Νέο τοπίο στη Γερμανία – Πώς βλέπει το Μαξίμου το αποτέλεσμα των εκλογών

Το αποτέλεσμα των εκλογών στην Γερμανία συζητείται ευρέως στην Ευρώπη και ιδίως η μεγάλη άνοδος της ακροδεξιάς που αναδείχθηκε δεύτερο σε δύναμη κόμμα στην αναμέτρηση της Κυριακής.

Στην Αθήνα υποδέχθηκαν με ικανοποίηση την επικράτηση των Χριστιανοδημοκρατών του Φρίντριχ Μερτς με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να δείχνει την ικανοποίηση αυτή με την ανάρτηση στην οποία προχώρησε λίγη ώρα μετά τις δηλώσεις των πρωταγωνιστών.

«Μια αποφασιστική νίκη για την πολιτική μας οικογένεια, για τη Γερμανία και για την Ευρώπη. Συγχαρητήρια Φρίντριχ Μερτς! Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: θα είστε ο επόμενος καγκελάριος της Γερμανίας», έγραψε ο πρωθυπουργός.

 

Αδελφά κόμματα στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα οι Χριστιανοδημοκράτες με τη ΝΔ ακολουθούν κοινή πορεία στα ευρωπαϊκά ζητήματα ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πάντα ότι οι πολιτικές είναι οι ίδιες.

Η Γερμανία περνάει μεγάλη κρίση στο εσωτερικό της και πρέπει να πάρει αποφάσεις σημαντικές και να αντιμετωπίσει θέματα όπως η κρίση χρέους αλλά και την κοινή ευρωπαϊκή άμυνα.

Η Ευρώπη επίσης πρέπει να επενδύσει σε υποδομές και να εντείνει την ανταγωνιστικότητά της απέναντι στις ΗΠΑ αλλά και την Κίνα.

Στα θετικά της εκλογής του Φρίντριχ Μερτς είναι οι σαφώς καλύτερες σχέσεις που έχει ο Κυριάκος Μητσοτάκης με το νέο Καγκελάριο απ’ ότι με τον προκάτοχό του και μεγάλο ηττημένο των εκλογών, Όλαφ Σολτς. Από την άλλη ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν τρέφει αυταπάτες και γνωρίζει καλά ότι κάθε ηγέτης φροντίζει πάντα τα συμφέροντα της χώρας του.

Μεταναστευτικό, σχέσεις με την Τουρκία, κοινή ευρωπαϊκή άμυνα και κοινός δανεισμός αποτελούν θέματα αγκάθια μέχρι σήμερα για τις δυο χώρες αλλά όπως τονίζουν κυβερνητικά στελέχη όλα θα τεθούν από νέα βάση.

Το βλέμμα και στην Ουκρανία

Ο πρωθυπουργός θα λάβει σήμερα το πρωί μέρος στην τηλεδιάσκεψη των ηγετών για την Ουκρανία, καθώς σήμερα συμπληρώνονται 3 χρόνια από την ρωσική εισβολή.

Την τηλεδιάσκεψη ηγετών οργανώνει ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι με τον οποίο ο πρωθυπουργός είχε το Σάββατο τηλεφωνική επικοινωνία όπου επανέλαβε ότι εναπόκειται στην Ουκρανία να αποφασίσει για το αποδεκτό για αυτήν ειρηνευτικό πλαίσιο και ότι δεν υπάρχει λύση για την Ουκρανία χωρίς την Ουκρανία.

Χθες, επίσης έγινε γνωστό ότι θα πραγματοποιηθεί μια έκτακτη σύνοδος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ουκρανία κάτι το οποίο είχε ζητήσει και ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές στο έκτακτο ευρωπαϊκό συμβούλιο που θα γίνει στις 6 Μαρτίου οι ηγέτες της ΕΕ θα πρέπει να βάλουν τα θεμέλια για την αντιμετώπιση προκλήσεων όπως η ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας και η αποφασιστική συμβολή στην ειρήνη και στη μακροπρόθεσμη ασφάλεια της Ουκρανίας.

 

Πηγή:newsbeast.gr




Μάκης Παπαδόπουλος: «Οι δημότες πληρώνουν συνεχώς περισσότερα, για μικρότερο αποτέλεσμα!»

Η Διοίκηση του Δήμου Καβάλας αποφάσισε να κρατήσει και για το 2025 τις εξωφρενικές αυξήσεις που επέβαλε φέτος το 2024 στα τέλη καθαριότητας, που κυμαίνονται από 50% έως 150%.

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ  

2023

(ανά τ.μ.)

 

2024 + 2025

(ανά τ.μ.)

 

Αύξηση

Κατοικίες

(Καβάλα)

 

1,57 ευρώ 2,50 ευρώ 60%
Κατοικίες

(Χωριά)

 

1,10 ευρώ 1,70 ευρώ 55%
Εμπορικά καταστήματα (Καβάλα)

 

2,60 ευρώ 4,10 ευρώ 58%
Εμπορικά καταστήματα

(Χωριά)

 

1,40 ευρώ 2,10 ευρώ 50%
Καφετέριες  Εστιατόρια

Ταβέρνες

(Καβάλα)

 

2,60 ευρώ 5,00 ευρώ 92%
Καφετέριες  Εστιατόρια

Ταβέρνες

(Χωριά)

 

1,40 ευρώ 3,50 ευρώ 150%

Παράλληλα, για το 2025 η Δημοτική Αρχή:

– κρατά τις αυξήσεις στα τέλη άρδευσης που επιβλήθηκαν φέτος σε βάρος των αγροτών.

– κρατά τις φετινές αυξήσεις κατά 100% στα τέλη τραπεζοκαθισμάτων και δεν είναι ακόμη έτοιμη να απαλλάξει τους επαγγελματίες του Αγ. Νικολάου και της Πλατείας Καπνεργάτη από τα τέλη αυτά λόγω των έργων.

– κρατά την αύξηση 100% στο εισιτήριο για το πάρκινγκ της Δημοτικής Αγοράς (που αυξήθηκε φέτος από 0,50 ευρώ/ ώρα σε 1,00 ευρώ/ώρα).

– αυξάνει κατά 100% το γενικό εισιτήριο στο κλειστό Κολυμβητήριο (από 25 ευρώ σε 50 ευρώ η γενική είσοδος/ μήνα για τους δημότες).

– αυξάνει στο κλειστό Κολυμβητήριο και τη μειωμένη είσοδο (από 15 ευρώ/μήνα σε 25 ευρώ/μήνα) που ισχύει για φοιτητές, μαθητές, πολύτεκνες – μονογονεϊκές οικογένειες, ΑμεΑ!

Και όλα αυτά, ενώ απέτυχε να εφαρμόσει τις μειώσεις στα δημοτικά τέλη προς όφελος των ευπαθών κοινωνικών ομάδων για το 2024, όπως προτείναμε και πετύχαμε μετά από δική μας πρωτοβουλία.

Εμείς ως παράταξη είμαστε αντίθετοι σε όλες αυτές τις αυξήσεις, που επιβαρύνουν τους δημότες, χωρίς να ενισχύουν την ποιότητα και κυρίως την αποτελεσματικότητα των δημοτικών υπηρεσιών.




Επίσημη Ανακοίνωση του Πρώην Ιδιοκτήτη του ΑΟΚ Alexander Haditaghi

Επίσημη Ανακοίνωση του Πρώην Ιδιοκτήτη του ΑΟΚ Alexander Haditaghi

Ο πρώην ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΑΟΚ και μεγάλος χορηγός του ΑΟ Καβάλα, Alexander Haditaghi, προχώρησε σε δημόσια δήλωση αναφορικά με τις κατηγορίες και τις φήμες που έχουν κυκλοφορήσει σχετικά με την οικονομική κατάσταση της ομάδας μετά την αποχώρησή του.

Ο Haditaghi ανέφερε ότι η ομάδα ήταν σε καλή οικονομική κατάσταση όταν αποχώρησε τον Ιούλιο, με έσοδα ύψους 410.000 ευρώ προγραμματισμένα να εισπραχθούν, ενώ οι οικονομικές υποχρεώσεις της ομάδας ήταν μόνο 47.800 ευρώ. Ωστόσο, τόνισε ότι η έλλειψη δράσης από την τοπική αυτοδιοίκηση και τη νέα διοίκηση του συλλόγου είχε ως αποτέλεσμα να μην διεκδικηθούν τα οφειλόμενα ποσά και να χαθεί σημαντικό οικονομικό κεφάλαιο.

Επίσης, ο Haditaghi κατηγόρησε την νέα διοίκηση ότι δεν υπερασπίστηκε την ομάδα σε διάφορες νομικές υποθέσεις, με αποτέλεσμα να καταδικαστεί η ομάδα σε πληρωμές δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Παρά την απογοήτευσή του για την κατάσταση, εξέφρασε την επιθυμία του να βοηθήσει ξανά την ομάδα και να εξασφαλίσει την άνοδό της στη Super League 2, δηλώνοντας την αγάπη του για την Καβάλα και τον ΑΟΚ.

Με την ανακοίνωση αυτή, ο Haditaghi εξέφρασε την προσωπική του πλευρά της ιστορίας και δήλωσε ότι θα καταβάλει κάθε προσπάθεια για να στηρίξει την ομάδα και να επαναφέρει την αξιοπρέπειά της.

Alexander Haditaghi Πρώην Ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΑΟΚ και Μεγάλος Χορηγός του ΑΟ Καβάλα




ΠΑΣΟΚ Καβάλας : «Δύο ολόκληρα χρόνια μετά, δεν υπάρχει το παραμικρό αποτέλεσμα για τις αποζημιώσεις»

Στις 17/07/2022 κατέπεσε στο αγρόκτημα Αντιφιλίππων του Δήμου Παγγαίου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας ένα (1) αεροπλάνο τύπου ADONOV, με αποτέλεσμα να δεσμευτεί από τον ελληνικό στρατό μία περιοχή περίπου 500 στρεμμάτων.

Στη συγκεκριμένη περιοχή καταστράφηκε ολοσχερώς το δίκτυο άρδευσης του αγροκτήματος, ενώ λόγω της φύλαξής του από τον ελληνικό στρατό και την ελληνική αστυνομία δεν κατέστη δυνατή η αποκατάσταση της ζημίας.

Η παραπάνω περιοχή λόγω της μη άρδευσης υπέστη απώλεια παραγωγής της τάξεως του 70%. Σε ένα μέρος της περιοχής αυτής (33 στρέμματα) προκλήθηκε ολική καταστροφή και στο σημείο εκείνο απαγορεύτηκε η συγκομιδή της παραγωγής.

Παρά τις μέχρι σήμερα υποσχέσεις των Βουλευτών της ΝΔ και των λοιπών κομματικών κυβερνητικών παραγόντων προς τους αγρότες της περιοχής και παρά το γεγονός ότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις ζημιών σε άλλες περιοχές της χώρας παρατηρείται σχετικά άμεση καταβολή αποζημιώσεων, στην περίπτωση του αγροκτήματος Αντιφιλίππων δεν υπάρχει το παραμικρό αποτέλεσμα, μολονότι μεσολάβησαν δύο (2) ολόκληρα χρόνια.

Οι αγρότες του αγροκτήματος Αντιφιλίππων ζητούν όλο αυτό το διάστημα, όπως δικαιούνται, να αποζημιωθούν σε τιμές πώλησης του έτους 2022 και βάσει της μέσης παραγωγής. Οι αγρότες ζητούν στήριξη και αξιοπρέπεια και εισπράττουν κοροϊδία και εμπαιγμό. Το ΠΑΣΟΚ στηρίζει την προσπάθειά τους και θα φέρει άμεσα το θέμα στο ελληνικό κοινοβούλιο.

Δελτίο τύπου




Ξάνθη | Συνελήφθη η γυναίκα που χτύπησε ηλικιωμένη για της αρπάξει την τσάντα, με αποτέλεσμα τον θάνατό της

Στη σύλληψη μίας γυναίκας προχώρησε η ΕΛ.ΑΣ. για την αρπαγή τσάντας από 75χρονη, με αποτέλεσμα τον θάνατό της.

Συγκεκριμένα, η δράστις, αφού χτύπησε την 75χρονη άρπαξε την τσάντα της, ρίχνοντάς την στο έδαφος, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό της στο κεφάλι, ενώ στη συνέχεια τράπηκε σε φυγή.

Η ηλικιωμένη μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της πόλης, όπου κατέληξε λίγες ώρες αργότερα.

Η δράστις αναζητήθηκε και εντοπίστηκε την ίδια ημέρα από αστυνομικούς, σε περιοχή της Ξάνθης.

Η ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας:

«Εξιχνιάσθηκε, έπειτα από μεθοδική και εμπεριστατωμένη έρευνα αστυνομικών του Τμήματος Ασφάλειας Ξάνθης, υπόθεση ληστείας με αρπαγή τσάντας σε βάρος ηλικιωμένης, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατό της.

Για την υπόθεση συνελήφθημία ημεδαπή σε βάρος της οποίας σχηματίσθηκε δικογραφία για ανθρωποκτονία με δόλο και ληστεία.

Ειδικότερα, όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, χθες (10-4-2024) το πρωί στην Ξάνθη, η δράστιδα με άσκηση σωματικής βίας, άρπαξε την τσάντα πεζής ηλικιωμένης, ρίχνοντάς την στο έδαφος, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό της στο κεφάλι, ενώ στη συνέχεια τράπηκε σε φυγή.
Η ηλικιωμένη μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της πόλης, όπου κατέληξε λίγες ώρες αργότερα.

Στο πλαίσιο άμεσης και επιστάμενης διερεύνησης της υπόθεσης, η δράστιδα αναζητήθηκε και εντοπίστηκε την ίδια ημέρα από αστυνομικούς, σε περιοχή της Ξάνθης.

Επιπλέον βρέθηκε και κατασχέθηκε η αφαιρεθείσα τσάντα.

Η συλληφθείσα θα οδηγηθείστον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ξάνθης, ενώ την προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Ξάνθης».

Πηγή: protothema.gr




Έλληνες αναλυτές για το αποτέλεσμα των εκλογών στην Τουρκία | «Το κύρος του Ερντογάν έχει δεχθεί σοβαρό πλήγμα»

Για τη θητεία του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν που είναι μέχρι το 2028 μίλησε το πρωί της Δευτέρας 1/4 μετά τη σαρωτική νίκη του Εκρέμ Ιμάμογλου ο καθηγητής Ευρωπαϊκής και Συγκριτικής Πολιτικής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Κώστας Λάβδας. Στις δημοτικές εκλογές της Τουρκίας αναφέρθηκε και ο πρέσβης επί τιμή Δημήτρης Καραϊτίδης ο οποίος τόνισε πως «ενισχύεται η πορεία του Ιμάμογλου για την ηγεσία του κόμματός του».

«Είναι γεγονός ότι το ΑΚP έχει χάσει χώρο, έχει χάσει περιοχές, έχει χάσει ψηφοφόρους πολλούς. Είναι, επίσης, γεγονός ότι οι κεμαλιστές συνολικά, έχουν κέρδη» σημείωσε ο κ. Λάβδας στο ΕΡΤNews ενώ έσπευσε να τονίσει ότι πρόκειται για αυτοδιοικητικές εκλογές και παρότι έχουν μεγάλη σημασία, δεν μεταφράζονται κατά κανένα τρόπο άμεσα σε σύγκριση με το 2023.

«Αν βλέπαμε τους χάρτες 2023 – ’24 και συγκρίναμε μια πολιτική εκλογή κεντρικής εξουσίας, με μια αυτοδιοικητική, θα ήταν εντυπωσιακό, αλλά θα ήταν παραπλανητική η σύγκριση», πρόσθεσε.

«Ανοιχτό το ενδεχόμενο όξυνσης σε θέματα εξωτερικής πολιτικής»

Μιλώντας στους δημοσιογράφους της εκπομπής «Συνδέσεις», Χριστίνα Βίδου και Κώστα Παπαχλιμίντζο επισήμανε ότι «ο Ερντογάν έχει ακόμα θητεία μέχρι το 2028» και ότι το κεμαλικό κόμμα έχει πολύ εσωτερικές διαφωνίες, γεγονός που όπως είπε μας κάνει να πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί.

«Ο τρόπος με τον οποίο θα αντιδράσει ο Ερντογάν και ο κύκλος του σε αυτή την εξέλιξη είναι ακόμα ανοιχτός. Υπάρχει πάντα ο πειρασμός, μιας μεγαλύτερης ισλαμοεθνικιστικής στροφής» σημείωσε ο κ. Λάβδας αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας όξυνσης σε θέματα εξωτερικής πολιτικής.

Αναλύοντας το εκλογικό αποτέλεσμα στην Τουρκία ο Δημήτρης Καραϊτίδης, υποστήριξε ότι «μπορεί βεβαίως οι εκλογές να αφορούσαν την αυτοδιοίκηση, αλλά υπάρχει ένα σαφές πολιτικό μήνυμα».

«Το αποτέλεσμα συνιστά μια εμφανή ήττα του Ερντογάν». Ταυτόχρονα, δήλωσε ότι «οπωσδήποτε το κύρος του Ερντογάν έχει δεχθεί ένα σοβαρό πλήγμα» που αποτυπώνει μια πραγματικότητα που δείχνει ότι το εκλογικό σώμα, έστω και σε επίπεδο αυτοδιοίκησης, βρήκε την ευκαιρία να εκφράσει μια δυσαρέσκεια» συμπλήρωσε.

Μάλιστα, όπως δήλωσε ο κ. Καραϊταίδης, αυτή η δυσαρέσκεια λοιπόν, είναι φυσικό και αναμενόμενο ότι θα γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από την πλευρά των κεμαλιστών και ιδίως από την πλευρά του κ. Ιμάμογλου, του οποίου η πορεία προς την ηγεσία του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος ασφαλώς ενισχύεται σημαντικά».

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του έλληνα διπλωμάτη, ο τούρκος πρόεδρος θα κάνει ό,τι μπορεί στο διάστημα που απομένει ως τις επόμενες προεδρικές εκλογές για να μεταστρέψει την κατάσταση και ενδεχομένως να το επιτύχει. «Το αποτέλεσμα δείχνει και μια κόπωση του εκλογικού σώματος και μια δυσφορία και για την οικονομική κατάσταση, πιθανότατα και για τον αυταρχικό τρόπο διακυβέρνησης της Τουρκίας», συμπλήρωσε.

Ο κ. Λάβδας αναφέρθηκε στην πιο έντονη ισλαμοεθνικιστική στροφή που «μπορεί να αποτελέσει διέξοδο γι’ αυτό το κύμα διαμαρτυρίας και εν μέρει να καλύψει κενά, τα οποία εμμέσως διαφαίνονται ότι έχει και στο πολιτικό πεδίο ο Ερντογάν».

Ωστόσο, όπως παρατήρησε, γίνεται πλέον πιο δύσκολη, ίσως γιατί χρειάζεται άλλες αναζητήσεις συμμάχων. Η πορεία προς την αναθεώρηση του Συντάγματος, την οποία επιθυμεί ο Τούρκος πρόεδρος.

«Ο Ερντογάν θα στραφεί ακόμα περισσότερο όχι απλά προς τα δεξιά και προς τον ισλαμο-εθνικισμό. Είναι πιθανό το σενάριο μιας εντατικοποίησης των προσπαθειών, στην εξωτερική πολιτική μιας όξυνσης» ανάφερε ο κ. Λάβδας. Και όπως επισήμανε ο Ερντογάν να προσπαθήσει να δημιουργήσει νέες συμμαχίες.

Όσον αφορά τις ελληνοτουρκικές σχέσεις ο κ. Καραϊτίδης σχολίασε πώς υπάρχει μια τάση στην Ελλάδα να θεωρούμε ότι οποιοσδήποτε αντίπαλος του κ. Ερντογάν διαφωνεί με την εξωτερική του πολιτική και πιθανώς και με την πολιτική του απέναντι στην Ελλάδα. Ωστόσο, όπως είπε, καλόν είναι να αποφεύγουμε τέτοιου είδους συμπεράσματα διότι «η εξωτερική πολιτική της Τουρκίας έχει αποδειχθεί ότι έχει μια ενότητα και μια σταθερότητα οποιαδήποτε πολιτική δύναμη και αν βρίσκεται στην εξουσία».

Σημείωσε δε, ότι «οι κεμαλιστές, έχουν μια παράδοση σκληρής και αδιάλλακτης στάσης απέναντί μας. Επιθυμητό είναι ο Ιμάμογλου εάν προχωρήσει και αποκτήσει τον έλεγχο του κόμματος του και αναδειχθεί στην ηγεσία, να έχει μια μετριοπαθή αριστερή στάση σε σχέση με τον Ερντογάν».

Ερωτηθείς για τις αμερικανοτουρκικές σχέσεις παρατήρησε ότι δείχνουν ότι βελτιώνονται και αυτό οφείλεται όχι μόνο στην επιθυμία της Τουρκίας να βελτιώσει το συγκεκριμένο κλίμα, αλλά στην επίμονη στάση της Αμερικής να κρατήσει την Τουρκία στους κόλπους της Δυτικής Συμμαχίας.

Πηγή: newsbeast.gr




Δεν έμειναν ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα των κινητοποιήσεων οι αγρότες της Π.Ε. Καβάλας

Μια ουδέτερη στάση κρατούν οι αγρότες της Π.Ε. Καβάλας μετα τις κινητοποιήσεις που πραγματοποίηθηκαν κάθως οι απαντήσεις που δώθηκαν απο την πλευρά της κυβέρνησης έφεραν ικανοποίηση στο 100% σρα αιτήματα των αγροτών. Μιλώντας μάλιστα στο ENA CHANNEL,  o προέδρος του αγροτικού Συλλόγου Νέστου, δεν αποκλεί το ενδεχόμενο η κίνητοποίησει να συνεχίστούν το επόμενο χρονικό διάστημα.

 




Μητλιάγκα σε Χρυσάφη | Το αποτέλεσμα κρίθηκε στις 8 Οκτωβρίου

Η εκλεγείσα δήμαρχος Σερρών  κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, αναφερόμενη στην ένσταση που κατέθεσε ο συνδυασμός του κ. Χρυσάφη, προέβη στην παρακάτω δήλωση:

Λόγω της αποχής των δικηγόρων δεν εκδικάστηκε σήμερα η ένσταση του κ. Χρυσάφη και ορίστηκε νέα δικάσιμος. Εμείς σαν συνδυασμός σεβόμαστε την ελληνική δικαιοσύνη αλλά και το δικαίωμα των δικηγόρων στις κινητοποιήσεις.

Για εμάς το αποτέλεσμα των εκλογών κρίθηκε στις 8 Οκτωβρίου. Έκτοτε ο κ. Χρυσάφης από τον δήθεν πολιτικό πολιτισμό  το βράδυ των εκλογών διολίσθησε στις θεωρίες περί «ισοπαλίας» και τελικά στην ένσταση που κατέθεσε. Αυτός είναι ο σεβασμός που δείχνει ο απερχόμενος δήμαρχος στην βούληση του σερραϊκού λαού. Η σημερινή στάση του είναι ένα καθρέφτης όλης της θητείας του.

Είναι δικαίωμα του απερχόμενου δημάρχου να υποβάλει ένσταση. Ωστόσο, αυτό που πρέπει να γνωρίζει ο σερραϊκός λαός είναι η πρωτοφανής «αιτιολόγηση» της ένστασης του κ. Χρυσάφη. 

Στο κείμενο λοιπόν υπάρχει ευθεία αναφορά σε «απόπειρα νόθευσης της εκλογικής διαδικασίας».  

Πρόκειται για πρωτοφανή κατηγορία στα χρονικά του τόπου μας για την οποία θα πρέπει να πάρουν θέση δημοσίως (και όχι κρυπτόμενοι) όχι μόνο ο απερχόμενος δήμαρχος αλλά και όλα τα μέλη του συνδυασμού. Εδώ να σημειώσουμε ότι ήδη  τρεις υπογράφοντες την ένσταση αρνήθηκαν δημοσίως (ερωτώμενοι από δημοσιογράφους) ότι υπήρξε σκοπιμότητα ή απόπειρα νοθείας, ουσιαστικά ακυρώνοντας  το αιτιολογικό της ένστασης την οποία έχουν υπογράψει.

Ο ίδιος ο κ. Χρυσάφης στο δημοτικό συμβούλιο προσποιήθηκε ότι δεν άκουγε στις σχετικές απανωτές ερωτήσεις μας. Η πολιτική υποκρισία δεν έχει όριο για τον απερχόμενο δήμαρχο.

Παραθέτουμε την πρωτοφανή αιτιολόγηση της ένστασης του συνδυασμού του κ. Χρυσάφη και αφήνουμε τον σερραϊκό λαό να κρίνει την πολιτική στάση του.

«…ο διαμοιρασμός ψηφοδελτίων -πριν από την εκλογή- εκτός των Εκλογικών Τμημάτων (όπως αποδεικνύεται από τη διαφορά χρώματος και ποιότητας χαρτιού που παρουσίαζαν τα ψηφοδέλτια) στους προσερχόμενους ψηφοφόρους, συνιστά νόθευση του εκλογικού αποτελέσματος μέσω του επηρεασμού της ελεύθερης βούλησης των εκλογέων με την παράδοση σ’ αυτούς “έτοιμων” ψηφοδελτίων. Και τούτο, διότι επιτρέπουν την διαπίστωση της ταυτότητας των εκλογέων ή πάντως συνιστούν σχετική απόπειρα κατά τρόπο παραβιάζοντας τη μυστικότητα της ψηφοφορίας.»

Η ελληνική Δικαιοσύνη θα κρίνει ανεπηρέαστη το νομικό σκέλος.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Οικονόμου | Όσα συμβαίνουν στον ΣΥΡΙΖΑ είναι το αποτέλεσμα ενός ελλείμματος πραγματισμού

Στο έλλειμμα πραγματισμού απέδωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου, την κατάσταση που επικρατεί στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ANT1, ο κ. Οικονόμου τόνισε πως η παρούσα κατάσταση στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν χαροποιεί ούτε τον ίδιο, ούτε όμως τη Νέα Δημοκρατία.

«Εμένα προσωπικά, αλλά και τη Νέα Δημοκρατία νομίζω συνολικά, ούτε μας χαροποιεί ούτε μας ευχαριστεί. Η πολιτική παρατήρηση είναι ότι, κατά τη γνώμη μου, τα όσα συμβαίνουν στον ΣΥΡΙΖΑ είναι το αποτέλεσμα ενός ελλείμματος πραγματισμού που χαρακτήρισε το χώρο αυτό για πάρα πολλά χρόνια, ενός πολιτικού πραγματισμού και εγκλωβισμού σε ένα πολιτικό και ιδεολογικό σχήμα ερμηνείας της κοινωνίας και της πραγματικότητας που δεν μπορεί να προσφέρει εναλλακτική», ανέφερε ο υπουργός.

«Η Αστυνομία κάνει εξαιρετικό έργο, αλλά προσπαθούμε να γινόμαστε συνεχώς καλύτεροι»

Αναφορικά με την απομάκρυνση του διοικητή του Α.Τ. Ωρωπού επειδή δεν ενημέρωσε εγκαίρως τις εισαγγελικές αρχές ότι ο 23χρονος από την Συρία, που κατηγορείται για επιθέσεις σε γυναίκες στα Εξάρχεια, δεν έδωσε το «παρών» όπως όριζαν τα περιοριστικά μέτρα που του επιβλήθηκαν, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη επισήμανε πως οι παθογένειες βγήκαν στο φως κατ’ αρχάς λόγω της σύλληψης του δράστη.

«Όλα αυτά ήρθαν στην επιφάνεια γιατί η Αστυνομία, με γρήγορα αντανακλαστικά, έπιασε τον δράση. Να φωτίσουμε τις πλευρές τις προβληματικές, αλλά να μην υποτιμούμε το μείζον, το οποίο είναι ότι η Αστυνομία με πολύ γρήγορα αντανακλαστικά, αξιοποιώντας το υλικό, τις μαρτυρίες και τα υπόλοιπα, τον ταυτοποίησε, τον βρήκε και τον συνέλαβε» σημείωσε ο κ. Οικονόμου και συνέχισε λέγοντας: «Αυτή η υπόθεση έφερε στην επιφάνεια μία σειρά αδυναμιών. Εγώ δεν θα μιλήσω για αδυναμίες που άπτονται άλλων τομέων και άλλων υπουργείων, όπως “γιατί αυτός αποφυλακίστηκε”, “πώς αποφυλακίζεις έναν άνθρωπο που δεν έχει μόνιμη κατοικία, του λες πήγαινε μείνε σε μία δομή”, “πώς όταν τον αποφυλακίζεις δεν κοιτάς την άδεια παραμονής”, τέλος πάντων, μία σειρά από πράγματα».

Παράλληλα επισήμανε: «Σε ό,τι αφορά τον δικό μας τον τομέα, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, την Ελληνική Αστυνομία, η επιτυχία της σύλληψης έφερε στην επιφάνεια μία ατυχή διαχείριση σε ό,τι αφορά τη συνέπεια τήρησης των περιοριστικών όρων. Αυτός έπρεπε να εμφανίζεται στο τμήμα τρεις φορές τον μήνα από τον Αύγουστο του 2023, που αποφυλακίστηκε, στο Αστυνομικό Τμήμα Ωρωπού. Δεν εμφανίστηκε. Κανονικά θα έπρεπε να είχε σταλεί έγκαιρα ειδοποίηση στην Εισαγγελία ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος δεν εμφανίζεται για να ενεργοποιηθεί μία διαδικασία».

Επιπρόσθετα ο κ. Οικονόμου τόνισε: «Η Ελληνική Αστυνομία, κάνει ένα εξαιρετικό έργο, απέναντι στο οργανωμένο έγκλημα, απέναντι σε κάθε μορφή παραβατικότητας κάθε μέρα, με τις επιτυχίες της, τις άτυχες στιγμές της, με τον χρόνο που χρειάζεται για να εξιχνιάσει εγκλήματα. Κανείς δεν μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό, και οι δείκτες της εγκληματικότητας το δείχνουν και οι τελευταίες επιτυχίες επίσης. Έχουμε πρόβλημα επάνδρωσης ή διάταξης δυνάμεων και προσπαθούμε να το διορθώσουμε. Αυτό όμως δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποτελεί δικαιολογία σε ό,τι αφορά, κάποιες βασικές λειτουργίες. Είδαμε τώρα τι έγινε με τον συγκεκριμένο άνθρωπο. Προσπαθούμε να γινόμαστε συνεχώς καλύτεροι».




Πόλεμος στην Ουκρανία | Οι προτεινόμενες κυρώσεις της ΕΕ για τα διαμάντια θα έχουν «αποτέλεσμα μπούμερανγκ», λέει το Κρεμλίνο

Αντιμέτωπο με την προοπτική απαγόρευσης από την Ευρωπαϊκή Ένωση των εισαγωγών ρωσικών διαμαντιών, το Κρεμλίνο δήλωσε σήμερα πως οι κυρώσεις της ΕΕ τείνουν να έχουν «αποτέλεσμα μπούμερανγκ» σε εκείνους που τις εφαρμόζουν.

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ σχολίαζε μια προτεινόμενη από την ΕΕ απαγόρευση των εισαγωγών διαμαντιών από τη Ρωσία στο πλαίσιο ενός νέου πακέτου κυρώσεων εναντίον της Μόσχας λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Η Ρωσία είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο παραγωγός ακατέργαστων διαμαντιών από άποψη όγκου. Ο Πεσκόφ δήλωσε στους δημοσιογράφους πως μια τέτοια κίνηση αναμενόταν εδώ και πολύ καιρό, αλλά είναι πιθανό να αποτύχει. «Κατά κανόνα, αποδεικνύεται πως προκαλείται εν μέρει ένα αποτέλεσμα μπούμερανγκ: πλήττονται τα συμφέροντα των ίδιων των Ευρωπαίων. Μέχρι τώρα μπορέσαμε να βρούμε τρόπους να ελαχιστοποιήσουμε τις αρνητικές συνέπειες των κυρώσεων», είπε.

Διπλωματικές πηγές της ΕΕ δήλωσαν την περασμένη εβδομάδα πως η υπό συζήτηση πρόταση έχει στόχο να απαγορευθούν οι απευθείας εισαγωγές διαμαντιών από τη Ρωσία από την 1η Ιανουαρίου, και πως από τον Μάρτιο θα τεθεί σε εφαρμογή μηχανισμός ανιχνευσιμότητας που θα εμποδίζει τις εισαγωγές ρωσικών πολύτιμων λίθων που επεξεργάζονται τρίτες χώρες.

Η Ρωσία εκφράζει τη λύπη της για την απόφαση της Φινλανδίας να κλείσει συνοριακά περάσματα

Εξάλλου, το Κρεμλίνο εξέφρασε λύπη για την απόφαση της Φινλανδίας να κλείσει σημεία διέλευσης στα σύνορά της με τη Ρωσία, μια κίνηση που, όπως είπε, αντανακλά την υιοθέτηση από το Ελσίνκι μιας αντιρωσικής στάσης.

Η Φινλανδία, χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, από φέτος, της στρατιωτικής συμμαχίας του ΝΑΤΟ, έκλεισε τέσσερα σημεία διέλευσης στα σύνορά της με τη Ρωσία προχθές, Σάββατο, καθώς επιδιώκει να αναχαιτίσει την εισροή αιτούντων άσυλο που όπως λέει υποκινείται από τη Μόσχα.

Τα συνοριακά σημεία διέλευσης που έκλεισαν είναι μακράν τα πιο πολυσύχναστα.

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ, μιλώντας στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου, αρνήθηκε και πάλι την κατηγορία της Φινλανδίας ότι η Ρωσία ωθεί σκόπιμα παράτυπους μετανάστες προς τα σύνορα και είπε πως οι Ρώσοι συνοριακοί φρουροί εκτελούν τα καθήκοντά τους σύμφωνα με τους κανόνες. Ερωτηθείς για το κλείσιμο των τεσσάρων σημείων διέλευσης, ο Πεσκόφ είπε: «Προκαλεί μόνο βαθιά λύπη, επειδή είχαμε μακροχρόνιες, πολύ καλές σχέσεις με τη Φινλανδία, ρεαλιστικές, στη βάση του αμοιβαίου σεβασμού.

»Και, ασφαλώς, λυπούμαστε που οι σχέσεις αυτές έχουν αντικατασταθεί από μια τέτοια εντελώς ρωσοφοβική θέση, την οποία οι ηγέτες αυτής της χώρας άρχισαν να την εγκολπώνονται», είπε.

Η Φινλανδία μοιράζεται σύνορα μήκους 1.340 χλμ. με τη Ρωσία που χρησιμεύουν επίσης και ως το εξωτερικό σύνορο της ΕΕ, μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Το Ελσίνκι έχει κατηγορήσει τις ρωσικές αρχές ότι διοχετεύουν μετανάστες στα περάσματα σε αντίποινα για την απόφασή του να αυξήσει τη στρατιωτική συνεργασία με τις Ηνωμένες Πολιτείες, κατηγορία που απέρριψε το Κρεμλίνο.

Η Φινλανδία εξόργισε τη Μόσχα όταν, έπειτα από δεκαετίες ουδετερότητας, έγινε μέλος του ΝΑΤΟ τον Απρίλιο μετά την έναρξη του πλήρους κλίμακας πολέμου που εξαπέλυσε η Ρωσία εναντίον της Ουκρανίας –επίθεση που η Μόσχα αποκαλεί “ειδική στρατιωτική επιχείρηση”.




Κ. Κατσιμίγας | “Με κοινό ψηφοδέλτιο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ στην ΑΜ-Θ θα ήταν διαφορετικό το αποτέλεσμα”

Στις πρώτες τους δηλώσεις μετά το εκλογικό αποτέλεσμα της 15ης Οκτωβρίου προχώρησε ο περιφερειακός σύμβουλος Ροδόπης Κώστας Κατσιμίγας.

Ο κ. Κατσιμίγας αφότου σχολίασε το εκλογικό αποτέλεσμα στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ που έφερε νικητή τον Χρ. Τοψίδη ο ίδιος σχολίασε την πιθανότητα καλύτερου αποτελέσματος για τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά και το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ εάν υπήρχε ένα κοινό ψηφοδέλτιο και όχι δύο ξεχωριστά που υπήρξαν στις εκλογές (Ηλιόπουλου και Καγγελίδη).

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ :




Πολάκης σε Φίλη: «Ή αποδέξου το αποτέλεσμα ή άρον τον κράββατόν σου και περιπάτει»

Τον δρόμο της εξόδου από τον ΣΥΡΙΖΑ δείχνει στον Νίκο Φίλη ο υπερσυντονιστής των τομεαρχών του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Παύλος Πολάκης.

Με μια ανάρτησή του στα social media λίγο μετά τις δηλώσεις του Νίκου Φίλη ο οποίος είπε μεταξύ άλλων ότι θα θέσει θέμα ηγεσίας στον ΣΥΡΙΖΑ και μίλησε για εικόνα διάλυσης και εξευτελισμού, ο Παύλος Πολάκης έγραψε:

«ΝΙΚΟ ΦΙΛΗ!! Η αποδέξου το αποτέλεσμα των πρόσφατων εκλογών στο Συριζα-ΠΣ που συμμετείχαν 150.000 άνθρωποι και εξέλεξαν πρόεδρο το Στέφανο Κασσελάκη ή «Άρον τον κράββατόν σου και περιπάτει» (από τη λειτουργία της Κυριακής του Παραλύτου η ρήση). Σταμάτα να δηλητηριάζεις, λόγω της στενοχώριας και της πολιτικής σου αγκύλωσης, τον τηλεοπτικό αέρα και το ΣΥΡΙΖΑ με θεωρίες συνωμοσίας για «άγνωστους οικονομικούς παράγοντες που επέβαλλαν νέα ηγεσία στο ΣΥΡΙΖΑ».




Δήλωση Μάκη Παπαδόπουλου για το αποτέλεσμα του β’ γύρου των Δημοτικών Εκλογών

Οι δημότες ανέδειξαν δήμαρχο για την επόμενη πενταετία στον Δήμο Καβάλας. Η πρότασή μας για εξωστρέφεια, ανάπτυξη και αλλαγή δεν έγινε αποδεκτή. Σεβόμαστε την απόφασή τους και την αποδεχόμαστε στο ακέραιο.

Δώσαμε έναν καθαρό και έντιμο αγώνα με αξιοπρέπεια, με πρόγραμμα, με θέσεις και προτάσεις. Γι’ αυτόν τον αγώνα, μας επιβράβευσαν οι χιλιάδες των συνδημοτών μας με την ψήφο τους.

Τους ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου για την εμπιστοσύνη τους!

Είχαμε μαζί μας ένα λαμπρό ανθρώπινο δυναμικό, που τους ευχαριστώ όλους, υποψηφίους, εθελοντές και συνεργάτες. Και φυσικά την οικογένειά μου.

Η επόμενη μέρα μας θέλει στην Αντιπολίτευση. Συνεχίζουμε να δίνουμε τον αγώνα μας μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο και στην Κοινωνία με την ίδια μαχητικότητα, δίπλα σε κάθε δημότη που βιώνει καθημερινά τα προβλήματά του.

Αποδείξαμε αυτά τα 10 χρόνια ότι η εξουσία δεν ήταν ο αυτοσκοπός μας. Ήταν η διάθεση για προσφορά και στόχος μας η ανάπτυξη του δήμου μας. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε.

Συγχαίρω τον κύριο Θεόδωρο Μουριάδη για τη νίκη του, αλλά και τους Επικεφαλής των άλλων Συνδυασμών για τον προεκλογικό τους αγώνα και τη συμμετοχή τους στο νέο Δημοτικό Συμβούλιο, όπως και όλους τους εκλεγμένους δημοτικούς και τοπικούς συμβούλους.

Στο Δημοτικό Συμβούλιο και στα όργανα του Δήμου, θα δοθεί η μάχη για ένα καλύτερο μέλλον για τον τόπο της ζωής μας!

Συνεχίζουμε!




Ο Τσέπελης για τη νίκη Κοντού: «Καθαρό και αδιαμφισβήτητο αποτέλεσμα»

Ο Δήμαρχος Ξάνθης Μανώλης Τσέπελης, μετά το εκλογικό αποτέλεσμα έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Το εκλογικό αποτέλεσμα είναι καθαρό και αδιαμφισβήτητο. Η τοπική κοινωνία είναι αυτή που αποφασίζει για το ποιος θα διοικήσει τον Δήμο μας. Σέβομαι την απόφασή της. Θέλω να ευχαριστήσω τους συμπολίτες μου που μας τίμησαν για μια άλλη μια φορά με την εμπιστοσύνη τους, τους συνεργάτες του συνδυασμού μας για τον ωραίο και καθαρό αγώνα που έκαναν καθ’ όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, αλλά και τους ανθρώπους που υποστήριξαν την προσπάθειά μας, όλο αυτό το διάστημα. Τηλεφώνησα στον Στράτο Κοντό για να τον συγχαρώ για τη νίκη του και τόνισα ότι θα είμαι δίπλα του σε κάθε προσπάθεια που γίνεται για το καλό του Δήμου μας και όλων των συνδημοτών μας.




Η Μαρία Βαρύτη για το εκλογικό αποτέλεσμα

Ευχαριστώ βαθιά τους συνεργάτες μου και όσους μας στήριξαν σε αυτήν την όμορφη διαδρομή

Είμαστε περήφανοι για τον αγώνα που δώσαμε. Ένα αγώνα έντιμο και αξιοπρεπή.

Ήδη επικοινωνήσαμε και συγχαρήκαμε τον Δήμαρχο Παγγαίου για τη νίκη του.

Στο ρόλο που μας ανατέθηκε από τους δημότες του Παγγαίου θα ανταποκριθούμε επάξια και με δυναμισμό τηρώντας τις μέχρι σήμερα δεσμεύσεις μας.

Σας δίνουμε το λόγο μας ότι θα δώσουμε αξία στην ψήφο σας.

Τώρα Ξεκινάμε!

 

 




Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Ψήφισαν πάνω από 140.000, ουρές στα εκλογικά τμήματα -Στις 11 η πρώτη εικόνα για το αποτέλεσμα

Με την προσέλευση του κόσμου να ξεπερνά τις προσδοκίες των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ για την εκλογή νέου πρόεδρου, δόθηκε παράταση μίας ώρας, ενώ ενδέχεται να δοθεί και παραπάνω στα τμήματα που υπάρχουν ουρές.

Την παράταση της διαδικασίας εκλογής στον ΣΥΡΙΖΑ τουλάχιστον μέχρι τις 9:00 το βράδυ ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής, Γιάννης Δρόσος. Η παράταση κρίνεται αναγκαία λόγω της αυξημένης συμμετοχής.

Σύμφωνα με πηγές του ΣΥΡΙΖΑ, έαν παρατηρηθούν μεγάλες ουρές ενδέχεται να δοθεί και περαιτέρω παραταση, καθώς η συμμετοχή ξεπέρασε το προσδοκώμενο.

Με την παράταση επομένως θέλει η Κουμουνδούρου να δώσει την ευκαιρία σε όσους το δυνατόν περισσότερους πολίτες το επιθυμούν, να εκφράσουν την προτίμησή τους για τον νέο πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ στην κάλπλη.

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Τα πρώτα αποτελέσματα μετά τις 11 το βράδυ
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο κ. Δρόσος, μέχρι τις 19:30 είχαν ψηφίσει περίπου 130.500 άτομα συν 1.100 άτομα από το εξωτερικό. Ανέφερε ακόμη ότι περίπου 35.000 είναι νέα μέλη που γράφτηκαν για να ψηφίσουν.

Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν πως λιγα λεπτά πριν το τέλος της ψηφοφορίας είναι ήδη 147.000 οι ψηφοφόροι.

Τέλος ο κ. Δρόσος ανέφερε ότι τα πρώτα αποτελέσματα δεν πρέπει να αναμένονται πριν από τις 11:00 το βράδυ.

Στην Κουμουνδούρου πλέον εκτιμούν ότι η συμμετοχή θα φθάσει ενδεχομένως και θα ξεπεράσει τις 150.000. Με τη μεγάλη αυτή συμμετοχή και τη μεγάλη εγγραφή νέων μελών το αποτέλεσμα -που θα γνωρίζουμε τα μεσάνυχτα- καθίσταται ανοιχτό.

Αξίζει να σημειωθεί πως στις εσωκομματικές εκλογές του 2022, όταν ήταν μοναδικός υποψήφιος ο Αλέξης Τσίπρας, είχαν προσέλθει στις κάλπες 152.000 ψηφοφόροι.Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Εκτιμήσεις ότι η συμμετοχή θα φθάσει τις 150.000
Σε ποια εκλογικά κέντρα ξεπεράστηκε η περσινή προσέλευση
Μεγαλύτερη προσέλευση παρατηρείται όπως είναι λογικό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ μεγάλη είναι η συμμετοχή και στην Κρήτη.

Μάλιστα σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία στο Χαλάνδρι, τη Νέα Σμύρνη, το Αλιβέρι τις Συκιές και τη Σπάρτη, η συμμετοχή είναι ήδη μεγαλύτερη σε σχέση με τις εσωκομματικές εκλογές του 2022.

Το ίδιο και στη Θεσσαλία, όπου σύμφωνα με πληροφορίες και παρά τη δύσκολη κατάσταση στην περιοχή έχουν προσέλθει στις κάλπες πάνω από 5.500 πολίτες. Και πάλι περισσότεροι από ό,τι πέρυσι.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες μέχρι χθες είχαν τυπωθεί 240.000 ψηφοδέλτια, ενώ νέα τυπώθηκαν σήμερα.

Τα αποτελέσματα αναμένονται πλέον αργά το βράδυ. Με το δεδομένο ότι οι κάλπες θα έκλειναν στις 20:00 υπήρχε η εκτίμηση ότι ξεκάθαρη εικόνα για το εκλογικό αποτέλεσμα θα υπήρχε στις 23:00. Τώρα με την παράταση το πιθανότερο είναι ότι θα πάρει παράταση και η ανακοίνωση του αποτελέσματος!

Οι δηλώσεις των υποψήφιων για την ηγεσία -Που ψήφισαν
Πρώτος από τους πέντε υποψήφιους που άσκησε το εκλογικό του δικαίωμα ο Νίκος Παππάς, ο οποίος μετέβη σε εκλογικό κέντρο του ΣΥΡΙΖΑ στην Καισαριανή, λέγοντας στους δημοσιογράφους «σήμερα ψηφίζουμε, σήμερα αλλάζουμε».




Εκλογή νέου προέδρου στον ΣΥΡΙΖΑ: Ανοιξαν οι κάλπες -Στις 11 το βράδυ το αποτέλεσμα

Η ώρα της κάλπης στις εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ έφτασε και πλέον στην Κουμουνδούρου περνούν, αν όχι από σήμερα, σίγουρα την επόμενη Κυριακή και επισήμως στην μετά-Τσίπρα εποχή.

Οι κάλπες ανοίγουν στις 08:00 και κλείνουν στις 20:00. Δικαίωμα ψήφου έχουν οι πολίτες από την ηλικία των 15 ετών και άνω, που είτε έχουν εγγραφεί ως μέλη του ΣΥΡΙΖΑ είτε θα εγγραφούν ακόμη και σήμερα, επιτόπου, στα εκλογικά τμήματα. Όσοι ψηφίσουν πρέπει να καταβάλουν αντίτιμο 2 ευρώ.

Ο αιφνιδιασμός Κασσελάκη και το εντυπωσιακό σπριντ
Ο «αιφνιδιασμός» Κασσελάκη και το εντυπωσιακό επικοινωνιακό σπριντ του μόλις ένα μήνα προεκλογικής καμπάνιας προκαλεί πολύ έντονο προβληματισμό καθώς πρέπει να θεωρείται δεδομένη η πρόκρισή του στον Β’ γύρο απέναντι στην κα Αχτσιόγλου.

Η συζήτηση για τον ομογενή από τις ΗΠΑ που μέσα σε ελάχιστο χρόνο από το «ουρανοκατέβατο μέλος του ενός μηνός στο κόμμα» διεκδικεί την ηγεσία έχει με εντυπωσιακό τρόπο φτάσει στην «ώρα της αλήθειας» και πολλοί ήδη κάνουν εικόνα τη σκηνή να του παραδίδει το γραφείο του ο Αλέξης Τσίπρας.

Και αυτό είναι κάτι που κλονίζει ένα ιστορικό κόμμα σε μια ιστορική στιγμή.

Φαβορί η Αχτιόγλου, win win για τον Κασσελάκη
Γύρω στις 11 το βράδυ θα γνωρίζουμε αν ο κ. Κασσελάκης θα έχει πιθανότητες να απειλήσει στο δεύτερο γύρο το φαβορί Έφη Αχτσιόγλου κάτι που εν πολλοίς θα εξαρτηθεί από την απόσταση που θα τον χωρίζει από εκείνη, αλλά κυρίως από τον απόλυτο αριθμό ψήφων που θα συγκεντρώσουν οι άλλοι τρεις υποψήφιοι.

Η υποψηφιότητά του παρ’ όλα αυτά λειτούργησε και ως μηχανισμός αντισυσπείρωσης με πολλά μέλη, παλιά και νέα από τις κάλπες του 2022, να συσπειρώνονται γύρω από τις άλλες υποψηφιότητες.

Πιο κερδισμένη εκτιμάται ότι στο τέλος της ημέρας θα είναι η κα Αχτσιόγλου η οποία φαίνεται να έχει ήδη εισροές και από τους υποστηρικτές του κ. Τσακαλώτου οι οποίοι σε κάθε περίπτωση θα τη στήριζαν στο δεύτερο γύρο.

Η αυξημένη συμμετοχή και η μετατροπή της διαδοχής στο ΣΥΡΙΖΑ σε πολιτικό γεγονός σε κάθε περίπτωση πιστώνεται οριζόντια μέσα στο κόμμα στον κ. Κασσελάκη και αν αυτό συνδυαστεί και με μια καλή καταγραφή σε απόλυτους αριθμούς ψήφων από τη βάση του κόμματος τότε για τον ίδιο θα αποτελεί μια σημαντική παρακαταθήκη με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για το μέλλον του στο ΣΥΡΙΖΑ.

Τα σενάρια του Β΄ γύρου
Μετά από ένα σκληρό δίμηνο εσωκομματικής αντιπαράθεσης που έφτασε στα όρια της διάσπασης αυτό που διακυβεύεται είναι η ενότητα του κόμματος την επόμενη ημέρα.

Στη δίμηνη διαδικασία φάνηκε καθαρά το δίπολο που συγκρούεται στο εσωκομματικό πεδίο.

Από τη μια πλευρά ήταν ό ένας πόλος με στρατηγική για ένα κόμμα των δομών με αριστερή ταυτότητα που εκφράστηκε από την κα Αχτσιόγλου και τον κ. Τσακαλώτο και από την άλλη πλευρά ο άλλος πόλος του μετασχηματισμού σε κόμμα μελών με όρους Παράταξης που εκφράστηκε από τον Νίκο Παππά και τον Στέφανο Κασσελάκη.

Υπο αυτή την έννοια το πώς θα κινηθούν οι υποψήφιοι στο δεύτερο γύρο ίσως και να είναι προδιαγεγραμμένο, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να προδικάσει τις επιλογές που θα γίνουν καθώς οι ρόλοι και το πολιτικό μέλλον του καθενός δεν καθορίζεται από την επόμενη ημέρα της εκλογής προέδρου.

Ο νέος ή η νέα πρόεδρος θα έχει μπροστά του ένα κρίσιμο Συνέδριο για το οποίο κανείς σε αυτή τη φάση δεν μπορεί να προδικάσει ούτε τη σύνθεσή του ούτε όμως και τις αποφάσεις του για ζητήματα που έχουν ήδη μπει στο τραπέζι με κορυφαίο την ανάδειξη του γραμματέα από τους συνέδρους και όχι από την ΚΕ.