Προέδρος Επιμελητηρίου Δράμας για το «Πάγωμα» των Ανταποδοτικών Δασμών από τις ΗΠΑ

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας, παρακολουθώντας στενά τις διεθνείς εξελίξεις στον τομέα του εμπορίου, σχολίασε θετικά την πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών να προχωρήσει σε «πάγωμα» 90 ημερών των ανταποδοτικών δασμών, σε χώρες που δεν απάντησαν με αντίποινα, όπως η Ελλάδα. Η απόφαση αυτή, όπως ανακοίνωσε ο Αμερικανός Πρόεδρος κ. Τραμπ, δίνει μια ανάσα στις αγορές και δημιουργεί περιθώριο για εποικοδομητικό διάλογο.

Ο Πρόεδρος επεσήμανε ότι κατά το διάστημα αυτό, θα εφαρμοστεί ενιαίος δασμός 10% για όλες τις χώρες, πλην της Κίνας, στην οποία επιβλήθηκαν επιπλέον δασμοί 125%, ως απάντηση στις κινήσεις της. Η εξέλιξη αυτή θεωρείται ελπιδοφόρα, καθώς περιορίζει προσωρινά την ένταση στις εμπορικές σχέσεις και δίνει τη δυνατότητα για διαπραγμάτευση και αναζήτηση μίας λογικής, αμοιβαία επωφελούς λύσης.

Ο Πρόεδρος χαιρέτισε τη στάση της ελληνικής κυβέρνησης, η οποία αντέδρασε με ψυχραιμία και υπευθυνότητα, επιλέγοντας τον δρόμο του διαλόγου και της διπλωματίας. Όπως δήλωσε, «μια τέτοια στάση αποτελεί το θεμέλιο για τη διασφάλιση των συμφερόντων των Ελλήνων εξαγωγέων και της εγχώριας παραγωγής».

Ωστόσο, δεν παρέλειψε να τονίσει τις ήδη σοβαρές επιπτώσεις που έχει προκαλέσει η αβεβαιότητα της δασμολογικής πολιτικής των ΗΠΑ σε εξαγωγικές επιχειρήσεις της Δράμας, οι οποίες διατηρούν εμπορικές σχέσεις με την αμερικανική αγορά. Η ανακοίνωση των δασμών δημιούργησε έντονο προβληματισμό και προκάλεσε οικονομικές αναταράξεις σε τοπικές επιχειρήσεις-μέλη του Επιμελητηρίου.

Ολοκληρώνοντας τη δήλωσή του, ο Πρόεδρος τάχθηκε ξεκάθαρα υπέρ του διαλόγου και κατά της μονομερούς επιβολής δασμών και κάθε μορφής εμπορικού προστατευτισμού. «Ένας εμπορικός πόλεμος δεν ευνοεί κανέναν», τόνισε, επισημαίνοντας τις δυσμενείς συνέπειες που μπορεί να έχει: ύφεση, μείωση του ΑΕΠ, απώλεια θέσεων εργασίας – όλα όσα η παγκόσμια και η ελληνική οικονομία πρέπει να αποφύγουν.




Επιστολή Μάρκου Δέμπα στον Δήμαρχο Καβάλας για την αύξηση των ανταποδοτικών τελών

Ακολουθεί η επιστολή-ανακοίνωση του Προέδρου του Επιμελητηρίου Καβάλας :

Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε

Γνωρίζοντας, για την απόφαση σας να προχωρήσετε σε αυξήσεις, στα τέλη καθαριότητας, τραπεζοκαθισμάτων, και λοιπών τελών, σας μεταφέρουμε την αγωνία της τοπικής αγοράς για τις γενικότερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα καταστήματα, εμπορικά και εστίασης, καθώς και μεταποίησης, τα τελευταία χρόνια της κρίσης και κυρίως μέσα στην ακρίβεια των τελευταίων 2 ετών, όπου όλες οι τιμές και τα λειτουργικά κόστη των επιχειρήσεων έχουν εκτοξευθεί.

Μεταφέρουμε τις αντιρρήσεις μας και τους προβληματισμούς των επιχειρήσεων μας και πρέπει να δείτε πολύ λελογισμένα τις αυξήσεις, τις οποίες πρόκειται να επιβάλλεται, προκειμένου να μην διαταραχθούν οι λεπτές ισορροπίες στην τοπική οικονομία και σας παροτρύνουμε να μας παρουσιάσετε αναλυτικά, ποια θα είναι τα οφέλη προς την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται ανταποδοτικά, μέσα από αυτές τις αυξήσεις.

Κύριε Δήμαρχε, πρέπει να εξετάσετε και προβληματιστείτε για τον τρόπο και το μέγεθος των αυξήσεων αυτών, που μπορεί να φέρει σε δύσκολη θέση, την ήδη πιεστική κατάσταση που υποφέρουν οι επιχειρήσεις μέλη μας.

Είμαστε στην διάθεση σας, για να συνεργαστούμε και να προσφέρουμε και τις δικές μας προτάσεις (όπως ενδεικτικά, να γίνει σταδιακά η οποιαδήποτε αύξηση αποφασίσετε, καθώς γνωρίζοντας ως επιχειρήσεις την λέξη ανταποδοτικότητα γίνεται άμεσα σαφές και η αναλογικότητα ως προς τα απορρίμματα μας, ως τούτου σας προτείνουμε να προχωρήσουμε άμεσα στο απόλυτα ακριβές μέτρο του μεγέθους απορριμμάτων και όχι με βάση τα τετραγωνικά).

Αναμένουμε να δεχτείτε τις θέσεις του Επιμελητηρίου Καβάλας, στον σχεδιασμό που έρχεστε να υλοποιήσετε για τα τέλη καθαριότητας και λοιπών τελών.

Με εκτίμηση

Μάρκος Δέμπας