Η Θάσος πρωταγωνίστρια στην τουριστική ανάπτυξη της Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης
Στην Ημερίδα Τουρισμού της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, που πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025, η Θάσος είχε δυναμική παρουσία με τη συμμετοχή θεσμικών και επαγγελματικών φορέων του νησιού.
Ο Δήμος Θάσου εκπροσωπήθηκε από τον Δήμαρχο κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού και Πρόεδρο του Οργανισμού Τουρισμού Θάσου κ. Μαρκιανό Ιωάννη και την Αντιπρόεδρο του Οργανισμού κα. Λαμπρινή Φωκά.
Στην ημερίδα συμμετείχαν, επίσης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θάσου κ. Πάρις Παρασχούδης, ο Πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματιών Θάσου και μέλος του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Καβάλας, καθώς και Πρόεδρος του Τουριστικού Τομέα, κ. Αναστάσιος Μπίλιας, το μέλος του Δ.Σ. του Οργανισμού Τουρισμού Θάσου κ. Στέλιος Συνοδιάς, καθώς και άλλοι εκπρόσωποι τουριστικών φορέων του νησιού.
Κατά την τοποθέτησή του στην Ημερίδα, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε μεταξύ άλλων:
«Για πρώτη φορά γινόμαστε μάρτυρες μιας οργανωμένης και στοχευμένης τουριστικής πολιτικής από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης. Έχει γίνει πλέον αντιληπτή η ιδιαιτερότητα κάθε τουριστικού προορισμού στην περιοχή μας, καθώς και η ξεχωριστή θέση που κατέχει ο καθένας στον τομέα του τουρισμού. Η Θάσος είναι η ναυαρχίδα του τουρισμού της Περιφέρειας και αυτό επιβεβαιώνεται μέσα από συγκεκριμένες ενέργειες και δράσεις προς όφελος όλων».
Ο Δήμαρχος Θάσου, όπως και οι υπόλοιποι εκπρόσωποι θεσμών και φορέων του τουρισμού του νησιού, συνεχάρησαν τον Περιφερειάρχη κ. Χριστόδουλο Τοψίδη και τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κ. Παναγιώτη Αρχοντή για τη νέα κατεύθυνση στην τουριστική πολιτική της ΠΑΜΘ, δηλώνοντας έμπρακτα τη στήριξή τους σε αυτή τη νέα προσπάθεια που στοχεύει στο κοινό όφελος.
Η Ελλάδα στον Πυρήνα του Ενεργειακού Παιχνιδιού: Chevron και ExxonMobil Αναδιαμορφώνουν τον Χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου
Η πρόσφατη εκδήλωση ενδιαφέροντος από την αμερικανική εταιρεία Chevron για έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων σε περιοχές νότια της Κρήτης αποτελεί σημαντική εξέλιξη για τον ενεργειακό τομέα της Ελλάδας.Η Chevron, μετά την ExxonMobil, γίνεται η δεύτερη μεγάλη αμερικανική εταιρεία που εμπλέκεται ενεργά στο ελληνικό πρόγραμμα έρευνας υδρογονανθράκων, υποδηλώνοντας την αυξανόμενη ελκυστικότητα της χώρας ως επενδυτικού προορισμού στον ενεργειακό τομέα.
Η συμμετοχή αυτών των ενεργειακών κολοσσών ενισχύει τη θέση της Ελλάδας στον ενεργειακό χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου, καθιστώντας τη χώρα σημαντικό κόμβο παραγωγής και μεταφοράς ενέργειας προς την Ευρώπη.Αυτή η εξέλιξη είναι ιδιαίτερα σημαντική, δεδομένης της ευρωπαϊκής προσπάθειας για μείωση της εξάρτησης από το ρωσικό φυσικό αέριο, ειδικά μετά τις γεωπολιτικές εντάσεις στην Ουκρανία.
Παράλληλα, η παρουσία της Chevron και της ExxonMobil στην περιοχή λειτουργεί ως έμπρακτη αναγνώριση της ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που αυτά αμφισβητούνται από το τουρκολιβυκό μνημόνιο.Η εμπλοκή αυτών των εταιρειών απονομιμοποιεί στην πράξη τις αμφισβητήσεις, ενισχύοντας τη θέση της Ελλάδας σε διεθνές επίπεδο.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφερόμενος στο θέμα, τόνισε ότι η εκδήλωση ενδιαφέροντος από την Chevron αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία και αναγνώριση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων στην περιοχή.Παράλληλα, σημείωσε ότι η Λιβύη, προκηρύσσοντας θαλάσσια οικόπεδα στη δική της ΑΟΖ, ακολούθησε τη μέση γραμμή, σεβόμενη τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα.
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει αποδεχθεί την εκδήλωση ενδιαφέροντος της Chevron και προχωρά στην έκδοση σχετικών αποφάσεων για τον προσδιορισμό των γεωγραφικών περιοχών και την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού.Αναμένεται ότι η διαδικασία αυτή θα ενισχύσει περαιτέρω την εθνική στρατηγική για ενεργειακή ανεξαρτησία και μείωση του ενεργειακού κόστους.
Συνολικά, η δυναμική είσοδος της Chevron, σε συνδυασμό με την ήδη ενεργή παρουσία της ExxonMobil, σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον ελληνικό ενεργειακό τομέα, με θετικές προοπτικές για την οικονομία και την γεωπολιτική θέση της χώρας.
Στήριξη των Κοινωνικών Επιχειρήσεων από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης προχωρά σε μια σημαντική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.), δημοσιεύοντας την Πρόσκληση υπ’ αριθμ. 15445/ΑΜΘ72 στο πλαίσιο του Προγράμματος “Ανατολική Μακεδονία, Θράκη” 2021 – 2027.
Η νέα δράση ESO4.1.στ, που αφορά τη στήριξη των κοινωνικών επιχειρήσεων της Περιφέρειας, στοχεύει στην ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα των φορέων Κ.ΑΛ.Ο., προσφέροντας ευκαιρίες χρηματοδότησης τόσο σε υφιστάμενες όσο και σε νέες κοινωνικές επιχειρήσεις. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην κοινωνική οικονομία αποκτούν τη δυνατότητα να επενδύσουν σε εξοπλισμό και υποδομές, να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους και να προωθήσουν καινοτόμα και κοινωνικά υπεύθυνα επιχειρηματικά μοντέλα.
Ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Οικονομίας, Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, τόνισε πως η στήριξη της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας αποτελεί προτεραιότητα της Περιφέρειας και του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη. Υπογράμμισε επίσης ότι η συγκεκριμένη πρόσκληση είναι το αποτέλεσμα συντονισμένων ενεργειών και συνεργασίας με τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο τη δημιουργία ενός βιώσιμου και δίκαιου επιχειρηματικού μοντέλου που θα προσφέρει προστιθέμενη αξία στην τοπική κοινωνία και οικονομία.
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης συνεχίζει να επενδύει στη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας, στηρίζοντας έμπρακτα τις κοινωνικές επιχειρήσεις που επιδιώκουν να συμβάλουν θετικά στην κοινωνία. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για την υποβολή προτάσεων και τα κριτήρια επιλεξιμότητας στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΥΔ ΑΜΘ.
Στήριξη των Κοινωνικών Επιχειρήσεων από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης προχωρά σε μια σημαντική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.), δημοσιεύοντας την Πρόσκληση υπ’ αριθμ. 15445/ΑΜΘ72 στο πλαίσιο του Προγράμματος “Ανατολική Μακεδονία, Θράκη” 2021 – 2027.
Η νέα δράση ESO4.1.στ, που αφορά τη στήριξη των κοινωνικών επιχειρήσεων της Περιφέρειας, στοχεύει στην ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα των φορέων Κ.ΑΛ.Ο., προσφέροντας ευκαιρίες χρηματοδότησης τόσο σε υφιστάμενες όσο και σε νέες κοινωνικές επιχειρήσεις. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην κοινωνική οικονομία αποκτούν τη δυνατότητα να επενδύσουν σε εξοπλισμό και υποδομές, να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους και να προωθήσουν καινοτόμα και κοινωνικά υπεύθυνα επιχειρηματικά μοντέλα.
Ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Οικονομίας, Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, τόνισε πως η στήριξη της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας αποτελεί προτεραιότητα της Περιφέρειας και του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη. Υπογράμμισε επίσης ότι η συγκεκριμένη πρόσκληση είναι το αποτέλεσμα συντονισμένων ενεργειών και συνεργασίας με τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο τη δημιουργία ενός βιώσιμου και δίκαιου επιχειρηματικού μοντέλου που θα προσφέρει προστιθέμενη αξία στην τοπική κοινωνία και οικονομία.
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης συνεχίζει να επενδύει στη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας, στηρίζοντας έμπρακτα τις κοινωνικές επιχειρήσεις που επιδιώκουν να συμβάλουν θετικά στην κοινωνία. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για την υποβολή προτάσεων και τα κριτήρια επιλεξιμότητας στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΥΔ ΑΜΘ.
Συνελήφθησαν 6 άτομα σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν κατά το χρονικό διάστημα από 20 έως και 25-2-2025 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Δράμας, Καβάλας, Ξάνθης και Ροδόπης έξι -6- άτομα, εκ των οποίων πέντε ημεδαποί και ένας αλλοδαπός, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν πέντε ξεχωριστές δικογραφίες για παραβάσεις της νομοθεσίας περί εξαρτησιογόνων ουσιών.
Αναλυτικότερα, σε μία περίπτωση, έπειτα από κατάλληλη αξιοποίηση πληροφοριών, αστυνομικοί του Τμήματος Ασφάλειας Δράμας με τη συνδρομή αστυνομικών Ομάδων Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας Θεσσαλονίκης και του Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Θεσσαλονίκης συνέλαβαν έναν ημεδαπό που εντοπίσθηκε απογευματινές ώρες της 25-2-2025 στην Εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης, να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, στο εσωτερικό του οποίου βρέθηκαν επιμελώς κρυμμένα και κατασχέθηκαν -1- νάιλον συσκευασία με κάνναβη, βάρους -280- γραμμαρίων και -1- ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας.
Στην κατοχή του δράστη βρέθηκαν επίσης και κατασχέθηκαν το χρηματικό ποσό των -550- ευρώ και -1- κινητό τηλέφωνο.
Επιπλέον σε άλλες τέσσερις περιπτώσεις, στη Δράμα, την Καβάλα, την Ξάνθη και την Κομοτηνή συνελήφθησαν αντίστοιχα από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Δράμας με τη συνδρομή του αστυνομικού σκύλου ανίχνευσης ναρκωτικών ¨VERA¨, της Ομάδας Δίκυκλης Αστυνόμευσης του Αστυνομικού Τμήματος Καβάλας και των Τμημάτων Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ξάνθης και Κομοτηνής τέσσερις ημεδαποί και ένας αλλοδαπός, διότι κατείχαν κατά περίπτωση μικροποσότητες κάνναβης, κοκαΐνης και -6- ναρκωτικά δισκία, τα οποία και κατασχέθηκαν.
Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκριση για τις πέντε υποθέσεις ενήργησαν το Τμήμα Ασφάλειας Δράμας και τα Τμήματα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Καβάλας, Ξάνθης και Κομοτηνής.
Περιφερειακή σύσκεψη των διδασκαλικών συλλόγων της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης
Περιφερειακή σύσκεψη των διοικητικών συμβουλίων των διδασκαλικών συλλόγων της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, με συμμετοχή κλιμακίου της ΔΟΕ, έλαβε χώρα χθες το απόγευμα στο 13ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής με βασικά θέματα συζήτησης την οργάνωση της απεργίας στις 28 Φεβρουαρίου, τη διεκδίκηση του 13ου και 14ου μισθού,τη “συλλογική απάντηση του κλάδου απέναντι στην κλιμάκωση των διώξεων και των πειθαρχικών από την πλευρά της κυβέρνησης και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., την αποτροπή της αποπομπής των αιρετών εκπροσώπων του κλάδου από τα πειθαρχικά συμβούλια, τη δυσβάσταχτη καθημερινότητα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία” και όλα τα άλλα ζητήματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς.
Επιπλέον, χθες το πρωί έγινε κινητοποίηση στο Εφετείο Κομοτηνής ενόψει της εκδίκασης της προσφυγής των νεοδιόριστων του 2020 και του 2021. Επίσης, χθες το μεσημέρι έγινε κινητοποίηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Σήμερα θα γίνουν επισκέψεις κλιμακίων σε σχολεία της περιοχής και στις 13:30 θα δοθεί συνέντευξη τύπου από τα μέλη του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στα γραφεία της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στην Κομοτηνή.
Πηγή:ertnews.gr
Το ανανεωμένο πρόσωπο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κέρδισε τις εντυπώσεις στο Μάλμε της Σουηδίας
Κομοτηνή, 5 Φεβρουαρίου 2025 – Στο πλαίσιο των δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στο εξωτερικό, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 4 Φεβρουαρίου, στις 17:30, στο Ribersborg Kallbadhus του Μάλμε της Σουηδίας, μια σειρά από νευραλγικές Β2Β συναντήσεις.
Κατά τη διάρκεια της σημαντικής αυτής πρωτοβουλίας, οι άνθρωποι της ΠΑΜΘ είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με εκπροσώπους του τουριστικού κλάδου και κορυφαία ταξιδιωτικά γραφεία της Σουηδίας, όπως το Nordic Horizon Travel, το Padeltours και η Expedia, μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς διαδικτυακές ταξιδιωτικές πλατφόρμες, η οποία επηρεάζει εκατομμύρια ταξιδιωτικές επιλογές παγκοσμίως. Βασικός στόχος των συναντήσεων ήταν η προώθηση της Περιφέρειας ως ιδανικού ταξιδιωτικού προορισμού για όλες τις εποχές του χρόνου. Τις συναντήσεις διαχειρίστηκαν με απόλυτη επιτυχία τα μέλη της ομάδας τουριστικής προβολής της Περιφέρειας, κος. Γιώργος Παναγόπουλος και κα. Πάττυ Κωνσταντινίδου, τα οποία ενημέρωσαν τους προσκεκλημένους για τον πολιτιστικό, φυσικό και ιστορικό πλούτο του τόπου, καθώς και για τα στοιχεία που τον καθιστούν απόλυτα αυθεντικό.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Παναγιώτης Αρχοντής, ο οποίος επεσήμανε τα μοναδικά χαρακτηριστικά και τις προοπτικές της Περιφέρειας σε διεθνές επίπεδο.
Η δράση ολοκληρώθηκε με παραγωγικές συζητήσεις δικτύωσης, που αποτέλεσαν πλατφόρμα για την εδραίωση νέων συνεργασιών με φορείς του τουριστικού κλάδου στη Σουηδία.
Η εν λόγω δράση αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, βασισμένης στην καμπάνια με κεντρικό μήνυμα «Αγκαλιά Γεμάτη Ελλάδα». Στόχος είναι η προώθηση μιας θετικής και ανανεωμένης εικόνας της Περιφέρειας στη Σουηδική αγορά, προκειμένου να ενταχθεί στους καταλόγους των επαγγελματιών διαφόρων κατηγοριών τουρισμού και των μεμονωμένων ταξιδιωτών.
14 συλλήψεις για ναρκωτικά σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Στο πλαίσιο ειδικών δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών συνελήφθησαν δεκατέσσερα (14) άτομα σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν επιπλέον κατά το χρονικό διάστημα από 13 έως και 18-9-2024 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Δράμας, Καβάλας, Ροδόπης, Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας δεκατέσσερις (14) ημεδαποί, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν δέκα ξεχωριστές δικογραφίες για παραβάσεις της νομοθεσίας περί εξαρτησιογόνων ουσιών.
Αναλυτικότερα, στην πρώτη περίπτωση, την 13-9-2024 το βράδυ, στη Δράμα, αστυνομικοί της Ομάδας Δίκυκλης Αστυνόμευσης του Αστυνομικού Τμήματος Δράμας συνέλαβαν έναν ημεδαπό, διότι βρέθηκαν στην κατοχή του και κατασχέθηκαν 68 ναρκωτικά δισκία.
Στην δεύτερη περίπτωση, την 16-9-2024 το μεσημέρι σε περιοχή της Αλεξανδρούπολης, αστυνομικοί του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης έπειτα από κατάλληλη αξιοποίηση πληροφοριών για διακίνηση ναρκωτικών ουσιών στην ευρύτερη περιοχή της Αλεξανδρούπολης συνέλαβαν τέσσερις ημεδαπούς, διότι στην κατοχή των δύο βρέθηκαν και κατασχέθηκαν πέντε χάρτινες συσκευασίες με μικροποσότητες ναρκωτικής ουσίας «Μπονσάι» τις οποίες όπως προέκυψε προμηθεύτηκαν από τους άλλους δύο δράστες, στην οικία των οποίων βρέθηκαν και κατασχέθηκαν μεταξύ άλλων ακόμη μία χάρτινη συσκευασία με μικροποσότητα της ίδιας ναρκωτικής ουσίας και χρηματικό ποσό.
Επιπλέον, σε οκτώ ακόμα περιπτώσεις, κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα οι αστυνομικοί πραγματοποίησαν ελέγχους, κατά τη διάρκεια των οποίων συνέλαβαν έναν ημεδαπό στην Ορεστιάδα, μία ημεδαπή σε περιοχή της Σαμοθράκης, τρεις ημεδαπούς σε περιοχές της Ροδόπης και τέσσερις ημεδαπούς σε περιοχές της Καβάλας, διότι βρέθηκαν συνολικά και κατασχέθηκαν από μία οικία, δύο οχήματα και την κατοχή των δραστών κατά περίπτωση, μικροποσότητες ακατέργαστης και κατεργασμένης κάνναβης, ναρκωτικής ουσίας «Μπονσάι» και ηρωίνης, τέσσερα ναρκωτικά δισκία, 14 κομμάτια βαμβακιού εμποτισμένα με ναρκωτική ουσία, δύο τσιγάρα κάνναβης και μία σύριγγα του 1 ml με διάλυμα ηρωίνης.
Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκριση για τις δέκα υποθέσεις ενήργησαν οι Υποδιευθύνσεις Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας, τα Τμήματα Ασφάλειας Δράμας, Καβάλας και Κομοτηνής και τα Αστυνομικά Τμήματα Σαμοθράκης και Παγγαίου Καβάλας.
www.proininews.gr
Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης λόγω επικίνδυνων καιρικών φαινομένων
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΠΑΜΘ) προχωρά στην αναστολή λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων αύριο, Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024, λόγω επικίνδυνων καιρικών φαινομένων που αναμένεται να πλήξουν την περιοχή. Η απόφαση αυτή ελήφθη από τον Περιφερειάρχη Χριστόδουλο Τοψίδη, μετά από εισήγηση της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνων του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, λαμβάνοντας υπόψη το επικαιροποιημένο δελτίο της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ).
Συγκεκριμένα, η ΕΜΥ εξέδωσε προειδοποίηση για έντονα καιρικά φαινόμενα, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού. Ως εκ τούτου, κρίθηκε αναγκαία η διακοπή των μαθημάτων σε όλες τις σχολικές μονάδες της Περιφέρειας, προκειμένου να προστατευθεί η σωματική ακεραιότητα όλων των εμπλεκομένων.
Οι προγραμματισμένοι αγιασμοί για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, που είχαν οριστεί για αύριο, θα μετατεθούν για την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2024.
Η Περιφέρεια, σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, παρακολουθεί στενά την εξέλιξη των καιρικών φαινομένων και βρίσκεται σε επιφυλακή για να παρέμβει σε περίπτωση έκτακτων αναγκών. Οι πολίτες καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να ακολουθούν τις οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας για την αποφυγή ατυχημάτων ή άλλων δυσάρεστων συμβάντων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων αποτελεί ένα προληπτικό μέτρο που λαμβάνεται με γνώμονα την ασφάλεια της εκπαιδευτικής κοινότητας, ενώ η επαναλειτουργία τους θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη της κακοκαιρίας.
Η Περιφέρεια ΑΜΘ καλεί τους πολίτες να ενημερώνονται τακτικά από τα επίσημα κανάλια ενημέρωσης και τις ανακοινώσεις των αρμόδιων αρχών για την ασφαλή διαχείριση της κατάστασης.
Υπογραφή Σύμβασης για Διαμόρφωση Πρότυπων Διαβάσεων σε Κόμβους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) προχωρά σε σημαντικές παρεμβάσεις για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας, υπογράφοντας προγραμματική σύμβαση με την «ΠΕΡΙ ΕΞΕΛΙΞΙΣ – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α.Ε.».
Το έργο, προϋπολογισμού 80.000 ευρώ, αφορά τη διαμόρφωση πρότυπων διαβάσεων σε κομβικά σημεία της Περιφέρειας, με στόχο την καλύτερη προστασία των πεζών.
Συγκεκριμένα, θα αναβαθμιστούν 14 σηματοδοτούμενες και 70 μη σηματοδοτούμενες διαβάσεις σε πρότυπες, καλύπτοντας τις Περιφερειακές Ενότητες Ξάνθης, Καβάλας, Δράμας και Ροδόπης. Οι εργασίες θα υλοποιηθούν σε διάστημα 20 μηνών, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων.
Μετά την υπογραφή της σύμβασης, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, τόνισε τη σημασία της αναβάθμισης των υποδομών, υπογραμμίζοντας ότι το 2024 έχει κηρυχθεί έτος Οδικής Ασφάλειας για την Περιφέρεια, με παράλληλες δράσεις ενημέρωσης και παρεμβάσεις στους δρόμους.
Επίσκεψη της Υπουργού Πολιτισμού κας Λίνας Μενδώνη στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Την Υπουργό Πολιτισμού, κα Λίνα Μενδώνη, υποδέχθηκε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, κατά την επίσκεψή της στην περιοχή συνοδευόμενη από πολυμελές επιτελείο του Υπουργείου.
Η περιοδεία ξεκίνησε από το υπό ανακατασκευή Τέμενος Βαγιαζήτ στο Διδυμότειχο της ΠΕ Έβρου, όπου η κα Μενδώνη επιθεώρησε την πορεία των εργασιών. Αναφερόμενη στη σημασία της ανακατασκευής της ξύλινης στέγης, τόνισε ότι το έργο αυτό θα υλοποιηθεί από εξειδικευμένη εταιρεία του εξωτερικού, σύμφωνα με τις αυστηρές προδιαγραφές που έχουν τεθεί από το ΥΠΠΟ και το ΕΜΠ.
Ο κ. Τοψίδης εξήρε την ταχύτητα και τη συνέπεια του Υπουργείου Πολιτισμού και της κας Μενδώνη, υπογραμμίζοντας τη σημασία του έργου για την περιοχή.
Η περιοδεία συνεχίστηκε με την επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο Μ. Δοξιπάρας – Ζώνης, όπου έγινε αναφορά στην πρόοδο των εργασιών και στα έργα οδοποιίας που θα αναβαθμίσουν την προσβασιμότητα στο υπό ανέγερση Μουσείο.
Η Υπουργός Πολιτισμού επισκέφθηκε επίσης την ΠΕ Ξάνθης, όπου επιθεώρησε τα κτίρια «Σπήρερ» και την παλιά Καπναποθήκη. Τονίστηκε η σημασία των έργων συντήρησης και ανακατασκευής των κτιρίων αυτών, τα οποία θα αποδοθούν στην τοπική κοινωνία, με την Καπναποθήκη να προορίζεται για μετατροπή σε Μουσείο Καπνού.
Συμφωνήθηκε ότι τα εμπλεκόμενα μέρη (Υπουργείο Πολιτισμού, Περιφέρεια ΑΜΘ, Δήμος Ξάνθης) θα συνεργαστούν στενά για την υλοποίηση των έργων με τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο.
Πανευρωπαϊκή έρευνα για την ανθρώπινη επίδραση σε θάλασσες και παράκτιες περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης
Δεκαοχτώ μήνες μετά την έναρξη της, η πανευρωπαϊκή ερευνητική αποστολή, TREC, έφτασε στο τέλος της, ολοκληρώνοντας κατά το διάστημα 22/7 με 1/8 δειγματοληψία από παράκτιες περιοχές της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Απώτερος σκοπός της αποστολής είναι η μέτρηση της ανθρώπινης επίδρασης στη ρύπανση των θαλασσών και των παράκτιων περιοχών, καθώς και στη γενικότερη μόλυνση του περιβάλλοντος.
Η αποστολή του TREC συντονίζεται από Ευρωπαϊκό Εργαστήριο Μοριακής Βιολογίας (EMBL), σε συνεργασία με το Tara Ocean Foundation, την ομάδα Tara OceanS και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Θαλάσσιας Βιολογίας (EMBRC). Στην ΑΜΘ, ο βασικός φορέας υποστήριξης της ομάδας TREC αποτέλεσε το Εργαστήριο Οικολογικής Μηχανικής και Τεχνολογίας του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Στην ΑΜΘ οι δειγματοληψίες άρχισαν από την περιοχή του Ιμέρου, συνεχίστηκαν στην περιοχή της Βιστωνίδας και του Μοναστηρακίου και ολοκληρώθηκαν στην περιοχή της Καρβάλης.
Τα αποτελέσματα της έρευνας θα είναι γνωστά τους επόμενους 6-7 μήνες, ενώ η δημοσιοποίησή τους θα συνοδευθεί και από μια εκλαϊκευμένη έκθεση, η οποία θα αξιολογεί την κατάσταση και θα προτείνει μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, στοχεύοντας στην αειφόρο διαχείριση των παράκτιων περιοχών.
Συλλήψεις σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για την καταπολέμηση της διάδοσης ναρκωτικών
Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν κατά το χρονικό διάστημα από 25 έως 31 Ιουλίου του έτους 2024 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Δράμας, εννέα (9) άτομα, εκ των οποίων οκτώ ημεδαποί και ένας αλλοδαπός, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν εννέα ξεχωριστές δικογραφίες για παραβάσεις της νομοθεσίας περί εξαρτησιογόνων ουσιών.
Ειδικότερα, το παραπάνω χρονικό διάστημα, σε δύο περιπτώσεις οι αστυνομικοί του Τμήματος Ασφάλειας Δράμας συνέλαβαν σε περιοχές της Δράμας δύο ημεδαπούς, διότι καλλιεργούσαν σε αγρόκτημα και σε αύλειο χώρο οικίας, έντεκα (11) δενδρύλλια κάνναβης και δύο (2) δενδρύλλια κάνναβης αντίστοιχα τα οποία και κατασχέθηκαν. Επιπλέον, σε επτά ακόμα περιπτώσεις, οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης, του Τμήματος Ασφάλειας Καβάλας και του Αστυνομικού Τμήματος Νέστου πραγματοποίησαν ελέγχους κατά τη διάρκεια των οποίων συνέλαβαν έναν αλλοδαπό και δύο ημεδαπούς σε περιοχές της Αλεξανδρούπολης και τέσσερις ημεδαπούς σε περιοχές της Θάσου και του Νέστου Καβάλας, διότι βρέθηκαν συνολικά σε μία αποθήκη και στην κατοχή τους κατά περίπτωση και κατασχέθηκαν 91,54 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης, 9,8 γραμμάρια κοκαΐνης και 1 αυτοσχέδιο τσιγάρο κάνναβης.
Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκρισηγια τις εννέα υποθέσεις ενήργησαν η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης, τα Τμήματα Ασφάλειας Καβάλας και Δράμας και το Αστυνομικό Τμήμα Νέστου Καβάλας.
Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στο συνέδριο «Κλιματική Ανθεκτικότητα και Τοπική Κοινωνία»
Στο συνέδριο με τίτλο «Κλιματική Ανθεκτικότητα και Τοπική Κοινωνία» που διοργανώθηκε στην Αλεξανδρούπολη από το Ίδρυμα Ευγενίδου και την πρωτοβουλία της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Κατερίνας Σακελλαροπούλου, χαιρέτισε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.
Ο κ. Τοψίδης συνεχάρη τους διοργανωτές για την πρωτοβουλία και το θέμα του συνεδρίου, υπογραμμίζοντας ότι «η ανάπτυξη της Περιφέρειας μας συνδέεται άρρηκτα και συναρτάται με την ορθή διαχείριση της κλιματικής αλλαγής και των κρίσεων που αυτή επιφέρει». Εξήγησε ότι στόχος της διοίκησης της οποίας ηγείται, είναι η δημιουργία και εφαρμογή ενός σύγχρονου και παραγωγικού μοντέλου για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τους κατοίκους της.
Τονίζοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, που πλέον είναι ορατές, ο Περιφερειάρχης ανέφερε: «Το κλειδί βρίσκεται στον σπονδυλωτό και συμμετοχικό σχεδιασμό, στον οποίο εμπλέκονται όσοι φορείς ή υπηρεσίες είναι απαραίτητες, ώστε οι λύσεις να είναι ολιστικές και ολοκληρωμένες. Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός για τη διαχείριση των κινδύνων και των κρίσεων στηρίζεται σε τρεις πυλώνες που συμπληρώνουν ο ένας τον άλλον: στους επιστημονικούς φορείς, στην Πολιτεία μαζί με τους επιχειρησιακούς και εμπλεκόμενους φορείς, και στον πολίτη».
Ως διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ο κ. Τοψίδης τόνισε ότι υπάρχει η πολιτική βούληση για την κατάρτιση και εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδίου. Πρόσθεσε ότι θεωρεί υποχρέωση τη συνεργασία και την αξιοποίηση της εμπειρίας οποιουδήποτε φορέα ή υπηρεσίας έχει συνάφεια με το αντικείμενο, και υπογράμμισε ότι η ενίσχυση και αναβάθμιση της Πολιτικής Προστασίας αποτελεί προτεραιότητα για τη διοίκηση.
Τέλος, ο κ. Τοψίδης ευχαρίστησε τους διοργανωτές του συνεδρίου, εκφράζοντας τη βεβαιότητά του ότι θα προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα σε όλα τα επίπεδα. Το συνέδριο «Κλιματική Ανθεκτικότητα και Τοπική Κοινωνία» ολοκληρώνεται το Σάββατο, 28 Ιουνίου 2024.
Χαιρετισμός Περιφερειάρχη ΑΜΘ στο συνέδριο «Κλιματική Ανθεκτικότητα και Τοπική Κοινωνία»
Κυρίες και κύριοι,
Με μεγάλη χαρά και τιμή συμμετέχω σε αυτό το Συνέδριο, το οποίο θέτει ουσιαστικά το δάχτυλο εις τον τύπον των ήλων αναφορικά με τη σύνδεση της ανάπτυξης της Περιφέρειάς μας με την ορθή διαχείριση της κλιματικής αλλαγής και των κρίσεων που αυτή επιφέρει. Είναι ένα ζήτημα ζωτικής σημασίας για τον τόπο μας, και οι διοργανωτές αξίζουν τα εύσημα για την πρωτοβουλία τους.
Η ηγεσία που έχω τη χαρά να προΐσταμαι αποτελείται από στελέχη που εργάζονται με επίκεντρο τον άνθρωπο. Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία για να προσφέρουμε στους κατοίκους της Περιφέρειάς μας τη δυνατότητα να ζήσουν, να δράσουν, να παράξουν και να προκόψουν εδώ.
Προσανατολίζουμε την πολιτική μας στη βελτιστοποίηση των υφιστάμενων συνθηκών και στη δημιουργία νέων, που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων, διαμορφώνοντας ένα σύγχρονο και πολυεπίπεδο παραγωγικό μοντέλο. Σε αυτό το πλαίσιο, επιδιώκουμε την άντληση πόρων για τον εκσυγχρονισμό του πρωτογενούς τομέα, τη λεγόμενη “έξυπνη γεωργία” και την αναβάθμιση των υποδομών.
Οι υποδομές πρέπει να συνάδουν με τις επιταγές της κλιματικής αλλαγής, να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και να είναι ανθεκτικές στο διάβα του χρόνου. Παράλληλα, έχουμε την ευθύνη να προστατεύσουμε και να αναδείξουμε το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα της περιοχής μας, το οποίο αποτελεί τη βάση ανάπτυξης του τουριστικού μας προϊόντος.
Οργανώνουμε την Πολιτική Προστασία με βάση τα επιστημονικά δεδομένα, προμηθεύοντας τις υπηρεσίες μας με σύγχρονο εξοπλισμό. Θυμίζω ότι πριν από έναν χρόνο ο Έβρος επλήγη από μια πυρκαγιά, και οι συνέπειες της είναι ανυπολόγιστες. Η καταστροφή ενός δάσους όπως της Δαδιάς, που αποτελεί οικολογικό σημείο αναφοράς, απαιτεί έναν ολιστικό και βιώσιμο σχεδιασμό για την ανασυγκρότηση της περιοχής.
Η χάραξη της στρατηγικής για τη διαχείριση των συνεπειών της κλιματικής κρίσης δεν μπορεί να γίνει από έναν μόνο φορέα. Χρειάζεται σπονδυλωτός και συμμετοχικός σχεδιασμός με εμπλοκή όλων των απαραίτητων φορέων και υπηρεσιών.
Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: τους επιστημονικούς φορείς, την Πολιτεία μαζί με τους επιχειρησιακούς φορείς και τον πολίτη. Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έχει την πολιτική βούληση για την κατάρτιση και εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδίου, και είναι έτοιμη να συνεργαστεί με όλους τους αρμόδιους φορείς.
Ως Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής της ΕΝΠΕ, παρατηρώ ότι η κλιματική κρίση είναι μια πραγματικότητα που επηρεάζει το παρόν μας και διαμορφώνει το μέλλον μας. Οι στρατηγικές μας πρέπει να έχουν προληπτικό χαρακτήρα, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα της Περιφέρειάς μας και της χώρας μας συνολικά.
Η επίτευξη αυτών των στόχων στηρίζεται στη συνεργασία και στην αξιοποίηση επιστημονικών δεδομένων. Σας ευχαριστώ για τη διοργάνωση του Συνεδρίου αυτού και πιστεύω ότι θα καταλήξει σε χρήσιμα συμπεράσματα για όλους μας και τον τόπο μας.
Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης | Σουηδοί επιχειρηματίες θα «αξιολογήσουν» επιχειρήσεις της Περιφέρειας ΑΜΘ
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης διοργάνωσε με ιδιαίτερη χαρά την πρώτη συνάντηση Σουηδών «αγοραστών» με εξαγωγικά ώριμες επιχειρήσεις της περιοχής.
Στη δράση συμμετείχαν Σουηδοί «αγοραστές», διανομείς και δημοσιογράφοι του τομέα τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών, οι οποίοι συμμετείχαν σε ένα τετραήμερο γεμάτο συναντήσεις, γευσιγνωσίες, επισκέψεις σε πρότυπες παραγωγικές μονάδες, επαγγελματικό networking και μία σειρά μοναδικών δράσεων.
Ο σκοπός της επιχειρηματικής αυτής δράσης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης ήταν να αξιολογηθούν οι εταιρείες και τα προϊόντα τους, ώστε να δημιουργηθούν τα κατάλληλα προαπαιτούμενα για την ενδεχόμενη είσοδό τους στη Σουηδική αγορά. Επιπλέον, η δράση στοχεύει στην ενίσχυση της δυναμικής των ελληνικών προϊόντων, αξιολογώντας τα ισχυρά και μη χαρακτηριστικά τους και παρέχοντας ενδελεχή ανατροφοδότηση στις επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις αυτές, στη συνέχεια, θα μπορέσουν να μελετήσουν και να αξιοποιήσουν αυτές τις πολύτιμες πληροφορίες εσωτερικά.
Καθώς η διείσδυση σε μια αγορά με αυξημένο εξαγωγικό ενδιαφέρον, όπως αυτή της Σουηδίας, είναι μια διαδικασία που απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό, η δράση αυτή αποτελεί το πρώτο από τα βήματα που πρόκειται να ακολουθήσει η Περιφέρεια, με στόχο την ενίσχυση των εξαγωγικών προσπαθειών των επιχειρήσεων της.
Χρήστος Σταϊκούρας: 34 σημαντικές παρεμβάσεις στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Τα σημαντικά έργα υποδομής που υλοποιούνται στο σύνολο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μαζί με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη, σε Συνέντευξη Τύπου στην έδρα της Περιφέρειας στην Κομοτηνή.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε,μεταξύ άλλων, σε μια σειρά σημαντικών παρεμβάσεων που αφορούν:
Στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Τη Σιδηροδρομική Σύνδεση – «Sea – 2 – Sea».
Την Οδική Σύνδεση με την Τουρκία.
Την κατασκευή Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης.
Τη μελέτη του Φράγματος Δερείου.
Την κατασκευή της Λιμνοδεξαμενής Ξηροποτάμου στη Σαμοθράκη.
Την αντικατάσταση και Υπογειοποίηση των Αρδευτικών Δικτύων ΤΟΕΒ Ερυθροποτάμου.
Τη Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση και Τεχνική Διαχείριση Κτιρίων Στέγασης Υπηρεσιών 5 Αστυνομικών Διευθύνσεων, ανάμεσα στα οποία και αυτό της Αλεξανδρούπολης, μέσω ΣΔΙΤ.
Τη Μελέτη Αντιμετώπισης Ακτομηχανικών Προβλημάτων στο Αλιευτικό Καταφύγιο και την ευρύτερη περιοχή Θέρμων, στη Σαμοθράκη.
ΤηνΑποκατάσταση Προσήνεμου Μώλου και Προστασία Εισόδου Αλιευτικού Καταφυγίου Μάκρης,Δήμου Αλεξανδρούπολης.
Την αναβάθμιση του Κρατικού Αερολιμένα Αλεξανδρούπολης.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας
Τον Κάθετο Άξονα Δράμας – Αμφίπολης.
Το Δημοτικό Σχολείο Κάτω Νευροκοπίου.
Το Γενικό Κατάστημα Κράτησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Τα σιδηροδρομικά έργα.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης
Τον διασυνοριακό Άξονα Ξάνθη – Εχίνος – Rudozem–Smolyan–Plovdiv
Το Μουσουλμανικό Ιεροσπουδαστήριο Ξάνθης.
Την ανέγερση (α) κτιρίου Μουσικού Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις στο Δήμο Αβδήρων και (β) κτιρίου Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Γενισέων Ξάνθης.
Τον εξοπλισμό σχολικών μονάδων.
Τις επεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης και εξοικονόμησης ενέργειας του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας
Τον κάθετο Άξονα Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».
Την κατασκευή του Φράγματος Μαρμαρά.
Τηνολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων της Δυτικής Πεδιάδας του Νέστου.
Τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
Την κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
Την Αντιπλημμυρική Προστασία της Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
Το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
Το Ειρηνοδικείο και το Πταισματοδικείο Θάσου.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης
Την κατασκευή του Φράγματος Ιασίου.
Την οριστική Μελέτη του Φράγματος Ιάσμου.
ΤοΔικαστικό Μέγαρο Κομοτηνής.
Την παραλλαγή της Χάραξης της Σιδηροδρομικής Γραμμής μεταξύ Ιάσμου – Πολύανθου (ΠΕ Ροδόπης) και Μέστης – Αλεξανδρούπολης (ΠΕ Έβρου).
Επίσκεψη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σταϊκούρα στην έδρα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα υποδέχτηκε στην έδρα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ο Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.
Ο κ. Σταϊκούρας συμμετείχε σε τεχνική σύσκεψη που έγινε στην έδρα της ΠΑΜΘ με τη συμμετοχή και του Γενικού Διευθυντή Υδραυλικών Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών κ. Αντώνη Κοτσώνη και βασικό αντικείμενο το έργο για την κατασκευή του Φράγματος Ιάσμου στην ΠΕ Ροδόπης. Στην ίδια σύσκεψη όμως, συζητήθηκαν και άλλα έργα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου και αφορούν φυσικά την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης καλωσόρισε τον Υπουργό στην έδρα της Περιφέρειας και τον ευχαρίστησε για το ενδιαφέρον και την αποτελεσματικότητα του. Μετά το πέρας της σύσκεψης ο Υπουργός παρουσίασε αναλυτικά μία δέσμη 34 έργων υποδομής που αφορούν σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της ΠΑΜΘ εξηγώντας την πρόοδο του καθενός και δίνοντας λεπτομέρειες και χρονοδιαγράμματα.
Ο κ. Περιφερειάρχης εξήρε την διάθεση συνεργασίας του Υπουργείου Υποδομών και των στελεχών του και επεσήμανε το έμπρακτο ενδιαφέρον για την περιοχή το οποίο εκφράζεται τόσο από τα έργα τα οποία παρουσίασε ο κ. Σταϊκούρας, όσο όμως και από την πρόθεσή του να συνδράμει στην υλοποίηση ή την πρόοδο έργων που μπορεί να σχετίζονται έμμεσα με το Υπουργείο, αλλά αφορούν σημαντικά την ΠΑΜΘ.
Σε ό,τι αφορά τα Φράγματα, ο κ. Κοτσώνης συνοδευόμενος από στελέχη της Διοίκησης της ΠΑΜΘ προγραμμάτισε αυτοψίες στο ολοκληρωμένο πλέον φράγμα του Ιασίου στην ΠΕ Ροδόπης, στο φράγμα του Μαρμαρά στην ΠΕ Καβάλας, αλλά και στο σημείο που προορίζεται για την κατασκευή του Φράγματος του Ιάσμου για το οποίο όμως πρέπει να προηγηθεί σειρά ενεργειών τις οποίες εκτελούν υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφέρειας ΑΜΘ σε συνεργασία με υπηρεσιακά στελέχη των αρμόδιων Υπουργείων.
Στη σύσκεψη με τον κ. Σταϊκούρα συμμετείχαν επίσης ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης κ. Μανώλης Ταπατζάς, ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχη κ. Νίκος Ευκαρπίδης, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Πολιτικής Γης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Ριτβάν Μολλά Ισά, ο Περιφερειακός Σύμβουλος ΠΕ Ροδόπης κ. Αχμέτ Οσμάν Πεχλιβάν, ο Εκτελεστικός Γραμματέας της ΠΑΜΘ κ. Παναγιώτης Χαλβατζής και υπηρεσιακά στελέχη της ΠΑΜΘ. Στη σύσκεψη ήταν παρών και ο Δήμαρχος Ιάσμου κ. Ιμάμ Τζανέρ.
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η εθελοντική αιμοδοσία της Ένωσης Αξιωματικών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκηςς
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η εθελοντική αιμοδοσία για τις ανάγκες της Τράπεζας Αίματος της Ελληνικής Αστυνομίας, που διοργάνωσε η Ένωση Αξιωματικών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σε έξι πόλεις της Περιφέρειάς μας, από τη Δευτέρα 13 έως και την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024, στα Τμήματα Αιμοδοσίας των Γενικών Νοσοκομείων Δράμας, Καβάλας, Ξάνθης, Κομοτηνής. Διδυμοτείχου και του Γενικού Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης.
Η ανταπόκριση στο κάλεσμα για αίμα, τόσο των μελών μας, όσο και όλων των αστυνομικών της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ήταν πέραν της αναμενόμενης και για το λόγο αυτό αισθανόμαστε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε τους συναδέλφους για την πράξη προσφοράς τους, καθώς και το ιατρικό – νοσηλευτικό προσωπικό των Τμημάτων Αιμοδοσίας, για την αγαστή και διαχρονική συνεργασία τους με τους υπηρεσιακούς και συνδικαλιστικούς φορείς του Σώματος.
ΔΙΝΕΙΣ ΑΙΜΑ…ΔΙΝΕΙΣ ΖΩΗ
Συνάντηση εργασίας της Υφυπουργού Χριστίνας Αλεξοπούλου με εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Συνάντηση εργασίας είχε, σήμερα (17/05), η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου με τον Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών, Επικοινωνιών και Καλών Πρακτικών κ. Ιρφάν Χατζηγκενέ, εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τους Γενικούς Διευθυντές Μεταφορών και Επικοινωνιών Περιφερειών της χώρας (διά ζώσης και διαδικτυακά) για τους στρατηγικούς στόχους του Εθνικού Σχεδίου Μεταφορών.
Με ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, το 2024 έχει ανακηρυχθεί σε έτος «Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» και το γεγονός αυτό όρισε εν πολλοίς το πλαίσιο της συζήτησης, καθώς λόγω αυτής της ανακήρυξης προγραμματίζεται μία σειρά πολλών δράσεων σε ολόκληρη την ΠΑΜΘ με στόχο την προώθηση της οδικής ασφάλειας και της ασφάλειας των Μεταφορών εν γένει. Παράλληλα, συζητήθηκε και η δημιουργία άτυπου Δικτύου Περιφερειών Ελλάδας σε θέματα Επικοινωνιών και Μεταφορών με την υποστήριξη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Η Υφυπουργός αναφέρθηκε στις μεταφορές και τους στρατηγικούς στόχους του εθνικού σχεδίου Μεταφορών που αφορούν στην:
Οικονομική ανάπτυξη, αποδοτικότητα και λειτουργία του συστήματος μεταφορών, σε Περιφερειακό και Εθνικό επίπεδο.
Ενίσχυση της συνδεσιμότητας των μεταφορών, η οποία περιλαμβάνει τη συνδεσιμότητα με τα νησιά και μεταξύ συμπληρωματικών μέσων μεταφοράς, τη συνεργασία των συστημάτων, την εδαφική συνοχή και τη διασυνοριακή σύνδεση με χώρες εντός/εκτός ΕΕ.
Εξασφάλιση ενός περιβαλλοντικά βιώσιμου τομέα μεταφορών.
Παροχή προσβασιμότητας και κοινωνικής ένταξης σε σχέση με την απασχόληση, την εκπαίδευση και τις κοινωνικές υπηρεσίες για τον πληθυσμό
Μεγάλο μέρος της συζήτησης αφιερώθηκε και στην αδήριτη ανάγκη μείωσης των νεκρών από τροχαία δυστυχήματα, που αποτελεί στόχο του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά ταυτόχρονα επί αυτού του σκοπού εργάζεται και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Ως επιστέγασμα της συνάντησης συμφωνήθηκε η ενίσχυση της συνεργασίας σε όλους τους τομείς αναφορικά με την προώθηση, βελτίωση και αναβάθμιση της ασφάλειας των μεταφορών και της κινητικότητας.
Γιάννης Πασχαλίδης | Στην τελική ευθεία το Πρόγραμμα Αντιχαλαζικής Προστασίας για την περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας»
Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει τον αγροτικό κόσμο ότι, σύμφωνα με τις από 15.5.2024 νέες δηλώσεις του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Λευτέρη Αυγενάκη, ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την επέκταση του Εθνικού Προγράμματος Χαλαζικής Προστασίας 2025-2028, με εναέρια και άλλα τεχνολογικά μέσα, καλύπτοντας πλέον και την περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας.
Ο Υπουργός είχε αναφερθεί αναλυτικά επί του εν λόγω ζητήματος στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στο Δημοτικό Αμφιθέατρο Δήμου Νέστου για την ενημέρωση των Αγροτικών Συλλόγων, όπως ρητά αναφέρεται στο από 13.5.2024 Δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο Βουλευτής.
Υπενθυμίζεται ότι ο Βουλευτής έθετε κατεξοχήν υψηλά στην ατζέντα την ανάγκη για αντιχαλαζική προστασία τόσο κατά τις επιμέρους συναντήσεις του με τους ιθύνοντες του Υπουργείου και του ΕΛΓΑ όσο και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό (Βλ. ενδεικτικά Δελτία Τύπου από: Τηλεδιάσκεψη με Πρωθυπουργό στις 14.10.2020, Συνάντηση με ΥπΑΑΤ στις 23.02.2022, Συνάντηση με Υπουργό Επικρατείας στις 30.06.2022, Ενημερωτικό προς τους πολίτες στις 15.05.2023, Συνάντηση με Πρόεδρο ΕΛΓΑ στις 03.04.2024 κλπ.) .
Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Για μία ακόμη φορά θα ήθελα να εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες προς τον Υπουργό. Το ζήτημα της αντιχαλαζικής προστασίας είναι καίριο για την περιοχή μας και αισθάνομαι βαθιά ικανοποίηση που είμαστε πλέον κοντά στην υλοποίησή του.»
Το Ισραήλ ζήτησε από κατοίκους της ανατολικής Ράφα να απομακρυνθούν
Ο στρατός του Ισραήλ ζήτησε σήμερα από τους κατοίκους και άλλων συνοικιών της Ράφα, στο νότιο τμήμα της Λωρίδας της Γάζας, να απομακρυθούν από εκεί και να μετακινηθούν στη «διευρυμένη ανθρωπιστική περιοχή» στην αλ Μαουάσι, σύμφωνα με ανάρτηση που έκανε στο Χ εκπρόσωπος των ενόπλων δυνάμεων. Περισσότεροι από 150.000 άνθρωποι έχουν ήδη εγκαταλείψει την πόλη.
Οι νέες οδηγίες προς τους κατοίκους υποδηλώνουν ότι ο ισραηλινός στρατός ετοιμάζει νέα επίθεση στο κέντρο της Ράφα, απειλώντας με καταστροφή και εκτοπισμό πολύ περισσότερους ανθρώπους.
Τα ισραηλινά τανκς μαζεύονται κοντά σε κατοικημένες περιοχές εν μέσω συνεχών βομβαρδισμών. Παλαιστινιακές ένοπλες ομάδες δήλωσαν ότι στοχοποιούν ισραηλινά στρατεύματα στα ανατολικά.
Ο στρατός του Ισραήλ δήλωσε ότι οι χερσαίες δυνάμεις του διεξάγουν «στοχευμένη δραστηριότητα» στην ανατολική Ράφα.
Ο ΟΗΕ προειδοποίησε επίσης ότι τα τρόφιμα και τα καύσιμα εξαντλούνται επειδή δεν λαμβάνει βοήθεια μέσω των κοντινών διαβάσεων.
Τα ισραηλινά στρατεύματα ανέλαβαν τον έλεγχο και έκλεισαν το πέρασμα της Ράφα με την Αίγυπτο κατά την έναρξη της επιχείρησής τους, ενώ τα Ηνωμένα Έθνη δήλωσαν ότι ήταν πολύ επικίνδυνο για το προσωπικό και τα φορτηγά τους να φθάσουν στο επαναλειτούργημα του περάσματος Kerem Shalom με το Ισραήλ.
Την ίδια ώρα ο πρωθυπουργός του Ισραήλ απέρριψε την απειλή του προέδρου των ΗΠΑ να σταματήσει την προμήθεια ορισμένων όπλων αν εξαπολύσει μεγάλη επίθεση σε «πληθυσμιακά κέντρα» στη Ράφα. Ο Μπενιαμίν Νετανιάχου δήλωσε ότι το Ισραήλ θα μπορούσε να «σταθεί και μόνο του» αν χρειαστεί.
Μετά από επτά μήνες πολέμου στη Γάζα, το Ισραήλ επιμένει ότι η νίκη είναι αδύνατη χωρίς την κατάληψη της πόλης και την εξουδετέρωση των τελευταίων εναπομεινάντων ταγμάτων της Χαμάς.
Αλλά με περισσότερους από ένα εκατομμύριο εκτοπισμένους Παλαιστίνιους να βρίσκουν καταφύγιο εκεί, ο ΟΗΕ και οι δυτικές δυνάμεις έχουν προειδοποιήσει ότι μια ολοκληρωτική επίθεση θα μπορούσε να οδηγήσει σε μαζικές απώλειες αμάχων και σε ανθρωπιστική καταστροφή.
Στενή συνεργασία του ΣΕΓΑΣ με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Εξαιρετικά εποικοδομητικές συναντήσεις με πολιτικούς φορείς της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είχε η πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ, ΣοφίαΣακοράφα, συνοδευόμενη από τον ταμία της ομοσπονδίας, ΓιάννηΛιούμπα, τον πρόεδρο της επιτροπής ανάπτυξης, ΓιάννηΜυστακίδη και τον πρόεδρο της ΕΑΣ ΑΜΘ, ΒασίληΙορδανίδη.
Η πρώτη συνάντηση έγινε στο γραφείο του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ΧριστόδουλουΤοψίδη. Βασικό αντικείμενο των συνομιλιών ήταν η από κοινού προετοιμασία της καθιερωμένης συνάντησης Ελλάδα – Κύπρος για την κατηγορία Κ18 την οποία η Περιφέρεια θα στηρίξει οικονομικά. Ο αγώνας θα διεξαχθεί στις εγκαταστάσεις του Δήμου Παγγαίου, στηνΕλευθερούπολη της ΠΕ Καβάλας.
Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης | Διευρυμένη σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας
Σε διευρυμένη σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης προήδρευσε ο Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.
Η σύσκεψη έγινε το πρωί της Τετάρτης 17/04 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου «Γιώργος Παυλίδης» με αφορμή την επικείμενη έναρξη της αντιπυρικής περιόδου.
Με δεδομένη την μεγάλη καταστροφή του Αυγούστου του 2023, ο κ. Περιφερειάρχης υπογράμμισε στη δήλωση του την ανάγκη της ορθής και έγκαιρης πρόληψης.
«Είναι σημαντικό να ενεργούμε προληπτικά και γι’ αυτό ζητώ από όλους τους φορείς, αλλά και τις υπηρεσίες της Περιφέρειας μας να οργανώσουμε τον τομέα της Πρόληψης όσο γίνεται αρτιότερα», είπε μεταξύ άλλων και συμπλήρωσε ότι:
«Δυστυχώς έχει διαπιστωθεί πια, πώς ό,τι καταστρέφεται, δύσκολα επανέρχεται στην πρότερη του κατάσταση, όπως επίσης ότι μία φυσική καταστροφή έχει πολλαπλές επιπτώσεις σε διάφορους τομείς».
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψηςέγινε αναλυτική καταγραφή ζητημάτων που χρήζουν διαχείρισης, ώστε αυτή να δρομολογηθεί άμεσα και κυρίως πριν από την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν όλοι ο Χωρικοί Αντιπεριφερειάρχες της Περιφέρειας ΑΜΘ, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Επιπτώσεων Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών και Έργων, ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχη καθώς και ο Προϊστάμενος της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της ΠΑΜΘ κ. Κ. Κώστας Χουβαρδάς.
Στη συνεδρίαση του Π.Ε.Σ.Ο.Π.Π. συμμετείχαν επίσης: θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες, στελέχη των Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειακών Ενοτήτων της ΠΑΜΘ, εκπρόσωποι των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών, της Αστυνομίας, του Δ΄ Σώματος Στρατού, του Λιμενικού Σώματος, εκπρόσωποι των Διευθύνσεων Δασών των Περιφερειακών Ενοτήτων, στελέχη των Διευθύνσεων Τεχνικών Έργων των Περιφερειακών Ενοτήτων της ΠΑΜΘ, εκπρόσωποι εμπλεκόμενων υπηρεσιών.
Το Π.Ε.Σ.Ο.Π.Π. κατευθύνει σε περιφερειακό επίπεδο το έργο των Τοπικών Επιχειρησιακών Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.) για την αντιμετώπιση των καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης όλου του κύκλου διαχείρισης καταστροφών.
Συντονίζει, τον κατά λόγο αρμοδιότητας, επιχειρησιακό σχεδιασμό του Περιφερειακού Π.Δ.Ε.Α., παρακολουθώντας τις φάσεις υλοποίησης του.
Σχεδιάζει, οργανώνει και υλοποιεί δράσεις ενημέρωσης και ειδοποίησης πολιτών. Συνάπτει με άλλα περιφερειακά όργανα μνημόνια συνεργασίας για αμοιβαία συνδρομή ανθρώπινου δυναμικού, υλικού και μέσων πολιτικής προστασίας.
Διευρυμένη σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Συνεδρίασε για πρώτη φορά φέτος το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (ΠΕΣΟΠΠ) για την αντιμετώπιση των κινδύνων από δασικές πυρκαγιές. Στο ΠΕΣΟΠΠ προήδρευσε ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης Χριστόδουλος Τοψίδης.
Η σύγκληση του Οργάνου έγινε το πρωί της Τετάρτης 17 Απριλίου στην αίθουσα συσκέψεων της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης, μετά από πρόσκληση της αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας Περιφέρειας ΑΜΘ, προκειμένου να συζητηθούν οι δράσεις πρόληψης και η προετοιμασία – ετοιμότητα των εμπλεκομένων φορέων ενόψει της αντιπυρικής περιόδου.
14 συλλήψεις για ναρκωτικά σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν κατά το χρονικό διάστημα από 27-3-2024 έως και 3-4-2024 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Καβάλας, Δράμας, Ξάνθης και Αλεξανδρούπολης δεκατέσσερα (14) άτομα, εκ των οποίων δεκατρείς ημεδαποί και ένας αλλοδαπός, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν δώδεκα ξεχωριστές δικογραφίες για παραβάσεις της νομοθεσίας περί εξαρτησιογόνων ουσιών.
Αναλυτικότερα, στην πρώτη περίπτωση, την 28-3-2024 το μεσημέρι στη Δράμα, αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Δράμας συνέλαβαν τον έναν ημεδαπό, διότι σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην οικία του βρέθηκε και κατασχέθηκε ποσότητα ακατέργαστης κάνναβης, συνολικού βάρους 139,2 γραμμαρίων.
Επιπλέον, σε έντεκα ακόμα περιπτώσεις, κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα οι αστυνομικοί πραγματοποίησαν ελέγχους κατά τη διάρκεια των οποίων συνέλαβαν τρεις ημεδαπούς σε περιοχές της Καβάλας, τέσσερις ημεδαπούς σε περιοχές της Δράμας, έναν ημεδαπό στην Ξάνθη και πέντε ημεδαπούς και έναν αλλοδαπό στην Αλεξανδρούπολη, διότι βρέθηκαν και κατασχέθηκαν από τέσσερις οικίες, ένα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο και την κατοχή των δραστών κατά περίπτωση, μικροποσότητες ακατέργαστης κάνναβης και ηρωίνης, δύο ναρκωτικά δισκία και δύο ζυγαριές ακριβείας.
Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκριση για τις δώδεκα υποθέσεις ενήργησαν η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης, τα Τμήματα Ασφάλειας Δράμας, Καβάλας και Ξάνθης και το Αστυνομικό Τμήμα Παγγαίου Καβάλας.
Πηγή: proininews.gr (ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)
Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης | Επίσκεψη του Πρέσβη της Δημοκρατίας της Κορέας
Από τον Έβρο ξεκίνησε η τριήμερη επίσκεψη του Πρέσβη της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα, στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Ο κ. ΓιουνγκΙλΛη, επισκέπτεται για πρώτη φορά την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, προκειμένου να τη γνωρίσει εκ του σύνεγγυς και να διαπιστώσει τις αναπτυξιακές της προοπτικές, ώστε να δημιουργηθούν προϋποθέσεις διακρατικής συνεργασίας.
Τον Νοτιοκορεάτη Διπλωμάτη, υποδέχτηκαν στο αεροδρόμιο «Δημόκριτος» της Αλεξανδρούπολης ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Έβρου κ. Βαγγέλης Πουλιλιός και ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Διεθνών Σχέσεων, Διαπεριφερειακών Συνεργασιών και Εξωστρέφειας κ. Χάρης Δαλκίτζης.
Αφού πραγματοποίησε επίσκεψη στον Σταθμό Μεταφόρτωσης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, ο κ. ΙλΛη επισκέφθηκε την Κομοτηνή και το γραφείο του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλου Τοψίδη.
Ο κ. Περιφερειάρχης τον ενημέρωσε για την αναπτυξιακή στόχευση της Διοίκησης, για την έμφαση που δίνει στον τομέα της Ενέργειας, αλλά και την δυνατότητα φιλοξενίας τουριστών από την Νότια Κορέα, δεδομένου μάλιστα ότι ο συγκεκριμένος ασιατικός λαός μελετάει συστηματικά την αρχαία ελληνική γραμματεία.
Ο Πρέσβης της Δημοκρατίας της Κορέας, υπογράμμισε το ενδιαφέρον της χώρας του για την Ελλάδα, σημειώνοντας μάλιστα και τις επαφές των δύο χωρών που έχουν γίνει σε κυβερνητικό επίπεδο και δήλωσε την προθυμία του να ενισχύσει τις διακρατικές σχέσεις σε όσους τομείς είναι αυτό εφικτό.
Ο κ. ΓιουνγκΙλΛη συνοδεύεται στην περιοδεία του από την σύζυγό του και μία ακόμη Διπλωμάτη και θα επισκεφτούν την Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης και την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, ενώ η αποχώρησή τους είναι προγραμματισμένη για την Παρασκευή 29/03.
East Macedonia & Thrace Forum | Ξεκινά το κορυφαίο συνέδριο για την ανάπτυξη της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης
Παρουσία εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, διπλωματικών, ακαδημαϊκών αλλά και επιχειρηματικών φορέων ξεκινά σήμερα, το East Macedonia & Thrace Forum που διοργανώνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στην Αλεξανδρούπολη, από τη City Hub Events του ομίλου Alter Ego σε συνεργασία με την Tsomokos Communications.
Στόχος του συνεδρίου είναι να αναδειχθεί ο κομβικός γεωστρατηγικός και οικονομικός ρόλος της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και να διερευνηθούν οι προοπτικές της μελλοντικής τους ανάπτυξης. Το φόρουμ πραγματοποιείται στο ξενοδοχείο Ramada Plaza Thraki και ολοκληρώνεται, αύριο,Πέμπτη 14 Μαρτίου.
Μεταξύ άλλων, την πρώτη ημέρα του φόρουμ, ξεχωρίζει η παρουσία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, του Υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα και της Υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφίας Ζαχαράκη. Θα μιλήσουν ακόμα ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Τριαντόπουλος, η Υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Σοφία Βούλτεψη, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης, ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Ιωάννης Ζαμπούκης, ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κωνσταντίνος Μουτζούρης, η Γενική Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων, Βίκυ Λοΐζου και ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, Μανώλης Γραφάκος,
Ανάμεσα στους ομιλητές θα είναι επίσης οι: George Tsunis, Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Geoffrey Pyatt, Υφυπουργός Εξωτερικών Η.Π.Α. αρμόδιος για τους Ενεργειακούς Πόρους, Andrei Popov, Πρέσβης της Μολδαβίας στην Ελλάδα, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, Εκτελεστικός Διευθυντής, ΤΑΙΠΕΔ, Λουκία Σαράντη, Πρόεδρος Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλαδος, Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος, Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε, καθώς και οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστος Δερμεντζόπουλος και Αναστάσιος Δημοσχάκης και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ευάγγελος Αποστολάκης.
Η Διοικούσα Επιτροπή του Παραρτήματος Ανατολικής Μακεδονίας του ΓΕΩΤΕΕ στον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας
Τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κ. Θεόδωρο Μαρκόπουλο επισκέφθηκε σήμερα Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου στο γραφείο του, η Διοικούσα Επιτροπή του Παραρτήματος Ανατολικής Μακεδονίας του ΓΕΩΤΕΕ. Στη συνάντηση που έλαβε χώρα συμμετείχαν ο Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής κ. Ζαφείρης Μυστακίδης και τα μέλη κ.κ. Χρήστος Λαγούδας, Αλέξανδρος Τσιάμης, Μαρία Σιδηρέλη, καθώς και ο Διευθυντής της Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής ΠΕ Καβάλας κ. Λεωνίδας Καστανάς.
Η συνάντηση εξελίχθηκε σε εξαιρετικό κλίμα καθώς ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας είναι μέλος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και διετέλεσε πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής τόσο του Παραρτήματος Ανατολικής Μακεδονίας του ΓΕΩΤΕΕ, αλλά και του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, πανελλήνια.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα γεωτεχνικού ενδιαφέροντος που άπτονται της περιοχής καθώς και προβλήματα που αφορούν τον πρωτογενή τομέα. Επίσης, συζητήθηκε το θέμα της στελέχωσης των γεωτεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας, η καταβολή των κοινοτικών ενισχύσεων στα πλαίσια της ΚΑΠ και η πορεία έγκρισης και υλοποίησης των σχεδίων βελτίωσης από τους γεωργούς της ΑΜΘ.
Στα «θρανία» οι νέοι δήμαρχοι Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης
Ενημέρωση για διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και ζητήματα της τοπικής αυτοδιοίκησης
Στο πλαίσιο του συμβουλευτικού και υποστηρικτικού της ρόλου προς τους Δήμους της Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων (ΠΕΔ) ΑΜΘ, σε συνέχεια σχετικής απόφασης του διοικητικού της συμβουλίου, διοργάνωσε στην Κομοτηνή σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης & Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑA) ημερίδα ενημέρωσης των νέων Δημοτικών Αρχών, στοχεύοντας στην υλοποίηση περαιτέρω υποστηρικτικών ενεργειών προς τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Τα χρηματοδοτικά εργαλεία της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου αποτέλεσαν το θεματικό περιεχόμενο της πρώτης ενότητας, καθώς η αποδοτικότερη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων κρίνεται ως θέμα μείζονος σημασίας στην κατεύθυνση της ενίσχυσης των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ.
Στη δεύτερη θεματική ενότητα αναπτύχθηκαν από εξειδικευμένα στελέχη αρμόδιων φορέων κυρίως η οικονομική διοίκηση και διαχείριση των Δήμων.
Η ημερίδα έλαβε χώρα πρωινές και μεσημβρινές ώρες της Τετάρτης 24 Ιανουαρίου στο ξενοδοχείο «Χρήστος & Εύη» και την παρακολούθησαν δήμαρχοι και στελέχη των κατά τόπους Δημοτικών Αρχών.
Μικροί και πιο αδύναμοι Δήμοι μπορούν να επωφεληθούν ακόμη περισσότερο από αυτές τις ενημερωτικές εκδηλώσεις, έκανε γνωστό μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο απερχόμενος πρόεδρος της ΠΕΔ ΑΜΘ Βασίλης Μαυρίδης. Αναγνώρισε ότι προς αυτή την κατεύθυνση έχει κάνει μερικά βήματα κι η ίδια η κυβέρνηση, αλλά χρειάζονται ακόμη περισσότερα.
Χρηματοδοτικά εργαλεία, οικονομική διαχείριση, δυσκολίες νέου νομοθετικού πλαισίου και επίλυση αποριών, περιελάμβανε μεταξύ άλλων η προχθεσινή ημερίδα, ενώ στα θετικά σύμφωνα με τον κο Μαυρίδη ήταν πως «άνοιξαν δίαυλοι επικοινωνίας μέσα στην πηγή της πληροφορίας, ώστε ο καθένας να μπορεί να απευθύνεται στους αρμόδιους και να παίρνει απαντήσεις».
Συναινετικά προς τη νέα θητεία Με δεδομένο ότι ο Βασίλης Μαυρίδης δεν εξελέγη δήμαρχος Ορεστιάδας κι αναλαμβάνει θέση διευθυντή στο πολιτικό γραφείο του νέου περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλου Τοψίδη, αναμένεται αλλαγή προσώπου στο προεδρείο της ΠΕΔ ΑΜΘ, με επικρατέστερο πρόεδρο τον Θεόδωρο Μουριάδη, δήμαρχο Καβάλας. Όλα δείχνουν, όπως δεν έκρυψε ο Βασίλης Μαυρίδης, ότι ο νέος πρόεδρος θα εκλεγεί συναινετικά από το σύνολο των δημάρχων, όπως δηλαδή είχε εκλεγεί κι ο ίδιος με ενιαίο ψηφοδέλτιο.
Τέλος, σχολιάζοντας το νέο ρόλο του στην Περιφέρεια ΑΜΘ, τόνισε: «είναι πολλές οι δυνατότητες που έχει η Περιφέρεια, υπάρχουν αρκετά χρηματοδοτικά εργαλεία που μπορούν να αξιοποιήσουν οι Δήμοι», ενώ αναγνώρισε ότι θα προσπαθήσει να αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των δύο βαθμών τοπικής αυτοδιοίκησης στην Ανατολική Μακεδονία & Θράκη.
ΠΗΓΗ ΚΕΙΜΕΝΟ : xronos.gr
Παράδοση – παραλαβή Γραφείου Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Σε κλίμα συναίνεσης και καλής διάθεσης έγινε η παράδοση του γραφείου από τον απερχόμενο Περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο, στον νέο Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χριστόδουλο Τοψίδη.
Η συνάντηση έγινε το πρωί της Παρασκευής 29/12 στην Κομοτηνή, όπου ο νυν Περιφερειάρχης ευχαρίστησε τον απερχόμενο και αντάλλαξαν ευχές περί καλής θητείας στη νέα αυτοδιοικητική περίοδο.
Ο νέος Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης και το νέο διοικητικό σχήμα αναλαμβάνουν καθήκοντα την 1η Ιανουαρίου 2024.