Η αποτίμηση της συνάντησης Μητσοτάκη – Ερντογάν: Τα σημεία συμφωνίας και τα δύσκολα θέματα

Τη διάθεση για διατήρηση ανοιχτών διαύλων επικοινωνίας και για συνεργασία σε θέματα, όπως το μεταναστευτικό επιβεβαίωσαν χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Στη συνάντηση- που κράτησε μισή ώρα- έγινε επισκόπηση της προόδου στον πολιτικό διάλογο και στη θετική ατζέντα, ωστόσο τα δύσκολα θέματα θα εξεταστούν αργότερα.

Δύο είναι τα θετικά σημεία που βγήκαν από την χθεσινή συνάντηση:

  • Υπήρξε συμφωνία για την εντατικοποίηση της συνεργασίας στο μεταναστευτικό για την εξάρθρωση των δικτύων των διακινητών, που θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Μάλιστα θεωρείται πιθανόν να συναντηθούν οι υπουργοί Μετανάστευσης των δύο χωρών το επόμενο διάστημα.

Να σημειωθεί εδώ πως το μεταναστευτικό είναι ψηλά στην ατζέντα της Αθήνας για δύο διαφορετικούς λόγους: Πρώτον η συζήτηση έχει φουντώσει σε ευρωπαϊκό επίπεδο μετά την απόφαση της Γερμανίας να προχωρήσει σε ένα αυστηρότερο πλαίσιο, που ενδεχομένως θα προκαλέσει ένα ντόμινο εξελίξεων. Δεύτερον οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή δημιουργούν ανησυχία για την δημιουργία ενός νέου μεταναστευτικού ρεύματος. Επομένως είναι κρίσιμο να συνεχιστεί η συνεργασία με την Άγκυρα στο συγκεκριμένο θέμα.

  • Συμφωνήθηκε ο οδικός χάρτης των επόμενων μηνών. Ειδικότερα ανατέθηκε στους υπουργούς Εξωτερικών των δύο χωρών να αρχίσουν την προετοιμασία για τη σύγκληση του επόμενου Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας- Τουρκίας, που θα πραγματοποιηθεί στην Άγκυρα τον Ιανουάριο του 2025 (στη βάση της Διακήρυξης των Αθηνών). Στόχος είναι να διατηρηθούν ανοιχτοί δίαυλοι κοινωνίας προκειμένου να μην διαταραχθούν τα ήρεμα νερά στην περιοχή και να δοθεί έμφαση σε θέματα που μπορούν να φέρουν κοντά τις δύο χώρες.

Όσον αφορά στο ζήτημα ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας κυβερνητικές πηγές υπογράμμιζαν χθες ότι οι υπουργοί Εξωτερικών των δύο χωρών θα εκτιμήσουν πότε θα μπορέσουν να ανοίξουν τη συζήτηση, στο πλαίσιο του πολιτικού διαλόγου που συνεχίζεται. Να τονιστεί πάντως εδώ πως από την προσοχή της Αθήνας δεν ξέφυγε μία αναφορά που έκανε ο Τούρκος πρόεδρος στην ομιλία του στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ για επίλυση διαφορών με γνώμονα το διεθνές δίκαιο. Αυτό αποτιμάται θετικά ωστόσο μένει να φανεί και πως θα προχωρήσει από εδώ και πέρα ο Τούρκος πρόεδρος.

Τι λένε Αθήνα και Άγκυρα

Η συνάντηση μεταξύ του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ήταν σύντομη λόγω των χρονικών περιορισμών που υπάρχουν εν μέσω της Συνόδου του ΟΗΕ και ήταν σε καλό κλίμα έλεγαν κυβερνητικές πηγές. Και προσέθεταν «επιβεβαιώθηκε η βούληση και των δύο πλευρών για διατήρηση του θετικού κλίματος, τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης τα όποια έως τώρα αποδίδουν καρπούς, ενώ συζητήθηκαν και περιφερειακά και παγκόσμια θέματα».

Στο μεταξύ η Διεύθυνση Επικοινωνίας της τουρκικής προεδρίας έκανε την ακόλουθη ανάρτηση «κατά τη διάρκεια της συνάντησης εξετάστηκαν οι διμερείς σχέσεις μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδας, περιφερειακά και παγκόσμια θέματα». Επισημαίνεται ακόμα πως «ο Πρόεδρος Ερντογάν δήλωσε ότι η Τουρκία και η Ελλάδα μπορούν να κάνουν σίγουρα (σταθερά) βήματα προς το μέλλον, στον άξονα της καλής γειτονίας και ότι η ενίσχυση του διαλόγου μεταξύ των δύο χωρών καθώς και το να κινηθούν στο πνεύμα και το γράμμα της Διακήρυξης των Αθηνών θα ωφελήσει και τις δύο χώρες».

Κυπριακό

Σε μια κρίσιμη συγκυρία- που επιχειρείται η επανέναρξη των συζητήσεων για το Κυπριακό – μια σειρά επαφών είναι σε εξέλιξη. Αύριο ο πρωθυπουργός θα συναντηθεί με τον γενικό γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες, τον οποίο χθες συνάντησε ο Τούρκος πρόεδρος.

Στη συνάντηση αυτή σύμφωνα με δήλωση της τουρκικής προεδρίας ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν επεσήμανε ότι «η τουρκοκυπριακή πλευρά επιθυμεί την κατοχύρωση των δικαιωμάτων της, όπως η κυρίαρχη ισότητα και το ισότιμο διεθνές καθεστώς, ότι οι δυνατότητες λύσης εκτός από το μοντέλο της ομοσπονδίας θα μπορούσαν να συζητηθούν σε μια συνάντηση υπό την αιγίδα του ΟΗΕ με τη συμμετοχή των μερών και ότι η αναγνώριση της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου ως κράτος θα ήταν το κλειδί για μια λύση που θα λαμβάνει υπόψη τις πραγματικότητες στο νησί». Να σημειωθεί πως νωρίτερα ο κ.Ερντογάν, μιλώντας στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, επέμεινε στην γνωστή ρητορική του και επανέλαβε τα περί αναγνώρισης των κατεχόμενων από την διεθνή κοινότητα.

Την ίδια στιγμή κυβερνητικές πηγές , μετά την συνάντηση του πρωθυπουργού με τον Τούρκο πρόεδρο, σημείωναν χθες πως «η ελληνική πλευρά επανέλαβε τις πάγιες θέσεις Αθήνας και Λευκωσίας, επισήμανε την ανάγκη επανέναρξης του διαλόγου μεταξύ των δύο πλευρών υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών και ότι υποστηρίζει πλήρως τις προσπάθειες του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ για τριμερή συνάντηση». Η Αθήνα και η Λευκωσία είναι σε ανοικτή γραμμή για το συντονισμό των ενεργειών τους και το επόμενο δίμηνο θα υπάρχει μια πληρέστερη εικόνα για το πως εξελίσσεται η κατάσταση.

ethnos.gr




Η αποτίμηση της κακοκαιρίας Atena στον Ν. Καβάλας

Αξιόλογα ύψη βροχής (άνω των 20 mm) άφησε η κακοκαιρία σχεδόν στο σύνολο του νομού, ενώ τοπικά παρατηρήθηκαν μεγάλα ύψη βροχής (άνω των 40 mm).

Οι περιοχές έμφασης όπως αναμέναμε ήταν περιοχές γύρω από ορεινά (π.χ. Παλαιοχώρι πρόποδες Παγγαίου), η Θάσος (π.χ. Λιμένας) και λοιπά παράκτια τμήματα (π.χ. Αεροδρόμιο και Νέα Πέραμος). Να σημειώσουμε ότι μεγάλα ύψη βροχής έπεσαν τοπικά και στο ανατολικό κομμάτι του όρους Λεκάνης καθώς και στο βόρειο κομμάτι του κάμπου του Νέστου βάση δορυφορικών εκτιμήσεων και αναφορών.

Θυμίζουμε ότι 1 mm αντιστοιχεί σε ένα λίτρο νερού ανά τετραγωνικό μέτρο. Η κακοκαιρία κύλησε όπως αναμενόταν βάση της πρόγνωσης μας, τις πρωινές ώρες της Τρίτης εκδηλώνονταν τοπικές βροχές κυρίως γύρω από το Παγγαίο, οι βροχές αυτές σταδιακά γενικεύθηκαν και έτσι αργά το μεσημέρι έως τις απογευματινές ώρες παρατηρήθηκε πέρασμα βροχών και καταιγίδων που σταδιακά επηρέασαν από δυτικά προς τα ανατολικά το σύνολο του νομού, έπειτα υπήρξε η αναμενόμενη βελτίωση με παύση των φαινομένων σχεδόν παντού.

Ενώ μέσα στην νύχτα κατά περιόδους βροχές-μπόρες στην Θάσο και δευτερευόντως στο ανατολικό άκρο του νομού με τον υπόλοιπο νομό κατά κανόνα εκτός. Τέλος, σήμερα τις μεσημβρινές ώρες είχαμε τοπικές βροχές στα ορεινά και σε πεδινές περιοχές κοντά σε αυτά. Η θερμοκρασία θα παραμείνει σε χαμηλά για την εποχή επίπεδα με πιθανότητα για λίγες τοπικές βροχές κατά περιόδους από την Παρασκευή.
www.proininews.gr

 




Μέτρα για την ενίσχυση των αγροτών ανακοινώνει σήμερα στη Βουλή ο πρωθυπουργός | Η αποτίμηση της Συνόδου Κορυφής

Στις 11 το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της Βουλής θα απευθυνθεί για ακόμα μια φορά στους έλληνες αγρότες και κτηνοτρόφους αλλά και στην Ολομέλεια, ενημερώνοντάς τους τόσο για τα αποτελέσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου όσο και για τις προθέσεις του αναφορικά με την ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα και την ικανοποίηση των αιτημάτων τους.

Οι αγρότες πολιορκούν από χθες την Agrotica στη Θεσσαλονίκη, αλλά το κλίμα δε συγκρίνεται με τίποτα με εκείνο που αντίκρισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις Βρυξέλλες.

Ο πρωθυπουργός αναμένεται να επαναλάβει ότι η αγροτική κρίση είναι υπαρκτή και έχει δύο διαστάσεις: ευρωπαϊκή και εθνική.

Όσον αφορά στο ευρωπαϊκό της σκέλος, η ελληνική πλευρά κινήθηκε παρασκηνιακά για την παράκαμψη των αυστηρών όρων της νέας ΚΑΠ για ένα διάστημα, αιτούμενη παράκαμψη του παγώματος για το 2024 του καθεστώτος αγρανάπαυσης, το οποίο είχε επιβληθεί από την Κοινή Αγροτική Πολιτική ήδη από το 2020, ενώ αναφέρθηκε και στο κρίσιμο θέμα του ανταγωνισμού, προκειμένου να ξεκινήσει μια ουσιαστική συζήτηση, για να λυθεί ένα σύνθετο πρόβλημα, που σίγουρα δεν πρόκειται για φωτοβολίδα, αλλά για ουσία.

Και για τον λόγο αυτό ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι ξεκινάει σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής ένας βαθύς και στρατηγικός διάλογος για δομικά ζητήματα, τα οποία έχουν να κάνουν με τον τρόπο με τον οποίο είναι οργανωμένη η Κοινή Αγροτική Πολιτική και για τους σημαντικούς περιορισμούς, που αυτή επιβάλλει στην προσπάθεια την οποία γίνεται για την πράσινη μετάβαση.

Ο πρωθυπουργός σήμερα στη βουλή αναμένεται, από τη μία, να εξαγγείλει μέτρα για ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα, ενώ από την άλλη θα εξηγήσει γιατί πρέπει να αλλάξει το πλαίσιο του κανονισμού του ΕΛΓΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbeast, ο νέος Κανονισμός θα δώσει τη δυνατότητα κάλυψης νέων κινδύνων, αλλά θα δημιουργήσει και νέους κανόνες και νέα πεδία επιλογής για ασφαλιστική κάλυψη η οποία θα διαρθρώνεται σε πεδία. Το πρώτο πεδίο θα είναι υποχρεωτικό για όλους και τα άλλα δύο πεδία θα είναι προαιρετικά, το ένα ως προς τους κινδύνους που επιθυμεί να επιλέξει ο ασφαλισμένος και το άλλο ως προς τον φορέα ασφάλισης, δίνοντας τη δυνατότητα, σε αυτό το τρίτο επίπεδο, να εμπλακούν και ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες.

Λαμβάνοντας υπόψιν τα δημοσιονομικά περιθώρια που υπάρχουν ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να ανακοινώσει παρεμβάσεις για να μειωθεί το κόστος στο πετρέλαιο κίνησης ενώ εξετάζονται διαφορετικές επιλογες για ελάφρυνση του κόστους του αγροτικού ρεύματος.

Ειδικότερα, αναμένεται σήμερα να ανακοινωθούν μέτρα που θα αφορούν σε βραχυπρόθεσμη και μεσομακροπρόθεσμη στήριξη των αγροτικών τιμολογίων ενέργειας, ώστε να μπορέσουν να συμβαδίσουν με την ενεργειακή μετάβαση που κάνει συνολικά η ελληνική οικονομία. Με αυτό τον τρόπο θα επωφεληθούν οι αγρότες από φθηνότερες τιμές ενέργειες με την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Παράλληλα, όπως δήλωσε και ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς τα επόμενα 4 χρόνια θα δοθούν 13,5 δισ. ευρώ από την ΕΕ μόνο στους Έλληνες αγρότες για την πράσινη μετάβαση στις καλλιέργειές τους.

Γενικότερα η ελληνική αποστολή επέστρεψε από τις Βρυξέλλες με την πεποίθηση ότι η Ελλάδα βγήκε πολύ ωφελημένη και όλα τα ελληνικά αιτήματα τα οποία κατατέθηκαν στα πλαίσια της αναθεώρησης του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου τελικά έγιναν δεκτά.

Κείμενο
Γεωργία Αθ. Σκιτζή
Πηγή: NewsBeast.gr



Διήμερο με νίκες, ενστάσεις και ζυμώσεις για τον γάμο των ομόφυλων | Η αποτίμηση του Μαξίμου

Πάνω από 3 ώρες κράτησε χθες η συζήτηση – ενημέρωση των βουλευτών και υφυπουργών της ΝΔ στα κεντρικά γραφεία του κόμματος, στην οδό Πειραιώς, για το θέμα του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών.

Το διήμερο ενημέρωσης έκλεισε με τη συμμετοχή 60 «γαλάζιων» βουλευτών, οι οποίοι ενημερώθηκαν από τον εισηγητή του νομοσχεδίου, Άκη Σκέρτσο, αλλά και τον αντιπρόεδρο της ΝΔ, Κωστή Χατζηδάκη για το κυβερνητικό σχέδιο, που στόχο έχει να αποκαταστήσει αδικίες. Παρόντες και χθες ήταν: ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης αλλά και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος, οι οποίοι, σύμφωνα με πληροφορίες, συνέβαλλαν στο να κρατηθούν ήπιοι τόνοι αλλά και στο να γίνει ουσιαστική συζήτηση, ενώ καθοριστική θεωρήθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbeast, η τοποθέτηση του Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος έκανε μια αναδρομή στο παρελθόν, αναδεικνύοντας τα επιτεύγματα της φιλελεύθερης παράταξης σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Στο Μέγαρο Μαξίμου κάνοντας μια πρώτη αποτίμηση της διαδικασίας, τη χαρακτηρίζουν επιτυχή και, μάλιστα, τονίζουν ότι αισθάνονται υπερήφανοι για τις διαδικασίες με τις οποίες λειτουργεί το κόμμα, με όλες τις απόψεις να ακούγονται ελεύθερα, τηρώντας μια παράδοση δεκαετιών.

Αισιόδοξοι για ευρεία πλειοψηφία

«Μετά από αυτό το διήμερο είμαστε πολύ πιο αισιόδοξοι για την υπερψήφιση του νομοσχεδίου από μια ευρεία πλειοψηφία», δήλωσε αργά το βράδυ της Τρίτης και ενώ είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.

Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ και υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, δεν μπορούσε να κρύψει την ικανοποίησή του: «Είχαμε έναν ανοιχτό και δημοκρατικό διάλογο. Με έκανε περήφανο, γιατί όλοι οι βουλευτές υπογράμμισαν την υποστήριξη στις αρχές της παράταξης και την προσπάθεια της κυβέρνησης. Η ΝΔ είναι ένα κόμμα που συνδυάζει αξίες με σύγχρονο ρεύμα. Καθένας ψηφίζει με τη συνείδησή του. Το κλίμα ήταν θετικό και η παράταξη θα βγει πιο δυνατή».

Αρκετοί, επίσης, ήταν εκείνοι που εμφανίστηκαν εξίσου αισιόδοξοι, εξερχόμενοι των κεντρικών γραφείων της Νέας Δημοκρατίας, όπως ο βουλευτής Άγγελος Συρίγος, ο οποίος είπε: «Ακούστηκαν όλες οι απόψεις, λύθηκαν απορίες. Δεν ξέρω αν υπάρχουν άλλα κόμματα που μπορούν να μιλήσουν τόσο ανοιχτά. Το δημογραφικό είναι το μεγαλύτερο θέμα της χώρας, στο οποίο πρέπει να δώσουμε μεγάλη προσοχή, καθώς συνδέεται με το νομοσχέδιο».

Και ο γραμματέας της Κ.Ο. Σταύρος Καλαφάτης είπε ότι η παράταξη βγαίνει πιο δυνατή, ενώ η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Σοφία Ζαχαράκη εμφανώς συγκινημένη δήλωσε: «Απαντήθηκαν πολλά ερωτήματα, ιδίως σε σχέση με την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών. Η ΝΔ είναι η μεγάλη φιλελεύθερη παράταξη και σήμερα το αποδεικνύει. Σχηματίζεται πλειοψηφία πάνω στην προάσπιση παιδιών και δικαιωμάτων τους. Η ελληνική οικογένεια θα κινδύνευε αν επηρεάζεται η καθημερινότητα. Το υπουργείο έχει σχέδιο δράσης για το δημογραφικό, θέλουμε μέτρα εξισορρόπησης της επαγγελματικής με την προσωπική ζωή. Την οικογένεια μπορούμε να την προστατεύσουμε, είναι ο μεγάλος συνδετικός κρίκος της χώρας».

Οι διάλογοι

Ο πρώην υπουργός Θάνος Πλεύρης, ο οποίος έχει εκφράσει την αντίθεσή του, τοποθετήθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbeast, για αρκετή ώρα και φάνηκε ότι ήταν αποφασισμένος όχι μόνο να μιλήσει αλλά και να ακούσει.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, είχε έναν διάλογο με τον υπουργό Επικρατείας, Άκη Σκέρτσο. Ο κ. Πλεύρης υποστήριξε ότι ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών δεν είναι ανθρώπινο δικαίωμα με βάση τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. «Το αν θέλουμε εμείς ως δικαίωμα να το υιοθετήσουμε είναι άλλη συζήτηση» φέρεται να είπε, προσθέτοντας ότι το 2018 είχαμε ταχθεί κατά της αναδοχής από ομόφυλα ζευγάρια. Υποστήριξε ακόμα ότι: «Σήμερα δε θα πάει ποτέ σε ίδρυμα παιδί που πεθαίνει ο βιολογικός γονέας. Υπάρχουν ισχυρές δικλείδες ασφαλείας στο σύστημα».

Ο κ. Σκέρσος αντέτεινε ότι: «Μετά το 2019 εκπονήθηκε το Εθνικό Σχέδιο για τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ+ και εντάχθηκε στο πρόγραμμά μας».

Με ενδιαφέρον ακούστηκε και η θέση του υπουργού Επικρατείας, Γιώργου Σταμάτη, ο οποίος πήγε ένα βήμα παραπέρα, επιβεβαιώνοντας ότι στη συζήτηση υποστήριξε την ιδέα της παρένθετης μητέρας, η οποία δεν υπάρχει στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης.

«Αληθεύει», είπε, «ότι υποστήριξα και την παρένθετη μητέρα στη συζήτηση. Κόμματα και λαοί πηγαίνουν μπροστά, όταν έχουν ηγεσία και το νομοσχέδιο, που αποκαθιστά αδικία ετών. Δεν δημιουργούμε νέα μορφή οικογένειας, αλλά στηρίζουμε αυτές που υπάρχουν».

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε τον εξής διάλογο με τον βουλευτή Θεσπρωτίας, Βασίλη Γιόγιακα:

«Φέρνουμε μισό νομοσχέδιο. Έπρεπε να έχουμε και την παρένθετη μητρότητα. Αν και δεν κατεβαίνω με ψήφο, η θέση μου είναι αυτή», φέρεται να είπε ο Γιώργος Σταμάτης με τον Βασίλη Γιόγιακα να του απαντά: «Θα πω στον πρόεδρο την επόμενη φορά να σε κατεβάσει με σταυρό» και με τον κ. Σταμάτη να λέει: «Να μην βγάζουμε λογύδρια εδώ μέσα».

Εκείνοι που πείστηκαν

«Θα ψηφίσω», είπε η βουλευτής Ευρυτανίας, Τζίνα Οικονόμου. Μάλιστα, περιγράφοντας όσα διημείφθησαν στα ενδότερα είπε: «Δεν προσπάθησαν να πάρουν την ψήφο μας, αντηλλάγησαν απόψεις, βγαίνουμε με περισσότερες γνώσεις. Τώρα μπορούμε να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις».

Ο βουλευτής Καβάλας, Μακάριος Λαζαρίδης, είχε ανακοινώσει από νωρίς με την παρουσία του σε τηλεοπτική εκπομπή την αλλαγή στη στάση του από το «όχι» να πάει στο «ναι». Το ίδιο έκανε και μιλώντας στους δημοσιογράφους έξω από τα γραφεία της ΝΔ, λέγοντας ότι πείστηκε, ακούγοντας τον πρωθυπουργό και γι’ αυτό θα υπερψηφίσει.

Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες και η βουλευτής Ζωή Ράπτη θα υπερψηφίσει το νομοσχέδιο, καθώς σε κουβέντα που είχε με τους δημοσιογράφους είπε ότι με το νομοσχέδιο αυτό προστατεύονται τα παιδιά.

Για πρωτοβουλία ισότητας μίλησε ο βουλευτής Σερρών Τάσος Χατζηβασιλείου, ενώ στο “ναι” κινείται και ο βουλευτής Αχαΐας, Ιάσων Φωτήλας.

Όλες οι απορίες φάνηκε να λύνονται και στη βουλευτή Καρδίτσας, Ασημίνα Σκόνδρα, η οποία τόνιζε ότι «από τη στιγμή που δεν υπάρχει η παρένθετη μητέρα, είναι θέμα δικαιωμάτων των παιδιών που υπάρχουν μέσα στις οικογένειες. Αυτό το νομοσχέδιο δίνει δικαιώματα σε κάποιους ανθρώπους, αλλά δε θίγει τα δικά μας δικαιώματα. Πάντα πρέπει να σκεφτόμαστε τι θα συμβεί».

Στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι όσο περνούν οι μέρες και καταλαγιάζει ο θόρυβος αλλά και η παραπληροφόρηση, προς το “ναι” θα κινηθούν και άλλοι βουλευτές που αμφιταλαντεύονται.

«Μόνο κέρδος είχαμε από αυτό το διήμερο, όχι γιατί πείστηκαν κάποιοι, αλλά γιατί δείξαμε πως λειτουργούν συντεταγμένα τα σοβαρά κόμματα», σχολίαζε με ικανοποίηση στο newsbeast.gr ανώτατο κυβερνητικό στέλεχος.




Η αποτίμηση της επίσκεψης Ερντογάν στην Αθήνα | Το παρασκήνιο και τα επόμενα βήματα

Σε νέα πιο ήρεμη ρότα φαίνεται να μπαίνουν οι ελληνοτουρκικές σχέσεις μετά τη χθεσινή επίσκεψη του τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα.

«Ελλάδα και Τουρκία έδειξαν διάθεση συνεννόησης και χωρίς να κάνουν “εκπτώσεις” στις κόκκινες γραμμές τους, συνειδητοποίησαν το χρέος τους να βάλουν στην άκρη τις μεγάλες διαφορές τους και να αναζητήσουν εκείνα που ενώνουν τις δυο χώρες», δήλωνε κυβερνητικός αξιωματούχος λίγο μετά την απογείωση του προεδρικού αεροσκάφους, που μετέφερε τον Ερντογάν πίσω στην Άγκυρα.

Προχωρώντας σε έναν πρώτο απολογισμό της επίσκεψης του τούρκου προέδρου και όλων όσων αποφασίστηκαν, από την υπογραφή των διμερών συμφωνιών έως την εξαιρετικά σημαντική Διακήρυξη Φιλίας και Καλής Γειτονίας, η ικανοποίηση ήταν εμφανής.

Όπως τόνιζαν, αυτό που διέγνωσαν ήταν μια γνήσια διάθεση και των δυο πλευρών να προχωρήσουν στις σχέσεις τους, να σταθεροποιήσουν τους δεσμούς τους και, όταν θα ωριμάσουν οι συνθήκες, να κάνουν το επόμενο βήμα.

Η Αθήνα ξεκαθαρίζει ότι η μεγάλη και μόνη διαφορά είναι ο καθορισμός της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης και της υφαλοκρηπίδας και υπογραμμίζεται ότι θα περάσει καιρός και θα χρειαστεί κόπος έως ότου ωριμάσουν οι συνθήκες, για να ξεκινήσει η συζήτηση για το θέμα αυτό.

Στην κυβέρνηση θεωρούν ότι στη συνάντηση των Αθηνών μπήκαν τα θεμέλια, έτσι ώστε να μην υπάρξουν πισωγυρίσματα αλλά και για να μην μείνει τίποτα από όσα συνομολογήθηκαν στα χαρτιά. Τονίζουν βέβαια με νόημα ότι αυτό εξαρτάται και από τις δυο πλευρές.

Ειδικά όσον αφορά στη Διακήρυξη Φιλίας και Καλής Γειτονίας των Αθηνών θεωρούν ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό κείμενο, καθώς είναι η πρώτη φορά μετά από 100 χρόνια που Ελλάδα και Τουρκία – με τις υπογραφές του Πρωθυπουργού της Ελλάδας και του Προέδρου της Τουρκίας – δεσμεύονται σε σχέσεις φιλίας και καλής γειτονίας και σε «ήρεμα νερά».

Η αιχμή Μητσοτάκη για τη μειονότητα

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στο τέλος των κοινών δηλώσεων με τον Ταγίπ Ερντογάν, πήρε ξανά τον λόγο και απάντησε στην αναφορά του τούρκου προέδρου περί «τουρκικής μειονότητας», λέγοντας πως ο προσδιορισμός της ιδιότητας (μουσουλμανική μειονότητα) καθορίζεται από την ίδια τη Συνθήκη της Λωζάννης.

Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στις δηλώσεις του είπε: «Ευχή μας είναι να επιλύσουμε τα κοινά προβλήματα. Η τουρκική μειονότητα στην Ελλάδα και η ρωμαίικη κοινότητα στην Τουρκία είναι δομικά στοιχεία του ανθρώπινου και πολιτιστικού μας πλούτου». Μετά την τοποθέτηση του προέδρου της Τουρκίας ο πρωθυπουργός δήλωσε: «Αφού εκφράσω για ακόμα μια φορά την ικανοποίησή μου για την υπογραφή αυτού του σημαντικού Συμφώνου Φιλίας και Συνεργασίας, επιτρέψτε μου ένα σχόλιο μόνο για τα ζητήματα των μειονοτήτων. Ξέρετε, για εμάς και για εμένα προσωπικά, η Θράκη αποτελεί ένα παράδειγμα αρμονικής συνύπαρξης χριστιανών και μουσουλμάνων και οι μουσουλμάνοι συμπολίτες μας έχουν -και αγωνιζόμαστε πάντα να διασφαλίζουμε στην πράξη- ίσες ευκαιρίες. Σε αυτή την κατεύθυνση αγωνιζόμαστε. Ο προσδιορισμός της ιδιότητας της μειονότητας ως μουσουλμανικής καθορίζεται από την ίδια τη Συνθήκη της Λωζάνης.

Χρέος δικό μας είναι αυτό το κλίμα της αρμονικής συνύπαρξης, είναι χρέος της ελληνικής έννομης τάξης, να το διασφαλίσουμε και να το ενισχύσουμε. Και θέλω να σας διαβεβαιώσω, και να διαβεβαιώσω βέβαια όλους τους μουσουλμάνους συμπολίτες μας, ότι προς αυτή την κατεύθυνση η Ελληνική Κυβέρνηση θα εξακολουθεί να δουλεύει νυχθημερόν».

Ο πρόεδρος της Τουρκίας δεν ανταπάντησε στο σχόλιο του πρωθυπουργού και η κοινή συνέντευξη Τύπου ολοκληρώθηκε με χειροκροτήματα και με μια θερμή χειραψία Μητσοτάκη-Ερντογάν.

Το παρασκήνιο

Από τα πρώτα, πάντως, λεπτά που ο τούρκος πρόεδρος έφτασε στην Αθήνα και πέρασε το κατώφλι του Προεδρικού Μεγάρου έδειξε τις προθέσεις του. Ο διάλογος με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας άφησε μια πρώτη καλή γεύση και η φράση ότι θέλει να βλέπει το ποτήρι μισογεμάτο θεωρήθηκε προάγγελος για τη συνέχεια.

Όπως τόνιζαν κυβερνητικές πηγές, το γεγονός ότι το τετ α τετ που ακολούθησε με τον Κυριάκο Μητσοτάκη διήρκεσε 45 λεπτά επιπλέον της προκαθορισμένης συνάντησης αλλά και οι δηλώσεις που ακολούθησαν έστειλαν το μήνυμα ότι το επόμενο βήμα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις μπορεί να είναι η προσέγγιση, ακόμα και για τις πιο σοβαρές και για δεκαετίες άλυτες διαφορές ανάμεσα στις δυο χώρες.

Αυτό που, επίσης, σχολίαζαν ήταν το γεγονός ότι αρκετές φορές ο Ταγίπ Ερντογάν χρησιμοποίησε τον όρο «αδέρφια» για Έλληνες και Τούρκους, προσθέτοντας ότι «δεν υπάρχει πρόβλημα τόσο μεγάλο μεταξύ μας, που δεν μπορεί να λυθεί».

Τα επόμενα ραντεβού

Οι δύο ηγέτες συμφώνησαν να διατηρηθεί ο δίαυλος επικοινωνίας και με μεγαλύτερη μάλιστα συχνότητα.

Τον Φεβρουάριο του 2024 αναμένεται να συναντηθούν οι υπουργοί Εξωτερικών και Άμυνας της Ελλάδας και της Τουρκίας, στο πλαίσιο των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης, και θα ακολουθήσει τον Απρίλιο η επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Τουρκία.

Τον Ιούλιο Μητσοτάκης και Ερντογάν θα συναντηθούν ξανά στην Ουάσιγκτον, στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ.

Οι συμφωνίες που ξεχώρισαν

Δεκεπέντε (15) συμφωνίες, μνημόνια και διακηρύξεις βρέθηκαν στο επίκεντρο των συναντήσεων που είχαν δώδεκα Έλληνες και Τούρκοι υπουργοί στο πλαίσιο του 5ου Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας.

Επιπλέον, η Ελλάδα ζήτησε και εξασφάλισε το πράσινο φως από την ΕΕ για χορήγηση βίζας σε Τούρκους πολίτες και τις οικογένειές τους, ώστε να διευκολυνθούν οι επισκέψεις τους σε 10 ελληνικά νησιά (Καστελλόριζο, Ρόδος, Σύμη, Κως, Κάλυμνος, Λέρος, Σάμος, Χίος, Λέσβος, Λήμνος) για 7 μέρες το χρόνο.

Σε ό,τι αφορά στο μεταναστευτικό, αποφασίστηκε 24ωρη επαφή ανάμεσα στο ελληνικό Λιμενικό και την τουρκική Ακτοφυλακή, ώστε κάθε φορά να αποφασίζεται η άμεση παρέμβαση, όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο.




Το παρασκήνιο της συνάντησης Μητσοτάκη και Σολτς στο Βερολίνο | Η αποτίμηση του ταξιδιού του πρωθυπουργού

Ηχθεσινή επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στο επιβλητικό κτίριο της Καγκελαρίας που βλέπει τον ποταμό Σπρέε κάθε άλλο παρά για την οικονομία ήταν. Η κατ’ ιδίαν συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Καγκελάριο Όλαφ Σολτς ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς. Η διάρκειά της αρχικά είχε οριστεί στα 15 λεπτά και τελικά έφτασε τα 45.

Το καλό κλίμα αποτυπώθηκε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν οι δυο ηγέτες τόσο από την γλώσσα του σώματος όσο και από αυτά που ειπώθηκαν.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η Αθήνα εισέπραξε εκτός από «μπράβο» για την πορεία της ελληνικής οικονομίας και απτές αποδείξεις ότι οι ελληνογερμανικές σχέσεις έχουν μπει σε νέα βάση, με το κλίμα καχυποψίας που υπήρχε όλα τα προηγούμενα χρόνια να έχει εξανεμιστεί.

«Τα κοινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δυο χώρες, όπως το μεταναστευτικό, αλλά και οι θέσεις τους που ταυτίζονται όσον αφορά στο μεσανατολικό δείχνουν ότι Ελλάδα και Γερμανία θα πορευτούν δίπλα – δίπλα σε μεγάλα διεθνή ζητήματα», τόνιζε στο Newsbeast κυβερνητικός αξιωματούχος.

Τι συζητήθηκε

Εκτός από τα «καυτά» ζητήματα της επικαιρότητας ο πρωθυπουργός ανέλυσε στον συνομιλητή του τις προοπτικές που υπάρχουν έτσι ώστε η Ελλάδα να παίξει ρόλο ως κόμβος μεταφοράς «πράσινης» ενέργειας προς τη νότια Γερμανία αλλά και ως ενεργειακή γέφυρα της Μέσης Ανατολής και της Αιγύπτου με την Ευρώπη.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης περιέγραψε τη λειτουργία του «πράσινου ενεργειακού διαδρόμου» μεταξύ νότιας και βόρειας Ευρώπης, συνδέοντας χώρες που έχουν μεγάλη παραγωγή αιολικής ενέργειας, κυρίως τον χειμώνα, όπως η Γερμανία, με αυτές που παράγουν πολλή ηλιακή ενέργεια κυρίως το καλοκαίρι, όπως η Ελλάδα.

Αυτό που επίσης συμφωνήθηκε ανάμεσα στις δυο πλευρές όσον αφορά στο Μεταναστευτικό, είναι ότι συνολική απάντηση σε ένα τόσο δύσκολο ζήτημα μπορεί να δοθεί μόνο από την Ευρώπη, Οι δυο ηγέτες σύμφωνα με πληροφορίες, έριξαν στο τραπέζι λύσεις οι οποίες μπορεί να αποβούν αμοιβαία επωφελείς για τις δυο χώρες με την Γερμανία να ανησυχεί ειδικά για τις δευτερογενείς ροές.

Συμφωνήθηκε επίσης να είναι σε διαρκή επαφή σε υψηλό επίπεδο ενόψει μάλιστα και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του Δεκεμβρίου που θα είναι και το τελευταίο για το 2023.

Σε αυτή την πρώτη επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Όλαφ Σολτς στο τιμόνι της Γερμανίας ο Έλληνας ηγέτης έθεσε ξεκάθαρα το θέμα της αυξημένης χρηματοδότησης της χώρας μας για να αντιμετωπιστεί το μεταναστευτικό αλλά και οι επιπτώσεις από τις φυσικές καταστροφές μέσα από την αναθεώρηση του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου της ΕΕ με τον Γερμανό Καγκελάριο να εμφανίζεται θετικός.

Και τα ελληνοτουρκικά όμως συζητήθηκαν εκτενώς με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να ενημερώνει τον Όλαφ Σολτς για τις τελευταίες επαφές που είχε με την Άγκυρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Τούρκος Πρόεδρος θα βρεθεί την επόμενη Παρασκευή 17 Νοεμβρίου στο Βερολίνο και στις 7 Δεκεμβρίου στην Αθήνα.

Στις διευρυμένες συνομιλίες που ακολούθησαν την συνάντηση Μητσοτάκη – Σολτς έγινε και μια επισκόπηση στους τομείς που μπορούν να συνεχίσουν την συνεργασία τους οι δυο χώρες καθώς μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις έχουν ήδη δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στην χώρα μας επενδύοντας σε δυναμικούς τομείς, όπως οι τηλεπικοινωνίες, τα αεροδρόμια αλλά και η ψηφιακή και η πράσινη τεχνολογία.

Η Γερμανία επίσης όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός θα είναι και η τιμώμενη χώρα στην επόμενη Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης.




Αλέξης Πολίτης: Ξεκινά η αποτίμηση και καταγραφή των ζημιών από τις καταστροφικές πυρκαγιές

Από το Γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας ανακοινώνεται , η έναρξη τις διαδικασίας αποτίμησης και καταγραφής των Ζημιών για την αποζημίωση   των πληγέντων από τις καταστροφές που προκάλεσαν οι πυρκαγιές στις 21/08/2023 σε οικισμούς στον Δήμο Νέστου.

Έγινε  συγκρότηση επιτροπών Κρατικής Αρωγής σύμφωνα με το άρθρο 16 του Ν.4797/2021,  ύστερα από σχετικό έγγραφο – εισήγηση του Συντονιστή Κρατικής Αρωγής της ΠΕ Καβάλας κ.Λεωνίδα Καστανά Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής. Έργο των επιτροπών είναι η αποτίμηση  και καταγραφή των ζημιών σε αγροτικές εκμεταλλεύσεις και επιχειρήσεις, για ζημιές που υπέστησαν καθώς και σε λοιπές μη αγροτικές  επιχειρήσεις, και σε μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς που δραστηριοποιούνται εντός της πληγείσας περιοχής για ζημιές και φθορές που υπέστησαν από τις πυρκαγιές, σε στοιχεία του ενεργητικού τους.

Η διαδικασία ορίζεται ως εξής. Για κάθε είδους  ζημιάς  στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και επιχειρήσεις είναι αναγκαία η υποβολή της σχετικής  αίτησης -δήλωσης στον Δήμο Νέστου στον ανταποκριτή του ΕΛΓΑ εντός της ορισθείσας από τον ΕΛΓΑ προθεσμίας. Για  τις λοιπές επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς που δραστηριοποιούνται η έχουν την έδρα τους εντός της πληγείσης από τις πυρκαγιές περιοχής υποβολή αντίστοιχης αίτησης – δήλωσης  στο Γραφείο Αγροτικής Οικονομίας Χρυσούπολης (πρώην δενδροκομικός σταθμός Χρυσούπολης) από τις αρχές της επόμενης εβδομάδας.

Παρακαλούμε οι πληγέντες από τις πυρκαγιές του Δήμου Νέστου να δηλώσουν τις ζημιές και να ενημερωθούν για την διαδικασία και τα απαραίτητα δικαιολογητικά από τους υπαλλήλους στις προαναφερθείσες υπηρεσίες.

Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΑΛΕΞΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ