Απεργούν την Τετάρτη οι νοσοκομειακοί γιατροί της χώρας

Τη συμμετοχή τους στην απεργία στις 20 Νοεμβρίου δηλώνουν οι νοσοκομειακοί γιατροί.

Η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ), εξηγεί τους λόγους που οι νοσοκομειακοί γιατροί απεργούν. Σημειώνει ότι, το 49% των ασθενών δεν βρίσκει γιατρό και το 24% δεν μπορεί να κάνει αναγκαίες εξετάσεις. «Οι δημόσιες δομές υγείας έχουν συρρικνωθεί κατά 40% συγκριτικά με το 2009 και το προσωπικό τους έχει απομείνει μισό, γερασμένο και εξουθενωμένο, ενώ από την άλλη οι ιδιωτικοί όμιλοι της υγείας κάνουν “τρελό” πάρτι κερδών».

Σχετικά με την ΠΦΥ η ΟΕΝΓΕ εκφράζει την αντίθεσή της «με το βάπτισμα ανειδίκευτων πτυχιούχων ιατρικών σχολών σε “προσωπικούς” γιατρούς, αντί για τη στελέχωση των Κέντρων Υγείας με μαζικές προσλήψεις μόνιμων ειδικευμένων γιατρών».

Αντιδρά στην μεταφορά «της μοναδικής δημόσιας Παιδοογκολογικής μονάδας της χώρας, με την υποδομή και το προσωπικό της στο ιδιωτικού – επιχειρηματικού χαρακτήρα ΝΠΙΔ “Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – Ελπίδα”».

Κάνει λόγο για «υποβάθμιση της Μονάδας Μεταμόσχευσης Οργάνων του “Ευαγγελισμού” σε συνδυασμό με την αφαίρεση της αρμοδιότητας διενέργειας μεταμοσχευτικού ελέγχου από τα 2 δημόσια νοσοκομεία του “Ευαγγελισμού” και του “Γεννηματάς” και την εξολοκλήρου ανάθεσή της στο Ωνάσειο».

Επίσης, οι νοσοκομειακοί γιατροί εκφράζουν την έντονη αντίδρασή τους για τη χρηματοδότηση «με 30 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης στις ιδιωτικές κλινικές για να πραγματοποιήσουν μέρος των “δωρεάν” απογευματινών χειρουργείων και να εμπεδωθεί στη συνείδηση του λαού ότι θα πρέπει να πληρώσει από την τσέπη του το νόμιμο φακελάκι στα απογευματινά επί πληρωμή χειρουργεία των δημόσιων νοσοκομείων, αλλιώς είναι καταδικασμένος να περιμένει στις λίστες της ντροπής».

Η ΟΕΝΓΕ διεκδικεί την επίλυση οικονομικών και θεσμικών αιτημάτων των νοσοκομειακών γιατρών, μαζικές μόνιμες προσλήψεις γιατρών πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, ένταξη στα ΒΑΕ, δωρεάν σύγχρονες υπηρεσίες υγείας για όλους.

www.e-evros.gr




Απεργούν οι εργαζόμενοι των νοσοκομείων | Διαμαρτύρονται για τις ελλείψεις προσωπικού

Σε 24ωρη απεργία προχωρούν σήμερα, Πέμπτη, οι εργαζόμενοι των δημόσιων νοσοκομείων της Περιφέρειας και πραγματοποιούν στάση εργασίας στην Αττική 08.00 – 15.00, διαμαρτυρόμενοι για σοβαρές ελλείψεις προσωπικού σε νοσοκομεία, ΕΚΑΒ και προνοιακές μονάδες. Οι νοσοκομειακοί γιατροί και εργαζόμενοι πραγματοποιούν από τις 8.30 το πρωί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Μαβίλη και στη συνέχεια πορεία προς το υπουργείο Υγείας.

«Αιμορραγούμε από προσωπικό χωρίς να λαμβάνονται μέτρα αντιμετώπισης του μείζονος αυτού προβλήματος. Γίνονται συνεχείς μετακινήσεις προκειμένου να καλυφθούν τα κενά χωρίς να υπολογίζουν την εργασιακή εξάντληση, την κούραση του προσωπικού, που συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα υγείας. Καλύπτουν ένα κενό σε μια υγειονομική μονάδα με τις μετακινήσεις και ανοίγουν ένα άλλο. Κάθε μήνα αποχωρούν εκατοντάδες υπάλληλοι από το ΕΣΥ, χωρίς έστω να αντικαθίστανται με αντίστοιχες προσλήψεις», αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ) σε ανακοίνωσή της, και προσθέτει:

«Σε σχέση με πέρυσι δουλεύουμε με 3.000 λιγότερο προσωπικό στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Οι προσλήψεις του ΑΣΕΠ μόνιμου προσωπικού γίνονται με το σταγονόμετρο και πέραν των χρονοβόρων διαδικασιών που κρατάνε πέντε χρόνια έχουμε ανακύκλωση του ίδιου προσωπικού. Δηλαδή, συμβασιούχοι που ήδη εργάζονται καταλαμβάνουν θέσεις μονίμων. Επικουρικό προσωπικό για να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες δεν προσλαμβάνεται λόγω δημοσιονομικών περιορισμών. Από τον ετήσιο πίνακα επικουρικών το έτος 2023 εγκρίθηκαν μόνο 150 θέσεις για ολόκληρο το ΕΣΥ. Ένας ή δύο υπάλληλοι αντιστοιχούν σε κάθε Νοσοκομείο».

Σύμφωνα με την ΠΟΕΔΗΝ, υπάρχει κύμα μαζικών αποχωρήσεων από το ΕΣΥ εξαιτίας της εργασιακής ανασφάλειας, των δυσμενών συνθηκών εργασίας, των χαμηλών μισθών, «του εμπαιγμού με την ένταξή μας στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα, την μονιμοποίηση των Συμβασιούχων. Παρότι ήταν δεσμεύσεις της κυβέρνησης την περίοδο της πανδημίας. Ακόμη και το Επίδομα Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας ρυθμίστηκε με αδικίες και αποκλεισμούς. Δεν είναι δυνατόν να προσελκύσεις υγειονομικούς όταν οι πρόσθετες αμοιβές για φουλ κυκλικό ωράριο είναι περί τα 120 ευρώ το μήνα (8 νύχτες, 3 αργίες, 8 απογεύματα, 8 πρωινά)».

Απογευματινά χειρουργεία

Η ΠΟΕΔΗΝ είναι ενάντια στα απογευματινά χειρουργεία. «Σε τέτοιο Σύστημα, θα πρέπει να λαμβάνονται μέτρα ενίσχυσης της Δημόσιας δωρεάν Περίθαλψης και όχι μέτρα όπως τα απογευματινά χειρουργεία επί πληρωμή.
Το 40% των ανεπτυγμένων χειρουργικών αιθουσών των νοσοκομείων είναι κλειστές λόγω έλλειψης προσωπικού, όχι μόνο Αναισθησιολόγων, αλλά και Νοσηλευτικού Προσωπικού. Οι λίστες αναμονής για τακτικά χειρουργεία είναι πάνω από δύο χρόνια σε πολλές χειρουργικές επεμβάσεις», αναφέρει σε ανακοίνωσή της.

Ισχυρίζεται, δε, ότι τα απογευματινά χειρουργεία θα λειτουργήσουν σε βάρος των πρωινών χειρουργείων. «Όποιος έχει χρήματα θα έχει καλύτερες και περισσότερες ευκαιρίες να χειρουργηθεί. Δεν είναι αυτό το ΕΣΥ που θέλουμε. Θέλουμε ίσες ευκαιρίες για όλους τους ασθενείς. Ναι στην ολοήμερη λειτουργία των Νοσοκομείων και τα απογευματινά χειρουργεία, όμως με το προσωπικό βάρδιας, από τη λίστα αναμονής δωρεάν».

ygeiamou.gr




Νέος νόμος στείρωσης ζώων συντροφιάς | Απεργούν οι κτηνίατροι σε ένδειξη διαμαρτυρίας

Σε απεργία προχωρούν σήμερα Τετάρτη, 17 Ιανουαρίου 2024, οι κτηνίατροι στη χώρα.

Ο Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος σε σχετική ανακοίνωσή του εξηγεί πως αντιτίθεται στην λήψη και αποστολή γενετικού υλικού από τα ζώα συντροφιάς απαιτώντας να μην επιβληθούν σε βάρος τους πρόστιμα κατά την άσκηση των ιατρικών καθηκόντων τους. Με αφορμή την υποχρέωση ζωόφιλων με οικόσιτα ζώα που δεν επιθυμούν να στειρώσουν τα ζώα τους να προβούν σε αυτή την λίαν δαπανηρή διαδικασία, ο Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος διεκδικεί:

  • Καμία επιβολή προστίμων σε κτηνιάτρους στην άσκηση του επαγγέλματός τους κατά την εξέταση, εμβολιασμό και περίθαλψη μη σημασμένων ζώων. Η ευθύνη της μη σήμανσης βαρύνει αποκλειστικά τον ιδιοκτήτη του ζώου.
  • Ίδρυση, στελέχωση και χρηματοδότηση δημοτικών κτηνιατρείων και καταφυγίων που είναι και το μόνο αποτελεσματικό μέτρο για τη συστηματική φροντίδα των αδέσποτων ζώων. Καμία δικαιοδοσία σε ΜΚΟ. Να μην επιτρέψουμε στις ΜΚΟ να κάνουν αντικείμενο κερδοφορίας τη φιλοζωία.
  • Όχι στην φοροεισπρακτική αντιμετώπιση των ιδιοκτητών ζώων συντροφιάς. Να αναιρεθεί η υποχρεωτικότητα της στείρωσης για όλα τα δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς, οι κτηνίατροι να πράττουν σύμφωνα με την επιστημονική τους κρίση.
  • Πρόσβαση στο ΕΜΖΣ να έχουν αποκλειστικά οι κτηνίατροι που ασκούν νόμιμα το επάγγελμα στη χώρα και οι δημόσιες αρχές.

Εφάπαξ χαράτσι… 150 ευρώ!

Η ισχύουσα νομοθεσία υποχρεώνει τον ιδιοκτήτη σκύλου ή γάτας να επιλέξει ανάμεσα στη στείρωση ή την αποστολή γενετικού υλικού του ζώου στο Εργαστήριο Φύλαξης και Ανάλυσης Γενετικού Υλικού Ζώων Συντροφιάς (ΕΦΑΓΥΖΣ) του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ).

Για τη διαδικασία καταβάλλεται εφάπαξ, μέσω του www.gsis.gr, ηλεκτρονικό παράβολο ύψους 150 ευρώ για κάθε ζώο, το οποίο παραδίδεται εκτυπωμένο στον κτηνίατρο, καθώς και έως 10 ευρώ για τα έξοδα λήψης και αποστολής του υλικού. Δεν καταβάλλεται παράβολο για τα σκυλιά που προορίζονται αποκλειστικά για φύλαξη ποιμνίων (ποιμενικών).

Ο ιδιοκτήτης είναι υποχρεωμένος να καταβάλει στον κτηνίατρο ποσό έως 10 ευρώ για τα έξοδα αποστολής του δείγματος γενετικού υλικού.

Το μέτρο παρέμενε «παγωμένο» από το 2021, οπότε ψηφίστηκε ο νόμος για την ευζωία των ζώων συντροφιάς, εν αναμονή της δημιουργίας του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς (ΕΜΖΣ) και του ΕΦΑΓΥΖΣ, των οποίων η λειτουργία θα είναι αλληλοσυνδεόμενη.

kosmodromio.gr