Θάσος: Σύλληψη αλλοδαπού οδηγού για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ

Στη Θάσο, τα ξημερώματα της Τρίτης 16 Σεπτεμβρίου 2025, αστυνομικοί του Αστυνομικού Τμήματος Θάσου προχώρησαν στη σύλληψη ενός αλλοδαπού άνδρα.

Ο συλληφθείς εντοπίστηκε να οδηγεί Ι.Χ. φορτηγό αυτοκίνητο ευρισκόμενος υπό την επήρεια οινοπνεύματος.

Σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία για παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενώ θα οδηγηθεί αρμοδίως στον Εισαγγελέα.




Περιστέρι: Τρεις φορές πάνω από το όριο το αλκοόλ στην 22χρονη που προκάλεσε το δυστύχημα

Πολύ πάνω από τα επιτρεπτά όρια ήταν η ποσότητα αλκοόλ στην 22χρονη που προκάλεσε το θανατηφόρο τροχαίο στο Περιστέρι με έναν οδηγό ταξί να χάνει τη ζωή του.

Η 22χρονη οδηγός του αυτοκινήτου διαπιστώθηκε μετά το τροχαίο ότι οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ. Συγκεκριμένα, στη μέτρηση που έγινε επί τόπου βρέθηκε θετική με πάνω από 0,60 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα όταν το όριο είναι 0,20 χιλιοστά.

Συνελήφθη και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα

Αφού νοσηλεύτηκε στο νοσοκομείο για να της παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες, στη συνέχεια συνελήφθη στο πλαίσιο του αυτοφώρου, οδηγήθηκε στον εισαγγελέα, όπου και πήρε προθεσμία για να απολογηθεί την Τρίτη,

Ωστόσο στη συνέχεια δήλωσε αδιαθεσία και εισήχθη στο νοσοκομείο «Αττικόν» όπου και νοσηλεύεται φρουρούμενη.

Το βίντεο από κάμερα ασφαλείας που κατέγραψε τη στιγμή της σύγκρουσης, δείχνει ότι η 22χρονη δεν είδε καν το φανάρι και συνέχισε να οδηγεί χωρίς να ελαττώσει ταχύτητα.

Πώς συνέβη το τροχαίο

Ήταν λίγο μετά τις 2:30 τη νύχτα, στην διασταύρωση της Λεωφόρου Θηβών και Παναγή Τσαλδάρη.

Το ταξί βρισκόταν σταματημένο στο φανάρι λίγα μέτρα πίσω από αυτά τα αυτοκίνητα. Ο ερυθρός σηματοδότης πρασινίζει και λίγα δευτερόλεπτα αργότερα περνάει με προτεραιότητα από το σημείο ο οδηγός του ταξί.

Την ίδια ώρα, το αυτοκίνητο που οδηγούσε η 22χρονη κινείτο στη λεωφόρο Θηβών. Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες παραβιάζει τον ερυθρό σηματοδότη και με μεγάλη ταχύτητα συγκρούεται πλαγιομετωπικά με το ταξί. Στο σημείο επικρατεί πανικός.

Από τη φονική σύγκρουση τα δύο οχήματα μετατράπηκαν σε άμορφη μάζα σιδερικών ενώ στο σημείο κλήθηκε και η Πυροσβεστική για να απεγκλωβίσει τους τραυματίες μέσα από τα σμπαραλιασμένα αυτοκίνητα.

Ακούσαμε το «μπαμ»

«Ακούστηκε το ”μπαμ”, ένας μεγάλος θόρυβος τη νύχτα, ένα ταξί ερχόταν από Αγίου Βασιλείου και πέρασε, τώρα δεν ξέρω αν πέρασε με κόκκινο, ένα μαύρο Ι.Χ. από κει και τώρα εδώ πάνω στην κολώνα, ο άνθρωπος πέθανε επιτόπου», λέει αυτήκοος μάρτυρας.

Ο 47χρονος οδηγός του ταξί σκοτώθηκε ακαριαία ενώ η 22χρονη οδηγός του μαύρου αυτοκινήτου και 2 φίλοι της που επέβαιναν στο όχημα τραυματίστηκαν και με ασθενοφόρα μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία.

Πατέρας τραυματία συνεπιβάτη του οχήματος αναφέρει:

-Πρέπει να νοσηλευτεί κάποιες μέρες για να δούμε αν έχει κάποιο πρόβλημα ή όχι.

-Κατάλαβε πώς έγινε το συμβάν;

-Όχι βέβαια αφού καθότανε πίσω.

 

Πηγή:in.gr




Συνελήφθη οδηγός ταξί στο κέντρο της Αθήνας που οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ

Αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Τροχαίας Αθηνών της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής συνέλαβαν στο πλαίσιο του αυτοφώρου, τα ξημερώματα της Πέμπτης στην οδό Μητροπόλεως, έναν 39χρονο οδηγό ταξί, ο οποίος κατελήφθη να οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ, έχοντας αναλάβει μεταφορά πελάτη από το αεροδρόμιο στην κεντρική οδό του κέντρου της Αθήνας.

Κατά τον έλεγχο με συσκευή αλκοολομέτρησης διαπιστώθηκε ότι ο οδηγός βρίσκονταν υπό την επήρεια μέθης σε ποσοστό 1.48 mg/l.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον αρμόδιο Εισαγγελέα, ενώ όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση της ΕΛΑΣ «οι έλεγχοι σε οδηγούς ταξί με στόχο την εμπέδωση αισθήματος ασφαλείας στους μετακινούμενους πολίτες, πραγματοποιούνται ανελλιπώς».

 

Πηγή:newsbomb.gr




Τέλος το αλκοόλ στους ανήλικους και το τσιγάρο στους εξωτερικούς χώρους

Η έλευση της νέας χρονιάς στιγματίστηκε από περιστατικά μέθης ανηλίκων, ένα φαινόμενο που δεν είναι σπάνιο την Πρωτοχρονιά. Η διασωλήνωση ενός 14χρονου από τα Ιωάννινα αλλά και η μεταφορά στο νοσοκομείο Καλαμάτας μιας ανήλικης μετά από κατανάλωση αλκοόλ είναι δύο από τα περιστατικά που είδαν το φως της δημοσιότητας χθες.

Με σκοπό να βάλει τέλος σε παρόμοια περιστατικά, η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει το νέο, πιο αυστηρό και ξεκάθαρο νομοθετικό πλαίσιο σε σχέση με την απαγόρευση πώλησης αλκοόλ σε ανηλίκους. Στον σχεδιασμό για την προστασία της Δημόσιας Υγείας αναμένονται, επίσης, ρυθμίσεις και για το κάπνισμα – η ουσιαστική απαγόρευση του οποίου σε δημόσιους εσωτερικούς χώρους ήρθε στη χώρα μας μετά από προσπάθεια και αλλεπάλληλες ρυθμίσεις. Σκοπός είναι η εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές χώρες όπου επιχειρείται η απαγόρευση του καπνίσματος και στους εξωτερικούς χώρους.

Τα υπουργεία Δικαιοσύνης, Προστασίας του Πολίτη, Υγείας και Εσωτερικών προωθούν νομοθετικές ρυθμίσεις για την αυστηροποίηση του πλαισίου διάθεσης αλκοόλ σε ανηλίκους. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, προωθείται η μετατροπή – χωρίς καμία εξαίρεση – σε ποινικό αδίκημα της πώλησης αλκοόλ σε άτομα κάτω των 18 ετών. Επίσης και μεταξύ άλλων, η επαναφορά της αρμοδιότητας της Ελληνικής Αστυνομίας να διενεργεί ελέγχους σε κλαμπ και κέντρα διασκέδασης, καθώς και η δυνατότητα άμεσης σφράγισης των χώρων νυχτερινής διασκέδασης εφόσον διαπιστώνεται η διάπραξη ποινικών αδικημάτων.

Παράλληλα με τις ρυθμίσεις για τη διάθεση αλκοόλ σε ανηλίκους, αναμένεται τροποποίηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για το κάπνισμα στη χώρα μας.




Διασωληνωμένος 14χρονος ύστερα από μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ στα Ιωάννινα – «Μάστιγα» τα περιστατικά οξείας μέθης ανηλίκων

Υπερδιπλασιάστηκαν οι ανήλικοι που προσέρχονται στα Επείγοντα με μέθη, λέει η ΠΟΕΔΗΝ

Μορφή «επιδημίας» έχουν λάβει τα περιστατικά οξείας μέθης ανηλίκων, με την ΠΟΕΔΗΝ να κάνει λόγο για υπερδιπλασιασμό των περιστατικών ανηλίκων που προσέρχονται στα Επείγοντα έπειτα από μεγάλη κατάναλωση αλκοόλ.

Μέσα σε λίγες μόνο ώρες τέσσερις ανήλικοι χρειάστηκαν ιατρική φροντίδα έπειτα από κατανάλωση μεγάλης ποσότητας αλκοόλ. Ειδικότερα, τα ξημερώματα της Πρωτοχρονιάς, ένα 14χρονο κορίτσι στη Μεσσηνία κατέληξε στο νοσοκομείο έπειτα από διασκέδαση σε κλαμπ στον Μελιγαλά, όταν κατόπιν μεγάλης κατανάλωσης αλκοόλ αισθάνθηκε έντονη αδιαθεσία. Ένας 16χρονος μεταφέρθηκε σε ημιλιπόθυμη κατάσταση ύστερα από κατανάλωση αλκοόλ σε κλαμπ της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Δύο ακόμη περιπτώσεις οξείας μέθης ανηλίκων καταγράφηκαν στα Ιωάννινα κατά τις πρώτες ώρες του νέου έτους και συγκεκριμένα:  Ένας 14χρονος νοσηλεύεται στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Παίδων στην Πάτρα, αφότου διακομίστηκε από τον πατέρα του στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων σε ημικωματώδη κατάσταση. Λόγω της σοβαρότητας της κατάστασής του, κρίθηκε απαραίτητη η διασωλήνωσή του και η μεταφορά του. Οι έρευνες της Αστυνομίας έδειξαν ότι ο ανήλικος είχε καταναλώσει αλκοόλ και ενεργειακά ποτά παρουσία του πατέρα του, ο οποίος συνελήφθη για «έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο».

Στο δεύτερο περιστατικό, ένας 15χρονος κατανάλωσε αλκοόλ σε χώρο διασκέδασης, με αποτέλεσμα να χρειαστεί άμεση ιατρική φροντίδα. Η ιδιοκτήτρια του καταστήματος συνελήφθη, κατηγορούμενη για πώληση αλκοόλ σε ανήλικο.

«Καμπανάκι» ΠΟΕΔΗΝ: Υπερδιπλασιάστηκαν οι ανήλικοι που φτάνουν στα Επείγοντα λόγω μέθης

Συνεχώς αυξανόμενος είναι ο αριθμός των ανήλικων παιδιών που προσέρχονται στα Επείγοντα των εφημερεύοντων παιδιατρικών νοσοκομείων και κλινικών γενικών νοσοκομείων με μέθη είτε από υπερβολική χρήση είτε από νοθευμένα ποτά, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ).

«Στο φως της δημοσιότητας ήρθαν δύο ανήλικοι με μέθη που μεταφέρθηκαν και νοσηλεύθηκαν στα Νοσοκομεία Καλαμάτας και “Ιπποκράτειο”. Δεν είναι τα μόνα. Θα πρέπει να αυστηροποιηθεί το πλαίσιο λειτουργίας των μαγαζιών που σερβίρουν αλκοόλ σε ανήλικα παιδιά και ταυτόχρονα οι οικογένειες να είναι πιο προσεκτικές με τα παιδιά τους» αναφέρει ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ Μιχάλης Γιαννάκος, τονίζοντας ότι τα περιστατικά έχουν υπερδιπλασιαστεί.

Όπως ο ίδιος επισημαίνει, συνήθως τα παιδιά αυτά νοσηλεύονται προληπτικά για μία ή δύο ημέρες και πηγαίνουν σπίτι τους καλά. Όμως, παιδιά που προσήλθαν με σοβαρά συμπτώματα από χρήση αλκοόλ χρειάστηκε να νοσηλευθούν σε ΜΕΘ.

«Η μέθη των παιδιών δεν προέρχεται πάντα από μαγαζιά. Συγκεντρώνονται σε πλατείες μεγάλες παρέες ανηλίκων και κάνουν χρήση αλκοόλ. Και ένα ποτηράκι ποτό σε ανήλικα παιδιά είναι επικίνδυνο. Ειδικά σε μαγαζιά που σερβίρουν νοθευμένα. Αυστηροί έλεγχοι, επιτέλους, στα μαγαζιά. Γιατί αυτή η ανοχή; Ρητή απαγόρευση χορήγησης ποτών αλκοολούχων σε ανηλίκους. Να επιδεικνύουν ταυτότητα στην είσοδο για να είναι γνωστή η ηλικία τους» αναφέρει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας.

«Προσοχή και στις οικογένειες. Το προσωπικό των νοσοκομείων σε τέτοιες περιπτώσεις ειδοποιεί και πολύ καλά κάνει την Αστυνομία. Αν δεν μπει λουκέτο σε μαγαζιά που σερβίρουν ποτά σε ανηλίκους, δεν θα υπάρξει λύση. Θα πρέπει να απαγορευθεί σε περίπτερα, σούπερ μάρκετ και άλλα καταστήματα να πουλάνε σε ανηλίκους αλκοολούχα ποτά. Κάνουν χρήση σε πλατείες και επίδειξη ποιος αντέχει το περισσότερο ποτό. Μετά καταλήγουν στα νοσοκομεία» τόνισε.




Έδωσαν στον συμμαθητή τους να πιει αλκοόλ με ούρα και σπέρμα σε σχολική εκδρομή

Ανατριχίλα προκαλούν οι αποκαλύψεις αναφορικά με το ακραίο bullying που βίωσε ένας 17χρονος από την Πάτρα στην πενθήμερη εκδρομή του σχολείου του στη Θεσσαλονίκη. Οι συμμαθητές του τον έβαλαν, με «δόλωμα» μία κοπέλα 17 ετών, να πιει αλκοόλ με ούρα και σπέρμα.

Όπως αναφέρει το flamis η κοπέλα – «δόλωμα» ήταν παρούσα και στον ξυλοδαρμό του 17χρονου με δράστη τον νεαρό πυγμάχο που ακολούθησε.

Την ίδια στιγμή ο Εισαγγελέας Εφετών Νίκος Νικολάου διέταξε προκαταρκτική εξέταση για το θέμα ενώ το Συμβούλιο των Καθηγητών αποφάσισε να συνεδριάσει για το συγκεκριμένο ζήτημα στις 8 Ιανουαρίου.

Ο συγκεκριμένος μαθητής της Γ’ Λυκείου που φοιτά σε σχολείο της Πάτρας έχει μπει αναίτια στο στόχαστρο των εν λόγω παιδιών, τα οποία ουσιαστικά τον υπέβαλαν σε βασανιστήρια στη διάρκεια της σχολικής εκδρομής στη Θεσσαλονίκη.

Το περιστατικό φέρεται να συνέβη στο δωμάτιο του ξενοδοχείου και να σχεδιάστηκε-υλοποιήθηκε από 4 άτομα, ένα από τα οποία, ο κατά τους συμμαθητές του «νταής του σχολείου» και αθλητής πυγμαχίας.

 

www.newsbeast.gr




ΑΜΘ | Αλκοόλ, ο νούμερο «1» λόγος τροχαίων τον Νοέμβριο

Μηνιαίος απολογισμός της Ελληνικής Αστυνομίας στα θέματα οδικής ασφάλειας: Βεβαιώθηκαν 2.064 παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα και 406 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης δημοσίευσε συνολικά στοιχεία που αφορούν θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μηνός Νοεμβρίου 2024, στην εδαφική αρμοδιότητα των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας – Θάσου και Δράμας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Τροχαία ατυχήματα
Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης σημειώθηκαν 20 τροχαία ατυχήματα-δυστυχήματα (έναντι 2 το 2023). Ειδικότερα σημειώθηκαν: 4 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα (έναντι 6 το 2023), κανένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα (έναντι 2 το 2023), 16 ελαφριά τροχαία ατυχήματα (έναντι 18 το 2023).

Από τα τροχαία ατυχήματα-δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των ανωτέρω περιφερειακών ενοτήτων καταγράφηκαν συνολικά 34 παθόντες (έναντι 39 το 2023). Ειδικότερα καταγράφηκαν: 4 νεκροί (έναντι 7 το 2023), 2 βαριά τραυματίες (έναντι 3 το 2023), 28 ελαφρά τραυματίες (έναντι 29 το 2023).

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν: Οδήγηση σε κατάσταση μέθης. Παραβίαση προτεραιότητας. Παραβιάσεις σημάνσεων. Απόσπαση προσοχής του οδηγού.

Δράσεις τροχονομικής αστυνόμευσης
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον μήνα Νοέμβριο 2024, βεβαιώθηκαν συνολικά 14.217 παραβάσεις, από τις οποίες οι 3.143 ήταν επικίνδυνες παραβάσεις, ως ακολούθως: 2.064 για υπερβολική ταχύτητα, 406 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση, 168 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 150 για μη χρήση προστατευτικού κράνους κατά την οδήγηση, 141 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, 114 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη), 52 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, 22 για φθαρμένα ελαστικά, 12 για αντικανονικό προσπέρασμα, 11 για αντικανονικούς ελιγμούς, 3 για παραβίαση προτεραιότητας.

Συμβουλές οδικής ασφάλειας
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας. Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει: Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος. Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.

Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας. Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας. Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας. Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος. Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα. Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη. Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα. Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ. Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς. Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων. Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής κουλτούρας.

Πηγή: xronos




«Φρένο» στην πώληση αλκοόλ σε ανηλίκους

Εντός 2024 αναμένεται σχετική νομοθετική πρωτοβουλία

Μέτρα για να σταματήσει η κατανάλωση αλκοόλ από τους ανηλίκους εξετάζει η διϋπουργική επιτροπή που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία τους υπουργού Επικρατείας Άκη Σκέρτσου, στην οποία συμμετέχουν τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη, Δικαιοσύνης, Υγείας και Εσωτερικών.

«H κυβέρνηση συγκρότησε μια διυπουργική ομάδα και πολύ γρήγορα θα έχουμε μια πολύ συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία για να ασφαλίσουμε τους νέους μας στα ζητήματα αυτά. Ασφαλώς θα ξαναγίνει ποινικό αδίκημα η παροχή αλκοόλ σε νέους. Και βεβαίως θα κλείσουμε όλα εκείνα τα παραθυράκια ή τις πόρτες που επιτρέπουν να καταστρατηγείται η νομοθεσία», δήλωσε ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΑ 91,6 και 105,8.

«Το πλαίσιο που υπάρχει εμφανίζει σημαντικά κενά, τα οποία θα τα αντιμετωπίσουμε πάρα πολύ σύντομα, εντός του έτους, ασφαλώς και στην κατεύθυνση της προστασίας της υγείας των νέων», συμπλήρωσε, επισημαίνοντας ότι «η αστυνομία πρέπει να μπορεί να κάνει ελέγχους στα μπαράκια και στα κλαμπ κι αυτό το δικαίωμα αφαιρέθηκε κυρίως από τον ΣΥΡΙΖΑ».

xronos.gr




«Ανησυχητικά» τα ποσοστά κατανάλωσης αλκοόλ και ηλεκτρονικών τσιγάρων στα παιδιά ηλικίας 11-15 ετών στην Ευρώπη

Τα ποσοστά κατανάλωσης αλκοόλ και ηλεκτρονικών τσιγάρων μεταξύ των παιδιών ηλικίας 11 με 15 ετών είναι «ανησυχητικά», σύμφωνα με έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την Ευρώπη, η οποία προτείνει τη λήψη μέτρων δημόσιας υγείας προκειμένου να περιοριστεί η πρόσβαση σε αλκοολούχα ποτά.

«Η γενικευμένη χρήση βλαπτικών ουσιών από τα παιδιά σε πολλές χώρες στην ευρωπαϊκή περιφέρεια – και πέρα από αυτή – αποτελεί σοβαρή απειλή για τη δημόσια υγεία», τόνισε ο περιφερειακός διευθυντής του ΠΟΥ για την Ευρώπη Χανς Κλούγκε.

Ο ίδιος ζήτησε να αυξηθούν οι φόροι, να περιοριστούν τα σημεία πώλησης και οι διαφημίσεις και να απαγορευθούν οι αρωματικοί παράγοντες στα ηλεκτρονικά τσιγάρα ώστε να αντικρουστεί αυτή η τάση.

Έπειτα από χρόνια που παρατηρούνταν μείωση της κατανάλωσης ψυχοδραστικών ουσιών, «κάποια δεδομένα δείχνουν ότι η πανδημία covid-19 οδήγησε σε νέα αύξηση της κατανάλωσης», αποκαλύπτει η έκθεση, για την οποία συγκεντρώθηκαν στοιχεία από 280.000 νέους στην Ευρώπη, την κεντρική Ασία και τον Καναδά.

Οι καραντίνες άλλαξαν τις συνήθειες των παιδιών ηλικίας 11 με 15 ετών, τα οποία είχαν μεγαλύτερη έκθεση στο διαδίκτυο και τις διαφημίσεις εκεί.

Επιπτώσεις με μεγάλο κόστος

«Η υιοθέτηση επικίνδυνων συμπεριφορών κατά την εφηβεία μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά στην ενήλικη ζωή, καθώς η κατανάλωση ψυχοδραστικών ουσιών σε μικρή ηλικία συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εθισμού», υπογράμμισε ο Κλούγκε.

«Οι επιπτώσεις έχουν μεγάλο κόστος τόσο για εκείνους όσο και για την κοινωνία», εξήγησε.

Η χρήση ηλεκτρονικών τσιγάρων αυξήθηκε σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με την έκθεση, και η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα έντονη στους εφήβους.

Τα καλά νέα ωστόσο είναι ότι μειώνεται το κάπνισμα: το 13% των παιδιών 11 με 15 ετών κάπνιζαν το 2022, δύο μονάδες λιγότερες σε σχέση με πριν από τέσσερα χρόνια. Ωστόσο πολλά από αυτά έχουν στραφεί στο ηλεκτρονικό τσιγάρο.

Περίπου το 32% των νέων ηλικίας 15 ετών έχει ήδη καπνίσει ηλεκτρονικό τσιγάρο και το 20% στη διάρκεια των προηγούμενων 30 ημερών.

Η έρευνα αυτή, με την ονομασία Health Behaviour in school-aged children (HBSC), πραγματοποιείται κάθε τέσσερα χρόνια υπό την αιγίδα του ΠΟΥ Ευρώπης, ο οποίος καλύπτει 53 χώρες ως την κεντρική Ασία, και εξετάζει διάφορες πτυχές της υγείας των μαθητών 11, 13 και 15 ετών.

Το αλκοόλ είναι η ουσία που καταναλώνεται πιο συχνά από τους εφήβους, με το 57% των νέων 15 ετών να έχουν πιει τουλάχιστον μία φορά και σχεδόν τέσσερις στους δέκα να έχουν καταναλώσει αλκοόλ τις προηγούμενες 30 ημέρες.

Εξάλλου περίπου ένας έφηβος στους 10 (το 9%) έχει μεθύσει πολύ στη διάρκεια της ζωής του. Περίπου το 5% είχε μεθύσει ήδη από την ηλικία των 13 ετών όπως και το 20% των 15χρονων. «Αυτό καταδεικνύει μια τάση κλιμάκωσης στην υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μεταξύ των νέων», κατήγγειλε ο ΠΟΥ Ευρώπης.

«Τα αποτελέσματα αυτά υπογραμμίζουν σε ποιο βαθμό το αλκοόλ είναι διαθέσιμο και έχει κανονικοποιηθεί και δείχνει ότι είναι επείγον να λάβουμε καλύτερα πολιτικά μέτρα για να προστατεύουμε τα παιδιά και τους νέους», επέμεινε ο οργανισμός.

Άλλη πηγή ανησυχίας είναι ότι τα κορίτσια πίνουν πολύ περισσότερο από πριν. Το 40% των κοριτσιών ηλικίας 15 ετών δήλωσε ότι έχει καταναλώσει αλκοόλ στη διάρκεια των 30 τελευταίων ημερών, έναντι του 38% πριν τέσσερα χρόνια, ενώ στα αγόρια η τάση είναι αντίθετη.

Η κατανάλωση κάνναβης επίσης μειώθηκε ελαφρά: το ποσοστό των εφήβων 15 ετών που έχει ήδη δοκιμάσει μειώθηκε κατά τέσσερις μονάδες σε τέσσερα χρόνια, πέφτοντας στο 12%.

Πηγή: ΑΠΕ, newsbeast.gr




Συγκλονίζει θύμα του YouTuber Hayate | Πλήρωναν μέχρι 200 ευρώ για να μας χτυπήσουν | Πότιζε 15χρονα αλκοόλ

Σοκάρουν οι λεπτομέρειες που έρχονται στο φως σχετικά με τη δράση του πασίγνωστου YouTuber και TikToker Hayate, ο οποίος συνελήφθη χθες το μεσημέρι από την Υποδιεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής. Δύο από τα θύματα του YouTuber, ο οποίος κατηγορείται ότι κακοποιούσε άτομα με αναπηρία και το μετέδιδε live στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μίλησε με τον ρεπόρτερ του ΑΝΤ1, Λάζο Μαντικό, σε απευθείας σύνδεση στην καθημερινή εκπομπή του ΑΝΤ1 και τον Γιώργο Παπαδάκη.

«Μας είχε εκμεταλλευτεί και με το παραπάνω. Εμένα προσωπικά με χτυπούσε άσχημα με μπουνιές, φτύσιμο και χτυπήματα στο σώμα. Έβλεπαν πολλοί συνδρομητές online, έκαναν… “δωρεές με παραγγελία” (π.χ. “καταβάλλω 10 ευρώ και ζητώ να τον δω να χαστουκίζεται, να τραγουδά, να χορεύει” κ.ο.κ.) και πρέπει να διωχθούν και αυτοί. Το χειρότερο είναι ότι πότιζε αλκοόλ κορίτσια 15 έως 17 ετών και μετά τις πήγαινε σηκωτές σε άλλο δωμάτιο», σημείωσε ο ένας από τους δύο άνδρες.

«Έχει χτυπήσει πολλά άτομα. Πλήρωναν οι haters από 10 ευρώ μέχρι 200 ευρώ για να μας χτυπήσουν», πρόσθεσε στον ANT1 ο Red Dragon.

«Ήμουν παλιότερα σε reality show ταλέντων και εκμεταλλεύτηκε αυτή την επιθυμία μου. Μου έλεγε θα σε κάνω νούμερο ένα, θα σε κάνω διάσημο. Έδινε και κάποια ποσά, αλλά πάρα πολύ μικρά. Από όλα αυτά τα χρήματα που κέρδιζε, εκείνος κρατούσε τα πάντα κι εμάς μας έδινε ελάχιστα», μοιράστηκε με την εκπομπή ο άλλος νεαρός που δήλωσε θύμα του YouTuber.

Σημειώνεται πως ο 35χρονος είναι ο εμπνευστής των βίντεο, που αντέγραψε 42χρονος από το Κερατσίνι, ο οποίος και συνελήφθη τον περασμένο Νοέμβριο.

Στην ανακοίνωσή της για την υπόθεση, η αστυνομία αναφέρει τα εξής: «Από την Υποδιεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, συνελήφθη, μεσημβρινές ώρες σήμερα, 6 Φεβρουαρίου 2024, σε περιοχή της Αττικής, 35χρονος για εμπορία ανθρώπων και σωματική βλάβη αδύναμων ατόμων, με την επιβαρυντική περίσταση του άρθρου περί εγκλημάτων με ρατσιστικά χαρακτηριστικά λόγω αναπηρίας.

Ειδικότερα, ο κατηγορούμενος, τουλάχιστον από τον Ιανουάριο του 2023, διατηρούσε προφίλ σε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, χρησιμοποιώντας ψευδώνυμο, στο οποίο μετέδιδε σε ζωντανή σύνδεση κακοποιητικές συμπεριφορές σε βάρος ατόμων με νοητική υστέρηση, με σκοπό το παράνομο οικονομικό του όφελος.

Συγκεκριμένα, οι πράξεις αυτές συνιστούσαν συνεχείς εξυβρίσεις, σωματικές βλάβες και σεξουαλικές πράξεις, τις οποίες ζητούσαν θεατές που παρακολουθούσαν σε ζωντανή ροή, πληρώνοντας το ανάλογο χρηματικό ποσό.

Ο ανωτέρω συνελήφθη στην οικία του από αστυνομικούς του Τμήματος Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας, στο πλαίσιο του αυτοφώρου, καθώς τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, προέβη σε νέα ζωντανή μετάδοση τέτοιων πράξεων, εις βάρος δύο αδύναμων ατόμων, τα οποία και μεταφέρθηκαν σε δομή φιλοξενίας.

Στις νομότυπες έρευνες που πραγματοποιήθηκαν, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 7 σκληροί δίσκοι και 4 κινητά τηλέφωνα, ενώ ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή».

πηγή: newsbeast.gr

εικόνα: protothema.gr




Η συγκλονιστική εξομολόγηση του Βασίλη Καρρά για τη σχέση του με το αλκοόλ

Ο Βασίλης Καρράς βρέθηκε το 2017 στην εκπομπή του Γιώργου Λιάγκα και σε μία συγκλονιστική συνέντευξη μίλησε, μεταξύ άλλων, και για τη σχέση του με το αλκοόλ.

«Περίπου στα 20 τόσο μου, δοκίμασα το τσιγάρο, και δεν μου άρεσε. Και έμαθα αυτό το ρημάδι (το αλκοόλ)» είπε και μας συγκλόνισε!

«Βέβαια έφτασα σε περίοδο όπου έπινα περισσότερο από όσο έπρεπε! Κάθε χρόνο 40 μέρες δεν πίνω, κάνω αποτοξίνωση, και τον υπόλοιπο χρόνο κάνω έρωτα, πίνω τα ουισκάκια μου. Το παράπονο της γυναίκας μου είναι ότι δεν με έχει δει ποτέ σουρωμένο!» εξομολογήθηκε ο τραγουδιστής.