Υπογραφή σύμβασης για έργο αποκατάστασης δρόμων στην Ποταμιά Θάσου

Την Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025 υπογράφηκε η σύμβαση για την εκτέλεση του έργου «Αποκατάσταση και Βελτίωση Δρόμων για την Αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών στην Κοινότητα Ποταμιάς Δήμου Θάσου», συνολικού προϋπολογισμού 322.612,73 ευρώ με ΦΠΑ.

Τη σύμβαση υπέγραψαν ο Δήμαρχος Θάσου, Ελευθέριος Κυριακίδης, και ο εκπρόσωπος της εταιρείας «ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΗ ΑΕ», Στεφανής Χρήστος.

Το έργο, που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «ΤΠΑ Υπουργείου Εσωτερικών 2021-2025» στον άξονα προτεραιότητας «Οδικές υποδομές», θα έχει διάρκεια υλοποίησης έξι μήνες.

Η παρέμβαση επικεντρώνεται στην ασφαλτόστρωση χωματόδρομων που ανήκουν στο δημοτικό οδικό δίκτυο της Ποταμιάς και εξυπηρετούν την πρόσβαση σε οικόπεδα, ιδιαίτερα στον οικισμό Σκάλας Ποταμιάς. Οι συγκεκριμένοι δρόμοι υφίστανται ζημιές κάθε χρόνο λόγω των διαβρωτικών φαινομένων που επιδεινώνονται κατά τη διάρκεια του χειμώνα, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη μόνιμης αποκατάστασής τους.

Ο Δήμαρχος Θάσου, Ελευθέριος Κυριακίδης, δήλωσε σχετικά:
«Η υπογραφή της σύμβασης σηματοδοτεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα για τη βελτίωση των υποδομών του νησιού. Ο Δήμος Θάσου, με γνώμονα τη ραγδαία ανάπτυξη της περιοχής, συνεχίζει να σχεδιάζει και να υλοποιεί έργα που αναβαθμίζουν την καθημερινότητα των πολιτών και ενισχύουν την τοπική οικονομία».




Ξεκινά ένα μεγάλο έργο συντήρησης – αποκατάστασης των ρεμάτων της Π.Ε. Καβάλας

Μια μεγάλη περιβαλλοντική επέμβαση έχει δρομολογηθεί από την Δ.Τ.Ε. της Π.Ε. Καβάλας προκειμένου να μην επαναληφθούν δυσάρεστα γεγονότα του παρελθόντος και να υπάρξει η αναγκαία επιμέλεια για την προστασία των κατοίκων της Π.Ε. Καβάλας και της Π.Ε. Θάσου.

Συνολικά 1.000.000 κυβικά φερτών υλικών αναμένεται να μετακινηθούν προκειμένου να αποκατασταθεί η γεωμετρία και η λειτουργικότητα των αντιπλημμυρικών έργων και ο καθαρισμός της κοίτης των ρεμάτων της Π.Ε. Καβάλας και της Π.Ε. Θάσου, με την δαπάνη να φτάνει τα 2.000.000 ευρώ.

Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει τέλος Μαρτίου και να ολοκληρωθεί σε διάστημα έως 27 μήνες και παράλληλα με τον καθαρισμό θα υπάρχει η διαθεσιμότητα συνεργείων και για κάλυψη κάθε έκτακτης ανάγκης, κύρια στην αντιπυρική προστασία.

Τα παραπάνω τονίστηκαν σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν σήμερα, Δευτέρα 10 Μαρτίου,
στο κτήριο της Π.Ε. Καβάλας, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος, ο Δ/ντης της Τεχνικής Υπηρεσίας κ. Γιώργος Κυπραίος, η Προϊσταμένη κ. Αθανασία Γανίτη και ο εκπρόσωπος της ανάδοχης εταιρίας, ΕΡΓΟΚΑΤ ΑΤΕ κ. Σακκελαρίου.




Επείγουσα ανάγκη αποκατάστασης προσβασιμότητας στο εσπερινό ΓΕΛ Ξάνθης

Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο Εσπερινό ΓΕΛ Ξάνθης λόγω των εκτελούμενων έργων είναι εξαιρετικά ανησυχητική, καθώς η προσβασιμότητα για άτομα με αναπηρία έχει περιοριστεί σημαντικά.

Η έλλειψη κατάλληλων υποδομών, όπως φορητές ράμπες και εναλλακτικές διαδρομές, καθιστά αδύνατη την ασφαλή και εύκολη πρόσβαση στο σχολείο για μαθητές και δασκάλους με κινητικά προβλήματα. Επιπλέον, η παλαιά ράμπα του σχολείου έχει καταστραφεί κατά τη διάρκεια των έργων, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαρές δυσκολίες για εκείνους που την χρησιμοποιούσαν.

Η διασφάλιση προσβάσιμων υποδομών στα σχολεία είναι ζωτικής σημασίας για την ισότιμη συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κάθε άτομο, ανεξαρτήτως αναπηρίας, έχει το δικαίωμα να έχει πλήρη πρόσβαση στις δημόσιες υποδομές, ώστε να μπορεί να εκπληρώσει τις καθημερινές του ανάγκες χωρίς εμπόδια. Ειδικά στον τομέα της εκπαίδευσης, η προσβασιμότητα αποτελεί θεμελιώδη προϋπόθεση για την αποδοχή και ένταξη των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνία.

Είναι αναγκαίο να ληφθούν άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση της πρόσβασης στους χώρους του σχολείου και τη διασφάλιση της ασφαλούς χρήσης του από όλους τους πολίτες, ανεξαρτήτως των φυσικών τους περιορισμών. Η αναβάθμιση των υποδομών και η αποκατάσταση της ράμπας πρέπει να είναι προτεραιότητα, ώστε κανένας μαθητής ή εκπαιδευτικός να μην αισθάνεται αποκλεισμένος ή σε κίνδυνο κατά τη διάρκεια της καθημερινότητάς του.




Συνάντηση της Δημάρχου Λήμνου για το Σχέδιο Αποκατάστασης Καταστροφών

Η Δήμαρχος Λήμνου, κ. Ελεονώρα Γεώργα, και ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος & Ποιότητας Ζωής, κ. Βαγγέλης Χασάπης, πραγματοποίησαν χθες, Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, συνάντηση στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας με τον Υφυπουργό κ. Χρήστο Τριαντόπουλο και τον Γενικό Γραμματέα Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών κ. Πέτρο Καμπούρη, παρουσία του βουλευτή ν. Λέσβου κ. Χαράλαμπου Αθανασίου.

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε η αντιμετώπιση των σοβαρών επιπτώσεων της κακοκαιρίας Bora, η οποία προκάλεσε σημαντικές ζημιές στο νησί. Η Δήμαρχος υπογράμμισε την ανάγκη για άμεση αποκατάσταση των πληγέντων και των υποδομών. Παράλληλα, ενημέρωσε για τις αυτοψίες που διενεργούν οι επιτροπές του Δήμου, καταγράφοντας ζημιές σε οικίες, οικοσκευές, δημοτικά κτίσματα και κοινόχρηστους χώρους.

Οι τριμελείς επιτροπές, υπό τον συντονισμό των Αντιδημάρχων κ. Χασάπη και κ. Βασίλη Αρχοντίδη, συνεχίζουν να καταγράφουν ζημιές σε δημοτικές υποδομές, δίκτυα, γέφυρες, τοιχία, αντλιοστάσια, και αθλητικές εγκαταστάσεις.

Σήμερα, Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου, εστάλη στο Υπουργείο σχετικός πίνακας με αναλυτική καταγραφή των ζημιών και των απαιτούμενων κατ’ εκτίμηση ποσών για την αποκατάστασή τους.

Η προσπάθεια για την αποκατάσταση των ζημιών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με τη Δημοτική Αρχή να ζητά άμεση στήριξη από το κράτος για την ανακούφιση των πληγέντων και την αποκατάσταση των υποδομών.




Επίσκεψη Τριαντόπουλου στον Έβρο | «Η δημοσιονομική επίπτωση του σχεδίου στήριξης και αποκατάστασης ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ»

Τον Έβρο επισκέφθηκε χθες και προχθές (Τετάρτη, 13 Μαρτίου και Πέμπτη, 14 Μαρτίου) ο υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, αρμόδιος για την αποκατάσταση από φυσικές καταστροφές και την κρατική αρωγή, Χρήστος Τριαντόπουλος, στο πλαίσιο του κυβερνητικού έργου, που υλοποιείται μετά την καταστροφική πυρκαγιά του καλοκαιριού του 2023.

Συγκεκριμένα, το μεσημέρι της Τετάρτης, ο κ. Τριαντόπουλος συμμετείχε στο δεύτερο East Macedonia & Thrace Forum, στην Αλεξανδρούπολη, και δη στο πάνελ «Rising Phoenix: Social and Economic Strategies to rebuild Evros», όπου και παρουσιάστηκε η πορεία υλοποίησης του σχεδίου στήριξης και αποκατάστασης της περιοχής, το οποίο και τέθηκε σε εφαρμογή αμέσως μετά τη μεγάλη φυσική καταστροφή.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, που αφορά τόσο την αποκατάσταση του πολύτιμου φυσικού περιβάλλοντος, όσο και την ενίσχυση όσων επλήγησαν από την πυρκαγιά. Η δημοσιονομική επίπτωση του σχεδίου, όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι τώρα, ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ και συνεχίζεται, καθώς προχωρά η υλοποίησή του. Συγκεκριμένα, το σχέδιο στήριξης και αποκατάστασης του Έβρου, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει (α) την παροχή πρώτης αρωγής έναντι στεγαστικής συνδρομής και έναντι επιχορήγησης κρατικής αρωγής προς πληγείσες επιχειρήσεις, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και κτηνοτροφικές μονάδες ύψους 0,7 εκατ. ευρώ, (β) την παροχή προκαταβολής του 50% της κρατικής αρωγής προς πληγείσες επιχειρήσεις, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και κτηνοτροφικές μονάδες ύψους 1,1 εκατ. ευρώ μέχρι τώρα, (γ) την καταβολή αποζημιώσεων ΕΛΓΑ – κυρίως για ζωικό κεφάλαιο – ύψους 0,3 εκατ. ευρώ, (δ) τη δρομολόγηση – σε συνεργασία με τον ΕΛΓΑ – της παροχής της προκαταβολής του 50% της κρατικής αρωγής για την αποκατάσταση των απωλειών σε φυτικό κεφάλαιο ύψους 7,4 εκατ. ευρώ, (ε) τη δρομολόγηση – μετά από έγκριση της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής – έκτακτης χρηματοδότησης προς τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, πρώτου και δευτέρου βαθμού, συνολικού ύψους περίπου 16 εκατ. ευρώ μέχρι τώρα, και (ζ) τις δράσεις και τα έργα αναβάθμισης και αποκατάστασης των δασικών οικοσυστημάτων -υπό το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας- συνολικού ύψους 74 εκατ. ευρώ.

Στη συνέχεια, το απόγευμα της ίδιας ημέρας, πραγματοποιήθηκε στη Δαδιά η 4η συνεδρίαση της ειδικής ομάδας για την Ανασυγκρότηση και Ανάπτυξη του Έβρου, όπου παρουσιάστηκε η πρόοδος που έχει πραγματοποιηθεί όσον αφορά την προεργασία και την προετοιμασία του master plan για την Ανάπτυξη του Έβρου, σε ένα πλαίσιο συνεργασίας με όλα τα εμπλεκόμενα υπουργεία, την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, τους δήμους του Έβρου, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, τους ενεργούς πολίτες και φορείς της περιοχής, και το Σωματείο «Διάζωμα». Πρόκειται για ένα έργο, το οποίο προχωρά και αποτυπώνεται στον διαδικτυακό τόπο «evrosmeta.gr».

Χθες το πρωί, ο υφυπουργός, Χρήστος Τριαντόπουλος, μαζί με τον δήμαρχο Σουφλίου, Παναγιώτη Καλακίκο, επισκέφθηκαν ορεινά χωριά του δήμου, όπως το Μεγάλο Δέρειο και η Σιδηρώ, όπου συζήτησαν με τους κατοίκους για τις παρεμβάσεις που δρομολογούνται κατόπιν νέας έκτακτης χρηματοδότησης προς τον δήμο, αλλά και για μια σειρά από άλλα ζητήματα, που σχετίζονται με ανάγκες αποκατάστασης και στήριξης σε συνέχεια ακραίων καιρικών φαινομένων και φυσικών καταστροφών, που έπληξαν την περιοχή.

πηγή: newsbeast.gr

 




Ι. Σπανόπουλος: «Κανένα Κέντρο πραγματικής Αποκατάστασης στην ΑΜΘ»

Με αφορμή τα βαριά ατυχήματα στην Ξάνθη που αφήνουν πίσω τους πολυτραυματίες…

Η κάλυψη εξόδων από τα ασφαλιστικά ταμεία, το πρόβλημα της Ξάνθης και οι σκέψεις για την μεταφορά του ΚΙΧΝΕ σε πτέρυγα του Γ.Ν.Ξ

Με αφορμή τον πρόσφατο βαρύ τραυματισμό της 20χρονης, η οποία συνεχίζει να νοσηλεύεται στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας σε κρίσιμη κατάσταση, ένα θέμα που απασχολεί πολύ τις οικογένειες αντίστοιχων καταστάσεων (θυμάτων τροχαίων ή ατυχημάτων που επιζούν αλλά χρήζουν αποκατάστασης) που συνεχίζουν να βιώνουν τον δικό τους Γολγοθά, η «Θ» ανοίγει σήμερα τον «φάκελο» των κέντρων αποκατάστασης, ως συνέχεια αυτών των υποθέσεων, αναφορικά με την περαιτέρω πορεία των θυμάτων.

Η δημοσιότητα των περιστατικών διαρκεί 2-3 ημέρες, αλλά οι τραυματίες και οι οικείοι τους, συνεχίζουν να δίνουν καθημερινά τις δικές τους «μάχες» επί πολλά χρόνια ακόμη.

Δυστυχώς, στην ερώτηση αν υπάρχει Κέντρο Αποκατάστασης στην Ξάνθη, η απάντηση είναι αρνητική. Ομοίως…αρνητική είναι όμως και η απάντηση για όλη την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, καθώς τα Κέντρα Αποκατάστασης σε Δράμα και Καβάλα, ναι μεν περιθάλπουν και θεραπεύουν περιπτώσεις ασθενών, αλλά όχι τέτοιες περιπτώσεις πολυτραυματιών, όπως εξηγεί μιλώντας στην «Θ» ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Ιωάννης Σπανόπουλος.

Ο ίδιος αναφέρεται στην εισαγωγή των ασθενών αυτών σε Κέντρα Αποκατάστασης και στο αν και κατά πόσο οι ασφάλειες καλύπτουν έστω και μέρος των εξόδων που απαιτούνται για κάτι τέτοιο για την εν λόγω αποκατάσταση. Επιπλέον, εξηγεί ότι η αποκατάσταση είναι ένα δεύτερο στάδιο και σημειώνει ότι το ζήτημα στην Ξάνθη είναι συγκεκριμένο και αφορά στην πραγματική νοσηλεία. Ορμώμενος από αυτό, εκφράζει και την σκέψη του για την προσπάθεια μεταφοράς του ΚΙΧΝΕ Ξάνθης (Στρατιωτικού) σε πτέρυγα του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης.

 

«ΣΤΗΝ ΠΑΜΘ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΚΕΝΤΡΑ ΓΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΒΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΘ – ΓΙΑ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΣΕ ΚΑΒΑΛΑ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑ»

Πιο αναλυτικά ο κ. Σπανόπουλος, εξήγησε στην «Θ» ότι «σαν Ιατρικός Σύλλογος και σαν Ιατρική Κοινότητα εδώ, δεν έχουμε όλη την εικόνα. Έχουμε όμως την εικόνα σαν εμπειρία του αντικειμένου με το οποίο ασχολούμαστε. Από αυτά που μπορώ να σκεφτώ – και για τους γονείς μου για τους οποίους ενδιαφέρθηκα – υπάρχουν κάποια Κέντρα στην Δράμα και στην Καβάλα, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι κέντρα αποκατάστασης για αυτή την κουβέντα που κάνουμε. Κέντρα Αποκατάστασης που νομίζω ότι πηγαίνουν από αρκετά μέρη της Ελλάδος, έχουν φτιαχτεί στην Λάρισα (πραγματικά κέντρα αποκατάστασης) και στην Θεσσαλονίκη (όπου και εκεί είναι περισσότερο φροντίδα ηλικιωμένων με κάποια στοιχεία με φυσικοπεραπευτές κλπ, αλλά όχι για κάποιον που θα βγει από την ΜΕΘ για την αποκατάστασή του και την ζωή του). Νομίζω ότι στην Λάρισα έχει τέτοια Κέντρα Αποκατάστασης. Από εκεί και πέρα, ο ΕΟΠΥΥ (το δημόσιο σύστημα ασφάλισης) πληρώνουν κάποια διαστήματα, περνούν από επιτροπές και βέβαια μπορεί κάποιοι να χρειαστούν ειδικές αντιμετωπίσεις. Είναι ένας «Γολγοθάς» αυτό και δεν μπορείς να πεις δυο κουβέντες για να καλύψεις το θέμα. Υπάρχουν Κέντρα Αποκατάστασης γενικά, αλλά κατά κανόνα είναι κέντρα για ηλικιωμένους, ανθρώπους με εγκεφαλικά κλπ και όχι για τέτοιες περιπτώσεις, προκειμένου να γίνει βαριά δουλειά και να αποκατασταθεί ο νέος άνθρωπος. Και για την Λάρισα, έχω ακούει ότι υπάρχουν κάποια Κέντρα όπου γίνεται περισσότερη δουλειά, σε σχέση με αυτά που έχουμε στην περιοχή μας, που είναι κάπου στο κομμάτι της φυσικοθεραπείας και της φροντίδας.  Υπάρχει γιατρός που εφημερεύει αλλά δεν είναι νοσηλεία με την έννοια του νοσοκομείου. Αυτό που μας «καίει» σαν Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και σαν Ξάνθη περισσότερο είναι η πραγματική νοσηλεία. Η αποκατάσταση, αν κάποιος καταφέρει – και τον βοηθήσει ο Θεός – και επιζήσει, έρχεται σε δεύτερο στάδιο. Ενδεχομένως κάποιος να πάει ακόμη και στο εξωτερικό ή μερικές φορές βγαίνουν και κονδύλια από το Υπουργείο Υγείας που στέλνουν κάποια άτομα κλπ. Αλλά έχουμε «πολύ δρόμο» για την αποκατάσταση. Ας φροντίσουμε πανελλαδικά να έχουν τα νοσοκομεία μας να έχουν γιατρούς, νοσηλεία, τμήματα και η αποκατάσταση έρχεται μετά. Εδώ, έχουμε μεγαλύτερο πρόβλημα. Ας δούμε μετά την αποκατάσταση. Πρέπει να έχουμε την νοσηλεία, την επιβίωση του ανθρώπου και μετά να δούμε το κομμάτι της αποκατάστασης, που είναι πολύ πιο πολύπλοκο. Μπορεί να είναι εξειδικευμένο και χρονοβόρο. Πάντως σίγουρα στην Περιφέρεια – εκτός από κάποια κέντρα, όπως τα περιγράψαμε παραπάνω – δεν έχει εξειδικευμένα κέντρα για αποκατάσταση περιπτώσεων που έχουν βγει από ΜΕΘ και η ζωή τους βρίσκεται σε κίνδυνο».

 

«ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΕΙΩΝ ΤΟΥ, Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΚΕΝΤΡΟ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ – ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, Ο ΕΟΠΥΥ – ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΕΝΑΣ…ΓΟΛΓΟΘΑΣ»

Επίσης, αναφορικά με τις μεταφορές, την κάλυψη μέσω ασφάλειας αλλά και το αν – εν τέλει – υπάρχουν πιθανότητες να αποκατασταθεί η υγεία ενός πολυτραυματία, ο κ. Σπανόπουλος, υπογραμμίζει τα εξής:

«Οι μεταφορές γίνονται με το ΕΚΑΒ. Η απόφαση για την εισαγωγή σε Κέντρο Αποκατάστασης, είναι του ασθενούς και του περιβάλλοντός του. Οι θεράποντες ιατροί θα συστήσουν (και μερικές φορές κάνουν και την επαφή, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, για το αν υπάρχουν θέσεις) αλλά η απόφαση προφανώς είναι των οικείων και του ασθενούς. Ο ΕΟΠΥΥ καλύπτει κάποια πράγματα και αυτό το αναφέρω από δική μου εμπειρία, ανάλογα με την γνωμάτευση των γιατρών από το νοσοκομείο (διάγνωση, φάκελος κλπ). Καλύπτει, ανάλογα, κάποιο διάστημα. Τέλος, αναφορικά με τις πιθανότητες για την αποκατάσταση ενός πολυτραυματία, πάει κατά περίπτωση. Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική. Όταν πρόκειται για ένα νέο άτομο, ένα νέο οργανισμό, έχει περισσότερες δυνατότητες και μπορεί να ανταπεξέλθει, αλλά και αυτό είναι αόριστο. Σε έναν ηλικιωμένο και οι προσδοκίες μας είναι πιο χαμηλές. Σε έναν νέο άνθρωπο, που πρέπει να αποκατασταθεί για να συνεχίσει την ζωή του, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Συνήθως η πλειοψηφία που φτάνουν σε αυτά τα κέντρα, είναι ηλικιωμένοι. Αν – από εκεί και μετά – είναι ένας νέος άνθρωπος και χρειάζεται ειδική φροντίδα, υπάρχουν και κέντρα στο εξωτερικό και κάποιες φορές το Υπουργείο Υγείας βγάζε κάποια κονδύλια για να καλύψει έξοδα αποκατάστασης στο εξωτερικό, σε ειδικότερες περιπτώσεις. Είναι όμως ένας Γολγοθάς. Να μην επθφυλάσσει η ζωή σε κανέναν τέτοιες καταστάσεις. Αλλά δυστυχώς, συμβαίνουν».

 

«ΣΚΕΨΕΙΣ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙ ΤΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΣΕ ΠΤΕΡΥΓΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ»

Επίσης ο ίδιος τόνισε ότι «το υπουργείο είπε για κέντρα εγκεφαλικών και τραύματος, αλλά αυτά μένει να τα δούμε. Εδώ στην Περιφέρεια, μας λείπουν βασικά πράγματα. Δεν έχουμε ούτε κέντρα εγκαυμάτων στην ΠΑΜΘ. Το θέμα μας εδώ είναι συγκεκριμένο. Να μπορέσουμε να ανακάμψει το νοσοκομείο και αυτό που γίνεται είναι ότι προσπαθούμε (προσωπικά) μήπως και καταφέρουμε να μεταφερθεί στο Στρατιωτικό Νοσοκομείο Ξάνθης σε μια πτέρυγα του Πολιτικού Νοσοκομείου (ανεξάρτητα και τα δύο βέβαια) και μήπως μπορέσει να γίνει ελκυστικό το Στρατιωτικό Νοσοκομείο στο να έρθουν Στρατιωτικοί Γιατροί και να «επωφεληθεί» και η περιοχή εδώ, η τοπική κοινωνία και το Πολιτικό Νοσοκομείο σε κάποιες ειδικότητες που δεν υπάρχουν. Στο Διδυμότειχο, για παράδειγμα, το Στρατιωτικό και το Πολιτικό, συστεγάζονται ανεξάρτητα. Δεν εμπλέκεται το ένα με το άλλο, απλώς το ένα βοηθά το άλλο. Και στην Τρίπολη αν θυμάμαι καλά, είναι έτσι τα πράγματα. Επειδή στην περιοχή από την Θεσσαλονίκη μέχρι το Διδυμότειχο υπάρχουν ΚΙΧΝΕ και όχι Στρατιωτικά Νοσοκομεία (αυτά υπάρχουν μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τουλάχιστον στον Στρατό Ξηράς) λέμε μήπως καταφέρουμε (και το λέω με επιφύλαξη) και υλοποιήσουμε αυτήν την σκέψη.  Ούτως ή άλλως το Στρατιωτικό είναι υποβαθμισμένο και κάποιο διάστημα – αν θυμάστε – είχε κλείσει και δεν λειτουργούσε. Μετά μετέπεσε σε ΚΙΧΝΕ αλλά δεν στέλνουν αρκετό προσωπικό. Η νοσηλεία είναι υποβαθμισμένη. Σκεφτόμαστε μήπως αναβαθμίσουμε το Στρατιωτικό Νοσοκομείο μεταφέροντάς το σε μια πτέρυγα του Πολιτικού, ώστε να συστεγαστούν».

ΠΗΓΗ | thraki.com




Ομιλία του Δημήτρη Κουτσούμπα στη Βουλή για τα έργα αποκατάστασης σε Θεσσαλία και Έβρο

Αυτή την ώρα χιλιάδες επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι διαδηλώνουν εδώ στην Αθήνα, έξω από τη βουλή αλλά και σε δεκάδες πόλεις της χώρας. Χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι δικηγόροι, μικροί έμποροι, επαγγελματίες στα ταξί, στις κατασκευές, απαιτούν την άμεση απόσυρση του φορολογικού νομοσχεδίου.

Εμείς και από αυτό εδώ το βήμα εκφράζουμε τη στήριξή μας σε αυτές τις κινητοποιήσεις. Γιατί είναι δίκαιες, αφού το νομοσχέδιο που ετοιμάζεστε να φέρετε στη Βουλή, βάζει στο στόχαστρο ακόμα μία φορά τους μικρούς, αυτούς που με σκληρό αγώνα και πάρα πολλές ώρες δουλειάς παλεύουν να βγάλουν ένα εισόδημα για να καλύψουν τις ανάγκες των οικογενειών τους. 

Αυτούς που ονομάζετε “φοροφυγάδες”, “φοροκλέφτες”, είναι οι ίδιοι οι οποίοι έχουν υποστεί όλες τις συνέπειες της πολιτικής σας, όπως και των προηγούμενων κυβερνήσεων, με τη φορολόγηση από το πρώτο ευρώ, με το χαράτσι του τέλους επιτηδεύματος, με τους άδικους έμμεσους φόρους. 

Χωρίς να υποτιμάμε προφανώς καθόλου το ζήτημα της σημερινής συνεδρίασης, δεν μας βγάζετε όμως από το μυαλό, ότι δεν ήταν τυχαία η επιλογή της μέρας κινητοποιήσεων των μικρών επαγγελματιών και επιστημόνων, αυτήν που επέλεξε ο πρωθυπουργός για να ενημερώσει τη βουλή για τη Θεσσαλία και τον Έβρο. Ό,τι και να κάνετε όμως, το αντιλαϊκό πρόσημο της πολιτικής σας δεν μπορείτε το κρύψετε! 

Εμφανιστήκατε σήμερα στη Βουλή, σαν και καλά να έχετε πάρει το μάθημά σας από τις φυσικές καταστροφές στη Θεσσαλία και στον Έβρο, και τώρα δήθεν ξέρετε τι να κάνετε, πώς να προχωρήσετε… Βέβαια είχαν προηγηθεί οι αλλεπάλληλες καταστροφές, όπως αυτές του Ιανού στην ίδια περιοχή, στη Βόρεια Εύβοια και αλλού στην υπόλοιπη χώρα.

Τόσα μαθήματα πήρατε, κι όμως βρισκόμαστε πάλι στο ίδιο σημείο να συζητάμε πάλι για σχέδια «αποκατάστασης»… Τι έχει πάει λάθος; 

Το πρόβλημα βέβαια, δεν είναι ότι είστε κακοί μαθητές, ανεπίδεκτοι μαθήσεως. Το πρόβλημα είναι ότι το μάθημα για εσάς, γίνεται πάθημα για όλους τους άλλους. Γιατί εσείς συνεχίζετε στην ίδια πορεία. Λες και δεν συνέβη τίποτε. Γιατί, για μία ακόμα φορά, αντιμετωπίζετε τις καταστροφές για τις οποίες συζητάμε, σαν ευκαιρία για μεγαλύτερες μπίζνες στις κατεστραμμένες περιοχές πάνω στον πόνο των ανθρώπων. Και δυστυχώς, αυτή ακριβώς είναι και η ίδια καύσιμη ύλη για τις επόμενες καταστροφές που έρχονται.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι το στρατηγικό σχέδιο ανασυγκρότησης της Θεσσαλίας – για να ξεκινήσω από τον κάμπο – το οποίο περιγράφεται στην έκθεση της ολλανδικής εταιρείας, χαρακτηρίζεται από το γνωστό εγκληματικό κριτήριο του «κόστους – οφέλους». Για το σύνολο των έργων και των δράσεων που προτείνονται, αναφέρεται ρητά ότι, το κριτήριο θα είναι, αν το οικονομικό κόστος, θα είναι μικρότερο από το οικονομικό όφελος που προσδοκάτε! Σε αντίθετη περίπτωση –λέτε- τίποτα δεν πρόκειται να γίνει. Και φυσικά, υπέρτατο κριτήριο είναι οι περιβόητες πάλι “αντοχές της οικονομίας”. Να μη λείψει δηλαδή, ούτε ένα ευρώ από τα πακέτα και τις φοροαπαλλαγές που απολαμβάνουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι.

Συγκεκριμένα λοιπόν, αυτά που φέρνει στην πραγματικότητα το σχέδιό σας είναι: 

– Η αναδιάρθρωση της αγροτικής παραγωγής με κατάργηση των λεγόμενων “υδροβόρων καλλιεργειών” γιατί δεν έχουν αγοραστές. 

– Η προώθηση της ιδιωτικής ασφάλισης, ιδιαίτερα στους αγρότες και κτηνοτρόφους, αλλά και στις κατοικίες.

– Ο δήθεν “πράσινος” ενεργειακός σχεδιασμός σας. 

– Η νέα ΚΑΠ που θα οδηγήσει στο οριστικό ξεκλήρισμα κι άλλων βιοπαλαιστών αγροτών. 

Στην πραγματικότητα, για να το πούμε απλά, αυτό το σχέδιο δεν προσφέρει τίποτε ουσιαστικό για την προστασία του λαού. Η κατεύθυνση που δίνει, είναι να προωθηθούν κάποια νέα έργα, χωρίς όμως έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό που θα λαμβάνει υπόψη το σύνολο των κινδύνων και το σύνολο των αναγκών των κατοίκων της περιοχής, των αγροτών.

Η έκθεση της Ολλανδικής εταιρείας θεωρεί ότι, αν και η Θεσσαλία αποτελεί μια από τις περιοχές με τον μεγαλύτερο κίνδυνο πλημμύρας, πρέπει να γίνει αποδεκτό, ότι δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτός ο κίνδυνος! Ότι δεν μπορούν να προστατευτούν όλες οι περιοχές στη Θεσσαλία στα επιθυμητά επίπεδα… 

Άρα, -λέτε- ορισμένες θα πρέπει να συνεχίσουν να υποφέρουν από πλημμύρες και η μόνη εφικτή επιλογή για αυτές είναι να υπάρχει προετοιμασία για εκκένωση και να δίνονται στη συνέχεια κάποιες αποζημιώσεις που σε αυτές τις περιπτώσεις κοστίζουν λιγότερο. Δηλαδή τι λέτε στο λαό της Θεσσαλίας; Ότι για όλα φταίει η κακιά του η μοίρα που έτυχε να γεννηθεί και να στήσει τη ζωή του σ’ αυτό τον τόπο… 

Συμβιβασμός και μοιρολατρία, λες και βρισκόμαστε στον Μεσαίωνα και όχι στον 21ο αιώνα, στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης…

Αλήθεια, έπρεπε να φέρετε τους Ολλανδούς να μας τα πουν αυτά; Μια χαρά δεν τα εφαρμόζατε και από μόνοι σας τόσα χρόνια, και εσείς και οι προηγούμενες κυβερνήσεις με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα;

Αλλά δυστυχώς, ακόμα και η οργάνωση του σχεδίου έκτακτης ανάγκης και διαχείρισης κρίσεων, αυτά τα αυτονόητα πράγματα δηλαδή, που τα παρουσιάζετε τάχα ως καινοτομίες, πάλι θα μένουν κενό γράμμα, όσο συνεχίζετε στην ίδια κατεύθυνση. 

Μήπως όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν υπήρχαν ανάλογα θεωρητικά σχέδια στα χαρτιά; 

Φυσικά και υπήρχαν, αλλά αυτό δεν έλυσε το πρόβλημα της προστασίας του πληθυσμού. Οι τεράστιες ελλείψεις συνολικά στην πολιτική προστασία, οι τεράστιες ελλείψεις μέσων, εξοπλισμού, η απουσία εκπαίδευσης ουσιαστικής, με ασκήσεις ετοιμότητας, δεν είναι αποτέλεσμα έλλειψης τεχνογνωσίας. Είναι αποτέλεσμα της ελλιπούς χρηματοδότησης και τελικά των δικών σας προτεραιοτήτων.

Και βέβαια, όταν τελικά έρχονται οι καταστροφές, όπως έγινε στη Θεσσαλία τον Σεπτέμβριο, τα θύματα βιώνουν ξανά την πλήρη εγκατάλειψη, από το εχθρικό, αντιλαϊκό κράτος, πάλι εξαιτίας των ίδιων κριτηρίων και προτεραιοτήτων.

Και ερχόμαστε στο σήμερα. Ποια είναι η κατάσταση 2,5 μήνες μετά; 

2,5 μήνες μετά, χιλιάδες λαϊκές οικογένειες παλεύουν να σταθούν στα πόδια τους. Οι πλημμυροπαθείς συνεχίζουν να βιώνουν την απουσία του κρατικού μηχανισμού, την εγκατάλειψη, την ανοργανωσιά και την αδιαφορία, τις υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα, αλλά και το άθλιο παιχνίδι μετατόπισης των ευθυνών από την κυβέρνηση στην Περιφέρεια και τους δήμους και πάλι πίσω και φτου κι απ’ την αρχή…

Ακόμα και τα ελάχιστα που θα μπορούσαν να ανακουφίσουν τους πλημμυροπαθείς, να τους βοηθήσουν να σταθούν στα πόδια τους, είτε δεν γίνονται ποτέ, είτε καθυστερούν βασανιστικά, με αποτέλεσμα τα προβλήματα συνεχώς να συσσωρεύονται. Όλα όσα έπρεπε να γίνουν, τα αυτονόητα και επείγοντα, όπως ο καθαρισμός των σπιτιών από τις λάσπες, η απάντληση των υδάτων, η απομάκρυνση και η ταφή χιλιάδων νεκρών ζώων, η αποκατάσταση αναχωμάτων, στις περισσότερες περιπτώσεις έγιναν από τους ίδιους τους πληγέντες, με τη βοήθεια και την αλληλεγγύη σωματείων και άλλων ανθρώπων. 

Είναι πραγματικά συγκινητική και ταυτόχρονα ελπιδοφόρα η αλληλεγγύη που εκδηλώθηκε από εργατικά σωματεία, μαζικούς φορείς από όλη τη χώρα που οργάνωσαν ακόμα και την αποστολή συνεργείων καθαρισμού για να βοηθήσουν τους πλημμυροπαθείς. Προφανώς όμως δεν μπορεί να τα λύσει όλα η λαϊκή αλληλεγγύη. Γιατί οι οι οργανωμένες απολυμάνσεις, οι ψεκασμοί, οι εμβολιασμοί, οι έλεγχοι αντισωμάτων είναι ευθύνη του κράτους. 

Αλήθεια, τι σας εμπόδισε για να τα κάνετε όλα αυτά; Η κλιματική κρίση σάς εμπόδισε ή η αδιαφορία σας; 

Κι όχι μόνο αυτά, αλλά και πολλά άλλα. Για παράδειγμα, ακόμα κι αυτή την ώρα που μιλάμε, υπάρχουν χωριά και γειτονιές, όπου δεν έχει ολοκληρωθεί η καταγραφή των ζημιών σε σπίτια, καταστήματα, καλλιέργειες. Οι αυτοψίες είναι στο 55% περίπου των αιτήσεων, ενώ αποζημιώσεις έχει δει, μόνο το 50% αυτών που έκαναν αίτηση, χάρη στους κόφτες που έχετε βάλει, αλλά και για όσους τις πήραν, αυτές παραμένουν ανεπαρκείς. 

Οι επιτροπές των πλημμυροπαθών κάνουν λόγο για ζημιές, έως και πενταπλάσιες σε αξία, σε σχέση με την αποζημίωση που τους δίνετε. Εκατοντάδες πλημμυροπαθείς μένουν σε κοντέινερ, άλλοι μένουν σε ξενοδοχεία, σε σπίτια συγγενών και φίλων. Εκατοντάδες άνθρωποι δεν δικαιούνται καν επιδότηση ενοικίου, ενώ ακόμα και αυτοί που την δικαιούνται δεν μπορούν να βρουν σπίτι κοντά στο χωριό ή την πόλη τους, χώρια που το ποσό που τους δίνετε δεν επαρκεί.

Οι υγειονομικές συνθήκες παραμένουν σε πολλές περιπτώσεις απαράδεκτες, με τα λιμνάζοντα νερά, τα νεκρά ζώα, τη μόλυνση του δικτύου ύδρευσης, να μεγαλώνουν όλα αυτά μαζί τον κίνδυνο εξάπλωσης μολυσματικών ασθενειών. Στην περιοχή έχουν καταγραφεί χιλιάδες περιστατικά λοίμωξης του αναπνευστικού και κρούσματα γαστρεντερίτιδας, ενώ υπάρχει ήδη θάνατος από λεπτοσπείρωση. Την ίδια ώρα, πολλά Κέντρα Υγείας στα χωριά, όπως αυτό του Παλαμά, έχουν πάθει σοβαρές ζημιές και δεν λειτουργούν. 

Έντονο είναι επίσης το ψυχολογικό αποτύπωμα, αφού άνθρωποι είδαν τους κόπους μιας ζωής να χάνονται, βλέπουν τη ζωή τους να αλλάζει δραματικά και οριστικά. Τι κάνετε για όλα αυτά;

Η αποκατάσταση των σχολείων από τις καταστροφές προχωρά πολύ αργά, με αποτέλεσμα εκατοντάδες μαθητές να αναγκάζονται να κάνουν μάθημα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους. Σε πολλά μέρη της Θεσσαλίας δεν έχουν αποκατασταθεί ζημιές που αφορούν το οδικό δίκτυο, ενώ και στο σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένουν μεγάλες ζημιές.

Όταν βέβαια μιλάμε για τη Θεσσαλία, μιλάμε για τον θεσσαλικό κάμπο και τους χιλιάδες αγρότες οι οποίοι αγωνιούν για το αν θα μπορέσουν να μείνουν στον τόπο τους. Τεράστιες εκτάσεις, περίπου 150.000 στρέμματα, παραμένουν κάτω από τα νερά μέχρι και σήμερα. Δεν υπάρχει καμιά ενημέρωση, κανένα χρονοδιάγραμμα για τα απαραίτητα έργα, για να υπάρξει απορροή των λιμναζόντων νερών, στην περιοχή της λίμνης Κάρλας που ξαναδημιουργήθηκε από την πλημμύρα και να αποστραγγιστούν τα χωράφια που είναι πλημμυρισμένα. Εκτιμήσεις, κάνουν λόγο για μείωση της γονιμότητας του εδάφους που θα επηρεάσει την παραγωγή τα επόμενα χρόνια.

Ξέρετε, βέβαια, πως οι αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ, από τη στιγμή που χορηγούνται με κριτήριο την ασφαλιζόμενη αξία, απέχουν σημαντικά από την 100% κάλυψη της συνολικής απώλειας, ενώ το βοήθημα της κρατικής αρωγής έχουν λάβει μέχρι στιγμής μόλις 9 χιλιάδες παραγωγοί, σε σύνολο 32 και πλέον χιλιάδων αιτήσεων! 

Στην ίδια αβεβαιότητα, ζουν και χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι, επαγγελματίες, έμποροι, οι οποίοι έζησαν αυτούς τους δύο μήνες με ελάχιστο εισόδημα, αφού ήταν κλειστά για εβδομάδες τα μαγαζιά τους, ενώ και η κίνηση ήταν πεσμένη λόγω των καταστροφών. Τους εμπαίζετε κι αυτούς. Αρνείστε να τους αποζημιώσετε για το 100% των ζημιών τους, ανακοινώνοντας ότι οι αποζημιώσεις δεν θα ξεπεράσουν το 70%, (κι αν δοθούν κι αυτά)… Βλέπετε οι ίδιοι οι αγρότες έχουν την πικρή πείρα του Ιανού… 

Την αγωνία των πληγέντων μεγαλώνει, ενόψει και του χειμώνα, η απουσία ουσιαστικής συζήτησης για την ολοκληρωμένη αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής, αφού καθυστερούν τα αντιπλημμυρικά έργα. Και μαζί με αυτά καθυστερεί η αποκατάσταση ζημιών, όπως ο καθαρισμός ρεμάτων, η απομάκρυνση φερτών υλικών από δρόμους, γέφυρες κ.ά. 

Την αγωνία αυτή την έζησαν, βέβαια, ήδη ως πραγματικότητα, οι κάτοικοι του Βόλου. Όταν, ολόκληρες συνοικίες πλημμύρισαν για δεύτερη φορά μέσα σε 20 μέρες, αφού μετά τις καταστροφικές πλημμύρες στις 5 Σεπτέμβρη, δεν προχώρησαν στοιχειώδεις ενέργειες. Αλλά τι να περιμένει κανείς από κυβερνήσεις και δημάρχους που πορεύονται με τη λογική ότι “τέτοια κακοκαιρία θα ξαναέρθει σε 1000 χρόνια”, όπως μας έλεγαν! Να όμως που ήρθε νωρίτερα… 

Εμείς, κύριοι της κυβέρνησης, σε αντίθεση με τα άλλα κόμματα, δεν σας κρίνουμε μόνο για την ταχύτητα με την οποία υλοποιείτε κάποιες δεσμεύσεις σας. Σας κρίνουμε, κυρίως, από το πώς αντιμετωπίζετε τις πραγματικές ανάγκες των πλημμυροπαθών, οι οποίες αποτυπώνονται και στις διεκδικήσεις τους. Και φυσικά, δεν καλύπτονται από τις όποιες δεσμεύσεις σας. Γνωρίζετε πολύ καλά πως αυτά που διεκδικούν είναι τα ελάχιστα που πρέπει να γίνουν για να μπορούν οι άνθρωποι αυτοί στοιχειωδώς να ζήσουν στον τόπο τους. 

Εμείς έχουμε καταθέσει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προτάσεων για το τι πρέπει να γίνει. Και βέβαια, για όλα αυτά, θα συνεχίσουμε να μπαίνουμε στην πρώτη γραμμή του αγώνα, όπως κάναμε από την πρώτη στιγμή και αυτό το ξέρουν καλά οι κάτοικοι της Θεσσαλίας.

Και από τη Θεσσαλία ας πάμε τώρα στον Έβρο. Από την καταστροφική πλημμύρα στην καταστροφική πυρκαγιά. Το μόνο που αλλάζει είναι ότι στη μία περίπτωση μια ολόκληρη περιοχή πνίγηκε, ενώ στην άλλη κάηκε. Κατά άλλα, και στις δυο περιπτώσεις, ίδιος είναι ο ένοχος, ίδια είναι και η αιτία: Η διαχρονική πολιτική που αντιμετωπίζει την προστασία της ανθρώπινης ζωής ως κόστος και έχει τη σφραγίδα όλων σας, και της ΝΔ, και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, των κομμάτων που κυβέρνησαν δηλαδή! 

Χωρίς αμφιβολία το 2023, όπως και το 2022, ήταν δύο τραγικές χρονιές για τον Έβρο και το Δάσος της Δαδιάς. Με δεδομένο, ότι κάηκαν συνολικά γύρω στα 900.000 στρέμματα δασών και γεωργικών εκτάσεων, ενώ στο προστατευόμενο δάσος της Δαδιάς κάηκαν πάνω από 45.000 στρέμματα. Και πάνω από τα μισά απ’ αυτά έχουν καεί εντελώς. 

Κι όμως, αντί αυτή η τραγωδία, να σας οδηγήσει ως κυβέρνηση, να αλλάξετε την κατεύθυνση της δασικής και περιβαλλοντικής πολιτικής σας, αντί να υλοποιήσετε την ολοκληρωμένη διαχείριση και προστασία των δασών και στο πλαίσιο αυτό να οργανωθεί σε διαφορετική βάση η δασοπροστασία, ο ενιαίος αντιπυρικός σχεδιασμός με κύριο βάρος στην πρόληψη και την οργάνωση των επίγειων δυνάμεων, τι κάνετε; 

Εξαγγέλλετε την εκχώρηση της διαχείρισης των δασών σε ξυλοβιομηχανίες και σε διάφορους εμπορικούς ομίλους. Ισχυρίζεστε ότι το παραγωγικό και άρα ασφαλές δάσος μπορεί να εξασφαλιστεί, μόνο με τη σύμπραξη επιχειρηματικών ομίλων με κατ’ επίφαση δασικούς συνεταιρισμούς για την αποκομιδή και εκμετάλλευση της βιομάζας… 

Δεν χάνετε την ευκαιρία, μάλιστα, να φτιάξετε και ένα ακόμα χρηματιστήριο, λες και αυτό ήταν που μας έλειπε. Και σ’ αυτό, οι ιδιώτες “διαχειριστές” των δασών θα πουλάνε το όποιο υποτιθέμενο όφελος προκύπτει από τις δραστηριότητές τους, όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Και αυτό στη συνέχεια θα το αγοράζουν ενεργοβόρες βιομηχανίες ως «δικαίωμα» περισσότερων εκπομπών από τη μεριά τους. Τόση υποκρισία δηλαδή… Αλλά αυτή είναι η δήθεν ευαισθησία σας για το περιβάλλον… 

Τι κάνετε στην ουσία; Υποτάσσετε τη διαχείριση και προστασία των δασών στις ανάγκες και τις επιδιώξεις μονοπωλιακών ομίλων, φιλοδοξώντας να μην υπάρχει κανένα κομμάτι του δάσους χωρίς κερδοφόρα διαχείριση, σε βάρος και της ίδιας της ζωής του λαού. 

Η αλήθεια είναι ότι ειδικά για τον Έβρο και το δάσος της Δαδιάς ξεπεράσατε τον εαυτό σας! Με ένα επικοινωνιακό μπαράζ προσπαθήσατε να μας πείσετε, ότι είχατε οργανώσει τον αντιπυρικό σχεδιασμό, ότι είχατε ολοκληρώσει τις δασοτεχνικές μελέτες και τα έργα, αλλά… όπως συμβαίνει παντού, έτσι κι εδώ, η κλιματική κρίση, η συσσωρευμένη καύσιμη ύλη και τα ακραία φαινόμενα, δεν μπορούσαν να αντιμετωπιστούν! 

Προφανώς και δεν μπορούσαν να αντιμετωπιστούν, γιατί όλα τα μέτρα που πήρατε, ήταν εντελώς αποσπασματικά και ανεπαρκή, όπως αποδείχθηκε στην πράξη. Και βέβαια κάνετε ότι μπορείτε, για να δικαιολογήσετε “φτηνά”, την αντιδασική και αντιπεριβαλλοντική πολιτική σας στο πλαίσιο της δήθεν “πράσινης μετάβασης”, της πράσινης ευρωπαϊκής συμφωνίας και της στρατηγικής της ΕΕ, η οποία ένα στόχο έχει την ολοένα και μεγαλύτερη προσαρμογή των δασών στις ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς και των πράσινων ομίλων οι οποίοι αρπάζουν τα δάση και το περιβάλλον για τα αδηφάγα εκμεταλλευτικά τους σχέδια.

Έλεος! Σας βαρεθήκαμε πια! Κάθε φορά το ίδιο γνωστό τροπάρι! Κάθε φορά μπροστά σε μια καταστροφή, οι ίδιες δικαιολογίες! 

Τα στοιχεία όπως είναι αμείλικτα. Πώς μπορεί να δικαιολογηθεί η έλλειψη 2.000 δασολόγων; Το ότι δεν υπάρχει κανένας δασεργάτης στα δασαρχεία της Ελλάδας, όπου χρειάζονται τουλάχιστον 10.000; Πώς μπορεί να δικαιολογηθεί η απαξίωση διαχρονικά των κρατικών δασικών υπηρεσιών, με κορυφαίο αρνητικό σταθμό τον διαχωρισμό της πρόληψης από την κατάσβεση και τη μεταφορά της αρμοδιότητας κατάσβεσης από τη Δασική Υπηρεσία στην Πυροσβεστική, το 1998 από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, που όλες οι επόμενες διατήρησαν; 

Ποια δικαιολογία υπάρχει για τις 4.500 κενές θέσεις πυροσβεστών, για την έλλειψη των μέσων κατάσβεσης; Για το ότι δίνετε μόλις το 0,04% του προϋπολογισμού για τα δάση, τα οποία αποτελούν το 65% του ελληνικού εδάφους;

Την ίδια ώρα, που απουσιάζει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης των δασών πανελλαδικά, που κανένα δάσος δεν έχει σύγχρονη μελέτη αντιπυρικής προστασίας στο πλαίσιο μιας τέτοιας διαχείρισης, εσείς ετοιμάζεστε να δώσετε τις μελέτες αυτές σε εταιρείες, που θα στοιχίσουν πανάκριβα, ενώ θα μπορούσαν να γίνονται από τους επιστήμονες δασολόγους των δασαρχείων.

Είναι αλήθεια πως πολλοί μνηστήρες εμφανίστηκαν, γιατί, βέβαια, ως αρπακτικά, βρήκαν πεδίο δόξης λαμπρό για τις επενδύσεις και τα επιχειρηματικά τους σχέδια, τα οποία θα μπορούσαν να έχουν τίτλο: “Μπίζνες στα καμένα ή μπίζνες πάνω στα καμένα”; 

Η επιλογή δική σας τι θα βάλετε. Έχουν ακουστεί διάφορα, είναι η αλήθεια, για το “κλειστό δάσος” που πρέπει να ανοίξει στον τουρισμό, για τη ανάγκη υλοτομιών τεράστιων εκτάσεων, για την ανάγκη διάνοιξης δεκάδων ακόμη χιλιόμετρων δασικών δρόμων.

Μάλιστα, πριν καν στεγνώσει το μελάνι από τις εξαγγελίες σας για την εκχώρηση της διαχείρισης του δασικού πλούτου της χώρας σε διάφορους ομίλους, μαθαίνουμε ότι μπαίνουν σε εφαρμογή σχέδια για τη “μετατροπή κατάλληλων καμένων εκτάσεων σε κτηνοτροφικές εκτάσεις”… 

Εντελώς απροκάλυπτα, και με τα καμένα δασικά οικοσυστήματα του Έβρου ακόμη να καπνίζουν, πολλοί ορέγονται να εκμεταλλευτούν τις καμένες και κηρυγμένες αναδασωτέες εκτάσεις, μετατρέποντάς τες σε κτηνοτροφικές και γεωργικές εκτάσεις.

Το λέμε αυτό έτσι, γιατί οι εξαγγελίες για κτηνοτροφικά πάρκα, είναι επικίνδυνες. Γιατί αν υλοποιηθούν, οδηγούν μαθηματικά στο ξεκλήρισμα όλων των μικρών κτηνοτρόφων που δραστηριοποιούνταν μέχρι σήμερα στα δάση που κάηκαν.

Ποιος κτηνοτρόφος θα μπορεί να μετακινείται καθημερινά δεκάδες χιλιόμετρα για να πάει στο κοπάδι του; 

Γνωρίζετε βέβαια, όπως και εμείς, πως αν υλοποιηθούν, θα γίνουν προς όφελος επιχειρήσεων, που μια χαρά θα τούς έρθει η έτοιμη εγκατάσταση, με ζεστό χρήμα από τα διάφορα ΕΣΠΑ, χιλιοπληρωμένο για άλλη μια φορά από τους εργαζόμενους, τον ελληνικό λαό.

Και να ήταν μόνο αυτό; Εδώ στο προστατευόμενο δάσος της Δαδιάς, έχει μεγαλώσει και το ενδιαφέρον για την εγκατάσταση πάρκων ΑΠΕ, για τη μετατροπή του σε πάρκο ανεμογεννητριών, πάλι στο όνομα της δήθεν πράσινης ανάπτυξης. Καταλαβαίνει κανείς, τι συνέπειες θα έχει αυτή η εξέλιξη, όχι μόνο όσον αφορά την υποβάθμιση του περιβάλλοντος, την ένταση των πλημμυρικών φαινομένων κλπ. 

Όμως εδώ δε μιλάμε για ένα οποιοδήποτε δάσος. Μιλάμε για το δάσος της Δαδιάς με πλήθος πολύ σπάνιων αρπακτικών πουλιών, στα οποία έχει ιδιαίτερη επίδραση η τοποθέτηση ανεμογεννητριών. Ήδη έχουν βρεθεί δεκάδες νεκρά πουλιά χτυπημένα από τις ανεμογεννήτριες. 

Εσείς λοιπόν, με το λεγόμενο σχέδιο αποκατάστασης, ανοίγετε διάπλατα τον δρόμο, για καθετοποιημένη εκμετάλλευση, σε πρώτη φάση του ξύλου και της βιομάζας και μελλοντικά στον δασικό – ορεινό τουρισμό με τη δημιουργία «δασικών χωριών». Και παράλληλα, συνεχίζετε την ίδια δασοκτόνα πολιτική που εφαρμόζεται δεκαετίες τώρα από όλες τις κυβερνήσεις, και τις δικές σας, και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ νωρίτερα. Μια πολιτική δηλαδή, η οποία αντιμετωπίζει τα δάση ως εμπόρευμα και πεδίο κερδοφορίας για τους μονοπωλιακούς ομίλους. Σόι πάει το βασίλειο και σε ό,τι αφορά τα δάση… 

Στον Έβρο, αν και έχουν περάσει τρεις μήνες σχεδόν από τις καταστροφικές πυρκαγιές, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο λαός της περιοχής και ιδιαίτερα οι αγρότες, οι κτηνοτρόφοι, οι μελισσοκόμοι, είναι πολύ σοβαρά. Είναι για παράδειγμα χαρακτηριστικό ότι, από τις αποζημιώσεις που ακόμη εκκρεμεί η καταβολή τους, υπάρχουν λαϊκές οικογένειες οι οποίες, για διάφορους λόγους, έχουν αποκλειστεί. Αλλά ακόμα και για τους αγρότες και κτηνοτρόφους οι οποίοι έχουν υποστεί μεγάλες ζημιές, δεν υλοποιήσατε τη δέσμευση των υπουργών σας ότι θα αποζημιωθούν στο 100% των ζημιών, και όχι στο 80% όπως προβλέπει ο κανονισμός του ΕΛΓΑ. Οι πληγέντες, είδαν στους λογαριασμούς τους ποσά που αντιστοιχούν στο 80% και όχι το 100%, το οποίο είναι επίσης πολύ λίγο σε σχέση με την πραγματική αξία των απωλειών τους σε ζώα. Πήρατε κι εδώ τώρα την απάντησή σας…

Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και με τις αποζημιώσεις για τις καταστραμμένες από την πυρκαγιά, κατοικίες. Ακόμα περιμένουν οι κάτοικοι να ολοκληρωθεί και ο 3ος έλεγχος, για να δουν τελικά πώς θα χαρακτηριστούν τα σπίτια τους. Με αποτέλεσμα ακόμα να μην έχουν κατεδαφιστεί, όσα ήδη έχουν χαρακτηριστεί “κόκκινα”, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για την ασφάλεια των κατοίκων.

Το κρίσιμο βέβαια ερώτημα είναι, ποια κρατική στήριξη έχουν οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι της περιοχής, προκειμένου να ορθοποδήσουν; 

Για παράδειγμα μεγάλες είναι οι ανάγκες των κτηνοτρόφων σε ζωοτροφές, αφού απαγορεύεται – και σωστά – η βόσκηση στις καμένες περιοχές και επομένως τα ζώα που επέζησαν της πυρκαγιάς, δεν έχουν άλλο τρόπο ώστε να επιβιώσουν. Κι όμως, στο διάστημα αυτών των 3 μηνών έχουν δοθεί ελάχιστες ζωοτροφές οι οποίες φυσικά δεν επαρκούν. 

Όταν βέβαια μιλάμε για την αποκατάσταση μιας τεράστιας κατεστραμμένης από τις πυρκαγιές περιοχή, όπως ο Έβρος, πρέπει να μιλάμε και για την ολοκληρωμένη ταυτόχρονα αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής. Και η εμπειρία από άλλες περιοχές της χώρας, όπως η Βόρεια Εύβοια, ξέρετε πως είναι αρνητική. 

Αλήθεια, μπορείτε σήμερα με βεβαιότητα να πείτε ότι έχουν προχωρήσει ή έστω προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς, όχι οι μελέτες, αλλά η υλοποίηση αυτών των κρίσιμων για την προστασία της ζωής των κατοίκων, έργων; 

Από όσο γνωρίζουμε υπάρχουν σοβαρές καθυστερήσεις, ακόμα και για έργα που αφορούν όχι τη φετινή, αλλά την περσινή πυρκαγιά στο δάσος της Δαδιάς. Υπάρχουν, για παράδειγμα, έτοιμες μελέτες από το δασαρχείο που περιμένουν χρηματοδότηση από «αναδόχους», χορηγούς δηλαδή, γεγονός που καθυστερεί την πραγματοποίησή τους με εξαιρετικούς κινδύνους για πλημμυρικά φαινόμενα! 

Είναι δε χαρακτηριστικό, πως η περιφέρεια αναφέρει ότι προχωράει σε αντιπλημμυρικά έργα αξίας 78 εκατ. ευρώ. Όμως τα περισσότερα απ’ αυτά δεν αφορούν τις νέες ανάγκες. Είναι έργα που θα έπρεπε να έχουν ήδη γίνει εδώ και δεκαετίες και αφορούν όλο το νομό Έβρου, τον Ερυθροπόταμο, τα αναχώματα του ποταμού Έβρου, ορισμένα φράγματα, κτλ.

Χρειάζεται όμως, κυρίες και κύριοι, να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα ειδικά για την υγεία των κατοίκων. Άλλωστε δεν χρειάζεται να ζήσει κανείς μια 20ήμερη φωτιά, για να καταλάβει πως η υψηλή συγκέντρωση σωματιδίων στην ατμόσφαιρα, η οποία συνεχίστηκε για πολλές μέρες μετά την κατάσβεσή της, έχει επηρεάσει την υγεία των κατοίκων, κυρίως με αναπνευστικές νόσους. Όπως και στην περίπτωση της Θεσσαλίας, χρειάζεται παρακολούθηση, πρόληψη και επιτήρηση για το σύνολο του πληθυσμού, επομένως και μέτρα στήριξης, δωρεάν πρόσβασης σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας. 

Χρειάζεται ενίσχυση της πνευμονολογικής κλινικής του Νοσοκομείου, προσλήψεις του απαραίτητου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, προμήθεια των κατάλληλων διαγνωστικών μέσων και σχέδιο καθολικής εξέτασης και παρακολούθησης του πληθυσμού της περιοχής. 

Έχει η κυβέρνηση σας, τα αρμόδια υπουργεία σας τέτοιο σχέδιο; 

Το ερώτημα δεν είναι ρητορικό. Είναι πραγματικό και απαιτεί απάντηση. 

Εξίσου σημαντικό ζήτημα για την υγεία των κατοίκων αποτελεί και η ποιότητα του νερού ύδρευσης που φαίνεται να επηρεάζεται από τις πυρκαγιές. Γι αυτό και υπάρχει η ανάγκη για εφαρμογή άμεσων, πρόσθετων μέτρων προστασίας και μέτρων για τον ενδελεχή έλεγχο του νερού. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες, οι τοπικές αρχές γνωρίζουν τι μέτρα πρέπει να παρθούν για να αποφευχθούν προβλήματα στην ποιότητα του νερού.

Άφησα για το τέλος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι τελευταίο σε σημασία, το σχολείο στη Παλαγία που κάηκε. Είναι αυτό το σχολείο, το οποίο με τυμπανοκρουσίες εγκαινιάστηκε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό τον Σεπτέμβρη, παρουσία του υπουργού Παιδείας μετά την ανακατασκευή του, πάλι από ανάδοχο – χορηγό. 

Ξέρετε, – ας ρωτήσω καλύτερα γιατί δεν ξέρω αν το ξέρετε – πως ο εργολάβος που έχει αναλάβει την επισκευή του, δήλωσε ότι τα χρήματα του χορηγού τελείωσαν, με αποτέλεσμα να μην έχει φτιαχτεί ακόμα η σκεπή του σχολείου; 

Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και με ένα ψιλόβροχο το σχολείο πλημμυρίζει, μπάζει νερά από την οροφή! Τι ακριβώς εγκαινιάσατε κύριε πρωθυπουργέ; 

Αφήστε. Μας απαντάτε την επόμενη φορά σε μια άλλη συνεδρίαση της βουλής… 

Κι αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα, ότι δυστυχώς θα υπάρξει και επόμενη φορά, δηλαδή δυστυχώς μια νέα καταστροφή, η οποία θα έχει αφήσει πίσω της λάσπες και αποκαϊδια όπως στη Θεσσαλία και στον Έβρο, περιοχές για τις οποίες συζητάμε σήμερα.

Γιατί; Γιατί το σημερινό, εχθρικό, κατά την άποψή μας, για τον λαό κράτος σας, με μεγάλη αποτελεσματικότητα και ικανότητα μπορεί να χρηματοδοτεί κάποιους ομίλους με δισεκατομμύρια ευρώ. Ζεστό χρήμα απ’ το αίμα και τον ιδρώτα του λαού μας βγαλμένο, φορολογεί, όμως, και τώρα ετοιμάζεται να ξεζουμίσει τους μικρούς επαγγελματίες. Όμως την ίδια ώρα, είναι παντελώς ανίκανο να αντιμετωπίσει όχι τις επιπτώσεις από τα ακραία φαινόμενα, αλλά ούτε από τα συνηθισμένα και προβλέψιμα, όπως οι έντονες φθινοπωρινές βροχοπτώσεις, οι καλοκαιρινές πυρκαγιές, ή οι σεισμοί στην πιο σεισμογενή χώρα της Ευρώπης, όπως είναι η πατρίδα μας. Και δεν μπορεί να το κάνει, γιατί ο ρόλος και η αποστολή του βρίσκεται σε αντίθετη κατεύθυνση, απ’ αυτή της ικανοποίησης των σημερινών λαϊκών αναγκών. 

Ένα πράγμα, λοιπόν, αποδεικνύεται: Η ανάγκη μιας ριζικής αλλαγής πορείας, ως απαραίτητης προϋπόθεσης προκειμένου να τεθούν οι όροι για μια ουσιαστική προστασία του λαού από καταστροφές. 

Και γι’ αυτή την αλλαγή πορείας με το λαό πρωταγωνιστή για τις δικές του ανάγκες το ΚΚΕ βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Όπως καταλαβαίνετε, στην κριτική που σας κάνουμε, εμπεριέχονται και οι προτάσεις μας για το τι πρέπει να γίνει, τόσο για την ουσιαστική αποκατάσταση των πληγέντων, όσο και για να μην ξαναζήσει τέτοιες καταστροφές ο λαός μας.

Σας τα έχουμε καταθέσει και στις πάνω από 20 ερωτήσεις και παρεμβάσεις που έχει κάνει το Κόμμα μας συγκεκριμένα για τη Θεσσαλία και τον Έβρο το τελευταίο διάστημα. Τα ακούτε και από τις επιτροπές και τους φορείς του λαού σε αυτές τις περιοχές, που πραγματοποιούν συνεχείς κινητοποιήσεις, βγάζουν ανακοινώσεις και κάνουν προτάσεις. 

Είμαστε βέβαιοι ότι τα γράφετε στα παλαιότερα των υποδημάτων σας, με βάση και τα όσα είπατε σήμερα. Γι’ αυτό κι εμείς θα συνεχίσουμε, ακόμα πιο δυναμικά, να σας πιέζουμε, ασκώντας σας ισχυρή δυναμική αντιπολίτευση. Και μέσα και έξω από τη Βουλή, μέσα στους αγώνες του λαού, για να αναγκαστείτε να υλοποιήσετε έστω κάποια από αυτά.

Μέχρι να ανοίξει ο δρόμος με την θέληση και απόφαση του ελληνικού λαού να αλλάξουμε συνολικά ρότα. 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Για τα έργα αποκατάστασης των πληγεισών περιοχών της Θεσσαλίας και του Έβρου θα ενημερώσει τη Βουλή ο πρωθυπουργός

Με αίτημα που διαβίβασε στον πρόεδρο της Βουλής Κώστα Τασούλα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ζητά να ενημερώσει την εθνική αντιπροσωπεία για την εξέλιξη των έργων αποκατάστασης στις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλίας και του Έβρου.

Η σχετική ενημέρωση θα γίνει από τον πρόεδρο της κυβέρνησης σε ειδική συνεδρίαση, την ερχόμενη Τετάρτη 22 Νοεμβρίου στην αίθουσα της Ολομέλειας. Ο κ. Μητσοτάκης κάνει χρήση των προβλέψεων του άρθρου 142Α του Κανονισμού του κοινοβουλίου «Aνακοινώσεις και δηλώσεις της Kυβέρνησης ενώπιον της Bουλής» και αναμένεται να προβεί σε αναλυτική ενημέρωση τα έργα που πραγματοποιούνται αυτό τον καιρό τόσο στην πολύπαθη Θεσσαλία που επλήγη από την κακοκαιρία Daniel με έντονες βροχοπτώσεις και πλημμυρικά φαινόμενα όσο και για το δάσος της Δαδιάς, ένα σημαντικό μέρος του οποίου κάηκε τον περασμένο Αύγουστο.




Δήμος Παγγαίου | 1εκατομμύριο ευρώ για τις εργασίες αποκατάστασης του κτιρίου της πρώην Λέσχης Αξιωματικών

Την έναρξη των εργασιών για την αποκατάσταση του κτιρίου της πρώην Λέσχης Αξιωματικών του Δήμου Παγγαίου ανακοίνωσε σε ανάρτησή του ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Παγγαίου, Χρήστος Μποσμπότης.

Συγκεκριμένα αναφέρει:

“Άμεσα ξεκινούν οι εργασίες αποκατάστασης και επανάχρησης του κτιρίου της πρώην Λέσχης Αξιωματικών, προϋπολογισμού 1εκ€.   Το κτίριο εχει παραχωρηθεί με μακροχρόνια μίσθωση από το ΤΕΘΑ στον Δήμο Παγγαίου.   Το κτήριο της πρώην Λέσχης Αξιωματικών Ελευθερούπολης έχει κατασκευασθεί περίπου στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και δώμα. Λειτουργούσε, έως και την παραχώρησή του στον δήμο Παγγαίου, ως χώρος εστίασης αξιωματικών του Ελληνικού Στρατού.   Το υπάρχον κτηριακό κέλυφος θα διατηρηθεί και θα πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες επισκευές για την αποκατάσταση βλαβών και φθορών και στην συνέχεια οι απαραίτητες εργασίες για την διαμόρφωση του πολυχώρου εκδηλώσεων, με απώτερο στόχο το εμβληματικό αυτό κτίριο να μετατραπεί σε μια κυψέλη πολιτισμού.”




Εργασίες ενεργοποίησης και αποκατάστασης δικτύου φυσικού αερίου της ΔΕΔΑ στην Καβάλα

Προγραμματισμός των εργασιών κατασκευής δικτύου φυσικού αερίου της ΔΕΔΑ στην πόλη της Καβάλας, για το χρονικό διάστημα από 01.11.2023 έως 15.11.2023.
Εκσκαφή, εγκατάσταση αγωγού, επίχωση και ασφαλτική αποκατάσταση στις οδούς Μικράς Ασίας και Καππαδοκίας (έως τη συμβολή της με την οδό Ευξείνου Πόντου)
Εκσκαφή, εγκατάσταση αγωγού, επίχωση και ασφαλτική αποκατάσταση στις οδούς Πρεβέζης, Χανίων και 25ης Μαρτίου (έως τη συμβολή της με την οδό Ιοκάστης)
Τμηματική ενεργοποίηση δικτύου με αφετηρία τον ρυθμιστικό/μετρητικό σταθμό στην περιοχή του Περιγιαλίου. Εξαιτίας εργασιών στα σημεία των βανών επί των οδών, θα υπάρξει σήμανση-περίφραξη τους για μη στάθμευση οχημάτων.
Εκσκαφή, εγκατάσταση παροχετευτικών αγωγών, επίχωση και αποκατάσταση σε οδούς με δίκτυο ΦΑ (Πρωτόπαππα, Εγνατίας, Ρωμανού, Κομνηνών, Φιλίππου, Βενιζέλου και Κολοκοτρώνη)



Θεσσαλία: Συνεχίζεται η τιτάνια μάχη αποκατάστασης των ζημιών – Νεκρά ζώα, κίνδυνος ασθενειών και κατεστραμμένες υποδομές

Συνεχίζεται η τιτάνια μάχη να αποκατασταθούν οι ζημιές από τις πλημμύρες που έφερε η κακοκαιρία Daniel στην Θεσσαλία

Το πέρασμα της κακοκαιρίας από την Θεσσαλία προκάλεσε κολοσσιαίες καταστροφές ενώ 15 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.

Κάτοικοι παλεύουν μήπως και δημιουργήσουν συνθήκες επιστροφής στην καθημερινότητα. Μια καθημερινότητα με πολλές δυσκολίες καθώς έχει υποστεί ολοκληρωτική καταστροφή η παραγωγή στο θεσσαλικό κάμπο, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις ανέρχεται στο 100%, μια εξέλιξη που μηδενίζει το φετινό εισόδημα των πληγέντων, αλλά παράλληλα ασκεί πιέσεις στις τιμές των τροφίμων.

Μεγάλες επίσης είναι οι καταστροφές που έχουν υποστεί και επιχειρήσεις των πληγεισών περιοχών. Με ταχείς ρυθμούς συνεχίζεται η συγκέντρωση βοήθειας από προσφορές φορέων, επιχειρήσεων και πολιτών, ενώ η παράδοση στην κυκλοφορία της Εθνικής Οδού Αθηνών Θεσσαλονίκης θα διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό να έρθουν φορτηγά με βοήθεια από άλλες περιοχές της χώρας.

Στο νομό Λάρισας, άνοιξε την Παρασκευή η Εθνική Οδός Αθηνών Θεσσαλονίκης στο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, μεταξύ Α/Κ Συκουρίου και Α/Κ Γυρτώνης, που είχε αποκλειστεί λόγω της υπερχείλισης του Πηνειού ποταμού, με τη σύμφωνη γνώμη των αρμόδιων φορέων και της Ελληνικής Αστυνομίας.

Διαφορετική όμως είναι η κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο όπου υπάρχει μεγάλη καταστροφή της υποδομής του δικτύου, με αποτέλεσμα τα δρομολόγια Αθήνας – Θεσσαλονίκης να έχουν ανασταλεί.

Δραματική η κατάσταση με τα νεκρά ζώα και τον κίνδυνο ασθενειών

Σοβαρά είναι και τα προβλήματα της δημόσιας υγείας όπου ο κίνδυνος ανάπτυξης λοιμωδών ασθενειών στη Θεσσαλία περιλαμβάνει και τον ιό του Δυτικού Νείλου, σύμφωνα με το Αστεροσκοπείο Αθηνών, λόγω των στάσιμων νερών εδώ και ημέρες. Παράλληλα, προβληματισμός επικρατεί στο νομό, με τα νεκρά ζώα που είναι εκτεθειμένα παρά τις προσπάθειες που γίνονται για την συγκέντρωση και απομάκρυνσή τους.

Σε εξέλιξη είναι και η προσπάθεια σίτισης ζώων των κτηνοτροφικών μονάδων οι οποίες δεν χάθηκαν στις πλημμύρες, καθώς καταστράφηκαν αποθηκευμένες ζωοτροφές.

Ακόμη, κλειστά θα παραμείνουν τα σχολεία στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και δεν θα λειτουργήσουν μέχρι και τις 22 Σεπτεμβρίου, όπως ανακοίνωσε η Περιφέρεια Θεσσαλίας «εξαιτίας των ακραίων καιρικών φαινομένων. Επίσης σύμφωνα με την Περιφέρεια, συνεχίζεται η συγκέντρωση βοήθειας από προσφορές φορέων, επιχειρήσεων και πολιτών, η οποία αποστέλλεται σύμφωνα με τις ανάγκες σε όλες τις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλίας.

Τέλος, και σήμερα Σάββατο τα κλιμάκια μηχανικών του υπουργείου Υποδομών και ειδικότερα της Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (ΔΑΕΦΚ) θα βρίσκονται στις πληγείσες περιοχές του Δήμου Λαρισαίων.

12η μέρα χωρίς νερό ο Βόλος

Τα προβλήματα συνεχίζονται και στην Μαγνησία, με τα πλέον σημαντικά να αφορούν την υδροδότηση με καθαρό πόσιμο νερό, τον καθαρισμό των κατοικιών και των δρόμων από τους τόνους λάσπης και την κατεστραμμένη οδοποιία κυρίως στο Πήλιο.

Στην πρωτεύουσα της Μαγνησίας για δωδέκατη ημέρα δεν υπάρχει πόσιμο νερό στα σπίτια και τις επιχειρήσεις και η ζωή δυσκολεύει περισσότερο από τις ανάγκες της καθημερινότητας για τις ανάγκες των 200.000 περίπου ανθρώπων που κατοικούν στην ευρύτερη περιοχή του Βόλου.

Η ΔΕΥΑ Μείζονος Βόλου, σε συνεργασία με την ΕΥΔΑΠ, δίνουν πραγματικό αγώνα για την αποκατάσταση της υδροδότησης με πόσιμο νερό, αλλά η πλήρης σχεδόν καταστροφή του συστήματος άντλησης και διανομής κάνει την κατάσταση εξαιρετικά δύσκολη και ο δήμαρχος Βόλου Αχιλλέας Μπέος ανακοίνωσε χθες σε συνέντευξή του ότι το καθαρό πόσιμο νερό θα τρέξει ξανά στις βρύσες μετά από περίπου ένα 20ήμερο .

Παράλληλα ο καθαρισμός των σπιτιών και των επιχειρήσεων που πλημμύρισαν σε πολλές συνοικίες του Βόλου συνεχίζεται και οι άνθρωποι προσπαθούν να βάλουν σε τάξη την ζωή τους αφού βλέπουν κατεστραμμένη την περιουσία τους.

Καταβάλλονται προσπάθειες να καθαρισθούν στοιχειωδώς οι δρόμοι από την λάσπη, το χώμα και τα σκουπίδια στον Βόλο αλλά η έλλειψη νερού καθιστά δύσκολη την προσπάθεια των συνεργείων του Δήμου Βόλου.

Την ίδια ώρα τεχνικά συνεργεία καθαρίζουν τον χείμαρρο Κραυσίδωνα αφού η κοίτη του ανέβηκε πάνω από ένα μέτρο, μετά τις πλημμύρες, εξαιτίας των φερτών υλών και των τεραστίων ποσοτήτων πέτρας που κατέβασε από το Πήλιο και έτσι είναι εντυπωσιακές οι εικόνες από τα βουνά πέτρας που συσσωρεύονται για να απομακρυνθούν από την κοίτη, ενώ δύο ημέρες πριν σημειώθηκαν μικροεπεισόδια μεταξύ κατοίκων της περιοχής και συνεργείου που προσπάθησε να κόψει και να απομακρύνει δέντρα από την κοίτη του χειμάρρου και που εμπόδιζαν την ομαλή ροή των νερών με αποτέλεσμα υπερχείλιση και την πλημμύρα σε πολλές συνοικίες. Οι κάτοικοι αντέδρασαν στην κοπή των δέντρων, παρά τα προβλήματα που προκλήθηκαν από αυτά.

newsit.gr