Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Κεραμωτής | ευαισθητοποίηση αρμόδιων αρχών και φορέων για την λύση της κυκλοφοριακής συμφόρησης

Σε συνέντευξη Τύπου στα μέσα ενημέρωσης της Καβάλας, ο πρόεδρος του συλλόγου Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Κεραμωτής, κ. Ανδρόνικος Σινιώρης, ενημέρωσε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Κεραμωτή λόγω της κίνησης επιβατών και εμπορευμάτων με οχήματα στον οικισμό. Η κίνηση αυτή αφορά τη φόρτωση προς το Λιμένα της Θάσου μέσω του πορθμείου. Στόχος του συλλόγου είναι να ευαισθητοποιήσει τις αρμόδιες αρχές και φορείς για την εξεύρεση λύσης μέχρι την ολοκλήρωση των κατασκευών λιμενικών εγκαταστάσεων εκτός οικισμού, στη Βόρεια πλευρά του κόλπου. Αυτή θεωρείται η μόνη βιώσιμη λύση.Ο κ. Σινιώρης τόνισε ότι ο οικισμός επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την κίνηση των οχημάτων, τόσο από τον θόρυβο όσο και από την ατμοσφαιρική ρύπανση. Τέλος, ζητήθηκε η δρομολόγηση έκτακτων δρομολογίων στη γραμμή Κεραμωτή – Λιμένας τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου, για την αποσυμφόρηση του οικισμού.




Έρχονται και άλλα εντάλματα για τη δολοφονία Λυγγερίδη | Τα νέα στοιχεία των Αρχών

Ο πρώτος κύκλος των απολογιών στην υπόθεση της φερόμενης εγκληματικής οργάνωσης που, σύμφωνα με τις αρχές, συνδέεται με τη δολοφονία του αστυνομικού, Γιώργου Λυγγερίδη, τον περασμένο Δεκέμβριο στου Ρέντη έκλεισε με συνολικά 19 από τους 67 συλληφθέντες να οδηγούνται, μετά τις απολογίες τους, στη φυλακή.

Ωστόσο, οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι αρμόδιες αρχές ετοιμάζουν και νέα εντάλματα, καθώς φέρονται να έχουν συγκεντρώσει στοιχεία για τη δράση και άλλων προσώπων που βρίσκονταν στις κερκίδες του «Μελίνα Μερκούρη» το μοιραίο βράδυ.

Έτσι, εκτιμάται πως το επόμενο διάστημα θα περάσουν το κατώφλι της Ευελπίδων και άλλα πρόσωπα, προκειμένου να δώσουν εξηγήσεις ενώπιον της δικαιοσύνης.

Τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί κατά τη διάρκεια της πολύμηνης έρευνας, σύμφωνα με πληροφορίες, αξιολογούνται με προσοχή με στόχο να διακριβωθεί αν τα 160 άτομα που αναφέρονται στη δικογραφία, τα τελευταία χρόνια έχουν προβεί σε αξιόποινες πράξεις με αθλητικό υπόβαθρο. Το βιντεοληπτικό υλικό που έχουν στα χέρια τους οι αρχές, φέρεται να είναι αποκαλυπτικό και έρχεται να ενισχύσει τις μαρτυρίες των προστατευόμενων μαρτύρων που, σύμφωνα με νομικούς κύκλους, «έκαψαν» τους φερόμενους ως πρωταγωνιστές στην υπόθεση.

Μεταξύ των 19 προσώπων που προφυλακίστηκαν, μετά από μια μαραθώνια διαδικασία, βρίσκονται σύμφωνα με την κατηγορία και ηγετικά στελέχη της εγκληματικής οργάνωσης, που έδωσαν «εντολές» για να ξεκινήσει η φονική επίθεση σε βάρος των αστυνομικών. Συγκεκριμένα, οι 16 φέρονται να εμπλέκονται στην εγκληματική οργάνωση και τη δολοφονία, ενώ οι τρεις σε υπόθεση κατοχής- διακίνησης ναρκωτικών. Μάλιστα, σε κάποιους αποδίδεται και ο ρόλος του ηθικού αυτουργού στη δολοφονία του άτυχου αστυνομικού.

Οι κατηγορούμενοι, οι οποίοι είναι αντιμέτωποι κατά περίπτωση με 28 κατηγορίες οι 12 εκ των οποίων τιμωρούνται σε βαθμό κακουργήματος, αρνήθηκαν τις κατηγορίες όπως τους αποδίδονται, ωστόσο, δεν έπεισαν και κρίθηκαν προφυλακιστέοι. Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους αφέθηκαν οι υπόλοιποι 48 κατηγορούμενοι.

Πηγή: newsbeast.gr




Καβαλα | Συνάντηση πρυτανικών αρχών ΔΠΘ με την κοινότητα της πανεπιστημιούπολης

Ανοιχτή συζήτηση γνωριμίας πραγματοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής 15 Μαρτίου 2024  στο φουαγιά του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Καβάλας.

Η διοίκηση του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, μαζί με την κοσμήτορα και τους προέδρους αντιπροέδρους των τμημάτων Καβάλας και Δράμας, συναντήθηκαν για να συζητήσουν θέματα που αφορούν το πανεπιστημιακό περιβάλλον.

Στη συνάντηση παρέστησαν επίσης οι διευθυντές των διοικητικών υπηρεσιών του πανεπιστημίου, μαζί με το διοικητικό προσωπικό της Καβάλας. Η παρουσία τους υποδηλώνει τη σημασία που δίνεται στην οργανωτική πτυχή του πανεπιστημίου και τη συνοχή στη λειτουργία του.

Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με ξενάγηση στις υποδομές εκπαίδευσης και έρευνας των τμημάτων, προσφέροντας έτσι μια ολοκληρωμένη εικόνα του πανεπιστημιακού περιβάλλοντος και των δυνατοτήτων που προσφέρει.




Στη «φάκα» των Αρχών ανασφάλιστα οχήματα

Στο στόχαστρο των Αρχών θα μπουν εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024 οι ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, δεν έχουν ασφαλίσει τα αυτοκίνητά τους ή δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.

Πώς θα διασταυρώνονται

Η σχετική νομοθετική ρύθμιση ήδη ετοιμάζεται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως ανακοίνωσε χθες κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογραφους η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου και θα στηρίζεται σε ηλεκτρονικούς διασταυρωτικούς ελέγχους βάσει των οποίων θα εντοπίζονται τα συγκεκριμένα οχήματα.

Στο νομοσχέδιο αυτό, το οποίο αναμένεται να αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση εντός του πρώτου τριμήνου του έτους, θα εισαχθούν και ρυθμίσεις για τη διοικητική εκκαθάριση των τηρούμενων Μητρώων Οχημάτων, προκειμένου να αποσυρθούν από την κυκλοφορία οχήματα που δεν είναι τακτοποιημένα ως προς τις ανωτέρω υποχρεώσεις τα τελευταία τουλάχιστον 7 χρόνια.

Τι αλλάζει με τον νέο ΚΟΚ

Ταυτόχρονα στο υπουργείο επεξεργάζονται τον νέα αναθεωρημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος θα αντικαταστήσει τον ισχύοντα του 2007, που επανήλθε σε εφαρμογή ύστερα από την ακύρωση της σχετικής ρύθμισης του 2018. Η αναθεώρηση του ΚΟΚ ήταν ψηλά στην ατζεντα και κατά την προηγούμενη κυβερνητική θητεία, χωρίς ωστόσο κάποιο νομοσχέδιο να περάσει το κατώφλι της Βουλής μέχρι τη λήξη της.

Σύμφωνα με την κυρία Αλεξοπούλου, «ο νέος ΚΟΚ εισάγει μια ολοκληρωμένη πολιτική δίκαιων ποινών για τις παραβάσεις, ανάλογα με τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητά τους, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος μας είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η μείωση των ατυχημάτων και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων».

Ο διαχωρισμός των παραβάσεων σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με τη βαρύτητά τους με στόχο τον εξορθολογισμό των προστίμων και τη συνακόλουθη μείωση των ποινών για παραβάσεις που δε θεωρούνται ότι σχετίζονται με την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων είχε ήδη θεσπιστεί νομοθετικά με τον νόμο του 2018. Ωστόσο ουδέποτε προχώρησαν οι εφαρμοστικές αποφάσεις, οι οποίες θα κατηγοριοποιούσαν τις παραβάσεις καθώς επί της ουσίας ο νόμος ακυρώθηκε.

Ως προς τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, σύμφωνα με την υφυπουργό, στόχος του υπουργείου είναι και η αξιοποίηση ευφυών συστημάτων και της προόδου στην τεχνητή νοημοσύνη, «για την ενίσχυση της επιτήρησης των οδών και της επιβολής του νόμου, ενώ μέσω της ενοποίησης μητρώων και συστημάτων θα μπορούμε να διευκολύνουμε όχι μόνο το έργο της αστυνομίας αλλά και των πολιτών – οδηγών».

Υπενθυμίζεται ότι από την προηγούμενη εβδομάδα ανακοινώθηκε η ψηφιοποίηση μιας σειράς εγγράφων που ολοκληρώνουν το ψηφιακό πορτοφόλι των οδηγών. Ο οδηγός με ένα διπλό κλικ στο πλαϊνό κουμπάκι του κινητού του μπορεί να τα έχει όλα διαθέσιμα, σε ψηφιακή μορφή. «Πέρα λοιπόν από το δίπλωμα οδήγησης, ο  πολίτης μπορεί να βλέπει και να ελέγχει για κάθε όχημά του τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, αν έχει πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας, αν το όχημά του είναι σε κίνηση ή ακινησία, το αποτέλεσμα του τελευταίου Τεχνικού Ελέγχου ΚΤΕΟ και την ημερομηνία του επόμενου ελέγχου και τα στοιχεία ασφάλισης του οχήματός του. Παράλληλα μέσω του Gov.gr Wallet, ο πολίτης θα λαμβάνει ειδοποίηση στο κινητό του, δύο εβδομάδες πριν τον επόμενο Τεχνικό Έλεγχο.

Την επόμενη εβδομάδα ξεκινά η κανονική λειτουργία τριών νέων ψηφιακών υπηρεσιών, που είναι διαθέσιμες μέσω του Gov.gr. Η Ψηφιακή Πύλη Κινητικότητας συγκεντρώνει όλες τις υπηρεσίες του Gov.gr που σχετίζονται με οχήματα σε μια ενιαία σελίδα, το auto.gov.gr, και ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα έχει πρόσβαση στη βεβαίωση βαθμών ποινής του Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ ή Point System). Επιπλέον θα έχει το πλήρες ιστορικό των ελέγχων ΚΤΕΟ και τα χιλιόμετρα που καταγράφονται σε κάθε έλεγχο για ένα όχημα, πληροφορία που ενισχύει και τη διαφάνεια στις πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, όπως σημειώνουν από το υπουργείο.

ethnos.gr




Μητλιάγκα | «κ. Χρυσάφη σεβαστείτε την περίοδο μετάβασης των δημοτικών αρχών και σταματήστε επιτέλους τις απ’ ευθείας αναθέσεις»

Με αφορμή τις συνεχιζόμενες απ’ ευθείας αναθέσεις στις οποίες επιδίδεται η απερχόμενη δημοτική αρχή του κ. Χρυσάφη, οι οποίες δεν καλύπτουν ούτε απρόβλεπτες, ούτε απρόσμενες ούτε επείγουσες ανάγκες του Δήμου Σερρών, όπως επιτάσσει η χρονική περίοδος της μετάβασης από την παλιά στη νέα δημοτική αρχή η νεοεκλεγείσα Δήμαρχος Σερρών απηύθυνε σήμερα στον κ. Χρυσάφη και τους εν ενεργεία «Συμμάχους» την εξής επιστολή: 

«Όπως πολύ καλά γνωρίζετε οι Δημοτικές Εκλογών της 8ης Οκτωβρίου 2023, ανέδειξαν το συνδυασμό μας ΕΝωτική ΤΟπική Συμφωνία (ΕΝ.ΤΟ.Σ.) με επικεφαλής την Βαρβάρα Μητλιάγκα, ως τη νέα Δημοτική Αρχή στο Δήμο Σερρών για την επόμενη δημοτική περίοδο 2024-2028. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3852/2010, τις οποίες και θεωρούμε δεδομένο ότι γνωρίζετε πολύ καλά,  το Δημοτικό Συμβούλιο «…ένα μήνα πριν από τη διενέργεια των εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών αποφασίζει μόνο για θέματα που αναφέρονται σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης, καθώς και για θέματα που αφορούν την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων έργων». Δεδομένου ότι το Δημοτικό Συμβούλιο είναι το ανώτατο όργανο πολιτικής λειτουργίας του Δήμου, ο νόμος με την ανωτέρω διάταξη περιγράφει τη λογική της άσκησης της διοίκησης των Δήμων από την απερχόμενη δημοτική αρχή κατά την μεταβατική περίοδο μεταξύ των εκλογών και της εγκατάστασης των νέων δημοτικών αρχών. Η διοίκηση του Δήμου κατά την περίοδο αυτή πρέπει να διέπεται σε όλα τα επίπεδα από μια λογική διαχείρισης των απολύτως απαραίτητων λειτουργιών του, των απρόβλεπτων αναγκών, των επειγόντων θεμάτων που δεν επιδέχονται αναβολής, καθώς και των συγχρηματοδοτούμενων έργων. 

Από την 8η Οκτωβρίου και μετά, παρά το γεγονός ότι ως απερχόμενη πλέον δημοτική αρχή θα οφείλατε να σεβαστείτε και τη λαϊκή κυριαρχία η οποία εκφράστηκε στις εκλογές, αλλά και τις επιταγές και τη λογική του νόμου, και παρά την προφορική μας «παραίνεση» να σταματήσετε τα άσκοπα έξοδα, η δημοτική σας αρχή επιδίδεται σε μια σωρεία «απ’ ευθείας αναθέσεων», οι οποίες μόνο για το χρονικό αυτό διάστημα αγγίζουν το ποσό των 400.000,00 € για δαπάνες και προμήθειες που στις περισσότερες των περιπτώσεων ούτε επείγουσες είναι, ούτε απρόβλεπτες ανάγκες καλύπτουν, ούτε τα συγχρηματοδοτούμενα έργα αφορούν, αδειάζοντας με τον τρόπο αυτό τα ταμεία του Δήμου μας χωρίς κανένα απολύτως σεβασμό στην λογική της μετάβασης της εξουσίας η οποία ως βασικός κανόνας της δημοκρατίας θα έπρεπε να διέπει τη λειτουργία σας αυτή τη χρονική περίοδο. Κι αυτό παρά τη διαρκή μας επαφή με τις υπηρεσίες του Δήμου και τη ρητή μας παραίνεσή μας προς εσάς να σεβαστείτε τα αυτονόητα.

Σας καλούμε να σεβαστείτε επιτέλους τις επιταγές της δημοκρατίας και τον πολιτικό πολιτισμό που διατείνεστε ότι πρεσβεύετε και μέχρι την αποχώρησή σας από το Δήμο Σερρών την 31η/12/2023 να μην προβείτε σε άλλες απ’ ευθείας αναθέσεις παρά μόνο εάν αυτές καλύπτουν απαραίτητες, επείγουσες και απρόβλεπτες ανάγκες για την απρόσκοπτη λειτουργία του Δήμου και των Υπηρεσιών.

Παρακαλούμε να κοινοποιήσετε την επιστολή μας αυτή σε όλους του Αντιδημάρχους, Προέδρους Νομικών Προσώπων και εν ενεργεία συμβούλους της παράταξής σας, καθώς και σε όλες τις Διευθύνσεις και Προϊσταμένους Τμημάτων του Δήμου Σερρών».

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Μάκης Παπαδόπουλος: «Θέτουμε τους ανθρώπους της παράταξής μας στη διάθεση των Αρχών για παροχή κάθε είδους βοήθειας»

Εδώ και 2 ημέρες βρίσκεται σε εξέλιξη μεγάλη φωτιά στην περιοχή μας, προξενώντας καταστροφές σε δασικές εκτάσεις, καλλιέργειες, σπίτια, ιδιοκτησίες, οχήματα, ενώ έχουν ανεπίσημα αναφερθεί και τραυματισμοί συμπολιτών μας και του προσωπικού πυρόσβεσης

Στις κρίσιμες αυτές ώρες που δοκιμάζονται συμπολίτες μας από τον πύρινο “εφιάλτη”, η δημοτική μας παράταξη “Ο Τόπος της Ζωής μας” και ο Επικεφαλής της, υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας Μάκης Παπαδόπουλος εκφράζουμε την συμπαράστασή μας και συγχαίρουμε τους ανθρώπους της πρώτης γραμμής Πυροσβέστες, Πολιτική Προστασία, Υπαλλήλους Δήμων, Περιφέρειας και Εθελοντές, που επιχειρούν στα πύρινα μέτωπα, και τους ευχόμαστε κουράγιο, αντοχή και ένα τεράστιο “ευχαριστώ” ευγνωμοσύνης.

Στους συμπολίτες μας που δοκιμάζονται από την τραγική αυτή εξέλιξη, εκφράζουμε την συμπαράσταση και την αλληλεγγύη μας. Οφείλουμε όλοι να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, προκειμένου να περιοριστεί το μέγεθος της φυσικής, οικονομικής και κοινωνικής βλάβης.

ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ:

Να αναστείλουμε κάθε είδους προεκλογική δραστηριότητα μέχρι το τέλος των προσπαθειών κατάσβεσης των εστιών και να θέσουμε τους ανθρώπους της παράταξής μας στη διάθεση των Αρχών για παροχή κάθε είδους βοήθειας.