Έβρος | Κυβερνητικό κλιμάκιο για το σχέδιο ανάπτυξης και ανασυγκρότησης

Σειρά άμεσων μέτρων για τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας, την ενίσχυση της απασχόλησης, της οικονομικής δραστηριότητας και της εκπαίδευσης στον Έβρο ανακοίνωσε το κυβερνητικό κλιμάκιο που επισκέπτεται την περιοχή, με στόχο την άμεση εφαρμογή των πρόσφατων δεσμεύσεων του πρωθυπουργού.

Οι πρώτες ενέργειες για την ανάπτυξη και την ανασυγκρότηση του Έβρου, που μπαίνουν σταδιακά σε φάση υλοποίησης, αρχής γενομένης από τις 22 Οκτωβρίου, είναι η ψήφιση της διάταξης για μοριοδότηση δημοσίων υπαλλήλων με 40 μόρια για τους δήμους Ορεστιάδας, Διδυμοτείχου, Σουφλίου, Σαμοθράκης.

Για το δήμο Σουφλίου, άμεσα τίθεται σε διαβούλευση και ενσωματώνεται από το υπουργείο Οικονομικών, η τριετής απαλλαγή ΕΝΦΙΑ, υπογράφεται και δημοσιεύεται η ολοκληρωμένη μελέτη για τους όρους Νatura, που αφορά στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, ενώ ήδη υπογράφηκαν επιδοτούμενα προγράμματα για ανέργους.

Στο τέλους του έτους αναμένεται η νομοθέτηση ίδρυσης Κτηνιατρικής Σχολής στην Ορεστιάδα. Στο στάδιο προσδιορισμού είναι οι συναφείς με την Κτηνιατρική Σχολή, ειδικότητες στο υπό ίδρυση παράρτημα του ΚΕΔΙΒΙΜ στο Σουφλί, ολοκλήρωση προετοιμασίας για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του ΔΠΘ που αφορά στην πολιτική προστασία και τις φυσικές καταστροφές, με έως 100 φοιτητές επίσης στο Σουφλί, και τέλος δρομολογήθηκε η διαδικασία εξίσωσης διτεκνίας και τριτεκνίας για το πρόγραμμα “Σπίτι μου” για τους δήμους Ορεστιάδας, Σουφλίου και Διδυμοτείχου.

Στις αρχές του 2025 αναμένεται ο ανάδοχος για την ακτοπλοϊκή εμπορευματική γραμμή Αλεξανδρούπολη – Πειραιάς, με ενδιάμεσους σταθμούς τη Μυτιλήνη και τη Χίο και δωρεάν μεταφορά εμπορευμάτων από τον Έβρο, όπως και η έναρξη του προγράμματος επανακατοίκησης βορείου και κεντρικού Έβρου με ενίσχυση έως 10.000 ευρώ για 1.000 οφελούμενους.

Ένα ακόμη μέτρο των εξαγγελιών που εφαρμόζεται από σήμερα, είναι η έναρξη λειτουργίας της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αλεξανδρούπολης – Ορεστιάδας με δύο δρομολόγια τα οποία στο μέλλον θα επεκταθούν στο Ορμένιο αλλά και στη Θεσσαλονίκη, μετά την ολοκλήρωση των απαραίτητων παρεμβάσεων στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Επόμενος σταθμός της επίσκεψης του κυβερνητικού κλιμακίου είναι το Διδυμότειχο.

Την ίδια από νωρίς το απόγευμα σήμερα, η επιτροπή ανασυγκρότησης του Έβρου συνεδριάζει στο Διδυμότειχο και όπως φαίνεται 47 έργα είναι έτοιμη να προχωρήσει σε όλες τις διαδικασίες που απαιτούνται η Περιφέρεια, προκειμένου να ξεκινήσει η υλοποίησή τους. Το παρών στη συνεδρίαση δίνει το κυβερνητικό κλιμάκιο, δήμαρχοι, βουλευτές, τοπικοί φορείς.

 

www.ertnews.gr




Συνάντηση στο ΔΠΘ με τον Δήμαρχο Σουφλίου για τον σχεδιασμό ανασυγκρότησης της περιοχής

Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης αναλαμβάνει κυρίαρχο ρόλο  για ένα περιβαλλοντικά  και οικονομικά βιώσιμο μέλλον

Στο κτίριο Διοίκησης του Δ.Π.Θ. συναντήθηκαν την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2023 ο Πρύτανης του ΔΠΘ, Καθηγητής Φώτιος Μάρης και ο Δήμαρχος Σουφλίου κ. Παναγιώτης Καλακίκος. Στη συνάντηση συμμετείχαν εξειδικευμένοι επιστήμονες, Καθηγητές του Δ.Π.Θ, προκειμένου να προχωρήσουν άμεσα στον σχεδιασμό της ανασυγκρότησης της περιοχής μετά την καταστροφική πυρκαγιά των τελευταίων εβδομάδων.

Οι συμμετέχοντες από πλευράς του Δ.Π.Θ. ήταν ο Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Γεωπονίας και  Δασολογίας Καθηγητής Σπύρος Γαλατσίδας, ο Κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Καθηγητής Αντώνης Γαστεράτος, ο Πρόεδρος του Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης Καθηγητής Αθανάσιος Κυμπάρης, ο Πρόεδρος του Τμήματος Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων Καθηγητής Γιώργος Τσαντόπουλος, ο Πρόεδρος του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος Καθηγητής Σπύρος Ντούγιας, ο Αν. Πρόεδρος του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών Αν Καθηγητής Χρήστος Ακράτος, ο Καθηγητήςτου Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος Παράσχος Μελίδης, ο Καθηγητής του Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης  Ζήσης Βρύζας, και  ο Επ. Καθηγητής του Τμήματος Δασολογίας Γιώργος Παπαϊωάννου.

Κατά τις συζητήσεις που διεξήχθησαν προέκυψε η ανάγκη ενός ολιστικού, ανθρωποκεντρικού προγράμματος ανασυγκρότησης της περιοχής του Δήμου Σουφλίου και του Εθνικού Πάρκου της Δαδιάς, με σκοπό την αντιδιαβρωτική – αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής, τη δημιουργία του νέου δάσους της Δαδιάςαλλά και τη στήριξη της γεωργικής και κτηνοτροφικής παραγωγής. Ως τελικός στόχος του προγράμματος ορίστηκε η δημιουργία των προϋποθέσεων προκειμένου να συνεχίσει κατά το δυνατόν ομαλά η ζωή και οι δραστηριότητες στην περιοχή.

Από την Πρυτανεία

07.09.2023