Υπογράφηκε η σύμβαση για τη μελέτη της αντιπλημμυρικής θωράκισης της Αλεξανδρούπολης

Στις 12 Σεπτεμβρίου 2024, ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Γιάννης Ζαμπούκης, υπέγραψε σύμβαση με την ανάδοχη εταιρεία CONSORTIS για τη μελέτη του έργου «Κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων ανατολικά του Γ.Π.Σ Αλεξανδρούπολης». Ο προϋπολογισμός της μελέτης ανέρχεται σε 1.325.373,80€ (πλέον ΦΠΑ) και αποσκοπεί στην αντιμετώπιση των πλημμυρών, ειδικά μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του Αυγούστου 2023 που προκάλεσαν αποψίλωση της βλάστησης.

Η περιοχή είναι ιδιαίτερα επιρρεπής σε πλημμυρικά φαινόμενα, ειδικά κοντά στα ρέματα Αράπης, Ειρήνη και Λουτρού. Οι πλημμύρες επιδεινώθηκαν μετά από κάθε έντονη βροχόπτωση, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις καταστροφές του 2021. Οι πυρκαγιές κατέστρεψαν τη φυτική κάλυψη, με αποτέλεσμα η αλλαγή του υδρολογικού καθεστώτος να αυξήσει τον κίνδυνο μελλοντικών πλημμυρών.

Η μελέτη περιλαμβάνει:

  • Τοπογραφική και υδραυλική μελέτη.
  • Σχεδιασμό έργων διευθέτησης των ρεμάτων.
  • Γεωλογική μελέτη.
  • Περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Ο Δήμαρχος τόνισε τη σημασία του έργου για την προστασία της περιοχής από μελλοντικές καταστροφές, με στόχο τη διασφάλιση της ομαλής καθημερινότητας και τη θωράκιση των υποδομών.

Το έργο χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους και το Υπουργείο Εσωτερικών, ενώ η μελέτη αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 12 μήνες.




Μ. Λαζαρίδης : “Προχωρούν έργα αντιπλημμυρικής προστασίας στο Νέστο αξίας 1.200.000 ευρώ”

Όπως ανάρτησε ο βουλευτής Καβάλας της Ν.Δ Μακάριος Λαζαρίδης :

Οι συνεχείς προσπάθειές μου για την αντιπλημμυρική θωράκιση του Νέστου πιάνουν τόπο.

Όπως με ενημέρωσε ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Χρ. Τριαντόπουλος εγκρίθηκε το αίτημά μου για την αντιπλημμυρική προστασία του Νέστου με το ποσό των 1.200.000 ευρώ.

Επίσης εγκρίθηκαν άλλα 200.000 ευρώ για έργα αντιμετώπισης ζημιών από τις περσινές πυρκαγιές και για αποκατάσταση ζημιών σε δίκτυα ύδρευσης.

Η Κυβέρνηση και εγώ προσωπικά συνεχίζουμε σταθερά δίπλα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στα καθημερινά προβλήματα των πολιτών.

Οι δεσμεύσεις μου γίνονται πράξη.




«Απαιτούμε να γίνουν τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας», λέει ο εκπρόσωπος των αγροτών πριν το τετ α τετ με τον Μητσοτάκη

Στις θέσεις με τις οποίες προσέρχονται στη συνάντηση σήμερα με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη στις 12:30 στο Μέγαρο Μαξίμου, αλλά και όσα προσδοκούν από αυτήν εστίασε κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής του συνέντευξης στην εκπομπή «Συνδέσεις» του ΕΡΤNews ο Σωκράτης Αλειφτήρας εκπρόσωπος Τύπου της Αγροτικής Ομοσπονδίας των Αγροτικών Συλλόγων της Λάρισας.

Όπως ανέφερε ο κ. Αλειφτήρας «η 15μελής επιτροπή των αγροτών αποτελείται από αγρότες που συμμετείχαμε στις κινητοποιήσεις στα μπλόκα και θα θέσουμε στον πρωθυπουργό το πλαίσιο αιτημάτων που έχουμε για τη Θεσσαλία και για τις πλημμυρισμένες περιοχές με τα φαινόμενα «Daniel» και «Elias».

«Περιμένουμε από τον πρωθυπουργό μετά από 6 μήνες που έχουμε υποστεί την τεράστια αυτή καταστροφή, να σταματήσει πια τα λόγια, να περάσουμε στις πράξεις, να περάσουμε στο πεδίο και να κάνει έργα όλα αυτά που υποσχέθηκε όταν ήρθε στη Θεσσαλία μετά τις καταστροφικές πλημμύρες. Θέλουμε αποζημίωση στο φυτικό μας κεφάλαιο αλλά και αποζημίωση στις ζημιές που έχουμε υποστεί στο 100% και όχι στο 70%» επεσήμανε.

«Ζητάμε αναπλήρωση χαμένου εισοδήματος για όλους αυτούς που έχουν χάσει την παραγωγή τους, αλλά και για τους κτηνοτρόφους και τους μελισσοκόμους μας που έχουν χάσει τα ζώα και τα μελισσοσμήνη αντίστοιχα και να δούμε τι θα γίνει τα επόμενα χρόνια με τους παραγωγούς, γιατί δεν θα μπορέσουν να καλλιεργήσουν ειδικά σε πλημμυρισμένες περιοχές όπως είναι η Κάρλα στην Καρδίτσα αλλά και στα Φάρσαλα» σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Απαιτούμε από τον πρωθυπουργό να γίνουν τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας και αντιπλημμυρικής θωράκισης έτσι ώστε στο μέλλον, γιατί με την κλιματική αλλαγή τα φαινόμενα θα είναι όλο και συχνότερα και μάλλον και εντονότερα, να θωρακιστούμε και να μη θρηνούμε αθώες ζωές για να μην χάνονται περιουσίες, ολόκληρα χωριά και τα χωράφια μας» τόνισε κλείνοντας.

Πηγή: newsbeast.gr