Αποκατάσταση των εξωτερικών όψεων του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Καβάλας

Την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025, υπεγράφη προγραμματική σύμβαση για την αποκατάσταση των εξωτερικών όψεων του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Καβάλας, με προϋπολογισμό 200.100 ευρώ.

Οι εργασίες περιλαμβάνουν αφαίρεση φθαρμένων επιχρισμάτων, καθαρισμό μαρμάρινων και λίθινων επιφανειών, αντικατάσταση μολυβδόφυλλων της στέγης και νέα αρμολογήματα. Ο Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Στέφανος, ο Δήμαρχος Καβάλας Θόδωρος Μουριάδης και ο Αντιπεριφερειάρχης Θόδωρος Μαρκόπουλος τόνισαν τη σημασία του έργου για την ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά της πόλης.




Μέχρι το Πάσχα η αποκατάσταση γραμμής Καβάλας – Λήμνου

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός για την ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ Καβάλας και Λήμνου, μια εξέλιξη που έχει προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον στην τοπική κοινωνία. Ο δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, δήλωσε αισιόδοξος για την έκβαση του διαγωνισμού και εξέφρασε την πεποίθησή του ότι μέχρι το Πάσχα η γραμμή θα έχει αποκατασταθεί πλήρως.

Ο κ. Μουριάδης τόνισε πως η επαναλειτουργία της γραμμής είναι υψίστης σημασίας για την οικονομική και κοινωνική ζωή της περιοχής, καθώς θα ενισχύσει την επικοινωνία και τη συνεργασία με τη Λήμνο, ιδιαίτερα ενόψει της τουριστικής περιόδου.




Δράμα: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω έργων σε γέφυρα στον ποταμό Νέστο

Η Αστυνομική Διεύθυνση Δράμας αποφάσισε την λήψη μέτρων ρύθμισης κυκλοφορίας στην Εθνική Οδό 14 Δράμας – Ξάνθης, προκειμένου εκτελεστούν στην γέφυρα του ποταμού Νέστου, εργασίες βασικής αποκατάστασης της λειτουργίας της γεφύρωσης με στόχο την εξυπηρέτηση της ασφαλούς κίνησης επί του οδικού δικτύου Δράμας – Ξάνθης Ε.Ο. 14., από 10/03/2025 και για χρονικό διάστημα περίπου δύο (2) εβδομάδων.

Ο ανάδοχος του έργου και ο υπεύθυνος μηχανικός, θα μεριμνήσουν για την τοποθέτηση κατάλληλης σήμανσης, ώστε να εφαρμοστούν επαρκώς τα μέτρα ρύθμισης – περιορισμού – εκτροπής της κυκλοφορίας.

Η κυκλοφορία των οχημάτων θα γίνεται σύμφωνα με τη σήμανση που θα τοποθετηθεί για το σκοπό αυτό, με την συνδρομή του Τμήματος Τροχαίας Δράμας για την διασφάλιση της ομαλής – ασφαλούς κυκλοφορίας οχημάτων.

Οι παραβάτες θα διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, η δε εκτέλεσή της ανατίθεται στους Αστυνομικούς Υπαλλήλους.

 

 




Βανδαλισμοί στο Γυμνάσιο και Λύκειο Λιμένα Θάσου | Κλείνει το σχολείο για αποκατάσταση ζημιών

Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες εβδομάδες, άγνωστοι εισέβαλαν στο σχολικό συγκρότημα του Γυμνασίου και Λυκείου Λιμένα Θάσου, προκαλώντας σοβαρές ζημιές.

Οι δράστες άνοιξαν τις βρύσες, με αποτέλεσμα να πλημμυρίσουν διάφοροι χώροι του σχολείου, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στις εγκαταστάσεις. Λόγω της έκτακτης ανάγκης για αποκατάσταση των φθορών και της επικινδυνότητας που συνεπάγεται η παραμονή των μαθητών στον χώρο κατά τη διάρκεια των εργασιών, αποφασίστηκε η διακοπή των δια ζώσης μαθημάτων από την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025 έως και την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025. Οι αρμόδιες αρχές βρίσκονται σε επιφυλακή, ενώ εξετάζονται τρόποι ενίσχυσης της ασφάλειας στο σχολικό συγκρότημα, ώστε να αποτραπούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον.




Αποκατάσταση Βλάβης στο Αντλιοστάσιο Ελευθερούπολης

Η βλάβη που είχε σημειωθεί στο αντλιοστάσιο της Ελευθερούπολης αποκαταστάθηκε. Εκτιμάται ότι σε περίπου δύο ώρες η υδροδότηση θα έχει αποκατασταθεί πλήρως σε όλες τις γειτονιές.




Μέτρα ανακούφισης για τους συνταξιούχους: 5 ρυθμίσεις που στοχεύουν στην αποκατάσταση αδικιών

Οι ρυθμίσεις περιλαμβάνουν μία σειρά από μέτρα που αφορούν κρίσιμες παραμέτρους του συνταξιοδοτικού
Πέντε σημαντικές αλλαγές επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης όσον αφορά στις συντάξεις, οι οποίες αναμένεται να φέρουν αυξήσεις στο εισόδημα χιλιάδων ασφαλισμένων, αποκαθιστώντας αδικίες προηγούμενων ετών που σχετίζονταν με τη σκληρή δημοσιονομική πολιτική της χώρας, με επίκεντρο την περίοδο των μνημονίων.

Συγκεκριμένα, προκρίνεται αύξηση στις κύριες και στις επικουρικές συντάξεις, διορθωτικές κινήσεις στην εισφορά αλληλεγγύης, επεξεργασία νέας νομοθετικής ρύθμισης, η οποία θα δίνει κίνητρα στους συνταξιούχους να συνεχίσουν να απασχολούνται με παράλληλη απαλλαγή από την εισφορά αλληλεγγύης, προωθείται αναμόρφωση των συντάξεων χηρείας και, τέλος, ξεκινά η εφαρμογή του νόμου για την προσαύξηση στις συντάξεις όσων εξακολουθούν να εργάζονται.

Αναλυτικά, οι ρυθμίσεις περιλαμβάνουν μία σειρά από μέτρα που αφορούν κρίσιμες παραμέτρους του συνταξιοδοτικού:

Οι προβλεπόμενες αυξήσεις

Υπάρχει πρόθεση από την πλευρά του οικονομικού επιτελείου για διορθωτικές κινήσεις στις κύριες συντάξεις, με πιθανότητα αυξήσεων και για τις επικουρικές. Στις κύριες συντάξεις έχει δοθεί αύξηση 2,4% για το 2025, ενώ θα έχει και συμπλήρωμα πιθανότατα της τάξεως του 0,25%, που θα πληρωθεί το 2026. Το διορθωτικό ποσοστό προκύπτει από τις εκτιμήσεις που έχει κάνει η Τράπεζα της Ελλάδας για μεγαλύτερη ανάπτυξη και πληθωρισμό το 2024. Εφόσον επιβεβαιωθούν οι συγκεκριμένες προβλέψεις και από την ΕΛ.ΣΤΑΤ., τότε η αύξηση θα πληρωθεί εντός του 2026, σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος. Η εκτίμηση της ΤτΕ για την ανάπτυξη το 2024 υπολογίζεται στο 2,3% (αντί 2,2%, που λέει το οικονομικό επιτελείο) και για τον πληθωρισμό το ποσοστό θα κινηθεί στο 3% (αντί 2,7%).

Αυτές οι εκτιμήσεις δρομολογούν τις διαδικασίες για διορθωτική αύξηση το 2025. Αν επιβεβαιωθούν όλες οι παραπάνω εκτιμήσεις, τότε η αύξηση στις συντάξεις για το 2026 θα φτάσει στο 2,75% (2,5% το ποσοστό βάσει πληθωρισμού και ανάπτυξης συν 0,25% διορθωτική αύξηση για το 2025). Επιπλέον, εξετάζεται και αύξηση των επικουρικών συντάξεων. Αν πιστοποιηθεί το πλεόνασμα στον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του ΕΦΚΑ, όπως διαπιστώθηκε μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2024, τότε θα δούμε αυξήσεις, εντός του 2025, και στις επικουρικές συντάξεις.

Αποκατάσταση αδικιών

Ένα μέτρο που προσφέρει μεγάλη ανακούφιση σε πολλούς συνταξιούχους είναι η αποκατάσταση αδικιών που αφορούν την Εισφορά Αλληλεγγύης. Στο οικονομικό επιτελείο υπάρχει σκέψη αναμόρφωσης της ΕΑΣ για εκείνες τις συντάξεις που ξεπερνούν τα 1.434 ευρώ, αντί των 1.400 ευρώ που επιβαλλόταν μέχρι το 2024. Το υπουργείο Εργασίας τιμαριθμοποίησε μεν την εισφορά κατά το ποσοστό αύξησης των συντάξεων, ώστε κάθε φορά που αυξάνονται οι συντάξεις να αυξάνονται και οι κλίμακες της εισφοράς, πλην όμως αυτή η επιλογή οδηγεί στη σταδιακή κατάργηση της ΕΑΣ για ένα μεγάλο τμήμα συνταξιούχων. Στο υπουργείο Εργασίας έχουν εντοπίσει αυτή τη νομοτελειακή κατάργηση της ΕΑΣ και υπάρχει προβληματισμός για τη συνέχεια.

Το πλάνο που διαμορφώνεται σχετικά με αυτήν την κρίσιμη συνιστώσα του συνταξιοδοτικού συστήματος έχει την παρακάτω εικόνα: Οι κρατήσεις αναμένεται να επιβληθούν να επιβληθούν στη διαφορά του ποσού σύνταξης κάθε κλίμακας, και όχι σε όλη τη σύνταξη σύμφωνα με αυτά που ισχύουν μέχρι σήμερα. Για παράδειγμα, αντί για κράτηση 3% στα 1.600 ευρώ, θα υπάρχει κράτηση στη διαφορά σύνταξης από τα 1.434 έως τα 1.600 ευρώ, δηλαδή στο ποσό των 166 ευρώ. Σε αυτήν την περίπτωση, ο συντελεστής δε θα είναι 3%, αλλά θα ξεκινά από 15% και θα πιάνει για παράδειγμα το τμήμα σύνταξης από τα 1.434 ως τα 1.800 ευρώ. Έτσι ο συνταξιούχος θα δίνει λιγότερα από αυτά που καταβάλλει τώρα. Σήμερα, ένας συνταξιούχος με εισφορά 3% στα 1.600 ευρώ δίνει 48 ευρώ τον μήνα για την ΕΑΣ, ενώ με κράτηση 15% στα 166 ευρώ θα καταβάλλει μόνο 25 ευρώ, περίπου δηλαδή τα μισά.

Με την αναλογική κράτηση η ΕΑΣ θα μπορεί να είναι 18% για το τμήμα σύνταξης από τα 1.800 ευρώ ως τα 2.200 ευρώ, 22% από τα 2.200 ως τα 2.800 ευρώ και πιθανώς 25% από 2.800 ευρώ και άνω με τη δημιουργία πλαφόν, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο να υπάρξουν συνταξιούχοι που θα δίνουν περισσότερα για Εισφορά Αλληλεγγύης από αυτά που δίνουν για τον ίδιο λόγο μέχρι τώρα.

Απαλλάσσονται από την Εισφορά Αλληλεγγύης όσοι απασχολούνται

Επίσης, εξετάζεται η πιθανότητα θέσπισης νόμου, ο οποίος θα αποτελεί κίνητρο απασχόλησης για απαλλαγή των εργαζόμενων συνταξιούχων από την Εισφορά Αλληλεγγύης στην περίπτωση που θα υπόκεινται σε εισφορά λόγω της προσαύξησης της σύνταξής τους από τα ένσημα της απασχόλησής τους. Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, σύμφωνα με τις πηγές του ρεπορτάζ, ετοιμάζει νομοθετική ρύθμιση, που θα λέει ότι όσοι πάρουν προσαύξηση στη σύνταξή τους από τα ένσημα της εργασίας τους, η προσαύξηση αυτή δε θα υπολογιστεί για την επιβολή κρατήσεων ΕΑΣ.

Συντάξεις χηρείας

Αλλαγές ετοιμάζονται και στις συντάξεις χηρείας, στην περίπτωση αυτή προβλέπεται η επιστροφή σε αρκετές δόσεις των επιπρόσθετων ποσών που συνέχισαν να καταβάλλονται σε όλους εκείνους τους δικαιούχους που είχαν τη δική τους σύνταξη ή εργάζονταν μετά την πρώτη τριετία της σύνταξης χηρείας. Ακόμα, αναμένεται να διατηρηθεί η ανταποδοτική σύνταξη στο 70%, όπως επίσης και η μείωση της εθνικής στο 35% μετά την τριετία.

Τι κερδίζουν οι συνταξιούχοι που εργάζονται
Τέλος, ξεκινά να εφαρμόζεται ο νόμος για την προσαύξηση των συντάξεων για όλους όσοι εξακολουθούν να εργάζονται. Για κάθε έτος λαμβάνουν ένα μπόνους 0,77% στη σύνταξη, το οποίο υπολογίζεται με βάση τον μισθό που λαμβάνουν ή τις εισφορές που καταβάλλουν, αν είναι ελεύθεροι επαγγελματίες. Για παράδειγμα, με μισθό 1.000 ευρώ για ένα έτος, ο εργαζόμενος συνταξιούχος θα έχει αύξηση 8 ευρώ, με δύο έτη 16 ευρώ, κ.ο.κ. Προϋπόθεση για την προσαύξηση είναι η διακοπή της απασχόλησης με δήλωση του ενδιαφερομένου στον ΕΦΚΑ και παράλληλη υποβολή αίτησης για τον υπολογισμό της προσαύξησης.

neakriti.gr




Ροδόπη | Eρώτηση Οζ. Φερχάτ στη Bουλή για αποκατάσταση πληγέντων από την πυρκαγιά του Αυγούστου 2023

«Επιτακτική η άμεση αποκατάσταση των πληγέντων της Ροδόπης από την καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου 2023», αναφέρει σε κοινοβουλευτική ερώτηση του ο Βουλευτής της Νέας Αριστεράς Ροδόπης, Οζγκιούρ  Φερχάτ.

Όπως υποστηρίζει ο κ. Φερχάτ «οι πολίτες της ΠΕ Ροδόπης παραμένουν σε απόγνωση 15 μήνες μετά την καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου 2023, με τις αποζημιώσεις να βρίσκονται ακόμα σε θεωρητικό επίπεδο».

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του κ. Φερχάτ:

  • Μόλις 534.000 ευρώ έχουν δοθεί μέχρι στιγμής σε 148 δικαιούχους, με τον κτηνοτροφικό τομέα να παραμένει σχεδόν αβοήθητος.
  • Οι αποζημιώσεις για πάγιο εξοπλισμό, όπως ποτιστικά μηχανήματα και ξηραντήρια καπνού, δεν έχουν καν ξεκινήσει.
  • Η δεύτερη δόση για καμένα ελαιόδεντρα και άλλες καλλιέργειες παραμένει ανεξόφλητη, παρά τις καταγεγραμμένες απώλειες.
  • Η Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης αποκλείστηκε από το ευρωπαϊκό Μέτρο 5.2 (Ε.Ε. Κανονισμός 1305/13), παρά τις εκτεταμένες καταστροφές που υπέστη.
  • Η πολιτεία οφείλει να λάβει άμεσα ειδικά μέτρα για την οικονομική στήριξη των πληγέντων κτηνοτρόφων και μελισσοκόμων, που βρίσκονται πλέον σε δεινή οικονομική κατάσταση.

Ο κ. Φερχάτ ζητά να μάθει:

  1. Πότε θα καταβληθούν οι αποζημιώσεις για τον εξοπλισμό και τα προϊόντα που καταστράφηκαν;

  2. Θα δοθεί έκτακτη ενίσχυση για το ζωικό κεφάλαιο και τις υποδομές μέσω του κρατικού Προϋπολογισμού;




«Ένταξη του έργου “Αποκατάσταση και Βελτίωση Δρόμων στον Δήμο Θάσου” στο “ΤΠΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ 2021-2025”»

Με την υπ. αριθμ. 44110/28-05-2024 (ΑΔΑ: ΡΨ1646ΜΤΛ6-ΡΩΟ) Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών εντάχθηκε η Πράξη “Αποκατάσταση και Βελτίωση Δρόμων στον Δήμο Θάσου” στο «ΤΠΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ 2021-2025» και στον Άξονα Προτεραιότητας «Οδικές υποδομές», με συνολικό κόστος 1.851.214,04€.

Το έργο «Αποκατάσταση και Βελτίωση Δρόμων στον Δήμο Θάσου» αφορά αφενός στη βελτίωση της πρόσβασης σε αγροτικές γαίες του Δήμου Θάσου, μέσω τμημάτων του δημοτικού οδικού δικτύου, που βρίσκονται εκτός των ορίων οικισμού και αφετέρου στην αποκατάσταση και βελτίωση της πρόσβασης σε οικόπεδα της Δημοτικής Κοινότητας Ποταμιάς του Δήμου Θάσου και συγκεκριμένα του οικισμού Σκάλας Ποταμιάς. Όλοι οι δρόμοι είναι χωματόδρομοι και πρόκειται να ασφαλτοστρωθούν.

Σχετικά ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε:

«Ακόμη μία προσπάθειά μας είχε το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.

Με πρόγραμμα, σχέδιο και όραμα συνεχίζει ενωμένη η Διοίκηση του Δήμου να διεκδικεί και να εργάζεται προς όφελος του τόπου μας.

Η εξασφάλιση της χρηματοδότησης της πρότασης του Δήμου για την αγροτική οδοποιία, αναγνωρίζοντας την σημασία της στον αγροτικό τομέα του τόπου μας, αποτελεί μια πολυετή προσπάθειά μας με επιτυχή αποτέλεσμα».




Πανάγιος Τάφος | Εκδήλωση για την αποκατάσταση του Ιερού Κουβουκλίου στον Ναό της Αναστάσεως

Το ΤΕΕ ΑΜ, η Ιερά Μητρόπολις Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, το Κέντρο Καππαδοκικών Μελετών και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας, με την υποστήριξη της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και τον Δήμο Καβάλας, διοργάνωσαν εκδήλωση με θέμα «Ο Πανάγιος Τάφος-Το Μνημείο και το Έργο: Η Αποκατάσταση του Ιερού Κουβουκλίου στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως στα Ιεροσόλυμα».




Σε αργία τέθηκε ο δήμαρχος Νάουσας | «Θα προβώ σε κάθε νόμιμη ενέργεια για την αποκατάσταση της κατάφορης αδικίας»

Σε διοικητική αργία τέθηκε, με απόφαση του γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης (ΑΔΜΘ) Γιάννη Σάββα, ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Νάουσας Νίκος Κουτσογιάννης. Ο κ. Κουτσογιάννης, τον περασμένο Δεκέμβριο καταδικάστηκε από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης με ποινή 4 μηνών, με τριετή αναστολή, για παράβαση καθήκοντος. Η υπόθεση αφορούσε τη μίσθωση αναψυκτήριου κατά την προηγούμενη δημαρχιακή του θητεία, την περίοδο 2014-2019.

Σε γραπτή δήλωσή του, ο κ. Κουτσογιάννης κάνει λόγο για «εκτρωματική απόφαση που καταλύει κάθε έννοια κράτους δικαίου προερχόμενη από τις πιο σκοτεινές εποχές που έχει ζήσει αυτός ο τόπος».

«Προβαίνοντας σε πρόδηλη παράβαση της κείμενης νομοθεσίας εφηύρανε οικονομική ζημία από την εκμίσθωση του δημοτικού καταστήματος “Κιόσκι” και ο γραμματέας της Αποκεντρωμένης έκρινε απολύτως εσφαλμένα καθ’ υπέρβαση των ορίων της αρμοδιότητας του, πως ο δήμαρχος του δήμου Ηρωικής Πόλεως Νάουσας πρέπει να τεθεί σε αργία. Πρόκειται για μια πρωτοφανή πραξικοπηματικού χαρακτήρα απόφαση, η οποία αντίκειται στην ξεκάθαρη λαϊκή εντολή» συμπληρώνει, σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο.

Δηλώνει επίσης ο κ. Κουτσογιάννης ότι δεν τον πτοεί καμία έωλη, όπως τονίζει, απόφαση. «Άμεσα, θα προβώ σε κάθε νόμιμη ενέργεια, για την αποκατάσταση της κατάφωρης αδικίας, της τιμής μου και του σεβασμού της λαϊκής εντολής που δόθηκε προς το πρόσωπό μου στις εκλογές του Οκτωβρίου. Οι δε υπεύθυνοι γι’ αυτή την απόφαση – παρωδία, την οποία διαδώσανε πριν καν φτάσει στα χέρια μου θα κληθούν να λογοδοτήσουν στην δικαιοσύνη» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Μέσα στις επόμενες ημέρες θα πραγματοποιηθεί έκτακτο δημοτικό συμβούλιο όπου η πλειοψηφούσα παράταξη θα προτείνει έναν αντιδημάρχο για να εκτελεί χρέη δημάρχου.

Πηγή: newsbeast.gr




Σέρρες | Υπογραφή σύμβασης έργου «Αποκατάσταση ενδοδημοτικής οδοποιίας σε όλες τις ΔΕ του Δήμου Βισαλτίας»

Στο Δημαρχείο Νιγρίτας, στις 4 Δεκεμβρίου 2023, ημέρα Δευτέρα, στα Γραφεία του Δήμου Βισαλτίας, υπεγράφη η σύμβαση έργου : «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΝΔΟΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ Δ.Ε. ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΙΣΑΛΤΙΑΣ» προϋπολογισμού μελέτης: 333.219,97 Ευρώ, μεταξύ του Δημάρχου Βισαλτίας  κ. Αθανασίου Μασλαρινού και του αναδόχου κατασκευής του έργου της επικεφαλίδας κ. Χατζηαναστασιάδη Νικολάου του Μιχαήλ .

Το έργο αφορά στη βελτίωση δημοτικών οδών εντός των οικισμών όλων τον Δημοτικών Ενοτήτων ( Άγιος Δημήτριος, Αηδονοχώρι, Άμπελοι, Δημητρίτσι, Νικόκλεια, Πατρίκι, Τριανταφυλλιά, Φλάμπουρο). Το έργο  περιλαμβάνει εργασίες ασφαλτόστρωσης,  οδόστρωσης, τσιμεντόστρωσης  και σήμανσης ασφάλειας.

Στόχο έχει την ασφαλή κίνηση των οχημάτων και στην ευκολότερη μετακίνηση του πληθυσμού. 




Πολύωρη διακοπή νερού στον Άγιο Λουκά – Σταδιακή αποκατάσταση της υδροδότησης αναφέρει ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ

Πολύωρη ήταν η διακοπή υδροδότησης στην συνοικία του Αγίου Λουκά την Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου (διαβάστε σχετικά εδώ)

Μάλιστα στο σημείο επιχειρήσουν 5 συνεργεία της ΔΕΥΑΚ για να αποκαταστήσουν την βλάβη.

Σταδιακά επανέρχεται η υδροδότηση στις οικίες.




Τελευταία ημέρα της ανακωχής Χαμάς και Ισραήλ, συνομιλίες για την παράτασή της

Ηανακωχή ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, που επέτρεψε την απελευθέρωση ομήρων και φυλακισμένων και τη διανομή κάποιων ποσοτήτων ανθρωπιστικής βοήθειας που χρειαζόταν απελπιστικά, διανύει σήμερα την τέταρτη και τελευταία ημέρα της, με φόντο συνομιλίες για την παράτασή της.

Τη νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα, το ένοπλο παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα διαβεβαίωσε σε ανακοίνωσή του πως «επιδιώκει την παράταση της ανακωχής πέραν των τεσσάρων ημερών» που προέβλεπε η συμφωνία, με σκοπό να «αυξηθεί ο αριθμός των κρατουμένων που θα αφεθούν ελεύθεροι».

Πρόκειται για κάτι που προβλεπόταν στη συμφωνία.

Πηγή του Γαλλικού Πρακτορείου προσκείμενη στη Χαμάς εξήγησε ότι το κίνημα «ενημέρωσε τους μεσολαβητές» πως θέλει η ανακωχή να παραταθεί για «δυο ως τέσσερις ημέρες».

Η συμφωνία, που κλείστηκε με μεσολάβηση του Κατάρ —με την υποστήριξη της Αιγύπτου και των ΗΠΑ— και τέθηκε σε ισχύ την Παρασκευή, προέβλεπε 4ήμερη παύση των εχθροπραξιών, τη διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα και την απελευθέρωση 50 ομήρων από τους 200 και πλέον που κρατούνται στον παλαιστινιακό θύλακο, με αντάλλαγμα την αποφυλάκιση 150 φυλακισμένων Παλαιστίνιων.

Από την Παρασκευή, αφέθηκαν ελεύθεροι 39 όμηροι στο πλαίσιο της συμφωνίας και 24 εκτός αυτού του πλαισίου, στην πλειονότητά τους Ταϊλανδοί που εργάζονταν στο Ισραήλ, καθώς και 117 παλαιστίνιοι φυλακισμένοι, καθώς η συμφωνημένη αναλογία είναι 1 προς 3.

Υπάρχει ρήτρα στη συμφωνία που επιτρέπει την παράταση της ανακωχής, με προϋπόθεση την απελευθέρωση 10 ομήρων την ημέρα, που θα έχει αντάλλαγμα την απελευθέρωση 30 Παλαιστίνιων, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Υιοθετημένη από το Ισραήλ

Ανάμεσα στους ομήρους που απελευθερώθηκαν χθες ήταν κοριτσάκι 4 ετών με αμερικανική υπηκοότητα, το μικρό όνομα του οποίου είναι Αμπιγκέιλ. Το παιδί έμεινε ορφανό στην επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου. Έκλεισε τα 4 ενώ κρατείτο από τη Χαμάς.

«Έχει υποστεί φρικτό ψυχικό τραύμα», είπε ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, σύμφωνα με τον οποίο η μικρή είδε τους γονείς της να σκοτώνονται μπροστά στα μάτια της.

Πρόσθεσε πως θέλει την παράταση της ανακωχής.

Παρομοίως η κυβέρνηση της Γαλλίας.

«Δεν έχει πια γονείς, όμως όλη η χώρα την παίρνει στην αγκαλιά της. Θα τη φροντίσουμε», είπε ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου, που συζήτησε τηλεφωνικά με τον κ. Μπάιντεν.

Η ρήτρα που προέβλεπε την παράταση της ανακωχής είναι μεν «ευλογία», πρόσθεσε ο κ. Νετανιάχου, όμως «έχω επίσης πει πως μετά τη συμφωνία θα επιστρέψουμε στον σκοπό μας: να εξαλείψουμε τη Χαμάς και να εγγυηθούμε ότι η Λωρίδα της Γάζας δεν θα είναι πια αυτή που ήταν», συμπλήρωσε.

«Νίκη;»

Ο ισραηλινός πρωθυπουργός, ο οποίος αναμένεται σήμερα να ζητήσει από την κυβέρνησή του να εγκρίνει προϋπολογισμό «πολέμου», ύψους 30 δισεκατομμυρίων σέκελ (7,3 δισ. ευρώ), διεμήνυσε πως οι στρατιωτικές επιχειρήσεις θα συνεχιστούν ως «τη νίκη». Έκανε τη δήλωση αυτή στη βόρεια Γάζα, όπου πήγε —για πρώτη φορά μετά τη μονομερή αποχώρηση του Ισραήλ από τον παλαιστινιακό θύλακο το 2005— να επιθεωρήσει στρατιώτες.

Στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, λεωφορεία της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου (ΔΕΕΣ) μετέφεραν στη Ραμάλα και στην Μπεϊτούνια αποφυλακισθέντες που υποδέχθηκαν πλήθη ανεμίζοντας σημαίες της Παλαιστίνης, της Χαμάς και άλλων οργανώσεων.

«Αισθάνομαι χαρούμενος και ταυτόχρονα θλιμμένος για το αίμα των μαρτύρων μας. Θλίβομαι για τους μάρτυρές μας αλλά χαίρομαι για τη νίκη της αντίστασής μας», είπε στην Μπεϊτούνια ο Γιάζαν Σαμπά, νεαρός κρατούμενος που αφέθηκε ελεύθερος στο πλαίσιο της ανακωχής.

Το Ισραήλ άρχισε την επίθεση στη Λωρίδα της Γάζας μετά την έφοδο μαχητών της Χαμάς σε νότιους τομείς της ισραηλινής επικράτειας την 7η Οκτωβρίου με 1.200 νεκρούς, κατά τις ισραηλινές αρχές. Κατά τη διάρκεια της πιο πολύνεκρης επίθεσης που υπέστη ποτέ το Ισραήλ από καταβολής κράτους εξάλλου απήχθησαν 240 άνθρωποι και οδηγήθηκαν στον παλαιστινιακό θύλακο.

Σε αντίποινα για την επίθεση αυτή, ο στρατός του Ισραήλ, όπου η πολιτική ηγεσία ορκίστηκε να «εξαλείψει» το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα που πήρε την εξουσία το 2007 στη Λωρίδα της Γάζας, εξαπέλυσε ακατάπαυστους βομβαρδισμούς και την 27η Οκτωβρίου άρχισε χερσαία επιχείρηση.

Με βάση τον πιο πρόσφατο απολογισμό του υπουργείου Υγείας της Χαμάς, 14.854 άνθρωποι, ανάμεσά τους 6.150 παιδιά, σκοτώθηκαν στους ισραηλινούς βομβαρδισμούς. Η πολιτική προστασία στη Γάζα κάνει λόγο για άλλους 7.000 αγνοούμενους, μεγάλο μέρος των οποίων θάφτηκε στα συντρίμμια.

«200 φορτηγά την ημέρα για δυο μήνες»

Μολονότι η ανακωχή προσέφερε μια ανάπαυλα στους Γαζαίους, η ανθρωπιστική κατάσταση παραμένει «επικίνδυνη» και οι ανάγκες «χωρίς προηγούμενο», σύμφωνα με το Γραφείο Αρωγής και Έργων των Ηνωμένων Εθνών για τους Παλαιστίνιους Πρόσφυγες στην Εγγύς Ανατολή (UNRWA).

Από την Παρασκευή, 248 οχήματα φορτωμένα με ανθρωπιστική βοήθεια μπόρεσαν να εισέλθουν στη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

«Θα έπρεπε να στέλνουμε 200 φορτηγά την ημέρα για τουλάχιστον δύο μήνες προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος του UNRWA, ο Αντνάν Αμπού Χάσνα, εξηγώντας πως ακόμα δεν έχουν φθάσει «ούτε πόσιμο νερό, ούτε τρόφιμα» σε ορισμένους τομείς.

«Μιλάνε για παραδόσεις βοήθειας και καυσίμων, αλλά είμαι στο πρατήριο καυσίμων εννιά ώρες κι είναι ακόμα κλειστό», διαμαρτυρόταν χθες στη Χαν Γιούνις ο Μπιλάλ Ντιάμπ, κάτοικος της πόλης.

Ο ισραηλινός στρατός, που χαρακτηρίζει το βόρειο τρίτο του θυλάκου εμπόλεμη ζώνη, είχε ήδη διατάξει επανειλημμένα τον άμαχο πληθυσμό να φύγει και απαγόρευσε σε οποιονδήποτε να επιστρέψει κατά τη διάρκεια της παύσης των επιχειρήσεων.

Παρά τις προειδοποιήσεις του, χιλιάδες εκτοπισμένοι κάτοικοι της Λωρίδας της Γάζας προσπάθησαν να γυρίσουν στα σπίτια τους στον βορρά κατά τη διάρκεια της ανακωχής.

Στην πόλη της Γάζας, που έχει μετατραπεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της σε συντρίμμια, κάτοικοι κινούνταν χθες μέσα σε σύννεφα σκόνης, ανάμεσα σε σωρούς υπολειμμάτων σπιτιών και άλλων κτιρίων, κατέγραψαν κάμερες του AFP.

Οι μισές και πλέον κατοικίες στη Λωρίδα της Γάζας έχουν υποστεί ζημιές ή καταστραφεί εντελώς, σύμφωνα με τον ΟΗΕ· η πλειονότητα των κατοίκων της, 1,7 εκατ. από τα 2,4 εκατ., έχουν υποστεί εξαναγκαστικό εκτοπισμό.

Στα νοσοκομεία στο νότιο τμήμα του θυλάκου συνεχίζουν να εισάγονται πολλοί τραυματίες που διακομίζονται σ’ αυτά από το βόρειο, όπου σχεδόν όλες οι δομές υγείας έχουν πλέον πάψει να λειτουργούν.

 




Αλεξανδρούπολη | Χορήγηση άτοκων δανείων σε φυσικά πρόσωπα, προς αποκατάσταση κτηριακών ζημιών που προκλήθηκαν από φυσικές καταστροφές

Εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση που αφορά στην παροχή εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου στα πιστωτικά ιδρύματα για τη χορήγηση άτοκων δανείων σε φυσικά πρόσωπα για την αποκατάσταση κτηριακών ζημιών που υπέστησαν από τις πυρκαγιές τις 19ης Αυγούστου 2023 στον Δήμο Αλεξανδρούπολης.

Οι βασικοί όροι των δανείων είναι οι εξής:

  1. Από τα ποσά των δανείων που θα χορηγηθούν στους πληγέντες θα αφαιρεθούν τα ποσά της τυχόν ιδιωτικής ασφάλισης των ακινήτων.
  2. Η συνολική διάρκεια των δανείων επισκευής ή ανακατασκευής ορίζεται σε δεκαπέντε (15) χρόνια.

  3. Η εξόφληση των δανείων θα πραγματοποιηθεί σε ισόποσες εξαμηνιαίες ή ετήσιες χρεολυτικές δόσεις, η πρώτη από τις οποίες θα καταβληθεί είκοσι τέσσερις (24) μήνες μετά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης.

  4. Η συνολική διάρκεια των δανείων επισκευής ή ανακατασκευής διατηρητέων κτηρίων ορίζεται σε είκοσι πέντε (25) χρόνια, η δε εξόφλησή τους θα πραγματοποιηθεί σε ισόποσες εξαμηνιαίες ή ετήσιες χρεολυτικές δόσεις, η πρώτη από τις οποίες θα καταβληθεί είκοσι τέσσερις (24) μήνες μετά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης.

  5. Τα δάνεια βαρύνονται με επιτόκιο ίσο προς αυτό των εντόκων γραμματίων του Δημοσίου εξάμηνης διάρκειας, της εκάστοτε τελευταίας έκδοσης που προηγείται χρονικά της έναρξης κάθε περιόδου εκτοκισμού των δανείων, προσαυξημένο κατά δύο (2) ποσοστιαίες μονάδες, χωρίς άλλη προσαύξηση για προμήθεια κλπ, επιδοτούμενο κατά 100% από τον λογαριασμό του ν.128/1975 (Α’ 178). Σε περίπτωση που το επιτόκιο των εντόκων γραμματίων λάβει αρνητική τιμή (-), αντί αυτής θα εφαρμόζεται μηδενική τιμή.

  6. Σε περίπτωση μη καταβολής τριών (3) συνεχόμενων χρεολυτικών δόσεων, το ανεξόφλητο εγγυημένο ποσό του δανείου καθίσταται ληξιπρόθεσμο και απαιτητό. Τα πιστωτικά ιδρύματα, προκειμένου να εξοφληθούν από το Δημόσιο οι εγγυημένες απαιτήσεις τους, αφού περάσει ένα τρίμηνο από τη λήξη της τρίτης δόσης, υποβάλλουν τα δικαιολογητικά που ορίζονται στην υπ’ αριθμ. 2/18649/0025/15.05.2020 υπουργική απόφαση (Β’ 2169).

  7. Το Ελληνικό Δημόσιο, ως εγγυητής, αναλαμβάνει την υποχρέωση εξόφλησης των εγγυημένων απαιτήσεων των πιστωτικών ιδρυμάτων (ανεξόφλητο εγγυημένο ποσό κεφαλαίου, σε ποσοστό 75%).

  8. Για ποσά δανείων μέχρι 10.000 ευρώ δεν απαιτείται εγγραφή υποθήκης. Για την ασφάλεια κάθε δανείου άνω των 10.000 ευρώ θα εγγράφεται, υπέρ του πιστωτικού ιδρύματος, υποθήκη επί του ακινήτου που θα επισκευάζεται ή ανακατασκευάζεται ή αγοράζεται από το προϊόν του άτοκου δανείου, ή αντί αυτού επί άλλου ακινήτου που τυχόν προσφέρεται από τον δανειολήπτη, εφόσον η αξία του ακινήτου καλύπτει το ασφαλιζόμενο δάνειο. Η υποθήκη μπορεί να μεταφέρεται εκ των υστέρων σε άλλο ακίνητο αντίστοιχης αξίας.

  9. Τα πιστωτικά ιδρύματα εξετάζουν τη δυνατότητα αποπληρωμής των δανείων από τους δικαιούχους και επιδιώκουν την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων εγγυημένων δόσεων, με τα ίδια κριτήρια όπως και για τα δάνεια χωρίς την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, κατά τη συνήθη τραπεζική πρακτική.

  10. Για τους λοιπούς όρους και τη διαδικασία σύναψης και χορήγησης των δανείων έχουν εφαρμογή οι αντίστοιχες διατάξεις που ισχύουν για τη χρηματοδότηση της οικονομίας.

  11. Ορίζεται προθεσμία δύο (2) ετών για τη χορήγηση των δανείων, αρχής γενομένης από τη δημοσίευση σε ΦΕΚ της παρούσας απόφασης.

Δείτε την απόφαση εδώ




Τα μέτρα για τη αποκατάσταση των ζημιών από τις πυρκαγιές στον Έβρο και τη Θεσσαλία

Τα μέτρα για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές στον Έβρο και τη Θεσσαλία το περασμένο καλοκαίρι ανακοίνωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης.

Όπως είπε οι καταστροφές στο περιβάλλον ήταν ανυπολόγιστες καθώς το 94% του ενός εκατομμυρίου – και πλέον- στρεμμάτων που κάηκαν ήταν δασικές εκτάσεις, ενώ σημαντικές ήταν και οι ζημιές που υπέστη η αγροτική παραγωγή.

Στην περιφερειακή ενότητα του Έβρου υπεβλήθησαν συνολικά 1.133 δηλώσεις για 67.589 στρέμματα που κάηκαν – κυρίως ελαιόδενδρα και αμπέλια- και 25 δηλώσεις για την απώλεια 6.658 ζώων και 1.700 κυψελών.

‘Όπως σημείωσε ο αρμόδιος υπουργός, με τα εν λόγω μέτρα «εξομοιώνουμε πλήρως την αποκατάσταση των ζημιών της πυρκαγιάς του Έβρου με εκείνη από την πλημμύρα στη Θεσσαλία» ενώ «εκτός των αποζημιώσεων του ΕΛΓΑ προχωρούμε σε ενεργοποίηση και αξιοποίηση κάθε δυνατού ευρωπαϊκού πόρου».

Συγκεκριμένα, σήμερα θα καταβληθεί η προκαταβολή για την απώλεια ζωικού κεφαλαίου για τις πυρκαγιές στον Έβρο, αλλά και στη Μαγνησία και στη Ρόδο. Ανακοινώθηκε επίσης η ένταξη όλων των επιλαχόντων του Έβρου στα Σχέδια Βελτίωσης του 2023. Η εν λόγω απόφαση αφορά 160 αρχικώς υποβληθείσες επενδύσεις δημόσιας δαπάνης 12.357.712 ευρώ, ήτοι πρόσθετες πιστώσεις 6.000.000 ευρώ.

Επίσης, θα κατατεθεί τροπολογία άμεσα που θα διασφαλίζει το ακατάσχετο των αποζημιώσεων και των ενισχύσεων.

Όπως είπε ο κ. Αυγενάκης δόθηκε εντολή στον ΕΛΓΑ να επανεξεταστούν οι βασικές τιμές αποζημιώσεων στην απώλεια ζωικού κεφαλαίου, ώστε να είναι ταυτόσημες με εκείνες που λαμβάνουν οι κτηνοτρόφοι της Θεσσαλίας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, για την ενίσχυση των κτηνοτρόφων και μελισσοκόμων του Έβρου έχουν δοθεί από την Κρατική Αρωγή 2 εκατ. ευρώ, και όπως σημείωσε, μέχρι και τις 10 Δεκεμβρίου ο ΕΛΓΑ θα είναι σε θέση να παραδώσει το ψηφιακό αρχείο στην Κυβερνητική Επιτροπή Κρατικής Αρωγής, ούτως ώστε πριν από το τέλος του έτους 2023, να καταβληθούν προκαταβολές αποζημιώσεων για τις απώλειες φυτικού κεφαλαίου.

Σχετικά με την απώλεια παγίου κεφαλαίου (εγκαταστάσεις και εξοπλισμός), ο υπουργός είπε ότι αφού ολοκληρωθεί η συγκρότηση των εξατομικευμένων φακέλων, θα καταβληθούν εντός του επόμενου διμήνου οι προκαταβολές αποζημιώσεων μέσω της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής και του Υπουργείου Οικονομικών.

Επίσης, θα ενεργοποιηθεί το Μέτρο του Γεωργικού Αποθεματικού για την αποζημίωση παραγωγών που δεν προβλεπόταν ή δεν ήταν υποχρεωμένοι να ασφαλισθούν στον ΕΛΓΑ.

Κατά τη διάρκεια των δηλώσεων υπογραμμίστηκε ότι και τον Έβρο θα εφαρμοστεί το Μέτρο 5.2, για τη δωρεάν (κάλυψη 100%) αντικατάσταση ζωικού κεφαλαίου και δωρεάν ανακατασκευή στάβλων και κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων που λειτουργούσαν με άδεια. Σημειώνεται ότι εντός των επόμενων ημερών θα ανακοινωθεί η σχετική προκήρυξη ώστε οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλλουν αιτήσεις.

Παράλληλα με το νομοσχέδιο που θα έρθει στη Βουλή το επόμενο διάστημα θα δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας κτηνοτροφικών πάρκων στον Έβρο, τα οποία θα λειτουργούν με συγκεκριμένους κανόνες που πληρούν την ευζωία και την υγιεινή των ζώων.

Για τον κλάδο της μελισσοκομίας ο κ. Αυγενάκης είπε ότι οι πληγέντες μελισσοκόμοι θα συμμετέχουν στις δράσεις του τομεακού Μελισσοκομικού Προγράμματος (αντικατάσταση κυψελών, προμήθεια κινητών βάσεων και οικονομική ενίσχυση της νομαδικής μελισσοκομίας.), με βάση τον αριθμό των κυψελών που ήταν επιλέξιμες κατά τον χρόνο που προέκυψαν οι καταστροφές, δηλαδή το έτος 2022.

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων επισήμανε πως το μελισσοκομικό πάρκο Δαδιάς – Σουφλίου που καταστράφηκε από την πυρκαγιά, θα ανακατασκευαστεί πλήρως με το κόστος να καλύπτεται από το Τομεακό Πρόγραμμα Μελισσοκομίας. Θα ενισχυθεί η λειτουργία του Κέντρου Ενημέρωσης Δάσους Δαδιάς-Λευκίμμης-Σουφλίου με σκοπό την προώθηση της αποκατάστασης της φύσης στην περιοχή, την ανάδειξη του οικοτουρισμού και την καλλιέργεια περιβαλλοντικής και οικολογικής συνείδησης.

Μέσω του προγράμματος leader, θα υπάρξει πρόσθετη χρηματοδότηση για έργα αγροτικής οδοποιίας στους δήμους Αλεξανδρούπολης και Σουφλίου μέχρι 500.000 ευρώ έκαστο ή 1.000.000 ευρώ εάν αφορά ενιαίο αγροτικό δρόμο στις πληγείσες περιοχές με ειδική προκήρυξη του ΥΠΑΑΤ ύψους, για το σύνολο των έργων μέχρι 2.000.000 ευρώ αλλά και στους δήμους Ορεστιάδας και Διδυμότειχου ύψους μέχρι και 1,2 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Αυγενάκης ανακοίνωσε την απαλλαγή από το τέλος εισφοράς γάλακτος και κρέατος στον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, με τον οργανισμό να υλοποιεί παράλληλα και ένα πρόγραμμα τεχνικής στήριξης, «το οποίο με τις κατάλληλες μελέτες θα καθοδηγεί τους παραγωγούς για την επόμενη μέρα», όπως σημείωσε.

Τέλος, όπως έγινε γνωστό, το ΥΠΑΑΤ σε συνεργασία με τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, διαμορφώνουν ένα σχήμα ρύθμισης της επιβάρυνσης του αγροτικού ρεύματος για τους πλημμυροπαθείς αγρότες της Θεσσαλίας.

Πρόκειται για ένα επταετές σχήμα, με τα πρώτα δυο χρόνια να αποτελούν περίοδο χάριτος και κατά τα επόμενα πέντε να ρυθμιστούν οι σχετικές οφειλές, χωρίς έντοκη επιβάρυνση, την οποία και θα καλύψει το κράτος.

Η σχετική νομοθετική διάταξη θα κατατεθεί την αμέσως επόμενη περίοδο ώστε να δρομολογηθούν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για την υλοποίηση του εν λόγω σχήματος, που στηρίζει τον πρωτογενή τομέα της Θεσσαλίας που έχει πληγεί από τα ακραία πλημμυρικά φαινόμενα.




Χρόνης για βλάβη στην Ερυθρού | “Εντός της εβδομάδας θα γίνει μία νυχτερινή διακοπή για την αποκατάσταση της βλάβης”

Σε βλάβη οφείλεται η διακοπή υδροδότησης στην οδό Ερυθρού το πρωί της Δευτέρας 23 Οκτωβρίου.

Όπως ανέφερε στο enanews.gr πρόεδρος της ΔΕΥΑ Καβάλας Απόστολος Χρόνης θα γίνει μια νυχτερινή διακοπή τις επόμενες μέρες για την πλήρη επιδιόρθωση της βλάβης.

«Η βλάβη επιδιορθώθηκε προσωρινά και μέσα στην εβδομάδα θα κόψουμε το νερό τις νυχτερινές ώρες για να ολοκληρώσουμε το έργο» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Χρόνης.




Σταϊκούρας: Δράσεις και άξονες για τα εμβληματικά έργα και την αποκατάσταση ζημιών από την κακοκαιρία «Daniel»

«Εργαζόμαστε συστηματικά, υπεύθυνα και σοβαρά, σχεδιάζοντας, δρομολογώντας και υλοποιώντας, συγκεκριμένες δέσμες πολιτικών πρωτοβουλιών», δήλωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την εναρκτήρια εκδήλωση του 6ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών-ITC 2023

Στο επίκεντρο της τοποθέτησής του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, έθεσε τους πυλώνες και τους άξονες για τον συνολικό εθνικό σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων υποδομών, τις καίριες πρωτοβουλίες για τις μεταφορές, αλλά και τον σχεδιασμό για την ανάληψη δράσεων με σκοπό την αποκατάσταση των ζημιών από την κακοκαιρία «Daniel».

Ειδικότερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε τις έξι βασικές δέσμες δράσεων για την πραγματοποίηση μικρών και μεγάλων δημοσίων έργων, όπως το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το Μετρό της Αθήνας, αλλά και τα μεγάλα οδικά έργα. Επεσήμανε την κατασκευή μεγάλων αρδευτικών, εγγειοβελτιωτικών και αντιπλημμυρικών έργων, τον έλεγχο και τη συντήρηση υφιστάμενων έργων υποδομής, με τις γέφυρες να αποτελούν σημαντικό μέρος του δομικού πλούτου της χώρας μας. Πρόσθεσε επίσης την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, την ανάταξη, ενίσχυση και επέκταση του ελληνικού σιδηροδρόμου, αλλά και τη δημιουργία μητροπολιτικών φορέων, υπεύθυνων για το κυκλοφοριακό, σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Ο κ. Σταϊκούρας, μιλώντας για την πρόσφατη θεομηνία «Daniel», έκανε λόγο για «κόστος βαρύ, σε ανθρώπινες ζωές, περιουσίες, φυτικό και ζωικό κεφάλαιο, περιβάλλον και υποδομές» και υπογράμμισε τους δύο βασικούς άξονες δράσεων: την άμεση αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές των πληγεισών περιοχών, με έργα κυρίως οδικά και σιδηροδρομικά, αλλά και την υλοποίηση νέων έργων, υψηλότερης ανθεκτικότητας, ώστε να μετριάσουμε, όσο είναι εφικτό, μελλοντικούς κινδύνους.

Ολόκληρη η ομιλία του Χρήστου Σταϊκούρα
Θέλω να ευχαριστήσω για την πρόσκληση τους διοργανωτές του εξαιρετικού, ετήσιου Συνεδρίου του ITC. Συνέδριο θεσμός, που μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε για τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες του κλάδου των υποδομών και των μεταφορών στη χώρα μας, συνεκτιμώντας τις προκλήσεις που αναδεικνύει η νέα πραγματικότητα της κλιματικής αλλαγής.

Στο Υπουργείο γνωρίζουμε ότι το σύστημα των υποδομών και μεταφορών αποτελεί ισχυρό προσδιοριστικό παράγοντα του ρυθμού μεγέθυνσης και ανάπτυξης της οικονομίας, της ποιότητας ζωής των πολιτών όλης της επικράτειας και, σε τελική ανάλυση, της προώθησης της συνολικής ισχύος της χώρας.

Η Ελλάδα βρίσκεται σε γεωγραφική, γεωπολιτική και γεωοικονομική θέση κρίσιμης σημασίας. Έπαιζε, ανέκαθεν, σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή. Όμως, η θέση από μόνη της δεν αρκεί. Το σύστημα υποδομών και μεταφορών δίνει υψηλή προστιθέμενη αξία στο ρόλο που απορρέει από τη θέση της χώρας. Γι’ αυτό το λόγο, στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης, πριν από 2 περίπου μήνες, αναφέρθηκα στους βασικούς πυλώνες της νέας στρατηγικής στόχευσης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Τους θυμίζω:

Η αποτελεσματική προώθηση των εν εξελίξει έργων και ο ρεαλιστικός σχεδιασμός νέας δέσμης έργων.
Η ενίσχυση της ασφάλειας των υποδομών και των μεταφορών.
Η βελτίωση της ποιότητας των έργων και των υπηρεσιών.
Η βελτίωση της αποδοτικότητας των χρησιμοποιούμενων πόρων, εθνικών και ευρωπαϊκών.
Η προώθηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των δομών του τομέα.
Η ενίσχυση των «πράσινων» υποδομών και μεταφορών.
Η ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων.
Πάνω σε αυτούς τους πυλώνες εργαζόμαστε, συλλογικά και συνεκτικά, συστηματικά και μεθοδικά, υπεύθυνα και σοβαρά, υλοποιώντας, δρομολογώντας και σχεδιάζοντας συγκεκριμένες δέσμες πολιτικών πρωτοβουλιών μέσα στους πρώτους μήνες της νέας διακυβέρνησης.

1η Δέσμη Πολιτικών: Η υλοποίηση δημοσίων έργων.

Πράγματι, αυτή τη στιγμή, βρίσκονται σε εξέλιξη εκατοντάδες μικρά και μεγάλα έργα σε όλη την επικράτεια, με στόχο τις σύγχρονες υποδομές και τις ασφαλείς μεταφορές.

Ανάμεσα σε αυτά και τα μεγάλα, εμβληματικά έργα.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει μέσα στο 2024. Οριστικοποιείται, άμεσα, η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεών του.

Σημαντικό τμήμα του Ε65 παραδίδεται τους πρώτους μήνες του 2024, και το υπόλοιπο, μέχρι την Εγνατία, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025.

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος προχωρά. Έχει ήδη ολοκληρωθεί το 25% του έργου, και αναμένεται, στο σύνολό του, να παραδοθεί το 2025.

Η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία θα παραδοθεί, στο σύνολό της, το επόμενο δίμηνο.

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης προχωρά.

Στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, έχουν ολοκληρωθεί σχεδόν οι μισές από τις πρόδρομες εργασίες, ενώ ο πρώτος μετροπόντικας έχει ήδη διανύσει τα πρώτα μέτρα και βρίσκεται στο στάδιο που χαρακτηρίζουν οι μηχανικοί ως συστηματοποίηση της εκσκαφής. Η πρώτη φάση της ανάπτυξης της γραμμής Άλσος Βεΐκου – Γουδί αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029, και θα περιλαμβάνει 15 σύγχρονους σταθμούς που θα συμπληρώνουν το σημερινό δίκτυο.

iefimerida.gr

 

 




«Άμεση ανάγκη κοινοτικής αλληλεγγύης για την αποζημίωση των πληγέντων και την αποκατάσταση των ζημιών στη Θεσσαλίας», ερώτηση του Μανώλη Κεφαλογιάννη

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης με αφορμή τις τεράστιες ζημιές που υπέστησαν οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι στη Θεσσαλία από το φονικό πέρασμα του ακραίου καιρικού φαινομένου κατέθεσε σχετική ερώτηση για την αποκατάσταση των ζημιών και την αποζημίωση των παραγωγών που είδαν να χάνεται το φυτικό και ζωικό τους κεφάλαιο προς τον αρμόδιο Επίτροπο Γεωργίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Αναλυτικά η ερώτηση:

«Το πρωτοφανές ακραίο φονικό καιρικό φαινόμενο που έπληξε την περιοχή της Θεσσαλίας δεν λαμβάνει απλώς διαστάσεις εθνικής τραγωδίας αλλά βιβλικής καταστροφής. Αν και δεν είναι ακόμα ευχερές να διαπιστωθούν σε όλο το εύρος τους οι συνέπειες από την άνευ προηγουμένου θεομηνία που έπληξε την περιοχή της Θεσσαλίας και χτύπησε το 25% του εγχώριου πρωτογενούς τομέα, όλες οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι το κόστος θα είναι τεράστιο όταν αποτραβηχτούν τα νερά και καταμετρηθούν οι ζημιές. Υπάρχουν ανυπολόγιστες ζημιές σε καλλιεργήσιμες εκτάσεις, έχουν χαθεί σοδειές, έχουν καταστραφεί ολοσχερώς κτηνοτροφικές μονάδες που έχουν χάσει όλο το ζωικό τους κεφάλαιο καθώς έχουν πνιγεί όλα τους τα ζώα. Ενώ πολύ σημαντικές είναι οι απώλειες εισοδήματος που θα υποστούν οι παραγωγοί και η μείωση του ΑΕΠ που θα προκληθεί εξαιτίας της οικονομικής συρρίκνωσης που θα επέλθει καθώς χιλιάδες στρέμματα καλλιεργήσιμης γης έχουν καλυφθεί από τις λάσπες και τα φερτά υλικά.

Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

– Τι μέτρα προτίθεται να λάβει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τους πληγέντες από τις φονικές πλημμύρες και ποια ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποκατάσταση των ζημιών και την ανακούφιση των πληγέντων;

 




Ερώτηση Μανώλη Κεφαλογιάννη για την αποκατάσταση των καταστροφών από τις φονικές καταιγίδες που έπληξαν τη χώρα

Λόγω της κλιματικής κρίσης, μετά τις πυρκαγιές που έπληξαν την Ελλάδα και ιδίως την περιοχή της Θράκης ένα φονικό κύμα κακοκαιρίας ενέσκηψε στη χώρα

Σοκ προκαλούν οι εικόνες από περιοχές της Θεσσαλίας ιδιαίτερα από το σαρωτικό πέρασμα της κακοκαιρίας «Daniel». Τμήματα πόλεων και χωριών θυμίζουν βομβαρδισμένο τοπίο καθώς έχουν θαφτεί στην κυριολεξία κάτω από τον τεράστιο όγκο νερού που έπεσε μέσα σε λίγες ώρες.

Η κακοκαιρία που μαίνεται στην περιοχή της Θεσσαλίας έχει κοστίσει σε ανθρώπινες ζωές και έχει προκαλέσει σημαντικές καταστροφές στο φυσικό περιβάλλον, σε υποδομές, δρόμους, αγροτικές καλλιέργειες και κτηνοτροφικές μονάδες καθώς και σε ιδιωτικές περιουσίες καθώς πολλά σπίτια και καταστήματα έχουν θαφτεί κάτω από τα νερά και τις λάσπες ενώ έχουν καταστραφεί ολοσχερώς πολλά αυτοκίνητα που παρασύρθηκαν από τα ορμητικά λασπόνερα.

Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

Από ποια κοινοτικά ταμεία μπορούν να αποζημιωθούν οι πληγέντες και να αποκατασταθούν οι τρομακτικές ζημιές που προκάλεσε η φονική κακοκαιρία;

 




Αυγενάκης: Προτεραιότητά μας η αποκατάσταση των ζημιών και απωλειών της γεωργικής παραγωγής από τις φυσικές καταστροφές

Πρώτη προτεραιότητα για την Ελλάδα είναι η αποκατάσταση των ζημιών και των απωλειών της γεωργικής παραγωγής, που προκλήθηκαν από τις πυρκαγιές και από τα πρόσφατα, έντονα, καιρικά φαινόμενα, επισήμανε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης, σε παρέμβασή του στο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας και Αλιείας που γίνεται στην Κόρδοβα της Ισπανίας

Για το σκοπό αυτό, όπως τόνισε ο Έλληνας υπουργός, θα αξιοποιηθεί κάθε δυνατότητα που προσφέρεται μέσω του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ, η οποία πρέπει να βασίζεται σε δύο αρχές: Την ευελιξία έναντι της γραφειοκρατίας και την ισορροπία μεταξύ άμεσων αναγκών και μακροπρόθεσμων στόχων.

Στην παρέμβασή του με θέμα «οι νέες τεχνολογίες ως εργαλείο για μια πιο ανθεκτική στο κλίμα γεωργία», ο Λευτέρης Αυγενάκης  είπε ότι «το παρόν και το μέλλον της παραγωγής συνδέεται με την επιστημονική πρόοδο» και ότι «η αύξηση της βιωσιμότητας και της ανθεκτικότητας της ευρωπαϊκής γεωργίας δεν μπορεί παρά να είναι μονόδρομος». Τάχθηκε υπέρ της ανάπτυξης επενδυτικού κλίματος που θα ενισχύει τέτοιες πρωτοβουλίες και επισήμανε ότι η αξιοποίηση της καινοτομίας και των νέων τεχνολογιών είναι ο δρόμος για να επιτύχουμε το περίφημο «more with less», δηλαδή την παραγωγή περισσότερων με λιγότερα. Σημείωσε ότι η καινοτομία αποτελεί το μοχλό της ανταγωνιστικότητας και της ανθεκτικότητας της ευρωπαϊκής γεωργίας και υπογράμμισε ότι «το ζητούμενο είναι φυτά υψηλής διατροφικής αξίας για τους καταναλωτές, που θα μπορούν να προσαρμόζονται καλύτερα στις μεταβαλλόμενες κλιματικές συνθήκες».

Στην παρέμβασή του, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης, μεταξύ άλλων είπε:

«Αναλογιζόμενος τη σημασία της διατήρησης της ιδιαίτερης αγροδιατροφικής και φυσικής κληρονομιάς της Ένωσης, διαπιστώνω ότι η αύξηση της βιωσιμότητας και της ανθεκτικότητας της ευρωπαϊκής γεωργίας δεν μπορεί παρά να είναι μονόδρομος και το σημερινό θέμα συζήτησης αντικατοπτρίζει ακριβώς αυτή την ανάγκη.

Οι έκτακτες καταστάσεις στον αγροτικό τομέα επιτάσσουν να είμαστε σε συνεχή εγρήγορση και συγχρόνως να χτίζουμε με στέρεα βήματα την μακροπρόθεσμη προοπτική του. Και ερχόμενος στο πρώτο σας ερώτημα, θεωρώ σαφές ότι η καινοτομία είναι το κλειδί για βιώσιμα συστήματα τροφίμων και η τεχνολογική αναβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα ο καταλύτης για την πράσινη μετάβαση. Η πλήρης ψηφιοποίηση της γεωργίας, η παρακολούθηση των γεωργικών εκτάσεων μέσω δορυφόρων, η ανθρακοδεσμευτική γεωργία, η γεωργία ακριβείας και η γονιδιακή επεξεργασία αποτελούν τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες που έχουν ανοίξει νέους ορίζοντες στους γεωργούς. Επιπλέον, η βελτιστοποίηση της χρήσης των γεωργικών εισροών με μείωση της εφαρμογής φυτοπροστατευτικών προϊόντων και λιπασμάτων, εξυπηρετεί όχι μόνο τον στόχο της περιβαλλοντικής προστασίας αλλά και αυτόν της ενεργειακής αυτονομίας – έναν στόχο που επηρεάζει άμεσα όλους τους υπόλοιπους. Η παραγωγή περισσότερων με λιγότερα, «more with less», δεν αποτελεί αντίφαση αλλά μια μεγάλη πρόκληση για την ευρωπαϊκή γεωργία. Τέλος, οι παρεμβάσεις για τον μετριασμό των καταστροφών από ακραία καιρικά φαινόμενα θα αποτελέσουν το σημαντικότερο μέσο για την ομαλή συνέχιση της γεωργικής δραστηριότητας, ώστε να πετύχουμε την επιθυμητή μετάβαση.

Στην Ελλάδα, δουλεύουμε εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση. Τα προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης διασφαλίζουν ότι οι αγρότες, ειδικά οι νέοι, αποκτούν τις απαραίτητες δεξιότητες και γνώσεις για να κατανοήσουν και να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες, ώστε να τις χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά. Επιπλέον, δίνουμε έμφαση στην υλοποίηση μεταρρυθμίσεων με στόχο την ενίσχυση των επενδύσεων στα ψηφιακά συστήματα στη γεωργία. Το γεγονός ότι η Ελλάδα ανέβηκε τρεις θέσεις στην κατάταξη στο ρυθμιστικό περιβάλλον, κινήθηκε ψηλά στην Έρευνα και Ανάπτυξη στον κλάδο της τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνίας και πραγματοποίησε σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές υψηλής ταχύτητας, δημιουργεί προϋποθέσεις για περαιτέρω αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη γεωργία.

Η ανάπτυξη και η υποστήριξη ενός επενδυτικού κλίματος που θα υποστηρίζει την ευρεία υιοθέτηση τέτοιων εργαλείων πραγματοποιείται μέσα από την αξιοποίηση όλων των πτυχών πολιτικής παρέμβασης, όπως η ΚΑΠ, ώστε να διασφαλίζεται ότι οι υλοποιήσιμες τεχνολογίες αιχμής μπορούν να χρηματοδοτηθούν και να εφαρμοστούν. Ωστόσο, η εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου είναι μια δυναμική διαδικασία, η οποία πρέπει να προσαρμόζεται συνεχώς στα νέα δεδομένα. Αυτή τη χρονιά στην Ελλάδα, η ξηρασία και η μεγάλης έκτασης καλοκαιρινές πυρκαγιές έχουν ανατρέψει τις ισορροπίες και τον γεωργικό προγραμματισμό στις διάφορες περιφέρειες της χώρας. Η αποκατάσταση των ζημιών και των απωλειών της γεωργικής παραγωγής είναι επομένως πρώτη προτεραιότητα.

Συμπερασματικά, η συνολική θεώρηση για την ΚΑΠ πρέπει να βασίζεται σε δύο αρχές, πρώτον ευελιξία έναντι της γραφειοκρατίας και δεύτερον ισορροπία μεταξύ άμεσων αναγκών και μακροπρόθεσμων στόχων. Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο είναι το όχημα προς την ανάδειξη ενός ακόμη ισχυρότερου αγροδιατροφικού τομέα στην Ένωση και το στοίχημα είναι να αξιοποιηθεί πλήρως.

Αναφορικά με το δεύτερο ερώτημα, είναι προφανές ότι η βιοτεχνολογία μέσα από νέες γονιδιωματικές τεχνικές, ενισχύει την εργαλειοθήκη του αγρότη για όλα τα μοντέλα παραγωγής, μικρής και μεγάλης κλίμακας. Η καινοτομία αποτελεί τον μοχλό της ανταγωνιστικότητας και ανθεκτικότητας της ευρωπαϊκής γεωργίας. Το παρόν και το μέλλον της παραγωγής συνδέεται με την επιστημονική πρόοδο. Η δημιουργία νέων ποικιλιών για την παροχή σταθερών αποδόσεων, μέσα από τη διατήρηση των φυσικών πόρων, είναι πλέον αναγκαία προϋπόθεση τόσο για τη διασφάλιση του γεωργικού εισοδήματος όσο και για την επισιτιστική επάρκεια. Ωστόσο, τα οφέλη για την ευρωπαϊκή γεωργία από τα αποτελέσματα της έρευνας για τις νέες γονιδιωματικές τεχνικές θα προκύψουν μόνο κατόπιν εισαγωγής σαφούς νομοθετικού πλαισίου βάσει του οποίου θα σχεδιαστούν δράσεις πολιτικής, επενδύσεων, συνεργασίας και προβολής των πλεονεκτημάτων. Ζητούμενό μας είναι φυτά υψηλής διατροφικής αξίας για τους καταναλωτές, που θα μπορούν να προσαρμόζονται καλύτερα στις μεταβαλλόμενες κλιματικές συνθήκες, θα είναι πιο ανθεκτικά σε εχθρούς και ασθένειες και θα συμβάλλουν στη μείωση των εισροών και στην ενίσχυση της αποδοτικότητας των πόρων.

Στο πλαίσιο αυτό, οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την προώθηση συνεργασιών μεταξύ ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, αγροτών και μικρών και μικρομεσαίων αγροτικών επιχειρήσεων είναι καίριας σημασίας, ώστε να επιταχυνθεί η πρακτική εφαρμογή και η αξιοποίηση της έρευνας στο αγρόκτημα.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Η μεγιστοποίηση του παραγωγικού δυναμικού της γεωργίας μέσω της καινοτομίας και των νέων τεχνολογιών αποτελεί την ευκαιρία προς την κατεύθυνση του στόχου της ανοικτής στρατηγικής αυτονομίας, μιας πιο βιώσιμης οικονομίας και της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας. Η καινοτομία οφείλει να είναι ανθρωποκεντρική με γνώμονα τη στήριξη των ευρωπαίων αγροτών και την πρόσβαση των πολιτών σε βιώσιμα, υγιεινά και χωρίς αποκλεισμούς συστήματα τροφίμων».

Η Ευρώπη μέσω της καινοτομίας μπορεί να πάει πιο ψηλά

Σε δηλώσεις του μετά την Άτυπη Σύνοδο, ο ΥπΑΑΤ, Λευτέρης Αυγενάκης, ευχαρίστησε και δημόσια τους ευρωπαίους συναδέλφους του για την αλληλεγγύη που επέδειξαν προς τη χώρα μας στις φυσικές καταστροφές, από τις οποίες επλήγησαν πολλοί  Έλληνες παραγωγοί και τόνισε ότι η κυβέρνηση βρίσκεται στο πλευρό τους.

Και πρόσθεσε:

«Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ εκ μέρους της Ελλάδας σε όλους τους ευρωπαίους ομολόγους μου, διότι η συμβολή τους, η αλληλεγγύη τους ήταν καταλυτική. Η νέα ΚΑΠ πρέπει να εξελιχθεί, πρέπει να αναβαθμιστεί  και κυρίως να λειτουργήσει προς όφελος των αγροτών με μεγαλύτερη ευελιξία. Να μείνει περισσότερο στα προβλήματα που διαρκώς εμφανίζονται στο προσκήνιο, με προτεραιότητα τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους. Μπορεί η Ελλάδα να ανέβηκε τρεις βαθμίδες σε επίπεδο καινοτομίας ωστόσο, όμως, δεν μένουμε ικανοποιημένοι, θέλουμε ακόμη περισσότερο. Η καινοτομία πρέπει να μπει περισσότερο στο χώρο της αγροτικής παραγωγής, της ευφυούς γεωργία. Πρέπει να δουλέψουμε σε συνεργασία με όλα τα ιδρύματα, αλλά και με όλους τους ομολόγους μου προς αυτήν την κατεύθυνση. Η Ευρώπη πρέπει να πάει ψηλότερα, πρέπει να πάει καλύτερα, αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες που έχει».




Την Πέμπτη η συζήτηση στη Βουλή για τις φωτιές -Σύσκεψη αύριο για αποκατάσταση δασών σε Έβρο και Πάρνηθα

Γρήγορα αντανακλαστικά ως προς την αντιμετώπιση των συνεπειών της μεγάλης καταστροφής που έχουν προκαλέσει οι πυρκαγιές θέλει να επιδείξει η κυβέρνηση. Αύριο θα γίνει σύσκεψη υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου, ενώ την Πέμπτη θα πραγματοποιηθεί προ ημερησίας διάταξης συζήτηση στη Βουλή

Παράλληλα, κυβερνητικό κλιμάκιο μετέβη σήμερα στον Έβρο προκειμένου να πραγματοποιήσει αυτοψία στις πληγείσες περιοχές.

Σύσκεψη την Τρίτη στο Μαξίμου για την αποκατάσταση των δασών του Έβρου και της Πάρνηθας
Όπως ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, αύριο Τρίτη 29 Αυγούστου θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη σύσκεψη με θέμα την αποκατάσταση των δασών του Έβρου και της Πάρνηθας, με τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας των υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Την Πέμπτη στη Βουλή η συζήτηση για τις πυρκαγιές

Την προσεχή Πέμπτη 31 Αυγούστου θα πραγματοποιηθεί συζήτηση προ ημερησίας διάταξης σε επίπεδο αρχηγών κομμάτων, όπου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα αναφερθεί εκτενώς σε όλα τα στοιχεία γύρω από την αντιπυρική περίοδο, τις πυρκαγιές που έπληξαν τη χώρα μας, αλλά και προτάσεις για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των πυρκαγιών στο νέο κλιματολογικό περιβάλλον που αντιμετωπίζει ο πλανήτης.
«Αναμένουμε να γίνει ένας γόνιμος διάλογος με στόχο την κατάθεση προτάσεων προς όφελος των πολιτών και της χώρας μας και την προστασία τους απέναντι σε τέτοια ακραία φαινόμενα», τόνισε ο κ. Μαρινάκης.

Κυβερνητικό κλιμάκιο στον Εβρο -Αυτοψία στις πληγείσες περιοχές

Κυβερνητικό κλιμάκιο μετέβη σήμερα στον Έβρο, αποτελούμενο από τον υπουργό Επικρατείας Μάκη Βορίδη, τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Γιάννη Οικονόμου, τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρη Αυγενάκη, τον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο, τον υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Τριαντόπουλο και τον υφυπουργό Εσωτερικών αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας-Θράκης Στάθη Κωνσταντινίδη.

Στον Έβρο μαζί με τα στελέχη της κυβέρνησης βρίσκεται και ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος.
Θα πραγματοποιηθεί αυτοψία στις πληγείσες περιοχές, ενώ τα μέλη της κυβέρνησης θα ενημερωθούν για την εικόνα της πυρκαγιάς και την πρόβλεψη για την πορεία της.

iefimerida.gr

 




Μέχρι το βράδυ η αποκατάσταση του ηλεκτρικού ρεύματος στην Σαμοθράκη

Σε δηλώσεις στο enanews.gr σχετικά με την διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος στην Σαμοθράκη προχώρησε ο Δήμαρχςος Σαμοθράκης Νίκος Γαλατούμος.

Όπως τόνισε ο ίδιος η αποκατάσταση θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το βράδυ της Πέμπτης ενώ έγιναν τιτάνιες προσπάθειες για να επιτευχθεί άμεσα το επιθυμητό αποτέλεσμα

Δείτε τις δηλώσεις του κ. Γαλατούμου :




Αποκατάσταση προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο οδικό δίκτυο Κομοτηνής – Αλεξανδρούπολης

Σε συνέχεια προηγούμενης ενημέρωσης, από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ανακοινώνεται ότι, αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία οχημάτων στην Εγνατία Οδό Κομοτηνής – Αλεξανδρούπολης και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας από το ύψος του Ανατολικού κόμβου Κομοτηνής έως το ύψος του κόμβου της Μάκρης Αλεξανδρούπολης.

Επιπλέον αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στην Εθνική οδό Σαπών – Αλεξανδρούπολης και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

 




Αποκατάσταση προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην Εγνατία οδό

Αποκατάσταση προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων

Σε συνέχεια προηγούμενων ενημερώσεων, από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ανακοινώνεται ότι, αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία οχημάτων  στην Εγνατία Οδό Κομοτηνής – Κήπων και συγκεκριμένα στο ρεύμα με κατεύθυνση από το ύψος του Ανατολικού κόμβου Κομοτηνής Ροδόπης έως το ύψος του κόμβου Βιομηχανικής περιοχής (ΒΙ.ΠΕ) Αλεξανδρούπολης και στο ρεύμα με κατεύθυνση από το ύψος του κόμβου Αρδανίου Αλεξανδρούπολης έως το ύψος του Ανατολικού κόμβου Κομοτηνής Ροδόπης.




Αποκατάσταση προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην Εγνατία Οδό Κήπων – Αλεξανδρούπολης

Σε συνέχεια προηγούμενης ενημέρωσης, από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ανακοινώνεται ότι, στην Εγνατία ΟδόΚήπων – Αλεξανδρούπολης  από το ύψος του κόμβου Αρδανίου έως το ύψος του κόμβου Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙ.ΠΕ.) Αλεξανδρούπολης αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.




Καβαλα: Ολοκλήρωση εργασιών για την αποκατάσταση της λειτουργίας του Κεντρικού Αποχετευτικού Αγωγού στην περιοχή «Ραψάνη»

Σας ενημερώνουμε ότι την Παρασκευή 04.08.2023 και ώρα 20:30 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αποκατάστασης της λειτουργίας του Κεντρικού Αποχετευτικού Αγωγού πόλης Καβάλας, στην περιοχή «Ραψάνη», η οποία διακόπηκε την ίδια ημέρα λόγω θραύσης και των δύο (2) κλάδων του

Τα συνεργεία της Δ.Ε.Υ.Α. Καβάλας, εργαζόμενα με εντατικούς ρυθμούς κάτω από δύσκολεςκαιρικές συνθήκεςκαι με τη συνδρομή βυτιοφόρων μεταφοράς λυμάτων (ιδιοκτησίας της, εξωτερικού συνεργάτη της και της Δ.Ε.Υ.Α.Α. Παγγαίου) φρόντισαν ώστε η ολοκλήρωση των εργασιών να πραγματοποιηθεί έγκαιρα και να μην υπάρξει υπερχείλιση λυμάτων στη θαλάσσια περιοχή της «Ραψάνης».

Η Δ.Ε.Υ.Α. Καβάλας στο πλαίσιο τήρησης των απαιτήσεων της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων της Ε.Ε.Λ. πόλης Καβάλας έλαβε δείγματα θαλασσινού νερού από την γειτονική ακτή της «Ραψάνης» που επηρεάζεται από τυχόν υπερχείλιση λυμάτων και τα απέστειλε για έλεγχο σε διαπιστευμένο κατά το πρότυπο EN ISO/IEC 17025 εργαστήριο.

Τα αποτελέσματα θα κοινοποιηθούν στους αρμόδιους φορείς για τις ενέργειές τους.