Δήμος Παγγαίου: Η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ανήκει μόνο στα επείγοντα

Η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α) υπάρχει για να σώζει ζωές.

Η χρήση της από οχήματα που δεν ανήκουν στις υπηρεσίες επείγουσας ανάγκης (ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική, Τροχαία) είναι παράνομη και επικίνδυνη. Κάθε λεπτό που χάνεται λόγω αλόγιστης χρήσης της μπορεί να κοστίσει μια ανθρώπινη ζωή.

Στην παραλιακή Εγνατία Οδό, από τον κόμβο του Ελαιοχωρίου έως και τη γέφυρα των Λουτρών, η Λ.Ε.Α πρέπει να παραμείνει ελεύθερη, ειδικά καθώς πλησιάζει η καλοκαιρινή περίοδος και η κίνηση αυξάνεται. Ο σεβασμός στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι ευθύνη όλων μας.

Καλούμε τους οδηγούς να τηρούν τον νόμο και να μην κάνουν κατάχρηση της Λ.Ε.Α. Η ασφάλεια στους δρόμους είναι υπόθεση όλων μας!




Επανέρχεται η συζήτηση για το πού πρέπει να ανήκει η Περιφερειακή Ενότητα Σερρών;

*Ρεπορτάζ του lionnews.gr

Σε ένα καίριο και μείζον ζήτημα για τον νομό Σερρών, που κάθε τόσο επανέρχεται στο προσκήνιο, αυτό της μετακίνησης της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης τοποθετείται ο κόσμος της Αυτοδιοίκησης στην κάμερα του Lionnews. Μπορεί το συγκεκριμένο θέμα να μην υπάρχει τούτη τη χρονική στιγμή στην ατζέντα της Κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου Εσωτερικών, εντούτοις, δεν απουσιάζουν κάθε τόσο οι φωνές που ρέπουν προς τη μία ή την άλλη πλευρά και στην ουσία επαναφέρουν τη συζήτηση στο τραπέζι.

Αντίθετος στη μετακίνηση της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, από την Κεντρική Μακεδονία που υπάγεται τώρα, δηλώνει ο Δήμαρχος Αμφίπολης, Στέργιος Φραστανλής.

Όσοι υποστηρίζουν ότι ο νομός Σερρών θα πρέπει να υπαχθεί στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης επιχειρηματολογούν ότι αυτό θα προσέδιδε περισσότερα οφέλη στον νομό μας, καθώς τώρα που αυτός συνυπάρχει με τη μητροπολιτική Θεσσαλονίκη είναι ανέφικτο να συμβεί. Ο κ.Φραστανλής, πάντως, εκτιμά ότι η νυν κατάσταση είναι πολύ καλή και δεν παρίσταται καμία ανάγκη επαναφοράς των όποιων σχετικών σεναρίων.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η τοποθέτηση της Δημάρχου Βισαλτίας, Βάνας Πλιάκου. «Με υποθέσεις και εικασίες δεν μπορούμε να πούμε κάτι με ασφάλεια και βεβαιότητα. Εμείς είμαστε ταγμένοι να υπηρετούμε τους πολίτες από τη θέση που εκλεχτήκαμε και αυτό κάνουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», λέει χαρακτηριστικά η Δήμαρχος Βισαλτίας.




Ηλεία | Πτώμα άντρα σε φράγμα | Εξετάζεται το ενδεχόμενο η σορός να ανήκει στον αγνοούμενο ταξιτζή

Το πτώμα εντοπίστηκε σε φράγμα στην Ηλεία και το σημείο παραμένει αποκλεισμένο. Οι πρώτες σκέψεις πίσω από τις σκληρές εικόνες στο σημείο…

Οι αρχικές πληροφορίες αναφέρουν ότι η σορός βρίσκεται μέσα σε ρέμα στην Ηλεία, με αποτέλεσμα οι δυνάμεις της πυροσβεστικής που βρίσκονται στο σημείο, να μην μπορούν να προσεγγίσουν. Το πτώμα εντοπίστηκε λίγο πριν τις 11:00 το πρωί και ήδη έχουν σπεύσει αστυνομικοί και πυροσβέστες. Με την ανάσυρση της σορού από το νερό, θα εξακριβωθεί αν πρόκειται για τον αγνοούμενο Νίκο Αναστόπουλο από το Πλουτοχώρι που στις 15 Ιανουαρίου παρασύρθηκε από τον ορμητικό χείμαρρο παρέα με την σύντροφό του.

Σύμφωνα με το patrisnews.com, επί τόπου έχουν κληθεί δυνάμεις της 6ης ΕΜΑΚ Πατρών. Στο σημείο βρίσκεται και η αστυνομία. Τις Αρχές ειδοποίησε πολίτης που το πρωί είδε πρώτος την ανατριχιαστική εικόνα στο σημείο.

Οι Αρχές αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο η σορός να ανήκει στον αγνοούμενο ταξιτζή από το Πλουτοχώρι της Ηλείας. Τον 45χρονο άντρα που σκοτώθηκε στις αρχές του περασμένου Ιανουαρίου, όταν κατά τη διάρκεια κακοκαιρίας, το αυτοκίνητο που επέβαινε με την αρραβωνιαστικιά του, παρασύρθηκε από χείμαρρο.

Tο χρονικό

Ο 45χρονος άντρας επιχείρησε να περάσει το γεφύρι που βρίσκεται στην είσοδο του χωριού Πλουτοχώρι του δήμου Ανδρίτσαινας – Κρεστένων στην Ηλεία, έχοντας μαζί του και την αρραβωνιαστικιά του, τη Γεωργία.

Περίπου 30 μέτρα πριν τη γέφυρα, τα νερά οδήγησαν το όχημα στην αριστερή πλευρά του δρόμου όπου σφήνωσε πάνω σε ένα κράσπεδο, με αποτέλεσμα να μην ανοίγει η πόρτα του οδηγού.

Η πίεση του νερού ήταν τέτοια που δεν άνοιγε καμία πόρτα. Παρά τις αγωνιώδεις εκκλήσεις τους για βοήθεια, τα ορμητικά νερά τους παρέσυραν.

Η σορός της άτυχης γυναίκας εντοπίστηκε 1,5χλμ. μακριά από το σημείο από το οποίο παρασύρθηκε το αυτοκίνητο του ζευγαριού.

Πηγή: newsit.g




Τελευταία ημέρα της ανακωχής Χαμάς και Ισραήλ, συνομιλίες για την παράτασή της

Ηανακωχή ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, που επέτρεψε την απελευθέρωση ομήρων και φυλακισμένων και τη διανομή κάποιων ποσοτήτων ανθρωπιστικής βοήθειας που χρειαζόταν απελπιστικά, διανύει σήμερα την τέταρτη και τελευταία ημέρα της, με φόντο συνομιλίες για την παράτασή της.

Τη νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα, το ένοπλο παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα διαβεβαίωσε σε ανακοίνωσή του πως «επιδιώκει την παράταση της ανακωχής πέραν των τεσσάρων ημερών» που προέβλεπε η συμφωνία, με σκοπό να «αυξηθεί ο αριθμός των κρατουμένων που θα αφεθούν ελεύθεροι».

Πρόκειται για κάτι που προβλεπόταν στη συμφωνία.

Πηγή του Γαλλικού Πρακτορείου προσκείμενη στη Χαμάς εξήγησε ότι το κίνημα «ενημέρωσε τους μεσολαβητές» πως θέλει η ανακωχή να παραταθεί για «δυο ως τέσσερις ημέρες».

Η συμφωνία, που κλείστηκε με μεσολάβηση του Κατάρ —με την υποστήριξη της Αιγύπτου και των ΗΠΑ— και τέθηκε σε ισχύ την Παρασκευή, προέβλεπε 4ήμερη παύση των εχθροπραξιών, τη διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα και την απελευθέρωση 50 ομήρων από τους 200 και πλέον που κρατούνται στον παλαιστινιακό θύλακο, με αντάλλαγμα την αποφυλάκιση 150 φυλακισμένων Παλαιστίνιων.

Από την Παρασκευή, αφέθηκαν ελεύθεροι 39 όμηροι στο πλαίσιο της συμφωνίας και 24 εκτός αυτού του πλαισίου, στην πλειονότητά τους Ταϊλανδοί που εργάζονταν στο Ισραήλ, καθώς και 117 παλαιστίνιοι φυλακισμένοι, καθώς η συμφωνημένη αναλογία είναι 1 προς 3.

Υπάρχει ρήτρα στη συμφωνία που επιτρέπει την παράταση της ανακωχής, με προϋπόθεση την απελευθέρωση 10 ομήρων την ημέρα, που θα έχει αντάλλαγμα την απελευθέρωση 30 Παλαιστίνιων, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Υιοθετημένη από το Ισραήλ

Ανάμεσα στους ομήρους που απελευθερώθηκαν χθες ήταν κοριτσάκι 4 ετών με αμερικανική υπηκοότητα, το μικρό όνομα του οποίου είναι Αμπιγκέιλ. Το παιδί έμεινε ορφανό στην επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου. Έκλεισε τα 4 ενώ κρατείτο από τη Χαμάς.

«Έχει υποστεί φρικτό ψυχικό τραύμα», είπε ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, σύμφωνα με τον οποίο η μικρή είδε τους γονείς της να σκοτώνονται μπροστά στα μάτια της.

Πρόσθεσε πως θέλει την παράταση της ανακωχής.

Παρομοίως η κυβέρνηση της Γαλλίας.

«Δεν έχει πια γονείς, όμως όλη η χώρα την παίρνει στην αγκαλιά της. Θα τη φροντίσουμε», είπε ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου, που συζήτησε τηλεφωνικά με τον κ. Μπάιντεν.

Η ρήτρα που προέβλεπε την παράταση της ανακωχής είναι μεν «ευλογία», πρόσθεσε ο κ. Νετανιάχου, όμως «έχω επίσης πει πως μετά τη συμφωνία θα επιστρέψουμε στον σκοπό μας: να εξαλείψουμε τη Χαμάς και να εγγυηθούμε ότι η Λωρίδα της Γάζας δεν θα είναι πια αυτή που ήταν», συμπλήρωσε.

«Νίκη;»

Ο ισραηλινός πρωθυπουργός, ο οποίος αναμένεται σήμερα να ζητήσει από την κυβέρνησή του να εγκρίνει προϋπολογισμό «πολέμου», ύψους 30 δισεκατομμυρίων σέκελ (7,3 δισ. ευρώ), διεμήνυσε πως οι στρατιωτικές επιχειρήσεις θα συνεχιστούν ως «τη νίκη». Έκανε τη δήλωση αυτή στη βόρεια Γάζα, όπου πήγε —για πρώτη φορά μετά τη μονομερή αποχώρηση του Ισραήλ από τον παλαιστινιακό θύλακο το 2005— να επιθεωρήσει στρατιώτες.

Στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, λεωφορεία της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου (ΔΕΕΣ) μετέφεραν στη Ραμάλα και στην Μπεϊτούνια αποφυλακισθέντες που υποδέχθηκαν πλήθη ανεμίζοντας σημαίες της Παλαιστίνης, της Χαμάς και άλλων οργανώσεων.

«Αισθάνομαι χαρούμενος και ταυτόχρονα θλιμμένος για το αίμα των μαρτύρων μας. Θλίβομαι για τους μάρτυρές μας αλλά χαίρομαι για τη νίκη της αντίστασής μας», είπε στην Μπεϊτούνια ο Γιάζαν Σαμπά, νεαρός κρατούμενος που αφέθηκε ελεύθερος στο πλαίσιο της ανακωχής.

Το Ισραήλ άρχισε την επίθεση στη Λωρίδα της Γάζας μετά την έφοδο μαχητών της Χαμάς σε νότιους τομείς της ισραηλινής επικράτειας την 7η Οκτωβρίου με 1.200 νεκρούς, κατά τις ισραηλινές αρχές. Κατά τη διάρκεια της πιο πολύνεκρης επίθεσης που υπέστη ποτέ το Ισραήλ από καταβολής κράτους εξάλλου απήχθησαν 240 άνθρωποι και οδηγήθηκαν στον παλαιστινιακό θύλακο.

Σε αντίποινα για την επίθεση αυτή, ο στρατός του Ισραήλ, όπου η πολιτική ηγεσία ορκίστηκε να «εξαλείψει» το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα που πήρε την εξουσία το 2007 στη Λωρίδα της Γάζας, εξαπέλυσε ακατάπαυστους βομβαρδισμούς και την 27η Οκτωβρίου άρχισε χερσαία επιχείρηση.

Με βάση τον πιο πρόσφατο απολογισμό του υπουργείου Υγείας της Χαμάς, 14.854 άνθρωποι, ανάμεσά τους 6.150 παιδιά, σκοτώθηκαν στους ισραηλινούς βομβαρδισμούς. Η πολιτική προστασία στη Γάζα κάνει λόγο για άλλους 7.000 αγνοούμενους, μεγάλο μέρος των οποίων θάφτηκε στα συντρίμμια.

«200 φορτηγά την ημέρα για δυο μήνες»

Μολονότι η ανακωχή προσέφερε μια ανάπαυλα στους Γαζαίους, η ανθρωπιστική κατάσταση παραμένει «επικίνδυνη» και οι ανάγκες «χωρίς προηγούμενο», σύμφωνα με το Γραφείο Αρωγής και Έργων των Ηνωμένων Εθνών για τους Παλαιστίνιους Πρόσφυγες στην Εγγύς Ανατολή (UNRWA).

Από την Παρασκευή, 248 οχήματα φορτωμένα με ανθρωπιστική βοήθεια μπόρεσαν να εισέλθουν στη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

«Θα έπρεπε να στέλνουμε 200 φορτηγά την ημέρα για τουλάχιστον δύο μήνες προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος του UNRWA, ο Αντνάν Αμπού Χάσνα, εξηγώντας πως ακόμα δεν έχουν φθάσει «ούτε πόσιμο νερό, ούτε τρόφιμα» σε ορισμένους τομείς.

«Μιλάνε για παραδόσεις βοήθειας και καυσίμων, αλλά είμαι στο πρατήριο καυσίμων εννιά ώρες κι είναι ακόμα κλειστό», διαμαρτυρόταν χθες στη Χαν Γιούνις ο Μπιλάλ Ντιάμπ, κάτοικος της πόλης.

Ο ισραηλινός στρατός, που χαρακτηρίζει το βόρειο τρίτο του θυλάκου εμπόλεμη ζώνη, είχε ήδη διατάξει επανειλημμένα τον άμαχο πληθυσμό να φύγει και απαγόρευσε σε οποιονδήποτε να επιστρέψει κατά τη διάρκεια της παύσης των επιχειρήσεων.

Παρά τις προειδοποιήσεις του, χιλιάδες εκτοπισμένοι κάτοικοι της Λωρίδας της Γάζας προσπάθησαν να γυρίσουν στα σπίτια τους στον βορρά κατά τη διάρκεια της ανακωχής.

Στην πόλη της Γάζας, που έχει μετατραπεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της σε συντρίμμια, κάτοικοι κινούνταν χθες μέσα σε σύννεφα σκόνης, ανάμεσα σε σωρούς υπολειμμάτων σπιτιών και άλλων κτιρίων, κατέγραψαν κάμερες του AFP.

Οι μισές και πλέον κατοικίες στη Λωρίδα της Γάζας έχουν υποστεί ζημιές ή καταστραφεί εντελώς, σύμφωνα με τον ΟΗΕ· η πλειονότητα των κατοίκων της, 1,7 εκατ. από τα 2,4 εκατ., έχουν υποστεί εξαναγκαστικό εκτοπισμό.

Στα νοσοκομεία στο νότιο τμήμα του θυλάκου συνεχίζουν να εισάγονται πολλοί τραυματίες που διακομίζονται σ’ αυτά από το βόρειο, όπου σχεδόν όλες οι δομές υγείας έχουν πλέον πάψει να λειτουργούν.