Στη Βουλή η τροπολογία για τα ασφάλιστρα υγείας | Τι αλλάζει

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης με την οποία λαμβάνονται μέτρα για συγκράτηση των ασφαλίστρων στα προγράμματα υγείας των ασφαλιστικών εταιρειών καθώς και για διαφάνεια – ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τα προϊόντα που διατίθενται στην αγορά.

Σημειώνεται ότι ήδη οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν ανακοινώσει τον περιορισμό των αυξήσεων στα ασφάλιστρα των ισόβιων προγραμμάτων, ύστερα από τις επαφές που προηγήθηκαν και την παρέμβαση του υπουργείου Ανάπτυξης.

Η τροπολογία προβλέπει:

  • Τη δημιουργία Ετήσιου δείκτη αναπροσαρμογής μακροχρόνιων ασφαλίσεων υγείας από την ΕΛΣΤΑΤ ο οποίος αντικαθιστά τον αντίστοιχο δείκτη του ΙΟΒΕ, θα ανακοινώνεται κάθε Δεκέμβριο και θα ισχύσει από 1ης Ιανουαρίου 2026. Με βάση τον δείκτη αυτόν θα καθορίζονται οι ετήσιες αυξήσεις ασφαλίστρων, εκτός από τα συμβόλαια που δεν προβλέπουν αναπροσαρμογή ή προβλέπουν σταθερή αναπροσαρμογή. “Σκοπός του νέου δείκτη, αναφέρεται στο σκεπτικό της τροπολογίας, είναι να αποτελέσει έναν δίκαιο τρόπο αναπροσαρμογής των μακροχρόνιων συμβάσεων ασφάλισης υγείας, που πλέον δεν προσφέρονται στο καταναλωτικό κοινό, προκειμένου οι αναπροσαρμογές αυτές να μην διενεργούνται δυνάμει ασαφών και συνεπώς καταχρηστικών, γενικών όρων συναλλαγών που περιέχονταν στις συμβάσεις που συνήφθησαν τις προηγούμενες δεκαετίες σε βάρος της συγκεκριμένης κατηγορίας ασφαλισμένων”.
    • Υποχρέωση των ασφαλιστικών εταιρειών να αναρτούν στην ιστοσελίδα τους το ύψος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων και την ημερομηνία ισχύος της για κάθε προϊόν υγείας.
    • Αντίστοιχη υποχρέωση γνωστοποίησης του τιμοκαταλόγου (παλιά και νέα τιμή, ποσοστό αύξησης και ημερομηνία ισχύος) για τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών υγείας (νοσοκομεία κλπ.) για κάθε ιατρική υπηρεσία.

    Οι παραπάνω ανακοινώσεις κοινοποιούνται και στο υπουργείο Ανάπτυξης εντός τριών ημερών από τη δημοσίευση τους.

www.newsbeast.gr




Θεοδωρικάκος: Δεν θα γίνουν αποδεκτές υπέρογκες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας

Αυστηρό πλαίσιο ελέγχου των εταιρειών ασφαλιστικών συμβολαίων υγείας προανήγγειλε ο κ. Τάκης Θεοδωρικάκος στην Βουλή επισημαίνοντας πως οι υπέρογκες αυξήσεις των ασφαλίστρων δεν είναι αποδεκτές από την κυβέρνηση.

«Για το 2025 στέλνω ξεκάθαρο μήνυμα ότι δεν είναι αποδεκτές από την κυβέρνηση αυξήσεις της τάξης του 14% και 15% που προβλέπει ο δείκτης του ΙΟΒΕ. Καλούμε τις εταιρείες να προσαρμοστούν σε αυτό» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Ανάπτυξης προειδοποιώντας πως αν οι εταιρείες δεν προσαρμοστούν η κυβέρνηση θα λάβει μέτρα όπως έπραξε και στην περίπτωση με τις τραπεζικές προμήθειες.

Νέο θεσμικό πλαίσιο που θα λειτουργήσει από 1.1.2026 για τον προσδιορισμό του επιτρεπόμενου ύψους των αυξήσεων στα ιδιωτικά συμβόλαια με τον σχετικό δείκτη να ορίζεται από την ΕΛΣΤΑΤ και όχι από τον ΙΟΒΕ όπως ισχύει
 Μέτρα κατά όσων εταιρειών προχωρήσουν σε υπέρογκες αυξήσεις της τάξης του 14%-15% εντός του 2025 των συμβολαίων

Συνεργασία με την επιτροπή Ανταγωνισμού προκειμένου οι έλεγχοι για αθέμιτες πρακτικές και καρτέλ στην αγορά της ιδιωτικής ασφάλισης να ολοκληρωθεί άμεσα.
Πιο αναλυτικά, ο υπουργός απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μιλένας Αποστολάκη είπε: «Η απόφαση της κυβέρνησης είναι να νομοθετήσει το επόμενο διάστημα με στόχο την ενίσχυση του ανταγωνισμού, την διαφάνεια των τιμολογήσεων και των διαδικασιών και ασφαλώς την προστασία των καταναλωτών και της ασφαλιστικής πίστης. Δεν είναι αποδεκτό να κλείνει κανείς μια συμφωνία, να πληρώνει τα πρώτα χρόνια και όταν μεγαλώσει ηλικιακά να καλείται να πληρώνει υπέρογκες αυξήσεις» για να προσθέσει: 

«Η δική μας νομοθετική παρέμβαση που θα εκδηλωθεί το επόμενο διάστημα θα προβλέπει: Θέσπιση νέου δείκτη – αντικειμενικού κι επιστημονικά τεκμηριωμένου – που θα ισχύει από την 1.1.2026 και επαναξιολόγηση του υπάρχοντος. Ο νέος δείκτης που θα νομοθετήσει η κυβέρνηση και θα καλύπτει το επιτρεπτό ποσοστό αύξησης θα γίνει από την ΕΛΣΤΑΤ και θα παίρνει υπόψη το σύνολο των δεδομένων.

Παράλληλα, η κυβερνητική παρέμβαση θα περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την διαφάνεια στην τιμολόγηση των υπηρεσιών, σταθερή και διαρκή ενημέρωση των πολιτών – καταναλωτών για να κάνουν τις συγκρίσεις και να παίρνουν τις αποφάσεις τους».

Ειδικά για την τρέχουσα χρονιά ο υπουργός σημείωσε: «Για το 2025 στέλνω ξεκάθαρο μήνυμα ότι δεν είναι αποδεκτές από την κυβέρνηση αυξήσεις της τάξης του 14% και 15% που προβλέπει ο δείκτης ΙΟΒΕ. Καλούμε τις εταιρείες να προσαρμοστούν σε αυτό. Μας ενδιαφέρει η κεφαλαιακή επάρκεια των εταιρειών. Οι εταιρείες πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτό. Αυτές οι αυξήσεις δεν είναι αποδεκτές. Πιστεύουμε ότι θα προσαρμοστούν αμέσως . Σε διαφορετική περίπτωση η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι θα πράξει ότι επιβάλλεται για την προστασία των καταναλωτών όπως το έκανε και με τις τράπεζες».

Παράλληλα, ο Υπουργός ενημέρωσε πως θα ζητήσει από την Επιτροπή Ανταγωνισμού «την άμεση ολοκλήρωση των ελέγχων αναφορικά με τα καρτέλ στον χώρο της ιδιωτικής υγείας. Ταχύτατα να ολοκληρωθεί ο έλεγχος και να γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις. Η κυβέρνηση μένει σταθερή και με ευαισθησία προς τους πολίτες σε μέτρα και πολιτικές που συμβάλουν στην μείωση του κόστους διαβίωσης και την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος».

Πέραν αυτών ο κ. Θεοδωρικάκος περιγράφοντας την περίμετρο του προβλήματος είπε: «υπάρχουν περί τα 900 χιλ ιδιωτικά συμβόλαια υγείας και από αυτά τα 255 χιλ είναι συμβόλαια δια βίου για υπηρεσίες υγείας τα οποία πράγματι έχουν σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια για αυτό και οι άνθρωποι με τέτοια συμβόλαια έχουν μειωθεί. Το 2011 ήταν 711 χιλ. Το 2018 έμειναν 370 χιλ. Προφανώς η μεγάλη μείωση οφείλεται κυρίως στο ότι τα χρόνια της κρίσης, της χρεοκοπίας και μνημονίων οδήγησαν σε δραματικές μειώσεις εισοδημάτων και δεν μπόρεσαν οι άνθρωποι αυτοί να ανταποκριθούν. Οι συμπολίτες πήγαν στα δικαστήρια για τις αυξήσεις και τα δικαστήρια χωρίς να κρίνουν το ποσοστό αύξησης θεώρησαν καταχρηστική την συμπεριφορά των ασφαλιστικών εταιρειών και εκεί κρίθηκε αναγκαία η δημιουργία ενός δείκτη που θα συγκροτεί με συγκεκριμένο τρόπο ποια θα πρέπει να είναι η αύξηση. Οι αυξήσεις αυτές όμως είναι προφανές ότι είναι πολύ μεγάλες και τίθεται σοβαρό ζήτημα επαναξιολόγησης του δείκτη του ΙΟΒΕ».

Από την πλευρά της η κυρία Αποστολάκη μίλησε για ασυδοσία και αυθαιρεσία των εταιρειών ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι περιορίζεται σε ρόλο «τροχονόμου συμφερόντων».
protothema.gr