Ελαιόλαδο – Άλλη τιμή στο… χωράφι και άλλη στο ράφι

Υψηλή παραμένει η τιμή του ελαιολάδου στα σούπερ μάρκετ παρά το γεγονός ότι η τιμή του παραγωγού έχει μειωθεί σημαντικά.

Ειδικότερα, η τιμή του παραγωγού δεδομένου ότι έχει πάει και καλύτερα η φετινή σοδειά είναι κατά 40% κάτω σε σχέση με την περσινή τιμή, με αποτέλεσμα όμως να πρέπει να μειωθεί και η τιμή του ελαιολάδου στο ράφι, κάτι που όμως δεν συμβαίνει.




Έβρο | Άλλη εκδοχή του ιατροδικαστή για τον θάνατο του Πέτρου Μουτουσίδη

Όπως είναι γνωστό, ο άτυχος πρώην Αντιδήμαρχος Ορεστιάδας, έχασε τη ζωή του κοντά στο ΚΑΠΗ της πόλης, αφού βρέθηκε κάτω από τις ρόδες αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Τροχαίας, ο θάνατος προήλθε επειδή “ΙΧΦ αυτοκίνητο που οδηγούσε 53χρονη γυναίκα, παρέσυρε και τραυμάτισε θανάσιμα 79χρονο που διέσχιζε πεζός το οδόστρωμα”.

Μάλιστα, σύμφωνα με αυτήν την εκδοχή, υπήρξαν πολλές απορίες στην κοινωνία της Ορεστιάδας, για το πώς είναι δυνατόν σε δρόμο μέσα στην πόλη η οδηγός να μην αντιλήφθηκε τον άνθρωπο και να τον χτύπησε.

Τώρα έρχεται η νεκροψία – νεκροτομή να ανατρέψει τα δεδομένα, αφού σύμφωνα με τον ιατροδικαστή, ο Πέτρος Μουτουσίδης ήταν ήδη πεσμένος στο οδόστρωμα και όχι όρθιος. Άρα, σύμφωνα πάντα με τα ευρήματα της νεκροψίας, ο άτυχος άνδρας βρέθηκε πεσμένος κάτω από άλλη αιτία, πιθανόν παθολογική ή από ατύχημα κατά το βάδισμα.

Το τελικό πόρισμα θα βγει μετά τα εργαστηριακά αποτελέσματα, τα οποία θα δείξουν εάν υπήρχαν παθολογικά αίτια για την πτώση.

Ακόμη κι έτσι όμως, είναι σίγουρο οτι το αυτοκίνητο είχε επαφή με τον πεσμένο άνδρα και χρειάστηκε να προστρέξουν διερχόμενοι για να τον απεγκλωβίσουν από τις ρόδες και να τον παραλάβει το ΕΚΑΒ.

Πηγή: e-evros




Κι άλλη κακοποίηση γυναίκας στην περιοχή Τέρμα Άβαντος της Αλεξανδρούπολης

Άλλη μια περίπτωση βιαιοπραγίας εις βάρος γυναίκας σημειώθηκε χθες στην Αλεξανδρούπολη. Στην περιοχή της οδού Τέρμα Άβαντος σημειώθηκε οικογενειακό επεισόδιο, όταν μια γυναίκα εκδιώχτηκε από το σπίτι της με βία από τον άντρα της.

Ο συγκεκριμένος την χτύπησε ακόμα και με κλωτσιές, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί η γυναίκα στο νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες.

Η αστυνομία, μετά από τη μήνυση που κατέθεσε η γυναίκα εναντίον του συζύγου της, τον αναζήτησε και τον συνέλαβε, προκειμένου να αντιμετωπίσει τη δικαιοσύνη.

Δεν είναι μόνο οι ζέστες που “σφίγγουν”, αλλά και οι συνήθειες, τα “χούγια” και οι νοοτροπίες που πρέπει να αλλάξουν. Όπως βέβαια και η ποινική αντιμετώπιση όσων εύκολα “απλώνουν χέρι”, θεωρώντας οτι στο τέλος θα “πέσουν στα μαλακά”.

e-evros.gr




Ξεκινάει η τουριστική σεζόν στην θάσο το Πασχα – Στο επίκεντρο η έλλειψη εργατών για άλλη μια χρονιά

Όλα σχεδόν είναι έτοιμα για την νέα τουριστική σεζόν στο νησί της Θάσου, με την τουριστική κίνηση μάλιαστα να ξεκινά απο απο την της αρχές Μαϊού και απο την περίοδο του Πάσχα, με τους επαγγελαμτίες να είναι αισιόδοξοι οτι η φετινή χρονιά θα είναι πολύ καλύτερη απο τα προηγούμενα χρόνια. Ένα μεγάλο πρόβλημα όμως που φαίνεται οτι θα απασχολήσει και φέτος τους επαγγελαμτίες είναι η έλλειψη των εργατών. Ενω αξίζει να σημειωθεί οτι για να αυξηθεί το εργατικό δυναμικό στο νησί της Θάσου, στο νησί φέτος θα απασχοληθούν και αρκετοι μετανάστες απο την δομή φιλοξενίας  του Ασημακοπούλου.




Άγιοι Ανάργυροι | «Όχι άλλη Κυριακή» – Συγκέντρωση έξω από τη σύσκεψη υπό τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη

Γυναίκες προχώρησαν το πρωί της Πέμπτης (04.04.2024) σε σιωπηλή διαμαρτυρία έξω από το κτίριο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, για τη δολοφονία της 28χρονης Κυριακής στους Αγίους Αναργύρους.

Στο κτίριο της Περιφέρειας (ΠΚΜ) πραγματοποιούνταν σύσκεψη υπό τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη με τους 14 δημάρχους του νόμου, τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, τον υφυπουργό Μακεδονίας και Θράκης και την ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ.

Όπως τόνισαν οι εργαζόμενοι της Περιφέρειας, σήμερα πραγματοποιούνται ανάλογες διαμαρτυρίες σε όλη τη χώρα, ωστόσο η κινητοποίηση στη Θεσσαλονίκη συνέπεσε με την παρουσία του κ. Χρυσοχοΐδη. Στο πλαίσιο αυτό, όπως τόνισαν, θέλησαν να στείλουν και το δικό τους μήνυμα κατά των γυναικοκτονιων.

«Όχι άλλη Κυριακή», διεμήνυσαν με παρέμβαση τους σχηματίζοντας τη φράση αυτή, κρατώντας η καθεμία από ένα γράμμα για τον σχηματισμό του μηνύματος.

Μάλιστα, οι γυναίκες επιχείρησαν να πραγματοποιήσουν την παρέμβαση αυτή εντός της αίθουσας που πραγματοποιείται η σύσκεψη υπό τον κ. Χρυσοχοΐδη, όμως κάτι τέτοιο δεν τους επετράπη.

Η Αντιπροεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων εργατών Περιφερειών Ελλάδος Αφεντούλα Αλεξίου,
δήλωσε σχετικά με την παρέμβαση: «Είμαστε συγκλονισμένοι από το κύμα γυναικοκτονιών που το τελευταίο διάστημα δεν απευθύνεται μόνο σε ανυπεράσπιστες γυναίκες αλλά σε κάθε γυναίκα. Απαιτούμε από την πολιτεία αλλά και από κάθε οργάνωση και γυναίκα να απαιτήσει τα δικαιώματα της αλλά και την πολιτεία να προστρέξει».

Στο περιθώριο της διαμαρτυρίας οι εργαζόμενοι της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας εξέφρασαν και τα αιτήματα του κλάδου τους που μεταξύ άλλων είναι καλύτερη στελέχωση των υπηρεσιών, καλύτερο εξοπλισμό αυτών για να είναι αποτελεσματικές προς τους πολίτες αλλά και αυξήσεις σε μισθούς.

Πηγή: newsit.gr, thesstival.gr




Αλαλούμ με τον ΦΠΑ στην εστίαση | Αλλη τιμή στο μαγαζί, άλλη στο χέρι

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων αναγκάστηκε να εκδώσει διευκρινιστικές οδηγίες ενόψει και της έναρξης ελέγχων από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες, προκειμένου να αποσαφηνίσει το καθεστώς που επικρατεί μετά τις τελευταίες αλλαγές που εφαρμόζονται από 1/1/2024 στη διάθεση μη αλκοολούχων ποτών, χυμών και ροφημάτων όπου ο ΦΠΑ επέστρεψε στο  24% (με εξαίρεση καφέ και αφεψήματα όπου εφαρμόζεται έως 30 Ιουνίου μειωμένος συντελεστής 13%).

Αν ένας πελάτης παραγγείλει σε καφετέρια ένα αναψυκτικό και το καταναλώσει στο κατάστημα θα το πληρώσει με ΦΠΑ 24% ενώ αν το παραγγείλει σε «πακέτο» θα το πληρώσει με ΦΠΑ 13%.

Οι διευκρινίσεις

Όπως διευκρινίζεται και στη σχετική εγκύκλιο η διάθεση μη αλκοολούχων ποτών, χυμών και ροφημάτων υπάγεται πλέον σε δύο διαφορετικούς συντελεστές ΦΠΑ, ήτοι 24% ή 13%, ανάλογα με το αν προορίζονται για επιτόπια κατανάλωση, πράξη η οποία χαρακτηρίζεται ως παροχή υπηρεσίας εστιατορίου και εστίασης ή αν προορίζονται να παραδοθούν σε «πακέτο» με αποτέλεσμα να εφαρμόζεται, κάθε φορά, ο οικείος συντελεστής ΦΠΑ για το αγαθό.

Πακέτο vs τραπέζια

Ως υπηρεσίες στήριξης επαρκείς ώστε να καταστεί εφικτή η επιτόπια κατανάλωση των προσφερόμενων ειδών στους χώρους των καφετεριών, ζαχαροπλαστείων, εστιατορίων, ψητοπωλείων, οινομαγειρείων και συναφών επιχειρήσεων, όπως είναι οι πιτσαρίες, τα οβελιστήρια, τα ταχυφαγεία, τα αναψυκτήρια, τα σνακ – μπαρ, τα γαλακτοπωλεία και τα λοιπά καταστήματα διάθεσης ειδών διατροφής για επιτόπια κατανάλωση, όπως λουκουμάδων, μπουγάτσας και κάθε είδους πιττών, παγωτών, κλπ. είναι η διάθεση επιτραπέζιων σκευών και λοιπού εξοπλισμού, η υπηρεσία σερβιρίσματος, ο καθαρισμός του χώρου και των τραπεζιών κ.ά.

Σε αυτή την περιπτωση,η επιτόπια κατανάλωση υπάγεται σε ΦΠΑ με συντελεστή 24% ενώ παράδοση σε «πακέτο» των μη αλκοολούχων ποτών, χυμών, τυποποιημένων και μη και ροφημάτων, υπάγεται στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13%.

Σε περίπτωση πώλησης τροφίμων και ποτών από αναψυκτήριο το οποίο διαθέτει, για περιορισμένο αριθμό πελατών, απλούς πάγκους γύρω από τους οποίους οι πελάτες μπορούν να σταθούν, για περιορισμένο χρόνο, για να καταναλώσουν τα είδη που αγόρασαν, χωρίς την παροχή οποιασδήποτε άλλης υπηρεσίας εστίασης, εφαρμόζεται ο συντελεστής ΦΠΑ που αντιστοιχεί σε κάθε αγαθό.

Υποκειμενική αντίληψη καταναλωτή

Σύμφωνα με τις διευκρινίσεις στην  περίπτωση επιχειρήσεων εστίασης, όπως, για παράδειγμα, τα οβελιστήρια, τα ταχυφαγεία, τα αναψυκτήρια, τα σνακ – μπαρ, που δύνανται να διαθέτουν τρόφιμα, μεταξύ των οποίων και μη αλκοολούχα ποτά, χυμούς και ροφήματα, στους πελάτες τους τόσο για επιτόπια κατανάλωση εντός του καταστήματος όσο και ως «πακέτο», για την εφαρμογή του ορθού συντελεστή ΦΠΑ, θα πρέπει να συνεκτιμάται και η υποκειμενική αντίληψη του εκάστοτε καταναλωτή.

Ειδικότερα, όταν ο καταναλωτής επιλέγει να μην επωφεληθεί των υλικών μέσων και του ανθρώπινου δυναμικού που θέτει στη διάθεσή του η επιχείρηση εστιατορίου ή εστίασης, δηλαδή η ύπαρξη τους δεν είναι καθοριστικής σημασίας για τον συγκεκριμένο καταναλωτή, η προμήθεια των τροφίμων ή των ποτών δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι συνοδεύεται από κάποια συναφή υπηρεσία στήριξης και ως εκ τούτου, χαρακτηρίζεται ως παράδοση αγαθών.

Συνεπώς, όταν οι εν λόγω επιχειρήσεις διαθέτουν μη αλκοολούχα ποτά, χυμούς και ροφήματα σε πελάτες οι οποίοι δεν προτίθενται να κάνουν χρήση των συναφών υπηρεσιών στήριξης που διαθέτει η επιχείρηση, θα εφαρμόζεται ο οικείος συντελεστής ΦΠΑ που ισχύει για το αγαθό.

Σύμφωνα με την ερμηνεία ειδικών , στην περίπτωση που ο καταναλωτής πάρει ένα αναψυκτικό και κάτσει σε τραπέζι χρεώνεται με ΦΠΑ 24%, αν το πάρει στο χέρι ακόμα και εάν το καταναλώσει εντός του καταστήματος έχει ΦΠΑ 13%.

Ακόμα διευκρινίζεται ότι το νερό, φυσικό ή τεχνητό μεταλλικό, αεριούχο ή μη, χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών ούτε αρωματισμένο, της δασμολογικής κλάσης ΔΚ 2201 δεν περιλαμβάνεται στα μη αλκοολούχα ποτά  και ως εκ τούτου υπάγεται στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ είτε παραδίδεται σε «πακέτο» είτε διατίθεται για άμεση επιτόπια κατανάλωση.

imerisia.gr




ΦΠΑ στα ροφήματα | Άλλη η τιμή στο τραπέζι και άλλη στο «πακέτο»

Άρχισαν και πάλι στα… περίεργα με τους μειωμένους συντελεστείς ΦΠΑ και αυτήν την φορα πιάνουν τα αναψυκτικά και γενικά τα ροφήματα!

Όπως προκύπτει από την εγκύκλιο της ΑΑΔΕ άλλος συντελεστής ΦΠΑ θα εφαρμόζεται όταν η κατανάλωση των μη αλκοολούχων ποτών γίνεται στο κατάστημα και άλλος συντελεστής όταν παραδίδονται σε «πακέτο». Δηλαδη όταν ο πελάτης παραγγείλει σε καφετέρια ένα αναψυκτικό και το καταναλώσει στο κατάστημα θα το πληρώσει με ΦΠΑ 24% ενώ αν το παραγγείλει σε «πακέτο» θα το πληρώσει με ΦΠΑ 13%.

Για τον καφέ, τη σοκολάτα, το τσάι τα πράγματα είναι ξεκάθαρα αφού μέχρι τις 30 Ιουνίου 2024 θα υπάγονται στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13% ανεξάρτητα εάν καταναλώνονται στο κατάστημα ή παραδίδονται «πακέτο».

Ειδικότερα, σύμφωνα με την εγκύκλιο της ΑΑΔΕ:

Καφές, τσάι, χαμομήλι στην εστίαση. Ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ 13% στη διάθεση καφέ, κακάο, τσαγιού, χαμομηλιού και λοιπών αφεψημάτων εφαρμόζεται έως και την 30η Ιουνίου 2024 ανεξάρτητα εάν αυτά καταναλώνονται επιτοπίως ή παραδίδονται σε «πακέτο».

 Μη αλκοολούχα ποτά, χυμοί, ροφήματα. Από την 1η Ιανουαρίου 2024 στα σερβιριζόμενα αλκοολούχα και μη αλκοολούχα ποτά, χυμούς και ροφήματα εφαρμόζεται ο κανονικός συντελεστής ΦΠΑ 24%.

Επιτόπιες καταναλώσεις. Από 1η Ιανουαρίου 2024 αλκοολούχα και μη ποτά, χυμοί και ροφήματα που σερβίρονται και καταναλώνονται εντός του καταστήματος επιβαρύνονται με ΦΠΑ 24%.

 

Παράδοση «πακέτο». Η παράδοση σε «πακέτο» των αλκοολούχων ποτών επιβαρύνεται με ΦΠΑ 24% ενώ η παράδοση σε «πακέτο» των μη αλκοολούχων ποτών, χυμών, τυποποιημένων και μη και ροφημάτων, υπάγεται στον μειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α. 13%.

Όπως αναφέρει η ΑΑΔΕ, οι επιχειρήσεις εστίασης θα πρέπει να χρεώνουν διακριτά τα είδη αυτά βάσει του συντελεστή Φ.Π.Α. στον οποίο υπάγονται.

protothema.gr




Άλλη μια πράξη αλληλεγγύης πρόσφερε το Σωματείο Επιπλοξυλουργών Καβάλας

Στο κάλεσμα του Δήμου Καβάλας, απάντησε την Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου το Σωματείο Επιπλοποιών Καβάλας, πρόσφέροντας ενόψει των γιορτών πράξη αλληλεγγύης σε μια άπορη οικογένεια στην Δημοτική Ενότητα του Αμυγδαλεώνα. Πιο συγκεκρίμενα το εν λόγω σπίτι είχε καεί στο παρελθόν, με βοήθεια του Δήμου Καβάλας, είχε φτιαχτεί η σκεπή αλλά το σπίτι σεν είχε ταβάνι, κάτι που τους πρόσφερε το σωματείο επιπλοποιών Καβάλας.

Η προσφορά αυτή ήταν μια απο τις πολλές καλές πράξης που κάνει συχνά το Σωματείο, καθώς πρόσφατα, τοποθέτησαν και ντολάπες σε ένα Δημοτικό Σχολείο της περιοχής.




Youth Pass: Τέλος χρόνου για αιτήσεις | Aντίστροφη μέτρηση για πληρωμές

Μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου θα λάβουν τo Youth Pass των 150 ευρώ περίπου 200.000 νέοι και νέες 18 και 19 ετών.

Ο χρόνος για την υποβολή των αιτήσεων λήγει σήμερα Τρίτη (5/12). Οι νέοι 18 ετών που έχουν υποβάλει ή θα υποβάλουν μέχρι σήμερα αίτηση για το Youth Pass θα λάβουν φέτος 150 ευρώ και το 2024 επιπλέον 150 ευρώ χωρίς να κάνουν νέα αίτηση.

Το Youth Pass έχει τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, την οποία οι δικαιούχοι θα μπορούν να την χρησιμοποιούν σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών.

Δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, που έχουν συμπληρώσει το 18ο ή 19ο έτος της ηλικίας τους εντός του προηγούμενου από την αίτηση έτους και υποβάλλουν αίτηση στην πλατφόρμα. Φέτος αίτηση υποβάλουν οι νέοι που συμπλήρωσαν είτε το 18ο έτος είτε το 19ο έτος της ηλικίας τους από 1 Ιανουαρίου 2022 έως και 31 Δεκεμβρίου 2022.

Η αίτηση υποβάλλεται άπαξ και δεν επανυποβάλλεται μετά και τη συμπλήρωση του 19ου έτους της ηλικίας του δικαιούχου. Έτσι, ένας νέος 18 ετών που υποβάλει φέτος αίτηση για το Youth Pass θα λάβει τώρα 150 ευρώ και το 2024 επιπλέον 150 ευρώ, χωρίς να κάνει νέα αίτηση. Ωστόσο, αν για οποιοδήποτε λόγο, ένας νέος δεν υποβάλει την αίτησή του όταν είναι 18 ετών, μπορεί να το πράξει όταν γίνει 19 ετών, λαμβάνοντας ωστόσο την ενίσχυση μόνο για το δεύτερο έτος και όχι αναδρομικά.

Το μέτρο είναι μόνιμο. Από το 2024 και εφεξής η ειδική εφαρμογή θα δέχεται τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων από την 1η Απριλίου μέχρι και τη 15η Μαΐου κάθε έτους. Η ενίσχυση για όλους τους δικαιούχους θα καταβάλλεται μια φορά ετησίως μέχρι την 31η Μαΐου κάθε έτους.

Πού χρησιμοποιείται η ενίσχυση

  • Οι νέοι μπορούν να αξιοποιήσουν την ενίσχυση σε τουριστικά καταλύματα, θεατρικές παραστάσεις ή συναυλίες, αγορά βιβλίων, ταξί, λεωφορεία, τρένα, ακτοπλοϊκά – αεροπορικά εισιτήρια ή για την ενοικίαση ΙΧ ή σκαφών αναψυχής κ.ά. Πιο συγκεκριμένα μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν σε:
  • αεροπορικές εταιρείες, αερομεταφορές
  • ενοικίαση αυτοκινήτων
  • ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
  • υπηρεσίες ταξί
  • υπηρεσίες λεωφορείων
  • θαλάσσιες μεταφορές / ακτοπλοϊκά
  • ενοικίαση θαλάσσιων σκαφών
  • αεροδρόμια /αεροσταθμοί
  • ταξιδιωτικά πρακτορεία
  • ενοικίαση σκαφών
  • ενοικίαση τροχόσπιτων κ.λπ.
  • ηλεκτρονικά βιβλία, ταινίες, μουσική
  • βιβλιοπωλεία
  • λοιπές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • κατασκηνώσεις αναψυχής και αθλητισμού
  • κάμπινγκ
  • λοιπές ενοικιάσεις μηχανοκίνητων οχημάτων
  • σινεμά
  • αίθουσες χορού, σχολεία, στούντιο
  • θεατρικές επιχειρήσεις, πρακτορεία εισιτηρίων
  • ορχήστρες και μπάντες
  • εκθέσεις και τουριστικές ατραξιόν, μουσεία
  • υπηρεσίες γυμναστηρίου
  • λοιπές υπηρεσίες αναψυχής



Ο Νετανιάχου λέει θα καταστρέψει τη Χαμάς μετά τη λήξη της εκεχειρίας | «Δεν έχουμε άλλη επιλογή»

Τη δέσμευσή του ότι η χώρα του θα συνεχίσει τις στρατιωτικές επιχειρήσεις του στη Λωρίδα της Γάζας, με στόχο να καταστρέψει τη Χαμάς μετά τη λήξη της ολιγοήμερης εκεχειρίας, εξέφρασε εκ νέου ο πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου σε συνέντευξη που παραχώρησε στην τηλεοπτική υπηρεσία της εφημερίδας Welt και δόθηκε στη δημοσιότητα χθες Τρίτη (28/11).

Ο Μπενιαμίν Νετανιάχου απέφυγε οποιοδήποτε σχόλιο σχετικά με τις διαπραγματεύσεις για νέα παράταση της εκεχειρίας στον πόλεμο μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς. Επί του παρόντος, η εκεχειρία ισχύει μέχρι τις 7 το πρωί της Πέμπτης.

«Συμφωνήσαμε ότι γυναίκες, παιδιά και ξένοι όμηροι θα απελευθερωθούν κατά προτεραιότητα», είπε ο ισραηλινός πρωθυπουργός στη συνέντευξη που παραχώρησε στη Welt TV, μιλώντας στην αγγλική γλώσσα όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Η Χαμάς – η παλαιστινιακή ισλαμιστική οργάνωση που από το 2007 έχει υπό τον έλεγχό της τη Λωρίδα της Γάζας – διέπραξε αποτρόπαιες δολοφονίες, σημείωσε ο Νετανιάχου αναφερόμενος στην επίθεση της 7ης Οκτωβρίου στο Ισραήλ η οποία στοίχισε τη ζωή σε περίπου 1.200 ανθρώπους.

«Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να καταστρέψουμε τη Χαμάς»

Μετά τη λήξη της εκεχειρίας, «θα συνεχίσουμε τη μάχη», τόνισε. «Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να καταστρέψουμε τη Χαμάς», είπε ο ισραηλινός πρωθυπουργός.

Το Ισραήλ θα εξακολουθήσει να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να ελαχιστοποιήσει τις απώλειες αμάχων στη Λωρίδα της Γάζας, διαβεβαίωσε ο Νετανιάχου. Ωστόσο, σύμφωνα με τη Χαμάς, σχεδόν 15.000 Παλαιστίνιοι έχουν σκοτωθεί και περίπου 36.000 έχουν τραυματιστεί από την 7η Οκτωβρίου εξαιτίας των ισραηλινών βομβαρδισμών. Επιπλέον αγνοείται η τύχη άλλων 7.000 εκτοπισμένων στον πυκνοκατοικημένο παλαιστινιακό θύλακα.




Τελευταία ημέρα της ανακωχής Χαμάς και Ισραήλ, συνομιλίες για την παράτασή της

Ηανακωχή ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, που επέτρεψε την απελευθέρωση ομήρων και φυλακισμένων και τη διανομή κάποιων ποσοτήτων ανθρωπιστικής βοήθειας που χρειαζόταν απελπιστικά, διανύει σήμερα την τέταρτη και τελευταία ημέρα της, με φόντο συνομιλίες για την παράτασή της.

Τη νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα, το ένοπλο παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα διαβεβαίωσε σε ανακοίνωσή του πως «επιδιώκει την παράταση της ανακωχής πέραν των τεσσάρων ημερών» που προέβλεπε η συμφωνία, με σκοπό να «αυξηθεί ο αριθμός των κρατουμένων που θα αφεθούν ελεύθεροι».

Πρόκειται για κάτι που προβλεπόταν στη συμφωνία.

Πηγή του Γαλλικού Πρακτορείου προσκείμενη στη Χαμάς εξήγησε ότι το κίνημα «ενημέρωσε τους μεσολαβητές» πως θέλει η ανακωχή να παραταθεί για «δυο ως τέσσερις ημέρες».

Η συμφωνία, που κλείστηκε με μεσολάβηση του Κατάρ —με την υποστήριξη της Αιγύπτου και των ΗΠΑ— και τέθηκε σε ισχύ την Παρασκευή, προέβλεπε 4ήμερη παύση των εχθροπραξιών, τη διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα και την απελευθέρωση 50 ομήρων από τους 200 και πλέον που κρατούνται στον παλαιστινιακό θύλακο, με αντάλλαγμα την αποφυλάκιση 150 φυλακισμένων Παλαιστίνιων.

Από την Παρασκευή, αφέθηκαν ελεύθεροι 39 όμηροι στο πλαίσιο της συμφωνίας και 24 εκτός αυτού του πλαισίου, στην πλειονότητά τους Ταϊλανδοί που εργάζονταν στο Ισραήλ, καθώς και 117 παλαιστίνιοι φυλακισμένοι, καθώς η συμφωνημένη αναλογία είναι 1 προς 3.

Υπάρχει ρήτρα στη συμφωνία που επιτρέπει την παράταση της ανακωχής, με προϋπόθεση την απελευθέρωση 10 ομήρων την ημέρα, που θα έχει αντάλλαγμα την απελευθέρωση 30 Παλαιστίνιων, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Υιοθετημένη από το Ισραήλ

Ανάμεσα στους ομήρους που απελευθερώθηκαν χθες ήταν κοριτσάκι 4 ετών με αμερικανική υπηκοότητα, το μικρό όνομα του οποίου είναι Αμπιγκέιλ. Το παιδί έμεινε ορφανό στην επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου. Έκλεισε τα 4 ενώ κρατείτο από τη Χαμάς.

«Έχει υποστεί φρικτό ψυχικό τραύμα», είπε ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, σύμφωνα με τον οποίο η μικρή είδε τους γονείς της να σκοτώνονται μπροστά στα μάτια της.

Πρόσθεσε πως θέλει την παράταση της ανακωχής.

Παρομοίως η κυβέρνηση της Γαλλίας.

«Δεν έχει πια γονείς, όμως όλη η χώρα την παίρνει στην αγκαλιά της. Θα τη φροντίσουμε», είπε ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου, που συζήτησε τηλεφωνικά με τον κ. Μπάιντεν.

Η ρήτρα που προέβλεπε την παράταση της ανακωχής είναι μεν «ευλογία», πρόσθεσε ο κ. Νετανιάχου, όμως «έχω επίσης πει πως μετά τη συμφωνία θα επιστρέψουμε στον σκοπό μας: να εξαλείψουμε τη Χαμάς και να εγγυηθούμε ότι η Λωρίδα της Γάζας δεν θα είναι πια αυτή που ήταν», συμπλήρωσε.

«Νίκη;»

Ο ισραηλινός πρωθυπουργός, ο οποίος αναμένεται σήμερα να ζητήσει από την κυβέρνησή του να εγκρίνει προϋπολογισμό «πολέμου», ύψους 30 δισεκατομμυρίων σέκελ (7,3 δισ. ευρώ), διεμήνυσε πως οι στρατιωτικές επιχειρήσεις θα συνεχιστούν ως «τη νίκη». Έκανε τη δήλωση αυτή στη βόρεια Γάζα, όπου πήγε —για πρώτη φορά μετά τη μονομερή αποχώρηση του Ισραήλ από τον παλαιστινιακό θύλακο το 2005— να επιθεωρήσει στρατιώτες.

Στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, λεωφορεία της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου (ΔΕΕΣ) μετέφεραν στη Ραμάλα και στην Μπεϊτούνια αποφυλακισθέντες που υποδέχθηκαν πλήθη ανεμίζοντας σημαίες της Παλαιστίνης, της Χαμάς και άλλων οργανώσεων.

«Αισθάνομαι χαρούμενος και ταυτόχρονα θλιμμένος για το αίμα των μαρτύρων μας. Θλίβομαι για τους μάρτυρές μας αλλά χαίρομαι για τη νίκη της αντίστασής μας», είπε στην Μπεϊτούνια ο Γιάζαν Σαμπά, νεαρός κρατούμενος που αφέθηκε ελεύθερος στο πλαίσιο της ανακωχής.

Το Ισραήλ άρχισε την επίθεση στη Λωρίδα της Γάζας μετά την έφοδο μαχητών της Χαμάς σε νότιους τομείς της ισραηλινής επικράτειας την 7η Οκτωβρίου με 1.200 νεκρούς, κατά τις ισραηλινές αρχές. Κατά τη διάρκεια της πιο πολύνεκρης επίθεσης που υπέστη ποτέ το Ισραήλ από καταβολής κράτους εξάλλου απήχθησαν 240 άνθρωποι και οδηγήθηκαν στον παλαιστινιακό θύλακο.

Σε αντίποινα για την επίθεση αυτή, ο στρατός του Ισραήλ, όπου η πολιτική ηγεσία ορκίστηκε να «εξαλείψει» το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα που πήρε την εξουσία το 2007 στη Λωρίδα της Γάζας, εξαπέλυσε ακατάπαυστους βομβαρδισμούς και την 27η Οκτωβρίου άρχισε χερσαία επιχείρηση.

Με βάση τον πιο πρόσφατο απολογισμό του υπουργείου Υγείας της Χαμάς, 14.854 άνθρωποι, ανάμεσά τους 6.150 παιδιά, σκοτώθηκαν στους ισραηλινούς βομβαρδισμούς. Η πολιτική προστασία στη Γάζα κάνει λόγο για άλλους 7.000 αγνοούμενους, μεγάλο μέρος των οποίων θάφτηκε στα συντρίμμια.

«200 φορτηγά την ημέρα για δυο μήνες»

Μολονότι η ανακωχή προσέφερε μια ανάπαυλα στους Γαζαίους, η ανθρωπιστική κατάσταση παραμένει «επικίνδυνη» και οι ανάγκες «χωρίς προηγούμενο», σύμφωνα με το Γραφείο Αρωγής και Έργων των Ηνωμένων Εθνών για τους Παλαιστίνιους Πρόσφυγες στην Εγγύς Ανατολή (UNRWA).

Από την Παρασκευή, 248 οχήματα φορτωμένα με ανθρωπιστική βοήθεια μπόρεσαν να εισέλθουν στη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

«Θα έπρεπε να στέλνουμε 200 φορτηγά την ημέρα για τουλάχιστον δύο μήνες προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος του UNRWA, ο Αντνάν Αμπού Χάσνα, εξηγώντας πως ακόμα δεν έχουν φθάσει «ούτε πόσιμο νερό, ούτε τρόφιμα» σε ορισμένους τομείς.

«Μιλάνε για παραδόσεις βοήθειας και καυσίμων, αλλά είμαι στο πρατήριο καυσίμων εννιά ώρες κι είναι ακόμα κλειστό», διαμαρτυρόταν χθες στη Χαν Γιούνις ο Μπιλάλ Ντιάμπ, κάτοικος της πόλης.

Ο ισραηλινός στρατός, που χαρακτηρίζει το βόρειο τρίτο του θυλάκου εμπόλεμη ζώνη, είχε ήδη διατάξει επανειλημμένα τον άμαχο πληθυσμό να φύγει και απαγόρευσε σε οποιονδήποτε να επιστρέψει κατά τη διάρκεια της παύσης των επιχειρήσεων.

Παρά τις προειδοποιήσεις του, χιλιάδες εκτοπισμένοι κάτοικοι της Λωρίδας της Γάζας προσπάθησαν να γυρίσουν στα σπίτια τους στον βορρά κατά τη διάρκεια της ανακωχής.

Στην πόλη της Γάζας, που έχει μετατραπεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της σε συντρίμμια, κάτοικοι κινούνταν χθες μέσα σε σύννεφα σκόνης, ανάμεσα σε σωρούς υπολειμμάτων σπιτιών και άλλων κτιρίων, κατέγραψαν κάμερες του AFP.

Οι μισές και πλέον κατοικίες στη Λωρίδα της Γάζας έχουν υποστεί ζημιές ή καταστραφεί εντελώς, σύμφωνα με τον ΟΗΕ· η πλειονότητα των κατοίκων της, 1,7 εκατ. από τα 2,4 εκατ., έχουν υποστεί εξαναγκαστικό εκτοπισμό.

Στα νοσοκομεία στο νότιο τμήμα του θυλάκου συνεχίζουν να εισάγονται πολλοί τραυματίες που διακομίζονται σ’ αυτά από το βόρειο, όπου σχεδόν όλες οι δομές υγείας έχουν πλέον πάψει να λειτουργούν.

 




Κιβωτός του Κόσμου: Η μια ανατροπή διαδέχεται την άλλη με την επιστολή στον πατέρα Αντώνιο

Κιβωτός του Κόσμου: Δεν έχουν τέλος οι ανατροπές στην υπόθεση των καταγγελιών σε βάρος του πατέρα Αντωνίου για κατάχρηση σε ασέλγεια ενός νυν και ενός πρώην φιλοξενούμενου σε δομές της «Κιβωτού του Κόσμου».

Μερικές ημέρες μετά την πρόταση του εισαγγελέα για παραπομπή σε δίκη του πατέρα Αντωνίου, ο ένας εκ των δύο καταγγελλόντων 16 ετών, με επιστολή του, η οποία κατατέθηκε στο δικαστικό συμβούλιο και βιντεοληπτικό υλικό, φέρεται να παίρνει πίσω τις καταγγελίες του.

Δημοσίευμα του TheNewspaper.gr το πρωί της Τρίτης ανέφερε ότι το ένα από τα δύο παιδιά που καταγγέλλουν τον πατέρα Αντώνιο παίρνει πίσω τις κατηγορίες, λέγοντας ότι είναι αθώος και δεν τον άγγιξε ποτέ.

Το TheNewspaper.gr επικοινώνησε με τη μητέρα του 15χρονου (σήμερα του 16χρονου) προκειμένου να επιβεβαιώσει εάν όντως ισχύει ότι ανασκεύασαν τους ισχυρισμούς τους. Ωστόσο, η μητέρα διέψευσε το έγγραφο, που περιλαμβάνει το συμπληρωματικό υπόμνημα που κατέθεσε ο Πάτερ Αντώνιος, λέγοντας ότι ούτε η ίδια, ούτε το παιδί της ανασκεύασαν τίποτα και έκανε λόγο για πλαστογραφία.

Μάλιστα, ο δικηγόρος της οικογένειας δρομολογεί ήδη μηνύσεις.

Αυτό είναι το επικυρωμένο από ΚΕΠ της Λάρισας έγγραφο που αποδίδεται στη μητέρα του 15χρονου και φέρεται επικαλείται ο Πάτερ Αντώνιος προσκομίζοντας το στην ανακρίτρια.




Το πρωτάθλημα της Basket League φέτος θα είναι αλλιώτικο απο κάθε άλλη χρονιά

Υπο την σκιά της Εθνικής καταστροφής που έπληξε κυρίως την Κεντρική Ελλάδα πραγματοποιήθηκε η κλήρωση της Βasket League στα γραφεία του ESAKE, την Τρίτη 12/09/23 .

Το πρωτάθλημα αρχίζει στις 7 Οκτωμβρίου 2023 και λήγει (η πρώτη φάση) στις 23 Μαρτίου 2024.

Σίγουρα το προσεχές πρωτάθλημα με 12 ομάδες θα είναι πολύ διαφορετικό απο τα άλλα και πολύ πιο ενδιαφέρον.

Δεν γνωρίζω επακριβώς την προκύρηξη αλλα περιέχει πολλές και περίεγες καινοτομίες.

Έτσι θα καταλαβαίνουμε και στην πορεία το τι γίνεται και το τι μέλλει γενέσθαι.

Ρίχνοντας μια ματιά γενική μπορώ να πω οτι όλες οι ομάδες μηδενος εξαιρούμενης αρματώθηκαν σαν αστακοί είτε είχαν οικονομικοί ευχέρεια είτε βρήκαν την τελευταία στιγμή.

Επομένως, οι εκπλήξεις θα καραδοκούν σε κάθε παιχνίδι στο οποίο  και οι 12 θα τα δίνουν όλα για να πετύχουν τον σκοπό τους.

Αυτοί την στιγμή μόνο οι ίδιοι ξέρουν τις δυνατότητες τους.

Φυσικά θα απλώνουν τα πόδια τους “μέχρι εκεί που φθάνει το πάπλωμα” , το επαναλαμβάνω για μια ακόμη μια φορά το μπάσκετ δεν είναι ποδόσφαιρο.

Εκείνη η ομάδα που ενισχύθηκε πιο πολύ στις μεταγραφές είναι σαφής ο Παναθηναϊκός.

Οι κινήσεις του σύμφωνα με τις οδηγίες του κ. Αταμάν ενός διάσημου τεχνικού ήταν άμεσες και ιδιαίτερα προσεκτικές.

Σίγουρα θέλει να πάρει τα σκήπτρα αφου τα χρόνια που έμεινε μακριά απο τον τίτλο είναι πολλά.

Να δούμε όμως τι θα πεί και ο Ολυμπιακός που και πάλι έδειξε την εμπιστοσύνη του στον κ. Μπαρτζώνα.

Έκανε και αυτός μεταγραφές και γέμισε τα κενά του, όπου βεβαίως χρειαζόταν και η Α.Ε.Κ δεν πήγε πίσω.

Άλλαζε προπονητή που εγώ πρώτη φορά τον βλέπω. Πήρε παίκτες κυρίως για την Φροντ Λάϊν και θα κυνηγήσει τις θέσεις κορυφής.

Γήπεδο έχει σωστό κόσμο μαζί της, μοναδική ευχή είναι να μην έχει τραυματισμούς.

Το περιστέρι θα παέι για την έκπληξη πάλι με τον Βασίλη Σπανούλη που ανέλαβε και την τεχνική στην Εθνική Ελλάδος. Μπράβο στις χίλιες φορές γιατι ήταν , είναι και θα είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο για το ελληνικό μπάσκετ.

Το πρόγραμμα του φετινού πρωταθλήματος θα έχει ώς εξής:




Την άλλη εβδομάδα η υπογραφή της σύμβασης για το νέο λιμάνι

Μετατέθηκε για να γίνει μάλλον την ερχόμενη εβδομάδα η υπογραφή της σύμβασης για την υπό παραχώρηση του νέου λιμανιού «Φίλιππος Β’»

Αν και η τελετή θα γίνονταν χθες στην Αθήνα,  τελευταία στιγμή ανέκυψε  γραφειοκρατικό πρόβλημα που δεν αφορά τις  υποχρεώσεις και ενέργειες του Οργανισμού Λιμένα.




Μάκης Παπαδόπουλος: «Όχι άλλη κοροϊδία στους δασκάλους, τους γονείς και μαθητές του 11ου Δημοτικού Σχολείου Ποταμουδίων!»

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, οι δάσκαλοι και οι γονείς του 11ου Δημοτικού Σχολείου των Ποταμουδίων έγιναν ακόμη μια φορά “μάρτυρες” των ψεύτικων υποσχέσεων της απερχόμενης Δημοτικής Αρχής.

Λόγω του κακού σχεδιασμού και της προβληματικής υλοποίησης του έργου ανάπλασης που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην πλατεία Νεαπόλεως (η οποία λειτουργούσε ως αυλή για το 11ο Δημοτικό Σχολείο Ποταμουδίων), οι προσωρινοί χώροι που θα δοθούν στους μαθητές για τα διαλείμματα κρίνονται ανεπαρκείς και δεν εγγυώνται ούτε την ασφάλεια των μαθητών ούτε την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου!

Την ίδια στιγμή, η απερχόμενη διοίκηση του Δήμου δίνει ψεύτικες υποσχέσεις ότι το έργο θα ολοκληρωθεί σε δύο μήνες και θα δοθεί σε χρήση τμηματικά, ενώ αντίθετα το έργο είναι σίγουρο ότι θα ξεπεράσει τον ένα χρόνο υλοποίησης και δε θα παραδοθεί τμηματικά!

Συνεχίζοντας μάλιστα τον εμπαιγμό όλων, η Δημοτική Αρχή πρότεινε να χρησιμοποιείται ως αυλή ο χώρος του κλειστού γυμναστηρίου των Ποταμουδίων, την οποία πρόταση όμως απέρριψαν οι δάσκαλοι λόγω ακαταλληλότητας!

Εμείς δεσμευόμαστε να επιταχύνουμε την εκτέλεση του έργου και να βελτιώσουμε και τον σχεδιασμό και την εκτέλεσή του προς όφελος δασκάλων, μαθητών, γονέων και κατοίκων της περιοχής.

Με την ευκαιρία, ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά και καλή πρόοδο σε όλους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς!




Καιρίδης για νεκρούς στον Έβρο: «Η τραγωδία επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τους κινδύνους της παράτυπης μετανάστευσης»

Σε δηλώσεις για τους μετανάστες που έχασαν τη ζωή τους στις παρκαγιές στο δάσος της Δαδιάς στον Έβρο, προχώρησε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Δημήτρης Καιρίδης

Ειδκότερα, κ. Καιρίδης δήλωσε: «Με μεγάλη θλίψη, πληροφορηθήκαμε τον θάνατο 18, τουλάχιστον, μεταναστών από την πυρκαγιά στο δάσος της Δαδιάς».




Άλλη μια ευκαιρία για χώρο στάθμευσης που χάνεται

Ο Υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας Χαράλαμπος Χρυσανίδης για τους χώρους στάθμευσης στον Δήμο Καβάλας:

Η έλλειψη χώρων στάθμευσης είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, όχι μόνο στο κέντρο, αλλά και στις γειτονιές του Δήμου Καβάλας. Παρ’ όλα αυτά η σημερινή διοίκηση δείχνει να το αγνοεί επιδεικτικά, αφού ακόμη και σε έργα που τώρα ξεκινούν δεν το λαμβάνει καν υπόψιν.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πλατεία των Ποταμουδίων, της οποίας η ανάπλαση ξεκίνησε χωρίς να προβλεφθεί υπόγειος χώρος στάθμευσης. Η υψομετρική διαφορά και η μορφολογία του εδάφους «φωνάζουν» για ένα τέτοιο έργο και το επισήμανα από την πρώτη στιγμή. Το -όχι και τόσο- μεγαλύτερο κόστος,  θα αντισταθμιστεί από το μακροχρόνιο όφελος που θα είναι πολλαπλάσιο.

 Απευθύνω έκκληση στη δημοτική αρχή, να διακόψει άμεσα το έργο και να προχωρήσει σε τροποποίηση της μελέτης με την προσθήκη κατασκευής υπόγειου parking.

 Θα είναι κρίμα εξαιτίας του προεκλογικού πανικού για παραγωγή «έργου», να χαθεί ακόμη μια ευκαιρίαανακούφισης των κατοίκων από ένα χρόνιο πρόβλημα που τους ταλαιπωρεί.

 




«Λευκή Νύχτα 2023»: Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε για άλλη μια χρονιά στην Αλεξανδρούπολη

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε για άλλη μια χρονιά η «Λευκή Νύχτα 2023» στην Αλεξανδρούπολη!

Το κέντρο της πόλης γέμισε κόσμο, μουσικές και χαμόγελα, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις σε κατοίκους και επισκέπτες κάθε ηλικίας.

Παρακολουθήστε το βίντεο από το ρεπορτάζ του Διογένη Χαραλαμπίδη :