Σημαντική ανακάλυψη από το Τμήμα Γεωλογίας του ΑΠΘ σε σπήλαιο στο Σιδηρόκαστρο Σερρών

Νέες πληροφορίες για τη βιολογική και γεωλογική ιστορία της περιοχής του Σιδηροκάστρου Σερρών μαρτυρούν άγνωστα βακτήρια που αναλύθηκαν στο πλαίσιο ερευνών στο σπήλαιο του Μαύρου Βράχου.

Τα εντυπωσιακά ευρήματα είναι το επιστέγασμα ερευνητικής εργασίας μίας δεκαετίας από την επιστημονική ομάδα του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ. Η εξερεύνηση στο σπήλαιο, που αποτελεί μια μοναδική γεωλογική δομή, έφτασε σε βάθος 56 μέτρων, αποκαλύπτοντας μία μεταλλική κρούστα με πορώδη δομή αντί για τους συνήθεις σταλακτίτες και σταλαγμίτες.

Η ανακάλυψη αυτή αποτέλεσε αφορμή για να μελετηθεί το σπήλαιο σε βάθος, προσφέροντας πολύτιμες πληροφορίες για τον σχηματισμό του και την ιδιαίτερη μεταλλική κρούστα του. Δείγματα από το σπήλαιο μεταφέρθηκαν στον Τομέα Τεκτονικής, Ιστορικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας και μελετήθηκαν στον Τομέα Ορυκτολογίας – Πετρολογίας-Κοιτασματολογίας του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ. Οι πρώτες αναλύσεις αποκάλυψαν ότι η κρούστα αποτελείται από το ορυκτό γκαιτίτη, δηλαδή υδροξείδιο του σιδήρου. Η δομή του γκαιτίτη παρουσίασε σημαντικές διαφορές από τις συνήθεις μορφές του, γεγονός που οδήγησε σε περαιτέρω έρευνες.

Οι έρευνες αποκάλυψαν ότι το σπήλαιο ανήκει στα υπογενή, σχηματισμένο από υδροθερμικά ρευστά που ανέρχονται προς την επιφάνεια, αντί να σχηματιστεί από το νερό της βροχής που κινείται προς τον υδροφόρο ορίζοντα της περιοχής.

Η σπηλαιογένεση του Μαύρου Βράχου ξεκίνησε πριν από μερικά εκατομμύρια χρόνια και σταμάτησε, όταν το σπήλαιο βρέθηκε ψηλότερα από το υπόγειο νερό λόγω γεωλογικών μεταβολών. Ωστόσο, παρόμοιες διαδικασίες πιθανότατα συνεχίζουν να συμβαίνουν βαθύτερα. Λίγο πριν παύσει η σπηλαιογένεση, σχηματίστηκε η μεταλλική κρούστα μέσα στο σπήλαιο. Οι λεπτομερείς χημικές αναλύσεις και οι αναλύσεις γενετικού υλικού έδειξαν ότι οι συνθήκες κατά τον σχηματισμό του γκαιτίτη ήταν ιδιαίτερες, αποκαλύπτοντας την παρουσία άγνωστων μέχρι τώρα βακτηρίων.

Δημοσίευση της έρευνας σε διεθνές επιστημονικό περιοδικό

Η κρούστα και η ιδιαίτερη πορώδης δομή της, καθώς και οι μικρομεταβολές της γεωχημείας του γκαιτίτη, αποτελούν πιθανές βιο-υπογραφές αυτών των άγνωστων βακτηρίων. Η μελέτη του σπηλαίου του Μαύρου Βράχου διευρύνει τη γνώση για τον τρόπο δημιουργίας των υπογενών σπηλαίων και αποκαλύπτει νέες πληροφορίες για τη βιολογική και γεωλογική ιστορία της περιοχής.

Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, δημοσιεύτηκαν στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό CATENA και η ομάδα σχεδιάζει να συνεχίσει την έρευνά της, τόσο στην υποβρύχια έκταση του σπηλαίου, όσο και στη μελέτη των άγνωστων οργανισμών.

Μέρος της έρευνας συμπεριλήφθηκε στη διδακτορική διατριβή του Γιώργου Λαζαρίδη, με επιβλέποντα τον Καθηγητή του Τμήματος Γεωλογίας Βασίλη Μέλφο. Σε συνεργασία με τον Δρ. Φυσικής Δημήτρη Μπέσσα από το Ευρωπαϊκό συγκρότημα ακτινοβολίας σύγχροτρον (ESRF) στη Γκρενόμπλ, συγκροτήθηκε μία διεπιστημονική ομάδα για τη μελέτη του σπηλαίου και της ιδιαίτερης απόθεσης του γκαιτίτη.

Στην έρευνα συμμετείχαν επίσης η καθηγήτρια του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ Λαμπρινή Παπαδοπούλου, ο καθηγητής του Τμήματος Γεωλογίας του ΕΚΠΑ Παναγιώτης Βουδούρης, ο διευθυντής του Τομέα Βοτανικής του Τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ, αν. καθηγητής Σπυρίδων Γκέλης και ο συνεργάτης του και υποψ. διδάκτορας Μάνθος Πάνου.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
*Πηγή φωτογραφιών: ΑΠΘ




Συνάντηση της Δημάρχου Σερρών με τον Πρύτανη του ΑΠΘ

Η Δήμαρχος Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα επισκέφθηκε τον Πρύτανη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Χαράλαμπο Φείδα, συνοδευόμενη από τον Αντιδήμαρχο Διοικητικού Σχεδιασμού και Αναδιάρθρωσης κ. Νικόλαο Κουφοτόλη.

Τη συνάντηση προκάλεσε η Δήμαρχος Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, καθώς στις Σέρρες λειτουργεί το Πανεπιστημιακό τμήμα και συγκεκριμένα το ΤΕΦΑΑ

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν και επισφραγίστηκαν τρόποι περαιτέρω συνεργασίας του Δήμου και του Πανεπιστημιακού Ιδρύματος, προς όφελος όλων των φοιτητών και φοιτητριών.

Η κ. Μητλιάγκα, ανέφερε ότι το ΤΕΦΑΑ έχει μια πολύχρονη παρουσία και σημαντική προσφορά στη πόλη των Σερρών, τονίζοντας ότι ο Δήμος στηρίζει τη λειτουργία της πανεπιστημιακής δομής και θα είναι αρωγός σε κάθε προσπάθειά της.




Φιλίπποι | Φοιτητές του ΑΠΘ ανακάλυψαν την κεφαλή αγάλματος του Απόλλωνα στην ανασκαφή των Φιλίππων | Εντυπωσιακές φωτογραφίες

Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή (15/09/23) η ανασκαφική έρευνα που πραγματοποιεί η ομάδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου στους Φιλίππους. Η ανασκαφή πραγματοποιείται υπό τη διεύθυνση της καθηγήτριας Βυζαντινής Αρχαιολογίας, Ναταλίας Πούλου, και με άμεσους συνεργάτες τον επίκουρο καθηγητή Βυζαντινής Αρχαιολογίας, Αναστάσιο Τάντση, καθώς και τον ομότιμο καθηγητή Βυζαντινής Αρχαιολογίας, Αριστοτέλη Μέντζο.
Στην ανασκαφή έλαβαν μέρος 15 φοιτητές του ΑΠΘ, 11 προπτυχιακοί, 2 μεταπτυχιακοί και 2 υποψήφιοι διδάκτορες.

Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από τον τακτικό προϋπολογισμό και την Επιτροπή Ερευνών του ΑΠΘ.

Η ανασκαφή συνεχίστηκε ανατολικά της νότιας κύριας οδού (decumanus) στο σημείο που συναντά τον βόρειο άξονα της πόλης (τη λεγόμενη «Εγνατία»). Αποκαλύφθηκε η συνέχεια του μαρμαροστρωμένου δρόμου, στην επιφάνεια του οποίου εντοπίστηκε νόμισμα (χάλκινος φόλλις) του αυτοκράτορα Λέοντος Στ’ (886-912), στοιχείο που βοηθά να προσδιοριστεί η διάρκεια χρήσης του δρόμου.

Στο σημείο σύγκλισης των δύο οδών φαίνεται να διαμορφώνεται μία διεύρυνση (πλατεία) στην οποία κυριαρχεί ένα πλούσια διακοσμημένο οικοδόμημα. Τα στοιχεία της περσινής ανασκαφής οδήγησαν ώστε να διαπιστωθεί η υπόθεση ότι επρόκειτο για μία κρήνη. Τα ευρήματα της φετινής έρευνας επιβεβαιώνουν την άποψη αυτή και βοηθούν να γίνει καλύτερα κατανοητό το σχήμα και η λειτουργία της.

Η έρευνα του 2022 έφερε στο φως τμήμα του πλούσιου διακόσμου της κρήνης με εντυπωσιακότερο το άγαλμα που εικονίζει τον Ηρακλή αγένειο με νεανικό σώμα. Η πρόσφατη ανασκαφική έρευνα (2023) αποκάλυψε την κεφαλή άλλου αγάλματος: ανήκει σε μορφή αγένειου ανδρός με πλούσια κόμη την οποία επιστέφει ένα στεφάνι από φύλλα δάφνης. Η ωραία αυτή κεφαλή φαίνεται πως ανήκει σε άγαλμα του θεού Απόλλωνα. Όπως και το άγαλμα του Ηρακλή χρονολογείται κατά τον 2ο ή αρχές του 3ου αι. μ.Χ. και πιθανώς κοσμούσε την κρήνη, η οποία έλαβε την τελική της μορφή κατά τον 8ο έως τον 9ο αιώνα.

Έχει γίνει γνωστό από πηγές, αλλά και από τα αρχαιολογικά δεδομένα, ότι στην Κωνσταντινούπολη αγάλματα κλασικής και ρωμαϊκής περιόδου κοσμούσαν κτίρια και χώρους δημόσιας χρήσης έως την ύστερη βυζαντινή περίοδο. Το εύρημα αυτό ενισχύει την υπόθεση που είχε διατυπωθεί το 2022 σχετικά με τον τρόπο διακόσμησης των δημόσιων χώρων στις σημαντικές πόλεις της βυζαντινής αυτοκρατορίας, μεταξύ των οποίων και οι Φίλιπποι.

Η ανασκαφή θα συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά.

Πηγή: newsbeast.gr




Σκύλος επιτέθηκε σε φοιτητές του ΑΠΘ | Δείτε το βίντεο

Επίθεση από σκύλο δέχθηκαν δυο φοιτητές στην παλιά φιλοσοφική σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με το Thesstoday ο σκύλος, ράτσας ροτβάϊλερ, επιτέθηκε στους φοιτητές, ενώ έμπαιναν μέσα στο κτίριο. Από τις δαγκωνιές κατάφερε μάλιστα να τους σκίσει τα ρούχα, με τους φοιτητές να τρέχουν ώστε να βρουν καταφύγιο μέσα στο κτίριο.

Στο σημείο έσπευσαν φύλακες του εκπαιδευτικού ιδρύματος για να απομακρύνουν τον σκύλο, ο οποίος φοράει ένα χαρακτηριστικό κόκκινο λουρί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ενημερωθεί ήδη και Φιλοζωική για την ασφαλή απομάκρυνση του ζώου από το campus.

Πηγή: newsbeast.gr.



Θεσσαλονίκη | Εισαγγελική έρευνα μετά από δημοσίευμα για «πυρηνικό ριφιφί στο ΑΠΘ»

Τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας παρήγγειλε ο εισαγγελέας για το δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα» περί «απόπειρας επίθεσης, με αλυσοπρίονο, από κουκουλοφόρους στον υπόγειο χώρο της Φυσικομαθηματικής Σχολής του ΑΠΘ όπου βρίσκεται πυρηνικός αντιδραστήρας για να καταλάβουν πάλι τη Βιολογική Σχολή του Ιδρύματος».

Με εντολή προς τον εισαγγγελέα ποινικής δίωξης, ο διευθύνων την Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης Δημήτρης Σμυρνής ζήτησε να διεξαχθεί ποινική έρευνα από την Υποδιεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας Θεσσαλονίκης της ΕΛΑΣ.

Τα διερευνώμενα αδικήματα, σύμφωνα με την ίδια παραγγελία, αφορούν τα εξής: διακεκριμένη φθορά πράγματος που χρησιμοποιείται για κοινό όφελος, κοινώς επικίνδυνη βλάβη (κατά συναυτουργία) από την οποία μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για ανθρώπους και σοβαρή διατάραξη λειτουργίας δημόσιας υπηρεσίας (κατά συναυτουργία).

Πηγή: protothema.gr




Διευκρινίσεις από τον πρύτανη του ΑΠΘ για το «πυρηνικό ριφιφί» | «Δεν υπήρξε καμία διαρροή από τον πυρηνικό αντιδραστήρα»

Για το περιστατικό που φέρεται να σημειώθηκε το προηγούμενο διάστημα στο υπόγειο της Σχολής Θετικών Επιστημών, εκεί όπου φυλάσσεται ένας μικρός, υποκρίσιμος, πυρηνικός αντιδραστήρας, μίλησε στο thestival.gr ο πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Χαράλαμπος Φείδας.

Σύμφωνα με όσα επισήμανε ο ίδιος, πρόκειται για ένα συμβάν, που πιθανόν έγινε πριν από περίπου 1,5 μήνα. Το μόνο που εντοπίστηκε είναι ένα σπασμένο λουκέτο σε πόρτα που οδηγεί στο υπόγειο της Σχολής Θετικών Επιστημών, εκεί όπου βρίσκεται ο πυρηνικός αντιδραστήρας.

Ο κ. Φείδας ξεκαθαρίζει ότι δεν υπήρξε καμία διαρροή ραδιενέργειας και πως κάτι τέτοιο είναι αδύνατον να συμβεί, καθώς ο συγκεκριμένος πυρηνικός αντιδραστήρας χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς λόγους.

«Πρόκειται για έναν υποκρίσιμο πυρηνικό αντιδραστήρα, ο οποίος χρησιμοποιείται καθαρά για εκπαιδευτικούς λόγους από το 1974. Δεν τίθεται θέμα διαρροής ή ανάφλεξης. Υπόκειται σε όλους τους ρυθμιστικούς ελέγχους από την αρμόδια ελληνική και ευρωπαϊκή επιτροπή. Ο υποκρίσιμος πυρηνικός αντιδραστήρας φυλάσσεται σε υπόγειο χώρο, όπου υπάρχει θωρακισμένη πόρτα και συναγερμός.
Πριν ενάμιση μήνα βρέθηκε σπασμένο λουκέτο πόρτας, που οδηγεί στο υπόγειο. Δεν υπήρξε καμία άλλη παραβίαση. Δεν υπήρξε διαρροή ούτε υπάρχει δυνατότητα διαρροής, καθώς χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς λόγους. Τα μέτρα ασφαλείας έχουν ενταθεί για προληπτικούς λόγους», σημείωσε χαρακτηριστικά στο thestival.gr ο πρύτανης του ΑΠΘ, Χαράλαμπος Φείδας.

Ο υποκρίσιμος πυρηνικός αντιδραστήρας είναι υπό την εποπτεία του τμήματος Φυσικής του τομέα Πυρηνικής Φυσικής.

«Ουδέποτε παραβιάστηκε ή επιχειρήθηκε να παραβιαστεί ο χώρος όπου φυλάσσεται η πυρηνική διάταξη» αναφέρουν οι πρυτανικές αρχές του ΑΠΘ

«Στο Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ λειτουργεί μικρής κλίμακας πυρηνική διάταξη, η οποία χρησιμοποιείται καθαρά για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Δεν τίθεται θέμα διαρροής ραδιενεργού υλικού, ούτε ανάφλεξης, διότι δεν μπορεί να φτάσει ποτέ λόγω φύσης σε κατάσταση κρισιμότητας», τονίζεται σε ανακοίνωση που εξέδωσαν οι πρυτανικές Αρχές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, με αφορμή δημοσίευμα εφημερίδας που αναφέρεται σε απόπειρα να παραβιαστεί από άγνωστα άτομα ο χώρος στη Σχολή Θετικών Επιστημών, όπου υπάρχει πυρηνικός αντιδραστήρας.

Η πυρηνική διάταξη, όπως διευκρινίζεται στην ανακοίνωση του ΑΠΘ και μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, «υπόκειται σε όλους τους απαραίτητους ρυθμιστικούς ελέγχους από τις αρμόδιες αρχές, με ετήσιους επιτόπιους ελέγχους για την πληρότητα των προδιαγραφών λειτουργίας και χρήσης», ενώ «τηρούνται όλα τα μέτρα ασφαλείας και φυλάσσεται σε χώρο, ο οποίος έχει θωρακισμένη πόρτα και υπάρχει συναγερμός». «Ουδέποτε παραβιάστηκε ή επιχειρήθηκε να παραβιαστεί ο χώρος όπου φυλάσσεται η διάταξη αυτή», καταλήγει η ανακοίνωση.

Πηγή: newsbeast.gr




«Πυρηνικό ριφιφί» στο ΑΠΘ: Μπήκαν με αλυσοπρίονο σε χώρο με πυρηνικό αντιδραστήρα

Την απόπειρα επίθεσης με αλυσοπρίονο που πραγματοποιήθηκε σε υπόγειο χώρο της Φυσικομαθηματικής Σχολής, όπου βρίσκεται πυρηνικός αντιδραστήρας και φαίνεται να σημειώθηκε πριν από μερικά εικοσιτετράωρα φέρνει σήμερα (19/3) στο «φως» η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ». Αυτή, σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ, πραγματοποιήθηκε από κουκουλοφόρους καταληψίες του ΑΠΘ.

Οι πληροφορίες θέλουν οι κουκουλοφόροι να έχουν σπάσει το εξωτερικό περίβλημα της προστασίας του πυρηνικού αντιδραστήρα και έτσι ήταν έντονος ο κίνδυνος έκλυσης ποσότητας ραδιενέργειας από ράβδους ουρανίου ή από ειδική συσκευή νετρονίων.

Σύμφωνα με «Τα Νέα», επρόκειτο για μια «εφιαλτική» επιχείρηση σε έναν από τους πιο ευαίσθητους και επικίνδυνους χώρους εντός και εκτός του πανεπιστημίου, που έχει σκορπίσει μεγάλη ανησυχία σε μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Κατά το ρεπορτάζ της εφημερίδας σε περίπτωση που η απόπειρα επετύγχανε, οι «εισβολείς» θα ήταν οι πρώτοι που θα αντιμετώπιζαν τις συνέπειες μιας διαρροής από τις συγκεκριμένες συσκευές, όπως και όσοι θα ερχόταν σε επαφή μαζί τους.

Τα ίδια στελέχη της Κατεχάκης επισημαίνουν επίσης ότι κινδύνευσαν να καταστραφούν και διάφορες συσκευές μέτρησης ραδιενέργειας καθώς και άλλες εξαιρετικά ευαίσθητες, που χρησιμοποιούνται σε κρίσιμα πειράματα, συνολικής αξίας 6.000.000 ευρώ

ΑΠΘ

Οι μαρτυρίες

Σύμφωνα με μαρτυρίες προ μερικών ημερών υπήρχε κίνηση καταληψιών της Σχολής Θετικών Επιστημών προς τον χώρο του υπογείου κτιρίου.

Η κίνηση έγινε σε μία προσπάθεια να φτάσουν στη Βιολογική Σχολή, η οποία τελούσε υπό κατάληψη πάρα πολλά χρόνια και εκκενώθηκε έπειτα από παρέμβαση της Αστυνομίας πριν από 24 μήνες.

Οι άγνωστοι δε για να κινηθούν ευκολότερα στον χώρο του υπογείου και για να φτάσουν στον «στόχο» τους, κατέστρεψαν το πρώτο από τα δύο συστήματα θωράκισης του πυρηνικού αντιδραστήρα χαμηλής ισχύος του Εργαστηρίου Ατομικής και Πυρηνικής Φυσικής, που παραχωρήθηκε στο ΑΠΘ το 1971, από την Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας.

newsbeast.gr




Θεσσαλονίκη | Ένταση στο ΑΠΘ μεταξύ φοιτητών και οδηγού ταξί

Ένταση μεταξύ ενός οδηγού ταξί και φοιτητών, οι οποίοι πραγματοποιούν κινητοποίηση στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, σημειώθηκε στο κέντρο της Θεσσαλονίκης το πρωί της Πέμπτης.

Σύμφωνα με το grtimes.gr, ο οδηγός ταξί, που μετέφερε μια γυναίκα με το παιδί της, ήθελε να διασχίσει το campus του ΑΠΘ από την κεντρική είσοδο, στην οδό Εγνατία. Ωστόσο, μέλη φοιτητικών συλλόγων, οι οποίοι από το πρωί της Πέμπης προχώρησαν σε αποκλεισμό της, όπως και άλλων εισόδων του πανεπιστημίου, διαμαρτυρόμενοι για το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, τον εμπόδισαν.

Τα «αίματα άναψαν» και από τις δυο πλευρές, με τον οδηγό του ταξί να κατευθύνεται προς τους φοιτητές, απειλώντας να τους «πατήσει», εάν δεν τον αφήσουν να προχωρήσει. Εκείνοι αντέδρασαν έντονα, χτυπώντας το καπό του αυτοκινήτου για να σταματήσει.

Στη συνέχεια, η γυναίκα, η οποία επέβαινε στο ταξί, αποχώρησε από το σημείο, ενώ το όχημα παρέμεινε για λίγο στο σημείο, με τον οδηγό του να βρίσκεται μέσα σε αυτό και τους φοιτητές να συνεχίζουν κανονικά τον αποκλεισμό της κεντρικής εισόδου του ΑΠΘ.

Πηγή: ethnos.gr




ΑΠΘ | Μεσίστιες οι σημαίες και ενός λεπτού σιγή για την επέτειο των Τεμπών

Μεσίστιες θα κυματίζουν αύριο, ένα χρόνο μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, οι σημαίες στο ΑΠΘ και θα τηρηθεί ενός λεπτού σιγή στις εκπαιδευτικές διαδικασίες στη μνήμη των θυμάτων, πολλοί από τους οποίους ήταν φοιτητές του Ιδρύματος

Μεσίστιες θα κυματίζουν, ένα χρόνο μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, οι σημαίες στο ΑΠΘ και θα τηρηθεί ενός λεπτού σιγή στις εκπαιδευτικές διαδικασίες στη μνήμη των θυμάτων, πολλοί από τους οποίους ήταν φοιτητές του Ιδρύματος.

Σε ανακοίνωση τους οι Πρυτανικές Αρχές του ΑΠΘ κάνουν λόγο για «μία από τις μελανότερες σελίδες της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας που κλόνισε την εμπιστοσύνη των πολιτών στους θεσμούς της χώρας» και προσθέτουν ότι η αυριανή μέρα «συνιστά υπόμνηση της ευθύνης των αρμοδίων αρχών να αποδώσουν την πρέπουσα δικαιοσύνη και του δικού μας χρέους να τιμούμε τη μνήμη των ψυχών που χάθηκαν».

Τέλος, επισημαίνουν ότι «ως γονείς και πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, ως συνάδελφοι και πολίτες, συναισθανόμαστε βαθιά τον πόνο των γονιών και των οικείων των θυμάτων αυτής της τραγωδίας και ενώνουμε τη φωνή μας μαζί τους» και ότι «δεν θα ξεχάσουμε κανέναν τους»

newpost.gr




Νέα Αριστερά | Καταδικάζουμε απερίφραστα την εισβολή της αστυνομίας στο ΑΠΘ

«Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη συνεχίζει στον δρόμο της καταστολής και της απόπειρας τρομοκράτησης του φοιτητικού κινήματος», υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η Νέα Αριστρά.

«Καταδικάζουμε απερίφραστα την εισβολή της αστυνομίας στο ΑΠΘ. Στεκόμαστε στο πλευρό των φοιτητριών και των φοιτητών. Τους καλούμε να μην φοβηθούν γιατί ο αγώνας τους είναι δίκαιος», σημειώνει και προσθέτει: «Οι προοδευτικές δυνάμεις οφείλουν να πάρουν καθαρή θέση. Η συγκρότηση μετώπου για την υπεράσπιση του δημόσιου πανεπιστημίου είναι μονόδρομος».

«Η ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η καταπάτηση του Συντάγματος δεν θα περάσουν», καταλήγει.

Πηγή: Newsbeast.gr




Καθηγητής και κοσμήτορας της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ, Παναγιώτης Γκλαβίνης | «Οι εξετάσεις θα διεξαχθούν κανονικά»

Για την επέμβαση των ΜΑΤ στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ τα ξημερώματα της Δευτέρας (19/2) που στόχο είχε την απομάκρυνση των καταληψιών φοιτητών μίλησε ο καθηγητής και κοσμήτορας της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ, Παναγιώτης Γκλαβίνης.

«Η δημόσια δύναμη επενέβη στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ και έθεσε τέλος σε μια πολυήμερη κατάληψη του κτιρίου μας. Η συνέλευση της σχολής στις 7/2 τόνισε ότι η κατάληψη δημόσιων κτιρίων δεν δικαιολογείται ως μορφή διαμαρτυρίας, ούτε νομιμοποιείται με αποφάσεις συνδικαλιστικών οργάνων είτε αυτά είναι φοιτητικά είτε οποιαδήποτε άλλα», τόνισε στην εκπομπή «Συνδέσεις» ο καθηγητής και κοσμήτορας της Νομικής Σχολής ΑΠΘ, Παναγιώτης Γκλαβίνης, λίγο μετά την επιχείρηση στο ΑΠΘ.

«Πριν από λίγο τα αρμόδια όργανα της πολιτείας έπραξαν το καθήκον τους και ανοίξανε τη Νομική Σχολή αποκαθιστώντας τη λειτουργία μιας δημόσιας υπηρεσίας που είναι ζωτικής σημασίας για το παρόν των παιδιών που φοιτούν σε αυτήν και για το μέλλον του τόπου», πρόσθεσε.

«Οι εξετάσεις θα διεξαχθούν κανονικά τις επόμενες μέρες σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει ήδη ανακοινωθεί», είπε ακόμα ο κ. Γκλαβίνης προσθέτοντας ότι «και σήμερα το απόγευμα αν προλάβουμε θα γίνουν (εξετάσεις)».

«Ο κ. εισαγγελέας διέταξε κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση και παρήγγειλε το άνοιγμα της σχολής. Η Νομική Σχολή είναι μια εμβληματική σχολή, δεν μπορούμε μια παθογένεια δεκαετιών που ταλανίζει το πανεπιστήμιο ειδικά στη Νομική Σχολή να την ανεχόμαστε. Ορισμένοι φοιτητές, όποιος κι αν είναι ο αριθμός, να κλείνουν έξω έναν πάρα πολύ μεγάλο αριθμό συναδέλφων τους για οποιονδήποτε λόγο κι αν διαμαρτύρονται», επεσήμανε.

Ερωτηθείς από τον δημοσιογράφο Κώστα Παπαχλιμίντζο αν η παρέμβαση της αστυνομίας έγινε μετά από αυτεπάγγελτη παραγγελία της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης ο κ. Γκλαβίνης απάντησε «ακριβώς».

«Η επιχείρηση ήταν απολύτως ειρηνική και δεν συνελήφθη κανένας φοιτητής που ήταν μέσα, απλώς άνοιξε το κτίριο και αποδόθηκε στους νόμιμους χρήστες του», ανέφερε ακόμα ο καθηγητής και κοσμήτορας της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ.

Πηγή: Newsbeast.gr