Τέλος το αλκοόλ στους ανήλικους και το τσιγάρο στους εξωτερικούς χώρους

Η έλευση της νέας χρονιάς στιγματίστηκε από περιστατικά μέθης ανηλίκων, ένα φαινόμενο που δεν είναι σπάνιο την Πρωτοχρονιά. Η διασωλήνωση ενός 14χρονου από τα Ιωάννινα αλλά και η μεταφορά στο νοσοκομείο Καλαμάτας μιας ανήλικης μετά από κατανάλωση αλκοόλ είναι δύο από τα περιστατικά που είδαν το φως της δημοσιότητας χθες.

Με σκοπό να βάλει τέλος σε παρόμοια περιστατικά, η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει το νέο, πιο αυστηρό και ξεκάθαρο νομοθετικό πλαίσιο σε σχέση με την απαγόρευση πώλησης αλκοόλ σε ανηλίκους. Στον σχεδιασμό για την προστασία της Δημόσιας Υγείας αναμένονται, επίσης, ρυθμίσεις και για το κάπνισμα – η ουσιαστική απαγόρευση του οποίου σε δημόσιους εσωτερικούς χώρους ήρθε στη χώρα μας μετά από προσπάθεια και αλλεπάλληλες ρυθμίσεις. Σκοπός είναι η εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές χώρες όπου επιχειρείται η απαγόρευση του καπνίσματος και στους εξωτερικούς χώρους.

Τα υπουργεία Δικαιοσύνης, Προστασίας του Πολίτη, Υγείας και Εσωτερικών προωθούν νομοθετικές ρυθμίσεις για την αυστηροποίηση του πλαισίου διάθεσης αλκοόλ σε ανηλίκους. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, προωθείται η μετατροπή – χωρίς καμία εξαίρεση – σε ποινικό αδίκημα της πώλησης αλκοόλ σε άτομα κάτω των 18 ετών. Επίσης και μεταξύ άλλων, η επαναφορά της αρμοδιότητας της Ελληνικής Αστυνομίας να διενεργεί ελέγχους σε κλαμπ και κέντρα διασκέδασης, καθώς και η δυνατότητα άμεσης σφράγισης των χώρων νυχτερινής διασκέδασης εφόσον διαπιστώνεται η διάπραξη ποινικών αδικημάτων.

Παράλληλα με τις ρυθμίσεις για τη διάθεση αλκοόλ σε ανηλίκους, αναμένεται τροποποίηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για το κάπνισμα στη χώρα μας.




«Φρένο» στην πώληση αλκοόλ σε ανηλίκους

Εντός 2024 αναμένεται σχετική νομοθετική πρωτοβουλία

Μέτρα για να σταματήσει η κατανάλωση αλκοόλ από τους ανηλίκους εξετάζει η διϋπουργική επιτροπή που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία τους υπουργού Επικρατείας Άκη Σκέρτσου, στην οποία συμμετέχουν τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη, Δικαιοσύνης, Υγείας και Εσωτερικών.

«H κυβέρνηση συγκρότησε μια διυπουργική ομάδα και πολύ γρήγορα θα έχουμε μια πολύ συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία για να ασφαλίσουμε τους νέους μας στα ζητήματα αυτά. Ασφαλώς θα ξαναγίνει ποινικό αδίκημα η παροχή αλκοόλ σε νέους. Και βεβαίως θα κλείσουμε όλα εκείνα τα παραθυράκια ή τις πόρτες που επιτρέπουν να καταστρατηγείται η νομοθεσία», δήλωσε ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΑ 91,6 και 105,8.

«Το πλαίσιο που υπάρχει εμφανίζει σημαντικά κενά, τα οποία θα τα αντιμετωπίσουμε πάρα πολύ σύντομα, εντός του έτους, ασφαλώς και στην κατεύθυνση της προστασίας της υγείας των νέων», συμπλήρωσε, επισημαίνοντας ότι «η αστυνομία πρέπει να μπορεί να κάνει ελέγχους στα μπαράκια και στα κλαμπ κι αυτό το δικαίωμα αφαιρέθηκε κυρίως από τον ΣΥΡΙΖΑ».

xronos.gr




Νέα κλοπή επιχείρησης απο ανήλικους στην Ξάνθη- Έκλεψαν ασημένια ρολόγια και χρήματα

Συνελήφθησαν την 01-09-2024 τις πρώτες πρωινές ώρες στην Ξάνθη, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφαλείας Ξάνθης, τέσσερις ανήλικοι ημεδαποί, διότι κατελήφθησαν να βρίσκονται εντός καταστήματος και να έχουν αφαιρέσει από αυτόδύο ασημένια ρολόγια και χρηματικό ποσό, τα οποία κατασχέθηκαν και αποδόθηκαν στον δικαιούχο τους.

Επιπλέον, συνελήφθησαν και πέντε ημεδαποί – γονείς των ανηλίκων δραστών, κατηγορούμενοι για παραμέληση εποπτείας ανήλικων.

Την προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Ξάνθης.

xanthidaily.gr




Καλλιθέα | Καταγγελία για ανήλικους που κάνουν bullying σε συμμαθητές τους | «Σε ξύλο στη σκάλα χύθηκε πολύ αίμα»

Σοκ προκαλούν τα στοιχεία που βλέπουν το «φως» της δημοσιότητας και αφορούν παρέα ανηλίκων που κάνει bullying σε μαθητές γυμνασίου στην Καλλιθέα«Σε ξύλο στη σκάλα χύθηκε πολύ αίμα» αναφέρει άτομο που καταγγέλλει τη δράση της συμμορίας.

Στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Καλημέρα Ελλάδα» μίλησε το πρωί της Δευτέρας (29/1) μαθητής καταγγέλλοντας ακραίο σχολικό εκφοβισμό από παρέα παιδιών.

Όπως είπε το παιδί, διατηρώντας την ανωνυμία του, υπάρχει μία συγκεκριμένη παρέα παιδιών που πειράζει άλλα «αδύναμα» παιδιά, ηλικίας 14- 15 ετών. «Κάποιο παιδί μάλιστα, άλλαξε σχολείο για το λόγο αυτόν» σημείωσε.

Ερωτηθείς για το ποιο ήταν το ποιο ακραίο σκηνικό, έκανε λόγο για ξύλο στη σκάλα του σχολείου, τόσο που «χύθηκε αίμα».

Ο πατέρας του παιδιού από την πλευρά του επεσήμανε πως έχει έρθει η Αστυνομία και «πήρε παιδιά και γονείς».

Ο ίδιος είπε, πως, ενώ έχει ζητήσει πρόσφατα συναντήσεις με γονείς, δεν έχουν γίνει, ενώ εικάζει πως, οι ίδιοι μαθητές που επιτίθενται στα παιδιά, κάνουν επιθέσεις και τους καθηγητές τους, αφού «τους πετάνε μπουκάλια και καίνε χαρτιά στο μάθημα».