ο Μητσοτάκης | «Η προσπάθεια για τη μείωση των τιμών συνεχίζεται»

Επίσκεψη σε σούπερ μάρκετ στο κέντρο της Αθήνας έκανε το πρωί της Τρίτης o πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «η προσπάθεια για τη μείωση των τιμών συνεχίζεται».

Ο πρωθυπουργός είπε ακόμα ότι η κυβέρνηση θα φροντίσει το τραπέζι της Σαρακοστής και του Πάσχα να είναι καλύτερο φέτος για τους καταναλωτές. «Θα κάνουμε ό,τι πρέπει για φθηνότερο σαρακοστιανό τραπέζι», τόνισε.

«Ήρθαμε να διαπιστώσουμε στην πράξη την αποδοτικότητα των μέτρων για μείωση των τιμών. Προφανώς, και δεν έχουμε αντιμετωπίσει το πρόβλημα της ακρίβειας αλλά είναι ένα σημαντικό βήμα που αφορά τη λειτουργία της αγοράς και θα έχει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα. Να ξεχωρίσω το βρεφικό γάλα που βλέπουμε μειώσεις 15% με 20% γιατί οι τιμές είχαν όντως ξεφύγει. Και η προσπάθεια συνεχίζεται».

Ερωτηθείς αν θα ακολουθήσουν και άλλες μειώσεις τιμών είπε: «Είμαστε στη μέση μιας μεγάλης προσπάθειας έχει γίνει ένα σημαντικό βήμα, έχουμε νομοθετήσει και τις καθαρές τιμές στα νωπά προϊόντα. Η μάχη κατά της ακρίβειας είναι μάχη συνεχιζόμενη. Αναγνωρίζουμε τη μάχη των νοικοκυριών. Παρεμβαίνουμε κ. Παπαδάκη, έχουμε πραγματικές μειώσεις 15%-20% σε 4.000 προϊόντα. Ήταν μια απότομη αύξηση των τιμών που έπρεπε να αντιμετωπιστεί. Τα χειρότερα στον πληθωρισμό τα έχουμε αφήσει πίσω μας. Μιλάμε και για την ενέργεια, εκεί η παρέμβαση που κάναμε υπήρξε μια σημαντική αποκλιμάκωση, κατά συνέπεια αντιμετωπίζουμε συνολικά αυτό που λέμε συνολικά καλάθι του νοικοκυριού».

«Είμαστε σε καλό δρόμο για κατώτατο μισθό στα 950 ευρώ στο τέλος της τετραετίας», είπε ακόμα ο πρωθυπουργός ο οποίος συνοδευόταν από τον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα.

 Πηγή: newsbeast.gr




Μαχαιρωμένη γυναίκα στην Ερμού, στο κέντρο της Αθήνας | Συνελήφθη ένα άτομο

Μια γυναίκα εντοπίστηκε μαχαιρωμένη στο κέντρο της Αθήνας, στη συμβολή των οδών Ερμού και Φωκίωνος. Για την υπόθεση έχει συλληφθεί ένα άτομο.

Το κέντρο της Άμεσης Δράσης ενημερώθηκε για το περιστατικό στις 13:30 το μεσημέρι της Παρασκευής 1ης Μαρτίου, ενώ ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστές οι συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε.

Η πρώτη εικόνα είναι ότι η γυναίκα έχει τραύμα στην ωμοπλάτη και έχει μεταφερθεί σε νοσοκομείο.

Στο σημείο έχουν σπεύσει αστυνομικές δυνάμεις.

Πηγή: Newsbeast.gr



Απροσπέλαστο το κέντρο της Αθήνας | Πορείες από μελισσοκόμους, υγειονομικούς, εκπαιδευτικούς και φοιτητές

Απροσπέλαστο είναι το κέντρο της Αθήνας εξαιτίας συγκεντρώσεων διαμαρτυρίας από μελισσοκόμους, υγειονομικούς, εκπαιδευτικούς και φοιτητές.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο κατά της ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων που βρίσκεται που σε εξέλιξη, σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις έχουν εφαρμοστεί επί της οδού Πανεπιστημίου, στην οδό Σταδίου και στις οδούς πέριξ της Πλατείας Συντάγματος και στις υπόλοιπες οδούς όπου θα κινηθούν οι διαδηλωτές

Επίσης, διακοπές κυκλοφορίας θα σημειωθούν στη Λεωφόρο Αμαλίας, καθώς και στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας από το ύψος της οδού Σέκερη.

Το πρωί της Πέμπτης στην πλατεία Συντάγματος πραγματοποίησαν συγκέντρωση μελισσοκόμοι από όλη τη χώρα, σε μια προσπάθεια να αναδείξουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος τους. Η φωτιά στον Έβρο, οι πλημμύρες στη Θεσσαλία καθώς και οι ελληνοποιήσεις προϊόντων έχουν οδηγήσει τους παραγωγούς σε απόγνωση. Οι μελισσοκόμοι ζητούν αυστηρούς ελέγχους και μέτρα στήριξης, ώστε να μη χαθεί ένας από τους πιο σημαντικούς τροφοδότες της υπαίθρου, η μέλισσα.

Λίγο αργότερα έγινε Πανελλαδική πανυγειονομική κινητοποίηση στο κέντρο της Αθήνας από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ).

Η εκπρόσωπος τύπου της ΕΛΑΣ για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Σήμερα, 22 Φεβρουαρίου βρίσκονται, ήδη, σε εξέλιξη πορείες –συγκεντρώσεις επαγγελματιών της μελισσοκομίας και του κλάδου Υγείας, οι οποίες κατά περίπτωση κινήθηκαν μέσω της Λεωφόρου Αθηνών προς το Σύνταγμα και από την Πλατεία Μαβίλη, ομοίως, με κατεύθυνση το κέντρο της πόλης.
Στο πλαίσιο αυτό, έχουν ληφθεί μέτρα αποσυμφόρησης της κίνησης πραγματοποιώντας εκτροπές και διακοπές κυκλοφορίας, όπου ήταν απαραίτητες, κατά το μήκος των ανωτέρω διαδρομών.
Ειδικότερα, οι μελισσοκόμοι έχουν αφιχθεί στο Σύνταγμα οπότε εφαρμόζονται μέτρα Τροχαίας και βρίσκονται στη λεωφορειολωρίδα στη Λεωφόρο Αμαλίας, ενώ οι εργαζόμενοι στον κλάδο υγείας πορεύονται σε μία λωρίδα κυκλοφορίας και ως εκ τούτου η κίνηση των οχημάτων πραγματοποιείται κανονικά στο οδικό δίκτυο.

Τα μέτρα τροχαίας αναμένεται να λάβουν πλήρη έκταση στις 12:00 το μεσημέρι, που έχει προγραμματιστεί πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στο κέντρο της πόλη

Ειδικότερα, θα υπάρξουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις επί της οδού Πανεπιστημίου, στην οδό Σταδίου και στις οδούς πέριξ της Πλατείας Συντάγματος και στις υπόλοιπες οδούς όπου θα κινηθούν οι διαδηλωτές.

Διακοπές κυκλοφορίας θα υπάρξουν στη Λεωφόρο Αμαλίας, καθώς και στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας από το ύψος της οδού Σέκερη.

Παρακαλούνται οι οδηγοί των οχημάτων να αποφύγουν τη μετακίνησή τους στους ανωτέρω οδικούς άξονες μέχρι την ολοκλήρωση των κινητοποιήσεων.

Θα παρέχουμε συνεχή πληροφόρηση για περαιτέρω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις».

Πηγή: Newsbeast.gr




Με στολές και καπνιστήρια διαμαρτύρονται στο κέντρο της Αθήνας οι μελισσοκόμοι

Στην πλατεία Συντάγματος πραγματοποιούν συγκέντρωση μελισσοκόμοι από όλη τη χώρα, σε μια προσπάθεια να αναδείξουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος τους. Η φωτιά στον Έβρο, οι πλημμύρες στη Θεσσαλία καθώς και οι ελληνοποιήσεις προϊόντων έχουν οδηγήσει τους παραγωγούς σε απόγνωση. Οι μελισσοκόμοι ζητούν αυστηρούς ελέγχους και μέτρα στήριξης, ώστε να μη χαθεί ένας από τους πιο σημαντικούς τροφοδότες της υπαίθρου, η μέλισσα.

Στο Σύνταγμα βρίσκονται από το πρωί και φορτηγά τα οποία έχουν καταλάβει την αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας με τους μελισσοκόμους να τοποθετούν κυψέλες μπροστά από το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη.

Στις 12 το μεσημέρι μία δεκαμελής επιτροπή θα συναντηθεί με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, Λ. Αυγενάκη, ενώ ακολούθως θα γίνει συνάντηση και στο υπουργείο Πολιτικής Προστασίας.

Οι μελισσοκόμοι αναμένεται να παραμείνουν στην πλατεία Συντάγματος μέχρι αργά.

Σχετικά με το θέμα, στον ΑΝΤ1 μίλησε σήμερα ο πρόεδρος των μελισσοκόμων Μεσσηνίας, Αρκαδίας, Λακωνίας, Γιώργος Τσεντεμεντές, τονίζοντας ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα της μελισσοκομίας στη χώρα μας είναι οι ελληνοποιήσεις και τα εισαγόμενα μέλια, που πωλούνται σαν ελληνικά. «Θέλουμε διαχωρισμό των εισαγόμενων μελιών και των ελληνικών.

Δηλαδή θέλουμε να απονεμηθεί το ελληνικό σήμα και με αυτό τον τρόπο να μπορέσουμε να ελέγξουμε τα μέλια», δήλωσε. Ανέφερε, επίσης, ότι ένα από αιτήματά τους θα είναι και η στήριξη κόντρα στο αυξημένο κόστος παραγωγής.

Σύμφωνα με την Πανελλαδική Συντονιστική Κινητοποιήσεων Μελισσοκόμων, τα ζήτηματα που τίθενται και τα σχετικά αιτήματα είναι τα εξής:

  • ελληνοποιήσεις (ζητούν διοικητικά μέτρα για την πλήρη ιχνηλασιμότητα της πορείας του εισαγόμενου μελιού. Θεσμοθέτηση γυρεοσκοπικής εξέτασης ως εργαστηριακός έλεγχος),
  • κόστος παραγωγής (αποφορολόγηση καυσίμου, διατήρηση αφορολογήτου στο φορολογικό καθεστώς των αγροτών),
  • άρση των περιοριστικών πυροσβεστικών διατάξεων, που αφαιρούν το δικαίωμα στην εργασία,
  • άρση περιορισμών τοπικών δασαρχών. Τοποθέτηση μελισσοσμηνών, όπως ορίζει ο νόμος 6238/1934,
  • επιδότηση επικονίασης. Πλήρη ένταξη στην ΚΑΠ και το πρασίνισμα,
  • αναμόρφωση ΕΛΓΑ και ολική αποζημίωση σε απολεσθέν ζωικό κεφάλαιο,
  • κίνηση μελισσοκομικών φορτηγών στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.

.

Ξεκινούν οι συνελεύσεις των μπλόκων των αγροτών

Το μήνυμα πως αποχωρούν από την πρωτεύουσα, όχι όμως από τις κινητοποιήσεις τους, έστειλαν το πρωί της Τετάρτης οι αγρότες μετά το μεγάλο συλλαλητήριο που πραγματοποίησαν στο κέντρο της Αθήνας. Σκοπός είναι να αποφασιστεί εάν θα συνεχίσουν τις διαμαρτυρίες τους και, εάν ναι, με ποιο τρόπο. Στο τραπέζι, πάντως, έχει πέσει ακόμα και το ενδεχόμενο νέου συλλαλητηρίου στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις.

Πηγή: Newsbeast.gr

 




Πλημμύρισε με 10.000 αγρότες το κέντρο της Αθήνας | Στο Σύνταγμα διανυκτέρευσαν πάνω από 160 τρακτέρ

Περίπου 160 είναι τα τρακτέρ τα οποία διανυκτέρευσαν στην πλατεία Συντάγματος το βράδυ της Τρίτης (20/2) μετά τη μεγάλη κινητοποίηση των αγροτών που ολοκληρώθηκε λίγο πριν από τις 21:30.

Οι αγρότες έφτασαν στην Αθήνα με κάθε μέσο, ακόμα και με πλοία από την Κρήτη, αλλά και όσοι δεν ήρθαν στην πρωτεύουσα συμπαραστάθηκαν στον αγώνα των συναδέλφων τους με άλλους τρόπους.

Οι Αθηναίοι τούς υποδέχτηκαν με επευφημίες, χειροκροτήματα και χαμόγελα στο κέντρο της πρωτεύουσας και πολλοί έσπευσαν να σταθούν στο πλευρό τους.

Στη μεγάλη κινητοποίηση που γέμισε με τρακτέρ την πλατεία Συντάγματος έδωσαν το παρών σωματεία, εργαζόμενοι και φοιτητές.

Γύρω στις 11:00 ξεκινά η μεγάλη αποχώρηση

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που ξεκίνησαν σταδιακά από τις 12 το μεσημέρι της Τρίτης, συνεχίζονται μέχρι και σήμερα το πρωί, καθώς στις 11:00 είναι προγραμματισμένη η αποχώρηση των τρακτέρ.

Οι αγρότες πρόκειται σήμερα και αύριο να προχωρήσουν σε γενικές συνελεύσεις στα μπλόκα, ώστε να αποφασίσουν το μέλλον των κινητοποιήσεών τους. Όπως ανέφερε χθες ο Ρίζος Μαρούδας, μέλος της συντονιστικής επιτροπής των μπλόκων, στην ΕΡΤ προσανατολίζονται είτε σε αποκλεισμό δρόμων, είτε θα προχωρήσουν σε άλλες μορφές κινητοποίησης.

Στην Αθήνα υπολογίζεται ότι κατέφτασε τριψήφιος αριθμός τρακτέρ, καθώς και χιλιάδες αγρότες που έφτασαν στην Αθήνα με λεωφορεία, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για πάνω από 10.000 ανθρώπους.

Μάλιστα, όπως μετέδωσε το πρωί της Τετάρτης (21/2) η εκπομπή του Mega Κοινωνία Ώρα MEGA με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο, υπήρξε άψογη συνεργασία με την αστυνομία τόσο για την άφιξη των αγροτών στο κέντρο της Αθήνας όσο και για την παραμονή τους.

Ακόμα και αυτή την ώρα που παραμένουν οι αγρότες στην Αθήνα, κάθονται στα τρακτέρ τους και στα γεωργικά μηχανήματα και πολλοί από αυτούς πέρασαν τη νύχτα μέσα σε αυτά.

Πώς θα φύγουν οι αγρότες – Διευκρινίσεις από την ΕΛ.ΑΣ. – Ποιοι δρόμοι θα είναι κλειστοί

«Ύστερα από συνεννόηση με τους εκπροσώπους των αγροτών, γύρω στις 10:00 – 11:00 αναμένεται να ξεκινήσει η αποχώρησή του σταδιακά. Θα ακολουθήσουν την ίδια διαδρομή, Πανεπιστημίου, Ομόνοια, Λεωφόρος Αθηνών. Λεωφόρος Κηφισού ώστε να επιστρέψουν στις περιοχές τους. Φυσικά, θα συνοδεύονται από περιπολικά της αστυνομίας», σημείωσε η εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ, Κωνσταντία Δημογλίδου μιλώντας στο Mega και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» το πρωί της Τετάρτης (21/2).

Όσο για σήμερα, Τετάρτη, σύμφωνα με την κα Δημογλίδου ήδη από τις πρωινές ώρες είναι κλειστή η Λεωφόρος Αμαλίας και η Όθωνος, καθώς στο σημείο έχουν σταθμεύσει περί τα 140 τρακτέρ, ενώ στη συνέχεια θα ανακοινωθούν νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Δείτε φωτογραφίες του Newsbeast.gr από τη μεγάλη συγκέντρωση των αγροτών στο κέντρο της Αθήνας

Πηγή: Newsbeast.gr




Με τρακτέρ θα γεμίσει σήμερα το κέντρο της Αθήνας | Ξεκινά η κάθοδος των αγροτών

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για το πανελλαδικό συλλαλητήριο που θα πραγματοποιήσουν σήμερα στις 18:30 στο Σύνταγμα οι αγρότες από όλη την Ελλάδα. Το ταξίδι των επαγγελματιών του αγροτικού κλάδου ξεκίνησε από χτες, Δευτέρα 19/2, ενώ πολλοί ήταν όσοι διανυκτέρευσαν στο Κάστρο Βοιωτίας και σήμερα το πρωί θα ξεκινήσουν με προορισμό την Αθήνα.

Η προσυγκέντρωση των αγροτών με τα τρακτέρ θα γίνει στις 17:30 στην πλατεία Ομονοίας. Μία ώρα μετά, στις 18:30, θα κατευθυνθούν προς το Σύνταγμα για το συλλαλητήριο.

Ειδικότερα το απόγευμα της Δευτέρας, στο Κάστρο Βοιωτίας, έκαναν την εμφάνισή τους τα τρακτέρ από τη Θεσσαλία και τη Φθιώτιδα, με τους συναδέλφους τους στο μπλόκο του Κάστρου να τους υποδέχονται με χειροκροτήματα.

Πρώτο σημείο συνάντησης των αγροτών και των κτηνοτρόφων από τη Λάρισα και τον Βόλο ήταν στη Λαμία (στο ύψος της Ανθήλης). Εκεί ενώθηκαν με συναδέλφους τους από την Καρδίτσα και μαζί με αυτούς από τη Φθιώτιδα ξεκίνησαν το ταξίδι τους για το Κάστρο Βοιωτίας.

Αγρότες αναχώρησαν και από την Κρήτη, οι οποίοι έφτασαν στην πρωτεύουσα με τα πλοία της γραμμής από Ηράκλειο και Χανιά στις 6:00, εκπροσωπώντας την αγροτική φωνή του νησιού στο συλλαλητήριο.

Περιπολικά της αστυνομίας, καθ’ όλη τη διάρκεια της διέλευσης των οχημάτων κατά μήκος του εθνικού δικτύου, όπως μετέδωσε το πρωί της Τρίτης (20/2) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο, συνόδευαν τα αγροτικά οχήματα που δεν κινούνταν με περισσότερα από 40 χιλιόμετρα ανά ώρα σε ένα ρεύμα κυκλοφορίας.

Από τη βόρεια Ελλάδα αγρότες και κτηνοτρόφοι από την Ημαθία έχουν ήδη φορτώσει εννέα τρακτέρ σε νταλίκες, για να τα μεταφέρουν μέχρι το Κάστρο Βοιωτίας, ενώ με τον ίδιο τρόπο αναμένεται να ταξιδέψουν άλλα έξι τρακτέρ.

Τους απαγορεύτηκε να περιφέρονται άσκοπα με τα τρακτέρ στο κέντρο της Αθήνας

Θα επιτραπεί στους αγρότες να σταθμεύσουν τα τρακτέρ στο κέντρο κατά τη διάρκεια της νύχτας και θα είναι υποχρεωτικά ανοιχτές οι δύο λωρίδες της οδού Πανεπιστημίου, προκειμένου να μην μπλοκάρεται η κίνηση, ενώ τους απαγορεύτηκε το να περιφέρονται άσκοπα με τα τρακτέρ στο κέντρο.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές, το πρωί της Τρίτης αναμένεται να προστεθούν πάνω από 30 τρακτέρ από την περιοχή του Κάστρου Βοιωτίας, ενώ στο Σχηματάρι θα προστεθούν άλλα 15 τρακτέρ από την Εύβοια. Ο τελικός αριθμός των τρακτέρ δεν μπορεί να προβλεφθεί, καθώς ενισχύσεις αναμένονται από σημεία της Θήβας και της Αττικής.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αντιπροσωπεία των αγροτών αναμένεται να συναντηθεί με τον Μάκη Βορίδη, καθώς ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, θα αναχωρήσει για προγραμματισμένο ταξίδι στην Ινδία.

Ποιοι δρόμοι θα είναι κλειστοί

Σήμερα το μεσημέρι λόγω της επικείμενης συγκέντρωσης-διαμαρτυρίας των αγροτών στο κέντρο της Αθήνας, η τροχαία θα εφαρμόσει κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και συγκεκριμένα:

Προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας κατά μήκος του δρομολογίου που θα ακολουθήσουν τα αγροτικά οχήματα: λεωφόρος Αθηνών, Αχιλλέως, πλατεία Καραϊσκάκη. Θα κινηθούν αντίθετα στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου, την πλατεία Ομονοίας και την οδό Πανεπιστημίου, προκειμένου να φτάσουν στο Σύνταγμα. Θα υπάρξει προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας πέριξ της πλατείας Ομονοίας.

Θα διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στη λεωφόρο Αμαλίας, την οδό Πανεπιστημίου, τη λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας και σε όλες τις κάθετες σε αυτές οδούς.

Η Βασιλίσσης Σοφίας θα διακοπεί από το ύψος της Βουλής και η κυκλοφορία στην κάθοδο θα γίνεται μέχρι και την οδό Σέκερη.

Τα οχήματα που κινούνται στην οδό Ακαδημίας θα κατευθύνονται μόνο προς την άνοδο της Βασιλίσσης Σοφίας.

Θα υπάρχει συνεχής πληροφόρησης για περαιτέρω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Για οποιαδήποτε πληροφορία οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με το τηλεφωνικό κέντρο της Άμεσης Δράσης, ενώ συστήνεται στους οδηγούς να αποφύγουν την κίνηση με οχήματα στη διαδρομή της πορείας και στους χώρους των εκδηλώσεων, τόσο για την εξυπηρέτησή τους, όσο και για την αποφυγή πρόσθετων κυκλοφοριακών προβλημάτων.

Συνεχής ενημέρωση για τις ισχύουσες κάθε φορά κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα υπάρχει σε ειδικό μπάνερ στην ιστοσελίδα καθώς και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης της Ελληνικής Αστυνομίας.

Πηγή: Newsbeast.gr

 




Κοπή της πίτας των Καβαλιωτών της Αθήνας

Πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Παρασκευής 16 Φεβρουαρίου στο Πολιτιστικό Κέντρο – Εντευκτήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο κτήριο “Κωστής Παλαμάς”, παρουσία του Δημάρχου Καβάλας, Θόδωρου Μουριάδη, η κοπή της πίτας του Συλλόγου των Καβαλιωτών της Αθήνας “Οι Φίλιπποι”.
Κατά της εν λόγω εκδήλωσης, στην οποία παραβρέθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ, Νίκος Παναγιωτόπουλος και Αγγελική Δεληκάρη, ο πρώην Αντιπρόεδρος της Βουλής, Γιώργος Καλαντζής και πολλά μέλη του Συλλόγου, ο κ. Μουριάδης παρουσίασε τις παρεμβάσεις που έγιναν την προηγούμενη τετραετία, καθώς και τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη τόσο στην πόλη, όσο και στη Δημοτική Ενότητα Φιλίππων.



Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο υπό βροχή στο κέντρο της Αθήνας, έκλεισε η Πανεπιστημίου

Νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο υπό βροχή πραγματοποιείται στο κέντρο της ως αντίδραση στο νομοσχέδιο για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων. Στο πανελλαδικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο έχουν δηλώσει συμμετοχή φοιτητικοί σύλλογοι, μαθητές, εργαζόμενοι σε ΑΕΙ και μέλη ΔΕΠ (Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό).

Πριν από λίγη ώρα έκλεισε η Πανεπιστημίου, ενώ σταδιακά αναμένεται να κλείσουν και άλλοι δρόμοι στο κέντρο της πρωτεύουσας για την πορεία

Πηγή: Newsbeast.gr




Σε εξέλιξη το συλλαλητήριο κατά της ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων | Απροσπέλαστο το κέντρο της Αθήνας

Λίγο μετά τη μία το μεσημέρι της Πέμπτης (08.02.2024) ξεκίνησε το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας κατά της ίδρυσης των μη κρατικών πανεπιστημίων.

Από νωρίς το πρωί της Πέμπτης είχε αρχίσει να μαζεύεται κόσμος για το συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας. Αρχικά έκλεισε η οδός Πανεπιστημίου και πλέον είναι κλειστή και η οδός Σταδίου

Νωρίτερα είχαν τραυματιστεί πέντε άτομα μετά από τη συμπλοκή διαδηλωτών κατά τη διάρκεια της προσυγκέντρωσης των φοιτητικών συλλόγων.

Συγκεκριμένα επικράτησε ένταση όταν τα μέλη των φοιτητικών συλλόγων ήρθαν στα χέρια, ενώ γρήγορα στο σημείο έφτασαν διασώστες του ΕΚΑΒ και ασθενοφόρο για τις πρώτες βοήθειες στους τραυματίες. Η συμπλοκή μεταξύ των φοιτητών έγινε για το ποιο πανό θα μπει μπροστά στο συλλαλητήριο με συνέπεια να ανοίξουν κεφάλια.

Στο συλλαλητήριο παίρνουν μέρος πάνω από 150 φοιτητικοί σύλλογοι. Στο πλευρό των φοιτητών βρίσκεται και η ΠΟΣΔΕΠ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού & Ερευνητικού Προσωπικού) η οποία στηρίζει τις κινητοποιήσεις τους και καλεί σε απεργία.

Πηγή: newsit.gr




Στους δρόμους της Αθήνας την Πέμπτη φοιτητές από όλη την Ελλάδα | Διαδηλώνουν ενάντια στα μη κρατικά πανεπιστήμια

Τις κινητοποιήσεις τους ενάντια στην ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων συνεχίζουν οι φοιτητές. Την Πέμπτη 8/2 έχουν δώσει ραντεβού στα Προπύλαια στις 12:00 και αναμένεται να πραγματοποιήσουν πανελλαδικό συλλαλητήριο.

Για διευκόλυνση συμμετοχής των δημοσίων υπαλλήλων και ειδικά των εκπαιδευτικών, η ΑΔΕΔΥ ανακοίνωσε στάση εργασίας από τις 11:00 π.μ. μέχρι τη λήξη του ωραρίου και καλεί σε συμμετοχή στη φοιτητική κινητοποίηση.

Την ώρα του συλλαλητηρίου θα πραγματοποιηθούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας.

πηγή: Newsbeast.gr




F-35: Ένα βήμα πριν τις τελικές διαπραγματεύσεις Αθήνας – Ουάσινγκτον για την αγορά των μαχητικών

«Ξεκλειδώνει» η πώληση των μαχητικών F-35 από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα

Σύντομα αναμένεται το πράσινο φως για την έναρξη των διαπραγματεύσεων Αθήνας – Ουάσινγκτον σχετικά με το ελληνικό αίτημα για την αγορά μαχητικών αεροσκαφών F-35.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Τα Νέα Σαββατοκύριακο», το ζήτημα επανήλθε στο προσκήνιο μετά τα όσα συζήτησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τον αμερικανό ΥΠΕΞ, Άντονι Μπλίνκεν, κατά τη συνάντησή τους στην Κρήτη.

Η ίδια πηγή υπογραμμίζει ότι σε αυτό το σημείο απομένει η αποστολή και «τυπικά» της απάντησης (LOA) από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα που θα δώσει το έναυσμα για να ξεκινήσουν οι τελικές διαπραγματεύσεις

Αυτή απάντηση σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα αναμένεται μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου.

Παράλληλα, θα πρέπει να έχουν προηγηθεί η «τυπική» έγκριση από το αμερικανικό Κογκρέσο και η «τυπική» διαδικασία επιστροφής της απόφασης στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ.

Διευκρινίζεται ότι η απόφαση χαρακτηρίζεται «ειλημμένη» ήδη πριν από τις εθνικές εκλογές στην Ελλάδα, με τον χρόνο αποστολής της LOA να έχει μπει, το προηγούμενο διάστημα, και αυτό, στο διπλωματικό παζάρι ΗΠΑ – Τουρκίας, με αποτέλεσμα να καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις.

Την αισιοδοξία τους ως προς τους χρόνους εκφράζουν και αμερικανικές πηγές, όπως αναφέρεται στα «Νέα».

Τώρα σε ό,τι αφορά τη LOA που αναμένει η ελληνική πλευρά, θα περιλαμβάνονται το κόστος των μαχητικών, η συντ.ρηση και υποστήριξη τους και η εκπαίδευση των χειριστών.

Όσο για τον τελικο αριθμό των αεροκαφών, αυτός θα καθοριστεί κατά τις διαπραγματεύσεις, με βάση τα οικονομικά της χώρας, σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα. Ενδέχεται αυτά να ανέλθουν σε 12 αντί για 20.




Αποστάσεις της Αθήνας από τον σάλο που προκάλεσε στη Βρετανία η απρέπεια Σούνακ | Υπουργικό σήμερα

Μια σειρά από νομοσχέδια τα οποία σηματοδοτούν την πρόθεση του πρωθυπουργού να συνεχίσει χωρίς καθυστερήσεις στον δρόμο των μεταρρυθμίσεων θα παρουσιαστούν σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο το οποίο συνεδριάζει στις 11:00 στο Μέγαρο Μαξίμου.

Λίγες ώρες πριν αναχωρήσει για το Ντουμπάι όπου θα συμμετάσχει στην διεθνή διάσκεψη για το κλίμα (COP28) ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα ακούσει τους υπουργούς του και θα διαπιστώσει αν όλα κυλούν σύμφωνα με τις οδηγίες του. Στην κορυφή της σημερινής ατζέντας η παρουσίαση του προϋπολογισμού του 2024 με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών να αναλύει τους στόχους για τη νέα χρονιά, καθώς στις 17 Δεκεμβρίου αναμένεται να ψηφιστεί στη Βουλή.

Κυβερνητικά στελέχη αναφερόμενα στον προϋπολογισμό επισημαίνουν ότι η κυβέρνηση δεν ωραιοποιεί την κατάσταση αλλά δεν κρύβει και την πρόοδο που έχει επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια. Οδηγός της είναι η σοβαρή δημοσιονομική πολιτική, γιατί μόνο έτσι συνεχιστεί η τροχιά ανάπτυξης της χώρας και αυξηθεί το επενδυτικό ενδιαφέρον.

Ο υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης αναμένεται να επαναλάβει ότι η Ελλάδα είναι τρίτη σε ρυθμό ανάπτυξης σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, η ανεργία έχει πέσει κάτω από το 11%, ενώ έχουν αυξηθεί κατά 9,1 % τα έσοδα, χωρίς να έχει γίνει καμιά αύξηση φόρου. Στόχος είναι η ίδια οικονομική συνταγή να εφαρμοστεί το 2024 με ταχύτερο ρυθμό, καθώς εκτιμάται ότι οι ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις θα αυξηθούν κατά 15,1%.

Παράλληλα, ο προϋπολογισμός ενσωματώνει μόνιμες φοροελαφρύνσεις με επτά διαφορετικούς τρόπους (όπως η αύξηση του αφορολόγητου για οικογένειες με παιδιά, η μονιμοποίηση χαμηλών συντελεστών ΦΠΑ κ.α.) Την ίδια στιγμή προχωρά η εφαρμογή 11 διαφορετικών μέτρων για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.

Στο Υπουργικό Συμβούλιο αναμένεται να εγκριθεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την ιδιωτική ασφάλιση για φυσικές καταστροφές. Από το 2024 επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών άνω των 2 εκατ. ευρώ θα ασφαλίζουν υποχρεωτικά εγκαταστάσεις, εξοπλισμό και αποθεματικά από σεισμό, πυρκαγιά και πλημμύρα, ενώ, όσο ασφαλίσουν την κατοικία τους θα έχουν έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ της τάξης του 10%.

Όσον αφορά στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος αυτό θα αφορά στην προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, την επίτευξη της αστικής ανθεκτικότητας, την προστασία του περιβάλλοντος και την καταστολή της αυθαίρετης δόμησης. Μεταξύ άλλων θα θεσμοθετηθεί ο νέος φορέας διαχείρισης υδάτων Θεσσαλίας.

Στην σημερινή συνεδρίαση θα συζητηθεί επίσης η ρύθμιση του υπουργείου Υγείας για το «Εθνικό Σύστημα Τραύματος» που προβλέπει τη δημιουργία «κέντρων αναφοράς τραύματος» σε όλη την Ελλάδα.

Τα υπόλοιπα θέματα στη ατζέντα

  • Παρουσίαση από τον Υπουργό Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη και την Υπουργό Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Σοφία Ζαχαράκη ερανιστικών νομοσχεδίων των Υπουργείων τους,
  • Εισήγηση από τον Υπουργό Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη σχετικά με την επιλογή Προέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου,
  • Εισήγηση από την Σοφία Ζαχαράκη για τη συγκρότηση και λειτουργία της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά.

Το «ατυχές» γεγονός

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην καθιερωμένη συνάντηση που είχε χθες με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας χαρακτήρισε ατυχές γεγονός την ακύρωση της προγραμματισμένης του συνάντησης με τον Βρετανό ομόλογό του, Ρίσι Σούνακ.

Εκτίμησε ότι δεν θα επηρεάσει τις ελληνοβρετανικές σχέσεις σε βάθος χρόνου και βλέποντας την θετική πλευρά της ακύρωσης είπε ότι απέκτησε ακόμα μεγαλύτερη δημοσιότητα, όχι μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και στην παγκόσμια κοινή γνώμη, το δίκαιο αίτημα της Ελλάδας για την επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα.

Στην κυβέρνηση εμφανίζονται αποφασισμένοι να μην ανεβάσουν τους τόνους της αντιπαράθεσης με την Βρετανία και αυτό φάνηκε μετά και τα όσα ισχυρίστηκε ενώπιον της Βρετανικής Βουλής ο Ρίσι Σούνακ ότι δήθεν είχε συμφωνηθεί να μην τεθεί θέμα Γλυπτών από τον Έλληνα πρωθυπουργό.

«Στο πνεύμα των καλών μακροχρόνιων σχέσεων ανάμεσα στις δύο χώρες, τις οποίες και επιθυμούμε να διατηρήσουμε, δεν έχουμε τίποτα παραπάνω να προσθέσουμε απ΄όσα έχουμε ήδη πει», ήταν το σχόλιο κυβερνητικών πηγών στην Αθήνα.

Η στάση που θα συνεχίσει να ακολουθεί η κυβέρνηση φάνηκε και από την απάντηση που έδωσε μιλώντας σε δημοσιογράφους ο Κυριάκος Μητσοτάκης το βράδυ της Τετάρτης μετά από την εκδήλωση του ΟΚΑΝΑ. Όταν ρωτήθηκε για την απρέπεια του Βρετανού πρωθυπουργού, Ρίσι Σούνακ, προς το πρόσωπο του, απάντησε περιπαικτικά: «εγώ δεν έκανα τίποτα. Μόνο η παρουσία μου», προσθέτοντας : «δεν θα μπλέξουμε στην εσωτερική πολιτική της Βρετανίας».




«Ο Παρθενώνας, τα γλυπτά… ανήκουν στην Ελλάδα, ας είμαστε δίκαιοι» | To BBC στους δρόμους της Αθήνας, συζητά με πολίτες

«Περισσότερα από 200 χρόνια αφότου αποσπάστηκαν από το πιο ιερό μνημείο της χώρας τους και μεταφέρθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα Ελγίνεια Μάρμαρα εξακολουθούν να φωνάζουν “αδικία” για τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων».

Έτσι ξεκινά το άρθρο του Νικ Μπικ, ανταποκριτή του BBC από την Αθήνα. Σχολιάζοντας την αναφορά του σε «Ελγίνεια Μάρμαρα», σημειώνει: «Όχι ότι κάποιος γύρω μου θα τα αποκαλούσε έτσι: Γλυπτά του Παρθενώνα είναι η ονομασία που χρησιμοποιείται ξανά και ξανά – σε μια απόρριψη της βρετανικής αξίωσης ιδιοκτησίας των αρχαίων θησαυρών που θεωρούνται σχεδόν καθολικά εδώ ότι κλάπηκαν από κάποιον Λόρδο Έλγιν σε μια ανάλγητη πράξη αυτοκρατορικής κλοπής».

Δίνοντας το κλίμα από το κέντρο της Αθήνας, αναφέρεται στις συνομιλίες του με πολίτες για το θέμα.

«Ο Παρθενώνας, τα γλυπτά… ανήκουν στην Ελλάδα. Ας είμαστε δίκαιοι, σωστά;» δήλωσε η 21χρονη εκπαιδευόμενη πιλότος Μελίνα Πέτρου. «Αυτό που είπε ο πρωθυπουργός για τη Μόνα Λίζα ήταν ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Το μισό της θα ήταν στο Λούβρο και το άλλο μισό σε άλλη χώρα και αυτό έκανε το Ηνωμένο Βασίλειο κλέβοντας τα γλυπτά. Οπότε αυτό δεν είναι καθόλου δίκαιο».

«Η διαδικασία μετακίνησης δεν θα τα έθετε σε σοβαρό κίνδυνο;», ρωτάει ο δημοσιογράφος; «Δεν είναι καλύτερα να βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, όπως υποστηρίζει η βρετανική κυβέρνηση;». η απάντηση που παίρνει είναι η εξής: «Ζούσα στο Λονδίνο και θυμάμαι ότι μια μέρα είδα στο Βρετανικό Μουσείο ότι η οροφή είχε διαρροή. Και λένε ότι πρέπει να μείνουν στο Λονδίνο γιατί θα είναι σε καλύτερη κατάσταση! Πρέπει να γυρίσουν στην Ελλάδα».

Στους πρόποδες της Ακρόπολης βρίσκεται ένα μουσείο που χτίστηκε ειδικά για να στεγάσει τα μάρμαρα αυτά, όποτε και αν γίνει η επιστροφή τους. Δεκατέσσερα χρόνια μετά τα εγκαίνιά του, περιμένουν ακόμα να επιστρέψει το κεντρικό τους κομμάτι, σημειώνει το δημοσίευμα και συνεχίζει: Στο εσωτερικό του κτιρίου, είναι τονισμένα τα περιγράμματα των χαμένων τμημάτων του Παρθενώνα, μαζί με μια εξήγηση για το πού βρίσκονται αυτή τη στιγμή. Άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας, έχουν δηλώσει ότι είναι διατεθειμένες να επιστρέψουν κάποιες πολύτιμες ελληνικές αρχαιότητες, αλλά οι Βρετανοί δεν έχουν ακόμη ακολουθήσει το παράδειγμά τους.

Ο δημοσιογράφος αναφέρεται στη συνέχεια στην ακύρωση της συνάντησης του βρετανού πρωθυπουργού Ρίσι Σούνακ με τον έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, σχολιάζοντας πως η κίνηση αυτή «δεν έχει κάνει τίποτα για να ενισχύσει την αγάπη για το Ηνωμένο Βασίλειο». «Αν ο κ. Σούνακ πίστευε ότι η ματαίωση των συνομιλιών στη Ντάουνινγκ Στριτ 10 θα θεωρούνταν απλώς μια διπλωματική καταιγίδα, έκανε λάθος», σχολιάζει.

«Ένιωσα προσβεβλημένος και κάθε Έλληνας ένιωσε προσβεβλημένος», είπε στον ανταποκριτή του BBC ο υπουργός Εργασίας, Άδωνις Γεωργιάδης, το βράδυ της Τρίτης. «Μιλώ με σεβασμό στον πρωθυπουργό σας, αλλά έκανε ένα λάθος. Αυτή είναι μια θλιβερή μέρα για τη σχέση μας».

Μετά τις δηλώσεις του υπουργού, το ρεπορτάζ επιστρέφει στους πολίτες και τις απόψεις τους για το θέμα. «Όλα έχουν να κάνουν με τα λεφτά», είπε ο 49χρονος Ηλίας. «Το Μουσείο ζει από την παρουσίαση όλων αυτών των καταπληκτικών κομματιών της ιστορίας και αν χάσει τα μάρμαρα, τότε το Βρετανικό Μουσείο δεν θα είναι πια το Βρετανικό Μουσείο».

Τι θα γινόταν όμως αν επέστρεφαν στην Αθήνα; Ποιο θα ήταν το εθνικό κλίμα; «Οι Έλληνες θα ήταν πολύ, πολύ χαρούμενοι. Οι Βρετανοί είναι πολύ λογικοί και δίκαιοι και νομίζω ότι και αυτοί θα ήταν χαρούμενοι», δήλωσε ο Ηλίας. «Θα ήταν καλό για όλο τον κόσμο».