Γονική αρπαγή στο κέντρο της Αθήνας: Αγνοείται ακόμη το 4χρονο κορίτσι – Συνεχίζεται η αναζήτηση
Συνεχίζεται η αναζήτηση μιας 4χρονης, τα ίχνη της οποίας χάθηκαν από το κέντρο της Αθήνας, μετά από την αρπαγή από τον πατέρα της.
Συνεχίζεται η αναζήτηση μιας 4χρονης, τα ίχνη της οποίας χάθηκαν από το κέντρο της Αθήνας, μετά από την αρπαγή από τον πατέρα της.
Το 2024 θεωρείται πως θα είναι το θερμότερο έτος που έχει μετρηθεί ποτέ και το πρώτο κατά το οποίο θα ξεπεραστεί το όριο του 1,5° Κελσίου ως προς την αύξηση της θερμοκρασίας σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή, που ορίστηκε στη συμφωνία του Παρισιού, τονίζει το ευρωπαϊκό παρατηρητήριο Κοπέρνικος.
Όπως τονίζει η υπηρεσία για την κλιματική αλλαγή (C3S) του Κοπέρνικου στο μηνιαίο δελτίο της, μετά τον δεύτερο πιο θερμό Νοέμβριο στην επιφάνεια του πλανήτη στην ιστορία, «είναι ουσιαστικά βέβαιο ότι το 2024 θα είναι η πιο θερμή χρονιά που έχει καταγραφεί» ποτέ καθώς η μέση θερμοκρασία «θα ξεπεράσει» το όριο του 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή.
Ο Νοέμβριος, που σημαδεύτηκε από αλληλουχία καταστροφικών τυφώνων στην Ασία και τη συνέχιση ιστορικών ξηρασιών στο νότιο τμήμα της Αφρικής και στην περιοχή του Αμαζονίου, ήταν κατά 1,62° Κελσίου θερμότερος από οποιονδήποτε φυσιολογικό Νοέμβριο της εποχής που η ανθρωπότητα δεν έκαιγε πετρέλαιο, αέριο ή άνθρακα σε βιομηχανική κλίμακα.
Ο Νοέμβριος ήταν ο 16ος από τους 17 τελευταίους μήνες που καταγράφτηκε ανωμαλία 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την περίοδο 1850-1900, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων ERA5 του Κοπέρνικου.
Αυτό το συμβολικό όριο ανταποκρίνεται στο πιο φιλόδοξο όριο της συμφωνίας του Παρισιού (2015) για τον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας στον πλανήτη κάτω από τους 2° Κελσίου και τη συνέχιση των προσπαθειών για να μείνει ει δυνατόν στον 1,5° Κελσίου.
Η συμφωνία αυτή ωστόσο αναφέρεται στις μακροπρόθεσμες τάσεις. Ο μέσος όρος αύξησης της θερμοκρασίας αυτής πρέπει να παρατηρηθεί για τουλάχιστον 20 χρόνια ώστε να θεωρηθεί ότι το όριο ξεπεράστηκε.
Με βάση αυτό το κριτήριο, η υπερθέρμανση του κλίματος αυτή την περίοδο είναι περίπου 1,3° Κελσίου. Η Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή (GIEC) των Ηνωμένων Εθνών εκτιμά πως το φράγμα του 1,5° Κελσίου πιθανόν θα ξεπεραστεί μεταξύ του 2030 και του 2035.
Αυτό θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου από την ανθρωπότητα, που βρίσκονται κοντά στην κορύφωση μεν, αλλά δεν παρουσιάζουν ενδείξεις υποχώρησης.
Κατά τους πιο πρόσφατους υπολογισμούς του ΟΗΕ, ο κόσμος δεν βρίσκεται σε καλό δρόμο για τη μείωση της ρύπανσης με διοξείδιο του άνθρακα ώστε να αποφευχθεί η επιδείνωση των ξηρασιών, των καυσώνων ή των καταρρακτωδών βροχών, φαινόμενα δαπανηρά σε ανθρώπινες ζωές και για την οικονομία.

Οι τρέχουσες πολιτικές των κυβερνήσεων οδηγούν τον κόσμο προς «καταστροφική» αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη κατά +3,1° Κελσίου εντός του αιώνα, με άλλα λόγια 2,6° Κελσίου πάνω από τις υποσχέσεις που είχαν δοθεί, σύμφωνα με την υπηρεσία ΟΗΕ Περιβάλλον.
Οι κυβερνήσεις έχουν προθεσμία ως τον Φεβρουάριο για να επιδώσουν στα Ηνωμένα Έθνη τους αναθεωρημένους στόχους τους για το κλίμα ως το 2035, γνωστούς με την ονομασία «εθνικά καθορισμένες συνεισφορές».
Όμως η συμφωνία a minima στην COP29 στα τέλη Νοεμβρίου υπάρχει κίνδυνος να αξιοποιηθεί για να δικαιολογηθούν χαμηλού επιπέδου δεσμεύσεις. Οι αναπτυσσόμενες χώρες εξασφάλισαν υποσχέσεις για βοήθεια 300 δισεκ. δολαρίων σε ετήσια βάση από τις πλούσιες χώρες ως το 2035, με άλλη λόγια ποσό μικρότερο από το μισό αυτού που ζητούσαν για να χρηματοδοτήσουν την ενεργειακή τους μετάβαση και την αντιμετώπιση των ζημιών που υφίστανται εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής.
Εξάλλου η σύνοδος του Μπακού ολοκληρώθηκε χωρίς ρητή δέσμευση για την επιτάχυνση της «μετάβασης», της πορείας προς την εγκατάλειψη των ορυκτών καυσίμων, παρότι ακριβώς αυτή η δέσμευση είχε γίνει στο Ντουμπάι, στην COP28.
Το 2024, οι λεγόμενες φυσικές καταστροφές, που ενισχύθηκαν από την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη, προκάλεσαν ζημίες 310 δισ. δολαρίων σε διεθνή κλίμακα, εκτίμησε την Πέμπτη ο αντασφαλιστικός όμιλος Swiss Re.
Το 2023, το φυσικό φαινόμενο Ελ Νίνιο συνδυάστηκε με την ανθρωπογενή αύξηση της θερμοκρασίας της υφηλίου και ώθησε τις παγκόσμιες θερμοκρασίες σε επίπεδο ρεκόρ. Πώς εξηγείται λοιπόν η νέα κορύφωση του 2024;
Η χρονιά που ακολουθεί το Ελ Νίνιο «συχνά είναι πιο θερμή από την προηγούμενη» κι έπειτα από κορύφωση την περίοδο Δεκεμβρίου-Ιανουαρίου η ζέστη κατανέμεται «σε όλη τη χρονιά», είναι η απάντηση που έδωσε ο κλιματολόγος Ρομπέρ Βοτάρ.
Το 2024 «είναι αλήθεια πως η μείωση της θερμοκρασίας ήταν πολύ αργή και τα αίτια πρέπει να αναλυθούν», πρόσθεσε.
«Προς το παρόν, παραμένει στα σχετικά αναμενόμενα όρια» των προβλέψεων, όμως αν «οι θερμοκρασίες δεν μειωθούν ξανά, περισσότερο, το 2025, πρέπει να θέσουμε ερωτήματα», πρόσθεσε, προτού ταξιδέψει για συνεδρίαση εργασίας του GIEC στην Κουάλα Λουμπούρ.
Μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Science την περασμένη εβδομάδα υποστηρίζει πως το 2023 η Γη αντανακλά λιγότερη ηλιακή ενέργεια στο διάστημα, εξαιτίας της μείωσης των νεφών σε χαμηλό υψόμετρο και, σε μικρότερο βαθμό, της μείωσης των επιπλεόντων κομματιών πάγου.
Στην Ανταρκτική, τα επιπλέοντα κομμάτια πάγου παρέμειναν σε ιστορικά χαμηλά, τάση που συνεχίζεται από το 2023, σύμφωνα με τα δεδομένα της υπηρεσίας Κοπέρνικος, ενώ καταγράφτηκε νέο ρεκόρ λιωσίματος των πάγων τον Νοέμβριο.
Πηγή: ΑΠΕ
Η διοίκηση της ΠΝΟ συνεδρίασε χθες (23.10.2024) αποφάσισε την προκήρυξη νέας 48ωρης απεργίας από σήμερα Πέμπτη 24 έως και την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, με προοπτική κλιμάκωσης, ενώ οι εργαζόμενοι στα λιμάνια θα προχωρήσουν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας αύριο Παρασκευή 25 Οκτωβρίου, στις 10:00 το πρωί, μπροστά στο πλοίο Έλυρος, στον Άγιο Διονύσιο.
«H Διοίκηση της ΠΝΟ συνεδρίασε σήμερα με μοναδικό θέμα Ημερήσιας Διάταξης την εκτίμηση της εν εξελίξει απεργίας της Ομοσπονδίας που είχε εξαγγελθεί για 22 και 23 Οκτωβρίου 2024, και λήψη απόφασης.
Κατ’ αρχήν ο Γενικός Γραμματέας και η Διοίκηση χαιρετίζουν την μαζική συμμετοχή των συναδέλφων μας που συμβάλλει στην καθολικότητα της απεργίας με σκοπό την τελική επίτευξη των αιτημάτων μας, όπως αυτά είχαν εξωδίκως αποσταλεί προς τις εργοδοτικές οργανώσεις και την Κυβέρνηση, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις μας το προηγούμενο διάστημα.
Μεγάλες συγκεντρώσεις πραγματοποιήθηκαν σήμερα σε αρκετά πλοία, παρουσία του Γενικού Γραμματέα και της πλειοψηφίας των Μελών της Διοίκησης, αλλά και μεμονωμένα από πρωτοβάθμια Σωματεία, με μοναδικό στόχο την επίλυση των πολύ σοβαρών προβλημάτων των Ναυτεργατών για τα οποία γίνεται η απεργία.
Κατά την διάρκεια της σημερινής Συνεδρίασης, η Διοίκηση της ΠΝΟ έλαβε υπόψη την προκλητική και αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας για ανανέωση και υπογραφή της ΣΣΕ για το 2025, όχι μόνο για το ύψος του ποσοστού αύξησης, αλλά και για μια σειρά πολύ σοβαρών προβλημάτων όπως: οι απλήρωτες υπερωρίες, τα εξπρές δρομολόγια και οι διανυκτερεύσεις των μελών του πληρώματος αλλά και μια σειρά κλαδικών προβλημάτων.
Η Διοίκηση έλαβε επίσης υπόψη τη μη θετική ανταπόκριση από πλευράς υπουργείου να βρεθεί άμεση λύση στο απαράδεκτο καθεστώς που έχει επιβληθεί εις βάρος μας, με το Ν. 4150/2013, την κατάργηση του 4μηνου της δρομολόγησης Ε/Γ-Ο/Γ ταχυπλόων με επιβολή επτάμηνης δρομολόγησης, αυστηρή τήρηση του 10ωρου απασχόλησης του πληρώματος στα ταχύπλοα, αλλά και το εξευτελιστικό καθεστώς που ισχύει στις προϋποθέσεις της χορήγησης επιδόματος ανεργίας στους Ναυτεργάτες, καθιστώντας το απαγορευτικό αλλά κι όσοι το δικαιούνται να παίρνουν μηνιαίως τα ψίχουλα των 350 ευρώ.
Ταυτόχρονα, ομόφωνη ήταν η άποψη ότι από πλευράς του υπουργείου και των Υπηρεσιών του για όλα τα παραπάνω καίρια ζητήματα τηρείται μια μεροληπτική στάση υπέρ της εφοπλιστικής πλευράς και κατά πολλές φορές νομοθετημένων και θεσμοθετημένων δικαιωμάτων των Ναυτεργατών.
Αφού, συνεκτιμήθηκαν όλα τα παραπάνω, κυρίως όμως, οι διαθέσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων μας στα πλοία, που συντάσσονται πλήρως με τις αποφάσεις της ΠΝΟ για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας, η Διοίκηση της Ομοσπονδίας αποφάσισε ομόφωνα την συνέχιση της 48ωρης απεργίας με νέα 48ωρη Πανελλαδική απεργία την Πέμπτη 24 και Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024 (με προοπτική κλιμάκωσης) από ώρα 00.00 έως 23.59 της 25 Οκτωβρίου στα Επιβατηγά Ακτοπλοϊκά πλοία και στα Μεσογειακά Τουριστικά πλοία (Ε/Γ-Ο/Γ Διεθνών πλόων και Κρουαζιερόπλοια).
Η Διοίκηση αποφάσισε επίσης να ζητήσουμε την άμεση συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, την ενίσχυση περαιτέρω των απεργιακών κλιμακίων σε όλα τα λιμάνια και την πραγματοποίηση συγκέντρωσης την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου στις 10.00 το πρωί μπροστά στο πλοίο ΕΛΥΡΟΣ στην Άγιο Διονύσιο.
Καλούμε όλους τους Ναυτεργάτες να βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τα σωματεία τους, αλλά και την ΠΝΟ για να περιφρουρήσουμε τον αγώνα που δίνουμε και είμαστε βέβαιοι ότι στο τέλος θα κερδίσουμε».
Ήδη τα 9 κρούσματα λέγεται ότι αυξήθηκαν τις προηγούμενες μέρες σε 13. Και το πρόβλημα συνεχίζεται… Μιλήσαμε με τον πάντα ενημερωμένο πρόεδρο του Συνδέσμου Κτηνοτρόφων Ν. Καβάλας κ. Νίκο Δημόπουλο.
Ερ: Πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα για τους κτηνοτρόφους του Νομού Καβάλας και ειδικότερα στον Δήμο Νέστου, όπου εκεί ακούμε ότι συνεχίζεται η καραντίνα λόγω των κρουσμάτων ευλογιάς σε πρόβατα.
Απ: Υπάρχει μια μεγάλη καταστροφή στην περιοχή. Τα περισσότερα κοπάδια (που υπήρξαν τα κρούσματα) είναι με λίγα ζώα. Τα κοπάδια που έχουν καταστραφεί είναι μικρά. Έχουμε και πολύ μεγάλες μονάδες που έχουν και 3-4 χιλιάδες ζώα και φανταστείτε τώρα να βρεθεί ένα ζώο θετικό σ’ αυτήν τη μονάδα και να καταστραφεί όλη η υπόλοιπη. Ταυτόχρονα όταν έχουμε περιστατικά σε μικρές μονάδες τότε έχουμε εκεί πολλούς ανθρώπους οι οποίοι μένουν άνεργοι. Καταστρέφεται το ζωικό τους κεφάλαιο. Το λίγο ή το πολύ φυσικά και είναι σχετικό…
Ερ: Μας λέει η τοπική υπηρεσία ότι ως το τέλος αυτής της εβδομάδας θα σφαχθούν 2 χιλιάδες πρόβατα.
Απ: Όλα μαζί θα είναι τόσα. Όσα σφάχτηκαν και όσα θα σφαχθούν. Τα οποία είναι και ύποπτα απ` ότι φαίνεται. Είναι μεγάλος ο αριθμός. Το κακό είναι ότι η νόσος δεν σταματάει, συνεχίζει παρά τα μέτρα που παίρνουν όλοι οι κτηνοτρόφοι στην περιοχή. Παρότι οι περισσότεροι δεν βγάζουν τα ζώα έξω, υποχρεωτικά. Παρά την απουσία της πολιτείας η οποία ούτε ασχολείται καθόλου. Θα δει ποια θα σφαχθούν στο τέλος, θα δώσει μια αποζημίωση και μετά θα τρέχουν οι κτηνοτρόφοι για να μπούνε στο πρόγραμμα προκειμένου να μπορέσουν να πάρουν καινούργια και επιδοτούμενα ζώα. Ποιος θα μπει σε αυτή τη διαδικασία; Από τη στιγμή που σφάζονται τα ζώα, πάνω από 20% ο κόσμος- οι θιγόμενοι κτηνοτρόφοι- δεν γυρνάει στο επάγγελμα. Είναι μια ψυχοφθόρα διαδικασία και οικονομικά και ψυχολογικά.
Ερ: Λέτε ότι το κράτος, η πολιτεία απουσιάζει από αυτή τη ζημιά που πάθατε;
Απ: Εμείς δεν παρακαλάμε κανέναν για αυτά τα θέματα. Είναι υποχρεωμένη η πολιτεία τη στιγμή που σου δεσμεύει την περιουσία, στην κατάσχει με λίγα λόγια, την καταστρέφει, να σε αποζημιώσει σύμφωνα με την εμπορική αξία των ζώων. Κι αυτό δυστυχώς δε γίνεται. Υπήρχε μια αποζημίωση στα 100 ευρώ σε ζώα που είναι στην ηλικία 6 μηνών έως 3 χρονών. Με βάση αυτήν τη τιμή αυτά που ήταν πάνω από 3 χρονών και αυτά που ήταν κάτω από 6 μηνών, ποσοστιαία μειωνόταν η αξία τους. Στο τέλος θα έφτανε να πάρεις 60-70 ευρώ το ζώο και κατά μέσο όρο μια αποζημίωση λες και είναι κουνέλια τα πρόβατα. Αυξήθηκε σύμφωνα με τον Υπουργό στα 220 ευρώ για τους μιγάδες γιατί το 99% των ζώων είναι μιγάδες, δεν έχουν πιστοποιητικό καθαροαιμίας. Τα 220 ευρώ είναι μια σημαντική αύξηση αλλά και πάλι αν δεν λειτουργήσει το μέτρο «5-2» δεν θα γίνει τίποτα. Το μέτρο είχε εξαγγελθεί πέρσι. Δεν μπόρεσε κανείς να μπει και να πάρει ζώα. Δηλαδή είναι ένα μέτρο στο οποίο μπαίνει ο κτηνοτρόφος και την αξία των ζώων που αγοράζει 100% την επιδοτείται. Αν δεν γίνει αυτό, κανένας σχεδόν από αυτούς τους ανθρώπους δεν θα ξανά ασχοληθεί με ζώα. Θα πάρουν τα χρήματα και θα ασχοληθούν με κάτι άλλο. Θα πάνε να κάνουμε με μια άλλη δουλειά. Τουλάχιστον αυτοί οι άνθρωποι ξέρουν να δουλεύουν.
Ερ: Οι τιμές του κρέατος αυξάνονται στα κρεοπωλεία της περιοχής μας μετά από αυτή την εξέλιξη αλλά και μετά την πανώλη που είχαμε πιο μπροστά;
Απ: Γενικά θα αυξηθεί η τιμή του κρέατος. Είναι λογικό από τη στιγμή που δεν υπάρχει προσφορά. Η ποσότητα δεν είναι μεγάλη, δεν είναι τεράστια. Να ξέρετε όμως είναι τα πραγματικά ζώα που σφάζονται. Υπάρχουν περιοχές στη χώρα οι οποίες δηλώνουν 4-5 εκατομμύρια ζώα που σφάζονται και δεν έχουν ούτε το 1/5 από αυτά που αναφέρουν. Εδώ στην περιοχή μας έχουμε κάποια προβλήματα. Και στη Θάσο έχουμε προβλήματα αλλά δεν σφάζονται θεωρητικά τα ζώα. Σφάζονται τα πραγματικά ζώα.
www.proininews.gr
Το «Ραντεβού στην Ερυθρού… Όπως παλιά» είναι μια εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Καβάλα το απόγευμα του Σαββάτου, 12 Οκτωβρίου 2024. Πρόκειται για μια νοσταλγική γιορτή που αναβιώνει την ατμόσφαιρα και τις μνήμες της πόλης από τις δεκαετίες του 1980 και του 1990, με κύριο επίκεντρο την οδό Ερυθρού Σταυρού, η οποία υπήρξε αγαπημένο σημείο συνάντησης και διασκέδασης των κατοίκων της Καβάλας εκείνες τις εποχές.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν πίσω στο χρόνο, με μουσικές επιλογές από τα 80s και 90s, διακοσμήσεις και δραστηριότητες που ξύπνησαν μνήμες από την καθημερινότητα και τη νυχτερινή ζωή της εποχής. Οι δρόμοι της πόλης ζωντάνεψαν με τη συμμετοχή ντόπιων αλλά και επισκεπτών που ήρθαν να απολαύσουν αυτό το νοσταλγικό ταξίδι.
Η εκδήλωση αυτή προσφέρει όχι μόνο ψυχαγωγία, αλλά και την ευκαιρία για μεγαλύτερους σε ηλικία να θυμηθούν και να μοιραστούν τις αναμνήσεις τους, ενώ παράλληλα οι νεότεροι μπορούν να πάρουν μια γεύση από την κουλτούρα και το κλίμα της παλιάς Καβάλας. Το «Ραντεβού στην Ερυθρού» έχει γίνει θεσμός για την πόλη και αποτελεί μια γιορτή συνδεδεμένη με την τοπική ιστορία και την πολιτιστική ταυτότητα της περιοχής
Η ετήσια Εμποροπανήγυρη στο Διδυμότειχο επιστρέφει και φέτος, φέρνοντας μαζί της την παραδοσιακή ζωντάνια και εμπορική δραστηριότητα που την έχουν καθιερώσει ως ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της περιοχής. Από τις [συγκεκριμένες ημερομηνίες], ο χώρος της πανήγυρης θα γεμίσει με πλήθος επισκεπτών, μικροπωλητών, και εκθετών από όλη την Ελλάδα, έτοιμων να προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες κάθε είδους.
Η εμποροπανήγυρη του Διδυμοτείχου προσφέρει ποικιλία προϊόντων, από είδη ρουχισμού και αξεσουάρ, μέχρι τοπικά παραδοσιακά προϊόντα, χειροποίητα αντικείμενα και εποχιακά είδη. Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν τα ψώνια τους σε εορταστική ατμόσφαιρα, ενώ ο χώρος θα φιλοξενήσει και διάφορες ψυχαγωγικές εκδηλώσεις, όπως παραστάσεις και μουσικά σχήματα, που θα διασκεδάσουν μικρούς και μεγάλους.
Η Εμποροπανήγυρη αποτελεί σημαντικό κομμάτι της τοπικής κουλτούρας και ιστορίας του Διδυμοτείχου, καθώς εδώ και δεκαετίες φέρνει κοντά ντόπιους και επισκέπτες, διατηρώντας την παράδοση των μεγάλων πανηγυριών της Θράκης. Είναι μια ευκαιρία για τους κατοίκους της περιοχής να υποδεχτούν επισκέπτες από άλλες περιοχές, δημιουργώντας ένα σημείο συνάντησης για την τοπική κοινότητα.
Η φετινή διοργάνωση αναμένεται να προσελκύσει χιλιάδες επισκέπτες, που θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τη μοναδική ατμόσφαιρα της πανήγυρης και να ανακαλύψουν όλα όσα προσφέρει η περιοχή του Διδυμοτείχου. Η πανήγυρη δίνει ζωή στην τοπική οικονομία και αναδεικνύει τη φιλοξενία και τον πολιτισμό της περιοχής, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη και την προώθηση του Διδυμοτείχου.
Η Εμποροπανήγυρη του Διδυμοτείχου υπόσχεται και φέτος μια αξέχαστη εμπειρία γεμάτη κέφι, ψώνια και παραδοσιακή διασκέδαση.
«Επιστροφή στα θρανία – Back to School» για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, καθώς η Energean εξασφαλίζει τα απαραίτητα σχολικά είδη σε μαθητές και μαθήτριες που υποστηρίζονται από κοινωνικές δομές στην Καβάλα και στην Θάσο.
Συγκεκριμένα, η Energean θα δωρίσει δωροεπιταγές στις κοινωνικές δομές «Πνοή, Σύλλογος για το Παιδί και την Οικογένεια», «Μέριμνα του Παιδιού Καβάλας» και «Παράρτημα Προστασίας Παιδιού Καβάλας» του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, καθώς και στο Κέντρο Κοινότητας στη Θάσο, με τις οποίες περίπου 350 παιδιά θα προμηθευθούν σχολικά είδη από βιβλιοπωλεία που λειτουργούν στις συγκεκριμένες περιοχές.


Σχετικά με την πρωτοβουλία «Επιστροφή στα θρανία – Back to school», η Δρ. Κατερίνα Σάρδη, Διευθύνουσα Σύμβουλος και Country Manager της Energean στην Ελλάδα, δήλωσε τα εξής:
«Είναι χαρά μας να συμβάλλουμε για μια ακόμη χρονιά στην ικανοποίηση αναγκών στις τοπικές κοινωνίες της Καβάλας και της Θάσου, στις οποίες η Energean δραστηριοποιείται εδώ και 16 χρόνια. Πόσω μάλλον που αυτές οι ανάγκες αφορούν μαθητές και μαθήτριες που υποστηρίζονται από τις κοινωνικές δομές της περιοχής, οι οποίες εξακολουθούν να επιτελούν ένα ιδιαίτερα αξιόλογο κοινωνικό έργο.
Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε αυτήν την προσπάθεια, με την προσδοκία ότι δεν θα αργήσει να έλθει η ημέρα εκείνη που δεν θα έχουμε συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν σημαντικές οικονομικές δυσχέρειες και οι τοπικές κοινωνίες θα απολαμβάνουν την ανάπτυξη και τα οφέλη από τις σημαντικές επενδύσεις που έχουν σχεδιαστεί από εταιρείες όπως η Energean, με γνώμονα πάντα την αειφορία και τον σεβασμό στο περιβάλλον».
Εκ μέρους της Energean, τις δωροεπιταγές παρέδωσαν ο κ. Ευάγγελος Λεώβαρις, στέλεχος του Τμήματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, και ο κ. Αρτέμης Μπαρμπούνης, Υπεύθυνος Εταιρικών Υποθέσεων της
Energean στην Καβάλα. Τόσο ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών κ. Ιωάννης Γεωργίου και ο Αντιδήμαρχος Δημαρωγού & Κοινωνικών Υποθέσεων στην Θάσο κ. Σωτήρης Στρατηγέντας, όσο και οι εκπρόσωποι των κοινωνικών δομών της Καβάλας, ευχαρίστησαν θερμά την Energean για την σταθερή στήριξη που προσφέρει στη μαθητιώσα νεολαία στις τοπικές κοινωνίες.


H δράση «Επιστροφή στα θρανία – Back to School» υπηρετεί τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ ν.1 – Μηδενική Φτώχεια, ν.4 – Ποιοτική Εκπαίδευση, ν.10 – Λιγότερες Ανισότητες και ν.17 – Συνεργασία για την επίτευξη των Στόχων. Σημειώνεται ότι ανάλογη πρωτοβουλία ανέλαβε και υλοποίησε η Energean με το πρόσφατο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς και στο Ισραήλ.
Η ακρίβεια είναι εδώ και συνεχίζει να συνθλίβει τα νοικοκυριά, που κόβουν από παντού για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο κόστος διαβίωσης, όπως προκύπτει από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).
Σύμφωνα με τα στοιχεία οι πληθωριστικές τάσεις έχουν επηρεάσει τις συνήθειες των καταναλωτών σε αγορές και διακοπές. Οι καταναλωτές κόβουν ακόμη και τις αγορές τροφίμων, έχοντας παράλληλα ως κριτήριο το κόστος του προϊόντος.
Επιπλέον μόνο 1 στους 2 θα κάνει διακοπές το καλοκαίρι 2024 λόγω αυξημένου κόστους σε εισιτήρια και διαμονή και όσοι κάνουν, δηλώνουν ότι θα είναι πιο περιορισμένες και με μειωμένες δαπάνες.
Eπιστήμονες εντόπισαν έναν τεράστιο αστεροειδή σε μέγεθος αυτοκινήτου, δύο ημέρες πριν έρθει σε πολύ κοντινή επαφή με τη Γη την Πέμπτη (11 Απριλίου).
Προς ανακούφιση όλων, ο διαστημικός βράχος των σχεδόν 3 μέτρων, αν και έφτασε πολύ κοντά στη Γη, έκανε ένα ακίνδυνο πέρασμα από τον πλανήτη.
Ο αστεροειδής 2024 GJ2 που ανακαλύφθηκε πρόσφατα είναι περίπου στο μέγεθος ενός αυτοκινήτου και αφού τον εντόπισαν οι αστρονόμοι υπολόγισαν ότι ο διαστημικός βράχος θα περνούσε από τη Γη σε απόσταση μόλις 19,3 χιλιομέτρων μακριά.
Αυτό είναι μόλις το 3% της απόστασης μεταξύ της Σελήνης και της Γης. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA), το 2024 GJ2 έχει ύψος μεταξύ 2,5 και 5 μέτρων (8,2 και 16 πόδια).
Το μέγεθός του σημαίνει ότι είναι ένας αστεροειδής κατηγορίας βάρους που θα είχε καεί στην ατμόσφαιρα της Γης αν η τροχιά του διασταυρωθεί με τη δική μας πιο άμεσα.
Σύμφωνα με τους αστρονόμους, ο αστεροειδής έκανε την πλησιέστερη προσέγγισή του στις 9:28:42 μ.μ. , όταν βρισκόταν σε απόσταση 12.298 χιλιομέτρων από τη Γη την Πέμπτη (11 Απριλίου).
Ο αστεροειδής δεν θα επιστρέψει μέχρι το 2093, σύμφωνα με το Κέντρο Συντονισμού Αντικειμένων κοντά στη Γη της ESA. Ωστόσο, εκείνη τη στιγμή, ο αστεροειδής δεν θα πετάξει τόσο κοντά όσο αυτή τη φορά.
Το 2093, ο αστεροειδής GJ2 αναμένεται να πετάξει σε απόσταση 205.947 χιλιομέτρων από εμάς, δηλαδή 10 φορές πιο μακριά από την απόσταση στην οποία πέταξε αυτή τη φορά.
Περίπου 35.000 αστεροειδείς κοντά στη Γη έχουν καταγραφεί από τη NASA μέχρι σήμερα, αν και ελάχιστοι από αυτούς απειλούν τον πλανήτη μας.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι αστεροειδείς είναι διαστημικοί βράχοι και μερικοί από αυτούς είναι επίσης κατασκευασμένοι από μέταλλο και περιφέρονται γύρω από τον Ήλιο.
Μερικοί αστεροειδείς είναι μικροσκοπικοί και άλλοι τόσο τεράστιοι όσο ογκόλιθοι. Οι αστεροειδείς μπορούν επίσης να πετάξουν ακόμη και εκατοντάδες χιλιόμετρα.
Αυτοί οι αστεροειδείς παρέμειναν διατηρημένοι στο ηλιακό σύστημα από τη στιγμή που δημιουργήθηκε πριν από περίπου 4,6 δισεκατομμύρια χρόνια.
Οι αστεροειδείς μπορούν επίσης να προκαλέσουν τεράστια ζημιά και ως εκ τούτου, οι διαστημικές υπηρεσίες τους παρακολουθούν. Μια σειρά οργάνων χρησιμοποιείται από την αμερικανική διαστημική υπηρεσία NASA για την παρακολούθηση των αστεροειδών.
Η NASA διαθέτει παρατηρητήρια που είναι εξοπλισμένα με ισχυρά τηλεσκόπια που είναι ικανά να ανιχνεύσουν τον ουρανό από τη Γη.
Η NASA διαθέτει αυτά τα παρατηρητήρια σε διάφορα μέρη σε όλο τον κόσμο, όπως το Παρατηρητήριο Mauna Kea στη Χαβάη και το Παρατηρητήριο Lowell στην Αριζόνα.
Παρόμοια παρατηρητήρια έχουν επίσης ανοίξει η NASA στο διάστημα για την καλύτερη κατανόηση των τροχιών των αστεροειδών σωστά.
Πηγή wionews.com, space.com
Σαφείς απαντήσεις έδωσε κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, σε πλήθος ερωτημάτων που υποβλήθηκαν, τόσο σε ό,τι αφορά την πρακτική εφαρμογή της φορολογικής μεταρρύθμισης της κυβέρνησης, αλλά και σε σχέση με οικονομικά ζητήματα ευρύτερου ενδιαφέροντος.
Πιο συγκεκριμένα, για την προθεσμία προμήθειας POS, ο κ. Θεοχάρης τόνισε ότι «η διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ως τις 29 Φεβρουαρίου 2024, ύστερα και από την παράταση ενός μηνός που παραχώρησε το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών στους υπόχρεους. Ως προς το ενδεχόμενο παράτασης στη διασύνδεση ταμειακών και POS επί του παρόντος δεν προβλέπεται. Εξάλλου, δεν έχουμε όλα τα απαραίτητα δεδομένα, ώστε να αξιολογήσουμε τη δυνατότητα μιας μετάθεσης της καταληκτικής ημερομηνίας. Ας κάνουμε όλοι αυτό που πρέπει, και η κυβέρνηση θα είναι, όπως πάντα, έτοιμη να βοηθήσει».
Κλείνοντας την αναφορά του στο ζήτημα, ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών επισήμανε ότι «πολύ σύντομα θα ανοίξει ο 4ος κύκλος χρηματοδότησης των επιχειρήσεων για την προμήθεια τερματικών POS, με πολλή κατανόηση εκ μέρους του Υπουργείου, εφόσον ο στόχος είναι η πλήρης διασύνδεση, σε όλους τους κλάδους της αγοράς όπου αυτό προβλέπεται. Συνιστώ, λοιπόν, στους υπόχρεους, να επωφεληθούν, χωρίς να περιμένουν άλλο για την παραγγελία POS. Οι όροι ένταξης στη χρηματοδότηση θα είναι πολύ ευνοϊκοί».
Σε ερώτηση για την πιθανότητα χορήγησης έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης στις πιο ευάλωτες κατηγορίες πολιτών για το Πάσχα, ο κ. Χάρης Θεοχάρης διευκρίνισε ότι «προς το παρόν είναι πάρα πολύ νωρίς για οποιαδήποτε συζήτηση γύρω από το πασχαλινό bonus, κι αυτό διότι δεν έχουμε επαρκή στοιχεία για την πορεία εφαρμογής του προϋπολογισμού.
Έχουμε μια πρώτη εικόνα για τον Ιανουάριο -και μάλιστα χωρίς τα οριστικά δεδομένα, άρα δεν είναι δυνατόν να αποφανθούμε εάν υπάρχουν ή όχι περιθώρια έκτακτης ενίσχυσης. Ταυτόχρονα όμως, όλοι οι Έλληνες γνωρίζουν καλά πλέον, ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης νοιάζεται και στέκει πάντα στο πλευρό των ευάλωτων. Αυτό αποδεικνύεται καθημερινά και διαχρονικά από τα μέτρα στήριξης που λαμβάνει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας -και, μάλιστα, πληρώνει σημαντικό πολιτικό κόστος γι’ αυτή την επιλογή.
Όμως, παρά τις επικρίσεις, εμείς πιστεύουμε ότι η ενίσχυση που δίνουμε είναι σωστή και δίκαιη, εξού και θα συνεχίσουμε να τη δίνουμε -υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχουν τα περιθώρια. Αλλά επαναλαμβάνω πως τα περιθώρια αυτά είναι συγκεκριμένα και είναι στενά, διότι διανύουμε έτος δημοσιονομικής προσαρμογής.
Συγκεκριμένα, το πρωτογενές πλεόνασμα του 1,1% του ΑΕΠ, το οποίο πέτυχε ο προϋπολογισμός το 2023, πρέπει να το αυξήσουμε στο 2,1% του ΑΕΠ. Αυτό είναι μια πολύ δύσκολη δουλειά, η οποία γίνεται ακόμη πιο δύσκολη μέσα σε ένα διεθνές περιβάλλον γεμάτο από πολλούς και μεγάλους κινδύνους. Ακόμη και η Γερμανία, φερ’ ειπείν, μια αγορά με μεγάλη σημασία για την απορρόφηση ελληνικών προϊόντων. αλλά και τον τουρισμό, ανέμενε ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας της με ρυθμό 1,5%, αλλά στην πραγματικότητα δε θα είναι πάνω από 0,2%».
Πηγή: Newsbeast.gr
Άλλοι 4 γιατροί παθολόγοι του Νοσοκομείου Σερρών κατέθεσαν σήμερα τις παραιτήσεις τους στη Διοίκηση του νοσοκομείου, με αποτέλεσμα η παθολογική κλινική να “ξεμένει” με τρεις μόνο παθολόγους σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Νοσοκομειακών Ιατρών Σερρών κ. Βαγγέλη Παπαμιχάλη. Η αγανάκτηση των παθολόγων είναι μεγάλη και όλοι τους δηλώνουν εξουθενωμένοι.
epiloges.tv
Πρόκειται για το σύνολο των ποσών που κατέβαλε ως μισθούς στους περίπου 150 εργαζόμενούς της, οι οποίοι διαμένουν μόνιμα στο Νομό Καβάλας και τις γύρω περιοχές, σε τοπικούς εργολάβους, σε τοπικούς προμηθευτές που παρέχουν τεχνικές και κάθε είδους υπηρεσίες καθώς και σε φορείς που επιτελούν κοινωνικό, αθλητικό και πολιτιστικό έργο, στο πλαίσιο της πολιτικής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Το προϊόν αυτό αντανακλά και τις σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν στη διάρκεια του 2023 για την βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας, την αναβάθμιση του εξοπλισμού και τον εκσυγχρονισμό του τρόπου λειτουργίας των εγκαταστάσεων, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι η συνεισφορά αυτή προέκυψε παρά το γεγονός ότι στη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου δεν είχε ακόμη αποκατασταθεί η παραγωγή πετρελαίου.
Συνολικά, από το 2008, όταν και η Energean ανέλαβε τις άδειες των κοιτασμάτων του Πρίνου, στην τοπική οικονομία έχουν εισφερθεί πάνω από 230 εκατ. ευρώ. Όλο αυτό το διάστημα, η βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας συνεχίστηκε με ένα εξαιρετικό αποτύπωμα στην Υγεία, την Ασφάλεια και το Περιβάλλον και σε απόλυτη αρμονία τόσο με την καθημερινότητα των πολιτών της Καβάλας και της Θάσου όσο και με τις οικονομικές δραστηριότητες στο νομό, όπως ο τουρισμός και η αλιεία.
Με άξονα την συνέχιση της παραγωγικής δραστηριότητας από τα κοιτάσματα Πρίνος, Βόρειος Πρίνος και Έψιλον καθώς και με την μεγάλη επένδυση της τάξης των 400 εκατ. για την δημιουργία χώρου αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο, οι προοπτικές για ακόμη μεγαλύτερη συνεισφορά στην οικονομία και τις κοινωνίες της περιοχής αναδεικνύονται ως ιδιαίτερα ευοίωνες και για τις επόμενες δύο δεκαετίες.
Σε σημείο να φοβάται να βγει ακόμη και έξω από το σπίτι της έχει φτάσει η 15χρονη, που έπεσε θύμα άγριου ξυλοδαρμού στη Θεσσαλονίκη από συνομήλικές της. Το κορίτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν μπορεί να ξεπεράσει το σοκ και από τη στιγμή της επίθεσης περνάει πολύ δύσκολες ώρες.
Όπως μετέδωσε το πρωί της Πέμπτης (1/2) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο, ο πατέρας της 15χρονης ανέφερε πως η κόρη του ήθελε να υπερασπιστεί μία φίλη της και δέχθηκε εκείνη το bullying, καθώς τα άλλα κορίτσια τη χτύπησαν, αφού πρώτα την έφτυσαν.
Η επίθεση κατά της ανήλικης έγινε έξω από ίντερνετ καφέ της πόλης. Μια συμμορία από ανήλικα κορίτσια απομόνωσαν την 15χρονη μαθήτρια σε πυλωτή πολυκατοικίας και τη γρονθοκόπησαν.
Όπως είπε η 15χρονη, η μία ανήλικη της επιτέθηκε με μια γροθιά στο μάτι, ενώ η άλλη κατέγραφε με το κινητό της τηλέφωνο την άγρια επίθεση.
Το περιστατικό, σύμφωνα με την καταγγελία, έγινε στην περιοχή της Τούμπας. Λίγο αργότερα, η 15χρονη μαζί με τον πατέρα της μετέβησαν στο Αστυνομικό Τμήμα Τούμπας-Τριανδρίας και κατατέθηκε μήνυση.
Οι ανήλικες, μαζί με μία ακόμη συνομήλική τους, που συμμετείχε στην επίθεση εις βάρος της μαθήτριας και αναζητείται για να συλληφθεί στο πλαίσιο του αυτοφώρου, κατηγορούνται για εξύβριση και σωματικές βλάβες.
Επιπλέον, οι αστυνομικοί προχώρησαν σε επτά συλλήψεις γονέων για παραμέληση εποπτείας ανηλίκων και στη σύλληψη 5 κοριτσιών.
Υπενθυμίζεται πώς μία από τις ανήλικες τραβούσε βίντεο με την επίθεση, το οποίο δημοσίευσε στα social media.
Με τον τρόπο αυτό η διοίκηση επιχειρεί:
Να ξεχαστεί η απόφαση αυτή μέχρι τις επόμενες εκλογές.
Να υπάρχει στην επόμενη προεκλογική περίοδο η δυνατότητα για νέες εξυπηρετήσεις, γιορτές και πανηγύρια, ίσως και για…μειώσεις των (επί σειρά ετών υπερβολικά αυξημένων) δημοτικών τελών, δήθεν για την ανακούφιση των δημοτών.
Όμως, εάν πραγματικά νοιαζόταν για τους συνδημότες μας και ήθελε να τους στηρίξει μειώνοντας το κόστος ζωής τους, χωρίς να υστερήσει στις παρεχόμενες υπηρεσίες, θα έπρεπε να λάβει υπόψιν και να μελετήσει τις προτάσεις που καταθέσαμε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο. Προτάσεις, που θα έδιναν τη δυνατότητα για ελάχιστες, ακόμη και μηδαμινές αυξήσεις στα δημοτικά τέλη.
Συγκεκριμένα προτείναμε:
Αύξηση των τακτικών εσόδων από μισθώματα και άλλες πηγές (πχ διαφημίσεις, πρόστιμα από παράνομη χρήση κοινόχρηστων χώρων, συνέδρια, εκδηλώσεις κ.α.).
Καλή οργάνωση των υπηρεσιών του Δήμου για τη μέγιστη απόδοση αυτών, με τη σωστή κατανομή του εργατοϋπαλληλικού δυναμικού.
Μείωση της οφθαλμοφανούς σπατάλης σε καύσιμα, αναλώσιμα, ανταλλακτικά, εργατοώρες κ.α.
Άμεση αντικατάσταση των λαμπτήρων φωτισμού με τύπου LED (διαδικασία με πραγματικό κόστος 3-4 εκ ευρώ, που η διοίκηση προσπάθησε στο παρελθόν να αναθέσει σε εργολάβο με δαπάνη 12 εκ ευρώ (!) , κάτι που ευτυχώς η προηγούμενη αντιπολίτευση και οι υπηρεσιακοί παράγοντες απέτρεψαν με τις αντιδράσεις τους).
Επίσπευση της υλοποίησης της ενεργειακής κοινότητας για την παραγωγή ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα, για την οποία ακούγαμε προεκλογικά ότι άμεσα θα ολοκληρωθεί, αλλά και σήμερα συνεχίζεται το ίδιο τροπάριο
Κατασκευή μικρών έργων με αυτεπιστασία, αντί των πολλών απευθείας αναθέσεων σε εργολάβους, μειώνοντας έτσι το κόστος και το χρόνο εκτέλεσης των έργων στο μισό.
Όλα τα παραπάνω όμως προϋποθέτουν γνώσεις, θέληση και όρεξη για πολλή δουλειά. Η διοίκηση του κ. Μουριάδη χωρίς καμία εκτίμηση των δεδομένων και χωρίς έστω τη στοιχειώδη διαβούλευση, επέλεξε τον εύκολο δρόμο της αύξησης των δημοτικών τελών αδιαφορώντας για τους συνδημότες μας.
Επειδή θεωρούμε τη διαδικασία που η διοίκηση ακολούθησε εντελώς άδικη, άκαιρη και βασισμένη επί πλασματικών στοιχείων, θα εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια που μας δίνει η ισχύουσα νομοθεσία ώστε η απόφαση αυτή να ακυρωθεί.
Υ.Γ. Κάποιοι δημοτικοί σύμβουλοι της σημερινής διοίκησης που υπερψήφισαν τις άδικες αυτές αυξήσεις, κάποτε ως εκπρόσωποι επαγγελματικών φορέων φώναζαν
ότι οι επαγγελματίες δεν αντέχουν άλλα βάρη… Άραγε κορόιδευαν τους συναδέλφους και συνδημότες τους τότε ή μήπως τους
κοροϊδεύουν σήμερα;
«Αχ, που σαι νιότη που 'δειχνες πως θα γινόμουν άλλος…».
Eνας από τους κατηγορούμενους εμφανίζεται ως ο “εγκέφαλος” της ομάδας, ο οποίος είχε την πρωτοβουλία να οργανώσει τις εγκληματικές ενέργειες. Σύμφωνα με την έρευνα της Αστυνομίας, ο εν λόγω άνδρας παρακολουθούσε πρώην εργοδότες του με σκοπό τη ληστεία.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι παρά τις προετοιμασίες και τις προσπάθειες της ομάδας, η εγκληματική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε εξαιτίας της παρουσίας ανθρώπων στα σπίτια των εργοδοτών τους τη συγκεκριμένη μέρα και ώρα. Οι κατηγορούμενοι αρνήθηκαν τις κατηγορίες που επικρατούν εναντίον τους, ενώ οι αστυνομικές και δικαστικές αρχές επιμένουν ότι πρόκειται για μια ομάδα με σοβαρές εγκληματικές προθέσεις.
Η εξέλιξη της υπόθεσης αναμένεται να αποκαλυφθεί μέσα από τη δικαστική διαδικασία, καθώς η έρευνα συνεχίζεται.
Ανοιξιάτικη η σημερινή ημέρα και θερμοκρασίες πάνω από τα κανονικά επίπεδα.
Είναι η προτελευταία ημέρα που θα έχουμε τέτοιες θερμοκρασίες, σύμφωνα με τον μετεωρολόγο της ΕΡΤ, Παναγιώτη Γιαννόπουλο, καθώς «θα αργήσουν να ξαναφτάσουν αυτές οι τιμές». Σήμερα στην Κρήτη, ο υδράργυρος θα αγγίξει και τους 21 βαθμούς Κελσίου.
«Στην Αθήνα αυτή την εποχή το κανονικό είναι στους 13,5 βαθμούς και είμαστε στους 19 βαθμούς», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ανοιξιάτικη η σημερινή ημέρα και θερμοκρασίες πάνω από τα κανονικά επίπεδα. Είναι η προτελευταία ημέρα που θα έχουμε τέτοιες θερμοκρασίες, σύμφωνα με τον μετεωρολόγο της ΕΡΤ, Παναγιώτη Γιαννόπουλο, καθώς «θα αργήσουν να ξαναφτάσουν αυτές οι τιμές». Σήμερα στην Κρήτη, ο υδράργυρος θα αγγίξει και τους 21 βαθμούς Κελσίου.
«Στην Αθήνα αυτή την εποχή το κανονικό είναι στους 13,5 βαθμούς και είμαστε στους 19 βαθμούς», σημείωσε χαρακτηριστικά.
«Στη χώρα μας έρχεται, όμως, ένα οργανωμένο σύστημα από την Ιταλία που θα μας δώσει τις πρώτες βροχές απόγευμα – βράδυ Σαββάτου. Θα έχουμε και καταιγίδες στη δυτική Ελλάδα, με ανέμους θυελλώδεις που θα φτάσουν τα 7 και 8 μποφόρ σε Ιόνιο και Αιγαίο. Όταν αλλάξει η ημέρα, οι βροχές θα έχουν φτάσει σε όλες τις ηπειρωτικές περιοχές. Μετά τα μεσάνυχτα προς Κυριακή θα έχουμε κάποια πρόσκαιρη καταιγίδα και στην Αττική», είπε ο κ. Γιαννόπουλος.
«Τα 20άρια τα ξεχνάμε. Η θερμοκρασία την Κυριακή θα σημειώσει πτώση, όχι εντυπωσιακή ακόμη, αλλά θα πέσουν και χιόνια σε ορεινές περιοχές της βόρειας χώρας», τόνισε ακόμη ο μετεωρολόγος.
«Η Κυριακή θα είναι μια πολύ βροχερή ημέρα, ενώ τη Δευτέρα τα φαινόμενα φαίνεται να περιορίζονται στη δυτική Ελλάδα, το ανατολικό Αιγαίο και τη βόρεια Ελλάδα. Πέφτει κι άλλο η θερμοκρασία. Στην Αθήνα αν και δεν θα βρέξει, θα είμαστε γύρω στους 15-16, στη βόρεια Ελλάδα θα αρχίσουμε να βλέπουμε και μονοψήφιες τιμές. Την Τρίτη πέφτει κι άλλο η θερμοκρασία. Την Τρίτη θα δούμε χιόνια και στα ορεινά στην Πελοπόννησο. Το κρύο ξεκινάει την Τετάρτη. Στην Αθήνα θα έχουμε και κάτω από τους 13 βαθμούς μέγιστη».
«Θα έλεγα ότι η Ελλάδα είναι το Γαλατικό Χωριό που αντιστέκεται στον χειμώνα. Κάπου εκεί την Τετάρτη πέφτει και το Γαλατικό Χωριό στο θέμα του κρύου», σχολίασε χαρακτηριστικά.
Αραιές νεφώσεις κατά τόπους πιο πυκνές. Ασθενείς τοπικές βροχές ενδέχεται να σημειωθούν στα Δωδεκάνησα νωρίς το πρωί και στο Ιόνιο το βράδυ.
Η ορατότητα τις πρωινές ώρες θα είναι κατά τόπους περιορισμένη και στα δυτικά ηπειρωτικά θα σχηματιστούν τοπικές ομίχλες.
Οι άνεμοι θα πνέουν μεταβλητοί έως 4 και στο νότιο Αιγαίο δυτικοί 5 με 6 μποφόρ με γρήγορη εξασθένηση. Βαθμιαία στα δυτικά και αργότερα στην υπόλοιπη χώρα θα στραφούν σε νότιους 3 με 5 μποφόρ, με ενίσχυση στο Ιόνιο τη νύχτα.
Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή και θα φτάσει στα βόρεια τους 17 βαθμούς, στα υπόλοιπα ηπειρωτικά και τα νησιά του Ιονίου τους 18 με 20 και στις υπόλοιπες νησιωτικές περιοχές τοπικά τους 21 βαθμούς Κελσίου.
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ
Καιρός: Αραιές νεφώσεις τοπικά πυκνότερες από το μεσημέρι στα δυτικά και βαθμιαία και στις υπόλοιπες περιοχές.
Άνεμοι: Μεταβλητοί 2 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 05 έως 17 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.
ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Αραιές νεφώσεις κατά περιόδους πιο πυκνές με πιθανότητα για ασθενείς τοπικές βροχές στο Ιόνιο το βράδυ.
Άνεμοι: Μεταβλητοί και βαθμιαία νοτιοανατολικοί 2 με 4, από το απόγευμα στο Ιόνιο 5 μποφόρ με περαιτέρω ενίσχυση τη νύχτα.
Θερμοκρασία: Από 08 έως 20 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου 3 με 5 βαθμούς χαμηλότερη.
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΕΥΒΟΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Αραιές νεφώσεις τοπικά πυκνότερες από το απόγευμα.
Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 και από το απόγευμα νότιοι, το βράδυ τοπικά έως 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 07 έως 20 βαθμούς Κελσίου.
ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ
Καιρός: Αραιές νεφώσεις κατά τόπους πιο πυκνές από το απόγευμα.
Άνεμοι: Δυτικοί 4 με 5 και τις πρωινές ώρες τοπικά έως 6 μποφόρ με γρήγορη εξασθένηση. Από το απόγευμα νότιοι 3 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 14 έως 21 βαθμούς Κελσίου.
ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Καιρός: Λίγες νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες στα Δωδεκάνησα όπου έως και τις πρωινές ώρες ενδέχεται να σημειωθούν τοπικές βροχές.
Άνεμοι: Δυτικοί 4 με 5 και τις πρωινές ώρες στα νότια τοπικά έως 6 μποφόρ με γρήγορη εξασθένηση. Από το απόγευμα νότιοι 3 με 4 στα βόρεια έως 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 14 έως 21 βαθμούς Κελσίου.
ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Καιρός: Αραιές νεφώσεις κατά τόπους πιο πυκνές από το μεσημέρι.
Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 05 έως 18 βαθμούς Κελσίου.
ΑΤΤΙΚΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος από το απόγευμα νεφώσεις.
Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ και από το απόγευμα νότιοι με μικρή ενίσχυση το βράδυ.
Θερμοκρασία: Από 10 έως 20 βαθμούς Κελσίου.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Καιρός: Αραιές νεφώσεις τοπικά πυκνότερες από το απόγευμα.
Άνεμοι: Μεταβλητοί 2 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 06 έως 16 βαθμούς Κελσίου.
Λίγες νεφώσεις παροδικά κατά τόπους αυξημένες, με ασθενείς τοπικές βροχές κυρίως στην ανατολική Μακεδονία, τη Θράκη και το ανατολικό Αιγαίο. Από αργά το απόγευμα μεταβολή του καιρού με βροχές και σποραδικές καταιγίδες στη δυτική Ελλάδα, οι οποίες θα είναι κατά τόπους έντονες. Τα φαινόμενα τη νύχτα θα επεκταθούν ανατολικότερα. Χιονοπτώσεις θα σημειωθούν στα βορειοδυτικά ηπειρωτικά ορεινά.
Η ορατότητα το πρωί κατά τόπους θα είναι περιορισμένη.
Οι άνεμοι θα πνέουν νότιοι 4 με 6 μποφόρ, βαθμιαία έως 7 και στα πελάγη τοπικά 8 μποφόρ.
Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή και θα φτάσει τους 16 με 18 και τοπικά στα κεντρικά και νότια τους 20 με 21 βαθμούς Κελσίου.
Επιδείνωση θα παρουσιάσει ο καιρός σε όλη σχεδόν τη χώρα με βροχές και καταιγίδες. Τα φαινόμενα θα είναι κατά τόπους έντονα στη δυτική Ελλάδα, την ανατολική Μακεδονία, τη Θράκη, τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα. Χιονοπτώσεις θα σημειωθούν κατά τόπους στα ηπειρωτικά ορεινά.
Οι άνεμοι θα πνέουν νότιοι νοτιοδυτικοί 5 με 7, στα πελάγη τοπικά 8 και στο ανατολικό Αιγαίο πιθανώς έως 9 μποφόρ, με μικρή εξασθένηση από το απόγευμα.
Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή πτώση κυρίως στα δυτικά, κεντρικά και βόρεια.
Νεφώσεις με τοπικές βροχές και κυρίως στα δυτικά και την ανατολική νησιωτική χώρα σποραδικές καταιγίδες. Χιονοπτώσεις θα σημειωθούν κατά τόπους στα ηπειρωτικά ορεινά.
Οι άνεμοι θα πνέουν νοτιοδυτικοί 5 με 6 και στα πελάγη τοπικά 7 μποφόρ, από αργά το απόγευμα θα εξασθενήσουν λίγο και στα βόρεια θα στραφούν σε βορείων διευθύνσεων 4 με 6 μποφόρ.
Η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση. Παγετός θα σημειωθεί τις πρωινές και βραδινές ώρες κατά τόπους στα βορειοδυτικά ηπειρωτικά.
Νεφώσεις με τοπικές βροχές και στην ανατολική νησιωτική χώρα σποραδικές καταιγίδες. Ύφεση των φαινομένων σταδιακά από το απόγευμα και από τα βόρεια. Ασθενείς χιονοπτώσεις θα σημειωθούν τοπικά στα ηπειρωτικά ορεινά και σε ημιορεινές περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης.
Οι άνεμοι στα δυτικά, κεντρικά και βόρεια θα πνέουν βόρειοι βορειοανατολικοί 4 με 6 και στο βόρειο Αιγαίο 7 με 8 μποφόρ. Στην υπόλοιπη χώρα θα πνέουν νοτιοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ, στρεφόμενοι βαθμιαία σε βορείων διευθύνσεων 4 με 6 και στο Αιγαίο τοπικά 7 μποφόρ.
Η θερμοκρασία θα σημειώσει περαιτέρω πτώση κυρίως στα κεντρικά και βόρεια. Παγετός θα σημειωθεί τις πρωινές και βραδινές ώρες κατά τόπους στα κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά.
Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία την Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2023 η δεύτερη εκπαιδευτική δραστηριότητα με τίτλο «Κυνήγι θησαυρού στο Φρούριο», της Πράξης: Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού, της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – Άυλος Πόρος, ένα έργο που υλοποιεί η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρησης Καβάλας
«Δημωφέλεια».
Στη δραστηριότητα συμμετείχαν τα δύο τμήματα της Ε΄ Δημοτικού του 17 ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας. Βασική στόχευση του έργου είναι η κατανόηση από μέρους των μαθητών/τριών των χωρικών δομών, μέσα από τις σηματοδοτήσεις των υλικών κατάλοιπων του παρελθόντος, για τη διασφάλιση της κοινωνικής και πολιτισμικής βιωσιμότητας στην περιοχή.
Ακολούθησαν άλλες τρεις δράσεις από το 5 ο και 7 ο Γυμνάσιο Καβάλας με επίσκεψη στον ιστορικό οικισμό Μεσορόπη του Δήμου Παγγαίου.
Πιο συγκεκριμένα, την Τετάρτη 1 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκαν δύο παράλληλες δραστηριότητες με τίτλο «Γνωριμία με τον παραδοσιακό οικισμό της Μεσορόπης» και «Η ιστορία και η μυθολογία του Παγγαίου», από τρία τμήματα της Β’ τάξης του 5 ου Γυμνασίου Καβάλας. Στο ίδιο πλαίσιο, την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου, επισκέφτηκαν τον οικισμό του Δήμου Παγγαίου μαθητές της Β’ τάξης του 7 ου Γυμνασίου Καβάλας, όπου συμμετείχαν στη δραστηριότητα με τίτλο «Γνωριμία με τον παραδοσιακό οικισμό της Μεσορόπης».
Η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας «Δημωφέλεια», ως φορέας υλοποίησης, ευχαριστεί θερμά τους εκπαιδευτικούς του 17ου Δημοτικού Σχολείου, Γεώργιο Φωτόπουλο και Ειρήνη Ζαραφειάδου, τις εκπαιδευτικούς του 5 ου Γυμνασίου, Κυριακή Καμηλιώτου και Αικατερίνη Ρεγγούζα, όπως και την εκπαιδευτικό του 7ου Γυμνασίου Ελένη Φλούδα για την άψογη συνεργασία και την καθοριστική συμβολή τους στην υλοποίηση των δράσεων.


Μέρα με τη μέρα μεγαλώνει η απόσταση Ουάσιγκτον και Άγκυρας, ειδικά μετά την στάση του Ταγίπ Ερντογάν στο πλευρό της Χαμάς και τις καθημερινές επιθέσεις του σε ΗΠΑ και Δύση.
Ολοένα και περισσότεροι γερουσιαστές προχωράνε σε δηλώσεις κατά της Τουρκίας, όπως συνέβη και με τον Ρεπουμπλικάνο Τζιμ Ρις, μέλος της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας εκλεγμένος στο Αϊντάχο.
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και την στάση της Άγκυρας δήλωσε ότι «η Τουρκία πρέπει πραγματικά να σκεφθεί πολύ καλά όσα κάνει».
Μάλιστα προειδοποίησε ακόμη και με συνέπειες που αφορούν στη θέση της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ.
Πρόσθεσε μάλιστα ότι εμμένει στη θέση του ότι η Τουρκία δεν μπορεί να αποκτήσει τα F-16 που ζητά, αφήνοντας όμως και ένα παραθυράκι ανοιχτό, πως αυτό θα συμβεί εάν εγκρίνει την ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ.
24ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Νέας Ορεστιάδας
Με μια μαγική μουσικοθεατρική βραδιά, όπως αρμόζει στο θεσμό αλλά και στα δεδομένα της εποχής, ολοκληρώθηκε την Κυριακή 3/9 το 24ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Νέας Ορεστιάδας μετά από ένα εννιαήμερο γεμάτο συγκινήσεις. Το Γκατζολάκι πείσμωσε και τα κατάφερε και φέτος, κόντρα σε κάθε κακοτοπιά. Υπό τη σκιά της μεγαλύτερης καταστροφικής πυρκαγιάς που εκδηλώθηκε στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια να εξελίσσεται στον Έβρο μας, το θεατρόφιλο κοινό της περιοχής ανταποκρίθηκε με ακόμη μεγαλύτερη θέρμη, συμμετέχοντας στην 24η διοργάνωση του θεσμού στο υπαίθριο θέατρο της πόλης που φέτος γιορτάζει τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της, τη Νέα Ορεστιάδα.
Η έναρξη πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 26/8 με φιλοξενούμενη την Πειραματική Σκηνή Αλεξανδρούπολης και τη “Μήδεια” του Μποστ, ενώ η επίσημη τελετή πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 27/8 με το αφιέρωμα στο Τιμώμενο Πρόσωπο Γιώργο Αρμένη και την παράσταση του διοργανωτή Θεατρικού Εργαστηρίου Νέας Ορεστιάδας ΔΙΟΝΥΣΟΣ με το έργο “Δεν Πληρώνω – Δεν Πληρώνω” του Ντάριο Φο.
Ακολούθησε το διαγωνιστικό μέρος του Φεστιβάλ με έξι συμμετέχουσες θεατρικές ομάδες από Θεσσαλονίκη, Δήμο Παύλου Μελά, Σπερχειάδα – Μακρακώμη, Νέα Μουδανιά, Καστοριά και Χίο.
Στην τελετή λήξης, την Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου φιλοξενήθηκε η Μουσική Παράσταση “Σαπφώ καταστερωμένη – ένα μουσικό αστροφυσικό ταξίδι”. Η Ρηνιώ Κυριαζή οδήγησε το κοινό σε τοπία όπου η ομορφιά της φύσης έγινε ποίηση και η ποίηση αστροφυσική, ο Θοδωρής Οικονόμου έπαιξε στο πιάνο την πρωτότυπη μουσική του, ενώ ο sound designer Νικόλας Καζάζης επεξεργαζόταν τους ήχους ζωντανά προσφέροντας στους θεατές μια μοναδική καλλιτεχνική εμπειρία.
Το Φεστιβάλ έκλεισε με την απονομή των βραβείων της Επιτροπής Κοινού αρχικά και της Κριτικής Επιτροπής στη συνέχεια, την οποία αποτελούσαν οι: Αντιγόνη Γλυκοφρύδη (ηθοποιός), Ρέινα Εσκενάζυ (σκηνοθέτις), Αντώνης Θεοδωρακόπουλος (ηθοποιός), Χριστίνα Θεοδωροπούλου (ηθοποιός), Ιωάννης Μαργαρώνης (χορογράφος). Παρουσιαστής για 21η συνεχόμενη χρονιά, ήταν ο πάντα εξαιρετικός Αλέξης Κωστάλας.
Το 24ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Νέας Ορεστιάδας διοργανώθηκε από το Θεατρικό Εργαστήρι Νέας Ορεστιάδας ΔΙΟΝΥΣΟΣ, με τη στήριξη του Δήμου Ορεστιάδας, της ΔΗ.Κ.Ε.Π.Α.Ο. και της τοπικής αγοράς.
Τα βραβεία
Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως όλα τα Βραβεία αποφασίστηκαν ΟΜΟΦΩΝΑ από την Κριτική Επιτροπή. Μεγάλη νικήτρια αναδείχθηκε η Ομάδα της Χίου “Παρασκήνιο 18” που απέσπασε το 1ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ της Κριτικής Επιτροπής, αλλά και το 3ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ, προσμετρώντας συνολικά εννιά βραβεία. Το 2ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ Επιτροπής και Κοινού, έλαβε η Ομάδα των Νέων Μουδανιών Χαλκιδικής, αποσπώντας συνολικά τρία βραβεία. 3ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ της Επιτροπής, αλλά το 1ο του ΚΟΙΝΟΥ, απέσπασε η Ομάδα της Θεσσαλονίκης “ARTMATES”, συγκεντρώνοντας συνολικά πέντε βραβεία. Πέντε βραβεία απέσπασε και η Ομάδα του Δήμου Παύλου Μελά, δύο η Ομάδα της Καστοριάς και έναν Έπαινο η Ομάδα της Σπερχειάδας-Μακρακώμης.
Τέλος, από φέτος, το Θεατρικό Εργαστήρι Νέας Ορεστιάδας ΔΙΟΝΥΣΟΣ αφιερώνει δύο Βραβεία στη μνήμη δύο αγαπημένων φίλων του Φεστιβάλ που έφυγαν από τη ζωή, και που θα μείνουν έτσι για πάντα αναπόσπαστο κομμάτι του θεσμού: Το Βραβείο Μουσικής Σύνθεσης “Βασίλης Δημητρίου” και το Βραβείο Α΄ Γυναικείου Ρόλου “Ντίνα Κώνστα”.
Αναλυτικά:
1ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
στο Σύλλογο Φίλων Θεάτρου και Τέχνης Χίου “Παρασκήνιο 18” για την παράσταση του έργου “Φρίντα Κάλο – Πόνος+Πάθος” της Λένιας Ξενάκη σε σκηνοθεσία Λένιας Ξενάκη & Μαρίζας Καραθύμιου
2ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
στη Θεατρική Ομάδα Πολιτιστικού Συλλόγου “Ο Φάρος” Νέων Μουδανιών για την παράσταση του έργου “Ψέμα στο Ψέμα” του Άντονι Νίλσον σε διασκευή-σκηνοθεσία Μίνας Βλαστού
3ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
στη Θεατρική Ομάδα ARTMATES Theater Group Θεσσαλονίκης για την παράσταση του έργου “Γκόλφω (director’s cut)” του Σπυρίδωνος Περεσιάδη σε διασκευή-σκηνοθεσία Ιωάννας Γεωργαντά
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ
στις Λένια Ξενάκη και Μαρίζα Καραθύμιου για τη σκηνοθεσία στο έργο “Φρίντα Κάλο – Πόνος+Πάθος” από το Σύλλογο Φίλων Θεάτρου και Τέχνης Χίου “Παρασκήνιο 18”
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑΣ
Απονέμεται ισότιμα και εξ ημισείας:
στην Ευγενία Κλαδιά για τα σκηνικά στο έργο “Φρίντα Κάλο – Πόνος+Πάθος” της Λένιας Ξενάκη από το Σύλλογο Φίλων Θεάτρου και Τέχνης Χίου “Παρασκήνιο 18”
και στη Μαρίνα Γκούλμα για τα σκηνικά στο έργο “Μια αγχόνη και μία κρέπα παρακαλώ” της Πένυς Φυλακτάκη από τη Θεατρική Ομάδα Δήμου Παύλου Μελά Θεσσαλονίκης
ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Απονέμεται ισότιμα και εξ ημισείας:
στο Σύλλογο Φίλων Θεάτρου και Τέχνης Χίου “Παρασκήνιο 18” για τα κοστούμια στο έργο “Φρίντα Κάλο – Πόνος+Πάθος” της Λένιας Ξενάκη
και στη Χαρούλα Αθανασιάδου για τα κοστούμια στο έργο “Μια αγχόνη και μία κρέπα παρακαλώ” της Πένυς Φυλακτάκη από τη Θεατρική Ομάδα Δήμου Παύλου Μελά Θεσσαλονίκης
ΒΡΑΒΕΙΟ Α΄ ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ
Απονέμεται:
στον Λάμπρο Κουτσουρέ για την ερμηνεία του στο ρόλο του Αστυνόμου Γκέμπελ στο έργο “Ψέμα στο Ψέμα” του Άντονι Νίλσον από τη Θεατρική Ομάδα Πολιτιστικού Συλλόγου “Ο Φάρος” Νέων Μουδανιών
ΒΡΑΒΕΙΟ Α΄ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ «Ντίνα Κώνστα»
Απονέμεται ισότιμα στις:
Σοφία Γαρέφη, Αγάπη Ουζούνη, Σοφία Σαχινίδου, Μαρία Αμαραντίδου για την ερμηνεία τους στο ρόλο της Γκόλφω στο έργο “Γκόλφω (director’s cut)” του Σ. Περεσιάδη από τη Θεατρική Ομάδα ARTMATES Theater Group Θεσσαλονίκης
και
στην Μαρία Παπαντωνάκη για την ερμηνεία της στο ρόλο της Φρίντα Κάλο στο έργο “Φρίντα Κάλο – Πόνος+Πάθος” της Λένιας Ξενάκη από το Σύλλογο Φίλων Θεάτρου και Τέχνης Χίου “Παρασκήνιο 18”
ΒΡΑΒΕΙΟ Β΄ ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ
Απονέμεται ισότιμα και εξ ημισείας:
στον Γιώργο Στρέμπλη για την ερμηνεία του στο ρόλο του Έρνεστ στο έργο “Μια αγχόνη και μία κρέπα παρακαλώ” της Πένυς Φυλακτάκη, από τη Θεατρική Ομάδα Δήμου Παύλου Μελά Θεσσαλονίκης
και στον Μπάμπη Καλτζίδη για την ερμηνεία του στο ρόλο του Μουγγού στο έργο “Μια αγχόνη και μία κρέπα παρακαλώ” της Πένυς Φυλακτάκη, από τη Θεατρική Ομάδα Δήμου Παύλου Μελά Θεσσαλονίκης
ΒΡΑΒΕΙΟ Β΄ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ
Απονέμεται ισότιμα και εξ ημισείας:
στην Έλενα Μπέκου για την ερμηνεία της στο έργο «Είμαι Καλά» του Κρίστοφερ Ντουράνγκ από τη Θεατρική Ομάδα «Σπασμένο Ρόδι» Καστοριάς
στην Νεφέλη Γκίγκογλου για την ερμηνεία της στο ρόλο της Αστέρως στο έργο “Γκόλφω (director’s cut)” του Σ. Περεσιάδη από τη Θεατρική Ομάδα ARTMATES Theater Group Θεσσαλονίκης
ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ «Βασίλης Δημητρίου»
στον Πάρη Βασιλειάδη για την πρωτότυπη μουσική σύνθεση στο έργο “Μια αγχόνη και μία κρέπα παρακαλώ” της Πένυς Φυλακτάκη, από τη Θεατρική Ομάδα Δήμου Παύλου Μελά Θεσσαλονίκης
ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ
στις Λένια Ξενάκη και Μαρίζα Καραθύμιου για τη μουσική επιμέλεια στο έργο “Φρίντα Κάλο – Πόνος+Πάθος” από το Σύλλογο Φίλων Θεάτρου και Τέχνης Χίου “Παρασκήνιο 18”
ΒΡΑΒΕΙΟ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ
στη Μαρίζα Καραθύμιου για τις χορογραφίες στο έργο “Φρίντα Κάλο – Πόνος+Πάθος” από το Σύλλογο Φίλων Θεάτρου και Τέχνης Χίου “Παρασκήνιο 18”
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ
Απονέμεται ισότιμα και εξ ημισείας:
στη Θεατρική Ομάδα «Σπασμένο Ρόδι» Καστοριάς για την κινησιολογία στο έργο «Είμαι Καλά» του Κρίστοφερ Ντουράνγκ σε μετάφραση Δέσποινας Αντωνιάδου και διασκευή-σκηνοθεσία Αστερόπης Χαριτίδου
και
στην Ειρήνη Καλογηρά για την κινησιολογία στο έργο “Γκόλφω (director’s cut)” του Σπυρίδωνος Περεσιάδη από τη Θεατρική Ομάδα ARTMATES Theater Group Θεσσαλονίκης
ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΩΤΙΣΜΟΥ
στο Σύλλογο Φίλων Θεάτρου και Τέχνης Χίου “Παρασκήνιο 18” για τους φωτισμούς στο έργο “Φρίντα Κάλο – Πόνος+Πάθος” της Λένιας Ξενάκη
η Κριτική Επιτροπή αποφάσισε να απονείμει και τρεις Επαίνους, ως εξής:
ΕΠΑΙΝΟΣ στον Ντίνο Ντζούνα για την ερμηνεία του στο ρόλο του Κόμη Γιουσέκεβιτς στο έργο «Οι Ηλίθιοι» του Νιλ Σάιμον σε σκηνοθεσία Κώστα Μέρα από το Θεατρικό Εργαστήρι Σπερχειάδας – Μακρακώμης Θ.Ε.Σ.Μα.
ΕΠΑΙΝΟΣ στην Γεωργία Τούφα για την ερμηνεία της στο έργο «Είμαι Καλά» του Κρίστοφερ Ντουράνγκ σε μετάφραση Δέσποινας Αντωνιάδου και διασκευή-σκηνοθεσία Αστερόπης Χαριτίδου από τη Θεατρική Ομάδα «Σπασμένο Ρόδι» Καστοριάς
ΕΠΑΙΝΟΣ στην Ανδριάννα Νεομονίτη για την ερμηνεία της στο τραγούδι, στο έργο “Φρίντα Κάλο – Πόνος+Πάθος” της Λένιας Ξενάκη από το Σύλλογο Φίλων Θεάτρου και Τέχνης Χίου “Παρασκήνιο 18”
Από την Επιτροπή Κοινού που παρακολούθησε ανελλιπώς όλες τις παραστάσεις και παρέδωσε τη βαθμολογία της (από το 01 έως το 10), προέκυψαν τα εξής:
1ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Στη Θεατρική Ομάδα ARTMATES Theater Group Θεσσαλονίκης για την παράσταση του έργου “Γκόλφω (director’s cut)” του Σπυρίδωνος Περεσιάδη σε διασκευή-σκηνοθεσία Ιωάννας Γεωργαντά, με μέσο όρο βαθμολογίας 9,3 (176 βαθμούς)
2ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Στη Θεατρική Ομάδα Πολιτιστικού Συλλόγου “Ο Φάρος” Νέων Μουδανιών για την παράσταση του έργου “Ψέμα στο Ψέμα” του Άντονι Νίλσον σε διασκευή-σκηνοθεσία Μίνας Βλαστού, με μέσο όρο βαθμολογίας 9,1 (173 βαθμούς)
3ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
στο Σύλλογο Φίλων Θεάτρου και Τέχνης Χίου “Παρασκήνιο 18” για την παράσταση του έργου “Φρίντα Κάλο – Πόνος+Πάθος” της Λένιας Ξενάκη σε σκηνοθεσία Λένιας Ξενάκη & Μαρίζας Καραθύμιου, με μέσο όρο βαθμολογίας 8,2 (155 βαθμούς)
Για την ιστορία, οι άλλες διαγωνιζόμενες παραστάσεις έλαβαν από το κοινό μέσο όρο βαθμολογίας:
“Είμαι Καλά” του Κρίστοφερ Ντουράνγκ από τη Θεατρική Ομάδα “Σπασμένο Ρόδι” Καστοριάς: 7,5 (143 βαθμούς)
“Μια αγχόνη και μια κρέπα παρακαλώ” της Πένυς Φυλακτάκη, από τη Θεατρική Ομάδα Δήμου Παύλου Μελά: 7,3 (139 βαθμούς)








Με γρήγορο ρυθμό και μεγάλη διάθεση για αγώνα ανατροπής συντάσσονται με την παράταξη «ΞΕΚΙΝΑΜΕ…», της υποψηφίας δημάρχου Παγγαίου Μαρίας Βαρύτη αξιόλογοι δημότες και δημότισσες του Δήμου Παγγαίου κάθε ηλικίας και επαγγελματικής δραστηριότητας
Η ίδια τονίζει: «Με χαρά καλωσορίζουμε στην ομάδα μας τα νέα μέλη:
Από τη Δημοτική Ενότητα Ελευθερών:
Από την Τοπική Κοινότητα Μεσορόπης:
Ο υποψήφιος δήμαρχος Καβάλας, Ντίνος Κλειτσιώτης, συνεχίζει τις προεκλογικές του ενέργειες με τον συνδυασμό “Όραμα για το Μέλλον.”
Τα ονόματα των υποψηφίων
1) Γίδαρης Χρήστος (Ιατρικός-Φαρμακευτικός Επισκέπτης)
2) Καραγιάννη Βασιλεία (Κοινωνική Λειτουργός)
3) Κωνσταντινίδου Μαρία (Ιδιοκτήτρια Ξενοδοχείου)
Να σημειωθεί ότι καθημερινά θα ανακοινώνονται τα ονόματα νέων υποψηφίων του συνδυασμού ”Όραμα για το Μέλλον”.
Νεκρός ανασύρθηκε 87χρονος από τη θαλάσσια περιοχή της παραλίας Νέα Περάμου Παγγαίου Καβάλας.
Ο 87χρονος μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.
Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καβάλας, ενώ παραγγέλθηκε η διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Θράκης.
Ο υποψήφιος δήμαρχος Καβάλας, Ντίνος Κλειτσιώτης, συνεχίζει με αποφασιστικότητα τις προεκλογικές του ενέργειες με τον συνδυασμό “Όραμα για το Μέλλον.”
Σήμερα, Παρασκευή 25 Αυγούστου, ανακοινώθηκαν ακόμη πέντε (5) νέα ονόματα υποψηφίων που εντάσσονται στον συνδυασμό “Όραμα για το Μέλλον”.
Τα ονόματα των υποψηφίων
1) Αρρελάς Βασίλ (Ελαιοχρωματιστής)
2) Γερμανίδης Παναγιώτης (Αυτοκινητιστής)
3)Μίτσιαρης Λεωνίδας (Ιδιωτικός Υπάλληλος)
4) Μυτιληναίου Γκόλφω (Καθηγήτρια Αγγλικών)
5) Σαράφη Βασιλική Γρηγορία (Νοσηλεύτρια)
Να σημειωθεί ότι καθημερινά θα ανακοινώνονται τα ονόματα νέων υποψηφίων του συνδυασμού ”Όραμα για το Μέλλον”.
Tουλάχιστον 80 είναι οι νεκροί από τις πυρκαγιές στη Χαβάη, σύμφωνα με νεότερο απολογισμό που έδωσαν σήμερα στη δημοσιότητα οι αρχές της κομητείας Μάουι.
«Άλλοι 12 θάνατοι επιβεβαιώθηκαν μέχρι τις 13:00 (τοπική ώρα χθες Παρασκευή, 02:00 ώρα Ελλάδος του Σαββάτου) καθώς παραμένει ενεργό το πύρινο μέτωπο στη Λαχέινα. Ως εκ τούτου, ο αριθμός των νεκρών ανέρχεται σε 67», ανέφερε η προηγούμενη ανακοίνωση.
Ο κυβερνήτης της αμερικανικής πολιτείας Τζος Γκριν είχε πει στο δίκτυο CNN πως έχουν επιβεβαιωθεί 59 θάνατοι. «Χωρίς αμφιβολία, τα θύματα θα είναι περισσότερα. Δεν γνωρίζουμε πόσα ακριβώς θα είναι τελικά», τόνισε.
Οι εικόνες από το δημοφιλές τουριστικό θέρετρο Λαχέινα είναι αποκαρδιωτικές. Τα σωστικά συνεργεία χτενίζουν την ευρύτερη περιοχή, όπου περίπου χίλια κτίρια έχουν καταστραφεί, ανασύροντας απανθρακωμένα πτώματα από τα χαλάσματα.
Το νησί Μάουι διαθέτει σειρήνες προειδοποίησης για φυσικές καταστροφές και άλλες απειλές, οι οποίες σύμφωνα με μαρτυρίες δεν ηχούσαν κατά την επέλαση της πύρινης λαίλαπας, σημειώνει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Ο αρχηγός της πυροσβεστικής στο Μάουι, ο Μπράντφορντ Βεντούρα, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη πως λόγω της ραγδαίας εξάπλωσης της φωτιάς και του μπλακάουτ στις τηλεπικοινωνίες κατέστη «σχεδόν αδύνατος» ο συντονισμός των αρμόδιων φορέων για την έγκαιρη εκκένωση της περιοχής.
Χθες Παρασκευή, ο δήμαρχος Ρίτσαρντ Μπίσεν είπε στην εκπομπή «Today» του NBC πως δεν μπορεί να επιβεβαιώσει τις πληροφορίες ότι δεν ηχούσαν οι σειρήνες συναγερμού, υπογραμμίζοντας πως οι φλόγες εξαπλώθηκαν αστραπιαία.
Το παραθαλάσσιο θέρετρο της Λαχέινα βρίσκεται δίπλα σε δύο λόφους, κάτι που σημαίνει πως η εκκένωσή του δεν είναι ιδιαίτερα εύκολη, αφού υπάρχουν μόνο δύο διέξοδοι, επεσήμανε ο Άντριου Ρούμπαχ. «Είναι ένα εφιαλτικό σενάριο», παραδέχθηκε ο πρώην καθηγητής Πολεοδομίας στο πανεπιστήμιο της Χαβάης, αναλύοντας τα δεδομένα: «Μια πυρκαγιά που εξαπλώνεται ραγδαία σε πυκνοκατοικημένη περιοχή, όπου υπάρχουν προβλήματα στις τηλεπικοινωνίες και όχι πολλές καλές επιλογές σε ό,τι αφορά την εκκένωση».
Μεγάλο τμήμα της δυτικής πλευράς του νησιού παραμένει χωρίς νερό και ηλεκτρικό ρεύμα. Εθελοντές σχημάτισαν χθες ανθρώπινες αλυσίδες στο λιμάνι Μααλάια, όπου βάρκες μετέφεραν βρεφικές τροφές, πάνες, ρούχα, καύσιμα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης. Σε σημεία όπου η πρόσδεση σκαφών ήταν αδύνατη, επιστρατεύθηκαν ακόμη και τζετ σκι για την παράδοση προμηθειών.
Στη φυλακή θα οδηγούνται ακόμη και όσοι προκαλούν πυρκαγιές από αμέλεια ενώ και τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται θα είναι «τσουχτερά».
Σύμφωνα με τον υπουργό Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη και τον Υπουργό Πολιτικής Προστασίας και Κλιματικής Αλλαγής Βασίλη Κικίλια, οι οποίοι είχαν σήμερα συνάντηση εργασίας με αντικείμενο τη λήψη σειράς μέτρων νομοθετικών και διοικητικών, οι παραβάτες θα εκτίουν τουλάχιστον ένα μέρος της επιβαλλόμενης ποινής.
Όπως είπε ο κ. Φλωρίδης στο πλαίσιο της αναθεώρησης διατάξεων του Ποινικού Κώδικα «θα επιδιώξουμε να υποχωρήσει το αίσθημα ατιμωρησίας. Οι ποινές θα εκτίονται. Όποιος σκέφτεται μετά τις αλλαγές να παρανομήσει θα πρέπει να το σκεφτεί πολύ καλά».
Ο κ. Κικίλιας επισήμανε ότι τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται θα είναι υπερπολλαπλάσια ανάλογα με αυτά που επιβάλλονται για την κακοποίηση των ζώων και μπορεί να φθάνουν μέχρι και τις 30.000 ευρώ.
Συγκεκριμένα, χθες 23-7-2023 και ώρα 23:35, στο 26o χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Ξάνθης-Κομοτηνής, στο ύψος του Πόρτο Λάγους, Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο που οδηγούσε άνδρας αγνώστων στοιχείων ταυτότητας, συγκρούστηκε νώτο μετωπικά με προπορευόμενο Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, εξετράπη της πορείας του, και ακολούθως συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με έτερο Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο που οδηγούσε 23χρονη αλλοδαπή και επέβαιναν το ανήλικό τέκνο της και μία 54χρονη ημεδαπή.
Επί τόπου σκοτώθηκε ο οδηγός του πρώτου οχήματος, ενώ τραυματίστηκαν η οδηγός και οι επιβάτες του τρίτου οχήματος, οι οποίοι μεταφέρθηκαν στο Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης.
Προανάκριση για τα αίτια και τις συνθήκες του δυστυχήματος διενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Ξάνθης.
Σύμφωνα με αυτόπτη μάρτυρα του περιστατικού ο διακινητής εισήλθε με ιλιγγιώδη ταχύτητα στο χωριό του Πόρτο Λάγος.
inkomotini