Ο Τραμπ απειλεί με κυρώσεις και δασμούς τη Ρωσία

Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ απείλησε σήμερα με επιβολή νέων τραπεζικών κυρώσεων, άλλων κυρώσεων και δασμών στη Ρωσία έως ότου επιτευχθεί μια κατάπαυση του πυρός και μια ειρηνευτική συμφωνία με την Ουκρανία.

«Δεδομένου ότι η Ρωσία αυτή τη στιγμή “βομβαρδίζει” την Ουκρανία στο πεδίο της μάχης, σκέφτομαι σοβαρά τραπεζικές κυρώσεις μεγάλης κλίμακας, κυρώσεις και δασμούς κατά της Ρωσίας μέχρι να επιτευχθεί εκεχειρία και τελική ειρηνευτική συμφωνία», έγραψε ο Τραμπ στο δίκτυό του Truth Social.

Ο Τραμπ κάλεσε τη Μόσχα και το Κίεβο να καθίσουν άμεσα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, προειδοποιώντας για τις συνέπειες σε περίπτωση καθυστέρησης.

Ρωσία: Πιθανή βάση για μια ουκρανική συμφωνία το προσχέδιο της Κωνσταντινούπολης από το 2022

Ταπροσχέδια συμφωνίας που συζητήθηκαν από τη Μόσχα και το Κίεβο τις πρώτες εβδομάδες του πολέμου θεωρούνται από τη Ρωσία και τις ΗΠΑ πιθανή βάση για μια ειρηνευτική συμφωνία για την Ουκρανία, δήλωσε σήμερα το Κρεμλίνο.

Τα προσχέδια, που συζητήθηκαν σε συνομιλίες στην Κωνσταντινούπολη στα τέλη Μαρτίου 2022, θα είχαν αναγκάσει την Ουκρανία να εγκαταλείψει τις φιλοδοξίες της για το ΝΑΤΟ και να αποδεχθεί μόνιμα ουδέτερο και χωρίς πυρηνικά καθεστώς, με αντάλλαγμα εγγυήσεις από τις ΗΠΑ, τη Ρωσία, την Κίνα, τη Βρετανία και τη Γαλλία –τα πέντε μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών.

Αλλά οι δύο πλευρές διαφώνησαν σχετικά με τις ρωσικές απαιτήσεις, που περιελάμβαναν το δικαίωμα βέτο αναφορικά με ενέργειες από τις εγγυήτριες χώρες με στόχο να βοηθήσουν την Ουκρανία σε περίπτωση επίθεσης.

«Ήταν πολύ, πολύ, αυτό που μπορώ να χαρακτηρίσω πειστικές και ουσιαστικές διαπραγματεύσεις, στο πλαίσιο αυτού που ονομάζεται συμφωνία πρωτοκόλλου της Κωνσταντινούπολης», δήλωσε τον περασμένο μήνα ο Στιβ Γουίτκοφ, ο Αμερικανός απεσταλμένος για τη Μέση Ανατολή.

«Ήρθαμε πολύ, πολύ κοντά στο να υπογράψουμε κάτι και νομίζω ότι θα χρησιμοποιήσουμε αυτό το πλαίσιο ως οδηγό για να πετύχουμε μια ειρηνευτική συμφωνία μεταξύ της Ουκρανίας και της Ρωσίας», είχε συμπληρώσει.

Ερωτηθείς για τη θέση της Ρωσίας για το προσχέδιο της Κωνσταντινούπολης, ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ δήλωσε σήμερα σε δημοσιογράφους:

«Στην Ουάσινγκτον, έχουμε ακούσει επίσης δηλώσεις ότι αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει βάση, σημείο εκκίνησης για διαπραγματεύσεις. Και, φυσικά, ο πρόεδρος (Βλαντίμιρ) Πούτιν δήλωσε ότι οι διαπραγματεύσεις θα μπορούσαν να έχουν τις Συμφωνίες της Κωνσταντινούπολης ως αφετηρία».

Ο εκπρόσωπος του ουκρανικού υπουργείου Εξωτερικών Χεόρχι Τίχι δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι το Κίεβο δεν είχε λάβει προτάσεις από τις ΗΠΑ για να χρησιμοποιηθούν τα έγγραφα της Κωνσταντινούπολης ως βάση για τις ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις.

Η στάση του Ζελένσκι

Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι μέχρι και τον περασμένο Δεκέμβριο απέρριπτε την προσέγγιση της Κωνσταντινούπολης, χαρακτηρίζοντάς την τελεσίγραφο που απαιτεί την παράδοση της χώρας του.

Οι γοργές κινήσεις του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να διορθωθούν οι αμερικανικές σχέσεις με τη Ρωσία και να δοθεί ένα γρήγορο τέλος στον τριετή πόλεμο έχουν δημιουργήσει φόβους στο Κίεβο και μεταξύ των Ευρωπαίων συμμάχων του ότι τα συμφέροντα της Ουκρανίας μπορεί να θυσιαστούν.

Οι φόβοι αυτοί εντάθηκαν την περασμένη εβδομάδα, μετά την επίθεση του Τραμπ στον Ζελένσκι στον Λευκό Οίκο και στη συνέχεια την παύση της αμερικανικής στρατιωτικής βοήθειας και της παροχής πληροφοριών στο Κίεβο.

Μεταξύ άλλων σημείων διαφωνίας στις διαπραγματεύσεις του 2022 ήταν το αίτημα της Ρωσίας για μεγάλες περικοπές στο μέγεθος των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων και στον αριθμό των τεθωρακισμένων, πυραύλων, πολεμικών αεροσκαφών και άλλου οπλισμού.

 

Πηγή:newsbeast.gr




Ευλογιά των προβάτων: «Απειλεί» γάλα, τυρί και κρέας

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης προχώρησε στη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της ευλογιάς των προβάτων καθώς εντοπίστηκαν δεκάδες κρούσματα σε μονάδες από τον Έβρο μέχρι την Κορινθία.

Πιο συγκεκριμένα, με δεδομένα ότι ο ιός της ευλογιάς των προβάτων διατηρείται στο περιβάλλον για έξι μήνες, κτηνοτρόφοι εκφράζουν τις αμφιβολίες τους για το κατά πόσο θα έχει λυθεί το πρόβλημα σε δέκα ημέρες, όσο θα διαρκέσουν αυτά τα μέτρα. Επομένως, σε συναγερμό βρίσκεται όλη η χώρα μετά τον εντοπισμό κρουσμάτων ευλογιάς των προβάτων σε κτηνοτροφικές μονάδες από τον Έβρο μέχρι την Κορινθία, με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να κλείνει όλα τα σφαγεία της χώρας για δέκα ημέρες, ενώ για το ίδια διάστημα απαγορεύονται οι μετακινήσεις αιγοπροβάτων.
Οι κτηνοτρόφοι προειδοποιούν για ελλείψεις σε γάλα, τυρί και κρέας, καθώς η εξάπλωση της ευλογιάς των προβάτων τους βρίσκει ενώ προσπαθούν ακόμη να σταθούν στα πόδια τους μετά την κακοκαιρία Daniel και την επιδημία πανώλης. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι την περασμένη εβδομάδα είχαν θανατωθεί σχεδόν 17.500 πρόβατα.

Έκτακτη σύσκεψη

Σε έκτακτη σύσκεψη που είχε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Κώστας Τσιάρας, με τον υφυπουργό, Χρήστο Κέλλα, τον ΓΓ Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργο Στρατάκο, περιφερειάρχες και παραγωγικούς φορείς, αποφασίσθηκε η απαγόρευση μετακίνησης αιγοπροβάτων για αναπαραγωγή, πάχυνση, βοσκή και σφαγή, σε ολόκληρη την επικράτεια για ένα δεκαήμερο.

Η αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας, ύστερα από τον εντοπισμό κρουσμάτων ευλογιάς σε Μαγνησία και Κορινθία, κρίθηκε απαραίτητη για όλη τη χώρα για προληπτικούς λόγους και με στόχο τον περιορισμό εξάπλωσης και εκρίζωση της νόσου, ύστερα από την επέκταση της ζωονόσου στη Μαγνησία και στην Κορινθία.

Παράλληλα οι υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες συνεχίζουν την επιδημιολογική έρευνα σχετικά με την προέλευση των κρουσμάτων. Σημειώνεται ότι στις κτηνοτροφικές μονάδες στη Μαγνησία και στην Κορινθία όπου εντοπίσθηκαν τα νέα κρούσματα της ευλογιάς (από ένα κρούσμα σε κάθε περιοχή), έχουν ενεργοποιηθεί όλα τα πρωτόκολλα που προβλέπουν οι κανονισμοί της ΕΕ.

Η ευλογιά είναι ζωονόσος και όχι ζωο-ανθρωπονόσος, και δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας για τη δημόσια υγεία.

Κρούουν τον κώδωνα για ελλείψεις οι κτηνοτρόφοι

Ο υφυπουργός Χ. Κέλλας, μιλώντας στο Open απάντησε: Πρώτος στόχος είναι να ανασταλεί η έκρηξη των κρουσμάτων και στη συνέχεια θα δούμε το plan b».

«Δεν ξέρουμε πώς ξέφυγε», τόνισε από την πλευρά του ο κ. Κέλλας.

«Δεν θα βρίσκει ο κόσμος γάλα, τυρί και κρέας», τόνισε η κ. Καρρά και ζήτησε τον εμβολιασμό των ζώων, ωστόσο αυτό, σύμφωνα με τον υφυπουργό «θα ήταν η τελευταία λύση», διότι θα προκαλούσε «Τεράστια προβλήματα στις εξαγωγές γαλακτοκομικών προϊόντων και κρέατος».

Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος των σφαγείων Κοζάνης, Λουκάς Λεμονιώτης, τόνισε την αναγκαιότητα για προσλήψεις κτηνιάτρων, καθώς «δεν υπάρχουν», κάτι που επιβεβαίωσε και ο κ. Κέλλας, προαναγγέλλοντας «προκήρυξη για θέσεις κτηνιάτρων σε όλη τη χώρα».
newsbomb.gr



Υποχρεωτικές στειρώσεις | O ΦΠΑ σε εμβόλια και φάρμακα απειλεί τη δημόσια υγεία

Με απεργία των κτηνιάτρων την Τετάρτη 17 Ιανουαρίου προχωρά ο πρώτος μήνας λειτουργίας του Εθνικού Ψηφιακού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς, το οποίο η κυβέρνηση αποφάσισε να δημιουργήσει εξαρχής έχοντας μεταφέρει τη σχετική αρμοδιότητα στο υπουργείο Εσωτερικών, την ώρα που το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης διατηρούσε ήδη μητρώο από το 2015.

Νέο μητρώο παρά τις αντιδράσεις

Το νέο Μητρώο δημιουργήθηκε εκ θεμελίων παρά τις αντιδράσεις των ειδικών αναφορικά με το νέο νομοθετικό πλαίσιο για τις στειρώσεις και την αποστολή δείγματος γενετικού υλικού τόσο σε επιστημονικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο κόστους καθώς δαπανήθηκαν εκατομμύρια ευρώ εξαιτίας της απόφασης να μην αναβαθμιστεί το υφιστάμενο Μητρώο.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει του ισχύοντος νόμου, οι ιδιοκτήτες δεσποζόμενων ζώων είναι υποχρεωμένοι να τα στειρώσουν ή να αποστείλουν δείγμα γενετικού υλικού στην ειδική βάση δεδομένων προκειμένου να μην τα στειρώσουν από τις 21 Ιανουαρίου 2024. Σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να πληρώσει παράβολο ύψους 135 ευρώ για κάθε ζώο, ενώ είναι υποχρεωμένος να καταβάλει στον κτηνίατρο 15 ευρώ για τη λήψη γενετικού υλικού και επιπλέον τα έξοδα αποστολής του δείγματος, τα οποία δεν μπορούν να υπερβαίνουν τα 10 ευρώ.

Μειώνονται οι εμβολιασμοί λόγω ακρίβειας

Την ίδια στιγμή οι κάτοχοι ζώων συντροφιάς εξαιτίας της ακρίβειας και του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ (24%) και στις κτηνιατρικές υπηρεσίες φαίνεται ότι εμβολιάζουν όλο και λιγότερο τα ζώα τους, ενώ συχνά καταφεύγουν σε αμφιβόλου ποιότητας και αποτελεσματικότητας φάρμακα, τα οποία καταφέρνουν να βρουν προκαλώντας πιθανά προβλημάτα υγείας στα ζώα, αλλά θέτοντας σε κίνδυνο και τη δημόσια υγεία.

Την ανεξέλεγκτη κατάσταση που φαίνεται ότι έχει διαμορφωθεί γύρω από αυτό το μείζον ζήτημα παραδέχεται και το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥπΑΑΤ), μέσω της απάντησης του υφυπουργού Σταύρου Κελέτση προς τη βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Νάντια Γιαννακοπούλου σε σχετική ερώτηση που είχε καταθέσει.

Φθηνά φάρμακα με απαγορευμένες ουσίες

Ο κ. Κελέτσης όχι μόνο παραδέχεται ότι είναι δυσβάστακτο το ποσοστό του ΦΠΑ, με το οποίο επιβαρύνονται αυτές οι υπηρεσίες, αλλά προσθέτει ότι έχει διαπιστωθεί αύξηση των κρουσμάτων παράνομης εισαγωγής και χρήσης φθηνών κτηνιατρικών φαρμάκων από τρίτες χώρες, όπως η Αλβανία, η Τουρκία και η Κίνα, τα οποία περιέχουν ακόμα και απαγορευμένες ουσίες στην Ευρωπαική Ενωση.

Ως προς τις παραβάσεις, αναφέρεται σε 4 διαπιστωμένες τα έτη 2022 και 2023, χωρίς ωστόσο να παραθέτει συγκεκριμένα στοιχεία για τους ελέγχους, καθώς – όπως σημειώνει – δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η επεξεργασία τους.

Καμπανάκι για τη δημόσια υγεία

Η σημασία του ζητήματος τονίζεται και από το ίδιο το υπουργείο, το οποίο επισημαίνει στην απάντηση ότι η πρόληψη των ασθενειών των ζώων, με την τακτική διενέργεια των αναγκαίων εμβολιασμών, όπως έναντι της λύσσας και την εφαρμογή των κατάλληλων αντιπαρασιτικών φαρμάκων για ενδο- και εξω-παράσιτα, τα οποία δύναται να μεταδώσουν σοβαρές ασθένειες στον άνθρωπο, όπως η λεπτοσπείρωση και η λεϊσμανίαση (kala azar), συνιστούν μείζον θέμα Δημόσιας Υγείας και για τον σκοπό αυτόν, απαιτείται η στενή συνεργασία των κατόχων των ζώων με τους κτηνιάτρους.

«Συνεπώς, είναι απαραίτητη η παροχή κτηνιατρικών υπηρεσιών και η χρήση κτηνιατρικών φαρμακευτικών προϊόντων, τα οποία, σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς ΦΠΑ, επιβαρύνουν με μεγάλο κόστος τους κατόχους των ζώων».

Ως προς την κατάσταση που επικρατεί, το υπουργείο αναφέρει ότι:

  • Τα τελευταία χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης, ένα μεγάλο ποσοστό των κατόχων των ζώων αποφεύγουν τη διενέργεια των υποχρεωτικών εμβολιασμών και των αναγκαίων αντιπαρασιτικών αγωγών, με σοβαρές συνέπειες για την υγεία των ζώων.
  • Παράλληλα, έχει διαπιστωθεί αύξηση των κρουσμάτων παράνομης εισαγωγής και χρήσης φθηνών κτηνιατρικών φαρμάκων από τρίτες χώρες (π.χ. Αλβανία, Τουρκία, Κίνα) αμφίβολης ποιότητας και αποτελεσματικότητας, ενώ πολλά από αυτά περιέχουν απαγορευμένες ουσίες στην Ε.Ε., θέτοντας σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία των ζώων και τη Δημόσια Υγεία, προκαλώντας ταυτόχρονα σημαντικές επιπτώσεις στη Μικροβιακή Αντοχή.

«Από τα παραπάνω συνάγεται ότι η παροχή χαμηλότερου κόστους κτηνιατρικών υπηρεσιών και η χρήση φτηνότερων κτηνιατρικών φαρμακευτικών προϊόντων είναι πρωταρχικής σημασίας για την προστασία της υγείας των ζώων και της Δημόσιας Υγείας, καθώς και για την ανάπτυξη της κτηνοτροφίας. Πράγματι, ο μέχρι σήμερα ισχύον ΦΠΑ 24% στην παροχή κτηνιατρικών υπηρεσιών επιβαρύνει σημαντικά το κόστος παροχής των υπηρεσιών αυτών. Σημειώνουμε ότι, η εν λόγω αρμοδιότητα εκφεύγει από τις αρμοδιότητες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων».

Αγνωστα τα στοιχεία των επίσημων ελέγχων

Σύμφωνα με το υπουργείο, για τη διασφάλιση της νόμιμης κυκλοφορίας και της ορθολογικής χρήσης των κτηνιατρικών φαρμάκων, ιδίως των αντιβιοτικών, με στόχους την προστασία της υγείας των ζώων, τη μείωση της μικροβιακής αντοχής και την υγιεινή και ασφάλεια των παραγόμενων ζωικών προϊόντων/τροφίμων, εφαρμόζεται ένα αυστηρό νομικό πλαίσιο σχετικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις για την κυκλοφορία, διάθεση και χρήση των κτηνιατρικών φαρμάκων, συμπεριλαμβανομένων των φαρμακούχων ζωοτροφών και τον έλεγχο των καταλοίπων φαρμάκων και άλλων ουσιών στα ζώντα ζώα και στα προϊόντα τους.

Οι επίσημοι έλεγχοι στα καταστήματα εμπορίας (χονδρικής και λιανικής πώλησης) κτηνιατρικών φαρμακευτικών προϊόντων, στα κτηνιατρεία/κλινικές και στα κτηνιατρικά γραφεία παραγωγικών ζώων διενεργούνται ετησίως, βάσει ανάλυσης κινδύνου, ενώ οι έλεγχοι επεκτείνονται και σε άλλου είδους επιχειρήσεις, όπως pet shop, στο πλαίσιο διερεύνησης καταγγελιών για παράνομη κυκλοφορία, διάθεση και χρήση κτηνιατρικών φαρμακευτικών προϊόντων.

Παρόλα αυτά δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία ούτε για το 2022, αλλά ούτε και για το 2023: «Για το 2022 και 2023 δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, προς το παρόν, δεδομένου ότι αναφορικά με τα ετήσια στοιχεία των επισήμων ελέγχων του 2022 δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η επεξεργασία τους, ενώ τα ετήσια στοιχεία του 2023, θα συλλεχθούν το 2024».

Όσον αφορά στις διαπιστωθείσες παραβάσεις και τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν,

  • το 2022 διαπιστώθηκε παράβαση σε ένα κατάστημα λιανικής πώλησης κτηνιατρικών φαρμάκων σχετικά με την πώληση κτηνιατρικών φαρμάκων χωρίς κτηνιατρική συνταγή και επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες κυρώσεις.
  • Το 2023 διαπιστώθηκαν παραβάσεις σε ένα κατάστημα λιανικής πώλησης κτηνιατρικών φαρμάκων σχετικά με την πώληση κτηνιατρικών φαρμάκων χωρίς κτηνιατρική συνταγή και σε δύο καταστήματα pet-shop σχετικά με την πώληση κτηνιατρικών φαρμάκων χωρίς την απαιτούμενη άδεια λιανικής πώλησης. Και στις τρεις περιπτώσεις επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες κυρώσεις.

Θολό το τοπίο και για τις ηλεκτρονικές αγορές

Οσο για την εξ αποστάσεως λιανική πώληση κτηνιατρικών φαρμάκων, το υπουργείο σημειώνει ότι επιτρέπεται μόνον από τα αδειοδοτημένα καταστήματα λιανικής πώλησης κτηνιατρικών φαρμάκων και τα φαρμακεία και αποκλειστικά για τα κτηνιατρικά φάρμακα, τα οποία δεν υπόκεινται σε κτηνιατρική συνταγή. Ωστόσο στη χώρα μας όλα τα κτηνιατρικά φάρμακα τελούν υπό καθεστώς κτηνιατρικής συνταγής.

Παρόλα αυτά δεν έχει εκδοθεί ακόμα η υπουργική απόφαση, η οποία θα ρυθμίζει απολύτως το τοπίο σε αυτό το αγοραστικό κανάλι.

Οπως επισημαίνει ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης η Διεύθυνση Προστασίας των Ζώων, Φαρμάκων και Κτηνιατρικών Εφαρμογών του ΥΠΑΑΤ έχει ολοκληρώσει την επεξεργασία σχεδίου κοινής υπουργικής απόφασης, με την οποία ρυθμίζονται, μεταξύ άλλων, οι αναγκαίες προϋποθέσεις για την άσκηση της παραπάνω δραστηριότητας, σύμφωνα και με τον εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 2021/1904, καθώς, επίσης, προβλέπονται και οι απαιτούμενοι έλεγχοι και οι κυρώσεις. Η έκδοση της εν λόγω απόφασης αναμένεται εντός του 2024.

Μεγάλα τα κενά σε κτηνιάτρους

Σχετικά με την στελέχωση των κτηνιατρικών υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ αναφέρεται ότι, σύμφωνα με το ψηφιακό οργανόγραμμα του Υπουργείου, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 45 μη καλυμμένες θέσεις του κλάδου ΠΕ Γεωτεχνικών – Ειδικότητας Κτηνιάτρων, εκ των οποίων οι 5 είναι κενές και οι 40 είναι δεσμευμένες για προγραμματισμό προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ, προκειμένου οι θέσεις αυτές να στελεχωθούν.

Για το θέμα της μεγάλης υποστελέχωσης έχει προειδοποιήσει και το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο, το οποίο σε ανακοίνωσή του, την οποία έφεραν στη Βουλή οι βουλευτές της Νέας Αριστεράς, Μερόπη Τζούφη, Σία Αναγνωστοπούλου, Εφη Αχτσιόγλου, Πέτη Πέρκα, Ζεϊμπέκ Χουσεΐν και Φερχάτ Οζγκιούρ τονίζει ότι οι θέσεις ΠΕ Κτηνιάτρων που έχουν προκηρυχθεί (114) δεν πρόκειται να καλυφθούν, καθώς οι επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού είναι μόλις 58. Στο πλαίσιο αυτό, ζητούν την πιθανή συνεργασία με το ΑΣΕΠ προκειμένου να μειωθούν οι βάσεις επιτυχίας.

Στα …κάγκελα οι κτηνίατροι για υποχρεωτικές στειρώσεις και γενετικό υλικό

Μόλις ελάχιστες εβδομάδες μετά την εφαρμογή του Ψηφιακού Μητρώου για τα Ζώα Συντροφιάς, ο Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος προκήρυξε απεργία για την 17η Ιανουαρίου επισημαίνοντας πως ο νόμος για τα ζώα συντροφιάς «κινείται συνολικά σε λάθος κατεύθυνση».

Τα μέλη του Συλλόγου αναφερόμενα στο ρόλο τους, τονίζουν ότι «καλούμαστε πλέον να την υλοποιήσουμε, εφαρμόζοντας έναν νέο νόμο με πλήθος αντιεπιστημονικών άρθρων και «ανεφάρμοστων» εφαρμοστικών διατάξεων, που μόνο αναστάτωση έχουν φέρει στον κτηνιατρικό κόσμο. Έναν νέο, «ανόητο» νόμο, ο οποίος συντάχθηκε από τους πλέον αναρμόδιους τεχνοκράτες (στελέχη του Υπουργείου Εσωτερικών), άσχετους με την κτηνιατρική επιστήμη, οι οποίοι αγνόησαν τις περισσότερες προτάσεις του Πανελληνίου Κτηνιατρικού Συλλόγου, τόσο στον προσχηματικό, δημόσιο διάλογο όσο και στις κατ’ ιδίαν συναντήσεις που επιδιώχθηκαν με τα στελέχη του Υπουργείου Εσωτερικών».

Οι κτηνίατροι σημειώνουν ότι η κυβέρνηση αγνόησε την αντίθεσή τους, ενώ αναφορικά με ρυθμίσεις όπως η βάση τήρησης του γενετικού υλικού, της καταλογίζουν «φωτογραφική» διάθεση δημόσιου χρήματος και φοροεισπρακτική αντιμετώπιση των ιδιοκτητών ζώων συντροφιάς».

Συνοπτικά υπογραμμίζουν ότι ο νόμος:

• Δεν πρόκειται να συμβάλει στη μείωση των αδέσποτων ζώων, ενώ η καθολική στείρωση είναι ένα μέτρο που αντιτίθεται στα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα και μπορεί σαν πρακτική να είναι έως και επικίνδυνη για κάποιον αριθμό ζώων και να προκαλέσει την υποβάθμιση της ευζωίας τους.

 

• Η γκρίζα ζώνη που προκύπτει με την περίθαλψη των μη σημασμένων ζώων από κτηνιάτρους είναι απαράδεκτη τόσο για την υγεία και ευζωία των ζώων όσο και για τις συνθήκες εργασίας στα κτηνιατρεία με τον «μπαμπούλα» της ερμηνείας του νόμου κατά το δοκούν και της επιβολής προστίμων.

 

• Ο κατακερματισμός της εποπτείας ζητημάτων που σχετίζονται με ζωοανθρωπονόσους και ο αποκλεισμός των κτηνιάτρων του δημοσίου τομέα από αυτήν είναι επικίνδυνος για τη δημόσια υγεία και θα οδηγήσει πολλούς ιδιώτες να επωμίζονται ευθύνες και αρμοδιότητες που δεν τους αντιστοιχούν και θα έπρεπε να ανήκουν αυστηρά στις Διευθύνσεις Κτηνιατρικής.

 

• Η βάση τήρησης γενετικού υλικού είναι μέτρο πρακτικά ανεφάρμοστο και χωρίς καμία ουσιαστική χρησιμότητα στη λύση του προβλήματος των αδέσποτων ζώων. Στόχος του είναι αφενός η «φωτογραφική» διάθεση δημόσιου χρήματος και η φοροεισπρακτική αντιμετώπιση των ιδιοκτητών ζώων συντροφιάς.

 

• Το νέο μητρώο ζώων συντροφιάς με το ηλεκτρονικό βιβλιάριο, όπως προτείνεται να εφαρμοστεί, προσθέτει ανούσια γραφειοκρατία και ξοδεύει τον χρόνο εξέτασης, καθιστώντας τον κτηνίατρο γραμματέα του κράτους.

 

Οι κτηνίατροι διεκδικούν την ίδρυση, στελέχωση και χρηματοδότηση δημοτικών κτηνιατρείων και καταφυγίων, τη μη επιβολή προστίμων σε κτηνιάτρους στην άσκηση του επαγγέλματός τους κατά την εξέταση, εμβολιασμό και περίθαλψη μη σημασμένων ζώων, να μην ισχύσει το ηλεκτρονικό βιβλιάριο, να διατηρηθεί έγγραφο βιβλιάριο με έκδοση αριθμημένων βιβλιαρίων από τον ΠΚΣ που θα διατίθενται αποκλειστικά σε κτηνιάτρους, να αποσυρθεί άμεσα το μέτρο της αποστολής και τήρησης γενετικού υλικού και οποιουδήποτε άλλου φοροεισπρακτικού μέτρου, να αναιρεθεί η υποχρεωτικότητα της στείρωσης για όλα τα δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς και πρόσβαση στο ΕΜΖΣ να έχουν αποκλειστικά οι κτηνίατροι που ασκούν νόμιμα το επάγγελμα στη χώρα και οι δημόσιες αρχές.

Ειδικά για τις στειρώσεις των ζώων προτρέπουν τα μέλη τους «να πράττουν κατά περίπτωση και σύμφωνα με την επιστημονική τους κρίση και να απέχουν από τη λήψη και αποστολή δειγμάτων DNA, μέχρις ότου το αρμόδιο Υπουργείο αποφασίσει να συζητήσει με τον καθ ύλην αρμόδιο επιστημονικό φορέα, τον Πανελλήνιο Κτηνιατρικό Σύλλογο, τα συνολικά ζητήματα και προβλήματα που προκύπτουν με την εφαρμογή του νέου νόμου».

ethnos.gr




«Ανάφλεξη» στον ΣΥΡΙΖΑ: Ο Κασσελάκης απειλεί για πρώτη φορά τους διαφωνούντες – Πώς οχυρώνει το κόμμα με «σκιώδη κυβέρνηση»

Σε έξαρση βρίσκεται ο εσωκομματικός πόλεμος στον ΣΥΡΙΖΑ. Ο νέος πρόεδρος Στέφανος Κασσελάκης ανακοίνωσε σήμερα τα ονόματα των μελών της «σκιώδους κυβέρνησης» της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η οποία αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από βουλευτές που στήριξαν την υποψηφιότητά του, πυροδοτώντας νέο γύρο εσωκομματικής αντιπαράθεσης

Στη «σκιώδη κυβέρνηση» του ΣΥΡΙΖΑ έχουν αξιοποιηθεί σχεδόν όλοι ανεξαιρέτως οι βουλευτές που τάχθηκαν υπέρ της υποψηφιότητας Κασσελάκη στην κούρσα διαδοχής.

Συγκεκριμένα, στους λεγόμενους νέους «προεδρικούς» εντάσσονται οι:

Τομεάρχης Εθνικής Άμυνας: Ευάγγελος Αποστολάκης

Αν. τομεάρχης Εσωτερικών, αρμόδιος για Μακεδονία-Θράκη: Πέτρος Παππάς

Αναπληρώτρια τομεάρχης Παιδείας: Ράνια Θρασκιά

Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών: Χάρης Μαμουλάκης

Τομεάρχης Παιδείας: Αθηνά Λινού

Αν. τομεάρχης Εσωτερικών, αρμόδια για θέματα Διαφάνειας: Ραλλία Χρηστίδου

Αν. τομεάρχης Δικαιοσύνης, αρμόδια για δικαιώματα & ισότητα: Έλενα Ακρίτα

Τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων: Βασίλης Κόκκαλης

Τομεάρχης Ψηφιακής Πολιτικής: Γιώργος Καραμέρος

Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας: Μίλτος Ζαμπάρας

Τομεάρχης Δικαιοσύνης: Γιάννης Σαρακιώτης

Τομεάρχης Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας: Συμεών Κεδίκογλου

Πέντε τομεάρχες από την «ομάδα Νίκου Παππά»
Σε θέση τομεαρχών ορίστηκαν και οι βουλευτές που υποστήριξαν στον πρώτο γύρο της εσωκομματικής διαδικασίας τον Νίκο Παππά αλλά μεταπήδησαν στο «στρατόπεδο» Κασσελάκη κατά τον δεύτερο γύρο της εσωκομματικής αναμέτρησης. Δηλαδή οι:

Τομεάρχης Εσωτερικών: Γιώτα Πούλου

Τομεάρχης Οικονομικών: Νίκος Παππάς

Τομεάρχης Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης: Γιώργος Γαβρήλος

Τομεάρχης Υγείας: Ανδρέας Παναγιωτόπουλος

Αναπληρωτής τομεάρχης Παιδείας, αρμόδιος για τον Αθλητισμό: Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος

Οι «παλιοί προεδρικοί»
Παράλληλα, ρόλο τομεάρχη ανέλαβαν και βουλευτές που ανήκαν στους «παλιούς προεδρικούς», δηλαδή σε αυτούς που ήταν κοντά στον Αλέξη Τσίπρα:

Τομεάρχης Εξωτερικών: Ρένα Δούρου

Αν. τομεάρχης Εξωτερικών, αρμόδιος για θέματα Απόδημου Ελληνισμού: Όθων Ηλιόπουλος

Τομεάρχης Ανάπτυξης: Χρήστος Γιαννούλης

Αν. τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης, αρμόδιος για την Κτηνοτροφία: Γιώργος Παπαηλιού

Τομεάρχης Τουρισμού: Καλλιόπη Βέττα

Τομεάρχης Μετανάστευσης & Ασύλου: Νίνα Κασιμάτη

Τομεάρχης Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής: Αλέξανδρος Αυλωνίτης

Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη: Κώστας Μπάρκας

Οι δύο εξαιρέσεις από το στρατόπεδο Αχτσιόγλου

Δύο ήταν οι εκπλήξεις στη σύνθεση της «σκιώδους κυβέρνησης»: ο βουλευτής Κώστας Μπάρκας, ο οποίος ανήκε στην κίνηση «6 συν 6» που στήριξε την υποψηφιότητα της Έφης Αχτσιόγλου και ανέλαβε τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη, και η βουλευτής Χαλκιδικής Κυριακή Μάλαμα, η οποία στις εσωκομματικές εκλογές είχε ταχθεί υπέρ της Έφης Αχτσιόγλου και ανέλαβε τομεάρχης Πολιτισμού.

Στην Κουμουνδούρου πάντως ακούγονται ψίθυροι πως ο Στέφανος Κασσελάκης εισέπραξε πολλά «όχι» όταν πρότεινε θέσεις τομεαρχών, περισσότερα από τα 16 «λευκά» στην ΚΟ, που δεν είχαν στηρίξει τις προτάσεις του για στελέχωση του κόμματος.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρώτη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος μετά την εκλογή Κασσελάκη, εγκρίθηκαν με βάση την πρόταση του προέδρου για κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι οι Νίκος Παππάς, Θεόφιλος Ξανθόπουλος και Διονύσης Καλαματιανός.

Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας ορίστηκε η Θεοδώρα Τζάκρη, διευθυντής της Κ.Ο. ο Γιώργος Τσίπρας και συντονιστής τομεαρχών ο Παύλος Πολάκης. Πρόεδρος της Κ.Ο. παρέμεινε ο Σωκράτης Φάμελλος. Η πρόταση του Στέφανου Κασσελάκη είχε εγκριθεί με 28 ψήφους υπέρ και 16 λευκά.

Η απειλή Κασσελάκη για έξωση από τα ψηφοδέλτια
Σε κάθε περίπτωση, από τη λίστα των τομεαρχών του ΣΥΡΙΖΑ, που αποτελούν τη «σκιώδη κυβέρνηση» του κόμματος, λείπουν τα ονόματα των κορυφαίων στελεχών της εσωκομματικής αντιπολίτευσης. Αχτσιόγλου, Τσακαλώτος, Τζανακόπουλος, Χαρίτσης, Ηλιόπουλος δεν ορίστηκαν τομεάρχες. Αλλά και πολλοί άλλοι βουλευτές, οι οποίοι έχουν κατά καιρούς διαφωνήσει με τις θέσεις Κασσελάκη, όπως οι Θεανώ Φωτίου, Σία Αναγνωστοπούλου, Πέτη Πέρκα, Μερόπη Τζούφη, Γιώργος Ψυχογιός, Μαρίνα Κοντοτόλη, δεν περιλαμβάνονται στους τομεάρχες του κόμματος.

Το πρωί της Τετάρτης, και πιθανόν μετά τις αρνήσεις που εισέπραξε από βουλευτές του κόμματος να συμμετάσχουν στο οργανόγραμμα της σκιώδους κυβέρνησης, ο Στέφανος Κασσελάκης με ανάρτησή του προειδοποίησε, για πρώτη φορά από την ανάληψη της ηγεσίας, πως «όποιος υπονομεύσει την ενότητα της Κ.Ο. και το μέλλον του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, δεν θα έχει θέση σε μελλοντικά ψηφοδέλτια του κόμματος».

Μάλιστα, ο κ. Κασσελάκης πρόσθεσε σημειώνοντας: «Όποια ή όποιος από εσάς ενδιαφέρεται να κατέβει ως υποψήφιος στις επικείμενες ευρωεκλογές, πρέπει να γραφτεί μέλος του ΣΥΡΙΖΑ στο www.isyriza.gr. Εκεί χτίζεται ο νέος ΣΥΡΙΖΑ. Εκεί γεννιούνται τα στελέχη της επόμενης γενιάς».

Ολόκληρη η ανάρτηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ: 
«Μετά από εισήγησή μου, σήμερα το απόγευμα, το προεδρείο της Κ.Ο. θα ανακοινώσει τους τομεάρχες που θα υπεραμύνονται της αλήθειας στη Βουλή.

Έχω καταβάλει κάθε προσπάθεια η σύνθεση να είναι όσο το δυνατόν ενωτική και διευρυμένη. Με πυξίδα το μέλλον του προοδευτικού χώρου και της Σύγχρονης Αριστεράς.

Όπως έχω ήδη ανακοινώσει, η κύρια παραγωγή πολιτικής θα μεταφερθεί στα τμήματα και στην κοινωνία, με τους τομεάρχες μας να συμμετέχουν ενεργά και στα δύο.

Για να είμαι απολύτως ξεκάθαρος απέναντι στον κόσμο του ΣΥΡΙΖΑ που με εμπιστεύεται και με ενθαρρύνει κάθε μέρα:

Όποιος υπονομεύσει την ενότητα της Κ.Ο. και το μέλλον του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., δεν θα έχει θέση σε μελλοντικά ψηφοδέλτια του κόμματος.

Και όποια ή όποιος από εσάς ενδιαφέρεται να κατέβει ως υποψήφιος στις επικείμενες ευρωεκλογές πρέπει να γραφτεί μέλος του ΣΥΡΙΖΑ στο www.isyriza.gr. Εκεί χτίζεται ο νέος ΣΥΡΙΖΑ. Εκεί γεννιούνται τα στελέχη της επόμενης γενιάς.

Θα στείλουμε φόρμα ενδιαφέροντος στα μέλη μας τις επόμενες ημέρες.

Θα λογοδοτώ πάντα σε εσάς αδιαμεσολάβητα. Αρχίζοντας με την ανοιχτή εκδήλωσή μας στο Κερατσίνι αύριο το βράδυ».

«L’État, c’est moi?»
Η ανάρτηση-τελεσίγραφο του Στέφανου Κασσελάκη, ο οποίος προειδοποίησε ότι όποιος θα υπονομεύσει την ενότητα της Κ.Ο. και το μέλλον του ΣΥΡΙΖΑ, δεν θα έχει θέση σε μελλοντικά ψηφοδέλτια του κόμματος, προκάλεσε αντιδράσεις.

Πηγές από τη λεγόμενη εσωκομματική αντιπολίτευση χαρακτηρίζουν αντικαταστατική την απειλή με τα ψηφοδέλτια, ενώ τονίζουν πως είναι πρωτοφανές τέσσερις ημέρες πριν από τον β΄ γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών ο ίδιος ο πρόεδρος να δημιουργεί κλίμα εσωστρέφειας. Επικαλέστηκαν, μάλιστα, το άρθρο 39 του καταστατικού του ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο προβλέπει ότι τα ψηφοδέλτια του κόμματος αποφασίζονται από τις κατά τόπους Νομαρχιακές Επιτροπές και κατόπιν από την Κεντρική Επιτροπή.

Η πρώτη επώνυμη αντίδραση ήρθε από την πρώην βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και στελέχους της «Ομπρέλας» Αννέτα Καββαδία, η οποία έγραψε σε ανάρτησή της στο facebook: «L’État, c’est moi? Το κόμμα πάντως έχει όργανα, θέσεις, καταστατικό. Καταργήθηκαν, μήπως, και δεν το ξέρουμε;». Και, αφού παραθέτει τι προβλέπει το άρθρο 39, τονίζει: «Και σε κάθε περίπτωση, τέσσερις μέρες πριν τις εκλογές, τέτοιου είδους δηλώσεις κάποιος κακεντρεχής θα τις χαρακτήριζε υπονομευτικές».

«Άρθρο 39 – Επιλογή υποψηφίων βουλευτών/τριών και ευρωβουλευτών/τριών

  1. Τα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τις εθνικές εκλογές καταρτίζονται με ισάριθμη αντιπροσώπευση των φύλων. Η επιλογή των υποψήφιων βουλευτών/τριών γίνεται με απόφαση των Νομαρχιακών Επιτροπών μετά από διαβούλευση με τις ΟΜ. Η Κεντρική Επιτροπή έχει το δικαίωμα αιτιολογημένης τροποποίησης των επιλογών των Νομαρχιακών Επιτροπών με αυξημένη πλειοψηφία 70%, αφού προηγουμένως συζητήσει με τις Νομαρχιακές Επιτροπές. Σε κάθε περίπτωση η τελική έγκριση των υποψήφιων βουλευτών ανήκει στην Κεντρική Επιτροπή».

«Η Τζάκρη θα μας πάρει τα κεφάλια»

Την ίδια ώρα, στα άκρα φαίνεται πως οδηγούνται οι δύο πτέρυγες στο ΣΥΡΙΖΑ μετά την άνοδο στην ηγεσία του κόμματος του Στέφανου Κασσελάκη, καθώς σήμερα η Πέτη Πέρκα απάντησε στη γραμματέα της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Θεοδώρα Τζάκρη, η οποία προέβλεψε ότι η εσωκομματική αντιπολίτευση θα ηττηθεί στο επικείμενο συνέδριο με 80%.

Σήμερα η κυρία Πέρκα μιλώντας στο Open, διαφώνησε ριζικά με τα όσα είπε ο Στέφανος Κασσελάκης στο ΣΕΒ, για την Αριστερά και το Κεφάλαιο. «Οι βασικές Αρχές της Αριστεράς είναι η αναζήτηση κεφαλαίου εργασίας, περιμένουμε να ακούσουμε για συλλογικές συμβάσεις.

Κριτική θα κάνω αρμοδίως. Δεν κρύβω το εξής. Εγώ είμαι με την γραμμή του κόμματος, την οποία έχουμε δουλέψει πολλά χρόνια. Οι δικές μας θέσεις είναι δουλεμένες από γενιές πριν στα βασικά αυτά θέματα όπως το κεφάλαιο.

Ο κ. Κασσελάκης είναι πρόεδρος του κόμματος, εγώ λέω πως όλα αυτά πρέπει να λυθούν σε ένα συνέδριο συντεταγμένα. Δηλαδή επειδή μιλάμε για ενότητα, αυτή κατακτάται μόνο με συλλογικές διαδικασίες και συζητήσεις», δήλωσε.

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου αναφορικά με όσα είπε χθες η Θεοδώρα Τζάκρη πως θα χάσει η εσωκομματική αντιπολίτευση στο Συνέδριο με 80%, η κυρία Πέρκα απάντησε «η κυρία Τζάκρη μας είπε πως θα μας πάρει τα κεφάλια.

Η κυρία Τζάκρη έχει έρθει στο κόμμα μας από ένα άλλο κόμμα. Την καλοδεχτήκαμε και πολύ καλά κάναμε. Ξέρετε με τη διεύρυνση είναι όλα τα κόμματα, ποιο κόμμα δεν θέλει να αυξήσει τη δύναμή του; Αλλά υπάρχουν και αρχές. Υπάρχει και άλλος λόγος».

Ο Κασσελάκης στις ΗΠΑ την Κυριακή

Το ζήτημα πάντως αναμένεται να συζητηθεί προκειμένου να μπει ένα φρένο στις εσωκομματικές αντεγκλήσεις την επόμενη εβδομάδα, καθώς θα συνεδριάσει η Πολιτική Γραμματεία, όπως φαίνεται χωρίς την παρουσία του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ.

Πληροφορίες αναφέρουν πως ο Στέφανος Κασσελάκης έχει προγραμματίσει την Κυριακή το βράδυ να ταξιδέψει στις ΗΠΑ.

Υπενθυμίζεται πως ο αδερφός του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ είχε δηλώσει την επομένη της νίκης του πως ο Στέφανος Κασσελάκης και ο Τάιλερ θα πάνε κάποια στιγμή πίσω στις ΗΠΑ «για να φέρουν τα ρούχα τους, καθώς έχουν πακετάρει για καλοκαίρι», αφού, όπως είπε, δεν περίμεναν ότι θα γίνει όλο αυτό.

iefimerida.gr

 




Κακοκαιρία Daniel: Τρομάζει η επόμενη μέρα σε Βόλο, Τρίκαλα, Καρδίτσα – Απειλεί τη Λάρισα ο Πηνειός

Με το μυαλό όλων να είναι ακόμη στις επιχειρήσεις απεγκλωβισμού και μεταφοράς ειδών πρώτης ανάγκης στους κατοίκους των πλημμυρισμένων περιοχών, με την αγωνία για τους αγνοούμενους και το τι θα αποκαλυφθεί κάτω από τις λάσπες να κορυφώνεται, έχει ήδη αρχίσει να δημιουργείται η «βαριά» λίστα της επόμενης μέρας.

Πόλεις και χωριά χωρίς ηλεκτρικό και νερό, κατεστραμμένοι δρόμοι, πεσμένες γέφυρες, ζημιές σε όλες τις δημόσιες υποδομές, γκρεμισμένα σπίτια, πλημμυρισμένα χωράφια και άστεγοι φιλοξενούμενοι πρόχειρα σε σχολεία και γήπεδα συνθέτουν την εικόνα στο πεδίο.

Προφανώς σε αυτό το σκηνικό η φράση «αποζημίωση των πληγέντων» είναι το ελάχιστο. Η ζωή σε αρκετές περιοχές θα πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή και αυτό δεν θα είναι εύκολο. Πέρα από τον πόνο για τα θύματα της θεομηνίας οι κάτοικοι έχουν να αντιμετωπίσουν καταστροφές στην παραγωγή, απώλειες στο ζωικό κεφάλαιο, «στείρα» χωράφια, ακόμη και κινδύνους ασθενειών.

Την ίδια ώρα, οι πλημμύρες απειλούν τη Λάρισα. Στη Γιάννουλη, χθες το βράδυ η στάθμη του νερού κυμάνθηκε στα 2,5 – 3 μέτρα, ενώ το πρωί του Σαββάτου είναι πάνω από 2 μέτρα, μισό μέτρο πάνω από τα αυτοκίνητα.

Στα 9,6 μέτρα έπεσε η στάθμη του Πηνειού το πρωί του Σαββάτου. Ωστόσο, κανείς δεν αποκλείει να υπάρξει νέα υπερχείλιση, λόγω ορμητικού κύματος.

protothema.gr

 




Εισπρακτική απειλεί ΑμεΑ στην Καβάλα με διακοπή ρεύματος για οφειλή ύψους 100 ευρώ!

Σε μία σοβαρότατη καταγγελία προχώρησε αναγνώστρια του KavalaNews.gr (τα στοιχεία της είναι στη διάθεσή μας), σχετικά με τη συμπεριφορά εταιρείας απαιτήσεων εις βάρος συγγενικού της προσώπου

Πρόκειται για άτομο με υψηλό ποσοστό αναπηρίας με Κοινωνικό Τιμολόγιο (ΚΟΤ), ο οποίος απειλήθηκε ότι αν δεν πληρώσει την οφειλή του προς τη ΔΕΗ (ύψους 100 ευρώ!) θα προχωρήσουν σε διακοπή ηλεκτροδότησης.

Συγκεκριμένα, ο οφειλέτης δέχθηκε τηλεφώνημα, το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής από εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων η οποία συμβάλλεται με τη ΔΕΗ.

Αφού ενημέρωσε τον καταναλωτή για το ύψος της οφειλής, ζήτησε να πληρωθεί μέχρι τη Δευτέρα, καθώς σε διαφορετική περίπτωση, η ΔΕΗ θα προχωρούσε σε διακοπή ηλεκτροδότησης.

Ο καταναλωτής τόνισε ότι θα προχωρήσει σε διακανονισμό, με την υπάλληλο της εταιρείας να τον ενημερώνει ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό και πως η λύση είναι η άμεση πληρωμή του συνόλου του ποσού.

Η αναγνώστρια του KavalaNews.gr και κοντινή συγγενής του αναπήρου, ενημερώθηκε για την πρακτική της εταιρείας και επικοινώνησε άμεσα με τη ΔΕΗ.

Σύμφωνα με τον υπάλληλο της ΔΕΗ που της απάντησε, η εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων έχει την υποχρέωση να ενημερώνει τον καταναλωτή για το ποσό που καλείται να πληρώσει και τίποτα πέραν αυτού.

Επιπρόσθετα, απολογήθηκε για τη στάση της συνεργαζόμενης εταιρείας, σημειώνοντας ότι δεν προβλέπεται η διακοπή ηλεκτροδότησης στους δικαιούχους Κοινωνικού Τιμολογίου (παρά μόνο σε περιπτώσεις πολύ μεγάλου ποσού οφειλής και άρνησης του οφειλέτη).

Πρόσθεσε ότι μπορεί κάποιος να προβεί σε διακανονισμό, ενώ συμπλήρωσε ότι θα επικοινωνήσει αρμοδίως με την εν λόγω εταιρεία, με σκοπό να την επιπλήξει και να μην παρατηρηθεί παρόμοιο περιστατικό στο μέλλον.

Μέχρι που έχουν δικαίωμα οι εισπρακτικές – ποια τα δικαιώματα του καταναλωτή

Όπως τονίζει στον KavalaNews.gr η δικηγόρος Καβάλας, Ειρήνη Ευσταθιάδου«οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων δύνανται να ενημερώνουν τους οφειλέτες για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους και να προβαίνουν σε διακανονισμό αυτών.

Σύμφωνα με το νόμο 4354/2015 μπορούν να ασκούν κάθε ένδικο βοήθημα και να προβαίνουν σε κάθε απαραίτητη δικαστική ενέργεια για την είσπραξη των απαιτήσεων (π.χ. διαταγή πληρωμής). Επίσης συμμετέχουν σε προπτωχευτικές διαδικασίες εξυγίανσης, πτωχευτικές διαδικασίες αφερεγγυότητας κλπ..

Επίσης, μπορούν να προσλαμβάνουν εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές. Πρόκειται για τις ίδιες εταιρείες που διαχειρίζονται και τα κόκκινα δάνεια.»

Σε ό,τι αφορά τους ευάλωτους καταναλωτές, ο ΔΕΔΔΗΕ σημειώνει τα εξής:

«Στους Ευάλωτους Πελάτες παρέχονται από όλους τους Προμηθευτές Ηλεκτρικής Ενέργειας ειδικά μέτρα προστασίας, όπως είναι προθεσμία εξόφλησης Λογαριασμών Κατανάλωσης τουλάχιστον σαράντα ημερών, δυνατότητα τμηματικής και άτοκης εξόφλησης Λογαριασμών Κατανάλωσης, αναστολή της δυνατότητας του προμηθευτή να δώσει εντολή απενεργοποίησης μετρητή (διακοπής ρεύματος) λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών κατά την χειμερινή περίοδο (Νοέμβριο έως Μάρτιο) και κατά τη θερινή περίοδο (Ιούλιο και Αύγουστο), καθώς και αυστηρότερες προϋποθέσεις για την καταγγελία της σύμβασης προμήθειας εκ μέρους του προμηθευτή».

Συμπερασματικά, καταγράφηκαν οι εξής παρατυπίες:

  • ο ρόλος της εισπρακτικής ήταν να ενημερώσει για την οφειλή, όχι να απειλήσει με διακοπή ηλεκτροδότησης

  • ο καταναλωτής έχει κανονικά τη δυνατότητα και για διακανονισμό και για τμηματική εξόφληση

  • ο καταναλωτής είναι ΑμΕΑ, δικαιούχος ΚΟΤ κι ενταγμένος στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών που σημαίνει ότι κακώς οχλήθηκε για τέτοια οφειλή

  • δεν υπάρχει δυνατότητα διακοπής ηλεκτροδότησης μέσα στον Αύγουστο




Νεαρός άντρας απειλεί να πέσει από τις Καμάρες της Καβάλας!

Νεαρός αθίγγανος απειλεί να πηδήξει από τις καμάρες και να αυτοκτονήσει.

Ζητά να φέρουν μπροστά του την γυναίκα του που νοσηλεύεται στο Νοσοκομείο.

Αστυνομικοί ανέλαβαν την διαπραγμάτευση μαζί του προσπαθώντας να τον πείσουν να αποχωρήσει από το σημείο.

Στο σημείο έχει συγκεντρωθεί πλήθος κόσμου που παρακολουθεί τις εξελίξεις…