Δυναμικό παρών από Σερραίους αγρότες στο συλλαλητήριο της Agrotica 2024

Βροντοφώναξαν για ακόμη μια φορά οι επαγγελματίες του πρωτογενούς τομέα τα προβλήματα τους. Κατά της διάρκεια του χθεσινού συλλαλητηρίου έξω από τον εκθεσιακό χώρο της Agrotica, αγρότες, κτηνοτρόφοι, μελισσοκόμοι   φώναξαν πως φτάνει πια δεν αντέχουν άλλο.

Οι ελληνοποιήσεις  και  οι εισαγωγές προϊόντων από τρίτες χώρες απειλούν την επιβίωση τους και τους προβληματίζει έντονα   η μεγάλη απόκλιση  των τιμών από την παραγωγή στην κατανάλωση.

Πλάνα από epiloges.tv




Εκθεση agrotica | Δυναμική παρουσία της Εταιρείας Dekagro

Η παρουσία της εταιρείας Dekagro στην έκθεση Agrotica του 2024 επιβεβαιώνει τη σημασία που δίνεται στη χρήση λιπασμάτων και βιοδιεγερτικών στη γεωργία και την αγροτική παραγωγή.

Η εταιρεία προωθεί τον σημαντικό ρόλο αυτών των προϊόντων στην επίτευξη αειφορικής γεωργίας και υψηλής παραγωγικότητας με ταυτόχρονη διατήρηση της υγείας του εδάφους και του περιβάλλοντος.

Η ενίσχυση της Agrotica ως σημείου αναφοράς για τον αγροτικό κλάδο στα Βαλκάνια και στη ΝΑ Ευρώπη, σε συνδυασμό με τη διεθνή ακτινοβολία της, αναμένεται να συμβάλει στο άνοιγμα νέων αγορών για την ελληνική αγροτική παραγωγή. Η παρουσία της Dekagro αντανακλά την επιθυμία της εταιρείας να είναι ενεργό μέλος του αγροτικού κοινού και να συνεισφέρει στη βελτίωση των πρακτικών και των τεχνολογιών στον τομέα.

Η ανάδειξη του σημαντικού ρόλου των λιπασμάτων και βιοδιεγερτικών υπογραμμίζει την προσήλωση της Dekagro στις αρχές της αειφορικής γεωργίας και στην προστασία του περιβάλλοντος. Η σωστή χρήση αυτών των προϊόντων θα συμβάλει στην επίτευξη υψηλής παραγωγικότητας, ενώ ταυτόχρονα θα διασφαλίζει την υγεία του εδάφους και τον σεβασμό προς το περιβάλλον.




Αγρότες | Κορυφώνουν τη διαμαρτυρία με το συλλαλητήριο στην Agrotica και επιστρέφουν στα μπλόκα

Εκατοντάδες τρακτέραγροτικά μηχανήματα και λεωφορεία βρίσκονται παρατεταγμένα στη Θεσσαλονίκη, καθώς σήμερα Σάββατο οι αγρότες καρφώνουν τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας τους στην 30ή Διεθνής Έκθεση «Αgrotica». Οι αγρότες χαρακτηρίζουν τα χθεσινά μέτρα στήριξης που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης «σταγόνα στον ωκεανό» και φωνάζουν πως «τώρα αρχίζει ο πραγματικός αγώνας».

Στη Θεσσαλονίκη θα βρεθούν στις 12.00 αγρότες από τη Θεσσαλία, οι οποίοι θα ενωθούν με τους συναδέλφους τους από την Βόρεια Ελλάδα, που έχουν σταθμεύσει τα τρακτέρ τους στη νότια πύλη της ΔΕΘ. Το συλλαλητήριο αναμένεται να πραγματοποιηθεί στη νότια πύλη της έκθεσης, ενώ στη συνέχεια, είναι πολύ πιθανό η συγκέντρωσή τους να μεταφερθεί σε ανοικτό χώρο μέσα στη ΔΕΘ, προκειμένου να μην δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα στην πόλη.

Από το βράδυ της Παρασκευής υπάρχει μεγάλη κινητοποίηση τόσο από τους αγρότες της Θεσσαλίας οι οποίοι μίσθωσαν λεωφορεία για να έρθουν στη Θεσσαλονίκη όσο και από τους αγρότες της Δυτικής Μακεδονίας, όλης της κεντρικής Μακεδονίας αλλά και της Στερεάς Ελλάδας.

Τι αποφάσισαν οι αγρότες

Δεν φεύγουν από τα μπλόκα με αυτά τα μέτρα και τις εξαγγελίες

Σταθερά στο νότιο τόξο της ΔΕΘ την Παρασκευή παρέμεναν παρατεταγμένα τα 300 τρακτέρ αγροτών, κτηνοτρόφων, αλιέων και μελισσοκόμων της Κεντρικής Μακεδονίας. Δήλωσαν ότι δεν πρόκειται να μετακινηθούν, τουλάχιστον μέχρι το Σάββατο, οπότε και θα αναχωρήσουν για τα μπλόκα τους με τη λήξη της 30ής επετειακής Agrotica και σημειώνουν ότι ο αγώνας τους τώρα ξεκινάει.Παρά το αγροτικό συλλαλητήριο που διοργανώνουν Θεσσαλοί συνάδελφοί τους, οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι στην Κεντρική Μακεδονία δήλωσαν κατηγορηματικά ότι δεν επιθυμούν να επιτείνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη και το μόνο που ζητούν και διεκδικούν είναι λύσεις ουσιαστικές στα προβλήματά τους.

«Θα παραμείνουμε στη θέση μας εδώ μπροστά στην Agrotica χωρίς να ενοχλούμε κανέναν και θα αποχωρήσουμε σε συνεννόηση με τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου, σε ώρα που θα προκαλέσουμε μάλιστα τη μικρότερη δυνατή όχληση στο ήδη επιβαρυμένο κυκλοφοριακό στην πόλη», τονίζει ο αγρότης από τον ΛαγκαδάΚώστας Παραδείσης.

«Δεν είμαστε ζητιάνοι, να μας πετούν ένα ξεροκόμματο»

«Εμείς περιμένουμε και θέλουμε να ακούσουμε τεκμηριωμένες λύσεις και όχι ανακοινώσεις επιδερμικού χαρακτήρα», επισημαίνει στο ΑΠΕ  ο αγρότης από τον ΛαγκαδάΚώστας Χατζηπαραδείσης και προσθέτει: «Θεωρούμε ότι μας εμπαίζουν, θέλουμε πραγματικές και ουσιαστικές λύσεις». Μεταξύ άλλων σημειώνει ότι ζητούν αγροτικό πετρέλαιο στην αντλία και αναφέρει ότι «η επιστροφή ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο δεν ικανοποιεί κανέναν στον πρωτογενή τομέα». Ενδεικτικά, μάλιστα, αναφέρει ότι για 1.800 στρέμματα καλλιέργειας ο ίδιος καταβάλλει ποσό ύψους τουλάχιστον 25.000 ευρώ, αφού προμηθεύεται ετησίως 25.000 λίτρα το λιγότερο. «Έχω όλα τα τιμολόγια και αποδεικτικά γι’ αυτά που λέω», τονίζει.

«Δεν είμαστε ζητιάνοι, να μας πετούν ένα ξεροκόμματο και να φεύγουμε από τα μπλόκα», επισημαίνει ο αγρότης από το ΚιλκίςΔημήτρης Βαφειάδης, προσθέτοντας «είμαστε επαγγελματίες αγρότες και θέλουμε να παραμείνουμε, αλλά με το κόστος που έχουμε επωμιστεί είναι αδύνατον». Στο πλαίσιο αυτό, μιλά για εθνική στρατηγική ανάπτυξης και ανάτασης του πρωτογενούς τομέα, προσθέτοντας ότι «πρέπει επιτέλους να νοικοκυρευτούμε και να σοβαρευτούμε ως χώρα, εφόσον θέλουμε να έχουμε πρωτογενή τομέα».

«Τώρα αρχίζει ο πραγματικός αγώνας»

Οι κινητοποιούμενοι της Κεντρικής Μακεδονίας τόνισαν ότι ο πρωτογενής τομέας και τα προβλήματά του δεν περιορίζονται στη Θεσσαλία και υπογράμμισαν ότι προφανώς και ορθά ενισχύονται επιπρόσθετα οι πληγείσες περιοχές της χώρας μας από τα έντονα καιρικά φαινόμενα, ωστόσο δήλωσαν ότι «ο πρωτογενής τομέας είναι όλη η Ελλάδα και όλοι οι επιμέρους κλάδοι του». Μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, αλλά και των κυβερνητικών στελεχών, πολλοί εκ των κινητοποιούμενων ανέφεραν ότι «τώρα είναι που αρχίζει ο πραγματικός μας αγώνας, δεν θα κάνουμε βήμα πίσω».

Σχολιάζοντας δε τις ανακοινώσεις του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ο αγρότης από τον ΛαγκαδάΚώστας Χατζηπαραδείσης, εκπροσωπώντας τους κινητοποιούμενους, σημείωσε: «Όλα όσα ανακοίνωσε αποτελούν μια σταγόνα στον ωκεανό. Δεν ακουμπούν καν τα πραγματικά και υπαρκτά προβλήματα του πρωτογενούς τομέα και τα οποία εάν δεν αντιμετωπιστούν θα σβήσουμε και θα φύγουμε από την ελληνική γη, χρεωμένοι και άνεργοι».

 

Σε στάση αναμονής, αλλά σε αναβρασμό, βρίσκονται οι κινητοποιούμενοι του πρωτογενούς τομέα σε όλη την Κεντρική Μακεδονία, παραμένοντας στα μπλόκα που έχουν στήσει όλες τις προηγούμενες ημέρες και δηλώνοντας ότι «δεν υπάρχει γυρισμός εάν δεν ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά μας». Πραγματοποιούν διαρκείς συνελεύσεις, με στόχο να επανακαθορίσουν την επόμενή τους κίνηση.

Έκλεισαν συμβολικά τον κόμβο Μουδανίων στη Χαλκιδική

Ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι δήλωσαν οι παραγωγοί Χαλκιδικής, αντιπροσωπεία των οποίων είχε σήμερα συνάντηση με τοπικούς άρχοντες του νομού. «’Αλλα έθετε η αντιπροσωπεία μας, αλλού πήγαιναν την κουβέντα οι ψηφισμένοι βουλευτές, δήμαρχοι και τοπικοί άρχοντες», τόνισε στο ΑΠΕ ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Σημάντρων, Φιλοκλής Γκοτζιάς. «Το μόνο που πήραμε από αυτή τη συνάντηση που διήρκησε περισσότερες από δύο ώρες, είναι η δέσμευση ότι θα επιχειρηθεί να μας κλείσουν ραντεβού με τον πρωθυπουργό», είπε.

Τα αιτήματα των αγροτών Χαλκιδικής είναι οι αποζημιώσεις για την ακαρπία στην ελιά, το αγροτικό ρεύμα και το πετρέλαιο, η επιστροφή 100% των επιδοτήσεων που κόπηκαν, η γρήγορη και δίκαιη κατανομή των αποζημιώσεων του ΕΛΓΑ, δασικοί χάρτες και επαναφορά της εξισωτικής αποζημίωσης στο νομό. Στο πλαίσιο αυτό, θα προχωρήσουν σε συμβολικό αποκλεισμό δύο ωρών, από τις 18.00 και τα δύο ρεύματα, στον κόμβο Μουδανιών επί της οδού με τη Θεσσαλονίκη, ενώ θα συνεδριάσουν να επανακαθορίσουν την επόμενή τους κίνηση.

Μια γροθιά οι αγρότες της Ελλάδας στην Agrotica

Aγροτικό συλλαλητήριο θα πραγματοποιηθεί αύριο, Σάββατο 3 Φεβρουαρίου, εν μέσω της 30ής Agrotica. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει σχεδιαστεί να ξεκινήσει στις 12 το μεσημέρι και δεν αποκλείεται να πραγματοποιηθεί σε υπαίθριο χώρο εντός του εκθεσιακού κέντρου. Το «παρών» στο αυριανό συλλαλητήριο αναμένεται να δώσουν αγρότες από τη Βόρεια Ελλάδα, την Θεσσαλία, τη Στερεά και τη Δυτική Ελλάδα.

ethnos.gr




Αυγενάκης στα εγκαίνια της Agrotica | Καλώ τους αγρότες να επενδύσουμε στον διάλογο

«Είμαστε διαθέσιμοι για συνεργασία και κοινή προσπάθεια, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Δεν είστε μόνοι, είμαστε μαζί» τόνισε από το βήμα της 30ης Agrotica ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρης Αυγενάκης, απευθυνόμενος στους αγρότες.

Μήνυμα για συνεργασία στους αγρότες που κάνουν κινητοποιήσεις, με στόχο την επίλυση των προβλημάτων τους που έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής και ενεργειακής κρίσης, έστειλε από το βήμα της 30ής Agrotica ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης.

«Καλώ τους αγρότες να επενδύσουμε στον διάλογο. Το υπουργείο μας, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, στεκόμαστε γενναία και διαχρονικά στο πλευρό των αγροτών της χώρας μας. Το ίδιο κάνουμε και τώρα. Μαζί, ενωμένοι και με απόλυτη κατανόηση στις δυσκολίες και στα κίνητρα που σας οδήγησαν στους δρόμους, δηλώνουμε διαθέσιμοι για συνεργασία και κοινή προσπάθεια, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Δεν είστε μόνοι, είμαστε μαζί, με κοινές αγωνίες και θέληση να βρούμε λύσεις και να δώσουμε απαντήσεις στα προβλήματα», τόνισε.

Παράλληλα, χαρακτήρισε «δίκαιες» τις προσπάθειες του αγροτικού κόσμου, τόσο στη χώρα μας όσο και σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς μέσα από τις κινητοποιήσεις τους δίνεται η δυνατότητα να αναδειχθούν σημαντικά προβλήματα, τα οποία συνθλίβουν τον κόπο τους.

«Προβλήματα που τα γνωρίζουμε και εργαζόμαστε συλλογικά ώστε να δώσουμε ουσιαστικές λύσεις και να μετριάσουμε άγχη, αγωνίες και αβεβαιότητα για το μέλλον τους».

Στην εφετινή Agrotica μετέχουν περίπου 2.000 εκθέτες, γεγονός που, όπως επισήμανε ο υπουργός, «αναδεικνύει τη σπουδαιότητα του αγροτοδιατροφικού κλάδου στον επιχειρηματικό κόσμο, στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή».

Στα εγκαίνια ήταν παρόντες η Υπουργός Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της Κύπρου Μαρία Παναγιώτου, ο Υπουργός Γεωργίας, Αλιείας, Τροφίμων και Δικαιωμάτων Ζώων της Μάλτας Antόn Refalo, ο Υφυπουργός Γεωργίας και Τροφίμων της Βουλγαρίας Ντεγιάν Στράτεβ και ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντή της Διεθνούς Οργάνωσης Τροφίμων και Γεωργίας, FAO, των Ηνωμένων Εθνών Μαουρίτσιο Μαρτίνα.

Παρόντες ήταν, επίσης, ο Υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας Γεώργιος Κεφαλάς και ο Πρόεδρος της ΔΕΘ, Αναστάσιος Τζήκας.

Μετασχηματισμός του πρωτογενούς τομέα

Όπως είπε ο υπουργός, η φετινή Agrotica, εκτός από τις αγροτικές κινητοποιήσεις, συμπίπτει και με τη δοκιμασία στη Θεσσαλία και την προσπάθεια για ανασυγκρότησή της, αλλά και με την προσπάθεια της κυβέρνησης «να μετασχηματίσει τον πρωτογενή τομέα σε στρατηγικό πυλώνα του νέου παραγωγικού και οικονομικού μοντέλου της χώρας μας». «Όπως, επίσης, συμπίπτει και με μια διαρκή συζήτηση που γίνεται σε κάθε κορυφαίο παγκόσμιο οργανισμό αναφορικά με τα τεράστια ζητήματα, προκλήσεις και κρίσεις που απειλούν τον παγκόσμιο πρωτογενή τομέα και τελικά την ευημερία και την ασφάλεια όλων μας».

Η κλιματική κρίση, έχει αναδείξει προβλήματα όπως η «υγεία του εδάφους», επισήμανε ο υπουργός, καθώς υπάρχει διαρκής συρρίκνωση των διαθέσιμων εδαφών για καλλιέργεια και αυξανόμενη λειψυδρία. Τα φαινόμενα αυτά, όπως σημείωσε, δημιουργούν «μία εκρηκτική διεθνή απειλή με απίστευτες συνέπειες για την παγκόσμια οικονομία και, κυρίως, την κοινωνική συνοχή, λόγω της ολοένα μεγαλύτερης αύξησης των αναγκών για παραγωγή τροφίμων».

Αναφερόμενος στα γενικότερα μέτρα για την ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής, ο ΥπΑΑΤ επισήμανε ότι αξιοποιούνται:

Η διασύνδεση της γεωργικής παραγωγής με τον τουρισμό και τον πολιτισμό μέσω των Leader, ύψους 600 εκατ. ευρώ.
Η νέα πρόσκληση για Σχέδια Βελτίωσης με προϋπολογισμό 230 εκατ. ευρώ
Η εξισωτική αποζημίωση, που πληρώθηκε τον Δεκέμβριο, ύψους 235 εκατ. ευρώ σε ευάλωτες και μειονεκτικές περιοχές.
Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης, από το οποίο 420 εκατ. οδηγούνται στον Οικονομικό Μετασχηματισμό του Αγροτικού Τομέα και 18 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις σε Υδατοκαλλιέργειες.
Οι πόροι του προγράμματος «ΥΔΩΡ 2.0», για εκσυγχρονισμό εγγειοβελτιωτικών έργων μέσω του οποίου γίνεται μόχλευση 4 δις ευρώ.
Εξυγίανση ΟΠΕΚΕΠΕ
Όπως είπε ο υπουργός, στόχος του είναι να επιταχύνει δύο δομικές μεταρρυθμίσεις στον χώρο, εκσυγχρονίζοντας τον ΟΠΕΚΕΠΕ και τον ΕΛΓΑ με τρόπο απόλυτα δίκαιο και διάφανο, ώστε να καταστούν «πολλαπλασιαστές της προσπάθειας των αγροτών».

Σχετικά με τον ΟΠΕΚΕΠΕ ανακοίνωσε:
Τη λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου στον ΟΠΕΚΕΠΕ για την ενημέρωση των δικαιούχων
Πληρωμή των συνδεδεμένων ενισχύσεων εντός του Απριλίου – 245 εκατ. ευρώ.
Διόρθωση ενιαίας ενίσχυσης 2023. Η διορθωτική πληρωμή, ύψους 88 εκατ. ευρώ, θα γίνει πριν από το Πάσχα
Έναρξη των διαδικασιών προκειμένου να αποπληρωθούν οι δικαιούχοι για τα έτη 2014-2019 με βάση την παλιά ΚΑΠ όσο και για τη μεταβατική περίοδο 2020- 2022.
Άνοιγμα της αίτησης ΟΣΔΕ 2024 τον Μάρτιο.
Πληρωμή των οικολογικών σχημάτων έως το Πάσχα- 425 εκατ. ευρώ.
Εκκαθάριση των 16.000 δεσμευμένων ΑΦΜ μετά από έλεγχο και αποδέσμευση των νομίμων. Τα υπόλοιπα θα οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη.
Πληρωμή όσων δικαιούχων έχουν δικαιωθεί από τη Δικαιοσύνη.
Σε ό,τι αφορά στους ελέγχους, ο ΥπΑΑΤ είπε ότι θα συνεχιστούν τόσο στην αγορά όσο και στις πύλες εισόδου της χώρας «με στόχο την προστασία των καταναλωτών, των έντιμων γαλακτοβιομηχάνων, αλλά και των κτηνοτρόφων μας. Η τιμή του γάλακτος πρέπει να προστατευθεί. Σε αυτό θα είμαστε αμείλικτοι».

Είπε συγκεκριμένα:

«Η πρόσφατη συνάντηση, με ελληνική πρωτοβουλία, των 9 Υπουργών Γεωργίας του Ευρωπαϊκού Νότου που διοργανώσαμε στις Βρυξέλλες δείχνει ακριβώς αυτή την επιλογή μας.

Με τη σύμφωνη γνώμη των χωρών Γαλλίας, Ιταλίας, Ισπανίας, Πορτογαλίας, Μάλτας, Κροατίας, Σλοβενίας και Κύπρου έχουμε πρόταση για:

αξιοποίηση 2% της ΚΑΠ για την αντιμετώπιση κρίσεων, όπως αυτή που προκάλεσε την πλημμύρα Daniel,
αύξηση του Γεωργικού Αποθεματικού που διαθέτει η ΕΕ,
δημιουργία νέου ταμείου για την κάλυψη απώλειας παραγωγής εξαιτίας έντονων φαινομένων της κλιματικής κρίσης,
απλούστευση των διαδικασιών για την αύξηση της απορροφητικότητας ευρωπαϊκών κονδυλίων αλλά ακόμα και
απλούστευση της λειτουργίας της ΚΑΠ 2023-2027,
ετέθησαν επίσημα τα προβλήματα του περονόσπορου, της ακαρπίας και των ψαριών εισβολέων».
Επίσης χαρακτήρισε «εξαιρετικά σημαντική» την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την οποία δίνεται κι εφέτος η δυνατότητα σε 128.000 Έλληνες παραγωγούς να καλλιεργήσουν 1,5 εκατ. στρέμματα που είχαν μπει σε πρόγραμμα αγρανάπαυσης, έχοντας με τον τρόπο αυτό διπλό κέρδος.

Το στοίχημα της Θεσσαλίας
Αναφερόμενος στη Θεσσαλία, ο ΥπΑΑΤ είπε ότι η ανασυγκρότησή της αποτελεί στοίχημα για όλους.

«Η πραγματική πρόκληση είναι πώς θα εξασφαλίσουμε το αύριο της Θεσσαλίας, πώς θα δώσουμε και πάλι ζωή στο περιβόλι της χώρας μας, τον Θεσσαλικό κάμπο, αλλά και πώς θα θωρακίσουμε κάθε γωνιά της πατρίδας μας απέναντι σε μελλοντικά χτυπήματα της κλιματικής κρίσης, τα οποία είναι εξαιρετικά πιθανά» τόνισε, και έκανε αναφορά στα μέτρα που έχουν ληφθεί.

Όπως είπε:

καταβάλαμε μέχρι αυτή την ώρα προκαταβολές 160 εκατ. € για αποζημιώσεις μέσω του ΕΛΓΑ για απώλειες ζωικής παραγωγής και φυτικού κεφαλαίου
εξασφαλίσαμε πλέον των 260 εκατ., από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για την κάλυψη του συνόλου των αποζημιώσεων που θα καταβάλει ο ΕΛΓΑ έως τέλος Ιουνίου, όπως έχουμε δεσμευτεί
διασφαλίσαμε 1,5 εκατ. €, μέσω de minimis, για τους αλιείς
καταβάλαμε χθες, όπως είχαμε υποσχεθεί, 15,8 εκατ. € από το Γεωργικό Αποθεματικό του 2023, για όσους παραγωγούς δεν είχαν ασφαλιστεί στον ΕΛΓΑ,
Κατόπιν εισήγησής μου, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΛΓΑ, στη χθεσινή συνεδρίαση, αποφάσισε την έναρξη της πληρωμής αποζημιώσεων στους παραγωγούς για ζημίες του έτους 2023, από την 20ή Φεβρουαρίου 2024.
Οι πληρωμές αποζημιώσεων καταβάλλονται δύο μήνες νωρίτερα από τα οριζόμενα στην ισχύουσα νομοθεσία.
Οι πληρωμές των αποζημιώσεων θα είναι στο 100% της υπολογιζόμενης αξίας.
Εφαρμόζουμε ειδικό μέτρο (ΠΑΑ) για κάλυψη εισοδήματος των παραγωγών στις παρακάρλιες περιοχές, ύψους αρχικά 40 εκατ. ευρώ.
Υλοποιούμε το Μέτρο 5.2 του ΠΑΑ, ύψους αρχικά 45 εκατ. €, που προβλέπει 100% κάλυψη για αντικατάσταση απολεσθέντος ζωικού κεφαλαίου και για κατασκευή σταβλικών εγκαταστάσεων και μελετών.
Ενισχύσαμε με επιπλέον 20 εκατ., φτάνοντας συνολικά τα 37,2 εκατ. € για όλα τα Σχέδια Βελτίωσης στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Συνεργαζόμαστε στενά με τον νέο περιφερειάρχη κ. Κουρέτα για την αποτελεσματικότερη απορρόφησή τους.
Ενισχύσαμε την κρατική αρωγή που θα λάβουν οι πληγέντες και προορίζεται για την κάλυψη ζημιών στον εξοπλισμό, από τις 2.000 έως και τις 10.000 ευρώ, ανάλογα με το ύψος των ζημιών, όπως ανακοίνωσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός.
Ο ΥπΑΑΤ αναφέρθηκε στις προσπάθειες που κάνει το Υπουργείο για ενίσχυση της αγροτικής εκπαίδευσης.«Κάνουμε άλματα γνώσης», είπε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας την αναβάθμιση της Γεωργικής Σχολής Μεσσαράς.

Τέλος, αναφερόμενος στην ίδρυση των αγροτικών τμημάτων στα Επιμελητήρια, είπε ότι με τον τρόπο αυτόν θα τονωθεί η αγροτική επιχειρηματικότητα.

«Ανοίγουμε οργανωμένα τις πόρτες στο επιχειρείν στην κοινωνία του πρωτογενούς τομέα, ενώ παράλληλα χτίζουμε ένα σύγχρονο, πλούσιο σε πληροφορίες και στοιχεία Μητρώο Επαγγελματιών Αγροτών, Κτηνοτρόφων, Μελισσοκόμων και Αλιέων», επισήμανε ο Λευτέρης Αυγενάκης.

iefimerida.gr




Εγκαίνια της έκθεσης Agrotica 2024 στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης

To απόγευμα της Πέμπτης 1 Φεβρουαρίου, πραγματοποίηθηκαν τα εγκαίνια της 30ης Αgrotica στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης παρουσία πλήθος πολιτών, με τις πύλες της έκθεσης να παραμένουν ανοιχτέςέως τις 4 Φεβρουαρίου.

Ενω αξίζει να σημειωθεί πως το κορυφαίο “ραντεβού” της γεωργίας για το 2024 συγκεντρώνει πάνω από 1.800 εκθέτες από 49 χώρες. 




Σήμερα η πρεμιέρα της 30ης Agrotica | Sold out η έκθεση Γεωργικών Μηχανημάτων, Εξοπλισμού & Εφοδίων

Ανοίγει σήμερα τις πύλες της για το κοινό η επετειακή 30η Διεθνής Έκθεση Γεωργικών Μηχανημάτων, Εξοπλισμού & Εφοδίων, «Agrotica», η οποία μετρά 1.804 εκθέτες (άμεσους και έμμεσους) από 49 χώρες και πάνω από 40.500 τ.μ. εκθεσιακού χώρου.

Η φετινή AGROTICA, η οποία εγκαινιάζεται στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης και θα διαρκέσει έως τις 4 του μηνός, είναι μία από τις σημαντικότερες διοργανώσεις στην ιστορία του θεσμού και αισθητά μεγαλύτερη από την αντίστοιχη έκθεση του 2022, οπότε οι εκθέτες ήταν 1.677 και ο εκθεσιακός χώρος 38.500 τ.μ. Οι διαστάσεις της μάλιστα –στη γενικότερη, επιβαρημένη εικόνα της Θεσσαλονίκης- επέβαλαν την εφαρμογή ειδικού σχεδίου με τη διάθεση τεσσάρων χώρων δωρεάν στάθμευσης περιφερειακά του κέντρου.

Η φετινή έκθεση έχει επετειακό χαρακτήρα, ο οποίος θα αναδειχθεί σε ειδική εκδήλωση μετά το πέρας των εγκαινίων. Παρούσα στα περίπτερά της είναι η παγκόσμια νέα τεχνολογία από όλο το φάσμα της αγροτικής επιχειρηματικότητας με όλους τους τομείς της γεωργίας, τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και το σύνολο των παραγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων μηχανημάτων, εξοπλισμού και εφοδίων.

«Απόβαση» των αγροτών με 300 τρακτέρ

Στη Θεσσαλονίκη και την έκθεση Agrotica μεταφέρονται οι κινητοποιήσεις των αγροτών. Εκπρόσωποι από όλα τα μπλόκα με 300 τρακτέρ αναμένεται να βρεθούν σήμερα το πρωί στην πλατεία της ΧΑΝΘ προκειμένου να παραταχθούν μπροστά από τη Διεθνή Έκθεση, όπου θα παραμείνουν για τέσσερις μέρες.

Τα τρακτέρ αναμένεται να παραταχθούν στο πεζοδρόμιο, στο Νότιο Τόξο της ΔΕΘ, όπου και θα παραμείνουν καθ’ όλη τη διάρκεια της Agrotica, μέχρι και τις 4 Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχουν πρόθεση να εμποδίσουν τη δίοδο των επισκεπτών της έκθεσης, ούτε και να επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη.

πηγή:ertnews.gr  Σύνταξη: Μαρία Καλτσίδη




Αγροτικές κινητοποιήσεις | Με 300 τρακτέρ οι αγρότες στην έκθεση Agrotica στη Θεσσαλονίκη

Στη Θεσσαλονίκη θα μεταφερθούν για τα επόμενα 24ωρα οι κινητοποιήσεις των αγροτών, ξεκινώντας με τη σημερινή άφιξη περίπου 300 τρακτέρ στην πόλη όπου πραγματοποιείται η έκθεση Agrotica. Σύμφωνα με την ΕΡΤ, εκπρόσωποι από όλα τα μπλόκα αναμένεται να βρεθούν σήμερα το πρωί στην πλατεία της ΧΑΝΘ προκειμένου να παραταχθούν μπροστά από τη Διεθνή Έκθεση, όπου θα παραμείνουν για τέσσερις μέρες.

Τα τρακτέρ θα παραταχθούν στο πεζοδρόμιο, στο Νότιο Τόξο της ΔΕΘ, όπου και θα παραμείνουν καθόλη τη διάρκεια της Agrotica, μέχρι και τις 4 Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχουν πρόθεση να εμποδίσουν τη δίοδο των επισκεπτών της έκθεσης, ούτε και να επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη.

Μεταξύ των καλλιεργητών που θα σταθμεύσουν τα τρακτέρ τους στο Νότιο Τόξο της έκθεσης, συμπεριλαμβάνονται άνθρωποι του πρωτογενή τομέα από τις Σέρρες, την Ημαθία, την Πιερία, τον Λαγκαδά, τη Χαλκιδική και την Επανομή. Τονίζεται δε, ότι πολλοί αγρότες και κτηνοτρόφοι θα έρθουν με τα αγροτικά οχήματά τους από διάφορες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, προκειμένου να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας που πρόκειται να πραγματοποιηθεί αύριο, αν και ακόμη και δεν έχει οριστικοποιηθεί η ώρα υλοποίησής του.

Το Σάββατο είναι προγραμματισμένο το πανελλαδικό συλλαλητήριο των αγροτών στην Agrotica, στο οποίο θα συμμετάσχουν μεταξύ άλλων και οι αγρότες από τη Θεσσαλία.

Στο μεταξύ, το πρωί έχουν δώσει ραντεβού στην γέφυρα της Θέρμης οι μελισσοκόμοι της Μακεδονίας, οι οποίοι με τα οχήματά τους θα κατέβουν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης προκειμένου να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις που προγραμματίζονται.

Επισημαίνεται ότι δεν αποκλείεται αγρότες και κτηνοτρόφοι του νομού Ημαθίας να κλείσουν συμβολικά το οδόστρωμα επί της Εγνατίας οδού στον κόμβο της Κουλούρας, ενώ δεν αποκλείεται και οι αγρότες από την Επανομή, να επιχειρήσουν εκ νέου την κάθοδό τους προς τον κόμβο αεροδρομίου. Στις Σέρρες όσοι δεν αφιχθούν στη Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιήσουν σήμερα συγκέντρωση διαμαρτυρίας μέσα στην πόλη, ενώ τονίζεται ότι στην Καστοριά, την Εορδαία, τη Νάουσα και σε άλλες περιοχές έχουν στηθεί μπλόκα αγροτών.

protothema.gr




Αγροτικοί Συλλογοι ΑΜΘ | Αρνούνται να συναντηθούν στην έκθεση Agrotica στη Θεσσαλονίκη

 Οι αγρότες της Α.Μ.Θ. είναι σε διαπραγματευτική διαδικασία με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και υπάρχει έντονη αντιπαράθεση σχετικά με την τοποθεσία επίσκεψής του.

Οι αγρότες αρνούνται να συναντηθούν στην έκθεση Agrotica στη Θεσσαλονίκη και επιμένουν να τον προσκαλέσουν στην Κομοτηνή.

Κατόπιν απόφασης της Συντονιστικής Επιτροπής των Αγροτικών και Κτηνοτροφικών Συλλόγων ΑΜΘ, ανακοινώθηκε η διοργάνωση συγκέντρωσης διαμαρτυρίας στην κεντρική πλατεία της Κομοτηνής και πορεία προς το κτήριο της Περιφέρειας στις 5 Φεβρουαρίου στις 12:00. Η κινητοποίηση αυτή πραγματοποιείται με σκοπό τη διεκδίκηση και επίλυση των αιτημάτων των αγροτών.