Οι γιατροί ζητούν την απόσυρση διατάξεων του σχεδίου νόμου του υπουργείου Υγείας

Ευρεία σύσκεψη προέδρων Ιατρικών Συλλόγων και Επαγγελματικών Ενώσεων της χώρας, συγκάλεσε ο ΙΣΑ, με θέμα το υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου «Δράσεις δημόσιας υγείας – Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας», που έχει τεθεί υπό διαβούλευση, από το Υπουργείο Υγείας.

Οι γιατροί εξέφρασαν τη διαφωνία τους με τη ρύθμιση που προβλέπει την πειθαρχική παρέμβαση του ΠΙΣ, στους Ιατρικούς Συλλόγους της χώρας, καθώς και με την διενέργεια του εμβολίου κατά της covid-19 στα φαρμακεία, τονίζοντας ότι «είναι απαράδεκτη η εκτέλεση ιατρικής πράξης από τους φαρμακοποιούς», αναφέρει το ΑΠΕ – ΜΠΕ. Εγκρίθηκε ψήφισμα και ομόφωνα ζήτησαν την απόσυρση διατάξεων.

Αποφάσισαν επίσης, τη συγκρότηση Συντονιστικού Οργάνου με τη συμμετοχή εκπροσώπων των Ιατρικών Συλλόγων και των Επαγγελματικών Ενώσεων για τη διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων του ιατρικού κόσμου.

Ο εκπρόσωπος της Νομικής υπηρεσίας του ΙΣΑ Λάμπρος Γεωργακόπουλος, που συμμετείχε στη σύσκεψη αναφέρθηκε εκτενώς στο άρθρο 34 του Σχεδίου Νόμου που προβλέπει την πειθαρχική παρέμβαση του ΠΙΣ, στους Ιατρικούς Συλλόγους της χώρας και τόνισε:

«Η ρύθμιση αυτή σαφώς αντιστρατεύεται το Σύνταγμα και το κράτος δικαίου, τόσο υπό την έννοια ότι μπορεί να ασκηθεί νέα πειθαρχική δίωξη, ακόμη και αν έχει ήδη ασκηθεί πειθαρχική δίωξη από άλλο όργανο, οπότε επίσης αντιστρατεύεται τη θεμελιώδη αρχή του πειθαρχικού δικαίου και της πανανθρώπινης αρχής, αλλά και έρχεται σε αντίθεση προς την διάταξη του άρθρου 320 παρ. 12 του ν. 4512/2018, κατά την οποία «Κανένας δεν διώκεται για το ίδιο αδίκημα δεύτερη φορά, επιβάλλεται δε μόνο μία πειθαρχική ποινή. Διαφορετική νομική υπαγωγή των ίδιων περιστατικών στο πλαίσιο της ίδιας πειθαρχικής διαδικασίας δεν καθιστά την πειθαρχική διαδικασία ή δίωξη νέα.»

Οι διατάξεις που οι γιατροί ζητούν να αποσυρθούν

Το ψήφισμα υπέγραψαν πρόεδροι Ιατρικών Συλλόγων και επαγγελματικών οργανώσεων «εκπροσωπώντας το 70% των ιατρών της χώρας και των 50% τουλάχιστον των εκλεκτόρων του ΠΙΣ» και ζητούν ομόφωνα την απόσυρση των παρακάτω διατάξεων:

«Όσον αφορά στο άρθρο 7 ευθυγραμμιζόμαστε με τις ομόφωνα ψηφισμένες θέσεις της ΓΣ του ΠΙΣ που είναι υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα του ΕΣΥ και της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης των ιατρών ΕΣΥ με άμεση αναβάθμιση των μισθολογικών τους απολαβών στο μέσο όρο των γιατρών της ευρωζώνης.

‘Αρθρο 34 – Η αυτεπάγγελτη άσκηση πειθαρχικής δίωξης κατά μελών του ΔΣ και ΠΣ των ΙΣ και του ΠΙΣ, εκλεγμένων εκπροσώπων των ιατρών, είναι μία διάταξη που επιχειρεί μία θεμελιώδη και δομική αλλαγή σε θέματα πειθαρχικού δικαίου των ιατρών. Παραβλέπει τόσο ότι ο ΠΙΣ δεν έχει μέλη ιατρούς, αλλά μόνο ιατρικούς συλλόγους, όσο και ότι κάθε ιατρός υπόκειται στον πειθαρχικό έλεγχο του ΔΣ του οικείου ΙΣ το οποίο είναι αποκλειστικά αρμόδιο όργανο για την άσκηση σε βάρος του πειθαρχικής δίωξης. (πρβλ. σχετ. και την με αριθμ. πρωτ. 1489/15.5.2023 – ΑΔΑ 6ΤΩ0465ΦΥΟ-ΧΟΝ Απόφαση του Υπουργού Υγείας). Επιχειρεί να καταργήσει την αυτοτέλεια των ΙΣ και δυνητικά να θέσει υπό την ομηρία της πλειοψηφίας του ΔΣ του ΠΙΣ το σύνολο των αιρετών εκπροσώπων των ιατρών, που τυχόν δεν θα είναι αρεστοί σε αυτή την πλειοψηφία.

‘Αρθρο 48 – Η θεσμοθέτηση της δυνατότητας διενέργειας του συνόλου των εμβολίων σε ενηλίκους που αναφέρονται στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών Ενηλίκων, καθώς και στη διενέργεια του εμβολίου κατά της covid-19 στα φαρμακεία, θεωρούμε ότι είναι επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία και την ασφάλεια των ασθενών εάν εκτιμηθεί ότι δεν μπορεί κάθε ιατρός να προβαίνει στη διενέργεια αυτής της ιατρικής πράξης, παρά μόνο το εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό. Με άλλα λόγια είναι απαράδεκτη η εκτέλεση ιατρικής πράξης από τους φαρμακοποιούς ενώ η εκτέλεση της ίδιας πράξης απαγορεύεται για το σύνολο σχεδόν των γιατρών. Δεν οδηγεί δε σε άρση της επικινδυνότητας ο ψευδεπίγραφος τίτλος των φαρμακείων ως Μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

‘Αρθρο 56 παρ. 4 – Η νομιμοποίηση συμμετοχής εκπροσώπων ΙΣ στη ΓΣ του ΠΙΣ ακόμη και αν δεν έχουν καταβάλει τις οφειλόμενες εισφορές είναι ιδιαιτέρως προβληματική σε επίπεδο κράτους δικαίου, αντίθετη στο σύνολο των διατάξεων που διέπουν την οργάνωση και λειτουργία κάθε σωματείου και εν τέλει αντιστρατεύεται αυτή καθεαυτή την φύση του ΠΙΣ ως ΝΠΔΔ σωματειακού χαρακτήρα, εκ του νόμου».

Πηγή: newsbeast.gr




Το ΚΚΕ στέκεται στο πλευρό των αυτοαπασχολούμενων που ζητάνε την απόσυρση του φορολογικού νομοσχεδίου

Χωρίς περιστροφές δηλώνουμε ότι καταψηφίζουμε το παρόν νομοσχέδιο και στεκόμαστε στο πλευρό των επαγγελματιών και αυτοαπασχολούμενων επιστημόνων, στη νέα επίθεση που δέχονται από την κυβέρνηση σας.

Γιατί τα περί δήθεν «φορολογικής δικαιοσύνης» που αναμασούν ως καραμέλα, πολλές μέρες τώρα τα κυβερνητικά στελέχη, οι υπουργοί, αλλά και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, όχι μόνο δεν πείθουν, αλλά αποτελούν πρόκληση και εμπαιγμό για τους επαγγελματίες. Γιατί το νομοσχέδιό σας, όχι μόνο δεν εξασφαλίζει φορολογική δικαιοσύνη, όπως λέτε – λες και μπορεί να υπάρξει πραγματική φορολογική δικαιοσύνη στο άδικο και βαθιά εκμεταλλευτικό σύστημα που όλοι σας υπηρετείτε – αλλά αντίθετα αποτελεί μία ακόμα σελίδα στην αντιλαϊκή επίθεση που έχετε εξαπολύσει ενάντια στα λαϊκά στρώματα. Στην προκειμένη ενάντια στους μικρούς επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες, βιοτέχνες, εμπόρους. Δικαίως έχει συναντήσει την οργή τους, δικαίως έχει προκαλέσει αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις, δικαίως ζητάνε την απόσυρσή του.

Η δήθεν «φορολογική δικαιοσύνη» που επικαλείστε, είναι το πιο σύντομο ανέκδοτο. Κυνηγάτε και πάλι τη «μαρίδα» και όχι αυτούς που κατά τεκμήριο συγκεντρώνουν τον πλούτο που παράγεται σε αυτή τη χώρα. Κυνηγάτε αυτούς που παλεύουν για να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα για να ζήσουν τις οικογένειές τους και όχι αυτούς που περνάνε ζωή χαρισάμενη, που λέει και ο λαός μας. Όσο και να προσπαθείτε, αυτό δεν μπορείτε να το κρύψετε.

Μάλιστα για να δικαιολογήσετε αυτή τη νέα επίθεση, θέτετε ξανά και ξανά το εξής πονηρό ερώτημα: «Πώς γίνεται η πλειοψηφία των ελεύθερων επαγγελματιών να δηλώνει εισόδημα κάτω από τον κατώτατο μισθό;». Φαίνεται να έχει κολλήσει η βελόνα σας σ’ αυτό.

Η απάντηση, ξέρετε πολύ καλά πως βρίσκεται στη δική σας πολιτική, η οποία ως συνέχεια των προηγούμενων, έχει οδηγήσει ελεύθερους επαγγελματίες, όπως και μισθωτούς να ζουν με τα εντελώς ελάχιστα. Αλλά τα πραγματικά ερωτήματα για τη φορολογία είναι άλλα. Κι ας κάνετε, κύριοι της κυβέρνησης, πως δεν καταλαβαίνετε.

Σας ρωτάμε λοιπόν: Τι φορολογία πληρώνει σήμερα το μεγάλο κεφάλαιο συνολικά και τι ο λαός; Πόσα είναι τα κρατικά έσοδα από τις μεγάλες, τις πολύ μεγάλες καπιταλιστικές επιχειρήσεις και πόσα από το λαϊκό εισόδημα; Τι πληρώνουν οι Ανώνυμες Εταιρίες και οι ιδιοκτήτες τους και τι πληρώνουν οι μισθωτοί και οι αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες;

Επιβεβαιώνεται από όλα τα στοιχεία και από το σχέδιο του νέου κρατικού προϋπολογισμού, ότι ο λαός -δηλαδή οι εργάτες, οι υπάλληλοι, οι συνταξιούχοι, οι αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες και επιστήμονες, η μικρομεσαία αγροτιά- συνεχίζουν να πληρώνουν το 95% των κρατικών φορολογικών εσόδων. Και μάλιστα με το ισχύον φορολογικό πλαίσιο που έχετε διαμορφώσει, εισπράττετε φορολογικά έσοδα με τους πλέον άδικους τρόπους. Καταρχάς, με τους έμμεσους φόρους οι οποίοι αποτελούν σχεδόν το 60% των φορολογικών εσόδων. Και πάλι δεν σας φτάνουν και θέλετε και παραπάνω.

Απ’ την άλλη, κρύβετε επιμελώς ότι το μεγάλο κεφάλαιο πληρώνει ελάχιστα. Μόλις το 5% των φορολογικών εσόδων και αυτά με το στανιό. Εδώ όμως – για εσάς – δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Γιατί έχετε πάρει όλα τα μέτρα ώστε αυτή να γίνεται νομότυπα, με το γράμμα του νόμου.

Για τι να πρωτομιλήσει κανείς: Για την εθελοντική φορολογία των εφοπλιστών και τις δεκάδες ειδικές φοροαπαλλαγές που τους εξασφαλίζετε; Για την πατέντα του αναβαλλόμενου φόρου των τραπεζών; Για τους λεγόμενους στρατηγικούς επενδυτές που έχουν ενταχθεί στους αναπτυξιακούς νόμους – και τους δικούς σας και του ΣΥΡΙΖΑ πριν – οι οποίοι φοροαπαλλάσσονται για χρόνια ολόκληρα; Ακόμα και στα μερίσματα, η φορολογία για αυτούς, έχει μειωθεί στο 5% με διαδοχικούς νόμους όλων των κυβερνήσεων. Ο ΣΥΡΙΖΑ μείωσε τη φορολογία στα μερίσματα στο 10% και εσείς της ΝΔ, τη μειώσατε στο 5%.

Ακόμα και σε αυτό το φορολογικό νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα, δίνετε ένα ακόμα «δωράκι» στο μεγάλο κεφάλαιο, με τα δύο τελευταία άρθρα του νομοσχεδίου, αφού μειώνετε για μία ακόμα φορά τόσο το φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου όσο και το φόρο για τις αγοραπωλησίες μετοχών. Δεν κρατιόσαστε ούτε για τα μάτια του κόσμου. Κι έχετε το θράσος να μιλάτε για «φορολογική δικαιοσύνη». Κι αυτά είναι τα «νόμιμα». Και για να ‘χουμε «καλό ερώτημα»: Έτσι όπως μας τα λέτε εδώ μέσα, εσείς εμφανίζεστε να θεωρείτε ότι σε ότι αφορά το μεγάλο κεφάλαιο δεν υπάρχει καμία φοροδιαφυγή.

Αλήθεια, δεν έχετε ακούσει τίποτε για τους φορολογικούς παραδείσους; Προφανώς και έχετε ακούσει, αλλά όπως φαίνεται δεν ιδρώνει το αυτί σας. Εσείς μόνο τους μικροεπαγγελματίες, τους ταξιτζήδες, τους μεροκαματιάρηδες κυνηγάτε. Στους μεγάλους ασυλία.

Πάμε παρακάτω. Δημοσιεύετε μια σειρά πίνακες με το τι δηλώνουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, υπονοώντας ότι δεν πληρώνουν καθόλου φόρους. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;

Ξέρετε πολύ καλά ότι η μεγάλη πλειοψηφία των επαγγελματιών πληρώνουν ήδη φόρους δυσανάλογους με το εισόδημά τους. Υπάρχουν τεκμήρια διαβίωσης. Πληρώνουν φόρο εισοδήματος από το πρώτο ευρώ, αφού για τους επαγγελματίες δεν ισχύουν οι εκπτώσεις φόρου. Πληρώνουν τέλος επιτηδεύματος και τώρα με τον τεκμαιρόμενο φόρο που επιβάλλετε, εκατοντάδες χιλιάδες θα πληρώνουν ακόμα περισσότερα. Τους οδηγείτε σε νέα χρέη και νέα αδιέξοδα, ειδικά αυτούς που όντως έχουν μικρά εισοδήματα, αυτούς που, έτσι κι αλλιώς, δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα.

Το αρνείστε ότι υπάρχουν επαγγελματίες στην Ελλάδα που οι μικροεπιχειρήσεις τους βγάζουν ελάχιστα κέρδη; Είναι οι ίδιοι που ονομάζετε «διαρθρωτικό πρόβλημα» της χώρας. Άρα, αναγνωρίζετε και εσείς ότι υπάρχουν. Το δείχνουν άλλωστε και τα στοιχεία σας, αυτά που σκόπιμα δεν δημοσιεύετε.

Για πείτε μας: Πώς γίνεται μέσα σε 12 χρόνια να έχουν μειωθεί οι αυτοαπασχολούμενοι χωρίς προσωπικό κατά 120.000; Τι έγιναν όλοι αυτοί; Μεγαλοεπιχειρηματίες; Όλοι αυτοί, λοιπόν, οι οποίοι χρωστάνε σε τράπεζες και στην εφορία, οι χιλιάδες που μπαινοβγαίνουν στις ρυθμίσεις, δηλαδή, σχεδόν το 1/3 των επαγγελματιών όπως λένε τα στοιχεία, οι χιλιάδες που είναι στις λίστες των πλειστηριασμών.

Τι ακριβώς είναι; Είναι μήπως μεγαλοεισοδηματίες που κρύβουν εισοδήματα στο μαξιλάρι τους, κάτω από το στρώμα; Ξέρετε πολύ καλά πως δεν είναι έτσι. Κι όμως. Αυτούς επιδιώκετε να υπερφορολογήσετε σήμερα. Οι άλλοι, αυτοί που πιθανά έχουν κέρδη πολλαπλάσια, ακόμα και αν φοροδιαφεύγουν, προφανώς δε δηλώνουν εισοδήματα κάτω από το βασικό μισθό. Αυτούς, τους δεύτερους, ελάχιστα τους αφορά το νομοσχέδιό σας.

Αλλά, για πείτε μας την αλήθεια: Ακόμα κι εκεί που μπορεί να υπάρχει φοροδιαφυγή για λόγους επιβίωσης, πώς την αντιμετωπίζετε; Γιατί αν θέλατε να την αντιμετωπίσετε ουσιαστικά, θα εξασφαλίζατε ένα στοιχειώδες πλαίσιο προστασίας όλων των μικρών εισοδημάτων, ώστε να μπορούν αυτοί που όντως έχουν ανάγκη, να ζουν τις οικογένειές τους και να μπορούν να ανταπεξέλθουν στοιχειωδώς στα έξοδα της μικροεπιχείρησής τους, στον ανταγωνισμό που τους τσακίζει.

Η πρόταση νόμου, που το ΚΚΕ κατέθεσε τις προηγούμενες μέρες, θέτει ακριβώς αυτό το πλαίσιο προστασίας για τους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες. Εξασφαλίζει καταρχήν το αυτονόητο: την επανένταξη των επαγγελματιών σε αφορολόγητο όριο ύψους 12.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 για κάθε παιδί. Κατοχυρώνει ως φορολογητέα ύλη αποκλειστικά τα κέρδη μιας μικρής επιχείρησης, μέσω του βιβλίου εσόδων εξόδων και καταργεί κάθε τεκμαρτό τρόπο φορολόγησης. Επίσης, μια σειρά χαράτσια και κεφαλικούς φόρους, όπως το τέλος επιτηδεύματος.

Διαγράφει μια σειρά χρέη που τόσο άδικα φορτώσατε εσείς και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις στους επαγγελματίες, είτε με τα μνημόνια, είτε με τα lockdown κοκ. Αυτά λοιπόν, τα μέτρα είναι τα στοιχειώδη για να υπάρξει έστω και ένα ίχνος φορολογικής δικαιοσύνης. Αλλά τα αρνείστε.

Δεν μας εκπλήσσει. Γιατί σκοπός σας είναι να εισπράξετε ακριβώς από τους «μη έχοντες» για να συνεχίσετε να ταΐζετε μόνο τους «έχοντες και κατέχοντες». Γιατί κάπως έτσι εξασφαλίζετε τις παχυλές χρηματοδοτήσεις για τις «πράσινες», τις ψηφιακές και όλες τις άλλες μπίζνες των επιχειρηματικών ομίλων. Αρκετά πια με την κοροϊδία!

Ξέρετε πολύ καλά ότι η φορολογική «συμμόρφωση» των επαγγελματιών, η φοροαφαίμαξή τους – για να την πούμε με το πραγματικό της όνομα – βρίσκεται στους σχεδιασμούς σας από καιρό. Συμπεριλαμβανόταν στις συστάσεις της Εαρινής Έκθεσης της Κομισιόν, το θεωρούν προαπαιτούμενο για τις εκταμιεύσεις των δόσεων του Ταμείου Ανάκαμψης. Ναι, πρόκειται για την ίδια την ΕΕ που λειτουργεί και ως ληστρικός τοκογλύφος, την ΕΕ των μονοπωλίων και των πλουσίων, αυτού του «λάκκου των λεόντων» για εργατοϋπαλλήλους, αγρότες, επαγγελματίες αυτοαπασχολούμενους, για τους επιστήμονες.

Το σχέδιό σας για το φορολογικό ήταν στην ίδια ακριβώς λίστα με τις εργασιακές σχέσεις – λάστιχο και την 12ωρη μισθωτή σκλαβιά, που νομοθετήσατε μόλις λίγους μήνες πριν σε βάρος των εργαζομένων. Ήταν οργανικό μέρος του αντιλαϊκού προγράμματος που υλοποιείτε από καιρό, προκειμένου να εξυπηρετήσετε τους στόχους σας: την εξασφάλιση των δημοσιονομικών πλεονασμάτων που προβλέπει ο νέος κρατικός προϋπολογισμός, και με την αύξηση των φορολογικών εσόδων.

Δεν πρωτοτυπείτε, κύριοι της ΝΔ. Στην ίδια κατεύθυνση έχουν κινηθεί και όλες οι άλλες κυβερνήσεις τα προηγούμενα χρόνια, όποτε το επέβαλαν τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου. Και οι προηγούμενες δηλαδή κυβερνήσεις της ΝΔ και οι κυβερνήσεις των ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ που σήμερα μάλιστα εμφανίζονται να διαφωνούν με το νομοσχέδιο, αφού βγήκαν από την κυβέρνηση και είναι στην αντιπολίτευση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ λέει μάλιστα ότι θεωρεί κοινωνικά δίκαιο να έχουν οι επαγγελματίες αφορολόγητο όριο. Τότε, γιατί δεν το εφάρμοζε ως κυβέρνηση; Απαντάει ότι, τότε, λέει, ήταν τα ταμεία άδεια. Μα αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα του λέμε εμείς: Ότι ανέλαβε να τα γεμίσει με το υστέρημα των μισθωτών και των αυτοαπασχολούμενων. Έτσι έπιασε τα ματωμένα πλεονάσματα και τα μαξιλάρια ασφαλείας για τα οποία κοκορευόταν στην συνέχεια και κοκορεύεται ακόμα.

Τα ίδια και το ΠΑΣΟΚ, το οποίο αποτέλεσε βασικό πυλώνα των μνημονιακών κυβερνήσεων που φοροαφαίμαξαν τους επαγγελματίες, ακριβώς την χειρότερη στιγμή γι’ αυτούς, την ώρα της κρίσης, της πιο γενικευμένης αναδουλειάς, οδηγώντας χιλιάδες στο λουκέτο. Συνέταιροι ήσασταν στο έγκλημα! Μαζί κινείστε στην ίδια κατεύθυνση στήριξης του μεγάλου κεφαλαίου. Όλοι μαζί πίνετε νερό στο όνομα του ευρωμονόδρομου και της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.

Για να πάμε όμως, και λίγο παραπέρα. Γιατί, κατά τη γνώμη μας, οι στόχοι σας δεν είναι μόνο εισπρακτικοί. Δεν σας ενδιαφέρουν μόνο οι αυξημένες φορολογικές εισπράξεις. Σας ενδιαφέρει ταυτόχρονα να διαμορφώσετε και εκείνες τις προϋποθέσεις που θα οδηγήσουν σε νέο γύρο συγκεντροποίησης του κεφαλαίου και μονοπώλησης της αγοράς.

Να διαμορφώσετε, δηλαδή, τους όρους σταδιακού εκτοπισμού όλων εκείνων των μικροεπιχειρήσεων που θεωρείτε μειονέκτημα της ελληνικής καπιταλιστικής οικονομίας στη σκακιέρα του διεθνούς ανταγωνισμού και να ανοίξετε νέα πεδία κερδοφορίας για τους μεγάλους παίκτες.

Το παραδέχεστε κι εσείς στην Έκθεση Πισσαρίδη, το επιβεβαιώνουν και μια σειρά πρόσφατες δηλώσεις πρωτοκλασάτων στελεχών του συστήματος. Όλα αυτά τα φιντάνια, επισημαίνουν, ότι σε συνθήκες οξυμμένου ανταγωνισμού και διαφαινόμενης νέας κρίσης, οι χιλιάδες πολύ μικρές επιχειρήσεις αποτελούν σοβαρό πρόβλημα. Κι έτσι αποφασίσατε να τις λιώσετε. Μ’ ένα σμπάρο, δύο τρυγόνια.

Σε αυτή τη διπλή κατεύθυνση κινείται το νομοσχέδιό σας. Για παράδειγμα, τα ψηφιακά συστήματα λειτουργίας που καθίσταται υποχρεωτικά, δεν αποτελούν μόνο ένα σύγχρονο φοροεισπρακτικό εργαλείο. Αποτελούν και μια άμεση, αντικειμενική καταγραφή της ίδιας της κίνησης της οικονομίας, της αγοράς και πώλησης εμπορευμάτων. Αυτή ακριβώς η αντικειμενική εικόνα της αγοράς, αποτελεί μάνα εξ ουρανού για την εξασφάλιση «στοχευμένων, ασφαλών επενδύσεων» σε κάθε κλάδο της οικονομίας.

Και αλήθεια, ποιος μπορεί να κάνει τέτοιου είδους επενδύσεις, αν όχι οι μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν τα κεφάλαια, αλλά και την κρατική και ευρωενωσιακή στήριξη για να επεκταθούν; Διπλή επομένως η στόχευση του νομοσχεδίου, πολλαπλάσιες οι συνέπειες για τους χιλιάδες επαγγελματίες και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις που θα βρεθούν πλέον σε πολύ ασφυκτικές συνθήκες ανταγωνισμού.

Εμείς απευθυνόμαστε σε όλους αυτούς τους εκατοντάδες χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους επαγγελματίες, επιστήμονες, σε αυτούς που βρίσκονται για μια ακόμα φορά στο στόχαστρο της επίθεσής σας.

Δηλαδή, ανεξαίρετα σε όλους όσοι αισθάνονται ότι στη ρωμαϊκή αρένα της αγοράς και της κυριαρχίας των μονοπωλίων, με τις αντιλαϊκές πολιτικές που τις συνοδεύουν, η ανασφάλεια και τα αδιέξοδα είναι πλέον «κανονικότητα» της εγκατάλειψής τους. Που βλέπουν, πως το εισόδημά τους, οι ανάγκες οι δικές τους και των οικογενειών τους, βρίσκονται διαρκώς υπό αίρεση. Ότι τα συμφέροντά τους βρίσκονται στον αντίποδα των στόχων της κυρίαρχης πολιτικής.

Έφτασε η ώρα να αμφισβητήσουν αυτή την πολιτική και τα κόμματα που την προωθούν. Ο δρόμος της αντίστασης, της οργάνωσης της πάλης, του αγώνα για την υπεράσπιση του λαϊκού εισοδήματος είναι πλέον μονόδρομος. Σε αυτόν τον δρόμο του αγώνα, μπορούν να συναντηθούν και με τις υπόλοιπες εργατικές λαϊκές δυνάμεις που πλήττονται από αυτή την πολιτική. Κι εκεί μπροστά βρίσκεται το ΚΚΕ για να ανοίξει ο δρόμος της πραγματικής ελπίδας.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Ανακαίνιση ακινήτων | Προς απόσυρση η διάταξη της φορο-έκπτωσης των 3.200 ευρώ το χρόνο

Προς απόσυρση οδεύει η διάταξη του φορολογικού νομοσχεδίου, σύμφωνα με την οποία οι φορολογούμενοι έχουν ισχυρό κίνητρο να ζητούν αποδείξεις και να πληρώνουν με ηλεκτρονικό χρήμα τα υλικά και τις εργασίες ανακαίνισης ή επισκευής των ακινήτων τους.

Σύμφωνα με τη διάταξη, δαπάνες για αγαθά και αμοιβές εργασίας έως 16.000 ευρώ θα οδηγούσαν σε έκπτωση φόρου έως και 3.200 ευρώ το χρόνο και για 5 συνεχόμενα έτη για τους φορολογούμενους που θα προχωρούσαν σε επισκευή ή ανακαίνιση των ακινήτων τους. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές η διάταξη επανεξετάζεται λόγω τεράστιου δημοσιονομικού κόστος για να τροποποιηθεί και να περιληφθεί στο φορολογικό νομοσχέδιο πριν κατατεθεί στη Βουλή.

Η διάταξη λοιπόν θα τροποποιηθεί και θα περιορίζει τα αγαθά για τις ανακαινίσεις που θα λαμβάνονται υπόψη. Δηλαδή με υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί μετά τη ψήφιση του νόμου θα ορίζονται επ’ ακριβώς τα αγαθά που θα προσμετρώνται και θα μειώνουν το φόρο εισοδήματος. Επίσης, είναι εξαιρετικά πιθανό να τεθούν και ποσοστά έκπτωσης του φόρου με ανώτατο όριο δαπάνης τις 16.000 ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, νέα διάταξη θα έχει χαρακτηριστικά τη υφιστάμενης που προβλέπει έκπτωση 40% των δαπανών με ανώτατο όριο (δαπάνης) τα 16.000 ευρώ και όπως αναφέρουν οι ίδιοι κύκλοι σε κάθε περίπτωση θα είναι καλύτερη και ευνοϊκότερη από αυτή που ισχύει σήμερα.