“Σκληρό μπρα ντε φερ για τράπεζες και εργασιακά μεταξύ Ανδρουλάκη και Μητσοτάκη”

Σκληρό μπρα ντε φερ στη βουλή με την κυβέρνηση και ένα ευρύτερο consensus για τα μείζονα εθνικά σχέδια είναι οι δύο κινήσεις αντιπολιτευτικής στρατηγικής, στις οποίες επενδύει ο Νίκος Ανδρουλάκης με στόχο τη διαρκή αναβάθμιση του ΠΑΣΟΚ στο πολιτικό σκηνικό.

Στη βουλή το ΠΑΣΟΚ συνεχίζει τη «βροχή» τροπολογιών, με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να ανεβαίνει όλο και πιο συχνά στο βήμα της Ολομέλειας προκαλώντας πολιτικά μπρα ντε φερ με τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους κάθε φορά υπουργούς. Παρότι ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης έστειλε «σήμα» από το Λονδίνο ότι διαφωνεί με την αναμενόμενη κίνηση Ανδρουλάκη για τις τράπεζες, ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ άναψε το «πράσινο φως» στην κοινοβουλευτική ομάδα να καταθέσει σήμερα κιόλας τροπολογία για τη φορολόγηση των υπερκερδών των τραπεζών, που προκύπτουν από την επιτοκιακή διαφορά και τις χρεώσεις. «Ενώ ο κόσμος πληρώνει την ακρίβεια και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι σε δύσκολη κατάσταση, έχουμε στην Ελλάδα την μεγαλύτερη διαφορά επιτοκίου καταθέσεων και επιτοκίου χορηγήσεων αλλά και τόσο μεγάλες χρεώσεις. Πρέπει να δείξουν οι τράπεζες ένα πιο κοινωνικό πρόσωπο, κάτι που δεν έχουν κάνει μέχρι σήμερα, μολονότι έχουν διαχειριστεί ήδη πάρα πολλά χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» λέει ο Νίκος Ανδρουλάκης ακολουθώντας το πλαίσιο της στρατηγικής να εκθέτει τα «όχι» της κυβέρνησης στους πολίτες σε μεγάλα κοινωνικά θέματα. Σε αυτό το πλαίσιο ετοιμάζει και νέα νομοθετική πρωτοβουλία ώστε οι κάτοχοι golden visa να μην μπορούν να διαθέσουν το ακίνητο τους σε βραχυχρόνια μίσθωση για: τις golden visa που θα εκδοθούν από εδώ και στο εξής αλλά και για τους ήδη κατόχους μετά την παρέλευση της πενταετίας.

Σχεδόν έτοιμος είναι και ο φάκελος για τα εργασιακά, αν και στις δύο συνεδριάζεις του Πολιτικού Κέντρου δεν υπήρξε απόφαση για το πως θα κινηθεί το ΠΑΣΟΚ στη βουλή, αν δηλαδή ψηφίσει «ναι» ή «όχι» επί της αρχής όσον αφορά στο νομοσχέδιο για τον κατώτατο μισθό και τις συλλογικές συμβάσεις, με «αφορμή» ευρωπαϊκή οδηγία. Την τελική απόφαση θα λάβουν απόψε στη συνεδρίαση του συντονιστικού της κοινοβουλευτικής ομάδας, όπου αναμένεται να επισημανθούν τα σημεία της διαφωνίας με την κυβερνητική πρόταση. Την ίδια ώρα διευρύνεται ο αριθμός των κλιμακίων στελεχών του ΠΑΣΟΚ που περιοδεύει ανά την Ελλάδα, επιδιώκοντας να διατηρήσει το νήμα της απευθείας επικοινωνίας με τοπικά στελέχη και ανθρώπους της κοινωνίας.
Η αυριανή συνάντηση Μητσοτάκη-Ανδρουλάκη
Ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ έχει εν τω μεταξύ ήδη προϊδεάσει για το «στίγμα» του και τις προτάσεις που θα περιγράψει κατά την αυριανή –πρώτη μετά από τρία χρόνια που βρίσκεται στο τιμόνι της Χαριλάου Τρικούπη- συνάντησή του με τον πρωθυπουργό. Εκτός από τα εθνικά και τα άλλα μεγάλα ζητήματα όπως είναι η οικονομία και το κράτος δικαίου, ο κ. Ανδρουλάκης προτίθεται να καταθέσει δύο προτάσεις. «Θα θέσω στον Πρωθυπουργό την πρόταση μου, στην αναθεώρηση του συντάγματος να επιλέγεται με άλλο τρόπο η ηγεσία της δικαιοσύνης και να μην είναι η επιλογή ενός κόμματος και μίας κυβέρνησης, αλλά να υπάρχουν περισσότερες δικλίδες ασφαλείας για τη διάκριση των εξουσιών» σημείωσε στο ΟΤ Forum και συμπλήρωσε ως δεύτερο σημείο αιχμής το δημογραφικό: «το δημογραφικό δεν αντιμετωπίζεται μόνο με ad hoc πρωτοβουλίες αλλά σε ένα βάθος χρόνου. Αυτό χρειάζεται ένα ευρύτερο consensus, να συμφωνήσουμε δηλαδή σε μία στρατηγική, αν όλο το πολιτικό σύστημα πιστεύει ότι αυτό είναι το μεγάλο εθνικό θέμα. Τα επόμενα χρόνια όποιος κι αν είναι στη θέση του πρωθυπουργού να έχει μία πυξίδα στρατηγικής για να μπορούμε να βελτιώσουμε γρήγορα το δημογραφικό μας. Σε άλλη περίπτωση, το δημογραφικό θα είναι η καταστροφή οποιασδήποτε οικονομικής ανάπτυξης».
Η προεδρική εκλογή σύμφωνα με τις δημόσιες αναφορές, τόσο του κ. Μητσοτάκη, όσο και του κ. Ανδρουλάκη δεν πρόκειται να καταλήξει στην ανταλλαγή προτάσεων για το όνομα του προσώπου. Ο πρωθυπουργός έχει από το Σάββατο δηλώσει ότι δεν έτοιμος να κάνει σχετική συζήτηση κατά τη διάρκεια της συνάντησης και ο κ. Ανδρουλάκης έχει πει ότι: «Το ΠΑΣΟΚ θα τοποθετηθεί θεσμικά στον σωστό χρόνο». Μάλιστα η κίνηση του μέλους του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της Ανανεωτικής Αριστεράς, Θόδωρου Μαργαρίτη να προτείνει και ονόματα υποψηφίων για την Προεδρία της Δημοκρατίας προκάλεσε την έντονη δυσαρέσκεια της Χαριλάου Τρικούπη. «Ο θεσμός του Προέδρου της Δημοκρατίας είναι πολύ σοβαρό ζήτημα για να παίζει ο οποιοσδήποτε δημόσια την κολοκυθιά», έλεγαν χθες στελέχη της Χαριλάου Τρικούπη.
«Θα μπορούσαν τα κόμματα της δημοκρατικής αντιπολίτευσης να διατυπώσουν μια κοινή πρόταση για Πρόεδρο της Δημοκρατίας», πρότεινε ο Θόδωρος Μαργαρίτης και στη συνέχεια μιλώντας στο Mega υποστήριξε: «Θα είχε κανείς αντίρρηση για την υποψηφιότητα του Χρήστου Ράμμου της ΑΔΑΕ;» Ο κ. Μαργαρίτης επέμεινε διευκρινίζοντας ότι «Υπάρχουν πρόσωπα που συζητιούνται και από τον πολιτικό κόσμο και από τα κοινωνικά κινήματα και από τον κόσμο της Νομικής Επιστήμης. Δεν είμαι όμως εγώ αυτός που θα πάρει την απόφαση αλλά ο Νίκος Ανδρουλάκης».
Ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ μέχρι στιγμής έχει επισημάνει ότι το προτεινόμενο από τον πρωθυπουργό και πρόεδρο της κεντροδεξιάς παράταξης πρόσωπο πρέπει να έχει κεντροαριστερό προφίλ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι εφόσον ο κ. Μητσοτάκης αποφασίσει να προτείνει κεντροδεξιό υποψήφιο πρόεδρο, τότε ο κ. Ανδρουλάκης θα παρουσιάσει τη δική του εισήγηση για το προεδρικό μέγαρο- όπως έκανε το 2015 και η αείμνηστη Φώφη Γεννηματά προτείνοντας τον Νίκο Αλιβιζάτο απέναντι στην πρόταση της ΝΔ για τον Προκόπη Παυλόπουλο (που δεν ψήφισε ο τότε βουλευτής της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης).
protothema.gr



Αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ: Τα προνόμια για τον Νίκο Ανδρουλάκη και το γραφείο «69»

Από κόμμα αξιωματικής αντιπολίτευσης ο ΣΥΡΙΖΑ έπεσε κατηγορία και πλέον συγκαταλέγεται στα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης μετά τις νέες ανεξαρτητοποιήσεις των Θεοδώρας Τζάκρη και Γιώτας Πούλου.

Ο ΣΥΡΙΖΑ των «29» βουλευτών, από δεύτερο σε κοινοβουλευτική δύναμη κόμμα της Βουλής, υποβιβάζεται σε τρίτη δύναμη και το ΠΑΣΟΚ με 31 βουλευτές αναγορεύεται σε αξιωματική αντιπολίτευση, κάτι που φέρνει αλλαγές και εντός του Κοινοβουλίου.

Έτσι, το ΠΑΣΟΚ και όχι ο ΣΥΡΙΖΑ θα λογίζεται ως ο τέταρτος θεσμικός πολιτειακός παράγοντας της χώρας και θα έχει το προβάδισμα από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ.

Συγκεκριμένα:

  • Το ΠΑΣΟΚ και όχι ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι θεσμικά ο τέταρτος στην τάξη πολιτειακός παράγοντας της χώρας και Ο Νίκος Ανδρουλάκης θα έχει το προβάδισμα από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ σε όλες τις εκδηλώσεις.
  • Στη Βουλή ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ θα λαμβάνει τον λόγο μετά τον πρωθυπουργό ενώ ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα ακολουθεί της ομιλίας του Νίκου Ανδρουλάκη.
  • Κατά τις οργανωμένες κοινοβουλευτικές συζητήσεις στην Ολομέλεια με κύκλους ομιλητών, το ΠΑΣΟΚ έχει περισσότερους βουλευτές από τον ΣΥΡΙΖΑ.
  • Μεταβολή στην σύνθεση των Διαρκών και Ειδικών Επιτροπών δεν υπάρχει αφού ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ είχαν από 6 βουλευτές – μέλη και η διαφορά του 31-29 δεν αλλάζει την ποσόστωση. Αλλαγές όμως θα υπάρξουν στην σύνθεση του προεδρείου της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, στην Διάσκεψη των Προέδρων και στην Επιτροπή Πόθεν Έσχες.

    Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, σύμφωνα με τον ΚτΒ, η θέση του Αντιπροέδρου καταλαμβάνεται από βουλευτή του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Συνεπώς, τώρα, Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας θα πρέπει να οριστεί βουλευτής του ΠΑΣΟΚ.

  • Ο ΣΥΡΙΖΑ θα παραδώσει το Γραφείο του Προέδρου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Νίκο Ανδρουλάκη. Ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα μετακομίσει σε γραφείο του δευτέρου ορόφου. Ήδη οι συνεργάτες του Νίκου Παππά έχουν ξεκινήσει να μαζεύουν τα πράγματά τους.

newsbomb.gr




Μητσοτάκης: Γιατί βλέπει τον Ανδρουλάκη ως βασικό αντίπαλο στο Κέντρο “

Η χθεσινή αναμέτρηση των πολιτικών αρχηγών στη Βουλήέκρυβε… ιδιαίτερες συγκινήσεις σε ένα φαινομενικά άνυδρο πολιτικό σκηνικό. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι δεδομένο ότι αναζητούσε εδώ και καιρό έναν πολιτικό αντίπαλο, καθώς αφενός είχε απέναντι του ρευστοποίηση του ΣΥΡΙΖΑ και από την άλλη η «αναμέτρηση» με τα προβλήματα είναι μια μάλλον άχαρη άσκηση για κάθε κυβέρνηση.

Χθες λοιπόν στη Βουλή αναδείχθηκε με σαφήνεια το νέο πολιτικό δίπολο, το οποίο μοιάζει βγαλμένο από το παρελθόν. Μπορεί το σημερινό ΠΑΣΟΚνα απέχει σημαντικά από το μέγεθος του παλαιότερου εαυτού του, αυτό όμως θα είναι το δίπολο που θα απασχολήσει την αντιπαράθεση στον δρόμο προς τις κάλπες του 2027. Σε αυτή την κατεύθυνση, άλλωστε, έδειξε και ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης, δίνοντας ραντεβού στον Νίκο Ανδρουλάκηστις κάλπες στο τέλος της τετραετίας, για να φανεί, αν μπορεί να επιτευχθεί η έξωσή του από το Μαξίμου για την οποία μίλησε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

Η στρατηγική του κ. Μητσοτάκη κατέστη εξ αρχής σαφής: βγήκε από την αίθουσα δύο φορές, αρνούμενος να ακούσει από τα έδρανα της κυβέρνησης τον πρόεδρο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Παππά, καιαρνούμενος, όπως είπε, να τον καταστήσει συνομιλητή, με δεδομένη την καταδίκη του 13-0 από το Ειδικό Δικαστήριο. Και δύο φορές επέστρεψε στην αίθουσα για να ακούσει τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ. Για να τριτολογήσει, δε, λίγο πριν αναχωρήσει για δείπνο στη Σερβία με τον πρόεδρο Βούτσιτς, ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε να το κάνει αμέσως μετά τη δευτερολογία του κ. Ανδρουλάκη.

Καρφιά και διλήμματα

Η στρατηγική του κ. Μητσοτάκη απέναντι στο ΠΑΣΟΚ διεφάνη με σαφήνεια χθες. Από τη μια, κατηγόρησε τη Χαριλάου Τρικούπη ότι μετά την επανεκλογή Ανδρουλάκη έκανε στην πραγματικότητα στροφή 360 μοιρών. Απάντησε έτσι με αυτόν τον τρόπο στο ερώτημα που έθετε ο ίδιος σε συνομιλητές του εδώ και μέρες και μετέφερε χθες το protothema.gr, αν δηλαδή ο κ. Ανδρουλάκης άλλαξε μετά την αναβάπτισή του στον προεδρικό θώκο ή αν παραμένει ο ίδιος, όπως και πριν τις κάλπες. Αφορμή για τη νέα επίθεση, η στάση του ΠΑΣΟΚ στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για τις αλλαγές στο ΑΣΕΠ, τις οποίες το κόμμα της Χαριλάου Τρικούπη επί της αρχής καταψήφισε, αν και υπερψήφισε πολλά άρθρα του νομοσχεδίου.

Μάλιστα, με ένα flashback στο παρελθόν ο κ. Μητσοτάκης υπεραμύνθηκε και της ιστορίας της ΝΔ, αποδίδοντας στο ΠΑΣΟΚ ευθύνες για τη χρεοκοπία της χώρας, με φόντο τον «επεκτατικό» προϋπολογισμό του 2009.

Από την άλλη, ο πρωθυπουργός επέμεινε στη διλημματική λογική για τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ. Φερ ειπείν, έδωσε ραντεβού την άλλη εβδομάδα, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, ζητώντας από το ΠΑΣΟΚ να συναινέσει στον διορισμό τουΔημήτρη Σωτηρόπουλου στη θέση του Συνηγόρου του Πολίτη, καθώς η θητεία του νυν Ανδρέα Ποττάκη έχει λήξει τύποις εδώ και 2,5 χρόνια. Και θα συνεχίσει σε αυτή τη λογική, όποτε ανακύπτει ένα ζήτημα, στο οποίο το ΠΑΣΟΚ θα μπορούσε να συναινέσει. Η πραγματική «ταμπακιέρα» αυτής της προσέγγισης είναι η κυριαρχία στο πολιτικό κέντρο, καθώς ο κ. Μητσοτάκης έχει κυριαρχήσει εδώ και καιρό σε αυτόν τον χώρο και θέλει να… ξεκαθαρίσει η ήρα από το στάρι. Αν το ΠΑΣΟΚ, δηλαδή, συντάσσεται με καίριες μεταρρυθμίσεις ή αν θα συνεχίσει να τηρεί επαμφοτερίζουσα-κατά τον ίδιον-στάση, όπως έκανε στο θέμα των μη κρατικών ΑΕΙ.

Συναίνεση για Σπαρτιάτες

Αν σε κάτι διαφαίνεται πεδίο συναίνεσης, πάντως, είναι η ρύθμιση για την αναστολή χρηματοδότησης στο κόμμα των Σπαρτιατών, όπως εγκαίρως είχε γράψει το protothema.gr. Μπορεί ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος να απέρριψε χθες την τροπολογία που εισηγήθηκε εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ ο Παναγιώτης Δουδωνής, εντούτοις ο κ. Μητσοτάκης «σήκωσε» το γάντι που δύο φορές του πέταξε ο κ. Ανδρουλάκης, συνιστώντας του υπομονή, καθώς σύντομα η κυβέρνηση θα φέρει ρύθμιση που θα αντιμετωπίζει το ζήτημα. Μάλιστα, τόνισε ότι η εν λόγω ρύθμιση θα είναι πολύ κοντά με το πνεύμα αυτής που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ.

protothema.gr

 




“ΠΑΣΟΚ: Νέα Ανάθεση Ρόλων στα Στελέχη από τον Ανδρουλάκη

Για τις αρχές της επόμενης εβδομάδας μετέθεσε ο Νίκος Ανδρουλάκης την αναδιάταξη δυνάμεων στην κοινοβουλευτική ομάδα και τη συγκρότηση Πολιτικού Στρατηγείου στη Χαριλάου Τρικούπη, στο οποίο θα συμμετάσχουν εκτός από κάποια στελέχη της νεότερης γενιάς και οι τρεις συνυποψήφιοί του στην πρόσφατη εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη ηγεσίας.

Το «σήμα» προς τους άμεσα ενδιαφερόμενους από τον κ. Ανδρουλάκη στάλθηκε για την Δευτέρα και την Τρίτη με την «υποσημείωση» ότι το πιθανό σενάριο είναι στο Πολιτικό Γραφείο που θα συγκροτήσει θα κληθούν να μετάσχουν το πιθανότερο οι κ.κ. Δούκας και Γερουλάνος και η Άννα Διαμαντοπούλου. Στο Μιχάλης Κατρίνη και την Νάντια Γιαννακοπούλου φαίνεται, με βάση τις συζητήσεις ότι θα προταθεί ρόλος «σκιώδους υπουργού». Ανοιχτή παραμένει κατά κάποιους η συζήτηση να προταθεί θέση αντιπροέδρου στον Παύλο Γερουλάνο και την Άννα Διαμαντοπούλου, ωστόσο ο μεν βουλευτής Α’ Αθήνας φαίνεται ότι προτιμά να διατηρήσει τα ηνία στον Τομέα Οικονομίας στη βουλή και η δε επικεφαλής του Δικτύου για τη μεταρρύθμιση επιμένει στους συνομιλητές της ότι χρειάζεται να προηγηθεί Συνέδριο.

Σε κάθε περίπτωση, πριν από τις ανακοινώσεις θα υπάρξει συζήτηση μεταξύ του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ και των συνυποψηφίων του. Με τον Χάρη Δούκα είχαν μια σύντομη συνομιλία, κατά την οποία ο Δήμαρχος Αθηναίων τον προσκάλεσε στο γάμο του το Σάββατο. Η Άννα Διαμαντοπούλου απουσίαζε μέχρι και χθες στο εξωτερικό, ενώ ο Παύλος Γερουλάνος αναμένει, όπως και οι άλλοι, να καταλήξει ο κ. Ανδρουλάκης στο πλάνο αλλαγών. Το σίγουρο είναι ότι ο κ. Ανδρουλάκης προσπαθεί να κερδίσει χρόνο για να ακούσει και τις προτάσεις των συνομιλητών του, από τη βουλή και το κόμμα. Με τους μόνους που είναι σε καθημερινή επικοινωνία είναι με τους συνεργάτες του, οι οποίοι γνωρίζουν από την προεκλογική περίοδο τις προθέσεις του σχετικά με τις αλλαγές προσώπων και τις διορθώσεις (για τις οποίες δεσμεύτηκε) στη λειτουργία του κόμματος.

Οι αλλαγές θα αρχίσουν από τον «ανασχηματισμό» στην κοινοβουλευτική ομάδα. Καθήκοντα κοινοβουλευτικού εκπροσώπου φαίνεται ότι θα αναλάβουν ο Παύλος Χρηστίδης, ο Παναγιώτης Δουδωνής και ο Δημήτρης Μάντζος, με τους οποίους έχει συχνά συναντήσεις. Γραμματέας της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ (στη θέση της Ευαγγελίας Λιακούλη) ακούγεται ότι θα οριστεί η έμπειρη βουλευτής στο βόρειο τομέα της Αθήνας, Μιλένα Αποστολάκη ή το μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου, Πάρης Κουκουλόπουλος. Όλοι οι παραπάνω βουλευτές βρέθηκαν στην «πρώτη γραμμή» κατά την εσωκομματική προεκλογική περίοδο, όπως και άλλοι συνάδελφοί τους που κατά τον «ανασχηματισμό» θα αναλάβουν νέα «χαρτοφυλάκια» τομέων στις κοινοβουλευτικές επιτροπές.

Ανεξαρτήτως επιλογής στις πρόσφατες εσωκομματικές εκλογές, αρκετοί από τους βουλευτές θα επιβραβευτούν για το έργο που έχουν παράξει και είτε θα κρατήσουν τα «χαρτοφυλάκια» που ήδη έχουν ή θα αναλάβουν νέα ιδιαίτερης σημασίας για την άσκηση μιας μαχητικής και αξιόπιστης αντιπολιτευτικής τακτικής.

«Πρέπει να γίνει πολλή δουλειά σε πολιτικό, οργανωτικό και επικοινωνιακό επίπεδο, ώστε το κόμμα να διεκδικήσει τη νίκη στις επόμενες εκλογές», τονίζει ο κ. Γερουλάνος υπογραμμίζοντας επίσης την άποψή του ότι η σύνθεση των οργάνων δεν πρέπει να εκφράζει μηχανιστικά τις τάσεις στο κόμμα, αλλά την απήχηση στην κοινωνία. Η Άννα Διαμαντοπούλου που επέστρεψε χθες το βράδυ από το Βερολίνο έχει επισημάνει την ανάγκη αξιοποίησης της «νέας ανθρωπογεωγραφίας» που προέκυψε από τις εσωκομματικές εκλογές. Ο Χάρης Δούκας, που μονομάχησε με τον κ. Ανδρουλάκη στον δεύτερο γύρο για την ανάδειξη ηγεσίας, δίνει προτεραιότητα στο έργο του στον Δήμο Αθηναίων. Ως υποψήφιος αρχηγός, που κατέγραψε βέβαια ένα 40% απέναντι στον κ. Ανδρουλάκη, εκτιμάται ότι θα εκφράζει την πολιτική του άποψη για τις εξελίξεις με λόγο όμως – όπως σημειώνουν συνεργάτες του- που να συμβάλει στην προώθηση του συλλογικού στόχου του ΠΑΣΟΚ για την ένωση των δυνάμεων, την ανοδική πορεία και τη νίκη του κόμματος στις εθνικές εκλογές. Δεν αποκλείεται στελέχη που τον στήριξαν να προταθούν για το νέο άτυπο όργανο, το Πολιτικό Γραφείο.

Ο Θανάσης Γλαβίνας, εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ, δήλωσε ότι το κόμμα προχωρά «στην επόμενη μέρα με όρους ενότητας, σύνθεσης και διεύρυνσης». Τόνισε πως η βάση της παράταξης επιβεβαίωσε την εμπιστοσύνη της στον Νίκο Ανδρουλάκη και ζήτησε να συμπεριληφθούν οι άξιοι συνυποψήφιοί του σε θέσεις ευθύνης, ώστε να αποτελέσουν μαχητές πρώτης γραμμής. Επίσης, ανέφερε πως υπάρχουν πολλά ικανά στελέχη που μπορούν να στελεχώσουν μια μελλοντική κυβερνητική ομάδα.

Δημιουργία ενιαίου Πολιτικού Στρατηγείου και καθημερινός «πρωϊνός καφές»

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Ανδρουλάκης θέλει ο «πρωινός καφές» να συνεδριάζει καθημερινά και αδιάλειπτα πλέον, ενώ έχει αποφασίσει να συγκροτήσει ένα πολιτικό στρατηγείο, το «Πολιτικό Κέντρο» που θα συσκέπτεται μία ή δυο φορές την εβδομάδα για την στρατηγική στόχευση. Θα συγκροτήσει Τομείς που δεν λειτουργούν μέχρι τώρα στο κόμμα (όπως της αυτοδιοίκησης) και θα προσπαθήσει να δημιουργήσει γέφυρες επικοινωνίας μεταξύ των στελεχών και των διάφορων οργάνων. Οι συνυποψήφιοι και όσοι χρειάζονται κάθε φορά θα συμμετάσχουν εκτός από το Πολιτικό Κέντρο της στρατηγικής και στον πρωϊνό καφέ- και αντίστοιχα οι του πρωϊνού καφέ, όπως ο εκπρόσωπος Τύπου θα παρίσταται στις συνεδριάσεις του Πολιτικού Κέντρου.

Στη Χαριλάου Τρικούπη ο κ. Ανδρουλάκης προορίζει αναμφίβολα πρόσωπα (κυρίως) από τη νέα γενιά που στάθηκαν δίπλα του στην προεκλογική μάχη. Η Στεφανία Μουρελάτου παραμένει και με ενισχυμένο ρόλο στη θέση της Διευθύντριας Επικοινωνίας, όπου ορίστηκε αμέσως μετά από την εκλογή στην ηγεσία του κ. Ανδρουλάκη το 2021. Ο Βαγγέλης Τσόγκας, ο οποίος είχε την μπαγκέτα» της στρατηγικής στόχευσης και της επικοινωνιακής καμπάνιας κατά την προεκλογική μάχη θα συνεχίσει να είναι δίπλα στον κ. Ανδρουλάκη. Στις καθημερινές συνεδριάσεις θα είναι όπως όλα δείχνουν οι δύο βουλευτές Επικρατείας Δημήτρης Μάντζος και Παναγιώτης Δουδωνής και ο Παύλος Χρηστίδης (δηλαδή οι τρεις κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι), οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές Λευτέρης Καρχιμάκης, Κώστας Τσουκαλάς, Όλγα Μαρκογιαννάκη και Μυρτώ Σαμαρά, ο εκπρόσωπος Τύπου, Θανάσης Γλαβίνας καθώς και άλλα στελέχη με πολιτικές και οργανωτικές ευθύνες. Στόχος του κ. Ανδρουλάκη- όπως δεσμεύτηκε διεκδικώντας την επανεκλογή του- είναι οι συχνές συνεδριάσεις του Πολιτικού Συμβουλίου και της Κεντρικής Επιτροπής, των δύο κομματικών οργάνων των οποίων τα μέλη εκλέχτηκαν με αφετηρία το προηγούμενο Συνέδριο του κόμματος.

Τον Πολιτικό Σχεδιασμό του κόμματος ενδέχεται να αναλάβει ο Λευτέρης Καρχιμάκης, ενώ το Συντονιστικό Όργανο προς το Συνέδριο, ο Κώστας Τσουκαλάς. Εάν δεν συγκροτηθεί άμεσα Κεντρική Επιτροπή Οργάνωσης Συνεδρίου και έτσι συνεχίσει να υφίσταται το Πολιτικό Συμβούλιο και η Κεντρική Επιτροπή, τότε θα παραμείνει Γραμματέας του κόμματος, ο Ανδρέας Σπυρόπουλος. Σε διαφορετική περίπτωση ο κ. Σπυρόπουλος θα αναλάβει νέα ευθύνη στη Χαριλάου Τρικούπη από τώρα.

protothema.gr

 




Η νίκη του Ανδρουλάκη και Στρατηγικές Κινήσεις Μητσοτάκη στα Δεξιά

Η νέα νίκη του Νίκου Ανδρουλάκη στον δεύτερο γύρο των εσωκομματικών εκλογών του ΠΑΣΟΚ δεν… εξέπληξε ιδιαίτερα το Μέγαρο Μαξίμου, στο οποίο εδώ και μέρες γινόταν η ανάλυση ότι απέναντι στον Χάρη Δούκα ο νυν πρόεδρος του κόμματος είχε συγκριτικό πλεονέκτημα. Από την άλλη, η αναβάπτιση ενός γνωστού για το Μαξίμου προσώπου στην ηγεσία του ΠΑΣΟΚ σημαίνει… business as usual για το κυβερνητικό επιτελείο, καθώς εκτιμάται ότι δεν υπάρχει μεγάλο περιθώριο εκπλήξεων από μέρους του κ. Ανδρουλάκη.

Αυτό δεν εμπόδισε τον κ. Μητσοτάκηνα κάνει μια (αυτονόητη) κίνηση χθες το βράδυ, ήτοι να καλέσει τον κ. Ανδρουλάκη στο τηλέφωνο για να τον συγχαρεί και να τον προτρέψει να συναντηθούν το επόμενο διάστημα. Κάτι αντίστοιχο είχε κάνει και το 2021 ο πρωθυπουργός, αν και μετά τα πράγματα πήραν εντελώς διαφορετική τροπή. Σημειωτέον, ο κ. Ανδρουλάκης δεν εμφανίστηκε αρνητικός, επί του πρακτέου όμως θα φανεί αν σκοπεύει όντως να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό ή θα δει την πρόσκληση ως… παγίδα που πρέπει να αποφύγει.

Στο Μαξίμου αντιλαμβάνονται ότι, λόγω της εύτακτης εικόνας των εσωκομματικών διαδικασιών του ΠΑΣΟΚ έναντι της χαοτικής και διαλυτικής κατάστασης στον ΣΥΡΙΖΑ, θα υπάρξει ένα δημοσκοπικό «τράτο» για το κόμμα της Χαριλάου Τρικούπη. Στο στρατόπεδο της κυβέρνησης, όμως, δίνουν μικρές πιθανότητες σε μια «πράσινη υπέρβαση» υπό τις παρούσες συνθήκες που δεν μοιάζουν δραματικά διαφορετικές σε σχέση με την περίοδο προ των ευρωεκλογών.

Σε κάθε περίπτωση, όπως προ ημερών είχε επισημάνει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, το μείζον για την κυβέρνηση είναι αν θα υπάρξει εναλλακτική πρόταση από το ΠΑΣΟΚ. «Να δούμε αν θα διατυπώσει μια κοστολογημένη εναλλακτική, χωρίς τη λογική που είχε μέχρι σήμερα, δυστυχώς, σε πάρα πολλές περιπτώσεις, μιμούμενο τον ΣΥΡΙΖΑ, του όχι σε όλα, της καταψήφισης εμβληματικών νομοσχεδίων που θα έπρεπε να ενώνουν τους βουλευτές μας και το πολιτικό σύστημα συνολικά, όπως τα μη κρατικά Πανεπιστήμια, όπως η επιστολική ψήφος, η επέκταση του Ταμείου Ανάκαμψης, δηλαδή προληπτικές εξετάσεις κατά του καρκίνου, ανακαίνιση Νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας», είχε επισημάνει ο κ. Μαρινάκης την περασμένη Πέμπτη.

Αναχώματα στα δεξιά

Η κυβέρνηση, με την Κεντροαριστερά να μην έχει ισχυρή παρουσία, προσπαθεί να μην αφήσει χώρο στα δεξιά της, όπου η Ελληνική Λύση και η Φωνή Λογικής κερδίζουν δυναμική. Στο Μαξίμου βλέπουν ότι τα κόμματα αυτά προσπαθούν να εκμεταλλευτούν θέματα όπως ο διάλογος με την Τουρκία, γι’ αυτό και ανώτατο κυβερνητικό στέλεχος ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει θέμα για επέκταση των χωρικών υδάτων στα 6 μίλια παντού στο Αιγαίο.

Η κυβέρνηση καταλαβαίνει ότι η χαλαρή στάση απέναντι στα δεξιά κόμματα δεν αποδίδει και αποφασίζει να απαντά άμεσα σε ό,τι ακούγεται, ειδικά στα fake news. Ο Μητσοτάκης διατηρεί ψύχραιμη στάση, αναγνωρίζοντας την περιοδική μετακίνηση ψηφοφόρων σε αυτόν τον χώρο, αλλά στα μεσαία κλιμάκια της ΝΔ ανησυχούν για την απήχηση της Λατινοπούλου, που προσελκύει πρώην στελέχη της ΝΔ, όπως ο Κώστας Κόλλιας και ο Δημήτρης Καμπόσος. Επίσης, υπάρχει η εκτίμηση ότι ο Μάριος Σαλμάς μπορεί να ενταχθεί στο κόμμα της αργότερα.

protothema.gr




“Οι προκλήσεις και οι πρώτες κινήσεις Ανδρουλάκη μετά την επανεκλογή του – Οι απόντες συνυποψήφιοι στα επινίκια”

Σε άμεσες πρωτοβουλίες αλλαγών και σύνθεσης δυνάμεων στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ υπόσχεται ότι θα προχωρήσει ο Νίκος Ανδρουλάκης, επιχειρώντας να αξιοποιήσει το momentum της επανεκλογής του στην ηγεσία και να απευθυνθεί σε ευρύτερα κοινά, με στόχο την αναβάθμιση του ρόλου του κόμματος στο πολιτικό σκηνικό.

Ο κ. Ανδρουλάκης κέρδισε καθαρά στη χθεσινή εκλογική μάχη του δεύτερου γύρου με 59,9% και με 126.222 ψήφους (139.492 είχε λάβει το 2021 στην αντίστοιχη διαδικασία) έναντι του Χάρη Δούκα ( που κατέγραψε 40,1% και 84.512 ψήφους). Δεσμεύτηκε ότι στη νέα, πολιτική και εξαιρετικά απαιτητική περίοδο θα έχει μαζί του το όλον ΠΑΣΟΚ στην πρώτη γραμμή, αλλά γιόρτασε τα επινίκια χθες το βράδυ στη Χαριλάου Τρικούπη χωρίς τους συνυποψηφίους του, που πάντως υποδέχτηκαν με ενωτικά μηνύματα τη νίκη του και δήλωσαν παρόντες και παρούσες την «επόμενη μέρα». Δεν έκανε ειδικά αναφορά στις πρωτοβουλίες που προτίθεται να αναλάβει, ωστόσο συνεργάτες του περιγράφουν την «ισχυρή εντολή συνέχειας» που έλαβε ως αφετηρία για την άσκηση αξιόπιστης και μαχητικής αντιπολίτευσης, που εκ των πραγμάτων απαιτεί κλίμα ενότητας και συνεργασίας για να πετύχει.

Στελέχη του ΠΑΣΟΚ προβλέπουν ότι μέσα στις επόμενες μέρες ο κ. Ανδρουλάκης θα έχει επικοινωνία με τους συνυποψηφίους του καθώς και με βουλευτές και στελέχη του κόμματος, που τον συνόδευσαν από το πολιτικό του γραφείο χθες στη Χαριλάου Τρικούπη για τα επινίκια. Ο Βαγγέλης Τσόγκας (μέλος της Κεντρικής Επιτροπής) που είχε τη βασική ευθύνη της προεκλογικής του καμπάνιας, οι δύο βουλευτές Επικρατείας Δημήτρης Μάντζος και Παναγιώτης Δουδωνής, ο Παύλος Χρηστίδης, οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές Λευτέρης Καρχιμάκης, Κώστας Τσουκαλάς και Όλγα Μαρκογιαννάκη είναι κάποια από τα πρόσωπα που θα προωθηθούν σε θέσεις-κλειδιά. Η αναδιάταξη των δυνάμεων στην κοινοβουλευτική ομάδα θεωρείται δεδομένη, ενώ το Συνέδριο που ζήτησαν υποψήφιοι του πρώτου γύρου, όπως η Άννα Διαμαντοπούλου «καθώς προέκυψε μια νέα ανθρωπογεωγραφία στο ΠΑΣΟΚ» είναι ένας από τους επόμενους «σταθμούς», απ’ όπου θα αναδειχθεί η νέα ηγετική ομάδα.

Με τη νικητήρια δήλωσή του, μπροστά σε πλήθος συγκεντρωμένων έξω από τα γραφεία της Χαριλάου Τρικούπη, στο ημίχρονο του αγώνα Ελλάδα – Ιρλανδία, ο κ. Ανδρουλάκης στράφηκε στη σχέση του με τους αντιπάλους του και προσπάθησε να πείσει ότι τους καλεί να προχωρήσουν μαζί, αφήνοντας πίσω του τις εντάσεις και τις αντιπαραθέσεις της εσωκομματικής αναμέτρησης που ξεκίνησε μετά από την ήττα (του διακηρυγμένου στόχου για τη δεύτερη θέση) στις ευρωεκλογές. «Δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι. Νικητής είναι το ΠΑΣΟΚ και η Δημοκρατική Παράταξη. Από αύριο, λοιπόν, ενωμένοι θα πάμε το Κίνημά μας ακόμα ψηλότερα! Εκεί που αξίζει στην ιστορία και την προσφορά του», δήλωσε ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ κάνοντας άνοιγμα στους «απογοητευμένους ψηφοφόρους από την κυβερνητική πολιτική» και κυρίως στις «νεότερες γενιές που πρέπει να αγκαλιάσει το πατριωτικό προοδευτικό κίνημα».

Τα πρώτα τηλεφωνήματα

Μετά την ανακοίνωση των πρώτων αποτελεσμάτων, ο Χάρης Δούκας τηλεφώνησε στον Νίκο Ανδρουλάκη για να τον συγχαρεί για την επανεκλογή του ως πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. Σε δηλώσεις του, ο κ. Δούκας υπογράμμισε τη σημασία της ενότητας και της συμμετοχής όλων για να ενισχυθεί το κόμμα, λέγοντας πως «συνεχίζουμε όλοι μαζί για ένα ισχυρό και νικηφόρο ΠΑΣΟΚ». Παρά την κριτική που δέχθηκε επειδή διεκδίκησε την ηγεσία του κόμματος ενώ ήταν νεοεκλεγμένος Δήμαρχος Αθηναίων, κατάφερε να σημειώσει μια αξιόλογη επίδοση. Δεσμεύθηκε να στηρίξει την κοινή προσπάθεια του ΠΑΣΟΚ για να αποκτήσει κυβερνητική δυναμική, ενώ παράλληλα θα συνεχίσει τις πρωτοβουλίες του στον Δήμο Αθηναίων σύμφωνα με τις προτεραιότητες που είχε θέσει.

«Από αύριο ξεκινάμε τον αγώνα για να κερδίσουμε τις επόμενες εθνικές εκλογές και να βάλουμε τέλος στην κυβέρνηση Μητσοτάκη. Δεν υπάρχει λεπτό για χάσιμο», τόνισε ο Παύλος Γερουλάνος, δείχνοντας την αποφασιστικότητα για τη συνέχεια. Όπως και οι υπόλοιποι υποψήφιοι του πρώτου γύρου, επικοινώνησε και αυτός με τον Νίκο Ανδρουλάκη για να τον συγχαρεί για την επανεκλογή του στην ηγεσία του ΠΑΣΟΚ.

Από τους πρώτους που τηλεφώνησαν στον Νίκο Ανδρουλάκη για να τον συγχαρούν ήταν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος εξέφρασε την επιθυμία να συναντηθεί σύντομα μαζί του, τονίζοντας τη σημασία της συνεργασίας για το πολιτικό μέλλον της χώρας. Αν η συνάντηση πραγματοποιηθεί, θα είναι η πρώτη τους αναλυτική συζήτηση. Ο Ανδρουλάκης έλαβε επίσης συγχαρητήρια από τον Νίκο Παππά, πρόεδρο της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, που του ευχήθηκε καλή δύναμη. Νωρίτερα, τον είχε συγχαρεί και ο Στέφανος Κασσελάκης, ο οποίος, εκτός από τα συγχαρητήριά του, έκανε έμμεση σύγκριση των «δημοκρατικών διαδικασιών» του ΠΑΣΟΚ με την κατάσταση στον ΣΥΡΙΖΑ, η οποία οδήγησε στην απομάκρυνσή του από την ηγεσία.

Σήμερα, την πρώτη ημέρα μετά τις εκλογές, ο Νίκος Ανδρουλάκης αποφάσισε να μην προγραμματίσει συναντήσεις και συσκέψεις στη Χαριλάου Τρικούπη. Αντ’ αυτού, θα παραστεί στην κηδεία του Δημάρχου Αιγιαλείας, Δημήτρη Καλογερόπουλου, σημαντικού στελέχους του ΠΑΣΟΚ που έφυγε πρόωρα. Το βράδυ, θα συμμετάσχει σε εκδήλωση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, που διοργανώνει ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, για την απονομή βραβείων σε άτομα με καινοτόμες πρωτοβουλίες.

Τα σκορ στις περιφέρειες

Μόνο στην περιφέρεια Ηπείρου κατάφερε να κόψει πρώτος το νήμα ο Χάρης Δούκας, παρότι κατέγραψε ισχυρές δυνάμεις σε άλλες περιφέρειες. Ο Νίκος Ανδρουλάκης επικράτησε σε όλες τις άλλες και με ισχυρά ποσοστά. Πρώτευσεστην Αθήνα αλλά και στην Αττική, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε τον Δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα. Κυριάρχησε εκ νέου στην Κρήτη, όπου η υποψηφιότητά του ξεπέρασε το 80%, ενώ σημείωσε ένα από τα καλύτερα ποσοστά του στο Βόρειο Αιγαίο.

Τα τελικά αποτελέσματα των περιφερειών έχουν ως εξής:

Περιφέρεια Αττικής

Ανδρουλάκης 60,39%

Δούκας 39,61%

Περιφέρεια Κρήτης

Ανδρουλάκης 82%

Δούκας 18%

Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου

Ανδρουλάκης 66, 96%

Δούκας 33,04%

Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Ανδρουλάκης 58,24%

Δούκας 41,76%

Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης

Ανδρουλάκης 56,41%

Δούκας 43,59%

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας

Ανδρουλάκης 57,7%

Δούκας 42,3%

Περιφέρεια Θεσσαλίας

Ανδρουλάκης 55,47%

Δούκας 44,53%

Περιφέρεια Πελοποννήσου

Ανδρουλάκης 54,03%

Δούκας 45,97%

Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας

Ανδρουλάκης 55,05%

Δούκας 44,95%

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Ανδρουλάκης 55,18%

Δούκας 44,82%

Περιφέρεια Ιονίων Νήσων

Ανδρουλάκης 55,25%

Δούκας 44,75%

Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

Ανδρουλάκης 52,97%

Δούκας 47,03%

Περιφέρεια Ηπείρου

Ανδρουλάκης 49,74%

Δούκας 50,26%

Σε άλλες μάχες κομβικής σημασίας τα ποσοστά που κατέγραψαν οι δύο μονομάχοι δείχνουν τις τάσεις του δεύτερου γύρου και ενδεχομένως τις τοπικές συμμαχίες της τελευταίας στιγμής. Συγκεκριμένα:

Δήμος Αθηναίων

Ανδρουλάκης 59,02%

Δούκας 40,98%

Περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης

Ανδρουλάκης 59,12%

Δούκας 40,88%

Δήμος Θεσσαλονίκης

Ανδρουλάκης 57,19%

Δούκας 42,81%

Δυτικός Τομέας

Ανδρουλάκης 58,39%

Δούκας 41,61%

Ανατολική Αττική

Ανδρουλάκης 56,56%

Δούκας 43,4%

Χαλκιδική

Ανδρουλάκης 51,6%

Δούκας 48,3%

Αρκαδία

Ανδρουλάκης 51,34%

Δούκας 48,6%

Λάρισα

Ανδρουλάκης 50,39%

Δούκας 49,61%

protothema.gr




Ροδόπη και Ξάνθη ψήφισε Νίκο Ανδρουλάκη

Το Νίκο Ανδρουλάκη εξέλεξε στον β γύρο η Ροδόπη. Συγκεκριμένα έλαβαν έλαβαν 718  ψήφους ο Νίκος Ανδρουλάκης, 680 Χάρης  Δούκας ψήφισαν 1420 και το ποσοστό του Νίκου Ανδρουλάκη ήταν 51,36 %. Στον πρώτο γύρο ψήφισαν 2.142 και έλαβαν Χάρης Δούκας 823 και Νίκος Ανδρουλάκης 698 ψήφους.

 Στην Ξάνθη σε σύνολο 1708  πρώτος σε ψήφους ήλθε ο Νίκος Ανδρουλάκης με 977 ψήφους, έναντι 710  ψήφων του Χάρη Δούκα.

 

www.ertnews.gr




ΠΑΣΟΚ: Η μεγάλη νίκη Ανδρουλάκη

Ο Νίκος Ανδρουλάκης επιβεβαίωσε τα προγνωστικά και επικράτησε του Χάρη Δούκα στον δεύτερο γύρο, ανανεώνοντας τη θητεία του, μετά την εσωκομματική αμφισβήτηση. Για τον νέο Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, όμως, αυτό δεν είναι το τέλος μιας διαδρομής αλλά η αρχή.

Κι αυτό διότι μπορεί να απέδειξε ότι παραμένει ιδιαίτερα δυνατός εσωκομματικά, αλλά έχει πλέον ισχυρούς πόλους, που με την πρώτη αστοχία θα τον περιμένουν στη γωνία.

Οι… προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει ο Ανδρουλάκης

Συγκεκριμένα:

  • η Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος σίγουρα βρίσκεται διχασμένη. Η συμβίωση με τον Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο (ένθερμος υποστηρικτής Δούκα) και με τη Νάντια Γιαννακοπούλου μόνο εύκολη δεν θα είναι.
  • Ο Παύλος Γερουλάνος πλέον είναι ένας ισχυρός πόλος (κάποιοι τον κατατάσσουν στο Νο2 του κόμματος) στο ΠΑΣΟΚ, έχοντας καταγράψει ένα μεγάλο ποσοστό και η διαχείριση για τον Νίκο Ανδρουλάκη θα είναι τουλάχιστον απαιτητική.
  • Η επιστροφή της Άννας Διαμαντοπούλου: η πρώην επίτροπος από την πρώτη της δήλωση μετά το αποτέλεσμα δήλωσε παρών, επισημαίνοντας πως ούτε ο Ανδρουλάκης εκπροσωπεί μόνο το 60% των ψηφοφόρων, ούτε ο Δούκας το 40%. Τόνισε την ανάγκη ο Νίκος Ανδρουλάκης να αναγνωρίσει και να αναλύσει τη «νέα ανθρωπογεωγραφία» που έχει διαμορφωθεί στο εκλογικό σώμα του ΠΑΣΟΚ, μετά τις εκλογές και τον κάλεσε να οδηγήσει το κόμμα σε συνέδριο.
  • Ο Χάρης Δούκας σίγουρα θα αναζητήσει ρόλο για την επόμενη ημέρα του ΠΑΣΟΚ και δεν θα περιοριστεί στα αυτοδιοικητικά του καθήκοντα. Πλέον, όπως επισήμαναν «πράσινα» στελέχη θα έχει ισχυρή φωνή.

Αδιαμφισβήτητα ο μεγάλος νικητής ο Ανδρουλάκης

Στον αντίποδα, βέβαια, ο Νίκος Ανδρουλάκης είναι αδιαμφισβήτητα ο μεγάλος νικητής. Κατάφερε να κερδίσει μια ακόμα «μάχη» και να αποδείξει ότι κεφάλαιο για την Χαριλάου Τρικούπη. Το σημαντικό για τον ίδιο είναι πως πέτυχε, παρά τη σημαντική αμφισβήτηση που δέχτηκε, να συγκρατήσει τις δυνάμεις του και να αποτρέψει τα σενάρια συσπείρωσης μεγάλης μερίδας ψηφοφόρων απέναντί του.

Σίγουρα, έχει πλέον αρκετά μεγάλο χρονικό περιθώριο για να διορθώσει τα λάθη της προηγούμενης θητείας του (τα οποία έχει παραδεχθεί σε πλήθος συνεντεύξεων του) και να κερδίσει την εμπιστοσύνη των ψηφοφόρων.

Γι’ αυτό κιόλας από την πρώτη του δήλωση ξεκαθάρισε ότι από τη χθεσινή διαδικασία δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι, αλλά «νικητής είναι το ΠΑΣΟΚ και η δημοκρατική παράταξη».

Ταυτόχρονα, προχώρησε σ’ ένα κάλεσμα σε όλους όσοι είναι απογοητευμένοι «να προχωρήσουμε μαζί». «Τα δύσκολα για το ΠΑΣΟΚ είναι πίσω. Τα καλύτερα είναι μπροστά. Οι πολίτες προσβλέπουν σε ‘μας και θα κάνω ό,τι περνά από το χέρι μου για να τελειώσει το συντομότερο δυνατό η παντοδυναμία της ΝΔ. Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά και θα την κάνουμε και θα γυρίσουμε», προσέθεσε.

ethnos.gr




Κάλεσμα Ανδρουλάκη και Δούκα στις κάλπες ενόψει Κυριακής

Κάλεσμα στις κάλπες της Κυριακής που θα αναδείξουν αρχηγό στο ΠΑΣΟΚ κάνουν οι δύο υποψήφιοι, Νίκος Ανδρουλάκης και Χάρης Δούκας, επιχειρώντας μέσα στις ελάχιστες ώρες που απομένουν να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν περισσότερες ψήφους από τις 303 χιλιάδες μελών και φίλων του πρώτου γύρου.

«Η κάλπη είναι άδεια και θα ξαναγεμίσει», λένε τα στελέχη των επιτελείων τους, παροτρύνοντας τους βασικούς υποστηρικτές τους να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές για να πιάσει τόπο το μήνυμα και η συμμετοχή να αποδειχθεί «αντάξια» του πρώτο γύρου. Ο Νίκος Ανδρουλάκης προσέρχεται στη μάχη με τον αέρα της καθαρής πρωτιάς στον πρώτο γύρο που συμπληρώνεται από το μήνυμα της χθεσινής δήλωσης του ευρωβουλευτή Γιάννη Μανιάτη, με το οποίο τονίζει: «πιστεύω ότι οφείλουμε να δώσουμε στον Νίκο Ανδρουλάκη την ευκαιρία να ολοκληρώσει την προσπάθεια». Ο Χάρης Δούκας απαντά «Νίκο, πάμε για την αλλαγή» και απευθύνεται στον Νίκο Παπανδρέου, ο οποίος υπογραμμίζοντας ότι «ανάμεσα στη στασιμότητα και την Αλλαγή, προσωπικά, συνήθως επιλέγω το δεύτερο», δηλώνει ότι στηρίζει Δούκα γιατί «φαίνεται να έχει αντιληφθεί το μήνυμα της πρώτης κάλπης για άμεση πολιτική δράση και για την αμφίπλευρη διεύρυνση του ΠΑΣΟΚ και της σύνδεσής του με τις παραγωγικές τάξεις, την αυτοδιοίκηση και την κοινωνία».

Ο Νίκος Παπανδρέουστήριξε ως γνωστόν στον πρώτο γύρο τον υποψήφιο αρχηγό Παύλο Γερουλάνο, ο οποίος έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται εν’ όψει του δεύτερου γύρου να επιχειρήσει να κατευθύνει προς τη μία ή την άλλη υποψηφιότητα τους πολίτες που τον τίμησαν με την ψήφο τους την περασμένη Κυριακή. Ωστόσο ο Παύλος Γερουλάνος καλεί σε ευρεία συμμετοχή στον β’ γύρο των εσωκομματικών εκλογών του ΠΑΣΟΚ επισημαίνοντας με νέα ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα ότι: Η ψήφος μετράει. Κάθε ψήφος. Δεν αντικαθίσταται από καμία δημοσκόπηση, καμία στοιχηματική». Και προσθέτει επικαλούμενος το μήνυμα της καμπάνιας του πως «μια «Νίκη Αξιών» δεν φαντάζει όσο απίθανη έμοιαζε κάποτε».

«Στις κάλπες ξανά», καλεί τα μέλη και τους φίλους που την στήριξαν και η Άννα Διαμαντοπούλου, έχοντας ήδη περιγράψει -όπως και ο Παύλος Γερουλάνος- στα διαδοχικά τετ α τετ που είχαν με τους δύο μονομάχους προχθές, τις αναγκαίες αλλαγές για να μπει ξανά το ΠΑΣΟΚ σε τροχιά αλμάτων και διεκδίκησης της κυβερνητικής εξουσίας. Και οι άλλοι δύο υποψήφιοι αρχηγοί, ο Μιχάλης Κατρίνης και η Νάντια Γιαννακοπούλου επιμένουν στο κάλεσμα για μαζική συμμετοχή και στο δεύτερο «ημίχρονο» του αγώνα και κάνουν ταυτόχρονα συναντήσεις με τον κόσμο στις εκλογικές τους περιφέρειες, στην Ηλεία και στη Δυτική Αθήνα, αντίστοιχα.

Μπορεί η συζήτηση για την τηλεμαχία Ανδρουλάκη-Δούκα να «ναυάγησε», όμως το σκληρό debate μεταξύ των δύο μονομάχων συνεχίζεται και θα έχει διάρκεια μέχρι να ανοίξουν οι κάλπες, στις 7 το πρωί της Κυριακής 13 Οκτωβρίου. Ο κ. Ανδρουλάκης συνεχίζει τις δημόσιες παρεμβάσεις- σήμερα το βράδυ έχει κεντρική εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη και αύριο θα επισκεφτεί Γιάννενα και Λάρισα, όπου κατέγραψε ισχυρές δυνάμεις ο έτερος μονομάχος του δεύτερου γύρου. Ο κ. Δούκας από την πλευρά του δίνει βάρος στον αγώνα της Αττικής, όπου σημείωσε χαμηλές πτήσεις προγραμματίζοντας κάθε ώρα που περνά όλο και περισσότερες εμφανίσεις, χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο να βρεθεί αύριο σε κάποιες πόλεις της περιφέρειας.

Η απάντηση του κυρίου Ανδρουλάκη στην ερώτηση για το αν αξιοποιήσει τους συνυποψηφίους του εφόσον επανεκλεγεί είναι ότι θα συμπεριλαμβάνονται στην «ομάδα κρούσης», μαζί με άλλα στελέχη της πρώτης γραμμής. «Ένας είναι ο στόχος μου. Πλέον οι προσδοκίες για το ΠΑΣΟΚ αλλάζουν. Ήταν άλλες το 2021 και νομίζω ότι ο σχεδιασμός μου σε ένα μεγάλο βαθμό πέτυχε στην Αυτοδιοίκηση, στις εθνικές και ευρωπαϊκές εκλογές» δηλώνει ο κ. Ανδρουλάκης.

Η απάντηση του κ. Δούκα στην ίδια ερώτηση, για το αν δηλαδή, εφόσον κερδίσει τη μάχη, αξιοποιήσει και τους άλλους υποψήφιους αρχηγούς είναι ότι από την «επομένη» θα υπάρξει ένα ξεκάθαρο πολιτικό κέντρο με όλους τους συνυποψήφιους και άλλα που θα συνεδριάζει κάθε εβδομάδα. Όταν δε ερωτάται αν πιστεύει ότι μπορεί να κάνει εκ νέου την ανατροπή και να νικήσει τον Νίκο Ανδρουλάκη που σημείωσε πρωτιά και απόσταση οκτώ μονάδων από τον Δήμαρχο στον πρώτο γύρο, ο κ. Δούκας δηλώνει: «Το πιστεύω βαθιά, γιατί πιστεύω επίσης ότι το αίτημα για αλλαγή είναι πανίσχυρο. Είναι και ο λόγος για τον οποίο ξεκίνησε η εκλογική διαδικασία: για να σηκώσει ξανά το ΠΑΣΟΚ «ανάστημα» και να αποτελέσει μια ξεκάθαρη επιλογή για την προοδευτική διακυβέρνηση του τόπου».

Πώς και πού ψηφίζουν την Κυριακή

Η ψηφοφορία για την εκλογή ανάδειξης Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στην Ελλάδα θα διαρκέσει από ώρα 07:00 πμ έως ώρα 19:00 μμ. Για τα εκλογικά τμήματα του Αποδήμου θα ισχύσουν οι ώρες που έχουν καθοριστεί με τη 2η εγκύκλιο για τον Απόδημο, όπως λειτούργησαν στον α’ γύρο.

Δικαίωμα ψήφου έχουν μόνο όσοι ψήφισαν στον α’ γύρο της 6ης Οκτωβρίου 2024.

Για την ταυτοποίησή τους απαιτείται η επίδειξη στην εφορευτική επιτροπή αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου ή διπλώματος οδήγησης νέου τύπου. Η αναζήτησή τους θα γίνεται από το μητρώο ψηφισάντων και όχι από τον εθνικό εκλογικό κατάλογο, όπως έγινε στον α΄ γύρο. Ως εκ τούτου, δεν απαιτείται ο ΑΜΚΑ για τους ψηφοφόρους 16 ετών και τους αλλοδαπούς, καθώς δε θα γίνεται αναζήτηση στον εθνικό εκλογικό κατάλογο, όπως στον α’ γύρο, παρά μόνο το ταυτοποιητικό τους έγγραφο.

Στη σχετική εγκύκλιο αναφέρεται επίσης αναλυτικά από τα μέλη της Επιτροπής Δεοντολογίας του ΠΑΣΟΚ:

«Σε περίπτωση που προσέρχεται ψηφοφόρος για να ψηφίσει και δεν εντοπίζεται στον εκλογικό κατάλογο του tablet, ο Πρόεδρος της Εφορευτικής Επιτροπής πρέπει να καλέσει άμεσα στο call center του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής (210-3665000) ή στα τηλέφωνα της ΕΔΕΚΑΠ (210 3665374-475-476), ώστε η ΕΔΕΚΑΠ να τον αναζητήσει στον εκλογικό κατάλογο και εφόσον εντοπιστεί, να τον πιστοποιήσει ως ψηφοφόρο και να ασκήσει το εκλογικό του δικαίωμα.

Γ. Για τον β’ γύρο δεν καταβάλλεται αντίτιμο.

Δ. Για τον β’ γύρο δε συμπληρώνονται αιτήσεις νέων μελών, καθώς η διαδικασία γίνεται από το κλειστό μητρώο των ψηφισάντων του α΄ γύρου της 6ης Οκτωβρίου.

Ε. Οι εκλογείς μπορούν να ψηφίσουν σε οποιοδήποτε εκλογικό τμήμα της Χώρας ή του Αποδήμου, ανεξάρτητα από το εκλογικό τμήμα που ψήφισαν στον α’ γύρο.

ΣΤ. Για τον β’ γύρο έχουν εκδοθεί νέες σφραγίδες με νέα αρίθμηση που θα αποσταλούν μαζί με το εκλογικό υλικό και ως εκ τούτου η σφραγίδα που χρησιμοποίησε κάθε εκλογικό τμήμα στον α’ γύρο πρέπει να αποσυρθεί και να αντικατασταθεί από τη νέα. Η χρήση της παλιάς σφραγίδας θα επιφέρει ακυρότητα του αποτελέσματος».

protothema.gr




Δούκας: Το ντιμπέιτ δεν έγινε λόγω Ανδρουλάκη

Ο Χάρης Δούκας κατηγόρησε τον Νίκο Ανδρουλάκη για την ακύρωση του ντιμπέιτ ενόψει του δεύτερου γύρου των εκλογών στο ΠΑΣΟΚ, που θα γίνει αυτή την Κυριακή. Ο Δούκας τόνισε ότι η ομάδα του ήταν έτοιμη για το ντιμπέιτ και δεν είχαν προγραμματίσει άλλες εκδηλώσεις, αλλά ο Ανδρουλάκης αποφάσισε να έχει ομιλία στον Πύργο την Τετάρτη, αποκλείοντας άλλες ημέρες.

Σύμφωνα με τον Δούκα, η μη πραγματοποίηση του ντιμπέιτ δείχνει ότι το ΠΑΣΟΚ είναι φοβικό και δεν θέλει να συζητά. Αντίθετα, ο ίδιος δήλωσε ότι επιθυμούν να έχουν διάλογο και ανταλλαγή απόψεων. Επιπλέον, εξέφρασε την πεποίθηση ότι υπάρχει έντονη επιθυμία για αλλαγές, που μπορεί να οδηγήσει σε ανατροπή στην εκλογική διαδικασία.

Ο Χάρης Δούκας εξέφρασε την απορία του σχετικά με το πώς μπορεί κανείς να διαπραγματευτεί με το κυβερνητικό σύστημα αν δεν έχει τη δυνατότητα να συνομιλήσει με έναν συνυποψήφιο.

Απαντώντας σε ερώτηση για την πιθανότητα ανατροπής στις εκλογές της Κυριακής, δήλωσε ότι πιστεύει ακράδαντα ότι μπορεί να συμβεί, καθώς υπάρχει μια ισχυρή επιθυμία για αλλαγή. Αυτή η ανάγκη για αλλαγή είναι και ο λόγος που ξεκίνησε η διαδικασία εκλογής νέου προέδρου στο ΠΑΣΟΚ.

«Είναι κρίσιμο να φτιάξουμε ένα ΠΑΣΟΚ ανοιχτό, θεσμικό, συμπεριληπτικό. Να φτιάξουμε ένα πολιτικό κέντρο με τους συνυποψηφίους μου που θα συνεδριάζει κάθε εβδομάδα για όλα τα θέματα και τις παρεμβάσεις που θα κάνουμε» είπε ακόμα ο Χάρης Δούκας ο οποίος απάντησε ότι «δεν έχω σκεφτεί θέσεις αντιπροέδρων. Μπορούν να αξιοποιηθούν οι άλλοι υποψήφιοι αν το ΠΑΣΟΚ ανοίξει».

Όπως τόνισε «η κοινοβουλευτική ομάδα πρέπει να έχει λόγο και ρόλο και να μην κοιμάται με “ναι” και να ξυπνάει με “όχι” στις θέσεις όπως συνέβη με την επιστολική ψήφο».

Γιάννης  Γεωργαλής

 

 




Συναντήσεις Διαμαντοπούλου με Δούκα και Ανδρουλάκη: Κρίσιμες εξελίξεις για το μέλλον του ΠΑΣΟΚ

Συνεχίζονται οι συναντήσεις μεταξύ των υποψηφίων για την προεδρία του ΠΑΣΟΚ, Νίκου Ανδρουλάκη και Χάρη Δούκα, με τους άλλους υποψηφίους που συμμετείχαν στον πρώτο γύρο. Μετά τις επαφές του Παύλου Γερουλάνου με τους δύο υποψηφίους  που έγινε προχτές   χθες  ήταν η σειρά της Άννας Διαμαντοπούλου.

Οι συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν  στο γραφείο της Διαμαντοπούλου, ξεκίνησε  με αυτήν της 12:00 το μεσημέρι με τον Χάρη Δούκα, ακολούθησε η   συνάντηση με τον Νίκο Ανδρουλάκη στις 13:30. Αυτές οι συναντήσεις αναμένονται να διευκολύνουν τις διαπραγματεύσεις ενόψει του δεύτερου γύρου εκλογών την προσεχή Κυριακή.

Στον αέρα το debate των δύο υποψηφίων

Το debate μεταξύ των υποψηφίων για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, Νίκου Ανδρουλάκη και Χάρη Δούκα, παραμένει σε εκκρεμότητα, καθώς, παρά την αρχική συμφωνία για τη μορφή και τις θεματικές ενότητες, δεν έχει οριστεί η ημερομηνία διεξαγωγής. Η πλευρά Ανδρουλάκη πρότεινε την Πέμπτη ή την Παρασκευή, αλλά η Παρασκευή είναι προβληματική λόγω μιας ήδη προγραμματισμένης ομιλίας του στη Θεσσαλονίκη. Από την άλλη, η πλευρά Δούκα συμφωνεί με το να γίνει το debate Πέμπτη, Παρασκευή ή Σάββατο, αν και ανησυχεί ότι την Πέμπτη το κοινό μπορεί να είναι περιορισμένο λόγω του αγώνα ποδοσφαίρου Ελλάδας-Αγγλίας.

Η Τετάρτη αποκλείστηκε, καθώς και οι δύο υποψήφιοι έχουν άλλες υποχρεώσεις. Οι αποφάσεις για το αν θα πραγματοποιηθεί τελικά το debate αναμένονται σύντομα, καθώς ο χρόνος που απομένει είναι περιορισμένος​.

Γιάννης Γεωργαλής

 




Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η ομιλία του Νίκου Ανδρουλάκη στην Καβάλα

Ολοκληρώθηκε η ομιλία του Νίκου Ανδρουλάκη, προέδρου του ΠΑΣΟΚ, σε φίλους, ψηφοφόρους και στελέχη του τοπικού ΠΑΣΟΚ Καβάλας.Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο καφέ Άπαρτο και σημείωσε πολύ ικανοποιητική προσέλευση, δείχνοντας το έντονο ενδιαφέρον των παρευρισκόμενων.Ο κ. Ανδρουλάκης θα παραμείνει στην Καβάλα για λίγες ακόμη ώρες, κατά τις οποίες θα συνεχίσει τις συναντήσεις και επαφές με τοπικούς φορείς και πολίτες.

Ανάμεσα στις επαφές του, ξεχώρισε η συνάντησή του με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών και Βιοτεχνών, Θόδωρο Χατζηχρήστο, όπου συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την τοπική οικονομία και επιχειρηματικότητα.




Επίσκεψη του Νίκου Ανδρουλάκη στην Καβάλα την ερχόμενη Κυριακή

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και υποψήφιος στις φθινοπωρινές εσωκομματικές εκλογές, κ. Νίκος Ανδρουλάκης, θα επισκεφθεί την Καβάλα.

Η επίσκεψή του έχει προγραμματιστεί για την ερχόμενη Κυριακή το πρωί.

Το αναλυτικό πρόγραμμα της επίσκεψης θα ανακοινωθεί σύντομα.




Θοδωρής Ζαγοράκης |“Προχωράμε, είμαι με το ΠΑΣΟΚ και τον Νίκο Ανδρουλάκη”

Στην Κομοτηνή βρέθηκε την  Μεγάλη Τετάρτη 2 Μαϊου 2024, ο υποψήφιος ευρωβουλευτής με το ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ Θοδωρής Ζαγοράκης.

Στο πρόγραμμα των επισκέψεών του η συνάντηση με τον δήμαρχο  Κομοτηνής Γιάννη Γκαράνη, τον περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλο Τοψίδη, τον αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης Μανώλη Ταπατζά και τέλος με στελέχη και την νεολαία του κόμματος.




Μετωπική σύγκρουση για τα Τέμπη: Κατατέθηκε η πρόταση δυσπιστίας από τον Νίκο Ανδρουλάκη

Μία ακόμη κοινοβουλευτική μάχη αρχίζει σε λίγες ώρες στη βουλή, μετά την κατάθεση από το ΠΑΣΟΚ πρότασης δυσπιστίας σε βάρος της κυβέρνησης, την οποία θα συνυπογράψουν ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Αριστερά, ενώ θα στηρίξουν Ελληνική Λύση και ΚΚΕ.

Η κυβέρνηση δηλώνει αποφασισμένη να απαντήσει για τα περί μονταζιέρας, αλλά και όσα ακούγονται περί συγκάλυψης, υιοθετώντας την άποψη περί οργανωμένου σχεδίου πολιτικών δυνάμεων και οικονομικών συμφερόντων με στόχο την αποσταθεροποίηση.




Πρωτοβουλία Ανδρουλάκη για πρόταση δυσπιστίας

Την θεσμική πρωτοβουλία για πρόταση δυσπιστίας αναλαμβάνει ο πρόεδρος του ΠαΣοΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, μετά την θύελλα αντιδράσεων που έχει προκαλέσει το σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας ΤΟ ΒΗΜΑ σχετικά με την υπόθεση των Τεμπών.

Η δήλωση του Νίκου Ανδρουλάκη: 

«Οι σημερινές αποκαλύψεις αποδεικνύουν ότι το έγκλημα των Τεμπών είναι ένα διαρκές έγκλημα.

Είναι εξοργιστικό ότι την ώρα που 57 άνθρωποι έχασαν με άδικο και τραγικό τρόπο τις ζωές τους, την ώρα που θρηνούσαν οι οικογένειες τους και εκατομμύρια Έλληνες σκέπτονταν ότι στο μοιραίο τρένο θα μπορούσαν να είναι τα δικά τους παιδιά, κάποιοι είχαν την προτεραιότητα να αφαιρέσουν συνομιλίες του επίμαχου σταθμάρχη, να τις χαλκεύσουν και να τις διοχετεύσουν σε φιλικά μέσα για να ενισχύσουν το αφήγημα περί ανθρώπινου λάθους.

Κι όλα αυτά πριν τις παραλάβει η Αστυνομία και η Δικαιοσύνη.

Απέναντι μας έχουμε μια αδίστακτη αγέλη εξουσίας, που καταπατά ανθρώπινα δικαιώματα και υπονομεύει το κράτος δικαίου.

Γι’ αυτό υπάρχει μόνο ένας δρόμος: η πρόταση δυσπιστίας.

Αναλαμβάνω τη θεσμική πρωτοβουλία και καλώ όλα τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων».

Σύμφωνα με πηγές της Χαριλάου Τρικούπη την Τρίτη η Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ θα καταθέσει το αίτημα δυσπιστίας και καλούνται να συνυπογράψουν τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου.

Κατά τις ίδιες πηγές, οι Σπαρτιάτες δεν λογίζονται στα κόμματα του δημοκρατικού τόξου, ούτε όμως και η Ελληνική Λύση που συνέπραξε με τη ΝΔ για να αλλάξει η σύνθεση στην ΑΔΑΕ και να μπλοκαριστεί η έρευνα.




Η «Ώρα του Πρωθυπουργού» στη Βουλή | Ο Κυριάκος Μητσοτάκης απαντά στον Νίκο Ανδρουλάκη για τη στεγαστική κρίση

Απάντηση δίνει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε επίκαιρη ερώτηση του προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας «ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής» Νίκου Ανδρουλάκη με θέμα: «Πώς σκοπεύει η Κυβέρνηση να αντιμετωπίσει τη διαρκώς εντεινόμενη στεγαστική κρίση;».

Η απάντηση δίνεται στο πλαίσιο της «Ώρας του Πρωθυπουργού».

Στο επίκεντρο του κυβερνητικού σχεδιασμού βρίσκεται ο περιορισμός της Golden Visa με τις πληροφορίες να αναφέρουν την αύξηση του ορίου των 250.000 ευρώ που ισχύει για ακίνητα στον Πειραιά και τα δυτικά προάστια της Αττικής στα επίπεδα των 500.000 ευρώ, όπως ισχύει για την απόκτηση Golden Visa με αγορά σπιτιού στο κέντρο της Αθήνας, τα νότια και βόρεια προάστια της Αττικής, αλλά και σε νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.

Σημειώνεται ότι το όριο των 500.000 ευρώ για την αγορά κατοικίας με το πρόγραμμα της Golden Visa αφορά περιοχές του Βόρειου Τομέα της Αττικής και συγκεκριμένα Πεντέλη, Κηφισιά, Μεταμόρφωση, Χαλάνδρι, Αγία Παρασκευή, Βριλήσσια, Νέα Ιωνία, Ηράκλειο, Χολαργό, Παπάγου, Πεύκη, Λυκόβρυση και Μαρούσι. Στον Νότιο Τομέα αντίστοιχα, τους δήμους Αγίου Δημητρίου, Αλίμου, Γλυφάδας, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Καλλιθέας, Μοσχάτου-Ταύρου, Νέας Σμύρνης και Παλαιού Φαλήρου και στον Κεντρικό Τομέα τους Δήμους Αθηναίων, Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας, Γαλατσίου, Ζωγράφου, Καισαριανής, Βύρωνα, Ηλιούπολης, Δάφνης Υμηττού. Στους υπόλοιπους δήμους της Αττικής, ισχύει το όριο των 250.000 ευρώ και για πολλούς από αυτούς αναμένεται η αύξησή του.

Πρόσφατα ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στο συνέδριο της ΠΟΜΙΔΑ είχε προαναγγείλει μέτρα περιορισμού της Golden Visa και, ειδικότερα, ότι θα αυξηθούν τα όρια για να γίνονται ουσιαστικότερες επενδύσεις, ενώ θα υπάρξει μία εξαίρεση για τα διατηρητέα ακίνητα για τα οποία θα ισχύει χαμηλότερο ελάχιστο όριο επένδυσης.

Ποιοι αγοράζουν με Golden Visa

Οι καλύτεροι πελάτες της Golden Visa είναι οι Κινέζοι. Σε σύνολο 14.875 αιτημάτων την τελευταία τριετία (2021-2023), οι 8.404 αιτήσεις για Golden Visa αφορούν Κινέζους. Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνουν οι Τούρκοι με 1.432 αιτήσεις και την τρίτη οι Λιβανέζοι με 775 αιτήσεις.

Το σχέδιο της στεγαστικής πολιτικής προβλέπει ακόμη:

  • Την ενεργοποίηση του προγράμματος «Ανακαινίζω – Νοικιάζω», μέσω του οποίου θα δοθεί επιδότηση σε ιδιοκτήτες για να ανακαινίσουν κατοικίες που σήμερα είναι κενές, με τη δέσμευση ότι θα τις εκμισθώσουν τουλάχιστον για μια τριετία. Απαραίτητη προϋπόθεση για να δοθεί η επιδότηση για ενεργειακή αναβάθμιση και ανακαίνιση θα είναι οι κατοικίες να μην έχουν εμβαδόν μεγαλύτερο από 100 τετραγωνικά μέτρα και να βρίσκονται σε οικιστική περιοχή. Επίσης, δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών. Οι εντασσόμενοι στο πρόγραμμα επιδοτούνται για δαπάνες επισκευής και ανακαίνισης έως 10.000 ευρώ.
  • Εντός του έτους θα ξεκινήσει και το πρόγραμμα της κοινωνικής αντιπαροχής. Στόχος του προγράμματος είναι η ανέγερση 2.500 κοινωνικών κατοικιών για 5.000 ωφελούμενους νέους έως 39 ετών.

πηγή: Newsbeast.gr




Οι πρώτες τροχιοδεικτικές βολές Μητσοτάκη σε Ανδρουλάκη

Οι διαλυτικές τάσεις που επικρατούν στον ΣΥΡΙΖΑ σε συνδυασμό με το δημοσκοπικό «τσίμπημα» του ΠΑΣΟΚ που τα τελευταία γκάλοπ το φέρνουν στη δεύτερη θέση αναδιαμορφώνουν τη γαλάζια στρατηγική με τον πρωθυπουργό να βάζει στο στόχαστρο τον Νίκο Ανδρουλάκη αποδομώντας τον με επιχειρήματα τις επικρίσεις που δέχεται.

Αυτό διεφάνη χθες στη βουλή, όπου ο Κυριάκος Μητσοτάκης εστίασε τόσο στην δευτερολογία όσο και στην τριτολογία του στη συζήτηση για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας και του Έβρου στο να απαντήσει στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ ακολουθώντας την τακτική «μια στο καρφί και μια στο πέταλο». 

‘Ετσι, συμφώνησε αφενός με τη διαπίστωσή του ότι υπάρχουν «αρνητές» της κλιματικής κρίσης σημειώνοντας ότι η Ελλάδα οφείλει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην «πράσινη μετάβαση» και για το λόγο αυτό η κυβέρνηση επεξεργάζεται ήδη το αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα και είναι έτοιμη να δεχτεί προτάσεις από την αντιπολίτευση, οι οποίες όμως να είναι ρεαλιστικές και κοστολογημένες.

Πρόσθεσε δε απευθυνόμενος στον Νίκο Ανδρουλάκη ότι «ένας τίτλος δεν είναι σχέδιο» δίνοντας το παράδειγμα την πρότασής του για  «παραγωγική ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας» αλλά και καλώντας τον να απαντήσει εάν πιστεύει ότι: «η χώρα πρέπει να αποκτήσει πυρηνική ενέργεια» απαντώντας στην κριτική που άσκησε για τη χρήση φυσικού αερίου.

Παράλληλα, απαντώντας στην σφοδρή κριτική που δέχεται για την φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών αλλά και στις αντιδράσεις που έχουν ξεσπάσει στον κλάδο, ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι είναι συνεπής πολιτικά, καθώς προεκλογικά έλεγε ότι θα μειώσει το τέλος επιτηδεύματος, υπό την προϋπόθεση ότι θα βελτιωθεί η φορολογική συμμόρφωση.

Εγκάλεσε μάλιστα τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, λέγοντας: «είναι βολικό να κρύβεστε πίσω από τους λίγους μεγάλους, οι οποίοι πράγματι θα εντοπιστούν, στο μέτρο του εφικτού, αλλά να μην θίγετε αυτούς τους οποίους θεωρείτε τη δική σας πολιτική πελατεία με το να μην γίνεστε δυσάρεστος σε κάποιους, οι οποίοι ενδεχομένως, ναι, θα πρέπει να καταβάλλουν περισσότερο φόρο, διότι αυτή τη στιγμή δεν δικαιολογείται να πληρώνουν τον φόρο τον οποίον καταβάλλουν ή μηδενικό φόρο».

Εκτός Μαξίμου

Τις περιοδείες στο εσωτερικό και συγκεκριμένα στην περιφέρεια ξεκινά εκ νέου ο πρωθυπουργός με τους στενούς του συνεργάτες να εντάσσουν στον προγραμματισμό του μια εγχώρια περιοδεία το λιγότερο ανά δύο εβδομάδες.

Στόχος είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης να έρχεται σε απευθείας επαφή με τους πολίτες κομίζοντας το μήνυμα ότι η κυβέρνηση βρίσκεται δίπλα στην κοινωνία αλλά και επικοινωνώντας έργα που είτε εγκαινιάζονται είτε δρομολογούνται. Στο πλαίσιο αυτό, σήμερα το πρωί θα επισκεφθεί την περιφερειακή ενότητα Φθιώτιδας.

Στις 10.30 θα παραστεί και θα μιλήσει στα εγκαίνια του λιμένα Αγίου Κωνσταντίνου και στη συνέχεια θα επισκεφθεί τα Καμένα Βούρλα, ενώ στη συνέχεια στις 12.30 θα κάνει “αυτοψία” στο εργοτάξιο του αυτοκινητοδρόμου Μπράλος- Άμφισσα δίνοντας “σήμα” για τη συνέχιση των μεγάλων έργων υποδομής. 




Ματαίωση Επίσκεψης Νίκου Ανδρουλάκη

Έκτακτος λόγος που ανέκυψε χθες, ματαιώνει την προγραμματισμένη για σήμερα επίσκεψη του κ. Νίκου Ανδρουλάκη στο Ν. Καβάλας . Κι όμως όλα ήταν έτοιμα, με συγκεκριμένο πρόγραμμα συναντήσεων σε Παγγαίο και Καβάλα.

 




Πιθανή επίσκεψη του Νίκου Ανδρουλάκη στην Καβάλα

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης είναι πιθανό να  επισκεφθεί τη Καβάλα

Κατά πληροφορίες την ερχόμενη Δευτέρα. Σκοπεύει να περιοδεύσει μαζί με τον υποψήφιο Περιφερειάρχη κ. Δαμιανό Καγκελίδη.




Η Ομιλία του Νίκου Ανδρουλάκη στην Βουλή

Σχετικό απόσπασμα της ομιλίας του Νίκου Ανδρουλάκη στην Βουλή:

Για τις πυρκαγιές: Θεωρώ αδιανόητο αρμόδια χείλη να διαβεβαιώνουν ότι όλα βαίνουν καλώς, αλλά η Ρόδος να καίγεται 7 μέρες. Ο Πρωθυπουργός δήλωσε προ ημερών ότι φέτος έχουμε περισσότερα εναέρια μέσα και περισσότερα πυροσβεστικά οχήματα.Αναφέρθηκε επίσης στην εκταμίευση περισσότερων κρατικών πόρων προς την τοπική αυτοδιοίκηση ενόψει της αντιπυρικής περιόδου.

Όμως δεν μας είπε γιατί το επιτελικό κράτος απέτυχε και φέτος να καθαρίσει τα δάσηκαι να φτιάξει αντιπυρικές ζώνες.Δεν μας είπε αν έλεγξε πως αξιοποιήθηκαν οι κρατικοί πόροι, από την τοπική αυτοδιοίκηση, όταν για παράδειγμα καταγγέλλεται ότι Περιφέρειες άνοιξαν προσφορές για την αντιπυρική προστασία για την περίοδο 2023-2024 ακόμα και μέσα στον Ιούλιο.

Γιατί ακόμη και σήμερα δεν έχουν βγει οι κανονιστικές πράξεις ώστε να είναι σαφές και ευδιάκριτο το πλαίσιο αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Πολιτικής Προστασίας; Τί έχει υλοποιηθεί από το εθνικό σχέδιο πολιτικής προστασίας «Αιγίς» ύψους σχεδόν 2 δισεκατομμυρίων ευρώ; Τι απέγιναν τα ειδικά συστήματα παρακολούθησης και προειδοποίησης με drones, τα 13 περιφερειακά  επιχειρησιακά κέντρα πολιτικής προστασίας;

Το 112 είναι πολύ σημαντικό εργαλείο. Δεν φτάνει όμως. Πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα βήματα. Ο φυσικός πλούτος μας χάνεται και δεν μπορούμε να παραμένουμε αναποτελεσματικοί. Τρεισήμισι εκατομμύρια στρέμματα κάηκαν στη χώρα μας τα τελευταία 10 χρόνια.

Έμφαση στην πρόληψη: Ήρθε η ώρα για ένα σύγχρονο σχέδιο πρόληψης των πυρκαγιών, ένα άλλο μοντέλο δασοπροστασίας, αξιοποιώντας το επιστημονικό δυναμικό που διαθέτουμε στα πέντε δασολογικά τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης. Χωρίς να σπαταλάμε πόρους, ή να τους χρησιμοποιούμε για να μεταφέρουμε την ευθύνη αλλού και στο τέλος να μην ανήκει σε κανέναν. Ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός δεν περιορίζεται μόνο στην παροχή βοήθειας και στην αγορά εναέριων μέσων πυρόσβεσης.

Ως εισηγητής του rescEU μαζί με άλλους συναδέλφους μου πετύχαμε να εξασφαλίσουμε 100% ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για την προμήθεια των νέων Canadair. Κάτι που παραλείψετε να πείτε κατά την προχθεσινή επίσκεψη σας στην αεροπορική βάση της Ελευσίνας. Ένα πολύ βασικό κομμάτι του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού είναι και η πρόληψη. Εκμεταλλευτείτε το! Είναι πλέον προφανές ότι πρέπει να αναπροσαρμόσουμε τον σχεδιασμό και τις δράσεις πρόληψης.

Για τις νέες προκλήσεις Ερντογάν: Η απόφαση των ΗΠΑ για εκσυγχρονισμό των 80 τουρκικών μαχητικών F-16 και πώληση 40 νέων αεροσκαφών, δεν είναι μία θετική εξέλιξη. Ο κ.Ερντογάν, που εκβίασε την ένταξη της Σουηδίας και συμπεριφέρεται ως παράγοντας αστάθειας στην Ανατολική Μεσόγειο, δεν μπορεί να επιβραβεύεται.

Όσο το παζάρι φέρνει αποτελέσματα, τόσο πιο σκληρό θα γίνεται. Εντυπωσιάστηκα οφείλω να ομολογήσω και από τη σπουδή του κ. Μητσοτάκη, αμέσως μετά τη συνάντηση με τον Τούρκο Πρόεδρο να βάλει στο τραπέζι την εκδοχή μιας τολμηρής διαπραγμάτευσης και να μιλήσει ακόμη και για πιθανότητα υποχωρήσεων. Δεν του είχε γίνει μάθημα, το πάθημα από το ραντεβού στον Βόσπορο πέρσι τον Μάρτιο;

Και τότε μιλούσε για μία «νέα εποχή στις ελληνοτουρκικές σχέσεις» και αμέσως μετά ξεκίνησε νέος κύκλος έντασης. Τώρα λοιπόν, μέσα σε ένα 24ωρο, ο κ. Ερντογάν πυροδότησε το κλίμα στο Κυπριακό και αμφισβήτησε εκ νέου την ελληνική κυριαρχία στα νησιά. Ακόμα και τη λειτουργία του Δεκαπενταύγουστου στην Παναγία Σουμελά, που είχε αρχίσει να γίνεται παράδοση, την απαγόρευσε φέτος. Αφήστε τα επικοινωνιακά παιχνίδια  και εργαστείτε διπλωματικά για να διευρυνθεί ο κύκλος που θα στηρίζει τις θέσεις μας.

 Για την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού: Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ δημιούργησαν τις προϋποθέσεις  ώστε να αποκτήσει φωνή και ρόλο ο απόδημος Ελληνισμός. Με απτά αποτελέσματα.  Ψηφίσαμε τον ειδικό αναπτυξιακό νόμο. Δημιουργήσαμε δίκτυα της παγκόσμιας ομογένειας.

Έγινε μια πραγματική επανάσταση στο θέμα της ελληνόφωνης εκπαίδευσης. Στάλθηκαν από την Ελλάδα δάσκαλοι, βιβλία, οικονομικοί πόροι,  για  να κρατηθεί ζωντανή η ελληνικότητα.  Το έργο μας λοιπόν αποδεικνύει ότι οι απόψεις μας γι’ αυτά τα θέματα δεν είναι συγκυριακές,  αλλά έχουν καθαρά εθνικό και αξιακό χαρακτήρα. Δεν πήραμε αποφάσεις με το βλέμμα στραμμένο στην κάλπη των Ελλήνων του εξωτερικού κύριοι της Νέας Δημοκρατίας. Δεν μπορώ να πω το ίδιο και για εσάς.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μεσούσης της προεκλογικής περιόδου η κυβέρνηση εξέταζε το ενδεχόμενο να μειωθούν έως και να καταργηθούν οι θέσεις βουλευτών επικρατείας από τον απόδημο Ελληνισμό.

 Η Κυβέρνηση επικαλείται τη συναίνεση, αλλά την απέρριψε στην πράξη. Ποια συναίνεση απηχεί η διαβούλευση μίας μόλις εβδομάδας; Ποιος ήταν ο ρόλος των αποδήμων στη διαμόρφωση του νομοσχεδίου; Ανύπαρκτος. Μιλάτε συνεχώς για συναίνεση,  ενώ οι καθημερινές σας πρακτικές υπονομεύουν το ευρύτερο πνεύμα συναίνεσης που πρέπει να αποκτήσει το πολιτικό μας σύστημα.

Όπως δηλώσαμε και στην Επιτροπή, υπερψηφίζουμε το παρόν νομοσχέδιο. Γιατί στεκόμαστε αξιακά σε αυτό το κρίσιμο και τόσο σημαντικό ζήτημα για την πατρίδα μας.

Γι’ αυτό παρά τις εύλογες ανησυχίες μας επιδεικνύουμε πνεύμα συναίνεσης, με τη σκέψη στους δεκάδες χιλιάδες Έλληνες που βρίσκονται στο εξωτερικό και που με την επιστημονική, επαγγελματική και καθημερινή κοινωνική δράση τους  μας κάνουν υπερήφανους.