Δήμος Καβάλας: Υποχρεωτικός καθαρισμός οικοπέδων ενόψει της αντιπυρικής περιόδου 2025
Ο Δήμος Καβάλας εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την πυροπροστασία οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων ενόψει της αντιπυρικής περιόδου 2025, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 20/2024 Πυροσβεστική Διάταξη (ΦΕΚ Β’ 2695/09.05.24).
Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές και υπομισθωτές οικοπέδων και ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται:
εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων,
εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο,
εντός ακτίνας 100 μέτρων από τα παραπάνω όρια,
σε εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα,
οφείλουν να προχωρήσουν στον καθαρισμό των ιδιοκτησιών τους έως τις 30 Απριλίου κάθε έτους και να διατηρούν την καθαριότητα καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου (1 Μαΐου – 31 Οκτωβρίου).
Ο καθαρισμός περιλαμβάνει:
Υλοτομία και απομάκρυνση ξερών ή σπασμένων δέντρων και κλαδιών.
Αποκλάδωση κόμης δέντρων, με προσαρμογή στο ύψος ανάλογα με το είδος και την ηλικία.
Αραίωση θαμνώδους βλάστησης.
Απομάκρυνση αναφλέξιμων υλικών, απορριμμάτων και εγκαταλελειμμένων αντικειμένων.
Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, ο Δήμος θα προβεί σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό με καταλογισμό προστίμου και δαπανών στους υπόχρεους.
Σχέδιο αντιπυρικής προστασίας για τη Θάσο: Στρατηγικές δράσεις πρόληψης και προστασίας
Με στόχο την προστασία των δασών της Θάσου, εγκρίθηκε η μελέτη Κατάρτισης Σχεδίου Αντιπυρικής Προστασίας από τον Διευθυντή Δασών Καβάλας.
Το σχέδιο περιλαμβάνει την καταγραφή του ιστορικού πυρκαγιών, την αξιολόγηση κινδύνου και τη χαρτογράφηση των περιοχών υψηλού κινδύνου, καθώς και την πρόταση μέτρων για την πρόληψη και αντιμετώπιση πυρκαγιών.
Η μελέτη περιλαμβάνει δράσεις όπως καθαρισμοί βλάστησης, δημιουργία και συντήρηση αντιπυρικών ζωνών, βελτίωση δασικών δρόμων, εγκατάσταση συστημάτων έγκαιρης ανίχνευσης πυρκαγιών και ευαισθητοποίηση του κοινού.
Η εφαρμογή των μέτρων εξαρτάται από τη σύνταξη επιμέρους μελετών και την έγκριση περιβαλλοντικών όρων, όπου απαιτείται. Για μη δημόσιες εκτάσεις, η υλοποίηση θα γίνει με ευθύνη των ιδιοκτητών.
Το σχέδιο αποτελεί βασικό εργαλείο για τη θωράκιση της περιοχής απέναντι στις πυρκαγιές, με στόχο την προστασία των δασικών οικοσυστημάτων και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του φυσικού περιβάλλοντος της Θάσου.
Υπό πλήρη έλεγχο η φωτιά στο Ραχώνι Θάσου – Σε επιφυλακή μέχρι την λήξη της αντιπυρικής περιόδου
Ο Προϊστάμενος Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, Σταύρος Κιβράκης, σε δηλώσεις του τόνισε ότι, παρά το γεγονός πως βρισκόμαστε στο τέλος του Οκτωβρίου, η αντιπυρική περίοδος δεν έχει ακόμα λήξει.
Σύμφωνα με τον κ. Κιβράκη, οι κλιματικές συνθήκες που επικρατούν, όπως οι υψηλές θερμοκρασίες για την εποχή και οι ισχυροί άνεμοι, αυξάνουν τον κίνδυνο πυρκαγιών και καθιστούν απαραίτητη την παραμονή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας σε κατάσταση επιφυλακής.
«Η αντιπυρική περίοδος μπορεί να πλησιάζει στο τέλος της, αλλά ο κίνδυνος πυρκαγιάς παραμένει υπαρκτός. Οφείλουμε να συνεχίσουμε να λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης και ετοιμότητας, προκειμένου να διασφαλίσουμε την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της ανθρώπινης ζωής», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Στρατός Αναλαμβάνει τη Διάνοιξη Αντιπυρικής Ζώνης στον Ορεινό Όγκο του Παγγαίου
Ο στρατός αναλαμβάνει τη διάνοιξη αντιπυρικής ζώνης που θα διατρέχει τον ορεινό όγκο του Παγγαίου, στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της καταστροφικής πυρκαγιάς που πλήττει την περιοχή.
Η απόφαση αυτή ελήφθη προκειμένου να περιοριστεί η εξάπλωση της φωτιάς και να προστατευθούν οι οικισμοί, οι καλλιέργειες, και το φυσικό περιβάλλον. Οι στρατιωτικές δυνάμεις, σε συνεργασία με τις πυροσβεστικές υπηρεσίες και άλλους αρμόδιους φορείς, θα εργαστούν εντατικά για την ταχεία ολοκλήρωση του έργου, με στόχο την αποτροπή περαιτέρω καταστροφών.
Διυπουργική σύσκεψη στην Αλεξανδρούπολη ενόψει αντιπυρικής περιόδου
Στην διυπουργική σύσκεψη για την προετοιμασία για την αντιπυρική περίοδο στην ΠΑΜΘ, που έγινε στην Αλεξανδρούπολη με τη συμμετοχή των Υπουργών Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Βασίλη Κικίλια και του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νίκου Δένδια συμμετείχε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.
Στόχος της διευρυμένης διυπουργικής σύσκεψης ήταν ο καλύτερος δυνατός συντονισμός όλων των εμπλεκομένων φορέων στην πρόληψη, διαχείριση αλλά και αντιμετώπιση ενδεχόμενων πυρκαγιών κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.
Η καινοτομία που εισάγει το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, είναι η ενεργότερη συμμετοχή των Ενόπλων Δυνάμεων στο έργο της Πολιτικής Προστασίας και για το λόγο αυτό παρέστη στη σύσκεψη ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νίκος Δένδιας. Η επισημοποίηση της συνεργασίας των δύο Υπουργείων στον τομέα της διαχείρισης φυσικών καταστροφών εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και αναμένεται να αποτελέσει παράδειγμα και για τις άλλες Περιφέρειες της χώρας.
Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, που φέρει και την ιδιότητα του επικεφαλής του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας της ΠΑΜΘ, αφού ευχαρίστησε τους δύο υπουργούς για την πρωτοβουλία, υπογράμμισε ότι η Πολιτική Προστασία αποτελεί έναν τομέα αυξημένης βαρύτητας για την Διοίκηση. Εξήγησε ότι έχει ήδη δεσμευτεί 1 εκ ευρώ στο πρόγραμμα INTERREG για την Πολιτική Προστασία καθώς και ότι θα διατεθούν και επιπλέον πόροι, εάν αυτό κριθεί απαραίτητο. Ο κ. Τοψίδης τόνισε ακόμη ότι σε επίπεδο προετοιμασίας έχει ήδη συνεδριάσει το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για το συντονισμό των δράσεων ενόψει της αντιπυρικής περιόδου, έχουν καταρτιστεί Μητρώα Εθελοντών όπως και Μητρώα διαθέσιμων Μηχανημάτων Έργου καθώς και οργανωμένοι κατάλογοι Δασεργατών που έχουν καλή γνώση της γεωγραφίας των Δασών.
Καταληκτικά, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ δήλωσε τη διάθεση συνεργασίας της Περιφέρειας ΑΜΘ και των υπηρεσιών της με κάθε εμπλεκόμενο φορέα τόσο στην πρόληψη όσο όμως και στη διαχείριση των φαινομένων, εφόσον τελικά προκύψουν.
Δασαρχείο Καβάλας | Έργο αντιπυρικής προστασίας στο αισθητικό δάσος
ο Δασαρχείο Καβάλας, στο πλαίσιο της αντιπυρικής προστασίας και της θωράκισης των Δασών και δασικών εκτάσεων της περιοχής ευθύνης του από τον κίνδυνο έναρξης και εξέλιξης δασικής πυρκαγιάς, εκτελεί δύο μεγάλα έργα εντός του επόμενου τριμήνου, τα οποία χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα ANTINERO III. Ειδικότερα:
Στην περιοχή της Τ.Κ. Κάρυανης εκτελείται το έργο: «Έργα αντιπυρικής προστασίας σε δημόσια δασικά συμπλέγματα και δασικές εκτάσεις αρμοδιότητας των Δασαρχείων Καβάλας, Ξάνθης και Σταυρούπολης, σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ. 16 παρ.5 του ν.998/1979» προϋπολογισμού #2.192.225,07 €#, με ΦΠΑ. Το έργο αφορά τον καθαρισμό και περιποίηση της βλάστησης στις αναδασώσεις Πεύκης της Κάρυανης. Περιλαμβάνει εργασίες καθαρισμού υπορόφου, κλαδεύσεις, ασθενείς αραιώσεις και περιποίηση της δασικής βλάστησης, θρυμματισμού και απομάκρυνσης των φυτικών υπολειμμάτων και ενίοτε κλαδεύσεις και ασθενείς αραιώσεις
Στη δυτική πλευρά του Αισθητικού Δάσους Καβάλας (Ύψωμα Βασιλάκη, περιοχή Νοσοκομείου) εκτελείται το έργο: «Έργα αντιπυρικής προστασίας σε δημόσια δασικά συμπλέγματα και δασικές εκτάσεις αρμοδιότητας των Δασαρχείων Σερρών, Κασσάνδρας, Διδυμοτείχου, Καβάλας και Σταυρούπολης, σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ. 16 παρ.5 του ν. 998/1979», προϋπολογισμού #1.689.314,42 €# με ΦΠΑ.
Το έργο συνίστανται κυρίως σε εργασίες όπως:
– ο καθαρισμός υπορόφου, κλαδεύσεις, ασθενείς αραιώσεις και περιποίηση της δασικής βλάστησης
– ο θρυμματισμός όλων των υπολειμμάτων υλοτομιών και η παραπέρα αξιοποίη-σή τους, εφαρμόζοντας την αρχή της αειφορίας των καρπώσεων μέσα από την ανακύκλωσ
Επίσης το ίδιο έργο περιλαμβάνει και εργασίες συντήρησης – αποκατάστασης του δασικού οδικού δικτύου συνολικού μήκους 183 χλμ, με ισοπέδωση – διαμόρφωση της επιφάνειας του καταστρώματος με την χρήση προωθητήρα και διαμορφωτήρα εντός των Δήμων Καβάλας και Παγγαίου, καθαρισμό και μόρφωση τάφρου τριγωνικής διατομής ή τάφρου ερείσματος σε κάθε είδους έδαφος, άρση καταπτώσεων και συντήρηση του δικτύου αντιπυρικών ζωνών της περιοχής αρμοδιότητάς μας.
Η Δασική Υπηρεσία θέλοντας να επιδείξει για πολλοστή φορά στην πράξη την ευαισθησία της όσον αφορά την εξυπηρέτηση βασικών αναγκών της κοινωνίας (όπως λ.χ. οι ανάγκες θέρμανσης της χειμερινής περιόδου) με την εξεύρεση-στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό-τρόπων και λύσεων για τη διαχείριση τέτοιας μορφής ζητημάτων θα πράξει ως εξής:
Τα προϊόντα υλοτομίας, διαμέτρου άνω των 8 -12 cm θα τεμαχίζονται σε μέσο μήκος 1,10μ, θα στοιβάζονται στους δασικούς δρόμους και θα εκποιούνται κατά τα κεκανονισμένα σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις της Δασικής Νομοθεσίας.
Σε διαφορετική περίπτωση τα προϊόντα υλοτομίας που δεν δύνανται να αξιοποιηθούν για παραγωγικούς σκοπούς, μπορούν να διατεθούν-με το πέρας των εργασιών-«ατελώς» και «άνευ αδείας» σε ευπαθείς ομάδες συμπολιτών μας, με βάση σχετική ανάρτηση που θα δημοσιοποιηθεί «εν ευθέτω χρόνω».
Με την ολοκλήρωση των εργασιών μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι διαμορφώνεται «επί το βέλτιστον» μια νέα πραγματικότητα ως προς τις λειτουργίες και την αντιπυρική προστασία του αισθητικού-περιαστικού δάσους Καβάλας και των εν γένη δασών της περιοχής αρμοδιότητας του Δασαρχείου Καβάλας.
Για το λόγο αυτό είναι αναγκαία περισσότερο από ποτέ η συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς αλλά και η υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας προς το έργο που αθόρυβα πλην όμως πρακτικά και ουσιαστικά επιτελεί αδιαλείπτως το Δασαρχείο Καβάλας, διότι στον αγώνα για την επίτευξη τόσο υψηλών στόχων δεν περισσεύει κανείς.-
Στα κάγκελα ιδιοκτήτες και μηχανικοί για το πιστοποιητικό αντιπυρικής προστασίας | «Θα φάμε ξύλο, ανεφάρμοστα τα μέτρα, όλοι θα είναι παράνομοι»
Στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού βρίσκονται χιλιάδες πολίτες, επαγγελματίες αλλά και δημοτικοί υπάλληλοι που εμπλέκονται στη διαδικασία έκδοσης πιστοποιητικού αντιπυρικής προστασίας για τα ακίνητα που βρίσκονται σε ιδιοκτησίες σε απόσταση μικρότερη των 300 μέτρων από δασικές εκτάσεις.
Τα προβλήματα είναι τεράστια για τις ιδιοκτησίες που έχουν την υποχρέωση να συμμορφωθούν με τα νέα μέτρα μέσα σε λίγα 24ωρα. Επικρατεί σύγχυση και ανασφάλεια και οι περισσότεροι έχουν περιέλθει σε αδιέξοδα. Για αρχή απαιτούνται από 400 έως 600 Ευρώ για την έκθεση του τεχνικού επιστήμονα (μηχανικός, γεωπόνος, δασολόγος κλπ). Από εκεί και πέρα αρχίζει ο Γολγοθάς της εφαρμογής των παρατηρήσεων της έκθεσης αφού ο ιδιοκτήτης στο τέλος της ημέρας πρέπει να κάνει και υπεύθυνη δήλωση πως έκανε τις εργασίες που αναφέρονται στην έκθεση. Κι εκεί αρχίζουν τα… όργανα. Απαιτούνται κλαδέματα, κοπές μεγάλων δέντρων, καθαρισμοί, επισκευές, πολυδάπανες μετατροπές σε ξύλινα πορτοπαράθυρα, ξύλινες στέγες, περιφράξεις ακόμα και σε υδρορροές αλλά και στις περιφράξεις περιμετρικά των ιδιοκτησιών με υλικά ειδικών προδιαγραφών όπως περιγράφονται στο Φ.Ε.Κ.
«Αδύνατον να υλοποιηθούν»
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν οι εμπλεκόμενοι επιστήμονες όπως οι πολιτικοί μηχανικοί η συντριπτική πλειοψηφία των μέτρων είναι αδύνατον να υλοποιηθούν εντός των χρονικών ορίων. Επί πλέον απαιτούνται υψηλές δαπάνες και ελάχιστοι είναι οι ιδιοκτήτες που θα μπορέσουν να τακτοποιήσουν όλες τις εκκρεμότητες. Άρα όλοι θα είναι παράνομοι μετά το πέρας των προθεσμιών και δεν θα έχουν δικαίωμα αποζημίωσης εάν το σπίτι τους καεί από πυρκαγιά.
Oι ιδιοκτήτες ακινήτων που είναι κοντά σε δασικές εκτάσεις θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη / φωτογραφία Κώστας Ασημακόπουλος ethnos.gr
Το σαφάρι των προστίμων
Και δεν είναι μόνο αυτά. Μετά αρχίζει το σαφάρι των δειγματοληπτικών ελέγχων. Θα συσταθεί τριμελή επιτροπή με έναν υπάλληλο της οικείας Περιφέρειας, έναν υπάλληλο του οικείου Δήμου και έναν επιστήμονα (μηχανικό, γεωπόνο κλπ).
Τα πρόστιμα για όσους δεν έχουν συμμορφωθεί με τις εκθέσεις των μηχανικών ή έχουν κάνει ψευδείς υπεύθυνες δηλώσεις είναι δυνατόν να φτάσουν και τις 50.000 Ευρώ. Τα πρόστιμα πηγαίνουν στα ταμεία των δήμων οι οποίοι όμως από την πλευρά τους βρίσκονται σε δεινή θέση.
Το μπαλάκι στους Δήμους
Μετά τον αιφνιδιασμό τους, διαπιστώνουν πως ούτε προσωπικό έχουν για να διαχειριστεί την κατάσταση, ούτε κονδύλια, ούτε υποδομή αλλά ούτε και την απαραίτητη ενημέρωση για να σηκώσουν όλο αυτό το βάρος των διαπεραιώσεων, ειδικά μάλιστα όταν θα πρέπει να υποδεχτούν χιλιάδες δηλώσεις μέχρι να λειτουργήσει η πλατφόρμα στο gov.gr.
Δεν προλαβαίνουν με τίποτα
Είναι χαρακτηριστικό πως οι μεγαλύτεροι σε έκταση Δήμοι της Αττικής, δηλαδή, οι δήμοι Μάνδρας Ειδιλλίας, Ωρωπού, Μαραθώνα, Αχαρνών και Λαυρεωτικής έχουν περίπου 300.000 τέτοιες ιδιοκτησίες. Αν ληφθεί υπ΄ όψη πως στην καλύτερη περίπτωση κάθε πολιτικός μηχανικός μπορεί να διεκπεραιώσει 3-4 υποθέσεις την ημέρα γίνεται αντιληπτό πως θα χρειαστεί όλο το καλοκαίρι και όλο το επιστημονικό προσωπικό της χώρας για να τακτοποιήσουν όλες τις ιδιοκτησίες.
Αν δεν εφαρμοστούν τα όσα αναφέρει η έκθεση του πολιτικού μηχανικού οι ιδιοκτήτες απειλούνται με εξοντωτικά πρόστιμα / φωτογραφία Κώστας Ασημακόπουλος ethnos.gr
«Κράτος που αποποιείται τις ευθύνες του»
«Γενικά βλέπω υπερβολικό και ανεφάρμοστο όλο το νόμο. Προσπαθεί το κράτος να αποποιηθεί των ευθυνών της πυροπροστασίας των πολιτών και μεταφέρει τις ευθύνες στους πολίτες. Δεν υπάρχει ουσία σε όλο αυτό. Έχει ήδη δημιουργήσει ένα χάος. Από τη μία ημέρα στην άλλη μας επιβάλλουν περιορισμούς και πρόστιμα για να αποποιηθούν των ευθυνών. Τελικά έχουμε δημοκρατία ή δικτατορία;» λέει στο ethnos.gr ο πολιτικός μηχανικός Βασίλης Δημητρίου που δραστηριοποιείται στην ευρύτερη περιοχή του Μαραθώνα.
«Εμάς ποιος μας προστατεύει από το κράτος;»
«Συζητώντας με συνάδελφους μου αλλά και πολίτες διερωτόμαστε ποια μυαλά μπορεί να σκέφτηκαν όλα αυτά. Εμάς ποιος μας προστατεύει από αυτούς που σκέφτονται και νομοθετούν αυτά τα εκτρώματα; Τα περισσότερα που αναφέρουν δεν εφαρμόζονται. Σε λίγες ημέρες θα είναι όλοι παράνομοι» πρόσθεσε ο Βασίλης Δημητρίου.
«Οι πολίτες είναι θυμωμένοι»
«Πέρασα πολλές ώρες για να μελετήσω το νέο νόμο ώστε να οργανώσω το γραφείο μου και να ενημερώσω τους πολίτες. Οι περισσότερες ιδιοκτησίες στον Μαραθώνα πρέπει να κάνουν εργασίες χιλιάδων ευρώ για να είναι νόμιμοι. Θα πρέπει επίσης να κόψουν χιλιάδες δέντρα. Τι ζώνες να γίνουν σε μία ιδιοκτησία με έκταση μισό στρέμμα; Και το αντίθετο. Που θα βρεθούν τα χρήματα για περιφράξεις με τα ειδικά υλικά που είναι πανάκριβα; Ποιος έχει να δαπανήσει τόσα πολλά χρήματα για νέα πορτοπαράθυρα, στέγες και περιφράξεις και μάλιστα μέσα σε ένα μήνα; Προσπαθούμε να βγάλουμε άκρη. Προσωπικά τώρα ξεκινάω με τις πρώτες εκθέσεις ιδιοκτησιών και οι πολίτες είναι αγανακτισμένοι και θυμωμένοι».
Ο χρόνος που έχουν στη διάθεση τους οι ιδιοκτήτες είναι ελάχιστος / φωτογραφία Κώστας Ασημακόπουλος ethnos.gr
«Θα φάμε όλοι ξύλο…»
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πολιτικός μηχανικός Πέτρος Δέδες που δραστηριοποιείται στον Κάλαμο του Δήμου Ωρωπού: «Ο κόσμος είναι θυμωμένος και είναι σε απόγνωση. Δε μας πιστεύουν που τους τα λέμε. Οι περισσότεροι δεν έχουν χρήματα να πληρώσουν ούτε καν την έκθεση του μηχανικού. Δε συζητάμε για όλες τις υπόλοιπες εργασίες που πρέπει να γίνουν. Κάποιοι μάλιστα πιστεύουν πως εμείς βγάλαμε το νόμο και ξεσπάνε σε μας. Αν αρχίσουν και οι έλεγχοι από τους δήμους και πέσουν πρόστιμα, θα φάμε όλοι ξύλο, δεν υπάρχει περίπτωση…».
Δεν συνεργάζονται όλες οι υπηρεσίες
«Προσωπικά έχω κάνει μεγάλη προετοιμασία για να μπορέσω να αντιμετωπίσω τους πολίτες και να δώσω απαντήσεις στα χιλιάδες ερωτήματα που έχουν. Γενικά ως φιλοσοφία ο νέος νόμος είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά η εφαρμογή είναι άλλο πράγμα. Πριν εφαρμοστεί θα έπρεπε να είχαν γίνει πολλά περισσότερα και να υπάρχουν βοήθειες. Πρώτα απ΄ όλα έπρεπε να έχουν ενημερωθεί οι εμπλεκόμενοι φορείς, οι δήμοι, οι υπηρεσίες, το επιστημονικό προσωπικό και οι πολίτες. Από τη μία μέρα στην άλλη δε γίνεται να εφαρμοστούν τόσο σοβαρές αλλαγές. Θα έπρεπε να έχει ετοιμαστεί η πλατφόρμα στο gov.gr και να υπήρχε συνεργασία με το κτηματολόγιο και όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες. Πολλοί ιδιοκτήτες δε μπορούν να προχωρήσουν τις διαδικασίες διότι οι ιδιοκτησίες τους χαρακτηρίζονται ως δασικές. Άλλες ιδιοκτησίες έχουν ανοικτά κληρονομικά και άλλες για να εφαρμόσουν τα μέτρα θα πρέπει οι ιδιοκτήτες να δαπανήσουν χιλιάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ».
Κόβονται τα πεύκα αλλά ποιος δίνει την άδεια;
«Επίσης υπάρχουν πολλές αντιφάσεις. Για παράδειγμα, σύμφωνα με την έκθεση που δίνω εγώ ως πολιτικός μηχανικός θα πρέπει να κοπούν όλα τα δέντρα σε απόσταση 5 μέτρων από το σπίτι. Κι αν τα δέντρα είναι πεύκα; Ποιος θα δώσει την άδεια να κοπούν τα πεύκα; Τα δασαρχεία έχουν υποδομή και προσωπικό να εκδώσουν τόσο μεγάλο αριθμό αδειών σε σύντομο χρονικό διάστημα; Δεν αναφέρομαι καν στο κόστος για το κόψιμο των δέντρων και τις ευθύνες για την απομάκρυνση της ξυλείας».
Νέο εμπόδιο η διαβάθμιση επικινδυνότητας οικισμών
Σε κατάσταση συναγερμού βρίσκονται και οι Δήμοι οι οποίοι από την πρώτη στιγμή αιφνιδιάστηκαν με τα νέα δεδομένα. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι νομικές κινήσεις της ΚΕΔΕ με προσφυγή στο ΣτΕ. Οι Δήμοι ούτε το προσωπικό έχουν, ούτε και τους πόρους για να υλοποιήσουν τα προβλεπόμενα. Ο νόμος φέρνει τους Δήμους σε αντιπαράθεση με τους δημότες καθώς τα έσοδα των προστίμων θα πάνε στα ταμεία των δήμων. Επιπλέον οι δήμοι που έχουν οικισμούς πλησίον ή εντός των δασικών εκτάσεων θα πρέπει εκτός όλων των άλλων υποχρεώσεων τους να συντάξουν μέχρι 26 Μαΐου χάρτες διαβάθμισης επικινδυνότητας οικισμών και με βάση αυτούς τους χάρτες να κινηθούν οι εκθέσεις αξιολόγησης. Η πιστοποίηση διαβάθμιση επικινδυνότητας οικισμού είναι μία ακόμα προϋπόθεση που θα πρέπει να διαθέτει ένας ιδιοκτήτης και να την προμηθευτεί εγκαίρως ώστε ο φάκελος του να είναι πλήρης και να αποφύγει τις συνέπειες αλλά και να μπορέσει να αποζημιωθεί σε περίπτωση πυρκαγιάς.
Θα πρέπει να κοπούν πολλά πεύκα σε απόσταση 5 μέτρων από τα σπίτια αλλά θα πρέπει να δώσει άδεια και το δασαρχείο / φωτογραφία Κώστας Ασημακόπουλος ethnos.gr
Παραδείγματα οι αντιφάσεις των νόμων
Πολλές είναι και οι αντιφάσεις των ίδιων των νόμων μέσα στις οποίες «χάνονται» μηχανικοί και ιδιοκτήτες. Μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές:
Πολλοί ιδιοκτήτες έχουν βρεθεί σε αδιέξοδο καθώς οι ιδιοκτησίες τους εμφανίζονται στο κτηματολόγιο ως δασικές εκτάσεις. Υποχρεώνονται δηλαδή οι ιδιοκτήτες να κάνουν μελέτες και έξοδα για κάτι που δεν θα μπορούν να μεταβιβάσουν ή που δεν τους ανήκει.
Οι πολεοδομίες δηλώνουν αναρμόδιες για το χαρακτηρισμό επικινδυνότητας των οικισμών ενώ στην πραγματικότητα είναι οι υπηρεσίες που πρέπει να οργανώσουν το όλο πλάνο μαζί με την τεχνική υπηρεσία του κάθε Δήμου.
Ενώ ο νόμος προβλέπει περιφράξεις με ύψος μέχρι 1,20 μέτρα ο νόμος για την αντιπυρική προστασία αναφέρει μέχρι και 2 μέτρα με ειδικές προδιαγραφές.
Προβλέπονται κοπές δέντρων σε απόσταση 5 μέτρων από την σκεπή ή τον τοίχο του σπιτιού αλλά δεν γίνεται αναφορά για τις κοπές των πεύκων τα οποία για να κοπούν θα πρέπει να γίνει αυτοψία και να δοθεί άδεια από το δασαρχείο.
Τα μέτρα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας
Με βάση των στοιχείων που βάζει ο επιστήμονας για κάθε ιδιοκτησία βγαίνει ένας συντελεστής με κλίμακα από το 1 έως το 5.
Τα όσα αναφέρουν οι μηχανικοί στην έκθεση τους διαχωρίζονται σε μέτρα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.
Η συγκεκριμένη περίφραξη είναι ακατάλληλη σύμφωνα με το νέο νόμο καθώς το συρματόπλεγμα θα πρέπει να έχει άνοιγμα το ανώτερο 2 τετρ. εκατοστά / φωτογραφία Κώστας Ασημακόπουλος ethnos.gr
Στα μέτρα ενεργητικής ασφάλειας που πρέπει να γίνουν άμεσα περιλαμβάνονται:
Κουφώματα: Τα ξύλινα πορτοπαράθυρα θα πρέπει να αντικατασταθούν με μεταλλικά και να τοποθετηθούν σίτες με μεταλλικές ίνες, να σφραγίζονται όλα τα κενά και να επικαλυφθούν όλα τα ξύλινα στοιχεία.
Σκεπές: Επικάλυψη των ξύλινων γείσων και όλων των ξύλινων στοιχείων καθώς και αντικατάσταση όλων των πλαστικών υδρορροών με άκαυστα υλικά κατηγορίας Α1 ή Α2L-s1, d0.
Περιφράξεις: Συμπαγής περίφραξη (μπετό) ύψος ενός μέτρου. Από εκεί και πάνω μεταλλικό πλέγμα 50 πόντων με ελάχιστη οπή σύρματος 2 τετραγωνικών εκατοστών έτσι ώστε όταν θα έρθει το μέτωπο της φωτιάς να μην περάσουν τα φλεγόμενα φρύγανα.
Κόψιμο των δέντρων περίφραξης: Απαγορεύονται οι συστάδες δέντρων περιμετρικά των περιφράξεων. Κλαρί με κλαρί κάθε δέντρου θα πρέπει να έχει 5 μέτρα απόσταση. Τα ενδιάμεσα πρέπει να κοπούν.
Πρόσβαση στο σπίτι: Αν το σπίτι βρίσκεται άνω των 30 μέτρων από τη κεντρική είσοδο του οικοπέδου θα πρέπει να κατασκευαστεί δίοδος για πρόσβαση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης (πυροσβεστικά) μέχρι το σπίτι.
Τέντες: Αφαίρεση υφασμάτινων τεντών και αντικατάσταση τους με ειδικά άκαυστα σκίαστρα
Τα κλαδέματα γύρω από το σπίτι
Σε απόσταση από 0 έως 2 μέτρα από το σπίτι επιτρέπεται μόνο γρασίδι.
Σε απόσταση από 2 έως 5 μέτρα επιτρέπονται θάμνοι μέχρι ένα μέτρο.
Σε απόσταση 0 έως 5 μέτρα από το σπίτι πρέπει να κοπούν όλα τα δέντρα.
Γεννήτριες και αντλίες
Στα μέτρα ενεργητικής ασφάλειας δίνεται διορία μέχρι και δύο χρόνια για να τακτοποιηθούν. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται:
Εγκατάσταση ενός τουλάχιστον σημείου υδροληψίας στον περιβάλλοντα χώρο του κτιρίου με τοποθέτηση κρουνού συμβατού με τις προδιαγραφές που υπάρχουν για τα οχήματα πυρόσβεσης.
Οι κάτοχοι πισίνας ή δεξαμενής θα πρέπει να διαθέτουν αντλητικό σύστημα και γεννήτρια σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.
Την Πέμπτη 11 Απριλίου 2024 και ώρα 9:00, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην αίθουσα συνεδριάσεων «Ανδρέας Παπανδρέου» στο Διοικητήριο υπό τον Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Μιχαήλ Μουρβετίδη με θέμα την ενίσχυση της συνεργασίας του Πυροσβεστικού Σώματος και εμπλεκόμενων φορέων ενόψει της αντιπυρικής περιόδου 2024.
Η σύσκεψη έγινε μετά από πρόσκληση του Διοικητή Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ν. Δράμας κ. Δημήτρη Κραγιόπουλου και συμμετείχαν εκπρόσωποι της Αστυνομίας, των Στρατού, των Δήμων και στελέχη της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας. Αντικείμενο της σύσκεψης ήταν ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για τη δασοπυρόσβεση της αντιπυρικής περιόδου 2024 και περιλάμβανε ενημέρωση σχετικά με θέματα όπως η στελέχωση πυροφυλακίων και οι διαδικασίες κινητοποίησης των πυροσβεστικών δυνάμεων και αιτημάτων συνδρομής από συναρμόδιους φορείς. Συζητήθηκε επίσης το σχέδιο οργανωμένης προληπτικής απομάκρυνσης πολιτών των Δήμων και η συμμετοχή στο πρόγραμμα
επιτηρήσεων.
Ο Αντιπεριφερειάρχης υπογράμμισε τη μεγάλη σημασία της τήρησης των διαδικασιών και της στενής συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων και τόνισε πως οι υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητες Δράμας είναι έτοιμες να συνδράμουν με κάθε τρόπο.
Νέα Αριστερά | Η κυβέρνηση να κηρύξει εκτάκτως την έναρξη αντιπυρικής περιόδου
Επ αφορμής των πύρινων μετώπων που έχουν αρχίσει ήδη να σημειώνονται στη χώρα, το κόμμα της Νέας Αριστεράς, ζητά από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να κηρύξει εκτάκτως την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου.
Μετά το πύρινο μέτωπο που ξέσπασε στο Λασίθι, η Νέα Αριστερά σε ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει ότι «η πυρκαγιά που μαίνεται στο Λασίθι έχει προκαλέσει σοβαρές ζημιές, τρεις άνθρωποι έχουν τραυματιστεί, οικισμοί έχουν εκκενωθεί. Πάνω από 70 πυρκαγιές εκδηλώθηκαν από το πρωί σε όλη τη χώρα σύμφωνα με την Πολιτική Προστασία. Αριθμός που απαντάται στην καρδιά του καλοκαιριού».
«Η κλιματική κρίση είναι εδώ, κάθε χρόνο όλο και πιο καταστροφική»
Προσθέτει ότι «τις προηγούμενες ημέρες 2.500 στρέμματα έγιναν στάχτη στην φωτιά που έκαιγε επί τέσσερις ημέρες στα Πιέρια Όρη ενώ μεγάλες ζημιές άφησε πίσω της η πυρκαγιά στον Ταύγετο. Και είμαστε μόλις στις αρχές του Απριλίου».
«Η κλιματική κρίση είναι εδώ, κάθε χρόνο όλο και πιο καταστροφική» και ότι «η χώρα μας, τα δάση μας, οι τοπικές κοινωνίες παραμένουν δυστυχώς αθωράκιστες». Προσθέτει ότι «με την άνοδο της θερμοκρασίας να σπάει κάθε ρεκόρ κι ενώ βρισκόμαστε ενώπιων του πιο θερμού καλοκαιριού της ιστορίας τα σήματα κινδύνου είναι ηχηρά» και ότι «κανένα μέτρο πρόληψης, καμία προετοιμασία για άλλη μια χρονιά».
«Δεν υπάρχει περιθώριο για άλλες καθυστερήσεις. Απαιτούνται άμεσα δραστικά μέτρα»
Η Νέα Αριστερά αναφέρει ότι «δεν υπάρχει περιθώριο για άλλες καθυστερήσεις. Απαιτούνται άμεσα δραστικά μέτρα και προσαρμογή της πολιτικής προστασίας στις έκτακτες συνθήκες της κλιματικής κρίσης».
Σημειώνει καταληκτικά ότι «η κυβέρνηση οφείλει να κηρύξει εκτάκτως την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου. Και είναι ήδη αργά».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ελευθερούπολη | Ξεκίνησε το έργο της αντιπυρικής προστασίας
Ξεκίνησε το έργο για την αντιπυρική προστασία της Ελευθερούπολης. Η προστασία από πυρκαγιές είναι ζωτικής σημασίας, και η επέκτασή της σε όλη την περίμετρο της πόλης, καλύπτοντας και σημαντικά κτίρια όπως το ξενοδοχείο, η πυροσβεστική, η μπουζίνα, το ΕΠΑΛ και το στρατόπεδο, αποτελεί σημαντική προσπάθεια.
Η διατήρηση της φυσικής ομορφιάς της πόλης ενώ παράλληλα ενισχύεται η αντιπυρική προστασία είναι εξαιρετικά σημαντική για την ευημερία της κοινότητας. Η συντονισμένη δράση και οι συνεχείς πιέσεις μπορούν να οδηγήσουν σε παρόμοιες προσπάθειες και σε άλλες περιοχές, ενισχύοντας έτσι την προστασία από πυρκαγιές σε ολόκληρη την περιοχή.
Προχωρά τεράστιο έργο αντιπυρικής θωράκισης στην Ελευθερούπολη
Ένα τεράστιο έργο, το οποίο πρόκειται να θωρακίσει την Ελευθερούπολη από πιθανές πυρκαγιές, μετά από προσπάθειες πολλών ετών ξεκίνησε να εκτελείται από την προηγούμενη εβδομάδα.
Το έργο αυτό, ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου Παγγαίου, Χρήστος Μποσμπότης, αφορά την κοπή όλων των δέντρων περιμετρικά της πόλης από το ύψος του ξενοδοχείου μέχρι και το ΕΠΑ.Λ. σε πρώτη φάση, ενώ σε δεύτερη φάση η διαδικασία θα συνεχιστεί από το ΕΠΑ.Λ. μέχρι την συνοικία “Γύφτικα”.
Μαρινάκης: 163 συλλήψεις ατόμων για εμπρησμούς από την αρχή της αντιπυρικής περιόδου
«Η χώρα μας βρίσκεται αντιμέτωπη για έβδομη συνεχόμενη μέρα με το δεύτερο κύμα καταστροφικών πυρκαγιών» ειπε νωρίτερα ο Παύλος Μαρινάκης
«Η Ελλάδα διανύει την πιο δύσκολη από άποψη κλιματολογικών συνθηκών χρονιά, στην ιστορία καταγραφής και συλλογής μετεωρολογικών δεδομένων. Επτά ημέρες φέτος το καλοκαίρι, μεγάλες περιοχές της χώρας βρέθηκαν σε επίπεδο ακραίου κινδύνου, εκδήλωσης πυρκαγιάς. Διπλάσιες φορές από ότι το 2021, τετραπλάσιες από το 2019 και επταπλάσιες από το 2012», ανέφερε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, στην εισαγωγική του τοποθέτηση κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου τύπου που έγινε σήμερα στη Θεσσαλονίκη.
Σίγουρα είναι ένα πολύ δύσκολο καλοκαίρι, είπε ο Π. Μαρινάκης
Πρόσθεσε πως μέσα σε μία εβδομάδα, από την περασμένη Παρασκευή έως και σήμερα, η Πυροσβεστική Υπηρεσία κλήθηκε να αντιμετωπίσει 516 ενάρξεις νέων πυρκαγιών. «Σίγουρα είναι ένα πολύ δύσκολο καλοκαίρι. Θα πρέπει να περιμένουμε την πλήρη καταγραφή για να έχουμε συνολική αποτύπωση και ξεκάθαρη εικόνα», συμπλήρωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Χαρακτήρισε «πρωτόγνωρη» την κατάσταση με τις πυρκαγιές υπογραμμίζοντας πως «αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι πρωτίστως η προστασία της ανθρώπινης ζωής και η προστασία των περιουσιών, των κρίσιμων υποδομών της χώρας και του φυσικού περιβάλλοντος».
Ο κ. Μαρινάκης είπε ακόμη πως «το σύστημα 112 ενεργοποιείται πάντα εγκαίρως και ανάλογα την κατάσταση ενημερώνει τους πολίτες να βρίσκονται σε επιφυλακή και τους δίνει οδηγίες εκκένωσης όπου αυτό κριθεί απαραίτητο». Δήλωσε πως «η Ελλάδα θα συνεχίσει να δίνει αγώνα με όλα τα διαθέσιμα μέσα. Γι’ αυτό άλλωστε ενισχύονται σταθερά οι πυροσβεστικές δυνάμεις».
Όπως είπε ο κ. Μαρινάκης, «την ώρα της μάχης δεν υπάρχει χώρος για στείρα αντιπαράθεση και κομματικό ακτιβισμό. Θα έρθει η ώρα του απολογισμού. Με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού θα γίνει συζήτηση στη Βουλή σε επίπεδο αρχηγών κομμάτων» και αναφέρθηκε στις δεκάδες αυτόφωρες συλλήψεις που έγιναν από την αρχή της αντιπυρικής περιόδου σε αγροτοδασικές εκτάσεις για εμπρησμούς.
Μαρινάκης για αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα
«Με τις αλλαγές που έγιναν στον ποινικό κώδικα από την κυβέρνηση της ΝΔ ο εμπρησμός δασών με δόλο τιμωρείται πλέον αποκλειστικά ως κακούργημα. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να εγκληματεί απέναντι στη ζωή των συνανθρώπων μας, τις περιουσίες τους, τις κρίσιμες κρατικές υποδομές και το φυσικό περιβάλλον», τόνισε.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ενημέρωσε επίσης για την επίσημη επίσκεψη του πρωθυπουργού της Ινδίας, Ναρέντα Μόντι στην Ελλάδα, τις επαφές του στην Αθήνα με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, αλλά και τις σχέσεις των δύο χωρών.
Ακόμη, αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης που τίθεται σε διαβούλευση με στόχο την ενδυνάμωση των εργαζομένων, την αύξηση της απασχόλησης, την καταπολέμηση της μαύρης εργασίας.
Περισσότερα μέτρα αντιπυρικής προστασίας ζητά για το Νοσοκομείο ο Αχιλλέας Γερόπουλος
Ξάφνιασε με τις χθεσινές του δηλώσεις ο Διοικητής του Νοσοκομείου κ. Αχιλλέας Γερόπουλος
Έθεσε, πρώτη φορά δημοσίως, θέμα ασφάλειας των κτιριακών εγκαταστάσεων του Νοσοκομείου εξαιτίας του ότι όλο το κτίριο βρίσκεται εντός του περιαστικού δάσους. Περικυκλωμένο από πεύκα και πουρνάρια.
Ζήτησε επίσπευση των διαδικασιών, κόψιμο δέντρων ώστε νότια να κατασκευαστεί και να λειτουργήσει δεύτερη πύλη εισόδου εξόδου. Την θεωρεί. Γενικά απαίτησε λήψη συγκεκριμένων μέτρων πυρασφάλειας αφού τα καθιερωμένα και επαναλαμβανόμενα κάθε χρόνο δεν επαρκούν.
Η αφορμή της συνέντευξης ήταν όσα έγιναν την Τρίτη. Η μεταφορά και νοσηλεία του Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης σε αυτό της Καβάλας. Ο κ. Γερόπουλος συμφώνησε πλήρως με το αίτημα του σωματείου των εργαζομένων για άμεση πρόσληψη προσωπικού. «Εκτός από νοσηλευτικό χρειαζόμαστε και παραιτρικό» είπε χαρακτηριστικά.
Η συνέντευξη
Ερ: Αυτό που έγινε την Τρίτη με τους ασθενείς από την Αλεξανδρούπολη δεν έχει ξαναγίνει.
Απ: Αυτό ήταν κάτι διαφορετικό. Δεν είχε κανένας την εμπειρία.
Όλοι ήμασταν επιφυλακτικοί. Στο τέλος η πρωτοβουλία που πήρε το Υπουργείο και η 4η Υγειονομική Περιφέρεια νομίζω ότι βγήκε σε καλό. Θεωρώ ότι όλοι καταλάβαμε την αναγκαιότητα του Εθνικού Συστήματος Υγείας και ταυτόχρονα καταλάβαμε και την αξία που υπάρχει στις Περιφέρειες οργανώνοντας τέτοιες ενέργειες.
Ερ: Πόσοι είναι οι άρρωστοι που νοσηλεύονται στην Καβάλα, προερχόμενοι από την Αλεξανδρούπολη;
Απ: Είναι 72. Θα δούμε ποια θα είναι μελλοντικά. Θα ξεκινήσει η επόμενη μέρα για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε ακόμη περισσότερο. Είμαστε σε επικοινωνία με τη διοικητή μας, τον κ. Τσαλικάκη για να δούμε τα περιστατικά αυτά πόσο θα μείνει εδώ, τι θα γίνει με την Αλεξανδρούπολη και όλα τα υπόλοιπα.
Ερ: Πως τους μοιράσατε αυτούς τους ανθρώπους; Ανάλογα με το πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζουν σε κάθε κλινική;
Απ: Βεβαίως.Ο καθένας πήγε στο τμήμα στο οποίο ήταν στο Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης. Όλοι πήγαν στα τμήματα τους. Για το Νοσοκομείο Καβάλας επειδή φροντίσαμε τα δικά μας περιστατικά να είναι όλα μαζί, δημιουργήσαμε τον κατάλληλο χώρο και δεν δημιουργήθηκαν επιπλέον προβλήματα Με την έννοια ότι να έχουμε σε δυο τρεις ορόφους σκόρπια π.χ. παθολογικά περιστατικά. Τα καταφέραμε και όλοι είναι σε κοντινά σημεία έτσι ώστε να μπορέσουμε να γράψουμε τις οδηγίες που πρέπει να δώσουμε.
Ερ: Λέει και διαμαρτύρεται η πρόεδρος του Σωματείου η κ. Πετράκη ότι αυτή η κατάσταση τονίζει παραπάνω την έλλειψη νοσηλευτικού και παραϊατρικού προσωπικού.
Απ: Είναι ένα τεράστιο ζήτημα για το Νοσοκομείο Καβάλας, το οποίο το θέσαμε και με τους δυο Υπουργούς και τον Διοικητή μας. Την έλλειψη νοσηλευτικού προσωπικού. Το πρόβλημα είναι δεδομένο. Αν δεν έρθουν άμεσα νοσηλευτικές το Νοσοκομείο Καβάλας δεν θα μπορέσει να κάνει και να δώσει αυτά που μπορεί. Τη διάθεση των γιατρών, τη βλέπετε, τη είδατε. Είναι δεδομένη. Νομίζω ότι μπορούμε να πάμε πολύ ψηλά αν μας δώσουν νοσηλευτικό προσωπικό, η Καβάλα θα πάρει πολύ μεγάλο ρόλο. Θέλουμε άμεσα νοσηλευτικό προσωπικό. Η κ. Πετράκη με τις δηλώσεις της εκφράζει την αγωνία όλων. Και η διοίκηση και το σωματείο και το νοσηλευτικό προσωπικό, έχουμε όλοι την ίδια άποψη. Θέλουμε νοσηλευτικό προσωπικό, παραϊατρικό προσωπικό για τα ιατρεία γιατί και εκεί έχουμε ένα μεγάλο πρόβλημα. Νομίζω ότι η μετά την Covid εποχή πρέπει να δυναμώσει για το Νοσοκομείο και όλοι καταλάβαμε την αναγκαιότητα του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Και κάτι ακόμη. Με βάση τα όλα όσα έγιναν στην Αλεξανδρούπολη είναι επιτακτική ανάγκη στο Νοσοκομείο Καβάλας, στον εξωτερικό χώρο να γίνουν αλλαγές. Πρώτη μέρα και θα δούμε τι θα γίνει και να τελειώνουμε με τον περιβάλλοντα χώρο. Πρέπει να ανοίξει η πόρτα. Δεν μπορούμε άλλη γραφειοκρατία. Η γραφειοκρατία που βασανίζει το Νοσοκομείο Καβάλας, είναι τραγική.
Ερ: Ποια πόρτα να ανοίξει;
Απ: Πρέπει να ανοίξει πύλη εισόδου εξόδου και από το κάτω μέρος. Να υπάρξει διέξοδος από το κάτω μέρος. Αν η Αλεξανδρούπολη σώθηκε, η Καβάλα θα γίνει παρανάλωμα του πυρός.
Ερ: Να έχει και μια δεύτερη πύλη νότια στην περίφραξη;
Απ: Βέβαια. Από πού θα φύγει ο κόσμος σε περίπτωση ανάγκης; Πρέπει να δούμε τι θα γίνει με τα δένδρα γύρω- γύρω, έξω από το Νοσοκομείο. Δεν πάει άλλο με τη γραφειοκρατία και με τους νόμους. Έκανες μελέτη και έχουμε προχωρήσει από τον Ιούνιο. Είναι επιτακτική ανάγκη. Η γραφειοκρατία πρέπει να τελειώνει. Να υπάρχει μια δεύτερη πύλη εισόδου- εξόδου και να καθαριστεί ο χώρος έξω και γύρω από το Νοσοκομείο. Αν γίνει κάτι εδώ… θα καεί όλο.
Ερ: Κάνατε μια μικρή παρέμβαση έξω από την περίφραξη.
Απ: Κάναμε ότι μπορούσαμε να κάνουμε. Πρέπει να ξεπεραστεί ο νόμος. Δυστυχώς αν δείτε τα χθεσινά(προχθεσινά), αν δείτε τους ανθρώπους μέσα στο πλοίο, το πως μεταφέρθηκαν και όλη αυτή την ατμόσφαιρα, είναι επιτακτική ανάγκη να τελειώνουμε με όλα αυτά. Πρέπει να υπάρχει μια αντιπυρική ζώνη γύρω γύρω. Χειρότερο μέρος να χτιστεί το Νοσοκομείο Καβάλας δεν υπήρχε. Είναι τραγικό. Χτίστηκε μέσα στο δάσος. Κάποτε πρέπει να ειπωθούν αυτά και πρέπει να τελειώνουμε. Δεν γίνεται άλλο. Το ξέρεις η τεχνική πόσα δένδρα πρέπει να κοπεί, το ξέρει το Δασαρχείο. Έχει γίνει μελέτη. Πρέπει σε αυτή την κατεύθυνση να βοηθήσουν όλοι.
Μάκης Παπαδόπουλος: Ενίσχυση της αντιπυρικής προστασίας με έμφαση στο Αισθητικό – Περιαστικό Δάσος Καβάλας
Ο Υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας Μάκης Παπαδόπουλος προτείνει μέτρα για την ενίσχυση αντιπυρικής προστασίας
“Έχουμε υποχρέωση να ενεργοποιήσουμε κάθε δυνατό μέτρο, προσπάθεια, αλλαγές ή βελτιώσεις στον ισχύοντα σήμερα αντιπυρικό σχεδιασμό σε τοπικό επίπεδο”
Αναλυτικά τα μέτρα:
1) Αρμόδιο κλιμάκιο της Δημοτικής Αρχής θα πρέπει άμεσα να επισκεφθεί τους ιδιοκτήτες των οικοπέδων που γειτνιάζουν με το περιαστικό δάσος Καβάλας (κυρίως στις περιοχές “ΒΑΣΙΛΑΚΗ”, “Όφφμαν” και Χωράφα), για να ενημερώσει σχετικά τους ιδιοκτήτες και να ελέγξει αν έχουν προβεί στον καθαρισμό των ιδιοκτησιών τους. Σε περίπτωση που ο καθαρισμός δεν έχει ακόμη γίνει, να δοθεί άμεσα περιθώριο λίγων ημερών για την ολοκλήρωσή του.
2) Ενθάρρυνση της εθελοντικής συμμετοχής στην αντιπυρική προσπάθεια, με δέσμευση του Δήμου ότι θα μοριοδοτήσει όλους όσους λάβουν μέρος σε εποχικές προσλήψεις του Δήμου.
3) Εκτύπωση και διανομή πληροφοριακού υλικού στις εξόδους της πόλης και σε πολυσύχναστα σημεία και χώρους συγκέντρωσης πολιτών και επισκεπτών.
4) Σύντομα διαφημιστικά σποτ και μηνύματα στο ραδιόφωνο, αλλά και σε όλα τα Μ.Μ.Ε., με απλές οδηγίες και συμβουλές που είναι ανάγκη να ακούγονται κυρίως σε ώρες υψηλής τηλεθέασης ή ακρόασης. Τα διαφημιστικά υλικά θα μπορούσαν να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Δήμου Καβάλας και να καταγράφονται σχόλια και προτάσεις των δημοτών.
5) Κατάρτιση προγραμμάτων εκπαίδευσης και ασκήσεων ετοιμότητας του προσωπικού και των εθελοντών που εμπλέκονται σε δράσεις πολιτικής προστασίας.
6) Συνδρομή του Δήμου Καβάλας προς το Δασαρχείο – εφόσον διαθέτει τον απαιτούμενο εξοπλισμό – για την άμεση απομάκρυνση απορριμμάτων και λοιπών υπολειμμάτων και υλικών σε δασικές εκτάσεις.
7) Συνεργασία με όλους τους συναρμόδιους φορείς και υπηρεσίες για την τοποθέτηση δικτύου καμερών σάρωσης και παρακολούθησης όλου του δάσους από την Ν. Καρβάλη μέχρι τον οικισμό του Παληού, σε συνεργασία με το Παράρτημα Καβάλας του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας.
8) Διεκδίκηση συμμετοχής από τον Δήμο Καβάλας σε προγράμματα που αφορούν δράσεις αντιπυρικής προστασίας σε συνεργασία σε άλλους φορείς.