Διορία μέχρι την Παρασκευή δίνουν στην κυβέρνηση οι αγρότες | Ζεσταίνουν τις μηχανές των τρακτέρ για να κατέβουν στην Αθήνα

Αποφασισμένοι να σκληρύνουν τη στάση τους δηλώνουν οι αγρότες, την ώρα που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απαντά θετικά στο αίτημά τους για συνάντηση μαζί του, με την προϋπόθεση, όμως, ότι οι δρόμοι θα είναι ανοιχτοί. Η πόρτα του διαλόγου είναι ανοιχτή, αλλά με τους δρόμους, επίσης, ανοιχτούς, όπως λέει.

Οι επαγγελματίες του αγροτικού κλάδου με υπόμνημά τους στο γραφείο του πρωθυπουργού καταγράφουν με τον πλέον επίσημο τρόπο όλα τα αιτήματά τους, όπως αυτά καθορίστηκαν στην πανελλαδική σύσκεψη όλων των μπλόκων της χώρας.

Newsroom

Αποφασισμένοι να σκληρύνουν τη στάση τους δηλώνουν οι αγρότες, την ώρα που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απαντά θετικά στο αίτημά τους για συνάντηση μαζί του, με την προϋπόθεση, όμως, ότι οι δρόμοι θα είναι ανοιχτοί. Η πόρτα του διαλόγου είναι ανοιχτή, αλλά με τους δρόμους, επίσης, ανοιχτούς, όπως λέει.

Οι επαγγελματίες του αγροτικού κλάδου με υπόμνημά τους στο γραφείο του πρωθυπουργού καταγράφουν με τον πλέον επίσημο τρόπο όλα τα αιτήματά τους, όπως αυτά καθορίστηκαν στην πανελλαδική σύσκεψη όλων των μπλόκων της χώρας.

Η σχετική επιστολή εστάλη το βράδυ της Τετάρτης (7/2) και περιλαμβάνει τα βασικά αιτήματά τους για μείωση του κόστους παραγωγής, επαναδιαπραγμάτευση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής αλλά και έργα υποδομής για την αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας.

Οι αγρότες προσπαθούν να συντονίσουν τον ταυτόχρονο αποκλεισμό των εθνικών οδών με μπλόκα, ενώ τρέχει και η διορία που έχουν δώσει στην κυβέρνηση μέχρι την Παρασκευή, προκειμένου να μην κάνουν πράξη την κάθοδο με τα τρακτέρ στην Αθήνα.

Τι συνέβη χτες

Οι αγρότες προχώρησαν σε αποκλεισμούς δρόμων και σε άλλες περιοχές της χώρας. Το πρωί της Τετάρτης έκλεισαν την Εθνική Οδό στο ύψος της Ανθήλης.

Στις 14.00 το μεσημέρι κατευθύνθηκαν στη Σκάλα Αταλάντης, όπου πραγματοποίησαν νέο δίωρο αποκλεισμό του αυτοκινητόδρομου.

Στις 15.00 έκλεισε η Εθνική Οδός στον κόμβο του Αλμυρού Βόλου, ενώ στις 17.00 έκλεισαν τα μπλόκα Θεσσαλίας, Πλατύκαμπος, Καρδίτσα και Στεφανοβίκειο.

Στον Πλατύκαμπο, οι αγρότες άδειασαν στο οδόστρωμα δεμάτια άχυρου και τους έβαλαν φωτιά.

Ένταση επικράτησε στο Αίγιο, καθώς οι αγρότες κατάφεραν να σπάσουν το μπλόκο των αστυνομικών και να κλείσουν την Εθνική Οδό.

Τα αιτήματα των αγροτικών μπλόκων της χώρας:

  1. μείωση του κόστους παραγωγής με μέτρα όπως:
    θεσμοθέτηση αγροτικού αφορολόγητου πετρελαίου

    πλαφόν 7 λεπτά/Kwh στο αγροτοκτηνοτροφικό ρεύμα
    επιδότηση μέσων, εφοδίων και ζωοτροφών και κατάργηση του ΦΠΑ,
  1. μη εφαρμογή και επαναδιαπραγμάτευση της νέας ΚΑΠ,
  2. αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος σε καλλιέργειες που έχουν απώλεια παραγωγής, η οποία δεν καλύπτεται από τον ΕΛΓΑ, καθώς και σε προϊόντα φυτικής και ζωικής παραγωγής που πουλήθηκαν κάτω από το κόστος παραγωγής. Αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ για όλες τις ζημιές και νόσους στο 100% της πραγματικής ζημιάς και όχι της ασφαλιζόμενης αξίας,
  3. λήψη μέτρων και τέλεση ελέγχων από την κυβέρνηση, για να σταματήσουν οι «ελληνοποιήσεις» προϊόντων φυτικής, ζωικής & μελισσοκομικής παραγωγής,
  4. τιμές που να καλύπτουν το κόστος παραγωγής, ώστε να έχουν εισόδημα για τις βιοποριστικές και καλλιεργητικές ανάγκες τους,
  5. έργα υποδομής για την αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας.

Παράρτημα για τις καταστροφές στη Θεσσαλία

  • Θεωρούμε ως ξεχωριστό και επιτακτικής σημασίας ζήτημα να μας κοινοποιηθεί χρονοδιάγραμμα της αποστράγγισης των παρακαρλίων πλημμυρισμένων χωριών και χωραφιών. Χρονοδιάγραμμα της κατασκευής σήραγγας, απαραίτητη για την αντιπλημμυρική θωράκιση της ευρύτερης περιοχής, πρώτον για ενδεχόμενες θεομηνίες τύπου Daniel και δεύτερον για υγειονομικούς λόγους.
  • Ζητούμε να αποζημιώνονται οι πλημμυρισμένες εκτάσεις καθώς και τα κτήματα που δεν θα καλλιεργηθούν μέχρις ότου γίνουν παραγωγικά με ποσά που θα καλύπτουν τις βασικές βιοτικές ανάγκες των παραγωγών. Συγκεκριμένα για την Θεσσαλία και Β. Φθιώτιδα.
  • Πρέπει να καταβληθεί από την κρατική αρωγή άμεσα μια προκαταβολή της τάξεως του 50% για τον πάγιο εξοπλισμό και η εξόφληση του να γίνει αμέσως μετά τον έλεγχο. Οι τελικές αποζημιώσεις πρέπει να γίνουν στο 100% της αξίας του παγίου κεφαλαίου που καταστράφηκε.
  • Επιπροσθέτως να χορηγηθεί άμεσα το έκτακτο βοήθημα των 6.600 € στους δικαιούχους που δεν δόθηκε και επίδομα ενοικίου σε αυτούς που αναγκάστηκαν να φύγουν από τα σπίτια τους και να νοικιάσουν άλλη κατοικία. Ταυτόχρονα να δοθεί η 1η αρωγή σε όσους δεν την πήραν. Ο αγρότης χρειάζεται τόνωση ρευστότητας ώστε να ανταποκριθεί στις βασικές βιοτικές ανάγκες.
  • Τελικές τιμές αποζημιώσεων για όλες τις καλλιέργειες που χτυπήθηκαν από την θεομηνία που θα καλύπτουν τουλάχιστον το πραγματικό κόστος καλλιέργειας (ΕΛΓΑ).
    Αναστολή εφαρμογής της ΚΑΠ κατά παρέκκλιση των κανόνων της αιρεσιμότητας για όσα χρόνια δεν καλλιεργηθούν τα πλημμυρισμένα κτήματα, καθώς και για αυτά που είναι αδύνατον να καλλιεργηθούν ή να αρδευτούν.
  • Άμεση πληρωμή των συνδεδεμένων ενισχύσεων για λόγους ρευστότητας.
  • Απαιτούμε άμεση αποκατάσταση με μέριμνα του ΓΟΕΒ, Δήμων, Περιφέρειας του οδικού δικτύου, αρδευτικού δικτύου (ΤΟΕΒ), ηλεκτρικού δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) και με κρατική ευθύνη να πραγματοποιηθεί μελέτη και υλοποίηση έργων αντιπλημμυρικής προστασίας και θωράκισης.
  • Απαιτούμε αναπλήρωση εισοδήματος των κτηνοτρόφων έως ότου αποκατασταθούν τα ζώα τους, οι σταβλικές εγκαταστάσεις τους και αποκτήσουν ένα εισόδημα επιβίωσης

πηγή: newsbeast.gr




Στους δρόμους αγρότες και φοιτητές | Πώς αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τις κινητοποιήσεις

Ένα… θερμό σκηνικό αντιμετωπίζει η κυβέρνηση, καθώς υπάρχει η έξοδος των τρακτέρ στους δρόμους και παράλληλα καταγράφονται αντιδράσεις από φοιτητές στις προωθούμενες αλλαγές στην Παιδεία.

Οι αγρότες έχουν πυκνώσει τα μπλόκα και ετοιμάζονται για κάθοδο στην Αθήνα την άλλη εβδομάδα, ζητώντας να υπάρξει συνάντηση με τον πρωθυπουργό. Στο μεταξύ σήμερα πραγματοποιείται ένα ακόμα φοιτητικό συλλαλητήριο, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το νομοσχέδιο που προβλέπει την ίδρυση μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων.

Από την κυβέρνηση υιοθετούν διαφορετική στρατηγική απέναντι σε αγρότες και φοιτητές και εκπέμπουν σαφή μηνύματα. Ως προς τους αγρότες αυτό που σημειώνεται είναι πως οι πόρτες του διαλόγου είναι ανοιχτές αλλά παράλληλα επισημαίνεται η ανάγκη να είναι και οι δρόμοι ανοιχτοί. Την ίδια στιγμή αναφορικά με τις αντιδράσεις φοιτητών αυτό που τονίζεται είναι πως οι αλλαγές θα προχωρήσουν και η κυβέρνηση δεν πρόκειται να κάνει πίσω.

Στο γαλάζιο στρατόπεδο δεν περνά άλλωστε απαρατήρητο πως στις δημοσκοπήσεις καταγράφονται διαφορετικές τάσεις στην κοινή γνώμη ως προς τα δύο αυτά καυτά μέτωπα. Από τη μία πλευρά οι ερωτηθέντες δείχνουν πως κατανοούν τα αιτήματα των αγροτών και στο κυβερνών κόμμα σε καμία περίπτωση δεν θέλουν να δουν το κλίμα να δυναμιτίζεται. Από την άλλη πλευρά η πλειοψηφία των ερωτηθέντων στις μετρήσεις δείχνει να στηρίζει το σχέδιο για λειτουργία μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα.

Ποια σήματα εκπέμπει στους αγρότες η κυβέρνηση

Το ενδεχόμενο μιας συνάντησης με τον πρωθυπουργό είναι ανοιχτό, εφόσον όμως υπάρξει μία ενιαία εκπροσώπηση των αγροτών. Να σημειωθεί εδώ πως χθες το βράδυ οι αγρότες απέστειλαν επιστολή όπου καταγράφονται τα αιτήματα τους. Το θέμα πρόκειται να συζητηθεί και στη σημερινή συνάντηση που θα έχει ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τους περιφερειάρχες (αναμένεται να δώσει το παρών και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης), καθώς υπάρχουν κινήσεις που μπορούν να γίνουν σε τοπικό επίπεδο.

Πάντως το μήνυμα που εκπέμπεται από την κυβέρνηση είναι πως οι όποιες πρωτοβουλίες δρομολογούνται είναι δημοσιονομικά κοστολογημένες. Σε αυτή την χρονική συγκυρία έμφαση δίνεται στην επιτάχυνση της καταβολής των αποζημιώσεων και στόχος είναι να προχωρήσει η διευθέτηση τεχνικών ζητημάτων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην ταχύτερη επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο.

Από το Μαξίμου εστιάζουν ιδιαίτερα και σε μια σειρά μέτρων που έχουν ήδη δρομολογηθεί για την στήριξη του πρωτογενούς τομέα της οικονομίας αλλά και στη συζήτηση που είναι σε εξέλιξη σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ενδεικτική είναι χθες η αναφορά του Κυριάκου Μητσοτάκη πως «και στους φίλους μου τους αγρότες, οι οποίοι είναι σήμερα στο δρόμο, τους λέω ότι εμείς είμαστε αυτοί που μειώσαμε τη φορολογία στους αγρότες, που διαπραγματευτήκαμε μία Κοινή Αγροτική Πολιτική που ναι, έχει δυσκολίες -και εδώ είμαστε πάλι να συζητήσουμε για το πώς μπορούμε να την κάνουμε καλύτερη- που πολεμήσαμε τις παράνομες ελληνοποιήσεις, που δώσαμε παραπάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ -προσέξτε: 1 δισεκατομμύριο ευρώ- στην τετραετία για αποζημιώσεις από φυσικές καταστροφές».

Ψηφίζεται μέσα στο Φεβρουάριο το νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια.

Αποφασισμένη να προχωρήσει στην ψήφιση του νομοσχεδίου για τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια είναι η κυβέρνηση. Χθες ο υπουργός παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης παρουσίασε τις προωθούμενες ρυθμίσεις, τώρα ακολουθεί η δημόσια διαβούλευση και μέσα στο Φεβρουάριο θα έχει ολοκληρωθεί και η συζήτηση στη Βουλή.

Από το κυβερνών κόμμα τονίζεται πως συνολικά από τα 200 άρθρα του νομοσχεδίου τα 170 αναφέρονται στην στήριξη του δημόσιου πανεπιστημίου. Δεδομένο πάντως είναι πως το θέμα πυροδοτεί σφοδρή πολιτική αντιπαράθεση με την κυβέρνηση να δέχεται πυρά από κόμματα της αντιπολίτευσης, ενώ συνεχίζονται και οι καταλήψεις σε πανεπιστημιακές σχολές.

Χθες μιλώντας σε πολίτες στο Χαϊδάρι ο πρωθυπουργός υπογράμμισε πως «θέλω να θυμίσω, όμως, σε όσους σήμερα αντιδρούν στον νόμο τον οποίον θα φέρουμε προς ψήφιση, ότι τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια ήταν κεντρικός πυρήνας του προεκλογικού προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας. Υλοποιούμε τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις». Εστίασε δε στις αλλαγές που δρομολογούνται, επισημαίνοντας πως «η σιωπηλή πλειοψηφία στηρίζει αυτές τις πρωτοβουλίες».

ethnos.gr




Βορειος Έβρος | Μπλόκο με τρακτέρ στην γέφυρα των Καστανεών αποφάσισαν οι αγρότες

Μπλόκο στη γέφυρα των Καστανεών θα στήσουν οι αγρότες του βορείου Έβρου το μεσημέρι του Σαββάτου 10 Φεβρουαρίου 2024. Η απόφαση πάρθηκε στην ανοιχτή συνέλευση που πραγματοποίησαν στο Εργατικό Κέντρο Ορεστιάδας οι Αγροτικοί Σύλλογοι Ορεστιάδας, Ν. Βύσσας και Τριγώνου, με τη συμμετοχή εκπροσώπων και του Αγροτικού Συλλόγου Διδυμοτείχου.

Σε ανακοίνωσή τους οι Αγροτικοί Σύλλογοι αναφέρουν:

Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 5/2/2023 σύσκεψη των αγροτών, κτηνοτρόφων και φορέων του Βορείου Έβρου, ύστερα από κάλεσμα των Αγροτικών Συλλόγων Βύσσας, Ορεστιάδας και Τριγώνου, όπου έγινε η αποτίμηση του συλλαλητηρίου και των μέτρων που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός.

Η μαζικότητα της συγκέντρωσης και οι τοποθετήσεις που έγιναν από μεγάλο μέρος των συναδέλφων, ανέδειξε την απογοήτευση όλων από τα μέτρα της κυβέρνησης, καθώς ούτε η ελάχιστη επιστροφή φόρους κατανάλωσης, ούτε οι εξαγγελίες για τη μείωση του ενεργειακού κόστους ικανοποιούν τα δίκαια αιτήματα μας.

Αποφασίσθηκε ομόφωνα να γίνει συγκέντρωση των αγροτικών μηχανημάτων το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου στις 12:00 στη γέφυρα των Καστανεών ώστε να αναδείξουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας της περιοχής μας και να απαιτήσουμε ρεαλιστικές λύσεις που θα δώσουν ανάσα στον αγροτικό κόσμο.

Θα δώσουμε με όλες μας τις δυνάμεις τη μάχη για την επιβίωση και την αξιοπρέπεια μας.

Διεκδικούμε:

  • Μείωση κόστους παραγωγής (κατάργηση ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο, επιδότηση αγροτικού ρεύματος κ.α).
  • Διαμόρφωση της ΚΑΠ 2023-2027 στις ανάγκες των αγροτών και κτηνοτρόφων – Να μην εφαρμοστούν οι περικοπές στις ενισχύσεις/επιδοτήσεις που επιβάλλει η νέα ΚΑΠ – Προσθήκη του ηλιάνθου στα Οικολογικά Σχήματα.
  • Κατώτατες εγγυημένες τιμές.
  • Κατάργηση της ΚΥΑ που αφορά την απαίτηση της ΔΕΗ επιστροφής μέρους της επιδότησης ρεύματος από τους ΟΕΒ.
  • Αλλαγή του αναχρονιστικού κανονισμού του ΕΛΓΑ.

Αγροτικός Σύλλογος Ν. Βύσσας
Αγροτικός Σύλλογος Ορεστιάδας
Αγροτικός Σύλλογος Τριγώνου

Alexandroupoli Online




«Δεν θα πάμε στον πρωθυπουργό για καφέ, θέλουμε επίλυση των προβλημάτων μας», λένε αγρότες στον Μητσοτάκη

«Δεν θα πάμε να δούμε τον πρωθυπουργό για καφέ, θέλουμε επίλυση των προβλημάτων μας», είναι το μήνυμα που έστειλε ο Λάμπρος Τσέκας, Πρόεδρος Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Τρικάλων «Η Άνοιξη», σε δηλώσεις του στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας 91,6 και 105,8, στο δημοσιογράφο Θάνο Σιαφάκα και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας», σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες, τις κινητοποιήσεις και τα μπλόκα που προγραμματίζουν σε εθνικές και σε επαρχιακές οδούς.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στην αρχή της συνομιλίας του με τον δημοσιογράφο «εμείς είπαμε ότι θα έρθουμε σε συνάντηση με τον πρωθυπουργό. Αυτό αποφάσισε η χτεσινή μας πανελλαδική σύσκεψη στη Νίκαια της Λάρισας με συναδέλφους από όλη την Ελλάδα, ότι εφόσον υπάρχει πρόθεση να δοθούν λύσεις στα προβλήματά μας, σαφώς και θα κάτσουμε να συζητήσουμε. Δεν θα πάμε απλά να πιούμε καφέ, να δεχτούμε ένα φιλικό χτύπημα στην πλάτη και να μας πούνε δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια. Όχι σε τέτοιο διάλογο δεν πάμε. Θέλουμε να συζητήσουμε επί της ουσίας. Είναι ζήτημα επιβίωσης».

«Θα κλείσουμε της Εθνικές αλλά όχι σε 24ωρη βάση – Δεν θα κοπεί η Ελλάδα στα δύο»

«Ναι, λοιπόν θα κλείνουν οι εθνικές, όπως έχουν κλείσει και εδώ στα Τρίκαλα που είμαστε και οι Τρικάλων, Καλαμπάκας και οι Λάρισας Τρικάλων, όπως κάνουν οι συνάδελφοι στην Καρδίτσα και πάει λέγοντας. Τώρα, όσον αφορά την διάρκεια του κλεισίματος, εντάξει, δεν μπορούμε να κάτσουμε και με ένα χρονόμετρο στο χέρι. Άλλωστε, αυτό είναι κάτι που θα το αποφασίσει το κάθε μπλόκο. Δεν είναι το αίτημά μας να έρθουμε σε αντιπαράθεση με κανέναν άνθρωπο που θέλει να περάσει την εθνική. Τον ελληνικό λαό τον έχουμε και τον θέλουμε στο πλευρό μας.

Άλλωστε γέννημα από τους αγρότες είναι». Ερωτηθείς τέλος, για το αν αυτοί οι αποκλεισμοί των δρόμων θα έχουν έναν συμβολικό χαρακτήρα, ότι δεν θα είναι δηλαδή ένας μόνιμος αποκλεισμός της Εθνικής και ότι δεν θα κοπεί η Ελλάδα στα δύο ο κ. Τσέκας απαντά «όχι, τέτοια απόφαση έως τώρα, δεν έχουμε».

πηγή: Newsbeast.gr




Αγρότες της Θεσπρωτίας μπήκαν στην Εγνατία Οδό

Στην αρχή της Εγνατίας Οδού, στο 1ο χιλιόμετρο έξω από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, παρέταξαν πριν λίγο οι αγρότες της Θεσπρωτίας τρακτέρ, φορτηγά και αγροτικά αυτοκίνητα. Η αστυνομία τους εμπόδισε να περάσουν, όμως παραβίασαν το μπλόκο και μπήκαν στην Εγνατία και στα δύο ρεύματα, ενώ άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο να αποκλείσουν αργότερα τον αυτοκινητόδρομο και την έξοδο του λιμανιού.

Οι αγρότες συγκεντρώθηκαν από τις 11:00 το πρωί και διέσχισαν ολόκληρη την πόλη. Η μηχανοκίνητη πορεία, που διήρκησε περίπου μία ώρα, κατέληξε στο λιμάνι όπου παρατάχθηκαν όλα τα οχήματά τους στον δρόμο.

Είναι κτηνοτρόφοι, μελισσοκόμοι και παραγωγοί του νομού Θεσπρωτίας, οι οποίοι ζητούν μέτρα για τη μείωση του κόστους παραγωγής, κατώτατες εγγυημένες τιμές, αποζημιώσεις από φυσικές ή άλλες καταστροφές.

πηγή: newsbeast.gr




Για δεύτερη ημέρα στους δρόμους της Ισπανίας οι αγρότες | Μπλόκαραν κεντρικούς αυτοκινητοδρόμους

Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις των επαγγελματιών του αγροτικού κλάδου στην ευρωπαϊκή ύπαιθρο εξαιτίας του υψηλού κόστους, της γραφειοκρατίας και του ανταγωνισμού από χώρες που δεν είναι μέλη της ΕΕ. Στον «χορό» των κινητοποιήσεων βρίσκονται για δεύτερη ημέρα οι αγρότες της Ισπανίας οι οποίοι απέκλεισαν κεντρικούς αυτοκινητοδρόμους και εμπόδισαν την πρόσβαση σε τερματικούς λιμανιών.

«Ορισμένες χώρες δεν σέβονται τους κανόνες, δεν διαθέτουν ελέγχους ποιότητας» είπε σε δηλώσεις του ο Χουάν που καλλιεργεί λεμόνια στην Ανδαλουσία και βρίσκεται σε οδόφραγμα μπροστά από την είσοδο του λιμανιού της Μάλαγα.

Οι τρέχουσες τιμές των λεμονιών έχουν καταστρέψει φέτος τη δουλειά του.

«Δεν τα θέλουν, ούτε καν αν τα χαρίσω» ανέφερε χαρακτηριστικά στο εθνικό δίκτυο TVE.

Αγανακτισμένοι από την κατάσταση της αγοράς και έχοντας ενθαρρυνθεί από παρόμοιες κινητοποιήσεις σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, Ισπανοί αγρότες όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων επικαλούμενο το Reuters έβγαλαν χθες, Τρίτη (6/1) από τις αποθήκες τα τρακτέρ τους, δύο ημέρες πριν από τις προγραμματισμένες διαδηλώσεις των βασικών αγροτικών ενώσεων της χώρας.

Περίπου 12 βασικοί αυτοκινητόδρομοι αποκλείστηκαν χθες το πρωί σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με τις αρχές ρύθμισης της κυκλοφορίας.

Κατά τις τελευταίες εβδομάδες αγρότες από ευρωπαϊκές χώρες, περιλαμβανομένων της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Βελγίου, έχουν πραγματοποιήσει διαδηλώσεις που κάποιες φορές μετατράπηκαν σε βίαιες.

Οι αγρότες λένε ότι οι απαιτητικοί κανονισμοί που τους επιβλήθηκαν από την ΕΕ για την προστασία του περιβάλλοντος τους καθιστούν λιγότερο ανταγωνιστικούς σε σχέση με τους συναδέλφους τους από άλλες περιοχές, όπως η Λατινική Αμερική ή ευρωπαϊκές χώρες εκτός ΕΕ. Διαμαρτύρονται επίσης κατά των αυξανόμενων ασαφών γραφειοκρατικών μέτρων που τους έχουν επιβληθεί.

Οι διαδηλώσεις οδήγησαν την ισπανική κυβέρνηση να επιχορηγήσει με επιπλέον 269 εκατομμύρια ευρώ έως και 140.000 αγρότες και την ΕΕ να αποσύρει το νομοσχέδιο για τη μείωση κατά το ήμισυ της χρήσης παρασιτοκτόνων στο μπλοκ, στο οποίο αντιτίθενται οι αγρότες.

πηγή: Newsbeast.gr




Ανυποχώρητοι οι αγρότες | Κλείνουν τους δρόμους και μετρούν αντίστροφα για την κάθοδό τους στην Αθήνα

Βήμα πίσω δεν κάνουν οι αγρότες. Η αντιπαράθεση τους με την κυβέρνηση μετά την ολοκλήρωση πανελλαδικής σύσκεψης εχθές στη Λάρισα οδηγείται στα άκρα και όπως ανακοινώθηκε χθες από σήμερα, Τετάρτη (7/2) ξεκινούν ταυτόχρονους δίωρους αποκλεισμούς των Εθνικών Οδών.

Δηλώνοντας πρόθυμοι να κατέβουν στην Αθήνα για να πραγματοποιήσουν συλλαλητήριο οι αγρότες επιμένουν στο αίτημα για αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο στην αντλία, μετά και τη δέσμευση της κυβέρνησης ότι θα επιστραφεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης του 2024.

«Δεν μας αρέσει η εικόνα χειροπέδες, ΜΑΤ και σύγκρουση. Ο αγώνας συνεχίζεται. Ούτε βήμα πίσω», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του αγροτικού συνεταιρισμού Λάρισας, Χρήστος Σιδηρόπουλος.

Με τη συμμετοχή εκπροσώπων από 50 αγροτικά μπλόκα και 70 ομοσπονδίες, στην πανελλαδική σύσκεψη οι παραγωγοί αποφάσισαν κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με:

  • Αποκλεισμό εθνικών οδών, τελωνείων και κινητοποιήσεις μέσα στις πόλεις
  • Συλλαλητήριο με τρακτέρ στην Αθήνα.

Ποια σημεία θα κλείσουν οι αγρότες από σήμερα

Από την Τετάρτη οι αγρότες θα κλείνουν τα εξής σημεία στις εθνικές οδούς:

  • Τον κόμβο παλαιάς και νέας Εθνικής Οδού στον Πλατύκαμπο Λάρισας
  • Ε65 στην Καρδίτσα
  • Εγνατία στο μπλόκο του Ευόσμου

Οι αγρότες σημειώνεται πως θα αποφασίζουν κάθε βράδυ ποιους δρόμους θα κλείνουν.

Τα αιτήματα των αγροτών

  • Ζητούν αγροτικό ρεύμα με κόστος 7 λεπτών την κιλοβατώρα, απορρίπτοντας την έκπτωση 10% την περίοδο από τον Μάιο μέχρι τον Σεπτέμβριο
  • Ζητούν επιδότηση σε εφόδια και ζωοτροφές. Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει μείωση του ΦΠΑ από 13% σε 6% για ζωοτροφές και λιπάσματα.
  • Ζητούν επαναδιαπραγμάτευση της ΚΑΠ. Ήδη η ελληνική πλευρά πέτυχε παύση του καθεστώτος αγρανάπαυσης το 2024 και διαπραγματεύεται 6 ακόμη σημεία.
  • Απαιτούν αποζημίωση για το 100% της σοδειάς που χάνεται από ασθένειες ή καταστροφές. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, ήδη έχει καταργηθεί η παρακράτηση 20% του ΕΛΓΑ.
  • Λένε όχι στις παράνομες ελληνοποιήσεις των γεωργικών και κτηνοτροφικών προϊόντων. Από την κυβέρνηση διατείνονται πως με ευθύνη του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης πραγματοποιούνται έλεγχοι στα σημεία εισόδου της χώρας και σε βιομηχανίες για την προστασία προϊόντων ΠΟΠ.

πηγή: newsbeast.gr




Ετοιμάζονται να κλείσουν εθνικές οδούς οι αγρότες όλης της χώρας

Με μεγάλη προσοχή παρακολουθούν στην κυβέρνηση τις κινητοποιήσεις των αγροτών και τις αποφάσεις που ελήφθησαν στην σύσκεψη της Νίκαιας στη Λάρισα.

Κατά πληροφορίες το κυβερνητικό στρατόπεδο δεν είναι αρνητικό στο ενδεχόμενο συνάντησης με τους αγρότες, ωστόσο αυτό που επισημαίνεται είναι πως προς το παρόν απουσιάζει από την πλευρά των αγροτών μία οργανωμένη μορφή εκπροσώπησης. Αναφορικά, επίσης με το ενδεχόμενο συνάντησης αγροτών με τον πρωθυπουργό, στο πρόγραμμα του κ. Μητσοτάκη δεν υπάρχει προς το παρόν προγραμματισμένο να μεταβεί σε κάποιο από τα μπλόκα, όπως είχε συμβεί κατά την επίσκεψή του στη Βόνιτσα.




Κυβέρνηση για αγρότες: Είμαστε στη διάθεσή τους, τα μπλόκα δεν εξυπηρετούν ούτε τους ίδιους

Την πρώτη επίσημη απάντηση στους αγρότες μετά τη σύσκεψη στη Νίκαια της Λάρισας και τα αιτήματα που διατυπώθηκαν δίνει η κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα, όπως τονίζουν κυβερνητικές πηγές, η κυβέρνηση είναι πάντα στη διάθεση κάθε επαγγελματικής ομάδας, όπως και των αγροτών και αντιμετωπίζει με σεβασμό τις αγωνίες τους για το μέλλον του πρωτογενούς τομέα. Στο ίδιο πλαίσιο αναφέρεται πως «στις αγωνίες αυτές, από το 2019, απαντούμε με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και απτές πολιτικές, επιλέγοντας πάντα τη συζήτηση και το διάλογο».

Παράλληλα οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως το κλείσιμο των δρόμων δεν είναι προς όφελος κανενός, ούτε των ιδίων των αγροτών, ενώ επισημαίνεται πως η κυβέρνηση είναι πάντα ανοιχτή σε διάλογο. Παράλληλα αναφορικά με το ενδεχόμενο συνάντησης του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, με τους αγρότες, το κυβερνητικό επιτελείο διερωτάται πώς θα γίνει αυτό από την στιγμή που δεν έχουν κοινή εκπροσώπηση.

Επί των συγκεκριμένων αιτημάτων που ανακοινώθηκαν από το Συντονιστικό των εκπροσώπων των μπλόκων στη Νίκαια της Λάρισας, το κυβερνητικό επιτελείο απαντά:

Αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο: Ήδη ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο και για το 2024, μέτρο ύψους 82 εκατ. ευρώ.

Το μέτρο της επιστροφής του ΕΦΚ είχε ενεργοποιηθεί από την κυβέρνηση και για τα έτη 2022 και 2023. Για αυτά τα δύο έτη έχουν επιστραφεί περί τα 160 εκατ. € σε 297.000 κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.

7 λεπτά η κιλοβατώρα το ρεύμα: Επίσης την Παρασκευή ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε πρόσθετη έκπτωση της ΔΕΗ κατά 10% στο αγροτικό ρεύμα από τον Μάϊο μέχρι και τον Σεπτέμβριο που είναι μήνες υψηλών αγροτικών καταναλώσεων. Όπως επίσης και τη ρύθμιση των χρεών προς τη ΔΕΗ των Τοπικών και Γενικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ, ΓΟΕΒ), που φτάνουν σήμερα τα 87 εκ. Ευρώ.

Κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης η κυβέρνηση προχώρησε σε σειρά παρεμβάσεων για την αντιμετώπισή της, οι οποίες τελικά οδήγησαν σε απορρόφηση 80-90% της αύξησης του κόστους ενέργειας των αγροτικών τιμολογίων.

Φωτοβολταϊκά για τους αγρότες: Μείωση σε διάστημα διετίας της τιμής της κιλοβατώρας, κατ΄ελάχιστον 30% για τους αγρότες που συμμετέχουν σε συνεργατικά σχήματα (συνεταιρισμοί, οργανώσεις και ομάδες παραγωγών κ.λπ.) και στους αγρότες που ασκούν συμβολαιακή γεωργία με την κατασκευή των νέων φωτοβολταϊκών για τους αγρότες, με εγγυημένη τιμή για διάστημα δεκαετίας.

Για τους μεμονωμένους αγρότες θα ξεκινήσει άμεσα νέο Πρόγραμμα αποκλειστικά για Αγρότες με τίτλο «Φωτοβολταϊκά στο Χωράφι», ύψους 30 εκ. Ευρώ.

Στη συνολικότερη προσπάθεια για τη μείωση του ενεργειακού κόστους θα συμβάλει και το Πρόγραμμα Απόλλων, το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενεργειακού συμψηφισμού με πράσινη ενέργεια στη χώρα, μέσα από το οποίο, οι ΤΟΕΒ και ΓΟΕΒ θα έχουν σημαντική, και μόνιμη, ανακούφιση από το ενεργειακό κόστος.

Επιδότηση σε εφόδια και ζωοτροφές: Η κυβέρνηση έχει μειώσει τον ΦΠΑ από το 13% στο 6% για τις ζωοτροφές και τα λιπάσματα και τον ΦΠΑ για αγορά αγροτικών μηχανημάτων από το 24% στο 13%.

Ενώ παράλληλα μείωσε τη φορολογία των αγροτών (νόμος 4935/2022), θεσμοθέτησε νέα φορολογική κλίμακα, κατήργησε το νόμο Κατρούγκαλου, διευκόλυνε μέσω του Ταμείου Μικροπιστώσεων την πρόσβαση σε χρηματοδότηση των αγροτών και κατήργησε τη φορολόγηση των ενισχύσεων από το πρώτο ευρώ που είχε επιβάλει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Να μην εφαρμοστεί η νέα ΚΑΠ και να υπάρξει νέα διαπραγμάτευση: Αυτή η κυβέρνηση κατάφερε με διαπραγμάτευση στις Βρυξέλλες και διατήρησε για τους Έλληνες αγρότες τους ίδιους πόρους από την ΚΑΠ όταν αυτοί μειώθηκαν για άλλες χώρες. Και το ΕΛΚ ήταν αυτό που κατάφερε και έβαλε φραγμούς σε υπερβολικές απαιτήσεις και προτάσεις των Σοσιαλιστών και των Πρασίνων, οι οποίοι, στο όνομα της οικολογικής μετάβασης της γεωργίας, ζητούσαν να περιοριστούν πολύ οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις, να μειωθούν ενισχύσεις, να αυστηροποιηθούν οι τρόποι παραγωγής.

Πιο συγκεκριμένα η μη εφαρμογή της νέας ΚΑΠ θα στερούσε από τους Έλληνες αγρότες ενισχύσεις της τάξεως των 2,8 δις ετησίως που σήμερα είτε λαμβάνουν απ’ ευθείας, είτε μέσω διαφόρων προγραμμάτων, από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Παράλληλα θα στερούσε από τη χώρα μας τη δυνατότητα εφαρμογής μιας σειράς άλλων εμβληματικών προγραμμάτων των οποίων στόχος είναι η ενίσχυση της πρωτογενούς παραγωγής και των υποδομών στον αγροδιατροφικό τομέα. Η ΚΑΠ 2023- 2027, ύψους 19,3 δις ευρώ κατευθύνεται στο σύνολό της στους Έλληνες αγρότες. Για την ενεργοποίηση αυτών των χρημάτων έχουν τεθεί συγκεκριμένες προϋποθέσεις με καθαρό φιλοπεριβαλλοντικό πρόσημο η ικανοποίηση των οποίων όμως στην πράξη οδηγούν σε αύξηση του καλλιεργητικού κόστους, χωρίς να δίδονται αντίστοιχες ενισχύσεις για την εξισορρόπησής της.

Για το λόγο αυτό η Ελλάδα ήδη από τα τέλη Νοεμβρίου έχει καταθέσει – ως έχει δικαίωμα- 6 προτάσεις τροποποίησης του πλαισίου που διέπει το ελληνικό Στρατηγικό Σχέδιο ΚΑΠ. Οι προτάσεις αυτές έγιναν αποδεκτές – άτυπη ενημέρωση. Είναι ίδιες με αυτές που μόλις προχθές κατέθεσε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ουσιαστικές αλλαγές μπορούν – εκ του κανονισμού- να υποβληθούν μετά το 2025, και για το λόγο αυτό έχει αναπτυχθεί, με ελληνική πρωτοβουλία, συμμαχία με τις 9 χώρες του Νότου της ΕΕ στις οποίες υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα στην εφαρμογή της ΚΑΠ.

Αποζημιώσεις στο 100% και αναπλήρωση χαμένου εισοδήματος στα προϊόντα: Η κατάργηση του 20% της παρακράτησης του ΕΛΓΑ, ξεκίνησε από τον ΙΑΝΟ και εφαρμόσθηκε σε όλες τις περιπτώσεις θεομηνιών και ακραίων καταστροφών, όπως στον παγετό της άνοιξης 2021, στις σφοδρές χαλαζοπτώσεις του Ιουνίου 2022, ενώ εφαρμόζεται αυτή τη στιγμή και στη Θεσσαλία σύμφωνα με το ad hοc πρόγραμμα το οποίο, επίσης, δεν προβλέπει μείωση του 20%. Η κυβέρνηση καθιέρωσε τις προκαταβολές σε συνδυασμό με τη μη παρακράτηση του 20% για να ενισχύσει τα αγροτικά νοικοκυριά, που πλήττονται από φυσικές καταστροφές.

Ωστόσο η κυβέρνηση έχει δώσει 400 εκατ. € για την ενίσχυση ρευστότητας του ΕΛΓΑ, ενεργοποιώντας, για πρώτη φόρα, το άρθρο 7 του Ν. 3877/2010 και καταβάλλοντας τα αναδρομικώς οφειλόμενα της προηγούμενης δεκαετίας.

Την τετραετία 2020-2023 καταβλήθηκαν από τον ΕΛΓΑ, σε εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, αποζημιώσεις άνω του 1 δις, εκ του οποίου τα περισσότερα προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή από τον Έλληνα φορολογούμενο.

Όχι στις παράνομες ελληνοποιήσεις: Με εντολή του αρμοδίου υπουργού Λευτέρη Αυγενάκη, από τις 18 Ιανουαρίου έχουν ξεκινήσει σαρωτικοί έλεγχοι στην αγορά από μικτά κλιμάκια της Γενικής Διεύθυνσης Τροφίμων του ΥΠΑΑΤ, του ΕΦΕΤ, του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και των κατά τόπους κτηνιατρικών υπηρεσιών των ΔΑΟΚ.

Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται στις πύλες εισόδου της χώρας, σε λιμάνια, σε super market και σε λοιπά σημεία λιανικής πώλησης σε ολόκληρη τη χώρα. Έλεγχοι γίνονται και σε βυτιοφόρα μεταφοράς γάλακτος, καθώς έχουν γίνει σχετικές καταγγελίες προς το ΥΠΑΑΤ. Στους ελέγχους λαμβάνονται δείγματα προϊόντων γάλακτος αποστέλλονται στα διαπιστευμένα εργαστήρια για περαιτέρω χημικές αναλύσεις, με στόχο την τήρηση της νομοθεσίας σχετικά με την επισήμανση της ετικέτας, όσο και των ισοζυγίων γάλακτος που τηρεί η κάθε μεταποιητική βιομηχανία. Έλεγχοι γίνονται, επίσης, και για την τήρηση των προδιαγραφών για τα προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ.

Αντίστοιχοι μηχανισμοί του ΥΠΑΤ θα κινηθούν και για ελέγχους στο μέλι και στο κρέας.

Όπως φαίνεται και από τα παραπάνω, η κυβέρνηση έχει κάνει και συνεχίζει να κάνει ότι είναι εφικτό προς όφελος των αγροτών. Και είναι πάντοτε δίπλα, όπως έχει αποδείξει σε πολλές περιπτώσεις, σε κάθε επαγγελματική ομάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας. Άλλωστε πολλές από τις ανωτέρω παρεμβάσεις έγιναν πραγματικότητα λόγω και της υπεραπόδοσης της ελληνικής οικονομίας. Σε κάθε περίπτωση κανείς δεν ωφελείται από τη διατάραξη της κοινωνικής, οικονομικής και εμπορικής ζωής της χώρας, από αποφάσεις που δεν εξυπηρετούν ούτε τους ίδιους τους αγρότες.




Στους δρόμους της Ισπανίας οι αγρότες | «Σε όλη την ΕΕ έχουμε με διαφορετικές αποχρώσεις τα ίδια προβλήματα»

Ορισμένους από τους κύριους αυτοκινητοδρόμους της Ισπανίας, διαμαρτυρόμενοι, όπως και συνάδελφοί τους σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, για τα υψηλά κόστη, τη γραφειοκρατία και τον ανταγωνισμό από χώρες που δεν είναι μέλη της ΕΕ, απέκλεισαν σήμερα, Τρίτη 6/2 οι αγρότες.

«Σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση έχουμε με διαφορετικές αποχρώσεις τα ίδια προβλήματα», δήλωσε ο Ντοναθιάνο Ντούχο, αντιπρόεδρος της ASAJA, μιας από τις μεγαλύτερες ενώσεις αγροτών στην Ισπανία, στο εθνικό δίκτυο TVE.

Η ASAJA και άλλες ενώσεις είχαν καλέσει σε διαμαρτυρίες από μεθαύριο, Πέμπτη, αλλά πολλοί αγρότες κατέβηκαν στους δρόμους με τα τρακτέρ τους σήμερα, παρακωλύοντας την κυκλοφορία σε όλη τη χώρα από τη Σεβίλλη και τη Γρανάδα στον νότο ως τη Χιρόνα κοντά στα σύνορα με τη Γαλλία, σύμφωνα με τις αρχές για την οδική κυκλοφορία.

«Η ύπαιθρος έχει βαρεθεί», πρόσθεσε ο Ντούχο όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων επικαλούμενο το Reuters.

Στη Χιρόνα, αγρότες με τρακτέρ είχαν αρχίσει να συγκεντρώνονται ενόψει της ημέρας διαμαρτυρίας, φέροντας πλακάτ με συνθήματα όπως: «χωρίς αγρότες δεν υπάρχει φαγητό».

Το Reuters σημειώνει πως οι ισπανοί αγρότες, όπως και οι συνάδελφοί τους στη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ιταλία και την Πορτογαλία, διαμαρτύρονται για αυξανόμενο βάρος της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, χαμηλές τιμές παραγωγής και αυξανόμενα κόστη. Δηλώνουν ότι οι απαιτητικοί κανόνες που επιβάλλονται στους αγρότες στην ΕΕ για την προστασία του περιβάλλοντος τους καθιστούν λιγότερο ανταγωνιστικούς από τους συναδέλφους τους αλλού στον κόσμο, όπως στη Λατινική Αμερική ή σε χώρες που δεν ανήκουν στην ΕΕ. Η ένταση σε μπλόκα στη Γαλλία και το Βέλγιο κλιμακώθηκε ορισμένες φορές τις τελευταίες μέρες και σημειώθηκαν βίαιες συμπλοκές με την αστυνομία.

πηγή: newsbeast.gr




Βήμα πίσω δεν κάνουν οι αγρότες | Δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις και να φτάσουν ως την Αθήνα

Με παρατεταγμένα τα τρακτέρ τους και ζεσταμένες τις μηχανές τους παραμένουν οι αγρότες, οι οποίοι δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους και να φτάσουν ακόμη και στην Αθήνα. Η σημερινή ημέρα είναι ιδιαιτέρως κρίσιμη για τα επόμενα βήματα των επαγγελματιών του αγροτικού κλάδου, καθώς το μεσημέρι στο Πολιτιστικό Κέντρο στη Νίκαια της Λάρισας θα πραγματοποιηθεί πανελλαδική σύσκεψη παρουσία των μπλόκων από όλη την Ελλάδα.

Οι αγρότες της κεντρικής Μακεδονίας δηλώνουν πως θα συνεχίσουν να διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Τη Δευτέρα (5/2), μάλιστα, από τα Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής επιχείρησαν να φτάσουν με τα τρακτέρ τους στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης (στη Θεσσαλονίκη), για να καταθέσουν ψήφισμα. Ωστόσο, δεν τα κατάφεραν, καθώς αποκλείστηκαν από την Ελληνική Αστυνομία, στην Εθνική οδό, στο ύψος του Λακκώματος. Λίγη ώρα αργότερα οι αγρότες επέλεξαν να φύγουν από την περιοχή και να επιστρέψουν στο μπλόκο των Μουδανιών.

Την ίδια ώρα στο ψήφισμα με τα αιτήματά τους, οι αγρότες της Θεσσαλονίκης έθεταν ως πρωταρχική επιδίωξη τις αποζημιώσεις για την ακαρπία της πράσινης ελιάς στη Χαλκιδική, που αγγίζει το 90%.

Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους και οι αγρότες της Φλώρινας

Παράλληλα, οι αγρότες από τη Φλώρινα πραγματοποίησαν συγκέντρωση στον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης. Αμέσως μετά ακολούθησε μια μηχανοκίνητη πορεία τόσο μέχρι το κτήριο της Περιφερειακής Ενότητας, όπου επέδωσαν ψήφισμα με τα αιτήματά τους στον αντιπεριφερειάρχη Φλώρινας, όσο και ως το τελωνείο της Νίκης (στα σύνορα της χώρας μας με τη Βόρεια Μακεδονία), όπου παρέταξαν τα τρακτέρ δεξιά και αριστερά του οδοστρώματος, ώστε να μπορέσουν να διατρανώσουν, όπως αναφέρουν, τα αιτήματά τους στους κατοίκους και στους επισκέπτες.

Στις Σέρρες οι αγρότες έκλεισαν την Εγνατία Οδό στον κόμβο του Στρυμονικού

Στις Σέρρες οι αγρότες έκλεισαν συμβολικά για 15 λεπτά την Εγνατία Οδό, στον κόμβο του Στρυμονικού. «Αυτό που καταφέραμε είναι να έχουμε ένα μπλόκο στον κόμβο του Στρυμονικού. Θα κλιμακώσουμε τον αγώνα μας» δήλωσε ο Διαμαντής Διαμαντόπουλος, πρόεδρος του Πανσεραϊκού Αγροτικού Συλλόγου.

Συγκέντρωση αγροτών με τρακτέρ στην πόλη των Τρικάλων

Την πόλη των Τρικάλων κατέκλυσαν τη Δευτέρα 5/1 αγρότες με τα τρακτέρ τους από περιοχές που έχουν πλημμυρίσει. Οι αγρότες συναντήθηκαν με την αντιπεριφερειάρχη Χρύσα Ντιντή, στην οποία υπέβαλαν υπόμνημα με τα αιτήματά τους. Μαζί τους διαμαρτύρονται αγρότες από τα μπλόκα της Θεσσαλίας, αγρότες από πληγείσες περιοχές αλλά και φοιτητές που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τις σπουδές τους λόγω των πλημμυρών του Σεπτεμβρίου.

Όπως ανέφεραν οι αγρότες στην ΕΡΤ, «δεν θα φύγουν από τα μπλόκα, εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους, καθώς οι ίδιοι έχουν ετοιμάσει τους φακέλους με τις ζημιές που έχουν υποστεί και πολλές φορές ξεπερνάνε τις 100.000 ευρώ, ενώ η πρώτη αρωγή που έχουν πάρει αγγίζει τις 2.000 ευρώ». Σήμερα θα υπάρξουν τοπικές συσκέψεις των αγροτών σε όλα τα μπλόκα της Θεσσαλίας ενόψει και της αυριανής πανελλαδικής σύσκεψης.

πηγή: newsbeast.g




Ώρα αποφάσεων για τους αγρότες

Στην κλιμάκωση των κινητοποιήσεων προσανατολίζονται οι αγρότες, εκπρόσωποι των οποίων θα συναντηθούν σήμερα στη Νίκαια της Λάρισας για να αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις τους. Στο τραπέζι είναι όλα τα ενδεχόμενα από την αύξηση των μπλόκων σε κεντρικά σημεία του οδικού δικτύου μέχρι την κάθοδο των τρακτέρ στην Αθήνα σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Οι εκπρόσωποι των αγροτών ζητούν να ανοίξει η «βεντάλια» των μέτρων και να υπάρξει συνάντηση με τον πρωθυπουργό, καθώς  θεωρούν πως το πακέτο που ανακοινώθηκε δεν είναι αρκετό.

Δεδομένο είναι πως το αγροτικό αποτελεί το βασικό πρόβλημα που καλείται σ’ αυτή τη συγκυρία να αντιμετωπίσει το Μαξίμου και στο τραπέζι είναι εναλλακτικά σενάρια. Το μήνυμα που εκπέμπεται είναι πως οι πόρτες του διαλόγου είναι ανοιχτές, ενώ οι επόμενες κινήσεις που θα γίνουν θα εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό και από το τι θα αποφασίσουν σήμερα οι εκπρόσωποι των αγροτών.

Στο γαλάζιο στρατόπεδο σε καμία περίπτωση δεν θέλουν να οδηγηθούν σε μετωπική με τους αγρότες, που αποτελούν  ένα κοινό με το οποίο η Νέα Δημοκρατία διατηρεί στενούς δεσμούς (όπως φάνηκε και στις τελευταίες εκλογές). Ωστόσο πρόκειται για μια δύσκολη εξίσωση καθώς τα δημοσιονομικά περιθώρια είναι δεδομένα και επομένως οι όποιες αποφάσεις πρέπει να είναι κοστολογημένες.

Από την κυβέρνηση σε αυτή τη χρονική συγκυρία εστιάζουν στην άμεση υλοποίηση των μέτρων που έχουν ήδη εξαγγελθεί και στην  επιτάχυνση της καταβολής των αποζημιώσεων προκειμένου να εισπράξουν ζεστό χρήμα οι αγρότες. Επισήμως το μήνυμα που εκπέμπεται είναι πως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν περιθώρια για νέα μέτρα και το θέμα θα μπορούσε να επανεξεταστεί μετά το Σεπτέμβριο.

Πάντως – με δεδομένη την πρόθεση των αγροτών να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις-  στην κυβέρνηση εξετάζουν με προσοχή ποιες πρόσθετες κινήσεις θα μπορούσαν να γίνουν  προκειμένου να αποφευχθεί μια οριστική ρήξη. Σε κάθε περίπτωση πολλά θα κριθούν από τις αποφάσεις που θα πάρουν σήμερα οι αγρότες και τις κινήσεις που θα κάνουν τις επόμενες ημέρες.

Η ευρωπαϊκή διάσταση του προβλήματος

Έμφαση δίνεται από την κυβέρνηση  και στις αποφάσεις που θα ληφθούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς τα τρακτέρ έχουν βγει στους δρόμους και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. «Προφανώς υπάρχουν κάποια πολύ σημαντικά αιτήματα που ξεπερνούν αυτό που λέμε παρεμβάσεις με δημοσιονομικό κόστος, όπως είναι η διαπραγμάτευση για την αναθεώρηση ή τροποποίηση ή, τέλος πάντων, μια πιο ήπια προσαρμογή της ΚΑΠ» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης. Για να προσθέσει πως «σε αυτή την κατεύθυνση εργάζεται η κυβέρνηση και προσωπικά ο πρωθυπουργός και εκτός συνόρων»

Μάλιστα χθες ο Κυριάκος  Μητσοτάκης, μιλώντας στην παρουσίαση του βιβλίου του Δημήτρη Τσιόδρα με τίτλο «Ευρωπαϊκή Ενοποίηση. Οι περιπέτειες ενός οράματος», ανέφερε ότι η κυβέρνηση κατάφερε και διατήρησε τους ίδιους πόρους από την ΚΑΠ όταν αυτοί μειωθήκαν για άλλες χώρες. «Προσωπικά έκανα αυτή τη διαπραγμάτευση. Ήταν το ΕΛΚ που κατάφερε και έβαλε κάποιους φραγμούς σε ενίοτε υπερβολικές απαιτήσεις και προτάσεις των πράσινων και των σοσιαλιστών. Για όλα αυτά τα οποία εν πολλοίς διαμαρτύρονται οι Ευρωπαίοι αγρότες. Η πράσινη μετάβαση είναι απαραίτητη, αλλά πρέπει να γίνει με προσοχή» σημείωσε.

Τα πολιτικά μηνύματα στο δρόμο προς τις ευρωεκλογές

Στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως «δεν είναι κάλπες που προσφέρονται για αποστολή ανέξοδων μηνυμάτων διαμαρτυρίας». Στην κυβέρνηση δεν θέλουν να υπάρξει μια ψήφος διαμαρτυρίας στην αναμέτρηση του καλοκαιριού και στόχος είναι να αυξηθεί η συσπείρωση των γαλάζιων  ψηφοφόρων.

Στο δρόμο προς τις κάλπες θα τονίζεται διαρκώς από την Πειραιώς η ανάγκη να επιβεβαιωθεί εκ νέου η καθαρή υπέροχη της Νέας Δημοκρατίας στο πολιτικό σκηνικό προκειμένου να τρέξουν μια σειρά κομβικών  μεταρρυθμίσεων. Να σημειωθεί πως την Παρασκευή και το Σάββατο αναμένεται να πραγματοποιηθούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εκδηλώσεις για το ρόλο του Ταμείου Aνάκαμψης στην οικονομία αλλά και γενικότερα στην κοινωνική συνοχή και μάλιστα στους ομιλητές θα είναι και ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος Μ. Βέμπερ.

ethnos.gr




Συμβολικό μπλόκο από Σερραίους αγρότες στον κόμβο του Στρυμωνικού

Οι Σερραίοι αγρότες έκλεισαν συμβολικά για μισή περίπου ώρα τον κάθετο άξονα της Εγνατίας οδού (Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας) στο ύψος του κόμβου Στρυμωνικού.

Όπως δηλώνουν είναι αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, καθώς οι κυβερνητικές εξαγγελίες στήριξης του αγροτικού κόσμου δεν τους καλύπτουν.

 




Στον «χορό» των κινητοποιήσεων και οι αγρότες της Κρήτης | Απέκλεισαν την εθνική οδό

Σε συμβολικό ολιγόλεπτο αποκλεισμό της Εθνικής Οδού Χανίων – Ρεθύμνου στην περιοχή Μεγάλα Χωράφια προχώρησαν σήμερα το μεσημέρι αγρότες μετά από κάλεσμα της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Χανίων η οποία με ανακοίνωση της κάλεσε όλους τους αγρότες να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις, διεκδικώντας μέτρα προστασίας του εισοδήματός τους.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωτικής Ομοσπονδίας Μανούσο Σταυριανουδάκη, οι αγρότες ζητούν μείωση του κόστους παραγωγής, αναπλήρωση του εισοδήματος τους, αλλαγή του κανονισμού του ΕΛΓΑ, αύξηση του αφορολόγητου και ολοκληρωμένο πρόγραμμα δακοκτονίας με κρατική ευθύνη.

Η πορεία των αγροτικών κινητοποιήσεων στα Χανιά, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, θα κριθεί στην προγραμματισμένη για αύριο συνεδρίαση της πανελλαδικής επιτροπής των μπλόκων που θα πραγματοποιηθεί στη Νίκαια Λάρισας.

Πηγές:
φωτογραφίες – βίντεο: flashnews.gr 
Κείμενο: Newsbeast.gr




Αγρότες διασχίζουν χωράφια για να μπουν στη Θεσσαλονίκη μετά το μπλόκο της αστυνομίας

Ένταση στην μηχανοκίνητη πορεία με τους αγρότες να προσπαθούν να παρακάμψουν το μπλόκο της αστυνομίας, για να συνεχίσουν προς την Θεσσαλονίκη…

Συναγερμός στην ΕΛΑΣ. καθώς μέσα από χωράφια οι αγρότες της Χαλκιδικής επιχειρούν να παρακάμψουν το μπλόκο της ΕΛΑΣ. και να φτάσουν στην καρδιά της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, χρειάστηκε να ανοίξουν κιγκλιδώματα για να περάσουν. Αιτία το μπλόκο που συνάντησαν στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, με αστυνομικούς να τους ζητούν να σταματήσουν.

Οι αγρότες ξεκίνησαν λίγο μετά τις 9 το πρωί πορεία από τα Νέα Μουδανιά με προορισμό το κέντρο της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα το υφυπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, με σκοπό να καταθέσουν ψήφισμα με τα αιτήματά τους.

Όμως, λίγο μετά τις 10, δυνάμεις της Αστυνομίας έστησαν φραγμό στην πορεία στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, στο ύψος του χωριού Λάκκωμα, προκειμένου να μην μπουν στην πόλη.

 

Οι αγρότες τόνισαν στους αστυνομικούς πως διαδηλώνουν ειρηνικά και ζήτησαν να τους αφήσουν να περάσουν. Όταν αυτό δεν συνέβη, κάποιοι ξεκίνησαν μέσα από τα χωράφια, όπως βλέπουμε στο επόμενο βίντεο του thesstoday.gr.

Οι αγρότες της Χαλκιδικής ζητούν λύσεις από την κυβέρνηση για το τεράστιο όπως χαρακτηρίζουν ζήτημα της ακαρπίας, καθώς μετρούν απώλειες εσόδων δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Σκοπεύουν, μάλιστα, να επιδώσουν ψήφισμα στον υφυπουργό Εσωτερικών για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Στάθη Κωνσταντινίδη.

Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Σημάντρων Χαλκιδικής Φιλοκλής Κοτζιάς, οι αγρότες σκοπεύουν να επιδώσουν στον υφυπουργό Μακεδονίας – Θράκης Στάθη Κωνσταντινίδη ψήφισμα με τα αιτήματά τους, θέτοντας στην κορωνίδα των προσδοκιών τους «τις αποζημιώσεις για την ακαρπία της πράσινης ελιάς στη Χαλκιδική, που αγγίζει -σύμφωνα με έρευνα του ΑΠΘ- το 90%».

πηγή: newsit.gr




Στους δρόμους της Θεσσαλονίκης με τα τρακτέρ τους οι αγρότες | Mηχανοκίνητη πορεία με προορισμό το ΥΜΑΘ

Μηχανοκίνητη πορεία, με τελικό προορισμό το ΥΜΑΘ (Υπουργείο Εσωτερικών, τομέας Μακεδονίας-Θράκης), ξεκίνησαν το πρωί της Δευτέρας (5/2) αγρότες της Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Μουδανιών, στο ύψος της εθνικής οδού Νέων Μουδανίων-Θεσσαλονίκης, όπου είναι παρατεταγμένα τα τρακτέρ τους.

Όπως ανέφερε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Σημάντρων Χαλκιδικής, Φιλοκλής Κοτζιάς, οι αγρότες σκοπεύουν να επιδώσουν στον υφυπουργό Μακεδονίας-Θράκης, Στάθη Κωνσταντινίδη, ψήφισμα με τα αιτήματά τους, θέτοντας στην κορωνίδα των προσδοκιών τους «τις αποζημιώσεις για την ακαρπία της πράσινης ελιάς στη Χαλκιδική, που αγγίζει -σύμφωνα με έρευνα του ΑΠΘ- το 90%».

Περίπου 40 τρακτέρ συμμετέχουν στη μηχανοκίνητη -ειρηνική, όπως της χαρακτήρισε ο κ. Κοτζιάς- πορεία των αγροτών προς το ΥΜΑΘ, ενώ στον κόμβο των Μουδανιών παραμένουν 120 τρακτέρ. Μετά την επίδοση του ψηφίσματός τους στον υφυπουργό, οι αγρότες θα επιστρέψουν στο μπλόκο, στον κόμβο των Μουδανιών.

Πηγή φωτογραφίας: thestival.gr
Άρθρο: Newsbeast.gr




Σέρρες | Κλείνουν την Εγνατία Οδό στον κόμβο Στρυμονικού οι αγρότες

Στο συμβολικό κλείσιμο της Εγνατίας Οδού στο ύψος του κόμβου του Στρυμονικού προχωρούν αύριο Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου στις 13:00 μ.μ. οι αγρότες του Νομού Σερρών.

epiloges.tv



Δυναμικό παρών από Σερραίους αγρότες στο συλλαλητήριο της Agrotica 2024

Βροντοφώναξαν για ακόμη μια φορά οι επαγγελματίες του πρωτογενούς τομέα τα προβλήματα τους. Κατά της διάρκεια του χθεσινού συλλαλητηρίου έξω από τον εκθεσιακό χώρο της Agrotica, αγρότες, κτηνοτρόφοι, μελισσοκόμοι   φώναξαν πως φτάνει πια δεν αντέχουν άλλο.

Οι ελληνοποιήσεις  και  οι εισαγωγές προϊόντων από τρίτες χώρες απειλούν την επιβίωση τους και τους προβληματίζει έντονα   η μεγάλη απόκλιση  των τιμών από την παραγωγή στην κατανάλωση.

Πλάνα από epiloges.tv




Αγρότες | Κορυφώνουν τη διαμαρτυρία με το συλλαλητήριο και επιστρέφουν στα μπλόκα

Κορυφώνονται οι διαμαρτυρίες των αγροτών σήμερα στο πλαίσιο της 30ης Agrotica, στη Θεσσαλονίκη με συμμετέχοντες από τη βόρεια Ελλάδα, τη Θεσσαλία και άλλες περιοχές.

Το συλλαλητήριο των αγροτών βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Στη βόρεια πύλη της ΔΕΘ βρίσκονται αγρότες από τη Νάουσα και τα Γρεβενά. Παράλληλα, στο ίδιο σημείο βρίσκονται περίπου 1.000 Θεσσαλοί αγρότες που έφτασαν από το πρωί με λεωφορεία αλλά και ΙΧ από Λάρισα, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Μαγνησία και άλλες περιοχές.

Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, στο πλαίσιο της διαμαρτυρίας τους αγρότες και παραγωγοί πέταξαν κάστανα και μήλα στον δρόμο, ενώ φώναξαν συνθήματα, όπως «αγρότη πολέμα, δεν θα σου μείνει στρέμμα».

Στο πλευρό των αγροτών είναι οι ψαράδες καθώς και πλήθος φοιτητών. Συγκεκριμένα, οι ψαράδες με τα καΐκια τους βρίσκονται στον όρμο της Θεσσαλονίκης, εκφράζοντας τη συμπαράστασή τους στις διεκδικήσεις του κλάδου, ενώ μαζί με τους αγρότες είναι και περίπου 100 φοιτητές.

Οι Θεσσαλοί αγρότες δεν φάνηκαν να ικανοποιούνται από τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού και γι’ αυτό σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν ανοικτή ομιλία, ενώ αργότερα θα κατευθυνθούν προς τη νότια πύλη της ΔΕΘ, όπου θα ενωθούν με τους συναδέλφους τους από τη Θεσσαλονίκη.

lifo.gr




Αγρότες | Κορυφώνουν τη διαμαρτυρία με το συλλαλητήριο στην Agrotica και επιστρέφουν στα μπλόκα

Εκατοντάδες τρακτέραγροτικά μηχανήματα και λεωφορεία βρίσκονται παρατεταγμένα στη Θεσσαλονίκη, καθώς σήμερα Σάββατο οι αγρότες καρφώνουν τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας τους στην 30ή Διεθνής Έκθεση «Αgrotica». Οι αγρότες χαρακτηρίζουν τα χθεσινά μέτρα στήριξης που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης «σταγόνα στον ωκεανό» και φωνάζουν πως «τώρα αρχίζει ο πραγματικός αγώνας».

Στη Θεσσαλονίκη θα βρεθούν στις 12.00 αγρότες από τη Θεσσαλία, οι οποίοι θα ενωθούν με τους συναδέλφους τους από την Βόρεια Ελλάδα, που έχουν σταθμεύσει τα τρακτέρ τους στη νότια πύλη της ΔΕΘ. Το συλλαλητήριο αναμένεται να πραγματοποιηθεί στη νότια πύλη της έκθεσης, ενώ στη συνέχεια, είναι πολύ πιθανό η συγκέντρωσή τους να μεταφερθεί σε ανοικτό χώρο μέσα στη ΔΕΘ, προκειμένου να μην δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα στην πόλη.

Από το βράδυ της Παρασκευής υπάρχει μεγάλη κινητοποίηση τόσο από τους αγρότες της Θεσσαλίας οι οποίοι μίσθωσαν λεωφορεία για να έρθουν στη Θεσσαλονίκη όσο και από τους αγρότες της Δυτικής Μακεδονίας, όλης της κεντρικής Μακεδονίας αλλά και της Στερεάς Ελλάδας.

Τι αποφάσισαν οι αγρότες

Δεν φεύγουν από τα μπλόκα με αυτά τα μέτρα και τις εξαγγελίες

Σταθερά στο νότιο τόξο της ΔΕΘ την Παρασκευή παρέμεναν παρατεταγμένα τα 300 τρακτέρ αγροτών, κτηνοτρόφων, αλιέων και μελισσοκόμων της Κεντρικής Μακεδονίας. Δήλωσαν ότι δεν πρόκειται να μετακινηθούν, τουλάχιστον μέχρι το Σάββατο, οπότε και θα αναχωρήσουν για τα μπλόκα τους με τη λήξη της 30ής επετειακής Agrotica και σημειώνουν ότι ο αγώνας τους τώρα ξεκινάει.Παρά το αγροτικό συλλαλητήριο που διοργανώνουν Θεσσαλοί συνάδελφοί τους, οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι στην Κεντρική Μακεδονία δήλωσαν κατηγορηματικά ότι δεν επιθυμούν να επιτείνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη και το μόνο που ζητούν και διεκδικούν είναι λύσεις ουσιαστικές στα προβλήματά τους.

«Θα παραμείνουμε στη θέση μας εδώ μπροστά στην Agrotica χωρίς να ενοχλούμε κανέναν και θα αποχωρήσουμε σε συνεννόηση με τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου, σε ώρα που θα προκαλέσουμε μάλιστα τη μικρότερη δυνατή όχληση στο ήδη επιβαρυμένο κυκλοφοριακό στην πόλη», τονίζει ο αγρότης από τον ΛαγκαδάΚώστας Παραδείσης.

«Δεν είμαστε ζητιάνοι, να μας πετούν ένα ξεροκόμματο»

«Εμείς περιμένουμε και θέλουμε να ακούσουμε τεκμηριωμένες λύσεις και όχι ανακοινώσεις επιδερμικού χαρακτήρα», επισημαίνει στο ΑΠΕ  ο αγρότης από τον ΛαγκαδάΚώστας Χατζηπαραδείσης και προσθέτει: «Θεωρούμε ότι μας εμπαίζουν, θέλουμε πραγματικές και ουσιαστικές λύσεις». Μεταξύ άλλων σημειώνει ότι ζητούν αγροτικό πετρέλαιο στην αντλία και αναφέρει ότι «η επιστροφή ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο δεν ικανοποιεί κανέναν στον πρωτογενή τομέα». Ενδεικτικά, μάλιστα, αναφέρει ότι για 1.800 στρέμματα καλλιέργειας ο ίδιος καταβάλλει ποσό ύψους τουλάχιστον 25.000 ευρώ, αφού προμηθεύεται ετησίως 25.000 λίτρα το λιγότερο. «Έχω όλα τα τιμολόγια και αποδεικτικά γι’ αυτά που λέω», τονίζει.

«Δεν είμαστε ζητιάνοι, να μας πετούν ένα ξεροκόμματο και να φεύγουμε από τα μπλόκα», επισημαίνει ο αγρότης από το ΚιλκίςΔημήτρης Βαφειάδης, προσθέτοντας «είμαστε επαγγελματίες αγρότες και θέλουμε να παραμείνουμε, αλλά με το κόστος που έχουμε επωμιστεί είναι αδύνατον». Στο πλαίσιο αυτό, μιλά για εθνική στρατηγική ανάπτυξης και ανάτασης του πρωτογενούς τομέα, προσθέτοντας ότι «πρέπει επιτέλους να νοικοκυρευτούμε και να σοβαρευτούμε ως χώρα, εφόσον θέλουμε να έχουμε πρωτογενή τομέα».

«Τώρα αρχίζει ο πραγματικός αγώνας»

Οι κινητοποιούμενοι της Κεντρικής Μακεδονίας τόνισαν ότι ο πρωτογενής τομέας και τα προβλήματά του δεν περιορίζονται στη Θεσσαλία και υπογράμμισαν ότι προφανώς και ορθά ενισχύονται επιπρόσθετα οι πληγείσες περιοχές της χώρας μας από τα έντονα καιρικά φαινόμενα, ωστόσο δήλωσαν ότι «ο πρωτογενής τομέας είναι όλη η Ελλάδα και όλοι οι επιμέρους κλάδοι του». Μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, αλλά και των κυβερνητικών στελεχών, πολλοί εκ των κινητοποιούμενων ανέφεραν ότι «τώρα είναι που αρχίζει ο πραγματικός μας αγώνας, δεν θα κάνουμε βήμα πίσω».

Σχολιάζοντας δε τις ανακοινώσεις του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ο αγρότης από τον ΛαγκαδάΚώστας Χατζηπαραδείσης, εκπροσωπώντας τους κινητοποιούμενους, σημείωσε: «Όλα όσα ανακοίνωσε αποτελούν μια σταγόνα στον ωκεανό. Δεν ακουμπούν καν τα πραγματικά και υπαρκτά προβλήματα του πρωτογενούς τομέα και τα οποία εάν δεν αντιμετωπιστούν θα σβήσουμε και θα φύγουμε από την ελληνική γη, χρεωμένοι και άνεργοι».

 

Σε στάση αναμονής, αλλά σε αναβρασμό, βρίσκονται οι κινητοποιούμενοι του πρωτογενούς τομέα σε όλη την Κεντρική Μακεδονία, παραμένοντας στα μπλόκα που έχουν στήσει όλες τις προηγούμενες ημέρες και δηλώνοντας ότι «δεν υπάρχει γυρισμός εάν δεν ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά μας». Πραγματοποιούν διαρκείς συνελεύσεις, με στόχο να επανακαθορίσουν την επόμενή τους κίνηση.

Έκλεισαν συμβολικά τον κόμβο Μουδανίων στη Χαλκιδική

Ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι δήλωσαν οι παραγωγοί Χαλκιδικής, αντιπροσωπεία των οποίων είχε σήμερα συνάντηση με τοπικούς άρχοντες του νομού. «’Αλλα έθετε η αντιπροσωπεία μας, αλλού πήγαιναν την κουβέντα οι ψηφισμένοι βουλευτές, δήμαρχοι και τοπικοί άρχοντες», τόνισε στο ΑΠΕ ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Σημάντρων, Φιλοκλής Γκοτζιάς. «Το μόνο που πήραμε από αυτή τη συνάντηση που διήρκησε περισσότερες από δύο ώρες, είναι η δέσμευση ότι θα επιχειρηθεί να μας κλείσουν ραντεβού με τον πρωθυπουργό», είπε.

Τα αιτήματα των αγροτών Χαλκιδικής είναι οι αποζημιώσεις για την ακαρπία στην ελιά, το αγροτικό ρεύμα και το πετρέλαιο, η επιστροφή 100% των επιδοτήσεων που κόπηκαν, η γρήγορη και δίκαιη κατανομή των αποζημιώσεων του ΕΛΓΑ, δασικοί χάρτες και επαναφορά της εξισωτικής αποζημίωσης στο νομό. Στο πλαίσιο αυτό, θα προχωρήσουν σε συμβολικό αποκλεισμό δύο ωρών, από τις 18.00 και τα δύο ρεύματα, στον κόμβο Μουδανιών επί της οδού με τη Θεσσαλονίκη, ενώ θα συνεδριάσουν να επανακαθορίσουν την επόμενή τους κίνηση.

Μια γροθιά οι αγρότες της Ελλάδας στην Agrotica

Aγροτικό συλλαλητήριο θα πραγματοποιηθεί αύριο, Σάββατο 3 Φεβρουαρίου, εν μέσω της 30ής Agrotica. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει σχεδιαστεί να ξεκινήσει στις 12 το μεσημέρι και δεν αποκλείεται να πραγματοποιηθεί σε υπαίθριο χώρο εντός του εκθεσιακού κέντρου. Το «παρών» στο αυριανό συλλαλητήριο αναμένεται να δώσουν αγρότες από τη Βόρεια Ελλάδα, την Θεσσαλία, τη Στερεά και τη Δυτική Ελλάδα.

ethnos.gr




Μητσοτάκης | Δευτερολογία: Ούτε θα κοροϊδέψουμε, ούτε θα εξαπατήσουμε τους αγρότες

 «Η πολιτική δεν είναι εκθέσεις ιδεών αλλά η δυνατότητα σύνθεσης και υλοποίησης εφαρμόσιμων και καλά κοστολογημένων μέτρων. » Είπε στη δευτερολογία του στη Βουλή ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο της «Ώρας του Πρωθυπουργού»

Συνεχίζοντας προσθέτει: «Έχουμε μια σειρά από παρεμβάσεις που πρέπει να κάνουμε για να στηρίξουμε τους αγρότες που δικαιολογημένα διαμαρτύρονται αλλά τα προβλήματα δεν περιορίζονται στην Θεσσαλία»

Ο πρωθυπουργός είπε ακόμα ότι για τα προβλήματα με το κόστος παραγωγής «εμείς απαντάμε με δυο σημαντικούς συντελεστές: επιστροφή του ΕΦΚ στο ντίζελ και για το 2024. Επίσης το ρεύμα: ανακοίνωσα 5 σημαντικές πρωτοβουλίες για την μείωση του κόστους στην ενέργεια.»

«Το μέτρο για τους νέους αγρότες», εξήγησε ο πρωθυπουργός «για την αύξηση των κιλοβάτ για τους νέους αγρότες δεν αποφασίστηκε τυχαία αλλά σε συνεννόηση με τον ΑΔΜΗΕ και τον ΔΕΔΔΗΕ ότι υπάρχει «ηλεκτρικός χώρος».

Εξηγώντας όσον αφορά στις αποζημιώσεις είπε: «ΕΛΓΑ, κρατική αρωγή και τακτικές ενισχύσεις έρχονται από την ΚΑΠ και πληρώνονται μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ. Σας εξήγησα τι κάνουμε, ποιες είναι οι δυσκολίες και εξήγησα τα χρονοδιαγράμματα στήριξης των συμπολιτών μας».

Ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στην διαφορά τιμών από το χωράφι στο ράφι είπε ότι είναι ευρωπαϊκό ζήτημα.

Σημείωσε επίσης ότι είναι ανοικτός να μιλήσει με τους μελισσοκόμους για τις νοθεύσεις μελιού, «γίνονται παράνομες νοθεύσεις όπου το “βαφτίζουν” ελληνικό ενώ δεν είναι έτσι», είπε.

Για την ΚΑΠ ο πρωθυπουργός είπε: «συμφωνήθηκε το 2020 για το πρασίνισμα του πρωτογενούς τομέα: μορφές παραγωγής πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Το κόστος της πράσινης μετάβασης εκτιμώ ότι δεν είχε κοστολογηθεί πλήρως από αυτούς που το σχεδίασαν. Για τον διεθνή ανταγωνισμό θέλω να είμαι σαφής, θέλουμε ως Ευρώπη να κάνουμε πχ συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με τη Λατινική Αμερική αλλά το κοτόπουλο που εισάγουμε δεν μπορεί να είναι κοτόπουλο που να μην πληροί τις ίδιες προϋποθέσεις, αυτό σημαίνει αθέμιτος ανταγωνισμός».

Για τις υποδομές: Υποδομές που καταστράφηκαν στον Ντάνιελ ήταν πάρα πολλές, οι εικόνες ήταν σκληρές, όντως όταν βλέπαμε τι είχε συμβεί καταλάβαμε ότι είμαστε μπροστά σε ένα πολύ σημαντικό έργο επισκευής υποδομών που χρειάζεται χρόνο για να υλοποιηθεί. όταν κόβεται δρόμος σε ένα χωριό πρέπει να πάει έστω και με προσωρινό τρόπο.

Για τη διαχείριση υδάτων: το πρόβλημα δεν είναι τωρινό, η Θεσσαλία παλεύει δεκαετίες τώρα. Στο παρελθόν πολύ μπορεί να έπεσαν θύματα μιας και μόνο λύσης που ήταν η μεταφορά ποσοτήτων νερού από Δυτική Ελλάδα προς τη Θεσσαλία. Απαιτούνται πολλαπλές παρεμβάσεις – θα συμφωνήσω μαζί σας- δεν υπάρχει μία μαγική λύση. Ένα φράγμα που μπορεί να δώσει λύση. Θα χρειαστεί να πάρουμε δύσκολες αποφάσεις γιατί η διαχείριση των υδάτων δεν μπορεί να γίνεται με όρους τοπικών συμφερόντων. Αυτό αφορά και την αντίδραση σε ενδεχόμενη πλημμυρικό φαινόμενο.

πηγή: NewsBeast.gr




Αγρότες: “Στρατοπέδευσαν” στη ΔΕΘ | Κλιμακώνονται οι κινητοποιήσεις

Στη Θεσσαλονίκη “χτυπάει η καρδιά” των αγροτικών κινητοποιήσεων με τους αγρότες να δίνουν δυναμικό παρών και να φτάνουν με τα τρακτέρ τους έξω από τη ΔΕΘ, διεκδικώντας επιπλέον οικονομική ενίσχυση και μέτρα για τον περιορισμό του κόστους καλλιέργειας και παραγωγής από την κυβέρνηση.

Πάνω από 300 τρακτέρ βρίσκονται έξω από τη νότια πύλη της ΧΑΝΘ, ενώ πριν φτάσουν εκεί έκαναν μια συμβολική πορεία μέσα στους χώρους της Agrotica.

Παράλληλα, σήμερα, σε μία ακόμη προσπάθεια να πείσει τους αγρότες να μην κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους με μπλόκα ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της Βουλής αναμένεται να ανακοινώσει πρόσθετα μέτρα, για την ενίσχυση των αγροτών αλλά και για τους πληγέντες από τις πλημμύρες στη Θεσσαλία.

Ο πρωθυπουργός θα απαντήσει στις 11 πμ σε ερώτηση του επικεφαλής της Νέας Αριστεράς, Αλέξη Χαρίτση για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας. Και όπως ο ίδιος προανήγγειλε χθες από τις Βρυξέλλες, θα αναφερθεί συνολικά σε μέτρα ενίσχυσης των αγροτών και κτηνοτρόφων.

Από ότι φαίνεται οι αγρότες είναι αποφασισμένοι και δεν θα κάνουν εύκολα πίσω, ενόψει και του μεγάλου συλλαλητηρίου που αναμένεται να πραγματοποιηθεί αύριο, Σάββατο (03/02), ενώ τα τρακτέρ θα μείνουν στη Θεσσαλονίκη τουλάχιστον μέχρι την Κυριακή.

πηγή: news247.gr




Νέα μέτρα για τους αγρότες ανακοινώνει ο Μητσοτάκης | «Κλείδωσε» το πακέτο

Να αποφύγει μια κλιμάκωση των αγροτικών κινητοποιήσεων θέλει η κυβέρνηση και αξιοποιούνται τα δημοσιονομικά περιθώρια για να εμπλουτιστεί το πακέτο μέτρων που θα ανακοινωθεί.

O πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πρόκειται να αναφερθεί σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις σήμερα στη Βουλή, με έμφαση να δίνεται σε μία βραχυπρόθεσμη και μεσομακροπρόθεσμη στήριξη των αγροτικών τιμολογίων ενέργειας.

Το μήνυμα που εκπέμπεται από την κυβέρνηση προς τους αγρότες είναι πως οι πόρτες του διαλόγου είναι ανοιχτές και νέα μέτρα θα μπουν σε εφαρμογή με βάση και τις αντοχές της οικονομίας

Σε δύο άξονες οι παρεμβάσεις

Στην ομιλία που αναμένεται να κάνει σήμερα στην Ολομέλεια ο πρωθυπουργός – απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του προέδρου της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς Αλέξη Χαρίτση – θα αναφερθεί σε όσα έχουν ήδη γίνει για την στήριξη των αγροτών. Στη συνέχεια θα δώσει έμφαση στις παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν σε δύο άξονες και ειδικότερα :

1. Ο πρωθυπουργός θα παρουσιάσει συγκεκριμένα μέτρα, υπογραμμίζοντας πως αυτά είναι κοστολογημένα. Μάλιστα παράλληλα με το γενικό «πακέτο» θα δώσει έμφαση και σε στοχευμένες παρεμβάσεις στη Θεσσαλία (για παράδειγμα για τους αγρότες της περιοχής της λίμνης Κάρλα θα υπάρξει στήριξη μέχρι να υπάρξει αποστράγγιση).

Δίνοντας ένα στίγμα χθες ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος υπογράμμισε πως στην παρέμβαση που θα κάνει ο πρωθυπουργός θα δοθούν επιπλέον βοήθειες ειδικά σε σχέση με το ενεργειακό κόστος. Όπως χαρακτηριστικά είπε «θα ανακοινωθούν κάποια μέτρα που θα αφορούν σε βραχυπρόθεσμη και μεσομακροπρόθεσμη στήριξη των αγροτικών τιμολογίων ενέργειας, ώστε να μπορέσουν να συμβαδίσουν με την ενεργειακή μετάβαση που κάνει συνολικά η ελληνική οικονομία. Να επωφεληθούν δηλαδή και οι αγρότες μας από φθηνότερες τιμές ενέργειες με την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας». Να σημειωθεί πως σήμερα από την Agrotica ο υπουργός Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης, πρόκειται να αναφερθεί στο πρόγραμμα «Απόλλων» που θα παρέχει δωρεάν πράσινο ρεύμα και σε αγρότες.

 

Όσον αφορά στο θέμα του ειδικού φόρου κατανάλωσης – μέτρο που εφαρμόστηκε τις δύο προηγούμενες χρονιές – χθες από την πλευρά της κυβέρνησης χαμήλωναν τον πήχη των προσδοκιών για άμεση επιστροφή. «Δεν μπορούμε σε αυτή τη φάση να προχωρήσουμε σε μια εξαγγελία σε αυτό» σημείωσε ο κ. Σκέρτσος και τούτο γιατί «και τα δύο προηγούμενα χρόνια το μέτρο αυτό ανακοινώθηκε το φθινόπωρο, βλέποντας και την πορεία του προϋπολογισμού. Ο πρωθυπουργός έχει δώσει το μήνυμα ότι εφόσον πάει καλά ο προϋπολογισμός – όπως έχει πάει τα προηγούμενα χρόνια και καλύτερα από τις εκτιμήσεις μας – εμείς είμαστε εδώ για να στηρίξουμε το αγροτικό εισόδημα». Υπενθυμίζεται πως το 2022 και το 2023 το κόστος έφτανε 160 εκατομμύρια ευρώ και τις τελευταίες μέρες τα κομπιουτεράκια είχαν πάρει φωτιά στο οικονομικό επιτελείο για να διαπιστωθεί αν υπάρχουν τα απαιτούμενα κονδύλια.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες στο κυβερνητικό πακέτο βαρύτητα δίνεται στην επιτάχυνση μιας σειράς πληρωμών, ενώ κρίσιμο θεωρείται το θέμα της αποκατάστασης του ζωικού κεφαλαίου. Τέλος όπως ανακοινώθηκε από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης μέσα στο πρώτο εξάμηνο θα τεθεί σε λειτουργία η υπηρεσία τύπου 112 για τους ανθρώπους του πρωτογενούς τομέα (θα ενημερώνει 72 ώρες νωρίτερα, για την έλευση έντονων ή ακραίων καιρικών φαινόμενων, παρέχοντας και οδηγίες).

Ευρωπαϊκές παρεμβάσεις

2. Παράλληλα ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα εστιάσει στις ευρωπαϊκές παρεμβάσεις που υλοποιούνται. Μια από αυτές τις παρεμβάσεις είναι η τροποποίηση – για φέτος- του καθεστώτος αγρανάπαυσης το οποίο είχε επιβληθεί από την Κοινή Αγροτική Πολιτική. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι πάνω από ένα εκατομμύριο στρέμματα απελευθερώνονται για τους Έλληνες αγρότες, κάτι που εκ των πραγμάτων οδηγεί σε πρόσθετο εισόδημα.

 

Στην Ευρωπαΐκή Ένωση ουσιαστικά ξεκινά μια συζήτηση για συγκεκριμένες αλλαγές στην Κοινή Αγροτική Πολιτική, που είχε συμφωνηθεί πριν την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Μετά την ολοκλήρωση της Συνόδου Κορυφής ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι το 1/3 του προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης πηγαίνει για την Κοινή Αγροτική Πολιτική, αναγνωρίζοντας παράλληλα πως υπάρχουν προβλήματα «τα οποία έχουν να κάνουν και με το πως οι Ευρωπαίοι αγρότες και κατ’ επέκταση και οι Έλληνες αγρότες είναι εκτεθειμένοι στον παγκόσμιο ανταγωνισμό, τα οποία πρέπει να συζητηθούν. Παραδείγματος χάριν η συμφωνία ελεύθερου εμπορίου».

«Γέφυρες» στους αγρότες ρίχνει κυβέρνηση

Στη Νέα Δημοκρατία σε καμία περίπτωση δεν θέλουν να έρθουν σε οριστική ρήξη με τους αγρότες, καθώς είναι ένα κοινό- όπως φάνηκε και στις τελευταίες εκλογές– με το οποίο διατηρούν στενούς δεσμούς. Είναι χαρακτηριστικό πως σύμφωνα με τα exit poll στις εκλογές του Ιουνίου σχεδόν το 43% των αγροτών και των κτηνοτρόφων είχαν ψηφίσει τη Νέα Δημοκρατία, με το ΠΑΣΟΚ στην συγκεκριμένη ομάδα να είναι στο 13,7% και τον ΣΥΡΙΖΑ στο 13,4%.

Στην κυβέρνηση δεν περνά απαρατήρητο και το γεγονός πως τα αιτήματα των αγροτών αντιμετωπίζονται με συμπάθεια από ένα μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης. Είναι χαρακτηριστικό πως σύμφωνα με δημοσκόπηση της Pulse στο ερώτημα «γνωρίζετε τα θέματα και τους λόγους διαμαρτυρίας των αγροτών; και αν ναι πως τα αντιμετωπίζεται;» το 68% απαντά «θετικά» ή «μάλλον θετικά» και μόλις το 13% απαντά «αρνητικά» ή «μάλλον αρνητικά» (οι υπόλοιποι δε γνωρίζουν, δεν απαντούν).

ethnos.gr




Αγρότες της Α.Μ.Θ | Κλείνουν υπηρεσίες και όχι δρόμους

Την ανησυχία και τη δυσαρέσκειά τους σχετικά με τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν αναδεικνύει η απόφαση των αγροτών της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις, μετα και την άκαρπη προσπάθεια επικοινωνίας με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Οι αγρότες δηλώνουν ότι η κινητοποίησή τους θα είναι μόνο η αρχή και επισημαίνουν πως στόχος τους δεν είναι μόνο το κλείσιμο δρόμων, αλλά και υπηρεσιών του δημοσίου, ωστε να ασκηθεί στον δημόσιο τομέα για την επίλυση των προβλημάτων τους.

Το γεγονός ότι δεν υπάρχουν συγκεκριμένα και μόνο τοπικά αιτήματα στον αγροτικό τομέα του Ν. Καβάλας υποδεικνύει ότι τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες είναι κοινά και εκτείνονται σε όλη τη χώρα. Αυτό ενδεχομένως να επιδεικνύει την ανάγκη για γενικές και ολοκληρωμένες λύσεις σε επίπεδο κυβέρνησης.

Η εξέλιξη της κατάστασης θα εξαρτηθεί, επίσης, από τις αντιδράσεις της κυβέρνησης, τις εξαγγελίες και τις απαντήσεις που θα παράσχει στα αιτήματα των αγροτών. Εν τέλει, οι επόμενες ενέργειες των αγροτών θα καθοριστούν από την εξέλιξη του διαλόγου και την ανταπόκριση της κυβέρνησης.




Αυγενάκης στα εγκαίνια της Agrotica | Καλώ τους αγρότες να επενδύσουμε στον διάλογο

«Είμαστε διαθέσιμοι για συνεργασία και κοινή προσπάθεια, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Δεν είστε μόνοι, είμαστε μαζί» τόνισε από το βήμα της 30ης Agrotica ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρης Αυγενάκης, απευθυνόμενος στους αγρότες.

Μήνυμα για συνεργασία στους αγρότες που κάνουν κινητοποιήσεις, με στόχο την επίλυση των προβλημάτων τους που έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής και ενεργειακής κρίσης, έστειλε από το βήμα της 30ής Agrotica ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης.

«Καλώ τους αγρότες να επενδύσουμε στον διάλογο. Το υπουργείο μας, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, στεκόμαστε γενναία και διαχρονικά στο πλευρό των αγροτών της χώρας μας. Το ίδιο κάνουμε και τώρα. Μαζί, ενωμένοι και με απόλυτη κατανόηση στις δυσκολίες και στα κίνητρα που σας οδήγησαν στους δρόμους, δηλώνουμε διαθέσιμοι για συνεργασία και κοινή προσπάθεια, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Δεν είστε μόνοι, είμαστε μαζί, με κοινές αγωνίες και θέληση να βρούμε λύσεις και να δώσουμε απαντήσεις στα προβλήματα», τόνισε.

Παράλληλα, χαρακτήρισε «δίκαιες» τις προσπάθειες του αγροτικού κόσμου, τόσο στη χώρα μας όσο και σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς μέσα από τις κινητοποιήσεις τους δίνεται η δυνατότητα να αναδειχθούν σημαντικά προβλήματα, τα οποία συνθλίβουν τον κόπο τους.

«Προβλήματα που τα γνωρίζουμε και εργαζόμαστε συλλογικά ώστε να δώσουμε ουσιαστικές λύσεις και να μετριάσουμε άγχη, αγωνίες και αβεβαιότητα για το μέλλον τους».

Στην εφετινή Agrotica μετέχουν περίπου 2.000 εκθέτες, γεγονός που, όπως επισήμανε ο υπουργός, «αναδεικνύει τη σπουδαιότητα του αγροτοδιατροφικού κλάδου στον επιχειρηματικό κόσμο, στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή».

Στα εγκαίνια ήταν παρόντες η Υπουργός Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της Κύπρου Μαρία Παναγιώτου, ο Υπουργός Γεωργίας, Αλιείας, Τροφίμων και Δικαιωμάτων Ζώων της Μάλτας Antόn Refalo, ο Υφυπουργός Γεωργίας και Τροφίμων της Βουλγαρίας Ντεγιάν Στράτεβ και ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντή της Διεθνούς Οργάνωσης Τροφίμων και Γεωργίας, FAO, των Ηνωμένων Εθνών Μαουρίτσιο Μαρτίνα.

Παρόντες ήταν, επίσης, ο Υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας Γεώργιος Κεφαλάς και ο Πρόεδρος της ΔΕΘ, Αναστάσιος Τζήκας.

Μετασχηματισμός του πρωτογενούς τομέα

Όπως είπε ο υπουργός, η φετινή Agrotica, εκτός από τις αγροτικές κινητοποιήσεις, συμπίπτει και με τη δοκιμασία στη Θεσσαλία και την προσπάθεια για ανασυγκρότησή της, αλλά και με την προσπάθεια της κυβέρνησης «να μετασχηματίσει τον πρωτογενή τομέα σε στρατηγικό πυλώνα του νέου παραγωγικού και οικονομικού μοντέλου της χώρας μας». «Όπως, επίσης, συμπίπτει και με μια διαρκή συζήτηση που γίνεται σε κάθε κορυφαίο παγκόσμιο οργανισμό αναφορικά με τα τεράστια ζητήματα, προκλήσεις και κρίσεις που απειλούν τον παγκόσμιο πρωτογενή τομέα και τελικά την ευημερία και την ασφάλεια όλων μας».

Η κλιματική κρίση, έχει αναδείξει προβλήματα όπως η «υγεία του εδάφους», επισήμανε ο υπουργός, καθώς υπάρχει διαρκής συρρίκνωση των διαθέσιμων εδαφών για καλλιέργεια και αυξανόμενη λειψυδρία. Τα φαινόμενα αυτά, όπως σημείωσε, δημιουργούν «μία εκρηκτική διεθνή απειλή με απίστευτες συνέπειες για την παγκόσμια οικονομία και, κυρίως, την κοινωνική συνοχή, λόγω της ολοένα μεγαλύτερης αύξησης των αναγκών για παραγωγή τροφίμων».

Αναφερόμενος στα γενικότερα μέτρα για την ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής, ο ΥπΑΑΤ επισήμανε ότι αξιοποιούνται:

Η διασύνδεση της γεωργικής παραγωγής με τον τουρισμό και τον πολιτισμό μέσω των Leader, ύψους 600 εκατ. ευρώ.
Η νέα πρόσκληση για Σχέδια Βελτίωσης με προϋπολογισμό 230 εκατ. ευρώ
Η εξισωτική αποζημίωση, που πληρώθηκε τον Δεκέμβριο, ύψους 235 εκατ. ευρώ σε ευάλωτες και μειονεκτικές περιοχές.
Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης, από το οποίο 420 εκατ. οδηγούνται στον Οικονομικό Μετασχηματισμό του Αγροτικού Τομέα και 18 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις σε Υδατοκαλλιέργειες.
Οι πόροι του προγράμματος «ΥΔΩΡ 2.0», για εκσυγχρονισμό εγγειοβελτιωτικών έργων μέσω του οποίου γίνεται μόχλευση 4 δις ευρώ.
Εξυγίανση ΟΠΕΚΕΠΕ
Όπως είπε ο υπουργός, στόχος του είναι να επιταχύνει δύο δομικές μεταρρυθμίσεις στον χώρο, εκσυγχρονίζοντας τον ΟΠΕΚΕΠΕ και τον ΕΛΓΑ με τρόπο απόλυτα δίκαιο και διάφανο, ώστε να καταστούν «πολλαπλασιαστές της προσπάθειας των αγροτών».

Σχετικά με τον ΟΠΕΚΕΠΕ ανακοίνωσε:
Τη λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου στον ΟΠΕΚΕΠΕ για την ενημέρωση των δικαιούχων
Πληρωμή των συνδεδεμένων ενισχύσεων εντός του Απριλίου – 245 εκατ. ευρώ.
Διόρθωση ενιαίας ενίσχυσης 2023. Η διορθωτική πληρωμή, ύψους 88 εκατ. ευρώ, θα γίνει πριν από το Πάσχα
Έναρξη των διαδικασιών προκειμένου να αποπληρωθούν οι δικαιούχοι για τα έτη 2014-2019 με βάση την παλιά ΚΑΠ όσο και για τη μεταβατική περίοδο 2020- 2022.
Άνοιγμα της αίτησης ΟΣΔΕ 2024 τον Μάρτιο.
Πληρωμή των οικολογικών σχημάτων έως το Πάσχα- 425 εκατ. ευρώ.
Εκκαθάριση των 16.000 δεσμευμένων ΑΦΜ μετά από έλεγχο και αποδέσμευση των νομίμων. Τα υπόλοιπα θα οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη.
Πληρωμή όσων δικαιούχων έχουν δικαιωθεί από τη Δικαιοσύνη.
Σε ό,τι αφορά στους ελέγχους, ο ΥπΑΑΤ είπε ότι θα συνεχιστούν τόσο στην αγορά όσο και στις πύλες εισόδου της χώρας «με στόχο την προστασία των καταναλωτών, των έντιμων γαλακτοβιομηχάνων, αλλά και των κτηνοτρόφων μας. Η τιμή του γάλακτος πρέπει να προστατευθεί. Σε αυτό θα είμαστε αμείλικτοι».

Είπε συγκεκριμένα:

«Η πρόσφατη συνάντηση, με ελληνική πρωτοβουλία, των 9 Υπουργών Γεωργίας του Ευρωπαϊκού Νότου που διοργανώσαμε στις Βρυξέλλες δείχνει ακριβώς αυτή την επιλογή μας.

Με τη σύμφωνη γνώμη των χωρών Γαλλίας, Ιταλίας, Ισπανίας, Πορτογαλίας, Μάλτας, Κροατίας, Σλοβενίας και Κύπρου έχουμε πρόταση για:

αξιοποίηση 2% της ΚΑΠ για την αντιμετώπιση κρίσεων, όπως αυτή που προκάλεσε την πλημμύρα Daniel,
αύξηση του Γεωργικού Αποθεματικού που διαθέτει η ΕΕ,
δημιουργία νέου ταμείου για την κάλυψη απώλειας παραγωγής εξαιτίας έντονων φαινομένων της κλιματικής κρίσης,
απλούστευση των διαδικασιών για την αύξηση της απορροφητικότητας ευρωπαϊκών κονδυλίων αλλά ακόμα και
απλούστευση της λειτουργίας της ΚΑΠ 2023-2027,
ετέθησαν επίσημα τα προβλήματα του περονόσπορου, της ακαρπίας και των ψαριών εισβολέων».
Επίσης χαρακτήρισε «εξαιρετικά σημαντική» την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την οποία δίνεται κι εφέτος η δυνατότητα σε 128.000 Έλληνες παραγωγούς να καλλιεργήσουν 1,5 εκατ. στρέμματα που είχαν μπει σε πρόγραμμα αγρανάπαυσης, έχοντας με τον τρόπο αυτό διπλό κέρδος.

Το στοίχημα της Θεσσαλίας
Αναφερόμενος στη Θεσσαλία, ο ΥπΑΑΤ είπε ότι η ανασυγκρότησή της αποτελεί στοίχημα για όλους.

«Η πραγματική πρόκληση είναι πώς θα εξασφαλίσουμε το αύριο της Θεσσαλίας, πώς θα δώσουμε και πάλι ζωή στο περιβόλι της χώρας μας, τον Θεσσαλικό κάμπο, αλλά και πώς θα θωρακίσουμε κάθε γωνιά της πατρίδας μας απέναντι σε μελλοντικά χτυπήματα της κλιματικής κρίσης, τα οποία είναι εξαιρετικά πιθανά» τόνισε, και έκανε αναφορά στα μέτρα που έχουν ληφθεί.

Όπως είπε:

καταβάλαμε μέχρι αυτή την ώρα προκαταβολές 160 εκατ. € για αποζημιώσεις μέσω του ΕΛΓΑ για απώλειες ζωικής παραγωγής και φυτικού κεφαλαίου
εξασφαλίσαμε πλέον των 260 εκατ., από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για την κάλυψη του συνόλου των αποζημιώσεων που θα καταβάλει ο ΕΛΓΑ έως τέλος Ιουνίου, όπως έχουμε δεσμευτεί
διασφαλίσαμε 1,5 εκατ. €, μέσω de minimis, για τους αλιείς
καταβάλαμε χθες, όπως είχαμε υποσχεθεί, 15,8 εκατ. € από το Γεωργικό Αποθεματικό του 2023, για όσους παραγωγούς δεν είχαν ασφαλιστεί στον ΕΛΓΑ,
Κατόπιν εισήγησής μου, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΛΓΑ, στη χθεσινή συνεδρίαση, αποφάσισε την έναρξη της πληρωμής αποζημιώσεων στους παραγωγούς για ζημίες του έτους 2023, από την 20ή Φεβρουαρίου 2024.
Οι πληρωμές αποζημιώσεων καταβάλλονται δύο μήνες νωρίτερα από τα οριζόμενα στην ισχύουσα νομοθεσία.
Οι πληρωμές των αποζημιώσεων θα είναι στο 100% της υπολογιζόμενης αξίας.
Εφαρμόζουμε ειδικό μέτρο (ΠΑΑ) για κάλυψη εισοδήματος των παραγωγών στις παρακάρλιες περιοχές, ύψους αρχικά 40 εκατ. ευρώ.
Υλοποιούμε το Μέτρο 5.2 του ΠΑΑ, ύψους αρχικά 45 εκατ. €, που προβλέπει 100% κάλυψη για αντικατάσταση απολεσθέντος ζωικού κεφαλαίου και για κατασκευή σταβλικών εγκαταστάσεων και μελετών.
Ενισχύσαμε με επιπλέον 20 εκατ., φτάνοντας συνολικά τα 37,2 εκατ. € για όλα τα Σχέδια Βελτίωσης στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Συνεργαζόμαστε στενά με τον νέο περιφερειάρχη κ. Κουρέτα για την αποτελεσματικότερη απορρόφησή τους.
Ενισχύσαμε την κρατική αρωγή που θα λάβουν οι πληγέντες και προορίζεται για την κάλυψη ζημιών στον εξοπλισμό, από τις 2.000 έως και τις 10.000 ευρώ, ανάλογα με το ύψος των ζημιών, όπως ανακοίνωσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός.
Ο ΥπΑΑΤ αναφέρθηκε στις προσπάθειες που κάνει το Υπουργείο για ενίσχυση της αγροτικής εκπαίδευσης.«Κάνουμε άλματα γνώσης», είπε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας την αναβάθμιση της Γεωργικής Σχολής Μεσσαράς.

Τέλος, αναφερόμενος στην ίδρυση των αγροτικών τμημάτων στα Επιμελητήρια, είπε ότι με τον τρόπο αυτόν θα τονωθεί η αγροτική επιχειρηματικότητα.

«Ανοίγουμε οργανωμένα τις πόρτες στο επιχειρείν στην κοινωνία του πρωτογενούς τομέα, ενώ παράλληλα χτίζουμε ένα σύγχρονο, πλούσιο σε πληροφορίες και στοιχεία Μητρώο Επαγγελματιών Αγροτών, Κτηνοτρόφων, Μελισσοκόμων και Αλιέων», επισήμανε ο Λευτέρης Αυγενάκης.

iefimerida.gr




Αγροτικές κινητοποιήσεις | Με 300 τρακτέρ οι αγρότες στην έκθεση Agrotica στη Θεσσαλονίκη

Στη Θεσσαλονίκη θα μεταφερθούν για τα επόμενα 24ωρα οι κινητοποιήσεις των αγροτών, ξεκινώντας με τη σημερινή άφιξη περίπου 300 τρακτέρ στην πόλη όπου πραγματοποιείται η έκθεση Agrotica. Σύμφωνα με την ΕΡΤ, εκπρόσωποι από όλα τα μπλόκα αναμένεται να βρεθούν σήμερα το πρωί στην πλατεία της ΧΑΝΘ προκειμένου να παραταχθούν μπροστά από τη Διεθνή Έκθεση, όπου θα παραμείνουν για τέσσερις μέρες.

Τα τρακτέρ θα παραταχθούν στο πεζοδρόμιο, στο Νότιο Τόξο της ΔΕΘ, όπου και θα παραμείνουν καθόλη τη διάρκεια της Agrotica, μέχρι και τις 4 Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχουν πρόθεση να εμποδίσουν τη δίοδο των επισκεπτών της έκθεσης, ούτε και να επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη.

Μεταξύ των καλλιεργητών που θα σταθμεύσουν τα τρακτέρ τους στο Νότιο Τόξο της έκθεσης, συμπεριλαμβάνονται άνθρωποι του πρωτογενή τομέα από τις Σέρρες, την Ημαθία, την Πιερία, τον Λαγκαδά, τη Χαλκιδική και την Επανομή. Τονίζεται δε, ότι πολλοί αγρότες και κτηνοτρόφοι θα έρθουν με τα αγροτικά οχήματά τους από διάφορες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, προκειμένου να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας που πρόκειται να πραγματοποιηθεί αύριο, αν και ακόμη και δεν έχει οριστικοποιηθεί η ώρα υλοποίησής του.

Το Σάββατο είναι προγραμματισμένο το πανελλαδικό συλλαλητήριο των αγροτών στην Agrotica, στο οποίο θα συμμετάσχουν μεταξύ άλλων και οι αγρότες από τη Θεσσαλία.

Στο μεταξύ, το πρωί έχουν δώσει ραντεβού στην γέφυρα της Θέρμης οι μελισσοκόμοι της Μακεδονίας, οι οποίοι με τα οχήματά τους θα κατέβουν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης προκειμένου να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις που προγραμματίζονται.

Επισημαίνεται ότι δεν αποκλείεται αγρότες και κτηνοτρόφοι του νομού Ημαθίας να κλείσουν συμβολικά το οδόστρωμα επί της Εγνατίας οδού στον κόμβο της Κουλούρας, ενώ δεν αποκλείεται και οι αγρότες από την Επανομή, να επιχειρήσουν εκ νέου την κάθοδό τους προς τον κόμβο αεροδρομίου. Στις Σέρρες όσοι δεν αφιχθούν στη Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιήσουν σήμερα συγκέντρωση διαμαρτυρίας μέσα στην πόλη, ενώ τονίζεται ότι στην Καστοριά, την Εορδαία, τη Νάουσα και σε άλλες περιοχές έχουν στηθεί μπλόκα αγροτών.

protothema.gr




Τα μέτρα που θα ανακοινώσει για τους αγρότες ο Μητσοτάκης

Με τους αγρότες να έχουν ήδη κάνει απόβαση στη Θεσσαλονίκη ενόψει της Agrotica, αλλά και την κατάσταση να τίθεται εκτός ελέγχου και πέρα από τα ελληνικά σύνορα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης παίρνει πάνω του το θέμα και προχωρά σε νέες ανακοινώσεις.

Τα πρώτα δύο μέτρα που εξαγγέλθηκαν μέσα από τη συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ αφορούσαν την αύξηση της κρατικής αρωγής καθώς και την τροπολογία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη διασφάλιση μη διακοπής της ηλεκτροδότησης σε πληγέντες αγρότες της Θεσσαλίας.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο ο πρωθυπουργός να ενεργοποιήσει το μέτρο επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο, ενώ θα γίνουν ανακοινώσεις που θα αφορούν και τις ενεργειακές παρεμβάσεις.

Μένει να δούμε αν θα επιβεβαιωθούν οι φήμες, καθώς και τι αντίκτυπο θα έχουν στους αγρότες οι ανακοινώσεις, με δεδομένο ότι οι προχθεσινές δεν στάθηκαν αρκετές για να αποτρέψουν τη διαμαρτυρία στη Θεσσαλονίκη.

πηγή: govnews.gr




Μητσοτάκης σε αγρότες : “Δεν είμαστε εδώ για να τσακωνόμαστε, αλλά για να λύνουμε προβλήματα”

Συνάντηση και διάλογο με αγρότες στο μπλόκο της Βόνιτσας είχε ο Κυριάκος Μητσοτάκης το μεσημέρι της Τετάρτης μετά την παρουσία του στα εγκαίνια του οδικού αξονα Ακτίου-Αμβρακία.

Ο πρωθυπουργός αφού άκουσε τα αιτήματα των αγροτών τους είπε ότι «ούτε γκαρσόνια θα γίνετε ούτε θα φύγετε στη Γερμανία. Για μένα η στηριξη του πρωτογενούς τομέα είναι πρώτη πολιτική προτεραιότητα. Ξέρω τα προβλήματα από πρώτο χέρι. Αυτά τα δύσκολα 4 χρόνια η κυβέρνηση στάθηκε στο μέτρο του δυνατού κοντά στους αγρότες, με στηριξη του ΕΛΓΑ με αποζημιώσεις 1 δισ. ευρώ, με μείωση του ΦΠΑ σε λιπάσματα και ζωοτροφές».

 




Δυναμώνουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες – Δεν απέκλεισαν τα μπλόκα

Δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να στηθούν σύντομα μπλόκα στην Β. Ελλάδα εκπρόσωποι των επιτροπών αγώνα των αγροτών.

Μάλιστα όπως μετέφερε ο Πρόεδρος του Πανσερραϊκού Αγροτικού Συλλόγου Διαμαντής Διαμαντόπουλος στο ENA Channel θα υπάρξει ένα μεγάλο πανελλαδικό συλλαλητήριο στην μεγάλη αγροτική έκθεση Agrotica 2024 εκεί όπου θα κατεβούν αρκετά τρακτέρ από όλη την Β. Ελλάδα.

Στην συνέχεια εάν τα αιτήματα των αγροτών δεν ικανοποιηθούν πιθανό είναι να στηθούν και μπλόκα κατά τόπους όπως τόνισε ο ίδιος.




Διετή αναστολή πληρωμών για το ρεύμα στους αγρότες που επλήγησαν από την κακοκαιρία Ντάνιελ ανακοίνωσε ο Σκυλακάκης

Κατατίθεται σήμερα στη Βουλή τροπολογία που αφορά τους αγρότες και με την οποία όσοι επλήγησαν από την κακοκαιρία Ντανιέλ θα έχουν δύο χρόνια πλήρη αναστολή πληρωμών, με συνέχιση της παροχής ρεύματος και στη συνέχεια μια πενταετή ρύθμιση των υποχρεώσεων στο ρεύμα συμπεριλαμβανομένων και των παλαιών υποχρεώσεων με μηδενικό επιτόκιο. Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης.

Μιλώντας στον ΣΚΑΙ, έκανε παράλληλα γνωστό ότι πάνω από το 30% των υποχρεώσεων των αγροτών σε ρεύμα παραμένει απλήρωτο. «Έχουμε περίπου λίγο κάτω από 200.000 παροχές αγροτικού ρεύματος συνεπώς το 30% εξ αυτών είναι απλήρωτο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Tην ίδια ώρα, οι κινητοποιήσεις των αγροτών συνεχίζονται στήνοντας νέα μπλόκα σε Λάρισα, Καρδίτσα και στον κόμβο του Φιλώτα, στα όρια Φλώρινας- Εορδαίας.