Ξάνθη: Εξιχνιάστηκε αμεσα υπόθεση απάτης σε βάρος ηλικιωμένου

Με ταχύτατες έρευνες, οι αστυνομικοί του Αστυνομικού Τμήματος Τοπείρου κατάφεραν να εξιχνιάσουν υπόθεση απάτης που διαπράχθηκε στις 24 Φεβρουαρίου 2025, σε βάρος ηλικιωμένου σε οικισμό της Ξάνθης.

Ο ηλικιωμένος δέχθηκε τηλεφώνημα από άγνωστο δράστη, ο οποίος προσποιήθηκε τον ιατρό και ισχυρίστηκε ότι συγγενικό του πρόσωπο είχε τραυματιστεί και χρειαζόταν άμεση χειρουργική επέμβαση. Για να γίνει πιο πειστικός, άγνωστη συνεργός παρενέβη στην τηλεφωνική συνομιλία, προσποιούμενη το τραυματισμένο συγγενικό πρόσωπο. Με αυτόν τον τρόπο, κατάφεραν να πείσουν το θύμα να παραδώσει 2.500 ευρώ και τέσσερις χρυσές λίρες σε άτομο που εμφανίστηκε στην οικία του.

Μετά από καταγγελία του περιστατικού, οι αστυνομικοί ξεκίνησαν άμεσα έρευνες και το μεσημέρι της ίδιας ημέρας συνέλαβαν τον ημεδαπό δράστη, ο οποίος παρέλαβε τα χρήματα και τα τιμαλφή από το θύμα. Στην κατοχή του βρέθηκαν οι χρυσές λίρες και μέρος του αφαιρεθέντος ποσού, τα οποία κατασχέθηκαν και αποδόθηκαν στον ηλικιωμένο.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ξάνθης, ενώ οι έρευνες συνεχίζονται για τον εντοπισμό των συνεργών του και την πιθανή εμπλοκή τους σε άλλες παρόμοιες απάτες.

Συμβουλές για την Αποφυγή Απατών

Με αφορμή το περιστατικό, η Ελληνική Αστυνομία δίνει τις παρακάτω οδηγίες προς τους πολίτες:

  • Να είστε επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι ζητούν χρήματα επικαλούμενοι επείγουσα ανάγκη συγγενικού σας προσώπου.
  • Να επιβεβαιώνετε οι ίδιοι την κατάσταση των συγγενών σας πριν προβείτε σε οποιαδήποτε ενέργεια.
  • Μην παραδίδετε χρήματα αν δεν επιβεβαιώσετε την αλήθεια των ισχυρισμών.
  • Να ενημερώνετε την αστυνομία ακόμα και σε περίπτωση απόπειρας απάτης.
  • Να συγκρατείτε χαρακτηριστικά των δραστών και των οχημάτων που χρησιμοποιούν.

Οι πολίτες καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να ενημερώνουν άμεσα τις Αρχές σε περίπτωση ύποπτων τηλεφωνικών κλήσεων ή προσπαθειών εξαπάτησης.




Ποικίλοι ιοί προσβάλλουν άμεσα τον άνθρωπο

Οι ιοί που προσβάλλουν άμεσα τον άνθρωπο συνεχίζουν να αποτελούν σημαντική απειλή για τη δημόσια υγεία, ωστόσο τα νέα για την Καβάλα είναι αισιόδοξα, καθώς τα κρούσματα γρίπης και ιώσεων έχουν μειωθεί τις τελευταίες εβδομάδες. Η βελτίωση της κατάστασης έχει δώσει ανάσα στο τοπικό σύστημα υγείας και καθησυχάζει τους πολίτες.

Παρά τη μείωση αυτή, οι ειδικοί προειδοποιούν για τον κίνδυνο της μηνιγγίτιδας, η οποία απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή. Συνιστάται στους πολίτες να παραμένουν προσεκτικοί, τηρώντας τα μέτρα υγιεινής και προστασίας, ώστε να αποφεύγουν την έκθεση σε λοιμώξεις και ιούς που συνεχίζουν να κυκλοφορούν. Η πρόληψη και η επαγρύπνηση παραμένουν κλειδιά για την προστασία της δημόσιας υγείας.




Μάκης Παπαδόπουλος | «Να επαναλειτουργήσει άμεσα το Ναυτικό Μουσείο»

Η ανακαίνιση του Ναυτικού Μουσείου ολοκληρώθηκε, αλλά υπάρχει ακόμη καθυστέρηση στην επαναλειτουργία του. Αυτή η καθυστέρηση όμως δημιουργεί πρόβλημα στον προγραμματισμό επισκέψεων από σχολεία, που αναβάλλονται συνεχώς.

Καλούμε τη διοίκηση του Δήμου Καβάλας:

  • να επιταχύνει την επαναλειτουργία του Μουσείου με την ολοκλήρωση όλων των εργασιών που είναι σε εκκρεμότητα, για να ανοίξει το Μουσείο στους επισκέπτες και ιδιαίτερα στα σχολεία.
  • να δημιουργήσει έναν χώρο για τη φύλαξη και τη συντήρηση των νέων εκθεμάτων που έρχονται στο Μουσείο από δωρεές.

  • να εξασφαλίσει επιτέλους έναν υπάλληλο για την ξενάγηση των επισκεπτών.

Μάκης Παπαδόπουλος

Δελτίο τύπου




Απάντηση Κασσελάκη στον ΣΥΡΙΖΑ | Προσφεύγω άμεσα στη Δικαιοσύνη κατά των συκοφαντών και λασπολόγων

Απάντηση στον ΣΥΡΙΖΑ που ζήτησε την παρέμβαση της Δικαιοσύνης για το πόθεν έσχες του, έδωσε ο Στέφανος Κασσελάκης, τονίζοντας πως θα προσφύγει και ο ίδιος στις Αρχές, ενώ εξαπέλυσε σφοδρά πυρά κατά των πρώην συντρόφων του.

Η ανάρτηση Κασσελάκη:

“Αυτήν την ώρα παραιτούνται μαζικά χιλιάδες προοδευτικοί πολίτες από το κόμμα που διέγραψε την ψυχή του: τη Δημοκρατία.
Τελευταία άμυνα κάποιων, η λάσπη στον ανεμιστήρα.

Θα είμαι ξεκάθαρος: Είναι άλλο να φεύγεις επειδή έχασες. Και είναι άλλο να σε διώχνουν επειδή κέρδισες. Ο ΣΥΡΙΖΑ αποστάτησε από τη Δημοκρατία.

Παράνομη καθαίρεση. Παράνομος αποκλεισμός. Αλλοίωση εκλογικών καταλόγων. Αλλοίωση εκλογικών αποτελεσμάτων.

Αποκλεισμός συνέδρων και ολόκληρων ΟΜ. Αλλοίωση της σύνθεσης του συνεδρίου. Είσοδος από το γκαράζ των δικών τους (εκλεγμένων και μη) συνέδρων και 8ωρη παρεμπόδιση της εισόδου στους δυο χιλιάδες εκλεγμένους συνέδρους που ζητούσαν κανονική διαδικασία και τάσσονταν κατά των αποκλεισμών.

Κι όμως, δεν κινήθηκα νομικά. κάθε παράνομη και αντιδημοκρατική πράξη εντός του κόμματος προκειμένου να διαφυλάξω την ενότητα που ποδοπάτησαν, όπως είχα χρέος ως εκλεγμένος Πρόεδρος.

Πλέον, ελεύθερος, είμαι αποφασισμένος να υπερασπιστώ την αξιοπρέπεια.

Προσφεύγω άμεσα στη Δικαιοσύνη κατά των συκοφαντών και λασπολόγων, οι οποίοι παραποιούν και διαστρεβλώνουν- χειρότερα και από τη ΝΔ- την ΑΡΧΙΚΗ δήλωση πόθεν έσχες μου, η οποία (επαναλαμβάνω ότι) είναι ΑΛΗΘΗΣ και ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΝΗ. Αυτοί που στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής «κουκούλωσαν» το Πόθεν Έσχες του Κυριάκου Μητσοτάκη, θέλουν να γίνουν δικαστές για έναν άνθρωπο που δεν έχει βγάλει ούτε ένα ευρώ, ούτε ένα δολάριο παράνομα. Δεν είναι άσχετοι όπως αρχικά πίστεψα, εκτελούν διατεταγμένο σχέδιο επειδή τρέμουν το ΚΑΘΑΡΟ, το καινούργιο!

Αυτοί που άφησαν τον ΣΥΡΙΖΑ καταχρεωμένο, με 3 και πλέον εκατομμύρια «λοιπά έξοδα», αυτοί που οδήγησαν τους ανθρώπους των ΜΜΕ του σε οικονομικό αδιέξοδο, δε θα κουνάνε το δάχτυλο.

Το «διορθώσαμε το λάθος των ψηφοφόρων» το επέβαλαν εκείνοι. Το «δεν θα έχει δεύτερη ευκαιρία στη χώρα» όμως θα το αποφασίσει ο ελληνικός λαός, με τη λέξη που ξέχασαν: Δημοκρατία”.

ΣΥΡΙΖΑ: Αμείλικτα ερωτήματα για το πόθεν έσχες Κασσελάκη και τις offshore – Πρέπει να ελεγχθεί από τις Αρχές

«Αυτές τις ώρες ο Στέφανος Κασσελάκης με την αμέριστη συμπαράσταση και άλλων κέντρων, δίνει λυσσαλέα μάχη για να απωλέσει ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Κουβαλάει ήδη το στίγμα της αποστασίας και της λογικής, “έχασα κι έφυγα”.

Για τα αμείλικτα και αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με το πόθεν έσχες και τις οφσόρ είναι σαφές ότι πρέπει να ελεγχθεί από τις αρμόδιες αρχές. Αυτό που αναζητά σε κάθε περίπτωση είναι πολιτικό σωσίβιο στον μη αυτοδύναμο κ. Μητσοτάκη και τη διαπλοκή», ανέφερε νωρίτερα ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του, ζητώντας παρέμβαση των αρμόδιων αρχών.

ethnos.gr




Μακάριος Λαζαρίδης |«Να αποζημιωθούν άμεσα οι πληγέντες για τις εγκαταστάσεις τους σε Διαλεχτό, Αβραμυλιά, Ξεριά και Μυρτόφυτο»

Την άμεση αποζημίωση των πληγέντων πολιτών από την καταστροφική πυρκαγιά του περασμένου Αυγούστου στις Δημοτικές Κοινότητες Διαλεχτού, Αβραμυλιάς και Ξεριά του Δήμου Νέστου και Μυρτoφύτου του Δήμου Παγγαίου, ζητά ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης.

Συγκεκριμένα, ο κ. Λαζαρίδης φέρνει τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις αποζημιώσεις στην Ολομέλεια της Βουλής καταθέτοντας επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Βασίλη Κικίλια, με θέμα: «Καθυστέρηση στις αποζημιώσεις των πληγέντων από την καταστροφική πυρκαγιά της 21ης Αυγούστου 2023 στις Δημοτικές Κοινότητες Διαλεχτό, Αβραμυλιά και Ξεριά του Δήμου Νέστου και Μυρτόφυτο του Δήμου Παγγαίου της Π.Ε. Καβάλας».

Όπως αναφέρει, «ενώ αρχικά υπήρξε ένας άμεσος και εξαιρετικός συντονισμός τόσο στην ολοκλήρωση των δηλώσεων ζημιάς όσο και στην ολοκλήρωση των πραγματογνωμοσυνών, σήμερα, οκτώ μήνες μετά, οι πολίτες των οποίων επλήγησαν οι εγκαταστάσεις, δεν έχουν πάρει ούτε ένα ευρώ αποζημίωση. Και αυτό τη στιγμή που σε άλλες Περιφερειακές Ενότητες της χώρας, οι οποίες την ίδια χρονική στιγμή είχαν πληγεί από φυσικές καταστροφές, έχουν δοθεί ήδη προκαταβολές της τάξης του 50%».

Ο κ. Λαζαρίδης ερωτά τον Υπουργό πού οφείλεται η σημαντική αυτή καθυστέρηση που έχει προκαλέσει στους πληγέντες οικονομική ασφυξία, καθώς και τι προτίθεται να πράξει έτσι ώστε να αποζημιωθούν το συντομότερο.

Υπενθυμίζεται ότι, κατά την καταστροφική πυρκαγιά, πέρα από τις ζημιές στις παραγωγές – οι αποζημιώσεις των οποίων μέσω του ΕΛΓΑ έχουν δρομολογηθεί – σημειώθηκαν μεγάλες καταστροφές σε ό,τι αφορά εγκαταστάσεις (μαντριά κ.λπ.) και εξοπλισμό εμπορικών επιχειρήσεων, έγγειο κεφάλαιο, αποθηκευμένα προϊόντα γεωργικών επιχειρήσεων, μέσα παραγωγής και εξοπλισμού, ό,τι ακριβώς δηλαδή καλύπτει ο νόμος περί Κρατικής Αρωγής.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης του κ. Λαζαρίδη:

Προς: τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Βασίλη Κικίλια

Θέμα: Καθυστέρηση στις αποζημιώσεις των πληγέντων από την καταστροφική πυρκαγιά της 21ης Αυγούστου 2023 στις Δημοτικές Κοινότητες Διαλεχτό, Αβραμυλιά και Ξεριά του Δήμου Νέστου και Μυρτόφυτο του Δήμου Παγγαίου της Π.Ε. Καβάλας

Τον Αύγουστο του 2023, όπως πολύ καλά γνωρίζετε κύριε Υπουργέ, τέσσερις Δημοτικές Κοινότητες, οι Κοινότητες Διαλεχτού, Αβραμυλιάς και Ξεριά του Δήμου Νέστου και Μυρτoφύτου του Δήμου Παγγαίου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, επλήγησαν από μια καταστροφική πυρκαγιά.

Πέρα από τις ζημιές στις παραγωγές, σημειώθηκαν, βεβαίως, μεγάλες καταστροφές σε ό,τι αφορά εγκαταστάσεις (μαντριά κ.λπ.) και εξοπλισμό εμπορικών επιχειρήσεων, έγγειο κεφάλαιο, αποθηκευμένα προϊόντα γεωργικών επιχειρήσεων, μέσα παραγωγής και εξοπλισμού, ό,τι ακριβώς δηλαδή καλύπτει ο νόμος περί Κρατικής Αρωγής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, ενώ αρχικά υπήρξε ένας άμεσος και εξαιρετικός συντονισμός τόσο στην ολοκλήρωση των δηλώσεων ζημιάς όσο και στην ολοκλήρωση των πραγματογνωμοσυνών, σήμερα, οκτώ μήνες μετά, οι πολίτες των οποίων επλήγησαν οι εγκαταστάσεις, δεν έχουν πάρει ούτε ένα ευρώ αποζημίωση. Και αυτό τη στιγμή που σε άλλες Περιφερειακές Ενότητες της χώρας, οι οποίες την ίδια χρονική στιγμή είχαν πληγεί από φυσικές καταστροφές, έχουν δοθεί ήδη
προκαταβολές της τάξης του 50%.

Ερωτάσθε κύριε Υπουργέ:
Που οφείλεται η σημαντική αυτή καθυστέρηση στις αποζημιώσεις των πληγέντων, γεγονός που τους έχει δημιουργήσει οικονομική ασφυξία; Τι προτίθεστε να πράξετε έτσι ώστε να αποζημιωθούν οι πολίτες των τεσσάρων Κοινοτήτων το ταχύτερο δυνατό;




ΑΑΔΕ | Εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και διυλιστήρια θα ενημερώνουν άμεσα για παραβάσεις πρατηρίων

Στην εξειδίκευση των μέτρων που υποχρεούνται να λαμβάνουν οι ίδιες οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων και τα διυλιστήρια, σε σχέση με τα πρατήρια καυσίμων, με τα οποία συναλλάσσονται (μέτρα δέουσας επιμέλειας), προχώρησε η ΑΑΔΕ.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με Απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων ή προϊόντων διυλιστηρίου υποχρεούνται να ενημερώνουν την ΑΑΔΕ, εάν διαπιστώνουν παραβάσεις σε πρατήριο, το οποίο προμηθεύουν καύσιμα και, ειδικότερα, εάν το πρατήριο:

  • δεν παρέχει στοιχεία φορολογικού μητρώου, άδεια λειτουργίας, πιστοποιητικά, υπεύθυνες δηλώσεις και λοιπά προβλεπόμενα στοιχεία,
  • δεν επιτρέπει τη λήψη δείγματος καυσίμων που διακινεί για έλεγχο
  • δεν έχει εγκαταστήσει και δεν λειτουργεί σύστημα παρακολούθησης εισροών- εκροών καυσίμων
  • δεν κατέχει νόμιμα καύσιμα ή ενεργειακά προϊόντα

Μετά την ενημέρωσή της, η ΑΑΔΕ εκδίδει εντολή προς όλες τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων και τα διυλιστήρια να:

  • διακόψουν τη διάθεση ενεργειακών προϊόντων προς το πρατήριο που τέλεσε την παράβαση
  • αποσύρουν από το πρατήριο τα σήματά τους, τις αντλίες τους και τον υπόλοιπο εξοπλισμό τους
  • έως την αποκατάσταση των παρατυπιών ή την νόμιμη επαναλειτουργία του πρατηρίου, σε περίπτωση σφράγισής του.

Τα παραπάνω ισχύουν και στην περίπτωση που οι παραβάσεις εντοπιστούν απευθείας από την ΑΑΔΕ.

Επιπλέον, στην Απόφαση εξειδικεύεται ότι η διακοπή της διάθεσης ενεργειακών προϊόντων και η απόσυρση των σημάτων, των αντλιών τους και του υπόλοιπου εξοπλισμού τους θα επιβάλλεται και σε κάθε άλλο πρατήριο που:

  • α) είτε ανήκει κατά 50% σε πρόσωπο που έχει διαπιστωθεί ότι έχει τελέσει παράβαση της απόφασης,
  • β) είτε διοικείται από πρόσωπο, στο οποίο ανήκει ή διοικεί το πρατήριο καυσίμων, για το οποίο έχει διαπιστωθεί ότι έχει τελέσει παράβαση της απόφασης.

Επίσης, στην Απόφαση εξειδικεύονται η διαδικασία επιβολής κυρώσεων στις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων και στα διυλιστήρια που δεν θα τηρήσουν τα μέτρα δέουσας επιμέλειας, καθώς και η διαδικασία δημοσιοποίησης των κυρώσεων αυτών στην επίσημη ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ www.aade.gr.

Πηγή: newsbeast.gr




Συναγερμός στις Αρχές από τα κρούσματα μηνιγγίτιδας | «Άμεσα η ιχνηλάτηση ώστε να παρακολουθείται και το στενό περιβάλλον»

Ανησυχία επικρατεί στις Αρχές για την έξαρση της μηνιγγίτιδας και τα κρούσματα που έχουν εντοπιστεί, με το τελευταίο να είναι αυτό μιας 42χρονης γυναίκας, η οποία παραμένει σε σοβαρή κατάσταση στο νοσοκομείο Ρίου.

«Ο κόσμος έχει φοβηθεί. Τα συμπτώματα είναι έντονος πονοκέφαλος, πυρετός, εμετός, δυσκαμψία αυχένα», λέει, μιλώντας στο MEGA, η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη.

«Τα περιστατικά αυτά αντιμετωπίζονται μόνο στα νοσοκομεία. Μόλις υπάρχουν αυτά τα συμπτώματα μεταφέρονται εκεί γιατί πρέπει να δοθεί η κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή και να ξεκινήσει ιχνηλάτηση ούτως ώστε να παρακολουθείται και το στενό περιβάλλον αλλά και το πιο ευρύ».

Σύμφωνα με την κα Παγώνη:

«Φέτος το κακό είναι ότι η μηνιγγίτιδα είναι σε έξαρση συγκριτικά με πέρυσι. Φέτος είναι αρκετά τα περιστατικά και αυτό που προβλημάτισε είναι ότι σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα είχαμε τα περιστατικά της Πάτρας. Τα πράγματα είναι διαχειρίσιμα, αυτό που μας προβληματίζει είναι η μηνιγγίτιδα για τα μικρά παιδιά και τα μωρά. Να πάνε εγκαίρως στα νοσοκομεία να αντιμετωπιστούν για να μην έχουμε τις επιπλοκές που φοβόμαστε».

 Πηγή: newsbeast.gr




Ξεκινά άμεσα το πρόγραμμα «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

Την άμεση έναρξη του προγράμματος «Ανακαινίζω – Νοικιάζω» για την ανακαίνιση σχεδόν 12.500 κλειστών κατοικιών ανακοίνωσε σήμερα (29.02.24) από το βήμα της Βουλής η Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Σοφία Ζαχαράκη. 

Μετά την ψήφιση της ευνοϊκής προσθήκης που προβλέπει τη δυνατότητα προκαταβολής μέρους της επιδότησης στους δικαιούχους του προγράμματος και τη δυνατότητα συμμετοχής στο πρόγραμμα των ιδιοκτητών κατοικιών ή επικαρπωτών με ποσοστό κυριότητας/ επικαρπίας ίσο με το 50%, αναμένεται να εκδοθεί άμεσα η σχετική ΚΥΑ και θα τεθεί σε λειτουργία η πλατφόρμα των αιτήσεων.

Σε συνεργασία με τη ΔΥΠΑ υπολογίζεται ότι εντός της επόμενης εβδομάδας κι αφού έχει γίνει η μεταφορά των πόρων από το Υπουργείο Οικονομικών στο Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, να δημοσιευτεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση. Την ημέρα που θα δημοσιευθεί η ΚΥΑ θα ανοίξει η πλατφόρμα για τις αιτήσεις, στο gov.gr.

Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 50 εκατ. ευρώ. Προβλέπει την επιδότηση του 40% της ανακαίνισης έως του ποσού των 10.000 ευρώ. Με μάξιμουμ προκαταβολή τα 2.000 ευρώ. Αναγκαίες προϋποθέσεις τα σπίτια να είναι δηλωμένα κλειστά στο Ε2 και να διατεθούν για μακροχρόνιες μισθώσεις.

Στην ομιλία της στη Βουλή η Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας ανέφερε σχετικά με το πρόγραμμα και τη στεγαστική πολιτικής της κυβέρνησης: «Για να είναι πιο ελκυστικό το πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή περίπου κατά το ήμισυ αυτής της επιδότησης του 40% επί του τελικού ποσού της ανακαίνισης το οποίο μπορεί να φτάσει τις 10.000 ευρώ.

Στόχος είναι όλα αυτά τα κενά διαμερίσματα τα οποία είναι εκατοντάδες χιλιάδες. Να δώσουμε ένα κίνητρο σε ιδιοκτήτες και ιδιοκτήτες να μπορέσουν να ανοίξουν κάποια εξ αυτών, τα οποία δηλώνονται κενά τα τελευταία 3 χρόνια στο Ε2. Απώτερος στόχος να μπορέσουμε να διευρύνουμε το οικιστικό απόθεμα διαρκώς νέοι άνθρωποι, νέες οικογένειες κλπ αναζητούν στέγη και τα ενοίκια αυξάνονται.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν είναι μόνο του αλλά εντάσσεται σε μια δομημένη στεγαστική πολιτική, την οποία ανέφερε και πριν από λίγες μέρες ο πρωθυπουργός εδώ στη Βουλή απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ του κ. Ανδρουλάκη. Τι κάνουμε για τη στεγαστική πολιτική συνολικά; Διαθέτουμε 2,3 δισεκατομμύρια σε στεγαστικά προγράμματα.

Ήδη μέσα από το «Σπίτι μου» σχεδόν 4.200 εκταμιευμένα δάνεια στο τέλος της χρονιάς, θα είναι 9,800 προχωράμε τώρα στις ανακίνησης, θα ξεκινήσουμε και το πρόγραμμα της Κοινωνικής Αντιπαροχής. Σημαντικά μέτρα για να αντιμετωπίσουμε το στεγαστικό πρόβλημα.»

Πηγή: newsit.gr




Ζαχαράκη | Άμεσα το πρόγραμμα «Ανακαινίζω-Ενοικιάζω» για 12.500 κατοικίες

Στα επιμέρους προγράμματα στεγαστικής πολιτικής που υλοποιεί το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, με στόχο την εξασφάλιση προσιτής και ποιοτικής στέγης σε νέους, νέα ζευγάρια και οικογένειες, αναφέρθηκε αναλυτικά την Τετάρτη η υπουργός, Σοφία Ζαχαράκη.

Σε συνέντευξή της, σημείωσε ότι για πρώτη φορά έχει εκπονηθεί ουσιαστική και συνεκτική στεγαστική πολιτική, η οποία αποτελεί βασικό πυλώνα του Εθνικού Σχεδίου για το Δημογραφικό, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί στον πρωθυπουργό στις αρχές Μαΐου.

Αναγνωρίζοντας ότι στην Ελλάδα το κόστος στέγασης είναι το υψηλότερο σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και η πίεση αφορά κυρίως τους νέους, τις οικογένειες με παιδιά και τα ευάλωτα νοικοκυριά, η υπουργός αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Ειδικότερα, μίλησε για το πρόγραμμα «Σπίτι μου» με δικαιούχους νέους μέχρι 39 ετών. Ήδη μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος 2.596 νέα ζευγάρια βρήκαν το σπίτι τους και εκταμιεύθηκαν δάνεια συνολικού ποσού 246.806.615,05 €. Έχουν γίνει συμβάσεις για 3.822 δάνεια ύψους 356.669.469,35€. Οι προεγκρίσεις έφτασαν τις  23.756  και οι υπαγωγές τις 9.766 που ανέρχονται σε 1δισ. ευρώ.

«Ο προϋπολογισμός του προγράμματος “Σπίτι μου”, ύψους 1 δισ., εξαντλήθηκε αμέσως και αυτό δείχνει ότι είναι πετυχημένο» ανέφερε η υπουργός, τονίζοντας ότι για πρώτη φορά νέοι άνθρωποι με μέσο όρο ηλικίας 34 ετών και μέσο εισόδημα 24.000 ευρώ έλαβαν δάνειο εντός μόλις 4 μηνών.

Η κ. Ζαχαράκη ανέφερε επίσης ότι άμεσα θα βγει στον αέρα και το πρόγραμμα «Ανακαινίζω- Νοικιάζω», το οποίο θα αφορά περίπου 12.500 κατοικίες.

Τα χαρακτηριστικά του προσομοιάζουν στην κοινωνική κατοικία, καθώς οι ιδιοκτήτες θα λαμβάνουν την κρατική επιχορήγηση για τις εργασίες ανακαίνισης αφότου αναρτούν ηλεκτρονικά το μισθωτήριο συμβόλαιο διάρκειας τουλάχιστον 3 ετών.

Παράλληλα, τρέχει το πρόγραμμα «Κάλυψη» σε 44 δήμους μέχρι στιγμής, έχουν υπαχθεί στο πρόγραμμα 383 ακίνητα ιδιοκτητών και είναι 138 τα στεγασμένα νοικοκυριά. Προοπτικά το πρόγραμμα μπορεί να εντάξει 1.000 νοικοκυριά σε ακίνητα που στο παρελθόν είχαν αξιοποιηθεί για το πρόγραμμα «Εστία». Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται σε 21,5 εκατομμύρια ευρώ.

Κάθε μήνα εξάλλου καταβάλλεται σε εκατοντάδες χιλιάδες δικαιούχους – νέους εργαζόμενους, οικογένειες κλπ – το επίδομα στέγασης, που ανέρχεται από 70 έως και 210 ευρώ. Μόνο για τον Δεκέμβριο δόθηκαν σε 244.976 δικαιούχους 29.704.339 ευρώ για το συγκεκριμένο επίδομα.




Η Λαϊκή Συσπείρωση Θάσου απαιτεί Άμεσα Δρομολόγια Πρίνου – Καβάλας

Η Λαϊκή Συσπείρωση Θάσου απευθύνεται στους δημοτικούς φορείς, εκφράζοντας ευγνωμοσύνη για τις προσπάθειές τους σχετικά με τα δρομολόγια Πρίνου – Καβάλας. Επισημαίνει την ανησυχία για την έλλειψη δρομολογίων και επικροτεί τη συνεργασία 18 οργανώσεων του νησιού. Καλεί σε έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την αντιμετώπιση του προβλήματος, επισημαίνοντας τη σημασία των θαλάσσιων μεταφορών για τη ζωή των κατοίκων του Θάσου.
Αναλυτικότερα:
ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΘΑΣΟΥ
Προς : κ. Δήμαρχο Θάσου
            κ. Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου θάσου
            κ. Δημοτικούς Συμβούλους
ΘΕΜΑ : ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΡΙΝΟΥ – ΚΑΒΑΛΑΣ
Είναι γνωστό το πρόβλημα που βιώνει ο λαός του νησιού με την έλλειψη δρομολογίων στην πορθμειακή γραμμή Πρίνου – Καβάλας.
Για αυτό λοιπόν 18 σωματεία και φορείς του νησιού παίρνουν την υπόθεση στα χέρια τους και δραστηριοποιούνται για να μπει ένα τέλος σε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση που επιβαρύνει τα λαϊκά νοικοκυριά του νησιού με περισσότερα έξοδα και χάσιμο πολύτιμου χρόνου για μία μετάβαση στην πόλη της καβάλας καθώς γίνεται όλο και συχνότερα απαραίτητη, μετά και την αποξήλωση δομών και υπηρεσιών από το νησί.
Η αντιπροσωπεία των 18 σωματείων – φορέων έχει έρθει σε επαφή με τον αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, τον Δήμαρχο Καβάλας ,με επαγγελματικές ενώσεις και σωματεία εργαζομένων , με συλλόγους και φορείς της πόλης και τους καλεί να πάρουν πρωτοβουλίες που θα δώσουν λύση στο πρόβλημα των θαλάσσιων μεταφορών που ταλανίζει το νησί.
ΖΗΤΑΜΕ  από τη δημοτική αρχή να προχωρήσει σε έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου (όπως είχε δεσμευτεί παλαιότερα ο  Δήμαρχος ) για να παρθούν ανάλογες αγωνιστικές πρωτοβουλίες.
Η δημοτικοί σύμβουλοι
Χρυσάφης Νίκος
Κυριατζίδου Χαρίκλεια
Λαμπρινίδης Λάμπρος.



Άμεσα αποζημιώσεις στη Θεσσαλία 1 δισ. ευρώ – Έως μέσα Οκτωβρίου η προκαταβολή σε αγρότες, κτηνοτρόφους

Το χρονοδιάγραμμα καταβολής των αποζημιώσεων στους πληγέντες από τις πλημμύρες που προκάλεσε η καταστροφική κακοκαιρία Daniel στη Θεσσαλία έδωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης

Μιλώντας στην ΕΡΤ και τους Κώστα Παπαχλιμίντζο και Χριστίνα Βίδου, ο κ. Αυγενάκης τόνισε πως τον Οκτώβριο θα δοθεί η προκαταβολή των αποζημιώσεων στους πληγέντες γεωργούς και κτηνοτρόφους.

«Η εικόνα που έχουμε είναι ότι σιγά σιγά αποκαθίσταται η επαφή, η πρόσβαση σε όλα τα χωριά. Έχουμε μια καλύτερη επικοινωνία πλέον μεταξύ οικισμών, έχουμε ζητήματα και με τη διανομή των ζωοτροφών, αλλά εξελίσσεται με τη βοήθεια του στρατού και τους ευχαριστούμε. Έχουμε κάποια θεματάκια με το νερό. Πλέον η εικόνα είναι διαχειρίσιμη.

Έχουμε επαφή, εικόνα, έχουμε επικοινωνία με όλους τους οικισμούς, με όλους τους νομούς. Υπάρχει ένας εξαιρετικός συντονισμός μεταξύ όλων των δυνάμεων που επιχειρούν στις περιοχές αλλά και του συντονιστικού. Όλα είναι σε ένα καλύτερο δρόμο, σίγουρα όμως θα πάρει χρόνο. Κακά τα ψέματα, ήταν βαρύ το χτύπημα και πολλοί δεν το περίμεναν. Ο αιφνιδιασμός είναι ο χειρότερος εχθρός μας», ανέφερε ο κ. Αυγενάκης.

Περιφέρεια και δήμοι αρμόδιοι για το ζήτημα των νεκρών ζώων

Για το ζήτημα με τα νεκρά ζώα ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων τόνισε ότι αρμόδια για να τα συλλέξει είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας σε συνεργασία με τους δήμους.

«Η κατάσταση είναι αυτή τη στιγμή εξαιρετικά έντονη και κάποιοι δεν έχουν βρει ακόμα τον βηματισμό τους. Αλλά εδώ είμαστε με τη βοήθεια όλων να τα καταφέρουμε και με τους μικρότερους δημάρχους, οι οποίοι έχουν τέτοια ζητήματα.

Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι από χθες το απόγευμα λειτουργεί και η ΒΙΠΕ Λάρισας, οπότε και εκεί προχωράει η καύση. Είναι μια μεγάλη μονάδα. Μπορεί να εξυπηρετήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό, σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό όλη αυτή την προσπάθεια της καύσης των νεκρών ζώων, οπότε είμαστε σαφώς περισσότερο ήρεμοι -αλλά δεν θα σταματήσουμε φυσικά την προσπάθειά μας», δήλωσε ο υπουργός.

Ειδικό τηλεφωνικό κέντρο για τις αποζημιώσεις σε αγρότες και κτηνοτρόφους
Όσον αφορά στο κομμάτι των αποζημιώσεων ο κ. Αυγενάκης τόνισε ότι στήθηκε ένα τηλεφωνικό κέντρο, ένα κέντρο εξυπηρέτησης των αγροτών και κτηνοτρόφων στα γραφεία του ΕΛΓΑ (2410-231938, 2410-231929). «Σε αυτά τα νούμερα μπορούν να απευθύνονται και να ρωτούν αγρότες, κτηνοτρόφοι, μελισσοκόμοι, αλιείς, ό,τι προβλήματα, ό,τι απορίες έχουν. Ακόμα κι αν οι υπάλληλοι οι οποίοι έχουν αναλάβει τον ρόλο αυτό δεν είναι σε θέση να απαντήσουν εκείνη την ώρα, θα κρατήσουν τα στοιχεία ώστε να τους επιστραφεί το τηλεφώνημα».

ΥΠΟΙΚ: Περίπου 1 δισ. ευρώ θα πέσει άμεσα στη Θεσσαλία

Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, Όμηρος Τσάπαλος, μιλώντας και αυτός στην ΕΡΤ και αναφερόμενος στις αποζημιώσεις είπε πως περίπου 1 δισ. ευρώ θα πέσει άμεσα στη Θεσσαλία.

Αναφορικά με την κατανομή των αποζημιώσεων στους δικαιούχους είπε ότι θα πάρουν το 80% της εκτιμητέας ζημιάς για τα σπίτια τους και το υπόλοιπο 20% μπορεί να καλυφθεί με άτοκο δάνειο με εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου.

Για αγροτικές και κτηνοτροφικές επιχειρήσεις που υπέστησαν ζημιές το κράτος θα καλύψει το 70% και το υπόλοιπο 30% επίσης μπορεί να καλυφθεί με άτοκο δάνειο με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.

Το να καλυφθεί το 70% των ζημιών είναι μια πάρα πολύ σημαντική βοήθεια για τον κάθε επιχειρηματία στη συγκεκριμένη περιοχή, είπε. Αν συνδυαστούν όλα αυτά και με τη στεγαστική συνδρομή και με τα έξτρα χρήματα που θα πάρει ως νοικοκυριό και με κάποιες επιδοτήσεις που θα δοθούν στη συνέχεια όσον αφορά τις καλλιέργειές του, νομίζω ότι η ζημία που υπέστη καλύπτεται σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό.

Παπαθανάσης: Πώς θα εκταμιευθούν οι πόροι για τη Θεσσαλία
Χθες ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας, Νίκος Παπαθανάσης, μιλώντας στο OPEN ανέλυσε τα πόσα χρήματα θα διατεθούν για την αποκατάσταση ζημιών και τις αποζημιώσεις.

«Τα ποσά είναι ικανά να καλύψουν αρκετές από τις δαπάνες, τα έργα υποδομής, την πρώτη αρωγή σε επιχειρήσεις. Βεβαίως θα συνοδευθούν τα χρήματα αυτά μαζί με πόρους από το εθνικό μας ταμείο. Ακόμα δεν μπορεί να προσδιοριστεί το ποσό καθώς θα πρέπει να αποτιμήσουμε τη ζημιά. Πέραν αυτών των χρημάτων υπάρχει και το Ταμείο Αλληλεγγύης. Η Ευρώπη θα πρέπει να δει πρώτα την αποτίμηση της ζημιάς και μετά να αποφασίσει. Εμείς κάναμε μια συζήτηση, πήραμε ένα αρκετά υψηλό ποσό με μια εναλλακτική όδευση χρημάτων και νέους πόρους. 2,2 δις ευρώ που θα ξεκινήσουν από τώρα να μπαίνουν στην οικονομία διότι θα έρθουν και για στήριξη των επιχειρήσεων και υποδομής και στη συνέχεια στις 15 Οκτωβρίου που θα μπορέσουμε να έχουμε μια αποτίμηση της ζημιάς θα κάνουμε και αίτηση για το Ταμείο Αλληλεγγύης, το οποίο μπορεί να δώσει έως 400 εκατ. ευρώ και έρχεται και ένα συμπληρωματικό Ταμείο αγροτικής υποστήριξης των ζημιών που θα καλύψει και αυτό ένα ποσό».

Η Ελλάδα θα λάβει 400 εκατ. μέχρι το τέλος του έτους
«Άμεσα θα πάρουμε χρήματα. Μέχρι τέλος του έτους υπολογίζουμε πως 400 εκατ. θα έχουν πέσει στην ελληνική οικονομία, που θα είναι ευρωπαϊκά χρήματα. Αυτά θα είναι η πρώτη αρωγή και ταυτόχρονα θα έχουμε και δημόσιους πόρους από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων που θα υποστηρίξουμε τους συμπολίτες μας. Δεν θα μείνει κανείς χωρίς στήριξη. Ούτε νοικοκυριά, ούτε επιχειρήσεις», πρόσθεσε ο κ. Παπαθανάσης.

iefimerida.gr

 

 

 

 




Αυγενάκης | “Άμεσα και ευέλικτα η στήριξη στους πληγέντες παραγωγούς και κτηνοτρόφους”

Mια πρώτη αυτοψία κυβερνητικού κλιμακίου υπό τον υπουργό Εσωτερικών Μάκη Βορίδη, στα καμένα του νομού τη Δευτέρα 28 Αυγούστου διαπίστωσε το μέγεθος της καταστροφής.

Σε μια πρώτη ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Λευτέρης Αυγενάκης δηλώνει πως «με γνώμονα την ταχεία αξιολόγηση των ζημιών από τον ΕΛΓΑ και τη λήψη μέτρων που θα ανακουφίσουν τις περιοχές και θα επιτρέψουν την αναγέννησή τους, δεσμευόμαστε να κινηθούμε άμεσα και ευέλικτα».




Φωτιές: Άμεσα οι πρώτες πληρωμές στους πυρόπληκτους του Ιουλίου

Συνεχίζει η διαδικασία για τη χορήγηση της πρώτης αρωγής προς όσους επλήγησαν από τις πυρκαγιές του φετινού Ιουλίου. Όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Τριαντόπουλος, τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει από αρμόδια Ομάδα Εργασίας η διαδικασία διασταυρώσεων για να προχωρήσουν άμεσα και οι καταβολές της πρώτης αρωγής.

Όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων της πρώτης αρωγής στην πλατφόρμα arogi.gov.gr θα παραταθεί μέχρι και την 31η Αυγούστου, ώστε να μπορούν να υποβάλουν όλοι οι δικαιούχοι, χωρίς να παρακωλύεται η διαδικασία διασταυρώσεων και καταβολών της πρώτης αρωγής.

«Τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει από αρμόδια Ομάδα Εργασίας η διαδικασία διασταυρώσεων για να προχωρήσουν άμεσα και οι καταβολές της πρώτης αρωγής. Συνάμα, όπως αποφασίστηκε κατά την τελευταία συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής, θα παραταθεί μέχρι και το τέλος του Αυγούστου η λειτουργία της πλατφόρμας της πρώτης αρωγής arogi.gov.gr, ώστε να μπορούν να υποβάλουν όλοι οι δικαιούχοι, χωρίς να παρακωλύεται η διαδικασία διασταυρώσεων και καταβολών της πρώτης αρωγής. Η διαδικασία, λοιπόν, προχωρά και συνεχίζεται κανονικά, με στόχο το συντομότερο δυνατόν να φτάσει η πρώτη ενίσχυση, η πρώτη αρωγή, προς τους πολίτες που επλήγησαν από τις πυρκαγιές και την έχουν ανάγκη», σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Τριαντόπουλος.

Συνολικά, σύμφωνα με στοιχεία από το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας της πλατφόρμας arogi.gov.gr είχαν υποβληθεί, μέχρι και την Πέμπτη 10 Αυγούστου, 270 οριστικοποιημένες αιτήσεις που ανταποκρίνονται σε πρώτη αρωγή συνολικού ύψους 1,3 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο της υλοποίησης των μέτρων κρατικής αρωγής για τις περιοχές που επλήγησαν από τις πυρκαγιές, ενεργοποιήθηκε το σχήμα της πρώτης αρωγής μέσα από την πλατφόρμα arogi.gov.gr, η οποία και άνοιξε στις 3 Αυγούστου. Μία από τις βασικές προϋποθέσεις για το άνοιγμα της πλατφόρμας, είναι η διενέργεια άμεσα αυτοψιών και καταγραφών, ώστε οι πολίτες να γνωρίζουν – έχοντας σε μεγάλο βαθμό και το σχετικό δελτίο ελέγχου – ότι είναι δικαιούχοι.

Παράλληλα, όσον αφορά την πρώτη αρωγή έναντι στεγαστικής συνδρομής, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, τροποποιείται η ημερομηνία ορόσημο με την οποία λαμβάνονταν υπόψη τα στοιχεία περιουσιακής κατάστασης, σε 14 Αυγούστου 2023, προκειμένου να ληφθούν υπόψη και πρόσφατες μεταβολές στα στοιχεία ακινήτων για ιδιοκτήτες κτιρίων που έχουν πληγεί.

Συνολικά, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, έχουν διενεργηθεί 790 αυτοψίες και έλεγχοι σε κτίρια και εγκαταστάσεις που υπέστησαν ζημιά από τις πυρκαγιές καθώς η διαδικασία αυτοψιών και καταγραφής ξεκίνησε άμεσα, από τα κλιμάκια της γενικής γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής, σε συνεργασία με τα στελέχη των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, που βρέθηκαν στο πεδίο από την πρώτη στιγμή. Από αυτές τις 790 περιπτώσεις, σε όλους τους δήμους που επλήγησαν, 138 κτίρια χαρακτηρίζονται ως επικίνδυνα για χρήση («κόκκινα»), 243 χαρακτηρίζονται ως προσωρινά -μέχρι να επισκευαστούν- ακατάλληλα για χρήση («κίτρινα») και 409 χαρακτηρίζονται ως κατάλληλα για χρήση με ανάγκη μικρών επισκευών («πράσινα»). Σημειώνεται ότι το σχήμα της πρώτης αρωγής αφορά τις περιπτώσεις που τα κτίρια έχουν χαρακτηριστεί ως «κίτρινα» ή «κόκκινα», αλλά και τις περιπτώσεις επιχειρήσεων με μεσαίας ή μεγάλης κλίμακας ζημιές.

Σημειώνεται ότι δικαιούχοι είναι πληγέντες που βρίσκονται σε περιοχές των περιφερειακών ενοτήτων Ανατολικής Αττικής και Δυτικής Αττικής της περιφέρειας Αττικής, της περιφερειακής ενότητας Κορινθίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου, της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, της Περιφερειακής Ενότητας Ρόδου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, της Περιφερειακής Ενότητας Κέρκυρας της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας και Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, οι οποίες επλήγησαν από τις πυρκαγιές και έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας.

Πρώτη αρωγή έναντι επιχορήγησης

Το ύψος της ενίσχυσης πρώτης αρωγής έναντι επιχορήγησης ανέρχεται σε 2.000 ευρώ για σοβαρές υλικές ζημιές και 4.000 ευρώ για πολύ σοβαρές υλικές ζημιές. Δικαιούχοι είναι επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς -με την εξαίρεση των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, δηλαδή όσων έχουν αποκλειστικά αγροτική δραστηριότητα- αλλά συμπεριλαμβανομένων των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, που έχουν πληγεί και βρίσκονται στις ως άνω περιοχές. Για τη χορήγηση της ενίσχυσης, θα προηγηθεί διασταύρωση των στοιχείων των αιτήσεων με τα στοιχεία που υποβάλλονται στην οικεία περιφέρεια για εκτίμηση και καταγραφή ζημιών από τις επιτροπές κρατικής αρωγής. Επίσης, το ποσό της πρώτης αρωγής που λαμβάνει κάθε επιχείρηση συμψηφίζεται με το ποσό της τελικής επιχορήγησης, όπως αυτό θα προσδιοριστεί από το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, μετά την καταγραφή ζημιών από τις επιτροπές κρατικής αρωγής της Περιφέρειας.

Πρώτη αρωγή έναντι στεγαστικής συνδρομής

Το ύψος της ενίσχυσης πρώτης αρωγής έναντι στεγαστικής συνδρομής ανέρχεται σε 10.000 ευρώ, για κτιριακές εγκαταστάσεις που έχουν υποστεί βαριές βλάβες που τις καθιστούν επικίνδυνες για χρήση ή επικινδύνως ετοιμόρροπες ή ολοσχερώς κατεστραμμένες, ή σε 5.000 ευρώ, για κτιριακές εγκαταστάσεις που έχουν υποστεί σοβαρές βλάβες που τις καθιστούν προσωρινά ακατάλληλες για χρήση. Δικαιούχοι είναι ιδιοκτήτες, κατά πλήρη ή ψιλή κυριότητα, κτιριακών επαγγελματικών εγκαταστάσεων, κατοικιών και λοιπών μη επαγγελματικής χρήσης κτιρίων, που υπέστησαν βλάβες από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν στις ως άνω περιοχές, για τα ακίνητα για τα οποία πρόκειται να υποβάλουν και αιτήσεις χορήγησης στεγαστικής συνδρομής.

Σύμφωνα με το υπουργείο, το ποσό της πρώτης αρωγής έναντι στεγαστικής που λαμβάνει κάθε ιδιοκτήτης συμψηφίζεται με το ποσό της τελικής στεγαστικής συνδρομής, όπως αυτό θα προσδιοριστεί από το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας με σχετική απόφαση οριοθέτησης και χορήγησης στεγαστικής συνδρομής.

Τόσο για την πρώτη αρωγή έναντι στεγαστικής συνδρομής, όσο και για την πρώτη αρωγή έναντι επιχορήγησης, σε περίπτωση που ο λαβών την ενίσχυση υποβάλει ψευδή δήλωση ή δεν υποβάλει σχετικό φάκελο στις αρμόδιες υπηρεσίες ή δεν κριθεί τελικά δικαιούχος ή το ποσό που δικαιούται είναι μικρότερο, προβλέπεται η επιστροφή του συνολικού ποσού ή του υπερβάλλοντος ποσού στο Ελληνικό Δημόσιο.




ΑΟ Καβάλα | Να πληρώσει άμεσα τα χρέη που άφησε στην ομάδα ο κ. Haditaghi

Από φέτος η ποδοσφαιρική μας ομάδα πλαισιώθηκε από ανθρώπους με όραμα και ξεκάθαρο στόχο να ξεφύγει ο Α.Ο. Καβάλα σε πρώτη φάση από την Γ’ Εθνική και με σταθερές βάσεις, χωρίς εμπόδια και οικονομικά προβλήματα να βρεθεί ακόμη ψηλότερα, εκπληρώνοντας τα όνειρα των φιλάθλων μας και δικαιώνοντας τους αγώνες και τις θυσίες του κόσμου τα προηγούμενα χρόνια. Όμως, τροχοπέδη σε όλα αυτά αποτελούν τα χρέη της ΠΑΕ Α.Ο. Καβάλα 1965 που ως επί το πλείστων αφορούν τον κ.Haditaghi και τους ακολούθους του, oι oποίοι τριγυρνούν αμέριμνοι και δραστηριοποιούνται στην Καβάλα σα να μην συμβαίνει τίποτα! Ωραία τα Hamptons και τα μεγάλα project, οι σοβαρές επενδύσεις και η διαφήμιση τους αλλά με όλο αυτό το οικονομικό παρελθόν μας θυμίζουν το τραγούδι «…είναι κακό να χτίζεις παλάτια στην άμμο» . Ο Α.Ο.ΚΑΒΑΛΑ τους καλεί άμεσα να τακτοποιήσουν όλες αυτές τις οφειλές που αφορούν τους ντόπιους επιχειρηματίες που στήριξαν & στηρίζουν την ομάδα μας εδώ και πολλά χρόνια, το Δημόσιο, το προσωπικό, την ΕΠΟ. Άλλωστε για έναν τέτοιο επιχειρηματία με τόσο μεγάλο βεληνεκές, αυτά τα χρέη είναι λίγα όσο και μια χαμένη παρτίδα στο πόκερ… Να είναι σίγουροι ότι δεν είναι κάτι που θα το αφήσουμε να περάσει έτσι και ήδη το νομικό μας επιτελείο θα ξεκινήσει τις διαδικασίες ώστε αυτές οι οφειλές να βαρύνουν αυτούς και μόνο που τις δημιούργησαν, και όχι την ιστορική μας ομάδα. Ο Γ. Διαμαντίδης και τα υπόλοιπα μέλη της διοίκησης ενωμένοι μαζί με τον φίλαθλο και εμπορικό κόσμο της πόλης είναι αποφασισμένοι να φτάσουν την ομάδα εκεί που απαιτεί η ιστορία της, και τίποτα δεν θα σταθεί εμπόδιο σε αυτό ώστε να υλοποιήσουμε το όνειρο όλων για έναν μεγάλο, υγιή και δυνατό ΑΟΚ.

(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)




Λευτέρης Αυγενάκης: «Είμαστε στο πλευρό των αγροτών και παραγωγών. Οι αποζημιώσεις θα δοθούν άμεσα»

Πρώτος Απολογισμός του ΕΛΓΑ για τις καταστροφές απο τις πυρκαγιές σε φυτικό και ζωικό κεφάλαιο σε Ρόδο και Θεσσαλία

Μετά από εντολή που δόθηκε από τον  Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρη Αυγενάκη, κλιμάκια του Οργανισμού Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων ΕΛΓΑ βρέθηκαν άμεσα στις περιοχές της Ρόδου και της Θεσσαλίας που επλήγησαν από τις  καταστροφικές πυρκαγιές, προκειμένου να γίνει άμεση καταγραφή των ζημιών σε φυτικό και ζωικό κεφάλαιο.

Από τις πρώτες οριοθετήσεις και επισημάνσεις που έκαναν επί πεδίου καταστροφών  οι  υπάλληλοι κλιμακίου του ΕΛ.Γ.Α., που μετέβησαν από τη Δευτέρα 24 Ιουλίου 2023 στην Ρόδο, με επικεφαλής  Προϊστάμενο του Υποκαταστήματος  Αθηνών, αναφέρουν ότι οι ζημίες στις καλλιέργειες φυτικού κεφαλαίου αφορούν περίπου 50.000 ελαιόδενδρα, κυρίως στις Τοπικές Κοινότητες: Απόλλωνος, Ασκληπιείου, Γενναδίου και Βατίου, καθώς και περιορισμένο αριθμό στρεμμάτων άλλων δενδροκαλλιεργειών και περιορισμένο αριθμό στρεμμάτων κηπευτικών και αμπελοκαλλιεργειών.

Όσον αφορά τις απώλειες ζωικού κεφαλαίου- οι οποίες θα προσμετρηθούν μετά την υποβολή δηλώσεων εκ μέρους των κτηνοτρόφων-προϋπολογίζονται επίσης, ως εξαιρετικά περιορισμένες και σύμφωνα με τις μέχρι τώρα αναγγελίες ζημιών, σε 2.500 ζώα και μελισσοσμήνη.

Επίσης κλιμάκιο του ΕΛ.Γ.Α. συμμετείχε σε σύσκεψη, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και κατόπιν συνεργασίας με τους αρμόδιους Αντιπεριφερειάρχες αποφασίστηκε να γίνει  δεκτό το αίτημα των παραγωγών και  να δοθεί παράταση της προθεσμίας υποβολής  των δηλώσεων  για τις ζημίες από τις πυρκαγιές μέχρι τις 14 Αυγούστου 2023 και να γίνει άμεσα ο ενταφιασμός των καμένων ζώων σε εφαρμογή των κανόνων της Δημόσιας Υγείας και σε συνεργασία μεταξύ των υπηρεσιών του ΕΛ.Γ.Α. και των ΔΑΟΚ.

Ο ΕΛΓΑ, αξιοποιώντας  τις διαθέσιμες εικόνες από το δορυφορικό σύστημα “Copernicus”, για να προσδιοριστούν οι καλλιέργειες εντός των καμένων περιοχών από την πύρινη λαίλαπα και σε συνδυασμό με τις δηλώσεις των παραγωγών, θα συντάξει  ψηφιακό αρχείο με τους δικαιούχους αποζημιώσεων.

Οι υπάλληλοι κλιμακίου του ΕΛ.Γ.Α.,  που βρέθηκαν από την Τετάρτη 26 Ιουλίου 2023 στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας, με επικεφαλής τον Προϊστάμενο του Υποκαταστήματος Λάρισας, αναφέρουν ότι μετά από τις πρώτες οριοθετήσεις και επισημάνσεις τους επί του πεδίου των καταστροφών, ότι οι ζημίες στις καλλιέργειες φυτικού κεφαλαίου προς το παρόν είναι εξαιρετικά περιορισμένες και αφορούν καλλιέργειες αμυγδάλων και εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό άλλων δενδροκαλλιεργειών. Σημαντικές ζημίες υπάρχουν στις καταστροφές σε σιτηρά, τα οποία είχαν συγκομισθεί σε εκτεταμένο αριθμό στρεμμάτων, όπως επίσης σε αμπελοκαλλιέργειες.

Σημαντικές απώλειες ζωικού κεφαλαίου καταγράφονται σε σειρά κοινοτήτων, όπου ήδη υπάρχουν 49 αναγγελίες απώλειας ζωικού κεφαλαίου. Στις περισσότερες περιπτώσεις εξ αυτών χθες και σήμερα οι υπάλληλοι του ΕΛ.Γ.Α. σε συνεργασία με τις υπηρεσίες των ΔΑΟΚ επιχειρούν τόσο τις εξατομικευμένες εκτιμήσεις ανά κτηνοτροφική μονάδα, όσο και επισπεύδουν τις διαδικασίες ενταφιασμού των καμένων ζώων σύμφωνα με τους κανόνες δημόσιας υγείας.

Επίσης καταγράφονται σημαντικές καταστροφές υποδομών, εγκαταστάσεων και γεωργοτεχνολογικού εξοπλισμού, όπως ποιμνιοστάσια, αποθήκες, στάβλοι και γεωργικά μηχανήματα.

Η διοίκηση του ΕΛΓΑ καθόρισε ως προθεσμία υποβολής δηλώσεων των παραγωγών και κτηνοτρόφων για τις ζημίες από τις τρέχουσες πυρκαγιές 15 ημέρες μετά την ολοκλήρωση της κατάσβεσής τους, όπως και στην περίπτωση της Ρόδου.

 




Λαϊκή Συσπείρωση: Να στελεχωθεί άμεσα το αγροτικό Ιατρείο Καλλιράχης Θάσου

Επερώτηση Λαϊκής Συσπείρωσης για την λειτουργία του Ιατρείου στην Καλλιράχη Θάσου προς τον Περιφεριακό Συμβούλιο και τον Περιφεριάρχη:
*Αναφορα προς τον Πρόεδρο της Βουλής και τον Υπουργό Υγείας για την στελέχωση του αγροτικού Ιατρείου*
Όπως καταγγέλλουν σωματεία και φορείς της Θάσου, από τις 18 Ιουλίου και εν μέσω τουριστικής περιόδου,  το αγροτικό ιατρείο Καλλιράχης παραμένει κλειστό λόγω μη «έγκαιρης» προκήρυξης θέσης από το υπουργείο υγείας και ενώ υπάρχουν τρεις ενδιαφερόμενοι για τη θέση γιατροί.
Έτσι οι κάτοικοι ολόκληρης της περιοχής μαζί με τους τουρίστες που κάνουν τις διακοπές τους στερούνται στοιχειώδεις και αναγκαίες υπηρεσίες υγείας. Την ίδια ώρα  ακόμη και η μετακίνηση με το ΚΤΕΛ  είναι απαγορευτική,  το ένα δρομολόγιο στις 07:15 το πρωί από την Καλλιράχη και επιστροφή 15:15 από Πρίνο επιδεινώνει ακόμη περισσότερο το πρόβλημα, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται και να καταξοδεύονται σε ιδιώτες γιατρούς οι κάτοικοι της Καλλιράχης.
Η υποστελέχωση, η έλλειψη σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού, η υποχρηματοδότηση, την ώρα που οι επιχειρηματικοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Υγείας απολαμβάνουν επιδοτήσεις και άλλα προνόμια εκατομμυρίων ευρώ, αποτελούν τα στοιχεία μιας ενιαίας πολιτικής που ακολουθούν όλες οι κυβερνήσεις. Η παραπέρα υποβάθμιση όλων των δομών Υγείας, η ανυπαρξία της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, οδηγούν εκ των πραγμάτων στη διόγκωση της «πελατείας» και την αύξηση των κερδών της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας» που όλες οι παρατάξεις στο Περιφερειακό Συμβούλιο, εκτός της Λαϊκής Συσπείρωσης, στηρίζουν και ομνύουν σε αυτήν.
Η απαράδεκτη κατάσταση με το αγροτικό ιατρείο της Καλλιράχης αποδεικνύει αυτό που οι εκλεγμένοι με τη Λαϊκή Συσπείρωση σε Δήμους και Περιφέρειες κατήγγειλαν την περίοδο της πανδημίας: ότι η τακτική της κυβέρνησης που ανοιγόκλεινε Περιφερειακά Ιατρεία, Αγροτικά Ιατρεία, μετακινούσε προσωπικό από τα Κέντρα Υγείας στα Νοσοκομεία τα οποία είχε μετατρέψει σε δομές Υγείας μιας νόσου, δεν ήταν αποτέλεσμα «προχειρότητας», ούτε «ανικανότητας» αλλά απόδειξη μιας πολιτικής που θυσιάζει τις λαϊκές ανάγκες στο βωμό του κέρδους, που κοστολογεί τα πάντα με βάση τα κριτήρια της «βιωσιμότητας».
Αποτελούσε πρακτική προετοιμασία για τα χειρότερα που ετοιμάζει και ήδη έχει προωθήσει με νόμους της προηγούμενης περιόδου. Το «νέο ΕΣΥ» που διαφημίζει η κυβέρνηση είναι φτιαγμένο με τα ίδια σάπια υλικά της πολιτικής της ΕΕ και των προηγούμενων κυβερνήσεων στο χώρο της Υγείας.
Αυτήν την πολιτική, η σημερινή διοίκηση της Περιφέρειας αλλά και οι υπόλοιπες παρατάξεις της συμπολιτευόμενης «αντιπολίτευσης» ουδέποτε την πολέμησαν. Αντίθετα την υποστήριξαν με κάθε τρόπο, συνήθως με ανούσιες διαμαρτυρίες και ψηφίσματα, όταν ο λαός της περιοχής αγανακτούσε, αφού έμπαινε σε κίνδυνο η ίδια η υγεία και η ζωή του.
Στα ψηφίσματα αυτά κυριαρχούσαν τα «παρακάλια» προς την κυβέρνηση, η «κατανόηση» για τις δυσκολίες της περιόδου και οι «διεκδικήσεις» (στήριξη της εμπορευματοποίησης, ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λειτουργίας των δημόσιων δομών, χρηματοδότηση του ιδιωτικού τομέα αντί για επίταξή του) που τελικά κατέληγαν στις αιτίες που μας έφεραν ως εδώ.
Με βάση τα παραπάνω Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:
Αν προτίθεται να στηρίξει και με ποιον τρόπο τα δίκαια αιτήματα των κατοίκων της Θάσου για άμεση κάλυψη των αναγκών του αγροτικού ιατρείου Καλλιράχης και άμεση επαναλειτουργία του;
Με ποιο τρόπο θα συμβάλει ώστε να ενισχυθούν όλες οι δημόσιες δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας σε όλη την περιοχή, διεκδικώντας αποκλειστικά από το κράτος προσλήψεις, πόρους και υποδομές αποκλείοντας κάθε λογική μεταφοράς αρμοδιοτήτων στην Τοπική Διοίκηση;
Τι ενέργειες θα κάνει ώστε να αυξηθούν τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ στη συγκεκριμένη γραμμή και συνολικά στο νησί;



Άμεσα οριοθετήθηκε η πυρκαγιά στη Μυτιλήνη – Υπό μερικό έλεγχο η φωτιά στο Λιδωρίκι

Επιχειρούν ισχυρές επίγειες και εναέριες δυνάμεις. 

Άμεσα οριοθετήθηκε η δασική πυρκαγιά που εκδηλώθηκε κατά τις πρωινές ώρες σήμερα στην Άντισσα. Επιχειρούν 20 πυροσβέστες, μία (1) ομάδα πεζοπόρου τμήματος και επτά (7) οχήματα. Στην αεροπυρόσβεση συμμετείχαν ένα (1) αεροσκάφος και ένα (1) ελικόπτερο. Συνδρομή παρείχαν εθελοντές πυροσβέστες και υδροφόρες ΟΤΑ.

Υπό μερικό έλεγχο τέθηκε η δασική πυρκαγιά στο Λιδωρίκι, του δήμου Δωρίδος Φωκίδος, η οποία εκδηλώθηκε κατά τις πρωινές ώρες σήμερα. Επιχείρησαν 18 πυροσβέστες με εννέα (9) οχήματα.

 

Πηγή: newsbomb.gr