Ημερίδα οδικής ασφάλειας στη Δράμα: Επένδυση στη νέα γενιά για ασφαλείς δρόμους

Την Πέμπτη 10 Απριλίου 2025, στις 10:00 π.μ., πραγματοποιήθηκε με επιτυχία ενημερωτική Ημερίδα Οδικής Ασφάλειας στο 1ο και 2ο ΕΠΑΛ Δράμας. Η δράση διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας, μέσω της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών, με σκοπό την ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των μαθητών σε θέματα ασφαλούς οδήγησης.

Στην Ημερίδα συμμετείχε και ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών, Επικοινωνιών και Καλών Πρακτικών, κ. Ιρφάν Χατζηγκενέ, ο οποίος τόνισε τη σημασία της πρόληψης και της ενημέρωσης των νέων, ως μελλοντικών οδηγών, για την καλλιέργεια υπεύθυνης οδικής συμπεριφοράς.

Η παρουσίαση επικεντρώθηκε στις σωστές πρακτικές ασφαλούς οδήγησης και στην ανάγκη εμπέδωσης της κυκλοφοριακής αγωγής από νεαρή ηλικία. Μέσα από διαδραστικές ενότητες και απλές καθημερινές οδηγικές συνθήκες, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη σημασία της προσοχής, της τήρησης των κανόνων και της αποφυγής επικίνδυνων συμπεριφορών στο δρόμο.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας, κ. Μιχαήλ Μουρβετίδης, υπογράμμισε κατά την τοποθέτησή του τη στρατηγική σημασία της εκπαίδευσης για την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων:
«Για τη διοίκησή μας, η οδική ασφάλεια αποτελεί βασική προτεραιότητα. Επενδύουμε στους νέους ανθρώπους, τις μαθήτριες και τους μαθητές, για να διαμορφώσουμε υπεύθυνους οδηγούς που θα συμβάλλουν στη μείωση των τροχαίων στους δρόμους».

Ο κ. Μουρβετίδης αναφέρθηκε επίσης στις δράσεις του 2024, «Έτους Οδικής Ασφάλειας για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη», σημειώνοντας ότι εκατοντάδες μαθητές συμμετείχαν ενεργά. Τόνισε ότι παρόμοιες δράσεις συνεχίζονται και το 2025, με στόχο τη δημιουργία μιας νέας κουλτούρας κυκλοφοριακής αγωγής σε ολόκληρη την Περιφέρεια, μέσα από θεωρητική και βιωματική εκπαίδευση.

Η ημερίδα αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα εκπαιδευτικών παρεμβάσεων που υλοποιούνται ανά Περιφερειακή Ενότητα και αποδεικνύει την ουσιαστική προσέγγιση της Περιφέρειας ΑΜΘ στην πρόληψη και τη διαρκή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.




Νέα Ονομασία για τα Τμήματα Ασφαλείας

Σημαντικές αλλαγές πραγματοποιούνται στις αστυνομικές υπηρεσίες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς τα Τμήματα Ασφαλείας μετονομάζονται σε Τμήματα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων. Αυτή η εξέλιξη στοχεύει στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών, διατηρώντας παράλληλα την ίδια τοπική αρμοδιότητα.

Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Καβάλας

  • Διεύθυνση: Ομονοίας 119, Τ.Κ. 65110

  • Διοικητής: Τηλ. 2510622253

  • Γραφείο Αξιωματικού Υπηρεσίας: Τηλ. 2510622263

  • Γραφείο Δίωξης Ναρκωτικών: Τηλ. 2510622265-6

  • Γραμματεία: Τηλ. 2510622256

  • Γραφείο Όπλων: Τηλ. 2510622268-7

  • Γραφείο Ταυτοτήτων: Τηλ. 2510622269-70

Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ορεστιάδας

  • Διεύθυνση: Β. Κωνσταντίνου 4, Τ.Κ. 68200

  • Διευθυντής: Τηλ. 2552440841

  • Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων: Τηλ. 2552440853-855

  • Γραφείο Αξιωματικού Υπηρεσίας: Τηλ. 2552440844

  • Τμήμα Αλλοδαπών: Τηλ. 2552440848

  • Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών: Τηλ. 2552440851-852

  • Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης: Τηλ. 2552440843

  • Γραμματεία: Τηλ. 2552440856-845

  • Γραφείο Όπλων: Τηλ. 2552440846

  • Γραφείο Ταυτοτήτων: Τηλ. 2552440847

Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αλεξανδρούπολης

  • Διεύθυνση: Καραϊσκάκη 6, Τ.Κ. 68132

  • Διευθυντής: Τηλ. 2551066210

  • Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων: Τηλ. 2551066251

  • Γραφείο Αξιωματικού Υπηρεσίας: Τηλ. 2551066250

  • Τμήμα Αλλοδαπών: Τηλ. 2551066270-71

  • Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών: Τηλ. 2551066293

  • Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης: Τηλ. 2551066230

  • Γραμματεία: Τηλ. 2551066230

  • Γραφείο Όπλων: Τηλ. 2551066220

  • Γραφείο Ταυτοτήτων: Τηλ. 2551066262-263

  • Γραφείο Ανηλίκων: Τηλ. 2551066251

Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Διδυμοτείχου

  • Διεύθυνση: Ελένης Τοπαλούδη 1, Τ.Κ. 68300
  • Διοικητής: Τηλ. 2553022133

  • Γραφείο Αξιωματικού Υπηρεσίας: Τηλ. 2553026853

  • Γραμματεία: Τηλ. 2553026853

  • Γραφείο Όπλων: Τηλ. 2553026853

  • Γραφείο Ταυτοτήτων: Τηλ. 2553022103

Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ξάνθης

  • Διεύθυνση: Νέστου 2Α, Τ.Κ. 67131

  • Διοικητής: Τηλ. 25410 84130

  • Υποδιοικητής: Τηλ. 25410 84133

  • Γραμματεία: Τηλ. 25410 84132

  • Αξιωματικός Υπηρεσίας: Τηλ. 25410 84138​​

  • Γραφείο Ταυτοτήτων: Τηλ. 25410 84136

  • Γραφείο Όπλων: Τηλ. 25410 84137

  • Γραφείο Κρατικής Ασφάλειας: Τηλ. 25410 84133

  • Γραφείο Δημόσιας Ασφάλειας: Τηλ. 25410 26866

  • Γραφείο Προανακρίσεων: Τηλ. 25410 84131

Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Κομοτηνής

  • Διεύθυνση: Λεωφόρος Δημοκρατίας 3, Τ.Κ. 69100

  • Διοικητής: Τηλ. 25314 40171

  • Γραφείο Αξιωματικού Υπηρεσίας: Τηλ. 25314 40177

  • Γραφείο Δίωξης Ναρκωτικών: Τηλ. 25314 40193

  • Γραμματεία: Τηλ. 25314 40174

  • Γραφείο Όπλων: Τηλ. 25314 40187

  • Γραφείο Ταυτοτήτων: Τηλ. 25314 40179​​

Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Δράμας

  • Διεύθυνση: Χρυσοβέργη 2, Τ.Κ. 66133

  • Διοικητής: Τηλ. 25210 60060

  • Γραμματεία: Τηλ. 25210 60062

  • Αξιωματικός Υπηρεσίας: Τηλ. 25210 60070

  • Γραφείο Δίωξης Ναρκωτικών: Τηλ. 25210 60057

  • Γραφείο Ταυτοτήτων: Τηλ. 25210 60071

  • Γραφείο Όπλων: Τηλ. 25210 60073




Βελτίωση οδικής ασφάλειας στην Π.Ε. Καβάλας: Νέα εργα κυκλικών κόμβων

Η απόφαση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) υπό τον Περιφερειάρχη Χριστόδουλο Τοψίδη για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της ποιότητας οδήγησης στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας είναι ένα σημαντικό βήμα προς την αναβάθμιση του οδικού δικτύου.

Βασικά σημεία της παρέμβασης:

  1. Κυκλικός κόμβος στην ανατολική είσοδο της Ελευθερούπολης:

    • Τοποθεσία: Παλαιά Εθνική Οδός Νο2, στη συμβολή των οδών Παπαχρηστίδη – Μητροπολίτη Αμβροσίου – Λεωφόρου Σερρών.
    • Προϋπολογισμός: 1.050.000 ευρώ.
  2. Ισόπεδοι κόμβοι στη Νέα Ηρακλείτσα επί της 10ης Επαρχιακής Οδού:

    • Κατασκευή δύο κυκλικών κόμβων, τριών συμβολών τύπου “Τ” και αναμόρφωση της οδού.
    • Μήκος παρέμβασης: 1.895,44 μέτρα.
    • Προϋπολογισμός: 5.360.000 ευρώ.
  3. Κυκλικός κόμβος στη θέση “Καρολίνα” επί της 10ης Επαρχιακής Οδού:

    • Σύνδεση με την 12η Επαρχιακή Οδό που οδηγεί προς το λιμάνι Ελευθερών.
    • Διάταξη διπλής σταγόνας για αποτροπή λάθους εισόδου σε αντίθετη ροή.
    • Προϋπολογισμός: 900.000 ευρώ.

Συνολικό κόστος για τους τρεις κόμβους:

7.310.000 ευρώ.

Επιπλέον, έχει ήδη ενταχθεί έργο για τη βελτίωση και διαπλάτυνση της 10ης Επαρχιακής Οδού στο τμήμα Νέα Πέραμος – Εγνατία, με προϋπολογισμό 1.850.000 ευρώ, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της κατακύρωσης.

Στόχος των έργων:

  • Αύξηση της οδικής ασφάλειας.
  • Βελτίωση της κυκλοφορίας, ιδιαίτερα κατά τις ημέρες αιχμής.
  • Προστασία της ανθρώπινης ζωής και αναβάθμιση της οδηγικής εμπειρίας.

Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί σημαντική επένδυση στην υποδομή της περιοχής, η οποία αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο τόσο στους κατοίκους όσο και στους επισκέπτες.




Σταϊκούρας: Τα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο είναι σήμερα πολύ καλύτερα από τον Φεβρουάριο του 2023

Τα συστήματα ασφαλείας, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ETCS και GSMR, είναι σήμερα πολύ καλύτερα από ό,τι ήταν τον Φεβρουάριο του 2023, πολύ περισσότερο δε από το 2019, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας νωρίτερα σήμερα στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Πλεύσης Ελευθερίας Αλέξανδρου Καζαμία.

«Κινούμαστε με ευθύνη στη σωστή κατεύθυνση με όλο και καλύτερα αποτελέσματα», τόνισε ο υπουργός Υποδομών που παρουσίασε στοιχεία, συγκριτικά με το 2019, όχι μόνο για την πρόοδο των έργων με στόχο την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο αλλά και στοιχεία που δείχνουν ότι ο κόσμος εμπιστεύεται όλο και περισσότερο τον σιδηρόδρομο. «Στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι καλύτερη η κατάσταση απ’ ό,τι ήταν πριν από δύο χρόνια. Το 2024 έγιναν επτακόσιες εξήντα έξι χιλιάδες εννιακόσιες εξήντα πέντε μετακινήσεις στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη-Αθήνα και τον Ιανουάριο του 2025 έγιναν πενήντα οκτώ χιλιάδες οκτακόσιες εβδομήντα τρεις μετακινήσεις, όταν τον Ιανουάριο του 2024 είχαν γίνει σαράντα οκτώ χιλιάδες και τον Ιανουάριο του 2019 σαράντα έξι χιλιάδες. Είναι πρόταγμα για εμάς η ασφάλεια», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Σήμερα, σε σχέση με το 2023 και το 2019, είμαστε σε πολύ καλύτερο σημείο. Έχουμε ολοκληρωμένη και λειτουργική σηματοδότηση, σε όλον τον άξονα Αθήνα Θεσσαλονίκη, εκτός από την περιοχή που επλήγη από τον Daniel, απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία του συστήματος ETCS. Έχουμε ολοκληρώσει το αντικείμενο των συμβάσεων εγκατάστασης του παρατρόχιου συστήματος ETCS, με την εξαίρεση του τμήματος που έχει πληγεί από τον Daniel. Υπάρχει ενεργή σύμβαση ανάταξης του επί συρμού συστήματος ETCS, η οποία έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 63% και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2025. Υπάρχει έγκριση λειτουργίας του παρατρόχιου συστήματος ETCS από τη ΡΑΣ, τον Νοέμβριο του 2022, για τα τμήματα Πλατύ-Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη-Στρυμόνας-Προμαχώνας. Έχει αδειοδοτηθεί τον Ιούνιο του 2023 το τμήμα Δομοκός-Λάρισα, το οποίο δυστυχώς καταστράφηκε από τον Daniel. Για τα τμήματα ΣΚΑ-Οινόη, Οινόη-Τιθορέα, Τιθορέα-Δομοκός και Λάρισα-Πλατύ, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία υποβολής φακέλων από τον ΟΣΕ στη ΡΑΣ, προκειμένου να αδειοδοτηθούν. Αδειοδοτήθηκε τον Νοέμβριο του 2022, από τη ΡΑΣ, το επί συρμού σύστημα ETCS, και δρομολογούνται οι διαδικασίες προκειμένου να ξεκινήσουν οι δοκιμές ενσωμάτωσης το καλοκαίρι του 2025», υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε ότι «μετά από αυτές τις εργασίες, το σύστημα, με δεδομένο ότι υπάρχει πλέον σηματοδότηση, θα είναι όπως πρέπει πλήρως λειτουργικό».

Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το ETCS το παρατρόχιο είναι λειτουργικό, ακόμα και αν δεν είναι οn board. «Εμείς πρέπει να το κάνουμε πλήρως λειτουργικό», είπε ο κ. Σταϊκούρας. Παράλληλα και αναφορικά με το GSM-R (παραρόχιο σύστημα), ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι είναι εγκατεστημένο σε 377,9 χλμ., δηλαδή στο 78%. Υπολείπεται το τμήμα Τιθορέα – Δομοκός, για να ολοκληρωθεί στο 100% του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, και έχουν γίνει τα τεύχη δημοπράτησης. Για το GSM-R επί συρμών, σήμερα, είναι εγκατεστημένες σε τρένα 100 μονάδες GSM-R (On Board συσκευές Cab Radios), έχοντας λάβει τον Ιούλιο του 2023, τη σχετική αδειοδότηση από τη ΡΑΣ.

Συνεπώς, σήμερα, σε σχέση με το 2019 και τον Φεβρουάριο του 2023, είμαστε σε πολύ καλύτερο σημείο, είπε ο κ. Σταϊκούρας και επισήμανε: «Έχει ληφθεί, από τον Ιούλιο του 2022, η αδειοδότηση από τη ΡΑΣ για το παρατρόχιο σύστημα GSM-R, οπότε και μπήκε σε λειτουργία το σύστημα, καθιστώντας δυνατή την επικοινωνία, μέσω αυτού, του προσωπικού του διαχειριστή υποδομής επί της γραμμής. Βρίσκεται σε φάση υλοποίησης η σύμβαση συντήρησης και ανάταξης του παρατρόχιου συστήματος GSM-R, που περιλαμβάνει και τη συντήρηση των εγκαταστημένων μονάδων (On Board συσκευές Cab Radios) προκειμένου να είναι λειτουργικές. Εκτιμάται ότι μέχρι τέλος Μαρτίου του 2025 θα έχουμε 118 μονάδες GSM-R (On Board συσκευές Cab Radios) σε 59 τρένα που θα εξυπηρετούν τον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2025, θα έχουμε 158 μονάδες GSM-R (On Board συσκευές Cab Radios), δηλαδή 38 επιπλέον από το 2019.

«Συμπερασματικά, τα συστήματα ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών είναι σήμερα πολύ καλύτερα από τον Φεβρουάριο του 2023, πολύ περισσότερο δε από το 2019», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Δεν άκουσα καμία συγκεκριμένη απάντηση, όσον αφορά το ερώτημά μου: Λειτουργεί αυτή τη στιγμή το σύστημα ελέγχου ασφάλειας των σιδηροδρόμων ETCS ή όχι;», σχολίασε ο βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας Αλέξανδρος Καζαμίας και πρόσθεσε: «Μου λέτε ότι τα τρένα σήμερα είναι ασφαλέστερα. Και λέτε ότι έχουν επιτευχθεί πρόοδοι. Σας ερωτώ, μετά από 57 νεκρούς, μπορούμε να λέμε στους πολίτες απλώς ότι είναι ασφαλέστερα και όχι ότι είναι ασφαλή; Μπορούμε να τους λέμε ότι τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα από όσο ήταν πριν και ότι βρισκόμαστε σε μια διαδικασία ολοκλήρωσης, η οποία όμως δεν έχει ολοκληρωθεί; Οι άνθρωποι φοβούνται να ανέβουν στα τρένα».

Ο κ. Καζαμίας είπε ότι το ETCS είναι σύστημα που προϋποθέτει δύο εγκαταστάσεις, μια εγκατάσταση επί των γραμμών και μια επί των συρμών. «Πρόκειται για επικοινωνία, ανάμεσα σε αυτά τα δύο συστήματα, όπου πληροφορίες κάνουν τα τρένα να σταματούν, αν δεν βρίσκονται σε απόσταση ασφαλείας από άλλα τρένα. Με άλλα λόγια πρόκειται για σύστημα ζωτικό, όσον αφορά την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Αυτό που κατάλαβα από την απάντησή σας είναι ότι το δεύτερο τμήμα που αφορά την εγκατάσταση του συστήματος στους συρμούς, δηλαδή πάνω στα τρένα, το on board όπως λέτε, βρίσκεται ακόμη πολύ μακριά από το στάδιο ολοκλήρωσης και συνεπώς το σύστημα δεν λειτουργεί», είπε ο βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας. Ο κ. Καζαμίας ανέφερε επίσης ότι η κυβέρνηση και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δίνουν εσκεμμένα παραπλανητικές απαντήσεις διότι δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι οι σιδηρόδρομοι είναι ασφαλείς, «δύο χρονιά με το έγκλημα των Τεμπών», γιατί τα συστήματα είναι «υπό ολοκλήρωση».

«Για εμάς, πρόταγμα είναι η μέγιστη ασφάλεια του επιβάτη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί λειτουργικό το ETCS αρκεί και μόνο να είναι στο παρατρόχιο. Και σας απαντώ πιο υπεύθυνα, από τη μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει ότι το σύστημα αυτό υφίσταται στην Ελλάδα, τα χρόνια της διακυβέρνησης της ΝΔ, σε 163,67 χλμ, γιατί πιάνει μόνο το παρατρόχιο. Και το θεωρεί λειτουργικό», απάντησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και σημείωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενεργοποίησε το σύστημα επί παραβάσει όχι για το σύστημα ETCS. «Αν το είχε γι΄αυτόν τον λόγο, θα έπρεπε να είχε παραπεμφθεί όλη η Ευρώπη, που έχει βάλει μόνο παρατρόχιο ETCS, στο 14% του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου. Άρα εμείς, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ, έχουμε στο 26% αλλά είναι μόνο το παρατρόχιο. Και ναι, συμφωνώ ότι πρέπει να είναι και επιτρόχιο και αδειοδότηση, και integration test», είπε ο κ. Σταϊκούρας.

Και συμπλήρωσε: «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει με την αποστολή προειδοποιητικής επιστολής στην Ελλάδα, επί της οποίας η χώρα μας έχει τοποθετηθεί έγκαιρα και αρμοδίως, επειδή δεν ευθυγραμμίζεται με τις συνολικές απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, σύμφωνα με την Οδηγία 798, του 2016. Πουθενά μέσα δεν είναι το ETCS, είναι γενικώς τα συστήματα ασφαλείας. Διαβάζω το δελτίο της ΕΕ: “Η Επιτροπή θεωρεί ότι στην Ελλάδα υπάρχουν μακροχρόνιες ελλείψεις στην εφαρμογή της οδηγίας από την έναρξη ισχύος της. Οι ελλείψεις είναι συστημικές και απορρέουν επίσης από την νοοτροπία ασφάλειας εντός των οικείων οργανισμών. Η Επιτροπή επισημαίνει ότι έπειτα από την έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, σχετικά με την κατάσταση της υλοποίησης και της εφαρμογής της ενωσιακής νομοθεσίας για τους σιδηροδρόμους στην Ελλάδα, η Ελληνική Κυβέρνηση ενέκρινε σχέδιο δράσης, κατόπιν διαβουλεύσεων και συμφωνίας με τις υπηρεσίες της Επιτροπής. Το σχέδιο δράσης αποτελεί τη βάση για την αντιμετώπιση των ελλείψεων και σημειώνεται ικανοποιητική πρόοδος στην εφαρμογή του, με την Ελλάδα να υποβάλλει διμηνιαίες εκθέσεις στην Επιτροπή σχετικά με την πρόοδο που έχει σημειωθεί”».

Προφανώς, είπε ο κ. Σταϊκούρας, «δεν είμαι εδώ για να ωραιοποιήσω καταστάσεις ούτε για να πω όλα καλά. Δεν έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα, προβλήματα που έχουν συσσωρευθεί τις προηγούμενες δεκαετίες και για την επίλυση των οποίων απαιτείται συστημική, συστηματική, επίμονη και πολύχρονη προσπάθεια. Υποστηρίζω όμως ότι κινούμαστε με ευθύνη στη σωστή κατεύθυνση με όλο και καλύτερα αποτελέσματα».

 

Πηγή: newsbeast.gr




Στρατηγική ασφάλειας και ο ρόλος της Θράκης: Επιτυχημένη εκδήλωση της AHEPA στην Κομοτηνή

Μια σημαντική εκδήλωση διοργάνωσε το Σάββατο στο κινηματοθέατρο ΡΕΞ, στην Κομοτηνή το τμήμα AHEPA «Ορφέας» Κομοτηνής, με θέμα «Στρατηγική ασφάλειας στο μεταβαλλόμενο περιφερειακό περιβάλλον», ενώ λίγο πριν είχε γίνει το συνέδριο των AHEPA.

Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο η εκδήλωση των AHEPA στην Κομοτηνή

Στην εκδήλωση συμμετείχαν μέλη του AHEPA από Ελλάδα, ΗΠΑ, Καναδά και Κύπρο και Ευρώπη.

Στην εκδήλωση ήταν μεταξύ άλλων σημαντικών ομιλητών,  ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Δημήτριος Χουπής,, ο υφυπουργός εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας Θράκης, Κώστας Γκιουλέκας, ο υφυπουργός προστασίας του πολίτη, Ανδρέας Νικολακόπουλος, ο αντιπρόεδρος της επιτροπής άμυνας της βουλής των αντιπροσώπων Κύπρου Γιώργος Κάβουλλας και ο πρόεδρος της επιτροπής προστασίας δεδομένων Αθανάσιος Κοσμόπουλος, ενώ εξ αποστάσεως χαιρετισμό είχαμε από τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη.

Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο η εκδήλωση των AHEPA στην Κομοτηνή

Ο κεντρικός χαιρετισμός έγινε από τον ύπατο πρόεδρο των AHEPA, Σάββα Τσίβικο.

Όλοι οι ομιλητές ανέφεραν το συμβολισμό της περιοχής που πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση, λέγοντας επίσης πως ζούμε σε ένα κόσμο που αλλάζει ταχύτατα και η χώρα μας πρέπει να διεκδικήσει το ρόλο της ως πυλώνας σταθερότητας στην περιοχή, τόσο σε θέματα άμυνας, όσο και σε θέματα ενεργειακής ασφάλειας, ενώ ο πρόεδρος του AHEPA Κομοτηνής, Βενέτης Κανακάρης, ανέφερε, πως πρέπει να δείξουμε, πως η Θράκη αποτελεί χερσαία πύλη προς ανατολικά.

ertnews.gr




Σύλληψη συμμορίας εκβιαστών: Βίντεο από κάμερες ασφαλείας κατέγραψε τους δράστες

Σε κάμερες ασφαλείας έχουν καταγραφεί τα μέλη της συμμορίας των εκβιαστών που συνελήφθησαν από την Διεύθυνση Οργανωμένου Εγκλήματος.

Οι αστυνομικοί τους εντόπισαν σε βίντεο ασφαλείας των καταστημάτων λίγο πριν μπουν για να εκφοβίσουν τους καταστηματάρχες.

Εμπλοκή ενός από τους συλληφθέντες με τη δολοφονία στη Νέα Ιωνία

Στα «χέρια» των ελληνικών Αρχών βρίσκοντε πέντε άτομα που κατηγορούνται για εγκληματική οργάνωση και συμμορία , καθώς συνελήφθησαν επ’ αυτοφώρω να ζητούν εκβιαστικά χρήματα από καταστήματα, κυρίως εστιατόρια και καφετέριες στην Αθήνα.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του CNN Greece, κεντρικό ρόλο στη συμμορία φέρεται να έχει ένας Αλβανός, ο οποίος είχε εμπλοκή στο περιστατικό με την δολοφονία υδραυλικού στη Νέα Ιωνία, καθώς ανήκε σε μια από τις δύο συμμορίες που είχαν πυροβολήσει στην καφετέρια της περιοχής και είχε σκοτωθεί ένας υδραυλικός.

Οι καταστηματάρχες έβλεπαν φοβισμένοι τους μπράβους να μπαίνουν στα καταστήματά τους με καλυμμένα χαρακτηριστικά και να ζητούν εκβιαστικά τους ιδιοκτήτες με απίστευτο κυνισμό, να ζητούν τα τηλέφωνά τους προειδοποιώντας ότι θα επιστρέψουν.

Η διεύθυνση του Οργανωμένου Εγκλήματος είχε την πληροφορία ότι η συγκεκριμένη συμμορία άρχισε να τρομοκρατεί και να εκβιάζει καταστηματάρχες και ομάδες αστυνομικών άρχισαν να περιπολούν στις περιοχές, προσπαθώντας να εντοπίσουν τα μέλη της συμμορίας.

Μάλιστα κατάφεραν να τους βρουν την ώρα που είχαν μπει σε κατάστημα έτοιμοι να απειλήσουν και πάλι τον ιδιοκτήτη. Ανάμεσα στους συλληφθέντες είναι ένας Έλληνας και ένας Αιγύπτιος.

 

Πηγή:cnn.gr

 

 




Σημαντικά έργα ανάπτυξης και ασφάλειας παρουσίασε ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ στη Δράμα

Την προώθηση σημαντικών έργων για την ανάπτυξη και την ασφάλεια στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ανακοίνωσε από τη Δράμα ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ, Χριστόδουλος Τοψίδης, την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου.

Ο Περιφερειάρχης παρουσίασε την καθιέρωση ενός νέου πολιτιστικού θεσμού για την Π.Ε. Δράμας, καθώς και την υπογραφή συμβάσεων για έργα οδικής ασφάλειας ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνουν την αντικατάσταση οδοστρώματος, πινακίδων, στηθαίων και διαγραμμίσεων στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο. Τα έργα αυτά, όπως τόνισε, έχουν στόχο τη βελτίωση των συνθηκών οδήγησης και την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στις δράσεις για την ανάπτυξη του Χιονοδρομικού Κέντρου Φαλακρού, τονίζοντας τη σημασία του ως πόλου έλξης για τον τουρισμό και την τοπική οικονομία.

Ο κ. Τοψίδης επισήμανε επίσης τη διοργάνωση του διημέρου τοπικών προϊόντων από την Περιφέρεια, στο πλαίσιο της ανάδειξης και προώθησής τους, τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και σε διεθνείς εκθέσεις. Η ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και η προσέλκυση νέων ανθρώπων για να εγκατασταθούν στην περιοχή αποτελούν βασικούς στόχους της Περιφέρειας.

Με κεντρικό σύνθημα «Η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει», ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε ότι όλες αυτές οι δράσεις αποσκοπούν στη βελτίωση της καθημερινότητας και την ενίσχυση της υπερηφάνειας των πολιτών για τον τόπο τους.




Μ. Λαζαρίδης | Το στοίχημα για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας

Το στοίχημα για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Προστασία των ανθρώπινων ζωών και αποτροπή οδικών ατυχημάτων. 

Ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα που καλείται να κερδίσει σήμερα η Πολιτεία.

Σε μια πραγματικά πολύ δύσκολη συγκυρία, η επιτυχημένη αντιμετώπιση του προβλήματος μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την ενεργοποίηση του συνόλου των δυνάμεών μας για τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας της χώρας.

Στο πλαίσιο αυτό κινήθηκε κατά τη διάρκεια της Α’ Συνόδου της Βουλής η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, στην οποία είχα την τιμή να προεδρεύσω με πρόταση του πρωθυπουργού και η οποία κατέληξε σε συγκεκριμένες προτάσεις μέσα από εκτενείς συζητήσεις που είχε με φορείς, οργανώσεις και θύματα τροχαίων.

Μείζονος σημασίας θεωρώ ότι είναι η επεξεργασία από την Επιτροπή μας του μακρόπνοου σχεδίου «Vision Zero» για την εξάλειψη των νεκρών σε οδικά ατυχήματα έως το 2050, μέσω της βελτίωσης των Δεικτών Επίδοσηç της οδικήç ασφάλειαç. 

Αυτό το σχέδιο συμβάλλει στο συνολικό σχέδιο της Πολιτείας μέσα από την υλοποίηση της εθνικής επικοινωνιακής πολιτικής και με ορίζοντα 10 ετών. Κάτω από την ομπρέλα του, θα πραγματοποιηθεί ο σχεδιασμός και η υλοποίηση επικοινωνιακών καμπανιών ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για το ευρύ κοινό, καθώς και δράσεων ενημέρωσης και εκπαίδευσης ειδικών υπο-κοινών.

Μέσω αυτού, προτείνονται τα εξής βασικά, νέα μέτρα οδικής συμπεριφοράς:

  1. Ένταξη του µαθήµατοç κυκλοφοριακήç αγωγήç σε όλεç τιç βαθµίδεç τηç εκπαίδευσης.
  2. Επιβράβευση των συνεπών οδηγών.
  3. Δηµιουργία ενόç ενιαίου Οργανισµού για την οδική ασφάλεια.
  4. Δια βίου εκπαίδευση και µάθηση των οδηγών.
  5. Ανάπτυξη συστήµατοç καταγραφήç χωρικών στοιχείων τροχαίων ατυχηµάτων (µέσω δηµιουργίαç app).
  6. Εκ βάθρων αλλαγή του συστήµατοç εκπαίδευσηç των οδηγών και κατά συνέπεια του τρόπου χορήγησηç των διπλωµάτων.
  7. Να είναι υποχρεωτική η πώληση τηç µηχανήç µε κράνοç (όπωç δεν πωλείται αυτοκίνητο χωρίç ζώνη) µε µερική κρατική επιδότηση.
  8. Να βγαίνει η µοτοσικλέτα από το κατάστηµα µαζί µε την πινακίδα, όπωç ακριβώç γίνεται µε το αυτοκίνητο, καθώç σύµφωνα µε τουç ειδικούç, η αντίθετη πρακτική δηµιουργεί άµεσα την αίσθηση τηç παραβατικότηταç.
  9. Δηµιουργία ειδικού κωδικού στουç προϋπολογισµούç των Δήµων, έτσι ώστε τα χρήµατα που εισπράττονται από τιç κλήσειç εντόç των ορίων τουç να επιστρέφουν στιç τοπικέç κοινωνίεç µέσα από έργα οδικήç ασφάλειαç (βελτίωση οδών, σήµανση, διαγράµµιση κ.λπ).
  10. Παροχή ενόç «moto safe pass» για τουç µοτοσικλετιστέç, που θα τουç δίνεται η δυνατότητα να αγοράσουν εξοπλισµό ασφαλείαç, µε προδιαγραφέç, από εγκεκριµένα καταστήµατα.
  11. Πρέπει να µπουν σαφή όρια για το πώç χρησιµοποιούνται, από ποιουç αλλά και πώç έχουν έρθει στη διάθεση του καθενόç τα ηλεκτρικά πατίνια.
  12. Σύνδεση Τεχνητήç Νοηµοσύνηç (Α.Ι.) µε την οδική ασφάλεια.
  13. Τρόποι περιορισµού τηç χρήσηç κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια τηç οδήγησηç, πάντα µέσα στα όρια που επιτάσσει η κοινή λογική και ο σεβασµόç στα ανθρώπινα δικαιώµατα και στα προσωπικά δεδοµένα.
  14. Σύνδεση YOUTH PASS µε µαθήµατα σε σχολέç οδηγών (διερεύνηση δυνατότηταç αύξησηç του YOUTH PASS από 200 έωç 300 ευρώ).

Αναμφίβολα τα τροχαία δυστυχήματα είναι μια πληγή για την κοινωνία μας, η οποία όμως μπορεί να επουλωθεί. Με τη σωστή εκπαίδευση, την πρόληψη, την αυστηρή τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας, την υποστήριξη των θυμάτων και την ενίσχυση των υποδομών, μπορούμε να σώσουμε ζωές. Ας αναλάβουμε όλοι την ευθύνη που μας αναλογεί, δημιουργώντας έναν πιο ασφαλή και βιώσιμο τρόπο μετακίνησης του πληθυσμού.

Είναι χρέος μας απέναντι στην κοινωνία και πρωτίστως στις νέες γενιές.

Του Μακάριου Β. Λαζαρίδη

Βουλευτή Π.Ε. Καβάλας Νέας Δημοκρατίας

Προέδρου Ε.Μ.Ε. Οδικής Ασφάλειας της Βουλής




Κεραμέως: «Δίχτυ ασφαλείας» ο κατώτατος μισθός

Δίχτυ ασφαλείας ο κατώτατος μισθός, τόνισε η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στην ΕΡΤ επισημαίνοντας ότι «ναι στο να συμφωνήσουν οι κοινωνικοί εταίροι κάτι καλύτερο, πιο ευνοϊκό για τους εργαζόμενους, αλλά οφείλουμε να έχουμε ένα δίχτυ προστασίας για να διασφαλίσουμε την περίπτωση να μην επέλθει συμφωνία».

Όπως είπε «Λοιπόν, η απάντησή μας είναι η εξής: Βεβαίως, ελεύθερες διαπραγματεύσεις των κοινωνικών εταίρων, αλλά από 950 και πάνω από ένα ελάχιστο κατώφλι, δίχτυ ασφαλείας, το οποίο θα είναι τουλάχιστον 950 και το κατώφλι θα είναι και μεγαλύτερο ανάλογα με το τι βγάζει ο λεγόμενος μαθηματικός τύπος. Άρα λέμε ελεύθερες διαπραγματεύσεις των κοινωνικών εταίρων, αλλά ένα δίχτυ ασφαλείας. Γιατί; Γιατί κάτι πάρα πολύ σημαντικό, το οποίο δεν συζητά η αντιπολίτευση, είναι η προβλεψιμότητα, η προβλεψιμότητα για τον εργαζόμενο, ο οποίος θα κάνει τον οικογενειακό του προγραμματισμό, η προβλεψιμότητα για την επιχείρηση που θέλει να κάνει τον επιχειρησιακό της σχεδιασμό.

»Κι εγώ δεν μπορώ να καταλάβω και ρωτάω ευθέως την αντιπολίτευση τι τους πειράζει να υπάρχει αυτό το δίχτυ ασφαλείας; Να μπορούμε να πούμε ότι κανείς εργαζόμενος στη χώραδεν θα πέσει κάτω από τα 950 ευρώ[…] Οι κοινωνικοί εταίροι μπορεί να έρθουν να πουν εμένα δεν μου αρέσει το950, θέλω 1.000, 1.100, θέλω 1.200. Είναι ελεύθεροι να το κάνουν, αλλά εμείς έχουμε ένα χρέος, εξασφαλίζουμε το πάτωμα της διαπραγμάτευσης, το κατώφλι, ούτως ώστε κανείς εργαζόμενος που μας παρακολουθεί αυτή τη στιγμή να μην έχει λιγότερα από αυτό […] Ναι στο να συμφωνήσουν οι κοινωνικοί εταίροι κάτι καλύτερο, πιο ευνοϊκό για τους εργαζόμενους, αλλά οφείλουμε να έχουμε ένα δίχτυ προστασίας για να διασφαλίσουμε την περίπτωση να μην επέλθει συμφωνία[…]».

protothema.gr




Σαμοθράκη | Δωρεές για την ενίσχυση της ασφάλειας του νησιού

Στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας για την προστασία και την ασφάλεια των κατοίκων της, ο Δήμος Σαμοθράκης προχώρησε σε μια σειρά δωρεών προς το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο του νησιού, ενισχύοντας την υλικοτεχνική υποδομή του. Στόχος είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας των πυροσβεστών και η πρόληψη επικίνδυνων καταστάσεων.

Συγκεκριμένα, ο Δήμος παρέδωσε απαραίτητο εξοπλισμό που περιλαμβάνει:

  • Αντιολισθητικά υποδήματα
  • Παντελόνια εργασίας
  • Γιλέκα εργασίας
  • Μπλούζες εργασίας
  • Κάλτσες εργασίας

Αυτά τα είδη ενισχύουν την ασφάλεια και την άνεση των πυροσβεστών κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, ιδιαίτερα σε δύσκολες και επικίνδυνες συνθήκες.

Στην κορυφή των δωρεών, ξεχωρίζει η πρωτοβουλία της Μικροζυθοποιίας Σαμοθράκης, η οποία προσέφερε έναν υπερσύγχρονο απινιδωτή, πλήρως εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα. Ο απινιδωτής θα βρίσκεται στο Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Σαμοθράκης και θα είναι διαθέσιμος για την άμεση φροντίδα πολιτών της Χώρας Σαμοθράκης σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Αυτό το εργαλείο είναι ανεκτίμητης αξίας για την τοπική κοινωνία, καθώς μπορεί να συμβάλει άμεσα στη σωτηρία ζωών σε κρίσιμες στιγμές. Οι πρωτοβουλίες αυτές αναδεικνύουν τη δέσμευση του Δήμου και των τοπικών επιχειρήσεων στην προστασία των πολιτών και στη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειάς τους.




Σύγχρονο έργο οδικής ασφάλειας στην Ελευθερούπολη εντάσσεται για χρηματοδότηση από την Περιφέρεια ΑΜΘ

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) κάνει ένα σημαντικό βήμα προς τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας με την ένταξη νέου έργου χρηματοδότησης στην ανατολική είσοδο της Ελευθερούπολης. Το έργο αυτό, που αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος οδικών παρεμβάσεων στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, εντάχθηκε στις προτεραιότητες της σημερινής διοίκησης της Περιφέρειας υπό τον Περιφερειάρχη κ. Χριστόδουλο Τοψίδη.

Από τον περασμένο Μάιο, σε κοινή συνέντευξη Τύπου στην Καβάλα με τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κ. Θεόδωρο Μαρκόπουλο, ανακοινώθηκε ότι ανάμεσα στις κύριες προτεραιότητες για το 2024, που έχει κηρυχθεί “Έτος Οδικής Ασφάλειας” από την Περιφέρεια ΑΜΘ, είναι η ενίσχυση της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο. Οι προγραμματισμένες παρεμβάσεις περιλαμβάνουν σύγχρονες υποδομές, όπως κυκλικούς κόμβους, έξυπνες διαβάσεις και άλλα έργα που θα διασφαλίσουν την ασφαλή και ομαλή κυκλοφορία στους δρόμους της περιοχής.

Ένα από τα πέντε σημεία που έχουν εντοπιστεί ως προτεραιότητα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας είναι ο κόμβος στην ανατολική είσοδο της Ελευθερούπολης. Ο κ. Μαρκόπουλος ανέφερε ότι «εδώ και χρόνια υπάρχει ανάγκη επιδιορθωτικών παρεμβάσεων, και τώρα η Περιφέρεια, μαζί με το Δήμο Παγγαίου που έχει ήδη εκπονήσει σχετική μελέτη, προχωρά στη χρηματοδότηση και κατασκευή ενός κυκλικού κόμβου».

Παρά τις προσπάθειες του Δήμου Παγγαίου να χρηματοδοτήσει το έργο μέσω του αρμόδιου υπουργείου, η μελέτη δεν κατάφερε να λάβει πόρους. Ωστόσο, η Περιφέρεια ΑΜΘ αποφάσισε να προχωρήσει με την ένταξη του έργου στον «άξονα οδικών έργων» του ΠΕΠ ΑΜΘ, με την υποβολή της πρότασης έως τις 30 Σεπτεμβρίου, προκειμένου να εκδοθεί η απόφαση χρηματοδότησης αμέσως μετά.

Με την υλοποίηση του κυκλικού κόμβου στην Ελευθερούπολη, οι οδηγοί θα απολαμβάνουν σημαντικά βελτιωμένη οδική ασφάλεια, και η περιοχή θα αναμορφωθεί συνολικά, ενώ η διοίκηση Τοψίδη επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της να αναβαθμίσει τις υποδομές σε όλη την Περιφέρεια ΑΜΘ.

Η Περιφέρεια, μέσω των έργων αυτών, αποδεικνύει πως είναι πιστή στις δεσμεύσεις της, δημιουργώντας ασφαλέστερες και σύγχρονες οδικές συνθήκες για τους πολίτες της.

 

 




Ο Δήμος Δράμας προχωρά στην κοπή δέντρων μέσα στο Πάρκο Αγίας Βαρβάρας για λόγους δημόσιας ασφάλειας

Ο Δήμος Δράμας ξεκίνησε τη διαδικασία κοπής 30 δέντρων στο Πάρκο της Αγίας Βαρβάρας, με σκοπό την εξασφάλιση της δημόσιας ασφάλειας.

Τα δέντρα, που είναι κυρίως λεύκες, έχουν φτάσει σε προχωρημένη ηλικία και παρουσιάζουν προβλήματα, όπως σπάσιμο κλαδιών και κενά στο εσωτερικό τους, που τα καθιστούν επικίνδυνα. Η απόφαση λήφθηκε μετά από τεχνική έκθεση των γεωτεχνικών της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Πρασίνου και εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο και το Δασαρχείο Δράμας. Τα προϊόντα της υλοτομίας θα χρησιμοποιηθούν από τον Δήμο, ενώ θα γίνουν άμεσες αναπληρώσεις των κομμένων δέντρων με νέα, κατάλληλα για το περιβάλλον του πάρκου.




Conference League: Σύσκεψη για το σχεδιασμό των μέτρων ασφαλείας για τον τελικό στο Opap Arena τη Δευτέρα

Τη Δευτέρα έχει προγραμματισθεί να γίνει η πρώτη επιτελική σύσκεψη για τον σχεδιασμό των μέτρων ασφαλείας στο OPAP Arena, ενόψει του τελικού του Conference League ανάμεσα στον Ολυμπιακό και την Φιορεντίνα.
Η σύσκεψη θα γίνει υπό τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και θα πάρουν μέρος ανώτατοι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. που θα έχουν την επιτελική ευθύνη για την εφαρμογή των αποφάσεων που θα ληφθούν. Παρόντες θα είναι και οι υπεύθυνοι της UEFA. Μάλιστα, η διοργανώτρια αρχή έχει ήδη ανεβάσει ειδική σελίδα στην οποία αναρτώνται όλες οι πληροφορίες που αφορούν τον τελικό και ενημερώνεται συνεχώς

Βασικό κεφάλαιο στο site του τελικού αποτελεί το γήπεδο στο οποίο θα διεξαχθεί, το OPAP Arena, περιλαμβάνονται πληροφορίες για όσους θέλουν να ταξιδεύσουν στην Αθήνα για να παρακολουθήσουν το παιχνίδι, για τα μέσα μεταφοράς, τις εκδηλώσεις για τους φιλάθλους και όλα τα σημεία ενδιαφέροντος στην Αθήνα, όπως και χρηστικές πληροφορίες για άτομα με αναπηρία.  Όλος ο σχεδιασμός έχει επίκεντρο το γήπεδο της ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια, ενώ καμία σκέψη δεν υπάρχει για αλλαγή της έδρας του μεγάλου τελικού.




Δεν θα λειτουργήσουν τα Λασπόλουτρα των Κρηνίδων λόγω θεμάτων ασφαλείας

Στον προσανατολισμό μη-λειτουργίας των Λασπόλουτρων των Κρηνίδων βρίσκεται η διοίκηση του Δήμου Καβάλας όπως επισήμανε σε δηλώσεις του στο ENA Channel και στην εκπομπή Αναλυτής ο Δήμαρχος Καβάλας Θόδωρος Μουριάδης.

Όπως τόνισε ο κ. Μουριάδης υπάρχουν θέματα ασφαλείας τα οποία καθιστούν δύσκολη την λειτουργία των Λασπόλουτρων.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ :




Επιστολή των εργαζομένων του εργοστασίου Λιπασμάτων για την σιδηροδρομική χάραξη – Θέτουν θέμα ασφάλειας

Όπως αναφέρει η επιστολή :

Τίποτε δεν έμαθε ο ΕΡΓΟΣΕ από τα Τέμπη.

Η ελληνική κοινωνία παραμένει συγκλονισμένη από την τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου 2023 και συνεχίζει να θρηνεί πενήντα-επτά αδικοχαμένα θύματα, ανάμεσά τους και νέους ανθρώπους. Ενώ η ελληνική Δικαιοσύνη συνεχίζει να αναζητά υπευθύνους και ενόχους για το σιδηροδρομικό δυστύχημα, ο ΕΡΓΟΣΕ προχωρά σε χάραξη νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή μας, που εγκυμονεί να προκαλέσει τεράστιους κινδύνους για μας και τους κατοίκους της περιοχής, ενώ δημιουργεί αγωνία για το μέλλον.

Εκπροσωπώντας τους χιλίους εκατό εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις της λιπασματοβιομηχανίας της στη Νέα Καρβάλη, έχουμε καθήκον να ενημερώσουμε την κοινή γνώμη, αλλά και κάθε υπεύθυνο, ότι η νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το νέο Λιμένα της Καβάλας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης, διέρχεται μέσα από τους χώρους όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της λιπασματοβιομηχανίας.

Επισημαίνουμε ότι το εν λόγω βιομηχανικό συγκρότημα εμπίπτει στην Οδηγία για τα Μεγάλα Βιομηχανικά Ατυχήματα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ληφθεί κάθε πρόνοια ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο δυστυχήματος πέριξ ή εντός των εγκαταστάσεων της διότι τούτο, λόγω του χαρακτήρα των χημικών προϊόντων της, ενδέχεται να προκαλέσει ντόμινο και να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτες καταστροφές με ανυπολόγιστες ανθρώπινες απώλειες. Η διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής εντός του χώρου των εγκαταστάσεων της λιπασματοβιομηχανίας αντιβαίνει και σε κάθε μελέτη Λειτουργίας και Ασφάλειας – Hazard and Operability Study – που επιβάλλει η χάραξή της.

Η τραγική εμπειρία των Τεμπών σημαίνει ότι οι υπεύθυνοι δεν μπορούν να αρκεστούν ούτε σε Περιβαλλοντολογικές Μελέτες του 2012, ούτε σε ισχυρισμούς ότι οι εγκαταστάσεις της λιπασματοβιομηχανίας στην οποία απασχολούνται περισσότερα από χίλιοι εργαζόμενοι θα αποζημιωθούν.

Λύση υπάρχει και είναι η νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής ώστε αυτή να διέλθει πέραν της Εγνατίας Οδού που, καθώς υπερυψούται, συνιστά και φυσική ζώνη προστασίας. Οι κίνδυνοι από την τρέχουσα χάραξη είναι τόσοι μεγάλοι που αντισταθμίζουν κάθε επιχείρημα περί κόστους, καθυστερήσεων ή απώλειας κοινοτικών κονδυλίων. Όποιος λησμονά το παρελθόν, πόσω μάλλον το πολύ πρόσφατο παρελθόν, κινδυνεύει να το επαναλάβει. Η Ελλάδα δεν αντέχει νέα Τέμπη.

Γεώργιος Θεοφυλακτίδης – Πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων στην εταιρεία KAVALA NOVAFERT LTD

Βασίλειος Κοργιανόγλου – Πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων στην PFIC LTD




Σε αυξημένη επιφυλακή ΕΥΠ και ΕΛ.ΑΣ. μετά το αιματοκύλισμα στη Μόσχα | Αλλαγές σε σχέδια ασφαλείας στη χώρα μας

Σε κατάσταση αυξημένης επιφυλακής έχουν τεθεί ΕΥΠ και ΕΛ.ΑΣ., με αρμόδιες πηγές να συνιστούν ψυχραιμία αλλά όχι εφησυχασμό, μετά το αιματοκύλισμα στη Μόσχα και τον ISIS να αναλαμβάνει την ευθύνη.

Ακόμη υπάρχουν πολλές σκοτεινές πτυχές γύρω από το συγκεκριμένο πολύνεκρο τρομοκρατικό χτύπημα, καθώς σχεδόν άμεσα ξέσπασε «πόλεμος» προπαγάνδας και εντυπώσεων. Δεδομένων δε των σχέσεων της Δύσης με τη Ρωσία, η πρόσβαση σε ουσιαστική και τεκμηριωμένη πληροφόρηση είναι πολύ περιορισμένη. Σε κάθε περίπτωση, όμως, οι ελληνικές Αρχές ασφαλείας παρακολουθούν και ήδη προβαίνουν σε αλλαγές των μέτρων και των σχεδίων ασφαλείας που είναι σε ισχύ για στόχους ρωσικού «ενδιαφέροντος» στη χώρα μας.

Πιο αναλυτικά, πληροφορίες αναφέρουν ότι ενισχύθηκαν ήδη, αλλά με διακριτικότητα, οι περιπολίες γύρω από ρωσικούς στόχους, αν και -όπως λένε πηγές από την Κατεχάκη- ήδη ήταν σε ισχύ αυξημένα μέτρα από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία. Πιο συγκεκριμένα, η ΕΛ.ΑΣ. είχε ενισχύσει την επιτήρηση κτιρίων ρωσικού ενδιαφέροντος, ωστόσο, το αιματοκύλισμα στη Μόσχα αναγκάζει σε μερική επικαιροποίηση του σχεδίου ασφαλείας.

Πάντως, οι ίδιες καλά ενημερωμένες πηγές θυμίζουν με νόημα στο Newsbeast ότι «η Ελλάδα ουδέποτε μέχρι στιγμής έχει βρεθεί στο στόχαστρο των τζιχαντιστών».

Πηγή: newsbeast.gr




Ξεκίνησαν οι εργασίες βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στην οδό Κουντουριώτου στην Καβάλα

Ξεκίνησαν το πρωί της Παρασκευής 1 Μαρτίου 2024 από τα συνεργεία της εταιρίας “ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Α.Τ.Ε.Β.Ε.”, οι εργασίες βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στη συμβολή των οδών Ομονοίας – Κουντουριώτου και Κουντουριώτου – Ερυθρού Σταυρού.

Συνοπτική περιγραφή

Η λειτουργία της οδού Κουντουριώτου, που αποτελεί κύρια οδική αρτηρία, η οποία συνδέει το κέντρο της πόλης της Καβάλας με την ανατολική επέκτασή της, έχει γίνει αρκετά προβληματική και απαιτεί σημαντικές παρεμβάσεις.

️Η λύση που επιλέχθηκε περιλαμβάνει:

  • Εγκατάσταση κυκλικού κόμβου στην συμβολή των οδών Κουντουριώτου, Ομονοίας, Πιπίνου και Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού
  • Διαμόρφωση της οδού Κουντουριώτου με μια λωρίδα πλάτους 3,75 μέτρων ανά κατεύθυνση, που θα διαχωρίζονται μεταξύ τους από νησίδα πλάτους 1,50 μέτρου
  • Κατάλληλη διαμόρφωση των πεζοδρομίων, ώστε, αφενός να εξυπηρετηθεί η ανεμπόδιστη κίνηση πεζών και ΑμεΑ, και αφετέρου να φιλοξενηθεί εκατέρωθεν παρόδια στάθμευση πλάτους 2,00 μέτρων
  • Αναδιαμόρφωση του οδικού δικτύου στη συμβολή της οδού Κουντουριώτου με την παραλιακή οδό Ερυθρού Σταυρού, με τη δημιουργία τριγωνικής νησίδας

Με την προτεινόμενη διαμόρφωση επιτυγχάνονται τα εξής:

  • Αποτροπή της παράνομης στάθμευσης
  • Αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας της οδού, λόγω της αποτροπής της παράνομης στάθμευσης
  • Αύξηση της οδικής ασφάλειας τόσο για την μηχανοκίνητη κυκλοφορία όσο και για τους πεζούς. Η εγκατάσταση της νησίδας δίνει την δυνατότητα στους πεζούς να διασχίσουν την οδό σε δύο φάσεις, καθιστώντας ευκολότερη την διάβαση ακόμη και για τις περισσότερο ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες.
  • Βελτίωση της αισθητικής της οδού.

Στόχος της παρέμβασης είναι, αφενός να αποτρέπεται η παράνομη στάθμευση και αφετέρου να διευκολύνονται οι κινήσεις των οχημάτων και, έτσι, να μεγιστοποιείται η κυκλοφοριακή ικανότητα και η οδική ασφάλεια.

Το έργο περιλαμβάνει επίσης τις παρακάτω παρεμβάσεις:

  1. Κατασκευή κόμβου επί της επαρχιακής οδούς Αμυγδαλεώνα – Σταυρούπολης στο ύψος του οικισμού του Νέου Ζυγού
  2. Βελτίωση της οδικής ασφάλειας εντός του οικισμού του Ζυγού

Στοιχεία έργου

  • Προϋπολογισμός: 3.070.000€
  • Χρηματοδότηση: Πρόγραμμα Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
  • Χρόνος περαίωσης: 18 μήνες

πηγή: Δήμος Καβάλας




Μακάριος Λαζαρίδης: «Ενισχύουμε το αίσθημα ασφαλείας και την εμπιστοσύνη προς την δικαστική εξουσία»

Την ευκαιρία να υπενθυμίσει δύο – από τα πολλά – κακώς κείμενα της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ στον τομέα της Δικαιοσύνης, είχε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης για τον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.

«Μιας και ο λόγος για το “αίσθημα της τιμωρησίας”, αλλά και με αφορμή όσα άκουσα πάλι σήμερα, ιδίως από την πλευρά της Aξιωματικής Aντιπολίτευσης, από τον κ. Φάμελλο και τον κ. Σαρακιώτη, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ θα ήθελα πολύ γρήγορα να σας θυμίσω και φυσικά στους Έλληνες πολίτες – δεν είχα σκοπό να το κάνω, αλλά μας προκαλέσατε – δύο σημεία από την εποχή της διακυβέρνησης της χώρας επί των ημερών σας», τόνισε και συνέχισε:

«Το πρώτο είναι ο περιβόητος “νόμος Παρασκευόπουλου”, με τον οποίο την τετραετία 2015 – 2019 αποφυλακίστηκαν περισσότεροι από 17.000 ληστές, βιαστές και δολοφόνοι, κάνοντας χρήση των ευεργετικών διατάξεων του νόμου. Ένας νόμος που στο τέλος του έκανε κριτική ακόμη και ο ίδιος ο κ. Παρασκευόπουλος, προφανώς γιατί τον επισκέφθηκαν οι Ερινύες ή συναισθάνθηκε το λάθος. Αλλά ήταν αργά! Καθώς, όπως έχει πει ο Ταλλεϋράνδος, “δεν είναι έγκλημα, είναι κάτι χειρότερο, είναι λάθος”»!

Το δεύτερο σημείο που επικαλέστηκε ο κ. Λαζαρίδης είναι «ο Ποινικός Κώδικας που έφερε προς ψήφιση στη Βουλή ο ΣΥΡΙΖΑ το 2019, ελάχιστες ημέρες πριν διαλυθεί η Βουλή και οδηγηθούμε στις εκλογές του Ιουλίου και αφού είχε προηγηθεί μια εκκωφαντική ήττα σας στις Ευρωεκλογές. Προέβλεπε απαράδεκτες μειώσεις ποινών τόσο για τη σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, όσο και για την κατασκευή και κατοχή μολότοφ. Είχατε φέρει διατάξεις που ευνοούσαν ευθέως ακόμη και την Χρυσή Αυγή, αλλά και τους ταραξίες και τους κουκουλοφόρους που κατέστρεφαν καθημερινά ανενόχλητοι δημόσια και ιδιωτική περιουσία. Και αν δεν πιστεύετε εμάς, λάβετε υπόψιν όσα βγήκε στη συνέχεια και είπε ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης, Σταύρος Κοντονής. Που χαρακτήρισε την κυβερνητική απόφαση να ψηφιστούν τότε οι ποινικοί κώδικες ως “στίγμα και όνειδος”, κάνοντας λόγο και για “πολιτικές ευθύνες όσων οργάνωσαν και εκτέλεσαν το εν λόγω νομοθετικό εγχείρημα”».

Η παρούσα μεταρρύθμιση, ανέφερε ο κ. Λαζαρίδης, «αποτελεί την υλοποίηση μιας ακόμα προεκλογικής δέσμευσης της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη. Θεωρούμε ότι είναι προσαρμοσμένη στα δεδομένα της σημερινής κοινωνίας, ενισχύει το αίσθημα ασφαλείας των πολιτών, αλλά και την εμπιστοσύνη αυτών προς την δικαστική εξουσία. Αντιμετωπίζει χρόνιες στρεβλώσεις, καλύπτει διαπιστωμένα κενά και προβλήματα στον ισχύοντα Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας».

Η χώρα μας, σημείωσε, «διαθέτει πολλούς και καλούς δικαστές – σχεδόν 41 ανά 100.000 κατοίκους, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 20 – ωστόσο αποδεικνύεται ότι δεν γίνεται η πιο ορθολογική χρήση των διαθέσιμων ανθρώπινων και υλικών πόρων. Και αυτή την παθογένεια διορθώσουμε τώρα, με παρεμβάσεις όπως η καθιέρωση της μίας μόνο αναβολής μιας δίκης, αλλά και η κατάργηση και αλλαγή συνθέσεων δικαστηρίων.

Επίσης, επιτέλους γίνεται κακούργημα η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη. Και σας συγχαίρω, κύριοι Υπουργοί, και ως Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, καθώς ήταν κάτι που είχαμε συζητήσει κατ’ επανάληψη στην Επιτροπή μας».




Με τρεις θωρακισμένες λιμουζίνες φτάνει ο Ερντογάν – Δρακόντεια μέτρα ασφαλείας – Η διαδρομή και το πρόγραμμα της επίσκεψης

Τις πέντε ώρες που θα βρίσκεται στην Αθήνα ο Ερντογάν θα υπάρχει εναέρια επιτήρηση, σε πολλά επίπεδα τόσο από drones, όσο κι από ελικόπτερα της ελληνικής αστυνομίας, τα οποία θα δίνουν ζωντανή εικόνα στο κέντρο επιχειρήσεων της ΓΑΔΑ. Στα ψηλά κτίρια θα είναι ακροβολισμένοι ελεύθεροι σκοπευτές .

Σε αστυνομικό κλοιό θα βρίσκεται σήμερα η Αθήνα λόγω της επίσκεψης του Τούρκου προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Τουλάχιστον 3.500 αστυνομικοί, ελεύθεροι σκοπευτές, ελικόπτερα και drones θα επιτηρούν κάθε σημείο απ΄όπου θα περάσει ο Τούρκος πρόεδρος, ενώ ελέγχονται ακόμα και οι κάδοι σκουπιδιών και τα υπόγεια φρεάτια.

Αναλυτικά όλη τη διαδρομή του Τούρκου προέδρου στην Αθήνα:

Στις 11.00 το πρωί, ο Τούρκος πρόεδρος φτάνει στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος συνοδεία δύο ακόμη αεροσκαφών. Τρία αεροσκάφη λοιπόν στο σύνολο τα οποία εκτός από τον Ερντογάν θα μεταφέρουν τους υπόλοιπους Τούρκους υπουργούς, αλλά και την πολύ μεγάλη ομάδα τους. Τα μέτρα της αστυνομίας θα είναι δρακόντεια την ώρα εκείνη στο αεροδρόμιο από όπου θα ξεκινήσει η πομπή για το κέντρο της Αθήνας.

Από το αεροδρόμιο η πομπή θα μπει στην Αττική οδό, από εκεί στη λεωφόρο Μεσογείων και μέσω της Βασιλίσσης Σοφίας θα φτάσει στην Ηρώδου Αττικού και το προεδρικό Μέγαρο.

Ο Τούρκος πρόεδρος μαζί με την ομάδα του θα μετακινηθεί με τρία δικά του οχήματα. Τρία, μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες, ειδικά διαμορφωμένα οχήματα. Η διαδρομή θα πρέπει να γίνει σε λιγότερο από 20 λεπτά.

Τα ειδικά διαμορφωμένα οχήματα, θα είναι θωρακισμένες λιμουζίνες οι οποίες αντέχουν ακόμη και σε επίθεση με χημικά, αφού αναπτύσσεται ένα ειδικό κύκλωμα που εμποδίζει την είσοδο εξωτερικών αερίων. Το κόστος τους ξεπερνά τα 3 εκατ. τουρκικές λίρες, ενώ λέγεται πως θα φέρει στην Ελλάδα το πρώτο τουρκικό SUV TOGG.

Η διαδρομή που θα ακολουθήσουν θα είναι «αποστειρωμένη». Τι σημαίνει αυτό; Ότι όλα τα οχήματα που είναι σταθμευμένα θα απομακρυνθούν. Ήδη έχουν μπει κορδέλες και υπάρχει και μήνυμα της Τροχαίας που λέει ότι από τις 22.00 σήμερα το βράδυ για σοβαρούς λόγους ασφαλείας θα πρέπει αυτά τα οχήματα να έχουν φύγει από εδώ αλλιώς, θα τα σηκώσει γερανός. Την ίδια ώρα, τουλάχιστον 3.500 αστυνομικοί θα είναι παρατεταγμένοι σε όλο τον κεντρικό οδικό άξονα. Σε όλα τα σημεία από που θα περάσει η αυτοκινητοπομπή.

Μέχρι το απόγευμα οι οδοί Κατεχάκη – Μεσογειων – Βασιλ. Σοφίας – Κηφισίας – Βασ. Κωνσταντίνου – Βασ. Αμαλίας – Αλεξάνδρας – Μιχαλακοπουλου – Σταδίου – Πανεπιστημίου και Ακαδημίας θα είναι μια απαγορευμένη ζώνη για τους κατοίκους της πρωτεύουσας.

Στα ψηλά κτίρια σε ολόκληρη την Αθήνα κατά τη διάρκεια της επίσκεψης θα είναι ακροβολισμένοι ελεύθεροι σκοπευτές οι οποίοι θα καλύψουν όλα τα νευρολογικά σημεία.

Ταυτόχρονα και τις 6 ώρες που θα βρίσκεται εδώ Ερντογάν θα υπάρχει εναέρια επιτήρηση, σε πολλά επίπεδα τόσο από drones, όσο κι από ελικόπτερα της ελληνικής αστυνομίας, τα οποία θα δίνουν ζωντανή εικόνα στο κέντρο επιχειρήσεων της ΓΑΔΑ.

Ειδικά εκπαιδευμένοι σκύλοι θα σαρώσουν το κέντρο της Αθήνας, θα ελέγξουν ακόμη και κάδους σκουπιδιών για τυχόν εκρηκτικούς μηχανισμούς ή ύποπτα αντικείμενα. Την ίδια ώρα, η ΕΛΑΣ θα ελέγξει ακόμη και τις στοές του δικτύου ομβρίων υδάτων.

Η επίσκεψη του Τουρκου προεδρου στην Ελλάδα θα διαρκέσει περίπου 6 ώρες.

Στις 11:30 ο Ερντογάν θα φτάσει στο Προεδρικό Μέγαρο όπου θα συναντηθεί με την πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, μία συνάντηση η οποία θα διαρκέσει 45 λεπτά. Στις 12:15, θα μεταβεί δίπλα στο Μέγαρο Μαξίμου.

Εκεί οι δυο ηγέτες θα έχουν συνάντηση παρουσία των υπουργών Εξωτερικών και των συμβούλων τους. Στη 13.00 Κυριάκος Μητσοτάκης και Ταγίπ Ερντογάν θα κάνουν δηλώσεις και στην συνέχεια θα αρχίσει η συνεδρίαση του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας των δύο χωρών. Ο Τούρκος Πρόεδρος θα αναχωρήσει στις 16.00 το απόγευμα.

Αναλυτικά το πρόγραμμα της επίσκεψης του Τούρκου προέδρου:

  • ΩΡΑ 12.15: ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ – ΕΡΝΤΟΓΑΝ  Γ. ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ – Χ. ΦΙΝΤΑΝ ΜΑΡΙΑ ΜΠΟΥΡΑ – ΤΣ. ΚΙΛΙΤΣ
  • ΩΡΑ 13.00: ΔΗΛΩΣΕΙΣ Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ – Τ. ΕΡΝΤΟΓΑΝ
  • 13.30: ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΑΝΩΤΑΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
  • 16.00: ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΕΡΝΤΟΓΑΝ

skai.gr




Π.Α.Μ.Θ. | Μηνιαίος απολογισμός στα θέματα Οδικής Ασφάλειας

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μηνός Νοεμβρίου του 2023, στην εδαφική αρμοδιότητα των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας, Θάσου και Δράμας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.  

α. Τροχαία Ατυχήματα   

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σημειώθηκαν 26 τροχαία δυστυχήματα (έναντι 22 το 2022). Ειδικότερα σημειώθηκαν:

  • 6 θανατηφόρα τροχαία ατύχημα (έναντι 5 το 2022)
    • 2 σοβαρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 4 το 2022)
  • 18 ελαφριά τροχαία ατυχήματα (έναντι 13 το 2022)

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των ανωτέρω περιφερειακών ενοτήτων καταγράφηκαν συνολικά 39 παθόντες (έναντι 40 το 2022). Ειδικότερα καταγράφηκαν:

  • 7 νεκροί (έναντι 5 το 2022)
  • 3 βαριά τραυματίες (έναντι 4 το 2022)
  • 29 ελαφρά τραυματίες (έναντι 31 το 2022)

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

  • Οδήγηση σε κατάσταση μέθης
  • Μη τήρηση απόσταση ασφάλειας
  • Απόσπαση προσοχής του οδηγού
  • Παραβίαση προτεραιότητας
  • Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • Παραβίαση σήμανσης
  • Πεζός δεν βάδιζε στις διαβάσεις
  • Αντικανονικό προσπέρασμα

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης 

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.    

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον μήνα Νοέμβριο του 2023, βεβαιώθηκαν συνολικά 6.267 παραβάσεις, από τις οποίες οι 1.604 ήταν επικίνδυνες παραβάσεις, ως ακολούθως: 

  • 939 για υπερβολική ταχύτητα
  • 174 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
  • 155 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση 
  • 139 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα 
  • 78 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη)
  • 45 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση  
  • 34 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη 
  • 18 για φθαρμένα ελαστικά
  • 16 για αντικανονικούς ελιγμούς
  • 6 για αντικανονικό προσπέρασμα  

γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας 

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας. 

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας. 

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:

  • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας 
  • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
  • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά 
  • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας 
  • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας 
  • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας 
  • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος 
  • Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα 
  • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη 
  • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα 
  • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ 
  • Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς 
  • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής κουλτούρας.




Youth Pass: Τέλος χρόνου για αιτήσεις | Aντίστροφη μέτρηση για πληρωμές

Μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου θα λάβουν τo Youth Pass των 150 ευρώ περίπου 200.000 νέοι και νέες 18 και 19 ετών.

Ο χρόνος για την υποβολή των αιτήσεων λήγει σήμερα Τρίτη (5/12). Οι νέοι 18 ετών που έχουν υποβάλει ή θα υποβάλουν μέχρι σήμερα αίτηση για το Youth Pass θα λάβουν φέτος 150 ευρώ και το 2024 επιπλέον 150 ευρώ χωρίς να κάνουν νέα αίτηση.

Το Youth Pass έχει τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, την οποία οι δικαιούχοι θα μπορούν να την χρησιμοποιούν σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών.

Δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, που έχουν συμπληρώσει το 18ο ή 19ο έτος της ηλικίας τους εντός του προηγούμενου από την αίτηση έτους και υποβάλλουν αίτηση στην πλατφόρμα. Φέτος αίτηση υποβάλουν οι νέοι που συμπλήρωσαν είτε το 18ο έτος είτε το 19ο έτος της ηλικίας τους από 1 Ιανουαρίου 2022 έως και 31 Δεκεμβρίου 2022.

Η αίτηση υποβάλλεται άπαξ και δεν επανυποβάλλεται μετά και τη συμπλήρωση του 19ου έτους της ηλικίας του δικαιούχου. Έτσι, ένας νέος 18 ετών που υποβάλει φέτος αίτηση για το Youth Pass θα λάβει τώρα 150 ευρώ και το 2024 επιπλέον 150 ευρώ, χωρίς να κάνει νέα αίτηση. Ωστόσο, αν για οποιοδήποτε λόγο, ένας νέος δεν υποβάλει την αίτησή του όταν είναι 18 ετών, μπορεί να το πράξει όταν γίνει 19 ετών, λαμβάνοντας ωστόσο την ενίσχυση μόνο για το δεύτερο έτος και όχι αναδρομικά.

Το μέτρο είναι μόνιμο. Από το 2024 και εφεξής η ειδική εφαρμογή θα δέχεται τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων από την 1η Απριλίου μέχρι και τη 15η Μαΐου κάθε έτους. Η ενίσχυση για όλους τους δικαιούχους θα καταβάλλεται μια φορά ετησίως μέχρι την 31η Μαΐου κάθε έτους.

Πού χρησιμοποιείται η ενίσχυση

  • Οι νέοι μπορούν να αξιοποιήσουν την ενίσχυση σε τουριστικά καταλύματα, θεατρικές παραστάσεις ή συναυλίες, αγορά βιβλίων, ταξί, λεωφορεία, τρένα, ακτοπλοϊκά – αεροπορικά εισιτήρια ή για την ενοικίαση ΙΧ ή σκαφών αναψυχής κ.ά. Πιο συγκεκριμένα μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν σε:
  • αεροπορικές εταιρείες, αερομεταφορές
  • ενοικίαση αυτοκινήτων
  • ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
  • υπηρεσίες ταξί
  • υπηρεσίες λεωφορείων
  • θαλάσσιες μεταφορές / ακτοπλοϊκά
  • ενοικίαση θαλάσσιων σκαφών
  • αεροδρόμια /αεροσταθμοί
  • ταξιδιωτικά πρακτορεία
  • ενοικίαση σκαφών
  • ενοικίαση τροχόσπιτων κ.λπ.
  • ηλεκτρονικά βιβλία, ταινίες, μουσική
  • βιβλιοπωλεία
  • λοιπές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • κατασκηνώσεις αναψυχής και αθλητισμού
  • κάμπινγκ
  • λοιπές ενοικιάσεις μηχανοκίνητων οχημάτων
  • σινεμά
  • αίθουσες χορού, σχολεία, στούντιο
  • θεατρικές επιχειρήσεις, πρακτορεία εισιτηρίων
  • ορχήστρες και μπάντες
  • εκθέσεις και τουριστικές ατραξιόν, μουσεία
  • υπηρεσίες γυμναστηρίου
  • λοιπές υπηρεσίες αναψυχής



Οι ηλεκτρονικές απειλές για τα «έξυπνα» συστήματα ασφαλείας

Τα σύγχρονα, «έξυπνα» συστήματα ασφαλείας στο σπίτι έχουν σαφέστατα αναβαθμισμένες δυνατότητες σε σχέση με τα παλιότερα συστήματα συναγερμού. Μας επιτρέπουν να βλέπουμε απευθείας πλάνα από τα σπίτια μας όσο μακριά και αν είμαστε, να μιλάμε με επισκέπτες ακόμα και αν δεν είμαστε εκεί, να λαμβάνουμε ειδοποιήσεις για οτιδήποτε ασυνήθιστο συμβαίνει.

Ωστόσο, αντιμετωπίζουν και αυτά τον κίνδυνο που αντιμετωπίζουν όλες οι συσκευές που είναι συνδεδεμένες στο Internet: μπορούν να παραβιαστούν ηλεκτρονικά. Αυτός ο κίνδυνος ακυρώνει, όμως, την αξία τους; Η απάντηση είναι «όχι», αρκεί βέβαια να έχουμε λάβει τα απαραίτητα μέτρα και να αναγνωρίζουμε τα σημάδια από τυχόν παραβίαση.

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που καθιστούν τα «έξυπνα» συστήματα ασφαλείας και τις «έξυπνες» κάμερες ευάλωτα στο hacking. Κάποιοι απ’ αυτούς εξαρτώνται από τους χρήστες του συστήματος, κάποιοι από το ίδιο το σύστημα και τις προδιαγραφές του. Αυτοί που εξαρτώνται από εμάς είναι:

  • Κωδικοί πρόσβασης: Εάν μια εφαρμογή συστήματος ασφαλείας δεν έχει έναν μακρύ, περίπλοκο και μοναδικό κωδικό πρόσβασης, το σύστημα είναι ευάλωτο. Δυστυχώς, οι περισσότεροι, για λόγους ευκολίας, χρησιμοποιούμε γενικά «απλοϊκούς» κωδικούς (του τύπου «1234»).
  • Έλεγχος ταυτότητας δύο παραγόντων: Ακόμη και με ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, οι λογαριασμοί μπορούν να παραβιαστούν εάν δεν έχει ρυθμιστεί αναβαθμισμένος έλεγχος ταυτότητας. Ο έλεγχος ταυτότητας δύο παραγόντων απαιτεί έναν πρόσθετο κωδικό πρόσβασης που αποστέλλεται στο κινητό μας, ενώ ο βιομετρικός έλεγχος ταυτότητας απαιτεί αναγνώριση δακτυλικών αποτυπωμάτων ή προσώπου.
  • Χαμένες συσκευές: Οι χαμένες συσκευές ή συσκευές που έχουν κλαπεί (κινητά τηλέφωνα, tablets, laptops) και δεν έχουν κωδικούς πρόσβασης, μπορεί να επιτρέψουν σε αυτούς που θα τα βρουν ή τα έχουν κλέψει εύκολη πρόσβαση στα συστήματα ασφαλείας του σπιτιού -όπως και σε όλα τα προσωπικά μας δεδομένα.
  • Προσοχή στο phishing: Είναι η ευκολότερη και πιο κοινή μέθοδος hacking. Αυτός ο τρόπος ηλεκτρονικού «ψαρέματος» γίνεται συνήθως με κάποιο email ή με μήνυμα κειμένου, τα οποία μοιάζουν πολύ με αυτά που στέλνουν κανονικοί οργανισμοί (όπως οι τράπεζες). Με αυτά καλείται ο χρήστης να συνδεθεί για διάφορους λόγους σε έναν ιστότοπο. Όταν οι άνθρωποι κάνουν κλικ στους συνδέσμους αυτούς, οδηγούνται σε ψεύτικες σελίδες, όπου καλούνται να δηλώσουν στοιχεία τους. Αν ξεγελαστούν και το κάνουν, ουσιαστικά αφήνουν τα πάντα στο έλεος των hacker.

Υπάρχουν, όμως, σημάδια που θα πρέπει να μας βάλουν σε υποψίες για το αν το «έξυπνο» σύστημα του σπιτιού μας έχει παραβιαστεί; Η απάντηση είναι «ναι». Μάλιστα, αυτές οι ενδείξεις θα πρέπει να οδηγήσουν σε άμεσο έλεγχο του συστήματος:

  • Αν το σύστημα βγάζει ασυνήθιστες ηχητικές ενδείξεις ή κάνει θορύβους.
  • Αν οι λυχνίες των καμερών ανάβουν χωρίς λόγο.
  • Αν κινούνται ή αλλάζουν χωρίς λόγο κλίση οι κάμερες.
  • Αν ο κωδικός πρόσβασης στο σύστημα παύει να λειτουργεί, χωρίς να τον έχει αλλάξει κανένας.
  • Αν λάβετε ειδοποίηση ότι κάποιος απέκτησε πρόσβαση στον λογαριασμό από άγνωστη συσκευή.

Τα μέτρα που μπορούμε να λάβουμε συνολικά για να προστατευθούμε από τον κίνδυνο hacking του συστήματος ασφαλείας μας είναι:

  • Φτιάχνουμε και χρησιμοποιούμε ισχυρό κωδικό πρόσβασης τόσο στην εφαρμογή του συστήματος ασφαλείας όσο και στο δίκτυο Wi-Fi του σπιτιού μας, τον οποίο δεν κοινοποιούμε πουθενά, με κανέναν τρόπο.
  • Χρησιμοποιούμε έλεγχο ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων, ανάλογα με το μοντέλο του συστήματός μας.
  • Επιλέγουμε εφαρμογές που χρησιμοποιούν κρυπτογράφηση.
  • Χρησιμοποιούμε λογισμικό προστασίας από ιούς (προγράμματα antivirus) για να προστατευθούμε από το phising.
  • Χρησιμοποιούμε δίκτυο VPN για να κρυπτογραφήσουμε τη διαδικτυακή μας δραστηριότητα και τις διευθύνσεις IP των συσκευών ασφαλείας του σπιτιού.
  • Χρησιμοποιούμε πρωτόκολλα ασφαλείας που κρυπτογραφούν τα δεδομένα μεταξύ του αποστολέα και του χρήστη και βασίζονται σε κλειδιά κρυπτογράφησης. Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τύποι ασύρματων πρωτοκόλλων ασφαλείας, με πιο ασφαλές το WPA2.



Συνελήφθη στην Εγνατία οδό Καβάλας – Ξάνθης, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Καβάλας

Συνελήφθη την 18-10-2023 το απόγευμα στην Εγνατία οδό Καβάλας – Ξάνθης, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Καβάλας, ένας αλλοδαπός, διότι σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο που οδηγούσε στερούμενος άδειας ικανότητας οδήγησης, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν ένα πυροβόλο όπλο και μία γεμιστήρα με πέντε φυσίγγια. Σημειώνεται ότι ο ανωτέρω αλλοδαπός αρχικά δεν συμμορφώθηκε σε σήμα στάσης των αστυνομικών του Τμήματος Διαχείρισης Μετανάστευσης Καβάλας και ανάπτυξε ταχύτητα πραγματοποιώντας επικίνδυνους ελιγμούς, ενώ στη συνέχεια ακινητοποίησε το όχημα και επιχείρησε να διαφύγει πεζός χωρίς να τα καταφέρει. Ενεργείται προανάκριση από το Τμήμα Ασφάλειας Καβάλας.




Σέρρες: «Χωρίς καμία διάταξη ασφαλείας» λειτουργούσε ο λέβητας που σκότωσε 11χρονο σε σχολείο το 2022

Φως στα αίτια της έκρηξης στο λεβητοστάσιο του 9ου δημοτικού σχολείου Σερρών τον Δεκέμβριο του 2022 που είχε ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο ενός μικρού μαθητή, ρίχνουν αναλυτικές εκθέσεις πραγματογνωμόνων, την ώρα που η υπόθεση έχει μείνει στάσιμη, ενώ οι γονείς του άτυχου παιδιού ζητούν την απόδοση ευθυνών στο κατασκευαστή αλλά και στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Στην έκθεση που υπογράφουν οι πραγματογνώμονες κύριοι Χαράλαμπος Χορταράς και Στέφανος Θεοχαρίδης, που διορίστηκαν από τις αστυνομικές αρχές διαπιστώνονται ξεκάθαρες ευθύνες του κατασκευαστή, των υπευθύνων του Δήμου Σερρών και των αρμοδίων του υπουργείου Παιδείας που επέτρεψαν παρανόμως να λειτουργεί ως χώρος προαυλίου το σημείο μπροστά στο μοιραίο λεβητοστάσιο, δίνοντας απαντήσεις στο πώς έγινε η έκρηξη στις 14.10 το μεσημέρι της 5ης Δεκεμβρίου 2022.

Ειδικότερα οι πραγματογνώμονες αναφέρουν χαρακτηριστικά «ότι η έκρηξη του λέβητα προκλήθηκε από την υπερπίεση που δημιουργήθηκε εντός του λέβητα πετρελαίου της εγκατάστασης θέρμανσης. Αυτό συνέβη λόγω της ανεξέλεγκτης και συνεχόμενης λειτουργίας του καυστήρα, σε συνδυασμό με την υδραυλική απομόνωση του λέβητα από την εγκατάσταση θέρμανσης και τις διατάξεις ασφαλείας του. Με λίγα λόγια δεν υπήρχαν δικλείδες όπως βαλβίδας ασφαλείας, θερμοστάτης κλπ πάνω στο λέβητα αλλά σε λάθος σημείο και είχαν απομονωθεί. Η ανεξέλεγκτη λειτουργία του καυστήρα πετρελαίου του λέβητα υπερθέρμανε το νερό του λέβητα, γεγονός το οποίο σε συνδυασμό με τις κλειστές βάνες στην είσοδο και την έξοδο αυτού είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση της πίεσης στο εσωτερικό του λέβητα. Αυτή η υπερπίεση δημιούργησε τόσο ισχυρές δυνάμεις στο εσωτερικό χώρο του λέβητα που ξεπεράστηκε το όριο αντοχής και θραύσης των υλικών (κατασκευαστικών στοιχείων του λέβητα) με αποτέλεσμα την απότομη και βίαιη εκτόνωση αυτού». Με απλά λόγια ο λέβητας λειτουργούσε ανεξέλεγκτα γιατί δεν είχε καμία διάταξη ασφαλείας (θερμοστάτη, βαλβίδα εκτόνωσης κλπ). Βαρύτατες είναι οι ευθύνες του κατασκευαστή και των επιβλεπόντων του Δήμου Σερρών καθώς σύμφωνα με την έκθεση «η έκρηξη προέκυψε από λανθασμένος χειρισμούςκαι μετατροπές του συστήματος θέρμανσης» και «διαπιστώθηκε η πλημμελής επέμβαση σε κύρια λειτουργικά στοιχεία της εγκατάστασης θέρμανσης πετρελαίου, τα οποία προκάλεσαν την έκρηξη και οδήγησαν στο τραγικό αποτέλεσμα αυτής». Μάλιστα, η έκθεση μαςθυμίζει με τρόμο πόσο ποιο τραγικά θα ήταν τα αποτελέσματα της έκρηξης αν είχε συμβεί σε ώρα διαλείμματος όπου στο χώρο θα βρίσκονταν δεκάδες παιδιά και εκπαιδευτικοί, διότι, όπως αναφέρουν οι πραγματογνώμονες από τη μελέτη των στοιχείων εκτιμούν ότι υπήρχε «η πιθανότητα για μεγαλύτερη καταστροφή». Δηλαδή θα μπορούσε να υπάρξει «διαφυγή της σιδερένιας πόρτας και άλλων λοιπών οικοδομικών υλικών του λεβητοστασίου με κατεύθυνση προς το κτίριο του σχολείου. Επίσης το κρουστικό κύμα της έκρηξης να κατέστρεφε μέρος των κρυστάλλων των κουφωμάτων του σχολείου και να υπήρχε πρόκληση πυρκαγιάς λόγω και της διαρροής του πετρελαίου, τόσο στον χώρο του λεβητοστασίου, στο προαύλιο του σχολείου αλλά ενδεχομένως και στο κτίριο του σχολείου».




Αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας σε όλη την επικράτεια κατά τις Αυτοδιοικητικές εκλογές

Τα μέτρα αναπτύσσονται σταδιακά από 6 έως και 16 Οκτωβρίου 2023

Η Ελληνική Αστυνομία εφαρμόζει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας, σε όλη την επικράτεια κατά την περίοδο των Αυτοδιοικητικών εκλογών και των Επαναληπτικών της 8ης και 15ης Οκτωβρίου 2023 αντίστοιχα.

Ο σχεδιασμός των μέτρων εντάσσεται στο πλαίσιο ειδικότερων εντολών και κατευθύνσεων για αυξημένη παρουσία και δραστηριοποίηση των Υπηρεσιών Τροχαίας, ώστε να συμβάλλουν στη διαμόρφωση συνθηκών ομαλής και ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας και διευκόλυνσης των πολιτών στις μετακινήσεις τους, καθώς επίσης και στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.

Τα μέτρα αναπτύσσονται σταδιακά τα διαστήματα από 6 έως 9 και 13 έως 16  Οκτωβρίου, ενώ θα κλιμακωθούν – κορυφωθούν τις ώρες – ημέρες μαζικής εξόδου-εισόδου των οχημάτων, από και προς τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε με μέριμνα της Διεύθυνσης Τροχαίας Αστυνόμευσης του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας και περιλαμβάνει τις βασικές κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των μέτρων σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, καθώς και τις επιμέρους παρεμβάσεις, με βάση τα τοπικά προβλήματα και τις ιδιαίτερες κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν, ανά ευρύτερη περιοχή ή περιφέρεια.

Μάλιστα ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην διενέργεια εντατικών και στοχευμένων ελέγχων κυρίως σε σημεία όπου παρατηρείται αυξημένη παραβατικότητα και φαινόμενα επικίνδυνων παραβάσεων, με σκοπό μεταξύ άλλων την τήρηση της νομιμότητας καθώς και την προστασία οδηγών, επιβατών και πεζών.

Με την ευκαιρία αυτή, από την Ελληνική Αστυνομία υπενθυμίζεται και πάλι σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι, η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό συνιστά στους πολίτες:

  • Πριν ταξιδέψουν να κάνουν τεχνικό έλεγχο στο όχημά τους και να ενημερώνονται για την κατάσταση του οδικού δικτύου και τις καιρικές συνθήκες.
  • Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση και να τηρούν τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Να σέβονται τις οδικές σημάνσεις και να συμμορφώνονται στις υποδείξεις των τροχονόμων.
  • Να μην χρησιμοποιούν κατά την οδήγηση κινητά τηλέφωνα ή άλλες συσκευές που αποσπούν την προσοχή τους.
  • Να μην καταναλώνουν οινοπνευματώδη ποτά, εφόσον πρόκειται να οδηγήσουν.
  • Να προστατεύουν τα παιδιά που επιβαίνουν στο όχημα, κάνοντας χρήση των παιδικών καθισμάτων.
  • Να «φορούν» απαραίτητα τις ζώνες ασφαλείας, όπως και τα κράνη στις μοτοσικλέτες.
  • Να μην υπερεκτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες και τις τεχνικές δυνατότητες των οχημάτων τους.
  • Να σέβονται και να προστατεύουν τους συνεπιβάτες και τους συνανθρώπους τους που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο, οδηγώντας το όχημά τους με υπευθυνότητα και περίσκεψη.



Ημερίδα για τα έργα Οδικής Ασφάλειας του ΕΣΠΑ διοργάνωσε η Περιφέρεια ΑΜΘ στην Ξάνθη

Έργα της Περιφερειακής Διοίκησης που υλοποιούνται και αυτά που σχεδιάζονται παρουσίασε ο Περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος

Την πολιτική της Διοίκησής του στοντομέα της Οδικής Ασφάλειας παρουσίασε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστος Μέτιος σε ειδική ημερίδα που διοργάνωσε η Περιφέρεια στην Ξάνθη

Ο κ. Μέτιος ξεκίνησε την ομιλία τουπαρουσιάζοντας στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για τις επιπτώσεις που έχουν τα τροχαία ατυχήματα διεθνώς όσον αφορά την απώλεια ανθρώπινων ζωών, την υποβάθμιση του επιπέδου ζωής ατόμων που έχουν εμπλακεί σε ατυχήματα, τη ζημία σε οχήματα και υποδομές, τη μείωση της παραγωγικότητας, το οικονομικό κόστος κ.ά.

Ανέφερε ότι το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας είναι παγκόσμιο και πανευρωπαϊκό και πωςη Ευρωπαϊκή Ένωση ζητά από τα κράτη-μέλη και από τις Περιφέρειες την εκπόνηση Σχεδίων Οδικής Ασφάλειας.

Ο κ. Μέτιος τόνισε πως η Περιφέρεια ΑΜΘ έχει εκπονήσει και επικαιροποιεί το δικό της Ολοκληρωμένο Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο χρηματοδοτεί από το ΕΣΠΑ.

Την Προγραμματική Περίοδο 2014-2020 εντάχθηκαν για χρηματοδότηση 15 έργα Οδικής Ασφάλειας συνολικού προϋπολογισμού 35,6 εκατομμυρίων ευρώ:

ΠΕ Έβρου

  • Βελτίωση επαρχιακού δρόμου Κομάρων – Ελιάς, π/υ 3 εκ. € (ολοκληρώθηκε)

ΠΕ Ροδόπης

  • Συντήρηση του δρόμου Πανεπιστημιούπολη – Γρατινή –– Αρριανά π/υ 2,2 εκ. € (εκτελείται)
  • Βελτίωση του δρόμου Ίασμος – Κοπτερό, π/υ 5,1 εκ. € (υπογράφεται η σύμβαση)
  • Κατασκευή νέας γέφυρας στο Κόσμιο στην ίδια θέση με τη σημερινή, π/υ 2,2 εκ. €(εκτελείται)
  • Βελτίωση οδικής ασφάλειας ΠΕ Ροδόπης, π/υ 1 εκ. € (εκτελείται)

ΠΕ Ξάνθης

  • Παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στο δρόμο Ξάνθη – Τοξότες, π/υ 6,4 εκ. € (ολοκληρώθηκε)
  • Βελτίωση της Επαρχιακής Οδού 2 (Συδινή – Πολύσιτος) και της γέφυρας Πολυσίτου, π/υ 3,5 εκ. € (ολοκληρώθηκε)

ΠΕ Καβάλας

  • Παράκαμψη Ελαιοχωρίου, π/υ 1,5 εκ. € (ολοκληρώθηκε)

ΠΕ Δράμας

  • Ανακατασκευή του κόμβου ΣΟΦΤΕΞ και μετατροπή του σε κυκλικό, π/υ 900.000 € (εκτελείται)
  • Συντήρηση – ασφαλτόστρωση από τη διασταύρωση της

ΒΙΠΕ Δράμας έως τη διασταύρωση προς Βώλακα, π/υ 1,4 εκ. € (ολοκληρώθηκε)

  • Βελτίωση της οδικής ασφάλειας από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Πλατανιάς έως τα όρια του νομού Ξάνθης, π/υ 1,2 εκ. € (υπογράφεται η σύμβαση)
  • Κατασκευή της γέφυρας Μαρμαριάς, π/υ 3,6 εκ. € (ολοκληρώθηκε)
  • Ανακατασκευή του κόμβου Ξηροποτάμου και μετατροπή του σε κυκλικό, π/υ 928.000 € (ολοκληρώθηκε)
  • Βελτίωση της οδικής Ασφάλειας από τη Δράμα έως το

Σιδηρόνερο, π/υ 1,3 εκ. €(εκτελείται)




Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής ο Μακάριος Λαζαρίδης

Τις θερμές ευχαριστίες του προς τον Πρωθυπουργό, που τον πρότεινε στη θέση του Προέδρου της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, καθώς και στους συναδέλφους του Βουλευτές που τον ψήφισαν, εκφράζει με δημόσια παρέμβασή του ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης.

Με ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο κ. Λαζαρίδης χαρακτηρίζει «μεγάλη την τιμή και την ευθύνη» της εκλογής του στη συγκεκριμένη θέση, με δεδομένο και το προσωπικό ενδιαφέρον του Κυριάκου Μητσοτάκη για την οδική ασφάλεια.

Όπως αναφέρει ο κ. Λαζαρίδης, «το χρέος μας είναι μεγάλο και κρίσιμο. Αφορά την προστασία των ανθρώπινων ζωών και ενεργοποιούμε όλες μας τις δυνάμεις προς αυτήν την κατεύθυνση.

Η οδική ασφάλεια αποτελεί κορυφαία μας προτεραιότητα», επισημαίνει ο Βουλευτής.




Υπογράφηκε η σύμβαση του Έργου «Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας Δήμου Σερρών

Υπογράφηκε το πρωί της Παρασκευής (25/08/2023) από τον Δήμαρχο Σερρών, Αλέξανδρο Χρυσάφη και τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρείας, Πέτρο Καμελίδη η σύμβαση για το έργο «Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας στο Δήμο Σερρών», ένα έργο προϋπολογισμού 2.240.000 €, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Το φυσικό του αντικείμενο περιλαμβάνει στοχευμένες παρεμβάσεις, που αφορούν τόσο σε ασφαλτοστρώσεις όσο σε άλλες πολύ σημαντικές εργασίες, όπως διαγραμμίσεις, έξυπνες διαβάσεις, σημάνσεις και άλλα.

«Πιο συγκεκριμένα, στο έργο προβλέπεται να υπάρξουν εργασίες ασφαλτόστρωσης και οδοστρωσίας στον οδικό άξονα Σερρών-Μητρουσίου. Στην ουσία πρόκειται για ολική ασφαλτόστρωση στον τάπητα σε μήκος περίπου 5,5 χλμ σε ένα σημείο στο οποίο υπάρχουν πράγματι εκτεταμένες φθορές στο οδόστρωμα και σε έναν δρόμο, ο οποίος εξυπηρετεί όλες σχεδόν τις κοινότητες του πρώην Δήμου Καπετάν Μητρούση και άρα υπάρχει αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος», τόνισε ο Δήμαρχος Σερρών, Αλέξανδρος Χρυσάφης.

Βασικό τμήμα του συγκεκριμένου έργου για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας αποτελεί η τοποθέτηση 51 έξυπνων διαβάσεων σε κεντρικές (κι όχι μόνο) οδικές αρτηρίες της πόλης των Σερρών. «Αυτές οι διαβάσεις θα είναι φωτεινές, ευδιάκριτες, θα έχουν φωτοκύτταρο, θα ενημερώνουν και θα βοηθούν σημαντικά τους πεζούς να διασχίζουν με ασφάλεια το δρόμο. Ασφαλώς, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην οδική ασφάλεια στους χώρους πέριξ των σχολείων και των παιδικών σταθμών, με στόχο την προστασία των μαθητών, ιδιαίτερα κατά τις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης», υπογράμμισε ο Δήμαρχος Σερρών.

Από τη δική του πλευρά ο εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας, Πέτρος Καμελίδης τόνισε ότι το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου βάσει και της συμβατικής υποχρέωσης είναι οκτώ(8) μήνες και ότι τα συνεργεία της εταιρείας θα εργαστούν παράλληλα εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά και το έργο θα παραδοθεί σε σύντομο χρόνο προς όφελος των οδηγών και των πεζών του Δήμου Σερρών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο έργο περιλαμβάνεται επίσης και η αναβάθμιση των φωτεινών σηματοδοτών με νέους φανούς LED. Δηλαδή, πρόκειται να αντικατασταθούν όλοι οι φωτεινοί σηματοδότες, οι οποίοι συντηρούνται από το Δήμο Σερρών, από παλιάς τεχνολογίας που είναι σήμερα με νέας τεχνολογίας, οι οποίοι θα διαθέτουν φωτεινές πηγές LED.

«Οι ολοκληρωμένες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας αποτελούν βασικό στόχο της δικής μας δημοτικής αρχής. Οι παρεμβάσεις που έχουμε σχεδιάσει όλα αυτά τα χρόνια είναι απαραίτητες για την αναβάθμιση του οδικού περιβάλλοντος», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Σερρών, Αλέξανδρος Χρυσάφης και παράλληλα ευχαρίστησε τον Αντιδήμαρχο Έργων, Γιώργο Νυκτοπάτη για την ουσιαστική συνδρομή του στην επίτευξη του εν λόγω έργου.




ΑΜΘ: Μηνιαίος απολογισμός στα θέματα Οδικής Ασφάλειας

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μηνός Ιουλίου του 2023, στην εδαφική αρμοδιότητα των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας,Θάσου και Δράμας.

Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

α. Τροχαία Ατυχήματα  

 Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σημειώθηκαν 36 τροχαία δυστυχήματα (έναντι32 το 2022). Ειδικότερα σημειώθηκαν:

  • 6θανατηφόρατροχαίαατυχήματα(έναντι 4το 2022)
  • 4 σοβαράτροχαίαατυχήματα(έναντι3το 2022)
  • 26ελαφριά τροχαία ατυχήματα (έναντι 25το 2022)

 Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των ανωτέρω περιφερειακών ενοτήτων καταγράφηκαν συνολικά 58παθόντες (έναντι 47 το 2022). Ειδικότερα καταγράφηκαν:                                                                           

  • 6 νεκροί(έναντι 4 το 2022)
  • 5 βαριάτραυματίες(έναντι3 το 2022)
  • 47 ελαφρά τραυματίες(έναντι 40 το 2022)

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

  • Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • Υπερβολική ταχύτητα
  • Η παραβίαση σημάνσεων
  • Απόσπαση προσοχής του οδηγού
  • Οδήγηση σε κατάσταση μέθης
  • Πεζός δεν βάδιζε σε διαβάσεις
  • Αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης  

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον μήνα Ιούλιο του 2023, βεβαιώθηκαν συνολικά 7.752παραβάσεις, από τις οποίες οι 2.394ήταν επικίνδυνες παραβάσεις, ως ακολούθως:

  • 1.185για υπερβολική ταχύτητα
  • 300για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση
  • 321για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
  • 139 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • 151 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη)
  • 103για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
  • 57για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • 37για φθαρμένα ελαστικά
  • 78 για αντικανονικό προσπέρασμα
  • 23 για αντικανονικούς ελιγμούς

γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.  

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

 Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:

  • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
  • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
  • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
  • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
  • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
  • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
  • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος
  • Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα
  • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
  • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
  • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
  • Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς
  • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής κουλτούρας