Έκρηξη στα «φέσια» του δημοσίου προς ιδιώτες – Μεγαλώνουν αντί να μειώνονται

Το κράτος χρωστάει στην αγορά 2,819 δισ. ευρώ ενώ εκκρεμούν επιστροφές φόρων 815 εκατ. ευρώ.

Την ανηφόρα έχουν τραβήξει τα ληξιπρόθεσμα χρέη του Δημοσίου προς τους ιδιώτες, τα οποία ξεπέρασαν τα 3,1 δισ. ευρώ. Τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αποκαλύπτουν πως τα χρέη των νοσοκομείων στους προμηθευτές τους αυξήθηκαν εκ νέου τον Σεπτέμβριο, φτάνοντας το 1,281 δισ. ευρώ. Οι συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου, έχουν φτάσει τα 2,819 δισ. ευρώ ενώ αν προστεθούν και οι εκκρεμείς επιστροφές φόρων άνω των 90 ημερών, ύψους 287 εκατ. ευρώ, το «φέσι» που έχει βάλει το Δημόσιο στην αγορά ξεπερνά τα 3,1 δισ. ευρώ.

Κι ενώ τα χρέη αυξάνονται η Ελλάδα έχει παραπεμφθεί δύο φορές στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τις καθυστερήσεις πληρωμών από την πλευρά των νοσοκομείων, με την κυβέρνηση να επιστρατεύει ως αντίδοτο την αναβαθμισμένη λειτουργία της Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας (ΕΚΑΠΥ), μέσω της οποίας διευθετούνται κεντρικά οι προμήθειες όλων των δημόσιων νοσοκομείων της χώρας.

Τα στοιχεία δείχνουν πως τα ληξιπρόθεσμα χρέη των νοσοκομείων αυξήθηκαν περαιτέρω από το 1,2 δισ. ευρώ τον Αύγουστο στο 1,281 δισ. ευρώ τον Σεπτέμβριο, όταν είχαν υποχωρήσει έως και τα 294 εκατ. ευρώ τον Δεκέμβριο του 2018, για να φουσκώσουν έως και το 1,449 δισ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2024.

Η συντήρηση μεγάλης δεξαμενής ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Δημοσίου στερεί ρευστότητα από τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, ενώ όπως έχει επισημάνει η Κομισιόν, ειδικά οι καθυστερημένες πληρωμές από τα δημόσια νοσοκομεία παρεμποδίζουν την ανταγωνιστικότητα και την ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων που εργάζονται στον τομέα της υγείας, ιδίως των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Αύξηση εμφανίζουν και τα ληξιπρόθεσμα χρέη των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης από τα 661 εκατ. ευρώ τον Αύγουστο στα 701 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο, ενώ αμετάβλητα στα 321 εκατ. ευρώ παρέμειναν τα χρέη των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Στον αντίποδα, μείωση από τα 335 εκατ. ευρώ στα 294 εκατ. ευρώ εμφανίζουν τα ληξιπρόθεσμα χρέη των λοιπών νομικών προσώπων του δημοσίου.

Επιστροφές φόρων

Στο μέτωπο των εκκρεμών επιστροφών φόρου, σημαντική επιβάρυνση εμφανίζουν οι καθυστερήσεις επιστροφών άμεσων φόρων, μέρος των οποίων σχετίζεται και με το γεγονός ότι η ΑΑΔΕ αναζητά δεκάδες χιλιάδες IBAN φορολογουμένων προκειμένου να τους επιστρέψει φόρους εισοδήματος, μάταια.

Τα στοιχεία δείχνουν αύξηση των εκκρεμών επιστροφών φόρου από τα 648 εκατ. ευρώ τον Αύγουστο στα 815 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο, εκ των οποίων 346 εκατ. ευρώ αφορούν άμεσους φόρους και 351 εκατ. ευρώ, έμμεσους.

Οι εκκρεμείς επιστροφές φόρων άνω των 90 ημερών φτάνουν τα 287 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 190 εκατ. ευρώ αφορούν χρέη τα οποία δεν μπορούν να αποπληρωθούν λόγω εξωγενών παραγόντων (μη ανταπόκριση δικαιούχου ή μη προσκόμιση δικαιολογητικών). Οι εκκρεμείς επιστροφές φόρων κάτω των 90 ημερών αυξήθηκαν από 388 εκατ. ευρώ τον Αύγουστο σε 528 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο.




Κομοτηνή | Βρήκε τραπεζική κάρτα κι αντί να την παραδώσει άρχισε… τα ψώνια

Δικογραφία σε βάρος αλλοδαπής για την κατηγορία της κλοπής σχηματίστηκε από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Κομοτηνής. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αστυνομικής έρευνας, η κατηγορούμενη χρησιμοποίησε τραπεζική κάρτα που είχε απωλέσει ημεδαπή πολίτης, πραγματοποιώντας με αυτήν πέντε συναλλαγές σε καταστήματα της Κομοτηνής στις 10 και 11 Οκτωβρίου. Παράλληλα, η κατηγορούμενη επιχείρησε να πραγματοποιήσει ακόμη εννέα συναλλαγές, οι οποίες δεν ολοκληρώθηκαν.

Η υπόθεση διερευνάται περαιτέρω από το Τμήμα Ασφάλειας Κομοτηνής, που έχει αναλάβει την προανάκριση. Οι αρχές συνεχίζουν τις προσπάθειες για την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης, ενώ παράλληλα εξετάζουν μέτρα για την πρόληψη παρόμοιων περιστατικών, προειδοποιώντας τους πολίτες για τη σημασία της ασφαλούς φύλαξης των τραπεζικών τους καρτών.




Χρήστος Μέτιος | O κ. Τοψίδης κάνει προσπάθεια να οικειοποιηθεί το έργο της δικής μας διοίκησης

Προς τον

Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ

ΘΕΜΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 3Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ ΤΟΥ Π.Σ. ΑΜ-Θ

Κύριε Πρόεδρε,

Την 27η Μαΐου παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου από την Καβάλα, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χριστόδουλος Τοψίδης, το σύνολο των έργων, των παρεμβάσεων και των πρωτοβουλιών που ήδη δρομολόγησε η διοίκηση του, όπως είπε, για τις Περιφερειακές Ενότητες Καβάλας και Θάσου.

Μάλιστα επισήμανε ο κ. Τοψίδης ότι «ο απολογισμός αυτός είναι αποτέλεσμα της διαφορετικής λειτουργίας της Περιφέρειας ΑΜΘ» από τη δική του διοίκηση.

Με βάση όλα όσα ανακοινώθηκαν, προκύπτει η ανάγκη για μια σειρά από διευκρινίσεις για την προετοιμασία των φακέλων και για την τελική ένταξη, δηλαδή την εξασφάλιση χρηματοδότησης για όλα αυτά τα έργα.

Θα περιμέναμε ο κ. Τοψίδης αντί να κάνει προσπάθεια να οικειοποιηθεί το έργο της δικής μας διοίκησης, να κάνει έστω και μια αναφορά ότι ο σχεδιασμός, η μελέτη και η χρηματοδότηση των έργων ξεκίνησε πολύ πριν την ανάληψη των καθηκόντων της  Περιφερειακής Αρχής από αυτόν.

Για όλα όσα ανακοινώθηκαν, ζητάμε:

  • τις ακριβείς ημερομηνίες έναρξης της προετοιμασίας των φακέλων από την τεχνική υπηρεσία όπου δεν υπάρχει απόφαση χρηματοδότησης
  • τις ακριβείς ημερομηνίες εξασφάλισης της χρηματοδότησής τους, δηλαδή τις ημερομηνίες ένταξής τους σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, όπου υπάρχει απόφαση χρηματοδότησης

για να μάθουν οι συμπολίτες μας την πραγματική αλήθεια.

 

Εκ μέρους της Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης




«Πόρτα» σε πολιτκούς από την Εκκλησία – Στη Μονή Πετράκη αντί Μητρόπολης η Κυριακή της Ορθοδοξίας

Κανείς πολιτικός στη δοξολογία αποφάσισε η Εκκλησία, κλιμακώνοντας την αντίδρασή της

Σκληραίνει τη στάση της η Εκκλησία μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα ομόφυλα ζευγάρια, και ρίχνει «πόρτα» στους πολιτικούς που έδωσαν θετική ψήφο.

Ενόψει της δοξολογίας την Κυριακή της Ορθοδοξίας αποφασίστηκε όπως να τελεστεί στη Μονή Πετράκη κι όχι στη Μητρόπολη ως είθισται, προκειμένου να μην εμφανιστούν συγκεκριμένοι πολιτικοί…

Εξηγώντας τους λόγους της απόφασης, ο Μητροπολίτης Δωδώνης, Χρυσόστομος, μιλώντας στο Mega επεσήμανε πως είναι δικαίωμα της Εκκλησίας ο χώρος που θα τελεστεί η Θεία Λειτουργία, απορρίπτοντας τα περι τιμωρητικής συμπεριφοράς, κάνοντας λόγο για επιλογή: «Θες να είναι με τον Χριστό, να είσαι, θες να είσαι με τον διάολο, να είσαι, εσύ διαλέγεις δεν σε στέλνω εγώ.«Η Πολιτεία δεν πολιτεύται, δεν αντιπολιτεύεται, όποιος δεν είναι μέλος δεν έχει. Εγώ σε περιμένω με ανοιχτές αγκάλες».

Όσον αφορά στην άρνηση να μην γίνει αποδεκτή η πρόσκληση της ΠτΔ για γεύμα, απάντησε ότι είναι συνοδική απόφαση.




Ασφαλιστικό: Κίνητρα… εργασίας στους συνταξιούχους αντί για προστασία από την ακρίβεια

Tο ασφαλιστικό σύστημα ωθεί τους συνταξιούχους να συνταξιοδοτηθούν νωρίτερα, μόλις συμπληρώσουν, ακόμη και με πλασματικά, τα 40 χρόνια ασφάλισης.

Δεν θέλουμε κίνητρα… απασχόλησης, αλλά καλύτερες συντάξεις και, κυρίως, προστασία από την ακρίβεια.

Αυτό είναι το μήνυμα των συνταξιούχων στην κυβέρνηση αναφορικά με το ασφαλιστικό νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή και αναμένεται να ψηφιστεί πριν τις χριστουγεννιάτικες διακοπές.

Την… αφορμή δίνει το ίδιο το υπουργείο Εργασίας όταν στο άρθρο για την κατάργηση του πέναλτι 30% επί της σύνταξης σε περίπτωση απασχόλησης και την αντικατάσταση με παρακρατήσει 10% επί των αποδοχών, έχει βάλει σαν τίτλο: «Κίνητρα για την απασχόληση των συνταξιούχων» (sic!)

Μάλιστα, το ίδιο το ασφαλιστικό σύστημα ωθεί τους συνταξιούχους να συνταξιοδοτηθούν νωρίτερα, αμέσως μόλις συμπληρώσουν, ακόμη και με πλασματικά έτη, τα 40 χρόνια ασφάλισης. Και αυτό καθώς πάνω από αυτό το όριο δεν αυξάνεται παρά ελάχιστα το ποσοστό αναπλήρωσης-σύνταξης (0,50% για κάθε έτος, έναντι 2,5% το χρόνο από το 35ο μέχρι το 40o).

Eτσι η ίδια η νομοθεσία ωθεί τους ασφαλισμένους στη σύνταξη, χάνει εισφορές ο ΕΦΚΑ και, επιπλέον, καταβάλλει συντάξεις. Ακολούθως, έρχεται η κυβέρνηση και προτείνει… κίνητρα να γυρίσουν πάλι στις εργασίες τους οι συνταξιούχοι. Ενδεχομένως στερώντας ευκαιρίες από τους νέους….

Ως προς τα οικονομικά των συνταξιούχων:

α) Την πρώτη, μετά από 12 χρόνια, αύξηση δεν την πήραν όλοι λόγω «προσωπικής διαφοράς».

β) Η Εισφορά Αλληλεγγύης αφαιρεί εισόδημα και λειτουργεί σαν δεύτερη φορολογία.

γ) Οι επικουρικές συντάξεις δεν αυξάνονται.

δ) Δεν τιμαριθμοποιήθηκε η φορολογική κλίμακα.

Μιλώντας στην επιτροπή της Βουλής ο Γραμματέας της Συνομοσπονδίες Συνταξιούχων (ΑΓΣΣΕ) Αντώνης Μπιρμπιλής ανέφερε σχετικά ότι «η χώρα βγήκε από τα μνημόνια, τη δημοσιονομική επιτήρηση και πήρε επενδυτική βαθμίδα, αλλά παρά ταύτα εμείς συνεχίζουμε να πληρώνουμε τα σπασμένα».

«Δεν παραγνωρίζουμε ότι έγιναν βήματα σε στρεβλώσεις, δεν υπήρξε όμως αποκατάσταση της αδικίας» σημείωσε.

«Ως Α.Γ.Σ.Σ.Ε. καταθέσαμε προτάσεις στη διαβούλευση οι οποίες όμως φαίνεται δεν έτυχαν αποδοχής. Τις καταθέτουμε και στην επιτροπή σας και με την παρέμβαση αυτή φιλοδοξούμε να εισακουστούμε».

Επί του Σχεδίου Νόμου ζήτησε:

  1. Να μην υφίσταται περιστολή-μείωση η σύνταξη και σε όσους εργάζονται και λαμβάνουν σύνταξη χηρείας, καθώς και στα ορφανά έως 24 ετών.
  2. Στις εξαιρέσεις από την επιβολή της παρακράτησης 10% επί της αμοιβής σε εργαζόμενο-συνταξιούχο (ανάπηροι κ.α.) να υπαχθούν και όσοι συνταξιούχοι λαμβάνουν σύνταξη κάτω των 750€ και διαμένουν σε μισθωμένη κατοικία.
  3. Είναι θετική η ενοποίηση της απονομής επικουρικής σύνταξης για όλους με 15ετία, παραμένει όμως πρόβλημα σε όσους είχαν παράλληλη ασφάλιση πριν το 2016 με λιγότερα από 15 έτη και δεν λαμβάνουν ούτε προσαύξηση ούτε επιστροφή εισφορών.
  4. Πρέπει να υπολογιστεί η διαδοχική ή παράλληλη ασφάλιση και στους συνταξιούχους προ της 13ης Μαΐου 2016.
  5. Συνεχίζει να παραμένει σε εκκρεμότητα η μείωση στην τριετία στις συντάξεις χηρείας του ιδιωτικού τομέα. Δεν είναι δυνατόν όμως η παράληψη αυτή του ΕΦΚΑ να οδηγήσει σε κληροδότηση χρεών και θα πρέπει να ληφθεί γενναία πολιτική απόφαση για τα «αχρεωστήτως καταβληθέντα», αν και διαφωνούμε ριζικά στη μείωση αυτή.

Καταλήγοντας ο Γραμματέας της ΑΓΣΣΕ ανέφερε: «Θα συνεχίσουν να διεκδικούμε μέσα και έξω από τη Βουλή για αυτά που μας πρέπουν και μας αξίζουν, σε ένα κράτος δικαίου και ζητάμε από την πολιτική ηγεσία του τόπου να εισακουστούν οι προτάσεις μας».