Χωρίς Ανησυχία το Κρούσμα Φυματίωσης σε Νήπιο στην Καβάλα
Ανησυχία προκάλεσε στην τοπική κοινωνία της Καβάλας η είδηση για την περιπέτεια υγείας ενός 2χρονου παιδιού, το οποίο διαγνώστηκε με φυματίωση και χρειάστηκε να νοσηλευτεί σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης.
Την είδηση γνωστοποίησαν οι ίδιοι οι γονείς του παιδιού –κάτοικοι Καβάλας και οι δύο– μέσα από ανάρτησή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενημερώνοντας με αυτόν τον τρόπο και άλλους γονείς στην περιοχή.
Σύμφωνα με τις επίσημες πληροφορίες, οι αρμόδιες υγειονομικές αρχές έχουν ήδη ενημερωθεί και επιβεβαιώνουν το περιστατικό. Η αρμόδια Διεύθυνση Υγείας στην Καβάλα έχει ξεκινήσει διαδικασία ιχνηλάτησης για να διαπιστωθεί αν υπάρχουν άλλα πιθανά κρούσματα ή επαφές του παιδιού που χρήζουν παρακολούθησης.
Παρά την εύλογη ανησυχία που προκλήθηκε στην τοπική κοινωνία, οι υγειονομικές αρχές διαβεβαιώνουν πως δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για τη δημόσια υγεία. Το περιστατικό αντιμετωπίζεται με τη δέουσα προσοχή και όλα τα απαραίτητα μέτρα έχουν ληφθεί.
Το παιδί νοσηλεύτηκε προληπτικά και πλέον βρίσκεται σε σταθερή κατάσταση, με την υγεία του να παρακολουθείται στενά από τους γιατρούς.
Ανησυχία για αγορές ακινήτων από τουρκικά κεφάλαια στις παραμεθόριες περιοχές – Κοινοβουλευτική παρέμβαση 11 βουλευτών της ΝΔ
Σοβαρή ανησυχία για την αυξανόμενη παρουσία ξένων –και κυρίως τουρκικών– κεφαλαίων στις παραμεθόριες και εθνικά ευαίσθητες περιοχές της Ελλάδας εκφράζουν 11 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, με επικεφαλής τον Ευριπίδη Στυλιανίδη, μέσω κοινοβουλευτικής ερώτησης προς οκτώ Υπουργούς.
Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σημαντική αύξηση αγορών ακινήτων και επιχειρήσεων στη Θράκη, στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου αλλά και σε άλλες «αμυντικές» περιοχές, μέσω νομικών προσώπων ευρωπαϊκής έδρας, πίσω από τα οποία βρίσκονται φυσικά πρόσωπα τρίτων χωρών – με έμφαση στην Τουρκία, τη Ρωσία και την Κίνα. Όπως αναφέρεται, το ισχύον θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει τέτοιες συναλλαγές χωρίς επαρκείς ελέγχους, δημιουργώντας κίνδυνο για την εθνική ασφάλεια.
Καταγγελίες και παραδείγματα
Η κοινοβουλευτική παρέμβαση αναφέρεται σε καταγγελίες από συμβολαιογράφους, δικηγόρους, δημόσιους λειτουργούς και πολίτες, αλλά και στη δημόσια δήλωση του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης περί «εποικισμού του Έβρου από Μουσουλμάνους» μέσω επιθετικών αγορών. Παράλληλα, γίνεται αναφορά και σε σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» για τις έρευνες της ΕΥΠ γύρω από το τουρκικό real estate.
Ερωτήματα προς την κυβέρνηση
Οι βουλευτές ζητούν:
Την καταγραφή όλων των δικαιοπραξιών που έγιναν από το 2011 σε παραμεθόριες περιοχές από ξένους επενδυτές.
Ενημέρωση για το ποιος και πώς ελέγχει τους διαχειριστές των funds που διαχειρίζονται πλειστηριασμένα ακίνητα.
Επανεξέταση του θεσμικού πλαισίου ώστε να επανέλθει ο έλεγχος μέχρι φυσικού προσώπου στις συναλλαγές.
Ενημέρωση για την πορεία υλοποίησης του πορίσματος της Διακομματικής Επιτροπής για τη Θράκη, που –όπως επισημαίνουν– παραμένει ανενεργό, χωρίς συντονιστή ή επιτροπή παρακολούθησης.
Νομικό και θεσμικό υπόβαθρο
Το νομικό πλαίσιο που διέπει τις αγοραπωλησίες σε παραμεθόριες περιοχές έχει υποστεί πολλές αλλαγές, από το νομοθετικό διάταγμα του 1927, στον νόμο 1366/1938 και τελικά στον ν. 1892/1990. Η κατάργηση των αυστηρών περιορισμών λόγω καταδίκης της Ελλάδας από το Δικαστήριο της ΕΕ το 1989 οδήγησε στη σημερινή κατάσταση, όπου η «θεωρία της έδρας» υπερισχύει της «θεωρίας ελέγχου» – με αποτέλεσμα την ανεξέλεγκτη είσοδο κεφαλαίων από τρίτες χώρες.
Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι η παρούσα κατάσταση εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την άμυνα, την εθνική ασφάλεια και τη δημογραφική ισορροπία περιοχών όπως η Θράκη και τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.
Τι γινεται με τα Ωνάσεια σχολεία στην Ξάνθη – Ανησυχία από τους εκπαιδευτικούς
Δυο «Ωνάσεια Σχολεία» θα αριθμεί η Ξάνθη, από την επόμενη σχολική χρονιά και πιο συγκεκριμένα, το 1ο Γυμνάσιο και το 2ο Γενικό Λύκειο, αφού επικυρώθηκε και επίσημα, χθες το πρωί, με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, η δωρεά του Ιδρύματος Ωνάση με τα 22 πρότυπα δημόσια σχολεία σε περιοχές με κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις.
Φιλικό με Μακεδονικό ο ΑΟΚ | Αγωνία για Τσαμούρη, αλλά χωρίς ανησυχία
Ο ΑΟΚ προετοιμάζεται για το φιλικό με τον Μακεδονικό στην Ευκαρπία, εκμεταλλευόμενος το ρεπό του στο πρωτάθλημα. Ο Γιάννης Τάτσης και το τεχνικό τιμ επιδιώκουν να διατηρήσουν την ομάδα σε αγωνιστική εγρήγορση, ενώ παράλληλα θα δώσουν ευκαιρίες σε παίκτες με λιγότερο χρόνο συμμετοχής.
Την ίδια στιγμή, ο Κώστας Τσαμούρης, που τραυματίστηκε απέναντι στον ΠΑΟΚ Β’, αναμένεται να επιστρέψει σύντομα στη δράση. Οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν πως θα μείνει εκτός για περίπου 7-10 ημέρες, αλλά όλα δείχνουν πως θα είναι διαθέσιμος για την κρίσιμη αναμέτρηση κόντρα στον Εθνικό Ν. Κεραμιδίου στις 15 ή 16 Μαρτίου.
Με ανεβασμένη ψυχολογία μετά τη σπουδαία νίκη επί του ΠΑΟΚ Β’, οι «αργοναύτες» συνεχίζουν την προσπάθειά τους στα play out, με το βλέμμα στραμμένο στην παραμονή στην κατηγορία.
Ελεύθερα άλογα στην παλαιά Ε.Ο. Καβάλας-Καρβάλης προκαλούν ανησυχία για την οδική ασφάλεια
Περίπου δέκα ελεύθερα άλογα εμφανίστηκαν το μεσημέρι στην παλαιά Εθνική Οδό Καβάλας-Καρβάλης, κοντά στην είσοδο της ΒΦΛ. Η παρουσία τους στον δρόμο εγκυμονεί κινδύνους τόσο για την ασφάλειά τους όσο και για τους κατοίκους της περιοχής και τους διερχόμενους οδηγούς.
Πηγή: Πρωινή
Υπό μελέτη το σχέδιο για την υδροδότηση της Ξάνθης από τον ποταμό Νέστο – Ανησυχία για τη λειψυδρία
Οι αρχές του Νέστου, βρίσκονται σε κατάσταση συναγερμού, καθώς τα αποθέματα νερού μειώνονται δραματικά λόγω παρατεταμένης ανομβρίας. Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζεται ένα φιλόδοξο σχέδιο για την υδροδότηση της πόλης της Ξάνθης από τον ποταμό Νέστο.
Το έργο αυτό περιλαμβάνει την κατασκευή αγωγών και δικτύων, ώστε να διασφαλιστεί η επάρκεια νερού για την κάλυψη των αναγκών της Ξάνθης, τόσο για οικιακή χρήση όσο και για αγροτικές δραστηριότητες. Η μελέτη βρίσκεται σε προκαταρκτικό στάδιο, ενώ οι τοπικές αρχές συνεργάζονται με αρμόδιους φορείς για τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων.
Ωστόσο, η λειψυδρία έχει γίνει έντονα αισθητή τα τελευταία χρόνια στην περιοχή, με αποτέλεσμα οι αρχές να αναζητούν μακροπρόθεσμες λύσεις για να αντιμετωπιστούν οι αυξανόμενες ανάγκες νερού και οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
Βανδαλισμοί σε σχολεία της Καβάλας και της Θάσου: Ανησυχία και ανάγκη για μέτρα προστασίας
Τα περιστατικά βανδαλισμών σε σχολεία αποτελούν μια αυξανόμενη ανησυχία για τις τοπικές κοινωνίες, καθώς υπονομεύουν το αίσθημα ασφάλειας και καταστρέφουν δημόσια περιουσία.
Οι καταστροφές αυτές συχνά περιλαμβάνουν σπασμένα παράθυρα, γκράφιτι, καταστροφή εξοπλισμού και, σε πιο ακραίες περιπτώσεις, πλημμύρες ή εμπρησμούς.
Η έλλειψη φύλαξης και επιτήρησης κάνει τα σχολικά κτίρια εύκολο στόχο, καθώς παραμένουν αφύλακτα εκτός ωρών λειτουργίας. Μερικοί μαθητές εκφράζουν την αντίθεσή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από καταστροφικές πράξεις, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ο βανδαλισμός λειτουργεί ως μέσο κοινωνικής αποδοχής μεταξύ νέων. Η αίσθηση ατιμωρησίας συχνά ενθαρρύνει την επανάληψη τέτοιων ενεργειών, ενώ οι ελλείψεις στις σχολικές υποδομές ενισχύουν την αδιαφορία των μαθητών προς αυτές.
Οι συνέπειες των βανδαλισμών είναι σοβαρές, καθώς επηρεάζουν τόσο τη μαθησιακή διαδικασία όσο και την ψυχολογία των μαθητών και εκπαιδευτικών. Οι ζημιές στα σχολικά κτίρια απαιτούν επιπλέον οικονομικούς πόρους για την αποκατάσταση, ενώ η αίσθηση ανασφάλειας αποτρέπει τη δημιουργία ενός υγιούς εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.
Για την αντιμετώπιση του φαινομένου, απαιτούνται στοχευμένα μέτρα όπως η ενίσχυση της φύλαξης μέσω της παρουσίας προσωπικού ασφαλείας ή χρήσης τεχνολογικών μέσων όπως κάμερες.
Σεισμική δραστηριότητα στο Άγιο Όρος: Ανησυχία σε Καβάλα και Θάσο
Η χθεσινή ημέρα σημαδεύτηκε από έντονη σεισμική δραστηριότητα στην περιοχή του Αγίου Όρους, με ισχυρότερη δόνηση μεγέθους 4,7 Ρίχτερ, η οποία έγινε ιδιαίτερα αισθητή στη Χαλκιδική, αλλά και σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας, όπως η Καβάλα και η Θάσος.
Το επίκεντρο της κύριας δόνησης εντοπίστηκε κοντά στη Συκιά, στη δυτική πλευρά του Αγίου Όρους, ενώ ακολούθησαν δεκάδες μικρότερες μετασεισμικές δονήσεις. Οι κάτοικοι της Καβάλας και της Θάσου ανέφεραν ότι αισθάνθηκαν τους σεισμούς, με αρκετούς να βγαίνουν προληπτικά από τα σπίτια τους.
Σύμφωνα με ειδικούς, η συγκεκριμένη σεισμική δραστηριότητα οφείλεται σε ενεργοποίηση τοπικού ρήγματος που χαρακτηρίζεται από έντονες αλλά όχι καταστροφικές δονήσεις.
Επηρεάζει η Δραστηριότητα τις Γειτονικές Περιοχές;
Παρόλο που το ρήγμα του Αγίου Όρους βρίσκεται σε απόσταση ασφαλείας από την Καβάλα και τη Θάσο, οι δονήσεις γίνονται αισθητές λόγω της μορφολογίας του υπεδάφους και της θαλάσσιας επέκτασης του ρήγματος. Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι οι κάτοικοι των περιοχών αυτών δεν πρέπει να ανησυχούν για μεγάλες επιπτώσεις, αλλά είναι σημαντικό να παραμένουν ενημερωμένοι για την εξέλιξη του φαινομένου.
Ποια Είναι η Δυναμική των Ρηγμάτων της Περιοχής;
Η περιοχή του Βορείου Αιγαίου χαρακτηρίζεται από έντονη σεισμική δραστηριότητα, καθώς αποτελεί τμήμα ενός ευρύτερου σεισμικού τόξου που επηρεάζει τη Μακεδονία και τη Θράκη. Αν και τα ρήγματα του Αγίου Όρους δεν σχετίζονται άμεσα με αυτά της Καβάλας και της Θάσου, η γεωλογική δραστηριότητα στην περιοχή μπορεί να προκαλέσει δευτερεύοντα φαινόμενα, όπως μικρές δονήσεις ή αλλαγές στην κατανομή της σεισμικής ενέργειας.
Σε Ετοιμότητα οι Αρχές
Μέχρι στιγμής, δεν έχουν αναφερθεί ζημιές ή τραυματισμοί, αλλά οι αρχές παραμένουν σε επιφυλακή. Οι επιστήμονες συνεχίζουν να παρακολουθούν το φαινόμενο, ενώ οι κάτοικοι των περιοχών που επηρεάστηκαν καλούνται να ακολουθούν τις οδηγίες των ειδικών σε περίπτωση ισχυρότερων δονήσεων.
Η σεισμική δραστηριότητα στον ευρύτερο χώρο του Αγίου Όρους αποτελεί ένα φυσικό φαινόμενο που οι ειδικοί θεωρούν αναμενόμενο. Ωστόσο, η στενή παρακολούθηση και η σωστή ενημέρωση του πληθυσμού είναι καθοριστικής σημασίας για την ασφάλεια και την ψυχραιμία των κατοίκων.
Έντονες διαμαρτυρίες στα πεντακόσια Καβάλας: Δυσοσμία και λύματα προκαλούν ανησυχία στους κατοίκους
Οι κάτοικοι της περιοχής Πεντακοσίων στην Καβάλα βρίσκονται σε έντονη αναστάτωση λόγω της επίμονης δυσοσμίας και των βρώμικων νερών που έχουν κατακλύσει δρόμους και πεζοδρόμια τους τελευταίους δύο μήνες.
Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στην οδό Νοτάρα και Καραϊσκάκη, όπου λύματα από αγωγό ομβρίων έχουν διαρρεύσει, σχηματίζοντας εστίες μόλυνσης σε μήκος περίπου πενήντα μέτρων. Οι κάτοικοι της περιοχής καταγγέλλουν ότι, παρά τις συνεχείς εκκλήσεις και αναφορές στη ΔΕΥΑ Καβάλας, το ζήτημα δεν έχει επιλυθεί, με αποτέλεσμα η κατάσταση να χειροτερεύει καθημερινά.
Η έντονη δυσοσμία καθιστά αφόρητη την καθημερινότητα, ενώ οι λιμνάζουσες ποσότητες μολυσμένου νερού εγκυμονούν κινδύνους για τη δημόσια υγεία, ιδιαίτερα για τις ευπαθείς ομάδες, όπως παιδιά και ηλικιωμένοι.
Οι κάτοικοι φοβούνται ότι αν η κατάσταση παραμείνει ανεξέλεγκτη, μπορεί να δημιουργηθούν σοβαρές υγειονομικές συνέπειες, όπως αύξηση κρουσμάτων λοιμώξεων ή επιδείνωση αναπνευστικών προβλημάτων λόγω της έντονης δυσοσμίας. Παράλληλα, το πρόβλημα επηρεάζει αρνητικά και την εικόνα της γειτονιάς, καθώς τα λύματα και η βρωμιά που συγκεντρώνονται στους δρόμους καθιστούν την περιοχή αφιλόξενη για τους κατοίκους και τους επισκέπτες.
Ανησυχία από τη μείωση της στάθμης του νερού στο μεγάλο φράγμα του Θησαυρού
Ιδιαίτερο προβληματισμό και μεγάλη ανησυχία προκαλεί, ιδιαίτερα στον αγροτικό κόσμο του Νέστου, η αποκαρδιωτική εικόνα στο μεγαλύτερο λιθόρριπτο φράγμα των Βαλκάνιων, στον Θησαυρό της ορεινή Δράμας, του δήμου Παρανεστίου, καθώς τους τελευταίους μήνες η στάθμη του νερού στον ταμιευτήρα έχει πέσει πολύ χαμηλά.
Η έλλειψη βροχής αλλά και χιονοπτώσεων τόσο στην περιοχή του Θησαυρού αλλά κυρίως στη Ρίλα της γειτονικής Βουλγαρίας, από όπου προέρχεται η μεγαλύτερη ποσότητα νερού από τον ποταμό Νέστο που συγκρατεί το φράγμα, επιδείνωσαν τα υδρολογικά δεδομένα της περιοχής.
Για μια ακόμα φορά οι ακραίες κλιματολογικές συνθήκες θέτουν σε επιφυλακή όλους τους εμπλεκόμενους τοπικούς φορείς και κυρίως τον αγροτικό κόσμο του τόπου. Ο διευθυντής του φράγματος του Θησαυρού Φώτης Φώτου μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ δεν κρύβει την ανησυχία του για την πραγματικά στενάχωρη κατάσταση που τείνει να διαμορφωθεί, υπογραμμίζοντας ωστόσο πως η στάθμη του νερού στον ταμιευτήρα μπορεί να έπεσε αισθητά, αλλά δεν είναι στο χαμηλότερο σημείο όπως συνέβη το 2000 με 2001.
Με δεδομένο ότι ο σκοπός του φράγματος είναι πρωτίστως η παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας και εν συνεχεία η άρδευση, ο κ. Φώτου σημειώνει πως τους επόμενους μήνες σε συνεργασία με την Διεύθυνση Υδάτων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) θα καθοριστούν οι ακριβείς ποσότητες που θα απελευθερωθούν για το πότισμα των καλλιεργητικών εκτάσεων στην πεδιάδα του Νέστου.
Σε κάθε περίπτωση εκείνο που τονίζεται από όλους τους εμπλεκόμενους είναι πως δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας όσον αφορά την λειτουργία του υδροηλεκτρικού εργοστασίου που υπάρχει στην περιοχή.
Κάθε χρόνο και λιγότερες ποσότητες νερού για άρδευση
Κάθε χρόνο στις αρχές της άνοιξης, η Διεύθυνση Υδάτων ΑΜΘ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, που εδρεύει στην πόλη της Καβάλας, εκδίδει μια απόφαση με την οποία κάνει γνωστή στη ΔΕΗ την ποσότητα νερού που πρέπει να αποδεσμευτεί από το φράγμα του Θησαυρού, για την άρδευση των καλλιεργητικών εκτάσεων. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο, η ΔΕΗ αποδεσμεύει όλο και μικρότερες ποσότητες λόγω έλλειψης βροχοπτώσεων.
Όπως εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο διευθυντής Υδάτων Γιώργος Καμπάς, «όταν παρατηρείται μείωση των βροχοπτώσεων και κατ’ επέκταση πτώση της στάθμης του νερού στο φράγμα, η ΔΕΗ δεσμεύει τα νερά προκειμένου να εξασφαλίσει τα ενεργειακά αποθέματα της χώρας.
Από το 2020 και κάθε χρόνο αποδεσμεύει όλο και μικρότερες ποσότητες για την άρδευση του κάμπου του Νέστου εντός των διοικητικών και γεωγραφικών ορίων της Καβάλας και της Ξάνθης.
Έτσι, το 2021 αποδεσμεύτηκαν 168 εκατομ. κυβικά νερού, το 2022 130 εκατομ. κυβικά, το 2023 110 εκατομ. κυβικά νερού και πέρυσι, το 2024, αποδεσμεύτηκαν περί τα 70 εκατομ. κυβικά νερού».
Στο ερώτημα ‘ποια είναι η εκτίμηση της υπηρεσίας όσον αφορά τις ποσότητες νερού που αναμένεται να αποδεσμευτούν φέτος από το φράγμα για την άρδευση κατά τους θερινούς κυρίως μήνες’, ο κ. Καμπάς επισημαίνει: «Αυτό θα το συζητήσουμε διεξοδικά στην σύσκεψη που έχει προγραμματιστεί μέσα στον Μάρτιο με την συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Ωστόσο, αν τους επόμενους δυο μήνες δεν υπάρξουν αυξημένες βροχοπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή, τότε δυστυχώς ο όγκος των υδάτων που θα αποδεσμευτούν φέτος αναμένεται να είναι κατά πολύ μικρότερος σε σχέση με την περσινή χρονιά».
ΤΟΕΒ Χρυσούπολης: Κινδυνεύουν οι καλλιέργειες στον κάμπο του Νέστου
Όλα τα παραπάνω έχουν προκαλέσει έντονη ανησυχία και προβληματισμό στον αγροτικό κόσμο τόσο της Καβάλας όσο και της Ξάνθης. Μια ακόμα μεγαλύτερη μείωση του νερού θα επιφέρει ραγδαίες αλλαγές στην παραγωγή των αγροτικών προϊόντων όσον αφορά το κόστος τους αλλά και τη βιωσιμότητα των καλλιεργειών.
Στο κάμπο του Νέστου υπάρχουν κατά κύριο λόγο εντατικές καλλιέργειες με μεγάλο εξαγωγικό ενδιαφέρον όπως σπαράγγια, ακτινίδια, καρπούζια, ρύζι που κάθε χρόνο μάλιστα παρουσιάζουν και μικρή αύξηση.
Τα τελευταία χρόνια, όπως εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΤΟΕΒ (Τοπικός Οργανισμός Εγγείων Βελτιώσεων) Χρυσούπολης Θεόδωρος Αλεξανδρόπουλος, γίνονται μεγάλες προσπάθειες για την ανακύκλωση του νερού μέσα στα αρδευτικά κανάλια ώστε να υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατή εξοικονόμηση.
«Η μείωση του νερού στο φράγμα του Θησαυρού είναι ένα γεγονός που μας τρομάζει γιατί είναι ορατός ο κίνδυνος ακόμα και να καταστραφούν καλλιέργειες ετών», υπογραμμίζει ο κ. Αλεξανδρόπουλος και συνεχίζει, «το ακτινίδιο αν δεν πάρει την κατάλληλη ποσότητα νερού όχι μόνο δεν θα δώσει καρπό αλλά θα ξεραθεί.
Θα υπάρχει μεγάλη καταστροφή σε πολλές καλλιεργητικές εκτάσεις, πέρα από το γεγονός ότι θα ανέβει και το κόστος παραγωγής στον αγρότη. Ήδη, δαπανούμε πολλά χρήματα για την ανακύκλωση του νερού με το ρεύμα και τους πετρελαιοκινητήρες που χρησιμοποιούμε.
Το νερό τελικά μας κοστίζει πολύ ακριβά». Συνολικά στον κάμπο του Νέστου υδροδοτούνται περί τα 270.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης, εκ των οποίων τα περισσότερα είναι στη μεριά της Καβάλας και ένα μικρό ποσοστό, περί τα 30.000 στρέμματα, στη μεριά της Ξάνθης.
Ο πρόεδρος του ΤΟΕΒ Χρυσούπολης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου λέγοντας πως αν συνεχιστεί η ίδια κατάσταση τότε θα επιστρέψουμε εκεί που βρισκόμασταν πριν από τριάντα χρόνια, στην προ φράγματος εποχή.
Όλα αυτά τα χρόνια έπρεπε να γίνει πρόβλεψη και να κατασκευαστούν περισσότερες αναβαθμίδες ώστε να συγκρατούν τα νερά των ποταμών και των χειμάρρων που σήμερα δυστυχώς χάνονται».
Ο κ. Αλεξανδρόπουλος εκφράζει έντονη ανησυχία και για το δρομολογούμενο μεγάλο αρδευτικό έργο στην Ξάνθη που αναμένεται να αρδεύσει περί τις 350.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης. «Αναρωτιέμαι», σημειώνει με έμφαση, «που θα βρεθεί τόσο νερό για το νέο αρδευτικό;
Πως θα ξεκινήσουν ένα τέτοιο έργο χωρίς να υπάρχουν επαρκείς ποσότητες νερού, χωρίς πρώτα να το εξασφαλίσουν; Αντιλαμβάνομαι και τις ανάγκες των αγροτών της Ξάνθης αλλά τα νούμερα είναι πολύ συγκεκριμένα. Λένε πως νερό υπάρχει, αν όντως υπάρχει, ας μας πούνε από πού και πως θα το αξιοποιήσουν».
Τα μεγάλα οφέλη του φράγματος του Θησαυρού
Η μέγιστη χρήσιμη ικανότητα αποθήκευσης του ταμιευτήρα του φράγματος του Θησαυρού είναι 565.000.000 κ.μ. νερού. Το υπόγειο εργοστάσιο για την παραγωγή ρεύματος που βρίσκεται εκεί είναι τοποθετημένο στο δεξιό αντέρεισμα σε βάθος 400 μέτρων.
Σε αυτό λειτουργούν συνολικά τρεις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας των 100 μεγαβάτ η καθεμιά, ενώ η ετήσια παραγόμενη ηλεκτρική ενέργειας είναι 440 γιγαντοβατώρες.
Ακριβώς από πάνω, υπάρχει το φράγμα της Πλατανόβρυσης με ύψος 95 μέτρα και όγκο 450.000 κυβικά μέτρα. Στην πραγματικότητα τα δυο φράγματα ανατροφοδοτούνται.
Αυτό σημαίνει πως ο ηλεκτροπαραγωγός σταθμός είναι υδροηλεκτρικού υδραντλητικού τύπου, δηλαδή επιτρέπει όχι μόνο την παραγωγή ενέργειας, αλλά οι στρόβιλοί του μπορούν να αντιστρέψουν και να αντλήσουν νερό πίσω στη δεξαμενή.
Ουσιαστικά το νερό ανακυκλώνεται. Πρέπει να τονιστεί ακόμα πως το φράγμα του Θησαυρού διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο και στην αντιπλημμυρική προστασία των περιοχών που διασχίζει ο Νέστος.
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ – Ρεπορτάζ: Β. Λωλίδης
Ανησυχία για την ανεξέλεγκτη και επικίνδυνη δραστηριότητα των κυνηγών στο Παγγαίο
Στον Δήμο Παγγαίου, στον νομό Καβάλας, το κυνήγι έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις.
Τα τελευταία χρόνια, πολλοί Κύπριοι κυνηγοί καταφθάνουν στην περιοχή για να ασκήσουν το χόμπι τους, χωρίς όμως να τηρούν τους κανόνες ασφαλείας και σεβασμού που απαιτούνται. Το φαινόμενο αυτό έχει προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία, ειδικά όταν το κυνήγι πραγματοποιείται κοντά σε κατοικημένες περιοχές, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.
Η κατάσταση αυτή έχει αναδειχθεί ως μείζον πρόβλημα από τον Αγροτικό Σύλλογο Παγγαίου. Ο πρόεδρος του συλλόγου, Γρηγόρης Γρουζίδης, μίλησε στο άρθρο μας, καταγγέλλοντας την ανεξέλεγκτη δράση των κυνηγών και τονίζοντας την ανάγκη άμεσης παρέμβασης από τις αρχές.
Οι κίνδυνοι του ανεξέλεγκτου κυνηγιού
Η πρακτική του κυνηγιού σε κατοικημένες περιοχές δεν αποτελεί μόνο ζήτημα παραβίασης κανόνων, αλλά και σοβαρό κίνδυνο για τους κατοίκους. Οι κυνηγοί συχνά αγνοούν τις ζώνες ασφαλείας και πυροβολούν σε απόσταση αναπνοής από σπίτια, αγροτικές εκτάσεις και κοινόχρηστους χώρους. Υπάρχουν ήδη καταγεγραμμένα περιστατικά όπου κατοικίες και αυτοκίνητα έχουν υποστεί ζημιές από σκάγια, ενώ αγρότες έχουν δει τις καλλιέργειές τους να καταστρέφονται.
Αναφορές για Διαρρήξεις στον Οικισμό Παληό | Ανησυχία στους Κατοίκους
Ανησυχία επικρατεί στον οικισμό Παληό, καθώς κάτοικοι αναφέρουν περιστατικά διαρρήξεων που σημειώθηκαν την Παρασκευή.
Σύμφωνα με αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουν καταγραφεί τουλάχιστον δύο περιστατικά, προκαλώντας προβληματισμό στους κατοίκους για την ασφάλεια της περιοχής.
Παρόλο που τα γεγονότα έχουν αναφερθεί εκτενώς από τους ίδιους τους κατοίκους, μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει επίσημη ανακοίνωση ή ενημέρωση από την Αστυνομική Διεύθυνση. Οι κάτοικοι ζητούν αυξημένη αστυνόμευση και μέτρα προστασίας για να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον.
Η κατάσταση έχει προκαλέσει συζητήσεις και ανησυχίες στην τοπική κοινότητα, ενώ αρκετοί κάτοικοι ζητούν την άμεση παρέμβαση των αρχών για την αποκατάσταση του αισθήματος ασφάλειας στον οικισμό.
Πληροφορίες : proininews.gr
“Ανησυχία στην Ουάσινγκτον για ρωσική παρέμβαση στις ρουμανικές εκλογές”
Οι Ηνωμένες Πολιτείες εξέφρασαν ανησυχία για τις προεδρικές εκλογές στη Ρουμανία μετά τον αποχαρακτηρισμό εγγράφων που δείχνουν ότι αυτή η χώρα μέλος του ΝΑΤΟ ήταν στόχος «σφοδρών υβριδικών ρωσικών επιθέσεων» στη διάρκεια μιας περιόδου τριών διαδοχικών ψηφοφοριών.
Ενώ κυμαινόταν προηγουμένως σε μονοψήφια ποσοστά, ο φιλορώσος υπερεθνικιστής Καλίν Γκεοργκέσκου ήρθε πρώτος στον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών στις 24 Νοεμβρίου, κάτι που προκάλεσε μεγάλη έκπληξη σε μια χώρα που βρίσκεται στο ανατολικό σκέλος του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Έγγραφα, που αποχαρακτηρίσθηκαν χθες, Τετάρτη, από το κορυφαίο συμβούλιο ασφαλείας της Ρουμανίας, δείχνουν ότι ο Γκεοργκέσκου προωθείται μαζικά στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης TikTok μέσω συντονισμένων λογαριασμών, αλγορίθμων σύστασης και πληρωμένων καταχωρίσεων.
Το αμερικανικόΣτέιτ Ντιπάρτμεντ δήλωσε πως η Ουάσινγκτον ανησυχεί για την αναφορά του ρουμανικου συμβουλίου ασφαλείας «περί ρωσικής ανάμιξης σε κακόβουλη δραστηριότητα στον κυβερνοχώρο η οποία είναι σχεδιασμένη για να επηρεάσει την ακεραιότητα της ρουμανικής εκλογικής διαδικασίας».
«Η σκληρά κερδισμένη πρόοδος της Ρουμανίας για να ενταχθεί στη διατλαντική κοινότητα δεν μπορεί να αντιστραφεί από ξένους παράγοντες που επιδιώκουν να στρέψουν την εξωτερική πολιτική της Ρουμανίας μακριά από τις δυτικές συμμαχίες της», ανέφερε το αμερικανικό υπουργείο σε δήλωση που εξέδωσε.
«Οποιαδήποτε τέτοια αλλαγή θα έχει σοβαρές αρνητικές συνέπειες στην αμερικανική συνεργασία ασφαλείας με τη Ρουμανία, ενώ ενδεχόμενη απόφαση για τον περιορισμό ξένων επενδύσεων θα αποθάρρυνε εταιρείες των ΗΠΑ να συνεχίσουν να επενδύουν στη Ρουμανία».
Ο 62χρονος Γκεοργκέσκου είναι ένα ακροδεξιό αουτσάιντερ που λέει ότι θα βάλει τέλος στη ρουμανική βοήθεια προς την Ουκρανία εναντίον της ρωσικής εισβολής και πως θεωρεί τον ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν αληθινό ηγέτη και πατριώτη.
Οι Ρουμάνοι θα ψηφίσουν την Κυριακή στο δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών και ο Γκεοργκέσκου ενδέχεται να κερδίσει την κεντρώα φιλοευρωπαία Έλενα Λασκόνι, σύμφωνα με αναλυτές και διπλωμάτες.
protothema.gr
Ανησυχία των αγροτών λόγω ασύστολου κυνηγιού από Κύπριους στο Παγγαίο
Ένα… έθιμο που ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια τηρούν και φέτος Κύπριοι κυνηγοί στο Παγγαίο, κυνηγώντας τσίχλες, με αγρότες και κατοίκους χωριών να αντιδρούν για συγκεκριμένους λόγους.
Όπως ανέφερε στο thestival.gr ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Παγγαίου, Γρηγόρης Γρουζίδης, στην περιοχή τους εδώ και μέρες «συντελείται ένα έγκλημα» από μια ομάδα περίπου 30 κυνηγών που «κυνηγούν ασύστολα τσίχλες χωρίς κανένα όριο».
«Είναι σοβαρό το θέμα. Κάθε χρόνο έρχονται εδώ Κύπριοι κυνηγοί, περίπου 30 άτομα, βγάζουν άδεια για πουλιά, κυνηγάνε κάθε μέρα και εκτελούν ό,τι κινείται. Πήραμε την Ορνιθολογική Εταιρεία Ελλάδος και το καταγγείλαμε και θα τους στείλω και έγγραφη αναφορά προκειμένου να δούμε τι μπορούν να κάνουν, γιατί εδώ αυτοί κάνουν έγκλημα, αλλά παράλληλα δημιουργούν και πρόβλημα στους αγρότες» είπε ο κ. Γρουζίδης.
Επισήμανε ότι η συγκεκριμένη ομάδα κυνηγά μέσα στα αγροτεμάχια, καθώς και πολύ κοντά στα σπίτια των χωριών παρότι πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση τουλάχιστον 250 μέτρων.
«Έχει ενημερωθεί η τοπική Αστυνομία και πολλές φορές πάνε αστυνομικοί τους διώχνουν και φυσικά αυτοί ξαναγυρίζουν και συνεχίζουν» είπε, προσθέτοντας μάλιστα ότι οι συγκεκριμένοι κυνηγοί σκοτώνουν καθημερινά μεγάλο αριθμό πουλιών «πάνω από 200» τονίζοντας ότι «δεν το κάνουν ως χόμπι, αλλά για κέρδος».
Ανησυχία στην αγορά για αυξήσεις στις τιμές του κρέατος
Ανησυχία εκφράζουν παράγοντες της αγοράς για πιθανές αυξήσεις στις τιμές του κρέατος, οι οποίες ήδη βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Η προσωρινή διακοπή λειτουργίας των σφαγείων, που έχει αποφασιστεί για τον περιορισμό της εξάπλωσης της ευλογιάς των προβάτων, σε συνδυασμό με την αυξημένη ζήτηση, αναμένεται να προκαλέσει νέες πιέσεις στην αγορά.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η κατάσταση αυτή θα επηρεάσει τόσο τους παραγωγούς όσο και τους καταναλωτές, με τις τιμές να ανεβαίνουν σημαντικά το επόμενο διάστημα. Παράλληλα, οι αρχές παρακολουθούν στενά την εξέλιξη της κατάστασης, καλώντας τους κτηνοτρόφους να τηρούν αυστηρά τα υγειονομικά πρωτόκολλα για να αποφευχθεί περαιτέρω εξάπλωση της νόσου.
Ανησυχία για το καλάθι του μαθητή
Η ΕΕΚΕ εκφράζει τις επιφυλάξεις της και υπογραμμίζει ότι ήδη έχουν παρατηρηθεί παραπλανητικές προσφορές.
Με αφορμή το καλάθι του μαθητή που βρίσκεται σε ισχύ αλλά και τις δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου αναφορικά με τις τιμές των σχολικών ειδών, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) ενημερώνει για τα εξής:
-Ο σχεδιασμός του μέτρου ωθεί τους καταναλωτές στα μεγάλα εμπορικά καταστήματα και αλυσίδες με αποτέλεσμα την απουσία οποιασδήποτε στήριξης στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (βιβλιοπωλεία) τα οποία αποτελούν σημαντικό κορμό της ελληνικής οικονομίας.
-Στο καλάθι του μαθητή δεν έχουν συμπεριληφθεί σημαντικά προϊόντα άμεσα αναγκαία για την κάλυψη των αναγκών των μαθητών όπως γραφική ύλη για το μάθημα των εικαστικών-καλλιτεχνικών (κανσόν, χαρτόνια, νερομπογιές, τέμπερες, πινέλα, κηρομπογιές, ψαλίδια, μπλοκ ζωγραφικής, ακουαρέλα, κόλλες κα), φακέλους με κουμπί, ντοσιέ, ξυλάκια ρύθμισης, μαρκαδόρους πίνακα, άτλαντα, φαγητοδοχεία, παγουρίνο κα.
-Παρατηρούνται ήδη παραπλανητικές προσφορές με μεγάλες αλυσίδες που συμμετέχουν στο καλάθι του μαθητή να διαφημίζουν ψευδείς και εικονικές μειώσεις κόστους στα προϊόντα που διαθέτουν σε σχέση με το περσινό καλάθι (2023).
-Η πλειοψηφία των καταστημάτων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία δεν έχουν και τα 11 προϊόντα που ορίζει η Υπουργική Απόφαση (ενδεικτικά μεγάλες αλυσίδες διαθέτουν μόλις 2 από τις 11 κατηγορίες προϊόντων ενώ κάποιες δεν διαθέτουν καμία)
-Τέλος, με βάση έρευνα αγοράς που πραγματοποίησε η ΕΕΚΕ κανένα οικονομικό όφελος δεν έχει ο γονέας από το μέτρο του καλαθιού του μαθητή καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των προϊόντων που διατίθενται στο καλάθι δεν έχει καμία οικονομική διαφορά με όμοια προϊόντα συνοικιακών και ηλεκτρονικών καταστήματα που δεν συμμετέχουν στο μέτρο.
Πρόσφατη έρευνα του ΙΝΕ -ΓΣΕΕ έδειξε πως:
-1 στα 2 νοικοκυριά με γονείς μισθωτούς εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα πληρώνει πάνω από 500 ευρώ το μήνα για εκπαιδευτικές δαπάνες (δίδακτρα ξένων γλωσσών, μουσική – αθλητικές δραστηριότητες, φροντιστήρια κα).
-Το 86% των εργαζομένων με μηνιαίο εισόδημα ως 1000 ευρώ το μήνα έχουν περικόψει τις εκπαιδευτικές δαπάνες της οικογένειας λόγω ακρίβειας (43% πολύ και 43% λίγο).
«Η υποπαραλλαγή XEC του κορονοϊού προκαλεί ανησυχία στην Ευρώπη»
Η νέα υποπαραλλαγή του κορονοϊού, XEC, εξαπλώνεται σταδιακά σε Αμερική και Ευρώπη, προκαλώντας ανησυχία στις υγειονομικές αρχές. Εντοπίστηκε πρώτα στη Γερμανία και έχει καταγραφεί σε χώρες όπως η Ολλανδία. Οι ειδικοί παρακολουθούν στενά την εξέλιξή της, καθώς υπάρχει πιθανότητα να γίνει η επικρατούσα παραλλαγή, αλλά εκτιμούν ότι θα χρειαστεί χρόνος για να επηρεάσει σημαντικά τα κρούσματα.
Ξεκίνησε τον Μάιο στη Γερμανία
Η Ματίνα Παγώνη ανέφερε ότι στη Γερμανία η υποπαραλλαγή XEC αντικαθιστά την FLiRT, η οποία κυριαρχεί ακόμα στην Ελλάδα. Τα συμπτώματα εδώ είναι ήπια, ενώ οι ευάλωτες ομάδες ανταποκρίνονται καλά στα αντιικά φάρμακα.
Υποχώρηση της FLiRT
Η έκθεση του ΕΟΔΥ δείχνει μικρή μείωση της κυκλοφορίας του κορονοϊού, με 27 θανάτους την εβδομάδα 2-8 Σεπτεμβρίου και λιγότερες διασωληνώσεις, που μειώθηκαν από 12 σε 8.
Μεταλλάξεις και εμβόλιο
Ο Νίκος Τζανάκης ανέφερε ότι οι νέες μεταλλάξεις παρακάμπτουν την προστασία από μόλυνση, αλλά τα εμβόλια αποτρέπουν σοβαρές επιπτώσεις, όπως διασωλήνωση και θάνατο. Δεν υπάρχουν στοιχεία που να δείχνουν ότι συχνός εμβολιασμός αυξάνει την προστασία, ενώ η επικαιροποιημένη δόση πρέπει να χορηγείται σε ευάλωτες ομάδες.
Βασιλακόπουλος: Οι μεταλλάξεις θα είναι διαρκείς
Η νέα υποπαραλλαγή επιβεβαιώνει τις προειδοποιήσεις του Θεόδωρου Βασιλακόπουλου ότι ο κορονοϊός συνεχώς μεταλλάσσεται και δεν έχει εξαφανιστεί, αν και η πανδημία τελείωσε. Τα επικαιροποιημένα εμβόλια προσφέρουν σημαντική προστασία από σοβαρές περιπτώσεις.
.tanea.gr
Έντονη ανησυχία των κατοίκων της Παναγίας Καβάλας για τα προβλήματα στο 7ο Δημοτικό Σχολείο
Οι κάτοικοι της Παναγίας στην Καβάλα εξέφρασαν έντονα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το 7ο Δημοτικό Σχολείο της περιοχής. Σύμφωνα με τους κατοίκους, το σχολικό κτήριο παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις, καθώς υπάρχουν σπασμένες τουαλέτες που δεν έχουν επιδιορθωθεί, ενώ το κτήριο χρειάζεται άμεση συντήρηση, καθώς έχουν πέσει σοβάδες από τους τοίχους.
Επιπλέον, απαιτείται αλλαγή των κάγκελων κοντά στον φάρο, τα οποία χρήζουν αντικατάστασης για την ασφάλεια των μαθητών και των πολιτών. Οι κάτοικοι ζητούν άμεση παρέμβαση των αρμόδιων αρχών για την επίλυση των προβλημάτων αυτών.
Ανησυχία στο Περιγιάλι: Αίτημα για μετακίνηση του υποσταθμού υψηλής τάσης εκτός πόλης
Οι κάτοικοι του Περιγιαλίου έχουν εκφράσει έντονη δυσαρέσκεια και ανησυχία για την παρουσία υποσταθμού υψηλής τάσης στην περιοχή τους.
Στα πλαίσια αυτής της επιθυμίας, έχει εκπονηθεί προμελέτη, η οποία βασίζεται στην πρόταση του Δήμου Καβάλας, να μεταφερθεί ο υποσταθμός σε νέο σημείο και να επανακατασκευαστεί σε οικόπεδο που θα παραχωρήσει ο Δήμος στη γενικότερη έκταση του «Εσκί Καπού», κοντά στην Άσπρη Άμμο και ψηλά στο βουνό
Έντονη δυσαρέσκεια και ανησυχία των κατοίκων της Καλαμίτσας για την καθίζηση του τοιχίου
Οι κάτοικοι της Καλαμίτσας εκφράζουν έντονη δυσαρέσκεια και ανησυχία λόγω της καθίζησης που έχει παρατηρηθεί στο τοιχίο δίπλα στην παραλία της περιοχής, κοντά στο κτήριο της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ). Σύμφωνα με πληροφορίες, η καθίζηση του τοιχίου έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα, θέτοντας σε κίνδυνο τόσο την ασφάλεια των περαστικών όσο και τη σταθερότητα του εδάφους στην περιοχή.
Οι κάτοικοι ανησυχούν για την πιθανότητα επιδείνωσης της κατάστασης, ιδίως ενόψει των φθινοπωρινών βροχών, οι οποίες θα μπορούσαν να επιταχύνουν τη διάβρωση και να οδηγήσουν σε περαιτέρω ζημιές. Παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις τους προς τις αρμόδιες αρχές, δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής ουσιαστική παρέμβαση για την αποκατάσταση του προβλήματος.
Οι κάτοικοι ζητούν άμεσες ενέργειες για την αποκατάσταση του τοιχίου και την εξασφάλιση της περιοχής, τονίζοντας την ανάγκη για μια ολοκληρωμένη και διαρκή λύση που θα διασφαλίζει την ασφάλεια της κοινότητας και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος της Καλαμίτσας.
Ανησυχία πολιτών για τα μέτρα πυροπροστασίας στα ακίνητα στα 300 μέτρα από δασική έκταση
αρότι δεν αλλάζουν οι προθεσμίες και ούτε οι πολίτες θα… αποφύγουν να πληρώσουν περί τα 500 ευρώ για να συντάξουν με μηχανικό τα δύο σχετικά έγγραφα, περιορίζεται, ωστόσο, ο αριθμός των κατοικιών που αφορά ο Κανονισμός. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στους δήμους -οι οποίοι αντιδρούσαν έντονα για τον όγκο που θα είχαν να διαχειριστούν- να αξιοποιούν, σε περίπτωση έλλειψης, προσωπικό από άλλες υπηρεσίες.
Ειδικότερα, η εγκύκλιος «διορθώνει» την οριζόντια υποχρέωση λήψης μέτρων και υποβολής των σχετικών μελετών, η οποία αρχικά αφορούσε όλα τα ακίνητα σε ακτίνα 300 μέτρων ακόμα και από πάρκα ή άλση, περιπτώσεις δηλαδή που σύμφωνα με τους ειδικούς αφορούσαν σε περισσότερα από 2 εκατ. ακίνητα. Πλέον ο Κανονισμός αφορά «σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα 300 μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών. Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση των αλσών, ο Κανονισμός εφαρμόζεται μόνο στα κτίρια που βρίσκονται εντός αυτών και όχι στα όμορα του άλσους ακίνητα, ούτε και σε αυτά που έχουν πρόσωπο στο άλσος».
Παράλληλα, διευκρινίζεται ότι ο Κανονισμός δεν εφαρμόζεται σε καλλιεργούμενες εκτάσεις, ούτε στην περίπτωση που υπάρχει εντός αυτών κτίσμα βοηθητικής χρήσης για την αποθήκευση εξοπλισμού, εργαλείων και υλικών που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση γεωργικής δραστηριότητας.
Εντονη ανησυχία προκαλεί η ραγδαία αύξηση των φαινομένων βίας στην Ελλάδα
Έντονη ανησυχία έχει προκαλέσει τους τελευταίους μήνες η ραγδαία αύξηση των φαινομένων βίας κάθε μορφής σε όλη την χώρα, με τα φαινόμενα αυτά πλεόν εκτος απο το σπίτι και την οικογένεια να λαμβάνουν χώρο και στις σχολικές αίθουσες. Σύμφωνα με αρμόδιους φορείς οι οποίοι ενημερώνονται για τα θέματα αυτά και είναι σε επαφή με παιδιά, δηλώνουν στο ENA CHANNEL, πως η καλύτερη πρόσληψη είναι η ενημέρωση η οποία θα πρέπει να ξεκινήσει να γίνεται στα σχολεία τοσο για τους μαθητές όσο και για τους γονείς.
Παγώνη | Είναι σε έξαρση όλα, λοιμώξεις και ιώσεις | Ανησυχία για τη μηνιγγίτιδα γιατί έχουμε το καρναβάλι στην Πάτρα
Την ανησυχία της για την έξαρση τωνιώσεων και των λοιμώξεων εξέφρασε κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής της συνέντευξης το πρωί της Παρασκευής 8/3 η Ματίνα Παγώνη. Η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ έκρουσε παράλληλα τον κώδωνα του κινδύνου για τα κρούσματα μηνιγγίτιδας καθώς όπως είπε στην Πάτρα έχουμε το καρναβάλι.
«Στο 23ο Πανελλήνιο Συνέδριο Λοιμώξεων τα μηνύματα ήταν ότι πρέπει να προσέξουμε τους εμβολιασμούς, πρέπει να γίνουν οι εμβολιασμοί, αυτό ήταν το μήνυμα» είπε μιλώντας στο Mega και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» η Ματίνα Παγώνη.
«Είναι σε έξαρση όλα και το θέμα με τη μηνιγγίτιδα προκαλεί ανησυχία γιατί έχουμε και το καρναβάλι στην Πάτρα. Τη μηνιγγίτιδα την γνωρίζουμε, τη διαχειριζόμαστε. Πρέπει να ξέρουμε ότι με τα βασικά συμπτώματα δηλαδή την έντονη κεφαλαλγία, πυρετό, εξανθήματα, αμέσως να πάμε στον γιατρό. Η αντιμετώπιση είναι ιατρική, υπάρχουν τα πρωτόκολλα, αυτό που φοβόμαστε είναι οι επιπλοκές γιατί έχουμε και θανάτους» σημείωσε.
Αναφερόμενη στην έλλειψη που παρατηρείται σε ορισμένα φάρμακα η Ματίνα Παγώνη δήλωσε: «Υπάρχει ένα πρόβλημα τελευταία. Πρώτον, ότι δεν κάνουμε εξαγωγή στο εξωτερικό αν δεν έχουμε εξασφαλίσει για όλη την Ελλάδα τα φάρμακα που σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει επιτροπή και να ελέγχει τις φαρμακαποθήκες».
«Για να έχουμε ελλείψεις σημαίνει ότι δεν έχουν γίνει οι έλεγχοι. Επιπλέον, ο ΙΦΕΤ θα πρέπει να φροντίσει να υπάρχουν οι πρώτες ύλες. Υπάρχουν φάρμακα, μπορεί να δανειστεί ένα νοσοκομείο αλλά θα σε καλύψουν. Απλώς το κάθε νοσοκομείο θα πρέπει να έχει τις ποσότητες που πρέπει, το ίδιο και οι φαρμακαποθήκες» πρόσθεσε κλείνοντας.
πηγή: newsbeast.gr
Ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου για την Ελλάδα: Ανησυχία για το κράτος δικαίου
Ανησυχητικές εξελίξεις που απειλούν την δημοκρατία, το κράτος δικαίου και τα θεμελιώδη δικαιώματα στην Ελλάδα βλέπει η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε ψήφισμά της που εγκρίθηκε την Τετάρτη με ψήφους 330 υπέρ και 254 κατά. 26 μέλη της Ευρωβουλής απείχαν της ψηφοφορίας.
Πιο αναλυτικά, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διαμαρτύρεται για την έλλειψη προόδου στις έρευνες σχετικά με την δολοφονία του δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ τον Απρίλιο του 2021. Επιπλέον, εκφράζουν έντονη ανησυχία για τις σωματικές απειλές και τις λεκτικές απειλές κατά δημοσιογράφων, τις παραβιάσεις της ιδιωτικής τους ζωής με κατασκοπευτικό λογισμικό και τις καταχρηστικές αγωγές. Εκφράζονται επίσης ανησυχίες μεταξύ άλλων για την ανεξαρτησία του ΕΣΡ.
Στο ψήφισμα καταδικάζεται επίσης η «παράνομη εργαλειοποίηση» του όρου «απειλή για την εθνική ασφάλεια» ως προς την διενέργεια υποκλοπών. Επ’ αυτού, οι ευρωβουλευτές ζητούν ενίσχυση των δημοκρατικών μηχανισμών, έρευνες με τη βοήθεια της Europol, καθώς και ανάκληση της νομοθεσίας που θέτει την ΕΥΠ υπό τον έλεγχο του πρωθυπουργού.
Ανάμεσα στα άλλα, το ψήφισμα υπογραμμίζει τις ανησυχίες των ευρωβουλευτών για τις συστηματικές επαναπροωθήσεις μεταναστών και τις επιθέσεις κατά της κοινωνίας των πολιτών, ενώ σε αυτό δηλώνεται πως η κοινοβουλευτική έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη φαίνεται να στερείται πολιτικής αμεροληψίας.
Το ψήφισμα καταλήγει, καλώντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αξιοποιήσει «όλα τα διαθέσιμα εργαλεία για την αντιμετώπιση των παραβιάσεων των αξιών της ΕΕ στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης αφ’ ενός της αξιολόγησης της χρήσης των κονδυλίων της ΕΕ στο πλαίσιο του κανονισμού περί κοινών διατάξεων σύμφωνα με τον Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων, αφ’ ετέρου σε σχέση με τη μη εφαρμογή των αποφάσεων των ευρωπαϊκών δικαστηρίων σύμφωνα με τον κανονισμό για την αιρεσιμότητα του κράτους δικαίου».
Στο νοσοκομείο ασθενής με ιλαρά στην Κρήτη | Ανησυχία για τα τέσσερα κρούσματα στο νησί, τι λένε οι ειδικοί
Συναγερμός έχει σημάνει στον ΕΟΔΥ για τα κρούσματα ιλαράς στη χώρα μας. Λόγω της υψηλής μεταδοτικότητας υπάρχει ανησυχία στις Αρχές αφού το ποσοστό εμβολιασμού σε κάποιες περιοχές είναι χαμηλά. Στα τέσσερα έχουν φτάσει τα κρούσματα ιλαράς στην Κρήτη, με έναν ασθενή μάλιστα να νοσηλεύεται στο νοσοκομείο Χανίων.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην τηλεόραση CRETA και την εκπομπή Live με την Αντιγόνη με την Αντιγόνη Ανδρεάκη ο Γιώργος Σουρβίνος, Καθηγητής Κλινικής Ιολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης, Διευθυντής Εργαστηρίου Κλινικής Ιολογίας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου και τα τέσσερα κρούσματα αφορούν ενήλικες και εντοπίζονται μόνο στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, χωρίς να υπάρχει περαιτέρω διασπορά
Ο κ. Σουρβίνος εμφανίστηκε καθησυχαστικός, καθώς και τα τέσσερα κρούσματα ανιχνεύθηκαν και απομονώθηκαν άμεσα, ενώ δεν υπάρχουν άλλα δείγματα υπό διερεύνηση. «Δεν υπάρχει θέμα ανησυχίας στην Κρήτη για διασπορά ή έξαρση κρουσμάτων. Τα κρούσματα περιορίστηκαν άμεσα».
Σε ορισμένες περιπτώσεις πάντως, η ιλαρά μπορεί να προκαλέσει σοβαρές επιπλοκές αν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα και για το λόγο αυτό ο κ. Σουρβίνος απηύθυνε έκκληση για εμβολιασμό. Και ο Νίκος Βουδούρης, Μέλος της Eλληνικής Παιδιατρικής Eταιρείας, μιλώντας στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων της Τηλεόρασης CRETA κάλεσε τους γονείς να είναι σε εγρήγορση και να εμβολιάσουν άμεσα τα παιδιά τους, επισημαίνοντας σε κάθε περίπτωση, πως η εμβολιαστική κάλυψη έχει ανέβει σε πολύ καλά επίπεδα. «Ο ιός μεταδίδεται πάρα πολύ εύκολα στις κλειστές κοινότητες, γιατί μεταδίδεται με το αναπνευστικό. Αν τηρηθεί το εμβολιαστικό πρόγραμμα είναι θωρακισμένοι».
Σε έξαρση ο στρεπτόκοκκος – Ανησυχία για τους θανάτους στη χώρα μας
Ανησυχία στην ιατρική κοινότητα της χώρας και για τον στρεπτόκοκκο, με αφορμή τους θανάτους που έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα στην Ελλάδα σε παιδιά αλλά σε έναν ενήλικα, 28 ετών. Ο κ. Βουδούρης εξήγησε ποια είναι τα συμπτώματα που πρέπει να θέσουν σε επαγρύπνηση τους γονείς.
«Όλοι είμαστε συγκλονισμένοι. Δεν περιμέναμε στην εποχή μας να έχουμε θανάτους σε παιδιά από τον στρεπτόκοκκο. Όμως θα πρέπει οι γονείς και ο ιατρικός κόσμος να είναι υποψιασμένος. Οποιοδήποτε παιδί κάνει πυρετό, έχει πόνο στο λαιμό, έχει δυσκαταποσία, συμπτώματα καταβολής ή αδυναμίας, πρέπει άμεσα να γίνεται ο έλεγχος για στρεπτόκοκκο για να γίνει άμεσα η αγωγή».
Σύμφωνα με τον κ. Βουδούρη, φέτος ευρωπαϊκά έχουν καταγραφεί περισσότεροι θάνατοι από στρεπτόκοκκο, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
πηγή: newsbeast.gr
ΔΙΠΑΕ Καβάλας | Αντιδράσεις και ανησυχία φοιτητών για την κατάληψη της Πληροφορικής
Όπως κοινοποιήθηκε στα Μ.Μ.Ε ανακοίνωση σε μορφή ανοιχτής επιστολής από πλευράς φοιτητή του ΔΙΠΑΕ Καβάλας :
Καλησπέρα σας, είμαι ο Κέφαλος Απόστολος, 2ο ετής του τμήματος πληροφορικής, του ΔΙ.ΠΑ.Ε Καβάλας.
Ήθελα απλώς να επισημάνω κάποιες λεπτομέρειες πολύ σημαντικές όσον αφορά τον τρόπο που λήφθηκε η απόφαση για την κατάληψη.
Αναφορικά, θα παραθέσω μια επιστολή που είχε συνταχθεί για τον πρόεδρο του τμήματος μας:
«…Πιο συγκεκριμένα, ο φοιτητικός σύλλογος πριν από λίγες ημέρες, έκανε συνέλευση, που συζήτησαν και αποφάσισαν για τις ακόλουθες κινήσεις τους. Κατέληξαν λοιπόν, με συμμετοχή 40 ατόμων (αν δεν κάνω λάθος), 35 υπερ, στο να γίνει κατάληψη.
Εγώ έρχομαι εδώ να θέσω έναν προβληματισμό.
Στη συνέλευση δεν παρευρέθηκα, και ούτε οι περισσότεροι συμφοιτητές μου, είτε λόγο εργασίας, είτε λόγο διαβάσματος (εξεταστική), είτε επειδή βρισκόντουσαν ήδη σε διαφορετική πόλη.
Η απόφαση του να γίνει κατάληψη, λήφθηκε σχεδόν «εν μία νυχτί», στα μέσα στης εξεταστικής (τελειώματα για την ακρίβεια), σε περίοδο που οι περισσότεροι φοιτητές είτε δεν είναι διαθέσιμοι στη καβάλα, ή απλώς ο χρόνος τους είναι αρκετά περιορισμένος.
Εγώ είμαι υπέρ των συνελεύσεων, και υπέρ της άμεσης δημοκρατίας που προσπαθεί ο Φοιτητικός Σύλλογος να στηρίξει. Αλλά σε μεγάλη κλίματα, είναι αρκετά δύσκολο να εφαρμοστεί, όταν πρέπει να ληφθούν αποφάσεις.
Για τον λόγο του αληθές, έκανα μια δημοσκόπηση, μέσω της οποίας προσπάθησα να δω την γενικότερη άποψη των φοιτητών μας.Για να συμμετέχει κάποιος στη δημοσκόπηση (google form), απαιτείται ακαδημαϊκό email, και περιορίζει 1 ψήφο ανά φοιτητή, κάτι που την καθιστά αρκετά αξιόπιστη και διαφανή.
Μάλιστα ο συγκεκριμένος προβληματισμός κυριάρχησε και στο πλαίσιο της εκπομπής Αναλυτής του ENA Channel με τον Απόστολο Ατζεμιδάκη όπου οι φοιτητές είχαν την ευκαιρία να τονίσουν το συγκεκριμένο θέμα δημόσια.
Δείτε το σχετικό απόσπασμα :
Έντονη ανησυχία στην κοινότητα για τον στρεπτόκοκκο – Γονείς δεν στέλνουν τα παιδιά στο σχολείο
Ανησυχία έχουν προκαλέσει τα νέα περιστατικά θανάτων από στρεπτόκοκκο, με τους επιστήμονες να εξηγούν ποια είναι τα σοβαρά συμπτώματα που πρέπει να θορυβήσουν τους ασθενείς και πότε οι γονείς πρέπει να ζητήσουν άμεσα ιατρική βοήθεια.
Υπενθυμίζεται ότι ένα 9χρονο κορίτσι, που βρέθηκε θετικό σε στρεπτόκοκκο κατέληξε στο νοσοκομείο Διδυμοτείχου, όπου είχε μεταφερθεί με βαριά αναπνευστική ανεπάρκεια.
Ανησυχία για νέο χτύπημα εν αναμονή της προκήρυξης για τη βόμβα στο υπουργείο Εργασίας | Πού στρέφονται οι έρευνες
Στη βόμβα που εξερράγη τα ξημερώματα του Σαββάτου3/2 σε απόσταση αναπνοής από το υπουργείο Εργασίας έχουν στρέψει το βλέμμα τους οι Αρχές. Οι φόβοι για ολική επαναφορά της εγχώριας τρομοκρατίας, μετά από σιγή πέντε ετών, ανησυχούν τους έμπειρους αξιωματικούς της Αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας ενώ οι έρευνες για το ποιος βρίσκεται πίσω από τον εκρηκτικό μηχανισμό συνεχίζονται.
Τα μέλη της πρωτοεμφανιζόμενης τρομοκρατικής οργάνωσης «Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα» δεν έχουν ακόμη στείλει κάποια προκήρυξη για την ανάληψη της ευθύνης γεγονός που κάνει τις Αρχές να βρίσκονται σε κόκκινο συναγερμό.
Στο «μικροσκόπιο» μπαίνουν παλαιότερες επιθέσεις
Κατά τις ίδιες πληροφορίες στο «μικροσκόπιο» έχουν ήδη μπει παλαιότερες επιθέσεις ώστε να βρεθεί εάν υπάρχει κάποια σύνδεση με τα όσα συνέβησαν τα ξημερώματα του Σαββάτου.
Η Αστυνομία ερευνά ιδιαιτέρως την επίθεση έξω από την έδρα των ΜΑΤ στο Γουδί στις 18 Δεκεμβρίου, όπου τα μέλη της «Ένοπλης Προλεταριακής Δικαιοσύνης» τοποθέτησαν ισχυρό εκρηκτικό μηχανισμό ο οποίος όμως δεν εξερράγη.
Στα εγκληματολογικά εργαστήρια έχει ξεκινήσει ήδη η ανάλυση των βίντεο από τις κάμερες ασφάλειας που έχουν καταγράψει τους βομβιστές κατά τη διάρκεια της επίθεσης, ενώ στο «μικροσκόπιο» έχει μπει το δρομολόγιο διαφυγής αλλά και η ομάδα υποστήριξης των τρομοκρατών.
Όπως επεσήμανε το πρωί της Τρίτης (6/2) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο επικαλούμενη σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα ΝΕΑ» στο αντιτρομοκρατικό επιτελείο βλέπουν πλέον την πλήρη ενεργοποίηση οργανώσεων του ανταρτικού πόλης και υπάρχει φόβος ότι θα ακολουθήσουν και αλλά χτυπήματα, ακόμη και με ρουκέτες.
πηγή: Newsbeast.gr
Ανησυχία για την έξαρση της βίας ανηλίκων: Έρχεται panic button για παιδιά | Πώς θα λειτουργεί
Τη δημιουργία panic button για ανήλικους έχει στα σκαριά το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η έξαρση της βίας μεταξύ ανηλίκων που παρατηρείται.
Παρενόχληση, ληστείες, επιθέσεις με οπαδικά κίνητρα με δράστες ανήλικους είναι ορισμένα εγκλήματά, που απασχολούν συχνά το αστυνομικό δελτίο.Τα στατιστικά στοιχεία, μάλιστα, επιβεβαιώνουν ότι δεν πρόκειται για δημοσιογραφική υπερβολή, αλλά για μια πραγματική πανδημίας βίας, που βρίσκεται εν εξελίξει.
Την ίδια ώρα, ανησυχία προκαλεί η αυξημένη συμμετοχή ανήλικων σε πιο άγριες μορφές εγκληματικότητας, που παρατηρείται. Μόνο το 2023, τις Αρχές απασχόλησαν 646 υποθέσεις για εξαρτησιογόνες ουσίες, με εμπλοκή 753 ανηλίκων ηλικίας 8 έως 18 ετών, καθώς και 201 υποθέσεις για αδικήματα του νόμου περί όπλων, με εμπλοκή 229 ανήλικων ηλικίας 8 έως 18 ετών.
Γονείς και παιδιά θα ειδοποιούν μέσα από το panic button
Το σχέδιο δράσης του Υπουργείου Προστασίας του πολίτη στοχεύει στην έγκαιρη ειδοποίηση της αστυνομίας για τα περιστατικά βίας και αναπτύσσεται σε δύο βασικούς άξονες, με την τεχνολογία να πρωτοστατεί.
Όπως είπε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτης Μιχάλης Χρυσοχοΐδης κατά τα πρότυπα του panic button που δημιουργήθηκε για την έμφυλη βία θα δημιουργηθεί κι ένα panic button για ανήλικους.
«Θα δημιουργηθεί ένα 24ωρης βάσης τηλέφωνο στην αστυνομία για να δέχεται καταγγελίες. Όπως είπαμε για το panic button, ακριβώς το ίδιο να δημιουργηθεί στην αστυνομία μία εφαρμογή, όπου αμέσως οι γονείς ή τα παιδιά θα μπορούν να ειδοποιούν. Θεωρώ ότι είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που απασχολεί τη σύγχρονη εποχή μας» δήλωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Τρία περιστατικά βίας σε λίγες ώρες
Ενδεικτικό της έξαρσης της βίας που παρατηρείται είναι ότι μόλις τις τελευταίες ώρες έγιναν γνωστά τρία περιστατικά με πρωταγωνιστές ανήλικους σε Αθήνα και Άρτα.
Στην Καλλιθέα ένας 13χρονος δέχθηκε άγρια επίθεση από ανήλικους το απόγευμα της Παρασκευής. To αγόρι είχε μόλιες τελείωσει το μάθημα στο φροντιστήριο, όταν τον προσέγγισαν ένας 16χρονος και τρεις άλλοι ανήλικοι. Όπως κατήγγειλε, του ζήτησαν να πάνε παρακάτω να μιλήσουν. «Γιατί κρύβεσαι; Πάρε τον πατέρα σου τηλέφωνο να τον σκοτώσουμε», του είπαν.
«Μου έσκισαν το χείλος και άρχισαν να τρέχουν»
Εκείνη τη στιγμή ο 13χρονος έβγαλε από την τσέπη τοκινητό του τηλέφωνο με έναν από τους άλλους τρεις ανήλικους να προσπαθεί να του το αρπάξει, όπως μεταδίδει το Mega. Όταν ο 13χρονος προσπάθησε να φύγει, ένας εκ των τριών δραστών τον γρονθοκόπησε στο πρόσωπο και το κεφάλι προκαλώντας του τραύματα στα χείλη, στα ούλα και στα ζυγωματικά. Μετά τον ξυλοδαρμό, οι δράστες διέφυγαν προς άγνωστη κατεύθυνση και αναζητούνται.
«Γύρναγα στο σπίτι από το φροντιστήριο όταν στην οδό Λασκαρίδου κοντά στην πλατεία με σταμάτησε ο …. Μου ζήτησε να πάμε λίγο πιο κάτω να μιλήσουμε και δέχτηκα. Τότε χωρίς λόγο μου λέει ‘γιατί κρύβεσαι; Πάρε τον πατέρα σου να έρθει να τον σκοτώσουμε’. Φοβήθηκα, έβγαλα το κινητό μου από την τσέπη και τότε ένας άλλος στην ηλικία μου, μου το τράβηξε για να μου το πάρει. Τράβηξα το χέρι μου και προσπάθησα να φύγω. Τότε, ο ίδιος που προσπάθησε να μου πάρει το κινητόάρχισε να με χτυπάει στο πρόσωπο. Μου έσκισαν το χείλος και άρχισαν να τρέχουν», είπε ο 13χρονος.
Ανήλικος απειλούσε άλλο ανήλικο μέσω social media
Το βράδυ του Σαββάτου συνελήφθη ανήλικος στην Άρτα που έστελνε απειλητικά μηνύματα σε άλλον ανήλικο, ενώ οι Αρχές πέρασαν χειροπέδες και στους γονείς του για παραμέληση εποπτείας.
Προηγήθηκε καταγγελία από άλλο ανήλικο, ενώ στην κατοχή του βρέθηκε και κατασχέθηκε μία σιδερογροθιά.
Σε βάρος του ανήλικου σχηματίστηκε δικογραφία για απειλή και παραβάσεις της νομοθεσίας περί όπλων, σύμφωνα με το epiruspost.gr.
Η δικογραφία θα υποβληθεί στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Άρτας.
Τον ρώτησαν πού μένει, τι ομάδα είναι και έπειτα του επιτέθηκαν
Ανήλικος κατήγγειλε ότι δέχθηκε επίθεση από άλλους δύο ανήλικους το βράδυ της Παρασκευής, 2 Φεβρουαρίου, έξω από το μετρό στην περιοχή της Ακρόπολης.
Σύμφωνα με όσα είπε ο 16χρονος, ενώ κινούταν επί της Αρείου Πάγου με κατεύθυνση προς το μετρό δύο συνομήλικοί του τον πλησίασαν και τον ρώτησαν, αν είχε μαζί του χρήματα, σε ποια περιοχή μένει και τι ομάδα είναι.
Ο 16χρονος προσπάθησε να φύγει, όμως, οι δράστες τον απείλησαν και του άρπαξαν το κινητό. Αστυνομικοί της ομάδας ΔΙΑΣ εντόπισαν τους ανήλικους δράστες στο Μοναστηράκι -κοντά στο μετρό- και τους συνέλαβαν.
πηγή: ethnos.gr
Ανησυχία για την ιλαρά και τις επιπλοκές της, τη μηνιγγίτιδα, την εγκεφαλίτιδα και την πνευμονία
Ανησυχία προκαλεί η σοβαρή έξαρση των κρουσμάτων ιλαράς στην Ευρώπη, με την ασθένεια να επανεμφανίζεται σε τέσσερις χώρες της, ανάμεσά τους το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ελλάδα, όπου θεωρείτο ως τώρα πως είχε εξαλειφθεί. Σε έκθεσή του ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), απευθύνει η έκκληση να ενταθούν οι εκστρατείες εμβολιασμού.
Η πρόεδρος ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη αναφέρθηκε τις ιώσεις και στον κορονοϊό, αλλά και στην ιλαρά.
«Ο κορονοϊός είναι σε ύφεση, οι ιώσεις συνεχίζουν, η γρίπη συνεχίζει. Αυτό θα πάει μέχρι τέλος Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία. Το θέμα είναι ότι χρειάζεται προσοχή, οι μεγάλοι σε ηλικία με υποκείμενα νοσήματα πρέπει να εμβολιαστούν για τον κορωνοϊό. Και τα παιδάκια και έχουν δοθεί οδηγίες. Συνεχίζονται οι ιώσεις στα παιδάκια», είπε αρχικά.
Αναφορικά με την ιλαρά σημείωσε πως «είναι μία ιογενής λοίμωξη. Τώρα τι έγινε στην Ευρώπη και από το 2022 και μετά φτάσαμε από 914 περιστατικά στα 30.000 το 2023, τα ερωτήματα είναι πάρα πολλά. Το εμβόλιο της ιλαράς είναι δύο δόσεις. Το διάστημα αυτό, αρκετοί γονείς έκαναν μόνο τη μία δόση και έτσι δεν καλύπτεται η προστασία. Μετά αυτό εξαπλώθηκε. Τα παιδάκια τώρα πρέπει να πάνε να εμβολιαστούν με οδηγίες από παιδιάτρους. Δεν ανησυχεί τόσο η ιλαρά αλλά οι επιπλοκές της ιλαράς που είναι η μηνιγγίτιδα, η εγκεφαλίτιδα και η πνευμονία».