Στρατηγική Συνάντηση Ελλάδας – Κύπρου – Αιγύπτου στη Νέα Υόρκη: Απάντηση στη Συνάντηση Ερντογάν – Αλ Σίσι

Σε εξέλιξη βρίσκονται συνομιλίες για την πραγματοποίηση μιας σημαντικής τριμερούς συνάντησης μεταξύ της Ελλάδας, της Κύπρου και της Αιγύπτου στη Νέα Υόρκη, στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών. Αυτή η συνάντηση αναμένεται να έχει στρατηγική σημασία για την περιοχή, καθώς θα επιδιώξει να εμβαθύνει τη συνεργασία μεταξύ των τριών χωρών και να αναδείξει τη σημασία των κοινών τους συμφερόντων.

Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται ως απάντηση στη συνάντηση που είχε ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν με τον Αιγύπτιο πρόεδρο Αμπντέλ Φατάχ Αλ Σίσι. Η συνάντηση Ερντογάν – Αλ Σίσι, η οποία συγκέντρωσε σημαντική διεθνή προσοχή, επικεντρώθηκε σε θέματα που σχετίζονται με τη στρατηγική και την οικονομική συνεργασία των δύο χωρών, προκαλώντας ανησυχία και στην Ελλάδα και στην Κύπρο.

Η επικείμενη συνάντηση Ελλάδας – Κύπρου – Αιγύπτου αναμένεται να εστιάσει σε ζητήματα κοινού ενδιαφέροντος, όπως η ενίσχυση της συνεργασίας στον τομέα της ενέργειας, η ασφάλεια στην ανατολική Μεσόγειο και η αντιμετώπιση κοινών προκλήσεων στην περιοχή. Η συνάντηση αυτή θα μπορούσε να ενισχύσει τη στρατηγική θέση των τριών χωρών και να προωθήσει ένα ενιαίο μέτωπο απέναντι σε γεωπολιτικές προκλήσεις.

Η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών παρέχει την ιδανική πλατφόρμα για την πραγματοποίηση της συνάντησης, καθώς συγκεντρώνει παγκόσμιους ηγέτες και επιτρέπει την προβολή σημαντικών περιφερειακών πρωτοβουλιών. Η τριμερής συνάντηση αναμένεται να ενισχύσει τη διπλωματική παρουσία των τριών χωρών και να προάγει τη συνεργασία σε διεθνές επίπεδο.

Η συνάντηση της Νέας Υόρκης αποτελεί κρίσιμο βήμα για την ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου και Αιγύπτου και τη διαμόρφωση ενός συντονισμένου στρατηγικού πλαισίου για την περιοχή της ανατολικής Μεσογείου.

.protothema.gr




Αλ. Τσίπρας | Θα δώσει το «παρών» στην παρουσίαση του ευρωψηφοδελτίου του ΣΥΡΙΖΑ

Ο πρώην πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, θα παραστεί σήμερα στην παρουσίαση του ευρωψηφοδελτίου του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., προκειμένου να «στηρίξει το κόμμα του και τους υποψήφιους ευρωβουλευτές στην κρίσιμη μάχη των ευρωεκλογών», σύμφωνα με πηγές από το περιβάλλον του.

«Αυτή η μάχη απέναντι σε μια κυβέρνηση που με τις πολιτικές της πληγώνει καθημερινά την κοινωνία και τη χώρα πρέπει να δοθεί με ενότητα. Ο Αλέξης Τσίπρας δεν έλειψε ποτέ από καμία πολιτική και εκλογική μάχη του ΣΥΡΙΖΑ», ανέφεραν οι ίδιες πηγές.

Πηγή: naftemporiki.gr




Συνάντηση Μητσοτάκη – Αλ Σίσι | Στην Αθήνα το πρώτο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας και Αιγύπτου

Η σύσταση Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας (ΑΣΣ) Ελλάδας- Αιγύπτου, η πρώτη συνεδρίαση του οποίου θα διεξαχθεί στην Αθήνα το επόμενο χρονικό διάστημα, αποφασίστηκε κατά τη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον πρόεδρο της Αιγύπτου Αλ Σίσι στο Κάιρο.

Κυριάκος Μητσοτάκης και Αλ Σίσι θα υπογράψουν μάλιστα Κοινή Δήλωση για τη σύσταση του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας – Αιγύπτου το απόγευμα της Κυριακής (17.03.24), όταν και αναμένεται να προβούν σε κοινές δηλώσεις.

Μετά τη συνάντησή του με τον πρόεδρο Αλ Σισί ο κ. Μητσοτάκης τόνισε την ανάγκη συνεργασίας της Αιγύπτου στη διαχείριση της παράνομης μετανάστευσης, ώστε να μην ανοίξει ένας νέος μεταναστευτικός διάδρομος από την Λιβύη προς την Κρήτη.

Ο πρωθυπουργός εξέφρασε την ικανοποίησή του για την αναβάθμιση των σχέσεων ΕΕ-Αιγύπτου σε συνολική και στρατηγική συνεργασία, καθώς είχε πρωτοστατήσει προκειμένου να συμβεί αυτό αλλά και για το επίπεδο των διμερών σχέσεων και για την ενεργειακή συνεργασία με έμφαση στο έργο ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Αιγύπτου GREGY Interconnector.

Τέλος, ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε τον πρόεδρο της Αιγύπτου για την οργάνωση της επίσκεψης στην όσαση Σίβα.

Η όαση της Σίβα έχει ξεχωριστή σημασία για τις πολιτιστικές σχέσεις Ελλάδας Αιγύπτου, καθώς εκεί βρίσκεται το μαντείο του Αμον Ρα το οποίο επισκέφθηκε ο Μέγας Αλέξανδρος το 331 π.χ.

Πακέτο 7,4 δισ. από ΕΕ για τη στήριξη της Αιγύπτου

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, η πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ο ο πρόεδρος της Κύπρου Νίκος Χριστοδουλίδης, ο Αυστριακός καγκελάριος Καρλ Νεμάχερ και οι πρωθυπουργοί της Ιταλίας και του Βελγίου Τζόρτζια Μελόνι και Αλεξάντερ Ντε Κρόο βρίσκονται στο Κάϊρο για συνομιλίες με τον πρόεδρο Αλ Σίσι, για να επισφραγιστεί η συμφωνία χρηματοδότησης ενός πακέτου ύψους 7,4 δισεκατομμυρίων ευρώ, ως στήριξη στην Αίγυπτο για το κορυφαίο ζήτημα του μεταναστευτικού.

Σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται ανώτερο αξιωματούχο της ΕΕ, η Ένωση θα παράσχει στην Αίγυπτο χρηματοδότηση ύψους 7,4 δισεκατομμυρίων ευρώ από το 2024 έως το 2027.

Τα χρήματα θα περιλαμβάνουν 5 δισεκατομμύρια ευρώ μακροοικονομικής χρηματοδοτικής συνδρομής, 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις και 600 εκατομμύρια ευρώ σε επιχορηγήσεις, όπως σημείωσε δήλωσε ο ίδιος αξιωματούχος.

Τα 600 εκατ. σχετίζονται με έργα κυρίως στον τομέα της μετανάστευσης και την τεχνική βοήθεια.

Από τη μακροοικονομική χρηματοδοτική συνδρομή, 1 δισεκατομμύριο ευρώ έκτακτης χρηματοδότησης θα παρασχεθεί το 2024, κατέληξε ο αξιωματούχος.

newsit.gr




Κυριάκος Μητσοτάκης: Συνομιλίες στην Αίγυπτο με τους τέσσερις Ευρωπαίους ηγέτες και τον Αλ Σίσι

Μεταναστευτικό και ενέργεια στη συνάντηση Μητσοτάκη – Αλ Σίσι στο Κάιρο

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσγειώθηκε στο Κάιρο όπου τον υποδέχθηκε ο υπουργός Τουρισμού και Αρχαιοτήτων της Αιγύπτου.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός, μαζί με ακόμη τέσσερις Ευρωπαίους ηγέτες, τους ομολόγους του από την Ιταλία, το Βέλγιο, τον καγκελάριο της Αυστρίας, τον πρόεδρο της Κύπρου και την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένεται να συναντηθούν με τον πρόεδρο της Αιγύπτου Αλ Σίσι.

Αιχμή της συνάντησης το μεταναστευτικό στο οποίο αναμένεται να συμφωνηθεί κοινή γραμμή, ένα πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούν Ευρωπαϊκή Ένωση και Αίγυπτος, προκειμένου να υπάρξει αντιμετώπιση στο φαινόμενο της παράνομης μετανάστευσης.

Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, στις 14:15 αναμένεται να ξεκινήσουν οι συνομιλίες στο Προεδρικό Μέγαρο της Αιγύπτου. Στη συνέχεια θα γίνουν και διευρυμένες συνομιλίες των αντιπροσωπειών. Εκτός όμως από το μεταναστευτικό, θα αναβαθμίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τις σχέσεις της με την Αίγυπτο σε συνολική και στρατηγική εταιρική σχέση και στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να υπογραφεί μια κοινή δήλωση μεταξύ της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και του Προέδρου της Αιγύπτου Αλ Σίσι. Πέρα από το μεταναστευτικό, θα προβλέπει η κοινή αυτή δήλωση και το πολιτικό σκέλος, δηλαδή ειρήνη, σταθερότητα, ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά βεβαίως και την οικονομική σταθερότητα της Αιγύπτου. Στο επίκεντρο επενδύσεις, εμπόριο, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ψηφιοποίηση και γεωργία. Και όλα αυτά προκειμένου να δοθούν ευρωπαϊκά κονδύλια για να στηρίξουν την Αίγυπτο στους κρίσιμους αυτούς τομείς.

Σε λίγο αναμένεται η συνάντηση που θα έχει ο πρωθυπουργός με τον Πρόεδρο της Αιγύπτου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός αναμένεται να τονίσει σε σχέση με το μεταναστευτικό ότι δεν θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας νέος μεταναστευτικός διάδρομος, καθώς το τελευταίο διάστημα υπάρχει αύξηση των ροών προς την Γαύδο. Εκεί λοιπόν θα τονιστεί και αυτό το κομμάτι, αλλά στο επίκεντρο αναμένεται να βρεθεί και το πολύ σημαντικό στρατηγικό σκέλος της ενέργειας. Ο πρωθυπουργός εδώ και αρκετό διάστημα είχε τονίσει ότι θα πρέπει να υπάρχει αυτή η αμοιβαία σχέση μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Αιγύπτου στο κομμάτι της ενέργειας.

 

ΠΗΓΗ | newsbomb.gr




«Ψηλά τα χέρια! Άνδρες άνω των 16 να παραδοθούν» | Οι ισραηλινοί στρατιώτες στους διαδρόμους του νοσοκομείου Αλ Σίφα της Γάζας

Δεκάδες Ισραηλινοί στρατιώτες, ορισμένοι με καλυμμένα πρόσωπα και πυροβολώντας στον αέρα, δίνουν εντολή στους κατοίκους της Γάζας, που έχουν βρει καταφύγιο στο νοσοκομείο Αλ Σίφα, να παραδοθούν, η μάχη γύρω από το μεγαλύτερο νοσοκομείο της Λωρίδας της Γάζας διεξάγεται πλέον στις πτέρυγές του και τους ορόφους του, μεταφέρει δημοσιογράφος που συνεργάζεται με το AFP και βρίσκεται εκεί.

Ισραηλινοί στρατιώτες φωνάζουν από τα μεγάφωνα στα αραβικά: «Όλοι οι άνδρες 16 ετών και άνω, σηκώστε ψηλά τα χέρια και βγείτε από τα κτίρια προς την εσωτερική αυλή για να παραδοθείτε».

Αμέσως εκατοντάδες νέοι βγαίνουν από διάφορες υπηρεσίες του τεράστιου νοσοκομειακού συγκροτήματος στο δυτικό τμήμα της πόλης της Γάζας, όπου επικεντρώνονται πλέον οι μάχες ανάμεσα στα ισραηλινά άρματα μάχης και τους μαχητές της Χαμάς, οι οποίοι βρίσκονται στην εξουσία στη Γάζα, υποστηριζόμενοι από τον Ισλαμικό Τζιχάντ.

Αυτές οι δύο οργανώσεις θεωρούνται τρομοκρατικές από το Ισραήλ, τις ΗΠΑ και την ΕΕ.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, περίπου 2.300 άνθρωποι, εκ των οποίων ασθενείς, ιατρονοσηλευτικό προσωπικό και εκτοπισμένοι του πολέμου βρίσκονται μέσα στο Αλ Σίφα, το οποίο έχει περικυκλωθεί εδώ και μέρες από τα ισραηλινά άρματα μάχης και τα οχήματα μεταφοράς προσωπικού του ισραηλινού στρατού.

Οι γεννήτριες έχουν πάψει να λειτουργούν

Σύμφωνα με τους γιατρούς και διεθνείς μη κυβερνητικές οργανώσεις, κανένας από αυτούς δεν μπορεί να βγει έξω, καθώς κινδυνεύει να δεχθεί πυρά την ώρα που γύρω τους μαίνονται μάχες.

Σήμερα το πρωί, Παλαιστίνιοι σε σειρές με τα χέρια ψηλά στον αέρα, συγκεντρώνονταν στο προαύλιο του νοσοκομείου, ερχόμενοι από την πτέρυγα εγκαυμάτων, το μαιευτήριο, την χειρουργική πτέρυγα ή ακόμη την πτέρυγα αιμοκάθαρσης, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο.

Περίπου χίλιοι άνθρωποι βρίσκονται πλέον στην μεγάλη αυλή του νοσοκομειακού συγκροτήματος με τα χέρια ψηλά. Κάποιοι γδύθηκαν από Ισραηλινούς στρατιώτες.

Στο εσωτερικό, στους διαδρόμους των διαφόρων τμημάτων του Αλ Σίφα, το οποίο κατασκευάστηκε το 1946 και στο οποίο εργάζονται ομάδες των Γιατρών Χωρίς Σύνορα (MSF), οι στρατιώτες πυροβολούν στον αέρα πηγαίνοντας από δωμάτιο σε δωμάτιο, ψάχνοντας εμφανώς για μαχητές της Χαμάς.

Γυναίκες και παιδιά που κλαίνε υποβάλλονται σε έρευνες. Άλλοι υποχρεώνονται να περάσουν από μια κάμερα αναγνώρισης, όπως αυτές που έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος των διαδρόμων απομάκρυνσης των αμάχων προς το νότιο τμήμα της Λωρίδας της Γάζας, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο.

Εδώ και χρόνια, το Ισραήλ κατηγορεί τη Χαμάς ότι χρησιμοποιεί τα νοσοκομεία της Γάζας ως βάσεις, ότι έχει σκάψει ένα δίκτυο σηράγγων κάτω από το Αλ Σίφα και ότι χρησιμοιποιεί τους ασθενείς του ως ανθρώπινες ασπίδες.

Ισραηλινά άρματα μάχης βρίσκονται πλέον μέσα στο συγκρότημα, έχοντας πάρει θέση μπροστά από διάφορες υπηρεσίες, μεταξύ των οποίων αυτή των επειγόντων περιστατικών.

Τις τελευταίες μέρες οι γεννήτριες του νοσοκομείου είχαν πάψει να λειτουργούν λόγω της έλλειψης καυσίμων, καθόλου καύσιμο δεν έχει εισέλθει στη Γάζα από τις 7 Οκτωβρίου που ξέσπασε ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς.

Δύο μέρες μετά, το Ισραήλ επέβαλε πλήρη πολιορκία στους 2,4 εκατομμύρια κατοίκους του παλαιστινιακού θύλακα.

Τουλάχιστον 9 πρόωρα βρέφη πέθαναν αφού βγήκαν από τις θερμοκοιτίδες τους, ενώ 27 ασθενείς στις μονάδες εντατικής θεραπείας πέθαναν επειδή είχε πάψει να λειτουργεί το μηχάνημα υποστήριξης της αναπνοής τους, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας της Χαμάς.

Ομαδικός τάφος ανοίχτηκε μέσα στο νοσοκομειακό συγκρότημα και ήδη έχουν ταφεί εκεί “179 πτώματα”, σύμφωνα με τον διευθυντή του νοσοκομείου, τον γιατρό Μοχάμεντ Αμπού Σαλμίγια.

Ο ισραηλινός στρατός δηλώνει ότι απέστειλε ιατρικές ομάδες και στρατιώτες που μιλούν αραβικά για την στοχευμένη επιχείρησή του σε μια ειδική ζώνη του Αλ Σίφα.

Σήμερα το πρωί ανακοίνωσε επίσης ότι παρέδωσε θερμοκοιτίδες, βρεφική τροφή και ιατρικό υλικό στο πλαίσιο της επιχείρησής του.

Αν και καθημερινά ο ΟΗΕ, διεθνείς μη κυβερνητικές οργανώσεις και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) επαναλαμβάνουν ότι ένα νοσοκομείο δεν πρέπει ποτέ να δέχεται επίθεση, για το Ισραήλ η είσοδος των στρατιωτών του στο Αλ Σίφα δεν παραβιάζει το διεθνές δίκαιο.

Για την Χαμάς είναι έγκλημα πολέμου και έγκλημα κατά της ανθρωπότητας.

Στις 7 Οκτωβρίου, το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα εξαπέλυσε μια πρωτόγνωρου εύρους επίθεση στο Ισραήλ. Περίπου 1.200 άνθρωποι σκοτώθηκαν, στην πλειονότητά τους άμαχοι, σύμφωνα με τις ισραηλινές αρχές.

Έκτοτε, ο ισραηλινός στρατός βομβαρδίζει νυχθημερόν την Λωρίδα της Γάζας από αέρα, θάλασσα και ξηρά. Πάνω από 11.000 Παλαιστίνιοι έχουν σκοτωθεί από τα πλήγματα αυτά, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας της Χαμάς, εκ των οποίων τα δύο τρίτα είναι γυναίκες και παιδιά.




Σαν σήμερα: 17 Οκτωβρίου 1931 – Ο Αλ Καπόνε καταδικάζεται για φοροδιαφυγή

Την αυγή της δεκαετίας του 1930, στους δρόμους του Σικάγο, αλλά και στους διαδρόμους σχεδόν κάθε υπηρεσίας επιβολής του νόμου, ένα όνομα ήταν γνωστό σε όλους και προκαλούσε τον φόβο των μεν και την οργή των δε: Αλ Καπόνε. Ο ιταλικής καταγωγής «επιχειρηματίας» είχε υπό τον έλεγχό του το μεγαλύτερο δίκτυο οργανωμένου εγκλήματος στο Σικάγο και οι δραστηριότητές του εκτείνονταν από την παρασκευή και το λαθρεμπόριο οινοπνευματωδών (τότε ίσχυαν ακόμη οι νόμοι της Ποταπαγόρευσης), τα παράνομα στοιχήματα και την παροχή «προστασίας» μέχρι τον παράνομο τζόγο, τη μαστροπεία και τη διάπραξη φόνων μελών αντίπαλων συμμοριών.

Ο Καπόνε ήταν διάσημος για τις δραστηριότητές του, σε σημείο που όταν παρευρισκόταν σε αγώνες μπέιζμπολ το πλήθος τον επευφημούσε, ενώ είχε αποκτήσει τη φήμη του Ρομπέν των Δασών της εποχής, καθώς έκανε συχνά μεγάλες δωρεές σε φιλανθρωπικά ιδρύματα. Μάλιστα, την εποχή του Μεγάλου Κραχ ο Καπόνε ήταν ο πρώτος που δημιούργησε συσσίτιο (soup kitchen) για τους ανέργους. Επίσης, φαίνεται ότι ο μεγάλος γκάνγκστερ έχαιρε και της ανεκτικότητας των Αρχών. Είναι γνωστό ότι διατηρούσε σχέσεις με τον δήμαρχο της πόλης Γουίλιαμ Χέιλ Τόμσον, ενώ είχε εξαγοράσει πολλούς αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος του Σικάγο.

Ωστόσο, η τύχη του σύντομα άλλαξε, για δύο κυρίως λόγους. Από τη μία, ο δήμαρχος Τόμσον επιχειρώντας να επανεκλεγεί το 1927 έβλεπε ότι η καμπάνια του -σε μεγάλο μέρος χρηματοδοτούμενη από τον Καπόνε– δεν θα είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα και αποφάσισε να αλλάξει τακτική. Αντικατέστησε τον αρχηγό της αστυνομίας, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την έρευνα στων παράνομων δραστηριοτήτων του Καπόνε. Όμως, πιο σημαντικό ρόλο στην αρχή της πτώσης του γκάνγκστερ έπαιξε η λεγόμενη Σφαγή της Ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου το 1929.

Εκείνη την ημέρα, ο Καπόνε διέταξε τον φόνο επτά μελών μιας αντίπαλης συμμορίας που είχε αρχηγό τον Ιρλανδό Τζορτζ «Μπαγκς» Μοράν, συμπεριλαμβανομένου και του τελευταίου. Τέσσερις άνδρες του Καπόνε, οι δύο φορώντας στολή αστυνομικού, κατευθύνθηκαν προς το συνεργείο αυτοκινήτων όπου βρισκόντουσαν τα μέλη της συμμορίας. Οι δύο «αστυνομικοί» διέταξαν τους επτά άνδρες να γυρίσουν προς τον τοίχο και οι άλλοι δύο συνεργάτες του Καπόνε τους εκτέλεσαν χρησιμοποιώντας δύο οπλοπολυβόλα. Ο Μπαγκς Μοράν, που εκείνη την ημέρα είδε τους «αστυνομικούς» να πλησιάζουν το γκαράζ και τελικά άλλαξε κατεύθυνση, όταν ρωτήθηκε ποιος μπορεί να είχε διατάξει αυτή την ενέργεια είπε: «Μόνο ο Αλ Καπόνε σκοτώνει έτσι». Παρά το γεγονός ότι εκείνες τις ημέρες ο Καπόνε βρισκόταν στο σπίτι του στη Φλόριντα, θεωρήθηκε ως ο υπεύθυνος του φονικού και η αμερικανική αστυνομία τον ανακήρυξε «Δημόσιο Εχθρό Νούμερο 1».

Έτσι, οι διάφορες υπηρεσίες επιβολής της τάξης ήταν αποφασισμένες να συλλάβουν με κάποιον τρόπο τον πανίσχυρο γκάνγκστερ. Ο περίφημος Έλιοτ Νες, πράκτορας του FBI και αρχηγός της λεγόμενης ομάδας των «Αδιάφθορων» (The Untouchables), είχε αρχίσει να συγκεντρώνει στοιχεία για πάνω από 5.000 παραβιάσεις των νόμων της Ποταπαγόρευσης από τον Καπόνε.

Στο μεταξύ, μια δικαστική απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου έμελλε να αλλάξει τα πάντα: στην υπόθεση United States v. Sullivan, το Ανώτατο Δικαστήριο απεφάνθη ότι τα κέρδη από παράνομες δραστηριότητες ήταν επίσης φορολογήσιμα από το αμερικανικό κράτος. Έτσι, το υπουργείο Οικονομικών και οι εφοριακές αρχές στράφηκαν προς τον Αλ Καπόνε, που ζούσε σε υπερπολυτελή διαμερίσματα, φορούσε πολύ ακριβά ρούχα και δειπνούσε στα καλύτερα εστιατόρια. Παρά τις πολυτελείς συνήθειές του, ο Καπόνε δεν είχε καταθέσει ποτέ φορολογική δήλωση, καθώς δεν μπορούσε να δικαιολογήσει τα εισοδήματά του από οποιαδήποτε νόμιμη δραστηριότητα, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται στα φορολογικά αρχεία ως μη έχων κάποιο εισόδημα.

Έτσι, ο ορκωτός λογιστής Φρανκ Γουίλσον και η ομάδα του πέρασαν όλο το καλοκαίρι του 1930 προσπαθώντας να βρουν στοιχεία που θα συνέδεαν τον Καπόνε με παράνομα κέρδη. Μελετώντας πάνω από δύο εκατομμύρια έγγραφα που είχαν συγκεντρωθεί από κατά καιρούς συλλήψεις του Καπόνε και των συνεργατών του, ο Γουίλσον κατάφερε να εντοπίσει τρία λογιστικά βιβλία που ανέφεραν ότι ο Καπόνε είχε πληρωθεί 17.500 δολάρια από μια επιχείρηση τζόγου. Προκειμένου να επιβεβαιώσει την πληροφορία, εντόπισε τον άνθρωπο που είχε σημειώσει τα βιβλία, συγκρίνοντας τον γραφικό του χαρακτήρα με καταθετήριες αποδείξεις από την τράπεζα, ενώ αργότερα εντόπισε έναν συνεργάτη του γκάνγκστερ που κατέθεσε στην τράπεζα χρήματα και αγόρασε ως αντάλλαγμα τραπεζικές επιταγές 300.000 δολαρίων, τα μετρητά από τις οποίες πήγαν κατευθείαν στον Καπόνε. Με αυτόν τον τρόπο ο Γουίλσον απέδειξε ότι τα κέρδη από την επιχείρηση τζόγου είχαν εισπραχθεί από τον Καπόνε, επομένως ο τελευταίος είχε λάβει εισόδημα για το οποίο ήταν υποχρεωμένος να πληρώσει φόρους – κάτι που φυσικά δεν είχε κάνει.

Μετά από τη συγκέντρωση πολλών στοιχείων και τη διεξαγωγή μιας περίπλοκης δίκης στην οποία επιχείρησε, μεταξύ άλλων, να εξαγοράσει όλους τους ενόρκους και να έρθει σε συμφωνία με την Εισαγγελία, στις 17 Οκτωβρίου 1931 ο Αλ Καπόνε κρίθηκε ένοχος για 23 κατηγορίες φοροδιαφυγής και καταδικάστηκε σε έντεκα χρόνια κάθειρξη, ενώ αναγκάστηκε να πληρώσει πρόστιμο 250.000 δολαρίων, καθώς και να καταβάλει 30.000 δολάρια ως δικαστικά έξοδα.

Τότε, άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή του Αλ Καπόνε, αυτό της φυλάκισής του. Αυτή η περίοδος της ζωής του ήταν επίσης ταραχώδης, καθώς αφού εξαγόρασε σωφρονιστικούς υπαλλήλους και ζούσε στη φυλακή με όλες τις ανέσεις, μεταφέρθηκε σε μια νεόδμητη φυλακή, το Αλκατράζ. Με την είσοδό του στη φυλακή διαγνώστηκε με σύφιλη και πολύ σύντομα άρχισε να δείχνει συμπτώματα συφιλιδικής παράνοιας. Το 1939 αποφυλακίστηκε λόγω της κατάστασης της υγείας του και αποσύρθηκε στο σπίτι του στη Φλόριντα. Πέθανε από ανακοπή καρδιάς το 1947 σε ηλικία 48 ετών, ενώ ο θεράπων γιατρός του είχε αναφέρει ότι πριν πεθάνει η ζημιά που είχε προκληθεί στον εγκέφαλο του Καπόνε ήταν τόσο μεγάλη, ώστε είχε τη νοητική ικανότητα ενός 12χρονου παιδιού.