Μήνυμα Δημάρχου Σερρών Βαρβάρας Μητλιάγκα για την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη

Η Δήμαρχος Σερρών, κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η αιμοδοσία αποτελεί μια πράξη αγάπης, αλληλεγγύης και αλτρουισμού για τον συνάνθρωπο, αφού μόλις δέκα λεπτά από το χρόνο μας είναι ικανά να χαρίσουν ζωή.

Τιμούμε και ευχαριστούμε τους εθελοντές αιμοδότες, οι οποίοι προσφέρουν ανιδιοτελώς στην κοινωνία και στο συνάνθρωπό τους, ότι πολυτιμότερο έχουν…το αίμα τους. Το αίμα δεν παράγεται, ούτε αγοράζεται, ούτε πωλείται…αλλά μόνο χαρίζεται.

Η Ημέρα του Εθελοντή Αιμοδότη στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα και αποτελεί κίνητρο, ώστε να δυναμώσει το εθελοντικό κίνημα αιμοδοσίας. Το μήνυμα της φετινής καμπάνιας είναι «20 χρόνια προσφοράς: Σας ευχαριστούμε, αιμοδότες!».

Η μετάγγιση αίματος διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην υγειονομική περίθαλψη, ωφελώντας τους ασθενείς που έχουν ανάγκη από αίμα και τα συστατικά του, οι οποίοι αντιμετωπίζουν απειλητικές για τη ζωή καταστάσεις, όπως η δρεπανοκυτταρική αναιμία και η μεσογειακή αναιμία. Η μετάγγιση αίματος και προϊόντων αίματος βοηθά τους ασθενείς να ζουν περισσότερο και με καλύτερη ποιότητα ζωής.

Ο Δήμος Σερρών εδώ και χρόνια διαθέτει Τράπεζα Αίματος και συγκεντρώνει αίμα από τις αιμοδοσίες που πραγματοποιεί, μαζί με το Τμήμα Δημόσιας Υγείας, το Κέντρο Πρόληψης Νοσημάτων του Δήμου, το Τμήμα Αιμοδοσίας του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών και με συλλόγους και φορείς. Το αίμα είναι διαθέσιμο σε κάθε δημότη που μπορεί να το έχει ανάγκη.

Ας γίνουμε εθελοντές αιμοδότες για να σώσουμε μια ζωή!»




Σέρρες | Εκδήλωση ευαισθητοποίησης για την Παγκόσμια ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα εθελοντή αιμοδότη, οι εκπαιδευτές και οι καταρτιζόμενοι της Σ.Α.Ε.Κ. του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών σε συνεργασία με την Τράπεζα Αίματος του Νοσοκομείου Σερρών και το Κέντρο Πρόληψης Νοσημάτων του Τμήματος Δημόσιας Υγείας του Δήμου Σερρών, διοργανώνουν εκδήλωση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών την Παρασκευή, 14 Ιουνίου 2024, από ώρα 10:00 π.μ. έως 13:00 μ.μ., σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στην Πλατεία Ελευθερίας της πόλης των Σερρών.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, θα διανεμηθούν ενημερωτικά φυλλάδια, με σκοπό την ενημέρωση και την προώθηση της εθελοντικής αιμοδοσίας.

Η Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας στους εθελοντές αιμοδότες και να ενθαρρύνουμε περισσότερους ανθρώπους να γίνουν αιμοδότες. Η εθελοντική αιμοδοσία είναι ζωτικής σημασίας για την κάλυψη των αναγκών αίματος και των παραγώγων του στα νοσοκομεία και συμβάλλει στη σωτηρία πολλών ζωών.

Καλούμε όλους τους πολίτες να επισκεφθούν τον χώρο της εκδήλωσης και να ενημερωθούν για τη σημασία της εθελοντικής αιμοδοσίας, καθώς και για τις διαδικασίες και τα οφέλη της. 




Κάρτα αιμοδότη, ακαδημαϊκή ιδιότητα και επαγγελματικές ιδιότητες στο gov wallet «τις επόμενες μέρες»

Στο gov wallet προστίθενται τις επόμενες μέρες η κάρτα αιμοδότη, η ακαδημαϊκή ιδιότητα, αλλά οι επαγγελματικές ιδιότητες (γιατρού, συμβολαιογράφου κ.α), ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στο Real fm. «Όλα τα μητρώα που υπάρχουν τα ψηφιοποιούμε ενόψει μιας σημαντικής μεταρρύθμισης, που είναι ο προσωπικός αριθμός» είπε.

Όσον αφορά στην τεχνητή νοημοσύνη, ο κ. Παπαστεργίου τόνισε ότι «η ελληνική κυβέρνηση έδειξε τεράστιο ενδιαφέρον για το πώς θα μπορέσουμε να εντάξουμε κομμάτια της τεχνητής νοημοσύνης στη ζωή μας. Υπάρχουν πεδία προνομιακά όπως η υγεία, η δικαιοσύνη, η φορολογική πολιτική, η εξυπηρέτηση του πολίτη, καθώς αποτελούν περιπτώσεις που μπορούμε άμεσα να αρχίσουμε να δουλεύουμε μοντέλα ώστε να κάνουμε τις ζωές μας πιο εύκολες. Όλα αυτά έρχονται σε πιο ψηφιακό και πιο διάφανο Δημόσιο καθώς η διαφθορά είναι κόρη της γραφειοκρατίας».

Στο μεταξύ, ο υπουργός μίλησε και για το έργο σχετικά με την ευρυζωνικότητα στα σχολεία: «Είναι ένα έργο το οποίο σχεδιάζουμε για να “τρέξει” άμεσα, είναι ένα πρώτο βήμα για να περάσουμε σε μια νέα εποχή κι όλα αυτά τα εργαλεία να είναι διαθέσιμα στα σχολεία».

Ο κ. Παπαστεργίου υπογράμμισε ότι «τρέχουν» τρία χρηματοδοτούμενα προγράμματα ψηφιοποίησης για τους Δήμους «οι οποίοι έχουν επιλέξει μόνοι τους εφαρμογές και λύσεις οι οποίες κουμπώνουν στις ανάγκες σε σχέση με το αν είναι μικροί ή μεγάλοι Δήμοι, ορεινοί ή νησιωτικοί, ώστε να αξιοποιήσουν τα χρήματα αυτά με τον καλύτερο τρόπο, να δώσουν λύσεις σε προβλήματα των πολιτών».

Τέλος, ο υπουργός επεσήμανε ότι «η ψηφιοποίηση δεν είναι να πάρουμε απλά υφιστάμενες διαδικασίες και να τις μετατρέψουμε σε κάτι ψηφιακό. Αυτό που θα γίνει μέσα στο 2024 είναι ότι δεν θα στέλνουμε καν ψηφιακά πιστοποιητικά γιατί και αυτό θα μπορούσε κάποιος να το θεωρήσει ψηφιακή γραφειοκρατία. Αλλά μια αποδοχή μας να μπορεί να προχωρήσει μια υπόθεσή μας στο Δημόσιο».