Λαζαρίδης: Πληρωμές σε πυρόπληκτους αγρότες – κτηνοτρόφους σε Ξεριά, Αβραμυλιά και Διαλεκτό

Ακολουθεί η ανάρτηση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Ν.Δ και βουλευτή Καβάλας Μακάριου Λαζαρίδη :

Όπως είχα δεσμευτεί και μετά από πολλές προσπάθειές μου ήρθε η ώρα – με καθυστέρηση είναι αλήθεια – να αποζημιωθούν οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι των συγκεκριμένων χωριών που επλήγησαν από την πυρκαγιά τον Αύγουστο του 2023.

Η καθυστέρηση των δύο και πλέον ετών οφείλεται στο ότι η λύση ήταν σύνθετη. Διότι όλα τα προηγούμενα χρόνια καμία Κυβέρνηση δεν είχε προνοήσει τον τρόπο αποζημίωσης για καταστροφές στις καλλιέργειες από πυρκαγιά που όμως δεν καλύπτονται από τον ΕΛΓΑ λόγω του ότι η συνολική καταστροφή στο νομό δεν είναι 30%.

Έπρεπε, λοιπόν, οι συναρμόδιοι υπουργοί να βρουν τη λύση και να νομοθετήσουν έτσι ώστε να αποζημιωθούν οι άνθρωποι του μόχθου. Και τη λύση αυτή, μέσω τη κρατική αρωγής, έδωσε αυτή η Κυβέρνηση, η

Κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Το είπαμε! Το κάναμε! Συνεχίζουμε!




«Τοψίδης: Έργα και αποζημιώσεις στον αγροτικό τομέα»

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, ανακοίνωσε την πρόοδο σημαντικών έργων υποδομής και την προώθηση αποζημιώσεων για τους αγρότες της περιοχής, κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τον Αγροτικό Σύλλογο Παγγαίου.

Ολοκλήρωση του έργου στο φράγμα μαρμαρά 

Η Περιφέρεια προχωρά στην ολοκλήρωση του έργου στο Φράγμα Μαρμαρά, το οποίο είναι κρίσιμης σημασίας για την άρδευση μιας εκτεταμένης αγροτικής περιοχής.

Καθαρισμός της Κεντρικής Τάφρου στα Τενάγη Φιλίππων

Το έργο καθαρισμού της Κεντρικής Τάφρου στα Τενάγη Φιλίππων, με στόχο την αποφυγή πλημμυρικών φαινομένων, έχει ολοκληρωθεί κατά 77%, προστατεύοντας τα αγροκτήματα του Παγγαίου και των Φιλίππων.

Αποζημιώσεις για τους πληγέντες αγρότες

Ο κ. Τοψίδης έθεσε ως προτεραιότητα την αποζημίωση για τους αμπελώνες του Παγγαίου που υπέστησαν ολοκληρωτικές ζημιές λόγω της διέλευσης ελικοπτέρων κατά την πυρκαγιά.

Ο Περιφερειάρχης τόνισε τη συνεχή δέσμευση της Περιφέρειας στην υποστήριξη των αγροτών και την ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής μέσω έργων υποδομής και οικονομικής στήριξης.




Γιάννης Πασχαλίδης για τις Αποζημιώσεις Κτηνοτρόφων

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου, Γιάννης Πασχαλίδης, ενημερώνει τους κτηνοτρόφους της περιοχής ότι πρόκειται να ολοκληρωθεί άμεσα η καταβολή των αποζημιώσεων για τις απώλειες ζωικού κεφαλαίου λόγω της ζωονόσου της ευλογιάς.

Συγκεκριμένα, 31 κτηνοτρόφοι, των οποίων τα ζώα θανατώθηκαν, θα αποζημιωθούν με το συνολικό ποσό των 1.221.000 ευρώ, ενώ τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσουν αποζημιώσεις και για άλλους 4 δικαιούχους.

Ο κ. Πασχαλίδης υπενθυμίζει ότι, μέσω διαρκών παρεμβάσεών του στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, είχε ζητήσει την επίσπευση της διαδικασίας αποζημίωσης των πληγέντων. Παράλληλα, συνεχίζει αταλάντευτα τις προσπάθειές του για την ουσιαστική στήριξη του αγροτικού και κτηνοτροφικού κόσμου της Π.Ε. Καβάλας και Θάσου.




«Γ.Πασχαλίδης | Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ για τις αποζημιώσεις του Antonov»

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου, Γιάννης Πασχαλίδης, βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ενημερώσει τους πληγέντες αγρότες, των οποίων οι παραγωγές καταστράφηκαν λόγω της πτώσης του αεροσκάφους ANTONOV στις 16 Ιουλίου 2022, ότι δημοσιεύτηκε η υπ’ αριθμ. 65835/11.3.2025 ΚΥΑ των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Η εν λόγω ΚΥΑ προβλέπει τη χορήγηση ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) στον τομέα της παραγωγής γεωργικών προϊόντων.

Ειδικότερα, με την υπ’ αριθμ. 65835/11.3.2025 ΚΥΑ, η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β’ 1164/12.3.2025, ορίστηκε στο άρθρο 4, αναφορικά με τους όρους και το ύψος της ενίσχυσης, ότι οι καλλιεργητές που υπέστησαν ζημία από την πτώση του αεροπλάνου Antonov στις 16 Ιουλίου 2022 στην αγροτική περιοχή των Τεναγών Φιλίππων του Δήμου Παγγαίου Καβάλας, και οι οποίοι είχαν υποβάλλει ενιαία αίτηση ενίσχυσης για το έτος 2022 και διατηρούν τουλάχιστον ένα (1) στρέμμα καλλιέργειας, δικαιούνται αποζημίωση.

Το ύψος της ενίσχυσης ανά στρέμμα και καλλιέργεια καθορίζεται ως εξής:

  • 108€ για τον ηλίανθο,
  • 530€ για το σπανάκι,
  • 688€ για τα φασολάκια,
  • 204€ για το τριφύλλι,
  • 265€ για τις ελιές,
  • 236€ για τις καρυδιές,
  • 204€ για τον αραβόσιτο,
  • 850€ για τα οπωροκηπευτικά,
  • 186€ για τις λεύκες.

Επιπλέον, στο άρθρο 6 της ΚΥΑ ορίστηκε ότι αρμόδιος φορέας για τη χορήγηση της κρατικής ενίσχυσης είναι ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.). Ο οργανισμός θα ενημερώσει εγγράφως τους δικαιούχους για το ποσό που θα λάβουν, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1408/2013 της Επιτροπής, όπως τροποποιήθηκε με τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 2024/3118.

Υπενθυμίζεται ότι ο Βουλευτής, από την πρώτη στιγμή, έσπευσε να ενημερώσει και να μεταφέρει το δίκαιο αίτημα αποζημίωσης των πληγέντων αγροτών στα αρμόδια Υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Καθ’ όλο το χρονικό διάστημα πραγματοποίησε σειρά συναντήσεων με τους αρμόδιους φορείς, θίγοντας επανειλημμένα το ζήτημα των αποζημιώσεων (βλ. ενδεικτικά σχετικά δελτία τύπου από 4.8.2022, 9.2.2023, 12.8.2023, 31.8.2023, 3.4.2024, 17.7.2024, 24.9.2024).

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά:
«Νιώθω βαθιά ικανοποίηση γιατί μία μεγάλη προσπάθεια είχε αίσιο αποτέλεσμα. Όλοι γνωρίζουν ότι το ενδιαφέρον μου για το συγκεκριμένο ζήτημα ήταν διαρκές σε όλα τα επίπεδα. Ένα ακόμη δίκαιο αίτημα του αγροτικού κόσμου της Π.Ε. Καβάλας ικανοποιείται.»




Γ.Πασχαλίδης | Μετά από συνεχείς προσπάθειες καταβάλλονται οι αποζημιώσεις για ANTONOV

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει τους αγρότες, των οποίων οι καλλιέργειες καταστράφηκαν λόγω της συντριβής του ουκρανικού αεροσκάφους ANTONOV, ότι έχει αποφασισθεί και θα εκδοθεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, η καταβολή αποζημίωσης στο συνολικό ποσό των 151.501€.

Ειδικότερα, ο υπολογισμός της αποζημίωσης θα γίνει ανά στρέμμα βάσει της ασφαλιζόμενης αξίας. Πρόκειται να αποζημιωθούν οι εξής καλλιέργειες: Ηλίανθος, Σπανάκι, Φασολάκια, Τριφύλλι, Ελιές, Καρύδια, Αραβόσιτος, Οπωροκηπευτικά και Λεύκες.

Υπενθυμίζεται ότι ο Βουλευτής από την πρώτη στιγμή έσπευσε να ενημερώσει και να μεταφέρει τόσο στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων όσο και στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας το δίκαιο αίτημα αποζημίωσης για τους πληγέντες αγρότες, καθ’ όλο δε το χρονικό διάστημα πραγματοποίησε σειρά συναντήσεων με τους αρμοδίους, θίγοντας επανειλημμένως το ζήτημα των αποζημιώσεων (βλ/τε ενδεικτικά  σχετικά από 4.8.2022, 9.2.2023, 12.8.2023, 31.8.2023, 3.4.2024, 17.7.2024, 24.9.2024 δελτία τύπου) . 

O Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Μετά από αλλεπάλληλες προσπάθειες, η σημερινή απόφαση δίνει επιτέλους λύση στο μεγάλο ζήτημα της αποζημίωσης των πληγέντων αγροτών μας μετά την πτώση του αεροσκάφους ANTONOV το καλοκαίρι του 2022. Το ενδιαφέρον μου για το συγκεκριμένο ζήτημα ήταν διαρκές και οι αναφορές μου σε αυτό υπήρξαν επαναλαμβανόμενες τόσο σε επίπεδο των συναρμοδίων Υπουργών όσο και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό. Χαίρομαι ιδιαιτέρως για αυτήν την εξέλιξη, καθώς ικανοποιείται ένα ακόμη δίκαιο αίτημα του αγροτικού κόσμου της Π.Ε. Καβάλας.»




Απεγνωσμένοι οι κτηνοτρόφοι: Οι αποζημιώσεις δεν επαρκούν για τις ανάγκες τους

Σε απόγνωση βρίσκονται οι κτηνοτρόφοι της χώρας, καθώς δεν έχουν λάβει ακόμα αποζημίωση για τις καταστροφές στις μονάδες και τα ζώα τους . Οι ζημιές που υπέστησαν από ασθένειες τόσο της πανώλης όσο και της ευλογιάς , έχουν επιφέρει σοβαρό πλήγμα στον κλάδο.

Οι κτηνοτρόφοι  ζητούν άμεσες ενέργειες από την κυβέρνηση για την ενίσχυσή τους. Με την παραγωγή τους να είναι σε κίνδυνο και τις οικονομικές πιέσεις να αυξάνονται, το μέλλον του κτηνοτροφικού τομέα διαφαίνεται αβέβαιο, εάν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα.




Δικαστική Απόφαση: Αποζημιώσεις για ψυχική οδύνη στην οικογένεια της Ελένης Τοπαλούδη

Η υπόθεση της Ελένης Τοπαλούδη, της 21χρονης φοιτήτριας που έπεσε θύμα ομαδικού βιασμού και άγριας δολοφονίας στη Ρόδο τον Νοέμβριο του 2018, παραμένει ένα από τα πιο σοκαριστικά εγκλήματα στην ελληνική ιστορία.

Το έγκλημα αυτό, που εκτελέστηκε με πρωτοφανή αγριότητα από δύο άνδρες, έναν ημεδαπό και έναν αλλοδαπό, συνεχίζει να στιγματίζει την κοινωνία και να απασχολεί τη δικαιοσύνη.

Η Απόφαση για Αποζημιώσεις στους Συγγενείς της Ελένης Τοπαλούδη

Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 23/2025 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ρόδου, που εκδόθηκε πρόσφατα, αναγνωρίστηκε η βαθιά ψυχική οδύνη που υπέστησαν οι συγγενείς της Ελένης. Το δικαστήριο επεδίκασε αποζημιώσεις ύψους:

  • 240.000 ευρώ στον πατέρα, Ιωάννη Τοπαλούδη,
  • 240.000 ευρώ στη μητέρα, Κυριακή Αρμουτίδου,
  • 200.000 ευρώ στον αδελφό της,
  • 100.000 ευρώ στη γιαγιά της,
  • 25.000 ευρώ σε κάθε έναν από τους θείους της.

Η απόφαση κηρύχθηκε προσωρινά εκτελεστή, διασφαλίζοντας την άμεση καταβολή των ποσών αυτών στους δικαιούχους.

Νέες Αγωγές από τον Ροδίτη Καταδικασθέντα

Την ίδια στιγμή, ο ημεδαπός καταδικασθείς υπέβαλε τρεις αγωγές κατά εκπαιδευτικών, τους οποίους κατηγορεί για ψευδείς καταθέσεις και συκοφαντική δυσφήμηση. Ο ίδιος, που εκτίει ποινή ισόβιας κάθειρξης και 15 ετών, ζητεί αποζημιώσεις που φθάνουν συνολικά το ποσό των 785.000 ευρώ.

Οι αγωγές, που εξετάζονται σήμερα από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Ρόδου, περιλαμβάνουν:

  • Κατηγορία για παραβίαση προσωπικών δεδομένων και ψευδείς καταθέσεις, με αίτημα αποζημίωσης ύψους 255.000 ευρώ από κάθε εκπαιδευτικό.
  • Επιβολή χρηματικής ποινής 3.000 ευρώ για κάθε μελλοντική παράβαση.

Η Εξέλιξη της Δικαστικής Διαδικασίας

Σημειώνεται ότι μία από τις αγωγές που είχε κατατεθεί εναντίον εκπαιδευτικού απορρίφθηκε λόγω αναρμοδιότητας του δικαστηρίου, παραπέμποντας την υπόθεση στο Πολυμελές Πρωτοδικείο. Οι εξελίξεις αυτές δείχνουν τη συνεχιζόμενη επιρροή της υπόθεσης στο νομικό πεδίο.

Η Ελένη Τοπαλούδη: Σύμβολο Αντίστασης και Διεκδίκησης

Η υπόθεση της Ελένης Τοπαλούδη έχει εξελιχθεί σε σύμβολο αγώνα κατά της έμφυλης βίας. Η οικογένεια του θύματος, με πρωτοστάτη τον πατέρα της, Ιωάννη Τοπαλούδη, αγωνίζεται για την απονομή δικαιοσύνης, όχι μόνο για την Ελένη, αλλά και για κάθε θύμα βίας.

Η στυγερή δολοφονία και ο βασανιστικός θάνατος της Ελένης αποκάλυψαν βαθύτερες κοινωνικές παθογένειες, που σχετίζονται με την έλλειψη παιδείας, την ανοχή στη βία και τη συστηματική υποβάθμιση των δικαιωμάτων των γυναικών.

Το Κοινωνικό και Νομικό Αντίκτυπο

Η υπόθεση Τοπαλούδη ανέδειξε την ανάγκη για αυστηρότερη ποινική μεταχείριση των δραστών έμφυλης βίας, καθώς και για τη θεσμοθέτηση καλύτερων μηχανισμών πρόληψης και στήριξης των θυμάτων. Παράλληλα, έφερε στο φως την ευθύνη των οικογενειών και του κοινωνικού περιβάλλοντος των δραστών.

Η απόφαση του δικαστηρίου για αποζημιώσεις προς τους συγγενείς της Ελένης Τοπαλούδη αποτελεί μια σημαντική, αλλά μικρή, μορφή δικαίωσης. Ο αγώνας της οικογένειας για τη διατήρηση της μνήμης της Ελένης και την απονομή δικαιοσύνης συνεχίζεται, θυμίζοντας σε όλους τη σημασία του σεβασμού στα ανθρώπινα δικαιώματα και την ανάγκη για μια κοινωνία απαλλαγμένη από τη βία και την αδικία.




Ήρθαν χρήματα για αποζημιώσεις σε κτηνοτρόφους | Ικανοποίηση Τοψίδη

Συνολικά πάνω από 5,5 εκατομμύρια ευρώ πίστωσε σε Περιφέρειες το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προκειμένου να δοθούν αποζημιώσεις σε κτηνοτρόφους των οποίων ζώα θανατώθηκαν λόγω0 ευλογιάς και πανώλης.

Στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονία και Θράκης πιστώθηκαν ως πρώτη δόση 1.640.000 ευρώ (886.000 για τον νότιο Έβρο και 762.000 για το βόρειο τμήμα του νομού), ενώ αναμένονται και άλλα χρήματα για όλες τις περιοχές που επλήγησαν.

Μετά την εξέλιξη αυτή, ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης εξέφρασε την ικανοποίησή του:

“Η αποζημίωση των κτηνοτρόφων των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου και Ροδόπης για την απώλεια ζωικού κεφαλαίου λόγω της ευλογιάς, χωρίς την υποχρέωση προσκόμισης φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας, αποτελεί μία δικαίωση της προσπάθειας που καταβάλλαμε όλο αυτό το διάστημα ως διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για να πετύχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομική στήριξη των πληττόμενων κτηνοτρόφων.

Η συγκεκριμένη απόφαση εντάσσεται στα μέτρα στήριξης που έλαβε η Κυβέρνηση έπειτα από τις καταστροφικές πυρκαγιές και αποτελεί μία ανακούφιση για τους κτηνοτρόφους, προκειμένου να αντιμετωπιστούν άμεσα οι ζημιές που προκάλεσε η ευλογιά, να αποτραπεί η εγκατάλειψη του κτηνοτροφικού επαγγέλματος και οι κοινωνικές επιπτώσεις που μπορεί να έχουν πολλαπλασιαστικές συνέπειες στην ύπαιθρο.

Μέσα από μια διαρκή διαδικασία διαλόγου με τους φορείς των κτηνοτρόφων στην Περιφέρεια ΑΜΘ διαμορφώσαμε και θέσαμε έγκαιρα στη διάθεση του ΥΠΑΑΤ ένα πλαίσιο προτάσεων ουσιαστικής στήριξης των πληττόμενων κτηνοτρόφων, για την υλοποίηση των οποίων καθοριστική είναι η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου να καταβάλλει σε όλους ανεξαιρέτως τους δικαιούχους τις αποζημιώσεις για την ευλογιά.”

Πηγή: e-evros




ΠΑΣΟΚ Καβάλας : «Δύο ολόκληρα χρόνια μετά, δεν υπάρχει το παραμικρό αποτέλεσμα για τις αποζημιώσεις»

Στις 17/07/2022 κατέπεσε στο αγρόκτημα Αντιφιλίππων του Δήμου Παγγαίου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας ένα (1) αεροπλάνο τύπου ADONOV, με αποτέλεσμα να δεσμευτεί από τον ελληνικό στρατό μία περιοχή περίπου 500 στρεμμάτων.

Στη συγκεκριμένη περιοχή καταστράφηκε ολοσχερώς το δίκτυο άρδευσης του αγροκτήματος, ενώ λόγω της φύλαξής του από τον ελληνικό στρατό και την ελληνική αστυνομία δεν κατέστη δυνατή η αποκατάσταση της ζημίας.

Η παραπάνω περιοχή λόγω της μη άρδευσης υπέστη απώλεια παραγωγής της τάξεως του 70%. Σε ένα μέρος της περιοχής αυτής (33 στρέμματα) προκλήθηκε ολική καταστροφή και στο σημείο εκείνο απαγορεύτηκε η συγκομιδή της παραγωγής.

Παρά τις μέχρι σήμερα υποσχέσεις των Βουλευτών της ΝΔ και των λοιπών κομματικών κυβερνητικών παραγόντων προς τους αγρότες της περιοχής και παρά το γεγονός ότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις ζημιών σε άλλες περιοχές της χώρας παρατηρείται σχετικά άμεση καταβολή αποζημιώσεων, στην περίπτωση του αγροκτήματος Αντιφιλίππων δεν υπάρχει το παραμικρό αποτέλεσμα, μολονότι μεσολάβησαν δύο (2) ολόκληρα χρόνια.

Οι αγρότες του αγροκτήματος Αντιφιλίππων ζητούν όλο αυτό το διάστημα, όπως δικαιούνται, να αποζημιωθούν σε τιμές πώλησης του έτους 2022 και βάσει της μέσης παραγωγής. Οι αγρότες ζητούν στήριξη και αξιοπρέπεια και εισπράττουν κοροϊδία και εμπαιγμό. Το ΠΑΣΟΚ στηρίζει την προσπάθειά τους και θα φέρει άμεσα το θέμα στο ελληνικό κοινοβούλιο.

Δελτίο τύπου




Παναγιωτόπουλος : “Από την κρατική αρωγή οι αποζημιώσεις του φυτικού κεφαλαίου στους πληγέντες του Νέστου”

Όπως ανάρτησε ο βουλευτής Καβάλας της Ν.Δ Νίκος Παναγιωτόπουλος :

Θετικό αποτέλεσμα είχε η συνεργασία και οι συντονισμένες ενέργειες με τον πρόεδρο του ΕΛΓΑ κ. Ανδρέα Λυκουρέντζο σχετικά με την αποζημίωση του φυτικού κεφαλαίου που επλήγη από την πυρκαγιά του περασμένου Αυγούστου στους οικισμούς Αβραμηλιάς, Ξεριά και Διαλεχτού.

Όπως με διαβεβαίωσε ο κ. Λυκουρέντζος, αποφασίστηκε οι ζημιές στο εν λόγω φυτικό κεφάλαιο να αποζημιωθούν από την Κρατική Αρωγή.




Αυγενάκης | Εντός της εβδομάδας διορθωτικές αποζημιώσεις 1,5 εκατ. ευρώ στους πληγέντες της Θεσσαλίας

Διορθωτικές αποζημιώσεις ύψους 1,5 εκατ. ευρώ θα καταβληθούν εντός της τρέχουσας εβδομάδας όπως είπε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης μιλώντας στο «Κανάλι 1» του Πειραιά.

Οι εν λόγω αποζημιώσεις αφορούν στους πληγέντες που είχαν εντοπίσει λάθη στις αρχικώς καταβληθείσες προκαταβολές από τον ΕΛΓΑ και είχαν ενημερώσει το τηλεφωνικό κέντρο του Οργανισμού στη Λάρισα.

Μιλώντας για το θέμα της λίμνης Κάρλα ο κ. Αυγενάκης σημείωσε ότι με τα σημερινά δεδομένα η κατασκευή τούνελ θεωρείται φαραωνικό έργο και ανακοίνωσε ότι η λογική που προκρίνεται είναι αυτή του να μη φτάνει το νερό στην Κάρλα.

Κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί σύμφωνα με τον ίδιο, με κατασκευή σημείων συγκέντρωσης νερού, το οποίο θα μπορεί να αξιοποιηθεί και για άρδευση.

Αναφορικά με τους ελέγχους της αγοράς για την προστασία των ελληνικών προϊόντων, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης είπε ότι «για κανενός το χατίρι δεν κάνουμε πίσω» υπογραμμίζοντας πως οι έκτακτοι έλεγχοι μικτών κλιμακίων που ξεκίνησαν από το τέλος Ιανουαρίου, θα συνεχισθούν και θα ενταθούν και στα γαλακτοκομικά, και το λάδι, και στο μέλι, και στα οπωροκηπευτικά, αλλά -και εν όψει Πάσχα- και στο κρέας.

πηγή: newsbeast.gr




Αυξάνονται οι αποζημιώσεις για εφημερίες και το ανώτατο όριο αποδοχών για τους γιατρούς του ΕΣΥ

Αυξάνονται αναδρομικά από 1ης Ιανουαρίου 2024 κατά 20% οι αποζημιώσεις για τις εφημερίες των γιατρών του ΕΣΥ, σύμφωνα με διάταξη που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές, που τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση.

Με την ίδια ρύθμιση προβλέπεται ότι:

  •  Η αποζημίωση για τις εφημερίες θα καταβάλλεται και στους νόμιμους αναπληρωτές των δικαιούχων.
  • Αυξάνεται επίσης κατά 20%, από 530 σε 636 ευρώ, το μηνιαίο ποσό που καταβάλλεται στους διευθυντές γιατρούς που απαλλάσσονται από τις εφημερίες.
  • Αυξάνεται κατά 5 % το ανώτατο όριο αποδοχών για τους γιατρούς του ΕΣΥ.

   Ειδικότερα το νέο πλαίσιο αποδοχών διαμορφώνεται ως εξής:

  Το ωρομίσθιο για κάθε εφημερία, ανάλογα με τη διάρκειά της, προσδιορίζεται ως εξής:

  •  Για εφημερία ημέρας καθημερινής μέχρι την 22η ώρα το ωρομίσθιο επί τις αντίστοιχες ώρες απασχόλησης.
  •  Για νυκτερινή εφημερία καθημερινής, από 22η ώρα μέχρι 6η πρωινή, το ωρομίσθιο αυξημένο κατά 15% επί τις αντίστοιχες ώρες νυκτερινής απασχόλησης.
  •   Για εφημερία ημέρας Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών, από 6η πρωινή μέχρι 22η, το ωρομίσθιο αυξημένο κατά 25% επί τις αντίστοιχες ώρες απασχόλησης.
  •  Για νυκτερινή εφημερία Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών, από 22η μέχρι 6η πρωινή, το ωρομίσθιο αυξημένο κατά 30% επί τις αντίστοιχες ώρες απασχόλησης.

 Τα ανωτέρω προκύπτοντα συνολικά ποσά αμοιβής δεκαεπτάωρης ή εικοσιτετράωρης ενεργού εφημερίας, κατά περίπτωση, προσαυξάνονται κατά 31,80 ευρώ.

  Το ωρομίσθιο των εφημεριών ορίζεται, ανά βαθμό ή βαθμίδα, ως εξής:

  •   Συντονιστής Διευθυντής και Καθηγητής Πανεπιστημίου, 8,90 ευρώ.
  •   Διευθυντής και Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου, οκτώ ευρώ και σαράντα έξι λεπτά (8,46 )
  • Επιμελητής Α΄ και Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου, 8,08 ευρώ.
  • Επιμελητής Β’, Λέκτορας και ειδικευμένοι ιατροί που αμείβονται με ενιαίο μισθολόγιο, 7,06 ευρώ.
  • Έμμισθος ειδικευόμενος, 5,38 ευρώ.

   ε. Στους ιατρούς που υπηρετούν με βαθμό Συντονιστή Διευθυντή σε Νοσοκομεία της Α΄ Ζώνης και στους Διευθυντές των πανεπιστημιακών κλινικών εργαστηρίων και μονάδων, σε όσους ιατρούς υπηρετούν με το βαθμό του Διευθυντή και απαλλάσσονται από την υποχρέωση συμμετοχής στο πρόγραμμα εφημεριών, καθώς και σε όσους ιατρούς νομίμως αναπληρώνουν ελλείποντες Συντονιστές Διευθυντές και Διευθυντές που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων αυτών, αντί αποζημίωσης εφημεριών καταβάλλεται μηνιαίο ποσό 636 ευρώ. Η απουσία των Διευθυντών και των νόμιμων αναπληρωτών τους για υπηρεσιακούς λόγους, εφόσον δεν υπερβαίνει τις δεκαπέντε ημέρες μηνιαίως, δεν επηρεάζει την καταβολή της αποζημίωσης των εφημεριών. Σε περίπτωση απουσίας για οποιονδήποτε άλλο λόγο η αποζημίωση αυτή μειώνεται αναλόγως.»

Ως ανώτατο όριο αποδοχών για τους ιατρούς του Ε.Σ.Υ. ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στον εκάστοτε καταληκτικό βασικό μισθό (Μ.Κ. 16) του Συντονιστή Διευθυντή, πολλαπλασιαζόμενο με συντελεστή 2,163 (έως τώρα το ποσό πολλαπλασιαζόταν με συντελεστή 2,06). Στα ανώτατα όρια αποδοχών δεν συνυπολογίζονται οι αμοιβές των ιατρών από τη συμμετοχή τους σε ερευνητικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους των ερευνητικών και τεχνολογικών φορέων των Ε.Λ.Κ.Ε.Α. των Υγειονομικών Περιφερειών».

πηγή: newsbeast.gr




Αυξημένες κατά 50% αποζημιώσεις για ζώα που υποδεικνύονται προς σφαγή ζητούν οι κτηνοτρόφοι ΑΜΘ

Η ανακοίνωση των κτηνοτρόφων της Περιφέρειας ΑΜΘ :

Αξιότιμε κύριε υπουργέ,

Σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή, για να σας επισημάνουμε την ανάγκη άμεσης αναπροσαρμογή της αξίας αποζημίωσης των ζώων, τα οποία ο κτηνοτρόφος υποχρεώνεται να οδηγήσει προς σφαγή ή καταστροφή, μετά από απόφαση της κτηνιατρικής υπηρεσίας.

Η λήψη σχετικών αποφάσεων για τη λήψη μέτρων εξυγίανσης του ζωικού κεφαλαίου, που φτάνουν μέχρι και την παραπάνω διαδικασία, είναι πολύ σημαντική για την κτηνοτροφία, αφού προστατεύει το υγιές ζωικό κεφάλαιο της πατρίδας μας από απώλειες λόγω ζωονόσων, αλλά και τους  πολίτες  καταναλωτές από τη μετάδοση ζωοανθρωπονόσων.

Ταυτόχρονα αυτές οι αποζημιώσεις θα πρέπει να είναι οικονομικά δίκαιες και να καταβάλλονται το συντομότερο δυνατό. 

Οι αξίες των ζώων που περιλαμβάνει η σχετική ΚΥΑ, η οποία εκδίδεται κάθε χρόνο, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματική εμπορική τους αξία, με αποτέλεσμα η οικονομική ζημιά που υφίσταται ο εκάστοτε κτηνοτρόφος, από τη μερική ή ολική υποχρεωτική απώλεια του ζωικού του κεφαλαίου, να μετατρέπεται σε μη αναστρέψιμη.

Η σημερινή χαμηλή αξία αποζημίωσης, κάνει αδύνατη την ισάξια αντικατάσταση και αποκατάσταση του ζωικού κεφαλαίου.

Η τεράστια αύξηση του κόστους εκτροφής και η αύξηση της αξίας του κρέατος, κάνουν υποχρεωτική την αύξηση αποζημίωσης των ζώων.

Δε συζητάμε φυσικά για την απώλεια εισοδήματος των κτηνοτρόφων από τα μέτρα εξυγίανσης, γιατί είμαστε ρεαλιστές και ζούμε στην Ελλάδα!

Για να συνεχιστεί όμως η αρμονική συνεργασία, με τις αποδεκατισμένες από επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό κτηνιατρικές υπηρεσίες, πρέπει να προχωρήσετε άμεσα και με αναδρομική ισχύ σε συμπληρωματική ΚΥΑ, με νέες αυξημένες κατά 50% τουλάχιστον αποζημιώσεις.

Θεωρούμε απίθανη την περίπτωση να μην αντιληφθείτε εσείς, οι σύμβουλοί σας και οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΑΑΤ, το μέγεθος της οικονομικής ζημιάς που προκαλείται τα τελευταία χρόνια στην κτηνοτροφία της πατρίδας μας, από την έλλειψη επικαιροποίησης των αποζημιώσεων στα οικονομικά δεδομένα της εποχής.

Αν όμως η παραπάνω απίθανη περίπτωση ισχύει, θα σας υπενθυμίσουμε τη γνωστή  ξενόφερτη έκφραση που χρησιμοποιούμε συχνά στα χωριά μας, ”NO MONEY, NO HONEY” κ. Υπουργέ και ο νοών, νοείτω. 

 

Με εκτίμηση

ΟΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΑΜ-Θ

 

Πίνακας Αποδεκτών 

Γενική Διεύθυνση Βιώσιμης Ζωικής Παραγωγής ΥΠΑΑΤ

Περιφερειάρχης  ΑΜ-Θ κ. Χ. Μέτιος 

Βουλευτές ΑΜΘ 

ΜΜΕ




Μ. Κεφαλογιάννης | Αποζημιώσεις ελαιοπαραγωγών που πλήττονται από την ακαρπία στον ευρωπαϊκό Νότο

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά την ενεργοποίηση των κοινοτικών ταμείων για την αποζημίωση των καλλιεργητών ελιάς στον ευρωπαϊκό Νότο που πλήττονται τα τελευταία χρόνια από την ακαρπία.

Αναλυτικά η ερώτηση:

Έντονα οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζει η μεγάλη πλειοψηφία των ελαιοκαλλιεργητών (παραγωγών ελαιολάδου και βρώσιμων ελιών) στις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου εξαιτίας της εκτεταμένης ακαρπίας των ελαιοδένδρων. Μπορεί μεν η τιμή του ελαιολάδου να έχει αυξηθεί το τελευταίο διάστημα εξαιτίας της ακαρπίας αλλά αφορά μόνο ένα ελάχιστο ποσοστό του συνόλου των ελαιοπαραγωγών. Ενώ το σύνολο των παραγωγών αντιμετωπίζει μεγάλες αυξήσεις στο κόστος καλλιέργειας και στο κόστος συλλογής της παραγωγής.

Στη μεγάλη πλειοψηφία των παραγωγών η έλλειψη παραγωγής που υπολογίζεται πάνω από το 80% του μέσου όγκου δημιουργεί συνθήκες φτωχοποίησης στους συγκεκριμένους αγρότες με άμεσο κίνδυνο την παύση καλλιέργειας της ελιάς. Μία αρνητική εξέλιξη με πολύ σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις για τις τοπικές οικονομίες όπου η καλλιέργεια της ελιάς αποτελεί σημαντικό πυλώνα της οικονομίας τους.

Ας σημειωθεί ότι η ακαρπία είναι ένα συνεχιζόμενο φαινόμενο τα τελευταία έτη και δεν οφείλεται στο συνήθη διετή κύκλο καρποφορίας των ελαιοδένδρων.

Για τους λόγους αυτούς είναι αναγκαίο να αναπληρωθεί άμεσα το χαμένο εισόδημα ώστε να αποφευχθούν οι αρνητικές επιπτώσεις στους Ευρωπαίους ελαιοπαραγωγούς που πλήττονται από την ακαρπία.

Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

Τι μέτρα προτίθεται να λάβει για την αποζημίωση των παραγωγών που πλήττονται από την ακαρπία;




Ενημέρωση Γ.Πασχαλίδη | Πληρωμές 28 εκατ. € από ΕΛΓΑ- Εντός του 2023 έχει καταβάλει σε αποζημιώσεις 250 εκατ. ευρώ

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει τους ενδιαφερομένους αγρότες ότι αύριο Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2023, μετά την 12:00 μεσημβρινή, θα καταβληθούν στους λογαριασμούς των δικαιούχων παραγωγών, οι κάτωθι αποζημιώσεις από τον ΕΛ.Γ.Α.:

  1. Πληρωμή προκαταβολών ύψους 8 εκ. €, για τις περιπτώσεις αγροτών, των οποίων κατεστράφησαν οι δεντροκαλλιέργειες -κυρίως ελαιοκαλλιέργειες- από τις Πυρκαγιές του καλοκαιριού 2021, για τις περιπτώσεις των οποίων ο ΕΛ.Γ.Α. συνέταξε εξατομικευμένα πορίσματα, λόγω της μη συμπερίληψης των συγκεκριμένων αγροτεμαχίων στο σύστημα των δορυφορικών εικόνων, ο οποίες κατέγραψαν τις πληγείσες περιοχές.
  2. Εξοφλούνται τα τελευταία πορίσματα και οι ενστάσεις, για τις ζημίες του έτους 2022, ύψους 20 εκ. €. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο ΕΛ.Γ.Α., στο χρονικό διάστημα από τον Δεκέμβριο  2022 και μέχρι τον Απρίλιο 2023, έχει εξοφλήσει το 90% των οφειλόμενων αποζημιώσεων για τις ζημίες έτους 2022. Πρόκειται για την πλέον έγκαιρη πληρωμή αποζημιώσεων, η οποία έγινε ποτέ από τον ΕΛ.Γ.Α. Η καθυστέρηση πληρωμής του 10% των πορισμάτων και των ενστάσεων, η οποία πραγματοποιείται αύριο, οφείλεται τόσο στην επεξεργασία των δεδομένων από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές όσο και στην δημοσιονομική διευθέτηση της πληρωμής, σύμφωνα με στοιχεία προϋπολογισμού του ΕΛ.Γ.Α. έτους 2023.

 Η Διοίκηση του ΕΛ.Γ.Α. έχει επιτύχει την τετραετία 2019 – 2023, να καταβάλει ο Οργανισμός τις οφειλόμενες αποζημιώσεις με φερεγγυότητα και αξιοπιστία, παρά το γεγονός ότι οι αποζημιώσεις αυτές απαιτούν κατά μέσο όρο 100 εκ. € πάνω  από τις δυνατότητες του ετήσιου προϋπολογισμού του ΕΛ.Γ.Α., χάριν της καθοριστικής και γενναιόδωρης στήριξης της Κυβέρνησης του Πρωθυπουργού  Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία κατέβαλε στον Οργανισμό 300 εκ. €, ως αναδρομικώς οφειλόμενα της τελευταίας δεκαετίας, σύμφωνα με το ν. 3877/2010.

Με εκτίμηση,

Γιάννης Πασχαλίδης

Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας




«Δεν έχουμε πάρει αποζημιώσεις» – Κραυγή αγωνίας έναν μήνα μετά τις πλημμύρες στη Θεσσαλία

Ο αγρότης κι αντιπρόεδρος του Συνεταιρισμού «ΘΕΣ ΓΗ», Βαγγέλης Παναγιώτου, μίλησε στο «MEGA Σαββατοκύριακο» για την κατάσταση των καλλιεργειών έναν μήνα μετά το καταστροφικό πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel αλλά και για τις αποζημιώσεις.

Βάλτο θυμίζουν τα χωράφια πολλών αγροτών μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel και των πλημμυρών που άφησαν πίσω τους μία βαθιά πληγή στη Θεσσαλία.

Μάλιστα, σε πολλά από αυτά δεν έχουν σπεύσει ακόμα οι ελεγκτικές αρχές προκειμένου να διαπιστώσουν και να καταγράψουν την καταστροφή προκειμένου οι άνθρωποι να πάρουν σύντομα την αποζημίωσή τους.

Ο κ. Παναγιώτου τοποθετήθηκε επί του ζητήματος.

«Σας ευχαριστούμε που δεν μας ξεχνάτε, μας έχουν ξεχάσει όμως οι διοικούντες. Είμαστε στον μεγαλύτερο κάμπο της Ελλάδας, την Θεσσαλία, και όπως βλέπετε είμαστε έτοιμοι για ιχθυοκαλλιέργεια. Τα χωράφια είναι πλημμυρισμένα, έχουν πολύ νερό και δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε αυτά», είπε αρχικά.

Πότε θα έρθει η παραγωγή στα φυσιολογικά επίπεδα;

Σύμφωνα με τον κ. Παναγιώτου, «σε τουλάχιστον 2 χρόνια. Αλλά δεν είναι αυτό το πρόβλημα. Μπορεί να φύγουν τα νερά αλλά δεν ξέρουμε τι διαχείριση χρειάζονται μετά για να μπορέσουμε να μπούμε να καλλιεργήσουμε. Κατά την εκτίμησή μας, κάποια χωράφια θα αρχίσουν να καλλιεργούνται, όχι όμως στην περιοχή μας, (σ.σ. στο Καστρί Λάρισας και στην ευρύτερη περιοχή). Εμείς θέλουμε τουλάχιστον 3-5 χρόνια για να μπούμε να καλλιεργήσουμε».

«Φυσικά δεν έχουμε πάρει αποζημιώσεις. Πολύ λίγοι πήραν από την αρωγή το διχίλιαρο απλά το διχίλιαρο μπροστά στις εκατοντάδες ευρώ που είναι η περιουσία μας, είναι αμελητέο ποσό. Δεν έχουμε πάρει τίποτα. Σε εμάς θέλουν να έρθουν να κάνουν έλεγχο. Έχουμε κάνει αιτήσεις στον ΕΛΓΑ», τόνισε κλείνοντας.

ΠΗΓΗ : NEWSBOMB.GR




Αυγενάκης: Με ταχύτατες διαδικασίες οι αποζημιώσεις στους πληγέντες

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Λευτέρης Αυγενάκης, μίλησε στον ΑΝΤ1 και υπογράμμισε ότι το αποτεφρωτήριο για τα νεκρά ζώα έχει ξεκινήσει ήδη να λειτουργεί στη Λάρισα

«Μέχρι στιγμής έχουν δηλωθεί περίπου 70.000 νεκρά ζώα και τα μισά έχουν οδηγηθεί για αποτέφρωση», είπε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι από χθες στη μάχη για το μάζεμα των νεκρών ζώων έχει μπει και ο στρατός.

Ο κ. Αυγενάκης διευκρίνισε ότι η περιφέρεια Θεσσαλίας και οι δήμοι έχουν την υποχρέωση από το νόμο να προβλέψουν χώρο ταφής και να διαχειριστούν το πρόβλημα για τα νεκρά ζώα, αλλά σύσσωμος ο κρατικός μηχανισμός είναι στην πρώτη γραμμή και επιχειρεί για τη λύση του προβλήματος.

Ερωτηθείς για το πότε θα έχει ολοκληρωθεί το μάζεμα των νεκρών ζώων και η αποτέφρωση τους, τόνισε ότι αυτό έχει άμεση συνάρτηση με το πότε θα υπάρξει πρόσβαση σε όλα τα σημεία που ακόμη είναι αποκλεισμένα, καθώς υπάρχουν πολλές στάνες στις οποίες ακόμη δεν υπάρχει πρόσβαση, προσθέτοντας πως «σε απόλυτη προτεραιότητα είναι τα νεκρά ζώα που βρίσκονται μέσα σε οικισμούς».

«Για οποιαδήποτε αποζημίωση προϊόντων θα πρέπει να υπάρξουν οι δηλώσεις και για τις δηλώσεις πρέπει να κινηθούν οι ίδιοι οι δικαιούχοι και γι’ αυτό έχουμε απλοποίηση της διαδικασίας με 170 στελέχη του ΕΛΓΑ στην περιοχή», ανέφερε στη συνέχεια και συμπλήρωσε πως οι αιτήσεις μπορεί να γίνονται ακόμη και χειρόγραφα.

Σε ότι αφορά το θέμα της αποζημίωσης των πληγέντων και τις καθυστερήσεις που υπάρχουν ακόμη και από την εποχή της κακοκαιρίας «Ιανός» πριν από 3 χρόνια, είπε ότι «οι ζημιές είναι δύο ειδών η μία είναι σε αγροτικό επίπεδο και οι άλλοι σε επίπεδο υποδομής. Στο πρώτο κομμάτι που είναι θέμα του ΕΛΓΑ, κανένας δεν έχει μείνει ανεξόφλητος από τον Ιανό. Στο δεύτερο κομμάτι υπάρχουν κάποιες ελάχιστες περιπτώσεις οι οποίες αντιμετωπίζουν προβλήματα».

Ο κ. Αυγενάκης αναφέρθηκε και στο θέμα των ζωοτροφών, λέγοντας πως περισσότεροι από 40 τόνοι ζωοτροφές έχουν παραδοθεί στους κτηνοτρόφους. «Παράλληλα είμαι σε συνεχή επικοινωνία με τους επιστήμονες για τα ενδεχόμενα και όσα έχουν ακουστεί για κτηνοτρόφους που δίνουν ληγμένες ζωοτροφές στα ζώα τους με κίνδυνο ασθένειας να περάσουν μέσα από την τροφική αλυσίδα και στον άνθρωπο», ανέφερε στη συνέχεια.

Σε ότι αφορά τα φαινόμενα αισχροκέρδειας οπωροκηπευτικά και σε κρέας, είπε ότι έχουν ξεκινήσει ήδη εκτεταμένοι έλεγχοι από το Υπουργείο Ανάπτυξης που έχει την αρμοδιότητα.

protothema.gr

 




Άμεσα αποζημιώσεις στη Θεσσαλία 1 δισ. ευρώ – Έως μέσα Οκτωβρίου η προκαταβολή σε αγρότες, κτηνοτρόφους

Το χρονοδιάγραμμα καταβολής των αποζημιώσεων στους πληγέντες από τις πλημμύρες που προκάλεσε η καταστροφική κακοκαιρία Daniel στη Θεσσαλία έδωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης

Μιλώντας στην ΕΡΤ και τους Κώστα Παπαχλιμίντζο και Χριστίνα Βίδου, ο κ. Αυγενάκης τόνισε πως τον Οκτώβριο θα δοθεί η προκαταβολή των αποζημιώσεων στους πληγέντες γεωργούς και κτηνοτρόφους.

«Η εικόνα που έχουμε είναι ότι σιγά σιγά αποκαθίσταται η επαφή, η πρόσβαση σε όλα τα χωριά. Έχουμε μια καλύτερη επικοινωνία πλέον μεταξύ οικισμών, έχουμε ζητήματα και με τη διανομή των ζωοτροφών, αλλά εξελίσσεται με τη βοήθεια του στρατού και τους ευχαριστούμε. Έχουμε κάποια θεματάκια με το νερό. Πλέον η εικόνα είναι διαχειρίσιμη.

Έχουμε επαφή, εικόνα, έχουμε επικοινωνία με όλους τους οικισμούς, με όλους τους νομούς. Υπάρχει ένας εξαιρετικός συντονισμός μεταξύ όλων των δυνάμεων που επιχειρούν στις περιοχές αλλά και του συντονιστικού. Όλα είναι σε ένα καλύτερο δρόμο, σίγουρα όμως θα πάρει χρόνο. Κακά τα ψέματα, ήταν βαρύ το χτύπημα και πολλοί δεν το περίμεναν. Ο αιφνιδιασμός είναι ο χειρότερος εχθρός μας», ανέφερε ο κ. Αυγενάκης.

Περιφέρεια και δήμοι αρμόδιοι για το ζήτημα των νεκρών ζώων

Για το ζήτημα με τα νεκρά ζώα ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων τόνισε ότι αρμόδια για να τα συλλέξει είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας σε συνεργασία με τους δήμους.

«Η κατάσταση είναι αυτή τη στιγμή εξαιρετικά έντονη και κάποιοι δεν έχουν βρει ακόμα τον βηματισμό τους. Αλλά εδώ είμαστε με τη βοήθεια όλων να τα καταφέρουμε και με τους μικρότερους δημάρχους, οι οποίοι έχουν τέτοια ζητήματα.

Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι από χθες το απόγευμα λειτουργεί και η ΒΙΠΕ Λάρισας, οπότε και εκεί προχωράει η καύση. Είναι μια μεγάλη μονάδα. Μπορεί να εξυπηρετήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό, σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό όλη αυτή την προσπάθεια της καύσης των νεκρών ζώων, οπότε είμαστε σαφώς περισσότερο ήρεμοι -αλλά δεν θα σταματήσουμε φυσικά την προσπάθειά μας», δήλωσε ο υπουργός.

Ειδικό τηλεφωνικό κέντρο για τις αποζημιώσεις σε αγρότες και κτηνοτρόφους
Όσον αφορά στο κομμάτι των αποζημιώσεων ο κ. Αυγενάκης τόνισε ότι στήθηκε ένα τηλεφωνικό κέντρο, ένα κέντρο εξυπηρέτησης των αγροτών και κτηνοτρόφων στα γραφεία του ΕΛΓΑ (2410-231938, 2410-231929). «Σε αυτά τα νούμερα μπορούν να απευθύνονται και να ρωτούν αγρότες, κτηνοτρόφοι, μελισσοκόμοι, αλιείς, ό,τι προβλήματα, ό,τι απορίες έχουν. Ακόμα κι αν οι υπάλληλοι οι οποίοι έχουν αναλάβει τον ρόλο αυτό δεν είναι σε θέση να απαντήσουν εκείνη την ώρα, θα κρατήσουν τα στοιχεία ώστε να τους επιστραφεί το τηλεφώνημα».

ΥΠΟΙΚ: Περίπου 1 δισ. ευρώ θα πέσει άμεσα στη Θεσσαλία

Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, Όμηρος Τσάπαλος, μιλώντας και αυτός στην ΕΡΤ και αναφερόμενος στις αποζημιώσεις είπε πως περίπου 1 δισ. ευρώ θα πέσει άμεσα στη Θεσσαλία.

Αναφορικά με την κατανομή των αποζημιώσεων στους δικαιούχους είπε ότι θα πάρουν το 80% της εκτιμητέας ζημιάς για τα σπίτια τους και το υπόλοιπο 20% μπορεί να καλυφθεί με άτοκο δάνειο με εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου.

Για αγροτικές και κτηνοτροφικές επιχειρήσεις που υπέστησαν ζημιές το κράτος θα καλύψει το 70% και το υπόλοιπο 30% επίσης μπορεί να καλυφθεί με άτοκο δάνειο με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.

Το να καλυφθεί το 70% των ζημιών είναι μια πάρα πολύ σημαντική βοήθεια για τον κάθε επιχειρηματία στη συγκεκριμένη περιοχή, είπε. Αν συνδυαστούν όλα αυτά και με τη στεγαστική συνδρομή και με τα έξτρα χρήματα που θα πάρει ως νοικοκυριό και με κάποιες επιδοτήσεις που θα δοθούν στη συνέχεια όσον αφορά τις καλλιέργειές του, νομίζω ότι η ζημία που υπέστη καλύπτεται σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό.

Παπαθανάσης: Πώς θα εκταμιευθούν οι πόροι για τη Θεσσαλία
Χθες ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας, Νίκος Παπαθανάσης, μιλώντας στο OPEN ανέλυσε τα πόσα χρήματα θα διατεθούν για την αποκατάσταση ζημιών και τις αποζημιώσεις.

«Τα ποσά είναι ικανά να καλύψουν αρκετές από τις δαπάνες, τα έργα υποδομής, την πρώτη αρωγή σε επιχειρήσεις. Βεβαίως θα συνοδευθούν τα χρήματα αυτά μαζί με πόρους από το εθνικό μας ταμείο. Ακόμα δεν μπορεί να προσδιοριστεί το ποσό καθώς θα πρέπει να αποτιμήσουμε τη ζημιά. Πέραν αυτών των χρημάτων υπάρχει και το Ταμείο Αλληλεγγύης. Η Ευρώπη θα πρέπει να δει πρώτα την αποτίμηση της ζημιάς και μετά να αποφασίσει. Εμείς κάναμε μια συζήτηση, πήραμε ένα αρκετά υψηλό ποσό με μια εναλλακτική όδευση χρημάτων και νέους πόρους. 2,2 δις ευρώ που θα ξεκινήσουν από τώρα να μπαίνουν στην οικονομία διότι θα έρθουν και για στήριξη των επιχειρήσεων και υποδομής και στη συνέχεια στις 15 Οκτωβρίου που θα μπορέσουμε να έχουμε μια αποτίμηση της ζημιάς θα κάνουμε και αίτηση για το Ταμείο Αλληλεγγύης, το οποίο μπορεί να δώσει έως 400 εκατ. ευρώ και έρχεται και ένα συμπληρωματικό Ταμείο αγροτικής υποστήριξης των ζημιών που θα καλύψει και αυτό ένα ποσό».

Η Ελλάδα θα λάβει 400 εκατ. μέχρι το τέλος του έτους
«Άμεσα θα πάρουμε χρήματα. Μέχρι τέλος του έτους υπολογίζουμε πως 400 εκατ. θα έχουν πέσει στην ελληνική οικονομία, που θα είναι ευρωπαϊκά χρήματα. Αυτά θα είναι η πρώτη αρωγή και ταυτόχρονα θα έχουμε και δημόσιους πόρους από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων που θα υποστηρίξουμε τους συμπολίτες μας. Δεν θα μείνει κανείς χωρίς στήριξη. Ούτε νοικοκυριά, ούτε επιχειρήσεις», πρόσθεσε ο κ. Παπαθανάσης.

iefimerida.gr

 

 

 

 




Αποφάσεις του ΕΛΓΑ για αποζημιώσεις σε πληγέντες παραγωγούς από πυρκαγιές

Κατόπιν συνεργασίας του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρη Αυγενάκη και του Προέδρου του ΕΛ.Γ.Α., Ανδρέα Θ. Λυκουρέντζου, το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού, στην σημερινή του συνεδρίαση, αποφάσισε τα εξής:

Οι τιμές ενίσχυσης των καλλιεργειών που επλήγησαν από τις πυρκαγιές 2023, οι οποίες εντάσσονται σε προγράμματα Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων «Κρατική Αρωγή» ορίζονται ως εξής:

  1. ελαιόδενδρα: εκατόν εξήντα (160,00) ευρώ
  2. λοιπές δενδρώδεις καλλιέργειες : εκατόν επτά (107,00) ευρώ
  3. αμπελοειδή: τρεις χιλιάδες πεντακόσιες (3.500,00) ευρώ ανά στρέμμα.
  4. αρωματικά φυτά: δυο χιλιάδες (2.000,00) ευρώ ανά στρέμμα.

Η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΛ.Γ.Α. κατατίθεται στην Κυβερνητική Επιτροπή Κρατικής Αρωγής για να ληφθούν οι αναγκαίες αποφάσεις, για τον προϋπολογισμό των αποζημιώσεων, κατόπιν και της αποστολής του ψηφιακού αρχείου από τον ΕΛ.Γ.Α. με τους δικαιούχους παραγωγούς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, τα στελέχη του ΕΛ.Γ.Α. επιχειρούν σε όλες τις περιοχές, οι οποίες επλήγησαν από την πύρινη λαίλαπα και συγκεκριμένα:

  1. Στην Μαγνησία ολοκληρώνεται εντός των ημερών η καταγραφή των απωλειών ζωικού κεφαλαίου.
  2. Στην Ρόδο εξελίσσονται οι επισημάνσεις τόσο στο φυτικό κεφάλαιο όσο και στο ζωικό.
  3. Στην Κέρκυρα, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της κατάσβεσης της πυρκαγιάς, τα συνεργεία του ΕΛ.Γ.Α. μετέβησαν στο πεδίο και ολοκληρώνουν το έργο των επισημάνσεων.

 




Τριαντόπουλος για αποζημιώσεις πυρόπληκτων: Την επόμενη εβδομάδα ανοίγει η πλατφόρμα – Εντός Αυγούστου οι πρώτες πιστώσεις

Εχει ξεκινήσει τη διαδικασία υλοποίησης και τις επόμενες ημέρες θα ανοίξει η πλατφόρμα arogi.gov.gr» ανέφερε ο Χρήστος Τριαντόπουλος, Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας σχετικά με τις διαδικασίες των αποζημιώσεων προς τους πληγέντες από τις πρόσφατες πυρκαγιές, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα.

«Θα είναι η πρώτη αρωγή προς σπίτια που έχουν καταστραφεί, δηλαδή έναντι της στεγαστικής συνδρομής με 10.000 ευρώ στις περιπτώσεις όπου είχαμε μεγάλη καταστροφή, αυτό που λέμε σαν κόκκινο, αυτό που είναι επικίνδυνο προς χρήση, που κάποιος θα πρέπει να το ξαναχτίσει.

Ουσιαστικά είναι το ποσό αυτό που διαθέτουμε στον πολίτη για να μπει σε μια διαδικασία συνεργασίας με τον ιδιώτη πολιτικό μηχανικό, να αρχίσει να του φτιάχνει τον φάκελο. Άρα εμπροσθοβαρώς δίνουμε τα χρήματα, υπάρχει ήδη σε συνεργασία με τους δήμους η κάλυψη της οικοσκευής μέχρι 6.000, ενώ για τις επιχειρήσεις είναι 4.000 και 2.000 ευρώ η πρώτη αρωγή.

Αυτά είναι ποσά που αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων ο στόχος μας είναι μέσα στον Αύγουστο να αρχίσουν να καταβάλλονται. Για να έχουμε μία εικόνα, θα ανοίξει η πλατφόρμα για δύο εβδομάδες» είπε αναλυτικά ο υφυπουργός, επισημαίνοντας πως στόχος είναι η πλατφόρμα να είναι ανοιχτή την επόμενη βδομάδα.

Όσο αφορά στα σπίτια που έχουν υποστεί ολοκληρωτική καταστροφή, στο πλαίσιο της στεγαστικής συνδρομής, είναι τα κλιμάκια της ΔΑΕΚ στο πεδίο από την πρώτη στιγμή, σημείωσε ο κ. Τριαντόπουλος, δίνουν το δελτίο αυτοψίας στους πολίτες, προκειμένου να ξεκινήσουν τη διαδικασία, όπου χρειαστεί, κατεδάφισης, που την αναλαμβάνει ο Δήμος με χρηματοδότηση που δίνεται από το κράτος, από το Υπουργείο Εσωτερικών, καθώς παλαιότερα υπήρχαν μια σειρά από καθυστερήσεις.

Ερωτηθείς σε τι ποσό ανέρχεται το κόστος για το κράτος από τις αποζημιώσεις για τις πληγείσες περιουσίες των πολιτών, αυτό θα είναι διαθέσιμο στις επόμενες ημέρες, απάντησε ο υφυπουργός, επισημαίνοντας πως είναι διαχειρίσιμο αυτή τη στιγμή σε αντίθεση με άλλες περιπτώσεις, όπως σε σεισμούς ή σε πλημμύρες που υπάρχουν καταστροφές σε υποδομές.

«Αυτό είναι και το μεγάλο μας μεγάλο παράπονο αλλά και επιδίωξη σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Θα αναφέρω ένα παράδειγμα απλώς επειδή έχει περάσει καιρός και έχω μια ολοκληρωμένη εικόνα από τη διαχείριση της θεομηνίας Ιανός, όπου οι δημοσιονομικές επιπτώσεις ξεπέρασαν τα 750 εκατομμύρια εθνικών πόρων.

Η στήριξη που πήραμε από το Ταμείο Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν κοντά στα 22 εκατομμύρια. Πολύ μεγάλη απόκλιση. Είναι ένα ζητούμενο το οποίο εδράζεται και στη φιλοσοφία, όμως, διαχείρισης τέτοιων κρίσεων.

Γιατί στην υπόλοιπη Ευρώπη αυτό που εμείς συζητάμε τώρα ως κρατική αρωγή, στα σπίτια και τις επιχειρήσεις, τα νοικοκυριά, τους αγρότες, τα ποιμνιοστάσια, εκεί ο κλάδος ιδιωτικής ασφάλισης είναι εδραιωμένος, οπότε αυτά που εμείς ξοδεύουμε σε αυτό το κομμάτι της κρατικής αρωγής, δεν συνυπολογίζονται στο κόστος» προσέθεσε ο κ. Τριαντόπουλος.

Όπως είπε, στον κρατικό προϋπολογισμό σε τακτική πλέον βάση τα τελευταία χρόνια, υπάρχει ένας υπο-προϋπολογισμός, ένα πρόγραμμα το οποίο είναι κοντά στα 300 εκατομμύρια, που κατευθύνονται όχι μόνο για τις αποζημιώσεις αλλά και για τις αποκαταστάσεις είτε για τις παρεμβάσεις στα δάση.

«Η διαχείριση που έχουμε κάνει μέχρι τώρα μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε ότι δεν θα το ξεπεράσουμε για το τρέχον έτος, αλλά ποτέ δεν ξέρεις, γιατί μετά έχουμε και άλλα φαινόμενα» εκτίμησε ο υφυπουργός, αναφερόμενος σε μια σειρά από έργα που σχετίζονται με τις αποκαταστάσεις, τα αντιδιαβρωτικά και αντιπλημμυρικά έργα στις περιοχές που είχαμε φωτιές.

newsbeast.gr

 




Λευτέρης Αυγενάκης: «Είμαστε στο πλευρό των αγροτών και παραγωγών. Οι αποζημιώσεις θα δοθούν άμεσα»

Πρώτος Απολογισμός του ΕΛΓΑ για τις καταστροφές απο τις πυρκαγιές σε φυτικό και ζωικό κεφάλαιο σε Ρόδο και Θεσσαλία

Μετά από εντολή που δόθηκε από τον  Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρη Αυγενάκη, κλιμάκια του Οργανισμού Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων ΕΛΓΑ βρέθηκαν άμεσα στις περιοχές της Ρόδου και της Θεσσαλίας που επλήγησαν από τις  καταστροφικές πυρκαγιές, προκειμένου να γίνει άμεση καταγραφή των ζημιών σε φυτικό και ζωικό κεφάλαιο.

Από τις πρώτες οριοθετήσεις και επισημάνσεις που έκαναν επί πεδίου καταστροφών  οι  υπάλληλοι κλιμακίου του ΕΛ.Γ.Α., που μετέβησαν από τη Δευτέρα 24 Ιουλίου 2023 στην Ρόδο, με επικεφαλής  Προϊστάμενο του Υποκαταστήματος  Αθηνών, αναφέρουν ότι οι ζημίες στις καλλιέργειες φυτικού κεφαλαίου αφορούν περίπου 50.000 ελαιόδενδρα, κυρίως στις Τοπικές Κοινότητες: Απόλλωνος, Ασκληπιείου, Γενναδίου και Βατίου, καθώς και περιορισμένο αριθμό στρεμμάτων άλλων δενδροκαλλιεργειών και περιορισμένο αριθμό στρεμμάτων κηπευτικών και αμπελοκαλλιεργειών.

Όσον αφορά τις απώλειες ζωικού κεφαλαίου- οι οποίες θα προσμετρηθούν μετά την υποβολή δηλώσεων εκ μέρους των κτηνοτρόφων-προϋπολογίζονται επίσης, ως εξαιρετικά περιορισμένες και σύμφωνα με τις μέχρι τώρα αναγγελίες ζημιών, σε 2.500 ζώα και μελισσοσμήνη.

Επίσης κλιμάκιο του ΕΛ.Γ.Α. συμμετείχε σε σύσκεψη, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και κατόπιν συνεργασίας με τους αρμόδιους Αντιπεριφερειάρχες αποφασίστηκε να γίνει  δεκτό το αίτημα των παραγωγών και  να δοθεί παράταση της προθεσμίας υποβολής  των δηλώσεων  για τις ζημίες από τις πυρκαγιές μέχρι τις 14 Αυγούστου 2023 και να γίνει άμεσα ο ενταφιασμός των καμένων ζώων σε εφαρμογή των κανόνων της Δημόσιας Υγείας και σε συνεργασία μεταξύ των υπηρεσιών του ΕΛ.Γ.Α. και των ΔΑΟΚ.

Ο ΕΛΓΑ, αξιοποιώντας  τις διαθέσιμες εικόνες από το δορυφορικό σύστημα “Copernicus”, για να προσδιοριστούν οι καλλιέργειες εντός των καμένων περιοχών από την πύρινη λαίλαπα και σε συνδυασμό με τις δηλώσεις των παραγωγών, θα συντάξει  ψηφιακό αρχείο με τους δικαιούχους αποζημιώσεων.

Οι υπάλληλοι κλιμακίου του ΕΛ.Γ.Α.,  που βρέθηκαν από την Τετάρτη 26 Ιουλίου 2023 στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας, με επικεφαλής τον Προϊστάμενο του Υποκαταστήματος Λάρισας, αναφέρουν ότι μετά από τις πρώτες οριοθετήσεις και επισημάνσεις τους επί του πεδίου των καταστροφών, ότι οι ζημίες στις καλλιέργειες φυτικού κεφαλαίου προς το παρόν είναι εξαιρετικά περιορισμένες και αφορούν καλλιέργειες αμυγδάλων και εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό άλλων δενδροκαλλιεργειών. Σημαντικές ζημίες υπάρχουν στις καταστροφές σε σιτηρά, τα οποία είχαν συγκομισθεί σε εκτεταμένο αριθμό στρεμμάτων, όπως επίσης σε αμπελοκαλλιέργειες.

Σημαντικές απώλειες ζωικού κεφαλαίου καταγράφονται σε σειρά κοινοτήτων, όπου ήδη υπάρχουν 49 αναγγελίες απώλειας ζωικού κεφαλαίου. Στις περισσότερες περιπτώσεις εξ αυτών χθες και σήμερα οι υπάλληλοι του ΕΛ.Γ.Α. σε συνεργασία με τις υπηρεσίες των ΔΑΟΚ επιχειρούν τόσο τις εξατομικευμένες εκτιμήσεις ανά κτηνοτροφική μονάδα, όσο και επισπεύδουν τις διαδικασίες ενταφιασμού των καμένων ζώων σύμφωνα με τους κανόνες δημόσιας υγείας.

Επίσης καταγράφονται σημαντικές καταστροφές υποδομών, εγκαταστάσεων και γεωργοτεχνολογικού εξοπλισμού, όπως ποιμνιοστάσια, αποθήκες, στάβλοι και γεωργικά μηχανήματα.

Η διοίκηση του ΕΛΓΑ καθόρισε ως προθεσμία υποβολής δηλώσεων των παραγωγών και κτηνοτρόφων για τις ζημίες από τις τρέχουσες πυρκαγιές 15 ημέρες μετά την ολοκλήρωση της κατάσβεσής τους, όπως και στην περίπτωση της Ρόδου.