Μητσοτάκης: Γιατί βλέπει τον Ανδρουλάκη ως βασικό αντίπαλο στο Κέντρο “

Η χθεσινή αναμέτρηση των πολιτικών αρχηγών στη Βουλήέκρυβε… ιδιαίτερες συγκινήσεις σε ένα φαινομενικά άνυδρο πολιτικό σκηνικό. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι δεδομένο ότι αναζητούσε εδώ και καιρό έναν πολιτικό αντίπαλο, καθώς αφενός είχε απέναντι του ρευστοποίηση του ΣΥΡΙΖΑ και από την άλλη η «αναμέτρηση» με τα προβλήματα είναι μια μάλλον άχαρη άσκηση για κάθε κυβέρνηση.

Χθες λοιπόν στη Βουλή αναδείχθηκε με σαφήνεια το νέο πολιτικό δίπολο, το οποίο μοιάζει βγαλμένο από το παρελθόν. Μπορεί το σημερινό ΠΑΣΟΚνα απέχει σημαντικά από το μέγεθος του παλαιότερου εαυτού του, αυτό όμως θα είναι το δίπολο που θα απασχολήσει την αντιπαράθεση στον δρόμο προς τις κάλπες του 2027. Σε αυτή την κατεύθυνση, άλλωστε, έδειξε και ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης, δίνοντας ραντεβού στον Νίκο Ανδρουλάκηστις κάλπες στο τέλος της τετραετίας, για να φανεί, αν μπορεί να επιτευχθεί η έξωσή του από το Μαξίμου για την οποία μίλησε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

Η στρατηγική του κ. Μητσοτάκη κατέστη εξ αρχής σαφής: βγήκε από την αίθουσα δύο φορές, αρνούμενος να ακούσει από τα έδρανα της κυβέρνησης τον πρόεδρο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Παππά, καιαρνούμενος, όπως είπε, να τον καταστήσει συνομιλητή, με δεδομένη την καταδίκη του 13-0 από το Ειδικό Δικαστήριο. Και δύο φορές επέστρεψε στην αίθουσα για να ακούσει τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ. Για να τριτολογήσει, δε, λίγο πριν αναχωρήσει για δείπνο στη Σερβία με τον πρόεδρο Βούτσιτς, ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε να το κάνει αμέσως μετά τη δευτερολογία του κ. Ανδρουλάκη.

Καρφιά και διλήμματα

Η στρατηγική του κ. Μητσοτάκη απέναντι στο ΠΑΣΟΚ διεφάνη με σαφήνεια χθες. Από τη μια, κατηγόρησε τη Χαριλάου Τρικούπη ότι μετά την επανεκλογή Ανδρουλάκη έκανε στην πραγματικότητα στροφή 360 μοιρών. Απάντησε έτσι με αυτόν τον τρόπο στο ερώτημα που έθετε ο ίδιος σε συνομιλητές του εδώ και μέρες και μετέφερε χθες το protothema.gr, αν δηλαδή ο κ. Ανδρουλάκης άλλαξε μετά την αναβάπτισή του στον προεδρικό θώκο ή αν παραμένει ο ίδιος, όπως και πριν τις κάλπες. Αφορμή για τη νέα επίθεση, η στάση του ΠΑΣΟΚ στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για τις αλλαγές στο ΑΣΕΠ, τις οποίες το κόμμα της Χαριλάου Τρικούπη επί της αρχής καταψήφισε, αν και υπερψήφισε πολλά άρθρα του νομοσχεδίου.

Μάλιστα, με ένα flashback στο παρελθόν ο κ. Μητσοτάκης υπεραμύνθηκε και της ιστορίας της ΝΔ, αποδίδοντας στο ΠΑΣΟΚ ευθύνες για τη χρεοκοπία της χώρας, με φόντο τον «επεκτατικό» προϋπολογισμό του 2009.

Από την άλλη, ο πρωθυπουργός επέμεινε στη διλημματική λογική για τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ. Φερ ειπείν, έδωσε ραντεβού την άλλη εβδομάδα, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, ζητώντας από το ΠΑΣΟΚ να συναινέσει στον διορισμό τουΔημήτρη Σωτηρόπουλου στη θέση του Συνηγόρου του Πολίτη, καθώς η θητεία του νυν Ανδρέα Ποττάκη έχει λήξει τύποις εδώ και 2,5 χρόνια. Και θα συνεχίσει σε αυτή τη λογική, όποτε ανακύπτει ένα ζήτημα, στο οποίο το ΠΑΣΟΚ θα μπορούσε να συναινέσει. Η πραγματική «ταμπακιέρα» αυτής της προσέγγισης είναι η κυριαρχία στο πολιτικό κέντρο, καθώς ο κ. Μητσοτάκης έχει κυριαρχήσει εδώ και καιρό σε αυτόν τον χώρο και θέλει να… ξεκαθαρίσει η ήρα από το στάρι. Αν το ΠΑΣΟΚ, δηλαδή, συντάσσεται με καίριες μεταρρυθμίσεις ή αν θα συνεχίσει να τηρεί επαμφοτερίζουσα-κατά τον ίδιον-στάση, όπως έκανε στο θέμα των μη κρατικών ΑΕΙ.

Συναίνεση για Σπαρτιάτες

Αν σε κάτι διαφαίνεται πεδίο συναίνεσης, πάντως, είναι η ρύθμιση για την αναστολή χρηματοδότησης στο κόμμα των Σπαρτιατών, όπως εγκαίρως είχε γράψει το protothema.gr. Μπορεί ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος να απέρριψε χθες την τροπολογία που εισηγήθηκε εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ ο Παναγιώτης Δουδωνής, εντούτοις ο κ. Μητσοτάκης «σήκωσε» το γάντι που δύο φορές του πέταξε ο κ. Ανδρουλάκης, συνιστώντας του υπομονή, καθώς σύντομα η κυβέρνηση θα φέρει ρύθμιση που θα αντιμετωπίζει το ζήτημα. Μάλιστα, τόνισε ότι η εν λόγω ρύθμιση θα είναι πολύ κοντά με το πνεύμα αυτής που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ.

protothema.gr

 




Ρωσία | Απόλυτος νικητής ο Πούτιν στις εκλογές χωρίς αντίπαλο | «Η χώρα δεν θα εκφοβιστεί»

Ο Βλαντίμιρ Πούτιν, ο οποίος επανεξελέγη και θα βρίσκεται για άλλα έξι χρόνια στο Κρεμλίνο, κατά τα ως τώρα αποτελέσματα των προεδρικών εκλογών χωρίς αντιπολίτευση, σκιαγράφησε το πορτρέτο μιας Ρωσίας που «δυναμώνει» η νίκη του και δεν θα αφεθεί να «εκφοβιστεί» από τους αντιπάλους της.

Ο ισχυρός άνδρας του Κρεμλίνου, στην εξουσία για σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα, έλαβε πάνω από το 87% των ψήφων με το 98% των εκλογικών τμημάτων να έχει ενσωματωθεί, μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων RIA, επικαλούμενο την εκλογική επιτροπή. Πρόκειται για το υψηλότερο ποσοστό που έχει λάβει ποτέ, έπειτα από μια εκλογική διαδικασία στην οποία η αντιπολίτευση είχε τεθεί στο περιθώριο.

Απευθυνόμενος στους Ρώσους χθες βράδυ ο κ. Πούτιν ευχαρίστησε όσους πήγαν να ψηφίσουν και δημιούργησαν τις συνθήκες ώστε να υπάρξει «εσωτερική πολιτική σταθεροποίηση και ενίσχυση», δυο χρόνια μετά τη ρωσική στρατιωτική εισβολή στην Ουκρανία και τις άνευ προηγουμένου κυρώσεις της Δύσης που ακολούθησαν.

«Θέλω να σας ευχαριστήσω όλους, όπως και όλους τους πολίτες της χώρας, για την υποστήριξή σας και την εμπιστοσύνη σας», δήλωσε μπροστά στην ομάδα που διεξήγαγε την εκστρατεία του, προτού υποσχεθεί πως η Ρωσία θα αντιμετωπίσει όλους τους αντιπάλους της.

«Δεν έχει σημασία ποιος θέλει να μας εκφοβίσει ή σε ποιο σημείο, ποιος θέλει να μας συντρίψει ή σε ποιο σημείο, την θέληση και την συνείδησή μας. Κανείς ποτέ δεν πέτυχε να κάνει κάτι τέτοιο στην ιστορία. Αυτό δεν έχει αποτέλεσμα σήμερα ούτε θα έχει στο μέλλον», είπε ο ρώσος πρόεδρος, 71 ετών.

Η τριήμερη ψηφοφορία, από την Παρασκευή ως χθες Κυριακή, σημαδεύτηκε από ουκρανικούς βομβαρδισμούς και εισβολές μαχητών που λένε ότι είναι Ρώσοι που πολεμούν στο πλευρό της Ουκρανίας σε περιοχές των συνόρων, καθώς από διαμαρτυρίες σε εκλογικά τμήματα.

Ο Oυκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι είπε πως ο Βλαντίμιρ Πούτιν είναι «μεθυσμένος από την εξουσία» και θέλει να «βασιλεύσει αιώνια», ο επικεφαλής της βρετανικής διπλωματίας Ντέιβιντ Κάμερον μίλησε για εκλογές που δεν ήταν ούτε «ελεύθερες» ούτε «δίκαιες», η διπλωματία των ΗΠΑ καταδίκασε το ότι διεξήχθη ψηφοφορία σε ουκρανικές περιοχές υπό κατοχή της Μόσχας, ενώ ο πρόεδρος της Γερμανίας Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ έκανε γνωστό πως δεν υπάρχει καμιά περίπτωση να «συγχαρεί» τον ένοικο του Κρεμλίνου.

«Έγραψα Ναβάλνι»

Ο Βλαντίμιρ Πούτιν, που δεν αποκλείεται να διεκδικήσει την επανεκλογή του έπειτα από αυτή τη νέα θητεία και να παραμείνει στην εξουσία ως το 2036, αφιέρωσε μέρος της ομιλίες του στους στρατιώτες που πολεμούν στην Ουκρανία, που «διακινδυνεύουν τη ζωή τους» προκειμένου «να προστατεύσουν ιστορικά εδάφη της Ρωσίας».

Έκρινε ακόμη πως τα ρωσικά στρατεύματα, που συνεχίζουν να βρίσκονται στην επίθεση αφότου κυρίευσαν την Αβντιίβκα στα μέσα Φεβρουαρίου, αντιμέτωπα με τις ουκρανικές δυνάμεις που στερούνται προσωπικό και πυρομαχικά, έχουν «την πλήρη πρωτοβουλία των κινήσεων» στα μέτωπα.

Οι αρχές δεν επέτρεψαν τη συμμετοχή σε κανέναν πραγματικό αντίπαλο της εξουσίας. Και οι τρεις άλλοι υποψήφιοι που επελέγησαν τηρούσαν τη γραμμή του Κρεμλίνου, για την Ουκρανία και για την καταστολή αποκορύφωμα της οποίας χαρακτηρίστηκε ο θάνατος του Αλεξέι Ναβάλνι σε φυλακή στην Αρκτική τον Φεβρουάριο.

Σε αυτές τις προεδρικές εκλογές, η χήρα του επικριτή υπ’ αριθμόν ένα του Βλαντίμιρ Πούτιν, η Γιούλια Ναβάλναγια, κάλεσε τους υποστηρικτές του να εμφανιστούν μαζικά στα εκλογικά κέντρα την ίδια ώρα, το μεσημέρι της Κυριακής, σε ένδειξη εναντίωσης στον ένοικο του Κρεμλίνου.

Η ίδια ψήφισε, έπειτα από ώρες αναμονής μαζί με μεγάλο πλήθος στην πρεσβεία της Ρωσίας στο Βερολίνο.

«Έγραψα (στο ψηφοδέλτιο) το όνομα ‘Ναβάλνι’, διότι δεν είναι δυνατόν (…) έναν μήνα πριν από τις εκλογές, ο βασικός αντίπαλος του Πούτιν, ήδη φυλακισμένος, να σκοτώνεται», είπε στον Τύπο αφού ψήφισε.

Πλήγματα κι εισβολές

Σε πολλές άλλες ρωσικές πρεσβείες, πλήθη πήγαν να ψηφίσουν το μεσημέρι, καθώς δεκάδες χιλιάδες Ρώσοι εξορίστηκαν μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία, εξαιτίας της καταστολής ή εξαιτίας του φόβου πως θα στρατολογούνταν.

Η ομάδα του Αλεξέι Ναβάλνι διαβεβαίωσε πως η επίδοση του Βλαντίμιρ Πούτιν δεν έχει «καμιά σχέση με την πραγματικότητα».

Σε κάποιες τοποθεσίες στη Μόσχα, όπως και στην Αγία Πετρούπολη, σχηματίστηκαν μεγάλες ουρές την ώρα που είχε ανακοινωθεί. Ωστόσο σε άλλα εκλογικά τμήματα, η προσέλευση δεν έμοιαζε ιδιαίτερα αυξημένη.

Στη μοσχοβίτικη συνοικία Μαρίνο, μπροστά στο εκλογικό τμήμα όπου ψήφιζε ο Αλεξέι Ναβάλνι, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα αυτό μερικές δεκάδες άνθρωποι.

«Μπόρεσα να συναντήσω μερικούς ανθρώπους, κι αισθάνθηκα πως έχουμε τις ίδιες απόψεις. Δεν είμαι μόνη», είπε η Όλγα, 52 ετών, προτού πάει μαζί με τον γιο της στον τάφο του αντιπολιτευόμενου, που κηδεύτηκε στη συνοικία.

Στο νεκροταφείο πήγαν επίσης μερικές δεκάδες άνθρωποι, που απέθεσαν λουλούδια στο μνήμα, καθώς και ψηφοδέλτια στα οποία είχαν προσθέσει το όνομα του Ναβάλνι.

Συνολικά, οι κινητοποιήσεις της αντιπολίτευσης διεξήχθησαν σε ατμόσφαιρα ηρεμίας, όμως η ΜΚΟ OVD-Info, ειδικευμένη στην παρακολούθηση της καταστολής, έκανε λόγο για τουλάχιστον 85 συλλήψεις σε όλη τη Ρωσία εξαιτίας διαμαρτυριών για τις εκλογές που είχαν διάφορες μορφές.

Ο Βλαντίμιρ Πούτιν από την πλευρά του διαβεβαίωσε πως οι ενέργειες της αντιπολίτευσης δεν είχαν «καμιά επίπτωση» στη διαδικασία, διαμηνύοντας ταυτόχρονα πως θα ασκηθούν ποινικές διώξεις σε βάρος όσων έριξαν άκυρο ή κατέστρεψαν ψηφοδέλτια, κάτι που αποτελεί ποινικό αδίκημα στη Ρωσία.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία ήταν ο απρόσκλητος επισκέπτης της ψηφοφορίας.

Η εβδομάδα των εκλογών σημαδεύτηκε από φονικούς βομβαρδισμούς και απόπειρες χερσαίας εισβολής στο ρωσικό έδαφος από την Ουκρανία, ενέργειες αντιποίνων στους βομβαρδισμούς και τις επιθέσεις που εξαπολύει καθημερινά η Ρωσία στον γείτονά της για πάνω από δυο χρόνια.

Χθες το πρωί, έφηβη 16 ετών έχασε τη ζωή της σε βομβαρδισμό στην Μπιέλγκοροντ, κοντά στα σύνορα, πόλη που γίνεται συχνά στόχος των Ουκρανών. Μετά το μεσημέρι, άλλος ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και 19 τραυματίστηκαν στην ομώνυμη περιφέρεια.

Πηγή: imerisia.gr




Μητσοτάκης από Βουλή: Είμαστε σε πόλεμο με αντίπαλο το μέτωπο της φωτιάς -Θα είναι ένα δύσκολο καλοκαίρι

Από το βήμα της Ολομέλειας της Βουλής ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου για την άρση των περιορισμών για την ψήφο των αποδήμων, αναφέρθηκε στα μέτωπα της πυρκαγιάς.

Η ομιλία του πρωθυπουργού

Τα βασικά σημεία της ομιλίας του Κυριάκου Μητσοτάκη

Η σημερινή επέτειος αποκατάστασης της δημοκρατίας βρίσκει τη χώρα μας σε μάχη με τις φωτιές.
Ζήσαμε τον όλεθρο και δυστυχώς στη Ρόδο το νησί πληγώθηκε. Ευτυχώς όμως παρά την πρωτοφανή επέλαση της φωτιάς δεν χάθηκε καμία ζωή, για να αποδειχθεί και πάλι όταν απέναντι στη μανία της φύσης κανένα μέτρο δεν είναι αρκετό.
Στη Ρόδο έχουμε επίμονους ανέμους σε αντίθεση με την υπόλοιπη επικράτεια. Στη Ρόδο μετά τη δεύτερη ημέρα που η φωτιά είχε δείξει σημάδια ύφεσης, αναζωπυρώθηκε.
Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι μεταφέρθηκαν σε ασφάλεια σημεία. Ευγνωμονούμε την πυροσβεστική, την αστυνομία την πολιτική προστασία το στρατό τους εθελοντές. Εχουμε ακόμα τρεις δύσκολες ημέρες, μετά θα υπάρχει ύφεση του καύσωνα, αλλά θα είναι ένα δύσκολο καλοκαίρι. Είμαστε σε πόλεμο, προσανατολισμένο στο μέτωπο της φωτιάς. Θα ξαναφτιάξουμε αυτά που χάσαμε, θα αποζημιωθούν οι πολίτες. Ο απολογισμός θα έρθει ψύχραιμος, την ώρα που πρέπει και θα είναι συνολικός είτε αφορά πιθανές καθυστερήσεις στην πρόληψη ή το ενδεχόμενο εμπρησμού από δόλο ή αμέλεια.
Ολο το νησί, οι κάτοικοι ενώθηκαν ενάντια στη φωτιά. Ευχαριστώ όλους του πολίτες και κατοίκους της Ρόδου. Οι τουρίστες το αναγνωρίζουν.

Κλιματική κρίση είναι ήδη εδώ θα εκδηλώνεται ολοένα και περισσότερο με μεγαλύτερες φυσικές καταστροφές και η κυβέρνηση οφείλει να προσαρμόζει τα σχέδια της σε νέες συνθήκες, αλλά και πρωτοβουλίες σε επίπεδο ΕΕ. Απαιτείται αλλαγή κουλτούρας σε όλα τα επίπεδα.
Δεν μπορεί να κανείς να πει ότι το κράτος απουσιάζει, αντιθέτως. Το 112 σώζει ζωές, μπορούμε πλέον να κάνουμε εκκενώσεις με ασφάλεια.

Ενα θέμα τ οποίο όπως και η κλιματική κρίση πρέπει να μας ενώνει. Το πρώτο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το δικαίωμα ψήφου των Ελλήνων που κατοικούν εκτός Ελλάδας.

Ο Νίκος Καζατζάκης έλεγε ότι οι απόδημοι όσο πιο μακριά είναι από την πατρίδα, τόσο περισσότερο την σκέφτονται και την αγαπούν. Αυτόν τον πανίσχυρο δεσμό υπηρετεί και το νομοσχέδιο.
Θα θυμάστε ότι από το 2019 η κυβέρνηση προσπάθησε δύο φορές να δώσει αυτό το δικαίωμα, όμως για να υπάρξει αυτό το δικαίωμα αναγκαστήκαμε να κάνουμε συμβιβασμούς. Η δεύτερη φορά που προσπαθήσαμε, αλλά συναντήσαμε την άρνηση της αντιπολίτευσης. Σήμερα χαίρομαι που διαπιστώνουμε ότι οι συνθήκες είναι ώριμες.

Η ρύθμιση διορθώνει λάθη και αστοχίες. Με μεγάλη προσπάθεια είχαμε 25.000 εγγεγραμμένους, οι 18.000 ψήφισαν στις πρώτες κάλπες και λίγοι λιγότεροι στις 2ες.
Ολες οι δυσχέρειες αίρονται σήμερα. Οι απόδημοι που είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους θα ψηφίζουν από τον τόπο που κατοικούν. Το ίδιο και ο κάθε Έλληνας που θα γνωρίζει ότι θα απουσιάζει από τη χώρα. Τόσο απλά, τόσο Δημοκρατικά.

Από το 1975 το Σύνταγμα προβλέπει τη δυνατότητα των Ελλήνων του εξωτερικού να ψηφίζουν, αλλά χρειάστηκαν 48 χρόνια για να μπορέσουμε να το κάνουμε πράξη. Είναι μία πράξη δικαιοσύνης. Κανένα κόμμα συνεπώς δεν επιτρέπεται να γυρίσει την πλάτη του σε μία ώριμη εθνική αλλαγή και υποχρέωση στην ελληνική διασπορά. Ιδανικά θα θέλαμε να συγκεντρώσουμε 300 ψήφους για να στείλουμε ένα μήνυμα σεβασμού προς τον πολίτη, δεν είναι ούτε αριστερά ούτε κεντρώα πολιτική. Δεν είναι ιδεολογικό θέμα. Δεν υπάρχουν ψηφοφόροι δύο ταχυτήτων.

Ολοι αποτελούν πρεσβευτές της χώρας που γίνονται μαχητές όταν πρόκειται για την υπεράσπιση των εθνικών μας συμφερόντων. Το χρέος μας αφορά και τους νέους που έφυγαν στα χρόνια της κρίσης και πρόκοψαν όπου κι αν πήγαν χωρίς να ξεχάσου την πατρίδα. Εμείς τους λέμε ότι θέλουμε να συμμετέχουν, θεωρούμε ότι είναι η ελπίδα του αύριο.

Θέλω να συγχαρώ τα κόμματα που παρά τις ενστάσεις του να υπερψηφίσουν. Θέλω να μιλήσω και για τις τρεις αρνήσεις. Δεν θα ασχοληθώ με την επιλογή του ΚΚΕ που ακολουθεί το δρόμο του μοναχικού αναδρομισμού.
Η αξιωματική αντιπολίτευση αποδεικνύει ότι η παράταξη παραμένει αδιόρθωτη και όμηρος ενός κακού παρελθόντος. Ενώ μεσολάβησαν τόσα και τόσα για το κόμμα σας ανασύρετε τα ίδια που έλεγε ο κ.Τσίπρας, ο οποίος όμως πλέον απουσιάζει. Εκείνα τα επιχειρήματα έχουν πλήρως αποδομηθεί. Θα ήθελα πολύ να ακούσω και τις απόψεις των υποψηφίων για την προεδρεία του κόμματος. Να δούμε αν συμφωνούν με τις απόψεις του κ.Τσίπρα. Να αφουγκραστείτε αυτή τη φωνή των συμπολιτών μας από το εξωτερικό και να μην κρύβεστε πίσω από φτηνές δικαιολογίες. Θα ήταν πολύ καλό αν έστω και με καθυστέρηση αλλάζατε της στάση σας. Μπορείτε να πάρετε κάποια διδάγματα από την υπεύθυνη στάση της Ζωής Κωνσταντοπούλου. Είδατε πως τα φέρνει η ζωή, η κυρία Κωνσταντοπούλου να είναι πολύ πιο υπεύθυνη από εσάς. Η ιστορία θα μας κρίνει όλους όπως θα κρίνει και τον κ.Βελόπουλο. Πριν από ένα χρόνο ψηφίσατε την ίδια ακριβώς ρύθμιση. Τώρα ψηφίζετε παρών μάλλον έπαιξε ρόλο το 0,7% που πήρατε από τους Ελληνες του εξωτερικού για να αλλάξετε την ψήφος. Νισάφι πια με τους πατριώτες της φακής.
Αυτή η στάση μας συνιστά μία πράξη ευθύνης.
Η φωνή της Ελλάδας και του κάθε Έλληνα θα αντηχεί δυνατά ανεξαρτήτως το πού κατοικεί.